Τετάρτη 3 Αυγούστου 2011

Μαρίνα Καμ. Βούρλων . 6 χρόνια στο περίμενε.

Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com


Το θέμα της κατασκευής μαρίνας 500 θέσεων στα Καμ. Βούρλα που έχει ανοίξει από το 2005 αλλά έχει μείνει στην αρχή θίγει σε ερώτησή του προς την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας ο περιφερειακός σύμβουλος Θωμάς Τουσιάδης.

 Συνδέοντας το έργο αυτό με την επένδυση της Αταλάντης o κος Τουσιάδης σχολίασε στον FM-1 πως είναι πλέον γεγονός αναμφισβήτητο ότι μόνο με την προσέλκυση ιδιωτών επενδυτών και την ίδρυση και λειτουργία κάθε είδους παραγωγικών μονάδων , με την δημιουργία μιας πραγματικά παραγωγικής οικονομίας η οποία θα συμβάλει στην ανάπτυξη του τόπου , είναι δυνατόν να ελπίζουμε στην ανάκαμψη της χώρας γενικότερα και στην ανάκαμψη της Περιφέρειας μας ειδικότερα.

Παλαιότερα, σημειώνει ο κος Τουσιάδης , είχα υποβάλει την ερώτηση για την προτεινόμενη επένδυση “Atalanti Hills” η οποία βρισκόταν και εξακολουθεί να βρίσκεται, σε εκκρεμότητα εδώ και πέντε χρόνια . Τελικά φαίνεται ότι η αρμόδιοι σύντομα θα τολμήσουν επιτέλους να δώσουν ένα τέλος σε αυτή την εκκρεμότητα . Παράλληλα όμως στη περιοχή μας βρίσκεται σε εκκρεμότητα και μια άλλη περίπτωση εξ’ ίσου σημαντική . Η δημιουργία ‘‘μαρίνας’’ 500 θέσεων στα Καμένα Βούρλα. Και σκέφτομαι . Πόσο προς το καλύτερο θα άλλαζε την μορφή της Περιφέρειάς μας ο συνδυασμός αυτών των δύο προτεινομένων επενδύσεων αν κάποια στιγμή γινόταν πραγματικότητα.

Όσον αφορά το έργο της κατασκευής της μαρίνας Καμένων Βούρλων.

Η υπόθεση ξεκίνησε το 2005 όταν ο Δήμος Κ. Βούρλων ανταποκρίθηκε θετικά σε πρόσκληση του Υπουργείου Εσωτερικών και αιτήθηκε την ένταξη της κατασκευής ‘‘μαρίνας’’ στα ΣΔΙΤ. Το υπουργείο Εσωτερικών απάντησε με την σειρά του θετικά ( αρ. πρ. 27543 ( 26662/22.11.2005 ) εγκρίνοντας συγχρόνως το ποσόν των 84000 € με στόχο την επιλογή συμβούλου για το έργο της κατασκευής της μαρίνας.

Με βάση αυτήν την απάντηση ο Δήμος Κ. Βούρλων επέλεξε εταιρεία η οποία και ολοκλήρωσε την προβλεπόμενη και απαιτούμενη από το Υπουργείο πρώτη φάση της μελέτης .

Τα προβλεπόμενα ως παραδοτέα αυτής της φάσης απεστάλησαν στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου των Εσωτερικών , το οποίο με την σειρά του απάντησε στον Δήμο Κ. Βούρλων ότι ναι μεν εγκρίνει τα παραδοτέα , αλλά κρίνει ότι τα εναλλακτικά σενάρια είναι βιώσιμα υπό την προϋπόθεση επέκτασης των χερσαίων προτεινομένων εγκαταστάσεων (αρ. πρ. 32635/02.07.08) Η λύση σε αυτό θα ήταν η διάθεση δεκαεννέα στρεμμάτων , που υπάρχουν δίπλα από τον προβλεπόμενο χώρο κατασκευής του έργου με στόχο πάντα την αύξηση της χερσαίας επιφάνειας. Για τον λόγο αυτό απεστάλησαν στην Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης από τον Δήμο Κ. Βούρλων τα με αρ. πρ. 8150/22.09.08 και 808/23.06.09 έγγραφα μέσω των οποίων ο Δήμος Κ. Βούρλων μετά από σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου αρ. πρ. 14/169/11.08.2008 αιτήθηκε την παραχώρηση χερσαίας έκτασης 19.948 τετραγωνικών μέτρων στη θέση ‘‘Φλοίσβος’’ που εφάπτεται του προτεινομένου για την κατασκευή της ‘‘μαρίνας’’ χώρου. Έκτοτε δεν υπήρξε απάντηση τόσο του υπουργείου των Εσωτερικών όσο και της ΕΤΑ με αποτέλεσμα στις 27.01.11 να κατατεθεί ερώτηση στην βουλή για το σχετικό θέμα. Στην ερώτηση απάντησε στις 17.02.11 το Υπ. Εσωτερικής Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης με το υπ΄αρ. 7910/17.02.11 έγγραφο και η ΕΤΑ με το υπ. Αρ. 637/08.02.11 έγγραφο με το οποίο βεβαιώνει ότι ‘‘ ….. η εταιρεία προτίθεται στο εξής να συνεργασθεί στενά με τον Δήμο με αποκλειστικό σκοπό την βελτιστοποίηση του αναπτυξιακού αποτελέσματος κλπ, κλπ ….’’

Σήμερα 01 Αυγούστου 2011 μετά από έξι χρόνια το έργο βρίσκεται σε εκκρεμότητα και δεν μπορεί να ξεκινήσει γιατί κανείς δεν αποφασίζει εάν μπορούν να δοθούν 20 στρέμματα τα οποία εφάπτονται την περιοχής όπου προτίθεται ο δήμος να κατασκευάσει την ‘‘μαρίνα’’ και τα οποία είναι μέρος των 1000 στρεμμάτων ιδιοκτησίας της ΕΤΑ

Με δεδομένα τα παραπάνω ερωτάστε κ. Περιφερειάρχα :

Τι προτίθεσθε να κάνετε ώστε να βοηθείστε τον Δήμο Κ. Βούρλων στην προσπάθεια του για την κατασκευή της ‘‘μαρίνας’’ και πώς σκέπτεσθαι να πιέσετε το αρμόδιο υπουργείο και την ΕΤΑ ώστε να εγκρίνουν το ταχύτερο δυνατόν την παραχώρηση των απαιτουμένων 20 στρεμμάτων ?

Ο ερωτών Περιφερειακός Σύμβουλος
Θωμάς Τουσιάδης

Από ......  lamiafm1

Με ερώτησή της η Βουλευτής Φθιώτιδος κ.Τόνια Αντωνίου χαρακτηρίζει ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ το κλείσιμο του Αγροτικού Ιατρείου Καμένων Βούρλων στο μέσο της Τουριστικής περιόδου

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com

Ο Βουλευτής Φθιώτιδας κ. Χρήστος Σταϊκούρας κατέθεσε ερώτηση σχετικά με τη διαμόρφωση του παραλιακού μετώπου του Δήμου Μώλου-Αγ. Κωνσταντίνου

Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας "Ημέρα"

Αναρτήθηκε από ....... energoipoiteskv.blogspot.com

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας " ΛΑΜΙΑΚΟΣ ΤΥΠΟΣ"

Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com

Τρίτη 2 Αυγούστου 2011

Πυρά Βάσως Παπανδρέου κατά Ραγκούση για τα ταξί

Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com


Για χαοτική κατάσταση και μεγάλο πλήγμα στον τουρισμό έκανε λόγο η πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών, Βάσω Παπανδρέου, αναφερόμενη στις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών ταξί σε ομιλία της στην Βουλή, στρέφοντας τα πυρά της κατά του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Ραγκούση.
Όπως τόνισε η κα Παπανδρέου δεν ταλαιπωρούνται μόνο οι τουρίστες αλλά και οι Έλληνες και η κυβέρνηση, ενώ άφησε αιχμές κατά του κ. Ραγκούση, λέγοντας ότι το πρόβλημα θα έπρεπε να λυθεί από χτες.
Η Βάσω Παπανδρέου εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση κατά του κ. Ραγκούση λέγοντας πως “λέει το υπουργείο πως δεν έχει θέσεις και θα τις φέρετε τέλος Αυγούστου. Καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό; Μας λέτε ότι το υπουργείο δεν έχει θέσεις και θα τις φέρετε στο τέλος του μήνα; Μα εν μέσω τουριστικής περιόδου να υπάρχει τέτοια αντιμετώπιση; Ειλικρινά εγώ εκπλήσσομαι”.
ΠΗΓΗ: newpost

Όποιος θέλει πάνω από μια βδομάδα διακοπές...να απευθυνθεί στον κ. Παπανδρέου

Αναρτήθηκε από........  energoipoliteskv.blogspot.com

Στο αυτόφωρο τέσσερις ιδιοκτήτες ταξί

Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com

Για βανδαλισμούς στα γραφεία βουλευτών

Στο αυτόφωρο οδηγηθήκαν σήμερα τέσσερις ιδιοκτήτες ταξί των Ιωαννίνων, κατηγορούμενοι για πρόκληση ζημιών στα γραφεία των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, Μιχάλη Παντούλα και Θανάση Οικονόμου, χθες το μεσημέρι.

Οι κατηγορούμενοι ζήτησαν και πήραν αναβολή μιας ημέρας, επικαλούμενοι την έλλειψη μαρτύρων κατηγορίας και η δίκη τους ορίστηκε για αύριο το πρωί.

Οι συνάδελφοί τους, σε ένδειξη συμπαράστασης προγραμματίζουν για αύριο πορεία με τα αυτοκίνητά τους και στάθμευση στο χώρο των Δικαστηρίων όπου θα συμπαρασταθούν στους τέσσερις συναδέλφους τους.
Από .....  Newsbeast

Ο τρόμος της κυβερνώσας «πολυπολιτισμικής» ελίτ μπροστά σε όσα έρχονται

Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com


Ο τρόμος της μαλθακής «πολυπολιτισμικής» ελίτ των ξένων πανεπιστημίων – πρακτορείων, της πολυτελούς διαβιώσεως πρώην πεινασμένων βλάχων που κυβερνούν
Η παρούσα ανάρτηση θα προκαλέσει το μένος όλων των τυφλά «αντι-ΓΑΠ», όλων των ορκισμένων εχθρών του «Παπανδρεισμού», ορμώμενων από Κουτσογεωργικού τύπου μίσος ίδιο με το τότε κατά της «Δεξιάς»…
Όλων όσοι συμπαρατάσσονται με κάθε ομάδα – συμμορία της κατακερματισμένης ελληνικής κοινωνίας – ζούγκλας που στήνει κάστρα υπερασπίσεως των άνομων προνομίων της, των αυθαίρετα καθορισμένων «δικαιωμάτων» της, των κερδισμένων με προσκυνήματα σε ισχυρούς, λαδώματα σε ψιλικατζήδες, εξυπηρετήσεις σε αλήτες – επιχειρηματίες κεκτημένων της.
Φτάνει να είναι ΤΩΡΑ αντι-ΠΑΣΟΚ και όταν χρειασθεί αντι- ΝΔ, ή ό,τι άλλο προκύψει.
Γιατί με το «αντι- κάτι» η αριστερή θολοκουλτούρα που αντικατέστησε το αρματωλίκι και την πάλαι ποτέ κλεφτουριά προβάλλει αξιώσεις «λαϊκής δικαιοσύνης», γκρεμίζει ανεμόμυλους «προνομιούχων» για να εγκαταστήσει «μή – προνομιούχες – αγωνιστικές» συνομαδώσεις στα ρετιρέ και γενικώς συντηρεί ένα τοπίο “bellum omnium contra omnes” εδώ και δυο περίπου αιώνες.
Ένα τοπίο που πολύ βολεύει τους ξένους επιβουλευόμενους την Πατρίδα στην οποία όλοι αυτοί οι …αντάρτες ομνύουν και με περισσή ευκολία «ντύνουν» στα γαλανόλευκα κάθε κατσαπλιάδικη «κινητοποίηση» τους.
Το κόλπο βαστά από τον καιρό που η τότε «τρόικα» έστειλε φοροεισπράκτορες στην Μάνη… Οι τότε «Κολλάδες» τους έγδυσαν, τους ξεφτίλισαν και απάντησαν με ένα αγέρωχο ΟΧΙ στο κεντρικό Κράτος που πάλευε να στηθεί στα πόδια του στην ρημαγμένη ανεξάρτητη πια Ελλάδα. Οι ίδιοι που καθάρισαν με τον Καποδίστρια, οι ίδιοι που επέβαλλαν το πελατειακό, κοτζαμπάσικο, κομματαρχικό κράτος και το ξεχειλωμένο από προσλήψεις άχρηστων δημόσιο…
Ω του θαύματος όμως ! Με το που «τσίμπησαν» οι Βαυαροί το ψώνιο του «αγέρωχου» και διψασμένου για εθνόσημο και εξουσία Μανιάτη να σου οι «-ακοι» να στελεχώνουν έκτοτε Χωροφυλακή, δημόσιο, Στρατό, μαφίες στον Πειραιά και … καμιά δεκαπενταριά από τα δεκα-οκτώ Τάγματα Ασφαλείας του Ράλλη και του Πλυτζανόπουλου !
Με την ίδια ευκολία που έγιναν «εθνικοί αναμορφωτές» στην Μακρόνησο !
Αυτοί είμαστε.
Όμως αλλού είναι το ζήτημα. Χθές, σήμερα, οι ορδές των παρανόμων πρωταθλητών της φοροδιαφυγής, του δωρεάν οδικού «τσαμπουκά», ξεχύθηκαν με τα ρυπογόνα, ασθμαίνοντα από κακορύθμιση οχήματα τους και πολιορκούν δημόσιους δρόμους, γέφυρες και λιμάνια.
Και μήν ακούσω για «ελάχιστους» ασχημονούντες, «ενώ η μάζα των οδηγών » κλπ. Παπάρια ! Που είναι αυτή η ψύχραιμη μάζα που απομονώνει τους «ελάχιστους»; Απλώς περιμένει να κεφαλαιοποιήσει τα οφέλη από τον ΤΡΟΜΟ που προκαλεί στους κρατούντες ένα κίνημα αυθαιρετούντων, σήμερα στους δρόμους, χθές στην Κερατέα, αύριο στην ΔΕΗ του Φωτόπουλου.
Αυτό είναι το πρόβλημα. Μπορούν ΑΥΤΟΙ οι «αρμόδιοι», ανίκανοι να προστατεύσουν την τάξη και την ομαλή διαβίωση και διακίνηση μας σε καιρό ειρήνης να προστατεύσουν σύνορα και Πατρίδα; Μπορούν αυτοί που παγώνουν στην θέα μερικών άνομων να θωρακίσουν χιλιάδες χιλιόμετρα ακτογραμμής, να κλείσουν σύνορα στον Έβρο, να ελέγξουν ορδές αλλόφυλων εθισμένων στην βία και το πλιάτσικο;
Το πολιτικό κόστος; Ποιό ; Μετά τα μνημόνια εξαθλιώσεως των αθώων μισθοβίωτων στρωμάτων του πληθυσμού, μετά τις αναγκαστικές εισφορές και τα τιμολόγια της ΔΕΗ ποιό πολιτικό κόστος από την επιβολή του νόμου σε προνομιούχα στρώματα εκβιαστών;
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ! ΕΙΝΑΙ ΤΡΟΜΟΣ ! Ο τρόμος της συγκρούσεως, ο τρόμος της μαλθακής «πολυπολιτισμικής» ελίτ των ξένων πανεπιστημίων – πρακτορείων, της πολυτελούς διαβιώσεως πρώην πεινασμένων βλάχων που κυβερνούν. Ο τρόμος μπροστά στην στοιχειακή βία που ΔΕΝ γνωρίζουν, ο ίδιος που τους παραλύει στις «ελληνο-τουρκικές συνομιλίες», ο ίδιος που εμπνέει την «στήριξη τους στην ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας» μήπως και τύχουν της ίδιας μεταχειρίσεως με τον Σχολάριο από τον αυριανό Πορθητή…
Κάποιοι σχολιαστές θα σπεύσουν να κατακεραυνώσουν τον «φιλελεύθερο». Δεν πειράζει. Καλύτερα “φιλελεύθερος” παρά εθελόδουλος στις κίτρινες, κόκκινες, πράσινες και μόλις προχθές μπλέ συμμορίες !
Parsifal

Σημείωση: Διαφωνούμε “κάθετα”, που θα έλεγε και το πράσινο “θείο βρέφος”, με την λογική του κειμένου του Parsifal , σε ό,τι αφορά τον αγώνα των ταξιτζήδων, τουλάχιστον. Διότι εδώ που έχουν φτάσει τα πράγματα ο αγώνας και η νίκη οποιασδήποτε τάξης αγωνίζεται ενάντια στο μνημόνιο και την υποτέλεια στο ΔΝΤ μας αφορά όλους. Μία και μόνον νίκη θα είναι δική μας νίκη, θα σημαίνει την αρχή της οριστικής ήττας τους. Στεκόμαστε στο πλευρό των «προνομιούχων» ταξιτζήδων, διότι «προνομιούχοι», υποψήφιοι προς οικονομική εξόντωση από την τρόικα, είμαστε πια όλοι μας. Αλλά τι διάολο, αν δεν μπορούμε, φίλε Parsifal, να δημοσιεύσουμε ένα κείμενο με το οποίο διαφωνούμε, τότε να πάμε να πέσουμε από το μπαλκόνι. Πολύ περισσότερο όταν αυτό θέτει γενικότερες διαπιστώσεις με τις οποίες συμφωνούμε.

(factorx)

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας " Ημέρα"

Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας " ΛΑΜΙΑΚΟΣ ΤΥΠΟΣ "

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com

Δευτέρα 1 Αυγούστου 2011

Επιτέλους βρείτε τα! Μπλόκα ταξί σε όλη την Ελλάδα

Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com


Σε αδιέξοδο έχει περιέλθει η κατάσταση με την κινητοποίηση των ιδιοκτητών ταξί και την αδιάλλακτη στάση του υπουργού Μεταφορών...
κ. Ραγκούση και της κυβέρνησης. Ο τουρισμός δέχεται μεγάλο πλήγμα και η εικόνα της χώρας σε μια κρίσιμη περίοδο "τσαλακώνεται" για ακόμη μια φορά.

Στη συνάντηση που είχαν σήμερα οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών ταξί με τον κ. Ραγκούση, η μόνη θετική εξέλιξη ήταν ότι ο υπουργός Μεταφορών μίλησε για πρώτη φορά για την εισαγωγή πληθυσμιακών κριτηρίων ενώ από την άλλη πλευρά τόνισε ότι θα υπάρξει αφαίρεση πινακίδων σε οχήματα ταξί που εμποδίζουν την πμαλή κυκλοφορία.


Συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Μεταφορών έχουν σήμερα οι ιδιοκτήτες ταξί συνεχίζοντας τις κινητοποιήσεις τους μεσούσης της τουριστικής περιόδου.

 Από τις 10 το πρωί έχουν αρχίσει να συγκεντρώνονται έξω από το υπουργείο Μεταφορών ιδιοκτήτες ταξί με σκοπό την πίεση προς το υπουργείο Μεταφορών για αλλαγή στο νομοσχέδιο που αφορά τοπ «άνοιγμα» το επάγγελμά τους. Στο υπουργείο βρίσκονται ήδη τρεις διμοιρίες των ΜΑΤ για την αποτροπή επεισοδίων.

 Στην Πάτρα και συγκεκριμένα στα διόδια του Ρίου έχουν συγκεντρωθεί ιδιοκτήτες ταξί από την Αχαΐα και την Ηλεία για να αποκλείσουν την κυκλοφορία. Με τη βοήθεια των συναδέλφων τους από την Αιτωλοακαρνανία σκέφτονται να κλείσουν τα διόδια της γέφυρας Ρίου-Αντιρίου καθώς και το πορθμείο των φέρι-μποτ. Χθες οι ιδιοκτήτες ταξί της Αργολίδας βρέθηκαν στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, με μαύρες σημαίες στα αυτοκίνητά τους χωρίς να προκαλέσουν προβλήματα με αποκλεισμούς, παρά τις φήμες περί του αντιθέτου. Στο Ηράκλειο οι ιδιοκτήτες ταξί απειλούν με αποκλεισμό του λιμανιού, έχουν ήδη αποκλείσει το αεροδρόμιο, ενώ η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Ηρακλείου δήλωσε ότι δέχεται απειλητικά τηλεφωνήματα.


Το υπουργείο εμφανίζεται ανένδοτο και θα σκληρύνει τη στάση του απέναντι στους ιδιοκτήτες ταξί.

 Τα προβλήματα στη μεταφορά των τουριστών και των πολιτών έχουν διογκωθεί και η τουριστική σεζόν τελειώνει.

Από ......epikaira

«Μυτιληνόσημο» στους λογαριασμούς της ΔΕΗ

Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com


Μια τεράστια αλλά και αλληλοσυγκρουόμενη (από πλευράς συμφερόντων) λίστα αναμονής αιτημάτων υπάρχει στο υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, που στο μεγάλο της μέρος θα εκπληρωθεί με διαδικασίες fast track.


Αυτό υποστηρίζουν πολιτικά στελέχη που γνωρίζουν «τις εκκρεμότητες» και το βεβαιώνουν και επιχειρηματίες που έχουν διατυπώσει τα αιτήματα, «τα οποία δεν ήταν σε θέση να διεκπεραιώσει η προκάτοχος του Γ. Παπακωνσταντίνου, η κυρία Τίνα Μπιρμπίλη...»
Το παιχνίδι είναι ωμό πλέον. Με αφορμή, δε, τον κορσέ της επιτήρησης και την κηδεμονία του μνημονίου, τα επιχειρηματικά συμφέροντα παραγγέλνουν στην πολιτική. Στέλνουν εντολές για νόμους αλά καρτ και αποφασίζουν κατά τη βολή τους, με το Κοινοβούλιο να έχει καταστεί ενδιάμεσο νομιμοποιητικό όργανο. Τα διαπλεκόμενα συμφέροντα κερδίζουν και εν μέσω χρεοκοπίας και ο πολίτης χρεώνεται και με νέα «διαπλοκόσημα» και για τις επόμενες γενιές.
Η διαφάνεια παραμένει μόνο στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ.GR και στον προσχηματικό πολιτικό λόγο.
Ενα δείγμα του νέου βάρβαρου μοντέλου «ανάπτυξης» δόθηκε και με τη νομοθετική πρωτοβουλία εξπρές που ανέλαβε και ολοκλήρωσε ο υπουργός ΠΕΚΑ, Γ. Παπακωνσταντίνου. Με νομοσχέδιο-σκούπα προωθήθηκε το τρίτο πακέτο απελευθέρωσης της αγοράς ενέργειας, άνοιξε ο δρόμος για γρήγορες εκποιήσεις πηγών, παρασχέθηκαν διευκολύνσεις σε επιχειρηματίες για φτηνή και γρήγορη αξιοποίηση ορυκτού και μεταλλευτικού πλούτου, ενώ πίσω από δυσνόητα άρθρα κρύφτηκαν φωτογραφικές ρυθμίσεις για παλαιούς μεγάλους παίκτες του τομέα, ίσως και για νέους.
Οπως έγραψε η «Ε» στις 27, 28 και 29 Ιουλίου, από μία μόνο ρύθμιση στο νομοσχέδιο (του άρθρου 197) προκύπτει ένας κρυφός λογαριασμός -μια επιβάρυνση που εφεξής θα στέλνεται στους καταναλωτές με τη μορφή «καπέλου» στο ειδικό τέλος ΑΠΕ (έτσι γράφεται πλέον στους αναλυτικούς λογαριασμούς της ΔΕΗ).
Επιστημονικοί και επαγγελματικοί φορείς (αιολικής ενέργειας, φωτοβολταϊκών, υδροηλεκτρικών έργων κ.ά.) αντιλήφθηκαν ότι με το πρόσχημα της εναρμόνισης του εθνικού δικαίου σε οδηγία της Ε.Ε. ο νομοθέτης έσπευσε να κολλήσει στον νόμο και μια χαριστική τιμολόγηση (που δεν επιβάλλει η οδηγία), το κόστος της οποίας μετακυλίεται στον καταναλωτή.
Η οδηγία που υιοθετήθηκε με τον νόμο λέει ότι ο διαχειριστής του Ενεργειακού Φορτίου πρέπει να απορροφά κατά προτεραιότητα το ρεύμα που δίνουν μονάδες ΣΗΘΥΑ, δηλαδή μονάδες συμπαραγωγής υψηλής απόδοσης, με καύσιμο φυσικό αέριο ή πετρέλαιο και να αρθεί ο περιορισμός που έδινε προτεραιότητα σε μονάδες μέχρι 35 MW.
Και η υπόθεση μέχρι εδώ είναι καθαρή. Ομως στις λοιπές διατάξεις χώθηκε και μαθηματικός τύπος βάσει του οποίου το ρεύμα από τις μεγάλες μονάδες που θα απορροφάται κατά προτεραιότητα θα πληρώνεται με τιμολόγιο αιολικής ενέργειας συν τη ρήτρα φυσικού αερίου, δηλαδή 130 ευρώ ανά MWh αντί 55 ευρώ, οριακή τιμή που δίνει το σύστημα σε μονάδες αυτής της κατηγορίας.
Με έναν λόγο η πράσινη ενέργεια πληρώνεται όσο και η ρυπογόνος. Η επιβάρυνση όμως που προκύπτει από αυτή την τιμολογιακή εξομοίωση των ΑΠΕ με τις ΣΗΘΥΑ θα περάσει στο τέλος ΑΠΕ, έτσι ώστε να συγκεντρωθούν τα χρήματα για να καλοπληρωθεί ο παραγωγός.
Ποιος είναι όμως ο παραγωγός; Ο εξής ένας: ο όμιλος Μυτιληναίου με τη μονάδα Αλουμίνιον, τη μόνη μονάδα συμπαραγωγής υψηλής απόδοσης που υπάρχει σήμερα στη χώρα, με εγκατεστημένη ισχύ 334 MW, η οποία σήμερα πουλάει το ρεύμα της στα 55 ευρώ ανά MWh συν 20 ευρώ cost recovery, για τις ανάγκες της αγοράζει από τη ΔΕΗ με 40,7 ευρώ ανά MWh και τώρα θα μπορεί να πουλάει με 130 ευρώ ανά MWh όλη της την παραγωγή.
Από μια τέτοια τιμολογιακή μεταχείριση, που επισφραγίστηκε με τον νόμο που ψηφίστηκε την Πέμπτη -και παρά τους τακτικούς ελιγμούς του υπουργού ΠΕΚΑ, Γ. Παπακωνσταντίνου, με τις νομοτεχνικές βελτιώσες- η συνολική ετήσια επίπτωση στο ειδικό τέλος ΑΠΕ (δηλαδή των καταναλωτών) θα είναι 175 εκατ. ευρώ. Και επειδή ο κύκλος ζωής μιας τέτοιας μονάδας είναι 25 χρόνια, ο λογαριασμός θα φτάσει συνολικά τα 4,3 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των επαγγελματιών του κλάδου της ενέργειας, που τους έστειλαν στον υπουργό και τους δημοσιοποίησαν στη συνέχεια.
Ο υπουργός πήγε τη διάταξη αυτή χωρίς έκθεση για το κόστος της. Ομως ανεπίσημα στο ΥΠΕΚΑ εκτιμούν ότι η ετήσια επιβάρυνση για να πληρωθεί μια μονάδα 130 MW (το 1/3 της ισχύος της Αλουμίνιον) με αυτά τα super τιμολόγια είναι 57 εκατ. ευρώ ή 1,5 δισ. ευρώ σε μία 25ετία. Βεβαίως και αυτό το κρύβουν, μάλλον το αφήνουν να το βρουν μπροστά τους οι επόμενοι και οι καταναλωτές, που εκτός των άλλων θα νομίζουν ότι πληρώνουν και για ΑΠΕ.
Service στον όμιλο Μυτιληναίου, περιφρόνηση και νέο χαράτσι στους πολίτες, κοινοβουλευτικό πλυντήριο για τους νόμους-φωτογραφίες και, κατά τ' άλλα, λόγια δημαγωγίας για την πολιτική υπέρ του λαού.
Η κυβέρνηση εκπληρώνει τα δικά της «μνημόνια» με επιχειρηματικούς ομίλους, εν προκειμένω με τον όμιλο Μυτιληναίου, που σπεύδει να κάνει την τρίτη μετάλλαξη στη μονάδα της Αλουμίνιον.
*Επί υπουργίας Ακη Τσοχατζόπουλου επιδοτήθηκε τριπλά (της δόθηκαν 3 ξεχωριστές άδειες) για μονάδα αυτοπαραγωγού.
*Επί υπουργίας Φώλια, το 2008, μετέτρεψε σκανδαλωδώς την άδειά της σε μονάδα ανεξάρτητου παραγωγού και πουλάει το ρεύμα της.
*Επί υπουργίας Παπακωνσταντίνου αιτείται να υπαχθεί στις μονάδες υψηλής απόδοσης (ΣΗΘΥΑ) για τα υψηλής απόδοσης τιμολόγια που της δίνει ο νέος νόμος.
Από υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΠΕΚΑ υποστηρίζεται ότι την επίμαχη φωτογραφική ρύθμιση του άρθρου 197 την αιτήθηκε εγγράφως εδώ και κάποιους μήνες η Αλουμίνιον, η Τ. Μπιρμπίλη δεν την προώθησε, ενώ ο Γ. Παπακωνσταντίνου θα είναι ο υπουργός που θα σφραγίσει την άδεια μετεξέλιξης.
Κατά τα άλλα ο όμιλος Μυτιληναίου, κορυφαίος στον χώρο της ενέργειας και ωφελημένος και από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και από της Ν.Δ., παρά τη ρύθμιση των οφειλών της Αλουμίνιον προς τη ΔΕΗ που επετεύχθη πέρσι τον Ιούλιο για υποχρεώσεις μιας διετίας. Εξακολουθεί να χρωστάει 68 εκατ. ευρώ. Ακόμα δεν έχει υπογραφεί (παρήλθε ένας χρόνος) η συμφωνία μεταξύ των δύο μερών, αν και η Αλουμίνιον ωφελήθηκε και από διαγραφή χρέους αλλά και από τη ρύθμιση τμηματικής καταβολής σε μηνιαίες δόσεις με επιτόκιο Euribor μηνός συν 1%.


Από ΕΝΕΤ. gr

Κυριακή 31 Ιουλίου 2011

Κίνημα «δεν γυρνάω από τις διακοπές»

Αναρτήθηκε από .... energoipoliteskv.blogspot.com


Βομβαρδισμό από 9 ειδικά εκκαθαριστικά σημειώματα πληρωμής φόρων και τελών θα δεχτούν περισσότεροι από 8 εκατ. φορολογούμενοι αμέσως μετά τις διακοπές.
Ξεκινάμε κίνημα «δεν γυρνάω από τις διακοπές». Γιατί είναι εμφανές ότι ψάχνουν για …λαλάκες. Βομβαρδισμοί, εκρήξεις ηφαιστείων , σεισμοί, τσουνάμι, τυφώνες, όλα από Σεπτέμβρη. Δεν θα μας βρεις ποτέ άτεγκτε έφορε…
Εισοδηματική εισφορά, τέλος επιτηδεύματος, τέλη κυκλοφορίας, ΦΑΠ για το 2010 και το 2011, καθώς και έκτακτες εισφορές για οχήματα, πισίνες, σκάφη αναψυχής, αεροσκάφη είναι τα «μπιλιετάκια» που θα πρέπει να πληρωθούν άμεσα, καθώς αποσκοπούν στη συρρίκνωση της τρύπας των εσόδων του προϋπολογισμού και κυρίως στην απομάκρυνση νέων μέτρων.
Τα οποία μέτρα τελικώς και ως συνήθως δεν θα αποφύγουμε και θα αφορούν νέα τέλη κυκλοφορίας για: χορτοκοπτικά, ηλεκτρικά τρυπάνια, μηχανές του καφέ, του κιμά, του ξυρίσματος, επιπλέον έκτακτες εισφορές για σκάφες πλυσίματος, τρυπάνια, αποχυμωτές, ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες και οδοντικά νήματα.
Όσοι κάνουν διακοπές σε σκηνή θα πληρώσουν έκτακτη εισφορά για εν δυνάμει αυθαίρετο, και όσοι νοίκιασαν δωμάτιο ή ξενοδοχείο θα θεωρηθεί τεκμήριο και θα πληρώσουν τις μέρες διακοπών τους σε χιλιάρικα. Όσοι θα μείνουν στην Αθήνα θα πληρώσουν ένα τέλος για τις γρήγορες μετακινήσεις τους, 10 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Η πληρωμή θα γίνει με βάση το εκκαθαριστικό σημείωμα που θα στείλει το υπουργείο. Εξοφλείται είτε εφάπαξ με έκπτωση 5% είτε μέχρι 6 ισόποσες μηνιαίες δόσεις, εκ των οποίων η πρώτη μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα από τη βεβαίωσή της. Το ποσό κάθε δόσης δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 300 ευρώ. Σε συζύγους η εισφορά βεβαιώνεται χωριστά για τον καθένα. Σε περίπτωση θανάτου η εισφορά πληρώνεται από τους κληρονόμους βάσει της κληρονομικής μερίδας.
Η αγορά έχει εκπτώσεις έως 70%. Με μόνο 5% πόσους πελάτες περιμένουν να προσελκύσουν; Θα πληρώσουν την πρώτη δόση και μετά «μην τους είδατε».Δεν θα δηλώνονται οι θάνατοι για να μην πληρώνουν οι κληρονόμοι. Στην περίπτωση αυτή ο θανών κινδυνεύει με αυτόφωρο και φυλάκιση για χρέη πάνω από 5.000 ευρώ. Περαιτέρω οι κληρονόμοι μπορούν να του μεταβιβάσουν σπίτια, σκάφη, αεροσκάφη, αυτοκίνητα και να γλιτώσουν τα τέλη.
Όλη η χώρα ψάχνει «παραθυράκια» να γλιτώσει τα απανωτά χτυπήματα της μοίρας και της εφορίας. Για διαβάστε αυτό: «Εξαιρούνται μόνο οι μακροχρόνια άνεργοι που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ και όσοι παίρνουν επίδομα ανεργίας από τον ΟΑΕΔ».
Εικονική απόλυση, εγγραφή στα Μητρώα του ΟΑΕΔ, εισφοροδιαφυγή, απαλλαγή από τους φόρους, φοροδιαφυγή. Όσοι δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν μεθόδους αποφυγής, χτίζουν λαγούμια στα βουνά και τις παραλίες για να βγάλουν το χειμώνα. Ο γερμανικός συγκυβερνήτης αναμένεται να διατάξει εκκαθαριστικές επιχειρήσεις. Τελικά η Μέρκελ απηυδισμένη θα αποφασίσει να αποστείλει 5 εκατομμύρια Γερμανούς εποίκους με εισοδήματα και έντονη φορολογική συνείδηση, προκειμένου να βγει το Μεσοπρόθεσμο…

Μικρός Οδυσσέας

Από ..... antinews

Αρχίζει το μοίρασμα της ενέργειας στις πολυεθνικές

Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com


Πόσες φορές γράψαμε τον τελευταίο καιρό για την διαδικασία …εκτοπισμού των εγχώριων μεγάλων συμφερόντων από τις πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας που άρχισαν από καιρό ο ΓΑΠ με το ΔΝΤ και την Τροϊκα; Διαβάστε σήμερα κι αυτό:

Στη Shell περνάει το 49% και το μάνατζμεντ της EΠA Aττικής

Στη Shell θα περιέλθει τελικά το ποσοστό της αμερικανικής εταιρείας Duke Energy στην EΠA Aττικής. H συμφωνία με την Aγροτική Tράπεζα στην οποία περιήλθαν οι μετοχές της Duke Energy μετά την αποχώρησή της, έναντι μη εξυπηρέτησης αρχικού δανείου 62 εκατ. ευρώ, έχει -σύμφωνα με πληροφορίες- κλείσει και αναμένεται να ανακοινωθεί τις αμέσως επόμενες ημέρες, αφού προηγηθεί η σύγκληση έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων της EΠA Aττικής για την επικύρωσή της. Mε την ολοκλήρωση της συμφωνίας, η Shell, η οποία κατέχει σήμερα το 24,5% της EΠA Aττικής, θα ελέγχει το 49% και θα έχει τον πλήρη έλεγχο του μάνατζμεντ που μέχρι τώρα είχε από κοινού με τον συνεταίρο της Duke Energy.
Oι συζητήσεις με την Aγροτική Tράπεζα και τη Shell ξεκίνησαν αμέσως μετά την αποτυχημένη προσπάθεια για τη διάθεση του ποσοστού της Duke μέσω διεθνούς διαγωνισμού που πραγματοποιήθηκε με τη συμβολή και της Deutsche Bank. Mέσω μάλιστα της διαδικασίας αυτής, η Shell προετίθετο να διαθέσει και η ίδια τις μετοχές της, αποχωρώντας από την EΠA Aττικής στην περίπτωση που βρισκόταν ενδιαφερόμενος στρατηγικός επενδυτής. Oι σχεδιασμοί της εταιρείας άλλαξαν, αφού κάτι τέτοιο δεν κατέστη δυνατό. Στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού κατατέθηκαν μόνο δύο προσφορές, από την εταιρεία M+M (όμιλοι Bαρδινογιάννη και Mυτιληναίου) και τη γερμανική εταιρεία Goldgas, οι οποίες κρίθηκαν ασύμφορες.
Tο τίμημα που θα καταβάλει η Shell για την εξαγορά του ποσοστού της Duke δεν έχει γίνει γνωστό, αρμόδιες πηγές πάντως διαβεβαιώνουν ότι είναι σημαντικά υψηλότερο από το τίμημα που προέβλεπαν οι δύο προσφορές που κατατέθηκαν στον διαγωνισμό. Ο έλεγχος στο 49% της ΕΠΑ Αττικής γίνεται μέσω της εταιρείας Attiki Denmark, στην οποία το 51% κατέχει η Duke και το 49% η Shell Gas & Power. Βάσει της σύμβασης με το ελληνικό Δημόσιο, το μάνατζμεντ της εταιρείας θα ασκείται από το 49%, ενώ μέτοχος του 51% παραμένει η ΔΕΠΑ, η οποία εκπροσωπείται στο Δ.Σ. της εταιρείας, χωρίς να συμμετέχει στη καθημερινή διοίκηση. H εξέλιξη κρίνεται ιδιαίτερα θετική τόσο για την ανάπτυξη της εταιρείας που μονοπωλιακά ελέγχει τη λιανική αγορά φυσικού αερίου της Aττικής όσο και για τη ΔEΠA, για την οποία το όλο θέμα αποτελούσε μεγάλη εκκρεμότητα ενόψει της ιδιωτικοποίησής της, αλλά και για την Aγροτική Tράπεζα που θα απεμπλακεί από τη συμμετοχή της σε ένα χαρτοφυλάκιο που δεν συνάδει με τις βασικές της δραστηριότητες.
Σήμερα η ΕΠΑ Αττικής εξυπηρετεί 230.000 οικιακούς καταναλωτές, 5.300 επαγγελματικούς, 400 μεγάλους εμπορικούς και βιομηχανικούς, μέσω ενός δικτύου 3.000 χιλιομέτρων, το οποίο μπορεί να εξυπηρετήσει περίπου 800.000 καταναλωτές. H εταιρεία ανακοίνωσε προσφάτως την αποδέσμευση της τιμολογιακής της πολιτικής από το πετρέλαιο θέρμανσης, λόγω της αύξησης της φορολογίας στο συγκεκριμένο καύσιμο αλλά και της επιβολής για πρώτη φορά ειδικού φόρου κατανάλωσης στο φυσικό αέριο.
H εταιρεία από 1ης Oκτωβρίου καταργεί την έκπτωση 18% επί του πετρελαίου θέρμανσης που παρείχε στους πελάτες της και καθιερώνει για πρώτη φορά μια κοστοβαρή τιμολογιακή πολιτική. Oπως επεξηγήθηκε, εάν η εταιρεία διατηρούσε τη σημερινή της πολιτική, να ακολουθεί δηλαδή με τιμή μικρότερη κατά 18% την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης, τότε οι οικιακοί καταναλωτές θα επιβαρύνονταν με μεγάλες αυξήσεις στην επόμενη 2ετία, καθώς το Μεσοπρόθεσμο προβλέπει σταδιακή αύξηση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης, από τα 60 ευρώ/χιλιόλιτρο φέτος τον Οκτώβριο στα 330 ευρώ/χιλιόλιτρο το 2013. Για τους επαγγελματίες μάλιστα, οι αυξήσεις θα ήταν ακόμη μεγαλύτερες, θα ανέρχονταν σε 58%, και θα ίσχυαν άμεσα από φέτος τον Οκτώβριο, καθώς ο νόμος προβλέπει την εξίσωση των φόρων στα ντίζελ κίνησης και θέρμανσης για επαγγελματική χρήση, από τον φετινό χειμώνα.
H διοίκηση της EΠA Aττικής έχει εκφράσει τις ανησυχίες της για τις επιπτώσεις της επιβολής ειδικού φόρου στο φυσικό αέριο στη ζήτηση του καυσίμου, καθώς η δυστοκία των καταναλωτών στην αποπληρωμή λογαριασμών διευρύνεται. Mέσα σε έναν χρόνο οι διακανονισμοί για την αποπληρωμή των λογαριασμών σε δόσεις, που αναγκάζεται να κάνει η EΠA Aττικής, έχουν αυξηθεί σε ποσοστό 200%. Ενώ πέρυσι τέτοια εποχή οι περιπτώσεις που ζητούσαν ρύθμιση της οφειλής τους σε δόσεις από 6 έως 12 μήνες ανέρχονταν σε 100-200, έχουν φτάσει πλέον στις 500 με 600.

Από .......  activistis