Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

Αγιασμός και πρόταση ψήφου εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση, στην πρώτη της νέας Συνόδου της Βουλής

Αναρτήθηκε από .......  energoipoliteskv.blogspot.com



   Με την καθιερωμένη τελετή του αγιασμού, ξεκίνησε τις εργασίες της η Γ΄ Σύνοδος της ΙΕ Περιόδου της Βουλής...


Πρόκειται για μια από τις κρισιμότερες Συνόδους αυτής της βουλευτικής Περιόδου, με δεδομένο το γεγονός ότι μέσα στην παρούσα σύνοδο, το 2015, εκκινεί τυπικά η διαδικασία εκλογής νέου Προέδρου της Δημοκρατίας.

Το στίγμα της φάσης στην οποία εισέρχεται η παρούσα βουλευτική περίοδος, δίνει η πρόταση του πρωθυπουργού για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση, πρόταση που έφτασε στο γραφείο του Προέδρου της Βουλής Βαγγέλη Μεϊμαράκη πριν ακόμη ξεκινήσει η τελετή του αγιασμού.
Με βάση όσα ορίζει το Σύνταγμα και ο Κανονισμός, η συζήτηση της πρότασης εμπιστοσύνης ξεκινά την Τετάρτη, προκειμένου να ολοκληρωθεί τα μεσάνυχτα της Παρασκευής με την ψηφοφορία για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης.

Η πρόταση υπογράφεται από τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά και αναφέρει τα εξής: «Αγαπητέ Πρόεδρε, Καταθέτω πρόταση εμπιστοσύνης της Κυβέρνησης σύμφωνα με τα άρθρα 84 παρ. 1 του Συντάγματος και 141 παρ. 4 του Κανονισμού της Βουλής. Ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς».

Ο κ. Μεϊμαράκης ανακοίνωσε την πρόταση εμπιστοσύνης αμέσως μετά την τελετή του αγιασμού και ενημέρωσε το Σώμα ότι αύριο συνέρχεται η Ολομέλεια για την εκλογή Γραμματέων και Κοσμητόρων και στη συνέχεια έλυσε τη συνεδρίαση. 

Ο αγιασμός
Με την έναρξη της συνεδρίασης ανακοινώθηκε από τον Πρόεδρο της Βουλής Βαγγέλη Μεϊμαράκη το Προεδρικό Διάταγμα για τη λήξη της Β΄ Συνόδου της ΙΕ Περιόδου Προεδρευομένης Περιόδου Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας.

Αμέσως μετά, τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο και τα μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου συνόδευσε στην αίθουσα ο Α΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής, Ιωάννης Τραγάκης.
Το προεδρείο της Βουλής, ο πρωθυπουργός, τα μέλη της κυβέρνησης και οι βουλευτές υποδέχθηκαν όρθιοι τον αρχιεπίσκοπο και τα μέλη της ΔΙΣ και στη συνέχεια έλαβε χώρα η τελετή του αγιασμού.

«Καλή και πολλή εργασία με τη φώτιση και σύνεση του Θεού για έργα ειρηνικά και καρποφόρα» ευχήθηκε ο αρχιεπίσκοπος αμέσως μετά τη λήξη της τελετής και προτού η Διαρκής Ιερά Σύνοδος αποχωρήσει από την αίθουσα της Ολομέλειας.
 
ΑΜΠΕ 

ΠΡΟΣΟΧΗ! ΕΤΣΙ μπορούμε να βγούμε από την ΚΡΙΣΗ και ΔΕΝ το κάνουν! Θα πάθετε ΣΟΚ από τα νούμερα! ΔΕΙΤΕ πόσα “τσεπώνουν” κάθε χρόνο Στουρνάρας, Χαρδούβελης, Ζανιάς και λοιποί… (ΒΙΝΤΕΟ “ΜΑΚΕΛΕΙΟ5″)

Αναρτήθηκε από ........ energoipoliteskv.blogspot.com

 ΔΕΙΤΕ τι μισθό, μπόνους και χρήματα από μελέτες “τσεπώνουν” κάθε χρόνο οι δοσίλογοι που μας έχουν ξετινάξει…

Θα πάθετε εγκεφαλικό από τα νούμερα που θα ακούσετε…

 


 Από ....... makeleio

Ομιλία του Αλέξη Τσίπρα στο 3ο Φεστιβάλ νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com


 

Η νέα Κεντρική Επιτροπή της ΔΗΜΑΡ [λίστα]


Αναρτήθηκε από ........  energoipoliteskv.blogspot.com



Ανακοινώθηκαν το μεσημέρι από την Εφορευτική Επιτροπή τα ονόματα των μελών της νέας Κεντρικής Επιτροπής της ΔΗΜΑΡ που αναδείχθηκε από το 3ο Συνέδριο του κόμματος.

Αριθμεί 109 μέλη και μετέχουν, τόσο ο πρόεδρος του κόμματος, Φώτης Κουβέλης αλλά και ο συνυποψήφιος για την προεδρία, Δημήτρης Λουκάς.

Σημειωτέον δε, ότι εξελέγησαν τόσο ο Νίκος Τσούκαλης, όσο και η Μαρία Γιαννάκη που ήταν οι μόνοι εκ των βουλευτών που έθεσαν υποψηφιότητα στο ανώτατο όργανο του κόμματος.

Η σειρά όσων εξελέγησαν:

1 ΘΕΟΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ 432
2 ΧΑΤΖΗΣΩΚΡΑΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ 379
3 ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ ΝΙΚΟΣ 358
4 ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΣΑΚΗΣ 348
5 ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ 336
6 ΒΑΛΝΤΕΝ ΣΩΤΗΡΗΣ 314
7 ΣΙΑΚΑΝΤΑΡΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 313
8 ΚΟΥΒΕΛΗ ΜΑΡΙΑ 309
9 ΑΜΟΙΡΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ 291
10 ΠΡΟΒΑΤΑΣ ΦΩΤΗΣ 278
11 ΜΑΧΑΙΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ 277
12 ΜΑΛΕΛΗΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ 276
13 ΚΛΑΥΔΙΑΝΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ 267
14 ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ 266
15 ΜΑΥΡΟΚΕΦΑΛΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ 264
16 ΤΣΑΜΟΥΡΓΚΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 262
17 ΚΑΚΟΥΛΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ 254
18 ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗ ΜΑΡΙΑ 251
19 ΜΠΟΥΡΝΟΒΑ ΕΥΓΕΝΙΑ 246
20 ΦΩΤΕΙΝΟΣ ΘΡΑΣΟΣ 242
21 ΚΑΛΛΙΠΟΛΙΤΗ ΔΩΡΑ 222
22 ΔΑΡΣΙΝΟΣ ΤΑΣΟΣ 219
23 ΜΠΟΥΛΜΠΑΣΑΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 218
24 ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ 217
25 ΣΠΙΓΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ 216
26 ΖΟΡΚΑΔΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ 215
27 ΧΑΛΑΖΩΝΙΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ 213
28 ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ 212
29 ΤΣΙΤΗΛΟΥ ΣΟΝΙΑ 209
30 ΓΑΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ 207
31 ΖΑΨΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 201
32 ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΠΑΝ ΠΑΝ) 198
33 ΣΠΙΛΑΝΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ 196
34 ΣΚΟΠΟΥΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ 194
35 ΓΚΟΡΟΥ ΑΘΗΝΑ 191
36 ΚΑΡΑΤΕΓΟΣ ΚΩΣΤΑΣ 187
37 ΤΡΑΙΦΟΡΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ 187
38 ΤΣΟΥΚΝΙΔΑΣ ΑΡΗΣ 184
39 ΜΩΡΟΥ ΙΣΜΗΝΗ 182
40 ΜΕΛΦΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ 179
41 ΚΑΡΑΚΙΚΕΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ 174
42 ΠΑΓΚΑΛΟΥ ΕΦΗ 174
43 ΒΑΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΜΠΑΜΠΗΣ 172
44 ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΟΝΗΣ 172
45 ΣΧΕΤΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ 169
46 ΑΡΑΒΟΥ-ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ ΣΟΦΙΑ 167
47 ΚΑΡΑΝΤΖΟΛΑ ΕΛΕΝΗ 166
48 ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΤΑΚΗΣ 166
49 ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ 163
50 ΠΕΤΡΑΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ 162
51 ΔΑΒΒΕΤΑΣ ΝΙΚΟΣ 160
52 ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ 158
53 ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ 158
54 ΠΟΛΥΜΕΡΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ 158
55 ΑΡΧΟΝΤΑΚΗΣ ΚΩΣΤΑΣ 152
56 ΠΑΠΠΑΣ ΚΩΣΤΑΣ 150
57 ΚΟΛΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ 146
58 ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ 146
59 ΓΟΥΡΓΟΥΡΗ ΦΑΝΗ 145
60 ΒΕΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 143
61 ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΙΩΤΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ 143
62 ΠΑΛΑΜΑΡΙΖΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 139
63 ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ ΜΑΝΟΣ 137
64 ΑΡΣΕΝΗ ΤΖΕΝΥ 136
65 ΜΟΒΣΕΣΙΑΝ ΧΑΡΗΣ 136
66 ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΠΟΛΥΔΕΥΚΗΣ 135
67 ΜΠΙΤΟΥΝΗ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ 134
68 ΚΑΡΑΚΙΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ 133
69 ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΕΝΕΛΑΟΣ 133
70 ΣΚΙΑΔΑΣ ΝΙΚΟΣ 133
71 ΦΩΤΕΙΝΟΣ ΝΙΚΟΣ 133
72 ΚΟΥΤΡΟΥΚΗΣ ΚΩΣΤΑΣ 127
73 ΚΟΥΡΑΚΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ 125
74 ΚΩΛΛΕΤΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ 125
75 ΤΖΑΝΕΤΟΥΛΑΚΟΣ ΗΛΙΑΣ 125
76 ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΑΝΔΡΙΑΝΑ 125
77 ΑΓΓΕΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ 123
78 ΦΩΤΙΑΔΗΣ ΖΑΦΕΙΡΗΣ 123
79 ΜΙΧΑΛΑΚΕΑ ΑΘΗΝΑ-ΧΡΙΣΤΙΝΑ 118
80 ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΤΑΚΗΣ 117
81 ΒΛΑΧΟΣ ΜΑΡΚΟΣ 113
82 ΓΡΑΙΚΟΥΣΗΣ ΝΙΚΟΣ 113
83 ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ 110
84 ΧΑΛΒΑΤΣΙΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 110
85 ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ 107
86 ΚΛΑΔΗ ΒΑΡΒΑΡΑ 107
87 ΠΑΠΑΤΟΛΙΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ 106
88 ΖΟΜΠΟΛΑΣ ΝΕΣΤΩΡΑΣ 105
89 ΜΑΡΙΝΟΥ ΙΩΑΝΝΑ 103
90 ΡΩΜΑΝΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ 103
91 ΚΟΥΦΟΓΙΩΡΓΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ 102
92 ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ 101
93 ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ 99
94 ΘΩΜΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 98
95 ΚΥΡΑΤΣΗ ΔΗΜΗΤΡΑ 98
96 ΤΣΙΑΡΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 97
97 ΜΠΟΣΙΝΑΚΟΥ-ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΕΙΡΗΝΗ 96
98 ΣΟΥΡΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ 94
99 ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ 93
100 ΣΙΩΜΑΔΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ 92
101 ΒΟΥΚΕΛΑΤΟΣ ΚΩΣΤΑΣ 90
102 ΜΑΣΣΑΛΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ 89
103 ΜΑΡΚΑΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ 88
104 ΣΤΕΦΑΝΑΚΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ 86
105 ΠΑΥΛΟΒΙΤΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ 85
106 ΑΚΡΙΤΙΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ 84
107 ΚΑΡΑΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ ΜΑΡΙΑ 84
108 ΚΟΥΤΣΟΠΙΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 84
109 ΤΖΙΑΣ ΠΑΥΛΟΣ 84

Από .........  iefimerida

Ψαλίδισμα των συντάξεων έως και 25% -Ποιοι το γλιτώνουν -Ολες οι αλλαγές από 1/1/2015 [λίστα]

Αναρτήθηκε από .........  energoipoliteskv.blogspot.com


Κύμα φυγής στη σύνταξη καταγράφεται τη φετινή χρονιά και στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα, καθώς χιλιάδες ασφαλισμένοι επισπεύδουν την έξοδό τους υπό τον φόβο νέων αλλαγών στο Ασφαλιστικό.

Ηδη τα όσα έχουν ψηφιστεί και πρόκειται να φέρουν τα πάνω κάτω στον υπολογισμό της σύνταξης, αλλά και τα κριτήρια εξόδου σε αυτή από 1η Ιανουαρίου του 2015, έχουν προκαλέσει φυγή τεραστίων διαστάσεων. Επιπλέον λόγος για το κύμα εξόδου από το Δημόσιο είναι και τα νέα κριτήρια που πρόκειται να ισχύσουν από το 2015, στο μισθολόγιο.

Συγκεκριμένα για το Ασφαλιστικό, από 1/1/2015 τα Ταμεία θα καταβάλλουν χαμηλότερες συντάξεις σε σχέση με τα όσα θα καταβάλλουν σε εκείνους που βγήκαν στη σύνταξη ή θεμελίωσαν δικαίωμα ως τις 31/12/2014. Κατά συνέπεια, γλιτώνουν εκείνοι που είτε έχουν θεμελιώσει είτε θεμελιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης ως το τέλος του χρόνου, αφού δεν προβλέπεται καμία αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού του ποσού που θα τους καταβάλλεται.

Οι αλλαγές από την 1η Ιανουαρίου του 2015 θα αφορούν, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», όλα τα ασφαλιστικά ταμεία και δεν έχουν σχέση με τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, αλλά με την αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού των συντάξεων που καθιερώνει ο νόμος Λοβέρδου - Κουτρουμάνη (Ν. 3863/10). Πρόκειται για το σχέδιο για τη βασική σύνταξη, η οποία εισάγεται στο Ασφαλιστικό για όσους πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν από το 2015 και μετά και οδηγεί σε μειώσεις που κυμαίνονται μεταξύ 7% και 25% ανάλογα με τις αποδοχές των εργαζομένων και τις εισφορές στα Ταμεία τους.

Τις μεγαλύτερες μειώσεις, σύμφωνα με την εφημερίδα, θα υποστούν οι ασφαλισμένοι στον ΟΑΕΕ, ενώ μικρότερες θα είναι για τους ασφαλισμένους σε ΙΚΑ, Δημόσιο, ΔΕΚΟ και των τραπεζών που αποχωρούν με 35 έτη ασφάλισης.

Ο νέος υπολογισμός
Αποτέλεσμα του νέου υπολογισμού της σύνταξης είναι να έχει προκληθεί ένα κύμα μαζικών συνταξιοδοτήσεων.
Συγκεκριμένα, από 1/1/2015, η σύνταξη θα υπολογίζεται ως εξής:
  • Για το τμήμα της σύνταξης που αντιστοιχεί στα έτη ασφάλισης μετά το 2011, οι συνταξιούχοι θα εισπράττουν αναλογικό ποσό που θα διαμορφώνεται μεταξύ του 0,8% και 1,5%.
  • Η βασική σύνταξη, που θα ονομαστεί εθνική σύνταξη, θα φτάνει τα 360 ευρώ, και σε αυτά θα προστεθεί το υπόλοιπο ποσό ανάλογα με τα χρόνια ασφάλισης του δικαιούχου και τις εισφορές που έχει καταβάλει -η λεγόμενη αναλογική σύνταξη.
  • Μετά το 2015 θα ισχύσει μια μεταβατική περίοδος που θα αφορά όσους συνταξιοδοτηθούν μετά το εν λόγω έτος.
Πιο αναλυτικά, όσοι θεμελιώνουν δικαίωμα μετά την 1η Ιανουαρίου 2015, θα δουν το τελικό ποσό της σύνταξης να αποτελείται από δύο τμήματα:
  1. Το πρώτο τμήμα θα αφορά τον χρόνο που έχει διανυθεί μεχρι την 31η Δεκεμβρίου 2010 και προσδιορίζεται με τον παλιό τρόπο υπολογισμού.
  2. Το δεύτερο θα αφορά τον χρόνο που έχει διανύσει ο ασφαλισμένος από την 1η Ιανουαρίου 2011 και μετά και μέχρι την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης.
Ο υπολογισμός αυτού του τμήματος γίνεται πολλαπλασιάζοντας τις συντάξιμες αποδοχές με συγκεκριμένους συντελεστές αναπλήρωσης.
Δηλαδή:
  • Συντάξιμος χρόνος μέχρι 15 έτη με ποσοστό αναπλήρωσης 0,80% για κάθε έτος.
  • Από 15 έτη και 1 ημέρα έως 18 έτη με ποσοστό αναπλήρωσης 0,86% για κάθε έτος.
  • Από 18 έτη και 1 ημέρα έως 21 έτη με ποσοστό αναπλήρωσης 0,92% για κάθε έτος.
  • Από 21 έτη και 1 ημέρα έως 24 έτη με ποσοστό αναπλήρωσης 0,99% για κάθε έτος.
  • Από 24 έτη και 1 ημέρα έως 27 έτη με ποσοστό αναπλήρωσης 1,06% για κάθε έτος.
  • Από 27 έτη και 1 ημέρα έως 30 έτη με ποσοστό αναπλήρωσης 1,14% για κάθε έτος.
  • Από 30 έτη και 1 ημέρα έως 33 έτη με ποσοστό αναπλήρωσης 1,22% για κάθε έτος.
  • Από 33 έτη και 1 ημέρα έως 36 έτη με ποσοστό αναπλήρωσης 1,31% για κάθε έτος.
  • Από 36 έτη και 1 ημέρα έως 39 έτη με ποσοστό αναπλήρωσης 1,40% για κάθε έτος.

Από ..........  iefimerida

Νέο χαράτσι στις εφορίες για όλους τους μισθωτούς - Πώς θα φορολογούνται εταιρικά κινητά και αυτοκίνητα, δωροεπιταγές μέχρι και κουπόνια

Αναρτήθηκε από ...........  energoipoliteskv.blogspot.com


- Eγκύκλιος αναφέρει όλες τις παροχές που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι και οι οποίες θεωρούνται εισόδημα
- Εάν οι παροχές υπερβαίνουν τα 300 ευρώ, τότε θα φορολογούνται ως πραγματικό εισόδημα
- Το συγκεκριμένο χαράτσι αφορά και τα λεγόμενα εταιρικά αυτοκίνητα που δίνονται από τις επιχειρήσεις
- Τι προβλέπει η εγκύλιος για τα δάνεια από εταιρείες προς τους εργαζομένους τους
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

Νέο “χαράτσι” για μισθωτούς από την Εφορία για όσους υπαλλήλους παίρνουν δωροεπιταγές, κινητά τηλέφωνα, κουπόνια, ασφάλεις αυτοκινήτων θα πληρώνουν φόρου για τις προαναφερόμενες παροχές από την επιχείρηση.

Αναλυτικότερα με εγκύκλιο που εξέδωσε η γενική γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Κατερίνα Σαββαϊδου ποιες παροχές σε είδος που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι από τις επιχειρήσεις θεωρούνται εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες, προστίθενται στα εισοδήματά τους και φορολογούνται.

Στην εγκύκλιο αναφέρεται ότι οποιεσδήποτε παροχές σε είδος λαμβάνει ένας εργαζόμενος ή συγγενικό πρόσωπο αυτού συνυπολογίζονται στο φορολογητέο εισόδημά του στην αγοραία αξία τους, εφόσον η συνολική αξία των παροχών σε είδος υπερβαίνει το ποσό των 300 ευρώ ανά φορολογικό έτος .

Στις παροχές σε είδος περιλαμβάνονται (δωροεπιταγές, κουπόνια από σουπερμαρκετ, ασφάλειες, αυτοκίνητο, κλπ).

Ειδικά για τα εταιρικά τηλέφωνα παροχή σε είδος που θεωρείται εισόδημα αποτελεί το μέρος που υπερβαίνει το κόστος των προγραμμάτων χρήσης και υπό την προϋπόθεση ότι το υπερβάλλον ποσό του προγράμματος χρήσης χρησιμοποιείται για προσωπικούς τους σκοπούς και όχι για σκοπούς της επιχειρηματικής δραστηριότητας του εργοδότη.

Ειδικότερα σύμφωνα με την εγκύκλιο:



Με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 12 του ν.4172/2013 ορίζεται ότι το ακαθάριστο εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις περιλαμβάνει τα πάσης φύσεως εισοδήματα σε χρήμα ή σε είδος που αποκτώνται στο πλαίσιο υφιστάμενης, παρελθούσας ή μελλοντικής εργασιακής σχέσης.

Με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013 ορίζονται περιπτώσεις, για τις οποίες θεωρείται ότι υφίσταται εργασιακή σχέση, και κατά συνέπεια το εισόδημα που αποκτάται από τα πρόσωπα των περιπτώσεων αυτών θεωρείται ως εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις.

Περαιτέρω, με τις διατάξεις του άρθρου 13 ν. 4172/2013 προσδιορίζονται οι παροχές σε είδος που λαμβάνει ένας εργαζόμενος ή συγγενικό του πρόσωπο ή κατά περίπτωση όπου ρητά προβλέπεται στο νόμο ένας εταίρος ή μέτοχος και οι οποίες συνυπολογίζονται στο φορολογητέο εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις.

Ειδικότερα, επί του άρθρου 13 του ν. 4172/2013 και με δεδομένο ότι, όταν μία παροχή δίνεται αποδεδειγμένα για την εκτέλεση εργασίας, δεν θεωρείται εισόδημα από μισθωτή εργασία, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

1. Με την παράγραφο 1 του άρθρου 13 του ν.4172/2013 ορίζεται ότι, με την επιφύλαξη των διατάξεων των παρ. 2, 3, 4 και 5 του ίδιου άρθρου, οποιεσδήποτε παροχές σε είδος που λαμβάνει ένας εργαζόμενος ή συγγενικό πρόσωπο αυτού συνυπολογίζονται στο φορολογητέο εισόδημά του στην αγοραία αξία τους, εφόσον η συνολική αξία των παροχών σε είδος υπερβαίνει το ποσό των τριακοσίων (300) ευρώ ανά φορολογικό έτος. Ως αγοραία αξία νοείται το κόστος της παροχής που βαρύνει τον εργοδότη, αποδεικνύεται από τα κατά νόμο προβλεπόμενα δικαιολογητικά και καταχωρείται στα τηρούμενα βιβλία απεικόνισης συναλλαγών του.

Από την ανωτέρω διάταξη προκύπτει ότι με εξαίρεση τις παροχές που περιγράφονται στις παραγράφους 2, 3, 4 και 5 του άρθρου 13 ν. 4172/2013, (δηλαδή την παραχώρηση αυτοκινήτου, τα δάνεια, τα δικαιώματα προαίρεσης απόκτησης μετοχών και την παραχώρηση κατοικίας), για τις οποίες δεν υφίσταται περιορισμός όσον αφορά την αξία αυτών, οι λοιπές παροχές σε είδος που λαμβάνει ένας εργαζόμενος ή συγγενικό του πρόσωπο συνυπολογίζονται στο φορολογητέο εισόδημα από μισθωτή εργασία, εφόσον η συνολική αξία των παροχών αυτών υπερβαίνει το ποσό των τριακοσίων (300) ευρώ ανά φορολογικό έτος.

Η διάταξη αυτή καταλαμβάνει τα πρόσωπα που συνδέονται με εργασιακή σχέση με τον εργοδότη τους κατά τα οριζόμενα στις περιπτώσεις α' - στ' της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του ν. 4172/2013 (ΚΦΕ) και τα εξαρτωμένα ή/και συγγενικά τους πρόσωπα κατά τα οριζόμενα από τις διατάξεις του άρθρου 11 και της περίπτωσης στ' του άρθρου 2 του ν.4172/2013 αντίστοιχα. Επισημαίνεται, ότι οι παροχές σε είδος που χορηγούνται προς τρίτα πρόσωπα, που δεν συνδέονται με κανενός είδους εργασιακή σχέση με την επιχείρηση που χορηγεί τις παροχές αυτές, δεν καταλαμβάνονται από τις διατάξεις του άρθρου 13.

Στην έννοια των παροχών σε είδος που φορολογούνται ως εισόδημα από μισθωτή εργασία εντάσσεται κάθε παροχή σε είδος που χορηγείται στο μισθωτό, με εξαίρεση τις παροχές που αποβλέπουν αποκλειστικά στην κάλυψη δαπανών ή αποκατάσταση ζημιών του φυσικού προσώπου στα πλαίσια της εργασιακής του σχέσης και κατά την εκτέλεση της εργασίας του, όπως ορίζεται στο άρθρο 12 παρ. 2 ν. 4172/2013, οι οποίες ως εκ του είδους τους, βαρύνουν τον εργοδότη, οπότε στην τελευταία αυτή περίπτωση η παροχή αυτή δεν έχει τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος.

Ως τέτοιες παροχές , τις οποίες δεν καταλαμβάνει η παρ. 1 του άρθρου 13 του ν. 4172/2013 και οι οποίες δεν θεωρούνται παροχές σε είδος και κατά συνέπεια εισόδημα από μισθωτή εργασία, αναφέρονται: οι παροχές σε είδος, οι οποίες χορηγούνται προσωπικά προς τους δικαιούχους, μόνο αυτούσια και όχι σε χρήμα και οι οποίες εξυπηρετούν λειτουργικές και παραγωγικές ανάγκες της επιχείρησης, συμβάλλουν στην αύξηση της παραγωγικότητάς της και στην ποιότητα των συνθηκών εργασίας ή αποτελούν μέτρα για την υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων. Ενδεικτικά, τέτοιες παροχές σε είδος, οι οποίες δεν θεωρούνται εισόδημα από μισθωτή εργασία, είναι η χορήγηση ειδικών στολών εργασίας, η χορήγηση γάλακτος, η παροχή τροφής στο χώρο εργασίας, η χορήγηση θέσης στάθμευσης στο χώρο εργασίας κλπ.

Αντιθέτως, στις παροχές σε είδος στους εργαζόμενους και στα συγγενικά τους πρόσωπα που υπερβαίνουν τα 300 ευρώ ανά φορολογικό έτος και συνεπώς προσαυξάνουν το φορολογητέο εισόδημα των εργαζόμενων περιλαμβάνονται ενδεικτικά:

α) η αξία των αγαθών, που αντιπροσωπεύουν οι χορηγούμενες «δωροεπιταγές», καθώς και η αξία της αγοράς αγαθών ή παροχής υπηρεσιών, που αντιπροσωπεύουν τα χορηγούμενα «κουπόνια»,

β) η αξία των διατακτικών που χορηγούνται δωρεάν για την αγορά αγαθών ή τη λήψη υπηρεσιών από συμβεβλημένα καταστήματα. Εξαιρετικά για τις διατακτικές σίτισης ως παροχή σε είδος λαμβάνεται το ποσό που υπερβαίνει τα 6 ευρώ ανά εργάσιμη ημέρα καθώς σύμφωνα με τις διατάξεις της περ. ζ' της παρ.1 του άρθρου 14 του ν.4172/2013 εξαιρούνται από τον υπολογισμό του εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις η αξία των διατακτικών σίτισης έως έξι (6) ευρώ ανά εργάσιμη ημέρα,

γ) η παροχή της χρήσης εταιρικών πιστωτικών καρτών στα ανωτέρω πρόσωπα για δαπάνες που δεν πραγματοποιούνται για το συμφέρον της επιχείρησης αλλά για την κάλυψη προσωπικών, οικογενειακών ή άλλων δαπανών που δεν σχετίζονται με το συμφέρον της επιχείρησης του εργοδότη ή δεν χρησιμοποιούνται κατά τις συνήθεις εμπορικές συναλλαγές αυτής και το σχετικό κόστος αναλαμβάνει ο εργοδότης,

δ) το όφελος που προκύπτει για τους εργαζόμενους, διευθυντές, διαχειριστές, μέλη διοίκησης και συνταξιούχους των εταιρειών παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, τηλεφωνίας, ύδρευσης, παροχής αερίου, συνδρομητικών υπηρεσιών (π.χ. τηλεόραση) από την παροχή σε αυτούς ορισμένης ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας, τηλεφωνικών συνδιαλέξεων, νερού, φυσικού αερίου και συνδρομητικών καναλιών αντίστοιχα με μειωμένο τιμολόγιο ή άνευ ανταλλάγματος,

ε) οι διάφορες πληρωμές που γίνονται απευθείας από τους εργοδότες σε τρίτους, όπως αυτές που γίνονται προς φροντιστήρια, σχολεία, βρεφονηπιακούς σταθμούς, κατασκηνώσεις κ.λπ. και αφορούν την κάλυψη εξόδων διδάκτρων, βρεφονηπιακών σταθμών, κ.λπ. των ανωτέρω προσώπων, οι απευθείας πληρωμές που αφορούν την κάλυψη εξόδων συμμετοχής των προσώπων αυτών σε ημερίδες, προγράμματα ή σεμινάρια εκπαίδευσης, επιμόρφωσης ή επαγγελματικής κατάρτισης ή την κάλυψη συνδρομών σε περιοδικά και επιμελητήρια, που δεν αφορούν το αντικείμενο της εργασίας τους ή το επίπεδο της θέσης που κατέχουν, οι απευθείας πληρωμές που αφορούν την κάλυψη συνδρομών των προσώπων αυτών (σε γυμναστήρια, λέσχες κ.λπ.), καθώς και αυτές που αφορούν την κάλυψη ιατρικών εξόδων τους (π.χ. check-up).

Περαιτέρω, στην περίπτωση αυτή περιλαμβάνεται και το όφελος που προκύπτει για τους εργαζόμενους, διευθυντές, διαχειριστές και μέλη διοίκησης ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων εξαιτίας της δωρεάν φοίτησης ή της φοίτησης με μειωμένα δίδακτρα σε αυτά των τέκνων τους, με εξαίρεση τις υποτροφίες που χορηγούνται από τα εν λόγω εκπαιδευτήρια.

στ) η παροχή της χρήσης εταιρικών συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας που γίνεται στους εργαζόμενους, διευθυντές, διαχειριστές και μέλη διοίκησης κατά το μέρος που υπερβαίνει το κόστος των προγραμμάτων χρήσης και υπό την προϋπόθεση ότι το υπερβάλλον ποσό του προγράμματος χρήσης χρησιμοποιείται για προσωπικούς τους σκοπούς και όχι για σκοπούς της επιχειρηματικής δραστηριότητας του εργοδότη, λαμβάνοντας υπόψη ότι πολλές επιχειρήσεις καλύπτουν τη συγκεκριμένη παροχή στα προαναφερόμενα πρόσωπα με σκοπό την εξυπηρέτηση λειτουργικών αναγκών τους, την αύξηση της παραγωγικότητάς τους και την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών (επικοινωνία με πελάτες, συνεργάτες, κ.λπ.) ακόμα και πέραν του ημερήσιου εργάσιμου χρόνου. Ο διαχωρισμός της παροχής που εξυπηρετεί την επιχειρηματική δραστηριότητα του εργοδότη από την παροχή που εξυπηρετεί προσωπικούς σκοπούς των ανωτέρω προσώπων είναι εφικτός διότι κατά την έκδοση του λογαριασμού από την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας παρέχεται ανάλυση ανά αριθμό.

Σε κάθε περίπτωση, ο διαχωρισμός μπορεί να βασιστεί και σε βεβαίωση του εργοδότη, με την οποία βεβαιώνεται σε ετήσια βάση το ποσό που αφορά σε επαγγελματική χρήση ή άλλη χρήση της εταιρικής σύνδεσης κινητής τηλεφωνίας. Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατός ο διαχωρισμός ή ο εργοδότης δεν προβεί στον διαχωρισμό αυτό για οποιοδήποτε λόγο και δεν χορηγήσει σχετική βεβαίωση, τότε το υπερβάλλον ποσό του κόστους του προγράμματος χρήσης θεωρείται ως παροχή σε είδος. Στην παροχή αυτή που προσαυξάνει το φορολογητέο εισόδημα των ανωτέρω προσώπων εντάσσονται και οι φόροι και τα τέλη που αντιστοιχούν σε αυτήν (Φ.Π.Α., λοιπά τέλη).

Για την καλύτερη κατανόηση των ανωτέρω παρατίθεται το ακόλουθο παράδειγμα:



Επιχείρηση χορήγησε μέσα στο 2014 σε εργαζόμενο κινητό τηλέφωνο πληρώνοντας όλους τους λογαριασμούς, οι οποίοι αθροιστικά για το έτος αυτό ανήλθαν σε 2.000 ευρώ.

Το πρόγραμμα χρήσης είναι 100 ευρώ ανά μήνα, ήτοι 1.200 ευρώ ετησίως.

Περίπτωση α': Από την ανάλυση ανά αριθμό προέκυψε ότι από τη διαφορά των 800 ευρώ (δηλαδή το υπερβάλλον ποσό του προγράμματος χρήσης), 300 ευρώ αφορούν την επιχειρηματική δραστηριότητα του εργοδότη και τα 500 ευρώ αφορούν προσωπικούς σκοπούς του εργαζόμενου. Κατά συνέπεια ως παροχή σε είδος προς τον εργαζόμενο θεωρείται το ποσό των 500 ευρώ.

Περίπτωση β': Εφόσον από τον αναλυτικό λογαριασμό δεν προκύπτει ή δεν έγινε ο διαχωρισμός επιχειρηματικής ή προσωπικής χρήσης (συμπεριλαμβανομένης της παροχής βεβαίωσης της επιχείρησης κατά τα ανωτέρω), τότε το σύνολο της διαφοράς (ήτοι τα 800 ευρώ) θεωρείται ως παροχή σε είδος για τον εργαζόμενο. Διευκρινίζεται ότι όταν η επιχείρηση καλύπτει για το ίδιο εκ των ανωτέρω πρόσωπο και την παροχή της χρήσης περισσότερων της μίας συσκευής και εταιρικής σύνδεσης κινητής τηλεφωνίας, τότε η συνολική αξία των επιπρόσθετων συσκευών και εταιρικών συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας θεωρείται παροχή σε είδος και προσαυξάνει το φορολογητέο εισόδημα του δικαιούχου.

Τέλος, η αξία των παραχωρούμενων προς τα ανωτέρω πρόσωπα εργαλείων εργασίας π.χ. tablets, φορητοί υπολογιστές ακόμα και πέραν του ημερήσιου εργάσιμου χρόνου δεν προσαυξάνει το φορολογητέο εισόδημα του δικαιούχου δεδομένου ότι η παραχώρηση αυτή εξυπηρετεί λειτουργικές ανάγκες της επιχείρησης, την αύξηση της παραγωγικότητάς της και την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών. Το ανωτέρω ισχύει για ένα εργαλείο εργασίας ανά είδος (π.χ. έναν φορητό υπολογιστή, ένα tablet κ.λπ.). Επισημαίνεται ότι ομοίως δεν θεωρούνται παροχές σε είδος οι δαπάνες πρόσβασης στο διαδίκτυο ως προς τα ανωτέρω εργαλεία εργασίας (π.χ. Mobile internet).

2. Με την παράγραφο 2 του άρθρου 13 του ν.4172/2013 ορίζεται ότι παροχή σε είδος αποτελεί και η αγοραία αξία παραχώρησης εταιρικού οχήματος σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο από φυσικό πρόσωπο ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα εντός του φορολογικού έτους, η οποία αποτιμάται σε ποσοστό 30% του κόστους των αποσβέσεων, των τελών κυκλοφορίας, του κόστους των επισκευών και συντηρήσεων καθώς και του χρηματοδοτικού κόστους αγοράς ή μίσθωσης, όπως αυτά προκύπτουν από τις εγγραφές στα βιβλία της επιχείρησης. Τα ποσά αυτά φορολογούνται σαν εισόδημα από μισθωτή εργασία. Όταν το ανωτέρω κόστος είναι μηδέν, η παροχή αυτή αποτιμάται σε ποσοστό 30% της μέσης δαπάνης ή απόσβεσης κατά τα τελευταία τρία έτη.

Επισημαίνεται ότι οι λοιπές δαπάνες που αφορούν τα υπόψη οχήματα (καύσιμα, διόδια κλπ) δεν λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό της αγοραίας αξίας του παραχωρούμενου εταιρικού οχήματος. Τέλος, σημειώνεται ότι σε περίπτωση χρήσης εταιρικού οχήματος για χρονικό διάστημα μικρότερο του έτους (νέα πρόσληψη, αποχώρηση εργαζόμενου λόγω συνταξιοδότησης ή άλλου λόγου,, απόλυσης κλπ), η αξία της παροχής υπολογίζεται αναλογικά με το πραγματικό χρονικό διάστημα (μήνες) χρησιμοποίησής της.

Η χρήση εταιρικού οχήματος από εργαζόμενο για διάστημα άνω των 15 ημερολογιακών ημερών θα λαμβάνεται ως μήνας.

Οι διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 13 δεν καταλαμβάνουν:

α) τα αυτοκίνητα, τα οποία παρέχουν οι επιχειρήσεις σε συγκεκριμένους πωλητές, τεχνικούς και λοιπούς εργαζομένους, των οποίων η εργασία απαιτεί συχνή μετακίνηση εκτός των εγκαταστάσεων του εργοδότη (tool cars) και χρησιμοποιούνται για την επιχειρηματική δραστηριότητα του εργοδότη, ανεξάρτητα αν τα αυτοκίνητα αυτά μπορεί να χρησιμοποιούνται από τον δικαιούχο και εκτός του ωραρίου εργασίας τους. Αντιθέτως, καταλαμβάνεται και αποτελεί παροχή σε είδος η κατά τα ανωτέρω προσδιοριζόμενη αγοραία αξία των αυτοκινήτων που παρέχονται στους εργαζόμενους λόγω της θέσης τους (π.χ. σε διευθυντές και επιθεωρητές πωλήσεων, τεχνικούς διευθυντές και λοιπά στελέχη).

β) για αυτοκίνητα δοκιμών (test-drive), που διαθέτουν οι επιχειρήσεις εμπορίας αυτοκινήτων,

γ) για αυτοκίνητα μεταφοράς προσωπικού (π.χ. mini-bus),

δ) για αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν επιχειρήσεις (π.χ. ξενοδοχειακές επιχειρήσεις) για μεταφορά καλεσμένων ή πελατών τους,

ε) για αυτοκίνητα τα οποία διαθέτουν οι επιχειρήσεις επισκευής και συντήρησης (service) αυτοκινήτων προσωρινά σε αντικατάσταση των επισκευαζόμενων,

στ) για αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης που χρησιμοποιούνται από τις αεροπορικές εταιρείες και τις επιχειρήσεις διαχείρισης αεροδρομίων για την εξυπηρέτηση των αεροσκαφών και των επιβατών τους (αυτοκίνητα πίστας) καθώς και για την μεταφορά VIPS ή προσωπικού.

Για την καλύτερη κατανόηση των ανωτέρω, παρατίθεται το ακόλουθο παράδειγμα:




Επιχείρηση διαθέτει 4 ιδιόκτητα εταιρικά αυτοκίνητα (πάγια στοιχεία της) προς εξυπηρέτηση των αναγκών των 2 εταίρων της. Έστω για το πρώτο αυτοκίνητο καταχωρήθηκαν στα βιβλία ετήσιες δαπάνες (αποσβέσεων, τελών, επισκευών και συντηρήσεων) 6.200 ευρώ, για το δεύτερο 6.000 ευρώ, για το τρίτο 5.800 ευρώ και για το τέταρτο 6.400 ευρώ. Σε όλη τη διάρκεια του 2014 και τα 4 αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται οποτεδήποτε και από τους 2 εταίρους. Συνεπώς, το 30% του κόστους των ανωτέρω, ανέρχεται σε 30%*(6.200+6.000+5.800+6.400)=7.320 ευρώ. Στην περίπτωση αυτή προκύπτει εισόδημα από μισθωτή εργασία για τον καθένα από τους 2 εταίρους ίσο με 7.320/2=3.660 ευρώ.
Ο εκκαθαριστής μισθοδοσίας θα πρέπει να συμπεριλάβει στη βεβαίωση αποδοχών των εισοδημάτων από μισθωτή εργασία που θα χορηγηθεί σε καθέναν από τους 2 εταίρους για το φορολογικό έτος 2014 και την παροχή αυτή των 3.660 ευρώ. Τα ανωτέρω ισχύουν και στην περίπτωση που τα εν λόγω αυτοκίνητα είναι μισθωμένα. Οπότε, ο εκκαθαριστής μισθοδοσίας θα πρέπει να επιμερίσει ποσοστό 30% της αγοραίας αξίας των μισθωμένων αυτοκινήτων (μίσθωμα, τέλη κυκλοφορίας και δαπάνες επισκευής και συντήρησης).

Τέλος σημειώνεται ότι με βάση την 129/2534/20.1.2010 ΚΥΑ (Β' 108), η διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 13 ν. 4172/2013 δεν καταλαμβάνει τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης.

3. Με την παράγραφο 3 του άρθρου 13 του ν.4172/2013 ορίζεται ότι παροχή σε είδος αποτελεί και η χορήγηση δανείου κατόπιν έγγραφης συμφωνίας από φυσικό πρόσωπο ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα προς εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο. Η ωφέλεια για τον λήπτη της παροχής αυτής προσδιορίζεται ανά φορολογικό έτος, υπολογίζεται κατά το μήνα στον οποίον έγινε η παροχή και αποτιμάται ως η διαφορά μεταξύ των τόκων που υπολογίζονται με βάση το μέσο επιτόκιο αγοράς (σχετική η ΠΟΛ.1034/30.1.2014 Απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών) και των τόκων που τυχόν κατέβαλε ο εργαζόμενος βάσει της σχετικής έγγραφης συμφωνίας. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει έγγραφη συμφωνία ως παροχή σε είδος λαμβάνεται το σύνολο του αρχικού κεφαλαίου. Η προκαταβολή μισθού άνω των τριών (3) μηνών, ήτοι ποσά που υπερβαίνουν το ποσό των τριών μισθών, θεωρούνται δάνειο.

Για την καλύτερη κατανόηση των ανωτέρω, παρατίθενται τα ακόλουθα παραδείγματα:



α) Σε εργαζόμενο με μηνιαίες καθαρές αποδοχές 1.000 ευρώ καταβάλεται την 30/6/2014 ο μισθός του και επιπλέον 1.000 ευρώ. Το επιπλέον αυτό ποσό των 1.000 ευρώ δεν θεωρείται δάνειο.

β) Σε εργαζόμενο με μηνιαίες καθαρές αποδοχές 1.000 ευρώ καταβάλεται την 30/6/2014 ο μισθός του και επιπλέον 4.000 ευρώ. Επειδή το ποσό αυτό υπερβαίνει τις καθαρές αποδοχές τριών μηνών (4.000 > 3.000 (1.000 χ 3)) θεωρείται δάνειο. Στην περίπτωση αυτή, παροχή θεωρείται το ποσό που υπολογίζεται με βάση το μέσο επιτόκιο αγοράς κατά το μήνα που ελήφθη η προκαταβολή με έγγραφη συμφωνία.

Τέλος, γίνεται δεκτό ότι οι διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 13 ν. 4172/2013 δεν καταλαμβάνουν τα ποσά που είχαν καταβληθεί ή πιστωθεί στα υπόψη πρόσωπα (εργαζόμενους, εταίρους, μέτοχους κ.λπ.) πριν από την έναρξη ισχύος του ν. 4172/2013, ανεξαρτήτως του αν τα υπόψη ποσά έχουν καταβληθεί ως δάνεια με έγγραφη συμφωνία ή άνευ αυτής ή ως προκαταβολές μισθών.

4. Με την παράγραφο 4 του άρθρου 13 του ν.4172/2013 ορίζεται, ότι παροχή σε είδος είναι και η ωφέλεια που λαμβάνει εργαζόμενος ή εταίρος ή μέτοχος από νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα με τη μορφή δικαιωμάτων προαίρεσης απόκτησης μετοχών. Η αξία της παροχής προσδιορίζεται κατά το χρόνο άσκησης του δικαιώματος προαίρεσης ή μεταβίβασής του και όχι κατά το χρόνο χορήγησης αυτών. Επομένως, ως εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες θεωρείται η ωφέλεια που αποκτάται κατά το χρόνο άσκησης του δικαιώματος προαίρεσης ανεξάρτητα από το γεγονός του εάν υφίσταται ή όχι η εργασιακή σχέση του δικαιούχου της ωφέλειας κατά το χρόνο αυτό.

Η ωφέλεια αυτή αποτιμάται στην τιμή κλεισίματος της μετοχής στο χρηματιστήριο μειωμένη κατά την τιμή διάθεσης του δικαιώματος.

Η διάταξη αυτή καταλαμβάνει τα δικαιώματα που ασκούνται από την έναρξη ισχύος της διάταξης (δηλαδή από την 1η Ιανουαρίου 2014) ανεξαρτήτως του πότε είχε χορηγηθεί το εν λόγω δικαίωμα και επίσης καταλαμβάνει και δικαιώματα προαίρεσης απόκτησης μετοχών που διαπραγματεύονται και σε αλλοδαπά χρηματιστήρια.

5. Με την παράγραφο 5 του άρθρου 13 του ν.4172/2013 ορίζεται ότι παροχή σε είδος είναι και η αγοραία αξία από την παραχώρηση κατοικίας σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο από φυσικό πρόσωπο ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα εντός του φορολογικού έτους. Η παροχή αυτή αποτιμάται στο ποσό του μισθώματος που καταβάλλεται απευθείας από τον εργοδότη προς τον εκμισθωτή της παραχωρούμενης κατοικίας, ενώ στην περίπτωση που η προς παραχώρηση κατοικία ανήκει στον εργοδότη, η παροχή σε είδος αποτιμάται σε ποσοστό 3% επί της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου.

Η ανωτέρω διάταξη δεν καταλαμβάνει τις κάτωθι περιπτώσεις:



α) Την παροχή καταλύματος από το Δημόσιο και φορείς του Δημοσίου σε υπηρετούντες σε αυτό (π.χ. σε ένστολους), δεδομένου ότι η μετακίνησή τους αποτελεί εκ του νόμου υποχρέωση

β) Την παροχή καταλύματος (οικίας) σε εργαζόμενους, εταίρους ή μετόχους από φυσικό πρόσωπο ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα λόγω πρόσκαιρης μετακίνησής αυτών σε υποκαταστήματα ή εργοτάξια ή λοιπές επαγγελματικές εγκαταστάσεις του εργοδότη στα πλαίσια της εργασίας τους (ενδεικτικά αναφέρεται η περίπτωση όπου ο εργοδότης διατηρεί οικία εκτός της έδρας της επιχείρησής του για τις ανάγκες προσωρινής διαμονής - π.χ. μία εβδομάδα, ένας μήνας - των εργαζομένων που χρειάζεται να μεταβούν προσωρινά εκτός έδρας για τις ανάγκες της επιχείρησης του εργοδότη).

6. Οι διατάξεις του άρθρου 13 ν. 4172/2013 έχουν εφαρμογή για εισοδήματα που αποκτώνται στα φορολογικά έτη που ξεκίνησαν από 1.1.2014 και μετά.

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 60 και της παρ. 21 του άρθρου 72 του ν.4172/2013, όπως ισχύουν μετά τις τροποποιήσεις του ν.4223/2013, οι παροχές αυτές υπόκεινται σε παρακράτηση φόρου από 1.1.2015 και μετά. Οδηγίες για την παρακράτηση φόρου στις παροχές αυτές θα δοθούν με νεώτερη εγκύκλιο.

Οι εκκαθαριστές μισθοδοσίας πρέπει να αποτιμούν τις παροχές αυτές που προσαυξάνουν το φορολογητέο εισόδημα των ανωτέρω προσώπων και να τις συμπεριλαμβάνουν και αυτές στις βεβαιώσεις αποδοχών των εισοδημάτων από μισθωτή εργασία και συντάξεις που θα χορηγηθούν.

Από  .....  newsit

Τα καλύτερα των δελτίων

Αναρτήθηκε από ........ energoipoliteskv.blogspot.com

 

Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2014

ψήφος εμπιστοσύνης _3


Αναρτήθηκε από .........  energoipoliteskv.blogspot.com


Από .........  kafeneio

Josef Ackermann: Γιατί ναυάγησε το κρυφό σχέδιο διάσωσης της Ελλάδας

Αναρτήθηκε από .........  energoipoliteskv.blogspot.com

Για κρυφό γαλλογερμανικό σχέδιο διάσωσης της Ελλάδας, το Φεβρουάριο του 2010 και πριν η χώρα αποκλεισθεί από τις διεθνείς αγορές οδηγούμενη στο ΔΝΤ, το οποίο τελικά δεν ευοδώθηκε λόγω γερμανικής υπαναχώρησης, κάνει λόγο σε συνέντευξή του στο «Βήμα» ο πρώην επικεφαλής της Deutsche Bank, Josef Ackermann.

Όπως λέει, στις αρχές του 2010 και όταν τα ελληνικά speads ήταν ακόμα βιώσιμα, είχε προτείνει ένα σχέδιο δανειακής στήριξης το οποίο θα έδινε πολύτιμο χρόνο και χρήμα στην ελληνική οικονομία για να αντιμετωπίσει τα προβλήματά της.

«Το σχέδιο αυτό είχε ως στόχο να κερδίσει πολύτιμο χρόνο για την Ελλάδα και να απαλύνει την κρίση του δημόσιου χρέους, όχι να την αποτρέψει εντελώς» εξηγεί ο Josef Ackermann. «Για την υλοποίησή του προέβλεπε την υποστήριξη της γερμανικής και γαλλικής κυβέρνησης. Ωστόσο, καθώς οι διασώσεις τραπεζών ήταν ακόμη νωπές στο μυαλό των φορολογούμενων, μπροστά στις επερχόμενες σημαντικές περιφερειακές εκλογές το Βερολίνο εμφανίστηκε απρόθυμο να συμμετάσχει», προσθέτει.

Μεταξύ άλλων, σχολιάζει ότι η ευρωζώνη ήταν απροετοίμαστη όταν την έπληξε η κρίση, και ότι ο γερμανικός ρόλος στην κρίση ήταν συγκυριακό αποτέλεσμα, καθώς η χώρα είχε ξεπεράσει τα δικά της προβλήματα ακριβώς τη στιγμή που όλοι οι άλλοι έμπαιναν σε μια τέτοια κατάσταση. «Δεν το είχε σχεδιάσει και σίγουρα δεν είχε οποιοδήποτε σχέδιο για να κυριαρχήσει στην Ευρώπη», εξηγεί. «Ήταν η μόνη ισχυρή χώρα και ο φυσικός ηγέτης. Ωστόσο, ανέλαβε τον ρόλο αυτό απρόθυμα».

Αναφερόμενος στην Ελλάδα, κάνει λόγο για «ακανθώδη» δρόμο προς την ανάκαμψη, χαρακτηρίζει την επιδείνωση της πραγματικής οικονομίας «δραματική» και την πρόοδο που συντελέστηκε «εντυπωσιακή», ενώ τονίζει την ανάγκη συνέχισης των μεταρρυθμίσεων.

Ερωτηθείς σχετικά με την προ 20ετίας ρήση του Θεόδωρου Καρατζά σχετικά με τις παθογένειες της ελληνικής οικονομίας, ότι το ελληνικό κράτος αδυνατεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες του διότι «δεν έχει παραστάσεις για το σύγχρονο και δεν έχει φαντασία για το μέλλον», ο κ. Ackermann αφού σχολιάζει ότι «ο Θεόδωρος Καρατζάς ήταν αγαπητός φίλος μου και πράγματι ένας σοφός άνθρωπος», εκφράζει την άποψη ότι σήμερα το μεγαλύτερο πρόβλημα της Ελλάδας είναι η έλλειψη εμπιστοσύνης προς το κράτος. «Τα χρόνια που η Ελλάδα υπέμεινε τη δικτατορία η απόσταση μεταξύ των πολιτικών και του κράτους μεγάλωσε και αυτό επηρέασε αρνητικά την αίσθηση των πολιτών για τις κοινές ευθύνες».

Από .......  capital


Πηγή:www.capital.gr

Μυστικές δημοσκοπήσεις με τον Καραμανλή στην ηγεσία της ΝΔ!

Αναρτήθηκε από ..........  energoipoliteskv.blogspot.com



-ΑΝΤΩΝΗ ΑΝ ΧΡΕΙΑΘΕΙ ΘΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ Ο ΚΩΣΤΑΣ.   

 ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Η ΧΩΡΑ ΝΑ ΠΕΣΕΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ...


Από την Ιόλη Πιερίδη-photo Κώστας Αγγελάκης

-Αντώνη αν χρειαθεί θα παραιτηθείς για να βγει μπροστά ο Κώστας. Δεν μπορεί η χώρα να πέσει στα χέρια του ΣΥΡΙΖΑ...

Η φωνή του μεγαλοεπιχειρηματία δεν άφηνε πολλά περιθώρια αντίδρασης στον σημερινό πρωθυπουργό. Εκείνος συνέχισε...

-Άλλωστε μην ξεχνάς ότι ήταν ο Καραμανλής εκείνος που σε έβγαλε από το σκοτάδι της εξορίας κι αφού σού ανέθεσε το υπ. Πολιτισμού έκανες στην συνέχεια ολική επαναφορά με την δική μας βοήθεια...

Ο πρωθυπουργός γνώριζε πολύ καλά τι σήμαινε το κωδικοποιημένο μήνυμα του συνομιλητή του. Γνώριζε και κάτι ακόμη: O μεγαλοεπιχειρηματίας είχε ήδη δώσει εντολή και βρισκόταν σε εξέλιξη μετρήσεις της κοινής γνώμης με αρχηγό της ΝΔ τον Κώστα Καραμανλή.

Άλλωστε μετά την επάνοδο του Θοδωρή Ρουσόπουλου το μέτωπο των καραμανλικών εντός της ΝΔ γινόταν ακόμη πιο ισχυρό. Οι απόλυτοι κυριάρχοι του εσωκομματικού παιγνιδιού.

Και όλο αυτό έγινε με βελούδινο τρόπο. Δίχως καλά-καλά να το καταλάβει ο Σαμαράς.

-Αντώνη, ο Καραμανλής όλο αυτό το διάστημα έκανε ακόμη και με την σιωπή του αισθητή την παρουσία του στα ΜΜΕ. Ειδικά στο διαδίκτυο είχε γίνει πολύ καλή δουλειά από τους καραμανλικούς.

Οσο για σένα θα αποχωρήσεις νικητής και με ψηλά το κεφάλι. Δεν πρέπει εξαιτίας του πολιτικού σου εγωισμού να πέσει η Ελλάδα στα χέρια του ΣΥΡΙ

Από ..........   kourdistoportocali

Ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα: Πόσο, πότε και σε ποιους θα διανεμηθεί

Αναρτήθηκε από ...........  energoipoliteskv.blogspot.com



Από τις 15 Οκτωβρίου θα ξεκινήσει πιλοτικά σε 13 δήμους και για έξι μήνες η εφαρμογή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος. Μέσα στο 2015 το μέτρο θα επεκταθεί σε πανελλαδικό επίπεδο, καλύπτοντας περισσότερα από 300.000 νοικοκυριά που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου Εργασίας.

Τα κριτήρια για τη χορήγησή του θα είναι εισοδηματικά, περιουσιακά και άλλα, τα οποία καθορίζονται στην τελική κοινή υπουργική απόφαση των υπ. Εργασίας και Οικονομικών που δημοσιεύει ο «Ελεύθερος Τύπος». Η εφαρμογή θα γίνει πιλοτικά στους δήμους: Δράμας, Εδεσσας, Γρεβενών, Ιωαννίνων, Καρδίτσας, Λευκάδας, Μεσολογγίου, Χαλκίδας, Καλλιθέας, Τρίπολης, Σάμου, Σύρου και Μαλεβιζίου.

Σύμφωνα με τα κριτήρια της απόφασης, το ανώτατο ποσό της συνολικής εισοδηματικής ενίσχυσης περιλαμβάνει:

  • Τη βασική εισοδηματική ενίσχυση που αντιστοιχεί σε 100 ευρώ ανά μήνα για κάθε ωφελούμενη μονάδα (νοικοκυριό).
  • Την αναλογική εισοδηματική ενίσχυση που αντιστοιχεί σε: 100 ευρώ για κάθε ενήλικα και 50 ευρώ για κάθε ανήλικο μέλος.

Tα κριτήρια για τη χορήγηση της ενίσχυσης είναι περιουσιακά, εισοδηματικά και όχι μόνο. Συγκεκριμένα είναι:

  • Η αντικειμενική αξία της ακίνητης περιουσίας του δικαιούχου που δεν πρέπει να ξεπερνά τις 90.000 ευρώ. Το ύψος της περιουσίας προσαυξάνεται κατά 15.000 ευρώ για κάθε ενήλικο μέλος και κατά 10.000 ευρώ για κάθε ανήλικο, με όριο τις 200.000 ευρώ.
  • Η αξία (τεκμήριο) της κινητής περιουσίας δεν πρέπει να ξεπερνά τις 6.000 ευρώ.
  • Το ύψος των καταθέσεων δεν πρέπει να υπερβαίνει το ύψος του εγγυημένου εισοδήματος
  • Νόμιμη και μόνιμη διαμονή στους δήμους όπου θα εφαρμοστεί το μέτρο, τουλάχιστον τους τελευταίους έξι μήνες.

Πέρα από την οικονομική ενίσχυση που θα λάβουν, οι δικαιούχοι θα έχουν και έξτρα παροχές, όπως:
  • Παραπομπή και ένταξη σε δομές και υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας και υποστήριξης
  • Χορήγηση βιβλιαρίου ανασφάλιστου
  • Κοινωνικό οικιακό τιμολόγιο της ΔΕΗ
  • Χορήγηση επιδόματος θέρμανσης
  • Ενταξη σε πρόγραμμα κοινωνικού παντοπωλείου
  • Ενταξη στα προγράμματα που υλοποιούνται στο πλαίσιο του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας για απόρους
  • Ενταξη σε άλλα προγράμματα αντιμετώπισης της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού
  • Οι δικαιούχοι, εφόσον μπορούν να εργαστούν και είναι κάτω των 67 ετών, προωθούνται σε δράσεις που στοχεύουν στην ένταξή τους στην αγορά εργασίας, μέσω προγραμμάτων απασχόλησης

Για τη χορήγηση του επιδόματος θα λαμβάνεται υπόψη το πραγματικό εισόδημα του τελευταίου 12μήνου, από το οποίο όμως θα αφαιρείται η αντικειμενική δαπάνη και τα τεκμήρια διαβίωσης, το 20% του πραγματικού καθαρού εισοδήματος από μισθωτές υπηρεσίες και η διατροφή που καταβάλλεται στο ανήλικο τέκνο με δικαστική απόφασή αλλά και το εξωιδρυματικό επίδομα ή τα προνοιακά επιδόματα αναπηρίας.

Η καταβολή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος θα αναστέλλεται αν ο δικαιούχος λείψει από την Ελλάδα για διάστημα άνω των δύο μηνών ή αν αρνηθεί να απασχοληθεί σε συγκεκριμένη θέση εργασίας που θα του προταθεί ανάλογα με τις δεξιότητες και τις ικανότητές του.

Από ........  iefimerida

Δημοσκόπηση: Διχασμένοι για τις εκλογές οι Ελληνες -Προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com



Προβάδισμα στον ΣΥΡΙΖΑ, κατά 3,7% δίνει νέα δημοσκόπηση της E-VOICE για τον «Ελεύθερο Τύπο», η οποία αποκαλύπτει ότι οι Ελληνες είναι διχασμένοι για την πρόωρη προσφυγή στις κάλπες, αλλά οι περισσότεροι πιστεύουν ότι η διαδικασία της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας θα τους οδηγήσει τελικά σε αυτές. Πρόκειται για την πρώτη δημοσκόπηση που έγινε μετά από την απόφαση της κυβέρνησης να καταθέσει αίτημα ψήφου εμπιστοσύνης.

Η διαφορά ανάμεσα στον ΣΥΡΙΖΑ και τη ΝΔ στην πρόθεση ψήφου είναι μεν στο επίπεδο των ευρωεκλογών (3,9%), αλλά τα ποσοστά και των δύο κομμάτων είναι χαμηλά, εξαιτίας των αναποφάσιστων και εκείνων που απαντούν ότι δεν θα ψήφιζαν. Αθροιστικά, τα δύο κόμματα φτάνουν στο 30,9%, κάτι που σύμφωνα με πολιτικούς αναλυτές δείχνει ότι ένα μεγάλο ποσοστό της κοινής γνώμης τηρεί στάση αναμονής.

Πιο συγκεκριμένα, πρώτο κόμμα είναι ο ΣΥΡΙΖΑ με 21,2%, με δεύτερη τη ΝΔ με 17,5% και τρίτη τη Χρυσή Αυγή με 5,3%, ενώ ακολουθούν το Ποτάμι (4,6%), το ΚΚΕ (4,4%), το ΠΑΣΟΚ (3,9%) και εκτός βουλής- σύμφωνα με τη δημοσκόπηση- μένουν οι Ανεξάρτητοι Ελληνες (2%) και η ΔΗΜΑΡ (0,8%). Ο ΛΑΟΣ εμφανίζει ποσοστό 1,1%, ενώ το 8,3% απάντησε ότι θα ψήφιζε άλλο κόμμα. Το 12,2% δεν θα ψήφιζε, ενώ το 16,7% δήλωσε αναποφάσιστο.

Στην ερώτηση για το αν η χώρα πρέπει να οδηγηθεί σε εκλογές, το 46,2% απάντησε αρνητικά, έναντι του 45% που επιθυμεί πρόωρες εκλογές, ενώ οι αναποφάσιστοι αγγίζουν το 8%. Πάντως οι περισσότεροι εκτιμούν ότι θα γίνουν τελικά εκλογές, με αφορμή τη διαδικασία εκλογής του Προέδρου Δημοκρατίας- το 44%- ενώ το 35,9% πιστεύει ότι θα εκλεγεί νέο πρόσωπο για αυτή τη θέση.

Ο Αντώνης Σαμαράς συγκεντρώνει την εμπιστοσύνη των ερωτηθέντων στην ερώτηση για το ποιος πολιτικός αρχηγός μπορεί να αντιμετωπίσει την οικονομική κρίση (23,1%), με τον Αλέξη Τσίπρα δεύτερο (18,7%), αλλά το 47% απάντησε «Κανένας» σε αυτή την ερώτηση. Ανάμεσα στους αρχηγούς της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, στο ερώτημα για τον ποιον εμπιστεύονται περισσότερο ως πρωθυπουργό, το 35,7% απάντησε τον κ. Σαμαρά, το 31,9% τον κ. Τσίπρα, ενώ το 31% απάντησε «Κανέναν».

Φωτογραφία: Eurokinissi

Από ........  iefimerida

ΔΗΜΑΡ εναντίον... Κουβέλη

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com


 

Η ομιλία Σαμαρά

Αναρτήθηκε από ........ energoipoliteskv.blogspot.com


 

Τα καλύτερα των δελτίων

Αναρτήθηκε από ......... energoipoliteskv.blogspot.com