Αναρτήθηκε από....
energoipoliteskv.blogspot.com
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο Βουλευτής Φθιώτιδας της ΝΔ, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, κατέθεσε αναφορά προς το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έπειτα από αίτημα του Δήμου Πελασγίας και των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, σχετικά με τη διατήρηση της εξόδου του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ προς τους παραθαλάσσιους οικισμούς του Δήμου Πελασγίας, πλησίον του Σταθμού Διοδίων Πελασγίας.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει και στη σχετική αναφορά του ο κ. Σταϊκούρας, αμέσως μετά το Σταθμό Διοδίων Πελασγίας, και σε απόσταση περίπου εκατόν πενήντα μέτρων, δεξιά στο ρεύμα από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, υπάρχει στον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ έξοδος προς τους παραθαλάσσιους οικισμούς του Δήμου Πελασγίας (Παραλία Πελασγίας - Λιασίκι), από την αρχική κατασκευή του δρόμου, η οποία χρονολογείται εδώ και πενήντα χρόνια.
Όμως, στις 2.11.2009, ξαφνικά και χωρίς καμία προειδοποίηση, η Εταιρεία “Αυτοκινητόδρομος Αιγίου Α.Ε.” αποπειράθηκε να κλείσει την έξοδο αυτή, το οποίο επετράπη κυρίως λόγω της δυναμικής αντίδρασης των κατοίκων των οικισμών του Δήμου. Στην αναφορά προς το Υπουργείο, ο κ. Σταϊκούρας μεταφέρει το αίτημα των κατοίκων ώστε μην κλείσει η έξοδος προς τους παραθαλάσσιους οικισμούς, καθώς δεν υπάρχει άλλη έξοδος που να διευκολύνει την επικοινωνία των κατοίκων των οικισμών αυτών, δεν έχουν κατασκευαστεί παράπλευροι δρόμοι, αλλά και επειδή το κλείσιμο της εξόδου θα οδηγούσε σε μείωση της τουριστικής κίνησης της περιοχής. Τέλος, επισημαίνει ότι η Εταιρεία “Αυτοκινητόδρομος Αιγίου Α.Ε.”, δε ζημιώνεται από το αίτημα των κατοίκων και της Δημοτικής Αρχής, καθώς η έξοδος είναι μετά τον Σταθμό Διοδίων και οι διερχόμενοι, πρώτα πληρώνουν τα τέλη και μετά εξέρχονται από τον ΠΑΘΕ.
Για μια Εναλλακτική Ενημέρωση Οικολογική - Για ένα ανοιχτό βήμα διαλόγου με τους Πολίτες των Καμένων Βούρλων. Γράψτε μας την άποψη σας, την καταγγελία σας, την διαφωνία σας. Δεχόμαστε τα πάντα, ακόμη και να μας καταγγείλετε και αποστείλατε στο e-mail: energoipoliteskv@gmail.com
Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2009
Ημερίδα για την αγρότισσα την Παρασκευή στα Καμένα Βούρλα
Αναρτήθηκε από....
energoipoliteskv.blogspot.com
Ημερίδα με θέμα «Η θέση της Ελληνίδας Αγρότισσας στο δίκτυο κοινωνικών υποστηρικτικών δομών του κράτους» θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2009 και ώρα 09.30 στο ξενοδοχείο «Γαλήνη» στα Καμένα Βούρλα. Κύριες θεματικές της ημερίδας, η οποία πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και εντάσσεται στο πλαίσιο εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Αγρότισσας, θα είναι –μεταξύ άλλων- η γυναικεία επιχειρηματικότητα στην ύπαιθρο, η διαχείριση κρίσεων σε θέματα υγείας, το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό σύστημα.
Η έναρξη της ημερίδας θα πραγματοποιηθεί από την Υπουργό, Κατερίνα Μπατζελή, ενώ ομιλητές θα είναι ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, κ. Γιώργος Κουτρουμάνης, καθώς και εκπρόσωποι από το ΥΠΑΑΤ, το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθώς και το ΙΝΕ ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ .
Σημειώνεται ότι η εκδήλωση για την Γυναίκα της Υπαίθρου καθιερώθηκε στο Πεκίνο το 1995 στην 4η Παγκόσμια Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών. Έκτοτε γιορτάζεται κάθε χρόνο στα κράτη –μέλη του ΟΗΕ.
energoipoliteskv.blogspot.com
Ημερίδα με θέμα «Η θέση της Ελληνίδας Αγρότισσας στο δίκτυο κοινωνικών υποστηρικτικών δομών του κράτους» θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2009 και ώρα 09.30 στο ξενοδοχείο «Γαλήνη» στα Καμένα Βούρλα. Κύριες θεματικές της ημερίδας, η οποία πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και εντάσσεται στο πλαίσιο εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Αγρότισσας, θα είναι –μεταξύ άλλων- η γυναικεία επιχειρηματικότητα στην ύπαιθρο, η διαχείριση κρίσεων σε θέματα υγείας, το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό σύστημα.
Η έναρξη της ημερίδας θα πραγματοποιηθεί από την Υπουργό, Κατερίνα Μπατζελή, ενώ ομιλητές θα είναι ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, κ. Γιώργος Κουτρουμάνης, καθώς και εκπρόσωποι από το ΥΠΑΑΤ, το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθώς και το ΙΝΕ ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ .
Σημειώνεται ότι η εκδήλωση για την Γυναίκα της Υπαίθρου καθιερώθηκε στο Πεκίνο το 1995 στην 4η Παγκόσμια Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών. Έκτοτε γιορτάζεται κάθε χρόνο στα κράτη –μέλη του ΟΗΕ.
Επτά πρώην βουλευτές της Μακεδονίας τάχθηκαν υπέρ της υποψηφιότητας του Αντώνη Σαμαρά.
Τη Ντόρα Μπακογιάννη στηρίζουν οι βουλευτές Ι. Λαμπρόπουλος, Κ. Μουσουρούλης και ο ευρωβουλευτής Ι. Τσουκαλάς.
Επτά πρώην βουλευτές της Ν.Δ. από τη Μακεδονία, με κοινή τους δήλωση, τάσσονται στο πλευρό του Αντώνη Σαμαρά. Όπως τονίζουν σε αυτήν, στηρίζουν Αντώνη Σαμαρά γιατί κατά την άποψή τους ο Μεσσήνιος πολιτικός μπορεί να αναδιοργανώσει τη Ν.Δ. και με όπλο το ιδεολογικό του στίγμα να κάνει και πάλι ισχυρό πλειοψηφικό ρεύμα τη μεγάλη κεντροδεξιά παράταξη. Τη δήλωση υπογράφουν οι πρώην βουλευτές κ.κ. Γ. Κοσιντζίδης (Σερρών), Δημ. Στάμος (Χαλκιδικής), Ευάγγ. Σουσουρογιάννης (Πιερίας), Γ. Παπαδόπουλος (Κοζάνης), Χαράλ. Παπαδόπουλος (Κιλκίς), Κων. Μαυρίδης (Φλώρινας), και Γ. Μούτσιος (Α Θεσσαλονίκης).
Εν τω μεταξύ, τη στήριξη τους στην υποψηφιότητα της Ντόρας Μπακογιάννη εξέφρασαν ο βουλευτής Μεσσηνίας Ιωάννης Λαμπρόπουλος, ο βουλευτής Χίου Κώστας Μουσουρούλης, ο ευρωβουλευτής Ιωάννης Τσουκαλάς, η πρώην βουλευτής Επικρατείας Χρύσα Καρύδη καθώς και 130 ΟΝΝΕΔίτες της Μαγνησίας, με επικεφαλής τον πρόεδρο της ΟΝΝΕΔ του νομού. Επίσης, υπέρ της κ. Μπακογιάννη τάχθηκαν και επτά από τους οκτώ εκλεγμένους συνδικαλιστές της ΔΑΚΕ στην Διοίκηση του Εργατικού Κέντρου Αθήνας και συνδικαλιστικά στελέχη της ΔΑΚΕ στα σωματεία Συγκοινωνιών.
Από....enet.gr
Αποσύρουν τη στήριξή τους σε Κακλαμάνη - Ντόρα
Αναρτήθηκε από......
energoipoliteskv.blogspot.com
Αποστάσεις από την απόφαση του Νικήτα Κακλαμάνη, να υποστηρίξει την υποψηφιότητα της Ντόρας Μπακογιάννη στη διεκδίκηση της προεδρίας της Ν.Δ παίρνουν το ένα μετά το άλλο κορυφαία στελέχη της παράταξής του στο δήμο Αθηναίων.
Την αρχή έκανε, σύμφωνα με πληροφορίες, ένας εκ των πλέον στενών συνεργατών του δημάρχου Αθηναίων. Πρόκειται για το Βασίλη Κικίλια, πρόεδρο του Οργανισμού Νεολαίας και Άθλησης (Ο.Ν.Α.) του δήμου Αθηναίων, ο οποίος φέρεται να υποστηρίζει τον Αντώνη Σαμαρά.
Ακολουθούν και άλλοι
Αντίστοιχη επιλογή έχουν κάνει, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, και άλλα στελέχη της παράταξης «Αθήνα πόλη της ζωής μας», ανάμεσα τους και τουλάχιστον ένας αντιδήμαρχος. Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν βγαίνουν να το πουν ανοικτά, καθώς στις κατ’ ιδίαν συζητήσεις τους κάνουν λόγο για «κλίμα τρομοκρατίας».
Παράλληλα ενδεικτικό του ό, τι ο Νικήτας Κακλαμάνης έχει εκτεθεί απέναντι στη δημοτική του ομάδα, είναι το γεγονός ότι μέσα σ’ αυτό το κλίμα, και παρά τις πιέσεις που δέχονται από τη δημοτική αρχή να στηρίξουν Μπακογιάννη, πολλοί από τους 27 δημοτικούς συμβούλους της παράταξης Κακλαμάνη στο δημοτικό συμβούλιο Αθηνών, κρατούν μέχρι στιγμής στάση ουδετερότητας.
Φωτογραφίζουν, δε ως πρωτεργάτες στη στήριξη της κ. Μπακογιάννη πλήν του ίδιου του δημάρχου, τον αντιδήμαρχο Χρήστο Τεντόμα, τον παλαιό εβερτικό, πρόεδρο του Αθήνα 9.84 Θανάση Καφέζα και τον πρόεδρο της Τεχνόπολης Φώτη Ιγνατίου.
Από...aftodioikisi.gr
energoipoliteskv.blogspot.com
Αποστάσεις από την απόφαση του Νικήτα Κακλαμάνη, να υποστηρίξει την υποψηφιότητα της Ντόρας Μπακογιάννη στη διεκδίκηση της προεδρίας της Ν.Δ παίρνουν το ένα μετά το άλλο κορυφαία στελέχη της παράταξής του στο δήμο Αθηναίων.
Την αρχή έκανε, σύμφωνα με πληροφορίες, ένας εκ των πλέον στενών συνεργατών του δημάρχου Αθηναίων. Πρόκειται για το Βασίλη Κικίλια, πρόεδρο του Οργανισμού Νεολαίας και Άθλησης (Ο.Ν.Α.) του δήμου Αθηναίων, ο οποίος φέρεται να υποστηρίζει τον Αντώνη Σαμαρά.
Ακολουθούν και άλλοι
Αντίστοιχη επιλογή έχουν κάνει, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, και άλλα στελέχη της παράταξης «Αθήνα πόλη της ζωής μας», ανάμεσα τους και τουλάχιστον ένας αντιδήμαρχος. Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν βγαίνουν να το πουν ανοικτά, καθώς στις κατ’ ιδίαν συζητήσεις τους κάνουν λόγο για «κλίμα τρομοκρατίας».
Παράλληλα ενδεικτικό του ό, τι ο Νικήτας Κακλαμάνης έχει εκτεθεί απέναντι στη δημοτική του ομάδα, είναι το γεγονός ότι μέσα σ’ αυτό το κλίμα, και παρά τις πιέσεις που δέχονται από τη δημοτική αρχή να στηρίξουν Μπακογιάννη, πολλοί από τους 27 δημοτικούς συμβούλους της παράταξης Κακλαμάνη στο δημοτικό συμβούλιο Αθηνών, κρατούν μέχρι στιγμής στάση ουδετερότητας.
Φωτογραφίζουν, δε ως πρωτεργάτες στη στήριξη της κ. Μπακογιάννη πλήν του ίδιου του δημάρχου, τον αντιδήμαρχο Χρήστο Τεντόμα, τον παλαιό εβερτικό, πρόεδρο του Αθήνα 9.84 Θανάση Καφέζα και τον πρόεδρο της Τεχνόπολης Φώτη Ιγνατίου.
Η εικόνα της γυναίκας στα ΜΜΕ (μια άλλη μορφή βίας κατά των γυναικών)
Αναρτήθηκε από.....
energoipoliteskv.blogspot.com
Η γυναίκα και το σώμα της έχουν αποτελέσει αντικείμενο εκμετάλλευσης από τότε που εφευρέθηκαν τα μαζικά μέσα επικοινωνίας και καθιερώθηκε η διαφήμιση ως μέσο προώθησης προϊόντων. Η φεμινιστική οπτική είναι αυτή που τα τελευταία χρόνια έχει εντοπίσει και μελετήσει την καθοριστική επίδραση της εικόνας του φύλου όπως αυτή διαμορφώνεται και διαχέεται από τα ΜΜΕ προς την κοινωνία.
Τα διάφορα έντυπα, το ραδιόφωνο, το διαδίκτυο και κυρίως η τηλεόραση προωθούν έναν κυρίαρχο λόγο που είναι κατασκευασμένος σύμφωνα με την εικόνα της γυναίκας, όπως αυτή υπάρχει στο μυαλό των ανδρών και όχι σύμφωνα με την πραγματική ζωή της καθημερινής γυναίκας. Με τον τρόπο αυτό διαμορφώνονται οι διαφορετικές σχέσεις εξουσίας μεταξύ των φύλων.
Ιδιαίτερα ανησυχητικός είναι ο τρόπος που χρησιμοποιείται το γυναικείο σώμα, όταν γίνεται το αντικείμενο του ανδρικού βλέμματος ακόμα και για να τονίσει την ετεροφιλία του άνδρα, ή γίνεται το αντικείμενο των φαντασιώσεων του αρσενικού θεατή. Η γυναικεία εικόνα στα ΜΜΕ και στη διαφήμιση συχνά προβάλλεται ως εικόνα υποταγής, σιωπής και παθητικότητας. Είναι η εικόνα της όμορφης αλλά όχι ιδιαίτερα έξυπνης περσόνας σε διαφημίσεις και σίριαλ στην τηλεόραση, η μισόγυμνη κοπέλα που με σεξουαλικούς υπαινιγμούς πλένει το αυτοκίνητο του καλού της στη διαφήμιση του Matiz, η νεαρή που συνευρίσκεται ερωτικά με το σαμπουάν Herbal Essences, και άλλα παρόμοια περιστατικά σε έναν ατέλειωτο κατάλογο απαξίωσης της γυναικείας νοημοσύνης και υποβιβασμού του γυναικείου σώματος.
Όλες αυτές οι διεργασίες που μετατρέπουν τη γυναίκα σε αντικείμενο, αποσπούν το σώμα της από την ίδια και τη διαιρούν στα μέρη του σώματος της, όχι μόνο της στερούν την ανθρώπινη υπόστασή της αλλά οδηγούν στην αιτιολόγηση της βίαιης συμπεριφοράς εναντίον της. Πολλές έρευνες μέχρι σήμερα έχουν δείξει ότι η συνεχής προβολή βίαιων εικόνων από τα ΜΜΕ κάνει το μέσο άνθρωπο λιγότερο ευαίσθητο σε θέματα βίαιης συμπεριφοράς, πολύ περισσότερο δε σε περιπτώσεις βίαιης συμπεριφοράς με θύμα γυναίκα, όταν αυτός ήδη έχει αποδεχτεί υποσυνείδητα την απαξίωση της γυναίκας ως οντότητας ισότιμης με τον άνδρα. Στην πραγματικότητα, πολλά εγκλήματα με θύματα γυναίκες καθρεφτίζουν μηνύματα που προβάλλονται από τα ΜΜΕ.
Η τηλεόραση στις μέρες μας έχει αποκτήσει τεράστια δύναμη καθώς χρησιμοποιείται πλέον από την οικογένεια ως φορέας όχι μόνο ψυχαγωγίας και πληροφόρησης αλλά και κοινωνικοποίησης και εκπαίδευσης των μελών της και κυρίως των παιδιών και των νέων. Επιπλέον βρίσκεται μέσα σε κάθε σπίτι, σε κάθε γωνιά της χώρας. Σαν αποτέλεσμα, ο ρόλος της στη διαμόρφωση προτύπων και στερεότυπων είναι πλέον καθοριστικός. Μέσα από τα διάφορα τηλεοπτικά σίριαλ, τα talk show και τα reality η γυναίκα εμφανίζεται ως άβουλη, αφελής, υποδεέστερη του άνδρα, με πρωταρχικό μέλημά της την εμφάνισή της. {«Η εκδίκηση της Ξανθιάς», «Αγρότης μόνος ψάχνει», «Όλα»}. Οι πρωινές και οι μεσημεριανές εκπομπές και πολλά δημοφιλή σίριαλ της ελληνικής τηλεόρασης προβάλλουν τη γυναίκα κούκλα, τη γυναίκα αντικείμενο του πόθου, τη γυναίκα συμπλήρωμα του άνδρα, χωρίς δική της αυτόνομη υπόσταση, αδιαφορώντας για το μυαλό της, για την προσωπικότητά της. Η τηλεόραση μπορεί να έχει διευρύνει τα γυναικεία πρότυπα που προβάλλει, όμως εξακολουθεί να μας περνάει μηνύματα αρνητικά για την εμφάνισή μας, τις ατέλειες του σώματός μας, την ηλικία μας, το βάρος μας. Τα μηνύματα που εκπέμπει μας λένε ότι κάποια εκατομμύρια γυναίκες κάθε ηλικίας πρέπει να μοιάσουμε σε κάποια λίγα ψιλόλιγνα μοντέλα και τηλεοπτικές περσόνες που σπαταλούν το χρόνο τους σε ατέρμονες δίαιτες, γυμναστήρια, οίκους μόδας και ινστιτούτα αισθητικής για να παρουσιαστούν ως οι τέλειες γυναίκες. Ένας κόσμος εξωπραγματικός και πολυδάπανος σε χρόνο και χρήμα που το μόνο που καταφέρνει είναι να κάνει τις γυναίκες, ιδιαίτερα τις νεότερες που αντλούν από αυτόν τα πρότυπα ομορφιάς, να νιώθουν απογοήτευση και ανασφάλεια. Δεν είναι τυχαίο που διεθνώς αυξάνονται οι περιπτώσεις σοβαρών διατροφικών διαταραχών λόγω εξαντλητικής δίαιτας μεταξύ των πολύ νέων γυναικών που προσπαθούν έτσι να μοιάσουν στα ινδάλματά τους {Δεν υπάρχουν δυστυχώς αξιόπιστα στατιστικά στοιχεία στην Ελλάδα για το μέγεθος του προβλήματος}.
Μηνύματα γυναικείας παθητικότητας και υποταγής εκφράζονται και μέσα από τις διαφημίσεις, και μόνο με τη στάση του γυναικείου σώματος. Η έκφραση του προσώπου, η στάση του σώματος, η θέση της γυναίκας στο χώρο και σε σχέση με τον άνδρα που πιθανά συμμετέχει σε μια διαφήμιση στέλνουν το μήνυμα της γυναίκας-αντικειμένου. Αυτή η υποβίβαση της γυναίκας στα μέρη του σώματός της προς τέρψιν του άνδρα, σύμφωνα με τους ψυχολόγους, καταστρέφει τη γυναικεία αυτοεκτίμηση.
Η διαφήμιση είναι το παντοδύναμο εργαλείο της επιβολής της εξουσίας στις γυναίκες γιατί έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει το υποσυνείδητο εκατομμυρίων ανθρώπων με μια μόνο εικόνα! Βρίσκεται παντού. Στην τηλεόραση, στα έντυπα, στο δρόμο, στα μαζικά μέσα μεταφοράς. Κι ενώ πιστεύουμε ότι αγνοώντας τα μηνύματα που εκπέμπει μένουμε ανεπηρέαστοι, στην πραγματικότητα αυτά τα μηνύματα μέσα από την εικόνα επιδρούν αποφασιστικά στις αξίες μας, στις επιλογές μας και στις συμπεριφορές μας. Στην Αμερική υπολογίζεται ότι ένα άτομο εκτίθεται καθημερινά σε πάνω από 2.000 διαφημίσεις, κάτι αντίστοιχο σε μικρότερη κλίμακα συμβαίνει και στη χώρα μας.
Κύριο εργαλείο της διαφήμισης, το γυναικείο σώμα. Η εικόνα του γυναικείου σώματος πουλάει τα πάντα. Η γυναίκα και τα μέρη του σώματος της, κατά προτίμηση το στήθος, τα πόδια και τα οπίσθια, πωλούν από γιαούρτια έως κινητή τηλεφωνία. {Πρόσφατη είναι η διαφήμιση της Q (κιου) στην τηλεόραση όπου διαφημίζει τις προσφορές της προβάλλοντας τα οπίσθια μιας νεαρής κοπέλας με τζιν!} Χρησιμοποιώντας τα μέρη του γυναικείου σώματος ξεχωριστά από το υπόλοιπο σώμα για διαφημιστικούς λόγους, το μήνυμα που προσλαμβάνει ο θεατής είναι ότι όχι μόνο η συγκεκριμένη γυναίκα, αλλά και κάθε γυναίκα είναι μόνο στήθη ή πόδια ή οπίσθια. Ταυτίζοντας τη γυναίκα με τα μέρη του σώματός της κατ’ επιλογή, η διαφήμιση απογυμνώνει τη γυναίκα από την ανθρώπινη αξία της, κάνοντας την αντικείμενο-εργαλείο για την προώθηση των προϊόντων που διαφημίζει. Την μετατρέπει έτσι σε κάτι απρόσωπο, στην ουσία σε πράγμα, κάτι που δεν συμβαίνει με τον άνδρα, τον οποίο σχεδόν πάντα τον αντιμετωπίζει ως οντότητα.
Η απαξιωτική αυτή εικόνα της γυναίκας όπως έχει διαμορφωθεί στα ελληνικά ΜΜΕ εξακολουθεί να κυριαρχεί χωρίς ενδείξεις βελτίωσης, τουναντίον πληθαίνουν τα δείγματα εκμετάλλευσης του γυναικείου σώματος από τα ΜΜΕ, παρά τις επανειλημμένες διαμαρτυρίες και τα διαβήματα των γυναικείων οργανώσεων. Επιπλέον, με τα στερεότυπα γυναικείων συμπεριφορών που προβάλλουν στο κοινό συντελούν, έστω και χωρίς πρόθεση, στην αύξηση των κρουσμάτων βίας, όπως έχουν καταγραφεί τα τελευταία δύο χρόνια στη χώρα μας εναντίον γυναικών.
Είναι ανάγκη λοιπόν να ληφθούν άμεσα μέτρα όπως είναι:
* Νομοθετική ρύθμιση για τη διαφήμιση που θα απαγορεύει την εκμετάλλευση του γυναικείου σώματος και την προώθηση σεξιστικών μηνυμάτων που μειώνουν την αξιοπρέπεια της γυναίκας.
* Να εφαρμοστεί και στα ΜΜΕ η αρχή του gender mainstreaming που έχει θεσμοθετηθεί και στην Ελλάδα μετά το ψήφισμα του Συμβουλίου των υπουργών των κρατών μελών της ΕΕ στις 5/10/1995, ώστε να βελτιωθούν τα προβαλλόμενα στερεότυπα ανδρών και γυναικών σύμφωνα με τις αρχές της ισότητας των φύλων.
* Να θεσμοθετηθεί η επιμόρφωση των εργαζομένων στα ΜΜΕ σχετικά με τα θέματα της ισότητας των φύλων, γεγονός που θα ενισχύσει την ευαισθητοποίηση και την κατάρτιση των εργαζόμενων και θα τους βοηθήσει στην καλύτερη αποτύπωση της κοινωνικής πραγματικότητας μέσα από την δουλειά τους στα ΜΜΕ.
Χριστίνα Κούρκουλα
Θεματική Ομάδα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Οικολόγοι Πράσινοι
Από......Citypress-gr
Υπέρ του Σαμαρά ο Στ. Δήμας...
Αναρτήθηκε από.....
energoipoliteskv.blogspot.com
Ο Έλληνας Επίτροπος στην Κομισιόν Σταύρος Δήμας -o οποίος από την περίοδο 1990 -93 είχε διαρρήξει τις σχέσεις του με την πλευρά Μητσοτάκη όταν παραιτήθηκε από υπουργός Γεωργίας- τάχθηκε υπέρ του Αντώνη Σαμαρά για την προεδρία της ΝΔ. Η σχετική δήλωση που έκανε έχει ως εξής:
«Στο πλαίσιο της εσωκομματικής διαδικασίας για την ανάδειξη Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, δεν υπήρξε αρκετός χρόνος για τη συζήτηση σημαντικών θεμάτων, όπως το περιβάλλον και η κλιματική αλλαγή.
»Είναι σαφές, όμως, ότι...
τα κόμματα της Ευρώπης, από όλο το πολιτικό φάσμα, ανάγουν πλέον τα ζητήματα αυτά σε θέμα πρώτης προτεραιότητας. Αυτή η τάση όχι μόνο δεν θα αναστραφεί, αλλά θα ενισχυθεί το επόμενο διάστημα.
»Με τον Αντώνη Σαμαρά είχα πολλές και συστηματικές συζητήσεις τα τελευταία χρόνια, στο πλαίσιο και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αλλά και πρόσφατα σχετικά με περιβαλλοντικά θέματα, με έμφαση ιδιαίτερα στο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής και της απώλειας της βιοποικιλότητας.
»Με βάση το ενδιαφέρον του αυτό για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και τις θέσεις του για την πολιτική προοπτική της Νέας Δημοκρατίας και τον κοινωνικό φιλελευθερισμό πιστεύω ότι η ανάδειξη του Αντώνη Σαμαρά στην προεδρία του κόμματος αποτελεί την καλύτερη επιλογή».
Σε δήλωσή του ο Αντ. Σαμαράς ευχαρίστησε τον κ. Δήμα για τη στήριξή του, χαρακτηρίζοντάς τον «έναν από τους καλύτερους ευρωπαίους επιτρόπους, το έργο του οποίου αναγνωρίστηκε από την Κομισιόν και τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις».
Από....Press-gr
energoipoliteskv.blogspot.com
Ο Έλληνας Επίτροπος στην Κομισιόν Σταύρος Δήμας -o οποίος από την περίοδο 1990 -93 είχε διαρρήξει τις σχέσεις του με την πλευρά Μητσοτάκη όταν παραιτήθηκε από υπουργός Γεωργίας- τάχθηκε υπέρ του Αντώνη Σαμαρά για την προεδρία της ΝΔ. Η σχετική δήλωση που έκανε έχει ως εξής:
«Στο πλαίσιο της εσωκομματικής διαδικασίας για την ανάδειξη Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, δεν υπήρξε αρκετός χρόνος για τη συζήτηση σημαντικών θεμάτων, όπως το περιβάλλον και η κλιματική αλλαγή.
»Είναι σαφές, όμως, ότι...
τα κόμματα της Ευρώπης, από όλο το πολιτικό φάσμα, ανάγουν πλέον τα ζητήματα αυτά σε θέμα πρώτης προτεραιότητας. Αυτή η τάση όχι μόνο δεν θα αναστραφεί, αλλά θα ενισχυθεί το επόμενο διάστημα.
»Με τον Αντώνη Σαμαρά είχα πολλές και συστηματικές συζητήσεις τα τελευταία χρόνια, στο πλαίσιο και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αλλά και πρόσφατα σχετικά με περιβαλλοντικά θέματα, με έμφαση ιδιαίτερα στο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής και της απώλειας της βιοποικιλότητας.
»Με βάση το ενδιαφέρον του αυτό για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και τις θέσεις του για την πολιτική προοπτική της Νέας Δημοκρατίας και τον κοινωνικό φιλελευθερισμό πιστεύω ότι η ανάδειξη του Αντώνη Σαμαρά στην προεδρία του κόμματος αποτελεί την καλύτερη επιλογή».
Σε δήλωσή του ο Αντ. Σαμαράς ευχαρίστησε τον κ. Δήμα για τη στήριξή του, χαρακτηρίζοντάς τον «έναν από τους καλύτερους ευρωπαίους επιτρόπους, το έργο του οποίου αναγνωρίστηκε από την Κομισιόν και τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις».
Από....Press-gr
Αποστάσεις από Προβόπουλο παίρνει η κυβέρνηση
Αναρτήθηκε από.....
energoipoliteskv.blogspot.com
Αποστάσεις από τον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδα παίρνει η κυβέρνηση, μετά τις δηλώσεις του Γ. Προβόπουλου στη Βουλή, όπου μεταξύ άλλων είπε ότι είχε ενημερώσει Καραμανλή- Παπανδρέου για το ακριβές μέγεθος του ελλείμματος. Η κυβέρνηση εμφανίζεται ενοχλημένη, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ο διοικητής της ΤτΕ προσπάθησε να συμψηφίσει τις ευθύνες.
Την ενόχληση της κυβέρνησης προκάλεσε, επίσης, η δήλωση Προβόπουλου, όταν κλήθηκε να σχολιάσει τα περί πτώχευσης: "Εγώ δεν μίλησα ποτέ για πτώχευση, με μπερδεύεται τον κ. Παπανδρέου", επισήμανε ο διοικητής της ΤτΕ. Επιπλέον, η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι ο κ. Προβόπουλος είχε ενημερώσει τον Γ. Παπανδρέου για μονοψήφιο έλλειμμα με τάση προς διψήφιο.
"Ακούγαμε εκτιμήσεις αλλά δεν μπορούσαμε να φανταστούμε το μεγάλο εύρος του δημοσιονομικού εκτροχιασμού. Η τελευταία ενημέρωση που είχε ο κ. Παπανδρέου αφορούσε εκτίμηση που έκανε λόγο για μονοψήφιο αριθμό ελλείμματος με τάση προς το διψήφιο. Ωστόσο το ΠΑΣΟΚ δεν είχε μπροστά του στατιστικά στοιχεία για να γνωρίζει", είπε ο κ. Πεταλωτής.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κράτησε σαφέστατες αποστάσεις από τις δηλώσεις Προβόπουλου, χωρίς να κρύβει την ενόχληση της κυβέρνησης: "Άλλη η δουλειά του κ. Προβόπουλου και άλλη της κυβέρνησης", τόνισε, ενώ ερωτηθείς εάν ο κ. διοικητής της ΤτΕ κάνει καλά τη δουλειά του, ο Γ. Πεταλωτής απάντησε με νόημα: "Η κυβέρνηση ναι, κάνει καλά τη δουλειά της". Πρόσθεσε, επίσης, ότι δεν σχολιάζει τη δουλειά του Γ. Προβόπουλου.
Απάντηση στον κ. Προβόπουλο αναμένεται να δώσει την Πέμπτη ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, σε ομιλία του σε ειδική επιτροπή της Βουλής.
Στις 190 μονάδες βάσης εκτινάχθηκε η διαφορά των ελληνικών δεκαετών ομολόγων (spread), σε σχέση με τα αντίστοιχα γερμανικά.
Κατά τα λοιπά, το κλίμα για τη χώρα μας σε διεθνές επίπεδο επιβαρύνεται και από αρνητικά δημοσιεύματα. Η βρετανική οικονομική εφημερίδα "Financial Times" σημειώνει σε δημοσίευμα της ότι "το αυξανόμενο χρέος της Ελλάδας μπορεί να οδηγήσει στη διάλυση της ευρωζώνης", ενώ προσθέτει ότι "η ελληνική κυβέρνηση δεν δείχνει και μεγάλη διάθεση να αλλάξει τα δημόσια οικονομικά της".
Σήμα κινδύνου από Προβόπουλο
Την ανάγκη προώθησης διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων με αιχμή το ασφαλιστικό σύστημα επισήμανε, το βράδυ της Τρίτης, στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας. Ο κ. Προβόπουλος ενημέρωσε ότι η ΤτΕ αναθεώρησε επί τα χείρω την πορεία της ελληνικής οικονομίας, προβλέποντας τώρα συρρίκνωση από 1% ως 1,5% μέσα στο 2009 - συμπληρώνοντας ωστόσο ότι δεν θα αγγίξει το 1,5%. Όσον αφορά την ανεργία, εκτίμησε ότι η απασχόληση θα μειωθεί κατά 1,5% με το ποσοστό ανεργία να ξεπερνά το 9,5%. Ο πληθωρισμός, σύμφωνα με τον ίδιο, θα διαμορφωθεί για το 2009 στο 1,3% κατά μέσο όρο.
Είχε ενημερώσει προεκλογικά...
Ερωτηθείς για το αν ήταν ενήμεροι οι πολιτικοί αρχηγοί πριν τις εκλογές για τις αρνητικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, ο κ. Προβόπουλος είπε πως στις 2 Σεπτεμβρίου συνάντησε τον Κ. Καραμανλή και ενημέρωσε τον τότε πρωθυπουργό ότι το έλλειμμα, που ήταν στο 8%, "έβαινε προς διψήφιο ποσοστό" στο κλείσιμο του έτους, αν δεν λαμβάνονταν γενναία διαρθρωτικά μέτρα. Στις 8 του ίδιου μήνα, ενημέρωσε επίσης τον Γ. Παπανδρέου (αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, τότε) παρουσία του Γ. Παπακωνσταντίνου και της Λούκας Κατσέλη για το ίδιο θέμα.
Αναφερόμενος στην πολιτική που πρέπει να ακολουθηθεί για τον τρόπο μείωσης των ελλειμμάτων, τόνισε ότι η μεγαλύτερη προσπάθεια πρέπει να καταβληθεί στον τομέα περικοπής δαπανών και όχι τόσο στην ενίσχυση των εσόδων.
Ο κ. Προβόπουλος τόνισε ότι η κρίση έχει αναδείξει τις χρόνιες μακροοικονομικές ανισορροπίες και τις διαρθρωτικές αδυναμίες της ελληνικής οικονομίας, κορυφαία εκδήλωση των οποίων είναι τα μεγάλα "δίδυμα" ελλείμματα (το δημοσιονομικό και το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών) και χρέη (το δημόσιο και το εξωτερικό).
Προκειμένου να αποτραπεί αυτός ο κίνδυνος απαιτείται η άμεση εφαρμογή ενός συγκροτημένου μεσοπρόθεσμου σχεδίου, που θα περιλαμβάνει τολμηρές αλλά αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, υπογράμμισε. Ακόμη ο διοικητής της ΤτΕ, ζήτησε να γίνουν τολμηρά βήματα για την αναμόρφωση του ασφαλιστικού συστήματος, ώστε να αντιμετωπιστούν οι δημοσιονομικές επιπτώσεις από τη γήρανση του πληθυσμού, οι οποίες σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, θα είναι οξύτατες.
"Ισορροπία τρόμου" για το δανεισμό
Ο κ. Προβόπουλος, όμως, "έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου" και για τις ελληνικές τράπεζες επισημαίνοντας ότι η υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας είναι πιθανόν να επηρεάσει αρνητικά την δυνατότητά τους να αντλούν ρευστότητα από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.
"Λόγω της χειροτέρευσης των δημοσιονομικών στοιχείων οι οργανισμοί αξιολόγησης της πιστοληπτικής ικανότητας, μας έχουν υποβαθμίσει και μας έχουν τοποθετήσει σε αρνητική προοπτική. Ακόμη είμαστε σε απόσταση ασφαλείας από τις επόμενες αξιολογήσεις. Όμως, είμαστε σε μία φάση όπου κάποια στιγμή η ισορροπία φοβάμαι ότι θα είναι ισορροπία τρόμου. Αλλά δεν θέλω να το σκέπτομαι. Θέλω να ελπίζω ότι δεν θα συμβεί αυτό το πράγμα", είπε ο διοικητής.
Υπογράμμισε ότι θα κινδυνεύσουν να μη γίνονται αποδεκτά τα ομόλογα ελληνικού δημοσίου και όλων των κατηγοριών από τις ελληνικές τράπεζες και εξήγησε ότι σε αυτή την περίπτωση δεν θα μπορούν οι εμπορικές τράπεζες να αντλούν ρευστότητα από την ΕΚΤ.
Από.....Nooz.gr
energoipoliteskv.blogspot.com
Αποστάσεις από τον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδα παίρνει η κυβέρνηση, μετά τις δηλώσεις του Γ. Προβόπουλου στη Βουλή, όπου μεταξύ άλλων είπε ότι είχε ενημερώσει Καραμανλή- Παπανδρέου για το ακριβές μέγεθος του ελλείμματος. Η κυβέρνηση εμφανίζεται ενοχλημένη, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ο διοικητής της ΤτΕ προσπάθησε να συμψηφίσει τις ευθύνες.
Την ενόχληση της κυβέρνησης προκάλεσε, επίσης, η δήλωση Προβόπουλου, όταν κλήθηκε να σχολιάσει τα περί πτώχευσης: "Εγώ δεν μίλησα ποτέ για πτώχευση, με μπερδεύεται τον κ. Παπανδρέου", επισήμανε ο διοικητής της ΤτΕ. Επιπλέον, η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι ο κ. Προβόπουλος είχε ενημερώσει τον Γ. Παπανδρέου για μονοψήφιο έλλειμμα με τάση προς διψήφιο.
"Ακούγαμε εκτιμήσεις αλλά δεν μπορούσαμε να φανταστούμε το μεγάλο εύρος του δημοσιονομικού εκτροχιασμού. Η τελευταία ενημέρωση που είχε ο κ. Παπανδρέου αφορούσε εκτίμηση που έκανε λόγο για μονοψήφιο αριθμό ελλείμματος με τάση προς το διψήφιο. Ωστόσο το ΠΑΣΟΚ δεν είχε μπροστά του στατιστικά στοιχεία για να γνωρίζει", είπε ο κ. Πεταλωτής.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κράτησε σαφέστατες αποστάσεις από τις δηλώσεις Προβόπουλου, χωρίς να κρύβει την ενόχληση της κυβέρνησης: "Άλλη η δουλειά του κ. Προβόπουλου και άλλη της κυβέρνησης", τόνισε, ενώ ερωτηθείς εάν ο κ. διοικητής της ΤτΕ κάνει καλά τη δουλειά του, ο Γ. Πεταλωτής απάντησε με νόημα: "Η κυβέρνηση ναι, κάνει καλά τη δουλειά της". Πρόσθεσε, επίσης, ότι δεν σχολιάζει τη δουλειά του Γ. Προβόπουλου.
Απάντηση στον κ. Προβόπουλο αναμένεται να δώσει την Πέμπτη ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, σε ομιλία του σε ειδική επιτροπή της Βουλής.
Στις 190 μονάδες βάσης εκτινάχθηκε η διαφορά των ελληνικών δεκαετών ομολόγων (spread), σε σχέση με τα αντίστοιχα γερμανικά.
Κατά τα λοιπά, το κλίμα για τη χώρα μας σε διεθνές επίπεδο επιβαρύνεται και από αρνητικά δημοσιεύματα. Η βρετανική οικονομική εφημερίδα "Financial Times" σημειώνει σε δημοσίευμα της ότι "το αυξανόμενο χρέος της Ελλάδας μπορεί να οδηγήσει στη διάλυση της ευρωζώνης", ενώ προσθέτει ότι "η ελληνική κυβέρνηση δεν δείχνει και μεγάλη διάθεση να αλλάξει τα δημόσια οικονομικά της".
Σήμα κινδύνου από Προβόπουλο
Την ανάγκη προώθησης διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων με αιχμή το ασφαλιστικό σύστημα επισήμανε, το βράδυ της Τρίτης, στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας. Ο κ. Προβόπουλος ενημέρωσε ότι η ΤτΕ αναθεώρησε επί τα χείρω την πορεία της ελληνικής οικονομίας, προβλέποντας τώρα συρρίκνωση από 1% ως 1,5% μέσα στο 2009 - συμπληρώνοντας ωστόσο ότι δεν θα αγγίξει το 1,5%. Όσον αφορά την ανεργία, εκτίμησε ότι η απασχόληση θα μειωθεί κατά 1,5% με το ποσοστό ανεργία να ξεπερνά το 9,5%. Ο πληθωρισμός, σύμφωνα με τον ίδιο, θα διαμορφωθεί για το 2009 στο 1,3% κατά μέσο όρο.
Είχε ενημερώσει προεκλογικά...
Ερωτηθείς για το αν ήταν ενήμεροι οι πολιτικοί αρχηγοί πριν τις εκλογές για τις αρνητικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, ο κ. Προβόπουλος είπε πως στις 2 Σεπτεμβρίου συνάντησε τον Κ. Καραμανλή και ενημέρωσε τον τότε πρωθυπουργό ότι το έλλειμμα, που ήταν στο 8%, "έβαινε προς διψήφιο ποσοστό" στο κλείσιμο του έτους, αν δεν λαμβάνονταν γενναία διαρθρωτικά μέτρα. Στις 8 του ίδιου μήνα, ενημέρωσε επίσης τον Γ. Παπανδρέου (αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, τότε) παρουσία του Γ. Παπακωνσταντίνου και της Λούκας Κατσέλη για το ίδιο θέμα.
Αναφερόμενος στην πολιτική που πρέπει να ακολουθηθεί για τον τρόπο μείωσης των ελλειμμάτων, τόνισε ότι η μεγαλύτερη προσπάθεια πρέπει να καταβληθεί στον τομέα περικοπής δαπανών και όχι τόσο στην ενίσχυση των εσόδων.
Ο κ. Προβόπουλος τόνισε ότι η κρίση έχει αναδείξει τις χρόνιες μακροοικονομικές ανισορροπίες και τις διαρθρωτικές αδυναμίες της ελληνικής οικονομίας, κορυφαία εκδήλωση των οποίων είναι τα μεγάλα "δίδυμα" ελλείμματα (το δημοσιονομικό και το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών) και χρέη (το δημόσιο και το εξωτερικό).
Προκειμένου να αποτραπεί αυτός ο κίνδυνος απαιτείται η άμεση εφαρμογή ενός συγκροτημένου μεσοπρόθεσμου σχεδίου, που θα περιλαμβάνει τολμηρές αλλά αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, υπογράμμισε. Ακόμη ο διοικητής της ΤτΕ, ζήτησε να γίνουν τολμηρά βήματα για την αναμόρφωση του ασφαλιστικού συστήματος, ώστε να αντιμετωπιστούν οι δημοσιονομικές επιπτώσεις από τη γήρανση του πληθυσμού, οι οποίες σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, θα είναι οξύτατες.
"Ισορροπία τρόμου" για το δανεισμό
Ο κ. Προβόπουλος, όμως, "έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου" και για τις ελληνικές τράπεζες επισημαίνοντας ότι η υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας είναι πιθανόν να επηρεάσει αρνητικά την δυνατότητά τους να αντλούν ρευστότητα από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.
"Λόγω της χειροτέρευσης των δημοσιονομικών στοιχείων οι οργανισμοί αξιολόγησης της πιστοληπτικής ικανότητας, μας έχουν υποβαθμίσει και μας έχουν τοποθετήσει σε αρνητική προοπτική. Ακόμη είμαστε σε απόσταση ασφαλείας από τις επόμενες αξιολογήσεις. Όμως, είμαστε σε μία φάση όπου κάποια στιγμή η ισορροπία φοβάμαι ότι θα είναι ισορροπία τρόμου. Αλλά δεν θέλω να το σκέπτομαι. Θέλω να ελπίζω ότι δεν θα συμβεί αυτό το πράγμα", είπε ο διοικητής.
Υπογράμμισε ότι θα κινδυνεύσουν να μη γίνονται αποδεκτά τα ομόλογα ελληνικού δημοσίου και όλων των κατηγοριών από τις ελληνικές τράπεζες και εξήγησε ότι σε αυτή την περίπτωση δεν θα μπορούν οι εμπορικές τράπεζες να αντλούν ρευστότητα από την ΕΚΤ.
Από.....Nooz.gr
10-15 περιφέρειες 500 δήμοι και 180 μονοεδρικές
Αναρτήθηκε από....energoipoliteskv.blogspot.com
Αλλάζει ριζικά μέσα στους επόμενους δύο μήνες η διοικητική και εκλογική δομή της χώρας. Η Ελλάδα διαιρείται σε 10-15 διοικητικές περιφέρειες και 180 μονοεδρικές εκλογικές περιφέρειες. Παραμένει το πριμ των 40 εδρών για το πρώτο κόμμα, αλλά καταργούνται ο σταυρός προτίμησης στις βουλευτικές εκλογές και το ποσοστό του 42% στις αυτοδιοικητικές.
Οι δήμοι συνενώνονται και μειώνονται σε λιγότερους από 500, ενώ οι ευρύτερες αστικές περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης μετατρέπονται σε αυτόνομες περιφέρειες-μητροπολιτικά κέντρα.
Μέσα στον Δεκέμβριο τίθενται σε διαβούλευση, προκειμένου να πάρουν μορφή νομοσχεδίων, δύο βασικές μεταρρυθμιστικές τομές του ελληνικού πολιτικού χάρτη. Στόχος των πολιτικών αυτών πρωτοβουλιών, που είχε εξαγγείλει προεκλογικά το ΠΑΣΟΚ, είναι η ευρύτερη δυνατή αποκέντρωση της εξουσίας και η καταπολέμηση του μαύρου πολιτικού χρήματος από την υπερσυγκέντρωση πόρων και υποψηφίων (όπως π.χ. συμβαίνει στη Β' εκλογική περιφέρεια της Αθήνας).
Γερμανικό μοντέλο
Η επιτροπή των συνταγματολόγων που επεξεργάζεται τον νέο εκλογικό νόμο υιοθετεί, όπως αναμενόταν, ένα σύστημα που αντιγράφει το γερμανικό μοντέλο στα ελληνικά. Τα μέλη της επιτροπής προτείνουν τη διαίρεση της χώρας σε 180 μονοεδρικές περιφέρειες, οι οποίες με σχετική πλειοψηφία θα εκλέγουν, χωρίς σταυρό προτίμησης, ισάριθμους βουλευτές. Θα υπάρχουν δύο υποψήφιοι των κομμάτων σε κάθε μονοεδρική περιφέρεια. Ο πρώτος στη λίστα θα εκλέγεται βουλευτής με αναπληρωτή τον δεύτερο.
Οι υπόλοιποι 120 βουλευτές θα ελέγονται από τις ευρύτερες περιφέρειες με ξεχωριστή λίστα υποψηφίων ανάλογα με τα εκλογικά ποσοστά των κομμάτων. Σύμφωνα με τη νέα εκλογική αρχιτεκτονική, τα δύο μεγάλα κόμματα καθώς υπερτερούν σε ψήφους θα εκλέγουν κυρίως βουλευτές στις μονοεδρικές περιφέρειες. Ο συνολικός αριθμός των βουλευτών τους θα καθορίζεται ωστόσο από το όριο αναλογικότητας του εκλογικού νόμου. Εάν ξεπερνούν το όριο δεν θα εκλέγουν βουλευτές από την περιφέρεια.
Στόχος και του νέου εκλογικού συστήματος είναι να διατηρηθεί το ποσοστό εκπροσώπησης που καθόρισε ο νόμος Σκανδαλίδη (ο οποίος πριμοδοτεί το πρώτο κόμμα με 40 έδρες), σε αντίθεση με τον νόμο Παυλόπουλου, που ανέβασε το πριμ στις 50 έδρες. Ετσι, για να σχηματίσει αυτοδύναμη κυβέρνηση ένα κόμμα θα πρέπει να συγκεντρώνει και με το νέο σύστημα ποσοστό τουλάχιστον 40% στο σύνολο της χώρας.
Αντιδρούν οι «μικροί»
Τα υπόλοιπα κόμματα, που φυσικά δεν θα εκλέγουν βουλευτές στις μονοεδρικές, θα μεταφέρουν το ποσοστό τους στις περιφέρειες όπου και θα εκλέγουν βουλευτές. Με βάση το νέο μοντέλο, τα κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης θα έπαιρναν και με το νέο σύστημα περίπου τον ίδιο αριθμό βουλευτών που έχουν σήμερα.
Τα μικρότερα κόμματα αντιδρούν στην εκδοχή αυτή. Υποστηρίζουν ότι έτσι αποκλείεται ντε φάκτο η εκπροσώπησή τους στις μικρές τοπικές κοινωνίες. Η απάντηση των σχεδιαστών του νέου εκλογικού νόμου είναι ότι και υπό τις τωρινές συνθήκες τα κόμματα αυτά εκλέγουν βουλευτές σε ευρύτερες περιφέρειες.
Ενα άλλο κρίσιμο ερώτημα είναι βέβαια πώς θα καθορίζουν τα κόμματα τις λίστες των υπό εκλογή βουλευτών, αφού θα έχει καταργηθεί ο σταυρός. Μέχρι τώρα αυτό γίνεται συνήθως συγκεντρωτικά από τον πρόεδρο και τα όργανα που εκείνος ελέγχει. Ισως η εξέλιξη αυτή αποτελέσει αφορμή για μια γενικευμένη δημοκρατική εσωτερική λειτουργία των κομμάτων εξουσίας, απαντούν με νόημα μέλη της επιτροπής.
Υπό συζήτηση το 3%
Στο ερώτημα εάν θα υπάρχει διπλή ψήφος, άλλη για τη μονοεδρική και άλλη για την περιφέρεια, όπως συμβαίνει στη Γερμανία, η επιτροπή φαίνεται να καταλήγει στην εκδοχή της ενιαίας ψήφου, η οποία θα μετρά και στις δύο κάλπες. Υπό συζήτηση είναι ακόμη το πλαφόν του 3% για την είσοδο ενός κόμματος στη Βουλή.
Τα μέλη της επιτροπής θεωρούν ότι ταυτόχρονα με το νέο εκλογικό σύστημα θα πρέπει να καθοριστούν και τα όρια των μονοεδρικών περιφερειών, ώστε να μη γίνουν αντικείμενο διελκυστίνδας και μακρών αντιπαραθέσεων μεταξύ των σημερινών βουλευτών (κάτι που προεβλέπεται ιδιαίτερα στη Β' Αθηνών όπου εκλέγονται 42 βουλευτές).
Εάν η Ν.Δ. υιοθετήσει το νέο εκλογικό σύστημα, τότε αυτό θα εφαρμοστεί άμεσα από την επόμενη εκλογική αναμέτρηση. Η κ. Μπακογιάννη, πάντως, έχει ταχθεί υπέρ μιας ελληνικής παραλλαγής του γερμανικού μοντέλου.
Η νέα διοικητική αρχιτεκτονική
Η διοικητική αναδιάρθρωση της χώρας, όπως όλα δείχνουν, θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του νέου εκλογικού νόμου. Ο ορισμός των εκλογικών περιφερειών δεν είναι ωστόσο απαραίτητο να ακολουθεί, λένε πολλοί, τη χάραξη των διοικητικών ορίων που θα αποτελούν τις νέες περιφερειακές αυτοδιοικήσεις.
Το σχέδιο προβλέπει 10-15 περιφέρειες έναντι 13 που υπάρχουν σήμερα. Η επιτροπή των νομικών που επεξεργάζεται τις τελικές προτάσεις προς την κυβέρνηση στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην αναλυτική μελέτη του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης για το θέμα αυτό και τα κριτήρια που έθεσε για τις διοικητικές αναδιαρθρώσεις.
Στόχος της μεταρρύθμισης είναι οι σημερινοί δήμοι να περιοριστούν σε λιγότερους από 500, κάτι που σημαίνει ότι θα γίνουν αναγκαστικά πολλές συνενώσεις σημερινών δήμων και μάλιστα σε σύντομο σχετικά διάστημα, καθώς οι επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές γίνονται τον ερχόμενο Οκτώβριο.
Η αρχή που υιοθετείται για τη νησιωτική Ελλάδα είναι: κάθε νησί και δήμος, αλλά αφορά προφανώς τα μικρά σε μέγεθος νησιά.
Η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση θα προκύψει από συνενώσεις των σημερινών νομαρχιών που θα αποτελούν πλέον διοικητικές μονάδες μέσα στην περιφέρεια.
Ο επικεφαλής ή πρόεδρος της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης θα εκλέγεται όπως ο σημερινός δήμαρχος, σε ξεχωριστή δηλαδή κάλπη από την εκλογή των μελών του περιφερειακού συμβουλίου. Η εκλογή του θα γίνεται με ποσοστό 50% συν ένα, γεγονός που σημαίνει ότι καταργείται οριστικά το ποσοστό του 42% για εκλογή από τον πρώτο γύρο, το οποίο είχε καθιερώσει η κυβέρνηση της Ν.Δ. Αλλωστε το θέμα της συνταγματικότητας της ρύθμισης εκκρεμούσε ενώπιον της ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Στο τελικό σχέδιο υπάρχει πρόβλεψη για εγγυημένη εκπροσώπηση όλων των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων στο νέο αιρετό περιφερειακό συμβούλιο.
Αυξημένες αρμοδιότητες
Οι περιφέρειες, ως ΝΠΔΔ, θα έχουν αυξημένες αρμοδιότητες σε σχέση με τις αρμοδιότητες των σημερινών νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων. Σύμφωνα με μελέτες, οι νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις διεκπαιρώνουν το 65% των υποθέσεων των πολιτών για τις οποίες εκείνοι προσφεύγουν στο κράτος.
Προς το παρόν δεν θα υπάρχουν νέοι οικονομικοί πόροι για την περιφέρεια, αλλά δεν αποκλείεται στο μέλλον, εφόσον προχωρήσει και το νέο κύμα μεταρρυθμίσεων, να υπάρξει και ένα είδος φορολογικής αποκέντρωσης, όπου οι περιφερειακές αυτοδιοικήσεις θα έχουν αυξημένο ρόλο στη συλλογή των φορολογικών εσόδων.
(Ελευθεροτυπία)
Αλλάζει ριζικά μέσα στους επόμενους δύο μήνες η διοικητική και εκλογική δομή της χώρας. Η Ελλάδα διαιρείται σε 10-15 διοικητικές περιφέρειες και 180 μονοεδρικές εκλογικές περιφέρειες. Παραμένει το πριμ των 40 εδρών για το πρώτο κόμμα, αλλά καταργούνται ο σταυρός προτίμησης στις βουλευτικές εκλογές και το ποσοστό του 42% στις αυτοδιοικητικές.
Οι δήμοι συνενώνονται και μειώνονται σε λιγότερους από 500, ενώ οι ευρύτερες αστικές περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης μετατρέπονται σε αυτόνομες περιφέρειες-μητροπολιτικά κέντρα.
Μέσα στον Δεκέμβριο τίθενται σε διαβούλευση, προκειμένου να πάρουν μορφή νομοσχεδίων, δύο βασικές μεταρρυθμιστικές τομές του ελληνικού πολιτικού χάρτη. Στόχος των πολιτικών αυτών πρωτοβουλιών, που είχε εξαγγείλει προεκλογικά το ΠΑΣΟΚ, είναι η ευρύτερη δυνατή αποκέντρωση της εξουσίας και η καταπολέμηση του μαύρου πολιτικού χρήματος από την υπερσυγκέντρωση πόρων και υποψηφίων (όπως π.χ. συμβαίνει στη Β' εκλογική περιφέρεια της Αθήνας).
Γερμανικό μοντέλο
Η επιτροπή των συνταγματολόγων που επεξεργάζεται τον νέο εκλογικό νόμο υιοθετεί, όπως αναμενόταν, ένα σύστημα που αντιγράφει το γερμανικό μοντέλο στα ελληνικά. Τα μέλη της επιτροπής προτείνουν τη διαίρεση της χώρας σε 180 μονοεδρικές περιφέρειες, οι οποίες με σχετική πλειοψηφία θα εκλέγουν, χωρίς σταυρό προτίμησης, ισάριθμους βουλευτές. Θα υπάρχουν δύο υποψήφιοι των κομμάτων σε κάθε μονοεδρική περιφέρεια. Ο πρώτος στη λίστα θα εκλέγεται βουλευτής με αναπληρωτή τον δεύτερο.
Οι υπόλοιποι 120 βουλευτές θα ελέγονται από τις ευρύτερες περιφέρειες με ξεχωριστή λίστα υποψηφίων ανάλογα με τα εκλογικά ποσοστά των κομμάτων. Σύμφωνα με τη νέα εκλογική αρχιτεκτονική, τα δύο μεγάλα κόμματα καθώς υπερτερούν σε ψήφους θα εκλέγουν κυρίως βουλευτές στις μονοεδρικές περιφέρειες. Ο συνολικός αριθμός των βουλευτών τους θα καθορίζεται ωστόσο από το όριο αναλογικότητας του εκλογικού νόμου. Εάν ξεπερνούν το όριο δεν θα εκλέγουν βουλευτές από την περιφέρεια.
Στόχος και του νέου εκλογικού συστήματος είναι να διατηρηθεί το ποσοστό εκπροσώπησης που καθόρισε ο νόμος Σκανδαλίδη (ο οποίος πριμοδοτεί το πρώτο κόμμα με 40 έδρες), σε αντίθεση με τον νόμο Παυλόπουλου, που ανέβασε το πριμ στις 50 έδρες. Ετσι, για να σχηματίσει αυτοδύναμη κυβέρνηση ένα κόμμα θα πρέπει να συγκεντρώνει και με το νέο σύστημα ποσοστό τουλάχιστον 40% στο σύνολο της χώρας.
Αντιδρούν οι «μικροί»
Τα υπόλοιπα κόμματα, που φυσικά δεν θα εκλέγουν βουλευτές στις μονοεδρικές, θα μεταφέρουν το ποσοστό τους στις περιφέρειες όπου και θα εκλέγουν βουλευτές. Με βάση το νέο μοντέλο, τα κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης θα έπαιρναν και με το νέο σύστημα περίπου τον ίδιο αριθμό βουλευτών που έχουν σήμερα.
Τα μικρότερα κόμματα αντιδρούν στην εκδοχή αυτή. Υποστηρίζουν ότι έτσι αποκλείεται ντε φάκτο η εκπροσώπησή τους στις μικρές τοπικές κοινωνίες. Η απάντηση των σχεδιαστών του νέου εκλογικού νόμου είναι ότι και υπό τις τωρινές συνθήκες τα κόμματα αυτά εκλέγουν βουλευτές σε ευρύτερες περιφέρειες.
Ενα άλλο κρίσιμο ερώτημα είναι βέβαια πώς θα καθορίζουν τα κόμματα τις λίστες των υπό εκλογή βουλευτών, αφού θα έχει καταργηθεί ο σταυρός. Μέχρι τώρα αυτό γίνεται συνήθως συγκεντρωτικά από τον πρόεδρο και τα όργανα που εκείνος ελέγχει. Ισως η εξέλιξη αυτή αποτελέσει αφορμή για μια γενικευμένη δημοκρατική εσωτερική λειτουργία των κομμάτων εξουσίας, απαντούν με νόημα μέλη της επιτροπής.
Υπό συζήτηση το 3%
Στο ερώτημα εάν θα υπάρχει διπλή ψήφος, άλλη για τη μονοεδρική και άλλη για την περιφέρεια, όπως συμβαίνει στη Γερμανία, η επιτροπή φαίνεται να καταλήγει στην εκδοχή της ενιαίας ψήφου, η οποία θα μετρά και στις δύο κάλπες. Υπό συζήτηση είναι ακόμη το πλαφόν του 3% για την είσοδο ενός κόμματος στη Βουλή.
Τα μέλη της επιτροπής θεωρούν ότι ταυτόχρονα με το νέο εκλογικό σύστημα θα πρέπει να καθοριστούν και τα όρια των μονοεδρικών περιφερειών, ώστε να μη γίνουν αντικείμενο διελκυστίνδας και μακρών αντιπαραθέσεων μεταξύ των σημερινών βουλευτών (κάτι που προεβλέπεται ιδιαίτερα στη Β' Αθηνών όπου εκλέγονται 42 βουλευτές).
Εάν η Ν.Δ. υιοθετήσει το νέο εκλογικό σύστημα, τότε αυτό θα εφαρμοστεί άμεσα από την επόμενη εκλογική αναμέτρηση. Η κ. Μπακογιάννη, πάντως, έχει ταχθεί υπέρ μιας ελληνικής παραλλαγής του γερμανικού μοντέλου.
Η νέα διοικητική αρχιτεκτονική
Η διοικητική αναδιάρθρωση της χώρας, όπως όλα δείχνουν, θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του νέου εκλογικού νόμου. Ο ορισμός των εκλογικών περιφερειών δεν είναι ωστόσο απαραίτητο να ακολουθεί, λένε πολλοί, τη χάραξη των διοικητικών ορίων που θα αποτελούν τις νέες περιφερειακές αυτοδιοικήσεις.
Το σχέδιο προβλέπει 10-15 περιφέρειες έναντι 13 που υπάρχουν σήμερα. Η επιτροπή των νομικών που επεξεργάζεται τις τελικές προτάσεις προς την κυβέρνηση στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην αναλυτική μελέτη του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης για το θέμα αυτό και τα κριτήρια που έθεσε για τις διοικητικές αναδιαρθρώσεις.
Στόχος της μεταρρύθμισης είναι οι σημερινοί δήμοι να περιοριστούν σε λιγότερους από 500, κάτι που σημαίνει ότι θα γίνουν αναγκαστικά πολλές συνενώσεις σημερινών δήμων και μάλιστα σε σύντομο σχετικά διάστημα, καθώς οι επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές γίνονται τον ερχόμενο Οκτώβριο.
Η αρχή που υιοθετείται για τη νησιωτική Ελλάδα είναι: κάθε νησί και δήμος, αλλά αφορά προφανώς τα μικρά σε μέγεθος νησιά.
Η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση θα προκύψει από συνενώσεις των σημερινών νομαρχιών που θα αποτελούν πλέον διοικητικές μονάδες μέσα στην περιφέρεια.
Ο επικεφαλής ή πρόεδρος της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης θα εκλέγεται όπως ο σημερινός δήμαρχος, σε ξεχωριστή δηλαδή κάλπη από την εκλογή των μελών του περιφερειακού συμβουλίου. Η εκλογή του θα γίνεται με ποσοστό 50% συν ένα, γεγονός που σημαίνει ότι καταργείται οριστικά το ποσοστό του 42% για εκλογή από τον πρώτο γύρο, το οποίο είχε καθιερώσει η κυβέρνηση της Ν.Δ. Αλλωστε το θέμα της συνταγματικότητας της ρύθμισης εκκρεμούσε ενώπιον της ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Στο τελικό σχέδιο υπάρχει πρόβλεψη για εγγυημένη εκπροσώπηση όλων των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων στο νέο αιρετό περιφερειακό συμβούλιο.
Αυξημένες αρμοδιότητες
Οι περιφέρειες, ως ΝΠΔΔ, θα έχουν αυξημένες αρμοδιότητες σε σχέση με τις αρμοδιότητες των σημερινών νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων. Σύμφωνα με μελέτες, οι νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις διεκπαιρώνουν το 65% των υποθέσεων των πολιτών για τις οποίες εκείνοι προσφεύγουν στο κράτος.
Προς το παρόν δεν θα υπάρχουν νέοι οικονομικοί πόροι για την περιφέρεια, αλλά δεν αποκλείεται στο μέλλον, εφόσον προχωρήσει και το νέο κύμα μεταρρυθμίσεων, να υπάρξει και ένα είδος φορολογικής αποκέντρωσης, όπου οι περιφερειακές αυτοδιοικήσεις θα έχουν αυξημένο ρόλο στη συλλογή των φορολογικών εσόδων.
(Ελευθεροτυπία)
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)