Πέμπτη 25 Απριλίου 2013

Ομιλία του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, Χρήστου Σταϊκούρα, κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Επερώτησης του ΣΥΡΙΖΑ για τις Γερμανικές Αποζημιώσεις

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com





ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Νίκης 5-7

10180 Αθήνα

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ                                                                           Tηλ.:  210-3332553/4
Fax: 210-3332559
e-mail: press@minfin.gr

Τετάρτη, 24 Απριλίου 2013


Δελτίο Τύπου


Ομιλία του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, Χρήστου Σταϊκούρα, κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Επερώτησης του ΣΥΡΙΖΑ για τις Γερμανικές Αποζημιώσεις

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Συζητούμε σήμερα, στο πλαίσιο των διαδικασιών Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, ένα ζήτημα με σημαντικές ανθρωπιστικές, εθνικές, οικονομικές, κοινωνικές, και ιστορικές παραμέτρους.
Ένα ζήτημα που συχνά τοποθετείται στο επίκεντρο του δημόσιου διαλόγου, χωρίς όμως πάντα να προσεγγίζεται στην πραγματική του διάσταση.
Αντιθέτως, θα έλεγα ότι συχνά η ουσία του γίνεται βορά στο λαϊκισμό.
Και δεν αναφέρομαι στις σημερινές τοποθετήσεις των συναδέλφων του ΣΥΡΙΖΑ.
Τοποθετήσεις εξαιρετικά υπεύθυνες.
Τώρα είναι καιρός να αποφύγουμε τέτοιες ατραπούς.
Οφείλουμε να προσεγγίσουμε το θέμα των Γερμανικών Αποζημιώσεων με την προσήκουσα σοβαρότητα και βεβαίως πάντα στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο.
Να το προσεγγίσουμε με την υπευθυνότητα, τη μεθοδικότητα και τη διορατικότητα που αρμόζει σε ένα σοβαρό κράτος όπως η Ελλάδα, σε ένα έθνος όπως των Ελλήνων.
Στη σημερινή τοποθέτηση θα σταθώ στα δεδομένα και στο έργο που επιτελέστηκε επί του θέματος κατά την τελευταία περίοδο στο Υπουργείο Οικονομικών, και συγκεκριμένα στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Θεωρώ ότι είναι κοινός τόπος όλων μας μέσα σε αυτή την αίθουσα, ότι θεμελιώδες χρέος κάθε κράτους είναι να φυλάσσει σε σύγχρονες συνθήκες το ιστορικό υλικό του.
Να τεκμηριώνει την προβολή των θέσεών του και τη διεκδίκηση των αιτημάτων του.
Και αυτό διότι διεκδικήσεις εθνικών δικαίων γίνονται μόνο με τεκμηρίωση και εθνική βούληση.
Σε αυτό το πλαίσιο λογικής και προσέγγισης του ζητήματος, με απόφασή μας στις 10 Σεπτεμβρίου 2012, συστάθηκε Ομάδα Εργασίας για την Έρευνα των Αρχείων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους σχετικά με το θέμα των Γερμανικών Αποζημιώσεων.
Το έργο της Ομάδας Εργασίας ήταν η έρευνα των αρχείων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους για το θέμα των Γερμανικών Αποζημιώσεων, ενώ με απόφαση του Συντονιστή μπορούσαν να δημιουργηθούν υποομάδες εργασίας αποτελούμενες από υπαλλήλους του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, καθώς και από οιονδήποτε η συμμετοχή του οποίου κρινόταν απαραίτητη για τη διεκπεραίωση του έργου της Ομάδας.
Αρχική ημερομηνία για την παράδοση του έργου της Ομάδας προβλέπονταν η 31η Δεκεμβρίου 2012.
Με απόφαση του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Θησαυροφυλακίου και Προϋπολογισμού, ως Συντονιστή της Ομάδας Εργασίας, στις 18 Σεπτεμβρίου 2012 συστάθηκε και συγκροτήθηκε Υποομάδα Εργασίας.
Το έργο της Υποομάδας ήταν η αναζήτηση, στο αρχείο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, υλικού σχετικού με το θέμα των Γερμανικών Αποζημιώσεων, η καταγραφή σε ηλεκτρονικό αρχείο των ευρημάτων και η εκ νέου αρχειοθέτηση.
Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειωθεί ότι επρόκειτο για μία διαδικασία που δεν ήταν εύκολη, καθώς υπήρχαν σημαντικές δυσκολίες.
Δυσκολίες, τόσο λόγω της παρέλευσης μεγάλου χρονικού διαστήματος, περίπου 70 ετών, όσο και της αναδιοργάνωσης των τότε εμπλεκόμενων Υπηρεσιών.
Το σχετικό αρχειακό υλικό δεν ήταν συγκεντρωμένο σε έναν ενιαίο χώρο, ουδέποτε είχε ταξινομηθεί, ούτε φυσικά είχε γίνει προσπάθεια ψηφιοποίησής του για την καλύτερη προστασία του από το χρόνο και τη φθορά.
Επίσης, υπήρχαν επιμέρους αρχεία σε άλλες διευθύνσεις και σε άλλες κτιριακές εγκαταστάσεις.
Με έγγραφο του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Θησαυροφυλακίου και Προϋπολογισμού στις 30 Νοεμβρίου 2012 ζητήθηκε παράταση στην ορισθείσα ημερομηνία παράδοσης του έργου έως τις 8 Μαρτίου 2013, λόγω του αρκετά μεγάλου όγκου του αρχειακού υλικού που έπρεπε να συγκεντρωθεί.
Σκοπός του εν λόγω αιτήματος ήταν η επίτευξη του βέλτιστου δυνατού αποτελέσματος εκ μέρους της Ομάδας Εργασίας.
Στο αίτημα αυτό ανταποκριθήκαμε με απόφασή μας στις 19 Δεκεμβρίου 2012, και αφού παραδόθηκε σχετική Ενδιάμεση Έκθεση, χορηγήθηκε η αιτούμενη παράταση στην ημερομηνία παράδοσης του τελικού έργου.
Σύμφωνα, λοιπόν, με το ορισμένο χρονοδιάγραμμα η Ομάδα Εργασίας, υπό την αρωγή της Υποομάδας, ολοκλήρωσε το έργο της.
Ολοκλήρωσε για πρώτη φορά, μετά από περίπου 70 χρόνια, την τακτοποίηση και καταγραφή του αρχειακού υλικού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που σχετίζεται με τις Γερμανικές Αποζημιώσεις.
Ειδικότερα, πραγματοποιήθηκε:
1ον. Συγκέντρωση του σχετικού αρχειακού υλικού σε χώρο του κεντρικού κτιρίου του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, όπου φυλάσσεται διακριτά.
2ον. Ταξινόμηση των φακέλων του αρχείου κατά κατηγορία.
3ον. Ηλεκτρονική συνοπτική απεικόνιση του καταγεγραμμένου αρχειακού υλικού.
4ον. Καταγραφή 761 τόμων αρχειακού υλικού.
Το παραδοθέν Πόρισμα της Ομάδας Εργασίας χαρακτηρίστηκε, από την ίδια την Επιτροπή, ως Απόρρητο.
Κι αυτό διότι πρόκειται για «υλικό» που περιέχει πληροφορίες πρωτογενούς έρευνας με υψηλό ανθρωπιστικό, ιστορικό, οικονομικό, πολιτικό, και εθνικό ενδιαφέρον, και το οποίο συνιστά «εργαλείο» προς αξιοποίηση στο ευρύτερο πλαίσιο των αξιώσεων της χώρας.
Στη συνέχεια, και σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην κείμενη νομοθεσία, το Πόρισμα παραδόθηκε, όπως γνωρίζετε, άμεσα στο Υπουργείο Εξωτερικών, το οποίο εκ του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου έχει την ευθύνη αξιολόγησης όλων των δεδομένων και των παραμέτρων για την αξιοποίησή του.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους ολοκλήρωσε το έργο που του αντιστοιχούσε.
Και θα μου επιτρέψετε να πω ότι το ολοκλήρωσε με επιτυχία.  

Σας ευχαριστώ.





«Επιτάφιος» για 15-20 ΝΠΙΔ και 1500 υπαλλήλους

Αναρτήθηκε από ..... energoipoliteskv.blogspot.com


Το αργότερο μετά το Πάσχα θα ανακοινωθούν τα ονόματα  15 έως 20 φορέων – ΝΠΙΔ του ευρύτερου δημόσιου τομέα με μέσο όρο οκτώ με δέκα υπαλλήλους το καθένα που θα οδηγηθούν σε κατάργηση.
Αυτό σημαίνει ότι από τη «δεξαμενή» αυτή θα προέλθουν περί τους 1200 έως 2000 υπαλλήλους.  Σ’ αυτούς θα προστεθούν και μερικές εκατοντάδες επίορκοι με βαριά πειθαρχικά αδικήματα (υπολογίζονται γύρω στους 200) που θα ενταχθούν στους αποχωρούντες μετά τη νομοθετική ρύθμιση για την κατάργηση των δευτεροβάθμιων πειθαρχικών συμβουλίων.
Ο υπουργός Επικρατείας Δ. Σταμάτης μαζί με το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης ήδη σκανάρουν τη λίστα με τα υπό κατάργηση ΝΠΙΔ από τη short list των 30 οργανισμών, ανάμεσα τους, κυρίως, Ινστιτούτα και αθλητικά κέντρα σε όλη την Ελλάδα αλλά και οργανισμοί που είτε δεν λειτούργησαν ποτέ είτε δεν λειτουργούν (ή υπολειτουργούν)σήμερα.

Ούτε αριθμός οργανισμός, ούτε αριθμός υπαλλήλων
Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης του Κυβερνητικού Συμβουλίου Διοικητικής Μεταρρύθμισης δεν συζητήθηκε ούτε αριθμός ούτε πολύ περισσότερο ποιοι οργανισμοί θα οδηγηθούν σε κατάργηση, ενώ δεν αναφέρθηκε και συγκεκριμένος αριθμός υπαλλήλων που θα αποχωρήσουν από το δημόσιο έως το καλοκαίρι (τέλη Ιουνίου).
Αυτός ήταν ένας από τους λόγους (ο άλλος είναι ότι ακόμη δεν υπάρχει ακριβής εκτίμηση) που ο κ. Μανιτάκης στις δηλώσεις του εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου, δεν αναφέρθηκε σε ακριβή αριθμό απολύσεων μέχρι το καλοκαίρι, αρκούμενος να πει ότι η συμφωνία με την τρόικα προβλέπει να αποχωρήσουν ένα μέρος από τις 4.000 του 2013.

Από ...... aftodioikisi

Σε παραζάλη η κυβέρνηση - Μέσα σε μια ώρα απέσυραν δύο κομβικά νομοσχέδια

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com


Μέσα σε ελάχιστη ώρα σήμερα το μεσημέρι η κυβέρνηση υπέστη δεινή ήττα επικοινωνιακή αλλά και ουσίας και μάλιστα με δύο τρικομματικά αυτογκόλ.
Την ώρα που κυβερνητικοί παράγοντες διαβεβαίωναν ότι η ρύθμιση για τις απολύσεις συμβασιούχων που είχαν επιστρέψει με δικαστικές αποφάσεις θα κατατεθεί για ψήφιση παρά την κατηγορηματική διαφωνία του υπουργού Δικαιοσύνης Αντώνη Ρουπακιώτη, ο γενικός γραμματέας της κυβέρνησης Τάκης Μπαλτάκος ενημέρωνε τους δημοσιογράφους ότι η διάταξη αποσύρεται. Μάλιστα, πηγές συμπλήρωναν ότι η διάταξη έπασχε και ότι ουσιαστικά είχε δίκιο ο κ. Ρουπακιώτης στη σκληρή κόντρα με τον «σύντροφό του» Αντώνη Μανιτάκη που την είχε εισηγηθεί.
Λίγα λεπτά νωρίτερα ο υπουργός Εργασίας είχε κάνει δεκτές μέσα σε μισή ώρα δύο αντικρουόμενες απόψεις. Η πρώτη έλεγε ότι ισχύει κανονικά η διάταξη που προέβλεπε μείωση έως και 35% για τους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ που καταθέτουν τώρα τα χαρτιά τους για σύνταξη.
Δεν πέρασαν παρά ελάχιστα λεπτά και ο κ. Βρούτσης βγήκε ξανά από τη σύσκεψη στο υπουργείο Οικονομικών -των εκπροσώπων των κομμάτων- και δήλωσε ότι τελικά η διάταξη αποσύρεται.

Η κυβερνητική ανακοίνωση
Στην επίσημη ανακοίνωση που υπογράφει ο κ. Μπαλτάκος και αναφέρεται στο θέμα των συμβασιούχων τονίζεται:
«Με τη συντονισμένη παρέμβαση των τριών πολιτικών αρχηγών που στηρίζουν την κυβέρνηση, του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελου Βενιζέλου και του προέδρου της ΔΗΜΑΡ Φώτη Κουβέλη η διάταξη που αφορά τις προσωρινές διαταγές αποσύρεται από το Πολυνομοσχέδιο.
Η διάταξη θα κατατεθεί εκ νέου μετά το Πάσχα σε νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης.
Το περιεχόμενό της θα είναι συμβατό με τις απόψεις των συναρμοδίων υπουργών και θα διασφαλίσει στο ακέραιο ότι δεν θα γίνεται παρελκυστική χρήση της διαδικασίας των προσωρινών διαταγών».
Η ουσία του προβλήματος και οι δυσλειτουργίες της κυβέρνησης
Η απλή και μόνον ανάγνωση της ανακοίνωσης αυτής δεν μπορεί να κρύψει τα μεγάλα λειτουργικά προβλήματα στην τρικομματική κυβέρνηση.
Ασυνενοησία, προσωπικές στρατηγικές και διαφοροποιήσεις ακόμη και μεταξύ υπουργών του ίδιου κόμματος βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη.
Οι καταγγελίες Ρουπακιώτη
Από την πλευρά του ο υπουργός Δικαιοσύνης κατήγγειλε μεθοδεύσεις που γίνονται μέσα στην κυβέρνηση προκειμένου να περάσει η νομοθετική ρύθμιση που καταργεί δικαστικές αποφάσεις και θα οδηγήσει στις απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων χωρίς να είναι απαραίτητη η υπογραφή του.
Ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ σε δηλώσεις του από τις Βρυξέλλες τόνιζε πως δεν υπάρχει καμία ιδιαίτερα μεγάλη εμπλοκή και δήλωσε βέβαιος ότι θα εξευρεθεί κοινός τόπος.
Δήλωση Φώτη Κουβέλη
«Η διοικητική μεταρρύθμιση προχωράει και θα προχωρήσει με ακόμη πιο γρήγορους ρυθμούς. Η διοικητική μεταρρύθμιση είναι εκείνη που μπορεί να αποδώσει μια δημόσια διοίκηση ευέλικτη, αποτελεσματική, που θα υπηρετεί τους πολίτες, αλλά και τη συνολική αναπτυξιακή διαδικασία της χώρας. Δεν υπάρχει καμία ιδιαίτερα μεγάλη εμπλοκή. Απλώς υπάρχει ένα ζήτημα: Οι διάφοροι συμβασιούχοι που τίθενται εκτός εργασίας-όχι τώρα, αλλά και παλαιότερα-έχουν τη δυνατότητα σύμφωνα με το νόμο να προσφύγουν στα δικαστήρια και με μία προσωρινή διαταγή, εάν και εφόσον τη χορηγήσει το δικαστήριο, να επιστρέψουν στη θέση τους έως ότου κριθεί συνολική η τακτική αγωγή που έχουν καταθέσει. Τι συμβαίνει όμως στην πραγματικότητα; Η προσωρινή διαταγή έχει χάσει την προσωρινότητά της, με την έννοια ότι για να εκδικαστεί μια υπόθεση και να έχουμε εντέλει την έκδοση αποφάσεως, χρειάζεται συνήθως δυο, τρία ή και περισσότερα έτη. Κατά συνέπεια η προσωρινή διαταγή διαρκεί επί μακρόν.
Η λύση μπορεί να βρεθεί με την παραμονή της προσωρινής διαταγής-είναι στοιχείο της παροχής έννομης διαδικασίας-αλλά με ειδική νομοθετική ρύθμιση να καθοριστεί το χρονικό σημείο μέσα στο οποίο θα εκδίδεται η οριστική απόφαση και θα λύνει τη διαφορά του συμβασιούχου, του εργαζομένου με το ελληνικό δημόσιο.
Θεωρώ ότι εκεί μπορεί να εξευρεθεί ο κοινός τόπος και έχω τη βεβαιότητα ότι θα εξευρεθεί».
Η ΑΔΕΔΥ σε ανακοίνωση της για τη ρύθμιση που καταργεί δικαστικές αποφάσεις υποστηρίζει πως «Η προωθούμενη ρύθμιση στο πολυνομοσχέδιο της ντροπής και των απολύσεων στο Δημόσιο, με την οποία ακυρώνονται δικαστικές αποφάσεις για χιλιάδες συμβασιούχους και εργαζομένους, συνιστά ένα πρωτοφανές Αντισυνταγματικό πραξικόπημα, αλλά ταυτόχρονα και πρωτόγνωρη κατάλυση της δικαστικής εξουσίας.
Η Κυβέρνηση με πρωτοστάτη το Συνταγματολόγο και Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, αποδεικνύεται ότι έχει χάσει πλέον κάθε μέτρο, για την επιτυχία του κεντρικού της στόχου, που είναι οι δραστικές και άμεσες απολύσεις, όπως επιζητούν οι δανειστές μας.
Ακολουθώντας αυτόν τον κατήφορο, όχι μόνο επιχειρεί να "μπλοκάρει" τις προσωρινές δικαστικές αποφάσεις, με τις οποίες δικαιώνονται χιλιάδες εργαζόμενοι στο Δημόσιο Τομέα και τους ΟΤΑ που οδηγήθηκαν σε απόλυση μέσω της πρωτόγνωρης διαδικασίας της διαθεσιμότητας, αλλά ουσιαστικά με τον τρόπο αυτό, η Κυβέρνηση καταργεί και τις προβλέψεις των διατάξεων του επίσης Αντισυνταγματικού νόμου, που η ίδια εκπόνησε για τη διαθεσιμότητα.
Να θυμίσουμε στην Κυβέρνηση του μνημονίου και στο Συνταγματολόγο Υπουργό ότι "η συρρίκνωση της προσωρινής δικαστικής προστασίας των εργαζομένων δεν είναι απλά αντισυνταγματική, αλλά συνιστά θεσμική εκτροπή, ειδικά, όταν καταργεί όλες τις δικαστικές αποφάσεις που προστατεύουν χιλιάδες εργαζομένους".
Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί τους εργαζόμενους του Δημόσιου Τομέα να αντιδράσουν μαζικά, παίρνοντας μέρος στις κινητοποιήσεις που έχει προκηρύξει η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. και οι ομοσπονδίες (ΠΟΕ – ΟΤΑ, ΠΟΠΟΚΠ) για να μην περάσουν οι απολύσεις δεκάδων χιλιάδων εργαζομένων, να σταματήσει η βιομηχανία των αντισυνταγματικών διατάξεων για τη διαθεσιμότητα, να μπει φραγμός στην πλήρη διάλυση των δημοσίων υπηρεσιών».
Υπενθυμίζεται πως ο κ. Ρουπακιώτης από την πρώτη στιγμή είχε αρνηθεί να υπογράψει. «Δεν έχω δει ολόκληρο το σχέδιο Μανιτάκη. Είμαι αντίθετος σε κάθε ρύθμιση που καταργεί δικαστικές αποφάσεις, έστω και προσωρινού χαρακτήρα», είχε δηλώσει το πρωί στον ANT1.
Τι προέβλεπε η ρύθμιση για απολύσεις
Η ρύθμιση που προωθούσε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Αντώνης Μανιτάκης προέβλεπε την κατάργηση της έκδοσης δικαστικών προσωρινών διαταγών και την έκδοση αποφάσεων ασφαλιστικών μέτρων, που αφορούν απολυμένους εργαζόμενους.
Με την επίμαχη ρύθμιση, μεταξύ των άλλων, καταργούνταν η πρόσφατη διάταξη (20.3.2013) του υπουργού Δικαιοσύνης που ψηφίστηκε από την Βουλή (άρθρο 64 Ν. 4139/2013) και προβλεπόταν ότι «σε περίπτωση υπερημερίας του εργοδότη ως προς την αποδοχή της εργασίας του εργαζομένου το δικαστήριο μπορεί να διατάξει ως ασφαλιστικό μέτρο την προσωρινή απασχόληση του εργαζόμενου μέχρι την έκδοση οριστικής απόφασης επί της αγωγής για την κυρία υπόθεση».

Από .......  iefimerida

Wall Street Journal: Πώς χτίζεται η στρατηγική Μέρκελ – Το άγνωστο παρασκήνιο για την Ελλάδα

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com


H Wall Street Journal, με βάση συνεντεύξεις από 17 Ευρωπαίους αξιωματούχους, αναλύει τους μέχρι σήμερα χειρισμούς της κρίσης από την Ανγκελα Μέρκελ. Αποκαλύπτει άγνωστο παρασκήνιο Μέρκελ-Σαμαρά και εξηγεί τι σημαίνει το «μολυσμένο πόδι» της Ευρώπης που λέγεται Ελλάδα.
Γράφει αναλυτικά για το θέμα της Κύπρου η Wall Street Journal:
Όπως προκύπτει από αξιωματούχους που γνωρίζουν το θέμα, στις 19 Μαρτίου η Μέρκελ δέχθηκε τηλεφώνημα από τον απεγνωσμένο πρόεδρο της Κύπρου, Νίκο Αναστασιάδη. «Χρειάζομαι περισσότερη αλληλεγγύη», παρακάλεσε εκείνος, λίγο πριν από την απόρριψη της συμφωνίας διάσωσης της Κύπρου από το κυπριακό κοινοβούλιο, σύμφωνα με τους αξιωματούχους.
«Δεν θα διαπραγματευτώ μαζί σου», του απάντησε η Μέρκελ. «Πρέπει να μιλήσεις με την τρόικα».
Αυτή ήταν μια τυπική κίνησή της, σχολιάζει η WSJ, να προσπαθήσει δηλαδή να υποβαθμίσει τον ηγετικό ρόλο της Γερμανίας στην ευρωζώνη. Ελάχιστοι όμως είναι αυτοί στην Ευρώπη που την πιστεύουν.
Οσο προσεκτικά και αν κινείται η Γερμανίδα καγκελάριος, η ισχύς της Γερμανίας στην Ευρώπη προκαλεί εντάσεις. Πολλοί Ελληνες και Ισπανοί κατηγορούν την εντολή του Βερολίνου για λιτότητα, για τη μετατροπή των οικονομικών κρίσεων που αντιμετώπιζαν οι χώρες τους σε οικονομικές υφέσεις.
Τον Σεπτέμβριο, η Μέρκελ αναμένεται να επανεκλεγεί στην καγκελαρία, και αυτό σημαίνει ότι η δική της ατζέντα θα είναι αυτή που θα κυριαρχήσει για πολλά χρόνια ακόμα στην αντίδραση της Ευρώπης στην κρίση, αναφέρει η WSJ. Μάλιστα, η επιβίωση του ευρώ εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από το αν η στρατηγική της θα είναι αποτελεσματική ή όχι.
Η προσέγγιση της Μέρκελ είναι να υποχρεώσει τα προβληματικά κράτη να σώσουν το ευρώ, μειώνοντας τα ελλείμματα των προϋπολογισμών τους, τα κόστη εργασίας και τις κοινωνικές δαπάνες. Και μπορεί η στρατηγική αυτή να είναι δημοφιλής στη Γερμανία, για τα πιο αδύναμα κράτη της Ε.Ε. όμως όχι.
Οι Γερμανοί ψηφοφόροι
Οι επικριτές θεωρούν πως αν συνεχιστούν αυτές οι περικοπές η ζημιά στις οικονομίες, στον κοινωνικό ιστό και στην πολιτική σταθερότητα των αδύναμων κρατών θα διαρκέσει πολύ. Οι Γερμανοί φορολογούμενοι, από την πλευρά τους, εμπιστεύονται τη Μέρκελ περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον πολιτικό για τη διάσωση του ευρώ και την προστασία των χρημάτων τους.
Ωστόσο, αν η ύφεση στην ευρωζώνη αρχίσει να πλήττει τη Γερμανία, τότε η Μέρκελ θα μπορούσε να δεχθεί πιέσεις για επανεξέταση της στρατηγικής της. Ορισμένοι παρατηρητές θεωρούν ότι το Βερολίνο μπορεί να εξετάσει το ενδεχόμενο τόνωσης της ανάπτυξης μέσω ενός δημόσιου προγράμματος επενδύσεων, μετά τις εκλογές. Οι αναλυτές όμως λένε πως δεν θα πρέπει να περιμένουμε.
Οδηγεί την Ευρώπη προς τη λύτρωση
Η Μέρκελ πιστεύει ότι οδηγεί την Ευρώπη προς τη λύτρωση, κατά τη WSJ. Ομως, ακόμα και οι Νοτιοευρωπαίοι πολιτικοί που συμφωνούν με την άποψή της ότι οι χώρες τους πρέπει να προχωρήσουν σε μεταρρυθμίσεις τονίζουν πως η Γερμανία πρέπει να κάνει περισσότερα για να τονώσει την ανάπτυξη. «Χρειαζόμαστε μια σύγκλιση. Το Βερολίνο πρέπει να καταλάβει περισσότερο τα επιχειρήματα του Νότου και ο Νότος πρέπει να καταλάβει περισσότερο τα επιχειρήματα της Γερμανίας», δηλώνει ο υπουργός Οικονομικών της Ελλάδας Γιάννης Στουρνάρας.
Ομως, από τη διάσωση της Ελλάδας το 2010 η Μέρκελ προσπαθεί να αποτρέψει το ενδεχόμενο οι χώρες της ευρωζώνης να μετατραπούν σε παθητικό για τη Γερμανία. Η αρχική ιδέα της, οι επενδυτές ομολόγων να χάνουν χρήματα στις μελλοντικές διασώσεις -με το σκεπτικό ότι αυτό θα τους ενθάρρυνε να δανείζουν χρήματα πιο προσεκτικά και να πιέσουν τις χρεωμένες χώρες να διορθώσουν μόνες τους τα προβλήματά τους- γύρισε μπούμερανγκ. Η ΕΚΤ προειδοποίησε ότι τέτοιου είδους κινήσεις μπορεί να τρομάξουν τους επενδυτές, όπως και έγινε.
Και ενώ μέχρι τα τέλη του 2011 η φυγή κεφαλαίων απείλησε το σύνολο της Νότιας Ευρώπης, η Γερμανία παρέμεινε παράδεισος ηρεμίας και η Μέρκελ δεν αντιμετώπισε καμία πίεση στο εσωτερικό για να αλλάξει πορεία.
Αντιθέτως, άρχισε να δουλεύει πάνω σε μια νέα αρχιτεκτονική για την ευρωζώνη, με την ελπίδα ότι θα προλάβει τα γεγονότα και θα επιτεθεί στη ρίζα του προβλήματος. «Δεν μπορούμε να αφήσουμε τις αγορές να μας οδηγούν», δήλωσε σε αξιωματούχους στην καγκελαρία στα μέσα του 2011.
Η νέα στρατηγική
Εν ολίγοις, οι σκέψεις της για τις πολιτικές της ευρωζώνης χωρίζονταν σε δύο κατηγορίες: στην πρώτη, περιλαμβάνονταν αυτές που λαμβάνονται από τις εθνικές κυβερνήσεις -όπως σε θέματα φορολογίας, εργασιακών νόμων και συνταξιοδοτικών συστημάτων- και στη δεύτερη οι πολιτικές που χρησιμοποιούν τα υπερεθνικά κεντρικά σώματα της Ε.Ε. - συμπεριλαμβανομένων των κανόνων για το εμπόριο και τον ανταγωνισμό. Και, σύμφωνα με το σκεπτικό της, τα προβλήματα της Ε.Ε. προκύπτουν από τις πολιτικές που ελέγχονται από τις εθνικές κυβερνήσεις.
Έτσι, ενώ η κεντροποίηση των εθνικών πολιτικών ήταν κάτι πολιτικά μη ρεαλιστικό -παρόμοιο με τη δημιουργία των Ηνωμένων Πολιτειών της Ευρώπης-, υπήρχε ένας άλλος δρόμος που μπορούσε να ακολουθηθεί, ο οποίος ήταν να συνεχιστεί η λήψη αποφάσεων από τις εθνικές κυβερνήσεις, όμως ο συντονισμός τους να γίνεται από νέους δεσμευτικούς κανόνες και σύμφωνα.
Η Γερμανία θεωρούσε πως για όλα φταίνε οι δανειολήπτριες χώρες, ενώ αντιθέτως οι περισσότεροι παρατηρητές έβλεπαν πως το πρόβλημα είναι πιο συλλογικό και χρειαζόταν περισσότερο συλλογική λύση: μια βαθύτερη τραπεζική ένωση, με κοινούς πανευρωπαϊκούς προϋπολογισμούς, στήριξη προβληματικών τραπεζών, κάποιον βαθμό κοινού δανεισμού καθώς και ισχυρότερη κεντρική τράπεζα.
Το 2012, όμως, η Ευρώπη αντέδρασε στα γερμανικά σχέδια: η Ισπανία, η Γαλλία και η Ιταλία τον Ιούνιο πίεσαν τη Μέρκελ να αποδεχθεί μια τραπεζική ένωση - χρησιμοποιώντας τη συλλογική χρηματοοικονομική δύναμη της Ευρώπης για να απαλλαγούν οι πιο αδύναμες χώρες από το βάρος της διάσωσης των τραπεζών τους. Υπό την πίεση αυτή, η Μέρκελ συμφώνησε ο μηχανισμός διάσωσης της ευρωζώνης, ο ESM, να μπορεί να έχει τη δυνατότητα να ανακεφαλαιοποιεί άμεσα τις τράπεζες, όταν η ευρωζώνη δημιουργήσει μια κοινή τραπεζική εποπτεία.
Η τακτική με την Ελλάδα
Την ίδια περίπου περίοδο, στα μέσα του 2012, η Ευρώπη είχε επίσης να αντιμετωπίσει το πολιτικό χάος στην Ελλάδα. Αρκετοί Γερμανοί βουλευτές από τον κυβερνών συνασπισμό αμφέβαλλαν για την ικανότητα της Ελλάδας να παραμείνει στο ευρώ, κάνοντας λόγο για τη θεωρία του μολυσμένου ποδιού - το ελληνικό πόδι που έπασχε από γάγγραινα έπρεπε να ακρωτηριαστεί για να σωθεί το σώμα του ευρώ.
Οι προηγούμενες λανθασμένες κινήσεις, όμως, δίδαξαν τη Μέρκελ να σκέφτεται την αλυσιδωτή αντίδραση που θα μπορούσαν να έχουν οι κινήσεις της στις αγορές. Έτσι, κάλεσε ξεχωριστά τον πρόεδρο της Bundesbank, Γενς Βάιντμαν, και το μέλος της ΕΚΤ, Γιοργκ Ασμουσεν, για να τους ρωτήσει τι θα γινόταν αν η Ελλάδα έφευγε από το ευρώ. Και οι δύο δήλωσαν πως πιθανότατα θα έφευγε και η Κύπρος.
Και τι θα γίνει στη συνέχεια, ήθελε να μάθει η Μέρκελ. Πόσα ντόμινο θα πέσουν; Ο Ασμουσεν δήλωσε πως δεν υπάρχει τρόπος να γνωρίζουμε, απάντηση που η Μέρκελ θεώρησε πολύ αβέβαιη. Ο Βάιντμαν συμφώνησε, όμως πρόσθεσε ότι επικίνδυνη θα ήταν και η παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ, εάν δεν τηρούσε τις δεσμεύσεις της για μεταρρυθμίσεις.
Η Μέρκελ, όμως, χρειαζόταν έναν αξιόπιστο εταίρο στην Αθήνα.
Ο Σαμαράς πρόβαρε την προσέγγισή του επί ώρες στο ξενοδοχείο
O πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς επισκέφθηκε το Βερολίνο τον Αύγουστο και προσπάθησε σκληρά να πείσει την Α. Μέρκελ ότι μπορεί να γυρίσει την κατάσταση στην Ελλάδα. Είχε προβάρει την προσέγγισή του επί ώρες στο ξενοδοχείο, γράφει η WSJ. «Μπορώ να σου εγγυηθώ, θα δουλέψουμε μέρα και νύχτα», είχε πει ο Σαμαράς.
Η Α. Μέρκελ αποφάσισε ότι άξιζε τη στήριξη, υπό την προϋπόθεση ότι θα δρούσε αναλόγως. «Αν υπάρξει καλή πρόοδος θα σκεφτώ να επισκεφτώ την Αθήνα», του απάντησε. Το ταξίδι της μερικές εβδομάδες αργότερα έδειξε δημόσια ότι στοιχημάτισε πάνω του, γράφει η WSJ.
Τα οικονομικά της Ελλάδας όμως ήταν εκτός στόχου. Το ΔΝΤ δήλωσε ότι θα συνέχιζε να δανείζει μόνο αν η Ευρώπη συγχωρούσε κάποια από τα δάνεια προς την Ελλάδα. Αυτό ήταν πολιτικά τοξικό για τη Μέρκελ.
Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Β. Σόιμπλε προσπάθησε να βρει μια λύση. Σε μυστική συνάντηση στο Παρίσι στις 19 Νοεμβρίου μεταξύ του ΔΝΤ και Ευρωπαίων αξιωματούχων προσφέρθηκε να πετσοκόψει τα επιτόκια για τα ελληνικά δάνεια. Είπε ότι η Ευρώπη θα διαγράψει κάποιο από το ελληνικό χρέος μετά το 2014 αν ολοκληρωθούν οι μεταρρυθμίσεις.
Η Α. Μέρκελ τον επέπληξε το επόμενο πρωί. Είχε προχωρήσει πολύ μακριά, είπε. Μέχρι εκείνη τη στιγμή μπορούσε να υποστηρίζει ότι η Γερμανία δεν είχε χάσει καθόλου χρήματα από τις διασώσεις. «Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει απώλειες για τους Γερμανούς φορολογούμενους. Δεν μπορώ να το πουλήσω αυτό», υποστήριξε. Τα επιτόκια στα ελληνικά δάνεια μπορούν να μειωθούν, αλλά όχι κάτω από το επίπεδο με το οποίο δανείζεται η Γερμανία.
Το βέτο οδήγησε την Ευρώπη και το ΔΝΤ πάλι στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Σχεδίασαν μαζί ένα πλάνο να σταθεροποιηθεί το ελληνικό χρέος έως το 2022. Οι αριθμοί βγαίνουν μόνο επειδή στις ασαφείς υποσημειώσεις αναφέρεται η φράση «επιπλέον μέτρα». Η Γερμανία διαψεύδει ότι αυτό σημαίνει «συγχώρεση χρέους».
Οι χειρισμοί της καγκελαρίου για την Ελλάδα και την τραπεζική ένωση υποδηλώνουν τις γερμανικές θέσεις, γράφει η WSJ. Οι χώρες που διασώζονται πρέπει να ξεπληρώσουν τη βοήθεια. Και πρέπει να στηρίξουν τις τράπεζές τους.
Η Κύπρος δεν μπορούσε να κάνει και τα δύο
Η Γερμανία αρνήθηκε να δανείσει την Κύπρο περισσότερα απ' όσα το ΔΝΤ πιστεύει ότι μπορεί η χώρα να αποπληρώσει. Και επέμεινε ότι οι απευθείας επενδύσεις του ESM σε τράπεζες δεν είναι δυνατές ακόμα.
Αυτό σήμαινε ότι η Κύπρος μπορούσε να επιζήσει μόνο βάζοντας χέρι στις τραπεζικές καταθέσεις. Μετά την απόρριψη του σχεδίου από το κυπριακό κοινοβούλιο ο πρόεδρος Αναστασιάδης αναζήτησε τρόπους να σώσει τις τράπεζες. Η κυβέρνησή του εξέτασε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει τα κεφάλαια που υπήρχαν στα ασφαλιστικά ταμεία.
Η Α. Μέρκελ το απέρριψε στις 22 Μαρτίου σε συνάντηση με βουλευτές της Bundestag. Η Κύπρος προσπαθεί να δοκιμάσει την Ευρώπη και αρνείται να δει ότι το τραπεζικό επιχειρηματικό μοντέλο της έχει τελειώσει, είπε σύμφωνα με ανθρώπους που ήταν παρόντες. Δύο μέρες μετά η Κύπρος ενέδωσε στις απαιτήσεις της Γερμανίας και του ΔΝΤ να συρρικνώσει δραματικά τον τραπεζικό της τομέα επιβάλλοντας τεράστιες απώλειες σε μεγαλοκαταθέτες.
Η καγκελάριος δεν ήθελε τόσο μεγάλη επικυριαρχία στην Ευρώπη, υποστηρίζει η WSJ. Ηξερε πόσο δύσκολο θα είναι για τη Γερμανία αλλά και για την Ευρώπη. «Η Γερμανία είναι σε δύσκολη θέση», είπε η Α. Μέρκελ στη WSJ σε μια σπάνια στιγμή ειλικρίνειας το 2009, όταν η κρίση χρέους ξεκινούσε. «Αν κάνουμε πολλά, κυριαρχούμε. Αν κάνουμε λίγα δεχόμαστε κριτική ότι δεν ηγούμαστε», είπε. «Θα διασφαλίζω πάντα ότι μια μεγάλη χώρα δεν εκδίδει ντιρεκτίβες».

 Μετάφραση Euro2day

Σαμαράς Βενιζέλος στα εργοτάξια

Αναρτήθηκε από ........ energoipoliteskv.blogspot.com

Κρυφή διάταξη για συντάξεις

Αναρτήθηκε από ........ energoipoliteskv.blogspot.com

Τα καλύτερα των πρωινών

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com

Τετάρτη 24 Απριλίου 2013

Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας για την Προγραμματική περίοδο 2014-2020

Αναρτήθηκε από ..... energoipoliteskv.blogspot.com


                                                                     ΕΙΣΗΓΗΣΗ
Προέδρου ΠΕΔ Στερεάς Ελλάδας κ. Ευάγγελου Τετριμίδα
Δημάρχου Μώλου Αγίου Κων/νου
Σας καλωσορίζουμε στην πόλη των Καμένων Βούρλων, στην έδρα  του Δήμου Μώλου Αγίου Κων/νου, σε ένα πράγματι πολύ όμορφο περιβάλλον και σας εύχομαι  μια ευχάριστη διαμονή και καλή επιτυχία  στις εργασίες του Αναπτυξιακού Συνεδρίου Στερεάς Ελλάδας για τη νέα  Προγραμματική περίοδο 2014-2020.
Η χρονική συγκυρία στην οποία  όμως υλοποιούμε το Αναπτυξιακό Συνέδριο Στερεάς Ελλάδας είναι ιδιαίτερα αρνητική τόσο για τη χώρα μας, όσο και για την Περιφέρειά μας. Η ανεργία και η ύφεση μαστίζει τα τελευταία  χρόνια τη  χώρα μας και μεγάλα τμήματα του πληθυσμού βρίσκονται  στα πρόθυρα της εξαθλίωσης. Ο κοινωνικός ιστός βρίσκεται σε κατάσταση αποσύνθεσης και το κράτος πρόνοιας αδύναμο να υποστηρίξει τα τεράστια κοινωνικά   προβλήματα  που η λαίλαπα της ύφεσης δημιουργεί. Χιλιάδες επιχειρήσεις  σταματούν τη δραστηριότητά τους και χιλιάδες εργαζόμενοι βρίσκονται  χωρίς εργασία.
Τα ποσοστά της ανεργίας βρίσκονται σε δυσθεώρητα  ύψη, στις επίσημες στατιστικές η ανεργία  βρίσκεται στο 27%, στην πράξη όμως είναι ακόμη μεγαλύτερα. Η νεολαία μας  βρίσκεται  χωρίς επαγγελματικές προοπτικές, η ανεργία πλησιάζει στο 60% και οι νέοι μας αναζητούν μια θέση εργασίας στο εξωτερικό. Δυστυχώς η νεολαία μας μεταναστεύει στο εξωτερικό και δεν ξέρω τι προοπτικές έχει μια χώρα, που το δυναμικό της κομμάτι την εγκαταλείπει. Η Ελλάδα δυστυχώς ξαναζεί μέρες των δεκαετιών 1950-1960.
Σκληρή είναι η οικονομική κατάσταση και για τη Στερεά Ελλάδα, η οποία πληρώνει  βαθύτατα τόσο την οικονομική ύφεση που μαστίζει τη χώρα μας, όμως πληρώνει βαθύτατα και τις λάθος  πολιτικές  του παρελθόντος από  πλευράς πολιτείας.
Δυστυχώς η Στερεά Ελλάδα με μόνη ένδειξη το πλασματικό ΑΕΠ εντάχθηκε στο στόχο 2, αγνοώντας τους άλλους δείκτες κοινωνικής ευημερίας, διαμορφώνοντας ένα στρεβλό μοντέλο περιφερειακής  ανάπτυξης, ιδιαίτερα  δυσμενές για τη Στερεά Ελλάδα. Είναι γνωστό το   επιστημονικό άρθρο των καθηγητών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Γιώργου Πετράκου πρώην Γενικού Γραμματέα ΕΣΠΑ του Υπουργείου Οικονομίας και Γιάννη Ψυχάρη, όπου τεκμηριώνεται η πλασματικότητα των στατιστικών στοιχείων μέτρησης της ανάπτυξης και το στρεβλό σύστημα μέτρησης των περιφερειακών ανισοτήτων στη χώρα μας.
Εξ’ αιτίας αυτού του στρεβλού μοντέλου και της ένταξης της Στερεάς Ελλάδας στο στόχο 2, υπάρχει άνιση κατανομή των περιφερειακών ενισχύσεων και χρηματοδοτήσεων στήριξης ανάπτυξης, της επιχειρηματικότητας και της  απασχόλησης από το ΕΣΠΑ σε  βάρος της Ανάπτυξης της Στερεάς Ελλάδας.
Αυτό το στρεβλό  μοντέλο  πληρώνουμε σήμερα με την ανεργία  και στην Στερεά Ελλάδα να βρίσκεται σε δυσθεώρητα ύψη, διότι οι χρηματοδοτήσεις του ΕΣΠΑ λειτουργούν ως κίνητρα για άλλες περιφέρειες και ως αντικίνητρα για τη Στερεά Ελλάδα. Αυτό πρέπει να σταματήσει  και να αξιοποιηθεί η προικισμένη θέση της Στερεάς Ελλάδας για την ανάπτυξη και  τη δημιουργία εισοδημάτων τόσο για τους κατοίκους της Στερεάς  Ελλάδας, όσο και για  τους κατοίκους της υπόλοιπης  χώρας.
Συγκεκριμένα , θα  αναφέρω ότι υπάρχει  τεράστιο ζήτημα με την ελλειμματική  χρηματοδότηση για την Στερεά Ελλάδα, τόσο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για την ανάπτυξη επενδυτικών σχεδίων και την δημιουργία νέων θέσεων  εργασίας όσο και των Δήμων, της Περιφέρειας  και των άλλων κοινωνικών φορέων για την απασχόληση ανέργων στις υπηρεσίες και τις δραστηριότητές  τους.
Χαρακτηριστικά  να πούμε  ότι ο Αναπτυξιακός νόμος  αλλά και αρκετά   χρηματοδοτικά προγράμματα του ΕΣΠΑ στήριξης της επιχειρηματικότητας, τα ποσοστά  επιχορήγησης κυμαίνονται  από το 15% - 35%, όταν στις περισσότερες περιφέρειες τα ποσοστά αυτά ανέρχονται στο 50%.
Ακόμη η Στερεά Ελλάδα ήταν έξω  από το πρόγραμμα του Εθνικού Αποθεματικού Απρόβλεπτων, με το οποίο επιχειρεί το αρμόδιο Υπουργείο να στηρίξει  τη βιωσιμότητα των πολύ μικρών επιχειρήσεων και της απασχόλησης με δωρεάν  χρηματοδότηση 10.000 – 35.000 ευρώ  ανά εντασσόμενη επιχείρηση.
Πως λοιπόν  να μη βγει  η Στερεά  Ελλάδα  στις πρώτες θέσεις  της ανεργίας;
Η 5η προγραμματική περίοδος, θα αποτελέσει σύμφωνα με τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης, τον βασικό πυλώνα της επανόδου  της χώρας σε αναπτυξιακούς ρυθμούς.
Για να γίνει, όμως αυτό πρέπει  πάνω απ’ όλα να  επικρατήσει μια εντελώς διαφορετική πρακτική σε σχέση  με τη μέχρι σήμερα.
Είναι θετικό που λάθη του παρελθόντος, όπως αυτό της υλοποίησης του  προγράμματος με Προγραμματική Περιφέρεια  Θεσσαλίας- Στερεάς Ελλάδας- Ηπείρου, διορθώνεται και θα υπάρξουν 13 Περιφερειακά προγράμματα.
Επιπλέον  σε  αυτό χρειάζεται και η απλούστευση των διαδικασιών και η δημιουργία  ευέλικτων σχημάτων  διαχείρισης του Προγράμματος.
Στη νέα περίοδο, η Περιφέρειά μας, δεν είναι πλέον στις περισσότερες αναπτυγμένες Περιφέρειες, όπου  παραμένει το Ν. Αιγαίο και τη θέση μας παίρνει η Αττική  και μπαίνει στο στόχο μετάβαση μαζί με τη Δυτική Μακεδονία, τη Κρήτη, τα Ιόνια, τη Πελοπόννησο και το Βόρειο Αιγαίο. Βλέπουμε  όμως  ότι  στην Αττική  και το Νότιο Αιγαίο κατανέμονται 2,3 δίς ευρώ, ενώ στη δική μας κατηγορία με  6  Περιφέρειες μοιράζονται 2,1 δις ευρώ, η μερίδα του Λέοντος με 6,31 δις ευρώ, πηγαίνει  στις λιγότερο  αναπτυγμένες περιφέρειες Ανατολική Μακεδονία – Θράκη, Κεντρική Μακεδονία, Ήπειρο Θεσσαλία και Δυτική  Ελλάδα, δεν βλέπω από τη πλευρά  μου  σημαντικά οφέλη από την αλλαγή αυτή σε σχέση με τη 4η προγραμματική περίοδο.
Όμως  πέρα από τα ποσά, ήρθε η στιγμή  να αλλάξει ριζικά η δομή και ο τρόπος  υλοποίησης των προγραμμάτων όπως  αυτά γίνονται  μέχρι  σήμερα.  Και επιτέλους  να σταματήσει η αντιμετώπιση  των Δήμων ως  σανίδα σωτηρίας, της τελευταίας στιγμής για την απορρόφηση των πόρων.
Διεκδικούμε ισότιμη  συμμετοχή από την κατάρτιση και  διαμόρφωση του προγράμματος, μέχρι την τελική  του υλοποίηση. Στο νέο ΕΣΠΑ πρέπει να διαμορφωθεί και να χρηματοδοτηθεί ένα ειδικό  πρόγραμμα για κάθε  Δήμο, εντός των στόχων της αστικής ανάπτυξης και της εδαφικής  συνοχής που προβλέπει η νέα περίοδος.
Στη νέα δομή του ΕΣΠΑ, οι Δήμοι, πρέπει να έχουν συγκεκριμένο και διακριτό ρόλο, τόσο στο σχεδιασμό όσο και στην υλοποίηση.
Στην  αντιμετώπιση του μεγαλύτερου κοινωνικού προβλήματος αυτού της ανεργίας, οι Δήμοι αποτελούν, την πλέον αποτελεσματική λύση για τη δημιουργία δυνατοτήτων εργασίας. Το ίδιο ισχύει  και για τα κοινωνικά προγράμματα. Χρειάζεται, όμως  ένα απλουστευμένο σύστημα, μακριά από τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις του ΟΑΕΔ και  τα εφευρήματα των μη  κερδοσκοπικών εταιρειών.
Ως πρόεδρος της ΠΕΔ, θέλω επίσης να επισημάνω, ότι για τους ορεινούς και αγροτικούς Δήμους, πρέπει να  ξεκινήσει νωρίς η προετοιμασία και η ενίσχυσή  τους για τη  νέα προγραμματική περίοδο.
Εδώ  χρειάζεται  να δοθούν αυξημένοι πόροι  για μελέτες και ενίσχυση σε ανθρώπινο  δυναμικό.
Επίσης  έστω για πρώτη φορά να  υπάρξει, η δυνατότητα εφαρμογής προγραμμάτων από τους Δήμους  για τον Τουρισμό.
Σήμερα  βρίσκεστε σε ένα Δήμο με  απεριόριστες δυνατότητες, τουριστικής  ανάπτυξης σε Ιαματικό Θαλάσσιο και συνεδριακό Τουρισμό. Ως  Δήμος  έχουμε  αρκετές  και ενδιαφέρουσες προτάσεις, που θα δώσουν  νέες επιχειρηματικές δυνατότητες. Ειδικότερα, όταν επιτέλους  ολοκληρωθεί  η σήραγγα Καλλιδρόμου και λειτουργήσει  η νέα σιδηροδρομική  γραμμή και ο σταθμός του Μώλου, ανοίγονται  νέες προοπτικές για  τις οποίες ετοιμαζόμαστε.
Όμως πόροι για να χρηματοδοτήσουμε  την προετοιμασία συγκεκριμένων  ενεργειών δεν δίνονται στους Δήμους. Αν θέλουμε λοιπόν αποτελέσματα, ας ξεφύγουμε από το αόριστο και ας έρθουμε στο συγκεκριμένο.
Ας μας δοθούν  λοιπόν συγκεκριμένοι πόροι σε συγκεκριμένους  στόχους  και εμείς  θα ανταποκριθούμε.
Το νέο πρόγραμμα  πρέπει να  είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες  των πολιτών που πλήττονται  από την κρίση και εμείς βρισκόμαστε σε καθημερινή  βάση  μαζί τους  και γνωρίζουμε  πολύ καλά  τις ανάγκες τους.
Σε αυτή  την κατεύθυνση, θα περιμένουμε  την ενημέρωσή μας  και μέσα από τα συλλογικά μας όργανα θα υποβάλλουμε  τις προτάσεις μας και θα διεκδικήσουμε  αυτά που μας ανήκουν.

ΕκΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ | 23/04/2013

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com

Το ιδιόχειρο σημείωμα του Κ. Σημίτη και ο λογαριασμός στο Τόκυο

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com


Βόμβες έριξε χτες στο Εκ-κεντρικό δελτίο ο συνήγορος του Άκη Τσοχατζόπουλου κ. Γιάννης Νικόλαου σε ερώτηση του Σπύρου Καρατζαφέρη, για πρώτη φορά παραδέχτηκε ότι στην ογκώδη δικογραφία υπήρχε ιδιόχειρο σημείωμα, του τέως πρωθυπουργού τα Κώστα Σημίτη προς τον κ. Τσοχατζόπουλο όταν αυτός ήταν υπ. Άμυνας στο οποίο του έγραφε:
Άκη το θέμα τον πολεμικών αεροσκαφών θα το χειριστώ εγώ
Επρόκειτο, για την προμήθεια 24 πολεμικών αεροσκαφών από τις ΗΠΑ. Ο Άκης και τα επιτελεία είχαν προκρίνει τα F- 15 , διότι κατά τη γνώμη τους ήταν καλυτέρα από τα F- 16 που διέθετε η Τουρκία. Ο πρωθυπουργός κ Σημίτης στο ΚΥΣΕΑ αφού είχε στείλει το σημείωμα στον Άκη, ανέτρεψε την εισήγηση του Πενταγώνου και είπε ότι «θα αγοράσουμε τα F-16.»
Το σημείωμα αυτό κατά τον κ Νικόλαου , υπήρχε στη δικογραφία – η οποία συμπεριλάβανε γύρω στις 12.000 σελίδες- και παρέπεσε .
-Παρέπεσε;
-Διάβασα όλη τη δικογραφία και δεν το βρήκα. Δια προφανώς έχει παραπέσει. Αλλά το σημείωμα υπήρχε, το είχα δει.

Ο λογαριασμός στο Τόκυο
Στην ίδια συνέντευξη ο κ. Νικόλαου, παραδέχτηκε ότι ο κ Τσοχατζόπουλος έχει στα χέρια του αριθμό τραπεζικού λογαριασμού στο Τόκυο που ανήκει σε συγγενή άλλου μεγάλου πολιτικού προσώπου .
Για τα λογαριασμό αυτό , που προφανώς κρύβει μεγάλα μυστικά, είχε κάνει έμμεση παραδοχή και ο κ. Άκης Τσοχατζόπουλος στη συνέντευξη που έδωσε προ ημερών στο Σπύρο Καρατζαφέρη.
Οι αποκαλύψεις αυτές του κ Νικολάου ίσως να δείχνει την υπερασπιστική γραμμή που θα ακολουθήσει ο τέως υπουργός.

Από ....... spirospero 

Τηλεφώνημα Βενιζέλου «ανατινάζει» τη σύσκεψη Στουρνάρα - κομμάτων

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com


Ενα ξαφνικό τηλεφώνημα του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελου Βενιζέλου προς τον εκπρόσωπο του κόμματος Φίλιππο Σαχινίδη, την ώρα της σύσκεψης των εκπροσώπων των κομμάτων υπό τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, «ανατίναξε» τη συνάντηση.
Ο κ. Στουρνάρας μαζί με τα υπόλοιπα μέλη του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης συζητούσαν τις τελικές λεπτομέρειες του πολυνομοσχεδίου που επικυρώνει τη νέα συμφωνία με την Τρόικα και θα κατατεθεί την Πέμπτη στη Βουλή για να ψηφιστεί με τη διαδικασία του κατεπείγοντος ως την Κυριακή των Βαΐων.
Ο κ. Βενιζέλος προφανώς είχε ξεχάσει να επισημάνει στον επικεφαλής της αντιπροσωπείας του ΠΑΣΟΚ ότι η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση σε 13% από 23% που το είχε πάει ο ίδιος ως υπουργός αποτελεί «κόκκινη γραμμή» για το ΠΑΣΟΚ.
Η κύρια αντιπρόταση από το ΠΑΣΟΚ (η οποία, σύμφωνα με τα στελέχη του, υποβλήθηκε μετά από τηλεφώνημα του Ευάγγελου Βενιζέλου κατά τη διάρκεια της σύσκεψης) αφορά στο να περιληφθεί στο πολυνομοσχέδιο διάταξη για άμεση μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση (από το 23% στο 13%) και όχι να συζητηθεί τον Ιούνιο και αφού βρεθούν ισοδύναμα μέτρα (όπως είναι η συμφωνία με την Τρόικα).
Παράλληλα, το ΠΑΣΟΚ ζητεί να αρχίσει να συζητείται από τώρα η μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης, προκειμένου να έχουν καταλήξει έως τον Ιούνιο, πριν επανέλθει η Τρόικα.
Η απάντηση των στελεχών του υπουργείου ήταν άμεση. Χαρακτήρισαν «επικοινωνιακές» αυτές τις θέσεις, ενώ κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών δήλωσε μετά τη σύσκεψη: «Είναι δύσκολο να αλλάξουμε τώρα τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου», καθώς υπάρχει η συμφωνία με την Τρόικα.
Πάντως από το ΠΑΣΟΚ σημειωνόταν ότι το θέμα τίθεται τώρα καθώς τώρα έγιναν γνωστά τα στοιχεία για το πλεόνασμα στην εκτέλεση του Προϋπολογισμού, που επιτρέπει να τίθενται νωρίτερα του προγραμματισμένου αυτού του είδους τα αιτήματα.
Οι εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ επιθυμούν, επίσης, να ενταχθούν στη ρύθμιση των 48 δόσεων και όλοι όσοι δημιούργησαν ληξιπρόθεσμες οφειλές το 2013, αλλά και εκείνοι που έχουν ήδη υπαχθεί σε δυσμενέστερη ρύθμιση και είναι συνεπείς. Τέλος, ζητούν να υπάρξει ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους τους ανασφάλιστους πολίτες.
Σύμφωνα με τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ, θα επιδώσουν αύριο στο υπουργείο Οικονομικών διατάξεις με τις προτάσεις τους, ενώ η στάση τους κατά την ψηφοφορία στη Βουλή θα αποφασιστεί από την κοινοβουλευτική ομάδα του κόμματος, χωρίς, πάντως, να διαφαίνεται επί του παρόντος τάση καταψήφισης του πολυνομοσχεδίου.
Από την πλευρά τους, τα στελέχη της ΝΔ ζητούν να υπάρχει βελτίωση στον φόρο στα ακίνητα εφέτος (που θα αντικαταστήσει το ΕΕΤΗΔΕ) και ειδικότερα να γίνει μεγαλύτερη μείωση για τις περιοχές με χαμηλότερες τιμές ζώνης.
Για το ίδιο θέμα, τα στελέχη της ΔΗΜΑΡ ζητούν να μην πληρώσουν το λεγόμενο «χαράτσι» οι μακροχρόνια άνεργοι και οι οικογένειες χωρίς έστω έναν εργαζόμενο. Παράλληλα, προτείνουν να ενταχθούν στη ρύθμιση για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές των ιδιωτών προς τις εφορίες και τα ταμεία, και οι οφειλές προς τους δήμους, αν και το χαρακτηρίζουν δύσκολο νομοτεχνικά ως προς την υλοποίησή του. Ενώ, για την απελευθέρωση των «κλειστών επαγγελμάτων» (που, επίσης, αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση), οι εκπρόσωποι της ΔΗΜΑΡ δηλώνουν ότι «ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες». Πάντως, όπως επισήμαναν, δεν τίθεται θέμα από τη ΔΗΜΑΡ για ριζική άρνηση επί του πολυνομοσχεδίου, όπως έγινε με τις αλλαγές στο εργασιακό καθεστώς.
Στη σύσκεψη μετείχαν, ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, ο υπουργός αναπληρωτής Χρήστος Σταϊκούρας, ο υφυπουργός Γιώργος Μαυραγάνης, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Χάρης Θεοχάρης, και οι Αντώνης Μπέζας (ΝΔ), Φίλιππος Σαχινίδης, Γιώργος Κουτρουμάνης, Πάρις Κουκουλόπουλος και Χρήστος Πρωτόπαππας (ΠΑΣΟΚ) και Δημήτρης Χατζησωκράτης (ΔΗΜΑΡ).
Τι υποστηρίζει το ΠΑΣΟΚ

Κατά την διάρκεια της συζήτησης το υπουργείο Οικονομικών ενημέρωσε κατ' αρχήν τις αντιπροσωπείες των κομμάτων για τις βασικές διατάξεις του Νομοσχεδίου αρμοδιότητας και των Υπουργείων Ανάπτυξης, Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Εργασίας, Περιβάλλοντος και επικρατείας χωρίς όμως να παραδώσει συγκεκριμένες διατυπώσεις των άρθρων. Διευκρίνισαν ότι θα περιληφθούν όλα τα "προαπαιτούμενα" και επιπλέον μόνο η απαλλαγή των νέων άνω των 18 ετών (που είναι προστατευόμενα μέλη οικογενειών) από την υποχρέωση υποβολής φορολογικής δήλωσης.
Κατά τη συζήτηση που επακολούθησε η αντιπροσωπεία του ΠΑΣΟΚ έθεσε τα εξής ζητήματα:
Προτείναμε κατόπιν εντολής του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ Ε. Βενιζέλου, να συμπεριληφθεί σε αυτό το Νομοσχέδιο άρθρο για την μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση από το 23% σε 13%. Η συνεννόηση με την τρόικα θεωρείται εφικτή εφόσον δικό της κριτήριο είναι το συνολικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα και εφόσον ήδη έχει συνυπολογισθεί σε μεγάλο βαθμό η απώλεια εσόδων ΦΠΑ.
Επίσης ζητήσαμε να προχωρήσει η συζήτηση για την μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα ώστε να έχουμε θετική κατάληξη πριν την έλευση της τρόικας.
Να συμπεριληφθούν διατάξεις που θα προωθούν την εφαρμογή της πρότασης του ΠΑΣΟΚ (που κατέστη και απόφαση των πολιτικών αρχηγών) για το άμεσο πρόγραμμα ανάσχεσης της ανεργίας. Επίσης να περιληφθεί διάταξη για την ιατροφαρμακευτική κάλυψη των ανασφάλιστων.
Να βελτιωθούν οι διατάξεις που αφορούν τις ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων χρεών προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, ώστε να καταστούν αυτές λειτουργικές και να φέρουν θετικά αποτελέσματα στα έσοδα.
Συγκεκριμένα προτάθηκε να ισχύσουν οι ρυθμίσεις και για τις οφειλές του 2013, όπως και να μπορούν να τις αξιοποιήσουν οφειλέτες που έχουν ενταχθεί σε παλαιότερες δυσμενέστερες ρυθμίσεις.

Φωτογραφία: Eurokinissi

Από.......  iefimerida

Θρίλερ με τους απαχθέντες μητροπολίτες - Δεν επιβεβαιώνεται η απελευθέρωσή τους

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com


Με καταιγιστικό ρυθμό έρχονται οι πληροφορίες από τη Συρία, καθώς, τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Ελληνορθόδοξος Μητροπολίτης Χαλεπιού Παύλος και ο Σύρος ομόλογός του αφέθηκαν ελεύθεροι από τους απαγωγείς τους.
Την είδηση ανακοίνωσε η θρησκευτική οργάνωση Oeuvre d' Orient αναφέροντας ότι οι ένοπλοι που είχαν απαγάγει τον μητροπολίτη Παύλο και τον Συρορθόδοξο μητροπολιη Γιοχάνα Ιμπραχίμ.
Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της που εστάλη στο γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων περίπου στις 2 το μεσημέρι (τοπική ώρα) οι δύο μητροπολίτες αφέθησαν ελεύθεροι και φέρεται πως ήδη βρίσκονται στην ορθόδοξη εκκλησία του προφήτη Ηλία του Χαλεπιού.
Νωρίτερα σήμερα η συριακή αντιπολίτευση είχε κατηγορήσει την Δαμασκό ότι κρύβεται πίσω από την απαγωγή των δύο Μητροπολιτών, διαψεύδοντας οποιαδήποτε δική της ανάμιξη.
Ωστόσο, δεν υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση από τις αρχές πως οι δύο μητροπολίτες έχουν απελευθερωθεί ενώ και το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών αναφέρι ότι περιμένει επίσημη ενημέρωση.
«Παρακολουθούμε με μεγάλη προσοχή όλες τις εξελίξεις και τις σχετικές πληροφορίες από τη στιγμή που έγινε γνωστή η απαγωγή του Ελληνορθόδοξου Μητροπολίτη Χαλεπίου κ. Παύλου και του Συρορθόδοξου Μητροπολίτη Χαλεπίου κ. Γρηγορίου Yohanna Ibrahim», αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών, και υπογραμμίζεται πως για οποιαδήποτε επιβεβαιωμένη εξέλιξη θα υπάρξει ανακοίνωση.


Από ......  iefimerida

Τα καλύτερα των δελτίων

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com

Τρίτη 23 Απριλίου 2013

ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Ο ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΛΥΣΕΙ ΤΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com


Την εκτίμηση πως το κυπριακό μπορεί να λυθεί ευκολότερα από το κουρδικό διατύπωσε ο πρώην πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Μητσοτάκης σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Χουριέτ».

«Ο Ερντογάν είναι ένας ισχυρός και έμπειρος πρωθυπουργός που μπορεί να λαμβάνει δύσκολες αποφάσεις. Για αυτό, λέω, ότι θα πρέπει να ελπίζουμε ότι ο Ερντογάν θα μπορέσει να λύσει και το κυπριακό. Πιστέψτε με, ο Ερντογάν μπορεί να λύσει το Κυπριακό με πολύ λιγότερη προσπάθεια από αυτήν που καταβάλει για το κουρδικό», λέει ο πρώην πρωθυπουργός.

Ο κ. Μητσοτάκης σημειώνει στη συνέντευξή του ότι το κυπριακό δηλητηριάζει για δεκαετίες τις ελληνοτουρκικές σχέσεις και σημειώνει ότι «η Ελλάδα δεν μπορεί ποτέ να παραβλέψει την Κύπρο. Για εμάς είναι πολύ σημαντικό να βρεθεί μία βιώσιμη λύση».

«Η Κύπρος ήταν πάντα το υπογάστριο της Τουρκίας. Αυτό το συζήτησα πολλές φορές και με τον Οζάλ και αποδεχόταν ότι η Κύπρος είναι μία αδυναμία της Τουρκίας και ήθελε να βρεθεί λύση», είπε στην εφημερίδα ο πρώην πρωθυπουργός. «Τώρα πλέον, η Τουρκία μπορεί να παίξει έναν αποφασιστικό ρόλο, για τη λύση. Η Ελλάδα δεν είναι σε θέση να το κάνει αυτό, αλλά η Τουρκία έχει τη δύναμη». λέει ο πρώην πρωθυπουργός.

Ο κ. Μητσοτάκης σημειώνει ότι ο Τούρκος πρωθυπουργός «μπορεί να πείσει τους Τουρκοκύπριους» και προσθέτει ότι ο νέος πρόεδρος της Κύπρου, κ. Αναστασιάδης «είναι ένας λογικός πολιτικός», που παρά τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα «μπορεί να γίνει ένας εποικοδομητικός διαπραγματευτής».

Ως προς τις ελληνοτουρκικές διαφορές στο Αιγαίο ο πρώην πρωθυπουργός τονίζει ότι «τα προβλήματά μας στο Αιγαίο μπορούν να λυθούν μόνο με το Διεθνές Δίκαιο».

«Οι δύο χώρες συμφώνησαν, πριν από κάποιο διάστημα, να μεταβούν στο Διεθνές Δικαστήριο στη Χάγη, για την επίλυση του θέματος της υφαλοκρηπίδας», λέει και συνεχίζει ότι «δε γνωρίζω που βρίσκονται σήμερα οι συνομιλίες που γίνονται. Ελπίζω να λυθεί το ταχύτερο δυνατό». 
Από .........   apospasma

Με ή χωρίς "πολιτική" σύγκλιση ο A. Σαμαράς έγινε πρωθυπουργός ....θα πήγαινε με τον Τσίπρα;

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com


Του Γ.Δ
 
[Με τον πατέρα της Ζωής δεν είχε πρόβλημα ....το 1996!]
Ο Aντ. Σαμαράς μετά τα Ίμια ζήτησε: «Σχηματισμό κυβέρνησης εθνικής ενότητας....»
Ο Μιλτ. Έβερτ για τον Aντ. Σαμαρά :  «Kαθένας βγαίνει στην τηλεόραση και λέει, ότι του κατέβει....»
Ο N. Kωνσταντόπουλος:  «O κ. N. Kωνσταντόπουλος απέρριψε την πρόταση του προέδρου της ΠOΛ.AN. κ. Aντ. Σαμαρά για τον σχηματισμό κυβέρνησης εθνικής ενότητας »
 Αναλυτικότερα:
["Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΉ"  7 & 8 Φεβρουαρίου 1996]

 - O πρόεδρος της Πολιτικής Άνοιξης χαρακτήρισε μικρόψυχες τις αντιδράσεις της κυβέρνησης και της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην πρότασή του για τη σύσταση κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας, δηλώνοντας, παράλληλα, κατηγορηματικά αντίθετος στην αποδοχή ενδεχόμενης πρότασης αποπλευράς της Nέας Δημοκρατίας περί σύστασης εξεταστικής των πραγμάτων επιτροπής για την τελευταία κρίση στο Αιγαίο.

- «H Ελλάδα δεν έχει να φοβηθεί τίποτα και οφείλει να καλεί όλους τους ξένους, είτε Eυρωπαίους είτε Αμερικανούς, να τους εξηγεί τις ελληνικές θέσεις», τόνισε ο κ. Έβερτ.  Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με την πρόταση του Αντώνη Σαμαρά για κυβέρνηση εθνικής ενότητας, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας σχολίασε:
«Kαθένας βγαίνει στην τηλεόραση και λέει, ότι του κατέβει(είπε ο κ. Έβερτ). Για να γίνει κυβέρνηση εθνικής ενότητας, πρέπει πριν απ’ όλα να υπάρχει προγραμματική σύγκλιση. Όταν η κυβέρνηση δεν δέχεται να υπάρξει εθνική εξωτερική πολιτική και δεν συμφωνεί στα θέματα της εξωτερικής πολιτικής, μπορεί νασταθεί κυβέρνηση εθνικής ενότητας;  Εδώ δεν μπορούν να συμφωνήσουν μεταξύ τους στο ΠAΣOK, θα συμφωνήσουν μ’ εμάς;»
 - O κ. N. Kωνσταντόπουλος απέρριψε την πρόταση του προέδρου της ΠOΛ.AN.  κ. Aντ. Σαμαρά για τον  σχηματισμό κυβέρνησης εθνικής ενότητας, λέγοντας ότι  «προϋποθέτει κάποια ελάχιστη πολιτική συμφωνία, η οποία σήμερα δεν υπάρχει», και επισήμανε ότι δεν μπορεί καν να συνέλθει το Συμβούλιο Εξωτερικής Πολιτικής, όπως έχει προτείνει ο ΣYN.
- Τα "δέκα σημεία" του Α. Σαμαρά -μετά τα γεγονότα στα Ίμια- για το Αιγαίο και  η  "....ενίσχυση -υλική και ηθική- των Ενόπλων Δυνάμεων" : 
.....................................................................................................................................................................................................................................
Πέραν αυτών, κ. Σαμαράς υπέβαλε πρόταση δέκα σημείων, για συγκεκριμένες ενέργειες στις οποίες, κατά την άποψή του, η Ελλάδα πρέπει να προχωρήσει αμέσως:
Σύγκληση του συμβουλίου των πολιτικών αρχηγών, επαφές του συνόλου της πολιτικής ηγεσίας με τις κυβερνήσεις ξένων χωρών, σύγκληση του συμβουλίου κορυφής της E.E., θεσμοθέτηση Διαρκούς Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας, ενεργοποίηση των Ελλήνων ευρωβουλευτών, ενημέρωση της κοινής γνώμης, επέκταση των χωρικών μας υδάτων στα 12 μίλια, ενίσχυση -υλική και ηθική- των Ενόπλων Δυνάμεων και τέλος, την άμεση προώθηση προγράμματος ανάπτυξης των παραμεθορίων περιοχών και αξιοποίησης των βραχονησίδων.
  ΓΙΑ ΤΏΡΑ,  Η " ΕΘΝΙΚΉ ΑΝΑΓΚΑΙΌΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ "  -   ΠΙΘΑΝΟ ΕΝΔΕΧΌΜΕΝΟ.... (;)
Ντούρου-ντούρου-ντούρου ....έρχεται η Κουμουνδούρου ....με την Δούρου και τον Τσίπρα....  Τι θα κάνεις τώρα Αντώνη; 
Λέτε;  Αν ναι ....θα τον "κάψει" τον Καμμένο ....κι ο Βενιζέλος θα μείνει "αμανάτι" στον Φώτη τον Κουβέλη.

Μπροστά στο "εθνικό συμφέρον" ....όλα γίνονται ....άλλωστε έχει ξανασυμβεί στο "βρώμικο" το 89 !
Αυτό που κάνει την διαφορά είναι, ότι ....τώρα όλα εξαρτώνται από την Ζωή και τα "γονίδιά της". 

Από ........  exomatiakaivlepo

ΕκΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ | 22/04/2013

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com