Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2009

Κ. Μπατζελή: «Τα κριτήρια κατανομής των κονδυλίων να αντιστοιχούν με τα ειδικά προβλήματα της κάθε περιφέρειας»

Αναρτήθηκε από......energoipoliteskv.blogspot.com


Στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας/Αλιείας της Ε.Ε. στο Λουξεμβούργο συμμετείχε H Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κα Κατερίνα Μπατζελή, εν μέσω έντονων κινητοποιήσεων των Ευρωπαίων γαλακτοπαραγωγών. Στη Σύνοδο, κυριάρχησε το θέμα της αντιμετώπισης της κρίσης στο γαλακτοκομικό τομέα. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στη δυνατότητα να εφαρμοσθούν έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση της κρίσης και στη δημιουργία ενός έκτακτου δημοσιονομικού φακέλου που θα κατανεμηθεί στα Κράτη Μέλη για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα του τομέα.

Η κυρία Μπατζελή στη παρέμβασή της μεταξύ άλλων τόνισε: «Κάθε βραχυπρόθεσμο μέτρο για την αντιμετώπιση της κρίσης είναι ευπρόσδεκτο, χρειάζονται όμως ριζικά μέτρα για την αναδιάρθρωση και τη βιώσιμη ανάπτυξη όχι μόνο της γαλακτοπαραγωγής αλλά και άλλων άμεσα συνδεδεμένων κλάδων, όπως των σιτηρών. Δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται η κρίση με μέτρα όπως η εξαγορά των ποσοστώσεων, που -πέρα από τους κινδύνους στρέβλωσης της αγοράς και του ανταγωνισμού- δίνει αντικρουόμενα μηνύματα, από τη μία στήριξης της παραγωγής και από την άλλη, εγκατάλειψής της.

Ένα πρόσθετο ποσό, με τη μορφή εθνικών φακέλων, για να είναι αποτελεσματικό θα πρέπει αφενός να είναι επαρκές και αφετέρου να κατανεμηθεί στα Κράτη Μέλη με βασικό στόχο τη διατήρηση της γαλακτοπαραγωγής και στις μη ανταγωνιστικές περιφέρειες, όπου η εκτατική κτηνοτροφία απειλείται με εγκατάλειψη. Θα πρέπει επομένως, τα κριτήρια κατανομής των κονδυλίων να είναι σε αντιστοιχία με τα ειδικά προβλήματα της κάθε περιφέρειας, ώστε να έχουν ισόρροπο αποτέλεσμα».

Η Υπουργός υποστήριξε τις πρωτοβουλίες για την διαφάνεια της αγοράς, την προώθηση της συμβολαιακής γεωργίας και κτηνοτροφίας, την ενίσχυση των συλλογικών σχημάτων και την επισήμανση καταγωγής, με στόχο την ενίσχυση της διαπραγματευτικής θέσης των παραγωγών. Στο περιθώριο του Συμβουλίου, η Υπουργός είχε συνάντηση με την Επίτροπο Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης, κυρία Mariann Fischer Boel, ενώ συναντήθηκε επίσης και αντάλλαξε απόψεις με το Προεδρείο της CΟPA-COGECA, καθώς και με τους ομολόγους της Υπουργούς Γαλλίας, Ισπανίας, Ιταλίας και Γερμανίας.

Συμβούλιο Υπουργών Περιβάλλοντος: Η Ελλάδα να υποστηρίξει το ψήφισμα του ευρωκοινοβουλίου για το κλίμα

Αναρτήθηκε από....energoipoliteskv.blogspot.com


Θεματικές - Κλίμα Ενέργεια

Στο επίκεντρο η στάση της ΕΕ στην Κοπεγχάγη και η ενεργειακά αποδοτική οικονομία

Θετικό το χθεσινό ψήφισμα της Επιτροπής Περιβάλλοντος του Ευρωκοινοβουλίου

Το αυριανό πρώτο Συμβούλιο Υπουργών Περιβάλλοντος της Σουηδικής Προεδρίας -και το πρώτο στο οποίο θα παραστεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ- καλείται να πάρει κρίσιμες αποφάσεις για τις πολιτικές της ΕΕ για το κλίμα καθώς και για μια ενεργειακά αποδοτική οικονομία. Η Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωκοινοβουλίου υιοθέτησε ψήφισμα ζητώντας πολύ πιο φιλόδοξους στόχους για το κλίμα.

Κατά κοινή ομολογία η συνδιάσκεψη κλίμα στην Κοπεγχάγη το Δεκέμβριο θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό το αν η ανθρωπότητα θα πάρει έγκαιρα εκείνες τις αποφάσεις που θα αποτρέψουν το ενδεχόμενο μιας καταστροφικής αλλαγής του κλίματος. Η στάση της ΕΕ στις διαπραγματεύσεις θα είναι καταλυτική προκειμένου να υπάρχει μια ουσιαστική και ελπιδοφόρα παγκόσμια συμφωνία μείωσης των εκπομπών αερίων που αλλάζουν το κλίμα.

Η μέχρι στιγμής θέση της ΕΕ για μείωση των εκπομπών της κατά 20% το 2020 είναι εντελώς ανεπαρκής. Σύμφωνα με όλες τις επιστημονικές εκτιμήσεις, η μείωση των εκπομπών των ανεπτυγμένων χωρών το 2020 πρέπει να είναι της τάξης του 25-40% και βέβαια για να υπάρχουν αποτελέσματα το 2020, ο σχεδιασμός των απαραίτητων μέτρων και πολιτικών πρέπει να ξεκινήσει άμεσα.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι καλούν την κυβέρνηση και την Υπουργό Περιβάλλοντος να αντιληφθούν το βάρος της ιστορικής ευθύνης που τους αναλογεί και να βάλουν την ΕΕ στην πρωτοπορία της απαιτούμενης παγκόσμιας προσπάθειας για την προστασία του κλίματος αναλαμβάνοντας δεσμεύσεις για:

•μείωση των εκπομπών κατά 40% το 2020 σε σχέση με το 1990 και αποκλειστικά με εγχώριες δράσεις
•υποστήριξη προς τις αναπτυσσόμενες χώρες για να αλλάξουν το μοντέλο ανάπτυξής τους και να προσαρμοστούν στις αναπόφευκτες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής παρέχοντας κατάλληλη τεχνογνωσία και συνεισφέροντας οικονομικά 30-35 δις ετησίως από το 2020


Στην χθεσινοβραδινή (Δευτέρα 19.10) συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος του Ευρωκοινοβουλίου, στο Στρασβούργο, υιοθετήθηκε με συντριπτική πλειοψηφία ψήφισμα που ζητά στάση της ΕΕ σύμφωνη με το παραπάνω σκεπτικό. Ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων και αναπληρωματικό μέλος της Επιτροπής Μιχάλης Τρεμόπουλος δήλωσε: «Το Ευρωκοινοβούλιο ζητά από την ΕΕ να τεθεί επικεφαλής στον παγκόσμιο αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή, υιοθετώντας τους φιλόδοξους στόχους που ζητά η επιστημονική κοινότητα. Οι Εθνικές κυβερνήσεις στο αυριανό Συμβούλιο Υπουργών και στο Συμβούλιο Κορυφής την άλλη βδομάδα θα πρέπει να εγκαταλείψουν την υποκρισία και να υιοθετήσουν τις κατευθύνσεις του Ευρωκοινοβουλίου. Με τον τρόπο αυτό θα επιδείξουν πως δεν υπάρχει πλέον χάσμα μεταξύ διακηρύξεων και αποφάσεων στην Ευρωπαϊκή πολιτική για το κλίμα»

Ταυτόχρονα, οι Οικολόγοι Πράσινοι θεωρούν θετική την πρωτοβουλία της Σουηδικής Προεδρίας να επικεντρώσει στην ενεργειακά αποδοτική οικονομία κατά την αναθεώρηση της Στρατηγικής της Λισσαβόνας για μετά το 2010. Ομοίως μαζί με τους Ευρωπαίους Πράσινους, και στο πλαίσιο αυτό ζητάμε από τους Υπουργούς Περιβάλλοντος:

•να κάνουν την πράσινη φορολογική μεταρρύθμιση κεντρικό στοιχείο της Στρατηγικής της Λισσαβόνας
•να προχωρήσουν σε έναν συγκεκριμένο Οδικό Χάρτη για μια στροφή της Ευρωπαϊκής οικονομίας σε βιώσιμη κατεύθυνση με στόχο τη μείωση του οικολογικού της αποτυπώματος στο μισό μέχρι το 2030
•να αναπτύξουν διαφορετικές μεθόδους μέτρησης της ευημερίας και της προόδου πέρα από το ΑΕΠ αναθεωρώντας κατάλληλα τα συστήματα των Εθνικών Λογαριασμών.

ΑΣ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ

Αναρτήθηκε από.....energoipoliteskv.blogspot.com

Θεματικές - Περιβάλλον

Οι Οικολόγοι Πράσινοι συμπαραστεκόμαστε στον αγώνα των κατοίκων από διάφορες περιοχές της χώρας που επιδιώκουν να σταματήσει η ανεξέλεγκτη απόρριψη και καύση των απορριμμάτων και να προωθηθεί η μείωση, επαναχρησιμοποίηση, ανακύκλωση και κομποστοποίηση των απορριμμάτων συνειδητοποιώντας ότι δεν υπάρχει «αλλού» για τα σκουπίδια αλλά μόνο το «αναλαμβάνουμε ΟΛΟΙ τις ευθύνες μας για να μηδενίσουμε τα απόβλητα μας»/ Και στη σημερινή συνέντευξη τύπου των Οικολόγων Πράσινων για τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις για τη διαχείριση των απορριμμάτων.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι κατανοούμε τις αντιδράσεις των κατοίκων του Γραμματικού στη δημιουργία ενός ΧΥΤΑ που θα δέχεται τεράστιες ποσότητες απορριμμάτων μια και οι εικόνες που έχουμε όλοι από την ταφή των απορριμμάτων στην Ελλάδα είναι τραγικές και κανείς δεν δέχεται πλέον τα σκουπίδια στην περιοχή του. Η λύση, όμως, δεν είναι ούτε να συνεχίζουμε να κρύβουμε το πρόβλημα των σκουπιδιών κάτω από το χαλί ούτε να επιδιώκουμε να μεταφέρονται και να θάβονται ή καίγονται τα σκουπίδια κάπου αλλού. Η ΜΟΝΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΛΥΣΗ -την οποία προτείνουμε σταθερά - είναι να αναλάβουν όλοι (κυβέρνηση, αυτοδιοίκηση, παραγωγοί, πολίτες, φορείς) την ευθύνη που τους αναλογεί για να προωθήσουμε μια πολιτική «μηδενικών αποβλήτων» με τη μείωση, επαναχρησιμοποίηση, ανακύκλωση (με διαλογή στην πηγή) και κομποστοποίηση του συνόλου σχεδόν των απορριμμάτων. Αυτή η στρατηγική αν είχε δρομολογηθεί και ακολουθηθεί συστηματικά τόσο σε κεντρικό όσο και τοπικό επίπεδο εδώ και 20 χρόνια που ξέρουμε ότι το πρόβλημα των απορριμμάτων είναι εκρηκτικό, σήμερα θα είχαμε σε σημαντικό βαθμό αντιμετωπίσει ένα σοβαρό περιβαλλοντικό θέμα, αναπτύξει βιώσιμες οικονομικές δραστηριότητες επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης-κομποστοποίησης, δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Αντίθετα, όλοι οι θεσμικοί φορείς (κυβερνήσεις, ΕΣΔΚΝΑ, περιφέρεια, νομαρχίες, ΟΤΑ) έμειναν προσκολλημένοι σε ξεπερασμένες λύσεις που οδηγούν είτε στην ταφή τεράστιων ποσοτήτων απορριμμάτων είτε/και στη καύση τους. Οι Οικολόγοι Πράσινοι δεν θεωρούν λύση τη δημιουργία νέων χώρων ταφής ανεπεξέργαστων απορριμμάτων ούτε και την προωθούμενη κατασκευή βιομηχανικής εγκατάστασης καύσης αποβλήτων στη Θήβα από έναν από τους ισχυρούς οικονομικούς παράγοντες της χώρας με αμφίβολες από άποψη διαφάνειας διαδικασίες (ΣΔΙΤ με τον ΕΣΔΚΝΑ χωρίς κάποιο διαγωνισμό) που θα καίει 800.000 περίπου τόνους αποβλήτων το χρόνο. Πολλές από τις επιλογές στο θέμα των σκουπιδιών δεν γίνονται με διαφάνεια, διάλογο και με βάση την υποχρεωτική ιεραρχία στις μεθόδους διαχείρισης τους αλλά υπό την πίεση ισχυρών οικονομικών λόμπυ.

Όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις έχουν μεγάλο ποσοστό ευθύνης για τα σημερινά αδιέξοδα στη διαχείριση των απορριμμάτων. «Ακατανόητη» ήταν και η επί 5 χρόνια αδιαφορία του τέως Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ Σουφλιά να προωθήσει τη νομοθεσία για την εναλλακτική διαχείριση των αποβλήτων κατεδαφίσεων, οικοδομών και εκσκαφών που θα συνέβαλε στην άμεση αντιμετώπιση μέσω της ανακύκλωσης μιας ποσότητας αποβλήτων που εκτιμάται σε 6.000.000 έως και 30.000.000 τόνους ετησίως και που σήμερα καταλήγει ανεξέλεγκτα στο περιβάλλον.

Καλούμε τη νέα Υπουργό Περιβάλλοντος και τους υπόλοιπους υπουργούς να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να προωθήσουν την εναλλακτική διαχείριση των υλικών εκσκαφών, οικοδομών και κατεδαφίσεων (μπάζα) αλλά και να θέσουν υψηλότερους ποσοτικούς στόχους μείωσης των απορριμμάτων (αποφυγή παραγωγής), να στηρίξουν με ολοκληρωμένο τρόπο τα προγράμματα ανακύκλωσης των απορριμμάτων, μείωσης των οργανικών υλικών που οδηγούνται για ταφή και να εφαρμόσουν τη νέα ευρωπαϊκή στρατηγική για τα απόβλητα.

Καλούμε τους πολίτες να πιέσουν τις Δημοτικές αρχές να αναλάβουν τις σοβαρές ευθύνες τους (και να ψηφίσουν στις εκλογές της αυτοδιοίκησης του Οκτωβρίου 2010 με βάση αυτό το κριτήριο) ώστε να συμμορφωθούν με τη νομοθεσία προχωρώντας άμεσα στην εναλλακτική διαχείριση των απορριμμάτων με χωριστή συλλογή ανακυκλώσιμων υλικών με διαλογή στην πηγή: συσκευασιών, χρησιμοποιημένων ελαστικών, ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, οχημάτων τέλους κύκλου ζωής, ηλεκτρικών συσσωρευτών, καθώς και προώθηση προγραμμάτων κομποστοποίησης των βιοαποικοδομήσιμων οργανικών υλικών σε επίπεδο κατοικίας (οικιακή κομποστοποίηση, γειτονιάς (κοινοτική κομποστοποίηση) και δήμου (δημοτική κομποστοποίηση). Μόνο τα αδρανή υπολείμματα που προκύπτουν μετά την ανάκτηση των ανακυκλώσιμων υλικών θα πρέπει να διατίθενται με ασφαλή τρόπο σε χώρο Υγειονομικής Ταφής (ΧΥΤ).

Η ίδια η κοινωνία χρειάζεται να αναλάβει πιο ενεργό ρόλο σε ένα θέμα που είναι κατ΄ εξοχήν πολιτικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό. Οι Οικολόγοι Πράσινοι καλούμε σε μια εκστρατεία ενημέρωσης-ευαισθητοποίησης των πολιτών, ώστε να πετύχουμε δραστική μείωση του όγκου των απορριμμάτων προς τελική διάθεση. Ενθαρρύνουμε τη δουλειά που κάνουν σε αυτή την κατεύθυνση περιβαλλοντικοί και κοινωνικοί φορείς και ζητάμε να ενισχυθούν με κίνητρα και αντικίνητρα οι προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση. Σημαντικό ρόλο μπορεί και πρέπει να παίξει η εκπαιδευτική κοινότητα στην προσπάθεια ευαισθητοποίησης της κοινωνίας.

Σε όλες τις περιοχές της χώρας παραμένουν σε λειτουργία εκατοντάδες χώροι ανεξέλεγκτης διάθεσης των απορριμμάτων (ΧΑΔΑ). Οι Οικολόγοι Πράσινοι γινόμαστε αποδέκτες πολλών καταγγελιών από ενεργούς πολίτες για περιπτώσεις ανεξέλεγκτης καύσης απορριμμάτων και συνεχιζόμενης λειτουργίας ΧΑΔΑ σε ευαίσθητα οικοσυστήματα (ποτάμια, λίμνες, δάση, φυσικές περιοχές) και αρχαιολογικούς χώρους. Φωτογραφίες από τις περιοχές δείτε στο: http://www.ecogreens-gr.org/cpm/thumbnails.php?album=34

Ερώτηση του κ. Χρήστου Σταϊκούρα προς το Υπουργείο Οικονομικών

Αναρτήθηκε από.....energoipoliteskv.blogspot.com


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Λαμία, 20 Οκτωβρίου 2009

Ο Βουλευτής Φθιώτιδας της ΝΔ, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Γεώργιο Παπακωνσταντίνου, αναφορικά με την πρόσφατη Υπουργική Απόφαση, που εκδόθηκε στις 14 Οκτωβρίου 2009, για την αναστολή της λειτουργίας όλων των συλλογικών διοικητικών οργάνων και κάθε είδους επιτροπών και ομάδων εργασίας, που έχουν συσταθεί και λειτουργούν στο Υπουργείο Οικονομικών και στους εποπτευόμενους από αυτό φορείς. Σύμφωνα με την εν λόγω Υπουργική Απόφαση, «τα συλλογικά διοικητικά όργανα, κάθε είδους επιτροπές και ομάδες εργασίες, που προβλέπονται ρητά από διάταξη του Νόμου ή από κανονιστική πράξη που εκδόθηκε με ρητή εξουσιοδότηση, εφόσον για την εκτέλεση του έργου τους προβλέπεται αμοιβή ή οποιουδήποτε είδους αποζημίωση, διεκπεραιώνουν μόνο τα θέματα επείγοντος χαρακτήρα και ενημερώνουν σχετικά τον Υπουργό».

Ωστόσο, χαρακτηριστικότερο παράδειγμα «συλλογικού διοικητικού οργάνου» δεν είναι άλλο από τα Διοικητικά Συμβούλια, είτε αυτά προΐστανται και διοικούν Ανώνυμες Εταιρείες με σημαντική συμμετοχή του Δημοσίου (π.χ. Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο), Ανώνυμες Εταιρείες με αποκλειστική συμμετοχή του Δημοσίου (π.χ. Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου), είτε ΝΠΔΔ (π.χ. Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς). Η πολιτική σκοπιμότητα, στην καλύτερη των περιπτώσεων είναι πρόχειρη.

Κατ’ ουσία, η συγκεκριμένη ρύθμιση συνεπάγεται ότι οι φορείς που υπάγονται στην εποπτεία του Υπουργείου Οικονομικών, και που για προφανείς λόγους διοικούνται και αποφασίζουν δια των Διοικητικών αυτών Συμβουλίων, οφείλουν να πάψουν να ασκούν μέχρι απροσδιορίστου νεωτέρας αρμοδιότητες που τους έχει αναθέσει η Πολιτεία. Συνεπώς, ο κ. Χρήστος Σταϊκούρας ζητά διευκρινίσεις από το Υπουργείο Οικονομικών αναφορικά με τον ορισμό ενός θέματος ως «επείγοντος χαρακτήρα», τα κριτήρια ορισμού αυτού και τον υπεύθυνο για να αποφασίσει περί του ορισμού, ενώ ερωτά και αν μία εποπτική αρχή ΝΠΔΔ είναι υποχρεωμένη να αφήσει ανέλεγκτο το πεδίο που εποπτεύει.

Παράλληλα, οι υπαγόμενες στον Υπουργό Οικονομικών διοικητικές αρχές που καλύπτει η εν λόγω ρύθμιση, αποτελούν οργανισμούς των οποίων η σύσταση, οργάνωση και λειτουργία είναι εκ του νόμου καθορισμένες και ήδη γνωστές, παγιωμένες και κοινώς αποδεκτές εδώ και πολλά χρόνια, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα αναφορικά με τους λόγους που ο Υπουργός διατάσει τις κατά νόμο συσταθείσες διοικητικές αρχές που υπάγονται στην ευρύτερη εποπτεία του να παύσουν να υλοποιούν τους νόμιμους και, από χρόνια, κοινά αποδεκτούς σκοπούς τους, οι οποίοι, σημειωτέον, είναι παγίως γνωστό ότι αφορούν ιδιαίτερα κρίσιμους τομείς της οικονομίας. Έτσι, ο κ. Χρήστος Σταϊκούρας ζητά διευκρινίσεις από τον Υπουργό Οικονομικών αναφορικά με τις καταστάσεις που δήθεν δεν ξέρει ή δεν μπορεί να μάθει ο Υπουργός δια της άσκησης των προβλεπόμενων μέσων άσκησης διοικητικής εποπτείας και ελέγχου στους εν λόγω οργανισμούς, οι οποίες δικαιολογούν τη λήψη αυτού του ακραίου και πρωτοφανούς μέτρου.

Συνάμα, η εν λόγω Υπουργική Απόφαση, ουσιαστικά, περί «παύσης άσκησης των νόμιμων αρμοδιοτήτων» οργανισμών που λειτουργούν αδιαλείπτως, από τη σύστασή τους έως σήμερα, ανεξαρτήτως πολιτικών ή άλλων αλλαγών, έρχεται σε αντίθεση με την πολυδιαφημισμένη αρχή της «συνέχειας της διοίκησης», εγείροντας περαιτέρω ερωτήματα και ανησυχίες αναφορικά με την εκ του νόμου καθορισμένη λειτουργική ανεξαρτησία κάποιων από τις υπαγόμενες αρχές. Κατ’ αποτέλεσμα ο Βουλευτής Φθιώτιδας, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, ερωτά, μεταξύ άλλων, την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών «ποιο είναι το μήνυμα που αποστέλλεται στα στελέχη και εργαζομένους των εν λόγω αρχών ως προς τις προθέσεις του αρμόδιου Υπουργού αναφορικά με την εφαρμογή της αρχής της χρηστής διοίκησης;»

Ξεκινάει ο "Καποδίστριας Β'" στην τοπική Αυτοδιοίκηση

Αναρτήθηκε από......energoipoliteskv.blogspot.com



Σε δραστική μείωση του αριθμού των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, από 1.034 που είναι σήμερα σε 350 έως 360, θα προχωρήσει η κυβέρνηση, μετά από δημόσια διαβούλευση με την ΚΕΔΚΕ, τις ΤΕΔΚ και την κοινωνία των πολιτών. Παρουσιάζουμε σήμερα το σχέδιο του νέου χωροταξικού σχεδιασμού που έχει στα χέρια του ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης. Πρόκειται για την πρόταση του ΙΤΑ, με βάση την οποία θα γίνουν συνενώσεις

Στο νέο αυτοδιοικητικό τοπίο καταργούνται οριστικά οι 120 υφιστάμενες κοινότητες, ενώ τα ονόματα των νέων δήμων θα προκύψουν μετά από διάλογο μεταξύ υπουργείου-ΚΕΔΚΕ-Τοπικών Ενώσεων Δήμων και Κοινοτήτων και των συνενούμενων δήμων.

H διοικητική αναδιάρθρωση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που εξαγγέλθηκε από την κυβέρνηση εντάσσεται σε ένα συνολικό πρόγραμμα ανάταξης του πολιτικού και διοικητικού συστήματος της χώρας. Το «πακέτο» περιλαμβάνει, πέραν της δραστικής μείωσης του αριθμού των δήμων, και τη συγκρότηση της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης στα όρια περίπου των σημερινών (13) διοικητικών περιφερειών, την αλλαγή του εκλογικού νόμου και την εισαγωγή «διττού» τρόπου εκλογής των βουλευτών, με σταυρό στις μονοεδρικές και λίστα στις (6-7) ευρείες περιφέρειες.

Το πρώτο βήμα του υπουργού Εσωτερικών, το αμέσως επόμενο διάστημα, θα είναι η ......
συγκρότηση επιστημονικής επιτροπής, με τη συμμετοχή και της ΚΕΔΚΕ, η οποία θα ασχοληθεί με την «καυτή πατάτα» της μεταρρύθμισης: τη συνένωση των δήμων της Β’ Αθηνών (48) και του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης (17), στα όρια των οποίων διαμένει ο μισός πληθυσμός της χώρας. Στόχος θα είναι να αντιστοιχηθεί κάθε νέος δήμος, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με μια νέα μονοεδρική εκλογική περιφέρεια. Για τους υπόλοιπους νομούς της χώρας, η κατεύθυνση είναι για περαιτέρω μείωση του προτεινόμενου αριθμού δήμων. Σε ορισμένους νομούς, π.χ. Μυτιλήνη, υπάρχει ενδεχόμενο ο αριθμός των νέων δήμων να μειωθεί από επτά σε πέντε.

Ωστόσο, αν η κυβερνητική πρόταση για «ισχυρή Τοπική Αυτοδιοίκηση» έχει ως μοναδική συνιστώσα της το διευρυμένο χωρικά και ενισχυμένο πληθυσμιακά νέο δήμο, η αρνητική εμπειρία του προγράμματος «Ιωάννης Καποδίστριας» συνηγορεί αναντίρρητα σε μια ενδεχόμενη αποτυχία των επιχειρούμενων συνενώσεων, ανάλογη με εκείνη του 1997. Οι νέοι δήμοι που θα δημιουργηθούν, για να είναι ισχυροί και αποτελεσματικοί, προϋποθέτουν νέα δομή διοίκησης και νέα ποιότητα λειτουργιών, με συγκροτημένο προγραμματικό επιτελείο και αποκεντρωμένη δομή για την αποτελεσματικότερη ικανοποίηση των καθημερινών αναγκών στις τοπικές κοινωνίες.

Μοναδική προϋπόθεση, λοιπόν, για να ασκήσουν οι νέοι ΟΤΑ όλες εκείνες τις αρμοδιότητες που έχουν οι δήμοι σε ορισμένες αναπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες (Δανία, Σουηδία, Αυστρία, Γερμανία κ.λπ.), δεν είναι μόνον ο πληθυσμός και η έκτασή τους, αλλά πρώτα απ’ όλα είναι οι πόροι, η υποδομή και το επαρκές ανθρώπινο δυναμικό.

Προσοχή όμως, η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν είναι μόνο διοικητικός μηχανισμός. Ήταν παλιότερα και σε ένα βαθμό παραμένει ακόμα ο πλησιέστερος προς τον πολίτη δημοκρατικός αντιπροσωπευτικός θεσμός. Και αυτή η άμεση σχέση πολίτη-κατοίκου με τη δημοτική αρχή πρέπει να διασφαλιστεί στο νέο αυτοδιοικητικό μοντέλο.
ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΉ

Από kafeneio

«Πολύ ωραία για να είναι αληθινά»...

Αναρτήθηκε από ...energoipoliteskv.blogspot.com

ή ...τι φοβούνται οι κυνηγοί;

Του Θανάση Αρτέμη

Δύο γεγονότα που προβάλλουν θετικά τους κυνηγούς παρουσιάζονται αυτές τις μέρες στα ΜΜΕ και στο Διαδίκτυο.
Οι θηροφύλακες της Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Στερεάς Ελλάδας, παρουσία του Προέδρου της Ομοσπονδίας Νίκου Σταθόπουλου, «απελευθέρωσαν άγρια πουλιά στο Σχιστό».
Η Κυνηγετική Ομοσπονδία Μακεδονίας-Θράκης «επικήρυξε με 10.000  τον ασυνείδητο οπλοφόρο, που πυροβόλησε και σκότωσε ψαραετό στην περιοχή του ποταμού Έβρου»
Θα μπορούσε να είναι και σύμπτωση, αλλά «οι μέρες είναι πονηρές» και μας δίνουν την ευκαιρία, με αφορμή και τις προγραμματικές δηλώσεις της νέας «πράσινης» Κυβέρνησης να αναδείξουμε το ζήτημα.
Το κυνήγι είναι σίγουρα μια πανάρχαια δραστηριότητα. Τα θηράματα όμως από την εποχή του λίθου έχουν τα ίδια μέσα για να «αμυνθούν», σε αντίθεση με...

τον άνθρωπο, που συνεχώς βελτιώνει τα τεχνικά μέσα για το κυνήγι και κυρίως δεν το ασκεί πια για επιβίωση, αλλά για «χόμπυ».
Σήμερα όμως που το φυσικό περιβάλλον και η πανίδα έχει ανάγκη περισσότερης προστασίας, πρέπει να αρχίσουμε ένα δημόσιο διάλογο και για το κυνήγι.
Καλή είναι η πράσινη ανάπτυξη και το νεοσύστατο Υπουργείο Περιβάλλοντος, αλλά δεν είδα (ούτε άκουσα) πουθενά λέξη για περιοριστικούς κανόνες για το κυνήγι.
Βέβαια οι φίλοι κυνηγοί είναι πολλοί (υπολογίζονται στις 250.000 ;), οργανωμένοι σε συλλόγους και κόμμα (!!!), και ίσως έχουν αντιρρήσεις, αλλά οι μη κυνηγοί και οι έχοντες νόμιμα δικαιώματα να απολαμβάνουν τη φύση είμαστε όλοι και κυρίως οι επόμενες γενιές.
Μπορεί να υπάρχουν περιοριστικές ή ρυθμιστικές διατάξεις για το κυνήγι στη χώρα μας, αλλά κρίνονται υποτυπώδεις με βάση αυτά που ισχύουν στις ανεπτυγμένες χώρες της Ε.Ε. και το κυριότερο η αστυνόμευση της εφαρμογής τους γίνεται από τους ίδιους τους κυνηγούς μέσω της ιδιωτικής θηροφυλακής των κυνηγετικών συλλόγων (!!!!).
Η σπουδαιότερη όμως έλλειψη είναι η μη ύπαρξη «πλαφόν» στον αριθμό των κυνηγών σε επίπεδο χώρας ή και περιοχής.
Και θέτω ευθέως το ερώτημα. Πόσοι κυνηγοί «χωράνε» στην Ελλάδα ; Έχει γίνει καμιά μελέτη για τη «φέρουσα ικανότητα» της Ελλάδας σε κυνηγούς ; Αν αύριο πάνε όλοι οι Έλληνες και ζητήσουν «Άδεια Κυνηγιού», υπάρχει κάποιος νόμος που θα βάλει φρένο ; Νομίζω πως όχι. Δεν υπάρχει ποσοτικός περιορισμός. Όποιος θέλει μπορεί να γίνει κυνηγός και «γαία πυρί μιχθήτω» !!!
Επανέρχομαι λοιπόν στον πρόσφατο «ακτιβισμό» των κυνηγών και θέτω μερικά απλά, αλλά όχι αθώα ερωτήματα.
Πόσες φορές μέχρι τώρα επενέβησαν στο παζάρι άγριων πουλιών του Σχιστού και απελευθέρωσαν άγρια πουλιά ;
Πόσες φορές μέχρι τώρα έχουν επικηρύξει συναδέλφους τους, οπλοφόρους και μάλιστα με το σοβαρό για έναν σύλλογο ποσό των 10.000  ;
Είναι σύμπτωση το ότι οι ενέργειες αυτές, που τόσο πολύ επικοινωνήθηκαν, συμπίπτουν με την μεταφορά των αρμοδιοτήτων του κυνηγιού στο νέο Υπουργείο Περιβάλλοντος και στη νέα Υπουργό Τίνα Μπιρμπίλη, που έχει ιδιαίτερες οικολογικές ευαισθησίες και κυρίως είναι έξω από πελατειακά πολιτικά δίκτυα (εξωκοινοβουλευτική) ;
Έχουν το ηθικό δικαίωμα αυτοί που σκοτώνουν τα ελεύθερα άγρια πουλιά και ζώα, να διαμαρτύρονται για τον περιορισμό της ελευθερίας τους ; Πολύ υποκριτικό ! Βέβαια ο αντίλογος είναι ότι τα σκοτώνουν «νόμιμα», αλλά πρέπει να υπενθυμίσω ότι ο λαός απάντησε πολύ σκληρά σε αυτούς που υποστήριξαν πως «ό,τι είναι νόμιμο είναι και ηθικό».
Τα ερωτήματα είναι ρητορικά και δεν περιμένουμε απάντηση. Διατυπώνονται απλά για να αναδειχθεί και να αποδειχθεί, ότι τα γεγονότα αυτά εντάσσονται σε ένα επικοινωνιακό σχέδιο δημιουργίας εντυπώσεων και πολιτικής προσεταιρισμού της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος.
Νομίζω ότι είναι επιτακτική ανάγκη η νέα Υπουργός Τίνα Μπιρμπίλη να βάλει το θέμα στην ατζέντα της, γιατί η κατάσταση με το κυνήγι δεν πάει άλλο.
Δεν λέμε να καταργηθεί το κυνήγι, γιατί ξέρουμε ότι αποτελεί μια κοινωνική πραγματικότητα, όπως επίσης διότι υπάρχουν και οικονομικά συμφέροντα που εξαρτώνται από αυτό. Δεν είναι όμως δυνατόν σε μια χώρα της Ε.Ε. να επικρατεί αυτή η χαώδης και ανεξέλεγκτη κατάσταση, όπου οργανωμένες μειοψηφίες να νέμονται και να καταστρέφουν τον φυσικό πλούτο που ανήκει σε όλους μας.

Από Press-gr

Τι γράφουν οι τοπικές εφημερίδες για τον Μαλιακό

Αναρτήθηκε από.....energoipoliteskv.blogspot.com

Σάλο έχει προκαλέσει στην τοπική κοινωνία, η δημοσιοποίηση της επιστολής του ΠΑΚΟΕ προς τον Δήμαρχο Λαμιέων με τις παρατηρήσεις από την έρευνα που έκανε που μιλάει για μόλυνση στον Μαλιακό.
Τοπικές εφημερίδες και ραδιόφωνα ασχολούνται με το θέμα σε αντίθεση με τα τοπικά ή περιφερειακά κανάλια που πέρασαν το θέμα στο "ντούκου"...





Ακόμη και το τοπικό ραδιόφωνο "Λαμία FM1" που στήριξε νομάρχη και δήμαρχο στο θέμα του Μαλιακού και που τόσο είχε αμφισβητήσει τις αποκαλύψεις και τον αγώνα που κάναμε για τον Μαλιακό με αποτέλεσμα να φτάσει μέχρι και σε δημοψήφισμα για την αξιοπιστία των τοπικών μπλογκς (αλλά πήρε την απάντησή του), αφιέρωσε σχεδόν ολόκληρο το μεσημεριανό του δελτίο ειδήσεων, στην επιστολή του ΠΑΚΟΕ που απέκρυψε ο Δήμαρχος Λαμιέων.
Βέβαια φρόντισε να "χαϊδέψει" και πάλι τα αυτιά Νομάρχη και Δημάρχου αλλά και το ότι το έκανε θέμα, πάλι καλό είναι αφού έδωσε την ευκαιρία στους πολίτες ακούγοντας όλες τις πλευρές να βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα.

Διαβάστε τι λέει η επιστολή του ΠΑΚΟΕ στον Δήμαρχο κ. Κοτρωνιά:

Έρευνα του ΠΑΚΟΕ
Η έρευνα του αυτή (Μάιος – Ιούνιος 2009) και συγκεκριμένα τα στάδια της δειγματοληψίας και ανάλυσης διήρκεσαν δυο μήνες, το στάδιο της επεξεργασίας και σύνταξης 1½ μήνα και τώρα είναι έτοιμη.

Τα βασικότερα στοιχεία αλλά και τα ανησυχητικά είναι:
α. Μικροβιακό φορτίο σε κολοβακτηρίδια και εντερόκοκκους.
Αυτές είναι και οι παράμετρες που η Ε.Ε. έχει οριοθετήσει για την επικινδυνότητα των νερών κολύμβησης και αλιείας (κολοβακτηρίδια 250/100ml νερού και εντερόκοκκοι 100/100ml νερού), βρέθηκε στα … είκοσι έξη (26) σημεία δειγματοληψίας κατά μήκος του Μαλιακού Κόλπου αριστερά και δεξιά του ΔΕΛΤΑ του Σπερχειού 8 και 12 km αντίστοιχα, κατά μέσο όρο το 82 % των δειγμάτων ξεπέρασε κατά 150% τα ανώτατα επιτρεπτά όρια
Αυτό το γεγονός ενδεικτικά σημαίνει:

Ι. Ανεπεξέργαστα αστικά λύματα ή βιομηχανικά απόβλητα (ελαιουργεία, συσκευαστήρια, βιομηχανίες χαρτιού κ.α.) πέφτουν κατά μήκος αυτής της ακτογραμμής των 20 και πλέον χιλιομέτρων.
Ιδιαίτερα τα απόβλητα από χαρτοβιομηχανίες με υψηλό B.O.D δημιουργούν πολύ εύκολες συνθήκες για υπέρβαση των μικροβιολογικών φορτίων. Τα ποσοστά συμμετοχής αστικών ανεπεξέργαστων λυμάτων και βιομηχανικών αποβλήτων είναι 80% και 20% αντίστοιχα.

ΙΙ. Υπάρχουν αδιαμφισβήτητα χερσαίες πηγές μόλυνσης του Μαλιακού που προέρχονται από χοιροτροφεία, βουστάσια, οικισμούς, χωρίς αποχετευτικό και βιολογικό καθαρισμό και άλλες ανθρώπινες δραστηριότητες.

β. Φυσικοχημικές παράμετροι
Η οξύτητα, το διαλυμένο οξυγόνο, θολερότητα είναι υπερβατικές και συγκεκριμένα:
1) Η οξύτητα (PH) είναι πάνω από τις 8,3 μονάδες που σημαίνει ότι στα περισσότερα σημεία (20) οι τιμές κυμαίνονται από 8,5 – 9,2. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε αυξημένες συγκεντρώσεις (PO4) αλάτων που σημαίνει απορρυπαντικά ή ανόργανα λιπάσματα ή σε υδροξυλιόντα (OH-) που σημαίνει αλκαλίωση του οικοσυστήματος ή έλλειψη διαλυμένου οξυγόνου
2) Το Διαλυμένο οξυγόνο (DO) σχεδόν σε όλα τα δείγματα οι τιμές του κυμάνθηκαν από 3,3 – 7,4 mg/lt σημαίνει ότι το νερό είναι υποξυγονομένο με μεγάλη πιθανότητα οι ομαδικοί θάνατοι ψαριών να οφείλονται στο γεγονός αυτό (όριο >7mg/lt)
3) Η θολερότητα σε όλα τα δείγματα κυμάνθηκε από 3-5 μονάδες με όριο την μια μονάδα. Και αυτό είναι ένα γεγονός που δηλώνει ότι φερτά υλικά (οργανικά και ανόργανα) μεταφέρονται στην θαλάσσια αυτή περιοχή.
Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι τα δείγματα πάρθηκαν από το ίδιο σημείο τρεις φορές με σχεδόν μηδενικό κυματισμό.

γ. Χημικές παράμετροι
Δυο ομάδες χημικών παραμέτρων μετρήθηκαν. Η πρώτη ομάδα ήταν των νιτρικών,
φωσφορικών, θειικών ιόντων και η άλλη των βαρέων μετάλλων (Cr,N1,Fe,Cr+6,Hg)
Στην πρώτη ομάδα διαπιστώθηκαν υπερβάσεις στο εξασθενές χρώμιο, Νικέλιο, σίδηρο και υδρογόνο σε ποσοστό των σημείων δειγματοληψίας 45%.
Τέλος αυτή η μελέτη καταδεικνύει το πρόβλημα της αλλαγής του θαλασσινού οικοσυστήματος του Μαλιακού, που δυστυχώς αποτελεί και περιοχή ‘Natura’ και την ευαισθησία και την αδυναμία των μικροοργανισμών να συντηρήσουν το οικοσύστημα σε ισορροπία,

1) Κατά την γνώμη του ΠΑΚΟΕ το πρόβλημα υπάρχει και πρέπει με την ανάδειξη του να λυθεί και όχι να κουκουλωθεί. Όλοι οι φορείς της ευρύτερης περιοχής να συζητήσουν και να καταλήξουν σε συγκεκριμένη πορεία δράσης και όχι να κατακερματίζονται οι διάφορες απόψεις σε επίρριψη ευθυνών από τις διάφορες πλευρές.
Πιστεύουμε όμως κύριε Δήμαρχε ότι έχετε την τόλμη και την ευθυκρισία για να μπορέσετε να διευθύνετε τέτοιες συζητήσεις και για αυτό, σας προτείνουμε να δώσετε μια συνέντευξη τύπου σε συνεργασία με το ΠΑΚΟΕ και με όσους άλλους φορείς το επιθυμούν, ούτως ώστε να λυθούν οι όποιες απορίες και να προχωρήσει η υπόθεση του Μαλιακού, που πλέον είναι Εθνική υπόθεση.

2) Ελπίζουμε η Νομαρχία να αναλάβει τις ευθύνες της, σε ελεγκτικό και ουσιαστικά
γνωμοδοτικό προς την περιφέρεια επίπεδο.

Σχόλιο: Βέβαια τώρα πολύ θα θέλαμε να μάθουμε τι λέει ο πρόεδρος του ΠΑΚΟΕ κ. Χριστοδουλάκης για τα όσα ισχυρίζεται ο Δήμαρχος κ. Κοτρωνιάς, περί φιλικής επιστολής ή για τα όσα ισχυρίζεται ο Νομάρχης κ. Χειμάρας.

Από ..LamiaNews

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας "Ημέρα"

Αναρτήθηκε από.....energoipoliteskv.blogspot.com

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας "Λαμιακός Τύπος"

Αναρτήθηκε από.....energoipoliteskv.blogspot.com

Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009

Δύο δισ ευρώ θα δανειστεί αύριο το Δημόσιο

Αναρτήθηκε από.....energoipoliteskv.blogspot.com

Ο συνολικός ακαθάριστος δανεισμός από την αρχή του έτους θα φτάσει στα 64,5 δισ ευρώ κι εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 70 δισ έως το τέλος του έτους. Σε νέο δανεισμό αναμένεται να προχωρήσει αύριο το ελληνικό δημόσιο, μέσω της έκδοσης εντόκων γραμματίων. Πρόκειται για προγραμματισμένη δημοπρασία, που έχει ανακοινωθεί από τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ) και θα είναι η δεύτερη μετά τις τελευταίες εκλογές. Το ποσό που θα ζητήσει το Δημόσιο θα είναι 2 δισ ευρώ κι αναμένεται να καλυφθεί με ευκολία, όπως συνέβη και στην δημοπρασία της προηγούμενης Τρίτης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον τελευταίο απολογισμό που έγινε στο υπουργείο Οικονομικών, το συνολικό ποσό το οποίο έχει δανεισθεί το Δημόσιο από τις αρχές του τρέχοντος έτους μέχρι σήμερα προσεγγίζει τα 62,5 δις ευρώ. Ενα μεγάλο μέρος αυτών, βεβαίως, αφορά σε κεφάλαια που διατέθηκαν για αναχρηματοδοτήσεις παλαιότερων χρεών, αλλά σε κάθε περίπτωση το οικονομικό βάρος παραμένει. Μετά την αυριανή δημοπρασία, το ποσό θα φτάσει στα 64,5 δις ευρώ, ενώ κοινή είναι η εκτίμηση ότι έως το τέλος του έτους δύσκολα θα κρατηθεί κάτω από τα 70 με δις ευρώ.

Αυτή την εκτίμηση άλλωστε εξέφρασαν και κορυφαία στελέχη του νυν οικονομικού επιτελείου κατά τη διάρκεια πρόσφατης ενημέρωσης που έκαναν στους δημοσιογράφους. Κι αυτό γιατί, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν υπάρχουν άλλοι άμεσοι τρόποι «ταχείας παρέμβασης» για να κλείσουν διάφορες μαύρες τρύπες.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Από ....i-reporter

Αναδιανομή εισοδήματος. Θα επιχειρηθεί;

Αναρτήθηκε από.....energoipoliteskv.blogspot.com

Γράφει ο Ακτιβιστής

Μήπως είναι πολύ ωραία για να είναι αληθινά;

Παρακολουθήσαμε την τριήμερη συζήτηση επί των προγραμματικών δηλώσεων της Κυβέρνησης.

Μας είχε σφηνωθεί στη μνήμη και τo πιεστικό ερώτημα της ΝΔ προς το ΠΑΣΟΚ "Πού θα βρείτε τα λεφτά;"

Είχαμε τη εντύπωση ότι ήρθε η ώρα της πληρωμής του λογαριασμού. Μάλλον γελαστήκαμε!

Μήπως όμως βρίσκεται καθ' οδόν; Για να δούμε.....

Η κυβέρνηση Παπανδρέου συνεπής - με τις προεκλογικές υποσχέσεις της - φαίνεται πως ακολουθεί την γραμμή Στίγκλιτς όπως αυτή εφαρμόζεται και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες με παρόμοια προβλήματα. Ακούσαμε πχ την Υπουργό Οικονομικών της Γαλλίας, Κριστίν Λαγκάρντ, να διατείνεται πως: «Δεν είναι τώρα η στιγμή να εξυγιάνουμε τα δημόσια οικονομικά μας. Τώρα είναι ακριβώς η ώρα να συνεχίσουμε να τονώνουμε την πραγματική οικονομία μας για να πετύχουμε ώθηση της ανάπτυξης».

Έτσι δεν θα συνεχιστεί - απ'ότι φαίνεται - η φοροεισπρακτική πολιτική της απερχόμενης ΝΔ αλλά θα αντικατασταθεί από μια πολιτική που στόχο θα έχει την ........
.αναθέρμανση της αγοράς. Για τον σκοπό αυτό "προωθούμε πέντε Σχέδια Νόμου που θα καταθέσουμε στη Βουλή μέσα στις επόμενες 100 ημέρες" είπε η Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ.Κατσέλη.

Αν δε, σε συνδυασμό με τα παραπάνω, τοποθετήσουμε και τις υποσχεθείσες αυξήσεις στους αγρότες, την ελάφρυνση των υπερχρεωμένων χαμηλόμισθων και ανέργων, την αύξηση κατά 300.000 των νέων δικαιούχων του ΕΚΑΣ και συνολικά την στήριξη προς τα χαμηλά οικονομικά στρώματα τότε μάλλον θα πρέπει να εκτιμήσουμε ότι οι προεκλογικές εξαγγελίες για αναδιανομή του εισοδήματος πρέπει να ξεκινούν εφαρμοζόμενες κατά το ένα σκέλος.

Μένει να δούμε ποιός θα κληθεί να πληρώσει το μάρμαρο. Αυτό ίσως δεν γίνει τώρα. Αλλά σίγουρα κάποτε πρέπει να γίνει. Μετά από 3 ή 5 ή 8 μήνες.

Η εκφρασμένη θέση από το ΠΑΣΟΚ είναι ότι η φορολόγηση των "πλουσίων" και του "κεφαλαίου" θα κληθεί να συνεισφέρει για την σχεδιαζόμενη αναδιανομή. Ταυτόσημη είναι και θέση της αριστεράς που θέλει την "κρίση" να την "πληρώνει το κεφάλαιο" και "όχι η εργασία".

Εδώ θα πρέπει όμως να συμφωνηθεί πως οι "πλούσιοι" εν Ελλάδι δεν καταγράφονται από το φορολογικό μας σύστημα. Συνήθως καλούνται μεγάλες κατηγορίες εισοδηματιών και επαγγελματιών να φορολογούνται με βάση το ειδικό φορολογικό καθεστώς που ισχύει για τον κλάδο τους και όχι για το εισόδημα που πραγματικά κερδίζουν.

Άρα οποιαδήποτε προσπάθεια πάταξης της φοροδιαφυγής θα σκοντάφτει πάνω στην φορολογική ασυλία μεγάλων κοινωνικών ομάδων που φοροδιαφεύγουν "όχι παράνομα", αλλά "νόμιμα". Υπάρχουν δεκάδες φορολογικά καθεστώτα, κομμένα και ραμμένα στις ειδικές ανάγκες κάθε κατηγορίας επαγγελμάτων. Η επίκληση της "πάταξης της φοροδιαφυγής" είναι επίσης άνευ νοήματος, καθώς η "νόμιμη φοροδιαφυγή” είναι σαφώς υπέρτερη.

Στο υπάρχον φορολογικό σύστημα οι πλούσιες τάξεις είναι αόρατες καθώς μόλις 1% εμφανίζεται με εισόδημα πάνω από 80.000 ευρώ.

Με βάση έγκυρες αποτιμήσεις, το ανώτερο εισοδηματικά 10% των νοικοκυριών έχει το 24% του εισοδήματος. Το κατώτερο 10% έχει μόλις το 2,5% του εισοδήματος. Μία μεταφορά της τάξης του 2% (περίπου 6 δισ.) θα διπλασίαζε το εισόδημα αυτών που δεινοπαθούν. Εντούτοις, με το υπάρχον φορολογικό σύστημα αυτό δεν γίνεται.

Άρα για να προχωρήσει η κυβέρνηση στην αναδιανομή θα πρέπει να βρει τρόπους διεύρυνσης και πραγματικής φορολόγησης των στρωμάτων που επωφελούνται της παράνομης φοροδιαφυγής αλλά κυρίως της νόμιμης φοροαπαλλαγής.

Και για την επίτευξη αυτού θα πρέπει να περιμένει κανείς τις αντιδράσεις. Πρώτα και κύρια από τους "υψηλούς" φορολογούμενους που θα θεωρήσουν εαυτούς θιγμένους.

Τι θέση θα κρατήσουν τα άλλα κόμματα;

Ποιά θα είναι η στάση των εκδοτών και καναλαρχών αλλά και παραγόντων που διαμορφώνουν την "κοινή γνώμη";

Μάλλον θα έχει ενδιαφέρον το επόμενο χρονικό διάστημα, καθώς οι ρήξεις θα πρέπει να θεωρούνται αναπόφευκτες.

Εκτός αν οι επιδιώξεις της νέας κυβέρνησης δεν φτάνουν μέχρι εκεί.

Τότε διέξοδος μάλλον δεν θα υπάρξει. Ο πολιτικός χρόνος περνά ταχύτατα.

Ή όπως λέει ο απλός πολίτης: "θα έχουμε μια από τα ίδια

ΑΚΤΙΒΙΣΤΗΣ

Από ..... kafeneio

Κρύβεται ο Γ. Προβόπουλος...

Αναρτήθηκε από.....energoipoliteskv.blogspot.com

Κατέθεσε την Ενδιάμεση Έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος αλλά για πρώτη φορά δεν δίνει συνέντευξη Τύπου για να μην απαντήσει σε κρίσιμες ερωτήσεις που τον εκθέτουν

Από τον Θανάση Λεπίδη

Την Ενδιάμεση Έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος για τη Νομισματική Πολιτική 2009 παρέδωσε πριν από λίγο στον πρόεδρο της Βουλής Φίλιππο Πετσάλνικο ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γεώργιος Προβόπουλος. Στην έκθεση τονίζει ότι βασικός άξονας του κυβερνητικού προγράμματος πρέπει να είναι: "φρένο στα ελλείμματα – επιτάχυνση στις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις" και υποστηρίζει ότι «η κρίση στην ελληνική οικονομία πρέπει να αντιμετωπιστεί ως πρόκληση αλλά και ως ευκαιρία για το συνολικό αναπροσανατολισμό της οικονομικής πολιτικής και την προώθηση ενός νέου αναπτυξιακού μοντέλου».
Ωστόσο, για πρώτη φορά η κατάθεση της Έκθεσης δεν συνοδεύεται από συνέντευξη Τύπου στην οποία ο εκάστοτε διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος απαντά στις ερωτήσεις για την κατάσταση της οικονομίας. Ο κ. Προβόπουλος επέλεξε να κρυφτεί κι η επιλογή του αυτή έχει...

προκαλέσει ήδη πολλά αρνητικά σχόλια.
Για ποιον λόγο αποφεύγει τις ερωτήσεις των δημοσιογράφων ο κ. διοικητής; Η απάντηση είναι προφανής. Η πρώτη ερώτηση στην οποία θα έπρεπε να απαντήσει είναι γιατί τα στοιχεία για τον εκτροχιασμό του ελλείμματος άνω του 10% τα έδωσε μετεκλογικά και όχι προεκλογικά; Ποια σκοπιμότητα εξυπηρέτησε;
Είναι γνωστό ότι ο κ. Προβόπουλος (στενός φίλος του κ. Σουφλιά) κάνει ο,τι μπορεί για να φανεί αρεστός στη νέα κυβέρνηση και να διατηρήσει εκτός από τη θέση του και την εμπσιτοσύνη της. Με τους χειρισμούς του όμως μάλλον προβλήματα της προκαλεί.

Από....Press-gr

ΓΣΕΒΕΕ: Όχι σε δημοτικό φόρο 2% επί του τζίρου

Την πλήρη αντίθεσή της στο ενδεχόμενο επαναφοράς του δημοτικού φόρου 2% επί του τζίρου των επιχειρήσεων εκφράζει η ΓΣΕΒΕΕ.

Πιο αναλυτικά, σχετική επιστολή απέστειλε στον υπουργό Εσωτερικών Γιάννη Ραγκούση, μετά από δημοσιεύματα που αναφέρονται σε αυτό το ενδεχόμενο.

Η Συνομοσπονδία χαρακτηρίζει επαχθή αυτό το φόρο επισημαίνοντας ότι επιβάλλεται ανεξαρτήτου ύπαρξης κερδοφορίας στις περίπου 160.000 μικρές και πολύ μικρές τουριστικές και επισιτιστικές επιχειρήσεις. Επίσης ζητά συνάντηση με τον κ. Ραγκούση.

Η ΓΣΕΒΕΕ σημειώνει ακόμη πως είναι αποφασισμένη εδώ και ικαιρό να αμφισβητήσει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ακόμα και την ισχύουσα έως σήμερα δημοτική φορολογία του 0,5% στους τζίρους των τουριστικών και επισιτιστικών επιχειρήσεων, όπως αυτή προέκυψε μετά από πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση (Ν. 3756/2009).

Από...naftemporiki.gr

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας "Ημέρα"

Αναρτήθηκε από.....energoipoliteskv.blogspot.com

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας "Λαμιακός Τύπος"

Αναρτήθηκε από....energoipoliteskv.blogspot.com