Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2011

Διεκόπησαν οι συνομιλίες με την Τρόϊκα – ραγδαίες πλέον οι εξελίξεις

Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com


(Ανανεωμένο) Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι διεκόπη χωρίς αποτέλεσμα λίγο μετά τα μεσάνυχτα και ο τρίτος γύρος των συνομιλιών της Τρόικας με τον υπουργό Οικονομικών και αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Ευ. Βενιζέλο.
Ως αιτία της αποτυχίας των συνομιλιών αναφέρεται η άρνηση της ελληνικής πλευράς να συμφωνήσει στα νέα μέτρα που ζητούσε η Τροϊκα, ύψους τουλάχιστον 1,7 δισ. ευρώ Προηγήθηκε τηλεφώνημα του κ. Βενιζέλου με τον πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου, ο οποίος συμφώνησε να διακοπούν οι συνομιλίες. Τα στελέχη της τρόικας δήλωσαν ότι αντιλαμβάνονται τις ευρύτερες πολιτικές διαστάσεις που λαμβάνει το ζήτημα και ότι πλέον η απόφαση περνάει σε επίπεδο υπουργών Οικονομικών και αρχηγών κρατών της ΕΕ.
Είναι προφανές ότι οι εξελίξεις θα είναι πλέον ραγδαίες, ενώ η μόνη διέξοδος φαίνεται να είναι οι σε εκλογές
Η κυβέρνηση διαρρέει ότι η βασική διαφωνία αφορούσε την απόκλιση από το έλλειμμα και τα νέα μέτρα ύψους 1,1 εκ, ευρώ που πρέπει να ληφθούν για να καλυφθεί. Η τρόικα εκτιμά ότι το έλλειμμα διαμορφώνεται περίπου σε 8,6% έως 8,7% του ΑΕΠ και αποδίδει την απόκλιση από τους στόχους σε κυβερνητικά λάθη και αστοχίες. Το υπουργείο Οικονομικών επιμένει ότι το έλλειμμα θα κλείσει σε 8,1%-8,2% έναντι στόχου 7,6% και εκτιμά ότι γι αυτό δεν ευθύνεται η κυβερνητική ανικανότητα, αλλά η ύφεση.
Εξάλλου Τρόικα ζητούσε πιστή εφαρμογή των ήδη συμφωνηθέντων προκειμένου να δώσουν τα 8 δις της 6ης δόσης. Δηλαδή εφαρμογή του Μεσοπρόθεσμου προγράμματος, άμεση προώθηση των αποκρατικοποιήσεων, ενιαίο μισθολόγιο στο Δημόσιο, συγχώνευση και κατάργηση φορέων του Δημοσίου και εργασιακή εφεδρεία, περιστολή των κοινωνικών επιδομάτων, αλλαγές στο εργασιακό καθεστώς, μείωση των επικουρικών συντάξεων, αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, πλήρες «άνοιγμα» των «κλειστών επαγγελμάτων», κ.λπ.
Έβαζαν επίσης στο τραπέζι το περίστροφο των νέων μέτρων σε περίπτωση που δεν επιτευχθούν άμεσα οι στόχοι, ειδικά ως προς το έλλειμμα. Μάλιστα, σύμφωνα με δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Dow Jones Newswires, το οποίο επικαλείται αξιωματούχο της ελληνικής κυβέρνησης, το έλλειμμα εκτιμάται πλέον γύρω στο 8,5% του ΑΕΠ, ή ελαφρώς υψηλότερα (έναντι αρχικού στόχου 7,6% του ΑΕΠ). Αυτόματα, λοιπόν, μπαίνει θέμα πώς θα κλείσει αυτή η τρύπα του 1% και η τρόικα απαιτεί νέα μέτρα.
Διαρροές αναφέρουν ότι υπήρξε διάσταση απόψεων και για τις αποκρατικοποιήσεις. Η συμφωνία με τους δανειστές προβλέπει έσοδα που θα ξεπερνούν το 1 δισ. μέσα στο Σεπτέμβριο, ωστόσο το οικονομικό επιτελείο ζήτησε παράταση χρόνου, δεδομένου ότι η χρηματιστηριακή αξία των ΔΕΚΟ βρίσκεται στο ναδίρ.
Παράλληλα, στο τραπέζι του παζαριού είχε πέσει και μια έκτακτη χρηματοδότηση έως 1 δις στα ασφαλιστικά ταμεία προκειμένου να πληρωθούν οι συντάξεις.
Προηγούμενο

ΜΙΑΣ ΠΕΝΤΑΡΑΣ ΝΙΑΤΑ

Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com


O Πολιτιστικός Σύλλογος «Νεανικός Παλμός» εγκαινιάζει με το έργο αυτό τη θεατρική του ομάδα, φιλοδοξώντας αφενός να δίνει βήμα έκφρασης σε όσους έχουν καλλιτεχνικές ανησυχίες, αλλά και να ψυχαγωγεί τους συμπολίτες του, δημιουργώντας παράλληλα ένα σημείο αναφοράς και ενδιαφέροντος για την περιοχή μας.
Στεγαστικό πρόβλημα, ανεργία, σεξουαλική παρενόχληση: Το νιόπαντρο ζευγάρι που θέλει να αποκτήσει τη δική του στέγη αλλά δεν έχει τα χρήματα και σκέφτεται να δανειστεί. Η γυναίκα που θέλει να δουλέψει αλλά ο άνδρας της δεν της το επιτρέπει (ναι, ισχύει ακόμη και σήμερα) από φόβο μη «ξεμυαλιστεί». Η πρόσληψη κατά προτίμηση ανύπανδρων γυναικών από τις επιχειρήσεις. Οι σπουδές που δεν διασφαλίζουν πάντα ένα αντίστοιχο επαγγελματικό μέλλον.

Θέματα απολύτως σύγχρονα. Και όμως πριν από 36 χρόνια με αυτά τα συστατικά ο Ασημάκης Γιαλαμάς και ο Κώστας Πρετεντέρης έγραψαν την κωμωδία «Μιας πεντάρας νιάτα», που γνώρισε εξαρχής μεγάλη επιτυχία στο θέατρο, ενώ σύντομα πέρασε και στη μεγάλη οθόνη. Ηρωες ο Γιώργος και η Ειρήνη, η Μαρίκα, ο Αντρέας, ο Δημήτρης. Άνθρωποι καθημερινοί, συνηθισμένοι, της διπλανής πόρτας. Ανθρωποι του '60, αλλά και του 2011.

Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Γώννης Γιώργος
Σκηνογραφία:Γώννης Γιώργος
Σκηνικά: Πολιτιστικός Σύλλογος Καμ. Βούρλων «Νεανικός Παλμός»
Μουσική επιμέλεια: Μάκρου Κώστας
Μακιγιάζ : Κωνσταντίνα Μπασάνου
Παραγωγή: Πολιτιστικός Σύλλογος Καμμένων Βούρλων «Νεανικός Παλμός»

Διανομή
Βούλα Παπανδρέου:Μαρίκα Κωνσταντίνου
Γιάννης Γαλανός:Ανδρέας Αλαφούζος
Θοδωρής Καραμανώλης:Γιώργος Στρατάκης
Κατερίνα Μεμένιου:Ειρήνη Τένγκουλα-Στρατάκη
Νίκος Σβολάκης:Τσεβάς Τένγκουλας
Νίκος Μπαρούδας:Πασχάλης Αβραμίδης
Πάνος Αθανασίου:Σάββας
Παναγιώτα Καλτσή:Πολυξένη Βαλάσκου
Χαρά Καλτσή:Σόφη, Ρίκα
Κώστας Μάκρου:Δημήτρης Βαλάσκος
Σωτήρης Σελτσιώτης:εργολάβος
Χρήστος Αναστασίου:γιατρός

Ευγενική στήριξη από:
Δήμο Καμένων Βούρλων
«Επιπλοδομή» Αντρέας Μανιάς
Μακιγιάζ Κωνσταντίνα Μπασάνου

Η πορεία του έργου Το «Μιας πεντάρας νιάτα» πρωτανέβηκε το το καλοκαίρι του 1965 στο θέατρο Μινώα από την «Ελληνική Λαϊκή Σκηνή» της Χριστίνας Σύλβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Νικολαΐδη. Λόγω της μεγάλης επιτυχίας του συνεχίστηκε και τον επόμενο χειμώνα. Ακολούθησε την αμέσως επόμενη χρονιά το ανέβασμα στο θέατρο Αμιράλ σε σκηνοθεσία Αντώνη Αντωνίου. Συγχρόνως παρουσιάστηκε και στην Κύπρο, με πρωταγωνιστές τους Ζωή Λάσκαρη, Ανδρέα Ντούζο, Δέσπω Διαμαντίδου, Κίμωνα Ρηγόπουλο, Βασίλη Ανδρεόπουλο και Δημήτρη Μπισλάνη.
Το 1967 το θεατρικό έργο διασκευάστηκε για τη μεγάλη οθόνη. Στην ταινία, σε σενάριο των δύο συγγραφέων και σκηνοθεσία του Ντίμη Δαδήρα, η διανομή βασίστηκε σε εκείνη του πρώτου θεατρικού ανεβάσματος. Τη Χριστίνα Σύλβα αντικατέστησε η Ελλη Φωτίου.
Θεατρικά τη σκυτάλη πήραν το 1970 οι Αλέκος Αλεξανδράκης, Τζένη Ρουσσέα, Νικηφόρος Νανέρης, Ιλυα Λιβυκού, Λαυρέντης Διανέλλος, Τάκης Μηλιάδης και Ανδρέας Φιλιππίδης, που το σκηνοθέτησε κιόλας στο θέατρο Μινώα. Τη δεκαετία του '80 ο Δημήτρης Νικολαΐδης το ανέβασε εκ νέου, αυτή τη φορά στο Μετροπόλιταν. Η Ράια Μουζενίδου το σκηνοθέτησε για τη Νέα Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου το 1984-85.

  Από ......ΒΗΜΑPREMIUM

Τρελή κούρσα το χρέος, τα ζώα μου αργά στο υπουργικό

Αναρτήθηκε από.... energoipoliteskv.blogspot.com



Το σοκ που προκλήθηκε από την δημοσιοποίηση έκθεσης του γραφείου παρακολούθησης εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού της Βουλής, σύμφωνα με την οποία το δημόσιο χρέος κινείται εκτός ελέγχου, δεν φαίνεται να συνετίζει τους έχοντες την ευθύνη για την διακυβέρνηση της χώρας.

Παρά τις άκρως ανησυχητικές διαπιστώσεις, δια των οποίων ενημερώνονται οι βουλευτές ότι η αύξηση του πρωτογενούς ελλείμματος, σε συνδυασμό με την περαιτέρω πτώση της οικονομικής δραστηριότητας, ενισχύουν σημαντικά τη δυναμική του χρέους, το υπουργικό συμβούλιο συνεδρίασε χθες για άλλη μια φορά με σειρά δευτερευόντων θεμάτων που, σε έκτακτες συνθήκες όπως οι σημερινές, έπρεπε «να προχωρούν μόνα τους».

Πολύ περισσότερο που η νεοσυσταθείσα αυτή υπηρεσία παρακολούθησης της πορείας του προϋπολογισμού, δηλώνει ξεκάθαρα πως το εκτός ελέγχου χρέος αντισταθμίζει τα οφέλη από τις αποφάσεις της Συνόδου Κορυφής της 21ης Ιουλίου και απομακρύνει το ενδεχόμενο σταθεροποίησης του.

Υποστηρίζει δηλαδή η επιτροπή ότι ακόμη και αυτές οι αποφάσεις της 21ης Ιουλίου (που περιλάμβαναν και τον όρο των εγγυήσεων) είναι δώρον άδωρον όταν το δημόσιο χρέος της χώρας ακολουθεί μια ξέφρενη και ανεξέλεγκτη πορεία.

Η επικίνδυνη αυτή τροπή, σε συνδυασμό με την αδιαμφισβήτητη πρόβλεψη ότι η ύφεση θα βαθύνει έτι περαιτέρω και η αύξηση του ΦΠΑ θα απονεκρώσει την αγορά και θα εκτοξεύσει την ανεργία, το υπουργικό συμβούλιο για άλλη μια φορά ασχολήθηκε με την… αναδιοργάνωση του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης, την … διεύρυνση της άμεσης και συμμετοχικής δημοκρατίας δια δημοψηφισμάτων, την… αντιμετώπιση τις βίας στα γήπεδα και το ντόπινγκ, αλλά και… ρυθμίσεις για την κτηνοτροφία και τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις και εκμεταλλεύσεις και άλλα σχετικά θέματα και την ενσωμάτωση μιας ευρωπαϊκής οδηγίας.

Και όχι μόνο αυτό: Ο πρωθυπουργός επιτέθηκε στην αξιωματική αντιπολίτευση, καταλογίζοντάς της «κοντόφθαλμη, πολύ περιστασιακή και συγκυριακή» πολιτική και χαρακτηρίζοντας αποπροσανατολιστική την συζήτηση περί συγκυβέρνησης (που όμως στην επιφάνεια έφεραν κυβερνητικά στελέχη).

Κατά τα λοιπά, το ΠΑΣΟΚ ετοιμάζεται για τις επετειακές εκδηλώσεις της 3ης Σεπτεμβρίου και την Εθνική Συνδιάσκεψη του Σαββάτου, ενώ, αν και οι συνθήκες είναι έκτακτες, ο πρωθυπουργός πρότεινε χθες στο υπουργικό συμβούλιο… περισσότερη διαβούλευση.

Με αυτόν τον τρόπο – αν και λέγεται πως ιδιαιτέρως χρησιμοποιήθηκαν σκληρότερα μηνύματα – προσπαθεί να αντιμετωπίσει ο κ. Παπανδρέου τις δημόσιες κόντρες των υπουργών, που συνεχίζουν να ξιφουλκούν οι μεν εναντίον των δε, με επεισόδιο διαρκείας αυτό μεταξύ των υπουργών κ.κ. Ρέππα και Ραγκούση για το θέμα των ταξί.

Ο πρωθυπουργός πρότεινε να διεξαχθεί μια άτυπη συζήτηση μεταξύ των υπουργών, των κοινοβουλευτικών εκπροσώπων και του κόμματος, «για να δούμε και από την εμπειρία που είχαμε δυο χρόνια τώρα, πώς θα λειτουργήσουμε καλύτερα, πιο αποτελεσματικά, με όλα τα θετικά που πετύχαμε, αλλά και για να βελτιωθούμε περαιτέρω». Και πρόσθεσε:

«Άρα, λοιπόν, με τους ΚΤΕ, με την Κοινοβουλευτική Ομάδα, με το κόμμα, με την κοινωνία, μέσα από το διαδίκτυο, πρέπει να επιδιώκουμε συνεχώς το διάλογο και τη διαβούλευση».

Το γεγονός ότι το χρέος ακολουθεί μια ξέφρενη και εκτός ελέγχου πορεία, όμως, είναι βέβαιο ότι δεν μπορεί ναν αντιμετωπιστεί με διάλογο, διαβούλευση και δημοψηφίσματα…

Από ...... ΕΛΕΥΘΕΡΗ  ΖΩΝΗ

Όχι άλλες εν λευκώ επιταγές στους εθνικούς εργολάβους : Ερώτηση για την ιδιωτική βιομηχανική περιοχή στη Β. Εύβοια

 Αναρτήθηκε από.......  energoipoliteskv.blogspot.com

Στην τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, η περιφερειακή σύμβουλος Δέσποινα Σπανούδη, κατέθεσε την ακόλουθη ερώτηση :

«Στην επόμενη Επιτροπή Περιβάλλοντος την Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου, συζητείται ένα πολύ σοβαρό θέμα: η ίδρυση ιδιωτικής ΒΙΠΕ της ΤΕΡΝΑ στο Μαντούδι Ευβοίας. Όπως δηλώνεται στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η ΒΙΠΕ δημιουργείται για να φιλοξενήσει αρχικά ένα ιδιωτικό εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας 1150 ΜW με φυσικό αέριο, το μεγαλύτερο στη χώρα και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Με αυτή και μόνο την εγκατάσταση το Μαντούδι θα γίνει το δεύτερο μετά την Πτολεμαΐδα ενεργειακό κέντρο της χώρας, αν και χωρίς τις αντίστοιχες θέσεις εργασίας, αφού τα εργοστάσια αυτού του τύπου είναι πλήρως αυτοματοποιημένα και απομονωμένα από τις περιοχές εγκατάστασης. Ωστόσο ολόκληρη η περιοχή θα δεχθεί τις συνέπειες, αφού η ΒΙΠΕ είναι σε άμεση γειτονία με χώρους τουριστικού ενδιαφέροντος.


Oι κινητοποιήσεις των κατοίκων ακύρωσαν την προηγούμενη απόπειρα της ΤΕΡΝΑ για  μονάδα λιθάνθρακα.

Στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων δεν περιγράφεται καμία επίπτωση από τη λειτουργία του συγκεκριμένου εργοστασίου, αν και η κατανάλωση καθαρού νερού, οι αέριοι ρύποι και τα υγρά απόβλητα στο θαλάσσιο περιβάλλον αφορούν τεράστια μεγέθη. Αντίθετα στη μελέτη προβλέπεται η εγκατάσταση και οποιασδήποτε άλλης μονάδας υψηλής όχλησης χωρίς να εξαιρείται καμιά απολύτως κατηγορία. Στην πραγματικότητα ζητείται η εν λευκώ εγκατάσταση μιας ΒΙΠΕ, σε αντίθεση και με τα 4 ισχύοντα χωροταξικά (Εθνικό, Βιομηχανίας, Τουρισμού και Περιφερειακό) και μάλιστα χωρίς να περιγράφονται βασικές υποδομές αντιρρύπανσης και ελέγχου που αποτελούν τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα χώρο ως ΒΙΠΕ. Ήδη η υπόθεση ξεσήκωσε αντιδράσεις στην περιοχή και στον Αθηναϊκό Τύπο, όπως φαίνεται από το προχθεσινό άρθρο του Γ. Βότση στην Ελευθεροτυπία με τον χαρακτηριστικό τίτλο: «Νέο Σοβέζο απειλεί τη Βόρεια Εύβοια».

Επειδή πρόκειται για απαράδεκτα ελλιπή μελέτη, ζητάμε από τα μέλη της επιτροπής περιβάλλοντος να επιστραφεί για να συμπληρωθεί από τους αιτούντες επενδυτές, ώστε να μπορεί να κριθεί η πρόταση. Επιπλέον θεωρούμε ότι επειδή πρόκειται για θέμα τεράστιας σημασίας που θα μεταβάλει τη φυσιογνωμία της περιοχής και σε σχέση με τον χωροταξικό σχεδιασμό πρέπει να κριθεί από το ίδιο το Περιφερειακό Συμβούλιο και ρωτάμε τον κ. Περιφερειάρχη αν προτίθεται να φέρει το θέμα στο Συμβούλιο, όπως δεσμεύτηκε όταν συστήθηκε η Επιτροπή Περιβάλλοντος.»

Ο περιφερειάρχης απάντησε ότι επειδή το θέμα είναι σοβαρό δεν έχει αντίρρηση, εφόσον το αποφασίσει η Επιτροπή Περιβάλλοντος να συζητηθεί στο Συμβούλιο.
Από την πλευρά μας, θα διεκδικήσουμε να ενημερωθεί πλήρως η τοπική κοινωνία και θα στηρίξουμε τις κινήσεις και τους πολίτες που διεκδικούν το δικαίωμα να αποφασίζουν για το μέλλον τους.

Από .....  Αυτοδιοικητικό Κίνημα Περιφέρειας Στερεάς

ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ


Αναρτήθηκε από......  energoipoliteskv.blogspot.com

  ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ 
                                                       
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς. Υπάρχει ελπίδα;
Συνάδελφοι
            Από το 2010 τέθηκε σε εφαρμογή με επιθετικό τρόπο από κυβέρνηση, Ε.Ε. και ΔΝΤ, το σχέδιο καταλήστευσης των εργαζομένων (μισθοί – συντάξεις – ακρίβεια) και ανατροπής των εργασιακών σχέσεων, υποτιμώντας έτσι, το επίπεδο ζωής τους ενώ τράπεζες και πολυεθνικές διατηρούν άθικτα τα κέρδη τους. Στο όνομα της «σωτηρίας της πατρίδας», εφαρμόζουν μια πολιτική που χαρίζει νέα κέρδη στο κεφάλαιο και μεγαλύτερη ανεργία και φτώχια στους εργαζόμενους. Μια πολιτική που προσπαθούν να επιβάλλουν τρομοκρατώντας τους εργαζόμενους, απαιτώντας κοινωνική ανοχή και συναίνεση, προβάλλοντας τη θεωρία του μονόδρομου, στηριζόμενοι από ξεπουλημένες ηγεσίες συνδικάτων και το πλύσιμο εγκεφάλου από τα παπαγαλάκια τους.
            Στο χώρο της Παιδείας ότι αλλαγές γίνονται είναι προς την κατεύθυνση κτυπήματος της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Αλλάζουν δραματικά τον εκπαιδευτικό χάρτη ιδιωτικοποιώντας βασικές λειτουργίες της δημόσιας εκπαίδευσης, υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο την παρεχόμενη γενική μόρφωση. Χτίζουν σταδιακά το νέο φτηνό σχολείο – πανεπιστήμιο της αγοράς διαλύοντας εργασιακές σχέσεις και μισθούς εκπαιδευτικών και το δικαίωμα στη μόρφωση και στην εργασία της νεολαίας. Πρόσφατα ψηφίστηκε από ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ και ΔΗΣΥ η ταφόπλακα της δημόσιας και δωρεάν τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δοκιμάζοντας ταυτόχρονα και το εναλλακτικό σενάριο συγκυβέρνησης.
            Το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς δείχνει να είναι το χειρότερο της μεταπολίτευσης. Τα βιβλία αναμένονται προς τα τέλη του 2011 να έρθουν στα σχολεία, οι αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ για πρώτη φορά γίνονται το Σεπτέμβρη και είναι δεδομένο ότι οι ελλείψεις καθηγητών στα σχολεία θα είναι έντονες. Επιπλέον στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα αντιμετωπίσουμε:
Ø  Μειωμένη χρηματοδότηση των σχολείων  με συνέπεια σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων.
Ø  Ελάχιστες προσλήψεις καθηγητών, λιγότερες μεταθέσεις – βελτιώσεις –αποσπάσεις, περισσότεροι συνάδελφοι σε περισσότερα σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου.
Ø  Συμπτύξεις τμημάτων – συγχωνεύσεις σχολείων.
Ø  Ολοκλήρωση της αντιδραστικής μεταρρύθμισης (νέα δομή λυκείου – νέο εξεταστικό –αξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικού με σύνδεσή της με τις εργασιακές σχέσεις καθώς και τη χρηματοδότηση των σχολείων).
Ø  Νέα μείωση μισθών μέσω ενιαίου μισθολογίου και έκτακτων εισφορών.
Ø  Μείωση επικουρικών συντάξεων.
Ø  Παραπέρα υποβάθμιση των εργασιακών σχέσεων των καθηγητών (κτύπημα οργανικότητας , μονιμότητα νέων εκπαιδευτικών, μετακινήσεις από νομό σε νομό, αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου κλπ).

Επιλογή Διευθυντών σχολικών μονάδων:   Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα.
            Οι κρίσεις των νέων διευθυντών σχολικών μονάδων έγιναν (τρόπος του λέγειν......κρίσεις), εν μέσω θέρους, με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να εκδίδει διαρκώς εγκυκλίους διευκρινιστικές και αλληλοαναιρούμενες για να ικανοποιήσει όσους έχουν πρόσβαση σ΄ αυτήν.
            Κι ενώ η κυβέρνηση παίρνει όλο και πιο αντιλαϊκά και βάρβαρα μέτρα, η ανεργία και η εξαθλίωση κυριαρχούν, οι εργασιακές σχέσεις και το ασφαλιστικό σύστημα διαλύονται κ.ο.κ., οι «υπεύθυνοι» του υπουργείου Παιδείας έψαχναν κατακαλόκαιρο στα αποκαΐδια της πολιτικής τους να βρουν τους «πρόθυμους».
            Η κυβέρνηση αποποιείται από την υποχρέωση παροχής κάθε κοινωνικού αγαθού στην παιδεία, υγεία, κοινωνική ασφάλιση, κατεδαφίζει το δημόσιο  σχολείο, επιδιώκει τον ασφυκτικό έλεγχο των εκπαιδευτικών, την υποταγή του σχολείου στις ανάγκες του «νέου σχολείου της αγοράς» αλλά παράλληλα θέλει να εξαγοράσει συνειδήσεις για να στηρίξει το μεσαίωνα και στην Παιδεία.
            Στον manager θα επιβάλλουν να λειτουργεί το σχολείο με όρους ιδιωτικής επιχείρησης. Να αναζητά χορηγούς, να υλοποιεί την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, να αξιολογεί τους εκπαιδευτικούς. Ο σύλλογος διδασκόντων από αποφασιστικό όργανο στη διοίκηση του σχολείου  γίνεται πλέον διακοσμητική λέσχη συζητήσεων χωρίς καμιά ουσιαστική αρμοδιότητα.
            Παρατηρώντας τη βαθμολόγηση των υποψήφιων διευθυντών βλέπουμε καθαρά τη βαθμολόγηση με άριστα των παλαιών διευθυντών, όχι όμως όλων. Κατά την εκτίμηση των μηχανισμών εξουσίας και των κομματικών κύκλων κάποιοι υποψήφιοι κυριολεκτικά καρατομήθηκαν. Αλλού παρατηρούμε την πριμοδότηση υποψηφίων είτε με τη συναίνεσή τους, είτε στο βωμό της σκοπιμότητας για να πεταχτούν έξω από κάποια σχολεία υποψήφιοι που δηλωμένα τα επιθυμούσαν. Επίσης υποψήφιοι με λίγα χρόνια υπηρεσίας (και ακόμα λιγότερα πραγματικής) και χωρίς καμιά διοικητική εμπειρία βαθμολογήθηκαν αρκετά «καλά». Το λυπηρό όμως για το συνδικαλιστικό μας κίνημα είναι κάποιοι υποψήφιοι «εξαργύρωσαν» τα συνδικαλιστικά τους ένσημα χρησιμοποιώντας μόρια που απέκτησαν λόγω της συνδικαλιστικής τους δράσης (αιρετοί, ΟΤΑ, οργανισμοί κτλ).
            Δικαίως λοιπόν εμείς ως ανεξάρτητοι καθηγητές έγκαιρα διαχωρίσαμε τη θέση μας θεωρώντας ότι η αξιολόγηση με τον τρόπο που γίνεται στην ουσία είναι υποκειμενική, εκτός φυσικά των περιπτώσεων που τα μετρήσιμα μόρια είναι πάρα πολλά.
            Όσο για τη κριτική που μας κάνει η ΔΑΚΕ για τη μη συμμετοχή μας στη βαθμολόγηση, να τους θυμίσουμε απλά τις κρίσεις το 2007 (προβαθμολογημένες λίστες κτλ) που συμμετείχαν με τον αιρετό εκπρόσωπό τους. Αξέχαστες θα μείνουν σε όλους τους συναδέλφους του νομού Φθιώτιδας και όχι μόνο.
            Να επαναλάβουμε κι ας γινόμαστε κουραστικοί ότι σε όλη αυτή τη διαδικασία των κρίσεων απουσιάζει η άποψη των συλλόγων διδασκόντων (ούτε καν για όσους υποψήφιους έχουν ήδη ασκήσει διευθυντικά καθήκοντα). Οι σύλλογοι διδασκόντων, για εμάς είναι το μόνο αρμόδιο όργανο να κρίνει μέσα από μια διαδικασία ανοικτή και δημοκρατική, ποιος είναι ικανότερος σε κάθε σχολική μονάδα, επειδή πιστεύουμε ότι η ανάδειξη στελεχών εκπαίδευσης πρέπει να γίνεται με μια διαφορετική και πιο ουσιώδη διαδικασία.
            Ας ευχηθούμε οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν τις διευθυντικές θέσεις  να συνεχίσουν να σκέφτονται και να ενεργούν ως συνάδελφοι, αντιδρώντας στην επιβολή της αυταρχικής διοίκησης που προκρίνει η πολιτική ηγεσία.
Συνάδελφοι
Επειδή η κρίση συστημάτων και αξιών επηρεάζει όλους, και στη συνείδηση ενός μεγάλου τμήματος συναδέλφων και το συνδικάτο των εκπαιδευτικών είναι  μέρος του προβλήματος, δεν μπορούμε πλέον να σφυρίζουμε αδιάφορα. Η ανασυγκρότηση, ανανέωση και αναζωογόνηση του συνδικαλιστικού κινήματος είναι μονόδρομος.
Η ελπίδα μας είναι πλέον ότι ο αγώνας για αντίσταση, για τη ζωή μας αλλά και την εκπαίδευση, θα γίνει υπόθεση όλων μας.
                                                     Καλή σχολική χρονιά σε όλους

ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Ιστοσελίδα : www.anexartiti.wordpress.com             email : anexartiti@yahoo.gr

Ράλλυ Σπριντ Καμένα Βούρλα: Χάρτες-Προσβάσεις

Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com

Η Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Λαμίας ανακοίνωσε τις προσβάσεις της ειδικής για τους θεατές καθώς
και εκείνες του τεχνικού ελέγχου. Παράλληλα έδωσε στη δημοσιότητα και τους χάρτες της ειδικής διαδρομής. Η Α.Λ.Α.Λ. διοργανώνει το Ράλλυ Σπριντ Καμένων Βούρλων στις 10-11 Σεπτεμβρίου στη γνωστή διαδρομή ανάμεσα στο Ρεγκίνι και τις Καρυές. Ο αγώνας προσμετρά στο Κύπελλο Χώματος και περιλαμβάνει τρία σκέλη με το πρώτο από αυτά να ξεκινά στις 09:00 της Κυριακής.
Περισσότερα στα αρχεία που επισυνάπτονται.


Συνημμένα

  •   Προσβάσεις θεατών
  •   Προσβάσεις τεχνικού ελέγχου
  •   Συμπληρωματικός κανονισμός

Από ....... Εθνική Επιτροπή Αγώνων

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας " Ημέρα "

Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com


Πρωτοσέλιδο εφημερίδας " ΛΑΜΙΑΚΟΣ ΤΥΠΟΣ "

Αναρτήθηκε από.... energoipoliteskv.blogspot.com


Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2011

Οι εκλογές είναι αναπόφευκτες

Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com


Κανείς δεν πιστεύει πλέον ότι αυτή η κυβέρνηση μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα και να αποφύγει την καταστροφή στην οποία οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια.

Και ο Πρωθυπουργός και ο Βενιζέλος έχουν ξεμείνει εντελώς από υποσχέσεις και ευχολόγια και είναι αντιμέτωποι με το φάσμα μιας απόλυτης καταστροφής.

Το ενιαίο μισθολόγιο έχει κολλήσει, τα κλειστά επαγγέλματα δεν ανοίγουν, το χρέος αυξάνεται, οι τράπεζες καταρρέουν, η Τρόικα έχει απελπιστεί με την ανικανότητά της κυβέρνησης , το βιοτικό επίπεδο θυμίζει … Ζιμπάμπουε, η ανεργία καλπάζει, όλοι θεωρούν πως δεν θα αποφύγουμε στο τέλος την χρεοκοπία.
Μπροστά στην κυβερνητική παράλυση και στο αδιέξοδο μόνο δύο λύσεις υπάρχουν: ή μια κυβέρνηση συνεργασίας ή εκλογές. Δεδομένης όμως της άρνησης του Σαμαρά να συναινέσει στο έγκλημα, οι πρόωρες εκλογές είναι αναπόφευκτες. Κι αυτό που τις καθυστερεί δεν είναι ότι τάχα ο Παπανδρέου, ή ο Βενιζέλος ελπίζουν πως θα βρουν την μαγική λύση. Αλλά το σκληρό παζάρι στο ΠΑΣΟΚ για την παράδοση της εξουσίας από τους Παπανδρέου και η μελλοντική διασφάλισή τους. Επειδή αυτό ζούμε επί της ουσίας αυτές τις ημέρες: το τέλος του ΠΑΣΟΚ όπως το ξέραμε
Αρχές φθινοπώρου λοιπόν και τα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί και που συνηγορούν σε προσφυγή στις κάλπες είναι τα εξής:
  1. Τίθεται σε εφαρμογή το Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα που προβλέπει νέους σκληρούς φόρους για όλους. Οι αντιδράσεις είναι και θα είναι πολλές. Δείτε μόνο τι γίνεται με τον ΦΠΑ στα εστιατόρια. Σκεφτείτε τι θα γίνει όταν ο κόσμος δε θα έχει να πληρώσει τις έκτακτες εισφορές.
  2. Όλοι οι οικονομικοί στόχοι έχουν αποτύχει. Ούτε το έλλειμμα θα μειωθεί κάτω από 7,5%, ούτε το χρέος μειώνεται. Τα έσοδα υστερούν πάνω από 3,8% ενώ οι κρατικές δαπάνες αντί να μειώνονται αυξάνονται με ρυθμούς πάνω από 7,4%. Αυτά όλα σημαίνουν ότι ο προϋπολογισμός δε βγαίνει ούτε και αν προστεθούν έσοδα από εισφορές και αυθαίρετα. Επομένως, η κυβέρνηση θα αναγκαστεί να πάρει κι άλλα μέτρα τα οποία υπολογίζονται σε 5 δις ευρώ, ίσως και παραπάνω. Θα πει κανείς είναι σοβαροί; Ε, δεν είναι γι’ αυτό φτάσαμε εδώ που φτάσαμε.
  3. Η τρόικα μας έχει ξεσκονίσει για ακόμη μια φορά και ζητά μετ’ επιτάσεως άνοιγμα του ασφαλιστικού εκ νέου καθώς και άμεση εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου χωρίς εξαιρέσεις στους εφοριακούς. Δηλαδή νέες περικοπές στους μισθούς που φυσικά δεν μπορούν να ανεχθούν οι δημόσιοι υπάλληλοι.
  4. Η τρόικα ζητά επίσης μειώσεις μισθών και στον ιδιωτικό τομέα μέσω των επιχειρησιακών συμβάσεων. Πλήρη καταβαράθρωση του οικογενειακού εισοδήματος δηλαδή και σίγουρες αναταραχές σε όλους τους κλάδους εργασίας.
  5. Αρχές Σεπτεμβρίου και η συμφωνία της 21ης Ιουλίου είναι στον αέρα. Το νέο δάνειο είναι αμφίβολο και όλοι περιμένουν μήπως η Γερμανία εκπονήσει κάποιο άλλο σχέδιο αφού η υπόθεση με τις εγγυήσεις κατέληξε σε φιάσκο. Επομένως, η ελληνική οικονομία, παρά τα πολύ σκληρά μέτρα επί 18 μήνες, είναι ένα βήμα από τη χρεοκοπία.
  6. Ο Γ. Παπανδρέου ετοιμάζεται για τη ΔΕΘ χωρίς να έχει να πει απολύτως τίποτε. Δεν έχει να δώσει καμιά είδηση, κανένα όραμα, καμιά ελπίδα ότι κάτι καλό έρχεται για τη χώρα. Θα πάει, θα γίνει χαμός στη Θεσσαλονίκη αλλά ο κόσμος δεν θα αποκομίσει τίποτε καινούργιο.
  7. Η υπόθεση με τις προσλήψεις μέσω ΜΚΟ δεν είναι τυχαία. 55.000 άτομα δεν είναι αστεία υπόθεση να δεθούν στο άρμα του ΠΑΣΟΚ. Προεκλογικού τύπου μοιάζουν.
  8. Εντός της κυβέρνησης μυρίζει μπαρούτι. Η κόντρα Ρέππα-Ραγκούση, η παραίτηση Παμπούκη, οι καθημερινές αψιμαχίες και η αδυναμία του κ. Παπανδρέου να βάλει τάξη, δημιουργούν σκηνικό διάλυσης.
  9. Η ξαφνική πρεμούρα για συναίνεση, αφενός με τις δηλώσεις Λοβέρδου και αφετέρου με τη συνάντηση Βενιζέλου – Σαμαρά είναι ένα στοιχείο που πρέπει να συνεκτιμηθεί.
  10. Τελευταίο άλλα όχι έσχατο είναι η κοινωνική έκρηξη, αρχής γενομένης από το χάος που ήδη προκαλείται στα πανεπιστήμια. Πώς θα αντέξει η κυβέρνηση μια συνεχόμενη αναταραχή;
Θα μπορούσαν πολλά να ειπωθούν ως παραδείγματα και ως ενδείξεις ότι οι εκλογές είναι κοντά. Και όσο δεν έρχονται, τόσο θα βαθαίνει η κρίση και στην χώρα και στο ΠΑΣΟΚ.
Το ερώτημα όμως είναι πόσο αντέχει η χώρα την ακυβερνησία.

Από ......  Antinews

Πως θα ξαναπάρουμε την Ελλάδα στα χέρια μας!

Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com


Σε προηγούμενο σημείωμά μας είχαμε μιλήσει για την «απόλυτη καταιγίδα»«τέλεια καταιγίδα») που απειλεί την Ελλάδα με την επικείμενη σύμπτωση τεσσάρων διεθνών κρίσεων:
– Της Ευρωπαϊκής κρίσης δανεισμού (που βρισκόμαστε στο επίκεντρό της και μας επηρεάζει άμεσα)
– Της Αμερικανικής κρίσης δανεισμού (που δεν έχει σχέση με την Ελλάδα, αλλά η σύμπτωσή της με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή κρίση, επηρεάζει την Ευρώπη συνολικά και μας αφορά)
Των – έκδηλων πια – ανεπαρκειών της Ευρώπης – που κι αυτές επηρεάζουν ακόμα πιο άμεσα την Ελλάδα.
– Και των γεωπολιτικών αναστατώσεων στην Μέση Ανατολή και τη Βόρειο Αφρική. Που η Ελλάδα, είναι δίπλα τους. Και κινδυνεύει να γίνει ή «Κερκόπορτα» της Ευρώπης στην «πύλη» προς την «ανάστατη» Μέση Ανατολή.
Στο σημερινό και σε επόμενα σημειώματά μας θα εξετάσουμε πως μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει και να αποτρέψει την «τέλεια καταιγίδα» που πλησιάζει. Ή να επωφεληθεί απ’ αυτήν. Αντί να καταστραφεί ολοσχερώς εξ αιτίας της…
Τι σημαίνει «απόθεμα ισχύος»
Σημείο πρώτο: η Ελλάδα έχει περιθώρια να αντέξει και να σηκωθεί στα πόδια της μεσο-μακροχρόνια. Γιατί συμβαίνει αυτό;
Γιατί στους μεσο-μακροχρόνιους συσχετισμούς μεγάλο ρόλο – συνήθως τον καθοριστικό – παίζει η σχέση της τρέχουσας ισχύος με το μακροπρόθεσμο απόθεμα ισχύος. Δηλαδή πόσο μπορεί μια χώρα να αυξήσει την ισχύ της από ίδιους πόρους – από το δικό της συνολικό απόθεμα δύναμης που μένει ως τότε σε αχρησία (αναξιοποίητο).
Συνήθως, αυτό το «απόθεμα ισχύος» είναι αφανές μέγεθος. Δεν είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού. Κι όταν βλέπουμε δύο ή περισσότερες «δυνάμεις», ουσιαστικά συγκρίνουμε την εμφανή ισχύ τους, αυτή δηλαδή που μπορεί να προκύψει αν επιστρατεύσουν τους συντελεστές ισχύος που έχουν ήδη σε χρήση…
Αντίθετα, δεν μπορούμε να συγκρίνουμε τη «δυνητική» ισχύ που μπορούν να επιστρατεύσουν, αν χρησιμοποιήσουν (υπό την πίεση μιας κρίσης ή μιας σύγκρουσης) το συνολικό απόθεμα ισχύος τους, το οποίο δεν «φαίνεται»…
Αυτό εξηγεί πως σε αρκετές περιπτώσεις νίκησαν οι φαινομενικά πιο «αδύναμες» πλευρές σε μια εμπόλεμη σύγκρουση, Ή επιβίωσαν χώρες σε μια παγκόσμια κρίση, που έμοιαζαν αρχικά «ανίσχυρες». Ενώ μεγαθήρια δίπλα τους κατέρρευσαν…
Αυτό εξηγεί σε μεγάλο βαθμό και τη συμβολή των καθεστωτικών και ιδεολογικών συντελεστών ισχύος, που επιτρέπουν ή εμποδίζουν να χρησιμοποιήσει μια χώρα το συνολικό απόθεμα ισχύος της για να νικήσει μιαν άλλη, ή για να επιβιώσει σε μια δοκιμασία.
Θα τα δείξουμε όλα αυτά, με μια σειρά από απλουστευτικά παραδείγματα:
– Αν μια χώρα έχει τρέχουσα ισχύ 5 και απόθεμα ισχύος 100, και μια άλλη έχει τρέχουσα ισχύ 20 και απόθεμα ισχύος 50, είναι προφανές ότι την ώρα που ξεσπά η κρίση η δεύτερη είναι τέσσερις φορές πιο ισχυρή από την πρώτη (4×5=20).
Αλλά αν η σύγκρουση δεν κριθεί αμέσως και εξελιχθεί σε βάθος χρόνου, κι αν η πρώτη μπορέσει να χρησιμοποιήσει όλο το αναξιοποίητο απόθεμά ισχύος που διαθέτει, τότε θα νικήσει την δεύτερη. Κι αυτό γιατί το συνολικό απόθεμα ισχύος της πρώτης είναι διπλάσιο από εκείνο της δεύτερης (2×50=100).
Επομένως, στην περίπτωση αυτή, ο αληθινός μεσοπρόθεσμος συσχετισμός δεν είναι αυτός που φαίνεται στην αρχή – 5:20 υπέρ της δεύτερης – αλλά 100:50 υπέρ της πρώτης. Άρα η πρώτη χρειάζεται να κερδίσει χρόνο για να αξιοποιήσει πλήρως αυτή την υπεροχή που έχει σε μακροχρόνιο απόθεμα ισχύος.
– Για να ξεφύγουμε από το συγκρουσιακό παράδειγμα: ας υποθέσουμε ότι και οι δύο χώρες βρίσκονται μέσα σε παγκόσμια κρίση, η οποία για να ξεπεραστεί χρειάζεται συνολική ισχύ, ας πούμε 70.
Τότε, η δεύτερη, κι ας μοιάζει στην αρχή ισχυρότερη, δεν θα τα καταφέρει να επιβιώσει. Διότι το συνολικό της απόθεμα υπολείπεται (είναι μόλις 50, έναντι 70 που χρειάζεται για να επιβιώσει).
Ενώ η πρώτη, αν και εμφανώς ασθενέστερη στην αρχή, μπορεί να τα καταφέρει τελικά, αν αξιοποιήσει το συνολικό της απόθεμα, γιατί αυτό είναι μεγαλύτερο (100) από εκείνο που απαιτείται για να επιβιώσει από την κρίση (70).
- Τελικά, ένα καθεστώς που επιτρέπει σε μια κοινωνία να αξιοποιήσει το ανεκμετάλλευτο δυναμικό της (το συνολικό απόθεμα ισχύος που βρίσκεται αρχικά σε αχρησία) υπερέχει σαφώς, από ένα άλλο καθεστώς που έχει ακαμψίες και δεν μπορεί να αξιοποιήσει το σύνολο του δυναμικού του (κι έτσι το απόθεμα ισχύος του μένει αναξιοποίητο).
Επομένως το κρίσιμο στρατηγικό πρόβλημα για την Ελλάδα σήμερα είναι διπλό:
Πόσο αναξιοποίητο απόθεμα ισχύος διαθέτει;
– Και στην περίπτωση που αυτό είναι μεγάλο, τι καθεστωτικές αλλαγές πρέπει να υποστεί η Ελλάδα, ως κοινωνία και ως πολίτευμα, για να το αξιοποιήσει στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, να αντέξει στις αλλεπάλληλες κρίσεις που την περιζώνουν και να βγει ισχυρότερη.
Το αναξιοποίητο δυναμικό της Ελλάδας
Η απάντηση στο πρώτο ερώτημα είναι ότι το «απόθεμα ισχύος» της Ελλάδας είναι τεράστιο. Εδώ θα περιοριστούμε στο οικονομικό της δυναμικό που βρίσκεται σε αχρηστία:
– Διαθέτει τεράστια δημόσια περιουσία που δεν αξιοποιείται. Με βάση τις εκτιμήσεις που σήμερα δεν τις αμφισβητεί πια κανείς, η γνωστή περιουσία του Δημοσίου ξεπερνά τα 300 δισεκατομμύρια ευρώ (χωρίς τα πολυάριθμα κληροδοτήματα προς φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα – ΝΠΔΔ, υπουργεία κλπ.).
Όταν ο Σαμαράς έθεσε το ζήτημα αυτό, το καλοκαίρι του 2010, οι περισσότεροι κάγχασαν και τον αποδοκίμασαν! Όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων, όχι γιατί είπε κάτι «εξωφρενικό», αλλά γιατί έσπασε μια μακροχρόνια «συνωμοσία σιωπής» για την απίστευτη λεηλασία στην οποία είχαν επιδοθεί επί χρόνια «τρωκτικά» του δημοσίου, αλλά και ιδιωτικά συμφέροντα, μικρά, ή μεγαλύτερα, ακόμα κι από το χώρο της περιβόητης «διαπλοκής».
Άλλοι ήθελαν να συνεχίσουν να λεηλατούν τη δημόσια περιουσία. Άλλοι εποφθαλμιούσαν να την καταπατήσουν. Όλοι ήθελαν να μείνει στο σκοτάδι η ύπαρξή της και να παραμείνει «ταμπού» η αξιοποίησή της υπέρ του δημοσίου συμφέροντος…
Λίγους μήνες αργότερα υποχρεώθηκαν όλοι να αποδεχθούν ότι «κάτι πρέπει να γίνει». Αλλά ακόμα σέρνουν τα πόδια τους…
– Δεύτερον, η Ελλάδα (κι όχι μόνο το κράτος, βέβαια) διαθέτει τεράστια αναξιοποίητα συγκριτικά πλεονεκτήματα. Η φύση της, η θέση της, το ανθρώπινο δυναμικό της, και η «Ελληνική Διασπορά» ακόμα, όλα αυτά της επιτρέπουν δυνητικά να πρωτοστατεί σε παραγωγικές δραστηριότητες που παραμένουν άγνωστες ή υπολειτουργούν στον ελληνικό χώρο.
Γιατί η Ελλάδα δεν μπορεί να τυποποιήσει και να εξάγει το λάδι της, το μέλι της, τα κρασιά της, βιολογικά προϊόντα και φρούτα, ιαματικά και θεραπευτικά φυτά και τα παράγωγά τους;
Γιατί δεν μπορεί να προσφέρει σύνθετες ποιοτικές υπηρεσίες Τουρισμού ή εξειδικευμένες υπηρεσίες στο χώρο της Έρευνας, της Εκπαίδευσης και του Πολιτισμού;
Γιατί δεν υπάρχει υποδομή αρχιπελαγικού τουρισμού (γιώτιγκ, ιστιοπλοϊκά κέντρα, μαρίνες για island hopping, θαλάσσια πάρκα, κέντρα υποθαλάσσια τουρισμού), σχολές μεταπτυχιακών σπουδών ταχύρρυθμης εκπαίδευσης τους θερινούς μήνες, Συνεδριακά Κέντρα (εξειδικευμένα και μη), μουσεία ψηφιακής τεχνολογίας, ή ψηφιακές εφαρμογές σε κλασικά μουσεία, έρευνα για τεχνολογίες αφαλάτωσης και αξιοποίησης υδάτινων πόρων (όπως συμβαίνει σε όλες τις χώρες που έχουν έλλειψη νερού), αλλά και εφαρμογές ρομποτικής;
Γιατί στην Ελλάδα δεν υπάρχει επέκταση του wi-fi παντού και δωρεάν;
Γιατί δεν υπάρχουν δορυφορικές εφαρμογές παντού;
Μικρός γεωγραφικός χώρος με μοναδική «φράκταλ» μορφή και στο ανάγλυφο και στην ακτογραμμή του, θα ήταν ιδανική περιοχή για εφαρμογή σύγχρονων επικοινωνιών, που όμως εξακολουθούν να απουσιάζουν.
Γιατί δεν υπάρχει δίκτυο σύνδεσης όλων των απομονωμένων πληθυσμιακών κέντρων με ελικόπτερα, πράγμα που θα επέτρεπε αποκέντρωση του παραγωγικού πληθυσμού, άμεση σύνδεση κάθε σημείου της χώρας με κάθε άλλο και με το κέντρο, καθώς και εντατική εκμετάλλευση κάθε τοπικού πλεονεκτήματος;
Στην Ελλάδα παράγονται πια ελάχιστα πράγματα. Όχι γιατί δεν μπορεί να παραχθεί τίποτε, αλλά γιατί υπάρχουν πολλαπλά εμπόδια και στρεβλώσεις, ώστε να μην παράγεται το παραμικρό, ενώ υπάρχουν πολλαπλά αντικίνητρα, ώστε να τιμωρούνται όσοι θέλουν να παράγουν.
Εδώ χρειάζεται ανατροπή θεσμικών εμποδίων και θεσμοθετημένων αντιπαραγωγικών συμπεριφορών.
Και σχεδιασμός από την πλευρά του κράτους, που δεν θα υποκαθιστά την ατομική πρωτοβουλία, αλλά θα την απελευθερώνει, θα την ενθαρρύνει και θα τη ρυθμίζει.
Όμως το κράτος τις τελευταίες δεκαετίες δεν ενδιαφερόταν να κάνει τίποτε απ’ όλα αυτά. Απλώς μοίραζε κονδύλια και επιδοτήσεις, σε όσους – ένθεν κακείθεν «ημέτερους» – είχαν τη δυνατότητα να τα…ροκανίσουν.
Και στη συνέχεια μοίραζε φορολογικά εντάλματα, σε όσους δεν είχαν τη δύναμη να τα αποφύγουν.
Έτσι, μάθαμε να αντιμετωπίζουμε το κράτος, όπως οι… τοξικομανείς τη δόση τους: Το μισούμε, αλλά είμαστε «εξαρτημένοι» απ’ αυτό.
Γιατί δεν υπήρξε «κράτος»! Κατάντησε φωλεά συμφερόντων που λυμαίνονται το δημόσιο συμφέρον και αδιαφορούν για το εθνικό συμφέρον. Αλλά δεν μπορεί να κινηθεί τίποτε χωρίς αυτό. Και δεν μπορεί να προκόψει τίποτε με αυτό…
Καιρός να το καταργήσουμε (σαν φωλεά συμφερόντων), να το αποκαταστήσουμε (ως υπερασπιστή του δημοσίου συμφέροντος) και να απεξαρτηθούμε απ’ αυτό (ως τροφοδότη της συλλογικής μας μιζέριας).
Καιρός να αποκτήσουμε αληθινό φιλελεύθερο εθνικό κράτος.
– Τρίτον, η Ελλάδα διαθέτει ορυκτό πλούτο, στο έδαφός της και στο βυθό των θαλασσών της. Δεν χρειάζεται να πάμε σε θεωρίες για όσα υποθέτουμε, φημολογούνται, αλλά δεν τα γνωρίζουμε με βεβαιότητα. Αρκούν αυτά που είναι γνωστά εδώ και χρόνια. Και ασφαλώς, έρχονται στην επιφάνεια νέες πληροφορίες.
Ένα μέρος απ’ όλα αυτά να αξιοποιούσε η Ελλάδα, θα βρισκόταν σε εντελώς διαφορετική θέση.
Να ξαναπάρουμε την Ελλάδα στα χέρια μας!
Η πρώτη αυτή παρατήρηση δεν λέει τίποτε αναφορικά με το μείζον ερώτημα που θέσαμε: πώς η Ελλάδα μπορεί να αντιμετωπίσει τις πολλαπλές κρίσεις που πλησιάζουν και την περιζώνουν…
Λέει, όμως, ότι μεσο-μακροχρόνια μπορεί, όχι μόνο να αντέξει, αλλά και να βγει ενισχυμένη.
Αλλά, το μείζον πρόβλημα είναι τι γίνεται άμεσα. Τι γίνεται στο βραχυχρόνιο ορίζοντα. Και πώς οι αλλεπάλληλες κρίσεις δεν θα την διαλύσουν ως κοινωνία και δεν θα την ισοπεδώσουν ως κράτος, πριν προλάβει να αναδείξει το ανεκμετάλλευτο δυναμικό της. Πριν προλάβει να αντλήσει από το αναξιοποίητο απόθεμα ισχύος της…
Με αυτό το ερώτημα θα ασχοληθούμε σε επόμενο σημείωμά μας.
* Για την ώρα ένα κρίσιμο συμπέρασμα: Ακόμα κι αν χρεοκοπούσαν την Ελλάδα, έχει τέτοιο δυναμικό που θα μπορέσει μέσα σε τρία ως πέντε χρόνια να υποκινήσει μια μακροχρόνια ανάπτυξη πρωτοφανή – και όχι μόνο για τα ελληνικά δεδομένα.
Το πρόβλημα είναι να αντέξει στις κακουχίες της πρώτης τριετίας περίπου.
Το μυστικό είναι να μη μας πάρουν την περιουσία κοψοχρονιά! Να μη μας δέσουν με «αποικιακές συμβάσεις» χειροπόδαρα Και να μη σπάσουν το ηθικό του ελληνικού λαού…
Αν διατηρήσουμε την περιουσία μας, το φρόνημά μας και «βαθμούς ελευθερίας» στην πολιτική μας, τότε μπορούμε να επιτύχουμε αληθινό «αναγεννησιακό θαύμα».
Αν δεν διατηρήσουμε την περιουσία μας, αν για να μας «σώσουν» μας αναγκάσουν να τους την εκχωρήσουμε για πενταροδεκάρες, τότε είναι που τίποτε πια δεν θα μας σώζει. Απλά θα χρεοκοπήσουμε λίγο αργότερα και, στο μεταξύ, δεν θα μας έχει μείνει τίποτε να ελπίζουμε.
* Ένα δεύτερο συμπέρασμα: οι διαρθρωτικές αλλαγές που απαιτούνται είναι εκείνες που μας δίνουν «βαθμούς ελευθερίας», ώστε να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε το απόθεμα ισχύος μας. Το σπάσιμο αγκυλώσεων και στρεβλώσεων, που δεν επιτρέπουν σήμερα να κεφαλαιοποιήσουμε κανένα περιουσιακό στοιχείο μας και κανένα συγκριτικό μας πλεονέκτημα, είναι η κεντρική ιδέα της ανορθωτικής προσπάθειας από δω και στο εξής. Αλλά και αλλαγές που – στο πραγματικό ή στο συμβολικό πεδίο – θα αποκαταστήσουν τον αυτοσεβασμό μας ως κοινωνίας…
Όλα αυτά σημαίνουν ισχυρό εθνικό κράτος και «θρησκευτική» προσήλωση στο δημόσιο συμφέρον. Τα υπόλοιπα, περί «διεθνούς διακυβέρνησης», ΜΚΟ, «Ανεξάρτητων Αρχών», «απώλειας εθνικής κυριαρχίας», και «πολυπολιτισμικά πειράματα»… στα σκουπίδια επειγόντως! Στη χωματερή της Ιστορίας.,,
Η Ελλάδα χρειάζεται εθνικό κράτος που σέβεται το δημόσιο συμφέρον στο εσωτερικό (απέναντι σε συντεχνίες, καρτέλ, διαπλεκόμενα) και προασπίζεται τα εθνικά συμφέροντα στο εξωτερικό (απέναντι σε φίλους, εταίρους, συμμάχους και εχθρούς).
Βεβαίως, θα παραμείνουμε στην Ευρώπη, όσο μας θέλουν και όσο μπορούμε.
Αλλά όχι ως «ζήτουλες»! Ως ισότιμα μέλη που στέκονται στα πόδια τους και κάνουν ό,τι και οι υπόλοιποι: φροντίζουν πρώτα το δικό τους συμφέρον.
Συγκλίνουν με όλους. Αλλά δεν υποτάσσονται σε κανένα…
Στη Ευρωπαϊκή Οικογένεια θα παραμείνουμε, λοιπόν, αλλά όχι ως ανόητοι τσαμπατζήδες (όπως παλιότερα), ούτε ως… ταπεινωμένα γιουσουφάκια (όπως τώρα).
Θα παραμείνομε ως ισότιμα μέλη μιας δημοκρατικής Ένωσης.
Αν υπάρξει, τελικά, αυτή η Ένωση…
Εμείς πάντως θα υπάρξουμε. Καλύτεροι, ισχυρότεροι και κύριοι της μοίρας μας.
Είναι καιρός οι Έλληνες να πάρουμε τη χώρα μας στα χέρια μας!
Κι αν από τις πολλαπλές κρίσεις που πλησιάζουν έχει να προκύψει και κάτι καλό, αυτό είναι μια αφύπνιση όλης της Ελληνικής κοινωνίας.
Ίσως χρειαζόμασταν το σοκ ενός τέτοιου «σεισμού», το ταρακούνημα μιας
«τέλειας καταιγίδας», για να ξυπνήσουμε κάποτε…

Τηλέμαχος

Γιατί ο Σόρος πουλάει χρυσό και αγοράζει Γη;

Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com


Στο άρθρο του Mike Adams που ακολουθεί εξηγείται το γιατί η επένδυση σε οτιδήποτε έχει να κάνει με τα τρόφιμα αποτελεί επένδυση στο μέλλον. Διαβάστε το προσεκτικά γιατί όλα συνηγορούν ότι τα πράγματα θα εξελιχθούν ακριβώς όπως τα περιγράφει!

Οι τιμές των τροφίμων έχουν εκτοξευτεί σε όλη την υφήλιο και δεν φαίνεται να υπάρξει σύντομα κάμψη. Ο ΟΗΕ αναφέρει ότι ο πληθωρισμός των τροφίμων είναι στο 30% ετησίως και η πτώση της αξίας του δολαρίου κάνει τις τιμές τους να φαίνονται ακόμη υψηλότερες. Καθώς το δολάριο χάνει την αξία του λόγω του χρήματος που τυπώνει η Federal Reserve, το κόστος εισαγωγής τροφίμων από άλλα κράτη φαίνεται ότι θα διπλασιαστεί τα επόμενα δύο χρόνια - και πιθανόν και τα δύο που θα ακολουθήσουν μετά από αυτά.

Γι' αυτό τον λόγο οι επενδυτές στρέφονται στα αγροκτήματα θεωρώντας τα την νέα βιομηχανία ανάπτυξης. "Οι επενδυτές τοποθετούνται σε αγροτική γη στις ΗΠΑ και σε άλλα μέρη στην Ευρώπη, την Λ. Αμερική και την Αφρική καθώς οι διεθνείς τιμές των τροφίμων εκτοξεύονται", αναφέρει το περιοδικό Bloomberg. "Ένα fund που ελέγχεται από τον εκατομμυριούχο hedge-fund manager, George Soros, κατέχει το 23.4% της αγροτικής επιχείρησης της Ν. Αμερικής Adecoagro SA".

Στο δημοσίευμα παρατίθενται και μια δήλωση του Jim Rogers, "έχω πολλάκις πει ότι μία από τις καλύτερες επενδύσεις παγκοσμίως θα είναι η αγροτική γη".

Αυτό οφείλεται στην αυξανόμενη ζήτηση των τροφίμων την στιγμή που οι κλιματικές αλλαγές, η απώλεια ενός μέρους των παροχών νερού και η αποτυχία των γενετικά μεταλλαγμένων καλλιεργειών μειώνουν την παραγωγή διεθνώς. Η Ceres Partners που επενδύει σε καλλιεργήσιμη γη έχει απόδοση της τάξης του 16% από τότε που πρωτοξεκίνησε του 2008. Και αυτό μάλιστα κατά την διάρκεια μιας υφεσιακής οικονομικής περιόδου στην οποία όλες οι άλλες βιομηχανίες κατέγραφαν ζημίες.

Γιατί η παραγωγή και αποθήκευση των τροφίμων μπορεί να αποδειχθεί χρυσωρυχείο

Μπορούμε να υπολογίζουμε σε 3 πράγματα που θα συμβούν τα χρόνια που έρχονται:

Πρόβλεψη 1) Τα αποθέματα τροφής θα μειωθούν περισσότερο.

Πρόβλεψη 2) Οι τιμές των τροφίμων θα διπλασιαστούν τα επόμενα 2-3 χρόνια και πιθανόν θα ξαναδιπλασιαστούν τα επόμενα 2-3 χρόνια που θα ακολουθήσουν μετά.

Πρόβλεψη 3) Όταν οι τιμές των τροφίμων θα είναι στο 400% των σημερινών επιπέδων, τα αγροκτήματα και οι λαχανόκηποι θα αποδίδουν τρομερά ποσά.

Με άλλα λόγια, καθώς οι τιμές των τροφίμων θα εκτοξεύονται, θα καθίσταται όλο και πιο βιώσιμη οικονομικά η καλλιέργεια του δικού μας φαγητού (ή η αποθήκευση αυτού τώρα που οι τιμές είναι χαμηλά).

[...] Δεν μπορούμε να καλλιεργήσουμε χρυσό. Δεν μπορούμε να τυπώσουμε το δικό μας νόμισμα. 'Ομως μπορούμε να καλλιεργήσουμε κάτι που είναι μεγαλύτερης αξίας από τον χρυσό και τα λεφτά: το Φαγητό!

Μαθήματα από την Ταΐβάν μετά τον Β' ΠΠ και γιατί το φαγητό είναι μεγαλύτερης αξίας από τον χρυσό

Έζησα στην Ταΐβάν για 2 χρόνια και είχα την ευκαιρία να μιλήσω με ανθρώπους που βίωσαν την κατάσταση μετά τον Β' ΠΠ. Στην διάρκεια του πολέμου βεβαίως, η Ταΐβάν βρίσκονταν υπό την κατοχή των Ιαπώνων.

Μετά το τέλος του πολέμου και την αποχώρηση των Ιαπώνων, η Ταΐβάν απέκτησε δικιά της κυβέρνηση υπό τον Τσανγκ Κάι-Σεκ. Το παλιό της νόμισμα τυπώθηκε αμέσως σε μεγάλες ποσότητες από την κυβέρνηση οδηγώντας σε πληθωρισμό αυτού που τώρα αποκαλείται "το παλιό ταϊβανέζικο δολάριο". Ωστόσο η κυβέρνηση εισήγαγε πολύ γρήγορα ένα νέο νόμισμα, το Νέο Ταϊβανέζικο δολάριο. Μέχρι το 1949 το παλιό ταϊβανέζικο δολάριο ανταλλάσσονταν με το νέο με μία ισοτιμία 40,000 προς 1!

Αυτά τα χρόνια μετά τον Β ΠΠ, εάν ήθελες να νοικιάσεις ένα διαμέρισμα, να αγοράσεις ένα σπίτι ή να βρεις ένα μέρος για να ζήσεις, τα μετρητά ήταν άχρηστα και ακόμη και ο χρυσός δεν θεωρούνταν τόσο χρήσιμος. Το μόνο πράγμα που αντιπροσώπευε πραγματική ευημερία ήταν το φαγητό. Εάν είχες φαγητό, μπορούσες να το ανταλλάξεις με τα πάντα: ένα αυτοκίνητο, ένα σπίτι, εργαλεία, ρούχα, ακόμη και με γη. Εάν δεν είχες φαγητό ήσουν χρεοκοπημένος ανεξάρτητα του πόσα μετρητά ή χρυσό είχες στην κατοχή σου.

Μια κότα που μπορούσε να κάνει αυγά άξιζε περισσότερο από μία ουγγιά χρυσού.

Δεν μπορείς να φας το χρυσό και δεν μπορείς να φας το ασήμι. Όλοι έχουν ανάγκη από την τροφή για να ζήσουν και αυτό σημαίνει ότι όλοι χρειάζονται μια σταθερή παροχή τροφής απλά και μόνο για να συνεχίσουν να αναπνέουν. Γι' αυτό η επένδυση στα τρόφιμα έχει λογική.

Και λέγοντας "επένδυση στα τρόφιμα" εννοώ οτιδήποτε ή όλα τα παρακάτω:

  • Επένδυση σε αποθήκευση τροφίμων που μπορείς να φυλάξεις στο ράφι και να χρησιμοποιήσεις μελλοντικά ή να τα παζαρέψεις.
  • Επένδυση σε προσωπικές ικανότητες κηπουρικής ώστε να αποκτήσεις το know-how της παραγωγής τροφής όταν χρειάζεται.
  • Επένδυση σε μη υβριδικούς σπόρους που δεν είναι στείροι.
  • Επένδυση σε καλλιεργήσιμη γη - ειδικά κοντά σε νερό - που να είναι εύφορη και σε κλίμα κατάλληλο για την παραγωγή τροφίμων.
  • Επένδυση σε εκπαιδευτικά σεμινάρια δημιουργίας τροφίμων μέσω μιας ποικιλίας μεθόδων.


πηγή

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας " Ημέρα"

Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com


Πρωτοσέλιδο εφημερίδας " ΛΑΜΙΑΚΟΣ ΤΥΠΟΣ"

Αναρτήθηκε από ..... energoipoliteskv.blogspot.com


Πρωτοσέλιδο εφημερίδας " Καθημερινή ΦΘΙΩΤΙΔΑ"

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com


Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

Εκλογή νέων οργάνων των Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων και της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας. Αναλυτικοί πίνακες ανά Δήμο και Περιφέρεια

Αναρτήθηκε από.... energoipoliteskv.blogspot.com

Τους εκπροσώπους τους στη Γενική Συνέλευση της οικείας Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (ΠΕΔ) έως την 9η Σεπτεμβρίου 2011, αναδεικνύουν οι Δήμοι όλης της χώρας. Παράλληλα η Γενική Συνέλευση των ΠΕΔ συγκαλείται την 19η Σεπτεμβρίου 2011 και της ΚΕΔΕ την 30η Σεπτεμβρίου 2011.

Όπως αναφερεται σε σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών, μέλη των ΠΕΔ είναι όλοι οι δήμοι της οικείας περιφέρειας.

Όργανα των ΠΕΔ είναι:
 Η Γενική Συνέλευση
 Το Διοικητικό Συμβούλιο
 Η Εκτελεστική Επιτροπή
 Ο Πρόεδρος
 Το Εποπτικό Συμβούλιο.

- Η Γενική Συνέλευση των ΠΕΔ αποτελείται από τους δημάρχους και εκπροσώπους των δήμων των περιφερειών (δημοτικοί σύμβουλοι).
- Σε περιφέρειες με πληθυσμό μέχρι 300.000 κατοίκους αποτελείται από 75 μέλη.
- Σε περιφέρειες με πληθυσμό από 300.001 κατοίκους και πάνω αποτελείται από 125 μέλη.
- Η Γενική Συνέλευση της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας αποτελείται από 200 μέλη.
- Η Γενική Συνέλευση της ΠΕΔ Αττικής αποτελείται από 300 μέλη.
Για τον αριθμό των εκπροσώπων των Δήμων στις αντίστοιχες ΠΕΔ, ο συνολικός πληθυσμός κάθε περιφέρειας διαιρείται με το συνολικό αριθμό των μελών της Γενικής Συνέλευσης, αφού αφαιρεθεί ο αριθμός των Δήμων της περιφέρειας.
Το ακέραιο πηλίκο της διαίρεσης αποτελεί το μέτρο για να γίνει ο υπολογισμός των εκπροσώπων.
Από το πηλίκο της διαίρεσης του πληθυσμού κάθε δήμου δια του μέτρου, προκύπτει ο αριθμός των εκπροσώπων κάθε δήμου.
Όσες θέσεις εκπροσώπων στη Γενική Συνέλευση παραμένουν αδιάθετες προστίθενται ανά μία στους Δήμους που έχουν τα μεγαλύτερα, κατά σειρά, υπόλοιπα ωσότου να συμπληρωθεί ο αριθμός των εκπροσώπων των δήμων (δηλαδή δημοτικών συμβούλων) στη Γενική Συνέλευση της ΠΕΔ.
Από τους εκπροσώπους αυτούς τα 3/5 προέρχονται από την πλειοψηφία και τα 2/5 από τους συνδυασμούς της μειοψηφίας.
Αν προκύπτει κλάσμα στρογγυλοποιείται στον αμέσως επόμενο ακέραιο αριθμό, εφόσον είναι μεγαλύτερο ή ίσο του μισού.
Στην περίπτωση κατά την οποία ο αριθμός των συμβούλων που ανήκουν στην πλειοψηφία, όπως έχουν ανακηρυχθεί από το οικείο Πρωτοδικείο, είναι διαφορετικός των 3/5 του συνόλου των μελών, τότε η πλειοψηφία εκλέγει αντίστοιχο ποσοστό δημοτικών συμβούλων. Τυχόν κλάσμα που προκύπτει στρογγυλοποιείται στον αμέσως επόμενο ακέραιο αριθμό, εφόσον είναι μεγαλύτερο ή ίσο του μισού.
Για να κατεβάσετε την εγκύκλιο στην οποία περιεχονται και αναλυτικοί πίνακες ανά Δήμο και Περιφέρεια πατήστε εδω

πηγή