Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2013

Πρόσκληση Δημοτικού Συμβουλίου την Τρίτη και ώρα 18.00

Αναρτήθηκε από ........  energoipoliteskv.blogspot.com




ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΜΩΛΟΥ- ΑΓ.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Ταχ. Δ/νση : Αγ.Παντελεήμονα 8
Τ.Κ. : 35008
Τηλέφωνο : 2235350029
Πληροφορίες : Γραφείο Προέδρου Δ.Σ
Fax : 2235022300
E-mail : karamnik@kammena-vourla.gr

Καλείστε να προσέλθετε στη δημόσια τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που θα διεξαχθεί στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου στις 05.02.2013 ημέρα Τρίτη και ώρα 18.00, για συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα συνημμένα θέματα της ημερήσιας διάταξης.

Καμένα Βούρλα 01.02.2013
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ
Ν. Καραμαζιώτης

ΠΙΝΑΚΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΩΛΟΥ - ΑΓ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

1. Έγκριση πρακτικών προηγούμενης συνεδρίασης.

2. Ορισμός δημοτικού συμβούλου μετά του αναπληρωτή του, ως εκπροσώπου του δήμου στο πρωτοβάθμιο συμβούλιο επιθεώρησης κινηματογράφων και θεάτρων νομού Φθιώτιδας για το έτος 2013(άρθρο 11 παρ.7 Ν. 2307/1995). Εισηγητής ο πρόεδρος του Δ.Σ.

3. Ορισμός δημοτικού συμβούλου μετά του αναπληρωτή του, ως εκπροσώπου του δήμου στην επιτροπή του άρθρου 1 παρ.1 του Π.Δ 23/2000 και του άρθρου 35 του Γ.Κ.Λ.(ΦΕΚ 444 Β/1999), για το έτος 2013. Εισηγητής ο πρόεδρος του Δ.Σ.

4. Ορισμός δημοτικού συμβούλου μετά του αναπληρωτή του, ως μέλους της επιτροπής του άρθρου 22 του Γ.Κ.Λ.(ΦΕΚ 444/Β/26-4-1999), για το έτος 2013. Εισηγητής ο πρόεδρος του Δ.Σ.

5. Ορισμός δημοτικών συμβούλων για τον έλεγχο στοιχείων α. απόδοσης τελών παρεπιδημούντων και β. απόδοσης τελών επί των ακαθαρίστων εσόδων κέντρων διασκέδασης, εστιατορίων κ.λ.π. για το έτος 2013(άρθρα 53, 54 του Ν. 1416/84 και ΚΥΑ 5214/24-1-1985). Εισηγητής ο πρόεδρος του Δ.Σ

6. Ορισμός δημοτικού συμβούλου για την επιτροπή εκποίησης ακινήτων πραγμάτων του δήμου, για το έτος 2013(άρθρο 186 του Ν. 3463/2006). Εισηγητής ο πρόεδρος του Δ.Σ

7. Ορισμός δημοτικών συμβούλων, ως μελών της επιτροπής καθορισμού του τιμήματος εκποίησης κινητών πραγμάτων του δήμου, για το έτος 2013(άρθρο 169 παρ.1 και έρθρο 186 παρ.5 του Ν. 3463/2006). Εισηγητής ο πρόεδρος του Δ.Σ.

8. Συγκρότηση επιτροπής συμβιβασμού φορολογικών διαφορών, για το έτος 2013(άρθρα 7,8 του Ν. 2307/1995). Εισηγητής ο πρόεδρος του Δ.Σ

9. Συγκρότηση επιτροπών παραλαβής φυσικού εδάφους έργων του δήμου, για το έτος 2013(παρθρο 52 παρ.1 του Ν. 3669/2008). Εισηγητής ο πρόεδρος του Δ.Σ.

10. Συμμετοχή του δήμου στο έργο «Κέντρα δια βίου μάθησης δήμων Στερεάς Ελλάδας και Νοτίου Αιγαίου» και εξουσιοδότηση του δημάρχου για την υπογραφή της σχετικής προγραμματικής σύμβασης. Εισηγητής ο κ. Δήμαρχος.

11. Ίδρυση κέντρου δια βίου μάθησης του δήμου Μώλου - Α. Κωνσταντίνου. Εισηγητής ο κ. δήμαρχος.

12. Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής και οριστικής παραλαβής του έργου «Κατασκευή έργων για την ίδρυση νέου νεκροταφείου»(πρώην δήμου Α.Κων/νου) του δήμου Μώλου - Α. Κωνσταντίνου». Εισηγητής ο κ. Φλωράκης.
13. Συζήτηση και λήψη απόφασης για την δυνατότητα δικαστικού συμβιβασμού που έχει ο δήμος, δυνάμει του άρθρου 142 παρ.1 εδάφ.ε του κώδικα πολιτικής δικονομίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4600/66, σχετικά με την αγωγή του Γεωργίου Παπαλάμπρου – Στεφάνου, που συζητείται ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά στις 07-02-2013. Εισηγητής ο κ. Δήμαρχος.

Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2013

Παραδοχή λάθους από το ΔΝΤ

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com




Το λάθος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου με τον πολλαπλασιαστή, που χρησιμοποιήθηκε κατά τη δημιουργία του ελληνικού προγράμματος παραδέχθηκε ο διευθυντής Εξωτερικών υποθέσεων του ΔΝΤ, Τζέρι Ράις απαντώντας σε ερώτηση του ανταποκριτή του MEGA, Μιχάλη Ιγνατίου.

Ο ανταποκριτής του MEGA ρώτησε χαρακτηριστικά: "Θέλω να ρωτήσω για την έκθεση τού Μπλανσάρ στις 3 Ιανουαρίου. Πολλά διεθνή ΜΜΕ ανέφεραν τι έγραψε. 'Πρόκειται για ένα μεγαλειώδες λάθος'. Η Washington Post έγραψε: 'Κορυφαίος οικονομολόγος του ΔΝΤ αναγνωρίζει ότι το Ταμείο τα έκανε μούσκεμα στις προβλέψεις του για την Ελλάδα, όπως και άλλοι Ευρωπαίοι οικονομολόγοι, διότι δεν κατάλαβαν πώς οι πολιτικές λιτότητας θα υπονόμευαν την οικονομική ανάπτυξη'. Γνωρίζω ότι η κ. Λαγκάρντ μίλησε επ' αυτού. Μπορείτε, όμως, να μας πείτε ποια είναι η θέση του ΔΝΤ ως προς αυτήν την έκθεση διότι ο κ. Μπλανσάρ είναι κορυφαίος οικονομολόγος του ΔΝΤ".

Ο Τζέρι Ράις παραδέχθηκε το λάθος του Ταμείο και απάντησε λέγοντας: "Έχετε δίκιο. Και ο Ολιβιέ και η Κριστίν Λαγκάρντ μίλησαν εκτενώς γι' αυτό το θέμα. Ίσως να σας δώσω ένα πλαίσιο γι' αυτό. Εάν γυρίσουμε πίσω στο 2010 αν μπορέσουμε να θυμηθούμε όλοι, και νομίζω ότι είναι δίκαιο να το πω, όλοι ήταν αρκετά αισιόδοξοι σε ό,τι αφορά τις προβλέψεις για την ανάκαμψη της Ελλάδας. Γιατί; Εξηγήθηκε, νομίζω και στις συνεντεύξεις της προηγούμενης βδομάδας. Υπήρχαν αρκετοί λόγοι. Συμπεριλάμβαναν το βάθος και την παρατεταμένη φύση της ευρωπαϊκής κρίσης αυτής καθεαυτής. Αλλά, και την πολιτική κρίση στην Ελλάδα. Και τα δυο επηρέασαν σημαντικά την οικονομική εμπιστοσύνη και καθυστέρησαν την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων. Αυτό ήταν ένα πολύ σημαντικό πλαίσιο για τον τρόπο που σκεφτόταν ο κόσμος για το ελληνικό πρόγραμμα το 2010. Αυτές ήταν οι συνθήκες τότε.

'Οταν έγινε εμφανές ότι οι συνθήκες ήταν διαφορετικές απ' ό,τι υπολογίστηκε, εμείς, βεβαίως, κινηθήκαμε όσο πιο γρήγορα μπορούσαμε για να επικαιροποιήσουμε τον πολλαπλασιαστή μας. Και ο Ολιβιέ Μπλανσάρ το εξήγησε καλύτερα από εμένα και είναι όλα καταγεγραμμένα. Θα ήθελα, όμως, να πω και κάτι άλλο. 'Έγινε πολλή συζήτηση γι' αυτόν τον δημοσιονομικό πολλαπλασιαστή για τον οποίο πολλοί λίγοι είχαν ακούσει μέχρι πριν λίγους μήνες. Κι αυτό διότι ο εν λόγω πολλαπλασιαστής είναι μια διάσταση, μια συνισταμένη για το πώς καθορίζεται η δημοσιονομική πολιτική μιας χώρας. Υπάρχουν και πολλοί άλλοι παράγοντες.

Επομένως, δεν είναι κάποια μαθηματική καμπύλη που με κάποιον μηχανικό τρόπο καθορίζει τη δημοσιονομική προσαρμογή που πρέπει να γίνει σε κάθε χώρα και η κάθε χώρα είναι πολύ διαφορετική”.

Όπως μετέδωσε ο ανταποκριτής του MEGA στις ΗΠΑ, ο επικεφαλής του κλιμακίου του ΔΝΤ για τη χώρα μας, Πόλ Τόμσεν, θα φτάσει τέλος Φεβρουαρίου στην Αθήνα και ενδέχεται να συζητήσει το θέμα του λάθους αυτού. Σύμφωνα με πληροφορίες στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο έχουν γίνει αρκετές συσκέψεις όλων των παραγόντων του Ταμείου, που ασχολούνται με το θέμα της Ελλάδας παρουσία σε ορισμένες από αυτές και της Κριστίν Λαγκάρντ.

Όπως φαίνεται πάντως το λάθος του ΔΝΤ έχει κοστίσει αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ που έχουν μεταφραστεί σε αβάσταχτα χρέη.

Από .....  megatv

Πρόσκληση : Αναπτυξιακές πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά της οικονομικής κρίσης - Πολιτικές για την Περιφερειακή Ανάπτυξη

Αναρτήθηκε από ....  energoipoliteskv.blogspot.com




Ολα τα τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ που θέλει να καταργήσει το υπουργείο Παιδείας [πίνακες]

Αναρτήθηκε από ..... energoipoliteskv.blogspot.com

Κατά 94 θα μειωθούν τα τμήματα των ΑΕΙ και των ΤΕΙ της χώρας που θα εμφανισθούν στο μηχανογραφικό δελτίο το οποίο θα κληθούν να συμπληρώσουν οι υποψήφιοι για την τριτοβάθμια εκπαίδευση το προσεχές καλοκαίρι.
Τα τμήματα των ΑΕΙ και των ΤΕΙ που εμφανίζονταν στο μηχανογραφικό δελτίο ανέρχονταν σε 480, ενώ φέτος θα εμφανισθούν 386, εκ των οποίων 20 ΑΕΙ και 12 ΤΕΙ. Μέχρι σήμερα υπήρχαν 85 σχολές και 533 τμήματα σε 40 Ιδρύματα εκ των οποίων 26 Πανεπιστήμια και 14 ΤΕΙ.
Από το σχέδιο «Αθηνά» δεν επηρεάζονται οι στρατιωτικές και εκκλησιαστικές σχολές, καθώς και οι σχολές τουριστικών επαγγελμάτων.
Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο που παρουσίασε την Πέμπτη το σχέδιο «Αθηνά» για την αναμόρφωση του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, στην Αθήνα θα λειτουργεί ένα ομοσπονδιακού τύπου πανεπιστήμιο, κατά τα πρότυπα της Βρετανίας και Γαλλίας, με την επωνυμία «Αδαμάντιος Κοραής» στο οποίο εντάσσονται το Γεωπονικό, το Οικονομικό, το Πάντειο, το Πανεπιστήμιο Πειραιά και το Χαροκόπειο.
Στην Αθήνα δημιουργείται Ομοσπονδοτεχνολογικό Ίδρυμα, στο οποίο υπάγονται τα ΤΕΙ Αθήνας, Πειραιά και η ΑΣΠΑΙΤΕ, ενώ, αναβαθμίζεται το Διεθνές Πανεπιστήμιο και θα συνδεθεί με τμήματα Ελληνικών Σπουδών πανεπιστημίων του εξωτερικού.
Οι 12 πόλεις που δεν θα έχουν κανένα τμήμα ή σχολή
Οι πόλεις που φιλοξενούν τμήματα σχολές ή τμήματα από 63 θα γίνουν 51. Οι 12 πόλεις που δεν θα φιλοξενούν καμία σχολή ή τμήμα είναι οι εξής:
  • Ιεράπετρα
  • Αγιος Νικόλαος Κρήτης
  • Αίγιο
  • Αμαλιάδα
  • Λευκάδα
  • Αργοστόλι
  • Ναύπακτος
  • Λειβαδιά
  • Μουδανιά
  • Βέροια
  • Εδεσσα
  • Νάουσα
Ποια τμήματα συγχωνεύονται
Τα πανεπιστήμια με διοικούσες επιτροπές ή λιγότερα από τέσσερα τμήματα της περιφέρειας απορροφώνται από άλλα πανεπιστήμια. Για παράδειγμα, το Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδος, χωρίζεται στα δύο και τα τμήματα της Λαμίας μεταφέρονται στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ενώ ένα τμήμα απορροφάται από το Πάντειο.
Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας συγχωνεύεται με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, ενώ δύο τμήματά του μεταφέρονται στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ.
Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας απορροφάται από το Πανεπιστήμιο Πατρών.



Τα 94 τμήματα που απορροφώνται είναι τα εξής:







Μείωση κατά 4% του αριθμού των εισακτέων
Σε ότι αφορά τον αριθμό των εισακτών, σύμφωνα με τον κ. Αρβανιτόπουλο θα είναι μειωμένος κατά 4%. Συγκεκριμένα ο αριθμός των εισακτέων στα ΑΕΙ θα αυξηθεί κατά 15% και ιδιαίτερα σε σχολές και τμήματα θετικής κατεύθυνσης, ενώ στα ΤΕΙ θα υπάρξει μείωση περίπου 30% σε τμήματα με ομοειδές γνωστικό αντικείμενο.
Δεν θα απολυθεί κανείς από το διδακτικό και διοικητικό προσωπικό
Σύμφωνα με τον κ. Αρβανιτόπουλο, δεν θα απολυθούν ή απομακρυνθούν από την εργασία τους το διδακτικό προσωπικό και οι εργαζόμενοι στα τμήματα που συγχωνεύονται ή απορροφώνται.
Επίσης, οι φοιτητές των τμημάτων αυτών θα παραμείνουν ώσπου να τελειώσουν τις σπουδές τους, αλλά θα μεταφερθούν στο τμήμα που θα απορροφήσει το δικό τους, σε όποιες περιπτώσεις συμβαίνει κάτι τέτοιο. Το ίδιο θα γίνει με τους διδάσκοντες και τους εργαζόμενους.
Δεν θα εφαρμοστεί το πλαφόν της βάσης του 10
Το πλαφόν της βάσης του δέκα δεν θα εφαρμοσθεί, καθώς με την αναδιάρθρωση σχολών και τμημάτων επέρχεται και εξορθολογισμός του αριθμού εισακτέων.
Αρβανιτόπουλος: Ο διάλογος συνεχίζεται
Ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι ο διάλογος συνεχίζεται, αφού το σχέδιο θα σταλεί στα πανεπιστήμια. Επισήμανε, δε, ότι κατά την περίοδο κρίσης που περνάμε υπάρχουν, αλλά και δίδονται ευκαιρίες. «Δεν έχουμε την πολυτέλεια του χρόνου, αλλά παρ' όλα αυτά ακολουθήθηκε η πολιτική διαλόγου με τους φορείς, ενώ εκθέσαμε τα κριτήρια και τους κανόνες στα πολιτικά κόμματα» ανέφερε.
Ο κ. Αρβανιτόπουλος ανέφερε ότι στόχοι του υπουργείου είναι η ενίσχυση της δωρεάν δημόσιας παιδείας, η αναβάθμιση των ιδρυμάτων και η σύνδεσή τους με τον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας, και μέριμνα είναι τα παιδιά, οι νέοι, οι προσδοκίες αυτών και των οικογενειών τους, να σπουδάζουν σε ισχυρά ιδρύματα με αντίκρυσμα στην αγορά εργασίας, ώστε να μην παίρνουν πτυχία που οδηγούν στην ανεργία.

Φωτογραφία: Eurokinissi

Από ...... iefimerida

Αντάρτικο στη ΝΔ για το φόρο ακινήτων - Στουρνάρας: Οι βουλευτές δεν διαβάζουν τις ανακοινώσεις μου

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com


Σε κατάσταση συναγερμού βρίσκεται η κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας καθώς δεκάδες βουλευτές προβληματίζονται για το νέο σχέδιο φορολογίας ακινήτων που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών.

  Δεν είναι τυχαίο ότι ήδη ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος Μάκης Βορίδης και οι βουλευτές Αρης Σπηλιωτόπουλος και Κυριάκος Μητσοτάκης κατακεραύνωσαν με δηλώσεις τους την διαφαινόμενη πρόθεση της κυβέρνησης να φορολογήσει την ακίνητη περιουσία από το πρώτο ευρώ, καταργώντας δηλαδή το αφορολόγητο, ακόμη και τα αγροτεμάχια.

Πάντως ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας σε παρέμβασή του στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού Mega διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση δεν επιζητεί να εισπράξει ούτε ένα ευρώ παραπάνω από όσα ήδη παίρνει από τη φορολογία των ακινήτων. Προσπαθούμε είπε, μέσα από συζητήσεις με τα κόμματα τα οποία στηρίζουν την κυβέρνηση να βρούμε τη δικαιότερη κατανομή των φορολογικών βαρών.

  Ο κ. Στουρνάρας σημείωσε ότι δεν υπάρχει ακόμη διατυπωμένη θέση για τη φορολόγηση των αγροτεμαχίων και των αδόμητων οικοπέδων εκφράζοντας την κατάπληξή του γιατί όλοι-ακόμη και βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας δεν λαμβάνουν υπόψιν τους τις ανακοινώσεις του υπουργείου. Επίσης, ο υπουργός Οικονομικών είπε ότι το υπουργείο εξετάζει το ενδεχόμενο να μειωθεί ο φόρος μεταβίβασης των ακινήτων αλλά και ότι εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο ακόμη και να μειωθούν οι αντικειμενικές αξίες στις περιπτώσεις εκείνες που οι πραγματικές αξίες είναι σημαντικά χαμηλότερες σήμερα.

Από ..... iefimerida

Φόροι-φωτιά 6,5 δισ. στα ακίνητα – Ποιοι θα πληρώσουν τη... νύφη

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com

Δεν είναι ένας, δεν είναι δύο, μισή ντουζίνα φόροι έρχονται μέσα στο 2013 για τους ιδιοκτήτες ακινήτων. Η αλλαγή στο φόρο, ο νέος ενιαίος των ακινήτων όμως δεν φέρνει μειώσεις, αντιθέτως, θα πρέπει να βρεθούν του χρόνου από τις τσέπες των πολιτών 1 δισ. ευρώ επιπλέον σε σχέση με φέτος.

Τα σενάρια που θα εξεταστούν σήμερα περιλαμβάνουν ακόμη και τη φορολόγηση καλλιεργήσιμων εκτάσεων των αγροτών, όμως με τα τρακτέρ ήδη στους δρόμους θα εξεταστεί παράλληλα και γενναίο αφορολόγητο ώστε να μην υπάρξουν αντιδράσεις.

Οι οικονομικοί εγκέφαλοι έχουν όμως να λύσουν έναν γρίφο.

Εφέτος με ΕΤΑΚ και ΦΑΠ οι φόροι είναι πολύ περισσότεροι. Το 2014 όμως έχουν προϋπολογιστεί άλλα 3,5 δισ. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εξευρεθεί άλλο ένα δισ. από τους φόρους ακινήτων. Τι θα σημάνει αυτό; Είτε την αύξηση των συντελεστών του νέου φόρου, είτε μείωση του αφορολόγητου ώστε να συμπεριλάβει περισσότερους.
Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα υπάρχουν 2.500.000 ιδιοκτήτες ακινήτων με αξία ως και 20.000 ευρώ.700.000 ιδιοκτήτες έχουν ακίνητα αξίας ως 40.000 ευρώ και άλλοι 570.000 ακίνητα με αξία ως 60.000. Τα ακίνητα με αξία ως 80.000 ευρώ ανήκουν σε περίπου 400.000 άτομα, ενώ άλλοι 290.000 πολίτες έχουν ακίνητα με αξία ως 100.000 ευρώ.
Ακίνητα με αξία ως 160.000 ευρώ έχουν 420.000 πολίτες και άλλοι 215.000 έχουν ακίνητα με αξία ως 200.000 ευρώ. Περίπου 400.000 είναι οι πολίτες με ακίνητη περιουσία άνω των 200.000 ευρώ.

Τώρα το στοίχημα είναι ποιοι θα μείνουν εκτός και ποιοι θα πληρώσουν με βάση την αντικειμενική αξία.
Αν το αφορολόγητο είναι στις 50.000 ευρώ θα εξαιρεθούν 3,5 εκατομμύρια πολίτες, ενώ αν το αφορολόγητο πάει στις 100.000 δεν θα πληρώσουν το νέο φόρο 4 εκατομμύρια πολίτες.
Αν λοιπόν κληθούν να πληρώσουν τον φόρο οι υπόλοιποι τότε αυτό θα σημάνει και σημαντική αύξηση των συντελεστών που στην... καλύτερη θα ξεκινούν από το 0,1% της αντικειμενικής.

Μεγάλη θα είναι και η επιβάρυνση για τα νομικά πρόσωπα που κατέχουν ακίνητα αξίας 70 δισ. ευρώ και θα κληθούν να πληρώσουν φόρο περί τα 600 εκατομμύρια.

Ακριβώς το ίδιο ποσό με τις επιχειρήσεις όμως θα κληθούν να πληρώσουν και οι κάτοχοι των αγροτεμαχίων!
Από .....  newsit

Δόθηκε σε Αμερικανούς η Κασσιόπη στην Κέρκυρα

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com

Στην εταιρεία NCH Capital με έδρα την Νέα Υόρκη παραχωρήθηκε για 99 χρόνια έναντι 23 εκατομυρίων ευρώ ακίνητο στην Κασσιόπη της Κέρκυρας συνολικής έκτασης 490.000 τετραγωνικών μέτρων.

Αυτό που έγινε πρακτικά είναι πως το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου αποδέχτηκε την προσφορά της NCH Capital για την απόκτηση του 100% των μετοχών Ανώνυμης Εταιρείας Ειδικού Σκοπού, στην οποία το ΤΑΙΠΕΔ θα μεταβιβάσει το δικαίωμα της επιφάνειας του ακινήτου για περίοδο 99 ετών.

Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, πρόκειται για την πρώτη άμεση 100% διεθνή επένδυση σε δημόσια γη τα τελευταία 15 χρόνια, ύψους 100 εκατ. ευρώ περίπου, από τα οποία:

- Τα 23 εκατ. ευρώ αφορούν το οικονομικό αντάλλαγμα για την απόκτηση του δικαιώματος της επιφάνειας

- Άλλα 2,3 εκατ. ευρώ αφορούν την πιθανή συμμετοχή του ΤΑΙΠΕΔ στην μελλοντική υπεραξία του ακινήτου μετά από 6 χρόνια

- Σε 75 εκατ. ευρώ εκτιμάται το σύνολο της επένδυσης για την ήπια ανάπτυξη του ακινήτου κατά την ίδια χρονική περίοδο.

Η συνολική έκταση του ακινήτου είναι 490.000 τμ, από τα οποία πάνω από 320.000 τμ θα παραμείνουν προσβάσιμα στο ευρύ κοινό και στην υπόλοιπη έκταση, ο επενδυτής θα έχει το δικαίωμα να αξιοποιήσει περίπου 36.000 τμ για ήπια τουριστική ανάπτυξη.

Παράλληλα, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου έδωσε την έγκριση του για τα εξής τέσσερα έργα:

- Έναρξη του διαγωνισμού παραχώρησης του αμοιβαίου Ιπποδρομιακού Στοιχήματος

Παραχώρηση του δικαιώματος οργάνωσης και διεξαγωγής ιπποδρομιών στην Ελλάδα και του αποκλειστικού δικαιώματος διοργάνωσης και διεξαγωγής αμοιβαίων στοιχημάτων για τις διεξαγόμενες εντός της Ελληνικής Επικράτειας Ιπποδρομίες, στοιχημάτων Ιπποδρομίες, σε εφαρμογή του Ν. 4111/2013 (ΦΕΚ Α18/25.01.2013).

- Έναρξη του διαγωνισμού για την ανάπτυξη τμήματος του δημόσιου ακινήτου στο Παλιούρι Χαλκιδικής

Πρόκειται για ακίνητο έκτασης 210 στρεμμάτων, που περιλαμβάνει το Ξενία Παλιουρίου, το οποίο σήμερα δεν λειτουργεί. Αποτελεί έκταση κατάλληλη για την ανάπτυξη οικιστικού συμπλέγματος υψηλού επιπέδου, με έμφαση στις εξοχικές κατοικίες και εγκαταστάσεις φιλοξενίας και αναψυχής. Η αξιοποίηση θα γίνει τόσο με τον θεσμό της επιφάνειας (ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις Ξενία), όσο και με πώληση πλήρους κυριότητας μέρους του ακινήτου (εξοχικές κατοικίες).

- Έναρξη διαγωνισμού για την πώληση 5 Χώρων Εγκαταστάσεων Υποστήριξης (Κύμη, Πλακεντία, Κάντζα, Νερατζιώτισσα, Λεωφόρος Κηφισίας)
Αφορά στην πώληση πέντε μικρού μεγέθους ακινήτων, κατά μήκος του άξονα της Αττικής Οδού, με σκοπό την ανάπτυξη χώρων στάθμευσης και εμπορικών χρήσεων ή χρήσεων γραφείων.

- Έξι ακίνητα στο εξωτερικό

Πραγματοποιήθηκε η αποσφράγιση των ανεξάρτητων αποτιμήσεων και εγκρίθηκαν οι ελάχιστες τιμές για τη διαδικασία πώλησης έξι (6) ακινήτων στο εξωτερικό (Λονδίνο, Βρυξέλλες, Λευκωσία, Βελιγράδι, Λουμπλιάνα, Τασκένδη).

Από .....  Newsit

Η παρέμβαση της Ζωής Κωνσταντοπούλου

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com

Τα καλύτερα των δελτίων

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com

Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

Συνάντηση της Ε.Μακρή-Θεοδώρου με την Υπουργό Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη

Αναρτήθηκε από ..... energoipoliteskv.blogspot.com


Συνάντηση πραγματοποίησε η βουλευτής Φθιώτιδας κα Ελένη Μακρή-Θεοδώρου στο Υπουργείο Τουρισμού  με την αρμόδια υπουργό κ. Όλγα Κεφαλογιάννη προκειμένου να συζητήσουν  το σχέδιο νόμου για την «Αναδιάρθρωση του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, μείωση διοικητικών βαρών, απλούστευση διαδικασιών για την ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας και λοιπές διατάξεις», το οποίο έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας  θα κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή.

Η κα Μακρή ως μέλος της Μόνιμης Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων στο πλαίσιο της συνάντησης με την υπουργό, εκτός των άλλων,  επικεντρώθηκε στα άρθρα που αφορούν στην ανάπτυξη του ιαματικού τουρισμού, των ειδικών θεμάτων ΕΟΤ καθώς και στις σχετικές  διατάξεις που αναφέρονται στο σύνολο των σχέσεων και των δραστηριοτήτων τόσο των εμπλεκόμενων φορέων όσο και των φυσικών προσώπων.

Η βουλευτής καταθέτοντας το έντονο  ενδιαφέρον της για τα θέματα του ιαματικού τουρισμού τόνισε στην κυρία Κεφαλογιάννη ότι ολόκληρη η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και ιδιαίτερα ο Νομός Φθιώτιδας διαθέτει τις περισσότερες ιαματικές πηγές (Καμένα Βούρλα, Υπάτη, Πλατύστομο, Θερμοπύλες, Καλίδρομο κα) και μπορεί να διαμορφωθεί σε έναν ιδιαίτερα δημοφιλή ιαματικό-θερμαλιστικό προορισμό της χώρας.

Στη συνέχεια της συνάντησης, η κ. Μακρή κατέθεσε τις απόψεις της για την απλούστευση των διαδικασιών προκειμένου να ενισχυθεί η τουριστική επιχειρηματικότητα  με άμεσο στόχο την διευκόλυνση των επενδύσεων οι οποίες θα προωθήσουν την τοπική ανάπτυξη, θα τονώσουν την εθνική οικονομία και θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας.

Από ......  Lokrisnews

Ομιλία Αμβρόσιου στην κηδεία του Νίκου Ντερτιλή

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com

Η κηδεία του Ντερτιλή

Αναρτήθηκε από ..... energoipoliteskv.blogspot.com

Θοδ. Σκυλακάκης : Καταλήξαμε η χώρα με τους υψηλότερους φορολογικούς συντελεστές

Αναρτήθηκε από .......  energoipoliteskv.blogspot.com

"Καταλήξαμε η χώρα με τους υψηλότερους φορολογικούς συντελεστές.

 Σήμερα ο πραγματικός κίνδυνος για το πρόγραμμα είναι η άρνηση των πολιτών να πληρώνουν φόρους..."

Αυτό τόνισε ανάμεσα σε άλλα ο ευρωβουλευτής Θοδωρής Σκυλακάκης μιλώντας στον Μπάμπη Παπαδημητρίου (ΣΚΑΙ)

Καθολική μυστική ψηφοφορία για τις απεργίες στις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας. Η επιστράτευση δεν είναι μεταρρύθμιση

Η πρόταση μου είναι πολύ απλή. Πιστεύω ότι ειδικά σε αυτά τα μέσα και με την εμπειρία που έχει η Ελλάδα των πάρα πολλών απεργιών που ταλαιπωρούν το κοινωνικό σύνολο, θα πρέπει οι απεργίες να γίνονται με καθολική μυστική ψηφοφορία.
 Αν παρακολουθήσατε, οι απεργίες στο μετρό είχαν μία συμμετοχή 16, 17, 30 τοις εκατό. Δεν γίνεται λοιπόν να έχουμε με τόσο μικρή συμμετοχή απεργίες που να μπλοκάρουν ολόκληρο το σύστημα μιας πόλης η οποία είναι το 40% της χώρας. 
Η θέση αυτή είναι και δημοκρατική ισχύει σε άλλες χώρες -υπήρχε μια μεγάλη διαμάχη στη Μ. Βρετανία προ πολλών ετών γι’ αυτό- και σε κάθε περίπτωση πιστεύω πως είναι μία μόνιμη μεταρρύθμιση γιατί καλώς ή κακώς η επιστράτευση δεν είναι μεταρρύθμιση. Είναι ένα μέτρο το οποίο γίνεται σε έκτακτες περιστάσεις, και οριακής νομιμότητας με βάση τις διεθνείς συμβάσεις. 
Οπότε πρέπει να βρούμε μια πραγματική μεταρρύθμιση στον χώρο αυτό και ταυτόχρονα όμως πρέπει να δούμε την αποκατάσταση του κύρους και την ενίσχυση του συνδικαλισμού στον ιδιωτικό τομέα. Αυτή τη στιγμή έχουμε συνδικαλισμό αποκλειστικά στο δημόσιο και η πραγματική εργασιακή ζούγκλα είναι βεβαίως στον ιδιωτικό τομέα, όπου γίνονται πάρα πολύ σκληρά πράγματα για τους εργαζομένους και για το 1.5 εκατομμύριο σχεδόν ανέργους, οι οποίοι ψάχνουν απεγνωσμένα για δουλειά. Έχουμε λοιπόν ανάγκη για μία συνολική μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου του συνδικαλισμού.
Πρέπει να ξαναρχίσουμε να συζητούμε ουσιαστικά σ’ αυτή τη χώρα
Πρέπει να ξαναρχίσουμε να συζητούμε ουσιαστικά σε αυτή τη χώρα. Τα τελευταία πολλά χρόνια δεν έγινε ποτέ πραγματική συζήτηση και να σας δώσω ένα παράδειγμα για το μετρό. Στο μετρό μειώθηκαν οι μισθοί και είναι σαφές πως έπρεπε να μειωθούν οι μισθοί γιατί ήταν παράλογοι. Μειώθηκαν όμως οι μισθοί το ίδιο για τους ανθρώπους που είχαν μπει κανονικά και έκαναν δύσκολες δουλειές και το ίδιο και για τα προεκλογικά ρουσφέτια υπουργών των κυβερνήσεων –κάποιοι είναι ακόμη υπουργοί- τα οποία μπήκαν την τελευταία στιγμή το 2009, το 2004 και πιο πριν. Δεν είναι δυνατόν να έχουμε αυτή την διπλή γλώσσα, τη γλώσσα των εξαιρέσεων και ταυτόχρονα να λέμε δεν κάνουμε εξαιρέσεις. Πρέπει με ειλικρίνεια και το πολιτικό σύστημα και οι εργαζόμενοι να καθίσουν σε ένα τραπέζι σοβαρού διαλόγου.
Αντί για σοβαρή εθνική προσπάθεια μεταρρυθμίσεων, στηριζόμαστε για μεταρρυθμίσεις αποκλειστικά στην τρόικα. Και καταλήξαμε στη χώρα με τους υψηλότερους φορολογικούς συντελεστές να αυξήσουμε και πάλι τους φόρους… Σήμερα ο πραγματικός κίνδυνος για το πρόγραμμα είναι η άρνηση των πολιτών να πληρώσουν φόρους…

[…] τα 2/3 της κυβέρνησης Παπανδρέου κορόιδευαν και καθυστερούσαν και η αξιωματική αντιπολίτευση επέλεξε να υψώσει το λάβαρο του αντιμνημονιακού αγώνα και αυτό δημιούργησε αντί για την ουσιαστική συζήτηση και μία σοβαρή εθνική προσπάθεια μεταρρυθμίσεων, να στηριζόμαστε για μεταρρυθμίσεις αποκλειστικά στην τρόικα. Η τρόικα υποχώρησε, κατά τη γνώμη μου, απαράδεκτα στα θέματα φορολογίας δηλαδή στη χώρα με τους υψηλότερους φορολογικούς συντελεστές αυξήσαμε και άλλο τους φόρους με αποτέλεσμα να έχουμε πρόβλημα. Σήμερα, ο πραγματικός κίνδυνος για το πρόγραμμα είναι να αρνηθούν οι άνθρωποι να πληρώσουν φόρους, που πάρα πολλοί ήδη το κάνουν. Αυτό το σφάλμα πρέπει να το ανατάξουμε. Πρέπει να αρχίσουμε να συζητούμε ένα πρόγραμμα πραγματικών εθνικών μεταρρυθμίσεων χωρίς κραυγές, με σοβαρότητα, με διάλογο. Δε μπορεί να έχουμε 250.000 ανθρώπους στα συσσίτια για τους οποίους δε δίνει το κράτος ούτε ένα ευρώ και να γίνονται από την εκκλησία, τους δήμους και από ιδιώτες και να μην συζητάμε το πρόβλημα του κοινωνικού κράτους. Δε μπορεί για παράδειγμα όταν γίνεται τώρα η πληρωμή από τη δόση να προηγούνται τα εφάπαξ των δημοσίων υπαλλήλων και να μη δίνονται πίσω τα χρήματα στις επιχειρήσεις που θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας. Πρέπει να κάνουμε τον σοβαρό διάλογο που πρέπει να βάλουμε τα χρήματα. Τα χρήματα στην Ελλάδα για πολλά χρόνια θα είναι πολύ λίγα διότι θα αρχίσουμε να γυρνάμε πίσω λεφτά. Από του χρόνου θα δίνουμε 5,8,10 δις ευρώ το χρόνο για τόκους και χρεολύσια και τα πράγματα θα είναι πολύ σκληρά σε σχέση με το που πάνε τα λίγα χρήματα που έχουμε.
Για την περίπτωση μιας νέας περικοπής και διευθέτησης του ελληνικού χρέους
Είναι πραγματικό (το θέμα) και δυστυχώς δεν το συζητήσαμε στην προηγούμενη φάση με τρόπο αποτελεσματικό ακριβώς διότι δε μας είχαν εμπιστοσύνη λόγω όλων αυτών των μεταστροφών –τελευταίως στις μεταστροφές και ο κύριος Τσίπρας προσετέθη. Το πρόβλημα είναι όταν θα φτάσουμε εκεί αν η Ελλάδα δεν βρίσκεται σε οξεία κρίση (να υπάρχει κίνδυνος δηλαδή να μην πληρώνει τις υποχρεώσεις της) δε θα υπάρχει ισχυρό κίνητρο στους Γερμανούς και άλλους να πάνε και να πούνε ότι σας μειώνουμε κατά 30% ή 40% το χρέος, ποσοστό που είναι απαραίτητο για να γίνει βιώσιμο και θα πάμε σε μία «μικροπερικοπή» στα επιτόκια και λοιπά και αυτό κινδυνεύει να παγιδεύσει τη χώρα για μια αδιέξοδη δεκαετία, όχι προσθετής ύφεσης, αλλά στασιμότητας. Ξέρετε όταν θα φτάσουμε στο 1.5 εκατομμύριο ανέργους –γιατί εκεί πηγαίνουμε- μετά αναγκαστικά θα υπάρχει κάποιου είδους μικρή ανάκαμψη αλλά αυτό δε θα απορροφήσει τέτοια ανεργία. Χρειάζεται κάτι πολύ πιο δραστικό. Δραστική μείωση των φόρων, πραγματική αλλαγή στο κράτος και μια άλλη κουλτούρα συνεννόησης. Αυτό είναι που κυρίως μας λείπει
Από ...... kourdistoportocali

Μήπως θα ήταν καλύτερα να είχε κερδίσει ο ΣΥΡΙΖΑ;

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com
 


1) Μήπως θα ήταν καλύτερα να είχε κερδίσει ο ΣΥΡΙΖΑ;
Πως η χρεοκοπημένη Ελλάδα θα μπορέσει να συντηρεί επ’ αόριστον ένα σύστημα δημόσιας παιδείας με αναλογία 8,3 μαθητές ανά εκπαιδευτικό όταν ο μέσος όρος των χωρών με ευημερούσες οικονομίες διαθέτουν αναλογίες 12 μαθητές ανά εκπαιδευτικό;

Το θέμα αποκτά εκρηκτικότερες διαστάσεις αν υπολογίσει κάποιος το κόστος της παραπαιδείας λόγω της χαμηλής και ιδιοτελούς απόδοσης...

Πως η χρεοκοπημένη Ελλάδα θα μπορέσει να συντηρεί μακροπρόθεσμα συνταξιούχους κάτω των 60 ετών όταν δεν μπορούν να το εξασφαλίσουν αυτό χώρες με οικονομίες ισχυρότερες;

Πως η Ελλάδα μπορεί και συντηρεί δημόσιες συγκοινωνίες με μισθούς Γερμανίας και επίπεδο υπηρεσιών Λατινικής Αμερικής;

Η βασική αιτία της ελληνικής χρεοκοπίας δεν ήταν η απληστία των τραπεζών, αλλά η απληστία των πολιτικών να διορίσουν όσο το δυνατόν περισσότερους στο δημόσιο τους οποίους πλήρωναν με δανεικά λεφτά.

Όταν τα δανεικά τελείωσαν κανείς δεν τολμά να απολύσει τους υπεράριθμους που έχουν προσληφθεί με διαβλητές πελατειακές διαδικασίες.

Ούτε να αναστείλει τις συντάξεις μέχρι το όριο συνταξιοδότησης...

Αντιθέτως η λύση που προκρίνεται είναι οι οριζόντιες μειώσεις, μεταξύ άλλων και συντάξεων. Οριζόντιες μειώσεις όμως και σε εκείνους που έχουν πληρώσει και για τις συντάξεις τους και τις έχουν λάβει σε μεγάλη ηλικία και για εκείνους των πελατειακών κατηγοριών που έχουν συνταξιοδοτηθεί παρατύπως και φωτογραφικώς από τα 50 τους.
Από τότε που τελείωσαν τα δανεικά η εύκολη λύση του πελατειακού κράτους είναι να οργανώσει επιδρομές φορολόγησης δικαίων και αδίκων.

Η αδυναμία των διαλυμένων, διαβλητών και διεφθαρμένων εισπρακτικών μηχανισμών να διευρύνουν την φορολογική βάση οδηγούν στην εύκολη λύση να εισπράττουν όσο το δυνατόν περισσότερα από όσους δεν μπορούν να φοροδιαφύγουν ή απλά θέλουν να είναι φορολογικά συνεπείς.

Η φορολογική επιδρομή στα ακίνητα μοιάζει με δήμευση της ατομικής ιδιοκτησίας σε δόσεις. Με ένα ανάλογο τρόπο τα σοβιετικά καθεστώτα στέρησαν μερικά από τα βασικά κίνητρα ευημερίας και εξανδραπόδισαν ολόκληρες κοινωνίες.

Ποια θα ήταν η διαφορά λοιπόν αν τις τελευταίες εκλογές τις είχε κερδίσει ο ΣΥΡΙΖΑ στελέχη του οποίου επαγγέλλονταν εθνικοποιήσεις, δεσμεύσεις καταθέσεων και ένα σοσιαλισμό βασισμένο στην αναδιανομή υπαρχόντων πόρων και όχι πάντως την δημιουργία πλούτου;

Η αύξηση των φόρων πέραν ενός λογικού σημείου δεν αυξάνει τα έσοδα για το κράτος αλλά εμποδίζει και την οικονομική δραστηριότητα στον ιδιωτικό τομέα, οδηγώντας στην κατάρρευση εσόδων κράτους, οικονομίας και κοινωνίας.

Η κυβέρνηση διστάζει, ίσως για λόγους στρατηγικής ή τακτικής, να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα και συνεχίζει να απομυζά επιτακτικά πολύτιμους πόρους από την ιδιωτική οικονομία προκειμένου να συντηρήσει το πελατειακό κράτος που έχουν δομήσει τις τελευταίες δεκαετίες τα κόμματα εξουσίας που κυβέρνησαν ή αντιπολιτεύθηκαν.

Δεν είναι τυχαίο πως δεν έχει απομακρυνθεί κανένας από τον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα ακόμη, ούτε καν οι επίορκοι (στελέχη και υπάλληλοι που έχουν αναμειχθεί σε φαινόμενα διαφθοράς).

Τα κόμματα της συγκυβέρνησης έχουν δεσμευτεί απέναντι στους ψηφοφόρους που τα ανέδειξαν πως θα κάνουν ό,τι χρειαστεί προκειμένου η χώρα να παραμείνει στο ευρώ και να γίνουν οι μεταρρυθμίσεις που απαιτούνται για μια ανταγωνιστική οικονομία που θα δημιουργήσει βιώσιμες θέσεις εργασίας.

Η κυβέρνηση πέτυχε να πείσει τις Ευρωπαίους και να εξασφαλίσει την μεγάλη δόση που απομάκρυνε ο κίνδυνος της δραχμής. Ενδεχομένως να πετύχει και το περαιτέρω «κούρεμα» τους χρέους μετά τα γερμανικές εκλογές.

Αν όμως δεν μειώσει το δημόσιο και τους πολύτιμους πόρους που αυτό απομυζά από τον ιδιωτικό τομέα, αν δεν μειώσει την γραφειοκρατία και τη διαφθορά θα έχει καταφέρει απλά να δώσει μια παράταση στο ενδεχόμενο της κατάρρευσης και τις ανυπολόγιστες συνέπειες που αυτή συνεπάγεται.

Αν είχε κερδίσει ο ΣΥΡΙΖΑ τις τελευταίες εκλογές η κατάρρευση αυτή θα είχε συντελεστεί ήδη. Η φυγή των καταθέσεων από τις τράπεζες που έχουν αρχίσει να επιστρέφουν αποτελεί μια μικρή μόνο «γεύση» του τι θα ακολουθούσε.

Στην περίπτωση αυτή η κοινωνία όμως θα είχε έρθει αντιμέτωπη με την πραγματικότητα και κανείς δεν θα μπορούσε να την εμπαίζει με ημίμετρα που επί της ουσίας απλά αναβάλουν το μοιραίο. Κανείς δεν θα μπορούσε να την ταλαιπωρεί με απεργίες των ΔΕΚΟ γιατί δεν θα υπήρχε αντικείμενο διεκδίκησης ή κεκτημένο για υπεράσπιση.

Τις τελευταίες μέρες τα μέσα ενημέρωσης επικέντρωσαν την κριτική στο δημοσίευμα της Huffington Post για την πιθανότητα ενός πραξικοπήματος στην Ελλάδα. Το δημοσίευμα ανέφερε μεταξύ άλλων: «Πόσος χρόνος χρειάζεται μέχρι η ταλαιπωρημένη και τρομοκρατημένη μεσαία τάξη να στηρίξει μια χούντα που υπόσχεται ασφάλεια; Κάποιος θα πρέπει να επαναφέρει την τάξη όταν τα γερμανικά χρήματα σταματήσουν να ρέουν διότι σίγουρα δεν θα σπεύσουν οι Γερμανοί στρατιώτες να αποκαταστήσουν την ειρήνη», σημειώνει χαρακτηριστικά η αμερικανική εφημερίδα.

Ενώ όμως το δημοσίευμα της HP πήρε δημοσιότητα καθόλου δημοσιότητα δεν έλαβαν τα όσα είπε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ στο τέλος τα συνέντευξης στην Έλλη Στάη στη ΝΕΤ, πως αν εξαντληθεί το εναλλακτικό σενάριο του ΣΥΡΙΖΑ για το πολιτικό σκηνικό τι απομείνει μετά, ο Μιχαλολιάκος;

Η βάση του προβληματισμού και στις δυο περιπτώσεις παραμένει η ίδια...

Όσο δεν δίνουμε βιώσιμη λύση στο οικονομικό αδιέξοδο της χώρας ο κίνδυνος κατάρρευσης και εκτροπής παραμένει πιθανός...

Μετά από ένα εξάμηνο ευφορίας που δημιούργησε η αποφυγή της κατάρρευσης το περασμένο καλοκαίρι, γεγονός που μπορεί να κρατήσει μερικούς μήνες ακόμη, τα αρνητικά σενάρια θα επανέλθουν.

Οι φόροι δεν αποτελούν διέξοδο. Ούτε η ολοκλήρωση της σοβιετοποίησης της ελληνικής οικονομίας με ή χωρίς το ΣΥΡΙΖΑ.

2) ΕΤΕ και ΕΥΡΩΒ

κ. Στούπα,

Διάβασα χθες στις Εφημερίδες την Δημόσια πρόταση της Εθνικής για τις μετοχές της Eurobank και την ανταλλαγή τους. Η σχέση είναι 100/58 και η πρόταση μέχρι της 11/2/2013. Θα ήθελα να ρωτήσω, σε περίπτωση που δεν ανταλλάξω της μετοχές Euobank που έχω με Εθνικής, τι θα γίνει; Θα μου μείνουν τα χαρτιά στο χέρι; Θα μπορέσω να τις πουλήσω αργότερα σε ψηλότερο τίμημα, αν υποθέσουμε ότι η μετοχή της Eurobank θα έχει κερδίσει ένα 15% στο μεταξύ;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων
Νεοκλής Μανάρης
Απάντηση: Σε πρώτη φάση η ΕΤΕ θα αποκτήσει το 50% αφού ο βασικός μέτοχος με 44% έχει δηλώσει αποδοχή της πρότασης. Σε δεύτερη φάση ελέγχοντας την τράπεζα μπορεί να μεθοδεύσει τη διαδικασία κατά το δοκούν. Υποχρεωτικά αποδεκτή γίνεται μια δημόσια προσφορά όταν η αποδοχή υπερβεί το 90%. Προς το παρόν η ΕΤΕ δεν έχει αποσαφηνίσει τα σχέδιά της.
3) Προς τον αυριανό Υπουργό Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο
Στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του mega channel, κοινωνία ώρα mega, τη Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013 δηλώσατε πως δεν κατανοείτε τη λογική του Υπουργείου Οικονομικών να επιβάλλει διαφορετικό φόρο στα εισοδήματα από μισθωτή εργασία και σε αυτά από είσπραξη ενοικίων, αναφέροντας χαρακτηριστικά το παράδειγμα του μεγαλοστελέχους που αμείβεται με 100.000,00 ευρώ ετησίως και του μεγαλοεισοδηματία που εισπράττει 100.000,00 ευρώ ετησίως από ενοίκια, οι οποίοι σύμφωνα με σας φορολογούνται τελείως διαφορετικά.
4) Οι φόροι υποκίνησαν επαναστάσεις...
Οι φόροι πριν από το 19ο αιώνα ήταν τόσοι πολλοί στην Ελλάδα, ώστε όσοι δεν είχαν να πληρώσουν, έβγαιναν στο βουνό. Για τη φοβερή αυτή φορολογία, ο ιστορικός Χριστόφορος Άγγελος, γράφει τα εξής χαρακτηριστικά: «Οι επιβληθέντες φόροι ήσαν αναρίθμητοι, αλλά και άνισοι. Εκτός της δέκατης, του εγγείου και της διακατοχής των ιδιοκτησιών, έκαστη οικογένεια κατέβαλε χωριστά φόρον καπνού (εστίας), δασμόν γάμου, δούλου και δούλης καταλυμάτων, επαρχιακών εξόδων καφτανίων, καρφοπετάλλων και άλλων εκτάκτων. Ενώ δε ούτο βαρείς καθ΄ εαυτούς ήσαν οί επιβληθέντες φόροι, έτι βαρυτέρους και αφορήτους καθίστα ο τρόπος της εισπράξεως και η δυναστεία των αποσταλλομένων πρός τούτο υπαλλήλωνη εκμισθωτών. Φόρος ωσαύτως ετίθετο επί των ραγιάδων (υπόδουλος-τουρκ.raya) εκείνων οίτινες έτρεφον μακράν κόμην». Από το τελευταίο αυτό, έμεινε παροιμιώδης η φράση: «πλήρωσε τα μαλλιά της κεφαλής του».
Βλέπε:Οι φόροι υποκίνησαν επαναστάσεις...
5) Αμ, δεν είναι το DNA...
Αγαπητέ μου κ.Στούπα,

Αυτό που νομίζω έχει ενδιαφέρον να παρατηρήσει κανείς τους τελευταίους μήνες, είναι οι διαφορές μεταξύ του τρόπου αντίδρασης στην κρίση των διαφορετικών παραγωγικών ομάδων της χώρας.

Παρά το ότι τα τελευταία χρόνια είναι της μόδας από πολλούς να χαρακτηρίζουν «πόλωση της κοινωνίας» και «αλληλοσπαραγμό» την παραπάνω επισήμανση, η αλήθεια παραμένει ότι η κάθε παραγωγική ομάδα δείχνει να προσπαθεί να ξεπεράσει την κρίση με διαφορετικό τρόπο.

Το ότι οι διάφορες παραγωγικές ομάδες της χώρας μας αντιδρούν διαφορετικά στην κρίση είναι ένα αισιόδοξο και ενθαρρυντικό σημάδι. Μας δείχνει ότι αυτό που χρειάζεται είναι "απλά" να αλλάξει η εργασιακή κουλτούρα κάποιων ομάδων του πληθυσμού. Σας στέλνω τον σύνδεσμο από την ανάρτηση μου για αυτό το θέμα στο capitalblogs: http://mathioum.capitalblogs.gr/listArticles.asp

φιλικά
Μιχάλης
Από ......  capital

Requiem στο Πανεπιστήμιο Στερεάς!

Αναρτήθηκε από ..... energoipoliteskv.blogspot.com


Πέφτει η αυλαία σήμερα για το Πανεπιστήμιο Στερεάς και έτσι ακυρώνονται οι αγώνες πολλών χρόνων τοπικών θεσμικών και μη παραγόντων και κυρίως των τοπικών μέσων ενημέρωσης, να μην το ξεχνάμε, για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Στερεάς με έδρα την Λαμία.
Σήμερα σε λίγες ώρες ο υπουργός Παιδείας Κώστας Αρβανιτόπουλος ανακοινώνει επίσημα το σχέδιο ΑΘΗΝΑ που προβλέπει δραματικές μειώσεις τριτοβαθμίων εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Δυστυχώς ανάμεσα σε αυτά που από την νέα Ακαδημαϊκή χρόνια θα αποτελούν παρελθόν είναι και το δικό μας, το πανεπιστήμιο Στερεάς με έδρα την Λαμία.
Βέβαια για την πόλη της Λαμίας ίσως το γεγονός να μην είναι άμεσα ορατή η συνέπεια μιας τέτοιας εξέλιξης γιατί φαίνεται ότι επί του παρόντος παραμένει το τμήμα της βιομετρικής αλλά διοικητικά υπαγόμενο στην ιατρική σχολή της Λάρισας αλλά όπως αναφέρουν ακαδημαϊκοί κύκλοι σύντομα η ιατρική Λάρισας θα ζητήσει να μεταφερθεί και αυτό το τμήμα στη Λάρισα ως απόλυτα συναφές με την κλασσική ιατρική επιστημονικό πεδίο αυτό της πληροφορικής με εξειδίκευση στην βιοϊατρική.
Το θέμα αυτό συζητήθηκε χτες και στην συνεδρίαση του Δημοτικου Συμβουλίου Λαμίας και αποφασίστηκε ο Δήμαρχος Γιώργος Κοτρωνιάς μαίι με τον περιφερειάρχη Κλέαρχο Περγαντά να επισκεφθούν τον υπουργό Πιαδείας.
Το δημοσίευμα της σημερινής ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ είναι αποκαλυπτικό.
Δραστική μείωση του αριθμού των εισακτέων και λουκέτο σε τρία περιφερειακά πανεπιστήμια, Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Ελλάδας και Δυτικής Μακεδονίας, ανακοινώνει σήμερα ο υπουργός παιδείας, Κ. Αρβανιτόπουλος. Το μαχαίρι στις θέσεις των εισακτέων πέφτει στα θεωρητικά τμήματα Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του 1ου επιστημονικού πεδίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο «Αθηνά» μπορεί να μην προβλέπει την επαναφορά της βάσης του 10, αλλά μειώνει συντριπτικά τους εισακτέους, αφού κόβει σε ποσοστό περίπου 35% τις θέσεις στις θεωρητικές σχολές του πρώτου πεδίου.
Από τις 17.000 θέσεις εισακτέων που δίνονται στα Τμήματα του πρώτου πεδίου αφαιρούνται περίπου 6.000 θέσεις. Ενα μέρος των θέσεων που χάνουν οι θεωρητικές σχολές θα δοθεί στις Σχολές Θετικών και Οικονομικών Επιστημών, στα 2ο, 4ο και 5ο πεδία. Ο αριθμός των θέσεων στις ιατρικές σχολές διατηρείται στα ίδια επίπεδα. Πιο συγκεκριμένα, το σχέδιο περιλαμβάνει τις εξής αλλαγές:
* Στα ΤΕΙ: σβήνουν από το χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης περίπου 80 Τμήματα ΤΕΙ που συγχωνεύονται ή καταργούνται. Θα παραμείνουν 10 από τα συνολικά 36 Τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων σε όλη τη χώρα, 9 από τα 22 Τμήματα Πληροφορικής και 10 από τα 15 Τμήματα Λογιστικής.
* Στα ΑΕΙ: καταργούνται ή συγχωνεύονται 20 τμήματα, από τα οποία τα 5 είναι γενικά. Από τα 24 πανεπιστημιακά Ιδρύματα παραμένουν τα 20.
1 Το Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας (με δύο τμήματα) συγχωνεύεται με το Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας.
2Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας (με τρία τμήματα) απορροφάται από το Πανεπιστήμιο Πατρών, αλλά το Αγρίνιο θα διατηρήσει τους φοιτητές του.
3Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (με 6 τμήματα) μοιράζεται μεταξύ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, το οποίο θα απορροφήσει και το Διεθνές Πανεπιστήμιο. Για τα τμήματα που λειτουργούν στην Κοζάνη και στη Φλώρινα προβλέπεται μόνο διοικητική ενσωμάτωσή τους κι όχι μετακινήσεις.
* Τα 5 από τα 7 μεγάλα ΑΕΙ της Αττικής, Οικονομικό, Γεωπονικό, Πανεπιστήμιο Πειραιά, Πάντειο και Χαροκόπειο, αποκτούν κοινή διοίκηση, διατηρώντας όμως τα αυτοτελή διοικητικά τους όργανα, δηλαδή Συμβούλιο και πρύτανη και χωρίς να υποστούν οποιαδήποτε άλλη δομική μεταβολή. Το ίδιο προβλέπεται πιθανότατα να εφαρμοστεί και για τα δύο ΤΕΙ, της Αθήνας και του Πειραιά.
Η βάση του 10
Σε ό,τι αφορά στη βάση του 10, παρά τις αντίθετες εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας, ο οποίος είχε συνδέσει την εφαρμογή του σχεδίου «Αθηνά» με την επαναφορά της, αυτό θεωρείται απίθανο να ισχύσει. Κι αυτό γιατί το «φρένο» στους εισακτέους επιτυγχάνεται πλέον με τη δραστική μείωση των θέσεων στις θεωρητικές, κυρίως, σχολές.
Υπενθυμίζεται ότι αντίθετη με την επαναφορά της βάσης του 10 ήταν η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Εύη Χριστοφιλοπούλου, καθώς το σχετικό μέτρο είχε καταργηθεί κατά τη διάρκεια της δικής της θητείας στο υπουργείο Παιδείας.
Η βάση του 10 καθιερώθηκε από τη Μαριέττα Γιαννάκου το 2006, σε μια προσπάθεια να αναβαθμιστεί το επίπεδο των αποφοίτων που εισέρχονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το μέτρο καταργήθηκε από την Αννα Διαμαντοπούλου το 2010, καθώς κρίθηκε ότι ο στόχος του δεν είχε επιτευχθεί.