Για μια Εναλλακτική Ενημέρωση Οικολογική - Για ένα ανοιχτό βήμα διαλόγου με τους Πολίτες των Καμένων Βούρλων. Γράψτε μας την άποψη σας, την καταγγελία σας, την διαφωνία σας. Δεχόμαστε τα πάντα, ακόμη και να μας καταγγείλετε και αποστείλατε στο e-mail: energoipoliteskv@gmail.com
Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2012
Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012
Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2012
Κινητικότητα στα Καμένα Βούρλα!!!
Αναρτήθηκε από ..... energoipoliteskv.blogspot.com
«Φωτιές» ανάβει η επιστολή του Υπουργού εσωτερικών Ευριπίδη Στυλιανίδη με την οποία καλεί τους δημάρχους να απαντήσουν μέχρι 15 Σεπτεμβρίου ποιές είναι οι εντυπώσεις και οι παρατηρήσεις τους από την έως τώρα εφαρμογή του Καλλικράτη.
Εκεί που η επιστολή παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ανοίγει την...πόρτα για διαφοροποιήσεις σε επίπεδο αποσχίσεων ή νέων συνενώσεων, είναι η παράγραφος που αναφέρει ότι στα πλαίσια του διαλόγου μπορεί να συζητηθεί ακόμη και το θέμα νέων χωροταξικών αλλαγών.
Μετά τις σποραδικές αντιδράσεις μεμονωμένων πολιτών στο Δήμο Λοκρών για σύσταση νέου Δήμου στα όρια των πρώην Δήμων Μαλεσίνας και Οπουντίων, πιο "ζεστή" εμφανίζεται η κινητικότητα κατοίκων ,φορέων ,ακόμη και δημοτικών συμβούλων στον πρώην Δήμο Καμένων Βούρλων.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΛΑΜΙΑ FM-1 η αρχή των πρωτοβουλιών γίνεται από τον
όμιλο των ενεργών δημοτών που ζητούν με γραπτή ανακοίνωση τους , να εφαρμοστούν προγενέστερες διατάξεις οι οποίες προέβλεπαν ότι αναδεικνύονται ανεξάρτητοι Δήμοι οι αναγνωρισμένες ελληνικές λουτροπόλεις.
Με δηλώσεις του στο κεντρικό δελτίο του ΛΑΜΙΑ FM-1, ο εκπρόσωπος των ενεργών πολιτών ο στρατηγός ε.α. Γιώργος Μακρυνίτσας ανέφερε ότι είναι άδικο η λουτρόπολη των Καμένων Βούρλων να ανήκει σε έναν δήμο όπου η παρουσία της είναι μεν ουσιαστική, εν τούτοις αποσιωπάται και αυτή η ύπαρξη της.
«Ο νέος Δήμος διαδικτυακά εμφανίζεται με την ονομασία molos.grκαι ας συνεισφέρει τα περισσότερα στη λειτουργία του Καλλικρατικού Δήμου, οι δημότες και οι κάτοικοι της λουτρόπολης σηκώνουν το μέγιστο βάρος των ανταποδοτικών τελών ενώ στον πρώην Δήμο Μώλου η επιβάρυνση των δημοτών και κατοίκων είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Μπορούμε να λειτουργήσουμε έναν αμιγώς τουριστικό Δήμο έχουμε τις ιαματικές ,έχουμε τον μεγαλύτερο όγκο της τουριστικής κίνησης όχι μόνο το καλοκαίρι αλλά και τον υπόλοιπο χρόνο…».
Όμως πέρα από την κινητικότητα των ενεργών πολιτών, εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα ακόμη και σύμβουλοι του συνδυασμού της πλειοψηφίας, δηλαδή της ομάδας του δημάρχου Βαγγέλη Τετριμίδα, θέτουν ζήτημα αλλαγής ονόματος του Δήμου γιατί όπως υποστηρίζουν «είναι αδιανόητο ένας πρώην Δήμος με διαχρονική τουριστική ονομασία να μην αναφέρεται πουθενά».
Ο κ. Τετριμίδας έχει δεσμευθεί πάντως και δημόσια, ότι θα φέρει το αίτημα αυτό στο Δημοτικό Συμβούλιο αν και δεν το έχει προσδιορίσει χρονικά.
Παράλληλα γίνεται συζήτηση για να την αναζήτηση φόρμουλας που θα οδηγήσει τον καλλικρατικό Δήμο σε πιθανή συνένωση με τον Δήμο Λαμιέων, ώστε να διαμορφωθεί ένα ισχυρό τουριστικό μέτωπο με τις πιο γνωστές ιαματικές πηγές του Νομού και όχι μόνο , δηλαδή Υπάτη ,Θερμοπύλες και Καμένα Βούρλα.
Σε μια τέτοια προοπτική οι πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν είναι αρνητικός και ο δήμαρχος Λαμιέων Γιώργος Κοτρωνιάς, αρκεί να προκύψει το νομοθετικό εκείνο πλαίσιο για νέες συνενώσεις που σύμφωνα με την επιστολή του Υπουργού εσωτερικών είναι ορατό.
Από ...... lamiafm1
«Φωτιές» ανάβει η επιστολή του Υπουργού εσωτερικών Ευριπίδη Στυλιανίδη με την οποία καλεί τους δημάρχους να απαντήσουν μέχρι 15 Σεπτεμβρίου ποιές είναι οι εντυπώσεις και οι παρατηρήσεις τους από την έως τώρα εφαρμογή του Καλλικράτη.
Εκεί που η επιστολή παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ανοίγει την...πόρτα για διαφοροποιήσεις σε επίπεδο αποσχίσεων ή νέων συνενώσεων, είναι η παράγραφος που αναφέρει ότι στα πλαίσια του διαλόγου μπορεί να συζητηθεί ακόμη και το θέμα νέων χωροταξικών αλλαγών.
Μετά τις σποραδικές αντιδράσεις μεμονωμένων πολιτών στο Δήμο Λοκρών για σύσταση νέου Δήμου στα όρια των πρώην Δήμων Μαλεσίνας και Οπουντίων, πιο "ζεστή" εμφανίζεται η κινητικότητα κατοίκων ,φορέων ,ακόμη και δημοτικών συμβούλων στον πρώην Δήμο Καμένων Βούρλων.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΛΑΜΙΑ FM-1 η αρχή των πρωτοβουλιών γίνεται από τον
όμιλο των ενεργών δημοτών που ζητούν με γραπτή ανακοίνωση τους , να εφαρμοστούν προγενέστερες διατάξεις οι οποίες προέβλεπαν ότι αναδεικνύονται ανεξάρτητοι Δήμοι οι αναγνωρισμένες ελληνικές λουτροπόλεις.
Με δηλώσεις του στο κεντρικό δελτίο του ΛΑΜΙΑ FM-1, ο εκπρόσωπος των ενεργών πολιτών ο στρατηγός ε.α. Γιώργος Μακρυνίτσας ανέφερε ότι είναι άδικο η λουτρόπολη των Καμένων Βούρλων να ανήκει σε έναν δήμο όπου η παρουσία της είναι μεν ουσιαστική, εν τούτοις αποσιωπάται και αυτή η ύπαρξη της.
«Ο νέος Δήμος διαδικτυακά εμφανίζεται με την ονομασία molos.grκαι ας συνεισφέρει τα περισσότερα στη λειτουργία του Καλλικρατικού Δήμου, οι δημότες και οι κάτοικοι της λουτρόπολης σηκώνουν το μέγιστο βάρος των ανταποδοτικών τελών ενώ στον πρώην Δήμο Μώλου η επιβάρυνση των δημοτών και κατοίκων είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Μπορούμε να λειτουργήσουμε έναν αμιγώς τουριστικό Δήμο έχουμε τις ιαματικές ,έχουμε τον μεγαλύτερο όγκο της τουριστικής κίνησης όχι μόνο το καλοκαίρι αλλά και τον υπόλοιπο χρόνο…».
Όμως πέρα από την κινητικότητα των ενεργών πολιτών, εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα ακόμη και σύμβουλοι του συνδυασμού της πλειοψηφίας, δηλαδή της ομάδας του δημάρχου Βαγγέλη Τετριμίδα, θέτουν ζήτημα αλλαγής ονόματος του Δήμου γιατί όπως υποστηρίζουν «είναι αδιανόητο ένας πρώην Δήμος με διαχρονική τουριστική ονομασία να μην αναφέρεται πουθενά».
Ο κ. Τετριμίδας έχει δεσμευθεί πάντως και δημόσια, ότι θα φέρει το αίτημα αυτό στο Δημοτικό Συμβούλιο αν και δεν το έχει προσδιορίσει χρονικά.
Παράλληλα γίνεται συζήτηση για να την αναζήτηση φόρμουλας που θα οδηγήσει τον καλλικρατικό Δήμο σε πιθανή συνένωση με τον Δήμο Λαμιέων, ώστε να διαμορφωθεί ένα ισχυρό τουριστικό μέτωπο με τις πιο γνωστές ιαματικές πηγές του Νομού και όχι μόνο , δηλαδή Υπάτη ,Θερμοπύλες και Καμένα Βούρλα.
Σε μια τέτοια προοπτική οι πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν είναι αρνητικός και ο δήμαρχος Λαμιέων Γιώργος Κοτρωνιάς, αρκεί να προκύψει το νομοθετικό εκείνο πλαίσιο για νέες συνενώσεις που σύμφωνα με την επιστολή του Υπουργού εσωτερικών είναι ορατό.
Από ...... lamiafm1
Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012
Ο Ντράγκι σώζει το ευρώ και υπό προϋποθέσεις και την Ελλάδα Πηγή: Ο Ντράγκι σώζει το ευρώ και υπό προϋποθέσεις και την Ελλάδα
Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com
Από ....... iefimerida
Η πολυαναμενόμενη απόφαση του Μάριο Ντράγκι για την απεριόριστη
αγορά ομολόγων έγινε χθες δεκτή ως η αρχή του τέλους της κρίσης χρέους
στην Ευρωζώνη.
Οι αγορές έζησαν ημέρα ευφορίας, τα χρηματιστήρια απογειώθηκαν και ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας αψήφησε τους Γερμανούς που αντιδρούσαν. Το ενδεχόμενο να επωφεληθεί και η Ελλάδα από αυτή την εξέλιξη θα διερευνήσει ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς την ερχόμενη Τρίτη κατά τη συνάντησή του με τον κεντρικό τραπεζίτη στη Φραγκφούρτη.
Οι χθεσινές αποφάσεις του κ. Ντράγκι εκτιμάται ότι είναι θετικές και για την Ελλάδα. Παρότι επέδρασαν άμεσα υπέρ της Ιταλίας και της Ισπανίας, ωστόσο η βελτίωση του κλίματος στην Ευρωζώνη θα ευνοήσει και τη χώρα μας. Κι αυτό γιατί προϋπόθεση για να βγει η Ελλάδα από την κρίση είναι να σταθεροποιηθεί η Ευρωζώνη γενικότερα, να επιστρέψουν τα κεφάλαια και να επενδυθούν παραγωγικά.
Η χθεσινή εξέλιξη είναι θετική και για τις ελληνικές τράπεζες οι οποίες θα μπορέσουν να χρηματοδοτηθούν απευθείας από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα με ενέχυρο τα ομόλογα του ελληνικού Δημοσίου, μόνο υπό την προϋπόθεση ότι η έκθεση της Τρόικα θα είναι θετική και η Ελλάδα θα έχει επιτύχει τη δημοσιονομική προσαρμογή της. Αν τότε η Ελλάδα χρειαστεί να αντλήσει ρευστότητα και οι αγορές αντιδράσουν αρνητικά η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, σύμφωνα με τη χθεσινή απόφαση του Μάριο Ντράγκι, θα διευκολύνει την Ελλάδα παρεμβαίνοντας στη δευτερογενή αγορά.
Πώς δανείζονται τώρα οι ελληνικές τράπεζες
Αυτή τη στιγμή οι ελληνικές τράπεζες χρηματοδοτούνται κυρίως από τον ELA, τον μηχανισμό παροχής ρευστότητας έκτακτης ανάγκης, με υψηλό κόστος. Συνολικά εκτιμάται ότι οι τράπεζες έχουν πάρει 100 δισ. ευρώ από τον ELA και 30 δισ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή κεντρική Τράπεζα. Αν επιστρέψουν στον δανεισμό από την ΕΚΤ τότε υπολογίζεται ότι μπορεί να εξοικονομήσουν έως 1 δισ. ευρώ το χρόνο.
Συνάντηση Ντράγκι-Σαμαρά
Ο πρωθυπουργός θα μεταβεί την Τρίτη στην έδρα της ΕΚΤ στη Φραγκφούρτη προκειμένου να συναντηθεί με τον Μάριο Ντράγκι. Η συνάντηση θα επιβεβαιώσει για άλλη μια φορά, σε ανώτατο επίπεδο, ότι η παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ έχει αποφασιστεί και ότι με την πιθανά θετική έκθεση της Τρόικα για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους η χώρα μας θα μπορούσε να αρχίσει να βλέπει την άκρη του τούνελ.
Ο πρωθυπουργός θα συναντηθεί σήμερα και με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Ενωσης Χέρμαν βαν Ρομπάι στο Μέγαρο Μαξίμου και το κλίμα αναμένεται να είναι εξαιρετικά θετικό για τη χώρα μας, υπό το φως της χθεσινής απόφασης του Ντράγκι που επανέφερε την ελπίδα στην ευρωζώνη.
Ντράγκι κατά γερμανικών «γερακιών»
Την ώρα που τα χρηματιστήρια σε όλο τον κόσμο υποδέχονταν με ανακούφιση τις αποφάσεις του Μάριο Ντράγκι για απεριόριστη αγορά ομολόγων των χωρών σε κρίση, οι σκληροί κατακεραύνωναν τον πρόεδρο της ΕΚΤ. Ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας Φίλιπ Ρέσλερ επιτέθηκε εναντίον του με σφοδρότητα: «Αγορές ομολόγων μέσω της ΕΚΤ ποτέ δεν μπορούν να αποτελέσουν μόνιμη λύση. Αλλο τόσο σημαντικό είναι να συνδεθεί η δημοσιονομική πειθαρχία με τις προσωρινές αγορές ομολόγων» δήλωσε ο κ. Ρέσλερ, δίνοντας τον τόνο ότι στη Γερμανία η απόφαση Ντράγκι δεν είναι δημοφιλής.
Η Ανγκελα Μέρκελ, φοβούμενη την πολιτική απομόνωση στο εσωτερικό της ΕΕ, δήλωσε έμμεσα τη συγκατάθεσή της στην παρέμβαση της ΕΚΤ επισημαίνοντας ωστόσο ότι δεν μπορεί να υποκαταστήσει την πολιτική δράση και τις μεταρρυθμίσεις.
Οι αγορές έζησαν ημέρα ευφορίας, τα χρηματιστήρια απογειώθηκαν και ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας αψήφησε τους Γερμανούς που αντιδρούσαν. Το ενδεχόμενο να επωφεληθεί και η Ελλάδα από αυτή την εξέλιξη θα διερευνήσει ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς την ερχόμενη Τρίτη κατά τη συνάντησή του με τον κεντρικό τραπεζίτη στη Φραγκφούρτη.
Οι χθεσινές αποφάσεις του κ. Ντράγκι εκτιμάται ότι είναι θετικές και για την Ελλάδα. Παρότι επέδρασαν άμεσα υπέρ της Ιταλίας και της Ισπανίας, ωστόσο η βελτίωση του κλίματος στην Ευρωζώνη θα ευνοήσει και τη χώρα μας. Κι αυτό γιατί προϋπόθεση για να βγει η Ελλάδα από την κρίση είναι να σταθεροποιηθεί η Ευρωζώνη γενικότερα, να επιστρέψουν τα κεφάλαια και να επενδυθούν παραγωγικά.
Η χθεσινή εξέλιξη είναι θετική και για τις ελληνικές τράπεζες οι οποίες θα μπορέσουν να χρηματοδοτηθούν απευθείας από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα με ενέχυρο τα ομόλογα του ελληνικού Δημοσίου, μόνο υπό την προϋπόθεση ότι η έκθεση της Τρόικα θα είναι θετική και η Ελλάδα θα έχει επιτύχει τη δημοσιονομική προσαρμογή της. Αν τότε η Ελλάδα χρειαστεί να αντλήσει ρευστότητα και οι αγορές αντιδράσουν αρνητικά η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, σύμφωνα με τη χθεσινή απόφαση του Μάριο Ντράγκι, θα διευκολύνει την Ελλάδα παρεμβαίνοντας στη δευτερογενή αγορά.
Πώς δανείζονται τώρα οι ελληνικές τράπεζες
Αυτή τη στιγμή οι ελληνικές τράπεζες χρηματοδοτούνται κυρίως από τον ELA, τον μηχανισμό παροχής ρευστότητας έκτακτης ανάγκης, με υψηλό κόστος. Συνολικά εκτιμάται ότι οι τράπεζες έχουν πάρει 100 δισ. ευρώ από τον ELA και 30 δισ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή κεντρική Τράπεζα. Αν επιστρέψουν στον δανεισμό από την ΕΚΤ τότε υπολογίζεται ότι μπορεί να εξοικονομήσουν έως 1 δισ. ευρώ το χρόνο.
Συνάντηση Ντράγκι-Σαμαρά
Ο πρωθυπουργός θα μεταβεί την Τρίτη στην έδρα της ΕΚΤ στη Φραγκφούρτη προκειμένου να συναντηθεί με τον Μάριο Ντράγκι. Η συνάντηση θα επιβεβαιώσει για άλλη μια φορά, σε ανώτατο επίπεδο, ότι η παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ έχει αποφασιστεί και ότι με την πιθανά θετική έκθεση της Τρόικα για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους η χώρα μας θα μπορούσε να αρχίσει να βλέπει την άκρη του τούνελ.
Ο πρωθυπουργός θα συναντηθεί σήμερα και με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Ενωσης Χέρμαν βαν Ρομπάι στο Μέγαρο Μαξίμου και το κλίμα αναμένεται να είναι εξαιρετικά θετικό για τη χώρα μας, υπό το φως της χθεσινής απόφασης του Ντράγκι που επανέφερε την ελπίδα στην ευρωζώνη.
Ντράγκι κατά γερμανικών «γερακιών»
Την ώρα που τα χρηματιστήρια σε όλο τον κόσμο υποδέχονταν με ανακούφιση τις αποφάσεις του Μάριο Ντράγκι για απεριόριστη αγορά ομολόγων των χωρών σε κρίση, οι σκληροί κατακεραύνωναν τον πρόεδρο της ΕΚΤ. Ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας Φίλιπ Ρέσλερ επιτέθηκε εναντίον του με σφοδρότητα: «Αγορές ομολόγων μέσω της ΕΚΤ ποτέ δεν μπορούν να αποτελέσουν μόνιμη λύση. Αλλο τόσο σημαντικό είναι να συνδεθεί η δημοσιονομική πειθαρχία με τις προσωρινές αγορές ομολόγων» δήλωσε ο κ. Ρέσλερ, δίνοντας τον τόνο ότι στη Γερμανία η απόφαση Ντράγκι δεν είναι δημοφιλής.
Η Ανγκελα Μέρκελ, φοβούμενη την πολιτική απομόνωση στο εσωτερικό της ΕΕ, δήλωσε έμμεσα τη συγκατάθεσή της στην παρέμβαση της ΕΚΤ επισημαίνοντας ωστόσο ότι δεν μπορεί να υποκαταστήσει την πολιτική δράση και τις μεταρρυθμίσεις.
Από ....... iefimerida
Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2012
Πήγανε…...άκλαυτα τα 550 εκατ. από τις τράπεζες
Αναρτήθηκε από ..... energoipoliteskv.blogspot.com
«Πάγο» στο δικαιολογημένο αίτημα για επιστροφή 550 εκατ. ευρώ από τις τράπεζες στο Δημόσιο, έβαλε ο κ. Χρ. Σταϊκούρας μιλώντας στη Βουλή.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών δήλωσε ότι η επιστροφή των οφειλών θα δημιουργούσε «σοβαρά προβλήματα στις κεφαλαιακές ανάγκες των τραπεζών και η κυβέρνηση εξετάζει και αναζητά βέλτιστη λύση, μεριμνώντας σε κάθε περίπτωση για την διασφάλιση του εθνικού συμφέροντος».
Να θυμίσουμε ότι πρόκειται για την απόδοση στο Δημόσιο, του 10% των προνομιούχων μετοχών των τραπεζών, που κατέχει από το 2008 σε αντάλλαγμα της εγγυοδοσίας των 28 δισ. Ευρώ.
Το θέμα αυτό, που ανέδειξε χθες το antinews, προκάλεσε την παρέμβαση του οικονομικού εισαγγελέα Πεπόνη ο οποίος διέταξε έρευνα.
Όμως, ο κ. Σταϊκούρας σταματά κάθε συζήτηση γιατί λέει θα κινδυνεύσουν οι τράπεζες. Από πού κι ως που όμως ένας πολιτικός ορκισμένος στο ελληνικό Σύνταγμα να προστατεύει το δημόσιο συμφέρον, αρνείται να διεκδικήσει χρήματα που νόμιμα πρέπει να πάρει το κράτος; Γιατί κάποιοι γίνονται βασιλικότεροι του βασιλέως και στηρίζουν τους μεγαλοτραπεζίτες;
Δε φτάνει δηλαδή που πληρώνουμε τα θαλασσοδάνειά των τραπεζών πρέπει να απεμπολήσουμε και το δικαίωμα να πάρουμε 550 εκατ. ευρώ; Τι είναι, μαρουλόφυλλα για να τα δώσουμε; Δεν είναι το ποσό αυτό όσα θα περικοπούν για δύο χρόνια από τα ειδικά μισθολόγια;
«Πάγο» στο δικαιολογημένο αίτημα για επιστροφή 550 εκατ. ευρώ από τις τράπεζες στο Δημόσιο, έβαλε ο κ. Χρ. Σταϊκούρας μιλώντας στη Βουλή.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών δήλωσε ότι η επιστροφή των οφειλών θα δημιουργούσε «σοβαρά προβλήματα στις κεφαλαιακές ανάγκες των τραπεζών και η κυβέρνηση εξετάζει και αναζητά βέλτιστη λύση, μεριμνώντας σε κάθε περίπτωση για την διασφάλιση του εθνικού συμφέροντος».
Να θυμίσουμε ότι πρόκειται για την απόδοση στο Δημόσιο, του 10% των προνομιούχων μετοχών των τραπεζών, που κατέχει από το 2008 σε αντάλλαγμα της εγγυοδοσίας των 28 δισ. Ευρώ.
Το θέμα αυτό, που ανέδειξε χθες το antinews, προκάλεσε την παρέμβαση του οικονομικού εισαγγελέα Πεπόνη ο οποίος διέταξε έρευνα.
Όμως, ο κ. Σταϊκούρας σταματά κάθε συζήτηση γιατί λέει θα κινδυνεύσουν οι τράπεζες. Από πού κι ως που όμως ένας πολιτικός ορκισμένος στο ελληνικό Σύνταγμα να προστατεύει το δημόσιο συμφέρον, αρνείται να διεκδικήσει χρήματα που νόμιμα πρέπει να πάρει το κράτος; Γιατί κάποιοι γίνονται βασιλικότεροι του βασιλέως και στηρίζουν τους μεγαλοτραπεζίτες;
Δε φτάνει δηλαδή που πληρώνουμε τα θαλασσοδάνειά των τραπεζών πρέπει να απεμπολήσουμε και το δικαίωμα να πάρουμε 550 εκατ. ευρώ; Τι είναι, μαρουλόφυλλα για να τα δώσουμε; Δεν είναι το ποσό αυτό όσα θα περικοπούν για δύο χρόνια από τα ειδικά μισθολόγια;
Με ποιο δικαίωμα λοιπόν ο κ. Σταϊκούρας κόβει κάθε κουβέντα;
Ρώτησε τον ελληνικό λαό;
Αυτά τα θέματα χρειάζονται προσοχή και σωστούς χειρισμούς
.
Σε μια
χρονική στιγμή που ο κόσμος στενάζει και είναι υποχρεωμένος να υπομείνει
κι άλλες περικοπές δε μπορεί να κάνουν ένα ακόμη δώρο στους τραπεζίτες.
Ποιόν εκπροσωπεί τελικά ο κ. Σταϊκούρας;
Από ....... Antinews
Δημοσκόπηση: Τρίτη η Χρυσή Αυγή - Μια μονάδα διαφορά ΝΔ με ΣΥΡΙΖΑ
Αναρτήθηκε από....... energoipoliteskv.blogspot.com
Μείωση και για τα ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, που από το 26,9% πέφτει στο 21,5%. Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες από το 7,5% βρίσκονται πλέον στο 6%, ενώ το ΚΚΕ διατηρεί σταθερά τα ποσοστά του στο 4,5%.
Άνοδο καταγράφει η Χρυσή Αυγή, που πλέον είναι τρίτη στην πρόθεση ψήφου. Ειδικότερα στην πρόθεση ψήφου συγκεντρώνει 9,5% σε σχέση με το 6,9% που συγκέντρωσε στις εκλογές. Σημειώνεται πως το ποσοστό αναποφάσιστων σύμφωνα με τη δημοσκόπηση ανέρχεται στο 8,5%.
Τα αποτελέσματα της μέτρησης (σε παρένθεση το αποτέλεσμα με αναγωγή):
Σε πτώση είναι όλα τα κόμματα σε σχέση με τα εκλογικά ποσοστά τους εκτός της Χρυσής Αυγής που παρουσιάζει άνοδο και βρίσκεται πάνω από το ΠΑΣΟΚ και του ΚΚΕ που παραμένει σταθερό, σύμφωνα με δημοσκόπηση της Pulse για το «Ποντίκι».Ειδικότερα τα τρία κόμματα της κυβέρνησης συνεργασίας εμφανίζουν μεγάλη πτώση, με τα ποσοστά της ΝΔ να υποχωρούν στο 22,5% έναντι 29,7% στις εκλογές, το ΠΑΣΟΚ να βρίσκεται στο 7,5% από το 12,3% τον Ιούνιο και η ΔΗΜΑΡ στο 4% από το 6,3%.
Μείωση και για τα ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, που από το 26,9% πέφτει στο 21,5%. Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες από το 7,5% βρίσκονται πλέον στο 6%, ενώ το ΚΚΕ διατηρεί σταθερά τα ποσοστά του στο 4,5%.
Άνοδο καταγράφει η Χρυσή Αυγή, που πλέον είναι τρίτη στην πρόθεση ψήφου. Ειδικότερα στην πρόθεση ψήφου συγκεντρώνει 9,5% σε σχέση με το 6,9% που συγκέντρωσε στις εκλογές. Σημειώνεται πως το ποσοστό αναποφάσιστων σύμφωνα με τη δημοσκόπηση ανέρχεται στο 8,5%.
Τα αποτελέσματα της μέτρησης (σε παρένθεση το αποτέλεσμα με αναγωγή):
- ΝΔ 22,5% (25%)
- ΣΥΡΙΖΑ 21,5% (24%)
- ΠΑΣΟΚ 7,5% (8%)
- Ανεξάρτητοι Έλληνες 6% (6,5%)
- Χρυσή Αυγή 9,5% (10,5%)
- ΔΗΜΑΡ 4% (4,5%)
- ΚΚΕ 4,5% (5%)
- Άλλο Κόμμα 6,5% (7%)
- Αναποφάσιστοι 8,5% (9,5%)
Αναμένοντας τον κ. Draghi
Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com
Στις 8 Αυγούστου, ο Πρόεδρος της ΕΚΤ κ. Draghi έκανε μια δήλωση-βόμβα: Με γλώσσα διπλωματική πλην σαφέστατη παραδέχθηκε ότι η ευρωζώνη βρίσκεται σε διαδικασία διάλυσης (1) και υποσχέθηκε ότι η ΕΚΤ θα κάνει ό,τι χρειάζεται για να αποφευχθεί μια τέτοια εξέλιξη. Μάλιστα, προανήγγειλε την 6η Σεπτεμβρίου, αύριο, ως την μέρα που θα ανακοίνωνε τα εργαλεία με τα οποία θα θέσει τέλος στην τρέχουσα διαδικασία αποδόμησης της ευρωζώνης. Όλος ο πλανήτης αναμένει με κομμένη την ανάσα την αυριανή ανακοίνωση του κ. Draghi. Στις γραμμές που ακολουθούν θα αναφερθώ σε αυτό που νομίζω ότι θα ήθελε να ανακοινώσει ο Πρόεδρος της ΕΚΤ και, κατόπιν, σε αυτό που πιστεύω ότι, τελικά, θα ανακοινώσει.
Πριν μερικές μέρες, η ΕΚΤ δημοσιοποίησε στοιχεία τα οποία καταδεικνύουν την αποδόμηση που ανησυχεί τον κ. Draghi. Ας πάρουμε δύο μικρομεσαίες εταιρείες αντίστοιχης πιστοληπτικής ικανότητας, κερδοφορίας, αποτελεσματικότητας, μεγέθους, τζίρου κλπ. Μία γερμανική και μία ισπανική. Η ΕΚΤ αναφέρει ότι για δάνεια μέχρι του 1 εκ. ευρώ, η ισπανική εταιρεία καλείται να πληρώσει επιτόκιο κατά μέσον όρο 2,2% μεγαλύτερο από εκείνο της γερμανικής. Το οποίο σημαίνει ότι η ισπανική εταιρεία, ακόμα κι όταν είναι το ίδιο ανταγωνιστική με μία γερμανική εταιρεία του κλάδου της, αδυνατεί να την ανταγωνιστεί δεδομένης αυτής της τεράστιας διαφοράς επιτοκίων. Με απλά λόγια, η ιδέα της οικονομικής ολοκλήρωσης, της μας μεγάλης και ενιαίας αγοράς σε επίπεδο ευρωζώνης, έχει ακυρωθεί εκ των πραγμάτων.
Θα πουν κάποιοι ότι αυτή η διαφορά επιτοκίων είναι λογική καθώς αντανακλά την χαμηλή πιστοληπτική ικανότητα, λόγω κρίσης χρέους, της Ισπανίας σε αντιδιαστολή με εκείνη της Γερμανίας. Προφανώς. Όμως δεν θα έπρεπε. Τα στοιχεία της ΕΚΤ, να σας θυμίσω, δεν αφορούν δάνεια που λαμβάνει το κράτος αλλά δάνεια μιας μικρομεσαίας ισπανικής επιχείρησης «αντίστοιχης πιστοληπτικής ικανότητας, κερδοφορίας, αποτελεσματικότητας, μεγέθους, τζίρου κλπ.» με μια γερμανική. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, δύο συγκρίσιμες εταιρείες, η μία στην Καλιφόρνια και η άλλη στην πολιτεία της Ν. Υόρκης (σημ. η πολιτεία της Καλιφόρνια είναι βαθειά χρεωμένη ενώ της Ν. Υόρκης όχι), δανείζονται με τα ίδια, πάνω-κάτω, επιτόκια. Η πιστοληπτική ικανότητα της πολιτείας στην οποία εντάσσονται γεωγραφικά δεν έχει καμία σημασία όταν οι τραπεζίτες αποφασίζουν αν, και με τι επιτόκιο, θα τις δανείσουν. Όταν η πιστοληπτική ικανότητα της κρατικής ή πολιτειακής οντότητας εντός της οποίας εντάσσεται μια επιχείρηση επηρεάζει το επιτόκιο δανεισμού της, τότε η νομισματική ένωση έχει αποδομηθεί.
Η ειρωνεία είναι ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει αν συγκρίνουμε μια βρετανική (εκτός ευρώ) με μια γερμανική εταιρεία: τα κόστη δανεισμού είναι αντίστοιχα παρά το γεγονός ότι τόσο το χρέος της Βρετανικής κυβέρνησης όσο και το έλλειμμα είναι πολύ μεγαλύτερα των αντίστοιχων μεγεθών της Ισπανίας. Φτάσαμε λοιπόν στο σημείο η ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς να είναι ισχυρότερη μεταξύ χωρών που δεν μοιράζονται το ίδιο νόμισμα με χώρες της ευρωζώνης παρά εντός της ευρωζώνης. Παράλληλα, παρατηρείται το εξής φαινόμενο: Να προσπαθεί η ΕΚΤ να μειώσει τα επιτόκια δανεισμού των ισπανικών επιχειρήσεων, μειώνοντας το βασικό της επιτόκιο από 1% σε 0,75%, και να βλέπει έντρομη τα επιτόκια δανεισμού των ισπανικών επιχειρήσεων να αυξάνονται την ώρα που τα αντίστοιχα επιτόκια των γερμανικών επιχειρήσεων μειώνονται! Από την σκοπιά των στόχων της νομισματικής ένωσης, μεγαλύτερη αποτυχία δεν μπορούσε να καταγραφεί. Και ο κ. Draghi το γνωρίζει καλά.
Χτες, το Bloomberg ανέφερε τα εξής συγκλονιστικά σχόλια του Προέδρου της ΕΚΤ:
«Αυτή την εποχή αδυνατούμε να προωθήσουμε την σταθερότητα των τιμών [σημ. δηλαδή τον βασικό στόχο της ΕΚΤ] επειδή οι αλλαγές των επιτοκίων που εισάγουμε αφορούν μια ή δυο χώρες στην καλύτερη των περιπτώσεων [σημ. αναφέρεται στην Γερμανία και στην Ολλανδία]. Οι αλλαγές των επιτοκίων που κάνει η ΕΚΤ αφήνουν ανεπηρέαστη την υπόλοιπη ευρωζώνη... Χωρίς περιστροφές θα πω ότι όλα αυτά αφορούν την συνεχιζόμενη ύπαρξη του ευρώ.»
Δεν μπορούσε ο άνθρωπος να το πει πιο γλαφυρά. Ουσιαστικά μήνυσε σε όσους ενδιαφέρονται να ακούσουν την αλήθεια ότι η Κρίση έχει αφεθεί να καταστρέψει την ικανότητα της ΕΚΤ να ασκεί την νομισματική πολιτική που της έχει ανατεθεί. Τα θεμέλια της ευρωζώνης έχουν γίνει τόσο σαθρά που τα μερεμέτια της ΕΚΤ των τελευταίων δώδεκα μηνών (συγκεκριμένα, τα δάνεια ύψους 1 τρις που διέθεσε στις τράπεζες της ευρωζώνης) έχουν αρχίσει να αποδομούνται.
Τι θα ήθελε λοιπόν να ανακοινώσει ο κ. Draghi αύριο ως μέτρα ανατροπής αυτής της θλιβερής κατάστασης; Θα ήθελε να σταματήσει η ευρωζώνη να προσπαθεί να αντιμετωπίσει την ακολουθία πτώχευσης κρατών και τραπεζών μέσα από δάνεια προερχόμενα είτε από τα πλεονασματικά κράτη είτε από την ίδια την ΕΚΤ. Θα ήθελε να σπάσει τον θανάσιμο εναγκαλισμό πτωχευμένων κρατών και πτωχευμένων τραπεζών αναλαμβάνοντας η ΕΚΤ πλήρως την επιτήρηση και διαχείρηση του ευρωζωνικού τραπεζικού συστήματος, πετώντας εκτός γηπέδου τις εθνικές αρχές επιτήρησης των τραπεζών. Και τι μέτρα και θεσμούς θα χρειζόταν να ανακοινώσει ώστε να συμβούν αυτά τα σημαντικά και ωραία;
1. Δημιουργία μια νέας διεύθυνσης εντός της ΕΚΤ η οποία να αναλάβει την επιτήρηση όλων των τραπεζών της ευρωζώνης. Μια διεύθυνση που να δύναται να βλέπει τα πραγματικά βιβλία των τραπεζών (αντί για τα κάλπικα που παρουσιάζουν οι εθνικές αρχές στην European Banking Authority), να μπορεί να παύει και να διορίζει διοικήσεις, να έχει την δυνατότητα να κλείνει τράπεζες οι οποίες δεν πληρούν βασικές προϋποθέσεις λειτουργίας (σημ. στις ΗΠΑ, οι αρχές κλείνουν περί τις 80 με 100 τράπεζες τον χρόνο – στην ευρωζώνη καμμία...).
2. Υπό την νέα αυτή αρχή, η επανακεφαλαιοποίηση των ευρωζωνικών τραπεζών (που, για να γίνει σωστά, απαιτεί κεφάλαιο τουλάχιστον 500 δις) να φύγει από τις εθνικές κυβερνήσεις και τα κεφάλαια που δίδονται (από το EFSF-ESM) να μην βαραίνουν το δημόσιο χρέος κανενός – ακριβώς όπως η επανακεφαλαιοποίηση των αμερικανικών τραπεζών το 2009 από το TARP δεν επιβάρυνε το χρέος καμίας εκ των πολιτειών στις οποίες έδρευαν οι συγκεκριμένες τράπεζες).
3. Μια απλή ανακοίνωση ότι η ΕΚΤ θα παρεμβαίνει στις αγορές κρατικών ομολόγων (χωρών της ευρωζώνης) ώστε να εγγυάται πως κανένα spread δεν θα ξεπερνά ένα συγκεκριμένο αριθμό (π.χ. 3%). Κάτι τέτοιο θα λειτουργούσε άμεσα: Όπως η Κεντρική Τράπεζα της Ελβετίας «μήνυσε» στις αγορές ότι θα αγοράζει όσα ευρώ χρειάζεται για να μην υπερβεί το ελβετικό φράγκο τα 1,2 ευρώ, μια αντίστοιχη ανακοίνωση θα σταθεροποιούσε τα spreads της ευρωζώνης, εφόσον βέβαια τα χέρια του κ. Draghi ήταν ελεύθερα να αγοράζει όσα ομόλογα των ελλειμματικών χωρών χρειαζόταν για να κρατήσει τα spreads τους κάτω από ένα δεδηλωμένο επίπεδο.
Αυτά τα τρία μέτρα θα ήθελε να ανακοινώσει ο κ. Draghi αύριο το πρωί. Παρακολουθήστε την συνέντευξη τύπου που θα δώσει. Είμαι σίγουρος ότι όποιος τον ακούσει μπορεί εύκολα να πιστέψει πως, λίγο-πολύ, τα παραπάνω μέτρα έγιναν πραγματικότητα. Συνιστώ προσοχή: Αν και τα λεγόμενα του κ. Draghi θα αφήσουν πολλές ελπίδες ότι τα τρία αυτά μέτρα εισάγονται σιγά-σιγά, η πραγματικότητα θα είναι ιδιαίτερα διαφορετική. Για την ακρίβεια, κανένα από τα τρία αυτά μέτρα δεν πρόκειται να εφαρμοστεί ουσιαστικά και με τρόπο που να μπορεί να επιτύχει τους στόχους του Προέδρου της ΕΚΤ.
Ας τα πάρουμε ένα-ένα. Το δεύτερο μέτρο (η άμεση επανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών από το «κέντρο» της ευρωζώνης) έχει ως προαπαιτούμενο το πρώτο (την κεντρική επίβλεψη των τραπεζών από την ΕΚΤ). Θα εφαρμοστεί το πρώτο μέτρο όμως έτσι ώστε να έχει ελπίδες το δεύτερο; Στις 30 Αυγούστου, ο γερμανός υπουργός οικονομικών, ο κ. Schauble, έκανε κάτι το πολύ ενδιαφέρον: δημοσίευσε άρθρο του στην Financial Times στο οποίο φάνηκε να υποστηρίζει την δημιουργία μιας τέτοιας διεύθυνσης ελέγχου των τραπεζών της ευρωζώνης εντός της ΕΚΤ. Λέω «φάνηκε» επειδή, αν διαβάσουμε προσεκτικά το άρθρο του γερμανού υπουργού, διαφαίνεται μια άλλη πρόθεση. Αυτό που ο Shakespeare ονόμαζε την στρατηγική του «να επιβεβαιώνεις μιαν αρχή περισσότερο μέσω της παραβίασής της παρά μέσα από την συμμόρφωση με αυτήν» («confirm in the breach rather than in the observance»)! Τι προτείνει ο κ. Schauble; Προτείνει ένα διττό σύστημα όπου η ΕΚΤ θα παρακολουθεί (όχι επιτηρεί!) περί τις 25 με 30 μεγάλες τράπεζες αφήνοντας τις υπόλοιπες στις εθνικές αρχές. Με άλλα λόγια, τράπεζες σαν αυτές που πτώχευσαν παταγωδώς (Dexia, Northen Rock, Bankia, Proton κλπ), ή σαν τις δικές μας, να μείνουν εκτός του ραντάρ της ΕΚΤ. Το ίδιο και για τις (αμαρτωλές) θυγατρικές της Deutsche Bank ή της BNP-Paribas, χωρίς γνώση και επίβλεψη των οποίων η ΕΚΤ δεν θα μπορεί να διαγνώσει το πόσο υγιείς είναι οι μεγάλες αυτές τράπεζες (οι οποίες, ως γνωστόν, έχουν το κακό συνήθειο να ξεφορτώνουν όλα τα σκουπίδια τους στις θυγατρικές τους). Τι σόι επιτήρηση του ευρωπαϊκού τραπεζικού συστήματος θα είναι αυτή που, τελικά, προτείνει ο κ. Schauble; Η απάντηση είναι απλή: ένα δήθεν σύστημα επιτήρησης που θα αφήσει τον έλεγχο των τραπεζών στις εθνικές αρχές (όπως σήμερα), εντείνοντας την διαπλοκή μεταξύ πολιτικών και τραπεζιτών και ακυρώνοντας στην πράξη τα μέτρα 1&2 παραπάνω.
Όσο για το μέτρο 3, o κ. Draghi (από όσα διαρρέουν από την Φραγκφούρτη αυτές τις μέρες) έχει χάσει αυτόν τον αγώνα. Μπορεί να προσεταιρίστηκε τον κ. Asmussen (τον γερμανό που συμμετέχει στο ΔΣ της ΕΚΤ) εναντίον του κ. Weideman (τον Πρόεδρο της Γερμανικής Κεντρικής Τράπεζας), ο οποίος αντιτίθεται σε οποιαδήποτε αγορά ομολόγων, καταφέρνοντας έτσι να εξασφαλίσει μια πλειοψηφία στο ΔΣ της ΕΚΤ (και με την ανοχή της κας Μέρκελ) υπέρ αγοράς ομολόγων των οποίων η διάρκεια δεν ξεπερνά τα δύο έτη. Όμως απέτυχε στα εξής σημαντικά σημεία:
(α) Να μην υπάρχει όριο στις αγορές αυτές (ώστε οι κερδοσκόποι να αποφύγουν να στοιχηματίσουν ότι η ΕΚΤ θα κάνει πίσω πριν κάνουν εκείνοι πίσω).
(β) Να ανακοινωθούν τα μέγιστα spreads που θα «ανέχεται» η ΕΚΤ.
(γ) Να μην σχετίζονται οι αγορές αυτές με επισκέψεις της τρόικα (και αναφορές σαν αυτές που αναμένουμε σήμερα στην Ελλάδα) στις χώρες των οποίων τα ομόλογα θα αγοράζει η ΕΚΤ.
Χωρίς αυτά τα τρία, (α),(β) και (γ), το πρόγραμμα αγορών ομολόγων της ΕΚΤ το οποίο σίγουρα θα ανακοινωθεί με φανφάρες αύριο θα αποτύχει. Για κάποιον καιρό τα spreads θα πέσουν, οι αγορές θα φανούν ενθουσιασμένες, οι καθεστωτικοί δημοσιογράφοι θα γράφουν ύμνους για το πως η Κρίση τελείωσε. Όμως για λόγους που είναι προφανείς από τα παραπάνω (και τους οποίους αναφέρω πιο διεξοδικά εδώ), τίποτα από αυτά που θα ανακοινωθούν αύριο δεν θα σταματήσουν την αποδόμηση της ευρωζώνης. Και ο κ. Draghi, είμαι πεπεισμένος, το γνωρίζει καλά.
Κλείνω με ένα ερώτημα: Γιατί δεν αφήνουν τον άνθρωπο να κάνει την δουλειά του; Γιατί ένιωσε την ανάγκη ο κ. Schauble να γράψει το άρθρο εκείνο στην Financial Times της 30ης Αυγούστου, τραβώντας το χαλί κάτω από τα πόδια του Προέδρου της ΕΚΤ; Η δική μου απλή απάντηση είναι (βλ. κι εδώ για μια μακροσκελέστερη έκδοση) ότι η γερμανική πολιτική ηγεσία δεσμεύεται από τις γερμανικές ιδιωτικές τράπεζες οι οποίες επ’ ουδενί δεν θέλουν να κοιτάξει κάποιος μη-γερμανός, κάποιος αδέκαστος γραφειοκράτης, τα λογιστικά τους βιβλία. Βλέπετε, οι γερμανικές τράπεζες ποτέ δεν κατάφεραν να «γεμίσουν» με πραγματικά κεφάλαια τις τεράστιες μαύρες τρύπες που αποκαλύφθηκαν το 2008. Καταφέρνουν να τις κρύβουν μέσα από τα πακέτα διάσωσης χωρών όπως η δική μας και με τις καταθέσεις που σπεύδουν από την Περιφέρεια να βρουν ασφαλές λιμάνι στην Φραγκφούρτη. Το τελευταίο που χρειάζονται οι τραπεζίτες που συνομιλούν καθημερινά με τον κ. Schauble είναι (Α) ένας μη γερμανός ελεγκτής που να εργάζεται για τον κ. Draghi και (Β) μια πραγματική λύση στην ευρωζωνική Κρίση που θα σταματήσει την ροή καταθέσεων στις, ουσιαστικά, πτωχευμένες τους τράπεζες.
(1) Δεν χρησιμοποίησε αυτές τις λέξεις αλλά αναφέρθηκε στον «κίνδυνο μετατροπής» (convertibility risk). Τι εννοούσε; Εννοούσε την «μετατροπή» των τιμών από ευρώ σε εθνικά ή νέα νομίσματα. Δηλαδή, αναφέρθηκε εμμέσως πλην σαφώς στον υπαρκτό κίνδυνο διάλυσης της ευρωζώνης.
Από ........ protagon
Στις 8 Αυγούστου, ο Πρόεδρος της ΕΚΤ κ. Draghi έκανε μια δήλωση-βόμβα: Με γλώσσα διπλωματική πλην σαφέστατη παραδέχθηκε ότι η ευρωζώνη βρίσκεται σε διαδικασία διάλυσης (1) και υποσχέθηκε ότι η ΕΚΤ θα κάνει ό,τι χρειάζεται για να αποφευχθεί μια τέτοια εξέλιξη. Μάλιστα, προανήγγειλε την 6η Σεπτεμβρίου, αύριο, ως την μέρα που θα ανακοίνωνε τα εργαλεία με τα οποία θα θέσει τέλος στην τρέχουσα διαδικασία αποδόμησης της ευρωζώνης. Όλος ο πλανήτης αναμένει με κομμένη την ανάσα την αυριανή ανακοίνωση του κ. Draghi. Στις γραμμές που ακολουθούν θα αναφερθώ σε αυτό που νομίζω ότι θα ήθελε να ανακοινώσει ο Πρόεδρος της ΕΚΤ και, κατόπιν, σε αυτό που πιστεύω ότι, τελικά, θα ανακοινώσει.
Πριν μερικές μέρες, η ΕΚΤ δημοσιοποίησε στοιχεία τα οποία καταδεικνύουν την αποδόμηση που ανησυχεί τον κ. Draghi. Ας πάρουμε δύο μικρομεσαίες εταιρείες αντίστοιχης πιστοληπτικής ικανότητας, κερδοφορίας, αποτελεσματικότητας, μεγέθους, τζίρου κλπ. Μία γερμανική και μία ισπανική. Η ΕΚΤ αναφέρει ότι για δάνεια μέχρι του 1 εκ. ευρώ, η ισπανική εταιρεία καλείται να πληρώσει επιτόκιο κατά μέσον όρο 2,2% μεγαλύτερο από εκείνο της γερμανικής. Το οποίο σημαίνει ότι η ισπανική εταιρεία, ακόμα κι όταν είναι το ίδιο ανταγωνιστική με μία γερμανική εταιρεία του κλάδου της, αδυνατεί να την ανταγωνιστεί δεδομένης αυτής της τεράστιας διαφοράς επιτοκίων. Με απλά λόγια, η ιδέα της οικονομικής ολοκλήρωσης, της μας μεγάλης και ενιαίας αγοράς σε επίπεδο ευρωζώνης, έχει ακυρωθεί εκ των πραγμάτων.
Θα πουν κάποιοι ότι αυτή η διαφορά επιτοκίων είναι λογική καθώς αντανακλά την χαμηλή πιστοληπτική ικανότητα, λόγω κρίσης χρέους, της Ισπανίας σε αντιδιαστολή με εκείνη της Γερμανίας. Προφανώς. Όμως δεν θα έπρεπε. Τα στοιχεία της ΕΚΤ, να σας θυμίσω, δεν αφορούν δάνεια που λαμβάνει το κράτος αλλά δάνεια μιας μικρομεσαίας ισπανικής επιχείρησης «αντίστοιχης πιστοληπτικής ικανότητας, κερδοφορίας, αποτελεσματικότητας, μεγέθους, τζίρου κλπ.» με μια γερμανική. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, δύο συγκρίσιμες εταιρείες, η μία στην Καλιφόρνια και η άλλη στην πολιτεία της Ν. Υόρκης (σημ. η πολιτεία της Καλιφόρνια είναι βαθειά χρεωμένη ενώ της Ν. Υόρκης όχι), δανείζονται με τα ίδια, πάνω-κάτω, επιτόκια. Η πιστοληπτική ικανότητα της πολιτείας στην οποία εντάσσονται γεωγραφικά δεν έχει καμία σημασία όταν οι τραπεζίτες αποφασίζουν αν, και με τι επιτόκιο, θα τις δανείσουν. Όταν η πιστοληπτική ικανότητα της κρατικής ή πολιτειακής οντότητας εντός της οποίας εντάσσεται μια επιχείρηση επηρεάζει το επιτόκιο δανεισμού της, τότε η νομισματική ένωση έχει αποδομηθεί.
Η ειρωνεία είναι ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει αν συγκρίνουμε μια βρετανική (εκτός ευρώ) με μια γερμανική εταιρεία: τα κόστη δανεισμού είναι αντίστοιχα παρά το γεγονός ότι τόσο το χρέος της Βρετανικής κυβέρνησης όσο και το έλλειμμα είναι πολύ μεγαλύτερα των αντίστοιχων μεγεθών της Ισπανίας. Φτάσαμε λοιπόν στο σημείο η ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς να είναι ισχυρότερη μεταξύ χωρών που δεν μοιράζονται το ίδιο νόμισμα με χώρες της ευρωζώνης παρά εντός της ευρωζώνης. Παράλληλα, παρατηρείται το εξής φαινόμενο: Να προσπαθεί η ΕΚΤ να μειώσει τα επιτόκια δανεισμού των ισπανικών επιχειρήσεων, μειώνοντας το βασικό της επιτόκιο από 1% σε 0,75%, και να βλέπει έντρομη τα επιτόκια δανεισμού των ισπανικών επιχειρήσεων να αυξάνονται την ώρα που τα αντίστοιχα επιτόκια των γερμανικών επιχειρήσεων μειώνονται! Από την σκοπιά των στόχων της νομισματικής ένωσης, μεγαλύτερη αποτυχία δεν μπορούσε να καταγραφεί. Και ο κ. Draghi το γνωρίζει καλά.
Χτες, το Bloomberg ανέφερε τα εξής συγκλονιστικά σχόλια του Προέδρου της ΕΚΤ:
«Αυτή την εποχή αδυνατούμε να προωθήσουμε την σταθερότητα των τιμών [σημ. δηλαδή τον βασικό στόχο της ΕΚΤ] επειδή οι αλλαγές των επιτοκίων που εισάγουμε αφορούν μια ή δυο χώρες στην καλύτερη των περιπτώσεων [σημ. αναφέρεται στην Γερμανία και στην Ολλανδία]. Οι αλλαγές των επιτοκίων που κάνει η ΕΚΤ αφήνουν ανεπηρέαστη την υπόλοιπη ευρωζώνη... Χωρίς περιστροφές θα πω ότι όλα αυτά αφορούν την συνεχιζόμενη ύπαρξη του ευρώ.»
Δεν μπορούσε ο άνθρωπος να το πει πιο γλαφυρά. Ουσιαστικά μήνυσε σε όσους ενδιαφέρονται να ακούσουν την αλήθεια ότι η Κρίση έχει αφεθεί να καταστρέψει την ικανότητα της ΕΚΤ να ασκεί την νομισματική πολιτική που της έχει ανατεθεί. Τα θεμέλια της ευρωζώνης έχουν γίνει τόσο σαθρά που τα μερεμέτια της ΕΚΤ των τελευταίων δώδεκα μηνών (συγκεκριμένα, τα δάνεια ύψους 1 τρις που διέθεσε στις τράπεζες της ευρωζώνης) έχουν αρχίσει να αποδομούνται.
Τι θα ήθελε λοιπόν να ανακοινώσει ο κ. Draghi αύριο ως μέτρα ανατροπής αυτής της θλιβερής κατάστασης; Θα ήθελε να σταματήσει η ευρωζώνη να προσπαθεί να αντιμετωπίσει την ακολουθία πτώχευσης κρατών και τραπεζών μέσα από δάνεια προερχόμενα είτε από τα πλεονασματικά κράτη είτε από την ίδια την ΕΚΤ. Θα ήθελε να σπάσει τον θανάσιμο εναγκαλισμό πτωχευμένων κρατών και πτωχευμένων τραπεζών αναλαμβάνοντας η ΕΚΤ πλήρως την επιτήρηση και διαχείρηση του ευρωζωνικού τραπεζικού συστήματος, πετώντας εκτός γηπέδου τις εθνικές αρχές επιτήρησης των τραπεζών. Και τι μέτρα και θεσμούς θα χρειζόταν να ανακοινώσει ώστε να συμβούν αυτά τα σημαντικά και ωραία;
1. Δημιουργία μια νέας διεύθυνσης εντός της ΕΚΤ η οποία να αναλάβει την επιτήρηση όλων των τραπεζών της ευρωζώνης. Μια διεύθυνση που να δύναται να βλέπει τα πραγματικά βιβλία των τραπεζών (αντί για τα κάλπικα που παρουσιάζουν οι εθνικές αρχές στην European Banking Authority), να μπορεί να παύει και να διορίζει διοικήσεις, να έχει την δυνατότητα να κλείνει τράπεζες οι οποίες δεν πληρούν βασικές προϋποθέσεις λειτουργίας (σημ. στις ΗΠΑ, οι αρχές κλείνουν περί τις 80 με 100 τράπεζες τον χρόνο – στην ευρωζώνη καμμία...).
2. Υπό την νέα αυτή αρχή, η επανακεφαλαιοποίηση των ευρωζωνικών τραπεζών (που, για να γίνει σωστά, απαιτεί κεφάλαιο τουλάχιστον 500 δις) να φύγει από τις εθνικές κυβερνήσεις και τα κεφάλαια που δίδονται (από το EFSF-ESM) να μην βαραίνουν το δημόσιο χρέος κανενός – ακριβώς όπως η επανακεφαλαιοποίηση των αμερικανικών τραπεζών το 2009 από το TARP δεν επιβάρυνε το χρέος καμίας εκ των πολιτειών στις οποίες έδρευαν οι συγκεκριμένες τράπεζες).
3. Μια απλή ανακοίνωση ότι η ΕΚΤ θα παρεμβαίνει στις αγορές κρατικών ομολόγων (χωρών της ευρωζώνης) ώστε να εγγυάται πως κανένα spread δεν θα ξεπερνά ένα συγκεκριμένο αριθμό (π.χ. 3%). Κάτι τέτοιο θα λειτουργούσε άμεσα: Όπως η Κεντρική Τράπεζα της Ελβετίας «μήνυσε» στις αγορές ότι θα αγοράζει όσα ευρώ χρειάζεται για να μην υπερβεί το ελβετικό φράγκο τα 1,2 ευρώ, μια αντίστοιχη ανακοίνωση θα σταθεροποιούσε τα spreads της ευρωζώνης, εφόσον βέβαια τα χέρια του κ. Draghi ήταν ελεύθερα να αγοράζει όσα ομόλογα των ελλειμματικών χωρών χρειαζόταν για να κρατήσει τα spreads τους κάτω από ένα δεδηλωμένο επίπεδο.
Αυτά τα τρία μέτρα θα ήθελε να ανακοινώσει ο κ. Draghi αύριο το πρωί. Παρακολουθήστε την συνέντευξη τύπου που θα δώσει. Είμαι σίγουρος ότι όποιος τον ακούσει μπορεί εύκολα να πιστέψει πως, λίγο-πολύ, τα παραπάνω μέτρα έγιναν πραγματικότητα. Συνιστώ προσοχή: Αν και τα λεγόμενα του κ. Draghi θα αφήσουν πολλές ελπίδες ότι τα τρία αυτά μέτρα εισάγονται σιγά-σιγά, η πραγματικότητα θα είναι ιδιαίτερα διαφορετική. Για την ακρίβεια, κανένα από τα τρία αυτά μέτρα δεν πρόκειται να εφαρμοστεί ουσιαστικά και με τρόπο που να μπορεί να επιτύχει τους στόχους του Προέδρου της ΕΚΤ.
Ας τα πάρουμε ένα-ένα. Το δεύτερο μέτρο (η άμεση επανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών από το «κέντρο» της ευρωζώνης) έχει ως προαπαιτούμενο το πρώτο (την κεντρική επίβλεψη των τραπεζών από την ΕΚΤ). Θα εφαρμοστεί το πρώτο μέτρο όμως έτσι ώστε να έχει ελπίδες το δεύτερο; Στις 30 Αυγούστου, ο γερμανός υπουργός οικονομικών, ο κ. Schauble, έκανε κάτι το πολύ ενδιαφέρον: δημοσίευσε άρθρο του στην Financial Times στο οποίο φάνηκε να υποστηρίζει την δημιουργία μιας τέτοιας διεύθυνσης ελέγχου των τραπεζών της ευρωζώνης εντός της ΕΚΤ. Λέω «φάνηκε» επειδή, αν διαβάσουμε προσεκτικά το άρθρο του γερμανού υπουργού, διαφαίνεται μια άλλη πρόθεση. Αυτό που ο Shakespeare ονόμαζε την στρατηγική του «να επιβεβαιώνεις μιαν αρχή περισσότερο μέσω της παραβίασής της παρά μέσα από την συμμόρφωση με αυτήν» («confirm in the breach rather than in the observance»)! Τι προτείνει ο κ. Schauble; Προτείνει ένα διττό σύστημα όπου η ΕΚΤ θα παρακολουθεί (όχι επιτηρεί!) περί τις 25 με 30 μεγάλες τράπεζες αφήνοντας τις υπόλοιπες στις εθνικές αρχές. Με άλλα λόγια, τράπεζες σαν αυτές που πτώχευσαν παταγωδώς (Dexia, Northen Rock, Bankia, Proton κλπ), ή σαν τις δικές μας, να μείνουν εκτός του ραντάρ της ΕΚΤ. Το ίδιο και για τις (αμαρτωλές) θυγατρικές της Deutsche Bank ή της BNP-Paribas, χωρίς γνώση και επίβλεψη των οποίων η ΕΚΤ δεν θα μπορεί να διαγνώσει το πόσο υγιείς είναι οι μεγάλες αυτές τράπεζες (οι οποίες, ως γνωστόν, έχουν το κακό συνήθειο να ξεφορτώνουν όλα τα σκουπίδια τους στις θυγατρικές τους). Τι σόι επιτήρηση του ευρωπαϊκού τραπεζικού συστήματος θα είναι αυτή που, τελικά, προτείνει ο κ. Schauble; Η απάντηση είναι απλή: ένα δήθεν σύστημα επιτήρησης που θα αφήσει τον έλεγχο των τραπεζών στις εθνικές αρχές (όπως σήμερα), εντείνοντας την διαπλοκή μεταξύ πολιτικών και τραπεζιτών και ακυρώνοντας στην πράξη τα μέτρα 1&2 παραπάνω.
Όσο για το μέτρο 3, o κ. Draghi (από όσα διαρρέουν από την Φραγκφούρτη αυτές τις μέρες) έχει χάσει αυτόν τον αγώνα. Μπορεί να προσεταιρίστηκε τον κ. Asmussen (τον γερμανό που συμμετέχει στο ΔΣ της ΕΚΤ) εναντίον του κ. Weideman (τον Πρόεδρο της Γερμανικής Κεντρικής Τράπεζας), ο οποίος αντιτίθεται σε οποιαδήποτε αγορά ομολόγων, καταφέρνοντας έτσι να εξασφαλίσει μια πλειοψηφία στο ΔΣ της ΕΚΤ (και με την ανοχή της κας Μέρκελ) υπέρ αγοράς ομολόγων των οποίων η διάρκεια δεν ξεπερνά τα δύο έτη. Όμως απέτυχε στα εξής σημαντικά σημεία:
(α) Να μην υπάρχει όριο στις αγορές αυτές (ώστε οι κερδοσκόποι να αποφύγουν να στοιχηματίσουν ότι η ΕΚΤ θα κάνει πίσω πριν κάνουν εκείνοι πίσω).
(β) Να ανακοινωθούν τα μέγιστα spreads που θα «ανέχεται» η ΕΚΤ.
(γ) Να μην σχετίζονται οι αγορές αυτές με επισκέψεις της τρόικα (και αναφορές σαν αυτές που αναμένουμε σήμερα στην Ελλάδα) στις χώρες των οποίων τα ομόλογα θα αγοράζει η ΕΚΤ.
Χωρίς αυτά τα τρία, (α),(β) και (γ), το πρόγραμμα αγορών ομολόγων της ΕΚΤ το οποίο σίγουρα θα ανακοινωθεί με φανφάρες αύριο θα αποτύχει. Για κάποιον καιρό τα spreads θα πέσουν, οι αγορές θα φανούν ενθουσιασμένες, οι καθεστωτικοί δημοσιογράφοι θα γράφουν ύμνους για το πως η Κρίση τελείωσε. Όμως για λόγους που είναι προφανείς από τα παραπάνω (και τους οποίους αναφέρω πιο διεξοδικά εδώ), τίποτα από αυτά που θα ανακοινωθούν αύριο δεν θα σταματήσουν την αποδόμηση της ευρωζώνης. Και ο κ. Draghi, είμαι πεπεισμένος, το γνωρίζει καλά.
Κλείνω με ένα ερώτημα: Γιατί δεν αφήνουν τον άνθρωπο να κάνει την δουλειά του; Γιατί ένιωσε την ανάγκη ο κ. Schauble να γράψει το άρθρο εκείνο στην Financial Times της 30ης Αυγούστου, τραβώντας το χαλί κάτω από τα πόδια του Προέδρου της ΕΚΤ; Η δική μου απλή απάντηση είναι (βλ. κι εδώ για μια μακροσκελέστερη έκδοση) ότι η γερμανική πολιτική ηγεσία δεσμεύεται από τις γερμανικές ιδιωτικές τράπεζες οι οποίες επ’ ουδενί δεν θέλουν να κοιτάξει κάποιος μη-γερμανός, κάποιος αδέκαστος γραφειοκράτης, τα λογιστικά τους βιβλία. Βλέπετε, οι γερμανικές τράπεζες ποτέ δεν κατάφεραν να «γεμίσουν» με πραγματικά κεφάλαια τις τεράστιες μαύρες τρύπες που αποκαλύφθηκαν το 2008. Καταφέρνουν να τις κρύβουν μέσα από τα πακέτα διάσωσης χωρών όπως η δική μας και με τις καταθέσεις που σπεύδουν από την Περιφέρεια να βρουν ασφαλές λιμάνι στην Φραγκφούρτη. Το τελευταίο που χρειάζονται οι τραπεζίτες που συνομιλούν καθημερινά με τον κ. Schauble είναι (Α) ένας μη γερμανός ελεγκτής που να εργάζεται για τον κ. Draghi και (Β) μια πραγματική λύση στην ευρωζωνική Κρίση που θα σταματήσει την ροή καταθέσεων στις, ουσιαστικά, πτωχευμένες τους τράπεζες.
(1) Δεν χρησιμοποίησε αυτές τις λέξεις αλλά αναφέρθηκε στον «κίνδυνο μετατροπής» (convertibility risk). Τι εννοούσε; Εννοούσε την «μετατροπή» των τιμών από ευρώ σε εθνικά ή νέα νομίσματα. Δηλαδή, αναφέρθηκε εμμέσως πλην σαφώς στον υπαρκτό κίνδυνο διάλυσης της ευρωζώνης.
Από ........ protagon
Ενδοκυβερνητική «φαγούρα» και γκρίνιες για τα σκληρά μέτρα Πηγή: Ενδοκυβερνητική «φαγούρα» και γκρίνιες για τα σκληρά μέτρα
Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com
Από ....... iefimerida
Αναταραχή προκαλούν τα επώδυνα μέτρα των 11,8 δισ. ευρώ που θα παρουσιαστούν την Κυριακή στην Τρόικα
και θα ψηφιστούν από τη Βουλή εντός του Σεπτεμβρίου. Οι κινητοποιήσεις
μεγάλων κοινωνικών ομάδων που ετοιμάζονται φέρνουν πονοκέφαλο στους
κυβερνητικούς εταίρους που αναζητούν αντιπροτάσεις και εναλλακτικές
λύσεις για να απαλύνουν τις εντυπώσεις.
Από την πλευρά του ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς δείχνει αποφασισμένος να προχωρήσει στην κατάρτιση και ψήφιση του πακέτου μέτρων χωρίς παλινωδίες. Η απόφασή του να μη συγκληθεί η σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών που θα δημιουργούσε νέες τριβές και θα άνοιγε μέτωπο πολυφωνίας προκάλεσε τη δυσαρέσκεια των κυρίων Ευάγγελου Βενιζέλου και Φώτη Κουβέλη.
Ο κ. Βενιζέλος δεν έκρυψε χθες την ενόχλησή του από την απόφαση του πρωθυπουργού να μη συναποφασίσει μαζί του τα νέα μέτρα και διεμήνυσε στο Μέγαρο Μαξίμου ότι επιθυμεί συνάντηση πριν από την έλευση της Τρόικα στην Αθήνα. Στην Ιπποκράτους θεωρούν ότι ο κ. Σαμαράς δείχνει απρόθυμος να συγκαλέσει τη σύσκεψη ώστε να διαμορφωθεί η εικόνα ότι ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ δεν συνδιαμορφώνουν αλλά ακολουθούν τις εξελίξεις.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ενοχλήθηκε και από την απροθυμία του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα να ενημερώσει τους αρχηγούς μετά τη συνάντησή του με τον ομόλογό του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε στο Βερολίνο. Αναγκάστηκε μάλιστα να κάνει τηλεφωνική παρέμβαση στον πρωθυπουργό και μόνον τότε ο κ. Στουρνάρας τον ενημέρωσε τηλεφωνικώς για τα αποτελέσματα της κρίσιμης συνάντησης με τον κ. Σόιμπλε και του είπε ότι το κλίμα στις επαφές του ήταν καλό.
Από την πλευρά του ο πρωθυπουργός δεν άλλαξε την απόφασή του να να μη συναντηθούν οι πολιτικοί αρχηγοί και διεμήνυσε ότι «δεν μπορεί να συγκαλεί συσκέψεις συνεχώς για θέματα καθημερινότητας αλλά για μόνο για θέματα στρατηγικής».
Πακέτο μέτρων από τη ΔΗΜΑΡ
Η Δημοκρατική Αριστερά έχει ετοιμάσει δική της φόρμουλα για το πακέτο των 11,8 δισ. ευρώ, με στόχο την ελάφρυνση των χαμηλών εισοδημάτων. Η πρόταση Κουβέλη που θα παρουσιαστεί στην Τρόικα είναι:
Το ΠΑΣΟΚ ετοιμάζει το δικό του πακέτο
Στην Ιπποκράτους επεξεργάζονται επίσης σενάρια με αντιπροτάσεις για τα μέτρα με στόχο να μη θιγούν χαμηλοσυνταξιούχοι και χαμηλόμισθοι. Η εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος Φώφη Γεννηματά δήλωσε χθες ότι στόχος του ΠΑΣΟΚ είναι να μην οδηγούν τα μέτρα σε οριζόντιες περικοπές και ότι το κριτήριο θα πρέπει να είναι η κοινωνική δικαιοσύνη.
«Αυτά που γνωρίζω είναι ότι ήδη έχουν τεθεί έντονα στις συναντήσεις με το οικονομικό επιτελείο ζητήματα που αφορούν τις περικοπές στις συντάξεις, τα δώρα, την προστασία των ατόμων με αναπηρία που εξαιρέθηκαν στην προηγούμενη φάση και πρέπει να συνεχίσουν να προστατεύονται» είπε η κυρία Γεννηματά και αποκάλυψε ότι ο κ. Βενιζέλος έχει αναθέσει σε στελέχη την επεξεργασία εναλλακτικών προτάσεων.
Φοβίζουν οι κινητοποιήσεις
Μέτωπο κινητοποιήσεων και συλλαλητηρίων ετοιμάζουν κοινωνικές ομάδες που πλήττονται από τα μέτρα που περιλαμβάνονται στο πακέτο των 11,8 δισ. ευρώ. Οι φαρμακοποιοί, οι αστυνομικοί, οι εφοριακοί, οι καθηγητές, οι συνταξιούχοι βρίσκονται επί ποδός πολέμου και αναμένεται να κορυφώσουν τις κινητοποιήσεις τους απέναντι στην κυβέρνηση το επόμενο διάστημα.
Από την πλευρά του ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς δείχνει αποφασισμένος να προχωρήσει στην κατάρτιση και ψήφιση του πακέτου μέτρων χωρίς παλινωδίες. Η απόφασή του να μη συγκληθεί η σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών που θα δημιουργούσε νέες τριβές και θα άνοιγε μέτωπο πολυφωνίας προκάλεσε τη δυσαρέσκεια των κυρίων Ευάγγελου Βενιζέλου και Φώτη Κουβέλη.
Ο κ. Βενιζέλος δεν έκρυψε χθες την ενόχλησή του από την απόφαση του πρωθυπουργού να μη συναποφασίσει μαζί του τα νέα μέτρα και διεμήνυσε στο Μέγαρο Μαξίμου ότι επιθυμεί συνάντηση πριν από την έλευση της Τρόικα στην Αθήνα. Στην Ιπποκράτους θεωρούν ότι ο κ. Σαμαράς δείχνει απρόθυμος να συγκαλέσει τη σύσκεψη ώστε να διαμορφωθεί η εικόνα ότι ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ δεν συνδιαμορφώνουν αλλά ακολουθούν τις εξελίξεις.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ενοχλήθηκε και από την απροθυμία του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα να ενημερώσει τους αρχηγούς μετά τη συνάντησή του με τον ομόλογό του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε στο Βερολίνο. Αναγκάστηκε μάλιστα να κάνει τηλεφωνική παρέμβαση στον πρωθυπουργό και μόνον τότε ο κ. Στουρνάρας τον ενημέρωσε τηλεφωνικώς για τα αποτελέσματα της κρίσιμης συνάντησης με τον κ. Σόιμπλε και του είπε ότι το κλίμα στις επαφές του ήταν καλό.
Από την πλευρά του ο πρωθυπουργός δεν άλλαξε την απόφασή του να να μη συναντηθούν οι πολιτικοί αρχηγοί και διεμήνυσε ότι «δεν μπορεί να συγκαλεί συσκέψεις συνεχώς για θέματα καθημερινότητας αλλά για μόνο για θέματα στρατηγικής».
Πακέτο μέτρων από τη ΔΗΜΑΡ
Η Δημοκρατική Αριστερά έχει ετοιμάσει δική της φόρμουλα για το πακέτο των 11,8 δισ. ευρώ, με στόχο την ελάφρυνση των χαμηλών εισοδημάτων. Η πρόταση Κουβέλη που θα παρουσιαστεί στην Τρόικα είναι:
- Να ψηφιστεί στο σύνολό του το πακέτο μέτρων των 11,88 δισ. ευρώ αλλά να εφαρμοστεί αρχικά μόνο ένα μέρος του (που θα περιέχει περικοπές).
- Να υπάρξει συμφωνία για αναβολή κάποιων ιδιαίτερα επώδυνων μέτρων και να δοθεί στην κυβέρνηση η δυνατότητα να καταργεί κάποια μέτρα όταν βρίσκει άλλα ισοδύναμα.
- Προτεραιότητα να δοθεί στα κοινωνικά επιδόματα και στα δώρα των συνταξιούχων ώστε να αφαιρεθούν αν ευρεθούν ισοδύναμα.
- Να υπάρξει ρήτρα ισοδύναμων από τη φοροδιαφυγή, την παραοικονομία, τον περιορισμό της γραφειοκρατίας και τη σπατάλη.
Το ΠΑΣΟΚ ετοιμάζει το δικό του πακέτο
Στην Ιπποκράτους επεξεργάζονται επίσης σενάρια με αντιπροτάσεις για τα μέτρα με στόχο να μη θιγούν χαμηλοσυνταξιούχοι και χαμηλόμισθοι. Η εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος Φώφη Γεννηματά δήλωσε χθες ότι στόχος του ΠΑΣΟΚ είναι να μην οδηγούν τα μέτρα σε οριζόντιες περικοπές και ότι το κριτήριο θα πρέπει να είναι η κοινωνική δικαιοσύνη.
«Αυτά που γνωρίζω είναι ότι ήδη έχουν τεθεί έντονα στις συναντήσεις με το οικονομικό επιτελείο ζητήματα που αφορούν τις περικοπές στις συντάξεις, τα δώρα, την προστασία των ατόμων με αναπηρία που εξαιρέθηκαν στην προηγούμενη φάση και πρέπει να συνεχίσουν να προστατεύονται» είπε η κυρία Γεννηματά και αποκάλυψε ότι ο κ. Βενιζέλος έχει αναθέσει σε στελέχη την επεξεργασία εναλλακτικών προτάσεων.
Φοβίζουν οι κινητοποιήσεις
Μέτωπο κινητοποιήσεων και συλλαλητηρίων ετοιμάζουν κοινωνικές ομάδες που πλήττονται από τα μέτρα που περιλαμβάνονται στο πακέτο των 11,8 δισ. ευρώ. Οι φαρμακοποιοί, οι αστυνομικοί, οι εφοριακοί, οι καθηγητές, οι συνταξιούχοι βρίσκονται επί ποδός πολέμου και αναμένεται να κορυφώσουν τις κινητοποιήσεις τους απέναντι στην κυβέρνηση το επόμενο διάστημα.
Από ....... iefimerida
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)