Τρίτη 13 Απριλίου 2010

Θ. Γιαννόπουλος: «Modus vivendi» Σαμαρά-Ντόρας

Αναρτήθηκε από.....energoipoliteskv.blogspot.com

Υποβλήθηκε την Τρι, 13/04/2010 - 12:49.

Εκφράζοντας για άλλη μια φορά μια ισχυρή τάση εντός της ΝΔ που ζητά να βρεθεί ένας κώδικας επικοινωνίας μεταξύ του αρχηγού του κόμματος και της Ντόρας Μπακογιάννη, ο άλλοτε υφυπουργός Υγείας Θανάσης Γιαννόπουλος μίλησε χθες για την ανάγκη ο Αντώνης Σαμαράς και η άλλοτε υπουργός Εξωτερικών να κάνουν αμοιβαίες υποχωρήσεις.

Μάλιστα, όπως τόνισε ο βουλευτής Φθιώτιδας «αν αυτές δεν υπάρξουν θα διαιωνίζεται μια κατάσταση που δεν είναι τιμητική για την παράταξη».

Βέβαια, ο έμπειρος πολιτικός χρησιμοποιήσε και μια γνωστή παροιμία ενδεχομένως για το τι μέλλει γενέσθαι στο κόμμα, λέγοντας πως «όταν το πρόβατο βγαίνει από το μαντρί το τρώει ο λύκος, μόνο που τώρα λύκοι δεν υπάρχουν γιατί είναι προστατευόμενο είδος.

Δεν υπάρχει φόβος για όποιον φύγει από το μαντρί». Μάλιστα, με αφορμή τις επερχόμενες εκλογές για την ανάδειξη των νέων αιρετών αρχόντων της τοπικής αυτοδιοίκησης επεσήμανε πως «συνεργασίες μεταξύ ΛΑΟΣ και ΝΔ στις δημοτικές εκλογές μπορούν να προκύψουν.

Αν όχι επισήμως, ανεπισήμως υπάρχουν διασυνδέσεις και συνεργασίες που μοιραία οδηγούν σε κάποιο αποτέλεσμα».

Από...parapolitika.gr

Δανείστηκαν με τοκογλυφικό επιτόκιο και … ανοίγουν σαμπάνιες

Αναρτήθηκε από...
energoipoliteskv.blogspot.com


Τραγικά πράγματα συνέβησαν στη διάρκεια της σημερινής δημοπρασίας εντόκων γραμματίων, εξάμηνης και ετήσιας διάρκειας και όμως η κυβέρνηση πανηγυρίζει ενώ η αντιπολίτευση τηρεί εγκληματική σιγή. Το Δημόσιο σήμερα ζητούσε 1,2 δις ευρώ και έλαβε 1,56 δις ευρώ.Υπήρξε υπερκάλυψη της προσφοράς του ΟΔΔΗΧ και μάλιστα σημαντική.

Από τα γραμμάτια των 52 εβδομάδων αντλήθηκαν 780 εκατ. ευρώ με επιτόκιο 4,85% και άλλα τόσα έλαβε από τα γραμμάτια των 26 εβδομάδων με επιτόκιο 4,55%. Στην προηγούμενη έκδοση του Ιανουαρίου, το Δημόσιο είχε δημοπρατήσει τα ετήσια με επιτόκιο 2,20% και τα εξάμηνα με 1,38%, δηλαδή σήμερα δανείστηκε με διπλάσιο επιτόκιο.

Εμείς θα σας πάμε στην πιο προηγούμενη έκδοση, του Οκτωβρίου του 2009, όπου τότε το Δημόσιο δανείστηκε τα ετήσια έντοκα με 0,91% και τα εξάμηνα με 0,59%!

Αντιλαμβάνεται ο καθένας ότι η κυβερνητική κοροϊδία δεν έχει ούτε φραγμούς, ούτε όρια. Πήραμε λεφτά με πενταπλάσιο επιτόκιο απ΄ ότι τα είχαμε πάρει πριν από επτά μήνες και ο Παπανδρέου με τους επιτελείς του δηλώνουν αισιόδοξοι και ζητούν από τους πολίτες να μην … στέκονται στο τοκογλυφικό spread που και σήμερα μπορεί να έχει υποχωρήσει λίγο αλλά παραμένει στο εξωφρενικό επίπεδο των 345 μονάδων βάσης.

Το να δανείζεται το Δημόσιο με τέτοιο επιτόκιο σε τόσο μικρές εκδόσεις, λεφτά που πρέπει να αποπληρώσει σε έξι μήνες κι ένα χρόνο, σημαίνει ότι όσα μας παίρνουν τώρα από τον αυξημένο ΦΠΑ και τις περικοπές στους μισθούς και τα επιδόματα, δεν θα τα βάλουν για να μειωθεί το Έλλειμμα αλλά για να ξεπληρώσουν τα δάνεια και μετά θα μας ρίξουν στο κεφάλι άλλα μέτρα, πιο σκληρά και πιο επώδυνα. Επιτέλους, πότε θα ξυπνήσουν ο Σαμαράς και οι συνεργάτες του, οικονομικοί εγκέφαλοι;

Από...parapolitika.gr

6+1 απαντήσεις-κλειδιά για την ευρωπαϊκή βοήθεια

Αναρτήθηκε από...
energoipoliteskv.blogspot.com

By Ralph Atkins & Stanly Pignal

Δημοσιεύθηκε: 09:55 - 13/04/10

Εφτά ερωτήματα και οι απαντήσεις τους σε ό,τι αφορά το «πακέτο» στήριξης της ελληνικής οικονομίας που αποφάσισε το Eurogroup παρουσίαζουν οι «Financial Times». Πώς θα διανεμηθεί η βοήθεια, ποια μορφή θα έχει και ποιες θα είναι οι ενδεχόμενες νέες δυσκολίες. Αναλυτικά:

- Πόσα κεφάλαια αποφάσισαν οι χώρες της ευρωζώνης να προσφέρουν στην Ελλάδα;

Βάσει της συμφωνίας στην οποία κατέληξαν οι υπουργοί Οικονομικών του Eurogroup, έπειτα από τηλεδιάσκεψη την Κυριακή, οι χώρες της ευρωζώνης προσφέρουν στην Ελλάδα 30 δισ. ευρώ για 12 μήνες, με την υπόσχεση ότι εάν υπάρξει ανάγκη θα δοθούν και επιπλέον κεφάλαια. Πρόκειται για ένα μέρος της βοήθειας η οποία θα δοθεί από κοινού με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Το ΔΝΤ μπορεί να προσφέρει έως και 15 δισ. ευρώ επιπλέον, αν και ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί η συμμετοχή του.

- Είναι αρκετά;

Η αντίδραση των αγορών, χθες, ήταν σαφέστατα θετική. Σημασία, όμως, δεν έχει μόνο το ποσό που έχει δεσμευτεί. Πριν από την Κυριακή υπήρχαν οι φόβοι ότι οι «κόντρες» στο εσωτερικό της ευρωζώνης -κυρίως για το επιτόκιο με το οποίο θα δανείσουν την Ελλάδα- θα απέτρεπαν τη συμφωνία για κάποιο «πακέτο» στήριξης. Το γεγονός ότι οι κυβερνήσεις κατόρθωσαν να συμφωνήσουν στις κύριες λεπτομέρειες της βοήθειας διαβεβαιώνει ότι εάν χρειαστεί είναι έτοιμες να «αναλάβουν δράση». Όμως τα προβλήματα χρέους της Ελλάδας θα συνεχιστούν για αρκετά χρόνια και ο κίνδυνος της «στάσης πληρωμών» παραμένει.

- Θα εκμεταλλευτεί η Ελλάδα αυτό το «πακέτο» βοήθειας;

Όχι ακόμη. Υπάρχει ακόμη η ελπίδα στις Βρυξέλλες ότι η ανακοίνωση ενός προγράμματος στήριξης που μπορεί να λειτουργήσει θα βοηθήσει ώστε να αρθεί η πίεση προς την Ελλάδα και ως εκ τούτου η χώρα θα κατορθώσει να καλύψει τις δανειακές ανάγκες της μέσω των αγορών. Όπως άλλωστε έχει υποστηρίξει ο πρώην υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ, κ. Henry Paulson: «Εάν έχεις ένα μπαζούκα στην κατοχή σου και οι άλλοι το γνωρίζουν δεν είναι κατ’ ανάγκη απαραίτητο να το χρησιμοποιήσεις»…

- Ουσιαστικά πρόκειται για δάνεια επιχορήγησης;

Πρακτικά δεν υπάρχει κάποια τέτοια υπόνοια. Το τι πιστεύει, πάντως, ο καθένας εξαρτάται από την «πλευρά» με την οποία εξετάζει το όλο θέμα. Οι χώρες της ευρωζώνης που θα συμμετάσχουν θα χρεώσουν την Ελλάδα με επιτόκιο υψηλότερο απ’ ό,τι δανείζονται οι ίδιες. Όμως το επιτόκιο δεν είναι τόσο υψηλό όσο αυτό που ζητούν οι αγορές από τη χώρα προκειμένου να τη δανείσουν.

- Πώς θα διανεμηθεί το βάρος του δανείου στις χώρες της ευρωζώνης;

Τα χρήματα που θα συνεισφέρει κάθε χώρα εξαρτώνται από το «μερίδιο» που έχει στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Βάσει αυτού η Γαλλία και η Γερμανία θα προσφέρουν λίγο κάτω από το 50% των 30 δισ. ευρώ.

- Πώς θα ενεργοποιηθεί το όλο πρόγραμμα;

Η ενεργοποίηση θεωρείται η έσχατη λύση, εάν η Ελλάδα, τελικώς, δεν μπορεί να δανειστεί από τις αγορές. Πιθανή αποτυχία στη σημερινή έκδοση (13/4) των εντόκων γραμματίων της χώρας θα μπορούσε να αποτελέσει ένδειξη γι’ αυτό το ενδεχόμενο. Μία ακόμη ένδειξη θα μπορούσε να είναι πιθανή νέα αύξηση των επιτοκίων των ελληνικών ομολόγων στις αγορές. Όμως οι ηγέτες της ευρωζώνης θα πρέπει, ομόφωνα, να αποφασίσουν για την ενεργοποίηση της βοήθειας. Το πώς θα συμβεί αυτό δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί. Η Γερμανία φαίνεται ότι θέλει να υπάρξει σύγκληση του Συμβουλίου Αρχηγών προκειμένου να ενεργοποιηθεί η βοήθεια. Η Κομισιόν θεωρεί ότι μία τηλεδιάσκεψη είναι αρκετή.

- Μπορεί να υπάρξουν άλλα εμπόδια;

Εάν βασιστούμε στο τι έχει συμβεί στο παρελθόν, κανείς δεν μπορεί να το αποκλείσει. Η συμφωνία της Κυριακής κατέφθασε έπειτα από αρκετές εβδομάδες αντεγκλήσεων, κάτι το οποίο έβλαψε, ανεπανόρθωτα, την αξιοπιστία της ευρωζώνης για το ότι μπορεί να συνεργαστεί με καλό τρόπο. Για να προχωρήσουμε λίγο ακόμη τη μεταφορά που κάνει λόγο για το «γεμάτο πιστόλι», χρησιμοποιούμε την άποψη που εξέφρασε ο κ. Erik Nielsen, οικονομολόγος για ευρωπαϊκά θέματα στην Goldman Sachs: «Προκειμένου να υπάρξει "γεμάτο πιστόλι" τα κοινοβούλια των 15 χωρών της ευρωζώνης -πλην αυτού της Ελλάδας- θα πρέπει να συμφωνήσουν. Μπορεί να υπάρξει αντίσταση, ιδιαίτερα στη Γερμανία, είτε στο κοινοβούλιο της χώρας είτε μέσω προσφυγών στο Συνταγματικό Δικαστήριό της».

ΠΗΓΗ: FT.com
Copyright The Financial Times Ltd. All rights reserved.

Γιατί σιωπά ο πνευματικός κόσμος;

                                                      


Αναρτήθηκε από....
energoipoliteskv.blogspot.com

Γράφει ο Μαγια

Εκκωφαντική και άκρως ανησυχητική η απουσία του πνευματικού κόσμου σ΄ αυτή την κρίσιμη καμπή της χώρας.

Που χάθηκαν τα φωτεινά, εκείνα, πνεύματα, τα οποία απαρνούμενα κάθε τι το πρόσκαιρο κι εφήμερο, θα μιλήσουν στην ψυχή του λαού, θα αφυπνίσουν και θα συνεγείρουν την κοινωνία; Επαψαν να βλέπουν, να σκέπτονται, να απορούν, να αγωνιούν, να εμπνέουν;

Δεν θα περίμενε κάποιος, οι άνθρωποι της Τέχνης, των Γραμμάτων, των Επιστημών να τοποθετηθούν υπέρ ή κατά των οικονομικών μέτρων που έλαβε η κυβέρνηση. Όμως η κρίση δεν έχει μόνο οικονομική διάσταση. Πόσω μάλλον που τα οικονομικά προβλήματα της Ελλάδας έχουν αιτίες που σχετίζονται με την πολιτική και την πνευματική σήψη.

Αυτές τις δύσκολες ώρες που οι εκβιασμοί περισσεύουν, ο εξευτελισμός, και η υποτέλεια μας έχει πληγώσει βαθύτατα, οι πνευματικοί άνθρωποι της πατρίδας μας τηρούν σιγή ιχθύος, εκτός ελαχίστων περιπτώσεων Όπως η παρέμβαση των εξηντατριών ελλήνων καθηγητών πανεπιστημίων και αποφοίτων γερμανικών πανεπιστημίων, στον ακαδημαϊκό κόσμο, τους πολιτικούς, τα ΜΜΕ, την κοινή γνώμη και την κυβέρνηση της Γερμανίας, ώστε «να σταθούν και πάλι αλληλέγγυοι στην πολλαπλώς θιγόμενη και ταλανιζόμενη Ελλάδα».


Το παρακάτω απόσπασμα, από το βιβλίο του καθηγητή Α. Σμοκοβίτη, με .........

τίτλο «Αναπάντητες και ανεπίδοτες επιστολές στην εξουσία», περιγράφει και ερμηνεύει την εικόνα που εμφανίζει σήμερα η πνευματική ηγεσία του τόπου:

«Χρέος της πνευματικής ηγεσίας κατά κύριο λόγο θα ήταν, κατ’ αρχήν, να τολμήσει και οργανωμένα και όσο γίνεται πιο αντικειμενικά να ενημερώσει το κοινό σ’ όλους τους τομείς: οικονομικούς, πολιτικούς, κοινωνικούς, διπλωματικούς, πολιτιστικούς, οικολογικούς… Μόνο μια υγιής πνευματική ηγεσία θα μπορούσε να ενημερώσει σωστά και υπεύθυνα το κοινωνικό σύνολο με την ελπίδα ότι θα το αφυπνίσει, θα το συνεγείρει, θα το εμπνεύσει, θα το συσπειρώσει. Υπάρχει, όμως, μια τέτοια πνευματική ηγεσία; Γιατί στο πλαίσιο της κοινωνικής, πολιτικής και ιδεολογικής κρίσης υπάρχει σαφώς και κρίση πνευματική. Η πνευματική ηγεσία έχει προδώσει και σε κάποιο βαθμό ή ποσοστό έχει ομολογουμένως προδοθεί. Οπωσδήποτε δεν συνεπαίρνει, δεν εμπνέει, δεν καθοδηγεί τους σκεπτόμενους τουλάχιστο και τους προβληματισμένους πολίτες. Γιατί υπάρχουν, ωστόσο, Έλληνες που πονούν, που ανησυχούν, που ντρέπονται, που αντιδρούν. Υπάρχουν έντιμοι και εργατικοί επιστήμονες, υπάλληλοι, έμποροι, εργάτες, αγρότες. Υπάρχουν κάποια πνευματικά ιδρύματα, κάποιοι πνευματικοί άνθρωποι. Υπάρχουν κάποιες υγιείς κοινωνικές εστίες. Είναι, όμως, σκόρπιες, ασύνδετες, αναποτελεσματικές. Είναι οι Δον Κιχώτες! Είναι εξαιρέσεις σ’ έναν κανόνα. Υπάρχουν και άλλοι, πολύ περισσότεροι που αποκομμένοι, απομονωμένοι ζουν ένα έντιμο, σιωπηλό μαρτύριο μέσα σε μια όσο γίνεται πιο δημιουργική μοναχική πορεία. Λείπει όμως το σάλπισμα, το κοινό όραμα, ο κοινός στόχος, το ιδανικό. Ποιος, ποιον, λοιπόν θα συνεγείρει; Έναν «όμιλο για την αλήθεια»,όχι την κομματική, χρειάζεται ο τόπος. Για την αλήθεια στην πολιτική, την οικονομία, την οικολογία, τη διπλωματία, την ιστορία…. Από επιστήμονες ελεύθερους, αδέσμευτους, που σημαίνει όσο γίνεται πιο αντικειμενικούς, αφού υποτίθεται ότι η επιστήμη ερευνά και υπηρετεί την όποια αλήθεια και μόνο αυτή

Από .........kafeneio

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΡΚΤΣΑΙΟΣ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΟΥ ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΜΕΝΩΝ ΒΟΥΡΛΩΝ!

Αναρτήθηκε από....
energoipoliteskv.blogspot.com

Αποκακλυπτικος και ειλικρινης ο πρωην αντινομαρχης και υποψηφιος βουλευτης της Νεας Δημοκρατιας Δημητης Αρκιτσαιος στο χτεσινο κεντρικο δελτιο του FM-1.Οπως τονισε το τελευταιο χρονικο διαστημα γινεται δεκτης προτασεων απο κατοικους της Βορειας Λοκριδας προκειμενου να κατελθει υποφηφιος Δημαρχος του διευρυμενου Δημου Καμενων Βουρλων."Ειναι μια προκληση και επειδη θεωρω οτι εχω τη δυνατοτητα να προσφερω στην ιδιαιτερη πατριδα μου δεν κρυβω οτι το μελετω και το συζητω με συμπολιτες μου.Πρωτα ομως θελω να δω σε καθε λεπτομερεια του το νεο Νομο και τοτε θα παρω την οριστικη μου αποφαση..." ειπε ο κ.Αρκιτσαιος.

Αξιζει να σημειωθει οτι κομματικοι κυκλοι της ΝΔ που ρωτηθηκαν σχετικα απαντησαν θετικα ως προς την στηριξη υποψηφιοτητας Αρκιτσαιου για το νεο Δημο.

Από.....lamia fm1

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας "Ημέρα"

Αναρτήθηκε από.....energoipoliteskv.blogspot.com

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας "Λαμιακός Τύπος"

Αναρτήθηκε από....energoipoliteskv.blogspot.com

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας "Καθημερινή Φθιώτιδα"

Αναρτήθηκε από...energoipoliteskv.blogspot.com

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ ΧΡΗΣΤΟΥ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ Ε.Π.Σ. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ


Αναρτήθηκε από...
energoipoliteskv.blogspot.com


ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ 
Ο Βουλευτής  Φθιώτιδας Ν.Δ κ. Χρήστος Σταϊκούρας με αφορμή την κατάκτηση του κυπέλλου από την ομάδα Νέων της ΕΠΣ Φθιώτιδας στον τελικό των Πανελλήνιων πρωταθλημάτων ΕΠΟ “FUTURE LINK” σήμερα Κυριακή 11 Απριλίου 2010 απέστειλε συγχαρητήρια επιστολή στην οποία, μεταξύ άλλων, αναφέρει ντα εξής:
“Θερμά συγχαρητήρια για τη μεγάλη νίκη.
Η θριαμβευτική πορεία σας και η κατάκτηση του κυπέλλου στον τελικό των Πανελλήνιων πρωταθλημάτων ΕΠΟ μας γεμίζουν περηφάνια και συγκίνηση.
Με σκληρή δουλειά και συλλογικό πνεύμα κατακτήσατε το στόχο σας δίνοντας παράδειγμα αγωνιστικού ήθους, ομαδικότητας και αυτοπεποίθησης.
Καλή  συνέχεια, καλή σταδιοδρομία στους  νέους αθλητές μας!”

Δευτέρα 12 Απριλίου 2010

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας " σέντρα "

Αναρτήθηκε από...energoipoliteskv.blogspot.com

Τι λέει για εκλογικό σύστημα, αρμοδιότητες, πόρους, μετατάξεις, μισθούς, κλπ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ»: ΟΛΟ ΤΟ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠ.ΕΣ. Μετά τις παρατηρήσεις ΚΕΔΚΕ, ΕΝΑΕ συζητείται στο Υ.Σ. και τίθεται σε διαβούλευση


Αναρτήθηκε από....
energoipoliteskv.blogspot.com

Σε 298 σελίδες (που μαζί με το χωροταξικό αναμένεται να φτάσουν τις 400) χωρισμένες σε 12 μέρη και 16 επιμέρους κεφάλαια αποτυπώνεται το σχέδιο «Καλλικράτης» το οποίο, σύμφωνα με όσα κατά καιρούς έχει πεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών πρόκειται «να αποτελέσει την αφετηρία και τον οδικό χάρτη για την μεταρρύθμιση στην Αυτοδιοίκηση και τη δημιουργία του λεγόμενου επιτελικού κράτους». Η αυτοδιοίκηση gr δημοσιεύει το πλήρες κείμενο του «μη οριστικοποιημένου προσχεδίου», που στάλθηκε το Σάββατο από το ΥΠΕΣ σε ΚΕΔΚΕ και ΕΝΑΕ, προκειμένου να γίνουν οι τελικές παρατηρήσεις και το οριστικό κείμενο να παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο την Τρίτη 20 Απριλίου (για να διαβάσετε σχετικό ρεπορτάζ κάντε κλικ εδώ: http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=6286 και να τεθεί σε διαβούλευση, ώστε αρχές Μαίου να κατατεθεί στη Βουλή.

Όπως προαναφέρθηκε το κείμενο το προσχεδίου χωρίζεται σε επτά μέρη ως εξής:

Α’ ΜΕΡΟΣ Σύσταση – Συγκρότηση Αυτοδιοίκησης και Αποκεντρωμένης Διοίκησης

Α’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Σύσταση – Συγκρότηση Δήμων
Β’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Σύσταση Περιφερειών
Γ’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Σύσταση Αποκεντρωμένης Διοίκησης

Β’ ΜΕΡΟΣ Πρώτος Βαθμός Αυτοδιοίκησης

Α’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δημοτικές Αρχές
Β’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Εκλογικό Σύστημα
Γ’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Σύστημα Διακυβέρνησης
Δ’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Λειτουργία Τοπικών και Δημοτικών Κοινοτήτων
Ε’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Καταστατική Θέση Αιρετών
ΣΤ’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Μεταβιβαζόμενες Αρμοδιότητες στους Δήμους
Ζ’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Διαδημοτική Συνεργασία - Νομικά Πρόσωπα

Γ’ ΜΕΡΟΣ Δεύτερος Βαθμός Αυτοδιοίκησης - Περιφέρειες

Α’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Αρχές – Όργανα
Β’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Εκλογικό Σύστημα
Γ’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Σύστημα Διακυβέρνησης
Δ’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Καταστατική Θέση
Ε’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Αρμοδιότητες
ΣΤ’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Επιχειρήσεις - Νομικά Πρόσωπα


Δ’ ΜΕΡΟΣ Νησιωτικοί και Ορεινοί Δήμοι – Νησιωτικές Περιφέρειες

Ε’ ΜΕΡΟΣ Μητροπολιτική Περιφέρεια

Ζ’ ΜΕΡΟΣ Εποπτεία

Η’ ΜΕΡΟΣ Προσωπικό

Θ’ ΜΕΡΟΣ Οικονομικά

Ι’ ΜΕΡΟΣ Αποκεντρωμένη Διοίκηση

ΙΑ’ ΜΕΡΟΣ Επιχειρησιακό Σχέδιο Υποστήριξης Προγράμματος «Καλλικράτης»

ΙΒ’ ΜΕΡΟΣ Μεταβατικές- Τελικές - Καταργητικές Διατάξεις - Έναρξη Ισχύος


Τα βασικά σημεία του προσχεδίου είναι τα εξής:

- Τα τοπικά διαμερίσματα μετονομάζονται σε τοπικές κοινότητες εφόσον έχουν πληθυσμό έως και 2000 κατοίκους, και σε δημοτικές κοινότητες εφόσον έχουν πληθυσμό μεγαλύτερο από 2.000 κατοίκους. Δημοτική κοινότητα συγκροτούν τα τοπικά νησιωτικά διαμερίσματα που έχουν πληθυσμό άνω των χιλίων (1.000) κατοίκων, αλλά και ανεξαρτήτως πληθυσμού πρώην κοινότητες που εκτείνονται σε όλη την περιφέρεια του νησιού και δεν αποτελούν δήμο. Αυτό σημαίνει ότι μικρά νησιά όπως για παράδειγμα τα Αντικύθηρα στη νομαρχία Πειραιά θα αποτελέσουν ένα δήμο με γειτονικά (στην συγκεκριμένη περίπτωση τα Κύθηρα). (άρθρο 2)

- Ο δήμος διοικείται από το δημοτικό συμβούλιο, την οικονομική επιτροπή, την επιτροπή ποιότητας ζωής, την εκτελεστική επιτροπή και τον δήμαρχο. Το δημοτικό συμβούλιο αποτελείται από δέκα επτά (17) μέλη σε δήμους με πληθυσμό έως πέντε (5.000) κατοίκους, είκοσι ένα (21) σε δήμους με πληθυσμό από πέντε χιλιάδες έναν έως δέκα χιλιάδες (5.001-10.000) κατοίκους, είκοσι πέντε (25) σε δήμους με πληθυσμό από δέκα χιλιάδες έναν έως τριάντα χιλιάδες (10.001-30.000) κατοίκους, τριάντα τρία (33) σε δήμους με πληθυσμό από τριάντα χιλιάδες έναν έως εξήντα χιλιάδες (30.001-60.000) κατοίκους, σαράντα ένα (41) σε δήμους με πληθυσμό από εξήντα χιλιάδες έναν έως εκατό χιλιάδες (60.001-100.000) κατοίκους, σαράντα πέντε (45) σε δήμους με πληθυσμό από εκατό χιλιάδες έναν έως εκατόν πενήντα (100.001-150.000) κατοίκους, σαράντα εννέα (49) σε δήμους με πληθυσμό από εκατόν πενήντα χιλιάδες και άνω (άρθρο 7).

- Το περιφερειακό συμβούλιο αποτελείται από σαράντα ένα (41) μέλη σε περιφέρειες με πληθυσμό έως 300.000 κατοίκους, πενήντα ένα (51) μέλη σε περιφέρειες με πληθυσμό από 300.001 έως 800.000 κατοίκους, εβδομήντα ένα (71) μέλη σε περιφέρειες άνω των 800.000 κατοίκων. Το περιφερειακό συμβούλιο της περιφέρειας Αττικής αποτελείται από εκατόν ένα (101) μέλη. Το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου αποτελείται από πενήντα ένα (51) μέλη (άρθρο 113)

- Στον τρόπο εκλογής δημοτικών και περιφερειακών συμβούλων ακολουθείται μικτό εκλογικό σύστημα (για να διαβάσετε το σχετικό ρεπορτάζ κάντε κλικ εδώ:  http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=6306(άρθρα 27 και 129)

- Δίνεται το δικαίωμα για εκλογή στο αξίωμα του δημοτικού συμβούλου ή του συμβούλου δημοτικής ή τοπικής κοινότητας ή εκπροσώπου τοπικής κοινότητας, αλλά και του περιφερειακού συμβούλου νέων από 18 ετών και 21 που ίσχυε μέχρι σήμερα http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=6309(άρθρα 13 και 116)

- Εκατοντάδες αρμοδιότητες μεταβιβάζονται σε δήμους (κυρίως αυτές που αφορούν την εξυπηρέτηση του πολίτη) και περιφέρειες (τον αναπτυξιακό σχεδιασμό) (για να διαβάσετε για τις αρμοδιότητες των περιφερειών κάντε κλικ εδώ: http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=6310 και των δήμων εδώ: http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=6099. Ωστόσο στις περιφέρειες μεταβιβάζονται μεταξύ άλλων και οι αρμοδιότητες για τα νοσοκομεία της χώρας, γεγονός το οποίο τις εντάσσει και στην άσκηση κοινωνικής πολιτικής. (άρθρα 94,95 και 186,187)

- Ο Συνήγορος του Δημότη, όπως είχε ονομαστεί στο αρχικό σχέδιο, μετονομάζεται σε Συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης (άρθρο 77)

- Δημιουργείται σε κάθε δήμο Συμβούλιο Ένταξης Μεταναστών με στόχο την καταγραφή και η διερεύνηση προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες, που κατοικούν μόνιμα στην περιφέρεια (άρθρο 78)

- Οι μισθοί των αιρετών συνδέονται με αυτούς του γενικού γραμματέα υπουργείου (περίπου 6000 ευρώ μικτά το μήνα). Συγκεκριμένα η αντιμισθία των δημάρχων σε δήμους με πληθυσμό άνω των εκατό χιλιάδων (100.000) κατοίκων είναι ισόποση με το σύνολο των πάσης φύσεως αποδοχών του γενικού γραμματέα υπουργείου, των δημάρχων των δήμων με πληθυσμό από είκοσι χιλιάδες (20.000) έως εκατό χιλιάδες (100.000) κατοίκους είναι ισόποση με το 80% των ανωτέρω αποδοχών και των δημάρχων των δήμων με πληθυσμό κάτω των είκοσι χιλιάδων (20.000) κατοίκων είναι ισόποση με το 60% των ανωτέρω αποδοχών. Παράλληλα οι αντιδήμαρχοι λαμβάνουν το 50% της αντιμισθίας που αναλογεί στο δήμαρχο, ενώ οι πρόεδροι των δημοτικών συμβουλίων λαμβάνουν το 40% αυτής. Επιπλέον, οι μισθοί των περιφερειαρχών είναι ίση με αυτή του γ.γ. υπουργείου, στον αντιπεριφερειάρχη και στον πρόεδρο του περιφερειακού συμβουλίου καταβάλλεται αντιμισθία ίση με το 75% της αντιμισθίας του περιφερειάρχη. (άρθρα 92, 181)

- Ορίζονται πρόσθετες αρμοδιότητες για τους νησιωτικούς και ορεινούς δήμους και για τις νησιωτικές περιφέρειες (άρθρο 204 - 210)

- Ορίζονται μητροπολιτικές αρμοδιότητες (στους τομείς περιβάλλοντος, ποιότητας ζωής, χωρικού σχεδιασμού και αστικών αναπλάσεων, μεταφορών και συγκοινωνιών, διαχείρισης στερεών αποβλήτων κπλ) για την περιφέρεια Αττικής και για την μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (άρθρα 210 - 213)


- Δημιουργείται τριπλό σύστημα διασφάλισης νομιμότητας και εγγύησης του δημοσίου συμφέροντος με πλήρη έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο, νέο σύστημα εποπτείας και ανάρτηση κάθε απόφασης στο Διαδίκτυο (άρθρα 214 - 238)

- Οι μετατάξεις προσωπικού αφορούν κυρίως τους υπαλλήλους των νομαρχιών που οι αρμοδιότητές τους μεταφέρονται στους δήμους αλλά και των σημερινών κρατικών περιφερειών που οι αρμοδιότητες τους μεταφέρονται στις αιρετές περιφέρειες. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις το προσχέδιο προβλέπει ότι μπορεί να γίνει η μετάταξη με αίτηση του ίδιου του ενδιαφερόμενου εντός ενός μηνός και η μετάταξη πραγματοποιείται εντός δύο. Ωστόσο, αν δε καταστεί δυνατή η μετάταξη του αναγκαίου προσωπικού για την άσκηση των απονεμομένων αρμοδιοτήτων και εφόσον συντρέχει απονομή αρμοδιοτήτων για το σύνολο συγκεκριμένου τομέα, οι υπάλληλοι το αντικείμενο των οποίων έχει μεταφερθεί στο δήμο ή στην αιρετή περιφέρεια μετατάσσονται αυτοδικαίως (άρθρα 255 – 258) είτε στην έδρα της περιφέρειας είτε στον αντίστοιχο δήμο της έδρας του νομού. Σε κάθε περίπτωση θα γίνει προσπάθεια οι υπάλληλοι που θα μεταταχθούν να παραμείνουν στην ίδια περιοχή.

- Οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι για τους δήμους αποτελούνται από ποσοστά (δεν προσδιορίζονται) από το Φόρο Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων (Φ.Ε.Φ.Ν.Π.) ΦΠΑ και Φόρο Ακίνητης Περιουσίας σε ποσοστό των συνολικών ετήσιων εισπράξεων του φόρου Παράλληλα το κόστος των μεταφερόμενων αρμοδιοτήτων στους δήμους που δεν καλύπτεται από τα παραπάνω καλύπτεται με αύξηση των ποσοστών των δύο πρώτων. Όσο για τις περιφέρειες οι πόροι τους προέρχονται από τους δύο πρώτους φόρους (ΦΕΦΝΠ και ΦΠΑ). (άρθρα 259, 260). Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα στους δήμους να λαμβάνουν ποσοστό επί της ετήσιας αύξησης του ΦΠΑ στην περιοχή τους που θα χρηματοδοτεί αποκλειστικά υπηρεσίες κοινωνικής αλληλεγγύης, αλλά και ποσοστό 20% επί του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας ανάλογα με τα έσοδα του φόρου στην περιοχή του, προκειμένου να χρηματοδοτούνται ιδίως δράσεις που αφορούν σε παρεμβάσεις στον πολεοδομικό ιστό και στο δομημένο περιβάλλον του δήμου. (άρθρα 259, 260, 261)

- Δημιουργείται ειδικό πρόγραμμα εξυγίανσης για υπερχρεωμένους ΟΤΑ (άρθρα 262, 263)

- Η κατάρτιση του προγράμματος Ελληνική Αρχιτεκτονική Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, «ΕΛΛ.Α.Δ.Α» για την υποστήριξη των νέων δήμων και των περιφερειών. Διαρθρώνεται σε τρεις άξονες:
(α) ο άξονας με κορμό τα επιχειρησιακά προγράμματα «Διοικητική Μεταρρύθμιση» και «Ψηφιακή Σύγκλιση» του Ε.Σ.Π.Α. 2007 – 2013, στο μέρος που αφορούν στους δήμους και τις περιφέρειες.
(β) ο άξονας του Εθνικού Αναπτυξιακού Προγράμματος Αυτοδιοίκησης που λειτουργεί
συμπληρωματικά με το Ε.Σ.Π.Α. και χρηματοδοτεί ιδίως μη επιλέξιμα από το Ε.Σ.Π.Α. έργα
και δράσεις.
(γ) ο άξονας για την αξιοποίηση και αναδιάταξη των ανθρωπίνων πόρων, με αντικείμενο την
ανάδειξη και αξιοποίηση των ικανοτήτων του υπηρετούντος προσωπικού, το σχεδιασμό της
στελέχωσης με επιστημονικό προσωπικό με βάση την αποτύπωση των αναγκών των νέων
δήμων και περιφερειών (άρθρο 281).

Για να διαβάσετε το πλήρες κείμενο του νομοχεδίου κάντε κλικ εδώ:

www.aftodioikisi.gr/Innet/UsersFiles/PDF/KALLIKRATHS_PROSXEDIO_MH_ORISTIKOPOIHMENO.pdf

Κυριακή 11 Απριλίου 2010

Τηλεδιάσκεψη Eurogroup στις 15:00 για την Ελλάδα

Αναρτήθηκε από....
energoipoliteskv.blogspot.com



Έκτακτη τηλεδιάσκεψη κατά την οποία θα συζητηθούν οι τεχνικές λεπτομέρειες του πακέτου στήριξης προς την Ελλάδα θα πραγματοποιήσουν σήμερα στις 15:00 οι υπουργοί Οικονομικών του Eurogroup.

Οπως μεταδίδει το Reuters, αν και η Ελλάδα δεν έχει ζητήσει την ενεργοποίηση του μηχανισμού στήριξης ΕΕ-ΔΝΤ, στόχος της τηλεδιάσκεψης θα είναι να υπάρξει ετοιμότητα όταν και αν υπάρξει σχετικό αίτημα από τη χώρα μας. Σημειώνεται ότι στην τηλεδιάσκεψη θα συμμετάσχουν επίσης η ΕΚΤ και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Όπως δήλωσε συγκεκριμένα το Σάββατο εκπρόσωπος του κ. Junker, «Την Κυριακή θα πραγματοποιηθεί τηλεδιάσκεψη με θέμα την Ελλάδα, με την συνήθη σύνθεση του Eurogroup».

Ο ίδιος σημείωσε πως «η Ελλάδα δεν έχει ζητήσει βοήθεια, αλλά πρέπει να είμαστε έτοιμοι στην περίπτωση που το ζητήσει».

Εν τω μεταξύ, όπως αναφέρει το Reuters, ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου, σε συνέντευξή του στο Βήμα, αφήνει να εννοηθεί ότι η Αθήνα ενδεχομένως να χρησιμοποιήσει τον μηχανισμό στήριξης, στην περίπτωση που οι αγορές δεν αντιδράσουν θετικά στις τελευταίες εξελίξεις.

«Το ερώτημα παραμένει αν ο μηχανισμός αυτός θα πείσει τις αγορές, όπως ένα όπλο στο τραπέζι. Αν δεν τις πείσει, είναι ένας μηχανισμός που βρίσκεται εκεί για να χρησιμοποιηθεί», δήλωσε ο κ. Παπανδρέου.

Από την πλευρά του, ο κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, μιλώντας στην Real News, δήλωσε πως η Ελλάδα θεωρεί ότι είναι απαραίτητο να διευκρινιστεί το πώς θα λειτουργήσει ο μηχανισμός ΕΕ-ΔΝΤ, ωστόσο θεωρεί πως δεν θα χρειαστεί να χρησιμοποιηθεί ο μηχανισμός αυτός.



Από......Euro2day

Ερρίφθη ο κύβος για τη διαγραφή της Ντόρας...

Αναρτήθηκε από.....energoipoliteskv.blogspot.com

...αλλά και άλλων, πρώην υπουργών της ΝΔ!

Από τον Στάθη Παλαιολόγο
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ

Οριστική είναι σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η απόφαση του Αντώνη Σαμαρά να προχωρήσει στη διαγραφή της Ντόρας Μπακογιάννη. Ο κύβος ερρίφθη.
Το μόνο που εκκρεμεί είναι το πότε -και με ποια αφορμή- θα προχωρήσει στην κίνηση αυτή. Και φαίνεται ότι περισσότερο μια κίνηση "εκφοβισμού" αυτό αποτελεί μια συνειδητή πολιτική επιλογή.
Μάλιστα οι ίδιες αποκλειστικές πληροφορίες αναφέρουν ότι...

το σχέδιο προβλέπει τη διαγραφή και πρώην υπουργών (οι περισσότεροι εκ των οποίων δεν είναι βουλευτές σήμερα) που θεωρείται ότι έβλαψαν τη ΝΔ. Ο Αντ. Σαμαράς έχει αποφασίσει να τους "καθαρίσει" όλους αυτούς.


Δεν θα μας αφήσουν να... πτωχεύσουμε διότι έτσι θα καταστραφούν και οι ίδιοι!

Αναρτήθηκε από.....energoipoliteskv.blogspot.com

ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ Π. ΨΥΧΑΡΗ

Το μυστικό της αντιπάθειας που έτρεφε η κυρία Μέρκελ για το πρόσωπο του τέως πρωθυπουργού κ. Κ. Καραμανλή έχει... φτερά - πολεμικού αεροσκάφους. Του είχε ζητήσει η κυρία καγκελάριος να προχωρήσει η Ελλάδα στην αγορά Εurofighter, των πολεμικών αεροπλάνων που προωθεί η γερμανική κυβέρνηση ανταγωνιζόμενη (ως... παραγγελιοδόχος) τους Αμερικανούς με τα δικά τους αλλά και τους Γάλλους με τα διαβόητα δικά τους Rafal.

Ο τότε πρωθυπουργός, ανέμελος και ίσως αδαής περί τα της διεθνούς... διαπλοκής, φέρεται απαντήσας στην κυρία Μέρκελ κατά τρόπον που έδωσε ελπίδες στην κυρία καγκελάριο.

Οταν η κυρία αντελήφθη ότι ο κ. Καραμανλής είχε τοποθετήσει και το δικό της αίτημα μαζί με όλα τα άλλα που (δεν...) τον απασχολούσαν, έγινε, η καγκελάριος της Γερμανίας, έξω φρενών...

Αυτά δεν γράφονται για να δειχθεί ότι ο κ. Καραμανλής είχε αποθέματα αντιστάσεως στις πιέσεις των ξένων που συνδυάζουν την πολιτική μετά του ωφελίμου. Απλώς εξηγούν τον εκνευρισμό της κυρίας Μέρκελ όταν αναγκάζεται να συνομιλεί με τους έλληνες υποψήφιους (ακόμη και σήμερα...) πελάτες της για να τους δώσει η Ευρωπαϊκή Ενωση οποιαδήποτε βοήθεια.

Δύο συμπεράσματα μοιάζουν προφανή. Το πρώτο είναι ότι οι διεθνείς σχέσεις είναι ένα κουβάρι δύσκολο, αν όχι αδύνατο, να ξετυλιχθεί. Οι Γερμανοί ζητούν, οι Αμερικανοί απαιτούν, οι Γάλλοι ζητούν κι αυτοί και οι Ελληνες καλούνται να πληρώνουν τον λογαριασμό, είτε μέσω Siemens είτε μέσω των διαβόητων αντισταθμιστικών... Το δεύτερο αυτονόητο συμπέρασμα είναι ότι οι πάσης φύσεως διεθνείς εταίροι μας δεν θα μας αφήσουν να... πτωχεύσουμε διότι έτσι θα καταστραφούν και οι ίδιοι! Και διότι θα χάσουν μεγάλο εν δυνάμει πελάτη των πολεμικών και όχι μόνο βιομηχανιών τους αλλά και διότι ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντοςκαι αυτοί έχουν λαμβάνειν πολλά, είτε από υποβρύχια που γέρνουν είτε από άρματα που δεν έχουν πυρομαχικά!

Βεβαίως αυτά όλα τα γνωρίζει η κυβέρνηση και ιδιαιτέρως ο κ. Γ. Παπανδρέου. Ο οποίος είναι ίσως σκόπιμο να θυμίσει όπου δει τη φράση του Γεωργίου Παπανδρέου παππού στα μέσα της δεκαετίας του ΄60, όταν η Τουρκία απειλούσε με πόλεμο: «Αν η Αγκυρα επιθυμεί να εισέλθομεν εις το Τρελλοκομείον, είμεθα έτοιμοι...».

Αυτό ισχύει για όλους.

ΤΟ ΒΗΜΑ

Σαμαράς στην Κ.Ε - Το ΠΑΣΟΚ απέδειξε ότι δεν είχε σχέδιο για τίποτε.

Αναρτήθηκε από...energoipoliteskv.blogspot.com























Ολόκληρη η ομιλία Σαμαρά στην Κ.Ε :

Φίλες και φίλοι,

Θα σας μιλήσω ευθέως:

Η χώρα αντιμετωπίζει σήμερα τη μεγαλύτερη κρίση της για μια γενιά…

Δεν πρόκειται για την κρίση του ελλείμματος. Τέτοιες φαινόμενα – να ξεφεύγουν τα δημοσιονομικά ελλείμματα και να επιδεινώνουν την οικονομική δραστηριότητα, λόγω της διεθνούς κρίσης – αντιμετωπίζουν όλες οι χώρες του κόσμου. Σίγουρα όλες οι χώρες της Ευρώπης και της ευρωζώνης.

Τέτοια κρίση αντιμετώπιζε και η Ελλάδα ως τον περασμένο Οκτώβριο…

Αλλά από τότε προέκυψε μια πολύ χειρότερη και πολύ διαφορετική κρίση.

Η κρίση δημόσιου δανεισμού!

Ως τον περασμένο Οκτώβριο η Ελλάδα ήταν άλλη μια χώρα, ανάμεσα σε όσες αντιμετώπιζαν κρίση ελλείμματος. Δεν ξεχώριζε από τις άλλες. Δεν βρισκόταν καν στη χειρότερη θέση απ’ όλες τις άλλες.

Τους τελευταίους μήνες, όμως, η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα της Ευρωζώνης που αντιμετωπίζει κρίση δανεισμού. Είναι ο «αδύνατος κρίκος» της ευρωζώνης και είναι «δακτυλοδεικτούμενη», μια που δημιουργούνται πλέον προβλήματα και στο ευρώ.

Η Νέα Δημοκρατία αντιμετώπισε πέρσι τις επιπτώσεις της διεθνούς κρίσης. Η Οικονομία μας δοκιμάστηκε, όπως δοκιμάστηκαν οι οικονομίες παντού στον κόσμο.

Δοκιμάστηκε, αλλά δεν γονάτισε!

Ασφαλώς υπήρξαν και σφάλματα και παραλείψεις από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας. Τα είχε παραδεχθεί και ο Κώστας Καραμανλής πριν από τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου, τα έχουμε συζητήσει εκτενέστατα…


Επί διακυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας, διατηρήθηκε ο στοιχειώδης έλεγχος παρά τη διεθνή κρίση. Δεν υπήρξε τότε πρόβλημα διεθνούς δανεισμού της Ελλάδας.

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, όμως μέσα σε λίγους μήνες έχασε τον έλεγχο. Άφησε να διογκωθεί το έλλειμμα. Ύστερα το φούσκωσε κι όλας. Μετά καθυστέρησε απίστευτα. Για να δεχθεί τις επιθέσεις των κερδοσκόπων στις διεθνείς αγορές. Κι όμως έχασε κι άλλο χρόνο. Δεν πήρε αυστηρά μέτρα εξ αρχής. Κι αναγκάστηκε να πάρει μέτρα πολύ σκληρότερα και πολύ αργότερα…

Κι ύστερα χάλασε και την ψυχολογία των αγορών, με τη διγλωσσία της, την αβουλία της, τις γκάφες της, όταν παρομοίαζε την Ελληνική Οικονομία με… «Τιτανικό», λίγο πριν βγει να δανειστεί με τοκογλυφικά επιτόκια. Και με τα πολιτικά παιγνίδια της: με τα «βαθιά λαρύγγια», τις ατέλειωτες παλινωδίες της και τις απίστευτες αντιφάσεις της.

-- Πέρσι, επί διακυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας, η Ελλάδα δανείστηκε με επιτόκια που σήμερα… νοσταλγούμε! Μπορεί κάποια στιγμή, πέρσι το Φεβρουάριο, να ανέβηκαν τα spreads, αλλά αυτό οφειλόταν σε εξω-ελλαδικούς λόγους, κράτησε λίγο και επηρέασε ελάχιστα το συνολικό κόστος δανεισμού της χρονιάς. Συνολικά για το 2009, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας Ελλάδος, δανειστήκαμε με μέσο επιτόκιο 4,2%

Φέτος, επί διακυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, η Ελλάδα δανείζεται πλέον με τοκογλυφικά επιτόκια, που αγγίζουν το 6%.

-- Όταν παρέδωσε τη διακυβέρνηση η Νέα Δημοκρατία, πέρσι τον Οκτώβριο, τα spreads ήταν 130 μονάδες. Σήμερα είναι υπερτριπλάσια!

Όταν έγινε γνωστό ότι το έλλειμμα του 2009 θα έφτανε σε διψήφιο νούμερα, στα μέσα Νοεμβρίου, τα spreads έφτασαν ως τις 170 μονάδες. Και πάλι οι αγορές δεν ανησυχούσαν ιδιαίτερα. Γνώριζαν ότι η κατάσταση μπορεί να ελεγχθεί και περίμεναν ότι η νέα ελληνική κυβέρνηση θα έπαιρνε κάποια άμεσα μέτρα για να την ελέγξει…

Αλλά αυτό δεν συνέβη. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έκανε το ακριβώς αντίθετο: Ματαίωσε φορολογικά μέτρα που είχε λάβει η προηγούμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, όπως αυτά για τους ημι-υπαίθριους χώρους. Που προηγουμένως τα κατάγγειλε, ύστερα τα ματαίωσε και τώρα σπεύδει να τα υιοθετήσει ξανά.

Αυτό είναι το ΠΑΣΟΚ. Αυτό έκανε και με τα 28 δις ρευστότητας, που κάποτε κατήγγειλε και σήμερα ξανά υιοθετεί.

-- Ύστερα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ νέκρωσε το φορολογικό μηχανισμό του κράτους. Δεν τον βρήκε παραλυμένο. Τον νέκρωσε εκείνη!

Τα δύο τρίτα της υστέρησης δημοσίων εσόδων ολόκληρο το 2009 σημειώθηκε στο τελευταίο τρίμηνο όταν είχε αναλάβει το ΠΑΣΟΚ. Πριν τον Οκτώβριο υπήρχε πρόβλημα. Επί ΠΑΣΟΚ προέκυψε παράλυση.

-- Ύστερα, η νέα Κυβέρνηση ενέγραψε έσοδα που δεν είχαν προϋπολογιστεί, όπως οι οφειλές των Νοσοκομείων.

Κι έτσι το έλλειμμα εκτινάχθηκε!

Όχι επειδή η προηγούμενη κυβέρνηση το έκρυβε τα προηγούμενα χρόνια. Αλλά επειδή η νέα κυβέρνηση το διόγκωσε τους τελευταίους μήνες. Με πραγματικούς και λογιστικούς τρόπους…

Όμως οι διεθνείς αγορές δεν αντιδρούσαν ακόμα, γιατί η κατάσταση μπορούσε να ελεγχθεί. Με κάποια άμεσα μέτρα, δύσκολα αλλά όχι συντριπτικά για την Οικονομία και την Κοινωνία…

Αλλά η νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δεν θέλησε να πάρει μέτρα. Αντίθετα άρχισε να «πυροβολεί» την αξιοπιστία της ελληνικής οικονομίας, για να πλήξει εκ των υστέρων τη Νέα Δημοκρατία!

Και τότε άρχισε να δέχεται επιθέσεις από τους κερδοσκόπους στις διεθνείς αγορές.

Προσπάθησε το ΠΑΣΟΚ εξ αρχής να παίξει ένα μικροπολιτικό παιγνίδι στις πλάτες της ελληνικής οικονομίας. Δεν περίμενε ότι θα δεχθεί τέτοιες κερδοσκοπικές επιθέσεις στις διεθνείς αγορές…

Γι’ αυτό μίλαγε για… «Τιτανικό» και «απώλεια εθνικής κυριαρχίας»! Κι έτσι ωθούσε τα spreads ακόμα υψηλότερα και προσέφερε εύκολο «στόχο» σε νέες επιθέσεις των κερδοσκόπων. Που δεν άφησαν την ευκαιρία ανεκμετάλλευτη…

Όταν η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχασε τον έλεγχο πλήρως, άρχισε να αντιδρά σπασμωδικά: κι έχασε και στα δύο κρίσιμα μέτωπα:

-- Στο εσωτερικό, κλόνιζε όλο και περισσότερο την ψυχολογία της ελληνικής οικονομίας, από την οποία εξαρτώνται τα έσοδά της

-- Και στο εξωτερικό, κλόνισε την αξιοπιστία του ελληνικού δανεισμού στις διεθνείς αγορές, από τις οποίες εξαρτώνται τα επιτόκια στα οποία δανείζεται μια χώρα.

Ποτέ στο παρελθόν ελληνική κυβέρνηση δεν κατάφερε να κάνει τόσα πολλά σφάλματα μέσα σε τόσο λίγο χρόνο, για τόσο ανόητους λόγους μικροπολιτικής και με τόσο άμεσα και οδυνηρά αποτελέσματα.

«Ο χρόνος είναι χρήμα»! Και η Κυβέρνηση τον σπατάλησε άτσαλα, από τον Οκτώβριο ως σήμερα χωρίς αποτέλεσμα…

«Η σιωπή είναι χρυσός»! Και η κυβέρνηση επέδειξε ασυγκράτητη φλυαρία προς κάθε κατεύθυνση…

Τέτοια ανικανότητα ανάμικτη με αλαζονεία, τέτοια διγλωσσία ανάμικτη με αβουλία, τέτοιες γκάφες ανάμικτες με αντιφατικά μηνύματα προς πάσα κατεύθυνση τις χειρότερες στιγμές, δεν έχουν ξαναγίνει ποτέ.


Φίλες και φίλοι,

Το ΠΑΣΟΚ απέδειξε ότι δεν είχε σχέδιο για τίποτε.

Ούτε όταν κραύγαζε προεκλογικά «λεφτά υπάρχουν», ούτε όταν μετεκλογικά διόγκωνε το έλλειμμα και παρέλυε τη Δημόσια Διοίκηση και την Οικονομία.

Το ΠΑΣΟΚ δεν είχε σχέδιο για τίποτε…

Εκτός από ένα: να πλήξει τη Νέα Δημοκρατία!

Και προσπαθώντας να πλήξει τη Νέα Δημοκρατία, κατάφερε να μετατρέψει μια ελεγχόμενη - ακόμα - κρίση ελλείμματος, σε μοναδική κρίση δημόσιου δανεισμού, που έκανε την Ελλάδα «ξεχωριστή περίπτωση» και «αδύνατο κρίκο» της ευρωζώνης.

Αυτή είναι η πραγματικότητα που αποκαλύπτεται σήμερα

Αυτή είναι η πραγματικότητα που αναγνωρίζουν πλέον όλο και περισσότεροι, εντός κι εκτός Ελλάδας.

Αυτή είναι η αλήθεια που αρχίζει πλέον να ομολογείται δειλά-δειλά, ακόμα και από το φιλικές προς το ΠΑΣΟΚ στήλες, σε φιλικά προς το ΠΑΣΟΚ Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Γιατί όλοι αντιλαμβάνονται και αναγνωρίζουν πλέον, ότι από τη μία βάλαμε πλάτη για τη στήριξη της Ελλάδας από την Ευρώπη. Παρά τις μεγάλες διαφωνίες που είχαμε με τον Πρωθυπουργό κι την πολιτική του…

Αλλά και όλοι καταλαβαίνουν ότι είχαμε δίκιο που δεν πανηγυρίζαμε μετά την πρώτη ανακοίνωση για την «Ευρωπαϊκή στήριξη» της 25ης Μαρτίου…

Όλοι κατάλαβαν ότι είχαμε δίκιο να συστήνουμε περίσκεψη.

Και τώρα, το ίδιο κάνουμε: Παρά την προχθεσινή ανακοίνωση που κάνει κάπως πιο συγκεκριμένη εκείνη την απόφαση, συστήνουμε ξανά περίσκεψη, όχι πανηγυρισμούς…

Περίσκεψη, διότι μεταξύ όλων των άλλων, υπάρχει ακόμα ο κίνδυνος να μας δοθεί βοήθεια από θέση αδυναμίας και να μας ζητηθούν νέα σκληρότερα μέτρα. Είτε από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο είτε από κάποιον Ευρωπαίο εταίρο μας.

Νέα σκληρότερα μέτρα, όμως, δεν τα αντέχει σήμερα ούτε η Κοινωνία μας ούτε η Οικονομία μας.

Ίσως βρισκόμαστε πολύ κοντά σε μεγάλες εξελίξεις…

Εμείς επιμένουμε ότι πρέπει να αντιμετωπίσουμε την κρίση με τις δικές μας δυνάμεις. Το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε με το «σχέδιο στήριξης» είναι να μη χρειαστεί να το χρησιμοποιήσουμε…

Και προτείναμε ήδη συγκεκριμένα μέτρα για να αντιμετωπίσουμε την κρίση με τις δικές μας δυνάμεις.

Φίλες και φίλοι,

Το ΠΑΣΟΚ δεν είχε σχέδιο για την Ελλάδα. Είχε σχέδιο μόνο για να πλήξει τη Νέα Δημοκρατία

Εμείς, όμως, έχουμε σχέδιο για την Ελλάδα. Το δείξαμε από την αρχή και το αναδεικνύουμε σιγά-σιγά.

* Μιλήσαμε έγκαιρα για μέτρα που έπρεπε να παρθούν. Παρακινήσαμε, μάλιστα το ΠΑΣΟΚ να τα πάρει, όταν έχανε πολύτιμο χρόνο…

Του υποδείξαμε τι να κάνει και τι να μη κάνει. Εξηγώντας ότι δεν στηρίζουμε το ΠΑΣΟΚ στηρίζουμε την Ελλάδα.

Εναντιωθήκαμε στα μέτρα που βουλιάζουν την Οικονομία μας σε «φαύλο κύκλο»: ύφεσης, μεγαλύτερων ελλειμμάτων, σκληρότερων μέτρων, ακόμα μεγαλύτερης ύφεσης…

* Του ζητήσαμε εξ αρχής να πάρει μέτρα-ανάσες για την Οικονομία. Όχι μέτρα ανάπτυξης – αυτά θα έλθουν αργότερα - αλλά μέτρα τόνωσης της αγοράς σε περίοδο ύφεσης.

Υποδείξαμε 23 τέτοια μέτρα ανάσες, με μηδενικό ή ελάχιστο δημοσιονομικό κόστος. Επιμείναμε ξανά και ξανά. Τελικά με συνεχή αναβλητικότητα, η κυβέρνηση υιοθέτησε δύο ή τρία μόνο και συζητάει κάποια ακόμα. Όταν θα έπρεπε να έχει ήδη πάρει και τα 23 και ακόμα περισσότερα…

* Μεθαύριο, την Τρίτη στη Βουλή θα εξηγήσουμε γιατί απορρίπτουμε το φορολογικό νομοσχέδιο. Συνολικά και αναλυτικά στις περισσότερες διατάξεις του.

-- Διότι, στραγγαλίζει ακόμα περισσότερο την Οικονομία, δεν μειώνει αποτελεσματικά τα ελλείμματα.

-- Διώχνει κεφάλαια από την Ελλάδα, δεν συλλαμβάνει τη φοροδιαφυγή.

-- Σκοτώνει την επιχειρηματικότητα, δεν αποκαθιστά την κοινωνική δικαιοσύνη.

-- Συντρίβει τη μεσαία τάξη και τα μεσαία εισοδήματα, δεν λειτουργεί υπέρ των πιο αδύναμων στρωμάτων.

Πάρτε, για παράδειγμα, το μέτρο παρακράτησης του 8% επί τους τζίρους επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών. Τους ζητήσαμε να το αποσύρουν. Ανήγγειλαν ότι θα το τροποποιήσουν και θα το μεταθέσουν χρονικά μερικούς μήνες. Τους προειδοποιήσαμε ότι θα περιορίσουν κι άλλο τη ρευστότητα, δεν θα πιάσουν τα πλαστά τιμολόγια. Και επιμείναμε να το αποσύρουν…

Τελικά δέχθηκαν να το αποσύρουν. Τουλάχιστον σε αυτό μας άκουσαν.

Αλλά αν είχαν σχέδιο, δεν θα το έφερναν καν ως πρόταση.

Κι αυτό είναι το πιο ανησυχητικό. Ότι δεν έχουν σχέδιο…

Εμείς κρατήσαμε αυτή τη στάση διότι έχουμε σχέδιο.

Ο απώτερος σχεδιασμός μας είναι η μείωση της φορολογίας. Όχι η αύξησή της. Δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε τις άλλες χώρες, ιδιαίτερα τις γειτονικές, με φορολογικούς συντελεστές διπλάσιους από εκείνες.

Μπορεί σήμερα να μη μπορούμε να προτείνουμε μείωση φορολογικών συντελεστών, αλλά αυτή είναι η προοπτική μας για το μέλλον, αυτός είναι βασικός πυλώνας της αναπτυξιακής στρατηγικής που θα καταθέσουμε αργότερα.

Αλλά αυτό αφορά το μέλλον. Προς το παρόν μας απασχολούν μέτρα τόνωσης μιας αγοράς που βυθίζεται σε ύφεση, μέτρα-ανάσες σε μια Οικονομία που νιώθει όλο και μεγαλύτερη ασφυξία…

Γι’ αυτό και απορρίπτουμε ένα φορομπηχτικό νομοσχέδιο που θα κάνει πολύ μεγάλη και μόνιμη ζημιά στην οικονομία, χωρίς να έχει αντίστοιχο όφελος στη μείωση των ελλειμμάτων.

Φίλες και φίλοι,

Σε αυτές τις ώρες τις κρίσιμες, αλλά, κυρίως, ενόψει της αναγεννητικής προσπάθειας του κόμματός μας θέλω –μπροστά στο κατεξοχήν πολιτικό μας όργανο- να ξεκαθαρίσω και πάλι ότι η εσωστρέφεια, η πολυγλωσσία, η χαλαρότητα και ασφαλώς οι προσωπικές στρατηγικές, είναι οι εχθροί της Νέας Δημοκρατίας. Όταν απέναντί σου παρατάσσονται μια βαθύτατη κρίση και μια κυβέρνηση που όχι μόνον αδυνατεί να την αντιμετωπίσει, αλλά την επιτείνει, οι συμπεριφορές πολιτικού εγωισμού, είναι απαράδεκτες για την Παράταξη και απωθητικές για την κοινωνία.

Γιατί οι πολίτες ζητούν από όλους εμάς πολιτικό λόγο, σχέδιο, συνέπεια και κυρίως αποφασιστικότητα. Η συντεταγμένη πορεία της Νέας Δημοκρατίας προς το Συνέδριό της δεν είναι διαδικασία ομφαλοσκόπησης εν μέσω κρίσης. Αντίθετα, είναι αναγκαίος πολιτικός όρος και για την ανασυγκρότηση της Παράταξής μας και την αναγέννηση του τόπου μας.

Η σημερινή, λοιπόν, συγκυρία, είναι κρίσιμη για το Κόμμα μας. Που βαδίζει το δρόμο προς το 8ο Συνέδριο Θέσεων και αρχών…

Έχουμε ήδη δρομολογήσει μια σειρά από μεγάλες οργανωτικές τομές, τις οποίες η σημερινή Κεντρική Επιτροπή καλείται να εγκρίνει. Είτε για να αλλάξει άμεσα ο Κανονισμός Περιφερειακής Οργάνωσης, εν όψει των προσεχών εσωκομματικών εκλογών που θα διεξαχθούν το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Μαϊου, είτε για να προταθούν στο Συνέδριο ως αλλαγές η προσθήκες του Καταστατικού του Κόμματος.

Με την ευκαιρία, θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα την υπό τον Δημήτρη Αβραμόπουλο Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου, που έχει την ευθύνη των προτάσεων για τις οργανωτικές τομές, καθώς και την ευθύνη διεξαγωγής των διαδικασιών για την εκλογή νέων διοικήσεων των Οργανώσεων και την εκλογή των Συνέδρων. Είμαι σίγουρος ότι όλα αυτά θα ολοκληρωθούν με τον καλύτερο τρόπο…

Πιο συγκεκριμένα, σας ζητώ σήμερα να εγκρίνετε δέκα τέτοιες τομές τις οποίες ήδη συζητήσαμε αναλυτικά στο Προσυνέδριο της Θεσσαλονίκης:

-- Πρώτον, να εκλέγονται οι Πρόεδροι των ΝΟΔΕ από τη βάση, ξεκινώντας από τις αμέσως επόμενες εσωκομματικές εκλογές. [ή όλη η Νομαρχιακή Επιτροπή]

-- Δεύτερον, σε κάθε διοίκηση Τοπικής και Νομαρχιακής Οργάνωσης, ΔΗΜΤΟ και ΝΟΔΕ, να ενσωματώνονται νέα πρωτοεκλεγόμενα μέλη, τουλάχιστον κατά 20%. Έτσι θα δίνονται ευκαιρίες σε καινούργια μέλη να δείξουν τις ικανότητές τους και να σπάσουν τις αγκυλώσεις του κομματικού μηχανισμού.

-- Τρίτον, σε κάθε διοίκηση Τοπικής και Νομαρχιακής Οργάνωσης να συμμετέχουν κατά 20% μέλη ηλικίας κάτω των 35 ετών. Έτσι θα πάψουμε να χάνουμε πολύτιμο δυναμικό στελεχών της ΟΝΝΕΔ, τα οποία φεύγουν από τη νεολαία, είναι δοκιμασμένα και άξια, έχουν πείρα, ταλέντο και όρεξη, αλλά δεν αξιοποιούνται στις κομματικές οργανώσεις.

-- Τέταρτον, να δημιουργηθούν νέοι τομείς δουλειάς για τις Τοπικές και Περιφερειακές Οργανώσεις. Που θα αφορούν άμεσα τις σχέσεις του Κόμματος με την Κοινωνία και θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των καιρών για ένα σύγχρονο κόμμα: Τομείς Κοινωνικών Κινημάτων, Εθελοντισμού, Καταναλωτικών Οργανώσεων και Διαδικτύου. Και βεβαίως, σε κάθε ΝΟΔΕ γραμματεία σχέσεων Κόμματος-Κοινωνίας.

-- Πέμπτον, σε ότι αφορά τη σύνθεση του Συνεδρίου, να συμμετέχουν οι άμεσα εκλεγμένοι από τη βάση, τα μέλη της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, οι αιρετοί δήμαρχοι, νομάρχες, κλπ, καθώς και οι εκλεγμένοι με ευρεία δημοκρατική νομιμοποίηση, αφού εκπροσωπούν μεγάλες πληθυσμιακά κοινωνικές και επαγγελματικές κατηγορίες.

-- Έκτον, οι εκλογές στο Συνέδριο για την «Κεντρική Επιτροπή» να γίνονται από ένα ενιαίο Πίνακα κι όχι από διαφορετικές επί μέρους λίστες, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα.

-- Έβδομο, αλλαγή ονομασίας των οργάνων μας: Το Τακτικό Συνέδριο θα γίνεται ανά διετία πλέον και θα ονομάζεται στο εξής «Εθνικό Συνέδριο του Κόμματος», για να τονίζει την εθνική ταυτότητα του κράτους και της κοινωνίας μας. Η Κεντρική Επιτροπή θα ονομάζεται «Πολιτική Επιτροπή». Και το Πολιτικό Συμβούλιο θα ονομάζεται «Εκτελεστική Γραμματεία».

-- Όγδοο: Στο Συνέδριό μας, που θα ονομάζεται «Εθνικό Συνέδριο» πλέον και θα παραμένει το ανώτατο όργανο, να περιλαμβάνει τουλάχιστον 30% μέλη γυναίκες (όπως ήδη συμβαίνει) και τουλάχιστον 25% μέλη κάτω των 35 ετών. Έτσι οι γυναίκες και οι νέοι δεν θα υπό-εκπροσωπούνται.

-- Ένατο: Το παλαιό Πολιτικό Συμβούλιο, που θα ονομάζεται πλέον «Εκτελεστική Γραμματεία» να απαρτίζεται από 15 μέλη, μαζί με τον Πρόεδρο του Κόμματος. Απ’ αυτά τα 7 θα είναι εκλεγμένα από την Πολιτική Επιτροπή και τα υπόλοιπα 7 - για να ξεκαθαριστεί κάθε παρανόηση – όπως είναι προφανές, θα αποτελούνται από τα ανώτατα στελέχη του κόμματος, που εκ των πραγμάτων συμμετέχουν από τη θέση και το ρόλο τους (και αλίμονο να μη συμμετείχαν) στην καθημερινή λειτουργία του: Δηλαδή ο Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής, ο Γενικός Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, ο Πρόεδρος ή ο Αντιπρόεδρος της Βουλής, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του Κόμματος, ο Εκπρόσωπος του Κόμματος, ο Πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ και ο Γενικός Διευθυντής της Νέας Δημοκρατίας. Να σημειωθεί ότι τα περισσότερα από αυτά τα στελέχη έχουν ευρύτατη δημοκρατική νομιμοποίηση και ήδη συμμετέχουν στο Πολιτικό Γραφείο ex officio.

-- Δέκατο: Οι τοπικές οργανώσεις θα είναι πραγματική κυψέλη παραγωγής πολιτικής, κοινωνικών πρωτοβουλιών και πρωτοποριακής παρέμβασης. Ασφαλώς και ανάδειξης στελεχών. Σε ότι αφορά την εξέλιξη των κομματικών στελεχών, η θητεία των Προέδρων ΝΟΔΕ και ΔΗΜΤΟ θα ανανεώνεται κάθε φορά και πριν από το κάθε Τακτικό Συνέδριο. Όσο είναι, βέβαια, Πρόεδροι, δεν θα μπορούν να βάλουν υποψηφιότητα για βουλευτές, ούτε ως επικεφαλής αυτό-διοικητικών συνδυασμών.

Έτσι δίνουμε τη δυνατότητα να εξελίσσονται τα στελέχη μας σε ανώτερες κομματικές βαθμίδες, αλλά και να ανανεώνεται το κομματικό προσωπικό, χωρίς να δημιουργούνται προστριβές μεταξύ των στελεχών, αλλά και χωρίς να εμποδίζεται η διεκδίκηση αιρετών αξιωμάτων στην κοινωνία (δήμαρχοι, βουλευτές κλπ.)



Φίλες και φίλοι,

Όπως βλέπετε, βρισκόμαστε σε μια πολύ σημαντική καμπή. Τόσο για την Πατρίδα μας, όσο και για την Παράταξή μας.

Δίνουμε μάχη για να κρατήσουμε την Ελλάδα ψηλά.

Και ταυτόχρονα ανασυγκροτούμε το κόμμα μας σε νέες σύγχρονες βάσεις.

Πρωτοστατούμε σε μια διπλή αναγεννητική προσπάθεια – και για την Ελλάδα και για τη Νέα Δημοκρατία.

Δεν έχουμε την πολυτέλεια για καθυστερήσεις και ολιγωρίες σε κανένα από αυτά τα δύο μέτωπα.

Κι όσο προχωράμε στο ένα, βοηθάμε την επιτυχία μας και στο άλλο.

Ζούμε σε κρίση. Κι όσοι καταφέρουν να μετατρέψουν την κρίση σε ευκαιρία κάνουν την τομή στο χρόνο και βάζουν γερά θεμέλια για το μέλλον.

Η κρίση που βιώνει η χώρα μας σηματοδοτεί το τέλος ενός μοντέλου που κατέρρευσε.

Η πορεία προς το Συνέδριο σηματοδοτεί τη γέννηση του καινούργιου, αυτού που έρχεται: της νέας Μεταπολίτευσης, που θα φέρει η νέα Νέα Δημοκρατία.

Όσο πιο γερά κι όσο πιο άμεσα αναγεννηθεί το Κόμμα μας, τόσο πιο αποφασιστικά και σύντομα θα πάρουμε στα χέρια μας τις τύχες της χώρας.

Και θα την ξανακτίσουμε μαζί:

Καλύτερη, Ανταγωνιστικότερη, Δικαιότερη, Ισχυρότερη.

Η ανασυγκρότησή μας δεν αφορά μόνο του Νεοδημοκράτες

Όλο και περισσότεροι Έλληνες στρέφουν πλέον το πρόσωπό τους προς την μεγάλη αναγεννητική μας προσπάθεια και προς το μήνυμά μας.

Αντιλαμβάνονται ότι είμαστε η Πολιτική δύναμη που έχει τέσσερα πράγματα που λείπουν από το ΠΑΣΟΚ:

Έχουμε Σχέδιο, Υπευθυνότητα, Αποφασιστικότητα, και διαθέτουμε Αξιοπιστία πολιτικού λόγου.

Μέρα με την ημέρα θα πείθουμε όλο και περισσότερους γι’ αυτά…

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του Συνεδρίου μας θα τους πείσουμε και για ένα ακόμα:

Ότι διαθέτουμε και Αποτελεσματικότητα.

Μετά απ’ αυτό, τίποτε δεν θα μπορεί να σταματήσει την πορεία μας για την Αναγέννηση της Πατρίδας.

Γυρίσαμε σελίδα. Κάθε μέρα το δείχνουμε όλο και περισσότερο.

Κάθε μέρα πείθουμε ότι μπορούμε να γυρίσουμε σελίδα και για την Ελλάδα…

Στην αρχή πολλοί στοιχημάτιζαν ότι, τάχα, «θα αργήσουμε πολλά χρόνια να βρούμε το δρόμο μας»…

Μετά τις τελευταίες εξελίξεις, με ένα ΠΑΣΟΚ που παραπαίει συνεχώς, αυτό άλλαξε. Τώρα, όλο και περισσότεροι άρχισαν να στοιχηματίζουν υπέρ μας…

Εμείς από την πλευρά μας, έχουμε δύο στοιχήματα να κερδίσουμε:

* Την αναγέννηση της Παράταξης…

* Και την Αναγέννηση της Ελλάδας.

Δεν μπορούμε να κερδίσουμε το ένα χωρίς το άλλο…

Μαζί θα τα κερδίσουμε και τα δύο!

Και θα φέρουμε την Ελπίδα που υποσχεθήκαμε σε όλους τους Έλληνες…

Δεν σας ζητώ να αγωνιστούμε μαζί μόνο για να επιστρέψουμε στην εξουσία…

Σας θέλω μαζί μου, όπως έχει πει ο Παλαμάς:

-- Για πάλεμα, για μάτωμα για μια καινούργια γέννα.

Αυτή η γέννα είναι η νέα Μεταπολίτευση.

Κι αυτό το καινούργιο είναι που φέρνει η νέα Νέα Δημοκρατία.

Από.....Citypress-gr