Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com
Τράπεζες που έσυραν στον γκρεμό την κυπριακή οικονομία διέγραφαν συστηματικά δάνεια, τα οποία είχαν χορηγήσει σε κομματικά στελέχη και σε παράγοντες της δημόσιας διοίκησης.
Η λίστα που δημοσιεύει σήμερα το «Εθνος» έχει παραδοθεί ήδη στην Επιτροπή Θεσμών της κυπριακής Βουλής. Οι σκανδαλωδώς ευνοημένοι των διορισμένων από το κράτος τραπεζικών διοικήσεων καλούνται τώρα να εξηγήσουν τους λόγους της χαριστικής μεταχείρισης και της αφαίμαξης του δημόσιου ταμείου που οδήγησαν στην καταστροφή.
Μείζον ζήτημα πολιτικό, ηθικό αλλά και με προφανείς σοβαρότατες ποινικές διαστάσεις δημιουργεί η αποκάλυψη στη Λευκωσία ότι οι τράπεζες που παρέσυραν στον βυθό την Κύπρο διέγραφαν αφειδώς δάνεια που είχαν λάβει πολιτικοί από τα τρία μεγάλα κόμματα και άλλα στελέχη της δημόσιας διοίκησης.
Ηδη έχουν παραδοθεί στην Επιτροπή Θεσμών της κυπριακής Βουλής οι λίστες με τα ονόματα πολιτικών προσώπων από όλα τα κόμματα (εκτός ΕΔΕΚ και Οικολόγων) που πέτυχαν τη διαγραφή σημαντικών οφειλών τους από τις τράπεζες και θα πρέπει τώρα να αποδείξουν το πώς και το γιατί της ειδικής αυτής μεταχείρισης που είχαν από τα διορισμένα από την ίδια την πολιτική ηγεσία Διοικητικά Συμβούλια των Τραπεζών, ώστε να μην πλανάται η «οσμή» χρηματισμού των πολιτικών με την ταυτόχρονη κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος.
Από το διαδικτυακό Δελτίο ξεκίνησε η αποκάλυψη
Το διαδικτυακό Δελτίο Ειδήσεων της Κύπρου αποκάλυψε τη λίστα των πολιτικών, των συγγενών τους και συνδικαλιστών στους οποίους διεγράφη ολόκληρο ή μέρος δανείου που είχαν λάβει από τις δύο υπό κατάρρευση τράπεζες Λαϊκή και Κύπρου.
Πρόκειται για 19 ονόματα στη Λαϊκή τράπεζα και στην τράπεζα Κύπρου.
Στο Γενικό Εισαγγελέα Πέτρο Κληρίδη παρέδωσαν τη λίστα ο Γενικός Διευθυντής της «Nikodea» Κώστας Ντάλτας και ο Σύμβουλος Ενημέρωσης της εταιρείας Σωτήρης Παπαδόπουλος, λίστα η οποία παραδόθηκε και στην Επιτροπή Θεσμών της Βουλής.
Δελτίο Τύπου της «Nikodea» που διαχειρίζεται την ιστοσελίδα «24Η» αναφέρει ότι ο Γενικός Εισαγγελέας «δέχτηκε με μεγάλο ενδιαφέρον τη συγκεκριμένη λίστα, ευχαρίστησε τα στελέχη της εταιρείας για τη συμβολή τους στη διαφάνεια που πρέπει να υπάρξει στην πολιτική ζωή του τόπου, λέγοντας ότι θα ακολουθήσουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες προς διερεύνηση, για το αν υπάρχει κάτι μεμπτό στην υπόθεση».
Στο Δελτίο Ειδήσεων του 24Η μίλησε ο βουλευτής του ΔΗΣΥ, Ανδρέας Κυπριανού, και κάλεσε να παραδοθεί η λίστα στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.
Παρενέβη επίσης ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Αδάμος Αδάμου, ο οποίος ζήτησε πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης, ενώ ο βουλευτής των Οικολόγων Γιώργος Περδίκης έκανε λόγο για «λαμόγια».
Η διαγραφή άρχισε τον Απρίλιο του 2007 και ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2012.
Οι λίστες αυτές αποτελούν την άκρη του νήματος για τη διερεύνηση του οργίου της ρεμούλας και της διαφθοράς, που συνέβαλε με δραματικό τρόπο στη σημερινή καταστροφή.
Τα ονόματα της ντροπής
Διαγραφές δανείων από την Τράπεζα Κύπρου:
Ξενοδοχειακή εταιρεία Τ.Η.Ε. (συνδέεται με το ΑΚΕΛ) δάνειο 2,8 εκατ. ευρώ
Παγκύπρις Εργατική Ομοσπονδία χαρίστηκε δάνειο 193.00 ευρώ
Εταιρεία Ν.Μ.G. (συνδέεται με κορυφαίο στέλεχος ΑΚΕΛ) χαρίστηκε δάνειο 11.000 ευρώ
Γνωστός πρώην βουλευτής ΔΗΣΥ Π.Π. διεγράφη δάνειο 101.000 ευρώ
Εταιρεία At.ltd. (συνδέται με βουλευτή του ΔΗΣΥ) διεγράφη δάνειο 11.000 ευρώ
Π.Γ. γιός πρώην υπουργού του ΑΚΕΛ διεγράφη δάνειο 2.000 ευρώ
Σοφ. Χ. πρώην βουλευτής του ΔΗΣΥ διεγράφη δάνειο 26.000 ευρώ
Ευ.Σ. πρώην βουλευτής ΔΗΣΥ διεγράφη δάνειο 16.000 ευρώ
Δήμαρχος του ΑΚΕΛ διεγράφη δάνειο 17.000 ευρώ
Λ.Π. νύφη βουλευτή ΔΗΚΟ διεγράφη δάνειο 330.000 ευρώ
Πρώην υπουργός, πρόεδρος κόμματος, στέλεχος του ΔΗΣΥ με εταιρεία διεγράφη δάνειο 399.000 ευρώ
Διαγραφές δανείων από την Ελληνική Τράπεζα
Ν.Κ. βουλευτής μικρού κόμματος κατέχει το 80% εταιρείας με τη σύζυγό του διεγράφη δάνειο της εταιρείας 543.000 ευρώ
Διαγραφές δανείων από την Τράπεζα Κύπρου
Αρ.Γ. πρώην βουλευτής του ΑΚΕΛ, γραμματέας σε τουριστική εταιρεία διαγράφη δάνειο 39.000 ευρώ
Αν.Γ. πρώην βουλευτής ΔΗΣΥ διεγράφη οφειλή 71.000 ευρώ
Σοφ. Χ. πρώην βουλευτής ΔΗΣΥ διεγράφη οφειλή 54.000 ευρώ
Γ.Β. κορυφαίος Κύπριος πολιτικός με θητεία σε ανώτερα αξιώματα εμφανίζεται να έχει κάνει συμφωνία για διαγραφή ποσού 5,8 εκατ. δολαρίων για το 2014.
Π.Α. πρώην σύζυγος κορυφαίου υπηρεσιακού στελέχους του ΥΠΕΞ Ν.Α. διεγράφη οφειλή 18.500 ευρώ
Πρέσβης Ν.Π. εν ενεργεία διεγράφη ποσό 14.000 ευρώ
Μπήκαν δικαστές για να ψάξουν το σκάνδαλο
Ευρύτατοι και εκτεταμένοι χαρακτηρίζονται οι όροι εντολής της τριμελούς ερευνητικής, που διόρισε το Υπουργικό Συμβούλιο προκειμένου να εξετάσει το θέμα των ευθυνών για την κατάσταση στην οποία περιήλθε το τραπεζικό σύστημα και γενικά η οικονομία της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Ο Πρόεδρος της Διερευνητικής Επιτροπής, Γιώργος Πικής τα μέλη της, Παναγιώτης Καλλής και Γιαννάκης Κωνσταντινίδης, θα εξετάσουν ζητήματα που αρχίζουν από την αποχώρηση της HSBC από τη Λαϊκή Τράπεζα το 2006, την αγορά και πώληση ομολόγων ελληνικού δημοσίου, την απόφαση του Συμβουλίου Κορυφής για το κούρεμα του ελληνικού χρέους, την επιλογή του οίκου Pimco για τη διενέργεια του διαγνωστικού ελέγχου, την παροχή έκτακτης ρευστότητας από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα στις κυπριακές τράπεζες μέσω του ELA.
Στους όρους εντολής, περιλαμβάνονται οι μισθοί και τα μπόνους των υψηλόβαθμων στελεχών των τραπεζών, η τήρηση των εσωτερικών μηχανισμών ελέγχου των τραπεζών, καθώς και η επάρκεια των αποφάσεων των υψηλόβαθμων αξιωματούχων των τραπεζών και των ΔΣ τους, όπως αναφέρει ο Φιλελεύθερος.
Ειδικότερα οι όροι εντολής έχουν ως ακολούθως:
i. Το σύνολο των ενεργειών, παραλείψεων, γεγονότων, συνθηκών, ή το συνδυασμό τους, που οδήγησαν στην παρούσα κατάσταση της οικονομίας, του τραπεζικού συστήματος γενικά και του κάθε επί μέρους τραπεζικού ιδρύματος.
ii. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις, βάσει των οποίων έγιναν συγκεκριμένες ενέργειες ή παραλείψεις που οδήγησαν στην παρούσα κατάσταση της οικονομίας.
iii. Τα γεγονότα και τις συνθήκες υπό τις οποίες αποχώρησε η HSBC από τη Λαϊκή Τράπεζα Κύπρου και τη διάθεση του μεριδίου της.
iv. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις που σχετίζονται με την απόκτηση και διάθεση ξένων ομολόγων από κυπριακές τράπεζες, με ιδιαίτερη αναφορά στην περίοδο κατά την οποία, ενώ μεγάλες διεθνείς τράπεζες πωλούσαν τα ομόλογα του ελληνικού δημοσίου που κατείχαν, την ίδια ώρα κυπριακές τράπεζες αγόραζαν ομόλογα του ελληνικού δημοσίου στη δευτερογενή αγορά.
v. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις που σχετίζονται με την τραπεζική επέκταση κυπριακών τραπεζών στο εξωτερικό.
vi. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις που σχετίζονται με την παραχώρηση φιλοδωρημάτων ή άλλων παροχών σε μέλη διοικητικών συμβουλίων ή λειτουργούς των τραπεζών, σε ποιους και τα ποσά που παραχωρήθηκαν.
vii. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις που σχετίζονται με τα κέρδη που δηλώθηκαν με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα των τραπεζών των τελευταίων δέκα ετών και τη διαχείρισή τους.
viii. Κατά πόσο ακολουθήθηκαν οι οδηγίες της Κεντρικής Τράπεζας για τον ορθό τρόπο λειτουργίας των τραπεζών σε σχέση με την ανάγκη για τον αποτελεσματικό εντοπισμό, διαχείριση και αναφορά όλων των κινδύνων στους οποίους εκτίθεται, ή είναι ενδεχόμενο να εκτεθεί μια τράπεζα.
ix. Κατά πόσο τηρήθηκαν οι μηχανισμοί εσωτερικού ελέγχου των τραπεζών και, πιο συγκεκριμένα, της εσωτερικής επιθεώρησης, διαχείρισης κινδύνων και κανονιστικής συμμόρφωσης.
x. Τις συνθήκες και τη διαδικασία επιλογής και καθορισμού των όρων εντολής της PIMCO για αξιολόγηση του χαρτοφυλακίου και των κεφαλαιακών αναγκών των κυπριακών τραπεζών.
xi. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις που σχετίζονται με την απόφαση του Eurogroup και της Συνόδου Κορυφής του Ιουλίου και Οκτωβρίου του 2011 για απομείωση των ελληνικών ομολόγων.
xii. Κατά πόσο οι τράπεζες συμμετείχαν στη λήψη αποφάσεων εκ μέρους του IIF, ποιες ήταν οι θέσεις τους και αν οι θέσεις αυτές έγιναν δεκτές ή όχι και γιατί.
xiii. Τις συνθήκες και τον τρόπο διαπραγμάτευσης του θέματος του χρηματοπιστωτικού συστήματος κατά τη διαπραγμάτευση της δανειακής σύμβασης.
xiv. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις που σχετίζονται με την παροχή ή διαγραφή ή μείωση δανείων ή διαγραφή εγγυήσεων ή παροχή άλλων διευκολύνσεων από τράπεζες της Δημοκρατίας, τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό, και, ειδικότερα, αν αυτά πραγματοποιήθηκαν με βάση τις ορθές διαδικασίες, εγγυήσεις ή εξασφαλίσεις, ή με βάση τα τραπεζιτικά κριτήρια καλού δανεισμού, και κατά πόσο υπήρξε επαρκής έλεγχος εκ μέρους της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου.
xv. Κατά πόσο ακολουθήθηκαν οι κανόνες ή το ευρωπαϊκό πλαίσιο εταιρικής διακυβέρνησης από τα διοικητικά συμβούλια και τις διοικήσεις των τραπεζών της Δημοκρατίας και αν είχαν διεξαχθεί οι απαιτούμενοι εσωτερικοί έλεγχοι των πρακτικών αυτών.
xvi. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις που σχετίζονται με την εκ μέρους της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου σύναψη δανείων από το EmergencyLiquidityAssistance και τη διοχέτευσή τους σε τράπεζες της Δημοκρατίας.
xvii. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις που σχετίζονται με τη διοχέτευση/χρήση από τις τράπεζες της Δημοκρατίας κεφαλαίων τα οποία εξασφάλισαν από το Emergency Liquidity Assistance.
xviii. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις που σχετίζονται με την ορθότητα ή/και λογικότητα ή/και επάρκεια των αποφάσεων των διοικητικών συμβουλίων και άλλων αξιωματούχων ή λειτουργών τραπεζών της Δημοκρατίας κατά τη διαχείριση των υποθέσεων ή τη διεξαγωγή των εργασιών αυτών και ειδικότερα την αγορά ή πώληση ομολόγων ή άλλων αξιογράφων, την παροχή, διαγραφή ή μείωση δανείων ή διαγραφή εγγυήσεων ή παροχή άλλων διευκολύνσεων.
xix. Κατά πόσο οποιοιδήποτε κρατικοί αξιωματούχοι ή υπάλληλοι στην κρατική υπηρεσία ή την Κεντρική Τράπεζα Κύπρου ή τον ευρύτερο δημόσιο τομέα ή διοικητικοί σύμβουλοι ή λειτουργοί τραπεζών της Δημοκρατίας παρέλειπαν να συμμορφώνονται με αποφάσεις ή οδηγίες αρμόδιων οργάνων που τους εδίδοντο και, αν η απάντηση είναι καταφατική, ποιοι είναι αυτοί και ποιος ο βαθμός ευθύνης ενός εκάστου.
xx. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις που σχετίζονται με την ποιότητα, επάρκεια και πληρότητα των εισηγήσεων, αποφάσεων και απόψεων που υποβάλλονταν ή διατυπώνονταν από κρατικούς αξιωματούχους ή υπαλλήλους στην κρατική υπηρεσία ή την Κεντρική Τράπεζα Κύπρου ή τον ευρύτερο δημόσιο τομέα ή διοικητικούς συμβούλους ή λειτουργούς τραπεζών της Δημοκρατίας από την ανάληψη των καθηκόντων τους μέχρι την 23η Μαρτίου 2013.
xxi. Την ορθότητα των χειρισμών που σχετίζονται με τη διαχείριση της περιουσίας και τη διοίκηση των τραπεζών και των αποφάσεων ή ενεργειών για στήριξή τους από το κράτος.
xxii. Κατά πόσο οι αρμόδιοι πολιτειακοί αξιωματούχοι αποφάσισαν έγκαιρα οποιοδήποτε σχέδιο διάσωσης του τραπεζικού συστήματος, αν στο πλαίσιο αυτό έλαβαν υπόψη τις δημοσιονομικές επιπτώσεις και αν έδωσαν ή όχι ξεκάθαρα μηνύματα στις διεθνείς αγορές.
xxiii. Την ορθότητα χειρισμών και αποφάσεων για τη διαχείριση των δημοσιονομικών θεμάτων της Δημοκρατίας.
xxiv. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις που σχετίζονται με τις αποφάσεις και τις ευθύνες οποιωνδήποτε ανεξάρτητων αξιωματούχων, κρατικών, πολιτικών ή πολιτειακών αξιωματούχων, ή υπαλλήλων στην κρατική υπηρεσία ή την Κεντρική Τράπεζα Κύπρου ή τον ευρύτερο δημόσιο τομέα ή υπαλλήλων στην κρατική υπηρεσία ή την Κεντρική Τράπεζα Κύπρου ή τον ευρύτερο δημόσιο τομέα και τις επιπτώσεις που είχαν οι αποφάσεις τους στο χρηματοπιστωτικό σύστημα και τη δημοσιονομική κατάσταση της Δημοκρατίας.
xxv. Κατά πόσο προκύπτουν οποιεσδήποτε ευθύνες πολιτικές, αστικές ή ποινικές – και, αν η απάντηση είναι καταφατική, ποιες είναι αυτές και πού αποδίδονται – από το σύνολο των ενεργειών, παραλείψεων, γεγονότων, συνθηκών, ή το συνδυασμό τους, που οδήγησαν στην παρούσα κατάσταση.
xxvi. Εισηγήσεις για τον τρόπο βελτίωσης της κατάστασης, προς αποφυγή παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον.
xxvii. Οποιεσδήποτε άλλες συναφείς πτυχές ή ζητήματα ή θέματα που σχετίζονται με τα πιο πάνω, κατά την κρίση της Ερευνητικής Επιτροπής. β) Να εξουσιοδοτήσει τον Υπουργό Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως όπως, σε συνεργασία με τον Υπουργό Οικονομικών, καθορίσει την αμοιβή τόσο του κ. Γιώργου Πική όσο και των κ. Παναγιώτη Καλλή και κ. Γιαννάκη Κωνσταντινίδη. γ) Να εγκρίνει τη δημοσίευση σχετικού Διατάγματος, το οποίο θα ετοιμαστεί από το Γενικό Εισαγγελέα της Δημοκρατίας, σύμφωνα με τις πρόνοιες του περί Ερευνητικών Επιτροπών Νόμου, Κεφ. 44, και των Νόμων με αρ. 37/1982, 84/1983, 119(I)/2011 και 147(Ι)/2012, στην επίσημη εφημερίδα της Δημοκρατίας. δ) Όπως ο νενομισμένος όρκος του κ. Γιώργου Πική και των κ. Παναγιώτη Καλλή και κ. Γιαννάκη Κωνσταντινίδη δοθεί ενώπιον του Υπουργού Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως.
Τράπεζες που έσυραν στον γκρεμό την κυπριακή οικονομία διέγραφαν συστηματικά δάνεια, τα οποία είχαν χορηγήσει σε κομματικά στελέχη και σε παράγοντες της δημόσιας διοίκησης.
Η λίστα που δημοσιεύει σήμερα το «Εθνος» έχει παραδοθεί ήδη στην Επιτροπή Θεσμών της κυπριακής Βουλής. Οι σκανδαλωδώς ευνοημένοι των διορισμένων από το κράτος τραπεζικών διοικήσεων καλούνται τώρα να εξηγήσουν τους λόγους της χαριστικής μεταχείρισης και της αφαίμαξης του δημόσιου ταμείου που οδήγησαν στην καταστροφή.
Μείζον ζήτημα πολιτικό, ηθικό αλλά και με προφανείς σοβαρότατες ποινικές διαστάσεις δημιουργεί η αποκάλυψη στη Λευκωσία ότι οι τράπεζες που παρέσυραν στον βυθό την Κύπρο διέγραφαν αφειδώς δάνεια που είχαν λάβει πολιτικοί από τα τρία μεγάλα κόμματα και άλλα στελέχη της δημόσιας διοίκησης.
Ηδη έχουν παραδοθεί στην Επιτροπή Θεσμών της κυπριακής Βουλής οι λίστες με τα ονόματα πολιτικών προσώπων από όλα τα κόμματα (εκτός ΕΔΕΚ και Οικολόγων) που πέτυχαν τη διαγραφή σημαντικών οφειλών τους από τις τράπεζες και θα πρέπει τώρα να αποδείξουν το πώς και το γιατί της ειδικής αυτής μεταχείρισης που είχαν από τα διορισμένα από την ίδια την πολιτική ηγεσία Διοικητικά Συμβούλια των Τραπεζών, ώστε να μην πλανάται η «οσμή» χρηματισμού των πολιτικών με την ταυτόχρονη κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος.
Από το διαδικτυακό Δελτίο ξεκίνησε η αποκάλυψη
Το διαδικτυακό Δελτίο Ειδήσεων της Κύπρου αποκάλυψε τη λίστα των πολιτικών, των συγγενών τους και συνδικαλιστών στους οποίους διεγράφη ολόκληρο ή μέρος δανείου που είχαν λάβει από τις δύο υπό κατάρρευση τράπεζες Λαϊκή και Κύπρου.
Πρόκειται για 19 ονόματα στη Λαϊκή τράπεζα και στην τράπεζα Κύπρου.
Στο Γενικό Εισαγγελέα Πέτρο Κληρίδη παρέδωσαν τη λίστα ο Γενικός Διευθυντής της «Nikodea» Κώστας Ντάλτας και ο Σύμβουλος Ενημέρωσης της εταιρείας Σωτήρης Παπαδόπουλος, λίστα η οποία παραδόθηκε και στην Επιτροπή Θεσμών της Βουλής.
Δελτίο Τύπου της «Nikodea» που διαχειρίζεται την ιστοσελίδα «24Η» αναφέρει ότι ο Γενικός Εισαγγελέας «δέχτηκε με μεγάλο ενδιαφέρον τη συγκεκριμένη λίστα, ευχαρίστησε τα στελέχη της εταιρείας για τη συμβολή τους στη διαφάνεια που πρέπει να υπάρξει στην πολιτική ζωή του τόπου, λέγοντας ότι θα ακολουθήσουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες προς διερεύνηση, για το αν υπάρχει κάτι μεμπτό στην υπόθεση».
Στο Δελτίο Ειδήσεων του 24Η μίλησε ο βουλευτής του ΔΗΣΥ, Ανδρέας Κυπριανού, και κάλεσε να παραδοθεί η λίστα στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.
Παρενέβη επίσης ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Αδάμος Αδάμου, ο οποίος ζήτησε πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης, ενώ ο βουλευτής των Οικολόγων Γιώργος Περδίκης έκανε λόγο για «λαμόγια».
Η διαγραφή άρχισε τον Απρίλιο του 2007 και ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2012.
Οι λίστες αυτές αποτελούν την άκρη του νήματος για τη διερεύνηση του οργίου της ρεμούλας και της διαφθοράς, που συνέβαλε με δραματικό τρόπο στη σημερινή καταστροφή.
Τα ονόματα της ντροπής
Διαγραφές δανείων από την Τράπεζα Κύπρου:
Ξενοδοχειακή εταιρεία Τ.Η.Ε. (συνδέεται με το ΑΚΕΛ) δάνειο 2,8 εκατ. ευρώ
Παγκύπρις Εργατική Ομοσπονδία χαρίστηκε δάνειο 193.00 ευρώ
Εταιρεία Ν.Μ.G. (συνδέεται με κορυφαίο στέλεχος ΑΚΕΛ) χαρίστηκε δάνειο 11.000 ευρώ
Γνωστός πρώην βουλευτής ΔΗΣΥ Π.Π. διεγράφη δάνειο 101.000 ευρώ
Εταιρεία At.ltd. (συνδέται με βουλευτή του ΔΗΣΥ) διεγράφη δάνειο 11.000 ευρώ
Π.Γ. γιός πρώην υπουργού του ΑΚΕΛ διεγράφη δάνειο 2.000 ευρώ
Σοφ. Χ. πρώην βουλευτής του ΔΗΣΥ διεγράφη δάνειο 26.000 ευρώ
Ευ.Σ. πρώην βουλευτής ΔΗΣΥ διεγράφη δάνειο 16.000 ευρώ
Δήμαρχος του ΑΚΕΛ διεγράφη δάνειο 17.000 ευρώ
Λ.Π. νύφη βουλευτή ΔΗΚΟ διεγράφη δάνειο 330.000 ευρώ
Πρώην υπουργός, πρόεδρος κόμματος, στέλεχος του ΔΗΣΥ με εταιρεία διεγράφη δάνειο 399.000 ευρώ
Διαγραφές δανείων από την Ελληνική Τράπεζα
Ν.Κ. βουλευτής μικρού κόμματος κατέχει το 80% εταιρείας με τη σύζυγό του διεγράφη δάνειο της εταιρείας 543.000 ευρώ
Διαγραφές δανείων από την Τράπεζα Κύπρου
Αρ.Γ. πρώην βουλευτής του ΑΚΕΛ, γραμματέας σε τουριστική εταιρεία διαγράφη δάνειο 39.000 ευρώ
Αν.Γ. πρώην βουλευτής ΔΗΣΥ διεγράφη οφειλή 71.000 ευρώ
Σοφ. Χ. πρώην βουλευτής ΔΗΣΥ διεγράφη οφειλή 54.000 ευρώ
Γ.Β. κορυφαίος Κύπριος πολιτικός με θητεία σε ανώτερα αξιώματα εμφανίζεται να έχει κάνει συμφωνία για διαγραφή ποσού 5,8 εκατ. δολαρίων για το 2014.
Π.Α. πρώην σύζυγος κορυφαίου υπηρεσιακού στελέχους του ΥΠΕΞ Ν.Α. διεγράφη οφειλή 18.
Πρέσβης Ν.Π. εν ενεργεία διεγράφη ποσό 14.000 ευρώ
Μπήκαν δικαστές για να ψάξουν το σκάνδαλο
Ευρύτατοι και εκτεταμένοι χαρακτηρίζονται οι όροι εντολής της τριμελούς ερευνητικής, που διόρισε το Υπουργικό Συμβούλιο προκειμένου να εξετάσει το θέμα των ευθυνών για την κατάσταση στην οποία περιήλθε το τραπεζικό σύστημα και γενικά η οικονομία της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Ο Πρόεδρος της Διερευνητικής Επιτροπής, Γιώργος Πικής τα μέλη της, Παναγιώτης Καλλής και Γιαννάκης Κωνσταντινίδης, θα εξετάσουν ζητήματα που αρχίζουν από την αποχώρηση της HSBC από τη Λαϊκή Τράπεζα το 2006, την αγορά και πώληση ομολόγων ελληνικού δημοσίου, την απόφαση του Συμβουλίου Κορυφής για το κούρεμα του ελληνικού χρέους, την επιλογή του οίκου Pimco για τη διενέργεια του διαγνωστικού ελέγχου, την παροχή έκτακτης ρευστότητας από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα στις κυπριακές τράπεζες μέσω του ELA.
Στους όρους εντολής, περιλαμβάνονται οι μισθοί και τα μπόνους των υψηλόβαθμων στελεχών των τραπεζών, η τήρηση των εσωτερικών μηχανισμών ελέγχου των τραπεζών, καθώς και η επάρκεια των αποφάσεων των υψηλόβαθμων αξιωματούχων των τραπεζών και των ΔΣ τους, όπως αναφέρει ο Φιλελεύθερος.
Ειδικότερα οι όροι εντολής έχουν ως ακολούθως:
i. Το σύνολο των ενεργειών, παραλείψεων, γεγονότων, συνθηκών, ή το συνδυασμό τους, που οδήγησαν στην παρούσα κατάσταση της οικονομίας, του τραπεζικού συστήματος γενικά και του κάθε επί μέρους τραπεζικού ιδρύματος.
ii. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις, βάσει των οποίων έγιναν συγκεκριμένες ενέργειες ή παραλείψεις που οδήγησαν στην παρούσα κατάσταση της οικονομίας.
iii. Τα γεγονότα και τις συνθήκες υπό τις οποίες αποχώρησε η HSBC από τη Λαϊκή Τράπεζα Κύπρου και τη διάθεση του μεριδίου της.
iv. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις που σχετίζονται με την απόκτηση και διάθεση ξένων ομολόγων από κυπριακές τράπεζες, με ιδιαίτερη αναφορά στην περίοδο κατά την οποία, ενώ μεγάλες διεθνείς τράπεζες πωλούσαν τα ομόλογα του ελληνικού δημοσίου που κατείχαν, την ίδια ώρα κυπριακές τράπεζες αγόραζαν ομόλογα του ελληνικού δημοσίου στη δευτερογενή αγορά.
v. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις που σχετίζονται με την τραπεζική επέκταση κυπριακών τραπεζών στο εξωτερικό.
vi. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις που σχετίζονται με την παραχώρηση φιλοδωρημάτων ή άλλων παροχών σε μέλη διοικητικών συμβουλίων ή λειτουργούς των τραπεζών, σε ποιους και τα ποσά που παραχωρήθηκαν.
vii. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις που σχετίζονται με τα κέρδη που δηλώθηκαν με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα των τραπεζών των τελευταίων δέκα ετών και τη διαχείρισή τους.
viii. Κατά πόσο ακολουθήθηκαν οι οδηγίες της Κεντρικής Τράπεζας για τον ορθό τρόπο λειτουργίας των τραπεζών σε σχέση με την ανάγκη για τον αποτελεσματικό εντοπισμό, διαχείριση και αναφορά όλων των κινδύνων στους οποίους εκτίθεται, ή είναι ενδεχόμενο να εκτεθεί μια τράπεζα.
ix. Κατά πόσο τηρήθηκαν οι μηχανισμοί εσωτερικού ελέγχου των τραπεζών και, πιο συγκεκριμένα, της εσωτερικής επιθεώρησης, διαχείρισης κινδύνων και κανονιστικής συμμόρφωσης.
x. Τις συνθήκες και τη διαδικασία επιλογής και καθορισμού των όρων εντολής της PIMCO για αξιολόγηση του χαρτοφυλακίου και των κεφαλαιακών αναγκών των κυπριακών τραπεζών.
xi. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις που σχετίζονται με την απόφαση του Eurogroup και της Συνόδου Κορυφής του Ιουλίου και Οκτωβρίου του 2011 για απομείωση των ελληνικών ομολόγων.
xii. Κατά πόσο οι τράπεζες συμμετείχαν στη λήψη αποφάσεων εκ μέρους του IIF, ποιες ήταν οι θέσεις τους και αν οι θέσεις αυτές έγιναν δεκτές ή όχι και γιατί.
xiii. Τις συνθήκες και τον τρόπο διαπραγμάτευσης του θέματος του χρηματοπιστωτικού συστήματος κατά τη διαπραγμάτευση της δανειακής σύμβασης.
xiv. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις που σχετίζονται με την παροχή ή διαγραφή ή μείωση δανείων ή διαγραφή εγγυήσεων ή παροχή άλλων διευκολύνσεων από τράπεζες της Δημοκρατίας, τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό, και, ειδικότερα, αν αυτά πραγματοποιήθηκαν με βάση τις ορθές διαδικασίες, εγγυήσεις ή εξασφαλίσεις, ή με βάση τα τραπεζιτικά κριτήρια καλού δανεισμού, και κατά πόσο υπήρξε επαρκής έλεγχος εκ μέρους της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου.
xv. Κατά πόσο ακολουθήθηκαν οι κανόνες ή το ευρωπαϊκό πλαίσιο εταιρικής διακυβέρνησης από τα διοικητικά συμβούλια και τις διοικήσεις των τραπεζών της Δημοκρατίας και αν είχαν διεξαχθεί οι απαιτούμενοι εσωτερικοί έλεγχοι των πρακτικών αυτών.
xvi. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις που σχετίζονται με την εκ μέρους της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου σύναψη δανείων από το EmergencyLiquidityAssistance και τη διοχέτευσή τους σε τράπεζες της Δημοκρατίας.
xvii. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις που σχετίζονται με τη διοχέτευση/χρήση από τις τράπεζες της Δημοκρατίας κεφαλαίων τα οποία εξασφάλισαν από το Emergency Liquidity Assistance.
xviii. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις που σχετίζονται με την ορθότητα ή/και λογικότητα ή/και επάρκεια των αποφάσεων των διοικητικών συμβουλίων και άλλων αξιωματούχων ή λειτουργών τραπεζών της Δημοκρατίας κατά τη διαχείριση των υποθέσεων ή τη διεξαγωγή των εργασιών αυτών και ειδικότερα την αγορά ή πώληση ομολόγων ή άλλων αξιογράφων, την παροχή, διαγραφή ή μείωση δανείων ή διαγραφή εγγυήσεων ή παροχή άλλων διευκολύνσεων.
xix. Κατά πόσο οποιοιδήποτε κρατικοί αξιωματούχοι ή υπάλληλοι στην κρατική υπηρεσία ή την Κεντρική Τράπεζα Κύπρου ή τον ευρύτερο δημόσιο τομέα ή διοικητικοί σύμβουλοι ή λειτουργοί τραπεζών της Δημοκρατίας παρέλειπαν να συμμορφώνονται με αποφάσεις ή οδηγίες αρμόδιων οργάνων που τους εδίδοντο και, αν η απάντηση είναι καταφατική, ποιοι είναι αυτοί και ποιος ο βαθμός ευθύνης ενός εκάστου.
xx. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις που σχετίζονται με την ποιότητα, επάρκεια και πληρότητα των εισηγήσεων, αποφάσεων και απόψεων που υποβάλλονταν ή διατυπώνονταν από κρατικούς αξιωματούχους ή υπαλλήλους στην κρατική υπηρεσία ή την Κεντρική Τράπεζα Κύπρου ή τον ευρύτερο δημόσιο τομέα ή διοικητικούς συμβούλους ή λειτουργούς τραπεζών της Δημοκρατίας από την ανάληψη των καθηκόντων τους μέχρι την 23η Μαρτίου 2013.
xxi. Την ορθότητα των χειρισμών που σχετίζονται με τη διαχείριση της περιουσίας και τη διοίκηση των τραπεζών και των αποφάσεων ή ενεργειών για στήριξή τους από το κράτος.
xxii. Κατά πόσο οι αρμόδιοι πολιτειακοί αξιωματούχοι αποφάσισαν έγκαιρα οποιοδήποτε σχέδιο διάσωσης του τραπεζικού συστήματος, αν στο πλαίσιο αυτό έλαβαν υπόψη τις δημοσιονομικές επιπτώσεις και αν έδωσαν ή όχι ξεκάθαρα μηνύματα στις διεθνείς αγορές.
xxiii. Την ορθότητα χειρισμών και αποφάσεων για τη διαχείριση των δημοσιονομικών θεμάτων της Δημοκρατίας.
xxiv. Τα γεγονότα και τις αποφάσεις που σχετίζονται με τις αποφάσεις και τις ευθύνες οποιωνδήποτε ανεξάρτητων αξιωματούχων, κρατικών, πολιτικών ή πολιτειακών αξιωματούχων, ή υπαλλήλων στην κρατική υπηρεσία ή την Κεντρική Τράπεζα Κύπρου ή τον ευρύτερο δημόσιο τομέα ή υπαλλήλων στην κρατική υπηρεσία ή την Κεντρική Τράπεζα Κύπρου ή τον ευρύτερο δημόσιο τομέα και τις επιπτώσεις που είχαν οι αποφάσεις τους στο χρηματοπιστωτικό σύστημα και τη δημοσιονομική κατάσταση της Δημοκρατίας.
xxv. Κατά πόσο προκύπτουν οποιεσδήποτε ευθύνες πολιτικές, αστικές ή ποινικές – και, αν η απάντηση είναι καταφατική, ποιες είναι αυτές και πού αποδίδονται – από το σύνολο των ενεργειών, παραλείψεων, γεγονότων, συνθηκών, ή το συνδυασμό τους, που οδήγησαν στην παρούσα κατάσταση.
xxvi. Εισηγήσεις για τον τρόπο βελτίωσης της κατάστασης, προς αποφυγή παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον.
xxvii. Οποιεσδήποτε άλλες συναφείς πτυχές ή ζητήματα ή θέματα που σχετίζονται με τα πιο πάνω, κατά την κρίση της Ερευνητικής Επιτροπής. β) Να εξουσιοδοτήσει τον Υπουργό Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως όπως, σε συνεργασία με τον Υπουργό Οικονομικών, καθορίσει την αμοιβή τόσο του κ. Γιώργου Πική όσο και των κ. Παναγιώτη Καλλή και κ. Γιαννάκη Κωνσταντινίδη. γ) Να εγκρίνει τη δημοσίευση σχετικού Διατάγματος, το οποίο θα ετοιμαστεί από το Γενικό Εισαγγελέα της Δημοκρατίας, σύμφωνα με τις πρόνοιες του περί Ερευνητικών Επιτροπών Νόμου, Κεφ. 44, και των Νόμων με αρ. 37/1982, 84/1983, 119(I)/2011 και 147(Ι)/2012, στην επίσημη εφημερίδα της Δημοκρατίας. δ) Όπως ο νενομισμένος όρκος του κ. Γιώργου Πική και των κ. Παναγιώτη Καλλή και κ. Γιαννάκη Κωνσταντινίδη δοθεί ενώπιον του Υπουργού Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως.
Έχω συζητήσει με αρκετούς δημότες και από τα 3 δημοτικά διαμερίσματα για το θέμα του ονόματος και της έδρας και έχω καταλήξει στην εξής πρόταση η οποία πιστεύω ότι ενώνει όλους τους Δημότες του Δήμου μας .
Στο θέμα του ονόματος να προστεθεί και το όνομα των Καμένων Βούρλων είτε τοποθετώντας το αλφαβητικά ( Δήμος Αγίου Κωνσταντίνου -Καμένων Βούρλων -Μώλου)
είτε γεωγραφικά ( Μώλου- Καμένων Βούρλων-Αγ. Κωνσταντίνου) και τελειώνει εκεί το θέμα αν θέλουμε να υπάρξει λύση συναινετική προς όφελος όλου του Δήμου.
Στο θέμα της έδρας να παραμείνει ως έχει γιατί εξυπηρετούνται εξ ίσου καλά ο Μώλος και ο Άγιος Κωνσταντίνος.
Να παρθεί απόφαση όμως από το Δημοτικό Συμβούλιο και να χαρακτηρισθεί ως Ιστορική και Πολιτιστική Πρωτεύουσα του Δήμου η Μενδενίτσα.
Και αναφέρομαι στην Μενδενίτσα η οποία είναι το αρχαιότερο Κρατίδιο που ιδρύθηκε το 1204 μ.χ
Οφείλει δε το όνομα της στην ίδρυση σε αυτή της Φραγκικής Μαρκιωνίας<<Βουδονίτσης >>.
Στη Μενδενίτσα ο Βονιφάτιος ο Μομφερατικός ίδρυσε την έδρα του Λατίνου Επισκόπου.
Το Φρούριο της εποχής των Φράγκων σώζεται σχεδόν ακέραιο μέχρι σήμερα.
Χαρακτηρίζοντας την Μενδενίτσα ως Ιστορική και Πολιτιστική Πρωτεύουσα του Δήμου θα ωφεληθεί συνολικά ο Δήμος και ο Μώλος περισσότερο.
Με τέτοιες προτάσεις που ενώνουν θεωρό ότι μπορεί να προχωρήσει μπροστά ο Δήμος και να αναπτυχθεί .
Επειδή δεν είμαι Δημοτικός Σύμβουλος, ας πάρει κάποιος σύμβουλος την πρόταση και ας την υποβάλει προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο για να προχωρήσουμε στην επόμενη μέρα της ανάπτυξης ολόκληρου του Δήμου.. …..
Ένας Δημότης