Αναρτήθηκε από....
energoipoliteskv.blogspot.com
Λαμία, 21 Ιανουαρίου 2010
Ο Βουλευτής Φθιώτιδας της Ν.Δ. και Αναπληρωτής Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης της Οικονομίας κ. Χρήστος Σταϊκούρας κατέθεσε, μαζί με άλλους Βουλευτές της Ν.Δ., επίκαιρη επερώτηση προς την Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων αναφορικά με το Πρόγραμμα των Νέων Αγροτών. Ειδικότερα, η επερώτηση, μεταξύ άλλων, ανέφερε τα εξής:
«Το Πρόγραμμα των Νέων Αγροτών, Μέτρο 112 του προγράμματος Αλέξανδρος Μπαλτατζής προκηρύχθηκε στην αρχή του 2009 και η υποβολή προτάσεων διήρκεσε έως 15.07.09. Στο πρόγραμμα υπέβαλλαν αίτηση ένταξης 8.500 υποψήφιοι από όλη τη χώρα. Ο αρχικός προϋπολογισμός του Μέτρου ανερχόταν στα 100εκ. ευρώ και επαρκούσε για την κάλυψη περίπου 2.800 υποψηφίων ενώ για την ικανοποίηση όλων των υποψηφίων απαιτούνταν συνολικά περίπου 285εκ. ευρώ. Η προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΑΑΤ αύξησε τον προϋπολογισμό του Μέτρου κατά 175εκ. ευρώ, ανεβάζοντάς τον στα 275εκ. ευρώ, προκειμένου να ικανοποιηθεί σχεδόν το σύνολο των υποψηφίων. Οι αυξημένες αυτές δαπάνες που προέκυπταν με την 11316/3-9-09 απόφαση του ΥΠΑΑΤ θα καλύπτονταν από εγκεκριμένες πιστώσεις της υπ’ αριθ. 704/2008 ΚΥΑ. Επιπλέον, έγινε νέα κατανομή της αυξημένης δαπάνης του Μέτρου 112 κατά περιφέρεια, η οποία και κοινοποιήθηκε στις αρμόδιες υπηρεσίες, τον τύπο και τους υποψηφίους. Οι αρμόδιες επιτροπές κατάρτισαν καταλόγους δικαιούχων και οι υποψήφιοι προχώρησαν στην υλοποίηση των προγραμμάτων τους (εκμίσθωση αγρών, καλλιεργητικές εργασίες).
Ωστόσο, η σημερινή ηγεσία του ΥΠΑΑΤ ανακοίνωσε την πρόθεσή της να μην προχωρήσει στην αύξηση του προϋπολογισμού του Μέτρου με τη μη έγκριση των αποφάσεων της προηγούμενης ηγεσίας. Πρόκειται για ένα ακόμα κυβερνητικό μέτρο που πλήττει τον πρωτογενή τομέα. Τη στιγμή που η δύσκολη οικονομική συγκυρία ασκεί μεγάλη πίεση στο αγροτικό εισόδημα, το ΥΠΑΑΤ αδυνατεί να στηρίξει τους νέους ανθρώπους της υπαίθρου, σε μια κρίσιμη επιλογή της ζωής τους. Η ενέργεια αυτή θα έπρεπε να είχε αποφευχθεί, καθώς κλονίζει την εμπιστοσύνη των πολιτών και ειδικότερα των αγροτών προς το κράτος και εντείνει την κοινωνική αδικία αφού οι υποψήφιοι νέοι αγρότες, προκειμένου να δικαιούνται να ενταχθούν στο πρόγραμμα θα έπρεπε να έχουν ήδη εγκατασταθεί στη γεωργία πριν υποβάλλουν φάκελο καταβάλλοντας, με δικά τους χρήματα το σχετικό κόστος. Επίσης, η προηγούμενη προκήρυξη του Προγράμματος των Νέων Αγροτών ήταν το 2006, οπότε ήταν λογικό να έχει συσσωρευτεί μεγάλος αριθμός υποψηφίων την τελευταία τριετία και επιπλέον, εξ’ ορισμού του προγράμματος, τουλάχιστον οι περισσότεροι νέοι αγρότες που ήδη υπέβαλαν υποψηφιότητα δεν θα μπορούν να υποβάλλουν φάκελο, ξανά λόγω υπέρβασης του δεκατετραμήνου από την ημερομηνία εγκατάστασης στη γεωργία.»
Στην επίκαιρη επερώτηση που κατέθεσαν οι Βουλευτές της Ν.Δ. τονίζουν πως πρέπει όχι απλώς να ικανοποιηθούν όλοι οι υποψήφιοι, αλλά και να ενισχυθεί το Μέτρο με
Για μια Εναλλακτική Ενημέρωση Οικολογική - Για ένα ανοιχτό βήμα διαλόγου με τους Πολίτες των Καμένων Βούρλων. Γράψτε μας την άποψη σας, την καταγγελία σας, την διαφωνία σας. Δεχόμαστε τα πάντα, ακόμη και να μας καταγγείλετε και αποστείλατε στο e-mail: energoipoliteskv@gmail.com
Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2010
ΕΛΛΙΠΗ ΣΤΟΙΧΕΙΑ KAI ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Αναρτήθηκε από......
energoipoliteskv.blogspot.com
ΚΑΛΕΣ ΟΙ ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ, ΑΛΛΑ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΠΡΑΞΕΙΣ
Ούτε καν τις εκτιμήσεις της για το επίπεδο παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) το 2020 δεν έχει υποβάλει στην Κομισιόν η Ελλάδα. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα στοιχεία για το 2009, με βήμα σημειωτόν προχωρούν οι ΑΠΕ, ενώ αυξάνεται η χρήση λιγνίτη στην ηλεκτροπαραγωγή.
Στις «πράσινες» διακηρύξεις της κυβέρνησης, κεντρική θέση έχει η προώθηση των ΑΠΕ και η πολυδιαφημισμένη εθελοντική αύξηση του εθνικού στόχου από 18% σε 20% για το 2020. Η πρώτη υποχρέωση κάθε κράτους μέλους στο πλαίσιο της σχετικής Οδηγίας 2009/28[1] (άρθρο 4.3) ήταν να υποβάλει μέχρι το τέλος του 2009 τις προβλέψεις του για το επίπεδο πλεονάσματος ή ελλείμματος παραγωγής από ΑΠΕ το 2020 σε σχέση με τον εθνικό του στόχο. Η Ελλάδα είναι μια από τις 7 χώρες στην ΕΕ-27 που δεν έχουν υποβάλει ακόμα το σχετικό έγγραφο.
Την ίδια στιγμή και σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία για το Διασυνδεδεμένο Σύστημα Ηλεκτρισμού για το 2009, που δημοσιοποίησε χθες ο ΔΕΣΜΗΕ[2], παρά τη σημαντική μείωση κατά 6,9% στην κατανάλωση ηλεκτρισμού, η παραγωγή των λιγνιτικών σταθμών της ΔΕΗ αυξήθηκε κατά 2,5% και των ΑΠΕ κατά 20,4%.
Ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλης Τρεμόπουλος δήλωσε σχετικά: «Η κυβέρνηση φαίνεται πως είναι καλή στις διακηρύξεις και τους στόχους για προώθηση των ΑΠΕ, αναδεικνύεται όμως ανήμπορη να συντάξει και να υποβάλει ένα 5σέλιδο κείμενο εκτιμήσεων και προβλέψεων. Η στροφή προς μια κοινωνία ανανεώσιμων πόρων απαιτεί πολιτική αποφασιστικότητα αλλά και μηχανισμούς υλοποίησης και όχι ανώδυνες μόνο διακηρύξεις ‘πράσινης ανάπτυξης' »
Ο εκπρόσωπος του κόμματος Νίκος Χρυσόγελος δήλωσε «Τη στιγμή που όλος ο πλανήτης, και παρά το ναυάγιο της Κοπεγχάγης, στρέφει την πλάτη στο κάρβουνο και το λιγνίτη, η ΔΕΗ αυξάνει την παραγωγή των παλιών της μονάδων και προγραμματίζει την κατασκευή νέων παρά τη δήλωση του πρωθυπουργού στο debate, σε σχετική ερώτησή μου, ότι οι παλιές μονάδες λιγνίτη θα αντικαταστασθούν από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Η κυβέρνηση οφείλει καταρχάς να τερματίσει την πολύμορφη υποστήριξή της στο λιγνίτη και τα σχέδια της ΔΕΗ και να προχωρήσει σε ένα συγκεκριμένο και μακροχρόνιο ενεργειακό σχεδιασμό με ενδιάμεσους στόχους και μηχανισμούς παρακολούθησης που θα στηρίζεται στην εξοικονόμηση ενέργειας, στην προώθηση των ΑΠΕ σε όλα τα επίπεδα, στη σταδιακή μείωση της συμμετοχής του λιγνίτη στην παραγωγή ηλεκτρισμού. Πρέπει άμεσα να σχεδιάσει την ομαλή μετάβασης στη μεταλιγνιτική εποχή ώστε να μην μείνουν ξεκρέμαστοι οι εργαζόμενοι στη ΔΕΗ και οι τοπικές κοινωνίες από το τέλος του λιγνίτη που θα έρθει έτσι κι αλλιώς".
energoipoliteskv.blogspot.com
ΚΑΛΕΣ ΟΙ ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ, ΑΛΛΑ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΠΡΑΞΕΙΣ
Ούτε καν τις εκτιμήσεις της για το επίπεδο παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) το 2020 δεν έχει υποβάλει στην Κομισιόν η Ελλάδα. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα στοιχεία για το 2009, με βήμα σημειωτόν προχωρούν οι ΑΠΕ, ενώ αυξάνεται η χρήση λιγνίτη στην ηλεκτροπαραγωγή.
Στις «πράσινες» διακηρύξεις της κυβέρνησης, κεντρική θέση έχει η προώθηση των ΑΠΕ και η πολυδιαφημισμένη εθελοντική αύξηση του εθνικού στόχου από 18% σε 20% για το 2020. Η πρώτη υποχρέωση κάθε κράτους μέλους στο πλαίσιο της σχετικής Οδηγίας 2009/28[1] (άρθρο 4.3) ήταν να υποβάλει μέχρι το τέλος του 2009 τις προβλέψεις του για το επίπεδο πλεονάσματος ή ελλείμματος παραγωγής από ΑΠΕ το 2020 σε σχέση με τον εθνικό του στόχο. Η Ελλάδα είναι μια από τις 7 χώρες στην ΕΕ-27 που δεν έχουν υποβάλει ακόμα το σχετικό έγγραφο.
Την ίδια στιγμή και σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία για το Διασυνδεδεμένο Σύστημα Ηλεκτρισμού για το 2009, που δημοσιοποίησε χθες ο ΔΕΣΜΗΕ[2], παρά τη σημαντική μείωση κατά 6,9% στην κατανάλωση ηλεκτρισμού, η παραγωγή των λιγνιτικών σταθμών της ΔΕΗ αυξήθηκε κατά 2,5% και των ΑΠΕ κατά 20,4%.
Ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλης Τρεμόπουλος δήλωσε σχετικά: «Η κυβέρνηση φαίνεται πως είναι καλή στις διακηρύξεις και τους στόχους για προώθηση των ΑΠΕ, αναδεικνύεται όμως ανήμπορη να συντάξει και να υποβάλει ένα 5σέλιδο κείμενο εκτιμήσεων και προβλέψεων. Η στροφή προς μια κοινωνία ανανεώσιμων πόρων απαιτεί πολιτική αποφασιστικότητα αλλά και μηχανισμούς υλοποίησης και όχι ανώδυνες μόνο διακηρύξεις ‘πράσινης ανάπτυξης' »
Ο εκπρόσωπος του κόμματος Νίκος Χρυσόγελος δήλωσε «Τη στιγμή που όλος ο πλανήτης, και παρά το ναυάγιο της Κοπεγχάγης, στρέφει την πλάτη στο κάρβουνο και το λιγνίτη, η ΔΕΗ αυξάνει την παραγωγή των παλιών της μονάδων και προγραμματίζει την κατασκευή νέων παρά τη δήλωση του πρωθυπουργού στο debate, σε σχετική ερώτησή μου, ότι οι παλιές μονάδες λιγνίτη θα αντικαταστασθούν από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Η κυβέρνηση οφείλει καταρχάς να τερματίσει την πολύμορφη υποστήριξή της στο λιγνίτη και τα σχέδια της ΔΕΗ και να προχωρήσει σε ένα συγκεκριμένο και μακροχρόνιο ενεργειακό σχεδιασμό με ενδιάμεσους στόχους και μηχανισμούς παρακολούθησης που θα στηρίζεται στην εξοικονόμηση ενέργειας, στην προώθηση των ΑΠΕ σε όλα τα επίπεδα, στη σταδιακή μείωση της συμμετοχής του λιγνίτη στην παραγωγή ηλεκτρισμού. Πρέπει άμεσα να σχεδιάσει την ομαλή μετάβασης στη μεταλιγνιτική εποχή ώστε να μην μείνουν ξεκρέμαστοι οι εργαζόμενοι στη ΔΕΗ και οι τοπικές κοινωνίες από το τέλος του λιγνίτη που θα έρθει έτσι κι αλλιώς".
"ΑΝΑΨΕ" ΦΩΤΙΕΣ Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΕΦΑΛΑ ΓΙΑ ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ !!!!
Αναρτήθηκε από......
energoipoliteskv.blogspot.com
Την παρέμβαση αυτοδιοικητικών της Λαμίας προκάλεσε η πρόταση του πρώην δημάρχου Καμενων Βούρλων Δημήτρη Κεφάλα για απόσπαση των Θερμοπυλών από τον δήμο Λαμιέων και ένταξή τους στον δήμο Μώλου- Καμ. Βούρλων – Αγ. Κων/νου . Ο πρόεδρος του Δ.Δ. Ανδρέας Μακρής χαρακτήρισε όψιμο το ενδιαφέρον του πρώην δημάρχου τονίζοντας πως μπορεί οι Θερμοπύλες θέλουν να παραμείνουν στην Λαμία.
Για σκοπιμότητες και έλλειψη ενημέρωσης μίλησε στον FM-1 ο δήμαρχος Λαμιέων Γιώργος Κοτρωνιάς υπερασπιζόμενος το έργο που έγινε μέχρι τώρα και όσα ακόμη προγραμματίζονται από τον δήμο Λαμιέων για την παγκόσμια ανάδειξη του ιστορικού χώρου και την ανάπτυξη του διαμερίσματος.
Από Lamiafm1
energoipoliteskv.blogspot.com
Την παρέμβαση αυτοδιοικητικών της Λαμίας προκάλεσε η πρόταση του πρώην δημάρχου Καμενων Βούρλων Δημήτρη Κεφάλα για απόσπαση των Θερμοπυλών από τον δήμο Λαμιέων και ένταξή τους στον δήμο Μώλου- Καμ. Βούρλων – Αγ. Κων/νου . Ο πρόεδρος του Δ.Δ. Ανδρέας Μακρής χαρακτήρισε όψιμο το ενδιαφέρον του πρώην δημάρχου τονίζοντας πως μπορεί οι Θερμοπύλες θέλουν να παραμείνουν στην Λαμία.
Για σκοπιμότητες και έλλειψη ενημέρωσης μίλησε στον FM-1 ο δήμαρχος Λαμιέων Γιώργος Κοτρωνιάς υπερασπιζόμενος το έργο που έγινε μέχρι τώρα και όσα ακόμη προγραμματίζονται από τον δήμο Λαμιέων για την παγκόσμια ανάδειξη του ιστορικού χώρου και την ανάπτυξη του διαμερίσματος.
Από Lamiafm1
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΑΠΟΨΕ ΣΤΟ ΔΗΜ.ΣΥΜΒ. ΚΑΜΕΝΩΝ ΒΟΥΡΛΩΝ !!!!
Αναρτήθηκε από....
energoipoliteskv.blogspot.com
Τις τελευταίες εξελίξεις στον Βιολογικο καθαρισμο των Καμ.Βούρλων και την επίσχεση εργασίας των απλήρωτων εργαζομένων θα συζητήσει σήμερα στις 7 το απόγευμα το Δ/Σ Καμ. Βούρλων μεταξύ των 31 θεμάτων της ημερήσιας διάταξης. Μία ώρα νωρίτερα το Δ/Σ θα συζητήσει σε ξεχωριστή συνεδρίαση όπως προβλέπεται τον προϋπολογισμό του Δήμου για το 2010. Η σύμβαση με τον εργολαβο κ.Παπαλαμπρου την οποία με εντολή δικαστηρίου υλοποιεί ο εργολάβος λήγει αύριο Παρασκευή 22 Ιανουαρίου.
Από....Lamiafm1
energoipoliteskv.blogspot.com
Τις τελευταίες εξελίξεις στον Βιολογικο καθαρισμο των Καμ.Βούρλων και την επίσχεση εργασίας των απλήρωτων εργαζομένων θα συζητήσει σήμερα στις 7 το απόγευμα το Δ/Σ Καμ. Βούρλων μεταξύ των 31 θεμάτων της ημερήσιας διάταξης. Μία ώρα νωρίτερα το Δ/Σ θα συζητήσει σε ξεχωριστή συνεδρίαση όπως προβλέπεται τον προϋπολογισμό του Δήμου για το 2010. Η σύμβαση με τον εργολαβο κ.Παπαλαμπρου την οποία με εντολή δικαστηρίου υλοποιεί ο εργολάβος λήγει αύριο Παρασκευή 22 Ιανουαρίου.
Από....Lamiafm1
ΙΟΒΕ: Ανοικτή επιστολή στον πρωθυπουργό
Αναρτήθηκε από......
energoipoliteskv.blogspot.com
Για κίνδυνο μετατροπής της οικονομικής κρίσης σε κοινωνική κρίση και κρίση αξιών κάνει λόγο το ΙΟΒΕ στην ανοικτή επιστολή που απέστειλε προς τον πρωθυπουργό για την οικονομία, τονίζοντας την ανάγκη για ταχεία προσαρμογή δημοσιονομική και στην ανταγωνιστικότητα.
Αναλυτικότερα στην επιστολή επισημαίνεται:
- Η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή, έχοντας εισέλθει σε ένα φαύλο κύκλο υψηλών ελλειμμάτων και χαμηλής ανταγωνιστικότητας. Η μεγάλη εξάρτηση της χώρας από τον εξωτερικό δανεισμό δημιουργεί ασφυκτικές πιέσεις από τις διεθνείς αγορές, το διεθνή τύπο, αλλά και τους εταίρους μας στην Ευρωζώνη. Αυτό αντανακλάται στα υψηλά ασφάλιστρα κινδύνου, που έχουν αυξήσει υπερμέτρως το κόστος του δανεισμού. Οι πληρωμές υπέρογκων ποσών σε τόκους αφαιρούν πόρους από τις εγχώριες επενδύσεις και τις κοινωνικές δαπάνες, συμβάλλοντας στη μείωση της ευημερίας ιδιαίτερα των πλέον ευάλωτων τμημάτων του πληθυσμού, ενώ στερούν από την κυβέρνηση πολύτιμους βαθμούς ελευθερίας.
- Αν δεν αντιστραφούν οι δυσμενείς εξελίξεις, στις οποίες ελλοχεύουν κίνδυνοι αποσταθεροποίησης όχι μόνο του οικονομικού/ χρηματοπιστωτικού, αλλά και του πολιτικού / κοινωνικού συστήματος, η οικονομική κρίση κινδυνεύει να μετατραπεί σε κοινωνική κρίση και κρίση αξιών. Όπως πολύ σωστά επισημάνθηκε, "ή αλλάζουμε ή βουλιάζουμε". Όντως, οι συνθήκες επιβάλλουν άμεση δράση και λήψη δραστικών μέτρων.
- Η οικονομική ιστορία, διεθνής και ελληνική, διδάσκει ότι οι οικονομικές κρίσεις οδηγούν είτε στην καταστροφή είτε στην αναζωογόνηση και την ανάταξη. Στην καταστροφή οδηγούν όταν υπάρχει αδράνεια ή / και εμμονή σε δογματικές αντιλήψεις, αντίθετες με την πραγματικότητα, την κοινή λογική και τις δυνάμεις της προόδου, της εξωστρέφειας και του ανταγωνισμού. Στην αναζωογόνηση και την ανάταξη οδηγούν όταν υπάρχει έγκαιρη προσαρμογή, καθώς και ρεαλιστική και ευέλικτη προσέγγιση στα προβλήματα.
- Με βάση την εμπειρία, δύο παράλληλες προσαρμογές πρέπει να επισυμβούν το ταχύτερο δυνατό στην ελληνική οικονομία. Η πρώτη είναι η δημοσιονομική. Η δεύτερη αφορά στην ανταγωνιστικότητα. Ενδεχόμενη αποτυχία στους δύο αυτούς τομείς θα οδηγήσει την οικονομία σε βαθιά ύφεση και μεγάλη ανεργία.
- Η δημοσιονομική προσαρμογή πρέπει να στηριχτεί στην άμεση αντιστροφή τριών τάσεων που έχουν αναπτυχθεί εδώ και αρκετά χρόνια στην ελληνική οικονομία και υποσκάπτουν τα θεμέλιά της. Η πρώτη είναι η διόγκωση του αριθμού του προσωπικού και των αμοιβών στο δημόσιο τομέα, χωρίς αντίκρισμα στην ποιότητα και ποσότητα των παρεχομένων υπηρεσιών στο κοινωνικό σύνολο. Η δεύτερη είναι η υπέρμετρη αύξηση των δαπανών για συντάξεις, χωρίς αυτό να συνοδεύεται από αύξηση της συνταξιοδοτικής αποταμίευσης. Η τρίτη είναι η υπέρμετρη αύξηση της φοροδιαφυγής και της εισφοροδιαφυγής, που υποσκάπτει την κοινωνική συνοχή. Το ΙΟΒΕ έχει ήδη καταθέσει σχετικές προτάσεις για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων. Ενδεικτικά, αναφέρονται τα δημοσιοποιημένα κείμενα "Θέσεις του ΙΟΒΕ για την οικονομική πολιτική", Ιούνιος 2009 και "Έκθεση για την Ελληνική οικονομία", Δεκέμβριος 2009.
- Η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας μπορεί να ξεκινήσει και να έχει άμεσα αποτελέσματα: Πρώτον, με το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, αρχίζοντας από εκείνα που έχουν άμεση και σημαντική σχέση με το κόστος παραγωγής και διακίνησης προϊόντων και προσφοράς υπηρεσιών. Δεύτερον, με το άνοιγμα αγορών που ακόμη παραμένουν κλειστές ή οιονεί κλειστές λόγω ρυθμιστικών παρεμβάσεων του κράτους, Τρίτον, με τη διευκόλυνση εισόδου και εξόδου επιχειρήσεων σε κλάδους οικονομικής δραστηριότητας, με την κατάργηση πλείστων όσων αδειών και διατυπώσεων που δεν συνάδουν με την εποχή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Τέταρτον, με το άνοιγμα των δημοσίων υπηρεσιών, επιχειρήσεων και οργανισμών στον ανταγωνισμό με τον ιδιωτικό τομέα, ακόμα και χωρίς αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Πέμπτον, με το άνοιγμα της ελληνικής οικονομίας στο διεθνή ανταγωνισμό, τεχνογνωσία και επιχειρηματικά κεφάλαια.
- Το Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης που δημοσιοποιήθηκε, χαρακτηρίζεται από φιλόδοξους αλλά αναγκαίους δημοσιονομικούς στόχους, περιλαμβάνει δε ορισμένες, αλλά όχι όλες, από τις παραπάνω προτεινόμενες παρεμβάσεις. Το ΙΟΒΕ θεωρεί ότι η αξιοπιστία του Προγράμματος θα ενισχυθεί σημαντικά με την άμεση και αποφασιστική εφαρμογή όλων όσων εξαγγέλθηκαν, ιδίως αν συνοδευτούν τώρα και όχι αργότερα, από τις παρεμβάσεις που στοχεύουν στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας. Η συμπλήρωση και άμεση εφαρμογή του Προγράμματος, θα μεταδώσει εικόνα αποφασιστικότητας, εξωστρέφειας, ρεαλισμού και ευελιξίας στις διεθνείς αγορές, βελτιώνοντας έτσι το κλίμα και τις προσδοκίες για την ελληνική οικονομία.
Η ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας θα επιτευχθεί μόλις αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη στις αγορές ότι η χώρα βρίσκεται σε πορεία βελτίωσης και ανόρθωσης. Τα πρώτα θετικά αποτελέσματα θα φανούν με τη μείωση των περιθωρίων δανεισμού και τη σταθεροποίηση των αγορών χρήματος και κεφαλαίου, όπως συνέβη με άλλες χώρες-μέλη της Ευρωζώνης που αντιμετωπίζουν παρόμοια δημοσιονομικά προβλήματα. Κυρίως όμως οι παρεμβάσεις αυτές θα συμβάλουν στον τερματισμό της ιδιόρρυθμης ομηρίας της ελληνικής οικονομίας από τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, τις διεθνείς αγορές και τους εταίρους της στην Ευρωζώνη.
- Η επίτευξη της σταθεροποίησης της οικονομίας, της ανάκτησης αξιοπιστίας στις διεθνείς αγορές και της βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας είναι ένα δύσκολο εγχείρημα που προϋποθέτει προσπάθεια συνεχή, συστηματική, αποδεσμευμένη από προεκλογικές υποσχέσεις και δογματικές αντιλήψεις. Πρέπει να τονιστεί ιδιαιτέρως ότι ρυθμίσεις και νομοθετικές παρεμβάσεις που δημιουργούν κινδύνους σε ευαίσθητους τομείς της οικονομίας και μάλιστα σε μια περίοδο κρίσης, δεν είναι συνεπείς με την προσπάθεια ανάκτησης της εμπιστοσύνης στις αγορές. Η Κυβέρνηση πρέπει να αξιοποιήσει τα "περιθώρια ευκαιρίας" που της παρέχει ο Ελληνικός λαός, ο οποίος, όπως δείχνουν οι δημοσκοπήσεις, είναι έτοιμος να δεχθεί θυσίες και επιδεικνύει διάθεση ανοχής.
- Στη διαχείριση της κρίσης, όπως και στην αντιμετώπιση κάθε μεγάλου προβλήματος, αποφασιστικός παράγων είναι ο ρόλος της ηγεσίας. Αμφιταλαντεύσεις και καθυστερήσεις στη λήψη αποφάσεων, ακόμη και αν αυτές οφείλονται σε διαδικασίες διαβούλευσης και επιθυμίας συγκερασμού πολλών απόψεων, διαδικασίες που είναι επιθυμητές και θεμιτές σε περιόδους ομαλότητας, μπορεί, κάτω από τις συνθήκες εκτάκτου ανάγκης που έχει δημιουργήσει η οικονομική κρίση, να έχουν υπέρμετρο και μη αναστρέψιμο κόστος. Κάτω από αυτές τις συνθήκες είναι ανάγκη ο ίδιος ο Πρωθυπουργός να επιβάλει αμέσως τα μέτρα οικονομικής πολιτικής και τους κανόνες διοίκησης που απαιτούνται.
- Στην παρούσα κρίσιμη φάση, το Ίδρυμα δεσμεύεται να παρακολουθήσει τις εξελίξεις, να ενημερώνει την κοινή γνώμη με αντικειμενικότητα, να συντρέχει την Κυβέρνηση με όλα τα μέσα που έχει στη διάθεσή του, καθώς και να ευαισθητοποιήσει και κινητοποιήσει τους κοινωνικούς εταίρους ως προς το δέον γενέσθαι. Το Ίδρυμα πιστεύει ότι μπορούμε, για μια ακόμη φορά, να μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία. Πρέπει όμως να κινηθούμε γρήγορα, αποτελεσματικά και αποφασιστικά.
Από....Nooz.gr
energoipoliteskv.blogspot.com
Για κίνδυνο μετατροπής της οικονομικής κρίσης σε κοινωνική κρίση και κρίση αξιών κάνει λόγο το ΙΟΒΕ στην ανοικτή επιστολή που απέστειλε προς τον πρωθυπουργό για την οικονομία, τονίζοντας την ανάγκη για ταχεία προσαρμογή δημοσιονομική και στην ανταγωνιστικότητα.
Αναλυτικότερα στην επιστολή επισημαίνεται:
- Η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή, έχοντας εισέλθει σε ένα φαύλο κύκλο υψηλών ελλειμμάτων και χαμηλής ανταγωνιστικότητας. Η μεγάλη εξάρτηση της χώρας από τον εξωτερικό δανεισμό δημιουργεί ασφυκτικές πιέσεις από τις διεθνείς αγορές, το διεθνή τύπο, αλλά και τους εταίρους μας στην Ευρωζώνη. Αυτό αντανακλάται στα υψηλά ασφάλιστρα κινδύνου, που έχουν αυξήσει υπερμέτρως το κόστος του δανεισμού. Οι πληρωμές υπέρογκων ποσών σε τόκους αφαιρούν πόρους από τις εγχώριες επενδύσεις και τις κοινωνικές δαπάνες, συμβάλλοντας στη μείωση της ευημερίας ιδιαίτερα των πλέον ευάλωτων τμημάτων του πληθυσμού, ενώ στερούν από την κυβέρνηση πολύτιμους βαθμούς ελευθερίας.
- Αν δεν αντιστραφούν οι δυσμενείς εξελίξεις, στις οποίες ελλοχεύουν κίνδυνοι αποσταθεροποίησης όχι μόνο του οικονομικού/ χρηματοπιστωτικού, αλλά και του πολιτικού / κοινωνικού συστήματος, η οικονομική κρίση κινδυνεύει να μετατραπεί σε κοινωνική κρίση και κρίση αξιών. Όπως πολύ σωστά επισημάνθηκε, "ή αλλάζουμε ή βουλιάζουμε". Όντως, οι συνθήκες επιβάλλουν άμεση δράση και λήψη δραστικών μέτρων.
- Η οικονομική ιστορία, διεθνής και ελληνική, διδάσκει ότι οι οικονομικές κρίσεις οδηγούν είτε στην καταστροφή είτε στην αναζωογόνηση και την ανάταξη. Στην καταστροφή οδηγούν όταν υπάρχει αδράνεια ή / και εμμονή σε δογματικές αντιλήψεις, αντίθετες με την πραγματικότητα, την κοινή λογική και τις δυνάμεις της προόδου, της εξωστρέφειας και του ανταγωνισμού. Στην αναζωογόνηση και την ανάταξη οδηγούν όταν υπάρχει έγκαιρη προσαρμογή, καθώς και ρεαλιστική και ευέλικτη προσέγγιση στα προβλήματα.
- Με βάση την εμπειρία, δύο παράλληλες προσαρμογές πρέπει να επισυμβούν το ταχύτερο δυνατό στην ελληνική οικονομία. Η πρώτη είναι η δημοσιονομική. Η δεύτερη αφορά στην ανταγωνιστικότητα. Ενδεχόμενη αποτυχία στους δύο αυτούς τομείς θα οδηγήσει την οικονομία σε βαθιά ύφεση και μεγάλη ανεργία.
- Η δημοσιονομική προσαρμογή πρέπει να στηριχτεί στην άμεση αντιστροφή τριών τάσεων που έχουν αναπτυχθεί εδώ και αρκετά χρόνια στην ελληνική οικονομία και υποσκάπτουν τα θεμέλιά της. Η πρώτη είναι η διόγκωση του αριθμού του προσωπικού και των αμοιβών στο δημόσιο τομέα, χωρίς αντίκρισμα στην ποιότητα και ποσότητα των παρεχομένων υπηρεσιών στο κοινωνικό σύνολο. Η δεύτερη είναι η υπέρμετρη αύξηση των δαπανών για συντάξεις, χωρίς αυτό να συνοδεύεται από αύξηση της συνταξιοδοτικής αποταμίευσης. Η τρίτη είναι η υπέρμετρη αύξηση της φοροδιαφυγής και της εισφοροδιαφυγής, που υποσκάπτει την κοινωνική συνοχή. Το ΙΟΒΕ έχει ήδη καταθέσει σχετικές προτάσεις για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων. Ενδεικτικά, αναφέρονται τα δημοσιοποιημένα κείμενα "Θέσεις του ΙΟΒΕ για την οικονομική πολιτική", Ιούνιος 2009 και "Έκθεση για την Ελληνική οικονομία", Δεκέμβριος 2009.
- Η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας μπορεί να ξεκινήσει και να έχει άμεσα αποτελέσματα: Πρώτον, με το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, αρχίζοντας από εκείνα που έχουν άμεση και σημαντική σχέση με το κόστος παραγωγής και διακίνησης προϊόντων και προσφοράς υπηρεσιών. Δεύτερον, με το άνοιγμα αγορών που ακόμη παραμένουν κλειστές ή οιονεί κλειστές λόγω ρυθμιστικών παρεμβάσεων του κράτους, Τρίτον, με τη διευκόλυνση εισόδου και εξόδου επιχειρήσεων σε κλάδους οικονομικής δραστηριότητας, με την κατάργηση πλείστων όσων αδειών και διατυπώσεων που δεν συνάδουν με την εποχή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Τέταρτον, με το άνοιγμα των δημοσίων υπηρεσιών, επιχειρήσεων και οργανισμών στον ανταγωνισμό με τον ιδιωτικό τομέα, ακόμα και χωρίς αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Πέμπτον, με το άνοιγμα της ελληνικής οικονομίας στο διεθνή ανταγωνισμό, τεχνογνωσία και επιχειρηματικά κεφάλαια.
- Το Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης που δημοσιοποιήθηκε, χαρακτηρίζεται από φιλόδοξους αλλά αναγκαίους δημοσιονομικούς στόχους, περιλαμβάνει δε ορισμένες, αλλά όχι όλες, από τις παραπάνω προτεινόμενες παρεμβάσεις. Το ΙΟΒΕ θεωρεί ότι η αξιοπιστία του Προγράμματος θα ενισχυθεί σημαντικά με την άμεση και αποφασιστική εφαρμογή όλων όσων εξαγγέλθηκαν, ιδίως αν συνοδευτούν τώρα και όχι αργότερα, από τις παρεμβάσεις που στοχεύουν στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας. Η συμπλήρωση και άμεση εφαρμογή του Προγράμματος, θα μεταδώσει εικόνα αποφασιστικότητας, εξωστρέφειας, ρεαλισμού και ευελιξίας στις διεθνείς αγορές, βελτιώνοντας έτσι το κλίμα και τις προσδοκίες για την ελληνική οικονομία.
Η ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας θα επιτευχθεί μόλις αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη στις αγορές ότι η χώρα βρίσκεται σε πορεία βελτίωσης και ανόρθωσης. Τα πρώτα θετικά αποτελέσματα θα φανούν με τη μείωση των περιθωρίων δανεισμού και τη σταθεροποίηση των αγορών χρήματος και κεφαλαίου, όπως συνέβη με άλλες χώρες-μέλη της Ευρωζώνης που αντιμετωπίζουν παρόμοια δημοσιονομικά προβλήματα. Κυρίως όμως οι παρεμβάσεις αυτές θα συμβάλουν στον τερματισμό της ιδιόρρυθμης ομηρίας της ελληνικής οικονομίας από τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, τις διεθνείς αγορές και τους εταίρους της στην Ευρωζώνη.
- Η επίτευξη της σταθεροποίησης της οικονομίας, της ανάκτησης αξιοπιστίας στις διεθνείς αγορές και της βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας είναι ένα δύσκολο εγχείρημα που προϋποθέτει προσπάθεια συνεχή, συστηματική, αποδεσμευμένη από προεκλογικές υποσχέσεις και δογματικές αντιλήψεις. Πρέπει να τονιστεί ιδιαιτέρως ότι ρυθμίσεις και νομοθετικές παρεμβάσεις που δημιουργούν κινδύνους σε ευαίσθητους τομείς της οικονομίας και μάλιστα σε μια περίοδο κρίσης, δεν είναι συνεπείς με την προσπάθεια ανάκτησης της εμπιστοσύνης στις αγορές. Η Κυβέρνηση πρέπει να αξιοποιήσει τα "περιθώρια ευκαιρίας" που της παρέχει ο Ελληνικός λαός, ο οποίος, όπως δείχνουν οι δημοσκοπήσεις, είναι έτοιμος να δεχθεί θυσίες και επιδεικνύει διάθεση ανοχής.
- Στη διαχείριση της κρίσης, όπως και στην αντιμετώπιση κάθε μεγάλου προβλήματος, αποφασιστικός παράγων είναι ο ρόλος της ηγεσίας. Αμφιταλαντεύσεις και καθυστερήσεις στη λήψη αποφάσεων, ακόμη και αν αυτές οφείλονται σε διαδικασίες διαβούλευσης και επιθυμίας συγκερασμού πολλών απόψεων, διαδικασίες που είναι επιθυμητές και θεμιτές σε περιόδους ομαλότητας, μπορεί, κάτω από τις συνθήκες εκτάκτου ανάγκης που έχει δημιουργήσει η οικονομική κρίση, να έχουν υπέρμετρο και μη αναστρέψιμο κόστος. Κάτω από αυτές τις συνθήκες είναι ανάγκη ο ίδιος ο Πρωθυπουργός να επιβάλει αμέσως τα μέτρα οικονομικής πολιτικής και τους κανόνες διοίκησης που απαιτούνται.
- Στην παρούσα κρίσιμη φάση, το Ίδρυμα δεσμεύεται να παρακολουθήσει τις εξελίξεις, να ενημερώνει την κοινή γνώμη με αντικειμενικότητα, να συντρέχει την Κυβέρνηση με όλα τα μέσα που έχει στη διάθεσή του, καθώς και να ευαισθητοποιήσει και κινητοποιήσει τους κοινωνικούς εταίρους ως προς το δέον γενέσθαι. Το Ίδρυμα πιστεύει ότι μπορούμε, για μια ακόμη φορά, να μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία. Πρέπει όμως να κινηθούμε γρήγορα, αποτελεσματικά και αποφασιστικά.
Από....Nooz.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)