Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com
Στην επίσκεψη του την επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού Λι
Κετσιάνγκ στην Ελλάδα αναμένεται να υπογραφούν σημαντικές συμφωνίες
ανάμεσα στις δύο χώρες. Το Πεκίνο έχει διαμηνύσει στην ελληνική
κυβέρνηση ότι επιθυμεί να συμμετάσχει στο ελληνικό πρόγραμμα
αποκρατικοποιήσεων, τοποθετώντας επενδυτικά κεφάλαια σε εταιρείες του
Δημοσίου και η κυβέρνηση είναι πεπεισμένη ότι η επίσκεψη του Κινέζου
πρωθυπουργού θα ανοίξει έναν μεγάλο κύκλο επενδύσεων στη χώρα μας.
Ενδεικτικό είναι πως ήδη η China Development Bank είναι έτοιμη να δώσει τα χέρια με Ελληνες πλοιοκτήτες που θα ναυπηγήσουν πλοία στην Κίνα για συμφωνίες χρηματοδότησης.
Η κινεζική τράπεζα θα εξετάσει επίσης τη χορήγηση δανείων για αναβάθμιση λιμενικών υποδομών της χώρας. Ο κ. Λι Κετσιάνγκ συνοδεύεται από στελέχη επιχειρηματικών ομίλων και κρατικών φορέων, τα οποία θα έχουν περισσότερες από 100 συναντήσεις στο περιθώριο του Ελληνοκινεζικού Φόρουμ Θαλάσσιας Συνεργασίας.
Οι πέντε τομείς που οι Κινέζοι σχεδιάζουν να επενδύσουν
Η ναυτιλία, το λιμάνι του Πειραιά, το Ελευθέριος Βενιζέλος, το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, αλλά και το Ελληνικό είναι οι πέντε κινεζικοί στόχοι επενδύσεων στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα αναμένεται να υπογραφούν τρεις συμφωνίες για συνεργασίαστη ναυτιλία. Η πρώτη συμφωνία αφορά την ενίσχυση της συνεργασίας με την κινεζική αναπτυξιακή τράπεζα, η οποία θα αποφέρει σημαντική χρηματοοικονομική στήριξη στις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Κίνα. Το Πεκίνο έχει ήδη ανοίξει μέσω των βασικών της τραπεζών μια πιστωτική γραμμή 5 δισ. δολαρίων προς Ελληνες εφοπλιστές, οι οποίοι κατασκευάζουν μεγάλο αριθμό πλοίων τους σε ναυπηγεία της Κίνας.
Επίσης, θα υπογραφεί μνημόνιο κατανόησης για τη θαλάσσια συνεργασία, με το κείμενο του μνημονίου να αναφέρεται μεταξύ άλλων και στην από κοινού αξιοποίηση θαλάσσιων πόρων, ενώ θα υπογραφεί και συμφωνία συνεργασίας με τον κινεζικό νηογνώμονα για παροχή υπηρεσιών σε πλοία που φέρουν την ελληνική σημαία.
Διακαής πόθος το 67% του ΟΛΠ
Ο διαγωνισμός για την πώληση του 67% του ΟΛΠ έχει εισέλθει στη δεύτερη φάση, με τους Κινέζους να αποτελούν έναν από τους πέντε συνολικά ισχυρούς μνηστήρες για τη διεκδίκηση του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας.
Η Cosco, ελέγχοντας τη λειτουργία του προβλήτα ΙΙ και της ανατολικής πλευράς του προβλήτα ΙΙΙ, θα δώσει σκληρή μάχη προκειμένου ο ΟΛΠ να μην περάσει στα χέρια άλλου ιδιώτη επενδυτή. Ενδεικτικό της σημασίας που δίνουν οι Κινέζοι για τον Πειραιά είναι ότι αποτελεί για τους ίδιους σημείο αναφοράς στις διεθνείς τους επενδυτικές δραστηριότητες, καθώς στα δικά τους χέρια ο Πειραιάς μετατράπηκε τα τελευταία τρία χρόνια στον μεγαλύτερο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο.
Ο διαγωνισμός για την πώληση του ΟΛΠ αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2014 και επιθυμία των Κινέζων είναι να κλείσει και το κεφάλαιο του φιλικού διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ και Cosco με την αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης.
Κινεζικό fund ενδιαφέρεται για το 55% του Ελευθέριος Βενιζέλος
Παρόν στη διεκδίκηση του μεγαλύτερου διεθνούς αερολιμένα της χώρας δηλώνει το Πεκίνο, γνωρίζοντας ότι η ελληνική κυβέρνηση μέσω του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) ενδιαφέρεται για την πώληση του 55% στον ΔΑΑ. Πρώτοι στη λίστα των μνηστήρων για το «Ελ. Βενιζέλος» είναι η Shenzhen Airport, ένα κινεζικό fund που δραστηριοποιείται στον τομέα διαχείρισης αεροδρομίων, και η Friedmann Pacific Investment Holdings, ένας επίσης κινεζικών συμφερόντων όμιλος με δραστηριότητες και στον τομέα των αερομεταφορών.
Αεροδρόμιο στο Καστέλι-Πύλη εισόδου για την Κίνα στην Ευρώπη
Το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης μοιάζει να αποτελεί διακαή πόθο για το Πεκίνο, με τους Κινέζους να έχουν τοποθετήσει την επένδυση για την κατασκευή και την εκμετάλλευσή του πολύ ψηλά στην ατζέντα των συζητήσεων ανάμεσα στις δύο πλευρές. Ενδεικτική της σημασίας που αποδίδει η κυβέρνηση της Κίνας στην επένδυση αυτή αποτελεί και η επίσημη επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού στην Κρήτη συνοδεία του Αντώνη Σαμαρά την ερχόμενη Παρασκευή.
Η κατασκευή του έργου και η εμπορική διαχείριση του αερολιμένoς στην Κρήτη θα προχωρήσει με ξεχωριστό διαγωνισμό και ήδη η κινεζική Fosun έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της. Η συγκεκριμένη εταιρεία ενδιαφέρεται τόσο για την κατασκευή όσο και για την εκμετάλλευση του κρητικού αεροδρομίου.
Κινεζική συμμετοχή στο project ανάπλασης του Ελληνικού
Στην ατζέντα βρίσκεται και το έργο για την ανάπτυξη του Ελληνικού, συνολικού προϋπολογισμού 7 δισ. ευρώ, καθώς στο κονσόρτσιουμ των εταιρειών που έχουν αναλάβει το «project» υπάρχει κινεζική παρουσία με την επενδυτική εταιρεία Fosun Group.
Ενδεικτικό είναι πως ήδη η China Development Bank είναι έτοιμη να δώσει τα χέρια με Ελληνες πλοιοκτήτες που θα ναυπηγήσουν πλοία στην Κίνα για συμφωνίες χρηματοδότησης.
Η κινεζική τράπεζα θα εξετάσει επίσης τη χορήγηση δανείων για αναβάθμιση λιμενικών υποδομών της χώρας. Ο κ. Λι Κετσιάνγκ συνοδεύεται από στελέχη επιχειρηματικών ομίλων και κρατικών φορέων, τα οποία θα έχουν περισσότερες από 100 συναντήσεις στο περιθώριο του Ελληνοκινεζικού Φόρουμ Θαλάσσιας Συνεργασίας.
Οι πέντε τομείς που οι Κινέζοι σχεδιάζουν να επενδύσουν
Η ναυτιλία, το λιμάνι του Πειραιά, το Ελευθέριος Βενιζέλος, το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, αλλά και το Ελληνικό είναι οι πέντε κινεζικοί στόχοι επενδύσεων στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα αναμένεται να υπογραφούν τρεις συμφωνίες για συνεργασίαστη ναυτιλία. Η πρώτη συμφωνία αφορά την ενίσχυση της συνεργασίας με την κινεζική αναπτυξιακή τράπεζα, η οποία θα αποφέρει σημαντική χρηματοοικονομική στήριξη στις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Κίνα. Το Πεκίνο έχει ήδη ανοίξει μέσω των βασικών της τραπεζών μια πιστωτική γραμμή 5 δισ. δολαρίων προς Ελληνες εφοπλιστές, οι οποίοι κατασκευάζουν μεγάλο αριθμό πλοίων τους σε ναυπηγεία της Κίνας.
Επίσης, θα υπογραφεί μνημόνιο κατανόησης για τη θαλάσσια συνεργασία, με το κείμενο του μνημονίου να αναφέρεται μεταξύ άλλων και στην από κοινού αξιοποίηση θαλάσσιων πόρων, ενώ θα υπογραφεί και συμφωνία συνεργασίας με τον κινεζικό νηογνώμονα για παροχή υπηρεσιών σε πλοία που φέρουν την ελληνική σημαία.
Διακαής πόθος το 67% του ΟΛΠ
Ο διαγωνισμός για την πώληση του 67% του ΟΛΠ έχει εισέλθει στη δεύτερη φάση, με τους Κινέζους να αποτελούν έναν από τους πέντε συνολικά ισχυρούς μνηστήρες για τη διεκδίκηση του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας.
Η Cosco, ελέγχοντας τη λειτουργία του προβλήτα ΙΙ και της ανατολικής πλευράς του προβλήτα ΙΙΙ, θα δώσει σκληρή μάχη προκειμένου ο ΟΛΠ να μην περάσει στα χέρια άλλου ιδιώτη επενδυτή. Ενδεικτικό της σημασίας που δίνουν οι Κινέζοι για τον Πειραιά είναι ότι αποτελεί για τους ίδιους σημείο αναφοράς στις διεθνείς τους επενδυτικές δραστηριότητες, καθώς στα δικά τους χέρια ο Πειραιάς μετατράπηκε τα τελευταία τρία χρόνια στον μεγαλύτερο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο.
Ο διαγωνισμός για την πώληση του ΟΛΠ αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2014 και επιθυμία των Κινέζων είναι να κλείσει και το κεφάλαιο του φιλικού διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ και Cosco με την αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης.
Κινεζικό fund ενδιαφέρεται για το 55% του Ελευθέριος Βενιζέλος
Παρόν στη διεκδίκηση του μεγαλύτερου διεθνούς αερολιμένα της χώρας δηλώνει το Πεκίνο, γνωρίζοντας ότι η ελληνική κυβέρνηση μέσω του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) ενδιαφέρεται για την πώληση του 55% στον ΔΑΑ. Πρώτοι στη λίστα των μνηστήρων για το «Ελ. Βενιζέλος» είναι η Shenzhen Airport, ένα κινεζικό fund που δραστηριοποιείται στον τομέα διαχείρισης αεροδρομίων, και η Friedmann Pacific Investment Holdings, ένας επίσης κινεζικών συμφερόντων όμιλος με δραστηριότητες και στον τομέα των αερομεταφορών.
Αεροδρόμιο στο Καστέλι-Πύλη εισόδου για την Κίνα στην Ευρώπη
Το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης μοιάζει να αποτελεί διακαή πόθο για το Πεκίνο, με τους Κινέζους να έχουν τοποθετήσει την επένδυση για την κατασκευή και την εκμετάλλευσή του πολύ ψηλά στην ατζέντα των συζητήσεων ανάμεσα στις δύο πλευρές. Ενδεικτική της σημασίας που αποδίδει η κυβέρνηση της Κίνας στην επένδυση αυτή αποτελεί και η επίσημη επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού στην Κρήτη συνοδεία του Αντώνη Σαμαρά την ερχόμενη Παρασκευή.
Η κατασκευή του έργου και η εμπορική διαχείριση του αερολιμένoς στην Κρήτη θα προχωρήσει με ξεχωριστό διαγωνισμό και ήδη η κινεζική Fosun έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της. Η συγκεκριμένη εταιρεία ενδιαφέρεται τόσο για την κατασκευή όσο και για την εκμετάλλευση του κρητικού αεροδρομίου.
Κινεζική συμμετοχή στο project ανάπλασης του Ελληνικού
Στην ατζέντα βρίσκεται και το έργο για την ανάπτυξη του Ελληνικού, συνολικού προϋπολογισμού 7 δισ. ευρώ, καθώς στο κονσόρτσιουμ των εταιρειών που έχουν αναλάβει το «project» υπάρχει κινεζική παρουσία με την επενδυτική εταιρεία Fosun Group.