Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com
Για μια Εναλλακτική Ενημέρωση Οικολογική - Για ένα ανοιχτό βήμα διαλόγου με τους Πολίτες των Καμένων Βούρλων. Γράψτε μας την άποψη σας, την καταγγελία σας, την διαφωνία σας. Δεχόμαστε τα πάντα, ακόμη και να μας καταγγείλετε και αποστείλατε στο e-mail: energoipoliteskv@gmail.com
Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011
Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011
Η στάση του δημάρχου Απόστολου Γκλέτσου, τιμά την αυτοδιοίκηση και δείχνει το δρόμο
Αναρτήθηκε από....... energoipoliteskv.blogspot.com
Η έμπρακτη αντίσταση του δημάρχου Στυλίδας Απόστολου Γκλέτσου απέναντι στην αυθαιρεσία των ιδιωτικών διοδίων, εκφράζει την λαική αγανάκτηση και ενισχύει τους αγώνες των κατοίκων.
Η ολοένα και αυξανόμενη οργή των πολιτών της Στερεάς αλλά και όλης της Ελλάδας για τις διαρκείς αυξήσεις και τους δεκάδες νέους σταθμούς διοδίων στο εθνικό οδικό δίκτυο, έχει επιπτώσεις στις εισπράξεις των εταιρειών. Για τον λόγο αυτό επιχειρείται ο εκφοβισμός και η καταστολή των αντιδράσεων, επιχείρηση στην οποία εντάσσεται η σύλληψη και κράτησή του δημάρχου που έπραξε το αυτονόητο: άνοιξε - όπως είχε καθήκον- την πρόσβαση σε δημόσιο δρόμο πληρωμένο από δημόσια χρηματοδότηση.
Η στάση του Α. Γκλέτσου τιμά την αυτοδιοίκηση και δείχνει το δρόμο σε όσους θεωρούν ότι οφείλουν να εκπροσωπούν το κοινό όφελος και όχι κομματικά ή οικονομικά συμφέροντα. Ελπίζουμε να βρεί σύντομα πολλούς μιμητές. Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να σηκώνουμε τις μπάρες μαζί με όλους όσους αγωνίζονται για ελεύθερους και ασφαλείς δρόμους για όλους τους πολίτες.
Δέσποινα Σπανούδη
Περιφερειακή Σύμβουλος Στερεάς Ελλάδας
Για την επικοινωνία:
6973607585, 6972850659
Η έμπρακτη αντίσταση του δημάρχου Στυλίδας Απόστολου Γκλέτσου απέναντι στην αυθαιρεσία των ιδιωτικών διοδίων, εκφράζει την λαική αγανάκτηση και ενισχύει τους αγώνες των κατοίκων.
Η ολοένα και αυξανόμενη οργή των πολιτών της Στερεάς αλλά και όλης της Ελλάδας για τις διαρκείς αυξήσεις και τους δεκάδες νέους σταθμούς διοδίων στο εθνικό οδικό δίκτυο, έχει επιπτώσεις στις εισπράξεις των εταιρειών. Για τον λόγο αυτό επιχειρείται ο εκφοβισμός και η καταστολή των αντιδράσεων, επιχείρηση στην οποία εντάσσεται η σύλληψη και κράτησή του δημάρχου που έπραξε το αυτονόητο: άνοιξε - όπως είχε καθήκον- την πρόσβαση σε δημόσιο δρόμο πληρωμένο από δημόσια χρηματοδότηση.
Η στάση του Α. Γκλέτσου τιμά την αυτοδιοίκηση και δείχνει το δρόμο σε όσους θεωρούν ότι οφείλουν να εκπροσωπούν το κοινό όφελος και όχι κομματικά ή οικονομικά συμφέροντα. Ελπίζουμε να βρεί σύντομα πολλούς μιμητές. Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να σηκώνουμε τις μπάρες μαζί με όλους όσους αγωνίζονται για ελεύθερους και ασφαλείς δρόμους για όλους τους πολίτες.
Δέσποινα Σπανούδη
Περιφερειακή Σύμβουλος Στερεάς Ελλάδας
Για την επικοινωνία:
6973607585, 6972850659
Αριστερή πρωτοβουλία...Γιώργο μάζεψε τον Πάγκαλο
Αναρτήθηκε από......energoipoliteskv.blogspot.com
Η «Αριστερή Πρωτοβουλία» του ΠΑΣΟΚ, καλεί τον πρωθυπουργό «να λάβει τα απαραίτητα μέτρα γιατί οι προκλήσεις έχουν και τα όριά τους και στο τέλος συμπαρασύρουν όσους τις ανέχονται».
Στην ανακοίνωση αναφέρεται, μεταξύ άλλων: ....
«Την ώρα που ο φόβος, η ανασφάλεια και ο τρόμος αποτελούν την καθημερινή συνθήκη του ελληνικού λαού, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης με ανοίκειους χαρακτηρισμούς δοκιμάζει την αντοχή όλων των πολιτών.
» Η έξοδος από την παρούσα πολιτικοοικονομική κατάσταση απαιτεί δημοκρατικό φρόνημα και ήθος που ο κ. Πάγκαλος από τα λεγόμενά του και την ιστορία του δεν φαίνεται να διαθέτει. Η Ελλάδα έχει ανάγκη από υπεύθυνους πολιτικούς και όχι υβριστές και συκοφάντες».
Και συνεχίζει: «Ο υπουργός του φιάσκου των Ιμίων αναγορεύει αυτοβούλως τον εαυτό του σε τιμητή των πάντων και προφανώς τον εκλαμβάνει ως παράδειγμα για να κρίνει τους άλλους.
» Ο κ. Πάγκαλος οφείλει μια απάντηση για να κατανοήσουμε καλύτερα τον ορισμό της διαφθοράς: Αυτός δίδαξε τη διαφθορά στην κόρη του για να τον διαφθείρει ή γονιδιακά εκείνη ενήργησε για να μπορέσει να διορισθεί;».
Από...... citypress.gr
Η «Αριστερή Πρωτοβουλία» του ΠΑΣΟΚ, καλεί τον πρωθυπουργό «να λάβει τα απαραίτητα μέτρα γιατί οι προκλήσεις έχουν και τα όριά τους και στο τέλος συμπαρασύρουν όσους τις ανέχονται».
Στην ανακοίνωση αναφέρεται, μεταξύ άλλων: ....
«Την ώρα που ο φόβος, η ανασφάλεια και ο τρόμος αποτελούν την καθημερινή συνθήκη του ελληνικού λαού, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης με ανοίκειους χαρακτηρισμούς δοκιμάζει την αντοχή όλων των πολιτών.
» Η έξοδος από την παρούσα πολιτικοοικονομική κατάσταση απαιτεί δημοκρατικό φρόνημα και ήθος που ο κ. Πάγκαλος από τα λεγόμενά του και την ιστορία του δεν φαίνεται να διαθέτει. Η Ελλάδα έχει ανάγκη από υπεύθυνους πολιτικούς και όχι υβριστές και συκοφάντες».
Και συνεχίζει: «Ο υπουργός του φιάσκου των Ιμίων αναγορεύει αυτοβούλως τον εαυτό του σε τιμητή των πάντων και προφανώς τον εκλαμβάνει ως παράδειγμα για να κρίνει τους άλλους.
» Ο κ. Πάγκαλος οφείλει μια απάντηση για να κατανοήσουμε καλύτερα τον ορισμό της διαφθοράς: Αυτός δίδαξε τη διαφθορά στην κόρη του για να τον διαφθείρει ή γονιδιακά εκείνη ενήργησε για να μπορέσει να διορισθεί;».
Από...... citypress.gr
Ο Θανάσης Γιαννόπουλος τομεάρχης Υγείας με απόφαση Σαμαρά
Αναρτήθηκε από......energoipoliteskv.blogspot.com
Στη νέα ηγετική ομάδα της ΝΔ εντάσσονται πλέον οι πρώην υπουργοί Θανάσης Γιαννόπουλος και Μάκης Γιακουμάτος, καθώς με απόφαση του Σαμαρά αναλαμβάνουν τομεάρχης Υγείας ο πρώτος και αναπληρωτής τομεάρχης ο δεύτερος
Σημαντικό ρόλο για την αναβάθμιση του κ. Γιαννόπουλου στα ηγετικά κλιμάκια της Ρηγίλλης, είχε παίξει εδώ και εβδομάδες, ο αντιπρόεδρος του κόμματος Δημήτρης Αβραμόπουλος σε συνάντηση που είχε πριν μερικές εβδομάδες με τον πρόεδρο της ΝΔ.
parapolitika.gr
Στη νέα ηγετική ομάδα της ΝΔ εντάσσονται πλέον οι πρώην υπουργοί Θανάσης Γιαννόπουλος και Μάκης Γιακουμάτος, καθώς με απόφαση του Σαμαρά αναλαμβάνουν τομεάρχης Υγείας ο πρώτος και αναπληρωτής τομεάρχης ο δεύτερος
Σημαντικό ρόλο για την αναβάθμιση του κ. Γιαννόπουλου στα ηγετικά κλιμάκια της Ρηγίλλης, είχε παίξει εδώ και εβδομάδες, ο αντιπρόεδρος του κόμματος Δημήτρης Αβραμόπουλος σε συνάντηση που είχε πριν μερικές εβδομάδες με τον πρόεδρο της ΝΔ.
parapolitika.gr
Ο Απόστολος Γκλέτσος άνοιξε παράπλευρο στα διόδια Πελασγίας
Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com
Ένταση στα διόδια Πελασγίας, όταν ο δήμαρχος Στυλίδας Απόστολος Γκλέτσος, με μηχανήματα του Δήμου άνοιξε έναν παράπλευρο δρόμο, έτσι ώστε να διέρχονται χωρίς να πληρώνουν οι κάτοικοι της Πελασγίας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κ. Γκλέτσος βρέθηκε και ο ίδιος πάνω στο χωματουργικό μηχάνημα του Δήμου Στυλίδας για να γκρεμίσει τις παράπλευρες μπάρες. Μάλιστα κάποια στιγμή προκλήθηκε ένταση όταν αστυνομικοί προσπάθησαν μάταια να τον εμποδίσουν.
Στην περιοχή όπου βρίσκονται ισχυρές δυνάμεις της αστυνομίας από την Φθιώτιδα και τη Μαγνησία, οι διαβουλεύσεις είναι σε εξέλιξη. Παράλληλα συνεργεία της εταιρίας που εκμεταλλεύεται τα διόδια βρίσκονται στο σημείο προκειμένου να αποκαταστήσουν τις ζημιές μόλις απομακρυνθούν τα μηχανήματα του δήμου της Στυλίδας.
Αξίζει να θυμίσουμε ότι οι κάτοικοι της ανατολικής Φθιώτιδας δεν έχουν άλλο δρόμο για να μετακινηθούν εσωτερικά στο δήμο και είναι υποχρεωμένοι να περνούν από τα διόδια.
Στους κατοίκους της περιοχής έχουν δοθεί κάρτες ελεύθερης διέλευσης μόνο από τα διόδια της Πελασγίας, αλλά για ένα μικρό διάστημα είχαν ακυρωθεί. Τα τελευταία εικοσιτετράωρα μετά από διαβουλεύσεις και διαπραγματεύσεις ισχύουν εκ νέου οι συγκεκριμένες άδειες.
Πάντως ο δήμαρχος της Στυλίδας κ. Απόστολος Γκλέτσος δηλώνει σε όλους του τόνους ότι στόχος του είναι «να αποκαταστήσει την απρόσκοπτη και χωρίς κόστος επικοινωνία μεταξύ των δημοτικών διαμερισμάτων του δήμου του…» και μάλιστα όπως δήλωσε, δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να επανέλθει εκ νέου στην περιοχή των διοδίων.
Γιατί χτύπησε "κόκκινο" ο Γκλέτσος!!!
Ξέρετε γιατί ο Γκλέτσος χτυπάει κόκκινο με το σπάσιμο της μπάρας; Απλά γιατί οι πολίτες θέλουν κάποιον να μη λέει τίποτα αλλά να κάνει κάτι.
Οι άλλοι; Ορίστε; Τι κάνουν οι ντόπιοι αυτοδιοικητικοί για τα διόδια;
Ο Κοτρωνιάς το μελετάει το θέμα (για τρία χρόνια), η Τζένη δεν το σκέφτεται!
Ο Κλέαρχος είναι από την Βοιωτία, συνεπώς περιμένει να τον ενημερώσει ο Χειμάρας!
Ούτως ώστε να στηρίξει τις συμβάσεις παραχώρησης του Σουφλιά, που τις εκθειάζει κι ο Ρέππας!
Στην περιοχή όπου βρίσκονται ισχυρές δυνάμεις της αστυνομίας από την Φθιώτιδα και τη Μαγνησία, οι διαβουλεύσεις είναι σε εξέλιξη. Παράλληλα συνεργεία της εταιρίας που εκμεταλλεύεται τα διόδια βρίσκονται στο σημείο προκειμένου να αποκαταστήσουν τις ζημιές μόλις απομακρυνθούν τα μηχανήματα του δήμου της Στυλίδας.
Αξίζει να θυμίσουμε ότι οι κάτοικοι της ανατολικής Φθιώτιδας δεν έχουν άλλο δρόμο για να μετακινηθούν εσωτερικά στο δήμο και είναι υποχρεωμένοι να περνούν από τα διόδια.
Στους κατοίκους της περιοχής έχουν δοθεί κάρτες ελεύθερης διέλευσης μόνο από τα διόδια της Πελασγίας, αλλά για ένα μικρό διάστημα είχαν ακυρωθεί. Τα τελευταία εικοσιτετράωρα μετά από διαβουλεύσεις και διαπραγματεύσεις ισχύουν εκ νέου οι συγκεκριμένες άδειες.
Πάντως ο δήμαρχος της Στυλίδας κ. Απόστολος Γκλέτσος δηλώνει σε όλους του τόνους ότι στόχος του είναι «να αποκαταστήσει την απρόσκοπτη και χωρίς κόστος επικοινωνία μεταξύ των δημοτικών διαμερισμάτων του δήμου του…» και μάλιστα όπως δήλωσε, δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να επανέλθει εκ νέου στην περιοχή των διοδίων.
Γιατί χτύπησε "κόκκινο" ο Γκλέτσος!!!
Ξέρετε γιατί ο Γκλέτσος χτυπάει κόκκινο με το σπάσιμο της μπάρας; Απλά γιατί οι πολίτες θέλουν κάποιον να μη λέει τίποτα αλλά να κάνει κάτι.
Οι άλλοι; Ορίστε; Τι κάνουν οι ντόπιοι αυτοδιοικητικοί για τα διόδια;
Ο Κοτρωνιάς το μελετάει το θέμα (για τρία χρόνια), η Τζένη δεν το σκέφτεται!
Ο Κλέαρχος είναι από την Βοιωτία, συνεπώς περιμένει να τον ενημερώσει ο Χειμάρας!
Ούτως ώστε να στηρίξει τις συμβάσεις παραχώρησης του Σουφλιά, που τις εκθειάζει κι ο Ρέππας!
φωτ. από pelasgia.blogspot.com
Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011
Γιατί δεν έχει διανοιχτεί ο δρόμος δίπλα στο Γαλαξία εδώ και 16 χρόνια ;
Αναρτήθηκε από.....energoipoliteskv.blogspot.com
Ήταν Tετάρτη πρωί παραμονή Θεοφανίων,ημέρα πλήρους νηστείας
Παρκάρισα το αυτοκίνητό μου παράλληλα στο ρέμα. Αφού έκανα τα ψώνια μου και βγήκα να πάω στο αυτοκίνητο είδα κάποιους που τσακωνόντουσαν μπροστά στο αυτοκίνητο μου.
Πηγαίνοντας πιο κοντά ρώτησα να μάθω τι συμβαίνει . Μου είπανε ότι είχανε τρακάρει και ο ένας έριχνε το φταίξιμο στον άλλον. Κοιτάζοντας το αυτοκίνητο μου είδα ότι ο προφυλακτήρας του αυτοκινήτου μου είχεστραπατσαριστεί .
Ρώτησα τον έναν εκ τον δυο που τσακωνόντουσαν και μου είπε ότι ο άλλος με τον οποίο τσακωνόταν βούλιαξε τον προφυλακτήρα τού αυτοκινήτου μου με το αυτοκίνητό του διότι τον έσπρωξε αυτός και έπεσε επάνω μου.
Προσπάθησα να βρω άκρη για το ποιος έφταιγε αλλά δυστυχώς δεν το κατόρθωσα καθότι ο ένας τα έριχνε στον άλλο και πάει λέγοντας καί κλέγοντάς. Δέν μέ πολυένοιαξε μιάς καί έχω μικτή ασφάλεια ΑΛΛΑ μού κέντρισε τό ενδιαφέρον σχετικά μέ τόν χώρο καί άρχισα νά ψάχνω τό πολεοδομικό σχέδιο Καμένων Βούρλων καί δέςται τί βρήκα( κατά μήκος του ρέματος καί παράλληλα με το ρέμα
προβλέπεται διάνοιξη δρόμου από το Σχέδιο του 1994. ( βλ. το σχέδιο).
Μα καλά εδώ και 16 χρόνια υπάρχει αδιάνοικτος δρόμος μέσα στο κέντρο της Λουτροπόλεως που προβλέπεται από το Σχέδιο και με τον οποίο αδιάνοικτο δρόμο έβγαλε την άδεια του κτιρίου ο Γαλαξίας..
Όταν συγκεκριμένα σε αυτό το χώρο που συναντώνται για να κάνουν τα καθημερινά τους ψώνια χιλιάδες άνθρωποι και κινδυνεύουν ανά πάσα στιγμή να τρακάρουν με τον άλλο επειδή υπάρχει αυτή η αναρχία στο κυκλοφοριακό που θυμίζει Ινδία ίσως και Πακιστάν.
Ο χώρος δε αυτός του δρόμου χρησιμοποιείται από τον Γαλαξία για πάρκιν.
Εκτός των άλλων έχει καταστρέψει με τα φορτηγά που ανεφοδιάζουν τον Γαλαξία καθημερινά, το πεζοδρόμιο μπροστά στον εθνικό δρόμο, και δεν έχουν φιλοτιμηθεί να πουν οι διοικούντες ότι εδώ εμείς κάνουμε τι δουλεία μας παράνομα και έχουμε προκαλέσει ζημιά στο δρόμο και το πεζοδρόμιο που κινούνται οι πεζοί δεν πρέπει να αποκαταστήσουμε αυτή την ζημιά.
Καρφί δεν τους καίγεται !!!
Τι επέκταση σχεδίου περιμένουν οι δημότες να γίνει αφού όλες οι προηγούμενες ηγεσίες του Δήμου δεν έχουν κατορθώσει να διανοίξουν ακόμη ένα δρόμο 70 μέτρων που προβλέπεται από το Σχέδιο εδώ και 16 χρόνια παρακαλώ και δεν έχουν δε και καμιά υποχρέωση οικονομική έναντι του ιδιώτη .
Αντίθετα από τήν πολυετή χρήση ο Ιδιώτης ανταποδοτικά έχει οικονομική υποχρέωση έναντι τού Δήμου καί κατ΄επέκταση τών Δημοτων νά προχωρήσει σέ άμεση αποκατάσταση τών ζημιών πού έχει προκαλέσει , νά προχωρήσει επίσης στήν διάνοιξη τού δρόμου ,επίσης στήν κατασκεύη πεζοδρομίων καί έν γένει στήν αποκατάσταση ικάθε παραβατικότητας σταματόντας νά προκαλει διαφορετικά θά είμαστε απεναντι από τό ΡΕΜΑ ! ! !
ΕΠΕΤΕΤΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΡΕΠΟΡΤΑΖ.......
Γιά τό studio-1.gr
Ζαγγανας Νίκος
Εστάλη στο Blog απο τον
Διευθυντή του Studio-1.gr κ. Ζαγγανά Νίκο
Ήταν Tετάρτη πρωί παραμονή Θεοφανίων,ημέρα πλήρους νηστείας
(ΟΥΤΕ ΛΑΔΙ ΔΕΝ ΤΡΩΝΕ ΠΑΙΔΑΚΙ'Μ ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΕΛΕΓΕ ΚΑΙ Η ΣΥΓΧΩΡΕΜΕΝΗ Η ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ)
και είχα πάει να ψωνίσω διάφορα νηστίσημα πράγματα για το σπίτι μου στό super market, πολυκαταστημα,discaound,mpakaliko(θα μάς δείξει η έρευνα τί είναι) Γαλαξία στην Αττική. Παρκάρισα το αυτοκίνητό μου παράλληλα στο ρέμα. Αφού έκανα τα ψώνια μου και βγήκα να πάω στο αυτοκίνητο είδα κάποιους που τσακωνόντουσαν μπροστά στο αυτοκίνητο μου.
Πηγαίνοντας πιο κοντά ρώτησα να μάθω τι συμβαίνει . Μου είπανε ότι είχανε τρακάρει και ο ένας έριχνε το φταίξιμο στον άλλον. Κοιτάζοντας το αυτοκίνητο μου είδα ότι ο προφυλακτήρας του αυτοκινήτου μου είχεστραπατσαριστεί .
Ρώτησα τον έναν εκ τον δυο που τσακωνόντουσαν και μου είπε ότι ο άλλος με τον οποίο τσακωνόταν βούλιαξε τον προφυλακτήρα τού αυτοκινήτου μου με το αυτοκίνητό του διότι τον έσπρωξε αυτός και έπεσε επάνω μου.
Προσπάθησα να βρω άκρη για το ποιος έφταιγε αλλά δυστυχώς δεν το κατόρθωσα καθότι ο ένας τα έριχνε στον άλλο και πάει λέγοντας καί κλέγοντάς. Δέν μέ πολυένοιαξε μιάς καί έχω μικτή ασφάλεια ΑΛΛΑ μού κέντρισε τό ενδιαφέρον σχετικά μέ τόν χώρο καί άρχισα νά ψάχνω τό πολεοδομικό σχέδιο Καμένων Βούρλων καί δέςται τί βρήκα( κατά μήκος του ρέματος καί παράλληλα με το ρέμα
προβλέπεται διάνοιξη δρόμου από το Σχέδιο του 1994. ( βλ. το σχέδιο).
Μα καλά εδώ και 16 χρόνια υπάρχει αδιάνοικτος δρόμος μέσα στο κέντρο της Λουτροπόλεως που προβλέπεται από το Σχέδιο και με τον οποίο αδιάνοικτο δρόμο έβγαλε την άδεια του κτιρίου ο Γαλαξίας..
Όταν συγκεκριμένα σε αυτό το χώρο που συναντώνται για να κάνουν τα καθημερινά τους ψώνια χιλιάδες άνθρωποι και κινδυνεύουν ανά πάσα στιγμή να τρακάρουν με τον άλλο επειδή υπάρχει αυτή η αναρχία στο κυκλοφοριακό που θυμίζει Ινδία ίσως και Πακιστάν.
Ο χώρος δε αυτός του δρόμου χρησιμοποιείται από τον Γαλαξία για πάρκιν.
Εκτός των άλλων έχει καταστρέψει με τα φορτηγά που ανεφοδιάζουν τον Γαλαξία καθημερινά, το πεζοδρόμιο μπροστά στον εθνικό δρόμο, και δεν έχουν φιλοτιμηθεί να πουν οι διοικούντες ότι εδώ εμείς κάνουμε τι δουλεία μας παράνομα και έχουμε προκαλέσει ζημιά στο δρόμο και το πεζοδρόμιο που κινούνται οι πεζοί δεν πρέπει να αποκαταστήσουμε αυτή την ζημιά.
Καρφί δεν τους καίγεται !!!
Τι επέκταση σχεδίου περιμένουν οι δημότες να γίνει αφού όλες οι προηγούμενες ηγεσίες του Δήμου δεν έχουν κατορθώσει να διανοίξουν ακόμη ένα δρόμο 70 μέτρων που προβλέπεται από το Σχέδιο εδώ και 16 χρόνια παρακαλώ και δεν έχουν δε και καμιά υποχρέωση οικονομική έναντι του ιδιώτη .
Αντίθετα από τήν πολυετή χρήση ο Ιδιώτης ανταποδοτικά έχει οικονομική υποχρέωση έναντι τού Δήμου καί κατ΄επέκταση τών Δημοτων νά προχωρήσει σέ άμεση αποκατάσταση τών ζημιών πού έχει προκαλέσει , νά προχωρήσει επίσης στήν διάνοιξη τού δρόμου ,επίσης στήν κατασκεύη πεζοδρομίων καί έν γένει στήν αποκατάσταση ικάθε παραβατικότητας σταματόντας νά προκαλει διαφορετικά θά είμαστε απεναντι από τό ΡΕΜΑ ! ! !
ΕΠΕΤΕΤΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΡΕΠΟΡΤΑΖ.......
Γιά τό studio-1.gr
Ζαγγανας Νίκος
Τι είδους σπίθες θα ανάψουμε;
Αναρτήθηκε από....energoipoliteskv.blogspot.com
Γράφει ο Γιάννης Κων. Κρούσος
Άρχισε η πανελλαδική συγκρότηση της «Σπίθας», δια της εκλογής «αντιπροσώπων».
Γράφει ο Γιάννης Κων. Κρούσος
Άρχισε η πανελλαδική συγκρότηση της «Σπίθας», δια της εκλογής «αντιπροσώπων».
Καταστατικές αρχές αντιπροσωπευτικής «δημοκρατίας» δημιουργούνται σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, με σκοπό να προστατεύσουν το κίνημα της Σπίθας, από αυτό που σήμερα συμβαίνει στα κόμματα και το οποίο «αντιπροσωπεύει» μόνο ολιγαρχικές ορέξεις και προσωπικά συμφέροντα.
Αν αναζητάμε τρόπους, ιδέες και σκέψεις, στο πρόσφατο παρελθόν ή και στο παρόν, προσπαθώντας να διασφαλίσουμε τη δημοκρατικότητα ενός νεογέννητου και λαογέννητου κινήματος, το μόνο που θα γίνει είναι να αναπαράγουμε το πρόσφατο παρελθόν και το τραγικό παρόν. Θα προσφέρουμε και θα εξασφαλίσουμε μέλλον στην αθλιότητα που λέγεται αντιπροσωπευτική «δημοκρατία» και η οποία δεν είναι δημοκρατία.
Η ιδέα πως μπορεί κάποιος να αντιπροσωπεύσει κάποιον άλλον θα ήταν κωμική, αν δεν ήταν ύβρις και προσβολή.
Ίσως, αυτό να μην μπορεί να έχει εφαρμογή σε μια κοινωνία, όπου οι άνθρωποι εσκεμμένα δεν έχουν την ίδια παιδεία, τις ίδιες γνώσεις και τις ίδιες δυνατότητες και ικανότητες. Βάση του ωραίου ανθρώπου και των συστημάτων αυτοκυβέρνησης, είναι η παιδεία. Κι αυτή η προϋπόθεση για ολοκληρωμένη ανάπτυξη δημοκρατίας λείπει, έτσι ώστε να μπορούν οι λίγοι να κυριαρχούν και να επιβάλλονται πάνω στα πλήθη, εκμεταλλευόμενοι την άγνοια.
Όμως, μπορούν να υπάρξουν «ενδιάμεσες» διαδικασίες, οι οποίες θα διασφαλίζουν την ισότητα και την αποτελεσματικότητα, θα προστατεύουν τη δημοκρατία από ....
την αδυναμία διοίκησης κάποιων και, παράλληλα, θα εμποδίζουν τον πελατειακό εκφυλισμό και την αναπαραγωγή της λογικής των «καταλληλότερων». Αυτά μπορεί να είναι ένα κράμα εκλογής και κλήρωσης, η ανακλητότητα και ο περιορισμός της δυνατότητας επανεκλογής. Αλλά, σίγουρα, θα υπάρχουν και κάποιοι άλλοι πολλοί τρόποι, που δεν μπορεί να σκεφτεί ο γράφων. Είναι, όμως, πρόθυμος να θαυμάσει.
Η «εκλογή αντιπροσώπων» δεν είναι δημοκρατία. Εμπεριέχει το σπέρμα της καταστροφής. Ο ρομαντισμός της αρχής, σύντομα θα υποκατασταθεί από τη βουλιμία κάποιων λίγων, που θα επωφεληθούν, έχοντας περισσότερες «ικανότητες» και θρασύτερο χαρακτήρα, πιθανά κενό περιεχομένου. Είναι θέμα χρόνου η επανάληψη της διακυβέρνησης των μετρίων και των εξωνημένων. Είναι κάτι που το έχουμε ξαναζήσει. Η ιστορία το έχει ξαναδεί.
Είναι παρόν στις διαδικασίες ίδρυσης ενός κινήματος το αίσθημα ιδιοκτησίας ή συνιδιοκτησίας από αυτούς που έτυχε πρώτοι να μοχθήσουν για να ανάψουν οι πρώτες σπίθες. Είναι εδώ, ανάμεσα μας, η ανάγκη για εξουσία, το δικαίωμα της απόφασης και η επιθυμία για παραγωγή εντολών. Είναι κάπου ανάμεσα μας, είμαι εγώ, με χίλιες δυο δικαιολογίες, η ολιγαρχική αντίληψη, πως ξέρω περισσότερα και δικαιούμαι περισσότερα. Ποτέ δεν θα την ομολογήσουμε, αλλά υπάρχει. Την έχω εγώ.
Με τις σφραγίδες και τη δημοσιότητα, που θα προσφέρει η Σπίθα, εύκολα, φτιάχνεται η νέα "αναγνωρισιμότητα", η επένδυση στη φιλαυτία και το ικανότερο εγώ.
Κι όλα αυτά, μαζί, βοηθιούνται από την αδράνεια των πολλών. Από την λογική των πολλών που λέει "εγώ συμφωνώ, αλλά σε εξουσιοδοτώ να μιλάς για μένα". Η ολιγαρχική αντίληψη μέσα στα μεγάλα κινήματα ενισχύεται, και από τη λογική των πολλών και ωραίων ανθρώπων, που απέχουν και δηλώνουν αδιάφοροι, εν ονόματι μιας κάποιας σοβαρής διαφωνίας ή μιας σπουδαίας και τελείας "καθαρότητας". Είναι η "καθαρότητα", που δε θέλει να λερωθεί, από το συγχρωτισμό με τους πολλούς ανθρώπους. Είναι η τέλεια και ωραία "ιδεολογία", που στο όνομα της "καθαρότητας", στην πράξη, υπηρετεί τη διαίρεση και τη διαιώνιση του σημερινού ολιγαρχικού πολιτεύματος. Είναι ο κομμουνιστής, που δεν θέλει να "μπλέξει" με τον εθνικιστή, ο αριστερός με το δεξιό, ο πούρος φιλελεύθερος με τον λιγότερο πούρο, ο χριστιανός με τον άθεο, ο άνθρωπος με τον άλλο άνθρωπο. H ολιγαρχική αντίληψη και τα ολιγαρχικά καθεστώτα στηρίζονται από τις "καθαρότητες" που δεν αγαπούν τη δημοκρατία, ό,τι κι αν λέν στα λόγια. Οι "καθαρότητες", οι "αυθεντίες", που βρίζουν την "άλλη αυθεντία" και αντίστροφα. Οι αυθεντίες που φοβούνται τους πολλούς, τον διάλογο και τις αποφάσεις της εκκλησίας των πολιτών. Kι όλα αυτά, τώρα. Που έχουμε κατοχή. Τα πάντα στην υπηρεσία της ...μη συνάντησης μας.
Η βάση της δημοκρατίας, χωρίς κανένα επίθετο, είναι η ελευθερία, η ισότητα, η ομοιότητα, ο πολίτης. Κυρίως ο πολίτης, ο άνθρωπος. Συνεκτικός κρίκος μιας κοινωνίας σε δημιουργική δράση, είναι ο έμπρακτος αλληλοσεβασμός, η αγάπη, η φιλία, η αδελφότητα, ο βαθύς ανθρώπινος δεσμός, η σχέση, ο έρωτας.
«Κάθε δημοκρατία αποβλέπει στην ελευθερία. Το πρώτο χαρακτηριστικό της δημοκρατίας είναι «το εν μέρει άρχεσθαι και άρχειν», η εναλλαγή των κυβερνώντων και των κυβερνωμένων, η εκ περιτροπής άσκηση της κυβέρνησης (και όχι της εξουσίας)».
Στη δημοκρατία θεωρείται δίκαιο να αναγνωρίζεται ότι κάθε πολίτης πρέπει να έχει ίσο μερίδιο, και άρα ισότητα να ορίζεται με βάση τον αριθμό των πολιτών και όχι με βάση την κοινωνική του αξία ή θέση.
Η ελευθερία του άρχειν και άρχεσθαι δεν ταυτίζεται με την ελευθερία που προσφέρει η «αντιπροσωπευτική δημοκρατία» και είναι ο πρώτος όρος για ένα δημοκρατικό πολίτευμα. Και το κίνημα που θέλει να γίνει Σπίθα και φωτιά, απελευθερωτική δεν ξεκινά καλά. Εμπεριέχει την καταστροφή και την αναπαραγωγή του συστήματος της καταστροφής. Πολύπλοκοι τρόποι εξασφαλίζουν δύναμη σε κάποιους σε βάρος άλλων. Το χρήμα, η κατοχή ΜΜΕ, η ρητορική δεινότητα, το δικό μου πιθανά ωραίο γράφειν, σε συνδυασμό με λάθος παιδεία και λάθος αξίες, εξασφαλίζουν «αναγνωρισιμότητα» και δίνουν πλεονέκτημα σε κάποιους να είναι περισσότερο θαυμαστοί και πιο ίσοι.
Ο δεύτερος όρος για ένα δημοκρατικό πολίτευμα είναι πως η ελευθερία έχει κι ένα ακόμα χαρακτηριστικό: να ζει ο καθένας όπως θέλει.Από αυτή την απαίτηση προκύπτει η ιδέα να μην είναι κανένας κυβερνώμενος, και από κανέναν απολύτως, ειδεμή, αν δηλαδή αυτό δεν είναι δυνατό, μόνο εκ περιτροπής. «εντεύθεν δ’ ελήλυθε το μη άρχεσθαι, μάλιστα μεν υπό μηδενός, ει δε μη, κατά μέρος». Κι έτσι, από την ελευθερία περνάμε στην ισότητα.
Αν θέλουμε να αρνηθούμε την ολιγαρχική αθλιότητα που σήμερα ζούμε, πρέπει να την αλλάξουμε και όχι να την αναπαράγουμε και να αντικαταστήσουμε μόνο τα πρόσωπα. Η αντιπροσωπευτική και κομματική «δημοκρατία» εμπεριέχει το σπέρμα της ολιγαρχίας, του καταλληλότερου, του ικανότερου.
Μια κοινωνία χωρίς κυβέρνηση, χωρίς ρητή εξουσία είναι αδιανόητη. Στο ατομικό πεδίο η αυτοκυβέρνηση είναι απόλυτη. Στην περίπτωση κατά την οποία αυτό δεν είναι δυνατό, δηλαδή στο κοινωνικό πεδίο, η λύση που μένει, για να μην είναι κάποιος πάντα κυβερνώμενος και κάποιος άλλος πάντα κυβερνών, είναι η εναλλάξ άσκηση της κυβέρνησης.
Ο κάθε πολίτης κυβερνάται από όλους αλλά και όλοι κυβερνώνται εκ περιτροπής από κάθε πολίτη. Οι κυβερνώντες ορίζονται με κλήρωση, ή όλοι ή αυτοί των οποίων τα καθήκοντα δεν απαιτούν ειδική εμπειρία και γνώση. Για την ανάδειξη των κυβερνώντων δεν επιβάλλεται καμία οικονομική εισφορά ή είναι πολύ μικρή. Όλες οι κυβερνητικές ευθύνες, πλην των στρατιωτικών, δεν αναλαμβάνονται για δεύτερη φορά από τον ίδιο άνθρωπο ή όσες αναλαμβάνονται είναι λίγες και για λίγες φορές. Οι θητείες των κυβερνώντων είναι ολιγόχρονες ή όλες ή όσες είναι δυνατόν. Όλοι μπορούν να δικάζουν , επιλεγόμενοι μεταξύ όλων, και για όλες τις υποθέσεις ή για τις περισσότερες και τις σπουδαιότερες. Και τέλος:
«Η συνέλευση του λαού είναι κυρίαρχη σε όλους τους τομείς ή στους πιο σημαντικούς. Καμία δημόσια αρχή δεν είναι κυρίαρχη σε σχέση με κάποια άλλη, παρά σε λίγες περιπτώσεις. Η πιο δημοκρατική δημόσια αρχή είναι η βουλή» (Προφανώς άλλη από τη «βουλή των ελλήνων»).
Πολίτης είναι αυτός που συμμετέχει σε μια εξουσία, και αυτός που είναι ικανός να κυβερνά αλλά και να κυβερνάται.
Αν τίθεται θέμα συζήτησης και αέναης θέσμισης, τροποποίησης και αυτοθέσμισης, για τα μεγάλα κοινωνικά σύνολα και τις μεγάλες συλλογικότητες, δεν τίθεται κανένα θέμα «αντιπροσώπευσης» στα μικρά σύνολα του μεγάλου κινήματος που λέγεται Σπίθα:
Κληρωτοί αντιπρόσωποι, που υλοποιούν απλά προϋπάρχουσες αποφάσεις, εκ περιτροπής και εναλλασσόμενη εκπροσώπηση και κυρίως συμμετοχή όλων. Αυτοκυβέρνηση, αυτοδιαχείριση.
Η «εκλογή» εμπεριέχει την αναπαραγωγή του άθλιου ολιγαρχικού σήμερα, οδηγεί στον εκφυλισμό, τη συρρίκνωση και τη διαιώνιση της ολιγαρχικής διακυβέρνησης των κοινωνιών.
Όλα τα παραπάνω, αντλήθηκαν από τη γραμματεία που μας άφησε η ατελής, αλλά μεγαλειώδης διαδικασία 500 χρόνων δημοκρατικής αυτοθέσμισης. Από τους «θεσμοθέτες» και τον Δράκοντα, από το Σόλωνα και τον Περικλή, ως την κατάλυση της δημοκρατίας από τις μεγάλες αυτοκρατορίες, μια γωνιά της γης ζούσε το ολοδικό της τρόπο δημιουργίας. Η πρώτη, η μοναδική, η ανερμήνευτη εμφάνιση της έννοιας της δημοκρατίας. Μεγαλειώδης και ατελής.
Γιατί στην Ελλάδα και όχι κάπου αλλού στον κόσμο συνέβησαν όλα τα θαυμαστά; Ποιο το «μυστικό», η αιτία, η ομορφιά, η δύναμη; Σκέψη τόλεγαν. Ελεύθερη, αέναη κίνηση ανεμόεσσας σκέψης που παρατηρούσε τα γύρω της, με το άσβεστο πάθος του «θαυμάζειν». Αυτή είναι η δημιουργός αιτία της άσβεστης ως τα σήμερα πνευματικής ομορφιάς και δημιουργικής φλόγας. Αυτή πρέπει να είναι η δημιουργός του μέλλοντος μας και όχι τα αναμασήματα μιας πολιτικής, που έχει για ορισμό «το μίζερο εφικτό» και όχι την ανθρώπινη δυνατότητα. Μπορούμε.
Η Σπίθα, εμείς, η Ελλάδα, οι άνθρωποι, ο πλανήτης, δεν έχουμε ανάγκη τους μοντέρνους –ισμούς που αναπαράγουν την ολιγαρχία. Βιώνουμε 322 χρόνια αναπαραγωγής, σε πολλές παραλλαγές, αυτού που λέγεται «αντιπροσωπευτικότητα», το οποίο είναι ένα από τα πολλά ονόματα της ολιγαρχίας.
Τόσο μακρινή και τόσο κοντινή, η σκέψη, που συμπτωματικά ήταν ελληνική έδωσε την πρώτη ύλη, για όσα έγραψα. Είναι ιδέες και σκέψεις, πράξεις ως σπέρμα και όχι προς αντιγραφή. Και, σίγουρα, δεν είναι "ιδεολογία": Ένα ακόμα κουτάκι, ένα ακόμα καλούπι, μια φυλακή της ελεύθερης σκέψης.
Με βοήθησαν ο Αριστοτέλης και ο φίλος μου Νίκος Ηλιόπουλος.
Ευχαριστώ, που με διαβάσατε.
Γράφουμε ιστορία.
Γιάννης Κων. Κρούσος
ΥΓ. Δεν μπορώ να αντιπροσωπεύσω ούτε τον εαυτό μου. Όλο το σκάει. Δραπέτης φυλακών, αενάως καταζητούμενος. Άντε να τον μαζέψεις, να τον συμμορφώσεις και να τον εκπροσωπήσεις. Πόσο μάλλον χιλιάδες άλλους , πιο όμορφους ανθρώπους και κυρίως τα παιδιά. Κλήρωση ή θάνατος του ονείρου, πάνω στη γέννα.
Από...... Ithacanet
Αν αναζητάμε τρόπους, ιδέες και σκέψεις, στο πρόσφατο παρελθόν ή και στο παρόν, προσπαθώντας να διασφαλίσουμε τη δημοκρατικότητα ενός νεογέννητου και λαογέννητου κινήματος, το μόνο που θα γίνει είναι να αναπαράγουμε το πρόσφατο παρελθόν και το τραγικό παρόν. Θα προσφέρουμε και θα εξασφαλίσουμε μέλλον στην αθλιότητα που λέγεται αντιπροσωπευτική «δημοκρατία» και η οποία δεν είναι δημοκρατία.
Η ιδέα πως μπορεί κάποιος να αντιπροσωπεύσει κάποιον άλλον θα ήταν κωμική, αν δεν ήταν ύβρις και προσβολή.
Ίσως, αυτό να μην μπορεί να έχει εφαρμογή σε μια κοινωνία, όπου οι άνθρωποι εσκεμμένα δεν έχουν την ίδια παιδεία, τις ίδιες γνώσεις και τις ίδιες δυνατότητες και ικανότητες. Βάση του ωραίου ανθρώπου και των συστημάτων αυτοκυβέρνησης, είναι η παιδεία. Κι αυτή η προϋπόθεση για ολοκληρωμένη ανάπτυξη δημοκρατίας λείπει, έτσι ώστε να μπορούν οι λίγοι να κυριαρχούν και να επιβάλλονται πάνω στα πλήθη, εκμεταλλευόμενοι την άγνοια.
Όμως, μπορούν να υπάρξουν «ενδιάμεσες» διαδικασίες, οι οποίες θα διασφαλίζουν την ισότητα και την αποτελεσματικότητα, θα προστατεύουν τη δημοκρατία από ....
την αδυναμία διοίκησης κάποιων και, παράλληλα, θα εμποδίζουν τον πελατειακό εκφυλισμό και την αναπαραγωγή της λογικής των «καταλληλότερων». Αυτά μπορεί να είναι ένα κράμα εκλογής και κλήρωσης, η ανακλητότητα και ο περιορισμός της δυνατότητας επανεκλογής. Αλλά, σίγουρα, θα υπάρχουν και κάποιοι άλλοι πολλοί τρόποι, που δεν μπορεί να σκεφτεί ο γράφων. Είναι, όμως, πρόθυμος να θαυμάσει.
Η «εκλογή αντιπροσώπων» δεν είναι δημοκρατία. Εμπεριέχει το σπέρμα της καταστροφής. Ο ρομαντισμός της αρχής, σύντομα θα υποκατασταθεί από τη βουλιμία κάποιων λίγων, που θα επωφεληθούν, έχοντας περισσότερες «ικανότητες» και θρασύτερο χαρακτήρα, πιθανά κενό περιεχομένου. Είναι θέμα χρόνου η επανάληψη της διακυβέρνησης των μετρίων και των εξωνημένων. Είναι κάτι που το έχουμε ξαναζήσει. Η ιστορία το έχει ξαναδεί.
Είναι παρόν στις διαδικασίες ίδρυσης ενός κινήματος το αίσθημα ιδιοκτησίας ή συνιδιοκτησίας από αυτούς που έτυχε πρώτοι να μοχθήσουν για να ανάψουν οι πρώτες σπίθες. Είναι εδώ, ανάμεσα μας, η ανάγκη για εξουσία, το δικαίωμα της απόφασης και η επιθυμία για παραγωγή εντολών. Είναι κάπου ανάμεσα μας, είμαι εγώ, με χίλιες δυο δικαιολογίες, η ολιγαρχική αντίληψη, πως ξέρω περισσότερα και δικαιούμαι περισσότερα. Ποτέ δεν θα την ομολογήσουμε, αλλά υπάρχει. Την έχω εγώ.
Με τις σφραγίδες και τη δημοσιότητα, που θα προσφέρει η Σπίθα, εύκολα, φτιάχνεται η νέα "αναγνωρισιμότητα", η επένδυση στη φιλαυτία και το ικανότερο εγώ.
Κι όλα αυτά, μαζί, βοηθιούνται από την αδράνεια των πολλών. Από την λογική των πολλών που λέει "εγώ συμφωνώ, αλλά σε εξουσιοδοτώ να μιλάς για μένα". Η ολιγαρχική αντίληψη μέσα στα μεγάλα κινήματα ενισχύεται, και από τη λογική των πολλών και ωραίων ανθρώπων, που απέχουν και δηλώνουν αδιάφοροι, εν ονόματι μιας κάποιας σοβαρής διαφωνίας ή μιας σπουδαίας και τελείας "καθαρότητας". Είναι η "καθαρότητα", που δε θέλει να λερωθεί, από το συγχρωτισμό με τους πολλούς ανθρώπους. Είναι η τέλεια και ωραία "ιδεολογία", που στο όνομα της "καθαρότητας", στην πράξη, υπηρετεί τη διαίρεση και τη διαιώνιση του σημερινού ολιγαρχικού πολιτεύματος. Είναι ο κομμουνιστής, που δεν θέλει να "μπλέξει" με τον εθνικιστή, ο αριστερός με το δεξιό, ο πούρος φιλελεύθερος με τον λιγότερο πούρο, ο χριστιανός με τον άθεο, ο άνθρωπος με τον άλλο άνθρωπο. H ολιγαρχική αντίληψη και τα ολιγαρχικά καθεστώτα στηρίζονται από τις "καθαρότητες" που δεν αγαπούν τη δημοκρατία, ό,τι κι αν λέν στα λόγια. Οι "καθαρότητες", οι "αυθεντίες", που βρίζουν την "άλλη αυθεντία" και αντίστροφα. Οι αυθεντίες που φοβούνται τους πολλούς, τον διάλογο και τις αποφάσεις της εκκλησίας των πολιτών. Kι όλα αυτά, τώρα. Που έχουμε κατοχή. Τα πάντα στην υπηρεσία της ...μη συνάντησης μας.
Η βάση της δημοκρατίας, χωρίς κανένα επίθετο, είναι η ελευθερία, η ισότητα, η ομοιότητα, ο πολίτης. Κυρίως ο πολίτης, ο άνθρωπος. Συνεκτικός κρίκος μιας κοινωνίας σε δημιουργική δράση, είναι ο έμπρακτος αλληλοσεβασμός, η αγάπη, η φιλία, η αδελφότητα, ο βαθύς ανθρώπινος δεσμός, η σχέση, ο έρωτας.
«Κάθε δημοκρατία αποβλέπει στην ελευθερία. Το πρώτο χαρακτηριστικό της δημοκρατίας είναι «το εν μέρει άρχεσθαι και άρχειν», η εναλλαγή των κυβερνώντων και των κυβερνωμένων, η εκ περιτροπής άσκηση της κυβέρνησης (και όχι της εξουσίας)».
Στη δημοκρατία θεωρείται δίκαιο να αναγνωρίζεται ότι κάθε πολίτης πρέπει να έχει ίσο μερίδιο, και άρα ισότητα να ορίζεται με βάση τον αριθμό των πολιτών και όχι με βάση την κοινωνική του αξία ή θέση.
Η ελευθερία του άρχειν και άρχεσθαι δεν ταυτίζεται με την ελευθερία που προσφέρει η «αντιπροσωπευτική δημοκρατία» και είναι ο πρώτος όρος για ένα δημοκρατικό πολίτευμα. Και το κίνημα που θέλει να γίνει Σπίθα και φωτιά, απελευθερωτική δεν ξεκινά καλά. Εμπεριέχει την καταστροφή και την αναπαραγωγή του συστήματος της καταστροφής. Πολύπλοκοι τρόποι εξασφαλίζουν δύναμη σε κάποιους σε βάρος άλλων. Το χρήμα, η κατοχή ΜΜΕ, η ρητορική δεινότητα, το δικό μου πιθανά ωραίο γράφειν, σε συνδυασμό με λάθος παιδεία και λάθος αξίες, εξασφαλίζουν «αναγνωρισιμότητα» και δίνουν πλεονέκτημα σε κάποιους να είναι περισσότερο θαυμαστοί και πιο ίσοι.
Ο δεύτερος όρος για ένα δημοκρατικό πολίτευμα είναι πως η ελευθερία έχει κι ένα ακόμα χαρακτηριστικό: να ζει ο καθένας όπως θέλει.Από αυτή την απαίτηση προκύπτει η ιδέα να μην είναι κανένας κυβερνώμενος, και από κανέναν απολύτως, ειδεμή, αν δηλαδή αυτό δεν είναι δυνατό, μόνο εκ περιτροπής. «εντεύθεν δ’ ελήλυθε το μη άρχεσθαι, μάλιστα μεν υπό μηδενός, ει δε μη, κατά μέρος». Κι έτσι, από την ελευθερία περνάμε στην ισότητα.
Αν θέλουμε να αρνηθούμε την ολιγαρχική αθλιότητα που σήμερα ζούμε, πρέπει να την αλλάξουμε και όχι να την αναπαράγουμε και να αντικαταστήσουμε μόνο τα πρόσωπα. Η αντιπροσωπευτική και κομματική «δημοκρατία» εμπεριέχει το σπέρμα της ολιγαρχίας, του καταλληλότερου, του ικανότερου.
Μια κοινωνία χωρίς κυβέρνηση, χωρίς ρητή εξουσία είναι αδιανόητη. Στο ατομικό πεδίο η αυτοκυβέρνηση είναι απόλυτη. Στην περίπτωση κατά την οποία αυτό δεν είναι δυνατό, δηλαδή στο κοινωνικό πεδίο, η λύση που μένει, για να μην είναι κάποιος πάντα κυβερνώμενος και κάποιος άλλος πάντα κυβερνών, είναι η εναλλάξ άσκηση της κυβέρνησης.
Ο κάθε πολίτης κυβερνάται από όλους αλλά και όλοι κυβερνώνται εκ περιτροπής από κάθε πολίτη. Οι κυβερνώντες ορίζονται με κλήρωση, ή όλοι ή αυτοί των οποίων τα καθήκοντα δεν απαιτούν ειδική εμπειρία και γνώση. Για την ανάδειξη των κυβερνώντων δεν επιβάλλεται καμία οικονομική εισφορά ή είναι πολύ μικρή. Όλες οι κυβερνητικές ευθύνες, πλην των στρατιωτικών, δεν αναλαμβάνονται για δεύτερη φορά από τον ίδιο άνθρωπο ή όσες αναλαμβάνονται είναι λίγες και για λίγες φορές. Οι θητείες των κυβερνώντων είναι ολιγόχρονες ή όλες ή όσες είναι δυνατόν. Όλοι μπορούν να δικάζουν , επιλεγόμενοι μεταξύ όλων, και για όλες τις υποθέσεις ή για τις περισσότερες και τις σπουδαιότερες. Και τέλος:
«Η συνέλευση του λαού είναι κυρίαρχη σε όλους τους τομείς ή στους πιο σημαντικούς. Καμία δημόσια αρχή δεν είναι κυρίαρχη σε σχέση με κάποια άλλη, παρά σε λίγες περιπτώσεις. Η πιο δημοκρατική δημόσια αρχή είναι η βουλή» (Προφανώς άλλη από τη «βουλή των ελλήνων»).
Πολίτης είναι αυτός που συμμετέχει σε μια εξουσία, και αυτός που είναι ικανός να κυβερνά αλλά και να κυβερνάται.
Αν τίθεται θέμα συζήτησης και αέναης θέσμισης, τροποποίησης και αυτοθέσμισης, για τα μεγάλα κοινωνικά σύνολα και τις μεγάλες συλλογικότητες, δεν τίθεται κανένα θέμα «αντιπροσώπευσης» στα μικρά σύνολα του μεγάλου κινήματος που λέγεται Σπίθα:
Κληρωτοί αντιπρόσωποι, που υλοποιούν απλά προϋπάρχουσες αποφάσεις, εκ περιτροπής και εναλλασσόμενη εκπροσώπηση και κυρίως συμμετοχή όλων. Αυτοκυβέρνηση, αυτοδιαχείριση.
Η «εκλογή» εμπεριέχει την αναπαραγωγή του άθλιου ολιγαρχικού σήμερα, οδηγεί στον εκφυλισμό, τη συρρίκνωση και τη διαιώνιση της ολιγαρχικής διακυβέρνησης των κοινωνιών.
Όλα τα παραπάνω, αντλήθηκαν από τη γραμματεία που μας άφησε η ατελής, αλλά μεγαλειώδης διαδικασία 500 χρόνων δημοκρατικής αυτοθέσμισης. Από τους «θεσμοθέτες» και τον Δράκοντα, από το Σόλωνα και τον Περικλή, ως την κατάλυση της δημοκρατίας από τις μεγάλες αυτοκρατορίες, μια γωνιά της γης ζούσε το ολοδικό της τρόπο δημιουργίας. Η πρώτη, η μοναδική, η ανερμήνευτη εμφάνιση της έννοιας της δημοκρατίας. Μεγαλειώδης και ατελής.
Γιατί στην Ελλάδα και όχι κάπου αλλού στον κόσμο συνέβησαν όλα τα θαυμαστά; Ποιο το «μυστικό», η αιτία, η ομορφιά, η δύναμη; Σκέψη τόλεγαν. Ελεύθερη, αέναη κίνηση ανεμόεσσας σκέψης που παρατηρούσε τα γύρω της, με το άσβεστο πάθος του «θαυμάζειν». Αυτή είναι η δημιουργός αιτία της άσβεστης ως τα σήμερα πνευματικής ομορφιάς και δημιουργικής φλόγας. Αυτή πρέπει να είναι η δημιουργός του μέλλοντος μας και όχι τα αναμασήματα μιας πολιτικής, που έχει για ορισμό «το μίζερο εφικτό» και όχι την ανθρώπινη δυνατότητα. Μπορούμε.
Η Σπίθα, εμείς, η Ελλάδα, οι άνθρωποι, ο πλανήτης, δεν έχουμε ανάγκη τους μοντέρνους –ισμούς που αναπαράγουν την ολιγαρχία. Βιώνουμε 322 χρόνια αναπαραγωγής, σε πολλές παραλλαγές, αυτού που λέγεται «αντιπροσωπευτικότητα», το οποίο είναι ένα από τα πολλά ονόματα της ολιγαρχίας.
Τόσο μακρινή και τόσο κοντινή, η σκέψη, που συμπτωματικά ήταν ελληνική έδωσε την πρώτη ύλη, για όσα έγραψα. Είναι ιδέες και σκέψεις, πράξεις ως σπέρμα και όχι προς αντιγραφή. Και, σίγουρα, δεν είναι "ιδεολογία": Ένα ακόμα κουτάκι, ένα ακόμα καλούπι, μια φυλακή της ελεύθερης σκέψης.
Με βοήθησαν ο Αριστοτέλης και ο φίλος μου Νίκος Ηλιόπουλος.
Ευχαριστώ, που με διαβάσατε.
Γράφουμε ιστορία.
Γιάννης Κων. Κρούσος
ΥΓ. Δεν μπορώ να αντιπροσωπεύσω ούτε τον εαυτό μου. Όλο το σκάει. Δραπέτης φυλακών, αενάως καταζητούμενος. Άντε να τον μαζέψεις, να τον συμμορφώσεις και να τον εκπροσωπήσεις. Πόσο μάλλον χιλιάδες άλλους , πιο όμορφους ανθρώπους και κυρίως τα παιδιά. Κλήρωση ή θάνατος του ονείρου, πάνω στη γέννα.
Από...... Ithacanet
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)