Αναρτήθηκε από.....energoipoliteskv.blogspot.com
Έχει αρχίσει και παίρνει τα επάνω του ο κ. Παταργιάς Κώστας .
Ειδικά στο Δήμο Καμένων Βούρλων μετά τις δηλώσεις του , σε συγκέντρωση δημοτών φίλων του από όλους τους πολιτικούς χώρους σε παραλιακό κέντρο στον Άγιο Σεραφείμ, ότι αν εκλεγεί Δήμαρχος το πρώτο θέμα που θα φέρει στο πρώτο δημοτικό συμβούλιο είναι η αλλαγή του ονόματος σε Δήμο Καμένων Βούρλων.
Σε αντίθεση με τον κ. Τετριμίδα ο οποίος παραμένει αμετανόητος στη θέση του για την μη αλλαγή του ονόματος.
Την προηγούμενη Πέμπτη σε συγκέντρωση 35 στελεχών του ΠΑΣΟΚ στο κέντρο Αυγέρης , σε ερώτηση που του τέθηκε για αλλαγή του ονόματος από τον πρώην Δήμαρχο Καμένων Βούρλων κ. Έξαρχο , ο κ. Τετριμίδας απάντησε ότι μόνο μια αλλαγή συζητάει το Δήμος Θερμοπυλών και τίποτε άλλο.
Είναι απορίας άξιον που ακούγονται αξιόλογα ονόματα απ` το χώρο του ΠΑΣΟΚ των Καμένων Βούρλων όπως του κ. Μπολντέτσου Β. , Αναστόπουλου Κ. , Παπαναγιώτου Δ. , Μακρυνίτσα Δ. , Μπαλντά Γ. , Ντάλη Λ. και άλλων ότι έχουν ενταχθεί στο συνδυασμό του κ. Τετριμίδα.
Το ερώτημα που τίθεται από τους δημότες είναι καλά αυτοί οι άνθρωποι πως πήγανε και εντάχθηκαν εκεί, δεν συζητήσανε τίποτα πριν ανέβουν στο άρμα του κ. Τετριμίδα, να δουν τι σκέφτεται ο άνθρωπος για ένα τόσο σοβαρό θέμα που αφορά τα Καμένα Βούρλα.
Εκτός και αν το μόνο που διαπραγματεύτηκαν ήταν οι καρέκλες του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου και των Αντιδημάρχων.
Αν έτσι ενήργησαν να περιμένουν ότι ανάλογη θα είναι και η στάση των δημοτών των Καμένων Βούρλων απέναντί τους. Δηλαδή ο Μαύρογια λούρος θα έχει την πρώτη θέση και οι κύριοι αυτοί θα μείνουν με τις καρέκλες των σπιτιών τους.
Αν πολύ σύντομα ο κ. Τετριμίδας δεν αλλάξει θέση στο θέμα του ονόματος του Δήμου και συνεχίζει να παραμένει αμετανόητος το BradeFer που ξεκίνησε με τον κ. Παταργιά θα εξελιχθεί σε νίκη κατά κράτος υπέρ του κ. Παταργιά.
Εδώ πρέπει να λάβουμε υπ` όψιν ότι ο κ. Παταργιάς Κ. κατεβαίνει ανεξάρτητος (αντάρτης του ΠΑΣΟΚ) ενώ ο κ . Τετριμίδας είναι χρισμένος και βαφτισμένος στην κολυμβήθρα του ΠΑΣΟΚ.
Στην περίπτωση δε που η Νέα Δημοκρατία δεν κατεβάσει δικό της υποψήφιο στο Δήμο Μώλου – Αγ. Κωνσταντίνου όπως φαίνεται, από τις φιλότιμες προσπάθειες που καταβάλει ο κ. Σαμαράς για να φτάσει τη Νέα Δημοκρατία στα επίπεδα της Πολιτικής Άνοιξης.
Τότε η πλειοψηφία της Νέας Δημοκρατίας που έχει μια δύναμη μέσο όρο 51% και στους 3 σημερινούς Δήμους , θα πάει πιο εύκολα να ψηφίσει έναν ανεξάρτητο υποψήφιο όπως είναι ο κ. Παταργιάς ( αφού βέβαια έχει συμπεριλάβει κάποιους καλούς συμβούλους από τον Κεντροδεξιό χώρο), παρά έναν κομματικό όπως είναι ο κ. Τετριμίδας.
Για τον κ. Αντωνίου βέβαια δεν συζητάει και δεν ασχολείται κανείς, γιατί όλοι τον θεωρούν ξοφλημένο, λόγω των οικονομικών σκανδάλων που ταλανίζουν το Δήμο και την απαράδεκτη στάση που τήρησε στο θέμα του ονόματος των Καμένων Βούρλων.
Έχει δε συγκεντρώσει γύρω του ο κ. Αντωνίου μερικούς μυθοπλάστες (κοινώς ψεύτες) που κάνουν διαγωνισμό κάθε μήνα ποιος θα πει το μεγαλύτερο ψέμα.
Στον τελευταίο διαγωνισμό το έπαθλο το κέρδισε ο Μάκης με το μεγάλο ψέμα της επένδυσης των Ασιατών , όπου έκανε ο ίδιος το μεσίτη των Κινέζων για να τα κονομήσει.
Στο ηλεκτρονικό γκάλοπ που διενεργείται από το BLOG έχουν ψηφίσει 241 και φέρνει πρώτο τον κ. Παταργιά 43% δεύτερο τον κ. Τετριμίδα 34% και τρίτο και καταϊδρωμένο τον κ. Αντωνίου 14%
Για μια Εναλλακτική Ενημέρωση Οικολογική - Για ένα ανοιχτό βήμα διαλόγου με τους Πολίτες των Καμένων Βούρλων. Γράψτε μας την άποψη σας, την καταγγελία σας, την διαφωνία σας. Δεχόμαστε τα πάντα, ακόμη και να μας καταγγείλετε και αποστείλατε στο e-mail: energoipoliteskv@gmail.com
Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2010
Η Ελλάδα ζει στο κενό
Αναρτήθηκε από.....energoipoliteskv.blogspot.com
Του Δημήτρη Γιαννακόπουλου
Για να λειτουργήσει μια ευρωπαϊκή χώρα στις μέρες μας χρειάζεται έναν αστικό μύθο, ο οποίος να υπηρετείται όσο γίνεται αρμονικότερα από ένα ολοκληρωμένο σύστημα οικονομίας, παιδείας και κοινωνικής οργάνωσης. Η κατάρρευση της Ελλάδας αποδεικνύει την αναντιστοιχία του «εκσυγχρονιστικού μύθου» σε σχέση με τα υπόλοιπα τρία βασικά συστατικά, που διαμορφώνουν την δυναμική ανάπτυξης των σύγχρονων κοινωνιών.
Με άλλα λόγια, ο αστικός λόγος στην Ελλάδα εξελίχθηκε τα τελευταία είκοσι χρόνια μέσω κενών σημαινόντων. Δημοκρατία, εκσυγχρονισμός, ανεξάρτητες αρχές, αποκέντρωση, διαβούλευση, ισχυρή Ελλάδα κλπ, ήταν όροι δίχως σημαινόμενα στην ελληνική κοινωνία, ή ορθότερα, δίχως κοινά σημαινόμενα για το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Ο πολιτικός λόγος υπήρξε μία ανερμάτιστη αερολογία. Σήμερα παρατηρώ το φαινόμενο....
να λαμβάνει δραματική διάσταση. Ξεκινώντας από την κυβέρνηση και διατρέχοντας όλο το φάσμα του πολιτικού συστήματος, βλέπω ο δημόσιος διάλογος να εξελίσσεται στο πλαίσιο απολύτως κενών σημαινόντων. Σχεδόν κανείς δεν ενδιαφέρεται οι όροι που διαχειρίζεται να σχηματίζουν έννοιες στο κοινωνικό σώμα. Ρητορεύουν δηλαδή δίχως να λένε τίποτε στο κόσμο.
Είναι πρόδηλο ότι τις περισσότερες φορές πολιτικοί, δημοσιογράφοι και δημοσιογραφούντες, όχι μόνον δεν καταλαβαίνουν οι ίδιοι τι λένε, αλλά ακόμη χειρότερα, «ψωνίζουν» όποιον όρο τους φαίνεται μοντέρνος, αντιεξουσιαστικός, ανατρεπτικός, υπερβατικός, προκλητικός, πιασιάρικος, της αγοράς κλπ και τον σημειώνουν ή εκστομίζουν, όχι για να δομήσουν άποψη ή να πείσουν για κάτι, αλλά για να προκαλέσουν εντύπωση ως προς την ταυτότητά τους. Κάπως έτσι φτάσαμε, για να εμφανίζεται κάποιος προοδευτικός, να πρέπει να αραδιάζει διάφορες φράσεις, οι οποίες δεν αρθρώνουν απολύτως κανέναν συνεκτικό λόγο. Ή, για να εμφανίζεται ως πατριώτης, να αναπαράγει εθνικιστικά στερεότυπα. Δομούν, δηλαδή, ρητορεία βασισμένη σε κάποιες λέξεις-κλειδιά που μπορούν να σημαίνουν, δηλαδή, τα πάντα δίχως να εννοούν απολύτως τίποτα – λέξεις που δεν μπορούν να ξεκλειδώσουν συνειδήσεις. Πρόκειται για κενό λόγο που υποκρύπτει την αδυναμία άρθρωσης μηνύματος στην βάση πολιτικών σχέσεων. Σχέσεων εξουσίας, δηλαδή.
Η συνοχή του πολιτικού λόγου βρίσκεται ακριβώς στην αλληλοσύνδεση μηνύματος και εξουσιαστικών σχέσεων από την μια πλευρά και από την άλλη στην δόμηση αυτού του λόγου στο πλαίσιο της κοινής εμπειρίας. Αυτήν την στιγμή τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και η ΝΔ αναπτύσσουν μια μορφή ρητορείας απολύτως ξένη προς την πρόσφατη εμπειρία όλων των ανθρώπων που ζουν σ’ αυτήν την χώρα. Μας κοροϊδεύουν κανονικά, δηλαδή, παράγοντας, αντί για πολιτικό λόγο, θόρυβο για να τους προσέξουμε και για να καλύψουν τον όποιο ουσιαστικό λόγο παράγεται εκτός του συστήματος. Στο πλαίσιο αυτό αλληλοκατηγορούνται για την κοινή πολιτεία τους! Από την άλλη πλευρά, τα κόμματα της αριστεράς πολιτεύονται στην βάση ελάχιστα διαφορετικών discourses, με ιδεολογικό μεν, αλλά επίσης δίχως πολιτικό περιεχόμενο, το οποίο ασφαλώς θα έπρεπε να συναρτάται με πρόταση, μέθοδο και γενικότερα μοντέλο εξουσίας. Όσο για την διάσπαρτη ακροδεξιά, θα είχα να παρατηρήσω απλώς ότι πέραν της γνωστής επιχείρησης θυματοποίησης του έθνους που ταυτίζουν με τον λαό, δεν έχουν να επιδείξουν καμία απολύτως ολοκληρωμένη άρθρωση της λαϊκιστικής τους διαλέκτου.
Αυτήν την στιγμή δηλαδή, τα λόγια που διαχέονται από το πολιτικό σύστημα στην κοινωνία μέσω όλων των μορφών των ΜΜΕ, δεν θα μπορούσαν με κανέναν τρόπο να θεωρηθούν πολιτικός λόγος με την αυστηρή έννοια αυτού του πολιτικού φαινομένου. Είναι απλώς ανούσια ρητορεία, αποσκοπούσα στην συντήρηση ταυτοτήτων και τίποτε άλλο. Είναι ένα απολύτως θολό κατασκεύασμα, συντεταγμένο μάλλον για να διασκεδάσει πραγματικές εξουσιαστικές σχέσεις που υπηρετούνται και αναπαράγονται από τις ηγεσίες και τους μηχανισμούς των κυρίαρχων πολιτικών φορέων και όχι έκφραση της (ανα)τοποθέτησης αυτών των κομμάτων απέναντι στην δυναμική αυτών των σχέσεων, όπως αναπτύσσεται στη συγκυρία. Τα μεν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ επιχειρούν εναγωνίως να ουδετεροποιήσουν τον ρόλο τους στην αναπαραγωγή του καθεστώτος που δημιούργησε την κρίση στην χώρα, τα δε κόμματα της αριστεράς διαγκωνίζονται μεταξύ τους ως προς το ποιο θα εμφανίσει την πλέον φιλεργατική και αντικαπιταλιστική ταυτότητα.
Έτσι η πολιτική πρακτική εκχυδαΐζεται απολύτως. Ο πολίτης παραμένει σαστισμένος μπροστά στην οθόνη, δίχως να αντιλαμβάνεται ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα μιας ενδεχόμενης δυναμικής δράσης του. Και κάπως έτσι, αντί η κρίση να μεταβληθεί σε ευκαιρία για την ανάπτυξη ενός κινήματος ανατροπής του καθεστώτος της μεταπολίτευσης, καταλήξαμε να διαχωρίζεται η κοινωνία παραμορφωτικά μεταξύ αυτών που υποστηρίζουν το μνημόνιο και εκείνων που είναι αντίθετοι σε αυτό. Αυτή η «διαλεκτική»-διχοτόμηση δεν είναι τίποτε άλλο παρά η απόδειξη της κενότητας του πολιτικού λόγου στην χώρα, η οποία με την σειρά της δημιουργεί σκέψεις ως προς το αν θα μπορέσει η ελληνική κοινωνία να αντιδράσει ως προς τα πραγματικά αίτια που διαμόρφωσαν την κρίση για να νομιμοποιήσουν τον εγκλωβισμό της Ελλάδας στον κεντρικό μηχανισμό του διεθνούς χρηματοπιστωτικού συστήματος.
Δίχως πολιτικό λόγο η Ελλάδα θα βρίσκεται στο κενό και θα κινδυνεύει για τα επόμενα χρόνια να βιώνει την μία κρίση μετά την άλλη. Ο κενός πολιτικός λόγος ήταν αυτός που διέλυσε την παραγωγική βάση της χώρας και αργότερα εξοβέλισε κάθε πιθανότητα ανταγωνιστικής διάρθρωσης της οικονομίας. Η κοινωνία σήμερα φτωχοποιείται και η χώρα βουλιάζει μέσα στην ύφεση και τον στασιμοπληθωρισμό, επειδή ακριβώς ο αστικός μύθος στην χώρα δεν αντιμετώπισε ποτέ στα σοβαρά το κοινωνικό μοντέλο σε σχέση με την πραγματική οικονομία και την παιδεία, αλλά ούτε είδε ποτέ την χώρα στην πραγματικότητα ως μία αυτόνομη οντότητα εντός της ΕΕ, που έπρεπε να επιβιώσει μέσω ανταγωνιστικών μορφών κρατικής και ιδιωτικής δράσης. Δεν υπήρξε απολύτως καμία ευρωπαϊκή στρατηγική της χώρας πέραν της διάθεσης προσαρμογής στον κεντροευρωπαϊκό άξονα – στα λόγια φυσικά και με δουλική πονηράδα και όχι με όρους ανταγωνιστικής σύγκλησης. Έτσι τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, ενώ η χώρα εμφανιζόταν να συγκλίνει προς τους αριθμητικούς μέσους όρους των χωρών της «παλαιάς Ευρώπης», στην πραγματικότητα η κοινωνία δημιουργούσε δυναμικό απόκλισης, πορευόμενη σε πολιτικό κενό, εντός του οποίου σήμερα κατακρημνίζεται.
Αντί, λοιπόν, οι φορείς του πολιτικού συστήματος να φλυαρούν και να σαχλαμαρίζουν, ρητορεύοντας «μνημονιακά» ή «αντιμνημονιακά», ίσως θα έπρεπε να συνειδητοποιήσουν ότι ήρθε ο καιρός να αρθρώσουν πραγματικό πολιτικό λόγο. Να πουν με δυο λόγια με ποια μέθοδο εξουσίας, στην βάση ποιων πολιτικών συμμαχιών και με ποιο υλικό προτείνουν να αναδομηθεί η χώρα. Εάν είναι δυνατόν με την υφιστάμενη πολιτειακή οργάνωση να δημιουργηθούν καινούριες πολιτικές και κοινωνικές δομές, ή όχι. Και αν όχι, με ποιο πολιτειακό σύστημα θα μπορούσε να βγει από το τέλμα η πολιτική διαδικασία. Πώς θα στηθεί εκ νέου η παραγωγική βάση, με τι είδους παιδεία θα υπηρετηθούν νέες οικονομικές σχέσεις που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην εκκίνηση μιας νέας μορφής ανάπτυξης, ορίζοντας μια νέα ισορροπία μεταξύ κεφαλαίου και εργασίας στην χώρα.
Αν δεν δώσεις μέσω του πολιτικού λόγου μια σαφή αγωνιστική προοπτική στον πολίτη και δεν του παρέχεις τουλάχιστον το περίγραμμα της νέας ηγεσίας που θα μπορούσε να υπηρετήσει αυτή την προοπτική, πώς θέλεις να ενεργοποιηθεί; Αυτό είναι τούτο που αποκαλούσαμε παλαιότερα «όραμα».
Η φτωχοποίηση από μόνη της δεν παράγει κοινωνική συνείδηση, ούτε ασφαλώς κοινωνικό ρεύμα ανατροπής του καθεστώτος, που αντικατέστησε τον ρόλο των κοινωνικών συμβολαίων με μνημόνια με την πολιτικοοικονομική ελίτ της παγκοσμιοποίησης. Η κοινωνική συνείδηση διαμορφώνεται στην βάση μιας συγκεκριμένης μορφής προβληματοποίησης των γεγονότων, που συνδέονται με την κρίση, μέσω προφανώς μίας συνεκτικής political discourse, η οποία θα περιθωριοποιεί τις δυνάμεις εκείνες που ουδετεροποιούν την λειτουργία κράτους και της αγοράς στην διαμόρφωση των όρων αυτής της κρίσης, ενώ παράλληλα καθορίζουν ποιοι θα είναι νικητές και ποιοι ηττημένοι αύριο.
Επιτέλους, ας αντιληφθούμε ότι στην αλληλοσύνδεση των δραστηριοτήτων του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, διαμορφώνεται η φύση των εξουσιαστικών σχέσεων στην χώρα. Η δημόσια δαπάνη, για παράδειγμα, αποτελεί ιδιωτικό έσοδο. Η μέθοδος και το αποτέλεσμα αυτής της μετατροπής προδίδει και την εξουσιαστική φύση του ελληνικού κράτους. Οι μεγάλες περικοπές στους προϋπολογισμούς συμπιέζουν προφανώς τον ιδιωτικό τομέα, αλλά αυτό από μόνο του δεν λέει τίποτα, αν δεν εξετάσουμε τους πολιτικούς όρους με τους οποίους συμβαίνει και το αποτέλεσμα αυτής της συμπίεσης στα ιδιαίτερα στρώματα της ελληνικής κοινωνίας. Πώς, δηλαδή, γίνεται νέα ταξική διαστρωμάτωση στην χώρα αυτήν την περίοδο.
Ε, επ’ αυτών των όρων θα έπρεπε να γίνεται συζήτηση σήμερα και όχι εάν ο καπιταλισμός είναι καλό ή κακό πράγμα και εάν οι ξένοι ζήλεψαν την απότομη αύξηση στο «μπόι» μας και αποφάσισαν να μας κοντύνουν. Δίχως τελικά πολιτικό λόγο, κίνημα δεν μπορεί να υπάρξει κι έτσι θα περιοριστούμε σ’ ένα θέατρο του πολιτικού παραλόγου, που προσδίνει φυσικότητα στις νέες μορφές εκμετάλλευσης που εμπεδώνονται σιγά-σιγά στην ελληνική κοινωνία.
Από....citypress
Του Δημήτρη Γιαννακόπουλου
Για να λειτουργήσει μια ευρωπαϊκή χώρα στις μέρες μας χρειάζεται έναν αστικό μύθο, ο οποίος να υπηρετείται όσο γίνεται αρμονικότερα από ένα ολοκληρωμένο σύστημα οικονομίας, παιδείας και κοινωνικής οργάνωσης. Η κατάρρευση της Ελλάδας αποδεικνύει την αναντιστοιχία του «εκσυγχρονιστικού μύθου» σε σχέση με τα υπόλοιπα τρία βασικά συστατικά, που διαμορφώνουν την δυναμική ανάπτυξης των σύγχρονων κοινωνιών.
Με άλλα λόγια, ο αστικός λόγος στην Ελλάδα εξελίχθηκε τα τελευταία είκοσι χρόνια μέσω κενών σημαινόντων. Δημοκρατία, εκσυγχρονισμός, ανεξάρτητες αρχές, αποκέντρωση, διαβούλευση, ισχυρή Ελλάδα κλπ, ήταν όροι δίχως σημαινόμενα στην ελληνική κοινωνία, ή ορθότερα, δίχως κοινά σημαινόμενα για το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Ο πολιτικός λόγος υπήρξε μία ανερμάτιστη αερολογία. Σήμερα παρατηρώ το φαινόμενο....
να λαμβάνει δραματική διάσταση. Ξεκινώντας από την κυβέρνηση και διατρέχοντας όλο το φάσμα του πολιτικού συστήματος, βλέπω ο δημόσιος διάλογος να εξελίσσεται στο πλαίσιο απολύτως κενών σημαινόντων. Σχεδόν κανείς δεν ενδιαφέρεται οι όροι που διαχειρίζεται να σχηματίζουν έννοιες στο κοινωνικό σώμα. Ρητορεύουν δηλαδή δίχως να λένε τίποτε στο κόσμο.
Είναι πρόδηλο ότι τις περισσότερες φορές πολιτικοί, δημοσιογράφοι και δημοσιογραφούντες, όχι μόνον δεν καταλαβαίνουν οι ίδιοι τι λένε, αλλά ακόμη χειρότερα, «ψωνίζουν» όποιον όρο τους φαίνεται μοντέρνος, αντιεξουσιαστικός, ανατρεπτικός, υπερβατικός, προκλητικός, πιασιάρικος, της αγοράς κλπ και τον σημειώνουν ή εκστομίζουν, όχι για να δομήσουν άποψη ή να πείσουν για κάτι, αλλά για να προκαλέσουν εντύπωση ως προς την ταυτότητά τους. Κάπως έτσι φτάσαμε, για να εμφανίζεται κάποιος προοδευτικός, να πρέπει να αραδιάζει διάφορες φράσεις, οι οποίες δεν αρθρώνουν απολύτως κανέναν συνεκτικό λόγο. Ή, για να εμφανίζεται ως πατριώτης, να αναπαράγει εθνικιστικά στερεότυπα. Δομούν, δηλαδή, ρητορεία βασισμένη σε κάποιες λέξεις-κλειδιά που μπορούν να σημαίνουν, δηλαδή, τα πάντα δίχως να εννοούν απολύτως τίποτα – λέξεις που δεν μπορούν να ξεκλειδώσουν συνειδήσεις. Πρόκειται για κενό λόγο που υποκρύπτει την αδυναμία άρθρωσης μηνύματος στην βάση πολιτικών σχέσεων. Σχέσεων εξουσίας, δηλαδή.
Η συνοχή του πολιτικού λόγου βρίσκεται ακριβώς στην αλληλοσύνδεση μηνύματος και εξουσιαστικών σχέσεων από την μια πλευρά και από την άλλη στην δόμηση αυτού του λόγου στο πλαίσιο της κοινής εμπειρίας. Αυτήν την στιγμή τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και η ΝΔ αναπτύσσουν μια μορφή ρητορείας απολύτως ξένη προς την πρόσφατη εμπειρία όλων των ανθρώπων που ζουν σ’ αυτήν την χώρα. Μας κοροϊδεύουν κανονικά, δηλαδή, παράγοντας, αντί για πολιτικό λόγο, θόρυβο για να τους προσέξουμε και για να καλύψουν τον όποιο ουσιαστικό λόγο παράγεται εκτός του συστήματος. Στο πλαίσιο αυτό αλληλοκατηγορούνται για την κοινή πολιτεία τους! Από την άλλη πλευρά, τα κόμματα της αριστεράς πολιτεύονται στην βάση ελάχιστα διαφορετικών discourses, με ιδεολογικό μεν, αλλά επίσης δίχως πολιτικό περιεχόμενο, το οποίο ασφαλώς θα έπρεπε να συναρτάται με πρόταση, μέθοδο και γενικότερα μοντέλο εξουσίας. Όσο για την διάσπαρτη ακροδεξιά, θα είχα να παρατηρήσω απλώς ότι πέραν της γνωστής επιχείρησης θυματοποίησης του έθνους που ταυτίζουν με τον λαό, δεν έχουν να επιδείξουν καμία απολύτως ολοκληρωμένη άρθρωση της λαϊκιστικής τους διαλέκτου.
Αυτήν την στιγμή δηλαδή, τα λόγια που διαχέονται από το πολιτικό σύστημα στην κοινωνία μέσω όλων των μορφών των ΜΜΕ, δεν θα μπορούσαν με κανέναν τρόπο να θεωρηθούν πολιτικός λόγος με την αυστηρή έννοια αυτού του πολιτικού φαινομένου. Είναι απλώς ανούσια ρητορεία, αποσκοπούσα στην συντήρηση ταυτοτήτων και τίποτε άλλο. Είναι ένα απολύτως θολό κατασκεύασμα, συντεταγμένο μάλλον για να διασκεδάσει πραγματικές εξουσιαστικές σχέσεις που υπηρετούνται και αναπαράγονται από τις ηγεσίες και τους μηχανισμούς των κυρίαρχων πολιτικών φορέων και όχι έκφραση της (ανα)τοποθέτησης αυτών των κομμάτων απέναντι στην δυναμική αυτών των σχέσεων, όπως αναπτύσσεται στη συγκυρία. Τα μεν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ επιχειρούν εναγωνίως να ουδετεροποιήσουν τον ρόλο τους στην αναπαραγωγή του καθεστώτος που δημιούργησε την κρίση στην χώρα, τα δε κόμματα της αριστεράς διαγκωνίζονται μεταξύ τους ως προς το ποιο θα εμφανίσει την πλέον φιλεργατική και αντικαπιταλιστική ταυτότητα.
Έτσι η πολιτική πρακτική εκχυδαΐζεται απολύτως. Ο πολίτης παραμένει σαστισμένος μπροστά στην οθόνη, δίχως να αντιλαμβάνεται ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα μιας ενδεχόμενης δυναμικής δράσης του. Και κάπως έτσι, αντί η κρίση να μεταβληθεί σε ευκαιρία για την ανάπτυξη ενός κινήματος ανατροπής του καθεστώτος της μεταπολίτευσης, καταλήξαμε να διαχωρίζεται η κοινωνία παραμορφωτικά μεταξύ αυτών που υποστηρίζουν το μνημόνιο και εκείνων που είναι αντίθετοι σε αυτό. Αυτή η «διαλεκτική»-διχοτόμηση δεν είναι τίποτε άλλο παρά η απόδειξη της κενότητας του πολιτικού λόγου στην χώρα, η οποία με την σειρά της δημιουργεί σκέψεις ως προς το αν θα μπορέσει η ελληνική κοινωνία να αντιδράσει ως προς τα πραγματικά αίτια που διαμόρφωσαν την κρίση για να νομιμοποιήσουν τον εγκλωβισμό της Ελλάδας στον κεντρικό μηχανισμό του διεθνούς χρηματοπιστωτικού συστήματος.
Δίχως πολιτικό λόγο η Ελλάδα θα βρίσκεται στο κενό και θα κινδυνεύει για τα επόμενα χρόνια να βιώνει την μία κρίση μετά την άλλη. Ο κενός πολιτικός λόγος ήταν αυτός που διέλυσε την παραγωγική βάση της χώρας και αργότερα εξοβέλισε κάθε πιθανότητα ανταγωνιστικής διάρθρωσης της οικονομίας. Η κοινωνία σήμερα φτωχοποιείται και η χώρα βουλιάζει μέσα στην ύφεση και τον στασιμοπληθωρισμό, επειδή ακριβώς ο αστικός μύθος στην χώρα δεν αντιμετώπισε ποτέ στα σοβαρά το κοινωνικό μοντέλο σε σχέση με την πραγματική οικονομία και την παιδεία, αλλά ούτε είδε ποτέ την χώρα στην πραγματικότητα ως μία αυτόνομη οντότητα εντός της ΕΕ, που έπρεπε να επιβιώσει μέσω ανταγωνιστικών μορφών κρατικής και ιδιωτικής δράσης. Δεν υπήρξε απολύτως καμία ευρωπαϊκή στρατηγική της χώρας πέραν της διάθεσης προσαρμογής στον κεντροευρωπαϊκό άξονα – στα λόγια φυσικά και με δουλική πονηράδα και όχι με όρους ανταγωνιστικής σύγκλησης. Έτσι τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, ενώ η χώρα εμφανιζόταν να συγκλίνει προς τους αριθμητικούς μέσους όρους των χωρών της «παλαιάς Ευρώπης», στην πραγματικότητα η κοινωνία δημιουργούσε δυναμικό απόκλισης, πορευόμενη σε πολιτικό κενό, εντός του οποίου σήμερα κατακρημνίζεται.
Αντί, λοιπόν, οι φορείς του πολιτικού συστήματος να φλυαρούν και να σαχλαμαρίζουν, ρητορεύοντας «μνημονιακά» ή «αντιμνημονιακά», ίσως θα έπρεπε να συνειδητοποιήσουν ότι ήρθε ο καιρός να αρθρώσουν πραγματικό πολιτικό λόγο. Να πουν με δυο λόγια με ποια μέθοδο εξουσίας, στην βάση ποιων πολιτικών συμμαχιών και με ποιο υλικό προτείνουν να αναδομηθεί η χώρα. Εάν είναι δυνατόν με την υφιστάμενη πολιτειακή οργάνωση να δημιουργηθούν καινούριες πολιτικές και κοινωνικές δομές, ή όχι. Και αν όχι, με ποιο πολιτειακό σύστημα θα μπορούσε να βγει από το τέλμα η πολιτική διαδικασία. Πώς θα στηθεί εκ νέου η παραγωγική βάση, με τι είδους παιδεία θα υπηρετηθούν νέες οικονομικές σχέσεις που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην εκκίνηση μιας νέας μορφής ανάπτυξης, ορίζοντας μια νέα ισορροπία μεταξύ κεφαλαίου και εργασίας στην χώρα.
Αν δεν δώσεις μέσω του πολιτικού λόγου μια σαφή αγωνιστική προοπτική στον πολίτη και δεν του παρέχεις τουλάχιστον το περίγραμμα της νέας ηγεσίας που θα μπορούσε να υπηρετήσει αυτή την προοπτική, πώς θέλεις να ενεργοποιηθεί; Αυτό είναι τούτο που αποκαλούσαμε παλαιότερα «όραμα».
Η φτωχοποίηση από μόνη της δεν παράγει κοινωνική συνείδηση, ούτε ασφαλώς κοινωνικό ρεύμα ανατροπής του καθεστώτος, που αντικατέστησε τον ρόλο των κοινωνικών συμβολαίων με μνημόνια με την πολιτικοοικονομική ελίτ της παγκοσμιοποίησης. Η κοινωνική συνείδηση διαμορφώνεται στην βάση μιας συγκεκριμένης μορφής προβληματοποίησης των γεγονότων, που συνδέονται με την κρίση, μέσω προφανώς μίας συνεκτικής political discourse, η οποία θα περιθωριοποιεί τις δυνάμεις εκείνες που ουδετεροποιούν την λειτουργία κράτους και της αγοράς στην διαμόρφωση των όρων αυτής της κρίσης, ενώ παράλληλα καθορίζουν ποιοι θα είναι νικητές και ποιοι ηττημένοι αύριο.
Επιτέλους, ας αντιληφθούμε ότι στην αλληλοσύνδεση των δραστηριοτήτων του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, διαμορφώνεται η φύση των εξουσιαστικών σχέσεων στην χώρα. Η δημόσια δαπάνη, για παράδειγμα, αποτελεί ιδιωτικό έσοδο. Η μέθοδος και το αποτέλεσμα αυτής της μετατροπής προδίδει και την εξουσιαστική φύση του ελληνικού κράτους. Οι μεγάλες περικοπές στους προϋπολογισμούς συμπιέζουν προφανώς τον ιδιωτικό τομέα, αλλά αυτό από μόνο του δεν λέει τίποτα, αν δεν εξετάσουμε τους πολιτικούς όρους με τους οποίους συμβαίνει και το αποτέλεσμα αυτής της συμπίεσης στα ιδιαίτερα στρώματα της ελληνικής κοινωνίας. Πώς, δηλαδή, γίνεται νέα ταξική διαστρωμάτωση στην χώρα αυτήν την περίοδο.
Ε, επ’ αυτών των όρων θα έπρεπε να γίνεται συζήτηση σήμερα και όχι εάν ο καπιταλισμός είναι καλό ή κακό πράγμα και εάν οι ξένοι ζήλεψαν την απότομη αύξηση στο «μπόι» μας και αποφάσισαν να μας κοντύνουν. Δίχως τελικά πολιτικό λόγο, κίνημα δεν μπορεί να υπάρξει κι έτσι θα περιοριστούμε σ’ ένα θέατρο του πολιτικού παραλόγου, που προσδίνει φυσικότητα στις νέες μορφές εκμετάλλευσης που εμπεδώνονται σιγά-σιγά στην ελληνική κοινωνία.
Από....citypress
ΔΗΜΟΣ ΛΟΚΡΩΝ: Σε τελική ευθεία η σύσταση Ανεξάρτητης Αυτοδιοικητικής Κίνησης
Αναρτήθηκε από.....energoipoliteskv.blogspot.com
Το στέλεχος της ΝΔ δεν θέλησε να αναφέρθει σε κανένα όνομα σχετικό με τον επικεφαλή του πιθανολογούμενου ακόμη -κατά τη γνώμη μας- ανεξάρτητου συνδυασμού, από αυτά που συζητούνται στις μέχρι τώρα συναντήσεις και μας προέτρεψε να περιμένουμε τις όποιες ανακοινώσεις και όποτε αυτές γίνουν.
Από το ....... LOKRIS NEWS +
Έντονη ήταν κινητικότητα τα τελευταία εικοσιτετράωρα από στελέχη της ΝΔ στην Αταλάντη που διερευνούν την περίπτωση της δημιουργίας ενός ανεξάρτητου συνδυασμού για το δήμο Λοκρών.
Σύμφωνα με πληροφορίες -από πηγή που συμμετέχει- πυρήνας τοπικών στελεχών της ΝΔ, που διαφωνεί με την υποψηφιότητα του Δ.Ανέστη αλλά και τον τρόπο χειρισμού του όλου θέματος από τη Ρηγίλλης, μέσα από συζητήσεις και διαβουλεύσεις που έχουν γίνει σε αρκετές συναντήσεις ως τώρα και που θα συνεχιστούν -όπως αναφέρει- στο αμέσως επόμενο διάστημα, αναζητά:
- πρώτον την προσωπικότητα που θα ηγηθεί του ανεξάρτητου συνδυασμού, δεδομένου πως μέχρι στιγμής υπάρχουν τέσσερα ονόματα -τα οποία δεν μας ανέφερε- που συζητούνται έντονα και η επιλογή θα εξαρτηθεί από πολλές παραμέτρους και οι οποίες σχετίζονται άμεσα με τις επόμενες δύο αναζητήσεις της ομάδας,
- δεύτερον την υποστήριξη στελεχών από τις άλλες δημοτικές ενότητες του Δήμου Λοκρών που διαφωνούν με την επιλογή της Ρηγίλλης στο πρόσωπο του Δ.Ανέστη, αλλά και των δυσαρεστημένων στελεχών που εκτοπίστηκαν με "πολιτικά τρικ" όπως ανέφερε από τη διαδικασία αξιολόγησης ως ανεπιθύμητοι από τη Ρηγίλλης, και
- τρίτον την συμμετοχή στο συνδυασμό στελεχών του ΠΑΣΟΚ, έστω και μη πρωτοκλασάτων στην περιοχή, που διαφωνούν με την επιλογή της υποψηφιότητας του Νίκου Λιόλιου, αλλά και που θα στηριχθούν από εσωκομματικούς αντιπάλους του, οι οποίοι δεν μπορούν οι ίδιοι ανοιχτά να διαφωνήσουν με το αποτέλεσμα των προκριματικών εκλογών.
Όπως αναφέρει η ίδια πηγή, ο πυρήνας των στελεχών αυτών...
"...δέχεται πιέσεις από τη Ρηγίλλης, μέσω ΝΟΔΕ και Βουλευτικών γραφείων, για να μη προχωρήσει σε ανεξάρτητη κίνηση στο δήμο..."
Και στη συνέχεια μας αναφέρει,
"...Το ανεξάρτητο ψηφοδέλτιο το οποίο βρίσκεται ήδη σε προοδευτικό σχηματισμό είναι θέμα χρόνου να ανακοινωθεί αφού ουσιαστικά η απόφαση έχει ληφθεί υπό την πίεση πολλών στελεχών αλλά και πολιτών..."
"...Η Ατάλαντη είναι σίγουρο πως δεν θα ψηφίσει ούτε στον πρώτο αλλά ούτε και στο δεύτερο γύρο ως πρώτο δήμαρχο των Λοκρών τον κ. Ανέστη. Ήδη οι αντιδράσεις είναι πολλές και κινδυνεύουν να "καούν" εκλογικά και όσοι τον ακολουθήσουν, στην Αταλάντη και στις Λιβανάτες τουλάχιστον. Μιλάμε και με στελέχη στο Μαρτίνο αλλά και στη Μαλεσίνα. Θα δούμε..."
"...Από την άλλη πλευρά ο κ. Λιόλιος με την υποψηφιότητά του χωρίζει στα δύο -για διαφορετικούς λόγους βέβαια- τους ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ. Είναι λοιπόν επιτακτική η ανάγκη ενός νέου ανεξάρτητου συνδυασμού που θα καλύψει το κενό που σαφέστατα υπάρχει..."
"...Ακούγεται δε τελευταία και η ύπαρξη ακόμη συμφωνίας μεταξύ μεγαλοστελέχους της ΝΔ, που με τακτ οδήγησε τη Ρηγίλλης στην επιλογή υποψηφίου εκτός Αταλάντης και με τελικό αποτέλεσμα την υποψηφιότητα Ανέστη (και που διατηρεί πολύ καλές σχέσεις με κυβερνητικά στελέχη και το ΠΑΣΟΚ), με δύο στελέχη της Ιπποκράτους που θέλουν δήμαρχο οπωσδήποτε τον κ. Λιόλιο. Δεν ξέρω αν αληθεύει αυτό, και δεν είναι σίγουρα ο λόγος της διαφωνίας μας και ούτε έχει και καμία ουσιαστική σημασία για μας, δεν το γνωρίζω και πολλά λέγονται που δεν ισχύουν, αλλά ακούγεται και απλά σας το αναφέρω..."
Το στέλεχος της ΝΔ δεν θέλησε να αναφέρθει σε κανένα όνομα σχετικό με τον επικεφαλή του πιθανολογούμενου ακόμη -κατά τη γνώμη μας- ανεξάρτητου συνδυασμού, από αυτά που συζητούνται στις μέχρι τώρα συναντήσεις και μας προέτρεψε να περιμένουμε τις όποιες ανακοινώσεις και όποτε αυτές γίνουν.
Αλλά στα παραπολιτικά πηγαδάκια των καφενείων ακούγονται κάποια ονόματα όπως των κ.κ. Τσούρτου, Αγγελούση, Σουλτανόπουλου και άλλων... Επίσης ακούγεται πως ο τ. δήμαρχος Λιβανατών κ. Πάσσας είναι έτοιμος θα ταχθεί στο πλευρό του ανεξάρτητου υποψηφίου δημάρχου όποιος και αν είναι...
Αναμένουμε λοιπόν τις νεότερες εξελίξεις για το θέμα αυτό...
Από το ....... LOKRIS NEWS +
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)