Κυριακή 30 Ιουνίου 2013

Ομιλία Σαμαρά

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com

Ομιλία του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών κ. Σταϊκούρα στο 9ο Συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας

Αναρτήθηκε από ......  energoipoliteskv.blogspot.com





Χρήστος Σταϊκούρας
Βουλευτής Φθιώτιδας ΝΔ
Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών

Αθήνα, 29 Ιουνίου 2013

ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ

Από το Πολιτικό Γραφείο του Βουλευτή Φθιώτιδας της Νέας Δημοκρατίας και Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα, ανακοινώνεται η ομιλία του κ. Σταϊκούρα στο 9ο Συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας:

«Φίλες και φίλοι,
Συναγωνιστές στις τάξεις της Νέας Δημοκρατίας, της μεγάλης κεντροδεξιάς παράταξης.
Της παράταξης που ίδρυσε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής.
Της παράταξης που χάραξε τους άξονες της στρατηγικής της χώρας.
Της παράταξης η οποία, από το 1974, υπηρετεί, αδιαλείπτως, το πατριωτικό της καθήκον.
Της παράταξης που διασφάλισε την ισότιμη και εταιρική συμμετοχή της χώρας στη διαδικασία εφαρμογής της μεγάλης ιδέας για την ευρωπαϊκή ενοποίηση.
Της παράταξης που έχει αποδείξει, διαχρονικά, ότι μπορεί, σε κρίσιμες στιγμές για την πατρίδα, να εστιάζει στο σημαντικό και να υπηρετεί το πρωτεύον.
Της παράταξης που ανταποκρίθηκε θετικά στο ρόλο που κάθε φορά της ανατέθηκε από τους πολίτες.
Της παράταξης που έχει αποδείξει, διαχρονικά, ότι δεν «παίζει» με την πορεία και την προοπτική της πατρίδας.
Με αυτές τις παρακαταθήκες η παράταξη δεν μπορούσε παρά να κάνει το χρέος της και σε αυτή για την κρίσιμη για τη χώρα περίοδο.
Παρά την κριτική που είχε διατυπώσει για χειρισμού της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, από τον Οκτώβριο του 2009, και τις ενστάσεις για το μίγμα της οικονομικής πολιτικής που ετέθη από τότε σε εφαρμογή, όταν κλήθηκε να αναλάβει τις ευθύνες έπραξε το καθήκον της.

Φίλες και φίλοι,
Την τελευταία πενταετία, σε παγκόσμιο και ιδιαίτερα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, διαπιστώνεται οικονομική δυσπραγία, κοινωνική περιδίνηση, πολιτική ρευστότητα.
Σε αυτό το περιβάλλον, η Ελλάδα, χώρα με μακροχρόνιες, υποβόσκουσες παθογένειες στο αξιακό, θεσμικό, πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό πεδίο, κλυδωνίστηκε.
Είναι αλήθεια ότι η χώρα διανύει περίοδο πρωτοφανούς ύφεσης.
Αντιμετωπίζει μία πρωτόγνωρη σε ύψος ανεργία. Κυρίως των νέων ανθρώπων.
Οι πολίτες έχουν υποβληθεί σε τεράστιες θυσίες.
Όμως, είναι επίσης αλήθεια ότι, τον τελευταίο χρόνο, η κατάσταση σταθεροποιείται.
Η χώρα, σήμερα, βρίσκεται σε καλύτερο σημείο και μπορεί να ελπίζει για το μέλλον της.
Η Κυβέρνηση, κατά τον τελευταίο χρόνο, επέδειξε συνδυασμό λογικής, διορατικότητας, τόλμης και αποτελεσματικότητας.
Έδωσε δείγματα ότι η χώρα περνά, με αποφασιστικότητα, στο πεδίο των δύσκολων, αλλά αναγκαίων, αποφάσεων και πράξεων.
Την περίοδο που διανύουμε:
§   Οι δημοσιονομικοί στόχοι επιτυγχάνονται.
§   Διαρθρωτικές αλλαγές πραγματοποιούνται.
§   Αναπτυξιακά προγράμματα και εργαλεία ρευστότητας «ξεπαγώνουν».
§   Το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων υλοποιείται.
§   Η αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών του κράτους προς τους ιδιώτες επιταχύνεται.
§   Η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών ολοκληρώνεται.
Βέβαια, δεν έχουν δημιουργηθεί συνθήκες εφησυχασμού και «πανηγυρισμών».
Όμως δεν δικαιολογούνται και μίζερες προσεγγίσεις.
Και αυτό διότι, όπως έχω υποστηρίξει και άλλες φορές, ιδιαίτερα στο σύγχρονο ανταγωνιστικό κόσμο, δεν υπάρχει εύκολη οδός για την κατάκτηση της εθνικής αξιοπρέπειας και της ευημερίας όλων των πολιτών.
Υπάρχει μόνο η οδός που προσδιορίζεται:
1ον. Από την επαναδιατύπωση και εμπέδωση ενός σύγχρονου αξιακού συστήματος.
2ον. Από την καλλιέργεια κουλτούρας κοινωνικής και πολιτικής συνεννόησης και σύνθεσης για τη δημιουργία και δίκαιη κατανομή του πλούτου και των ευκαιριών.
3ον. Από την εκπόνηση και υλοποίηση ενός συγκροτημένου εθνικού σχεδίου, το οποίο θα ενσωματώνει τις συμφωνίες με τους εταίρους αλλά θα κινείται και πέρα από το Μνημόνιο.
Δημιουργώντας και διευρύνοντας βαθμούς ελευθερίας ώστε να ικανοποιήσουμε πιεστικές κοινωνικές προτεραιότητες.
4ον. Από την επεξεργασία και εφαρμογή σύγχρονων πολιτικών, συμβατών με το εθνικό και ευρωπαϊκό σχέδιο.
Που θα στοχεύουν στην εισροή επενδύσεων, στην ενίσχυση της εσωτερικής αποταμίευσης, στην αύξηση της παραγωγικότητας, στην εξωστρέφεια.
Και τούτο προκειμένου να επιτευχθεί σταθεροποίηση της κατάστασης εφέτος, όπως ήδη γίνεται, ανάκαμψη την επόμενη χρονιά και επαναφορά σε τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια.
Η Κυβέρνηση οφείλει να συνεχίσει και να εντατικοποιήσει την προσπάθεια για τη σταθεροποίηση των δημόσιων οικονομικών, τη διαρκή προώθηση της αειφόρου, «έξυπνης» και εξωστρεφούς ανάπτυξης, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της απασχόλησης και της κοινωνικής συνοχής.
5ον. Από τη δημιουργία και λειτουργία ενός αποτελεσματικού, σύγχρονου και δίκαιου κράτους, που θα παρεμβαίνει και θα μεριμνά για τη βέλτιστη λειτουργία του μηχανισμού της αγοράς, την εξασφάλιση της μέγιστης οικονομικής αποτελεσματικότητας, την κοινωνικά δικαιότερη κατανομή του εισοδήματος και του παραγόμενου πλούτου και τη σταθεροποίηση της οικονομίας.
6ον. Από την έντιμη, σκληρή, αποτελεσματική και ποιοτική εργασία από όλους μας, σε κλίμα εθνικής, πατριωτικής ανάτασης.
Χρόνος και χώρος για δημαγωγία, λαϊκισμό, καλλιέργεια ψευδαισθήσεων δεν υπάρχει.

Φίλες και φίλοι,

Σε αυτό το πλαίσιο ο ρόλος της Νέας Δημοκρατίας είναι, και πάλι, καθοριστικός.
Και αυτό γιατί αποτελεί πολιτική δύναμη ευθύνης, σταθερότητας και προοπτικής.
Και αυτό γιατί έχει το ιδεολογικό υπόβαθρο, τον προγραμματικό προσανατολισμό, την πολιτική βούληση και την αποτελεσματική πολιτική καθοδήγηση να κινηθεί με γοργό βηματισμό, να δημιουργήσει μια καλύτερη πραγματικότητα, να προσφέρει αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη, να εμπεδώσει μια νέα ελπιδοφόρα προοπτική.

Σας ευχαριστώ.»

Επιμένει ο Βορίδης

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com

Τα καλύτερα των δελτίων

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com

Σάββατο 29 Ιουνίου 2013

Ποιοι λένε στον Παπανδρέου ότι θα πάρει 10% αν κάνει νέο κόμμα και τι ρόλο ελπίζουν να τους δώσει...

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com


Θα φτιάξει νέο κόμμα ο Γιώργος Παπανδρέου; Αυτό προοιωνίζεται η δήλωσή του με αφορμή την αποχώρηση της Αριστερής πρωτοβουλίας από το ΠΑΣΟΚ;
Εκείνοι που συνομιλούν συχνά μαζί του, αναφέρουν στο iefimerida.gr ότι ο πρώην πρωθυπουργός δεν λειτουργεί ποτέ πρόχειρα και ούτε λαμβάνει αποφάσεις εν θερμώ. Το σίγουρο είναι ότι με δημόσιες τοποθετήσεις του θα παρεμβαίνει, είτε για τα εσωτερικά της χώρας είτε για τις διεθνείς εξελίξεις, κάνοντας σαφές πως δεν είναι διατεθειμένος να σιωπήσει.

Ωστόσο, η συγκεκριμένη απόφαση που έχει λάβει, έχει κάνει ορισμένα από τα στελέχη του να αισιοδοξούν και να νομίζουν ότι φτιάχνοντας κάποιο καινούργιο κόμμα ο κ. Παπανδρέου, θα έχουν μέσα από αυτό και οι ίδιοι ρόλο.

Ισως και γι' αυτό να συντηρείται στην επικαιρότητα η συζήτηση για ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Ορισμένοι από αυτούς μάλιστα του λένε χαρακτηριστικά: «Πρόεδρε αν κάνεις νέο κόμμα, θα πάρουμε τουλάχιστον 10%, και θα αποτελέσουμε ρυθμιστικό παράγοντα στις πολιτικές εξελίξεις».
Συνομιλητές του κ. Παπανδρέου εκτιμούν ότι ο πρώην πρωθυπουργός που έχει βιώσει από την πρώτη στιγμή την ίδρυση του ΠΑΣΟΚ, που συμμετείχε πάντα σε καίριες πολιτικές θέσεις, σε ηγετική ομάδα, που έγινε πρόεδρος και πρωθυπουργός και ξέρει πολύ καλά ο ίδιος τι μπορεί να σημαίνουν όλα αυτά, διευκρινίζει ότι ένα κόμμα δεν γεννιέται πατώντας κάποιος ένα κουμπί. Τα κόμματα πρέπει να έχουν κοινωνική αποδοχή, να απευθύνονται στις ανάγκες της κοινωνίας και να λύνουν προβλήματα πολιτών, όχι απλά να υπάρχουν για να υπάρχουν.

Φυσικά, γνωρίζει επίσης ότι ένα νέο κόμμα για να έχει ελπίδες να προχωρήσει χρειάζεται χρήματα για να οργανωθεί και να κινηθεί, χρειάζεται ένα φιλικό μιντιακό περιβάλλον, που αν όχι θα βοηθάει, τουλάχιστον δεν θα πολεμάει και τέλος, στελέχη ικανά να συγκροτήσουν ψηφοδέλτια σε όλη την Ελλάδα.
Παρ' όλα αυτά, το γεγονός είναι ένα, αναφέρουν συνεργάτες του: Ο ίδιος όλο αυτό το διάστημα δεν έχει μιλήσει για το παραμικρό. Είτε για το αν πρόκειται να κάνει νέο κόμμα είτε για το αντίθετο. Δεν έχει δώσει το στίγμα του. Αυτό δεν σημαίνει ότι σε κάποιο χρονικό διάστημα δεν μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο. Μέχρι τότε όμως καταλήγουν ότι ο κ. Παπανδρέου με την εμπειρία, τη γνώση, τις επαφές που διαθέτει εντός και εκτός της χώρας, όταν του δίνεται δημόσιο βήμα θα μιλάει. Είτε προσκεκλημένος από κάποιο φορέα, είτε από κάποια ξένη οργάνωση είτε σε διεθνή φόρα, θα λέει τη γνώμη του, βοηθώντας πάντα την πατρίδα του, όπως υποστηρίζουν συνεργάτες του, αδιαφορώντας για το όποιο πολιτικό κόστος. Και αυτό το έχει αποδείξει ο ίδιος, σημειώνουν.

Από .......  iefimerida

Κουβέλης: Προχωράμε μόνοι μας - Δεν υπάρχει θέμα συνεργασίας με τον ΣΥΡΙΖΑ

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com


Τα «χαρτιά» του για τη στάση που θα κρατήσει η ΔΗΜΑΡ στο προσεχές μέλλον ανοίγει αύριο το πρωί, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του ανώτατου καθοδηγητικού οργάνου, ο πρόεδρος του κόμματος, Φώτης Κουβέλης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida.gr, ο κ. Κουβέλης ανοίγοντας τις εργασίες της Κεντρικής Επιτροπής, θα βάλει φρένο στα σενάρια για συμπράξεις με άλλα κόμματα ή στην εκχώρηση της πολιτικής αυτονομίας της ΔΗΜΑΡ, κλείνοντας την «πόρτα» σε όσους βιάστηκαν να μιλήσουν για συνεργασία της ΔΗΜΑΡ με τον ΣΥΡΙΖΑ.

Ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ, αναμένεται να επαναλάβει την πάγια θέση του κόμματός του για τη μάχη της χώρας στο ευρωπαϊκό πλαίσιο, και θα επιβεβαιώσει πως «η ΔΗΜΑΡ θα είναι παρούσα με το δικό της διακριτό στίγμα».

Ο ίδιος, αναμένεται να αναφερθεί εκ νέου στην ανασυγκρότηση του χώρου του δημοκρατικού σοσιαλισμού «με ένα αστερισμό κινήσεων και προσώπων που θα συσπειρωθούν με βάση τη φυσιογνωμία και το περιεχόμενο του δημοκρατικού σοσιαλισμού», πράγμα που έχει πει σε πολλές του ομιλίες και στο παρελθόν.

Τέλος, αίσθηση αναμένεται να προκαλέσουν οι αναφορές που θα κάνει ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ για τους δύο -πρώην- κυβερνητικούς του εταίρους, αλλά και για το χειρισμό τόσο της ΕΡΤ και άλλων θεμάτων που τον οδήγησαν στην έξοδο από την κυβέρνηση.

Από .......  iefimerida

Ο Τσίπρας κατέθεσε τις 11 προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για Σύνταγμα και πολιτικό σύστημα

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com


Ριζικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας του πολιτικού συστήματος, είτε μέσω της αλλαγής του Συντάγματος είτε μέσω της νομοθεσίας εξήγγειλε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, μιλώντας σε εκδήλωση του κόμματός του στα Χανιά.
Ο κ. Τσίπρας μεταξύ άλλων έκανε λόγο καθιέρωση δημοψηφισμάτων, για απλή αναλογική και κατάργηση του ορίου 3% για την είσοδο ενός κόμματος στη Βουλή, για τρεις βουλευτικές θητείες, για κατάργηση του νόμου περί ευθύνης υπουργών, για αλλαγή του τρόπου χρηματοδότησης των κομμάτων και επιφυλάχθηκε για την άμεση εκλογή του προέδρου της Δημοκρατίας από τον λαό.
Αναλυτικά οι προτάσεις που κατέθεσε ο κ. Τσίπρας έχουν ως εξής:
  • Η εισαγωγή και συνταγματική καθιέρωση των θεσμών της λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας, της λαϊκής αρνησικυρίας και των δημοψηφισμάτων με πρωτοβουλία των πολιτών.
Οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα με έναν ορισμένο αριθμό υπογραφών να καταθέτουν σχέδια νόμου στη κρίση της Βουλής, να αποπέμπουν νόμους, να επιβάλουν δημοψηφίσματα για κρίσιμα κοινωνικά ζητήματα.
  • Η αποφασιστική ενδυνάμωση του Κοινοβουλίου ως νομοθετικού και ελεγκτικού θεσμού της εκτελεστικής εξουσίας.
Με τη δραστική μείωση της χρήσης διαδικασίας του κατ επείγοντος στη νομοπαρασκευαστική διαδικασία.
Με τη δυνατότητα υποβολής νομοσχεδίων και προτάσεων Νόμου όχι μόνο από τη κυβέρνηση αλλά και από συγκεκριμένο αριθμό βουλευτών, με δεσμευτική χρονική διαδικασία για τη συζήτηση και ψήφισή τους στην ολομέλεια.
Με δικαίωμα πρότασης των βουλευτών για διεξαγωγή δημοψηφίσματος για ψηφισμένο νομοσχέδιο που ρυθμίζει σοβαρό κοινωνικό ζήτημα.
Με διασφάλιση δυνατότητας σύστασης εξεταστικής επιτροπής από μικρότερο αριθμό βουλευτών.
Με δυνατότητα πρόσβασης του βουλευτή σε κάθε κρατικό έγγραφο.
  • Η αποφασιστική ενδυνάμωση της διαφάνειας στη διοίκηση του κράτους και της δυνατότητα ελέγχου των αποφάσεων από όλους τους πολίτες χωρίς μεσολαβητές και μεσολαβήσεις.
Τέρμα η αδιαφάνεια, τέρμα οι αποφάσεις στο παρασκήνιο. Όλα στο φως.
Όλα όσα αφορούν κρατικές αποφάσεις, έγγραφα ή πληροφορίες σχετικές με τη δημόσια διοίκηση σε γνώση των πολιτών.
  • Η καθιέρωση της απλής αναλογικής ως πάγιο εκλογικό σύστημα διεξαγωγής όλων των εκλογικών αναμετρήσεων σε Βουλή, Ευρωβουλή και Αυτοδιοίκηση.
Με τη διαμόρφωση ισόρροπων πληθυσμιακά εκλογικών περιφερειών, με τη κατάργηση των μονοεδρικών- διεδρικών αλλά και των μεγάλων εκλογικών περιφερειών. Τη κατάργηση των βουλευτών Επικρατείας. Τη κατάργηση των εκλογικών ορίων.
Αλλά και τη δυνατότητα στους εκλογείς να ανακαλέσουν τους αιρετούς τους, αν προκύψει σοβαρός λόγος.
Με δυο λόγια κάθε ψήφος ίδια ισχύς και κανένας έξω από τον έλεγχο του λαού.
Κανένας χωρίς λογοδοσία των πεπραγμένων του στο λαό.
  • Η καθιέρωση ανώτατου ορίου συνολικής βουλευτικής θητείας, η υπέρβαση του οποίου θα συνεπάγεται αυτοδίκαια κώλυμα εκλογιμότητας. Και η κατάργηση των βουλευτικών προνομίων στην αποζημίωση, στη σύνταξη, στη συμμετοχή σε επιτροπές κλπ.
Ο βουλευτής δε θα είναι επάγγελμα. Δε θα είναι προνόμιο, αλλά λειτούργημα. Από το λαό για το λαό.
  • Τέλος στον άθλιο νόμο περί ευθύνης υπουργών. Τέλος στην ανισότητα απέναντι στο νόμο ανάμεσα στο Βουλευτή και τον απλό πολίτη. Δραστικός περιορισμός χρήσης της βουλευτικής ασυλίας, που θα χρησιμοποιείται μόνον σε περιπτώσεις πολιτικών διώξεων. Τα ποινικά αδικήματα υπουργών δεν θα έχουν πια χρόνο παραγραφής. θα μπορούν να διερευνηθούν οποτεδήποτε προκύψουν αποδεικτικά στοιχεία.
Στην περίπτωση που η Δικαιοσύνη διερευνά ποινικές υποθέσεις στις οποίες εμπλέκονται Υπουργοί, δεν θα αποστέλλεται ο φάκελος στη Βουλή, ώστε αυτή να αποφασίσει την πορεία της υπόθεσης.
Όπως αν διαπράξει ένα αδίκημα ένας φούρναρης ή ένας ελαιοχρωματιστής, δεν τον κρίνουν οι σύλλογοι των φουρνάρηδων και των ελαιοχρωματιστών αλλά η δικαιοσύνη, έτσι και με τους υπουργούς και τους βουλευτές, δε θα τους κρίνουν οι συνάδελφοί τους αλλά η δικαιοσύνη.
Η δικαιοσύνη που θα συνεχίζει κανονικά το έργο της και θα απαγγέλλει κατηγορίες, εφόσον θεμελιώνει ανάλογη άποψη.
  • Η ριζική αλλαγή του νόμου περί χρηματοδότησης των κομμάτων, με γνώμονα την απόλυτη διαφάνεια των οικονομικών τους και την διαφύλαξή τους ως θεσμών της κοινωνίας και όχι ως γραφειοκρατιών με ίδια συμφέροντα.
Το κράτος δε θα χρηματοδοτεί τα κόμματα αλλά θα αποζημιώνει μέρος των αποδεδειγμένων δαπανών τους.
Τα κόμματα αποτελούν θεμέλιο λίθο της δημοκρατίας. Δε θέλουμε κόμματα κρατικοδίαιτα. Αλλά κόμματα που να λειτουργούν με κανόνες δημοκρατίας και διαφάνειας. Για αυτό και πρέπει να τελειώσει αυτό το πανηγύρι διασπάθισης δημόσιου χρήματος μέσω τραπεζικού δανεισμού με υποθήκευση των υποτιθέμενων μελλοντικών κρατικών χρηματοδοτήσεων.
Το δικομματικό καρτέλ που σήμερα μας κυβερνά, χρωστά αθροιστικά στις τράπεζες που τις πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος κοντά στα 250 εκ ευρώ. Λεφτά που δε σκοπεύουν να επιστρέψουν. Αλλά θα τους αναγκάσουμε εμείς να τα επιστρέψουν.
  • Η ριζική αλλαγή της αρχιτεκτονικής της δημόσιας διοίκησης. Τρία επίπεδα διοίκησης: Κεντρικό Κράτος – Περιφέρειες – Δήμοι, με σαφώς προσδιορισμένες αρμοδιότητες και οικονομικά μέσα.
Η νέα αρχιτεκτονική θα επιχειρήσει μια βαθιά ανακατανομή πόρων και αρμοδιοτήτων προς «τα κάτω». Όσο περισσότερες εξουσίες, πόροι ή αρμοδιότητες κατευθύνονται προς τις Περιφέρειες και ιδιαίτερα τους Δήμους, τόσο το πολιτικό σύστημα θα γίνεται πιο δημοκρατικό, πιο συμμετοχικό και επιπλέον πιο αποτελεσματικό. Με την κατάργηση του Καλλικράτη και της μη αιρετής αποκεντρωμένης διοίκησης.
Με την καθιέρωση δυνατότητας τοπικών δημοψηφισμάτων και τη θεσμοθέτηση λαϊκών συνελεύσεων για κρίσιμα τοπικά ζητήματα με δεσμευτικό για τις αρχές χαρακτήρα. Και με την καθιέρωση της ανακλητότητας για όλους τους αιρετούς, κατόπιν αιτήματος του οικείου εκλογικού σώματος.
  • Η εμβάθυνση της διάκρισης μεταξύ δικαστικής και εκτελεστικής εξουσίας.
Ο Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος του ΣτΕ, του Αρείου Πάγου και του Ελεγκτικού Συνεδρίου θα εκλέγονται από Ειδικό Εκλεκτορικό Σώμα, με συμμετοχή της Ολομέλειας του αντίστοιχου δικαστηρίου, των Προεδρείων των Δικηγορικών Συλλόγων και των Καθηγητών Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου των δημόσιων ΑΕΙ της χώρας.
  • Η ίδρυση της Αρχής Εγγύησης της δημόσιας Περιουσίας – Υπηρεσιών.
Η συνταγματική απαγόρευση της ιδιωτικοποίησης του Νερού, του Ηλεκτρισμού και της ιδιωτικής εκμετάλλευσης των κοινόχρηστων, κοινόκτητων και κοινών αγαθών.
Τα άρθρα 16 και 24 του ισχύοντος Συντάγματος θα θωρακιστούν ακόμη περισσότερο απέναντι στις βλέψεις των ιδιωτικοποιήσεων.
Ορίζεται ότι οι κρατικές δαπάνες για υγεία, παιδεία, κατοικία θα εξαιρούνται από τον υπολογισμό των δημοσιονομικών ελλειμμάτων.
Και το κράτος θα παρέχει δωρεάν υπηρεσίες παιδείας, υγείας και περίθαλψης σε όλους ανεξαιρέτως τους κατοίκους της χώρας.
  • Η δημιουργία ενός σύγχρονου και δημοκρατικού τοπίου για την επικοινωνία και τα ΜΜΕ στην Ελλάδα.
Στόχοι μας :
Η ίση πρόσβαση όλων σε όλες τις διαθέσιμες πηγές πληροφόρησης.
Η κατοχύρωση του δικαιώματος δίκαιης και ισότιμης μεταχείρισης των πολιτών και των κοινωνικών οργανώσεων από όλα τα ΜΜΕ.
Η Αποκατάσταση όσων θίγονται από τα ΜΜΕ, η προστασία όσων βρίσκονται σε δίκη.
Η Δραστική καταπολέμηση του ρατσισμού και της ξενοφοβίας στα ΜΜΕ.
  • Θα προχωρήσουμε επίσης σε επαναχάραξη του χάρτη λειτουργίας των ΜΜΕ. Με αδειοδότηση των ραδιοτηλεοπτικών σταθμών από μηδενική βάση και με τήρηση όλων των νόμιμων προϋποθέσεων και με αυστηρά κριτήρια.
Στόχος μας να βάλουμε επιτέλους τέλος στη ΔΙΑΠΛΟΚΗ οικονομικής και πολιτικής εξουσίας μέσω των μίντια. Στόχος μας να ενισχύσουμε τα πραγματικά δημόσια ραδιοτηλεοπτικά μέσα. Επαναλειτουργώντας την ΕΡΤ. Για όλους τους πολίτες και όλες τις πολιτικές απόψεις και πολιτιστικές προτιμήσεις.
Τέλος
Έχει ανοίξει συζήτηση σχετικά με το αν θα εκλέγεται ή όχι απευθείας από το λαό ο ΠτΔ.
Όπως κατανοήσατε οποιαδήποτε πρόταση που δίνει περισσότερη δύναμη και δυνατότητα επιλογής στο λαό είναι για μας συζητήσιμη.
Εντούτοις η πρόταση αυτή, ξεκομμένη από τις αλλαγές και τις τομές που μόλις παρουσιάσαμε, χωρίς θεσμικά αντίβαρα, χωρίς την ενδυνάμωση του Κοινοβουλίου, καθώς και των αμεσοδημοκρατικών θεσμών παραγωγής πολιτικής, θα οδηγήσει στην ακόμα μεγαλύτερη συγκεντροποίηση της εκτελεστικής εξουσίας και στην αυτονόμησή της από διαδικασίες κοινωνικού, κοινοβουλευτικού ή νομοθετικού ελέγχου.
Απεναντίας η πρόταση αυτή θα είχε σαφές χαρακτήρα ενίσχυσης της λαϊκής ετυμηγορίας, μόνο στο βαθμό που θα είχε υλοποιηθεί μια ριζικά διαφορετική αρχιτεκτονική του πολιτικού συστήματος.
Με δυο λόγια μόνον αν υλοποιηθεί το σύνολο των προτεινόμενων αμεσοδημοκρατικών τομών και θεσμικών ισορροπιών που έχουμε περιγράψει με τις 11 προτάσεις, η άμεση εκλογή Προέδρου θα έπαιρνε το χαρακτήρα ενός θεσμού ενταγμένου σε μια «αμεσο-δημοκρατική» δομή παραγωγής αποφάσεων.
Και υπ' αυτήν την έννοια, τότε θα αποτελεί μια πρόταση, μια σκέψη που εντάσσεται στο προβληματισμό και στη στρατηγική μας για τις αναγκαίες αλλαγές στο πολιτικό σύστημα και τους θεσμούς του.

Από .......  iefimerida

Παρασκευή 28 Ιουνίου 2013

Κατέρρευσε ο Αντώνης Σαμαράς κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο συνέδριο της ΝΔ

Αναρτήθηκε από ........  energoipoliteskv.blogspot.com


-”Συγνώμη, δεν νιώθω καλά, πρέπει να κάτσω για δύο λεπτά” είπε από το βήμα του συνεδρίου
- Η ομιλία διεκόπη για λίγα λεπτά
- Συνεργάτες του και γιατροί έτρεξαν κοντά του ενώ εκείνος ήταν ημιλιπόθυμος
- Σύμφωνα με τη σύζυγό του τις τελευταίες ημέρες τον ταλαιπωρούσε ίωση
- Δείτε ΦΩΤΟ και ΒΙΝΤΕΟ απο τη στιγμή που ο πρωθυπουργός σταμάτησε την ομιλία του

Κι ενώ ο πρωθυπουργός βρισκόταν στο βήμα του συνεδρίου της ΝΔ, ξαφνικά ζήτησε συγγνώμη και διέκοψε την ομιλία του.

“Συγγνώμη δεν νιώθω καλά, πρέπει να κάτσω για δύο λεπτά” είπε ο πρωθυπουργός και κατέβηκε από το βήμα.



Ο πρωθυπουργός κατευθύνθηκε προς το πάνελ και κατέρρευσε.








Η σύζυγός του, γιατροί και συνεργάτες του έτρεξαν κοντά του και του πρόσφεραν ζάχαρη και πορτοκαλάδα. Λίγα λεπτά αργότερα ο πρωθυπουργός συνήλθε και ανέβηκε πάλι στο βήμα. "Στους αγώνες δεν πέφτουμε, μένουμε όρθιοι" είπε και συνέχισε την ομιλία του.



Σύμφωνα με τη σύζυγό του, μια ίωση γαστρεντερίτιδας τον ταλαιπωρούσε τις τελευταίες ημέρες.


ΦΩΤΟ EUROKINISSI


Από ......... newsit

Η διακοπή ομιλίας Σαμαρά

Αναρτήθηκε από ......... energoipoliteskv.blogspot.com

Τα καλύτερα των δελτίων

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com

Ομιλία Σαμαρά

Αναρτήθηκε από ........ energoipoliteskv.blogspot.com


 

Πέμπτη 27 Ιουνίου 2013

Βραδυφλεγής βόμβα για τους Σαμαρά-Βενιζέλο ο αργόσυρτος Καψής Που θα βρει 3 μήνες η κυβέρνηση για να του δώσει;

Αναρτήθηε από...... energoipolieskv.blgspot.com

Πιο αργόσυρτος και από τον αργό θάνατο ο Παντελής Καψής, έχοντας συνηθίσει στους ρυθμούς χελώνας των παρωχημένων μαγαζιών όπως ο ΔΟΛ και ο ΠΗΓΑΣΟΣ.

Αν είναι να χρειάζεται 3 μήνες για να βάλει μπροστά την νέα ΕΡΤ καλύτερα να του πληρώσουμε 12 μισθούς και να τον στείλουμε διακοπές στη Χονολούλου.
Η ρήση στην βράση κολλάει το σίδερο ισχύει απόλυτα στην περίπτωση της ΕΡΤ και μόνο με κινήσεις- αστραπή μπορεί να ξαναβγεί στον αέρα η νέα δημόσια τηλεόραση.

Οι 3 μήνες που ζήτησε ο Καψής, το μόνο που θα του εξασφαλίσουν είναι να «σαπίσει» ο ίδιος και να καεί στο ζέσταμα καθώς θα σκάνε στο τηλέφωνό του πάσης φύσεως ρουσφέτια και εκβιασμοί από άτομα και εταιρείες παραγωγής.
Σήμερα κιόλας να βάλει μπρος μια διαδικασία αξιολόγησης του ανθρώπινου δυναμικού της παλαιάς ΕΡΤ με  αυστηρά-έως θανάτου-κριτήρια, όπως είναι η εργατικότητα, το βιογραφικό, το ήθος και η αφοσίωση στην δημόσια τηλεόραση η οποία αποκλείει διπλοθεσίτες και άλλους κηφήνες.

Η νέα δημόσια τηλεόραση πρέπει να λειτουργήσει το αργότερο ως τις 15 Αυγούστου, για να μην πούμε ακριβώς εκείνη τη μέρα. Σε 45 μέρες από σήμερα.
Θα πρέπει να γνωρίζει ο Καψής ότι η κυβέρνηση δεν έχει 3 μήνες για να του δώσει. Αλλά ακόμη κι αν διέθετε άπλετο χρόνο ο ίδιος όφειλε να αποδείξει ότι είναι καλός και κυρίως γρήγορος μανατζαρέος.

Αντίπαλος της Ελλάδας, περισσότερο και από το χρέος και την Τρόικα, είναι ο χρόνος.

Ακου 3 μήνες. Ο ίδιος ο Καψής έπρεπε να έχει ήδη αρπάξει τον ταύρο από τα κέρατα. Αν δεν το κάνει το πιο πιθανό είναι στο τέλος να τον πάρουν με τις πέτρες.
 Και κάτι τελευταίο: Toυ συνιστούμε να κρατήσει από την εμπειρία του σαν στέλεχος του ΔΟΛ το κάζο που τους έκανε ο Αναστασιάδης με το «Πρώτο Θέμα». Ο Θέμος- τον οποίο δεν λες και ευκίνητο- τους πήρε το σκαλπ βγάζοντας μια εφημερίδα της οποίας χρόνια τώρα τρώνε την σκόνη ο Ψυχάρης και ο Μπόμπολας.
 Κι αυτό γιατί τόσο στο ΔΟΛ όσο και στην ΠΗΓΑΣΟ μέχρι να κουνήσουν το ένα πόδι, βρώμισε το άλλο. Μ΄αυτή την λογική εμποτισμένος ο Παντελής Καψής οδηγείται σε αυτοχειρία και αποτελεί μία από τις βραδυφλεγείς βόμβες για τους Βενιζέλο-Σαμαρά...

Από......  kourdistoportocali

Πώς έπρεπε να "χρεοκοπήσει" η Ελλάδα

Αναρτήθηκε από ...... energoipolitekv.blogspo.com


του Komal Sri Kumar
 
Το mea culpa του ΔΝΤ και η ανάγκη να υπάρξει... chapter 11 και για τα κράτη. Οι συνταγές του ΔΝΤ στις προηγούμενες κρίσεις, τα νέα δεδομένα και τι πραγματικά χρειάζονταν η Ελλάδα. 
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο έχει παραδεχτεί ότι διέπραξε σοβαρά λάθη στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκε την ελληνική διάσωση το Μαϊο του 2010.
Στο mea culpa που εξέδωσε αυτό το μήνα, ανέφερε ότι με την παροχή χρηματοδότησης ως αντάλλαγμα για τα μέτρα λιτότητας, υποτίμησε τις αρνητικές επιπτώσεις στην ελληνική οικονομία. Το χρέος έπρεπε να είχε αναδιαρθρωθεί νωρίτερα και να μειωθεί σε επίπεδο που θα επέτρεπε την μακροπρόθεσμη εξυπηρέτηση του.

Το ΔΝΤ δεν έπρεπε να βρεθεί προ εκπλήξεων. Η βαθιά ύφεση στην Ελλάδα και η επιδείνωση των δεικτών του χρέους ήταν προβλέψιμα αποτελέσματα. Το Δεκέμβριο του 2010 είχα ταχθεί σε αυτήν εδώ την στήλη υπέρ της μείωσης του χρέους αντί για την παροχή ρευστότητας από την τρόικα του ΔΝΤ, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Αλλά αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που το ΔΝΤ υποκύπτει σε αυτό το λάθος. Χρειάστηκαν εφτά χρόνια, από το 1982 όταν ξέσπασε η κρίση στο Μεξικό, μέχρι το 1989 όταν εφαρμόστηκε το Σχέδιο Μπρέιντι, προτού η Λατινική Αμερική κερδίσει το όφελος της μείωσης του χρέους, των χαμηλότερων επιτοκίων και των μετατρέψιμων ομολόγων. Η καθυστέρηση είχε σαν αποτέλεσμα μια "χαμένη δεκαετία" για την περιοχή όσον αφορά την οικονομική ανάπτυξη και την απασχόληση.

Και τον Ιανουάριο του 1999, το ΔΝΤ δήλωσε ότι στην απάντηση του στην Ασιατική κρίση, δεν είχε υπολογίσει σωστά το μέγεθος της ύφεσης στην Ταϊλάνδη, την Νότιο Κορέα και την Ινδονησία. Το πνεύμα και τα συμπεράσματα της ανακοίνωσης ήταν παρόμοια με την απολογία αυτού του μήνα.

Υπάρχει μια κοινή συνισταμένη στα λάθη αυτά. Το ΔΝΤ παραδοσιακά καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το πρόβλημα έγκειται στην έλλειψη ρευστότητας, όταν στην πραγματικότητα οι κρίσεις ενέχουν πάντα την απώλεια πιστοληπτικής αξιοπιστίας. Το Μεξικό τη δεκαετία του 1970, η Ρωσία και η Ασία στα μέσα της δεκαετίας του 1990 και η Ελλάδα στα χρόνια πριν την κρίση του 2009, δανείστηκαν τεράστια ποσά τα οποία δεν μπορούσαν να αποπληρώσουν.

Στην περίπτωση της Ελλάδας, η πρόβλεψη του ΔΝΤ ότι ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ θα αυξηθεί πάνω από το 120% το 2020 – επίπεδο που παραμένει επικίνδυνα υψηλό – παρά το οικονομικό πακέτο της τρόικας, θα έπρεπε να είχε σημάνει συναγερμό. Αλλά το ΔΝΤ προχώρησε κανονικά με το πρόγραμμα.

Η οικονομική βοήθεια της τρόικα επέτρεψε στις ξένες τράπεζες να συνεχίσουν να αποτιμούν τα δάνεια στο άρτιο και να αποφύγουν τις απώλειες για τα ομόλογα που είχαν στην κατοχή τους. Επίσης, οι στόχοι για τις τράπεζες και τους Έλληνες πολίτες ήταν διαφορετικοί. Ενώ το πραγματικό ΑΕΠ ήταν 17% χαμηλότερο το 2012 από ότι το 2009, έναντι πρόβλεψης του ΔΝΤ για πτώση 5,5%, τα επίσημα δάνεια διάσωσης επέτρεπαν στην ελληνική κυβέρνηση να πληρώνει τους ιδιώτες δανειστές.

Την ίδια ώρα, η διαδικασία της διάσωσης αποθάρρυνε νέους ιδιώτες επενδυτές να καλύψουν το χρηματοδοτικό κενό, καθώς γνώριζαν ότι τα δάνεια δεν θα κάλυπταν την ονομαστική τους αξία. Η αγορά τονώθηκε πλασματικά από την στήριξη της τρόικα, αποστερώντας την Ελλάδα από την σημαντική πηγή χρηματοδότησης των ιδιωτών επενδυτών.

Στο εγχώριο μέτωπο, η ελληνική οικονομία έπεσε σε ένα καθοδικό φαύλο κύκλο. Με τις ιδιωτικές πιστωτικές αγορές να έχουν σταματήσει να λειτουργούν, οι περικοπές στις κυβερνητικές δαπάνες και οι μειώσεις στην απασχόληση έπρεπε να είναι μεγαλύτερες από ότι αν είχε μειωθεί το χρέος. Το ΑΕΠ υποχώρησε περισσότερο από τις προβλέψεις και ο λόγος του χρέους ήταν χειρότερος.

Θα μπορούσε η Ελλάδα να είχε αποφύγει αυτή την εξέλιξη ; Αν οι δανειστές είχαν αναγκαστεί να δεχθούν γρήγορα απώλειες στα δάνεια τους, η ιστορία μπορεί να είχε τελειώσει διαφορετικά. Νέοι επενδυτές θα είχαν προσφέρει κεφάλαια με καλύτερες αποτιμήσεις και το κούρεμα στα υπάρχοντα δάνεια θα μείωνε το λόγο του χρέους. Επίσης, η κεφαλαιακή δομή της Ελλάδα θα είχε βελτιωθεί, καθώς οι εισροές κεφαλαίων θα αντικαθιστούσαν το μειούμενο χρέος. Η αυξανόμενη εξάρτηση από το χρέος από τότε που η Ελλάδα έγινε μέλος της ευρωζώνης το 2001, ήταν μια από τις βασικές αιτίες της κρίσης.
Γενικότερα, η εμπειρία του ΔΝΤ με τις αναδιαρθρώσεις χρέους τις τελευταίες τρεις δεκαετίες δείχνει την ανάγκη για μια διαδικασία μείωσης του κρατικού χρέους ανάλογη με το άρθρο 11 του πτωχευτικού κώδικα των ΗΠΑ. Ο προτεινόμενος κώδικας πρέπει να αντικαταστήσει το υφιστάμενο σύστημα, υπό το οποίο οι δανειστές αποφεύγουν τις απώλειες, ενώ καταβαραθρώνεται το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων.

Όταν θα παρατηρείται επιδείνωση στους δείκτες – μια αύξηση στο λόγο του χρέους προς το ΑΕΠ, επίμονα υψηλά ελλείμματα τρεχουσών συναλλαγών, μεγάλη αποδυνάμωση του νομίσματος – το χρέος θα αρχίζει να συναλλάσσεται με έκπτωση από την ονομαστική του αξία. Τότε οι πιστωτές και οι κυβερνήσεις θα πρέπει να συζητούν πάνω σε διαδικασίες για τη διαχείριση του χρέους.

Αυτός είναι ο μηχανισμός της αγοράς που πρέπει να καθορίζει τις οικονομικές μεταρρυθμίσεις που θα εφαρμόσουν οι κυβερνήσεις για την προσέλκυση κεφαλαίων και όχι η πανίσχυρη τρόικα.
Όπως και στις χρεοκοπίες εταιρειών, η προτεινόμενη διαδικασία θα προκαλέσει μια σύμπτωση συμφερόντων μεταξύ των δανειστών και των υπερχρεωμένων κυβερνήσεων. Κάποιοι δανειστές μπορεί να επιλέξουν την μετατροπή δανείων σε μετοχές, ενώ κάποιοι άλλοι μπορεί να τα κρατήσουν, ελπίζοντας ότι θα αυξηθεί η αξία τους. Όλα τα μέρη θα επωφεληθούν από την γρήγορη επανεκκίνηση της οικονομικής ανάπτυξης.

Εν συντομία, η παραδοχή του ΔΝΤ για τα λάθη του, θα έχει θετικό αντίκτυπο αν δημιουργηθεί μια νέα δομή διαχείρισης κρίσεων που θα περιορίζει την οικονομική πτώση και ευθυγραμμίζει καλύτερα τα συμφέροντα των διάφορων εμπλεκομένων μερών μέσα από μια γρήγορη εισαγωγή του μηχανισμού της αγοράς.

 * Πρόεδρος της Sri-Kumar Global Strategies

Κι όμως από... πασόκο γλύτωσε ο Σταϊκούρας!

Aναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com



Αλλιώς τα περίμεναν οι περισσότεροι στο ΠΑΣΟΚ τα πράγματα με τον ανασχηματισμό, ο οποίος αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση στα στελέχη του, αν και είναι σαφές ότι ο Ευάγγελος Βενιζέλος βγαίνει από τη διαδικασία ενισχυμένος. Η κυρίαρχη αίσθηση είναι ότι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ διαπραγματεύτηκε αποτελεσματικά για τον προσωπικό του ρόλο, που ασφαλώς δίνει και ένα στίγμα για το ρόλο και του κόμματος στη νέα κυβέρνηση, ωστόσο δεν κατάφερε να πετύχει και ό,τι καλύτερο για τα στελέχη του, που ανέμεναν καλύτερες και περισσότερα θέσεις στο νέο σχήμα, αλλά και γενικά πιο προσεκτικές επιλογές σε πρόσωπα και από πλευράς ΝΔ.

Ο περιορισμός τελικά μόνο σε τέσσερα υπουργεία, δυο θέσεις αναπληρωτών και συνολικά 11 μελών, δεν ανταποκρίνονται στην αναλογία δύο προς ένα, που είχε κυκλοφορήσει κάποια στιγμή ως συμφωνημένος συσχετισμός στο νέο σχήμα ανάμεσα σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.
Προβληματισμός υπάρχει διάχυτος στο ΠΑΣΟΚ και για το «σκληρό» γαλάζιο προφίλ, που εκπέμπει κατά πολλούς το νέο σχήμα. «Είναι μια δεξιά κυβέρνηση με άρωμα ΠΑΣΟΚ» σημείωνε χαρακτηριστικά έμπειρο στέλεχος.

Ενδεικτικό της μη ευρείας εμπιστοσύνης, που είχε η διαδικασία του ανασχηματισμού, είναι και το γεγονός ότι προβεβλημένα και ικανά στελέχη αρνήθηκαν να αναλάβουν κυβερνητικό πόστο:
Ο Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας Θάνος Μωραΐτης αρνήθηκε με ευγενικό τρόπο στην πρόταση, που του έκανε ο ίδιος ο κ. Βενιζέλος για θέση υφυπουργού Εργασίας, ενώ ο Φίλιππος Σαχινίδης, που βολιδοσκοπήθηκε την Κυριακή από τη διευθύντρια του γραφείου του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Χριστίνα Μανωλοπούλου για θέση αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, με αρμοδιότητα τα έσοδα, δεν μπήκε καν στη συζήτηση.
Τα δύο δραστήρια στελέχη, όπως και άλλοι εντός του Κινήματος πιθανόν να αποτελέσουν πλέον έναν δυναμικό πόλο εσωκομματικής αντιπολίτευσης, καθώς έχουν επιμόνως διαφοροποιηθεί με επιλογές της ηγεσίας και ιδίως με δεξιόστροφες πολιτικές.

Έκπληξη όμως αποτέλεσε και η μη υπουργοποίηση του Πάρι Κουκουλόπουλου, ο οποίος προοριζόταν για το υπουργείο Εσωτερικών. Επειδή όμως ο συμβολισμός της παραχώρησης στο ΠΑΣΟΚ και του υπουργείου Εξωτερικών και εκείνο του Εσωτερικών, θεωρήθηκε αρνητικός για τον Αντώνη Σαμαρά, ο κ. Κουκουλόπουλος βρέθηκε στο δίλημμα να είναι αναπληρωτής του Γιάννη Μιχελάκη, ή να αρνηθεί. Προτίμησε το δεύτερο, εξέλιξη,  που έφερε τον Λεωνίδα Γρηγοράκο σε θέση υφυπουργού, παρότι δεν ήταν στα αρχικά σχέδια του κ. Βενιζέλου.

Μυστήριο πάντως καλύπτει και τη μη υπουργοποίηση του Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου, ενός εκ των πιο στενών συνεργατών του κ. Βενιζέλου. Ο νεαρός βουλευτής δηλώνει ικανοποιημένος από τη θέση του εκπροσώπου τύπου, που αναλαμβάνει στο ΠΑΣΟΚ, ωστόσο είναι πιθανόν ο κ. Βενιζέλος να προτίμησε να μην τον προωθήσει στην κυβέρνηση, γιατί εσχάτως ο κ. Κωνσταντινόπουλος είχε ασκήσει δριμεία κριτική στον κ. Σαμαρά για σειρά θεμάτων.

Με επιφύλαξη τέλος βλέπουν τον εναγκαλισμό με τον κ. Σαμαρά και τη ΝΔ τμήματα του ΠΑΣΟΚ, που θεωρούν ότι δεν μπορεί να υπάρξει με τη σημερινή, αναξιόπιστη και ακροδεξιών τάσεων, όπως λένε, ηγεσία της ΝΔ ένας κοινός τόπος.

Ποιοι είναι οι «10» του ΠΑΣΟΚ που καλούνται να συνεργαστούν, να αποφασίσουν, αλλά και να... προφυλάξουν το κομματικό DNA
Eύθραυστες ισορροπίες καλούνται να κρατήσουν οι δέκα του ΠΑΣΟΚ που στελεχώνουν τη νέα, δικομματική πλέον, κυβέρνηση. Την ίδια στιγμή, με τις τελευταίες δημοσκοπήσεις να τοποθετούν το ΠΑΣΟΚ κοντά στο όριο του 4%, επιφορτίζονται και με τον δύσκολο ρόλο να αναστηλώσουν την εικόνα και το κύρος του κόμματος.

Σε μια περίοδο που πολλά από τα φλέγοντα θέματα πρώτης προτεραιότητας που έχει θέσει η Τρόϊκα χρήζουν αποφάσεων «εδώ και τώρα», οι 10 του ΠΑΣΟΚ (προεξάρχοντος του Ε. Βενιζέλου) καλούνται να συνεργαστούν, να αποφασίσουν, αλλά και να... προφυλάξουν το κομματικό DNA που σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να έρχεται σε αντίθεση με τα όσα πρέπει να γίνουν...

Ομολογουμένως δύσκολο και ενίοτε... ριψοκίνδυνο το έργο τους.

Οι «δέκα του ΠΑΣΟΚ» είναι: Ευάγγελος Βενιζέλος: Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και υπουργός Εξωτερικών, Φώφη Γεννηματά: αναπληρώτρια υπουργός Εθνικής Αμυνας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης , Μιχάλης Χρυσοχοΐδης: Υπουργός υποδομών και Δικτύων, Γιάννης Μανιάτης: Υπουργός Περιβάλλοντος, Συμεών Κεδίκογλου: Υφυπουργός Παιδείας , Λεωνίδας Γρηγοράκος: Αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών , Βασίλης Κεγκέρογλου: Υφυπουργός Εργασίας, Παντελής Καψής: Υφυπουργός αρμόδιος για τη Δημόσια Τηλεόραση 
Enikos.gr

Από 30 δήμους ξεκινάει η διαθεσιμότητα

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com


Σε 30 δήμους επικεντρώνεται , σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, το «ενδιαφέρον» των υπουργείων Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Εσωτερικών αναφορικά με τη διαθεσιμότητα των 12.500 υπαλλήλων.

Πρόκειται για δήμους οι οποίοι αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και έχουν πλεονάζον προσωπικό το οποίο μέσω της διαθεσιμότητας είτε θα μετακινηθεί σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου (το πιθανότερο) ή γειτονικούς δήμους που παρουσιάζουν ελλείψεις (το λιγότερο πιθανό), ενώ οι υπόλοιποι θα απομακρυνθούν από το δημόσιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για τους δήμους: Αθηναίων, Θεσσαλονίκης, Πειραιά, Πατρέων, Ρόδου, Αχαρνών, Φυλής, Βύρωνα, Τρικκαίων, Αμαρουσίου, Αιγάλεω, Πεύκης–Λυκόβρυσης, Αλίμου, Αργυρούπολης-Ελληνικού, Ασπροπύργου, Περάματος, Λέσβου, Ηγουμενίτσας, Ιωαννιτών, Πρεβέζης, Καρδίτσας, Βόλου, Λαρισαίων,  Εορδαίας, Βέροιας, Σιντικής, Χανίων, Λουτρακίου-Αγίων Θεοδώρων, Τρίπολης και Φαιστού.
Σ’ αυτούς αναμένεται να προστεθούν και άλλοι οι οποίοι αντιμετωπίζουν επίσης οικονομικά προβλήματα ή έχουν πλεονάζον προσωπικό αλλά σε μικρότερο βαθμό.

5.000 δημοτικοί υπάλληλοι σε καθεστώς διαθεσιμότητας  

Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, οι δημοτικοί υπάλληλοι που θα αποτελέσουν ένα μεγάλο τμήμα των 12.500 «διαθέσιμων» θα είναι περίπου 5.000, ενώ άλλοι τόσοι θα είναι οι εκπαιδευτικοί.
Θα ακολουθήσουν στη δεύτερη φάση των υπόλοιπων 12.500 υπάλληλων που πρόκειται να ενταχθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου 2013 ακόμη 2.000 υπάλληλοι περιφερειών, αποκεντρωμένων διοικήσεων αλλά και του υπουργείου Εσωτερικών.


14 ΟΤΑ σε «πιλοτική» αξιολόγηση
Να σημειωθεί ότι ήδη έχουν ενταχθεί εθελοντικά στο πρόγραμμα πιλοτικής αξιολόγησης δομών και υπηρεσιών 14 ΟΤΑ: οι δήμοι Αθηναίων, Αμφιλοχίας, Έδεσσας, Θεσσαλονίκης, Καλλιθέας, Λαρισαίων, Λευκάδας, Λεβαδέων, Λίμνης Πλαστήρα, Σκύρου, Κω και οι περιφέρειες Αττικής, Δυτικής Ελλάδας και Δυτικής Μακεδονίας.

Από ..........   aftodioikisi