Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014

To μανιφέστο του Ποταμιού - Κυβέρνηση 20 υπουργών - Ζητά κόψιμο των βουλευτών σε 200 - Επίδομα ανεργίας για 2 χρόνια - Τι θα κάνουν με τα μνημόνια

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com


- Το Ποτάμι ζητά κυβερνήσεις με το πολύ 20 υπουργούς και κατάργηση υφυπουργών και αναπληρωτών
- Βασική τους πρόταση είναι και η διεκδίκηση κατοχικού δανείου και γερμανικών αποζημιώσεων
-
 Στο μανιφέστο του Σταύρου Θεοδωράκη αναφέρεται και η επιστροφή κλεμμένων αρχαιοτήτων
- Το χώρισμα της χώρας σε πολλές μονοεδρικές περιφέρειες ώστε ο πολίτης να ψηφίζει σε διπλή κάλπη (κόμμα και τοπικό άρχοντα)
- Οι θέσεις του νέου κόμματος δόθηκαν σαν ερωτοαπαντήσεις

Παίρνει μορφή και σχήμα όπως φαίνεται το Ποτάμι, καθώς παρουσιάστηκαν οι θέσεις του νέου κόμματος του δημοσιογράφου Σταύρου Θεοδωράκη.

Το Ποτάμι του Σταύρου Θεοδωράκη όπως φάνηκε και από το μίνι μανιφέστο δεν ξεκαθαρίζει πολλά πράγματα και για κάποιους παραμένει ακόμα θολό, μιας και δεν δίνει απαντήσεις σε κύρια ζητήματα κυρίως οικονομικού χαρακτήρα.

Αυτό που σίγουρα διευκρινίζεται είναι πως το νέο κόμμα δεν θα κατεβάσει κανέναν υποψήφιο στις δημοτικέρς εκλογές.


Οι ερωταπαντήσεις αναλυτικά:



Τι είστε; Κρατιστές; Φιλελεύθεροι; Τι κράτος θέλετε;

· Μικρό αλλά όχι αδύναμο. Το μέγεθος του κράτους στην Ελλάδα, δεν είναι συγκριτικά μεγαλύτερο από τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ. Είναι όμως το πιο αναποτελεσματικό, το πιο σκληρωτικό και πιθανώς το πιο διεφθαρμένο. Στην Ελλάδα έχουμε γνωρίσει το κράτος - πατερούλη που βολεύει όσους έχουν τις κατάλληλες διασυνδέσεις και κάνει τα στραβά μάτια σε μια σειρά από αδικήματα. Τώρα μαθαίνουμε και το κράτος τιμωρό. Αντιμετωπίζει εχθρικά τους πολίτες, θέτει εμπόδια αντί να προσφέρει λύσεις και αντιδρά σπασμωδικά. Και χρεώνει το κόστος της ασυδοσίας των προηγούμενων ετών αδιακρίτως σε όλη την κοινωνία. Περάσαμε δηλαδή από το ένα άκρο στο άλλο.

Εσείς όμως τι θέλετε από τη δημόσια διοίκηση;

· Θέλουμε μία δημόσια διοίκηση επιτελική, με άρτια καταρτισμένο και ικανά αμειβόμενο προσωπικό. Θέλουμε ένα κρατικό μηχανισμό με πλήρη μηχανογράφηση που όχι μόνο θα συμβάλει στη μείωση των δαπανών αλλά κυρίως θα συντελέσει στη διαφάνεια και θα επιτρέψει την αξιολόγηση τόσο των υπηρεσιών, όσο και των δημοσίων λειτουργών. Και δεν αλλάζει από αυτούς που ακόμα και σήμερα εμποδίζουν τη μηχανογράφηση, αυτούς που προσπαθούν να μπλοκάρουν κάποια μέτρα ενίσχυσης της διαφάνειας, αυτούς που συνεχίζουν να τοποθετούν σε καίριες θέσεις του δημοσίου εμφανώς ακατάλληλους φίλους και αποτυχημένους πολιτικούς προσβάλλοντας όλους μας.

Γιατί δεν μπήκατε σε κάποιο από τα υπάρχοντα κόμματα και αποφασίσατε να κάνετε το δικό σας κόμμα;

· Γιατί ένα τόπος δεν μπορεί να αλλάξει από αυτούς που εξέθρεψαν όλα τα κακά του. Βλέπετε ότι ακόμη και σήμερα, παράλληλα με τα δήθεν δρακόντεια μέτρα, οι κατάλληλες διασυνδέσεις εξασφαλίζουν ακόμα θέσεις στο ευρύτερο δημόσιο. Άλλωστε οι περισσότερες μεταρρυθμίσεις έγιναν με μισή καρδιά και επιπολαιότητα, όχι επειδή υπήρχε πίστη σ’ αυτές, αλλά επειδή αποτελούσαν όρους του Μνημονίου. Οι θεσμοί έχουν αλωθεί από τα κόμματα και η διαφθορά είναι ακόμα παρούσα. Eνδεικτικά η Ελλάδα βαθμολογείται με 40 στα 100 στον Δείκτη Διαφθοράς (του οργανισμού TransparencyInternational). Και οι πολίτες δεν έχουν από κάπου να πιαστούν. Η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου (μια έρευνα λέει το 80%, μια άλλη το 90%) έχει αρνητική γνώμη για τα κόμματα.

Θέλετε λοιπόν να γκρεμίσετε το παλιό πολιτικό σύστημα.

· Θέλουμε να το αλλάξουμε. Δεν είναι εύκολο αλλά υπάρχουν λύσεις. Θα πρέπει αμέσως να περιορίσουμε τις κομματικές επιχορηγήσεις κατά 50%. Τα κόμματα χρωστούν ήδη στις τράπεζες 260 εκατομμύρια. Γιατί τέτοια σπατάλη; Να περιορίσουμε τις αποσπάσεις δημόσιων υπαλλήλων στα κομματικά γραφεία. Να μειώσουμε τους βουλευτές σε 200. Να μειώσουμε τις διακοπές της Βουλής και τα μπόνους για την συμμετοχή στα «θερινά τμήματα». Να κάνουμε ακόμη πιο αυστηρό το πλαίσιο για τις προεκλογικές εκστρατείες για να περιοριστεί η σχετική δαπάνη αλλά και η ρύπανση και η γενικότερη όχληση. Ανεβάζεις πανό; Μετά θα τα κατεβάζεις. Και βέβαια πρέπει να σταματήσουμε τη ροή μαύρου πολιτικού χρήματος.

Κυκλοφορεί ακόμη και σήμερα μαύρο πολιτικό χρήμα;

· Μα είπαμε, τα ίδια κάνουν με λιγότερα ίσως λεφτά. Η ημερομηνία των εκλογών είναι το μεγάλο στοίχημα όλων όσων τζογάρουν στο πολιτικό παιχνίδι. Κάποιοι «τα δίνουν όλα» για να κρατηθεί όπως όπως η κυβέρνηση και κάποιοι «πιέζουν» για να πέσει. Εδώ δεν υπάρχουν αρχές παρά μόνο συμφέροντα. Σκεφθείτε πόσες εφημερίδες, κανάλια, ραδιόφωνα ξεπηδούν για να στηρίξουν ή για να ρίξουν μια κυβέρνηση. Η μόνη λύση λοιπόν είναι να αποφασίσουμε ότι πρόωρες εκλογές δεν υπάρχουν. Εκλογές γίνονται κάθε 4 χρόνια βάσει νόμου.

Εκλογές με απλή αναλογική;

Ναι, θέλουμε ένα αναλογικότερο, δικαιότερο αλλά και πιο πλουραλιστικό εκλογικό σύστημα. Η χώρα να χωριστεί σε μικρές μονοεδρικές περιφέρειες και οι πολίτες να μπορούν να ψηφίζουν τον τοπικό υποψήφιο (ανεξαρτήτως κόμματος) που θεωρούν ότι τους αντιπροσωπεύει και το κόμμα τους. Μια ελληνική παραλλαγή δηλαδή του γερμανικού συστήματος με τις διπλές κάλπες.

Και τι κυβέρνηση θα κάνατε;

· Μια κυβέρνηση είκοσι ανθρώπων. Να καταργήσουμε τις θέσεις αναπληρωτών υπουργών ώστε να πάψουν να μετακυλίονται οι ευθύνες. Τα υπουργεία να καλύπτουν συγκεκριμένους τομείς και όχι τις φιλοδοξίες των κομματικών αξιωματούχων (π.χ. τομέας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και έρευνας – τομέας σχολείων και παιδικής μέριμνας - τομέας υγείας – τομέας γεωργίας & κτηνοτροφίας – τομέας άμυνας και αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών - τομέας εσόδων – τομέας κοινωνικής ασφάλισης & μέριμνας ηλικιωμένων - τομέας εξωτερικού εμπορίου & διεθνών οικονομικών σχέσεων).

Ναι αλλά είκοσι άνθρωποι αρκούν για να κυβερνήσουν ένα αχανές ως προς την οργάνωση κράτος;

· Αρκούν αν το πάρουμε απόφαση να εμπιστευθούμε τα στελέχη των υπουργείων αφού βέβαια πρώτα τα αξιολογήσουμε. Σήμερα οι διευθυντές είναι κομματικοί υπάλληλοι. Πολλές φορές τους μοιράζουν μεταξύ τους αναλογικά τα κόμματα που κυβερνούν. «Τόσους εσύ - τόσους εγώ». Και επιτέλους πρέπει να βάλουμε σε όλους τους τομείς επικεφαλής ανθρώπους με κύρος και γνώση. Αυτή είναι η καινοτόμος πρότασή μας ως προς την διακυβέρνηση. Εκτός από τους 20 πολιτικούς υπουργούς θα πρέπει κάποιοι τομείς να έχουν επικεφαλής έναν επαΐοντα υφυπουργό. Η πρόταση για «μόνιμο υφυπουργό Παιδείας» ή «μόνιμο υφυπουργό φορολογίας» έχει υποβληθεί ξανά, αλλά το κομματικό σύστημα την πολεμάει. Το κράτος όμως πρέπει να έχει συνέχεια και δεν μπορούμε να φέρνουμε τα πάνω κάτω σε κάθε ανασχηματισμό. Πρέπει τα κόμματα να συνεννοηθούν και να επιλέξουν από κοινού.

Δηλαδή δεν θα πρέπει να κόψουμε από το Δημόσιο;

· Το ελληνικό Δημόσιο δεν έχει μεγαλύτερο αριθμό υπαλλήλων δεν έχει μεγαλύτερο αριθμό από άλλα δυτικά κράτη. Το πρόβλημα είναι στην ανορθολογική κατανομή τους (σε γραφεία κι όχι «στον δρόμο»), στην έλλειψη κινήτρων, στην απουσία μηχανογράφησης που εμποδίζει το έργο τους και την παροχή καλών υπηρεσιών στους πολίτες, κτλ. Επιπλέον σε κάποιους (στοχευμένους) τομείς το Δημόσιο χρειάζεται στελέχη. Ενδεικτικά το Εκλεκτικό Συνέδριο για τον έλεγχο της διαφθοράς, φύλακες στα σωφρονιστικά καταστήματα, ειδικευμένο προσωπικό με γνώσεις πληροφορικής για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και τον εντοπισμό «μαύρου» χρήματος, νοσηλευτές, κτλ.

· Το δημόσιο έχει ανάγκη από καλύτερα καταρτισμένους υπαλλήλους. Θα πρέπει να δημιουργηθούν σαφή οργανογράμματα και «περιγράμματα θέσεων» (jobdescriptions) σε κάθε υπηρεσία και να αξιοποιηθούν οι καταλληλότεροι υπάλληλοι. Όχι οι «ημέτεροι».

Μέχρι σήμερα έχουμε επιτύχει να έχουμε κακή εξυπηρέτηση, κενά σε καίριες θέσεις και υπεράριθμους εργαζομένους. Κάτι δεν γίνεται σωστά. Ξεκαθάρισμα λοιπόν, αναδιοργάνωση, αξιολόγηση, αξιοκρατία και διαφάνεια.

Κόντρα σε όλους;

· Οι αλλαγές στη δημόσια διοίκηση και στο κοινωνικό κράτος, η διαφάνεια, ο έλεγχος, η αξιολόγηση δεν αρέσουν σε διεφθαρμένους πολιτικούς, σε ιδιοτελείς δημόσιους υπαλλήλους και σε προνομιούχες συντεχνίες. Όλοι οι άλλοι είναι σύμφωνοι. Οι άνθρωποι δηλαδή θέλουν να αξιολογούνται και να αξιοποιούνται βάσει των δεξιοτήτων τους και όχι βάσει της πρόσβασής τους στο πελατειακό σύστημα. Οι αργόμισθοι, οι επίορκοι, οι ανίκανοι, όσοι έχουν πλαστά πιστοποιητικά είναι αυτοί που ανησυχούν και είναι αυτοί που πρέπει να απομακρυνθούν.

Και αν φύγουν οι αργόμισθοι και οι ανίκανοι αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε ένα νέο δημόσιο χωρίς γραφειοκράτες;

· Δεν είναι εύκολο να γίνει από την μια μέρα στην άλλη. Η ζημιά που έχουν οι πολιτικοί στο δημόσιο είναι τεράστια. Έχουν επιβραβεύσει το παράλογο. Για παράδειγμα από το 1986 υπάρχει νόμος που προβλέπει τη χρήση ενός μοναδικού αριθμού ανά πολίτη και ενοποίηση των επιμέρους μητρώων: Σήμερα κάθε πολίτης έχει ΑΔΤ, ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, αριθμό διπλώματος οδήγησης και ειδικό εκλογικό αριθμό, ενώ πρόσφατα προσετέθη και ο κλειδάριθμος του ΟΑΕΔ αυξάνοντας τη γραφειοκρατία και εμποδίζοντας τη διασταύρωση στοιχείων. Χάος το μεγαλείο σου. Δεν είναι δουλειά των πολιτών να μεταφέρουν χαρτιά και πιστοποιητικά από τη μία δημόσια υπηρεσία στην άλλη, ούτε είναι παραγωγικό να περνάνε τις ώρες τους μπροστά σε ουρές. Για τα περισσότερα από αυτά τα ζητήματα η τεχνολογία προσφέρει απλές και ασφαλείς λύσεις.

Υποψηφίους θα έχετε στις τοπικές εκλογές;

· Ούτε ένα. Δεν είναι στους ρόλους των κομμάτων να αποφασίζουν ποιος θα είναι δήμαρχος στα Χανιά ή τα Γιάννενα. Τα κόμματα θα πρέπει να αποφασίσουν ότι οι τοπικές κοινωνίες πρέπει να «αυτονομηθούν». Το παραδοσιακό μοντέλο του πανίσχυρου κράτους έχει φτάσει στα όριά του και αλλάζει παντού. Οι εξουσίες του αναδιανέμονται προς υπερεθνικούς οργανισμούς όπως η Ευρωπαϊκή Ένωση, και προς τις τοπικές κοινωνίες. Εκεί που μπορούν να εφαρμοστούν πιο εύκολα μορφές άμεσης δημοκρατίας. Αυτό όμως προϋποθέτει σημαντική μεταφορά αρμοδιοτήτων και πόρων, οικονομικών και ανθρώπινων, στις τοπικές κοινωνίες. Ειδικά η επιβολή και είσπραξη των φόρων περιουσίας πρέπει να περάσουν στην αρμοδιότητα των δήμων. Στο τοπικό επίπεδο η φοροδιαφυγή και η φοροαποφυγή είναι δυσκολότερες. Όλοι γνωρίζονται καλύτερα. Οι δήμαρχοι βέβαια πρέπει να γίνουν περισσότερο υπεύθυνοι. Να αναδειχθούν νέοι, έντιμοι και ικανοί άνθρωποι απαλλαγμένοι από τα κουσούρια του παρελθόντος.

Εκτός από την γραφειοκρατία πάντως η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια στην καθυστέρηση απονομής δικαιοσύνης.

· Ναι γιατί έχουμε μεν αρκετούς δικαστές αλλά χωρίς γραμματειακή υποστήριξη. Τα δικαστήρια κάνουν, όπως η Βουλή, υπερβολικά μεγάλες διακοπές (από 1 Ιουλίου έως 15 Σεπτεμβρίου). Η Ελλάδα έχει καταδικαστεί 403 φορές από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου για καθυστέρηση στην απονομή δικαιοσύνης. Την τελευταία τετραετία το Δημόσιο έχασε €7 δις, λόγω μη εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων για φόρους και πρόστιμα. Μέσα σε 38 χρόνια έχουν υπάρξει 50 διαφορετικοί νόμοι για την επίλυση του ζητήματος αλλά χωρίς αποτέλεσμα.

Υπάρχουν ακόμα απαρχαιωμένες πρακτικές που προκαλούν καθυστερήσεις, όπως η ελληνική πατέντα της καθαρογραφής των αποφάσεων (με ένα καλό στυλό ενδεχομένως).

Το Δημόσιο επίσης έχει μία περίεργη σχέση με τη δικαιοσύνη: Από τη μία, όταν καταδικάζεται, σπανίως συμμορφώνεται με τις αποφάσεις, από την άλλη μηνύει τους πάντες αλόγιστα υπερφορτώνοντας το σύστημα.

Τι πιστεύετε για τον διαχωρισμό Εκκλησίας και κράτους;

· Είμαστε υπέρ του πλήρους διαχωρισμού Εκκλησίας και κράτους. Έτσι η Εκκλησία αποκτά την αυτονομία της και η Πολιτεία αποδεσμεύεται από περιορισμούς που δεν έχουν θέση σε ένα σύγχρονο κράτος.

Τι πιστεύετε για τις σχέσεις Ελλάδας – ΕΕ;

· «Η σχέση είναι περίπλοκη». Η οικονομική κρίση στην αρχή και μετά η διαχείρισή της με τα λάθη που έγιναν εκατέρωθεν έχουν δημιουργήσει ένα ρήγμα. Η Ελλάδα εμφανίζεται τόσο στα ευρωπαϊκά όργανα όσο και στους υπόλοιπους λαούς της Ευρώπης άλλοτε σαν κακομαθημένο, απείθαρχο παιδί και άλλοτε σαν επαίτης, σπανίως όμως ως ισότιμος συνομιλητής. Παράλληλα, ο ευρωσκεπτικισμός στην Ελλάδα έχει αυξηθεί, σήμερα η εμπιστοσύνη στην ΕΕ υπολογίζεται σε λιγότερο από 20%. Εμείς επιμένουμε ότι η απομόνωση δεν βοήθησε ποτέ κανέναν αλλά και συνεργασία δεν σημαίνει υποτέλεια. Η χώρα μας έχει πετύχει πολλά σε συνεργασία με τους εταίρους και τους συμμάχους τους. Ταυτόχρονα, η Ελλάδα έχει προσφέρει σημαντικά στο παρελθόν στους συμμάχους της.

Μήπως το πρόβλημα είναι ποιον θέλετε για επόμενο Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής;

· Πρόσφατα ο σκηνοθέτης Βιμ Βέντερς είπε: «Η Ευρώπη που σαν παιδί ονειρεύτηκα δεν έχει καμιά σχέση με τη σημερινή Ευρώπη της γραφειοκρατίας και της παγωνιάς». Αυτή την Ευρώπη βλέπουμε στην ατζέντα των υποψηφίων. Δεν μοιάζει με εκείνη που ονειρευτήκαμε. Συνεχώς ακούγονται λόγια κουρασμένα και ασύνδετα που δεν δίνουν καμία ελπίδα στα εκατομμύρια των πολιτών που οι ζωές τους έχουν γυρίσει ανάποδα από την κακοδιαχείριση της νομισματικής ένωσης, τη μαζική ανεργία, την κατάρρευση των τραπεζών, τη διάβρωση του κράτους πρόνοιας. Πολλά σημαντικά ζητήματα που αφορούν το μέλλον της Ευρώπης δεν έχουν τεθεί από τις ομάδες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η έμφαση δίνεται περισσότερο στο γραφειοκρατικό μέρος της Ένωσης παρά στο ουσιαστικό.

Εσείς σε ποια ομάδα στο Ευρωκοινοβούλιο θα ενταχθείτε;

· Εμείς δεν έχουμε στόχο να κουρνιάσουμε στην πρώτη βολική γωνιά που θα βρούμε μπαίνοντας στην Ευρωκοινοβούλιο. Μας ενδιαφέρει η ανθρωπογεωγραφία των ομάδων που θα σχηματιστούν. Θα πρέπει να δούμε τι συγκεκριμένα προτείνουν για τον περιορισμό της ανεργίας των νέων, για την νεανική επιχειρηματικότητα η οποία πρέπει να ενισχυθεί απευθείας από την ΕΕ. Θα πρέπει να μελετηθούν οι απόψεις τους για το διευρυνόμενο χάσμα Βορρά–Νότου. Εν ολίγοις το Ποτάμι θα συμμαχήσει με αυτούς που θέλουν μια δυναμικότερη και αποφασιστικότερη Ευρωπαϊκή Ένωση πιο κοντά στους πολίτες της.

Πώς πρέπει να αντιμετωπίσει η Ευρώπη την εμπορική εισβολή της Κίνας;

· Η Ευρώπη κατακλύζεται από προϊόντα τρίτων χωρών. Κάποια από αυτά είναι επικίνδυνα, άλλα είναι ακατάλληλα. Παρασκευάζονται σε περιοχές του πλανήτη που δεν υπάρχουν εργασιακά δικαιώματα, σε χώρες που δεν υπάρχουν ούτε στοιχειώδεις κανόνες προστασίας του περιβάλλοντος. Και η Ευρώπη κάτι πρέπει να κάνει γι’ αυτό. Δεν πρέπει να δειλιάσει. Η Κίνα το 2013 εκτόπισε τις ΗΠΑ και έφτασε στην κορυφή του παγκόσμιου εμπορίου. Η Ινδία πλησιάζει και αυτή στη κορυφή. Πρέπει λοιπόν σύντομα να μπουν κανόνες. Όχι βέβαια να κλείσουν τα σύνορα, αλλά πρέπει να προφυλάξουμε την υγεία των κατοίκων της Ευρώπης και να υπερασπιστούμε τις οικουμενικές μας αρχές. Θέλουμε το ελεύθερο εμπόριο, θέλουμε όμως κι ένα άρτιο κανονιστικό-ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αγορές. Και θέλουμε η Ελλάδα να έχει λόγο στις ευρωπαϊκές πολιτικές, καθώς το ζήτημα αυτό αγγίζει όλη την Ευρώπη και μπορεί να ληφθεί μόνο με διάλογο και διαπραγμάτευση μεταξύ της ΕΕ. και των κύριων εμπορικών εταίρων (Κίνα, Ινδία, Η.Π.Α., Ιαπωνία) στα Fora του G7 και του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.

Τι προτείνει το Ποτάμι για την αντιμετώπιση της φυγής κεφαλαίων πολυεθνικών εταιρειών από την Ευρώπη;

· Τα λεφτά που χάνονται στους «ωκεανούς» είναι πολλά. Οι πολυεθνικοί κολοσσοί δεν θέλουν να φορολογούνται και με το κόλπο των θυγατρικών εταιριών και του transfer pricing παίρνουν τα λεφτά από την Ευρώπη και τα πάνε σε κάποιους αφορολόγητους παραδείσους. Η Ευρώπη πρέπει να βάλει ένα φραγμό σε αυτή τη πρακτική. Μας χαροποιεί ότι το ζήτημα αυτό είναι ψηλά στην ατζέντα τόσο του προέδρου Obama όσο και του G7. Μέσω των θεσμών της ΕΕ η Ελλάδα θα πρέπει να έχει λόγο. ’Έχουμε (ως Ελλάδα και ΕΕ.) καθυστερήσει πολύ. Είναι χρήματα των εργαζομένων της Ευρώπης, των διανοούμενων, των νέων που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες ή καταναλώνουν τα προϊόντα αυτών των εταιρειών. Άλλωστε δεν είναι δυνατόν σε μια εποχή που η λιτότητα είναι η κοινή συμβουλή για τους λαούς της Ευρώπης το 0,6% του πληθυσμού να κατέχει το 40% του παγκόσμιου πλούτου. Τα κέρδη λοιπόν, είτε είναι χιλιάρικα είτε είναι δισεκατομμύρια πρέπει να φορολογούνται στις χώρες που παράγονται. Και αυτό μόνο μια συνεργασία της Ευρώπης, της ΗΠΑ και της Ιαπωνίας μπορεί να το επιβάλει.

Οι Γερμανοί μας χρωστάνε λεφτά; Θα τα διεκδικήσετε;

· Για κάποιους λαϊκιστές η Ελλάδα μπορεί να συνεχίσει να ζει μόνο με τα λεφτά που τις χρωστάνε. Τα κόμματα έχουν μπει σε ένα παιχνίδι πλειοδοσίας ως προς τα χρήματα που διατείνονται πως θα διεκδικήσουν. Είναι σημαντικό οι προσπάθειες της Ελλάδας να επικεντρωθούν στη διεκδίκηση συγκεκριμένων και πιο απτών πραγμάτων μέσω της δικαιοσύνης. Για εμάς το ζήτημα αυτό δεν είναι (μικρο)πολιτικής, αλλά δικαιοσύνης. Τόσο για τις οικογένειες των θυμάτων όσο και των σχέσεων της χώρας μας με μία σημαντική σύμμαχο χώρα:

- Το Κατοχικό Δάνειο, το οποίο ακόμα και το ναζιστικό καθεστώς είχε αναγνωρίσει ως συμβατική υποχρέωση της Γερμανίας

- Αποζημιώσεις και αντισταθμιστικά μέτρα για θύματα ή μαρτυρικές κοινότητες, ιδίως εάν δεν καλύφθηκαν από την γερμανοελληνική συμφωνία του 1960

- Εντοπισμός και επαναπατρισμός συγκεκριμένων κλεμμένων αρχαιοτήτων που δεν έχουν επιστραφεί ακόμα

Η Ελλάδα έχει ακαδημαϊκό και ερευνητικό μέλλον ή είναι καταδικασμένη να εισάγει μόνο ιδέες και γνώση από το εξωτερικό;

· Η Ελλάδα μπορεί να έχει λαμπρό ακαδημαϊκό μέλλον στην έρευνα και την καινοτομία. Δεν υπάρχει καλύτερη απόδειξη από την πληθώρα Ελλήνων ακαδημαϊκών και ερευνητών στα καλύτερα πανεπιστήμια της Ευρώπης και των Η.Π.Α. Δουλεύοντας σε ένα εξόχως ανταγωνιστικό περιβάλλον Έλληνες επιστήμονες προάγουν με καινοτόμο έρευνα την επιστήμη, εκπαιδεύουν την νέα γενιά ηγετών και «διαφημίζουν» την χώρα μας. Το καίριο πολιτικό ζήτημα για την χώρα είναι ότι το «σύστημα» τους εμποδίζει ακόμα και να διδάξουν δωρεάν σε Ελληνικά πανεπιστήμια.

Ποια είναι η πρότασή σας για το ζήτημα της ανεργίας;

· Η μόνη πραγματική λύση για την ανεργία είναι να ξαναπάρει μπροστά ο ιδιωτικός τομέας, και όποιοι πολιτικοί το κρύβουν αυτό, κοροϊδεύουν. Αυτό θα γίνει με μέτρα όπως η ενίσχυση της ρευστότητας. Επίσης, τα κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ για επιδότηση της εργασίας πρέπει να δίνονται για απασχόληση σε επιχειρήσεις, ή για αυτοαπασχόληση, αντί για stages στο δημόσιο. Έτσι αποκτούν οι νέοι χρήσιμες εμπειρίες και έχουν καλύτερες πιθανότητες να συνεχίσουν να δουλεύουν παραγωγικά. Για την αυτοπασχόληση των νέων, μπορεί να καλύπτεται η εισφορά ΟΑΕΕ μέχρι μια ηλικία (π.χ. 30 ετών), για να μπορούν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους χωρίς να υποχρεωθούν σε μαύρη εργασία.

· Επίδομα ανεργίας για 2 χρόνια μέχρι η ανεργία να πέσει κάτω του 10%.

· Θα πρέπει επίσης οι νέοι να εκπαιδευτούν ταχύρρυθμα σε ειδικότητες και δεξιότητες που σήμερα λείπουν. Παρά την ανεργία, μία στις τρεις επιχειρήσεις δεν βρίσκει κατάλληλους συνεργάτες. Με το μέτρο αυτό μπορούν να απορροφηθούν πάνω από 100.000 άνεργοι.

Χρέος

· Σήμερα αυτό που πρέπει να ζητήσουμε είναι χαμηλότερες πληρωμές τόκων για τα επόμενα χρόνια. Αν και οι πληρωμές τοκοχρεολυσίων δε είναι ιδιαιτέρως υψηλές μέχρι το 2012, πιστεύουμε ότι είναι ρεαλιστικό να επιτύχουμε με περαιτέρω μείωση των επιτοκίων για τα διμερή δάνεια από τις χώρες τις ΕΕ καθώς και μία περαιτέρω μετακύλυση της αποπληρωμής. Το χρέος θα πρέπει να το διαπραγματευτούμε όταν θα είμαστε ποιο ισχυροί. Όταν θα είναι σε καλύτερη κατάσταση ο ιδιωτικός τομέας, όταν δεν θα κινδυνεύουν με κατάρρευση επιχειρήσεις, όταν οι τράπεζες μειώσουν τον δανεισμό τους από τους μηχανισμούς παροχής ρευστότητας της ΕΚΤ. Τότε έχει νόημα να είμαστε πιο σκληροί για το ύψος του χρέους. Το κύριο ζήτημα που θα κρίνει την βιωσιμότητα ή μη του χρέους είναι η αναθέρμανση της οικονομικής δραστηριότητας και ο ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Αυτό είναι κάτι που συμφωνούν όλοι οι διεθνείς οργανισμοί και ειδικοί. Ακόμα και αν μειωθεί το χρέος, να η οικονομία δεν ανάκαμψη και η ύφεση συνεχιστεί τότε το χρέος δεν θα είναι βιώσιμο. Για να το πούμε πιο μηχανικά, για εμάς το στοίχημα για την μείωση του χρέους (που συνήθως μετριέται ως λόγος προς το ΑΕΠ) είναι η αύξηση της παραγωγής, η μείωση της ανεργίας, η αύξηση δηλαδή του παρονομαστή.

Μνημόνια

· Κατ αρχήν δεν υπάρχει μονομερώς ένα μνημόνιο. Υπάρχει μία δανειακή σύμβαση στην οποία επισυνάπτεται ένα πρόγραμμα οικονομικών αλλαγών, δυστυχώς καταρτισμένο σχετικά βιαστικά και χωρίς να ληφθούν υπ’ όψιν κάποιες ιδιαιτερότητες. Για να ξεφύγουμε από τα Μνημόνια ένα τρόπος υπάρχει. Να εκπονήσουμε ένα Εθνικό σχέδιο που θα εξασφαλίζει πρώτα από όλα ότι η ελληνική οικονομία θα γίνει παραγωγική και θα συγκλίνει με την Ευρωζώνη. Μόνο τότε η κοινωνία της Ευρώπης θα ακούσει το αίτημα μας για ελάφρυνση του ελληνικού χρέους. Πιστεύουμε πως η χώρα θα μπορέσει να επιτύχει πολύ καλύτερο διακανονισμό του χρέους σε μερικά χρόνια, π.χ., το 2018, από αυτόν που θα μπορούσε να επιτύχει σήμερα. Ας μην ξεχνάμε πως ο οριστικός διακανονισμός του χρέους συνεπάγεται και την παύση της κοινοτικής αρωγής (πέραν της συμμετοχής της στην ΕΕ).

· Το πιο σημαντικό ερώτημα για την οικονομία όχι μόνο σήμερα αλλά τα τελευταία 30 χρόνια είναι γιατί καμιά κυβέρνηση δεν ασχολήθηκε με το εμπορικό ισοζύγιο, και γιατί όποτε κάποιοι ελάχιστοι το έθεταν στο δημόσιο διάλογο, δεν τους άκουγε κανένας. Η διαφορά ανάμεσα σε εξαγωγές και εισαγωγές, είναι αρνητική από το 1962. Καμιά κυβέρνηση, είτε της ΝΔ είτε του ΠΑΣΟΚ, είτε λαϊκίστικη είτε εκσυγχρονιστική δεν πήρε σοβαρά μέτρα για το ισοζύγιο. Το βάθος της κρίσης στην Ελλάδα οφείλεται σε αυτή την μακροχρόνια και θεμελιακή αδυναμία - ότι δηλαδή η παραγωγική βάση της χώρας δεν μπορούσε να υποστηρίξει τις δαπάνες που έκαναν τα νοικοκυριά και το κράτος. Γιατί λοιπόν αυτή η εγκληματική αμέλεια; Γιατί κανένας πρωθυπουργός και κανένας υπουργός οικονομίας, παρόλο που ορισμένοι ήταν σοβαροί άνθρωποι, δεν μπόρεσε να αντιστρέψει την τάση.

Επιχειρηματικότητα

· Σήμερα οι επιχειρήσεις πνίγονται και η ανεργία καλπάζει επειδή οι τράπεζες δεν μπορούν, και σε κάποιο βαθμό δεν θέλουν, να δώσουν περισσότερα δάνεια. Η ΕΕ μπορεί να βοηθήσει σε αυτό, είτε με τη δημιουργία ενός ειδικού μηχανισμού χρηματοδότησης απ' ευθείας σε επιχειρήσεις, είτε παρέχοντας ρευστότητα στις ελληνικές τράπεζες με ειδικές ρήτρες για να κατευθυνθούν τα λεφτά στην πραγματική οικονομία και όχι σε ημέτερους.

· Θα πρέπει να εξερευνήσουμε και άλλες μορφές χρηματοδότησης, ειδικά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις αλλά και ελεύθερους επαγγελματίες, συνεταιρισμούς κ.λπ., όπως, π.χ. τα μικροδάνεια, όχι μόνο μέσω του προγράμματος Jeremie αλλά και από άλλες πηγές. Αλλά και εδώ δεν υπάρχει ρυθμιστικό πλαίσιο.

Μήπως μας σώσουν τα πετρέλαια;

· Ίσως ναι ίσως όχι. Αυτό είναι ένα ερώτημα που θα απαντηθεί σε δέκα με δεκαπέντε χρόνια. Η αντίληψη πάντως ότι το πρόβλημα της Ελλάδας θα λυθεί με τα πετρέλαια δεν είναι εποικοδομητική: Αντί να δούμε τι θα κάνουμε για να βγούμε από αυτή την πρωτοφανή κρίση, επαναπαυόμαστε περιμένοντας πετρέλαια. Υπάρχουν πολιτικοί που λένε ότι καθόμαστε πάνω στα πετρέλαια και κάποια στιγμή θα τα παραγάγουμε/ εξορύξουμε κι όλοι θα γίνουμε πλούσιοι και ευτυχισμένοι.
Ακόμα και στην περίπτωση που έχουμε βεβαιωμένα κοιτάσματα θα πρέπει να πούμε ότι τα κοιτάσματα αυτά δεν ανήκουν μόνο σε εμάς, ανήκουν στα παιδιά μας. Τους παίρνουμε κάτι που δε μπορεί να ανανεωθεί. Και για να είμαστε δίκαιοι με τις επόμενες γενιές, πρέπει να αφήσουμε ένα αντιστάθμισμα, ισοδύναμου οφέλους με αυτό που παίρνουμε και όχι να σκεφτόμαστε πώς θα τις ληστέψουμε.

· Πέντε ιδέες κοινωνικής πολιτικής Σχολικά γεύματα σε όλα τα δημοτικά σχολεία για όλους τους μαθητές. Από εντελώς δωρεάν έως €50 το μήνα, ανάλογα με το εισόδημα της οικογένειας. Εφαρμόζεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Η γενίκευση των σχολικών γευμάτων σε ολόκληρη τη χώρα είναι επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο: θα εμποδίσει την κρίση να αφήσει μόνιμες πληγές στα σημερινά παιδιά.

1. Κουπόνι σε όλες τις οικογένειες με παιδιά ηλικίας 2-5 ετών, εξαργυρώσιμο σε πιστοποιημένους βρεφονηπιακούς σταθμούς (δημοτικούς ή ιδιωτικούς). Έτσι δημιουργούνται θέσεις απασχόλησης και επιτρέπει σε γυναίκες και άντρες γονείς να ψάξουν για δουλειά.

2. Στήριξη όλων των ηλικιωμένων που ζουν μόνοι με υπηρεσίες υγείας και καθημερινής φροντίδας, τύπου «Βοήθεια στο Σπίτι».

3. Δωρεάν πρόσβαση όλων σε ένα βασικό πακέτο υπηρεσιών υγείας.

4. Πιλοτική εφαρμογή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος. Από το 2010 προβλέπεται στο Μνημόνιο, από το 2012 είναι νόμος του κράτους για πιλοτική εφαρμογή από την 1 Ιανουαρίου του 2014, με δέσμευση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για συγχρηματοδότηση 95% - αλλά δεν ασχολείται κανείς.

Από ........  newsit

Αντιπαράθεση Α.Γεωργιάδη - Λ.Κανέλλη

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com



)

Tα καλύτερα των δελτίων

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com



)

Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

Μπορεί το ΠΑΣΟΚ να στηρίξει Γιαννόπουλο;

Αναρτήθηκε από ........  energoipoliteskv.blogspot.com


Στο ΠΑΣΟΚ αναβάλλεται η ανακοίνωση αυτή την εβδομάδα της απόφασης του κόμματος για την σύνθεση κομματικού ψηφοδελτίου στις περιφερειακές εκλογές.

Στο μεταξύ όπως αναφέρουν πληροφορίες από το στενό κομματικό περιβάλλον του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Βαγγέλη Βενιζέλου εσχάτως διατυπώθηκε προταση από κομματικά στελέχη που έχουν σχέση με την Στερεά Ελλάδα, να εξετασθεί η περίπτωση στήριξης του υποψηφίου περιφερειάρχη Θανάση Γιαννόπουλου. 
Το σκεπτικό μιας πιθανής τέτοιας εξέλιξης αναφέρει ότι η Νέα Δημοκρατία ήδη έχει δώσει την στήριξη της στον Κώστα Μπακογιάννη και ο κ. Γιαννόπουλος έχει διαχωρίσει την θέση του από τα κυβερνητικά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας , κατέρχεται ανεξάρτητος και δεν πρόκειται να προκαλέσει αντιδράσεις στον ευρύτερο χώρο του ΠΑΣΟΚ. 
Φυσικά , πρόσθεταν οι ίδιες πηγές, μια τέτοια απόφαση θα είναι η τελευταία επιλογή σε περίπτωση που δεν ευδοκιμήσει η προσπάθεια συγκρότησης αμιγούς πασοκικού συνδυασμού.
Έτσι δίνεται η ευκαιρία, επισημαίνουν, να «στεγαστούν» και όσοι από την ομάδα του Κλέαρχου Περγαντά δεν έχουν στραφεί ήδη προς άλλους συνδυασμούς  .
 
Είναι οι εκλογές που κρύβουν πολλές εκπλήξεις!

Από .........  lamiafm1

2 κρούσματα τρελών αγελάδων στη Φθιώτιδα.

Αναρτήθηκε από ...........  energoipoliteskv.blogspot.com


 Δύο θετικά κρούσματα της νόσου της Σπογγώδους Εγκεφαλοπάθειας των Βοοειδών σε νεκρά βοοειδή στην Φθιώτιδα, επιβεβαιώθηκαν από το Εθνικό Κτηνιατρικό Εργαστήριο Αναφοράς, στη Λάρισα.

Οι αρμόδιες κτηνιατρικές υπηρεσίες της περιοχής έλαβαν ήδη τα προβλεπόμενα μέτρα που περιλαμβάνουν άμεση και καθολική απαγόρευση εισόδου και εξόδου των ζώων και των προϊόντων τους από την προσβεβλημένη εκτροφή.

Στα μέτρα προβλέπεται επίσης η ενημέρωση του κτηνοτρόφου και των εμπλεκόμενων φορέων για υποχρεωτική τήρηση όλων των προβλεπόμενων μέτρων αντιμετώπισης της νόσου, η εντατικοποίηση σε όλα τα σφαγεία της χώρας των επισήμων ελέγχων, καθώς και η γνωστοποίηση των κρουσμάτων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

ΠΗΓΗ:in.gr

Αναίρεση της αθωωτικής απόφασης για το σκάνδαλο του Χρηματιστηρίου

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com


Στο εδώλιο και πάλι οι 42 εμπλεκόμενοι στην υπόθεση των μετοχών «φούσκες» του ΧΑ...
Στην ανατροπή της απόφασης του Εφετείου της Αθηνάς, με την οποία απηλλάγησαν από κάθε κατηγορία 42 άτομα που είχαν κατηγορηθεί για τις μετοχές - φούσκες του Χρηματιστηρίου Αθηνών, ζητά με έγγραφό του ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Χαράλαμπος Βουρλιώτης.

Ο κ. Βουρλιώτης, ο οποίος μελέτησε την εν λόγω απόφαση, οδηγήθηκε σε άσκηση αναίρεσης, ζητώντας να επαναδικαστεί η απόφαση, καθώς η απαλλαγή των 42 θεωρήθηκε εσφαλμένη.

Μεταξύ των 42 υπήρχαν επιχειρηματίες, χρηματιστές και άλλοι που είχαν κατηγορηθεί για χρηματιστηριακά παιχνίδια την περίοδο της μεγάλης «άνθησης» του Χρηματιστηρίου την περίοδο 1999-2000.

Από .......  epikaira

Ο Φράγκος προπομπός του πρίγκιπα Παύλου

Αναρτήθηκε από ........... energoipoliteskv.blogspot.com

Τι σηματοδοτεί η παρουσία του Στρατηγού στο ντοκιμαντέρ

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι ζυμώσεις στην Κεντροδεξιά. Ζυμώσεις που, όπως εκτιμούν έμπειροι πολιτικοί αναλυτές, είναι πολύ πιθανόν να οδηγήσουν -μετά τις ευρωεκλογές- στη δημιουργία νέου πολιτικού, πατριωτικού πόλου.

Πιο συγκεκριμένα, κάθε άλλο παρά τυχαία υπήρξε η παρουσία του τέως υπουργού Αμυνας και στρατηγού ε.α. Φραγκούλη Φράγκου στην επετειακή εκδήλωση μνήμης για τον βασιλιά Παύλο, παρουσία του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου και της βασίλισσας της Ισπανίας, Σοφίας. Ως κεντρικό πολιτικό πρόσωπο προτάσσεται επί του παρόντος ο Φραγκούλης Φράγκος, ο οποίος δεν έχει εγκαταλείψει τη σκέψη να ηγηθεί ενός σχήματος «υπό προϋποθέσεις», όμως ξεκάθαρος στόχος των δυνάμεων αυτών είναι η προώθηση με τρόπο έμμεσο του πρίγκιπα Παύλου, ο οποίος εσχάτως πυκνώνει τις εμφανίσεις του στην Αθήνα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρίγκιπας Παύλος προωθείται από συγκεκριμένα εφοπλιστικά και επιχειρηματικά κέντρα του City του Λονδίνου ως λύση «εκτάκτου ανάγκης». Πρόκειται για επιχειρηματίες οι οποίοι εκτιμούν πως «η Ελλάδα βρίσκεται σε μείζονα κίνδυνο», κυρίαρχα στα εθνικά ζητήματα, και σε συνεννόηση με τον βασιλιά Κωνσταντίνο κινούνται παρασκηνιακά. Κι όταν αναφέρονται σε «εθνικό κίνδυνο», δεν λησμονούν τους διαρκώς και πιο απαιτητικούς Γερμανούς δανειστές. Δεν είναι καθόλου τυχαίο λοιπόν το γεγονός ότι στο εν λόγω ντοκιμαντέρ είναι σαφείς οι αρνητικές αναφορές στον ρόλο των Γερμανών κατά της Ελλάδος και του Στέμματος, στη διασύνδεση του βασιλιά Παύλου με τους Βρετανούς και στην προσπάθεια του Χίτλερ μέχρι και να απαγάγει τον Παύλο! «Οι συνειρμοί με το ό,τι συμβαίνει από τους Γερμανούς σήμερα στη χώρα μας είναι σαφείς», αναφέρει πολύ καλά ενημερωμένος επιχειρηματίας, ο οποίος ανήκει στη διευρυμένη ομάδα που κινείται γύρω από τη συντελούμενη προσπάθεια. Η τελευταία, διαβλέποντας το γενικευμένο κλίμα αποδόμησης της μεταπολιτευτικής πορείας της χώρας -άρα και της επιλογής απομάκρυνσης της βασιλικής οικογένειας από τον θρόνο-, φρονεί πως έχει έλθει η ώρα για την έναρξη μιας ουσιαστικής συζήτησης για το κατά πόσο η βασιλεία ζημίωσε ή τελικά βοήθησε την πατρίδα.

Σε δεύτερη φάση όμως, και ελλείψει ενοποιητικών στοιχείων, είναι βέβαιο ότι αυτές οι δυνάμεις θα επιδιώξουν εμπλοκή στην πολιτική πραγματικότητα του τόπου μέσω σχηματισμού που θα στοχεύει στην ένωση των διάσπαρτων δυνάμεων της αστικής Δεξιάς και στην αποδυνάμωση της Χρυσής Αυγής. Οι παραπάνω θυμίζουν το βουλγαρικό προηγούμενο και τον τέως βασιλιά Συμεών, ο οποίος στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας είχε αναδειχθεί δημοκρατικά ως πρωθυπουργός της χώρας του. Με μία όμως διαφορά. Στόχος του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου δεν είναι να οδηγήσει τον πρωτότοκο υιό του στη θέση του Αντώνη Σαμαρά, αλλά μέσα από παράλληλες διαδικασίες και ένα κόμμα- δορυφόρο να ξαναθέσει το ζήτημα της βασιλείας στο αλλαγμένο εκλογικό σώμα. Κάτι τέτοιο όμως προϋποθέτει αρχικά ενημέρωση για περιόδους της Ιστορίας που επί χρόνια παρουσιάστηκαν μονομερώς και δεν έχουν φωτιστεί επαρκώς.

Οι καλά γνωρίζοντες αναφέρουν ότι το νέο ντοκιμαντέρ για τα 50 χρόνια από τον θάνατο του βασιλιά Παύλου που παρουσιάστηκε έχει σαφή υπόνοια της δυνητικής εμπλοκής του πρίγκιπα στα πράγματα, καθώς εμφανίζεται στο τέλος του ως ο άμεσος «κληρονόμος» της δυναστείας και προσωπικά του βασιλέα Παύλου, με τον βίο και την πολιτεία του οποίου ασχολείται η ταινία, σε έναν «ρόλο» έκπληξη.


ΥΓ: Ο πρίγκιπας Παύλος προωθείται από εφοπλιστικά και επιχειρηματικά κέντρα του City του Λονδίνου ως λύση «εκτάκτου ανάγκης».

Από ..........  parapolitika

Νέες "γαλάζιες" ΜΚΟ με επιχορηγήσεις σκάνδαλο!

Αναρτήθηκε από ..........  energoipoliteskv.blogspot.com

Πήραν το ποσό των 500.000 ευρώ σε τέσσερις διαφορετικές εγγραφές

Αλλο ένα «γαλάζιο» στέλεχος μάθαμε ότι συμμετείχε στον «χορό» των κρατικών επιχορηγήσεων που κατευθύνονταν σε ΜΚΟ.

Πρόκειται για τον πολιτευτή της Ν.Δ. Νίκο Γιαννή, που εργάζεται στη Διεύθυνση Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Βουλής, οι ΜΚΟ του οποίου χρηματοδοτήθηκαν με το ποσό των 500.000 ευρώ σε τέσσερις διαφορετικές εγγραφές. Μάλιστα, οι επιχορηγήσεις σε δύο εγγραφές ήταν από 150.000 ευρώ και σε άλλες δύο από 100.000 ευρώ.

Πρόκειται για τις ΜΚΟ «Ευρωπαϊκή Εκφραση» και «Ευρωπαϊκή Κοινωνία, Πολιτική Εκφραση, Θεσμοί», που από το 1990 μέχρι σήμερα εκδίδει το περιοδικό «Ευρωπαϊκή Εκφραση». 

Από ..........  parapolitika

Σε θέσεις μάχης για την Κριμαία -Οχυρώσεις και ναρκοπέδια για την επόμενη μέρα του δημοψηφίσματος

Αναρτήθηκε από ..........  energoipoliteskv.blogspot.com


Σε σκηνικό πολέμου παραπέμπει η κατάσταση στην Κριμαία όσο πλησιάζει το δημοψήφισμα για την απόσχιση της περιοχής από την Ουκρανία, με πολεμικές προετοιμασίες εκατέρωθεν. Οι Ρώσοι προετοιμάζονται για παν ενδεχόμενο, με οχυρωματικά έργα, αναχώματα, οριοθετήσεις συνόρων και ανάπτυξη τεθωρακισμένων κατά μήκος τους, ενώ ανάλογες προετοιμασίες είναι σε εξέλιξη στην απέναντι πλευρά από τον ουκρανικό στρατό.

Όλα δείχνουν ότι καθώς πλησιάζουμε στο δημοψήφισμα η Κριμαία έχει μπει σε ένα δρόμο χωρίς επιστροφή. Στη μία πλευρά των συνόρων με την κριμαϊκή χερσόνησο οι Ουκρανοί έχουν ήδη φτιάξει συνοριακά φυλάκια, έχοντας  παράλληλα μετακινήσει μονάδες τεθωρακισμένων και στην άλλη πλευρά οι ομάδες αυτοάμυνας της Κριμαίας έχουν προχωρήσει σε οχυρωματικά έργα, σκάβουν χαρακώματα και στήνουν ναρκοπέδια. Την ίδια  στιγμή πολιτοφύλακες έχουν στήσει φυλάκια στις εισόδους της Κριμαίας και ελέγχουν εξονυχιστικά κάθε όχημα που περνά στο έδαφος της Κριμαίας.
Τα οχυρωματικά έργα στα όρια της Κριμαίας και τις προετοιμασίες των μονάδων αυτοάμυνας κατέγραψε ουκρανικό αναγνωριστικό αεροπλάνο, το οποίο όπως καταγγέλλει το Κίεβο, δέχθηκε πυρά από το έδαφος, χωρίς πάντως να υπάρξουν τραυματισμοί.

Εν τω μεταξύ με γοργούς ρυθμούς η Κριμαία αποκτά το δικό της Στρατό. Αλλοι 36 εθελοντές ορκίστηκαν στη Συμφερόπολη, ενώπιον του φιλορώσου πρωθυπουργού Σεργκέι Αξιόνοφ, για να υπηρετήσουν ως στρατιώτες στις αμυντικές δυνάμεις που συγκροτεί η επαρχία.
Σύμφωνα με δημοσιογράφους του Γαλλικού Πρακτορείου η ορκωμοσία έγινε στην αυλή ενός κτιρίου, τα ουκρανικά, γαλανοκίτρινα εμβλήματα του οποίου είχαν ξαναβαφτεί βιαστικά στα χρώματα της ρωσικής σημαίας: κόκκινο, μπλε και άσπρο. Οι εθελοντές, που φορούσαν στολές παραλλαγής και κρατούσαν αυτόματα τουφέκια Καλάσνικοφ, ορκίστηκαν «να υπερασπιστούν τον λαό της Κριμαίας».
Ο Αξιόνοφ, μπροστά σε κάμερες τηλεοπτικών συνεργείων απ' όλον τον κόσμο, και φορώντας ένα αλεξίσφαιρο γιλέκο κάτω από το πουκάμισό του, ευχαρίστησε τους εθελοντές «για την αφοσίωσή τους σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο». «Είστε στο εξής ο προμαχώνας του λαού της Κριμαίας», είπε απευθυνόμενος στους στρατιώτες.

Οι εθελοντές, οι περισσότεροι από τους οποίους φορούσαν κουκούλες, πλησίαζαν σε ένα τραπέζι πάνω από το οποίο κυμάτιζε η ρωσική σημαία και διάβαζαν ανά τριάδες τον όρκο: «Δεσμεύομαι να υπερασπίζομαι τον λαό της Κριμαίας και να τηρώ κατά γράμμα το σύνταγμα της Αυτόνομης Δημοκρατίας της Κριμαίας».

Όπως έκανε γνωστό ο Αξιόνοφ,.μέχρι σήμερα έχουν ορκιστεί 186 εθελοντές. «Δεν είναι στις προθέσεις μας να πολεμήσουμε με κανέναν. Θέλουμε μόνο να αποφασίζουμε ελεύθερα για τη μοίρα μας. Για αυτόν τον λόγο δημιουργούμε τις ένοπλες δυνάμεις», υποστήριξε και διευκρίνισε ότι μετά το δημοψήφισμα θα μπορούν να ενταχθούν στον ρωσικό στρατό.

Όταν ρωτήθηκε για το τι θα γίνει με τους στρατιώτες των ουκρανικών ενόπλων δυνάμεων που έχουν περικυκλωθεί μέσα στις βάσεις τους από Ρώσους στρατιώτες και φιλορώσους πολίτες, ο πρωθυπουργός διαβεβαίωσε ότι μετά το δημοψήφισμα «θα μπορούν είτε να φύγουν από το έδαφος της Δημοκρατίας της Κριμαίας είτε, εφόσον είναι πολίτες της και το επιθυμούν, να ορκιστούν πίστη στην Αυτόνομη Δημοκρατία της Κριμαίας ή στη Ρωσική Ομοσπονδία».

Η μία μετά την άλλη οι βάσεις των Ουκρανών πέφτουν στα χέρια της φιλορώσων, μέχρι στιγμής αναίμακτα, αν και όπως μετέδωσαν τα ξένα πρακτορεία σε μία  τουλάχιστον περίπτωση «Ρώσοι στρατιώτες» άνοιξαν πυρ με αυτόματα όπλα κατά τη διάρκεια εισβολής τους σε ουκρανική ναυτική βάση. Επικαλούμενο Ουκρανό αξιωματούχο ο οποίος θέλησε  να διατηρήσει την ανωνυμία του, το Reuters μετέδωσε ότι οι Ρώσοι στρατιώτες εισέβαλαν στη ναυτική βάση κοντά στην πόλη Μπαχτσισαράι λίγο μετά τις 4 μ.μ. (ώρα Ελλάδος), κατέσχεσαν τα κινητά τηλέφωνα των Ουκρανών στρατιωτικών και άρχισαν να μετακινούν οχήματα.

Εντονη ανησυχία για το γεγονός ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις αποκλιμάκωσης της κρίσης στην Ουκρανία και την ίδια στιγμή ενισχύεται η  στρατιωτική παρουσία της Ρωσίας στην Κριμαία, εξέφρασε η ΕΕ, ενώ στην άλλη όχθη του Ατλαντικού το Στέιτ Ντιπάρτμεντ υπογράμμισε ότι η Ουάσιγκτον περιμένει  συγκεκριμένες αποδείξεις ότι η Ρωσία είναι έτοιμη να συζητήσει τις προτάσεις των ΗΠΑ  για την επίλυση της κρίσης.

Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών Μπαν Κι Μουν απηύθυνε έκκληση προς όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές «να απόσχουν από κάθε βεβιασμένη ενέργεια και από κάθε φραστική πρόκληση», καθώς επίσης για σεβασμό της αρχής της ειρηνικής διευθέτησης των διαφορών, όπως καταγράφεται στο Χάρτη του ΟΗΕ και «της ενότητας, της εθνικής κυριαρχίας και της εδαφικής ακεραιότητας της Ουκρανίας».

Ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας του Οργανισμού αρμόδιος για τα ανθρώπινα δικαιώματα Ιβάν Σιμόνοβιτς βρίσκεται από την προηγούμενη εβδομάδα στο Κίεβο όπου συνάντησε τον πρωθυπουργό Αρσένι Γιατσενιούκ, ανέφερε ο νέος εκπρόσωπος του ΓΓ του ΟΗΕ Στεφάν Ντουζαρίτς.
Ο Σιμόνοβιτς αναμένεται να επισκεφθεί απόψε το Χάρκοβο ενώ προτίθεται στις επόμενες ημέρες να επισκεφθεί το Λβιβ και τη Συμφερόπολη (στην Κριμαία). Η επίσκεψή του αναμένεται να διαρκέσει έως τις 15 Μαρτίου.

Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ συνεδριάζει για μία ακόμη φορά απόψε κεκλεισμένων των θυρών με αντικείμενο την ουκρανική κρίση. Αυτή η άτυπη συνεδρίαση, που έχει ξεκινήσει από τις 21:00 ώρα Ελλάδας, πραγματοποιείται μετά από αίτημα που υπέβαλε η Ουκρανία, της οποίας ο αντιπρόσωπος στα Η.Ε. συμμετέχει στις συζητήσεις.

Πρόκειται για την 5η συνεδρίαση για το ίδιο θέμα σε διάστημα 10 ημερών. Το Συμβούλιο δεν έχει επιτύχει μέχρι στιγμής να υιοθετήσει κοινή στάση στην ουκρανική κρίση.

Από .........  iefimerida

Eurogroup σε Στουρνάρα: Εχετε προθεσμία μέχρι το τέλος της εβδομάδας

Αναρτήθηκε από ......  energoipoliteskv.blogspot.com


Προθεσμία έως το τέλος της εβδομάδας προκειμένου να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος, έδωσε το Eurogroup στην ελληνική κυβέρνηση, σύμφωνα με διπλωματικές πηγές στις Βρυξέλλες.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, κατά τη συζήτηση στο Eurogroup ασκήθηκε κριτική για την έλλειψη προόδου στις διαπραγματεύσεις με την Tρόικα, αναγνωρίστηκε ωστόσο η πρόοδος στα δημοσιονομικά ζητήματα.

Τo Eurogroup ενέκρινε εξάλλου την καταβολή της επόμενης δόσης από το πακέτο στήριξης στην Κύπρο. Πλέον ναμένεται να κινηθούν οι απαιτούμενες διαδικασίες σε εθνικό επίπεδο και να δοθεί η επίσημη έγκριση από τον ESM για να αποδεσμευτούν 150 εκατ. ευρώ έως τις αρχές Απριλίου.

Νωρίτερα προσερχόμενος στη συνεδρίαση ο πρόεδρος του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ δήλωσε ότι ελπίζει σε επίτευξη συμφωνίας μεταξύ Τρόικας και Αθήνας το συντομότερο δυνατόν:
«Είναι σημαντικό για όλους μας και ειδικότερα για την Ελλάδα να υπάρξει συμφωνία.

Ας ελπίσουμε ότι η Τρόικα και η ελληνική κυβέρνηση θα εργαστούν στην Αθήνα για την επίτευξη συμφωνίας πολύ σύντομα».

Από ......  iefimerida

Ο Ν.Δήμου στο ΣΚΑΪ

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com


Έρχεται χαράτσι της εφορίας – Διπλάσιος φόρος για 1.000.000 επαγγελματίες

Αναρτήθηκε από .........  energoipoliteskv.blogspot.com

Έρχεται να πάρει τα πάντα η εφορία με υπολογισμό τεκμηρίων διπλάσιων σε σχέση με πέρυσι αλλά και κατάργηση αφορολόγητων με ταυτόχρονη φορολόγηση από το πρώτο ευρώ.

Η κατάργηση του αφορολογήτου ορίου των 5.000 ευρώ, η κατάργηση όλων των φοροαπαλλαγών και η επιβολή φόρου 26% από το πρώτο ευρώ του ετησίου εισοδήματος που προβλέπει το νέο φορολογικό σύστημα εκτινάσσει στα ύψη τη φορολογική επιβάρυνση.

Οι μεγαλύτερες φοροεπιβαρύνσεις προκύπτουν για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις με εισοδήματα έως 55.000 ευρώ ενώ όσοι έχουν μεγαλύτερα εισοδήματα θα δουν κάποια ελάφρυνση.


Πλέον βε βάση το νέο φορολογικό προβλέπεται:
Κατάργηση του αφορολογήτου ορίου των 5.000 ευρώ και των πρόσθετων αφορολογήτων ορίων εισοδήματος που κλιμακώνονται ανάλογα με τον αριθμό των προστατευομένων παιδιών.

Επιβολή φόρου 26% από το πρώτο ευρώ στο σύνολο του ετησίου εισοδήματος που προέρχεται από επιχειρηματική δραστηριότητα (από ατομική εμπορική επιχείρηση, ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή ελευθέριο επάγγελμα), εφόσον το εισόδημα αυτό δεν υπερβαίνει τις 50.000 ευρώ. Εάν το εισόδημα υπερβαίνει τις 50.000 ευρώ, τότε το τμήμα του εισοδήματος μέχρι το επίπεδο των 50.000 ευρώ θα φορολογείται με 26% και το τμήμα του εισοδήματος πάνω από το επίπεδο των 50.000 ευρώ θα φορολογείται με 33%. Οι συντελεστές μειώνονται κατά ποσοστό 40% για τα κέρδη που προκύπτουν από δραστηριότητες που ασκούνται σε νησιά με πληθυσμό σύμφωνα την τελευταία απογραφή κάτω των 3.100 κατοίκων.

Με τη νέα φορολογική κλίμακα προκύπτουν μεγάλες φοροεπιβαρύνσεις για τους επαγγελματίες με εισοδήματα έως 55.000 ευρώ ενώ όσοι έχουν μεγαλύτερα εισοδήματα θα διαπιστώσουν μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης σε σχέση με πέρυσι.

Μικρότερη φορολογική επιβάρυνση για νέους επαγγελματίες που έκαναν έναρξη εργασιών από την 1η Ιανουαρίου 2013 και μετά. Για τους νέους επιτηδευματίες, κατά τα τρία πρώτα έτη άσκησης της δραστηριότητάς τους, θα ισχύει μειωμένος φόρος στο 13% για τα πρώτα 10.000 ευρώ του ετησίου εισοδήματος. Τα επιπλέον 40.000 ευρώ θα φορολογούνται με συντελεστή 26% και για το τμήμα του εισοδήματος που υπερβαίνει τις 50.000 ευρώ θα επιβάλλεται φόρος 33%. Οι νέοι επαγγελματίες απαλλάσσονται από το τέλος επιτηδεύματος των 650 ευρώ για τα πρώτα πέντε χρόνια της επιχειρηματικής δραστηριότητάς τους.

Με την κλίμακα των μισθωτών θα φορολογηθούν οι μισθωτοί που αμείβονται με «μπλοκάκι» χωρίς να έχουν το δικαίωμα να εκπέσουν καμία δαπάνη.

Διατήρηση των «τσουχτερών» τεκμηρίων διαβίωσης, τα οποία προσδιορίζουν τεκμαρτά εισοδήματα μεγαλύτερα των 5.700 ευρώ για όλους ανεξαιρέτως τους αυτοαπασχολούμενους που διαθέτουν μια κατοικία ή διαμένουν σε μισθωμένη κατοικία και έχουν κι ένα ΙΧ αυτοκίνητο. Για κάθε φορολογούμενο το ελάχιστο τεκμήριο ανέρχεται σε 2.500 - 3.000 ευρώ. Το ποσό αυτό, προσαυξάνεται με επιπλέον 1.200 – 3.200 ευρώ για κάθε διαμέρισμα από 30 τ.μ. έως 80 τ.μ. στο οποίο διαμένει και με επιπλέον 2.000- 4.000 ευρώ για κάθε ΙΧ αυτοκίνητο κυβισμού μέχρι 1.200 κ.εκ. που κατέχει. Για διαμερίσματα μεγαλύτερα των 80 τ.μ., για μονοκατοικίες, καθώς επίσης και για ΙΧ άνω των 1.200 κυβικών εκατοστών τα τεκμήρια είναι ακόμη μεγαλύτερα και τα συνολικά ετήσια εισοδήματα που προσδιορίζουν υπερβαίνουν τις 10.000 ευρώ στις περισσότερες περιπτώσεις. Έτσι ακόμη και όσοι αυτοαπασχολούμενοι έβαλαν ή πρόκειται να βάλουν λουκέτο στις επιχειρήσεις τους, ή είχαν ζημιά από την άσκηση των δραστηριοτήτων τους, θα φορολογηθούν φέτος για ετήσια «καθαρά κέρδη» ύψους πολύ μεγαλύτερου των 3.000 ευρώ αφού η εφορία θα προσδιορίσει τα καθαρά φορολογητέα εισοδήματα τους με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης και θα επιβάλλει φόρο με συντελεστή 26%.
Κατάργηση όλων των φοροαπαλλαγών που μέχρι σήμερα οδηγούσαν σε μείωση του φόρου (ενοίκια, ιατρικά έξοδα, στεγαστικό δάνειο, δίδακτρα κλπ).

Οι ασφαλιστικές εισφορές εκπίπτουν εξ ολοκλήρου από τα ακαθάριστα έσοδα των ελεύθερων επαγγελματιών και ατομικών επιχειρήσεων.

Κατάργηση του μέτρου συλλογής αποδείξεων για την κάλυψη του 25% του εισοδήματός τους.

Διατηρείται η ειδική εισφορά αλληλεγγύης με συντελεστές 1% - 4% στα εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ.
Στο ποσό του φόρου υπολογίζεται προκαταβολή φόρου για το επόμενο έτος με συντελεστή 55%.

Εκτός από το βασικό έντυπο Ε1 της φορολογικής δήλωσης οι επιτηδευματίες συμπληρώνουν και συνυποβάλλουν το έντυπο Ε3 με βάση το οποίο προσδιορίζονται τα καθαρά κέρδη.

Οι σύζυγοι συμπληρώνουν ξεχωριστά έντυπα Ε3 αν και οι δύο είναι υπόχρεοι στην υποβολή του, λόγω επαγγέλματος.
Οι επιτηδευματίες θα έχουν και φέτος τη δυνατότητα να ακολουθήσουν τη διαδικασία της «αυτοπεραίωσης» δηλαδή να κλείσουν χωρίς έλεγχο την χρήση του 2013. Όσοι περαιώνουν με τη διαδικασία του αυτοελέγχου υφίσταται υποχρέωση υπογραφής των δηλώσεών τους από λογιστή φοροτεχνικό, ανεξάρτητα από το ύψος των ακαθάριστων εσόδων τους.

Για τους φορολογούμενους με αναπηρία 67% και άνω προβλέπεται έκπτωση φόρου 200 ευρώ.

Οι φορολογικές δηλώσεις υποβάλλονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά από τις 20 Μαρτίου έως τις 30 Ιουνίου 2014.

Παραμένει το τέλος επιτηδεύματος 650 ευρώ για ατομικές εμπορικές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες. Για κάθε υποκατάστημα το τέλος επιτηδεύματος ανέρχεται σε 600 ευρώ. Τέλος επιτηδεύματος 500 ευρώ θα καταβάλλουν μισθωτοί που αμείβονται με «μπλοκάκι» εφόσον έχουν έγγραφη σύμβαση με μέχρι 3 εργοδότες φυσικά ή/ και νομικά πρόσωπα, ή το 75% των ακαθάριστων εσόδων τους προέρχεται από 1 εργοδότη φυσικό ή/ και νομικό πρόσωπο.


Από .......  newsit

Καρατζαφέρης: Μπ@@@@ η ΝΔ

Αναρτήθηκε από ........ energoipoliteskv.blogspot.com

 

Tα καλύτερα των δελτίων

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com



Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

Η λίστα με τις 431 ΜΚΟ που μοιράστηκαν 115 εκατ. ευρώ - Ποιες είναι και πόσα πήραν

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com


Με πάνω από 115 εκατ. ευρώ είχαν χρηματοδοτηθεί τη δεκαετία 2000-2010, οι 431  ΜΚΟ προκειμένου να πραγματοποιήσουν το -πολλές φορές- αμφιλεγόμενο έργο τους.

Οπως προκύπτει από τον κατάλογο των αναλυτικών πληρωμών της  Υπηρεσίας Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας (ΥΔΑΣ) προς τις  ΜΚΟ, την περίοδο 2000-2010, που διαβίβασε στη Βουλή ο υφυπουργός Εξωτερικών Κυριάκος Γεροντόπουλος, στο πλαίσιο της απάντησης σε ερώτηση βουλευτή, τη δεκαετία αυτή, τα 732 προγράμματα που ανέλαβαν οι ΜΚΟ που είχαν δημιουργηθεί, χρηματοδοτήθηκαν με περισσότερα από 1115 εκατ. ευρώ.

Οπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία από το 2003, το ύψος των ποσών που κατευθύνονταν προς τις ΜΚΟ εκτοξεύτηκε, ενώ η επιχορήγηση άρχισε να περιορίζεται πάλι από το 2008 κκαι έπειτα, για να φθάσει στο κατώτατο επίπεδο το 2010. Συγκεκριμένα, στις ΜΚΟ -ανά έτος- δόθηκαν τα εξής ποσά:
  • 2000: 6,806 εκατ. ευρώ
  • 2001: 6,253 εκατ. ευρώ
  • 2002: 7,642 εκατ. ευρώ
  • 2003: 18,960 εκατ. ευρώ
  • 2004: 17,093 εκατ. ευρώ
  • 2005: 15,958 εκατ. ευρώ
  • 2006: 15,752 εκατ. ευρώ
  • 2007: 10,891 εκατ. ευρώ
  • 2008: 5,141 εκατ. ευρώ
  • 2009: 3,205 εκατ. ευρώ
  • 2010: 1,929 εκατ. ευρώ
  • ΧΕΠ: 5,553 εκατ. ευρώ
Στο συνοδευτικό έγγραφο, ο υφυπουργός Εξωτερικών ενημερώνει τον βουλευτή ότι από το 2000 έως σήμερα, έχουν υλοποιηθεί περί τα 732 προγράμματα αναπτυξιακής βοήθειας από ΜΚΟ, με χρηματοδότηση της ΥΔΑΣ. Όλα τα προγράμματα, εκτός από τα 198 που ευρίσκονται στο στάδιο της οικονομικής εκκαθάρισης, έχουν κλείσει, καθώς οι διαδικασίες έχουν ολοκληρωθεί μετά και από τον τελικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο διαθέτει τους οικείους, ανά κλειστό πρόγραμμα, φακέλους.
Ο κ. Γεροντόπουλος διευκρινίζει, τέλος, ότι η ΥΔΑΣ δεν χρηματοδοτεί Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, αλλά μόνο αναπτυξιακά και ανθρωπιστικά προγράμματα που υλοποιήθηκαν από ορισμένες ΜΚΟ, στο πλαίσιο της αναπτυξιακής διπλωματίας και της εκάστοτε πολιτικής, διεθνούς παρουσίας της χώρας μας.
Για να δείτε τον πίνακα με τις 431 ΜΚΟ και τα ποσά με το οποία επιχορηγήθηκαν την περίοδο 2000-2010, πατήστε   

ΕΔΩ.

Από ..........  iefimerida