Αναρτήθηκε από ........ energoipoliteskv.blogspot.com
Τον ερχόμενο Οκτώβριο συμπληρώνονται τρία χρόνια από τη στιγμή που κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο που περιελάμβανε και το ενιαίο μισθολόγιο στο Δημόσιο. Στόχος του, να εξαλειφθούν οι τεράστιες ανισότητες που καταγράφονταν στις αμοιβές των δημοσίων υπαλλήλων οι οποίοι βρίσκονταν στην ίδια θέση, με τα ίδια προσόντα, αλλά σε διαφορετικούς φορείς. Τρία χρόνια αργότερα, οι διαφορές παραμένουν.
Η κατάσταση φαίνεται πως έχει εξομαλυνθεί στην κεντρική διοίκηση, αλλά η κατάσταση αλλάζει όταν αποπειραθεί να συγκρίνει κανείς αυτούς τους μισθούς, με εκείνους που δίνονται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Ανισότητες όμως καταγράφονται ακόμη και στο εσωτερικό αρκετών υπουργείων. Από την ανάλυση των στοιχείων που έχουν δώσει τα ίδια τα υπουργεία στη Βουλή και τα έχει επεξεργαστεί ο βουλευτής της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης με την επιστημονική του ομάδα- από την οποία δημοσίευσε στοιχεία η «Καθημερινή»- προκύπτουν ενδιαφέροντα συμπεράσματα για το τι συμβαίνει σε ολόκληρο το φάσμα της δημόσιας διοίκησης αναφορικά με τις αποδοχές των υπαλλήλων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα των διαφορών που υπάρχουν μέσα στο ίδιο υπουργείο είναι εκείνο των Οικονομικών. Οι 18 εργαζόμενοι της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού λαμβάνουν –μεικτά– 2.178,44 ευρώ τον μήνα ο καθένας, όταν στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης το μέσο μηνιαίο κόστος των 50 υπαλλήλων είναι 1.887,46 ευρώ ανά εργαζόμενο.
Την ίδια ώρα, οι μόνιμοι υπάλληλοι του υπουργείου Οικονομικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν μεικτές μηνιαίες αποδοχές 2.390,22 ευρώ, όταν ο μεικτός μισθός των εργαζομένων Τεχνολογικής Εκπαίδευσης είναι κατά 15 ευρώ μικρότερος (2.375,6 ευρώ) και της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης μόλις 108 ευρώ περισσότερα (2.498,35 ευρώ). Να σημειωθεί ότι οι μόνιμοι υπάλληλοι του υπουργείου Οικονομικών Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης έχουν μεικτές μηνιαίες αποδοχές 2.085,05 ευρώ.
Διαφορετική μισθολογική αντιμετώπιση εντός του ίδιου υπουργείου υπάρχει και στο υπουργείο Ανάπτυξης. Στην υπηρεσία Οικονομικού (Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών), ένας υπάλληλος ΠΕ έχει μεικτές μηνιαίες αποδοχές ύψους 2.685,78 ευρώ, ενώ στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου του υπουργείου ο αντίστοιχος υπάλληλος λαμβάνει 1.856 ευρώ μαζί με τα επιδόματα και τις εργοδοτικές εισφορές.
Από τα στοιχεία που έχουν καταθέσει στη Βουλή τα υπουργείο προκύπτουν όμως απίστευτα συμπεράσματα για τις συγκρίσεις μεταξύ υπαλλήλων. Για παράδειγμα, απόφοιτος Δημοτικού του υπουργείου Ανάπτυξης έχει υψηλότερο μισθό (1.848 ευρώ) από υπάλληλο Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης που εργάζεται με σύμβαση αορίστου χρόνου στο Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας που εποπτεύεται από το υπουργείο Εσωτερικών (1.610,91 ευρώ).
Από την άλλη, σε οργανισμό εποπτευόμενο από το ίδιο υπουργείο, οι μεικτές αποδοχές στελεχών σε αρκετές περιπτώσεις προσεγγίζουν ή και ξεπερνούν τα 3.300 ευρώ τον μήνα. Για παράδειγμα, στον Οργανισμό Βιομηχανική Ιδιοκτησίας, οι υπάλληλοι ΠΕ έχουν μέσο μεικτό μισθό 3.381 ευρώ.
Ακόμη, στο υπουργείο Περιβάλλοντος για υπάλληλο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης ο μέσος μισθός είναι 2.033 ευρώ, ενώ στο εποπτευόμενο από το υπουργείο Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας ο μέσος μισθός για υπάλληλο με τα ίδια τυπικά προσόντα είναι 2.540 ευρώ.
Επίσης, Στο υπουργείο Ανάπτυξης ο μέσος μεικτός μισθός της κατηγορίας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης είναι 2.672 ευρώ. Στο εποπτευόμενο από το υπουργείο Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) ο μέσος μισθός της ίδιας εκπαιδευτικής κατηγορίας είναι 3.326,2 ευρώ.
Αλλο παράδειγμα αφορά το Κέντρο Διεθνούς Οικονομικού και Ευρωπαϊκού Δικαίου, όπου ο μέσος μισθός υπαλλήλου κατηγορίας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ήταν 2.002,45 ευρώ, όταν στον οργανισμό Invest in Greece (και οι δύο εποπτεύονται από το υπουργείο Ανάπτυξης) ο μέσος μισθός υπαλλήλου αντίστοιχων προσόντων ήταν στα 1.496 ευρώ.
Φωτογραφίες: Eurokinissi
Τον ερχόμενο Οκτώβριο συμπληρώνονται τρία χρόνια από τη στιγμή που κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο που περιελάμβανε και το ενιαίο μισθολόγιο στο Δημόσιο. Στόχος του, να εξαλειφθούν οι τεράστιες ανισότητες που καταγράφονταν στις αμοιβές των δημοσίων υπαλλήλων οι οποίοι βρίσκονταν στην ίδια θέση, με τα ίδια προσόντα, αλλά σε διαφορετικούς φορείς. Τρία χρόνια αργότερα, οι διαφορές παραμένουν.
Η κατάσταση φαίνεται πως έχει εξομαλυνθεί στην κεντρική διοίκηση, αλλά η κατάσταση αλλάζει όταν αποπειραθεί να συγκρίνει κανείς αυτούς τους μισθούς, με εκείνους που δίνονται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Ανισότητες όμως καταγράφονται ακόμη και στο εσωτερικό αρκετών υπουργείων. Από την ανάλυση των στοιχείων που έχουν δώσει τα ίδια τα υπουργεία στη Βουλή και τα έχει επεξεργαστεί ο βουλευτής της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης με την επιστημονική του ομάδα- από την οποία δημοσίευσε στοιχεία η «Καθημερινή»- προκύπτουν ενδιαφέροντα συμπεράσματα για το τι συμβαίνει σε ολόκληρο το φάσμα της δημόσιας διοίκησης αναφορικά με τις αποδοχές των υπαλλήλων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα των διαφορών που υπάρχουν μέσα στο ίδιο υπουργείο είναι εκείνο των Οικονομικών. Οι 18 εργαζόμενοι της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού λαμβάνουν –μεικτά– 2.178,44 ευρώ τον μήνα ο καθένας, όταν στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης το μέσο μηνιαίο κόστος των 50 υπαλλήλων είναι 1.887,46 ευρώ ανά εργαζόμενο.
Την ίδια ώρα, οι μόνιμοι υπάλληλοι του υπουργείου Οικονομικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν μεικτές μηνιαίες αποδοχές 2.390,22 ευρώ, όταν ο μεικτός μισθός των εργαζομένων Τεχνολογικής Εκπαίδευσης είναι κατά 15 ευρώ μικρότερος (2.375,6 ευρώ) και της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης μόλις 108 ευρώ περισσότερα (2.498,35 ευρώ). Να σημειωθεί ότι οι μόνιμοι υπάλληλοι του υπουργείου Οικονομικών Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης έχουν μεικτές μηνιαίες αποδοχές 2.085,05 ευρώ.
Διαφορετική μισθολογική αντιμετώπιση εντός του ίδιου υπουργείου υπάρχει και στο υπουργείο Ανάπτυξης. Στην υπηρεσία Οικονομικού (Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών), ένας υπάλληλος ΠΕ έχει μεικτές μηνιαίες αποδοχές ύψους 2.685,78 ευρώ, ενώ στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου του υπουργείου ο αντίστοιχος υπάλληλος λαμβάνει 1.856 ευρώ μαζί με τα επιδόματα και τις εργοδοτικές εισφορές.
Από τα στοιχεία που έχουν καταθέσει στη Βουλή τα υπουργείο προκύπτουν όμως απίστευτα συμπεράσματα για τις συγκρίσεις μεταξύ υπαλλήλων. Για παράδειγμα, απόφοιτος Δημοτικού του υπουργείου Ανάπτυξης έχει υψηλότερο μισθό (1.848 ευρώ) από υπάλληλο Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης που εργάζεται με σύμβαση αορίστου χρόνου στο Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας που εποπτεύεται από το υπουργείο Εσωτερικών (1.610,91 ευρώ).
Από την άλλη, σε οργανισμό εποπτευόμενο από το ίδιο υπουργείο, οι μεικτές αποδοχές στελεχών σε αρκετές περιπτώσεις προσεγγίζουν ή και ξεπερνούν τα 3.300 ευρώ τον μήνα. Για παράδειγμα, στον Οργανισμό Βιομηχανική Ιδιοκτησίας, οι υπάλληλοι ΠΕ έχουν μέσο μεικτό μισθό 3.381 ευρώ.
Ακόμη, στο υπουργείο Περιβάλλοντος για υπάλληλο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης ο μέσος μισθός είναι 2.033 ευρώ, ενώ στο εποπτευόμενο από το υπουργείο Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας ο μέσος μισθός για υπάλληλο με τα ίδια τυπικά προσόντα είναι 2.540 ευρώ.
Επίσης, Στο υπουργείο Ανάπτυξης ο μέσος μεικτός μισθός της κατηγορίας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης είναι 2.672 ευρώ. Στο εποπτευόμενο από το υπουργείο Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) ο μέσος μισθός της ίδιας εκπαιδευτικής κατηγορίας είναι 3.326,2 ευρώ.
Αλλο παράδειγμα αφορά το Κέντρο Διεθνούς Οικονομικού και Ευρωπαϊκού Δικαίου, όπου ο μέσος μισθός υπαλλήλου κατηγορίας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ήταν 2.002,45 ευρώ, όταν στον οργανισμό Invest in Greece (και οι δύο εποπτεύονται από το υπουργείο Ανάπτυξης) ο μέσος μισθός υπαλλήλου αντίστοιχων προσόντων ήταν στα 1.496 ευρώ.
Φωτογραφίες: Eurokinissi