Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com
Το οικονομικό επιτελείο προετοιμάζεται πυρετωδώς για να
ξαναβάλει στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης με την Τρόικα το αίτημα της
μείωσης του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης. Οι νεότερες πληροφορίες
αναφέρουν, μάλιστα, ότι το αίτημα θα είναι για μείωση του ΕΦΚ κατά 15% ή
20%, με διατήρηση των διευρυμένων κριτηρίων του επιδόματος θέρμανσης.
Το αίτημα, που είχε απορριφθεί τον περσινό Μάιο και είχε οδηγήσει την κυβέρνηση στο να αποφασίσει μονομερώς μόνο τη διεύρυνση των κριτηρίων και τη πρόβλεψη προκαταβολής, εκτιμάται ότι έχει, πλέον, μεγαλύτερες πιθανότητες να γίνει αποδεκτό, καθώς για δεύτερη συνεχή χρονιά τα έσοδα από τα πετρελαιοειδή ήταν πολύ χαμηλότερα των εκτιμήσεων.
Είναι ενδεικτικό ότι την πρώτη χρονιά που εφαρμόστηκε το μέτρο της εξίσωσης, ο Κρατικός Προϋπολογισμός είχε καθαρές απώλειες πάνω από 300 εκατ. ευρώ λόγω της «βουτιάς» των εσόδων από τον ΦΠΑ, ενώ η μειωμένη κατά περίπου 65% σε σχέση με το 2011 κατανάλωση και τη φετινή χρονιά, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα αφήσει και νέα «τρύπα» στο τέλος του έτους, αποδεικνύοντας την πλήρη δημοσιονομική αποτυχία του μέτρου.
Στη περίπτωση που περάσει το ελληνικό αίτημα, τότε μόνο από τη μείωση της φορολογίας η λιανική τιμή θα ελαφρύνει κατά περίπου 8 λεπτά το λίτρο. Σε κάθε περίπτωση, ο φάκελος για τη μείωση της φορολογίας στο πετρέλαιο θέρμανσης θα συμπεριλαμβάνει μέτρα για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου καυσίμων, με έμφαση στην ενεργοποίηση του συστήματος εισροών- εκροών σε όλα τα πρατήρια από το καλοκαίρι και μετά, όπως και στην ενεργοποίηση του συστήματος GPS για την παρακολούθηση της διακίνησης καυσίμων σε όλη την αλυσίδα.
Σύμφωνα, πάντως, με αξιωματούχο του υπουργείου Οικονομικών, για να έχει ευτυχή κατάληξη η διαπραγμάτευση για τις φορολογικές ελαφρύνσεις, η ελληνική πλευρά θα πρέπει να καλύψει και τις εκκρεμότητες που απορρέουν από το πεδίο των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, «φωτογραφίζοντας» έτσι τις διαφωνίες που ήδη εκδηλώνονται στο θέμα της διαθεσιμότητας και όχι μόνο...
Το αίτημα, που είχε απορριφθεί τον περσινό Μάιο και είχε οδηγήσει την κυβέρνηση στο να αποφασίσει μονομερώς μόνο τη διεύρυνση των κριτηρίων και τη πρόβλεψη προκαταβολής, εκτιμάται ότι έχει, πλέον, μεγαλύτερες πιθανότητες να γίνει αποδεκτό, καθώς για δεύτερη συνεχή χρονιά τα έσοδα από τα πετρελαιοειδή ήταν πολύ χαμηλότερα των εκτιμήσεων.
Είναι ενδεικτικό ότι την πρώτη χρονιά που εφαρμόστηκε το μέτρο της εξίσωσης, ο Κρατικός Προϋπολογισμός είχε καθαρές απώλειες πάνω από 300 εκατ. ευρώ λόγω της «βουτιάς» των εσόδων από τον ΦΠΑ, ενώ η μειωμένη κατά περίπου 65% σε σχέση με το 2011 κατανάλωση και τη φετινή χρονιά, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα αφήσει και νέα «τρύπα» στο τέλος του έτους, αποδεικνύοντας την πλήρη δημοσιονομική αποτυχία του μέτρου.
Στη περίπτωση που περάσει το ελληνικό αίτημα, τότε μόνο από τη μείωση της φορολογίας η λιανική τιμή θα ελαφρύνει κατά περίπου 8 λεπτά το λίτρο. Σε κάθε περίπτωση, ο φάκελος για τη μείωση της φορολογίας στο πετρέλαιο θέρμανσης θα συμπεριλαμβάνει μέτρα για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου καυσίμων, με έμφαση στην ενεργοποίηση του συστήματος εισροών- εκροών σε όλα τα πρατήρια από το καλοκαίρι και μετά, όπως και στην ενεργοποίηση του συστήματος GPS για την παρακολούθηση της διακίνησης καυσίμων σε όλη την αλυσίδα.
Σύμφωνα, πάντως, με αξιωματούχο του υπουργείου Οικονομικών, για να έχει ευτυχή κατάληξη η διαπραγμάτευση για τις φορολογικές ελαφρύνσεις, η ελληνική πλευρά θα πρέπει να καλύψει και τις εκκρεμότητες που απορρέουν από το πεδίο των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, «φωτογραφίζοντας» έτσι τις διαφωνίες που ήδη εκδηλώνονται στο θέμα της διαθεσιμότητας και όχι μόνο...