Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

Σας προσκαλούμε στο φιλολογικό μνημόνιο του Δημήτρη Αδάμ την Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 2012 και Ώρα 12 το μεσημέρι

Αναρτήθηκε  από ......  energoipoliteskv.blogspot.com



Στη δημοσιότητα ο κατάλογος των χρεών του Δημοσίου

Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com


Στη δημοσιότητα δόθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών το ολοκληρωμένο σχέδιο για την αποπληρωμή των οφειλών του Δημοσίου και η αναλυτική λίστα των χρεών αυτών κατά υπουργείο και φορέα της γενικής κυβέρνησης.

Οπως αναφέρει το Εθνος,τα ληξιπρόθεσμα χρέη του Δημοσίου προς ιδιώτες θα αρχίσουν να αποπληρώνονται την επαύριον της εκταμίευσης των 10,6 δισ. ευρώ (που αποτελεί τμήμα της πρώτης δόσης).
Οπως χαρακτηριστικά είπε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, στις 14 Δεκεμβρίου θα είναι έτοιμη η κυβέρνηση να ρίξει στην αγορά τα πρώτα χρήματα για να καλύψει παλαιότερες οφειλές της, με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα εκταμιευτεί η δόση στις 13 του επόμενου μήνα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αρχικές πληρωμές θα κυμανθούν μεταξύ 1,5 και 2 δισ. ευρώ έως το τέλος του έτους και θα φθάσουν τα 7 δισ. ευρώ μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου. Κατά τις ίδιες πληροφορίες προτεραιότητα θα δοθεί στην αποπληρωμή χρεών που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμα πριν από το 2011.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του κράτους προς τους ιδιώτες στις 30 Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους έφθαναν στο ποσό των 9,3 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των επιστροφών ΦΠΑ.
Οπως προκύπτει από τον σχεδιασμό του οικονομικού επιτελείου, το ποσό στο σύνολό του θα πρέπει να εξοφληθεί το αργότερο μέχρι την εκπνοή του 2013.
Δείτε εδώ ολόκληρο τον κατάλογο των χρεών του Δημοσίου.


Πηγή: ΕΘΝΟΣ

Σοκ 1,2 δις φέσια στη ΔΕΗ των Φωτόπουλου-Ζερβού. Δεν πληρώνει ο κόσμος!

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com


Στο 1,22 δισ. ευρώ έφθασαν τον Σεπτέμβριο οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη ΔΕΗ, σύμφωνα με τη ΓΕΝΟΠ. Από αυτά τα 696 εκατ. είναι ληξιπρόθεσμες οφειλές νοικοκυριών, μικρομεσαίων επιχειρήσεων και όσων καταναλωτών τροφοδοτούνται από το δίκτυο χαμηλής τάσης, οφειλές οι οποίες σχεδόν διπλασιάστηκαν σε διάστημα μικρότερο του έτους, καθώς το Νοέμβριο του 2011 ήταν 388,9 εκατ.

Με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων 9μήνου της ΔΕΗ, η ΓΕΝΟΠ επισημαίνει 8 αιτίες για την επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης της επιχείρησης:

1. Τον μηχανισμό ανάκτησης μεταβλητού κόστους ο οποίος (σύμφωνα με τη ΓΕΝΟΠ) ζημίωσε τη ΔΕΗ κατά 131 εκατ. ευρώ πέρυσι, μέγεθος που προβλέπεται να αυξηθεί στα 300 εκατ. εφέτος, υπέρ των ιδιωτών ηλεκτροπαραγωγών.

2. Την υποχρέωση της ΔΕΗ να προμηθεύει το σύνολο των καταναλωτών, που έχει ως συνέπεια να υποχρεώνεται να αγοράζει ενέργεια από τρίτους ή να την εισάγει.

3. Την επιβολή Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο ντήζελ και το μαζούτ.

4. Την επιβολή Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο φυσικό αέριο.

5. Τη διαρροή των κερδοφόρων πελατών προς τους εναλλακτικούς προμηθευτές, για όσο διάστημα αυτοί δραστηριοποιούνταν στην αγορά.

6. Το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, το κόστος του οποίου σύμφωνα με τους συνδικαλιστές το επωμίσθηκε η ΔΕΗ.

7. Τα χρέη του Δημοσίου και ιδιωτών προς την επιχείρηση.

8. Τη μετατροπή της ΔΕΗ σε φοροεισπράκτορα με την επιβολή του τέλους ακινήτων μέσω των λογαριασμών του ηλεκτρικού, που ήταν και η βασική αιτία για την αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Η ΓΕΝΟΠ τάσσεται κατά των αυξήσεων στα τιμολόγια του ηλεκτρικού.

Στο μεταξύ, το ΔΣ της ΔΕΗ που συνεδρίασε την Τρίτη ενημερώθηκε για τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το έργο της Πτολεμαΐδας 5, για το οποίο, όμως, δεν ελήφθη νεότερη απόφαση.

Η μονάδα, προϋπολογισμού άνω του 1 δισ. ευρώ έχει κατακυρωθεί εδώ και μήνες αλλά η σύμβαση δεν υπογράφεται ελλείψει χρηματοδότησης για το έργο.

http://www.lykavitos.gr/

Εξόφληση ληξιπρόθεσμων μέχρι και σε 48 δόσεις

Αναρτήθηκε από....... energoipoliteskv.blogspot.com


Τη θέσπιση ευνοϊκότερου νομοθετικού πλαισίου για την τμηματική εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο προανήγγειλε χθες η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών. Στόχος του υπουργείου είναι να αρχίσει σταδιακά να μειώνεται το αστρονομικό ποσό των 54 δισ. ευρώ στο οποίο έχουν φθάσει μέχρι στιγμής τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο.
Οι νέες νομοθετικές ρυθμίσεις που προωθούνται θα παρέχουν τη δυνατότητα στους φορολογούμενους που οφείλουν στο Δημόσιο να εξοφλούν τα χρέη τους σε πολλές μηνιαίες δόσεις που θα μπορούν να φθάνουν μέχρι και τις 36, ενώ σήμερα, στις περισσότερες περιπτώσεις, οι αρμόδιες Εφορίες δεν έχουν, βάσει του νόμου, το περιθώριο να καθορίσουν τις δόσεις πάνω από τις 15, ενώ σε πολύ ελάχιστες περιπτώσεις μπορούν να τις φθάσουν μέχρι τις 26. Για περιπτώσεις οφειλετών με προφανή οικονομική αδυναμία που δεν θα μπορούν να αντεπεξέλθουν ούτε σε αυτές τις νέες ευνοϊκότερες ρυθμίσεις θα προβλέπεται η δυνατότητα υποβολής δεύτερης αίτησης και υπαγωγής σε νέα ρύθμιση οφειλών, στο πλαίσιο της οποίας οι μηνιαίες δόσεις θα είναι δυνατό να ανέλθουν και μέχρι τις 48!
Τα σχέδια
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε χθες ο υφυπουργός Οικονομικών, κ. Γ. Μαυραγάνης, η κυβέρνηση εξετάζει ρυθμίσεις για τη βελτίωση του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου που αφορά στις «διευκολύνσεις τμηματικής καταβολής» και εφαρμόζεται ταυτόχρονα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, με τις νέες ρυθμίσεις που προωθούνται, κάθε φορολογούμενος με ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο θα έχει τη δυνατότητα να τα εξοφλήσει σε πολλές μηνιαίες δόσεις που θα μπορούν να φθάσουν μέχρι και τις 36. Το ποσό κάθε δόσης ενδέχεται να είναι χαμηλότερο ακόμη και από το ελάχιστο όριο των 100 ευρώ που ισχύει σήμερα. Αν ο οφειλέτης δεν καταφέρνει να εξοφλεί εμπρόθεσμα τις δόσεις αυτής της ρύθμισης, λόγω μεγάλης οικονομικής δυσχέρειας θα έχει τη δυνατότητα να υποβάλει δεύτερη αίτηση για ρύθμιση του υπολοίπου των οφειλών του, στο πλαίσιο της οποίας θα αποκτά το δικαίωμα εξόφλησης σε μηνιαίες δόσεις που θα μπορούν να φθάσουν μέχρι και τις 48.
Τι ισχύει σήμερα
Η ισχύουσα σήμερα νομοθεσία (ν.2648/1998) προβλέπει ότι οι φορολογούμενοι που έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο μέχρι του ποσού των 800.000 ευρώ μπορούν να ζητούν από τους προϊσταμένους των αρμοδίων Εφοριών την υπαγωγή τους σε «διευκολύνσεις τμηματικής καταβολής», ώστε να εξοφλούν τις οφειλές τους σε μηνιαίες δόσεις και με μείωση των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής κατά 30%. Στο πλαίσιο αυτό, ο αριθμός των δόσεων καθορίζεται με βάση συντελεστές ή βαθμούς αξιολόγησης που αντιστοιχούν σε συγκεκριμένα «αντικειμενικά κριτήρια» τα οποία λαμβάνει υπόψη του ο έφορος. Τα «κριτήρια» αυτά είναι:
α) Η οικονομική κατάσταση του οφειλέτη, η οποία βαθμολογείται με συντελεστές από 1 έως 5.
β) Η διασφάλιση της οφειλής. Ανάλογα με το πόσο διασφαλισμένη είναι η είσπραξη της οφειλής, με βάση την περιουσιακή κατάσταση του οφειλέτη, οι συντελεστές που καθορίζουν τις δόσεις κυμαίνονται από 0 έως 4.
γ) Η προέλευση της οφειλής. Ανάλογα με την πηγή προέλευση της οφειλής, οι συντελεστές καθορισμού των δόσεων κυμαίνονται από 0 έως 5.
δ) Η συμπεριφορά του οφειλέτη κατά το παρελθόν. Το παρελθόν του οφειλέτη «βαθμολογείται» με συντελεστές από 0 έως 4.
ε) Η αιτία για την οποία ζητείται η διευκόλυνση. Η αξιολόγηση της αιτίας για την οποία ζητείται η ρύθμιση γίνεται με συντελεστές από 0 έως 5.
Επιπλέον, ο έφορος μπορεί κατά την κρίση του να προσθέσει από 1 έως και 4 ακόμη βαθμούς αξιολόγησης.
Οι συντελεστές που καθορίζει ο έφορος, για κάθε κριτήριο και με βάση την κρίση του, αθροίζονται και το άθροισμά τους προσδιορίζει τον αριθμό των μηνιαίων δόσεων στις οποίες μπορεί να εξοφληθεί το χρέος κάθε οφειλέτη. Βάσει του ισχύοντος συστήματος, ο συνήθης αριθμός μηνιαίων δόσεων που προσδιορίζουν οι ΔΟΥ δεν ξεπερνά τις 15 ενώ πολύ σπάνια, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, οι δόσεις μπορούν να φθάσουν μέχρι και τις 26. Το ποσό κάθε μηνιαίας δόσης δεν μπορεί να είναι χαμηλότερο των 100 ευρώ.
Τι αλλάζει
Με το νέο νομοθετικό καθεστώς που σχεδιάζεται, τα παραπάνω κριτήρια θα εμπλουτιστούν ώστε ο αριθμός των δόσεων που θα μπορεί να εγκρίνει η Εφορία να είναι πολύ μεγαλύτερος και να φθάνει μέχρι και τις 36. Σε περίπτωση υποβολής δεύτερης αίτησης οι δόσεις θα μπορούν να ανέλθουν μέχρι και τις 48, ενώ σήμερα στις περισσότερες περιπτώσεις δεν υπερβαίνουν τις 30-35.

Γιώργος Παλαιτσάκης, στον Ελεύθερο Τύπο

Έκρυβαν τους χάρτες με τον ορυκτό πλούτο, από το 1965

Αναρτήθηκε από .....  energoipoliteskv.blogspot.com


Στα "Επίκαιρα" που κυκλοφορούν την Πέμπτη 29 Νοεμβρίου οι αποκαλυπτικοί χάρτες   

Γνώριζαν εδώ και δεκαετίες τι υπάρχει στο ελληνικό υπέδαφος.


Πού είχαν εντοπίσει χρυσό, ουράνιο, πετρέλαιο, φυσικό αέριο.

Το «Μνημόνιο» του 1948: Οι συμφωνίες με τις ΗΠΑ. 
Πώς υποθήκευσαν από τις 2 Ιουλίου 1948 τον ορυκτό πλούτο της χώρας.

Δημοσκόπηση VPRC για τα "Επίκαιρα": Πάνω από 30% ο ΣΥΡΙΖΑ

Αναρτήθηκε από .........  energoipoliteskv.blogspot.com

Ξεπέρασε το 30 % ο ΣΥΡΙΖΑ σε μεγάλη δημοσκόπηση της VPRC για τα "Επίκαιρα", κρατάει δυνάμεις η Νέα Δημοκρατία.........

ψηλά και τρίτο κόμμα η Χρυσή Αυγή,  κατάρρευση ΠΑΣΟΚ.



Καταλληλότερος πρωθυπουργός ο... κανένας, μεταξύ των πολιτικών αρχηγών όμως ο Σαμαράς .



Όλη η δημοσκόπηση και οι αναλύσεις στα "Επίκαιρα" που κυκλοφορούν αύριο Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου 2012.

Σαμαράς:Ώρα για σκληρή δουλειά


Αναρτήθηκε από .......  energoipoliteskv.blogspot.com



Τα καλύτερα των πρωινών


Αναρτήθηκε από ........  energoipoliteskv.blogspot.com


Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2012

Ενημέρωση για έργα του Δήμου Μώλου – Αγίου Κων/νου!

Αναρτήθηκε από ......  energoipoliteskv.blogspot.com


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΜΩΛΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΥ
Ταχ. Δ/νση: Αγ. Παντελεήμονα 8
Email: kvourla@hol.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Έργα Δήμου Μώλου Αγίου Κων/νου

Α.-Έργα που δημοπρατήθηκαν ή θα δημοπρατηθούν μέσα στο Νοέμβριο

1. Αποκατάσταση ΧΑΔΑ στις θέσεις Τραγάνα Δημοτικής Ενότητας Καμένων Βούρλων και Μουρτίτσα Δημοτικής Ενότητας Αγίου Κων/νου Δήμου Μώλου Αγίου Κων/νου.
Προϋπολογισμός : 580.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α.
Δημοπρατήθηκε στις 13-11-2012

2. Κατασκευή των εσωτερικών δικτύων συλλογής των λυμάτων του οικισμού Μώλου και του εξωτερικού δικτύου μεταφοράς των λυμάτων μέχρι τη θέση της Ε.Ε.Λ.
Προϋπολογισμός : 5.489.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α.
Δημοπρατήθηκε στις 20-11-2012

3. Ψηφιακή δημοκρατία στις υπηρεσίες του Καλλικράτειου Δήμου Μώλου Αγίου Κων/νου μέσω έξυπνων μηχανισμών επικοινωνίας με τους πολίτες
Προϋπολογισμός: 74.280,00 ευρώ με Φ.Π.Α.
Δημοπρατήθηκε στις 26-11-2012

4. Προμήθεια εξοπλισμού μεταφοράς αστικών στερεών αποβλήτων
Προϋπολογισμός: 885.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α.
Θα δημοπρατηθεί στις 30-11-2012

Β.- Έργα προς Δημοπράτηση

1.- Σύστημα εξοικονόμησης πόρων στους τομείς συλλογής απορριμμάτων και καυσίμων στους Καλλικράτειους Δήμους Αμφίκλειας- Ελάτειας, Λοκρών και Μώλου – Αγίου Κων/νου
Προϋπολογισμός: 352.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α.
Θα δημοπρατηθεί στις 14-1-2013

Γ.- Έργα τα οποία εντάχθηκαν σε χρηματοδοτικά προγράμματα

1.- Αγροτική Οδοποιία Δημοτικής Ενότητας Αγίου Κων/νου
Προϋπολογισμού: 200.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α.
Χρηματοδότηση: LEADER (Πρόγραμμα «Αγροτική Ανάπτυξη 2007-2013)

Δ.- Έργα σε εξέλιξη

1.- Αντικατάσταση δικτύου ύδρευσης Καμένων Βούρλων
Προϋπολογισμού: 2.600.000,00 ευρώ
Συμβατικό Αντικείμενο: 1.046.728,67 + Φ.Π.Α.
Στάδιο Εργασιών: Σύνταξη από τον ανάδοχο της μελέτης εφαρμογής, η οποία θα περιλαμβάνει όλες τις κατασκευαστικές λεπτομέρειες των έργων (στοιχεία μηκοτομών, διατομών, τεχνικών έργων κ.λ.π.) για την ομαλή κατασκευή και χρηματοδότηση του έργου.

2.-Αντικατάσταση αμιαντοσωλήνων Αγίου Κων/νου
Προϋπολογισμού : 936.000,00 ευρώ
Στάδιο Εργασιών: Έγινε η εγκατάσταση του αναδόχου.

Καμένα Βούρλα, Νοέμβριος 2012


Από το site του Δήμου μας

Και τώρα τι κάνουμε; Τι χώρα θέλουμε και τι κοινωνία;

Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com


Οι διαπραγματεύσεις, οι διαβουλεύσεις, οι τηλεδιασκέψεις, οι απογοητεύσεις και οι νίκες (κατ’ άλλους ήττες) τελείωσαν. Η περιβόητη δόση με τις συνοδεύουσες «μικροδόσεις» της εξασφαλίστηκε. Η χώρα μας θα λάβει ένα πολύ μεγάλο χρηματικό ποσόν, για να κλείσει τις παλιές πληγές (ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών) και να βουλώσει τις τελευταίες τρύπες των δημόσιων οικονομικών της (τα χρέη του δημοσίου προς ιδιώτες, το φετινό πρωτογενές έλλειμμα και κάποια υπόλοιπα ομολόγων και βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων). Πέραν τούτων, δεν αναμένεται ουδέν στον ορίζοντα «εις ρευστόν» από τας Ευρώπας, εκτός ίσως κάποιων επιστροφών από κέρδη ελληνικών ομολόγων της ΕΚΤ και των «τακτικών» εισροών όπως τα υπόλοιπα χρήματα του 4ου Πακέτου Στήριξης (ΕΣΠΑ) και αυτά που θα μας αναλογούν από το 5ο Πακέτο που διαπραγματεύονται στις Βρυξέλλες. Είναι επίσης αλήθεια πως με επιτόκια της τάξης του 0,75% δεν μπορούμε να μιλάμε για «τοκογλύφους» και με την μεγάλη περίοδο χάριτος για κεφάλαια και τόκους των δανείων μας, έχουμε εξασφαλίσει μια μάλλον μακρά περίοδο ηρεμίας και σταθερότητας ώστε να μπορέσουμε να ανασυνταχθούμε. Αλλά αυτό θα πρέπει να το κάνουμε ΜΟΝΟΙ μας. Η περίοδος της «δανεικής ευημερίας» έχει περάσει ανεπιστρεπτί και από δω και μπρος, για αρκετά χρόνια, ίσως δεκαετίες θα πρέπει να πορευτούμε στην «ενάρετη οδό» των πρωτογενών πλεονασμάτων και των όσο το δυνατόν πιο ισοσκελισμένων ισοζυγίων εξωτερικών συναλλαγών. Είμαστε δηλαδή βιζαβί και απέναντι με τον καλό ή κακό εαυτό μας, άλλως έχουμε μείνει ενώπιος ενωπίω.

Κάθε σώφρων δανειολήπτης είτε είναι φυσικό πρόσωπο είτε κράτος, οφείλει να εκμεταλλεύεται προς όφελός του τέτοια μεγάλα διαστήματα «ηρεμίας» που του εξασφαλίζουν οι δανειστές του. Οφείλει να ξεπερνά τον προηγούμενο «κακό» εαυτό του, να αλλάζει συνήθειες, να εργάζεται περισσότερο, να αποταμιεύει το περίσσευμά του, να εξορθολογίζει τις δαπάνες του, να προσπαθεί να αυξήσει το εισόδημά του, να μην δημιουργεί επ’ ουδενί καινούρια χρέη, άσχετα αν έχει σκοπό να αποπληρώσει ή όχι τα αρχικά δάνειά του. Πολύ περισσότερο, αν πρέπει τελικά να τα αποπληρώσει, αφού σε αντίθετη περίπτωση θα μείνει εκτός του «δανειακού νυμφώνος» και κάτι τέτοιο στις μέρες μας ισοδυναμεί με οικονομική ασφυξία και μαρασμό.
Το ερώτημα που τίθεται αναπόδραστα στον καθένα μας είναι: «και τώρα τι κάνουμε;». Όχι μονάχα οι κυβερνώντες αλλά και κάθε φορολογούμενος πολίτης οφείλει τούτη την στιγμή να αναρωτηθεί εντός του με το ίδιο ερώτημα. «Τι κάνουμε»; Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα έχει άμεση συνάφεια με την απάντηση σε ένα άλλο ερώτημα που κανείς ακόμη από τους κυβερνώντες δεν έχει θέσει ωμά και απροκάλυπτα στους πολίτες: «που θέλουμε να πάμε ως χώρα και ως κοινωνία;».
Το σίγουρο είναι πως δεν μπορούμε να επιστρέψουμε εκεί που ήμασταν: στην στρεβλή «ανάπτυξη» με δανεικά που την πληρώσαμε ακριβά και θα την πληρώνουν πιθανώς και οι επόμενες γενιές των Ελλήνων. Οι παλιοί «δανεικοί παράδεισοι» έχουν τελειώσει για μας μαζί με τα φθηνά δανεικά κεφάλαια που «τρομπάρισαν» αδίστακτοι και ιδιοτελείς πολιτικοί στην μεταπολιτευτική οικονομική μας φούσκα. Επειδή η παλιά φούσκα έσκασε πια και επειδή κανείς δεν μας δανείζει ξανά, ώστε να «τρομπάρουμε» αέρα – λεφτά σε μια καινούρια.

Όσοι υπόσχονται μια καινούρια τσίλικη, γυαλιστερή φούσκα ευημερίας με επιστροφή στο πρόσφατο παρελθόν της κρατικής σπατάλης, της ρεμούλας και της ασυδοσίας, είναι αδίστακτοι ψηφοθήρες και ψεύτες, αφού καταπίνουν την γλώσσα τους αμάσητη όταν τους ρωτήσει κανείς που θα βρούνε τα χρήματα που είναι απαραίτητα για κάτι τέτοιο. Αν υπήρχε και η παραμικρή πιθανότητα να επιστρέψουμε σε αυτή την μακάρια κατάσταση να είστε βέβαιοι πως θα την είχαν ανακαλύψει εν ριπή οφθαλμού τα «τσακάλια» του «Πασοκικού Συστήματος» και δεν θα είχαν καταντήσει στα αζήτητα της πολιτικής ιστορίας!

Οποιαδήποτε ομαδική ψευδαίσθηση αυτή την ώρα, οποιαδήποτε φαντασίωση χαμένων παραδείσων, όσο και αν υποκινείται από τους λάβρους «επαναστάτες της φακής» των άκρων, θα είναι αδιανόητο χάσιμο χρόνου και καταστροφικός αντιπερισπασμός από αυτά που πραγματικά πρέπει να κάνουμε αν θέλουμε να επιβιώσουμε και να ανακάμψουμε. Και ο χρόνος τούτη την κρίσιμη ώρα είναι το πολυτιμότερο αγαθό για την χώρα. Αλλά ποια είναι αυτά που θα πρέπει να κάνουμε; Ας το συζητήσουμε έστω και εν περιλήψει, έστω και αν είμαι βέβαιος πως δύσκολα θα τα κάνουμε χωρίς «έξωθεν» βοήθεια και εποπτεία:

Πρώτη κίνηση είναι η πραγματοποίηση επιτέλους των θεσμικών μεταρρυθμίσεων εκείνων που θα μας ξεκολλήσουν από την ευρωπαϊκή περιφέρεια και θα μας οδηγήσουν ισότιμα μέλη της προσεχούς Ευρωπαϊκής Ενοποίησης. Όχι επειδή δήθεν μας το επιβάλλουν τα μνημόνια και οι «ναζιστές τοκογλύφοι» αλλά επειδή είναι δική μας θέληση και προσανατολισμός. Παράλληλα, θα πρέπει να εξοστρακίσουμε πάραυτα από το πολιτικό μας λεξιλόγιο τις λέξεις «μνημονιακός» και «αντιμνημονιακός» που τόση πολιτική σύγχυση και στείρα αντιπαράθεση μας έχουν κοστίσει.
Μεταρρύθμιση της κρατικής μηχανής με (εύκολη πια) χρησιμοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας που έχουμε στα χέρια μας. Μια απλή διασύνδεση είναι απαραίτητη, ώστε (π.χ.) οι 6 (!) υπάλληλοι που εργάζονται κατά μέσον όρο στο τμήμα πιστοποιητικών ενός μέσου Δήμου, να μην έχουν πια αντικείμενο εργασίας και να κάνουν ως εκ τούτου μια πιο αποδοτική δουλειά. Ο δημόσιος τομέας πρέπει να διατηρεί τόσους υπαλλήλους όσους χρειάζεται και μπορεί να πληρώνει. Οι αργούντες οργανισμοί και διευθύνσεις (π.χ.) «Αθήνα 2004»  πρέπει να κλείσουν πάραυτα! Οι ΟΤΑ πρέπει να αλλάξουν ριζικά τρόπο λειτουργίας και διαχείρισης και να λειτουργούν με στόχο την εξυπηρέτηση του δημότη που τους χρηματοδοτεί με τα τέλη που πληρώνει. Να γίνουν πλήρως αυτοχρηματοδοτούμενοι και αυτοδιοικούμενοι και οι τοπικοί άρχοντες να έχουν την πλήρη ευθύνη για την οικονομική τους πορεία και όχι να είναι επαίτες του κρατικού προϋπολογισμού και ανεύθυνοι διαχειριστές κονδυλίων της κεντρικής διοίκησης.
Τα κλειστά επαγγέλματα πρέπει να ανοίξουν άμεσα και αληθινά. Η επιχειρηματικότητα πρέπει να διευκολυνθεί με πάταξη της γραφειοκρατίας, του φαβοριτισμού και των κλειστών κυκλωμάτων. Η αναμόρφωση του τραπεζικού συστήματος θα αποτελέσει καταλυτικό εργαλείο σε αυτή την κατεύθυνση. Στρατηγικός σχεδιασμός με εξωστρεφή χαρακτηριστικά και ενίσχυση των πυλώνων στους οποίους έχουμε συγκριτικά πλεονεκτήματα, χωρίς επιδοτήσεις αλλά με φορολογικά, επενδυτικά και αναπτυξιακά κίνητρα όπως παντού στον αναπτυγμένο κόσμο. Η φορολογία πρέπει να απλοποιηθεί και ο ΚΒΣ να καταργηθεί άμεσα. Οι αποκρατικοποιήσεις είναι απαραίτητες και η εκμετάλλευση κρατικής περιουσίας εκ των ουκ άνευ αλλά πρέπει να γίνουν στοχευμένα, έξυπνα και με κριτήριο το τελικό όφελος του κράτους και όχι των επενδυτών και των «επενδυτών».
Παιδεία και Υγεία πρέπει να αλλάξουν εκ βάθρων. Αξιοκρατία παντού, πρόσβαση σε όλους με δωρεάν στάνταρ και κοστολογημένες ασφαλιστικές παροχές και υποτροφίες φοιτητών. Αλλαγή της διοίκησης και των δομών τόσο στην Υγεία (μάνατζερ – γνώστες διοικητές κι όχι κομματικά ανδράποδα) όσο και στα ΑΕΙ (περιορισμός της φοιτητικής ψήφου, πλήρες αυτοδιοίκητο, κατάργηση του Πανεπιστημιακού Ασύλου).
Εξασφάλιση και εμπέδωση κλίματος ασφαλείας στις πόλεις και την ύπαιθρο με αναθεώρηση εκ βάθρων της πολιτικής μας απέναντι στο οξύ πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης. Πρέπει να γίνουμε βραχυπρόθεσμα «δύσκολη» χώρα για όποιον σκέφτεται να μας χρησιμοποιήσει ως πρώτο λαθρομεταναστευτικό του βήμα. Παράλληλη πάταξη της μαύρης εργασίας, του παράνομου εμπορίου και ασφυκτικός έλεγχος στην ενοικίαση σπιτιών σε αλλοδαπούς.

Αυτά που έχουμε να κάνουμε είναι πολλά για να χωρέσουν σε ένα σημείωμα και αυτονόητα για μια χώρα που θέλει να μετέχει στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι. Είναι απλώς θέμα πολιτικής βούλησης. Η οποία θα υπάρξει είναι βέβαιο τόσο πιο ισχυρή, όσο εμείς οι ίδιοι οι πολίτες αποκτήσουμε εσωτερικό  μπούσουλα για το που θέλουμε να βαδίσουμε ως κοινωνία. Όσο εμείς οι πολίτες ελκόμεθα τυφλά και άκριτα από πολιτικούς «βοσκούς» που σφυράνε στις φλογέρες τους μαυλιστικούς σκοπούς κούφιας επανάστασης και χωρίς αντίκρισμα πατριδολαγνείας, τόσο πιο ανίσχυρη θα εμφανίζεται η πολιτική βούληση αυτών που μπορούν να φέρουν σε πέρας τις τιτάνιες μεταρρυθμίσεις που απαιτούνται για τον μετασχηματισμό της χώρας. Ουδείς είναι άμοιρος ευθυνών τελικά, ακόμη και όταν θέλει να πιστεύει κάτι τέτοιο.

Ηλίας Τσιαμήτρος

Από ........ antinews 



Ποιά η είναι στάση του οίκου Fitch για την απόφαση του Eurogroup και τι κινδύνους "βλέπει"

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com


Ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Fitch χαρακτήρισε σήμερα "θετική" τη συμφωνία στην οποία κατέληξαν το ΔΝΤ και η ευρωζώνη για τη μείωση του ελληνικού χρέους, επισημαίνοντας όμως τους "υψηλούς κινδύνους που συνδέονται με την εφαρμογή της".  

Στο τέλος των πολύ μακρών και πολύπλοκων διαπραγματεύσεων, η ευρωζώνη και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ανακοίνωσαν στη διάρκεια της νύχτας της Δευτέρας προς Τρίτη μέτρα ώστε το ελληνικό χρέος, το οποίο απειλεί να εκραγεί στο 190% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος το 2014, να μειωθεί στο 124% το 2020 και "ουσιαστικά κάτω από το 110%" το 2022.

"Αυτή η συμφωνία μετριάζει την άμεση απειλή μιας ελληνικής στάσης πληρωμών σε ότι αφορά τα κρατικά ομόλογα ή μιας εξόδου από τη ζώνη του ευρώ", εκτιμά ο Fitch σε ανακοίνωσή του, ο οποίος εξακολουθεί να βαθμολογεί την Ελλάδα με CCC.

"Αυτό είναι θετικό για την Ελλάδα και τα άλλα κράτη της ευρωζώνης. Αυτή η συμφωνία θα πρέπει να βοηθήσει το ελληνικό δημόσιο χρέος να ξαναγίνει βιώσιμο, αλλά σε βασικά ερωτήματα πρέπει ακόμη να δοθεί μια απάντηση, και ο κίνδυνος που συνδέεται με την εφαρμογή της είναι υψηλός", σημειώνει ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Fitch, η συμφωνία αναμένει να επιτρέψει ο λόγος χρέους/ΑΕΠ της Ελλάδας "να κορυφωθεί στο 179% το 2014 πριν μειωθεί σε 124% το 2020", αριθμοί που "επιβεβαιώνουν σε γενικές γραμμές" αυτούς οι οποίοι παρουσιάστηκαν κατά την ολοκλήρωση της συμφωνίας.

Μεταξύ των θεμάτων που παραμένουν μετέωρα, ο Fitch διερωτάται "πώς θα υλοποιηθεί η ανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών και αν οι εισροές κεφαλαίου θα είναι επαρκείς για να διασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των τραπεζών".

"Οι κίνδυνοι που συνδέονται με την εφαρμογή, η οποία αποτέλεσε πρόβλημα με όλα τα προγράμματα βοήθειας προς την Ελλάδα μέχρι τώρα, θα παραμείνουν υψηλοί. Δεν είναι δε βέβαιο ότι η νέα συμφωνία θα ενισχύσει επαρκώς την εμπιστοσύνη των Ελλήνων καταναλωτών και των επενδυτών για να σταματήσει η συρρίκνωση της οικονομίας", προειδοποιεί επίσης ο οίκος Fitch.


Από  .......  newsit

Το διάγγελμα του πρωθυπουργού

Αναρτήθηκε από ........   energoipoliteskv.blogspot.com


Τα καλύτερα των δελτίων

Αναρτήθηκε από .......  energoipoliteskv.blogspot.com