Για μια Εναλλακτική Ενημέρωση Οικολογική - Για ένα ανοιχτό βήμα διαλόγου με τους Πολίτες των Καμένων Βούρλων. Γράψτε μας την άποψη σας, την καταγγελία σας, την διαφωνία σας. Δεχόμαστε τα πάντα, ακόμη και να μας καταγγείλετε και αποστείλατε στο e-mail: energoipoliteskv@gmail.com
Παρασκευή 20 Μαΐου 2011
Πέμπτη 19 Μαΐου 2011
Εθνική συνεννόηση
Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com
Ήταν η συνεννόηση της Νέας Δημοκρατίας με το ΠΑΣΟΚ –επί δεκαετίες- που οδήγησε τη χώρα στη χρεοκοπία. Μια χαρά συνεννοημένοι ήταν και είναι.
πιτσιρίκος
Από ....... activistis
Τις τελευταίες ημέρες υπάρχουν πιέσεις από τους Ευρωπαίους για συναίνεση μεταξύ των κομμάτων, ενώ ο Γιώργος Παπανδρέου έκανε λόγο για την αναγκαιότητα μιας εθνικής συνεννόησης. Όλα αυτά, βέβαια, αφορούν μια συνεννόηση μεταξύ του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας.
Αυτό που δεν κατανοούν –ή προσποιούνται πως δεν κατανοούν- οι Ευρωπαίοι και ο Γιώργος Παπανδρέου είναι πως στην Ελλάδα δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα συνεννόησης ανάμεσα στο ΠΑΣΟΚ και τη Νέα Δημοκρατία.
Αυτό που δεν κατανοούν –ή προσποιούνται πως δεν κατανοούν- οι Ευρωπαίοι και ο Γιώργος Παπανδρέου είναι πως στην Ελλάδα δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα συνεννόησης ανάμεσα στο ΠΑΣΟΚ και τη Νέα Δημοκρατία.
Ήταν η συνεννόηση της Νέας Δημοκρατίας με το ΠΑΣΟΚ –επί δεκαετίες- που οδήγησε τη χώρα στη χρεοκοπία. Μια χαρά συνεννοημένοι ήταν και είναι.
πιτσιρίκος
Από ....... activistis
«Να φύγουν όσοι περισσεύουν από το Δημόσιο»
Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com
Στ. Μάνος: Η χώρα θα χρεοκοπήσει αν δε γίνει δραστική περικοπή δαπανών
Αν φύγει κόσμος από το Δημόσιο θα χάσουν τη δουλειά τους πολύ λιγότεροι στον ιδιωτικό τομέα, επισήμανε ο Στέφανος Μάνος μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό «Βήμα Fm», υποστηρίζοντας ότι οι θέσεις που περισσεύουν στο Δημόσιο πρέπει να καταργηθούν.
Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Μάνος διευκρίνισε ότι «δεν πρόκειται, ούτε πρέπει να καταργηθεί η μονιμότητα», αλλά όσοι «περισσεύουν» στο δημόσιο τομέα. «Δεν είναι δυνατόν η ιδιωτική οικονομία που πνέει τα λοίσθια αυτή τη στιγμή να πληρώνει συνεχώς για να διατηρούνται περισσευούμενοι άνθρωποι στο Δημόσιο που δεν κάνουν τίποτα», ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ εξέφρασε την εκτίμηση ότι η χώρα θα χρεοκοπήσει εάν δεν γίνει δραστική περικοπή δαπανών.
Αναφορικά με την πρόσκληση της κυβέρνησης για συναίνεση, ο πρόεδρος της Δράσης παρατήρησε ότι ο πρόεδρος της ΝΔ έχει δίκιο που λέει ότι δεν μπορεί να συμφωνήσει γενικά με ό,τι λέει το Μνημόνιο.
Απροκάλυπτη προσπάθεια εξαπάτησης του λαού
Κληθείς να σχολιάσει τις προτάσεις της ΝΔ για την οικονομία, ο κ. Μάνος εκτίμησε ότι «αν ήταν ένας αγώνας δρόμου στην ευθεία προς τη χρεοκοπία μεταξύ Παπανδρέου και Σαμαρά, μάλλον θα τον κέρδιζε ο κ. Σαμαράς».
«Και οι δύο πάνε προς τα εκεί. Αλλά με το σχέδιο του κ. Σαμαρά θα πηγαίναμε απλώς πιο γρήγορα», πρόσθεσε, χαρακτηρίζοντας τις προτάσεις του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης «απροκάλυπτη προσπάθεια εξαπάτησης του ελληνικού λαού».
Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Μάνος διευκρίνισε ότι «δεν πρόκειται, ούτε πρέπει να καταργηθεί η μονιμότητα», αλλά όσοι «περισσεύουν» στο δημόσιο τομέα. «Δεν είναι δυνατόν η ιδιωτική οικονομία που πνέει τα λοίσθια αυτή τη στιγμή να πληρώνει συνεχώς για να διατηρούνται περισσευούμενοι άνθρωποι στο Δημόσιο που δεν κάνουν τίποτα», ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ εξέφρασε την εκτίμηση ότι η χώρα θα χρεοκοπήσει εάν δεν γίνει δραστική περικοπή δαπανών.
Αναφορικά με την πρόσκληση της κυβέρνησης για συναίνεση, ο πρόεδρος της Δράσης παρατήρησε ότι ο πρόεδρος της ΝΔ έχει δίκιο που λέει ότι δεν μπορεί να συμφωνήσει γενικά με ό,τι λέει το Μνημόνιο.
Απροκάλυπτη προσπάθεια εξαπάτησης του λαού
Κληθείς να σχολιάσει τις προτάσεις της ΝΔ για την οικονομία, ο κ. Μάνος εκτίμησε ότι «αν ήταν ένας αγώνας δρόμου στην ευθεία προς τη χρεοκοπία μεταξύ Παπανδρέου και Σαμαρά, μάλλον θα τον κέρδιζε ο κ. Σαμαράς».
«Και οι δύο πάνε προς τα εκεί. Αλλά με το σχέδιο του κ. Σαμαρά θα πηγαίναμε απλώς πιο γρήγορα», πρόσθεσε, χαρακτηρίζοντας τις προτάσεις του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης «απροκάλυπτη προσπάθεια εξαπάτησης του ελληνικού λαού».
Από ..... Newsbeast.gr
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ! ΙΔΟΥ ΠΟΙΟΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΑΝ ΤΟ ΠΕΡΙΒΟΗΤΟ CDS. Οι βουλευτές της κυβέρνησης οφείλουν άμεσα να αποσύρουν την στήριξη στην κυβέρνηση.
Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com
Τα στοιχεία συγκεντρώθηκαν μετά από την ενδελεχή έρευνα του βουλευτή Πάνου Καμμένου που πραγματικά δεν υπολόγισε τίποτα και φέρνει στο φως την εταιρεία που κερδοσκόπησε εις βάρος της πατρίδας. Μετά από αυτό, η κυβέρνηση δεν μπορεί να σταθεί ούτε μία ημέρα. Όσοι την στηρίζουν είναι συνυπεύθυνοι. 26 δις εκτιμάται το κέρδος της υπεραξίας.
Η εταιρεία έχει τον απίστευτο τίτλο: Informed Judgement Partners, Που βέβαια ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα αφού ο βαθμός πληροφόρησης της είναι τεράστιος ώστε να ποντάρει στο επίμαχο CDS την ώρα που μία πανίσχυρη κυβέρνηση είχε διαδεχθεί την παραπαίουσα κυβέρνηση Καραμανλή.
Δείτε τώρα τα πρόσωπα που απαρτίζουν την Informed Judgement Partners:
Και στο Advisory board φιγουράρει η πασίγνωστη κυρία Μιράντα Ξαφά, του …ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ. Πήγε εκεί μετά την παραίτηση της!
Κάντε κλικ στις εικόνες για μεγένθυση
Πως σχετίζονται τα πρόσωπα αυτά με το βαθύ ΠΑΣΟΚ και όχι μόνο;
Διαβάστε και φρίξτε: Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου »
Τα στοιχεία συγκεντρώθηκαν μετά από την ενδελεχή έρευνα του βουλευτή Πάνου Καμμένου που πραγματικά δεν υπολόγισε τίποτα και φέρνει στο φως την εταιρεία που κερδοσκόπησε εις βάρος της πατρίδας. Μετά από αυτό, η κυβέρνηση δεν μπορεί να σταθεί ούτε μία ημέρα. Όσοι την στηρίζουν είναι συνυπεύθυνοι. 26 δις εκτιμάται το κέρδος της υπεραξίας.
Η εταιρεία έχει τον απίστευτο τίτλο: Informed Judgement Partners, Που βέβαια ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα αφού ο βαθμός πληροφόρησης της είναι τεράστιος ώστε να ποντάρει στο επίμαχο CDS την ώρα που μία πανίσχυρη κυβέρνηση είχε διαδεχθεί την παραπαίουσα κυβέρνηση Καραμανλή.
Δείτε τώρα τα πρόσωπα που απαρτίζουν την Informed Judgement Partners:
Και στο Advisory board φιγουράρει η πασίγνωστη κυρία Μιράντα Ξαφά, του …ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ. Πήγε εκεί μετά την παραίτηση της!
Κάντε κλικ στις εικόνες για μεγένθυση
Πως σχετίζονται τα πρόσωπα αυτά με το βαθύ ΠΑΣΟΚ και όχι μόνο;
Διαβάστε και φρίξτε: Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου »
Το λεξικό της χρεοκοπίας
Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com
Iδιωτικοποιήσεις. Η Ελλάδα θα πρέπει να διευρύνει το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων ύψους 50 δις ευρώ που ανακοίνωσε στις αρχές Μαρτίου ή να ξεκινήσει άμεσα τις διαδικασίες για τις ιδιωτικοποιήσεις της τρέχουσας διετίας 2011-2012. Αυτό θα μειώσει το βάρος του χρέους, θα βελτιώσει την βιωσιμότητά του όμως δεν θα είναι αρκετό για να καλύψει τις χρηματοδοτικές ανάγκες του 2012-2013. Ωστόσο, ο αντίκτυπος στην αγορά των ομολόγων και των CDS θα είναι θετικός και ενδέχεται να οδηγήσει και σε αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας από τους διεθνείς οίκους.
Επιμήκυνση της διάρκειας των δανείων του ΔΝΤ. Το ΔΝΤ σε αυτήν την περίτπωση θα γίνει ένα EFF (Extended Fund Facility). Αυτό θα μειώσει την πίεση αποπληρωμής το 2015, θα βελτιώσει το προφίλ του χρέους της χώρας και τη βιωσιμότητά του, αλλά δεν λύνει από μόνο του το θέμα χρηματοδότησης του 2012-2013. Ο αντίκτυπος σε ομόλογα και CDS θα είναι και σε αυτήν την περίπτωση θετικός ενώ θετικά νέα θα υπάρξουν πιθανόν και από τους διεθνείς οίκυος αξιολόγησης.
Αύξηση των διμερών δανείων. Τα κράτη μέλη της Ευρωζώνης θα αυξήσουν το ποσό που προσφέρουν στην Ελλάδα, που σήμερα διαμορφώνεται στα 90 δις ευρώ. Αυτό θα αναγκάσει την Ελλάδα να προχωρήσει σε μεγαλύτερη δημοσιονομική προσαρμογή και σε πώληση assets, κάτι που θα ωφελήσει την δημοσιονομική βιωσιμότητα. Επίσης, καλύπτει τις χρηματοδοτικές ανάγκες για τη διετία 2012-2013, όμως υπάρχει ο κίνδυνος πολύ βαθύτερης ύφεσης στην Ελλάδα. Παντως ο αντίκτυπος για τα ελληνικά ομόλογα και τα ελληνικά CDS θα είναι θετικότατος ενώ θα είναι αρνητικός για τα ομόλογα και τα CDS των χωρών του πυρήνα της Ευρωζώνης). Και εδώ αναμένεται σχετικά θετική αντίδραση από τους διεθνείς οίκους αξιολόγησης.
Πακέτο EFSF. Περαιτέρω 60-80 δις ευρώ θα δωθούν για να καλυφθούν οι ανάγκες του 2012-2013, είτε σε μορφή εκταμιεύσεων σε ρευστό ή μέσω αγορών ομολόγων του EFSF. Αυτό θα καλύψει τις ανάγκες χρηματοδότησης της Ελλάδας το 2012-2013, θα αναγκάσει σε περαιτέρω μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής και σε πωλήσεις assets, βελτιώνοντας έτσι τη δημοσιονομική θέση της Ελλάδας. Αυτό θα είναι εξαιρετικά θετικό για τα ελληνικά ομόλογα, ειδικά τα 2ετή, αλλά και τα CDS ενός μέχρι και τριών ετών εδικότερα. Η απάντηση από τους διεθνείς οίκους πιστοληπτικής αξιολόγηση αναμένεται να είναι ουδέτερη ωστόσο.
Μείωση του επιτοκίου του δανείου. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξει περαιτέρω μείωση του επιτοκίου του δανείου της ΕΕ και του ΔΝΤ στο πακέτο των 110 δις ευρώ, το οποίο έχει ήδη μειωθεί κατά 1%. Αυτό θα βελτιώσει τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους αλλά δεν λύνει το πρόβλημα χρηματοδότησης για το 2012-2013. Τα ελληνικά ομόλογα και τα CDS θα αντιδράσουν ελαφρώς θετικά, και το ίδιο αναμένεται να κάνουν και οι διεθνείς οίκοι.
Επέκταση της διάρκειας των ομολόγων. Σε αυτή την περίπτωση θα υπάρξει εθελοντική ανταλλαγή ομολόγων με ομόλογα μακρύτερης διάρκειας, με την ίδια ονομαστική αξία. Αυτό επιτρέπει την καθυστέρηση της αποπληρωμής των ομολόγων του 2012-2013, με την ελπίδα ότι η Ελλάδα θα αποκτήσει και πάλι πρόσβαση στις αγορές μετά την βελτίωση της δημοσιονομικής της κατάστασης ή την στήριξη του ESM μετά το 2013. Ομως, αυτό θα αποδυναμώσει το χρηματοοικονομικό σύστημα, και δεν μειώνει το βάρος του χρέους της χώρας. Ο αντίκτυπος για τα ελληνικά ομόλογα θα είναι αρνητικός ενώ δεν θα υπάρξει μείωση στα spreads των CDS αφού η ανταλλαγή δεν θα είναι δεσμευτική. Η περαιτέρω υποβάθμιση της Ελλάδας είναι πιθανή και αυτή η διαδικασία μπορεί και να θεωρηθεί και ως χρεοκοπία της χώρας.
Ευρύτερη εθελοντική αναδιάρθρωση. Θα υπάρξει εθελοντική ανταλλαγή με ομόλογα χαμηλότερης ονομαστικής αξίας και με ομόλογα μεγαλύτερης διάρκειας / χαμηλότερου κουπονίου και ίδιας ονομαστικής αξίας. Θα εκδοθούν νέα ομόλογα - πιθανόν από το EFSF - ενώ οι κάτοχοι των ομολόγων θα υποστούν ποινές έτσι ώστε να αναγκαστούν να συμμετέχουν στην ανταλλαγή. Αυτό θα βελτιώσει το προφίλ του χρέους της Ελλάδας, θα μειώσει το βάρος του χρέους, ομως θα αποδυναμώσει το χρηματοοικονομικό σύστημα και θα καθυστερήσει την πρόσβαση της χώρας στις διεθνείς αγορές, χωρίς να υπάρχει κιόλας εγγύηση για σημαντική μείωση του χρέους. Σε αυτήν την περίπτωση θα υπάρξει haircut της τάξης του 50% στα ελληνική ομόλογα και ενδέχεται να ενεργοποιηθεί η αγορά των CDS. Και εδώ θα υπάρξει περαιτέρω υποβάθμιση της Ελλάδας και αυτή η διαδικασία μπορεί και να θεωρηθεί και ως χρεοκοπίας της χώρας.
Σκληρή αναδιάρθρωση. Ανταλλαγή ομολόγων με αναγκαστική αλλαγή των όρων και των νόμων που ισχύουν στην Ελλάδα για τα ομόλογα, ανταλλαγή με ομόλογα μακρύτερης διάρκειας/ χαμηλότερου κουπονιού / χαμηλότερης ονομαστικής αξίας. Μπορεί να εκδοθούν και νέα ομόλογα πιθανόν από το EFSF. Αυτό θα βελτίωσει το προφίλ του χρέους της Ελλάδας, θα μειώσει το βάρος του χρέους, ομως θα υπάρξει τεράστια καταστροφή στο χρηματοοικονομικό σύστημα της Ευρωζώνης, στην υπόλοιπη περιφέρεια φυσικά, και θα οδηγήσει την Ισπανία να ζήτησει και αυτή στήριξη. Παράλληλα, η πρόσβαση τις αγορές θα είναι αδύνατη για αρκετά χρόνια. Και εδώ το haircut θα είναι της τάξης του 50% τουλάχιστον, ενώ θα ενεργοποιηθεί 100% η αγορά των CDS αφού θα αποτελεί πιστωτικό γεγονός. Ετσι και υποβάθμιση θα υπάρξει και θα θεωρηθεί ουσιαστικά χρεοκοπία της Ελλάδας.
Τέλος, η έξοδος από την Ευρωζώνη. Αυτό θα συμβεί με σκληρή αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους και αλλαγή του ισχύοντος νόμου για τα ομόλογα. Θα υπάρξει υποτίμηση του εθνικού νομίσματος, κάτι που θα βοηθήσει την οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας, όμως θα αυξηθεί το βάρος του χρέους και εκτός της τεράστιας καταστροφής στην Ευρωζώνης θα υπάρξει τάση φυγής κεφαλαίων και κατάσχεση των περιουσιακών στοιχείων. Το haircut θα είναι της τάξης του 75% τουλάχιστον, ενώ θα ενεργοποιήσει 100% την αγορά των CDS αφού θα αποτελεί πιστωτικό γεγονός. Ετσι και σε αυτήν την περίπτωση και υποβάθμιση θα υπάρξει και θα θεωρηθεί ουσιαστικά και χρεοκοπία της Ελλάδας.
http://www.reporter.gr/
Εννιά είναι οι πιθανές λύσεις για την Ελληνική κρίση χρέους και η BofA Merill Lynch τις συγκέντρωσε, σημειώνοντας ποιά από αυτές θα λειτουργήσει θετικά για την αγορά, ποιά θα οδηγήσει σε αναβάθμιση ή σε υποβάθμιση της αξιολόγησης της ελληνικής οικονομίας, ποιά θα οδηγήσει σε μείωση του χρέους της Ελλάδας και ποιά είναι ικανή να καταστρέψει, όχι μόνο την Ελλάδα αλλά και ολόκληρη την Ευρωζώνη. Ιδού οι εννέα προτάσεις, βαλμένες με σειρά μεγαλύτερης προς μικρότερης πιθανότητας να συμβούν:
Iδιωτικοποιήσεις. Η Ελλάδα θα πρέπει να διευρύνει το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων ύψους 50 δις ευρώ που ανακοίνωσε στις αρχές Μαρτίου ή να ξεκινήσει άμεσα τις διαδικασίες για τις ιδιωτικοποιήσεις της τρέχουσας διετίας 2011-2012. Αυτό θα μειώσει το βάρος του χρέους, θα βελτιώσει την βιωσιμότητά του όμως δεν θα είναι αρκετό για να καλύψει τις χρηματοδοτικές ανάγκες του 2012-2013. Ωστόσο, ο αντίκτυπος στην αγορά των ομολόγων και των CDS θα είναι θετικός και ενδέχεται να οδηγήσει και σε αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας από τους διεθνείς οίκους.
Επιμήκυνση της διάρκειας των δανείων του ΔΝΤ. Το ΔΝΤ σε αυτήν την περίτπωση θα γίνει ένα EFF (Extended Fund Facility). Αυτό θα μειώσει την πίεση αποπληρωμής το 2015, θα βελτιώσει το προφίλ του χρέους της χώρας και τη βιωσιμότητά του, αλλά δεν λύνει από μόνο του το θέμα χρηματοδότησης του 2012-2013. Ο αντίκτυπος σε ομόλογα και CDS θα είναι και σε αυτήν την περίπτωση θετικός ενώ θετικά νέα θα υπάρξουν πιθανόν και από τους διεθνείς οίκυος αξιολόγησης.
Αύξηση των διμερών δανείων. Τα κράτη μέλη της Ευρωζώνης θα αυξήσουν το ποσό που προσφέρουν στην Ελλάδα, που σήμερα διαμορφώνεται στα 90 δις ευρώ. Αυτό θα αναγκάσει την Ελλάδα να προχωρήσει σε μεγαλύτερη δημοσιονομική προσαρμογή και σε πώληση assets, κάτι που θα ωφελήσει την δημοσιονομική βιωσιμότητα. Επίσης, καλύπτει τις χρηματοδοτικές ανάγκες για τη διετία 2012-2013, όμως υπάρχει ο κίνδυνος πολύ βαθύτερης ύφεσης στην Ελλάδα. Παντως ο αντίκτυπος για τα ελληνικά ομόλογα και τα ελληνικά CDS θα είναι θετικότατος ενώ θα είναι αρνητικός για τα ομόλογα και τα CDS των χωρών του πυρήνα της Ευρωζώνης). Και εδώ αναμένεται σχετικά θετική αντίδραση από τους διεθνείς οίκους αξιολόγησης.
Πακέτο EFSF. Περαιτέρω 60-80 δις ευρώ θα δωθούν για να καλυφθούν οι ανάγκες του 2012-2013, είτε σε μορφή εκταμιεύσεων σε ρευστό ή μέσω αγορών ομολόγων του EFSF. Αυτό θα καλύψει τις ανάγκες χρηματοδότησης της Ελλάδας το 2012-2013, θα αναγκάσει σε περαιτέρω μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής και σε πωλήσεις assets, βελτιώνοντας έτσι τη δημοσιονομική θέση της Ελλάδας. Αυτό θα είναι εξαιρετικά θετικό για τα ελληνικά ομόλογα, ειδικά τα 2ετή, αλλά και τα CDS ενός μέχρι και τριών ετών εδικότερα. Η απάντηση από τους διεθνείς οίκους πιστοληπτικής αξιολόγηση αναμένεται να είναι ουδέτερη ωστόσο.
Μείωση του επιτοκίου του δανείου. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξει περαιτέρω μείωση του επιτοκίου του δανείου της ΕΕ και του ΔΝΤ στο πακέτο των 110 δις ευρώ, το οποίο έχει ήδη μειωθεί κατά 1%. Αυτό θα βελτιώσει τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους αλλά δεν λύνει το πρόβλημα χρηματοδότησης για το 2012-2013. Τα ελληνικά ομόλογα και τα CDS θα αντιδράσουν ελαφρώς θετικά, και το ίδιο αναμένεται να κάνουν και οι διεθνείς οίκοι.
Επέκταση της διάρκειας των ομολόγων. Σε αυτή την περίπτωση θα υπάρξει εθελοντική ανταλλαγή ομολόγων με ομόλογα μακρύτερης διάρκειας, με την ίδια ονομαστική αξία. Αυτό επιτρέπει την καθυστέρηση της αποπληρωμής των ομολόγων του 2012-2013, με την ελπίδα ότι η Ελλάδα θα αποκτήσει και πάλι πρόσβαση στις αγορές μετά την βελτίωση της δημοσιονομικής της κατάστασης ή την στήριξη του ESM μετά το 2013. Ομως, αυτό θα αποδυναμώσει το χρηματοοικονομικό σύστημα, και δεν μειώνει το βάρος του χρέους της χώρας. Ο αντίκτυπος για τα ελληνικά ομόλογα θα είναι αρνητικός ενώ δεν θα υπάρξει μείωση στα spreads των CDS αφού η ανταλλαγή δεν θα είναι δεσμευτική. Η περαιτέρω υποβάθμιση της Ελλάδας είναι πιθανή και αυτή η διαδικασία μπορεί και να θεωρηθεί και ως χρεοκοπία της χώρας.
Ευρύτερη εθελοντική αναδιάρθρωση. Θα υπάρξει εθελοντική ανταλλαγή με ομόλογα χαμηλότερης ονομαστικής αξίας και με ομόλογα μεγαλύτερης διάρκειας / χαμηλότερου κουπονίου και ίδιας ονομαστικής αξίας. Θα εκδοθούν νέα ομόλογα - πιθανόν από το EFSF - ενώ οι κάτοχοι των ομολόγων θα υποστούν ποινές έτσι ώστε να αναγκαστούν να συμμετέχουν στην ανταλλαγή. Αυτό θα βελτιώσει το προφίλ του χρέους της Ελλάδας, θα μειώσει το βάρος του χρέους, ομως θα αποδυναμώσει το χρηματοοικονομικό σύστημα και θα καθυστερήσει την πρόσβαση της χώρας στις διεθνείς αγορές, χωρίς να υπάρχει κιόλας εγγύηση για σημαντική μείωση του χρέους. Σε αυτήν την περίπτωση θα υπάρξει haircut της τάξης του 50% στα ελληνική ομόλογα και ενδέχεται να ενεργοποιηθεί η αγορά των CDS. Και εδώ θα υπάρξει περαιτέρω υποβάθμιση της Ελλάδας και αυτή η διαδικασία μπορεί και να θεωρηθεί και ως χρεοκοπίας της χώρας.
Σκληρή αναδιάρθρωση. Ανταλλαγή ομολόγων με αναγκαστική αλλαγή των όρων και των νόμων που ισχύουν στην Ελλάδα για τα ομόλογα, ανταλλαγή με ομόλογα μακρύτερης διάρκειας/ χαμηλότερου κουπονιού / χαμηλότερης ονομαστικής αξίας. Μπορεί να εκδοθούν και νέα ομόλογα πιθανόν από το EFSF. Αυτό θα βελτίωσει το προφίλ του χρέους της Ελλάδας, θα μειώσει το βάρος του χρέους, ομως θα υπάρξει τεράστια καταστροφή στο χρηματοοικονομικό σύστημα της Ευρωζώνης, στην υπόλοιπη περιφέρεια φυσικά, και θα οδηγήσει την Ισπανία να ζήτησει και αυτή στήριξη. Παράλληλα, η πρόσβαση τις αγορές θα είναι αδύνατη για αρκετά χρόνια. Και εδώ το haircut θα είναι της τάξης του 50% τουλάχιστον, ενώ θα ενεργοποιηθεί 100% η αγορά των CDS αφού θα αποτελεί πιστωτικό γεγονός. Ετσι και υποβάθμιση θα υπάρξει και θα θεωρηθεί ουσιαστικά χρεοκοπία της Ελλάδας.
Τέλος, η έξοδος από την Ευρωζώνη. Αυτό θα συμβεί με σκληρή αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους και αλλαγή του ισχύοντος νόμου για τα ομόλογα. Θα υπάρξει υποτίμηση του εθνικού νομίσματος, κάτι που θα βοηθήσει την οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας, όμως θα αυξηθεί το βάρος του χρέους και εκτός της τεράστιας καταστροφής στην Ευρωζώνης θα υπάρξει τάση φυγής κεφαλαίων και κατάσχεση των περιουσιακών στοιχείων. Το haircut θα είναι της τάξης του 75% τουλάχιστον, ενώ θα ενεργοποιήσει 100% την αγορά των CDS αφού θα αποτελεί πιστωτικό γεγονός. Ετσι και σε αυτήν την περίπτωση και υποβάθμιση θα υπάρξει και θα θεωρηθεί ουσιαστικά και χρεοκοπία της Ελλάδας.
http://www.reporter.gr/
Σαμαράς: “Αν θέλετε εθνική συναίνεση, επαναδιαπραγμάτευση του Μνημονίου”
Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com
«Την Συνταγματική τάξη της χώρας μας, ούτε τη διαπραγματευόμαστε, ούτε καν τη συζητάμε» τόνισε πριν από λίγο ο πρόεδρος της ΝΔ, Αντώνης Σαμαράς στο ετήσιο Συνέδριο του Economist, καταδικάζοντας εκ νέου μετά την πρωινή δήλωσή του, την “άκομψη παρέμβαση” των Βρυξελλών περί συναίνεσης, “που δεν συνάδει ούτε με την Ευρώπη ούτε με τη δημοκρατία”.
«Η Αντιπολίτευση δεν υπάρχει για να συναινεί στα λάθη της κυβέρνησης όταν αυτή η τελευταία τα θαλασσώνει. Υπάρχει για να διατυπώνει εναλλακτικές λύσεις όταν η κυβέρνηση οδηγεί σε αδιέξοδο», συνέχισε ο κ. Σαμαράς και πρόσθεσε: «Διαφωνήσαμε με την κυβερνητική πολιτική από πέρσι. Προειδοποιήσαμε για την αποτυχία της. Και τώρα που αποδείχθηκε ότι η κριτική μας ήταν σωστή, τώρα που ομολογούν την αποτυχία αυτή όλο και περισσότεροι, τώρα θα πούμε «ναι» στην συνέχιση ενός λάθους; Έχω υποχρέωση, ως αντιπολίτευση, να συναινώ στο λάθος;Από πού κι ως πού;»
Ενώ κάποιοι ψάχνουν αλλού για «συναίνεση», αυτή υπάρχει μπροστά τους, συνέχισε ο πρόεδρος της ΝΔ εξηγώντας ότι “υπάρχει αυτή τη στιγμή βάση για εθνική συναίνεση” στα εξής:
Πρώτον, η δημοσιονομική προσαρμογή, να μηδενιστεί το έλλειμμα, να ελεγχθεί το χρέος, να αναβαθμιστεί η ανταγωνιστικότητα της Ελληνικής Οικονομίας, στόχοι στους οποίους όλου συμφωνούμε!
Δεύτερον, για να γίνει αυτό πρέπει να αλλάξουν οι όροι. Χρειάζεται επαναδιαπραγμάτευση του Μνημονίου. Κι αυτό θα εκτονώσει τις κοινωνικές εντάσεις μέσα στην Ελλάδα. Γιατί αν εκραγεί η Ελλάδα, δεν θα χάσουν μόνο οι Έλληνες. Θα χάσουν και δανειστές τους.
Συνολική επανεκκίνηση
Το συγκριτικό πλεονέκτημα της Πρότασής του Ζαππείου 2 για Επανεκκίνηση βρίσκεται στα τρία «κλειδιά» που χρησιμοποιεί, συνέχισε ο κ. Σαμαράς:
Πρώτον, με συνδυασμό μείωσης φορολογικών συντελεστών και μέτρων τόνωσης της Οικονομίας μηδενικού κόστους, επιτυγχάνει Ανάκαμψη.
Δεύτερον, με συνδυασμό Ανάκαμψης και άμεσης μείωσης της δημόσιας σπατάλης, μειώνει το έλλειμμα.
Τρίτον, με συνδυασμό άμεσης μείωσης του ελλείμματος και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, ελέγχει το χρέος κι αρχίζει την αποκλιμάκωσή του.
Γι αυτό η πρόταση της ΝΔ χάνεται ολόκληρη, αν δεν υιοθετηθεί ολόκληρη, αν δεν υπάρξει συνολικά η Επανεκκίνηση με το δημιουργικό σοκ.
Πως θα γίνουν όλα αυτά χωρίς τη μείωση των φόρων, για παράδειγμα; Πώς μπορεί κάποιος να δεχθεί «μερικές ιδέες» μας και να απορρίψει τη μείωση των φορολογικών συντελεστών; Ποιος θα επενδύσει, αν δεν πέσουν οι φορολογικοί συντελεστές; Πως θα αντέξουμε τον ανταγωνισμό γειτονικών χωρών που έχουν πολύ χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές; Πώς θα κρατήσουμε ελληνικές επιχειρήσεις, να μη φύγουν να πάνε δίπλα, αν δεν μειώσουμε δραστικά τους φορολογικούς συντελεστές;
Όμως αυτό η κυβέρνηση δεν το δέχεται. Δέχεται, λέει, «κάποια άλλα». Τι να τα κάνουμε τα «άλλα». Τα υπόλοιπα χωρίς αυτό δεν αθροίζουν πια…
Ασφαλώς, εμείς, όπως ορίζεται από τη Βουλή και από τη λογική, θα ψηφίσουμε στα επί μέρους σημεία εκεί που συμβαίνει να συμφωνούμε. Το κάναμε ήδη πέρσι. Αλλά δεν θα ψηφίσουμε στο σύνολο τη συνέχιση μιας συνταγής που είναι λάθος. Και δεν θα πάψουμε να την επικρίνουμε και να προειδοποιούμε ότι είναι αδιέξοδη.
Επαναδιαπραγμάτευση του Μνημονίου
Το Σχέδιο Επανεκκίνησης που προτείναμε έχει ένα επίσης κρίσιμο στοιχείο: Την επαναδιαπραγμάτευση του Μνημονίου.
Οφείλουμε να πούμε στους εταίρους μας το πολύ απλό: Εμείς θέλουμε πρώτοι, να πετύχουν οι στόχοι της δημοσιονομικής προσαρμογής. Να εξαλειφθεί το έλλειμμα το ταχύτερο δυνατό. Να ελεγχθεί το χρέος και να αρχίσει να μειώνεται.
Όλα τα βασικά που πρέπει να γίνουν – χτύπημα της δημόσιας σπατάλης, χτύπημα της εκτεταμένης φοροδιαφυγής, αποκρατικοποιήσεις και αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας – εμείς θέλουμε να τα κάνουμε άμεσα. Αλλά με άλλο τρόπο. Γιατί αυτό που σήμερα γίνεται δεν αποδίδει.
Επί πλέον θα τα κάνουμε διασφαλίζοντας και την κοινωνική συνοχή. Πρέπει να αποτραπούν οι κοινωνικές εκρήξεις.
Δεν ζητάμε «χάρες». Απλώς ζητάμε την Επανεκκίνηση, δηλαδή να πάρει μπρος η Ελληνική Οικονομία, ώστε να μπορέσουν να γίνουν όλα τα άλλα.
Ζητούμε αλλαγή συνταγής! Προφανώς, όχι αλλαγή στόχων.
Αυτά θα διαπραγματευθώ!
Πόσο ρεαλιστικά είναι; Απολύτως ρεαλιστικά!
Είναι σχεδόν ταυτόσημα με όσα ήδη συμφωνήθηκαν με άλλες χώρες που είχαν αντίστοιχα προβλήματα με τα δικά μας. Με την Πορτογαλία και την Ιρλανδία.
Το Μνημόνιο της Ιρλανδίας κράτησε φορολογικούς συντελεστές κερδών 12,5%. Εμείς ζητάμε φόρο στα κέρδη 15%.
Το Μνημόνιο της Πορτογαλίας παγώνει τις συντάξεις ως τα 1500 ευρώ. Εμείς ζητάμε να αποκατασταθούν οι συντάξεις των 700 ευρώ.
Ζητάμε όρους μετριοπαθείς σε σχέση με αυτά που διαπραγματεύθηκαν και κέρδισαν άλλες χώρες στα δικά τους Μνημόνιο. Αυτά θα τα κερδίσουμε κι εμείς.
Εμείς πρώτοι θέλουμε να αποφύγει η χώρα μας τη χρεοκοπία.
Η πολιτική που σήμερα ακολουθείται, όμως, μας οδηγεί στη χρεοκοπία.
Εμείς πρώτοι θέλουμε να καταφέρουμε να βγει η Ελλάδα στις αγορές μιαν ώρα αρχύτερα.
Η πολιτική που σήμερα ακολουθείται, όμως, απομακρύνει αυτή την προοπτική όλο και περισσότερο.
Εμείς θα κάνουμε αυτό που πρέπει να κάνουμε.
Αλλά, στήριξη στο λάθος – αυτό που αποδείχθηκε ότι είναι λάθος κι αυτό που όλοι, κατά βάθος, ξέρουν ότι είναι λάθος – δεν πρόκειται να δώσουμε.
Θα διορθώσουμε το λάθος!
Θα διορθώσουμε τα λάθη όλων των περασμένων δεκαετιών, όταν το κράτος μοίραζε δανεικά και ψευδαισθήσεις ευημερίας.
Θα διορθώσουμε και τη λάθος συνταγή που επιβλήθηκε τον τελευταίο χρόνο.
Θα ανορθώσουμε την Οικονομία μας…
Μπορούμε!
Από ..... Antinews
«Την Συνταγματική τάξη της χώρας μας, ούτε τη διαπραγματευόμαστε, ούτε καν τη συζητάμε» τόνισε πριν από λίγο ο πρόεδρος της ΝΔ, Αντώνης Σαμαράς στο ετήσιο Συνέδριο του Economist, καταδικάζοντας εκ νέου μετά την πρωινή δήλωσή του, την “άκομψη παρέμβαση” των Βρυξελλών περί συναίνεσης, “που δεν συνάδει ούτε με την Ευρώπη ούτε με τη δημοκρατία”.
«Η Αντιπολίτευση δεν υπάρχει για να συναινεί στα λάθη της κυβέρνησης όταν αυτή η τελευταία τα θαλασσώνει. Υπάρχει για να διατυπώνει εναλλακτικές λύσεις όταν η κυβέρνηση οδηγεί σε αδιέξοδο», συνέχισε ο κ. Σαμαράς και πρόσθεσε: «Διαφωνήσαμε με την κυβερνητική πολιτική από πέρσι. Προειδοποιήσαμε για την αποτυχία της. Και τώρα που αποδείχθηκε ότι η κριτική μας ήταν σωστή, τώρα που ομολογούν την αποτυχία αυτή όλο και περισσότεροι, τώρα θα πούμε «ναι» στην συνέχιση ενός λάθους; Έχω υποχρέωση, ως αντιπολίτευση, να συναινώ στο λάθος;Από πού κι ως πού;»
Ενώ κάποιοι ψάχνουν αλλού για «συναίνεση», αυτή υπάρχει μπροστά τους, συνέχισε ο πρόεδρος της ΝΔ εξηγώντας ότι “υπάρχει αυτή τη στιγμή βάση για εθνική συναίνεση” στα εξής:
Πρώτον, η δημοσιονομική προσαρμογή, να μηδενιστεί το έλλειμμα, να ελεγχθεί το χρέος, να αναβαθμιστεί η ανταγωνιστικότητα της Ελληνικής Οικονομίας, στόχοι στους οποίους όλου συμφωνούμε!
Δεύτερον, για να γίνει αυτό πρέπει να αλλάξουν οι όροι. Χρειάζεται επαναδιαπραγμάτευση του Μνημονίου. Κι αυτό θα εκτονώσει τις κοινωνικές εντάσεις μέσα στην Ελλάδα. Γιατί αν εκραγεί η Ελλάδα, δεν θα χάσουν μόνο οι Έλληνες. Θα χάσουν και δανειστές τους.
Συνολική επανεκκίνηση
Το συγκριτικό πλεονέκτημα της Πρότασής του Ζαππείου 2 για Επανεκκίνηση βρίσκεται στα τρία «κλειδιά» που χρησιμοποιεί, συνέχισε ο κ. Σαμαράς:
Πρώτον, με συνδυασμό μείωσης φορολογικών συντελεστών και μέτρων τόνωσης της Οικονομίας μηδενικού κόστους, επιτυγχάνει Ανάκαμψη.
Δεύτερον, με συνδυασμό Ανάκαμψης και άμεσης μείωσης της δημόσιας σπατάλης, μειώνει το έλλειμμα.
Τρίτον, με συνδυασμό άμεσης μείωσης του ελλείμματος και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, ελέγχει το χρέος κι αρχίζει την αποκλιμάκωσή του.
Γι αυτό η πρόταση της ΝΔ χάνεται ολόκληρη, αν δεν υιοθετηθεί ολόκληρη, αν δεν υπάρξει συνολικά η Επανεκκίνηση με το δημιουργικό σοκ.
Πως θα γίνουν όλα αυτά χωρίς τη μείωση των φόρων, για παράδειγμα; Πώς μπορεί κάποιος να δεχθεί «μερικές ιδέες» μας και να απορρίψει τη μείωση των φορολογικών συντελεστών; Ποιος θα επενδύσει, αν δεν πέσουν οι φορολογικοί συντελεστές; Πως θα αντέξουμε τον ανταγωνισμό γειτονικών χωρών που έχουν πολύ χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές; Πώς θα κρατήσουμε ελληνικές επιχειρήσεις, να μη φύγουν να πάνε δίπλα, αν δεν μειώσουμε δραστικά τους φορολογικούς συντελεστές;
Όμως αυτό η κυβέρνηση δεν το δέχεται. Δέχεται, λέει, «κάποια άλλα». Τι να τα κάνουμε τα «άλλα». Τα υπόλοιπα χωρίς αυτό δεν αθροίζουν πια…
Ασφαλώς, εμείς, όπως ορίζεται από τη Βουλή και από τη λογική, θα ψηφίσουμε στα επί μέρους σημεία εκεί που συμβαίνει να συμφωνούμε. Το κάναμε ήδη πέρσι. Αλλά δεν θα ψηφίσουμε στο σύνολο τη συνέχιση μιας συνταγής που είναι λάθος. Και δεν θα πάψουμε να την επικρίνουμε και να προειδοποιούμε ότι είναι αδιέξοδη.
Επαναδιαπραγμάτευση του Μνημονίου
Το Σχέδιο Επανεκκίνησης που προτείναμε έχει ένα επίσης κρίσιμο στοιχείο: Την επαναδιαπραγμάτευση του Μνημονίου.
Οφείλουμε να πούμε στους εταίρους μας το πολύ απλό: Εμείς θέλουμε πρώτοι, να πετύχουν οι στόχοι της δημοσιονομικής προσαρμογής. Να εξαλειφθεί το έλλειμμα το ταχύτερο δυνατό. Να ελεγχθεί το χρέος και να αρχίσει να μειώνεται.
Όλα τα βασικά που πρέπει να γίνουν – χτύπημα της δημόσιας σπατάλης, χτύπημα της εκτεταμένης φοροδιαφυγής, αποκρατικοποιήσεις και αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας – εμείς θέλουμε να τα κάνουμε άμεσα. Αλλά με άλλο τρόπο. Γιατί αυτό που σήμερα γίνεται δεν αποδίδει.
Επί πλέον θα τα κάνουμε διασφαλίζοντας και την κοινωνική συνοχή. Πρέπει να αποτραπούν οι κοινωνικές εκρήξεις.
Δεν ζητάμε «χάρες». Απλώς ζητάμε την Επανεκκίνηση, δηλαδή να πάρει μπρος η Ελληνική Οικονομία, ώστε να μπορέσουν να γίνουν όλα τα άλλα.
Ζητούμε αλλαγή συνταγής! Προφανώς, όχι αλλαγή στόχων.
Αυτά θα διαπραγματευθώ!
Πόσο ρεαλιστικά είναι; Απολύτως ρεαλιστικά!
Είναι σχεδόν ταυτόσημα με όσα ήδη συμφωνήθηκαν με άλλες χώρες που είχαν αντίστοιχα προβλήματα με τα δικά μας. Με την Πορτογαλία και την Ιρλανδία.
Το Μνημόνιο της Ιρλανδίας κράτησε φορολογικούς συντελεστές κερδών 12,5%. Εμείς ζητάμε φόρο στα κέρδη 15%.
Το Μνημόνιο της Πορτογαλίας παγώνει τις συντάξεις ως τα 1500 ευρώ. Εμείς ζητάμε να αποκατασταθούν οι συντάξεις των 700 ευρώ.
Ζητάμε όρους μετριοπαθείς σε σχέση με αυτά που διαπραγματεύθηκαν και κέρδισαν άλλες χώρες στα δικά τους Μνημόνιο. Αυτά θα τα κερδίσουμε κι εμείς.
Εμείς πρώτοι θέλουμε να αποφύγει η χώρα μας τη χρεοκοπία.
Η πολιτική που σήμερα ακολουθείται, όμως, μας οδηγεί στη χρεοκοπία.
Εμείς πρώτοι θέλουμε να καταφέρουμε να βγει η Ελλάδα στις αγορές μιαν ώρα αρχύτερα.
Η πολιτική που σήμερα ακολουθείται, όμως, απομακρύνει αυτή την προοπτική όλο και περισσότερο.
Εμείς θα κάνουμε αυτό που πρέπει να κάνουμε.
Αλλά, στήριξη στο λάθος – αυτό που αποδείχθηκε ότι είναι λάθος κι αυτό που όλοι, κατά βάθος, ξέρουν ότι είναι λάθος – δεν πρόκειται να δώσουμε.
Θα διορθώσουμε το λάθος!
Θα διορθώσουμε τα λάθη όλων των περασμένων δεκαετιών, όταν το κράτος μοίραζε δανεικά και ψευδαισθήσεις ευημερίας.
Θα διορθώσουμε και τη λάθος συνταγή που επιβλήθηκε τον τελευταίο χρόνο.
Θα ανορθώσουμε την Οικονομία μας…
Μπορούμε!
Από ..... Antinews
Αναγκαία η συμφωνία της κοινωνίας και η συναίνεση
Αναρτήθηκε από.....energoipoliteskv.blogspot.com
Δηλώσεις Ευ. Βενιζέλου από τη Βουλή για «εθνική κινητοποίηση»
«Δεν χρειάζονται έξωθεν άκομψες υποδείξεις για να κατανοήσουμε το αυτονόητο: ότι χρειάζεται ενότητα, υπευθυνότητα, συναίνεση», τόνισε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευ. Βενιζέλος με αιχμή την συζήτηση που για τη συναίνεση των πολιτικών δυνάμεων, κατά την τοποθέτησή του επί του νομοσχεδίου για τις δημόσιες συμβάσεις έργων, υπηρεσιών και προμηθειών, το οποίο εγκρίθηκε και στα άρθρα του κατά πλειοψηφία από την αρμόδια Επιτροπή.
Όπως συμπλήρωσε ο κ. Βενιζέλος «Μακάρι να αρκούσε η πολιτική συναίνεση και η συνεννόηση των πολιτικών κομμάτων. Δυστυχώς. Ποιός μας λέει ότι συμφωνία των κομμάτων σημαίνει και συμφωνία της κοινωνίας όταν έχουμε μια τέτοια κρίση αντιπροσωπευτικότητας και νομιμοποίησης; Χρειαζόμαστε και τη συμφωνία και της κοινωνίας, της αγοράς, των παραγωγικών δυνάμεων, της κοινωνίας των πολιτών, της Δικαιοσύνης. Συμφωνία σε κλαδικό και τοπικό επίπεδο. Συμφωνία για τον ρόλο των τραπεζών. Χρειαζόμαστε μια εθνική κινητοποίηση, μια πανστρατιά».
Όπως συμπλήρωσε ο κ. Βενιζέλος «Μακάρι να αρκούσε η πολιτική συναίνεση και η συνεννόηση των πολιτικών κομμάτων. Δυστυχώς. Ποιός μας λέει ότι συμφωνία των κομμάτων σημαίνει και συμφωνία της κοινωνίας όταν έχουμε μια τέτοια κρίση αντιπροσωπευτικότητας και νομιμοποίησης; Χρειαζόμαστε και τη συμφωνία και της κοινωνίας, της αγοράς, των παραγωγικών δυνάμεων, της κοινωνίας των πολιτών, της Δικαιοσύνης. Συμφωνία σε κλαδικό και τοπικό επίπεδο. Συμφωνία για τον ρόλο των τραπεζών. Χρειαζόμαστε μια εθνική κινητοποίηση, μια πανστρατιά».
Από...... Newsbeast.gr
ΥΠΕΣ: ΕΚΤΟΣ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ ΣΤΕΝΟ ΔΗΜΟΣΙΟ, ΔΗΜΟΙ, ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com
«Δεν υπάρχει θέμα απολύσεων στο στενό δημόσιο τομέα, ούτε στους δήμους και τις δημοτικές
επιχειρήσεις», διευκρίνιζαν στην aftodioikisi.gr πηγές του υπουργείου Εσωτερικών μετά το θέμα που δημιουργήθηκε με τις δηλώσεις* του υπουργού Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου στο συνέδριο του «Economist». Οι ίδιες πηγές πρόσθεταν ότι ο κ. Παπακωνσταντίνου δεν είπε τίποτε διαφορετικό από όσα έχει πει ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης, υπενθυμίζοντας προχθεσινή του συνέντευξη στην οποία είχε υποστηρίξει ότι όσοι μετατάσσονται από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα (ΔΕΚΟ) στο στενό δημόσιο τομέα θα περνούν από διαδικασία αξιολόγησης μέσω ΑΣΕΠ και -εφόσον δεν κριθούν επαρκείς- θα απολύονται.
Παράλληλα, διευκρίνιζαν ότι όταν ο υπουργός Εσωτερικών είπε την Τετάρτη στη Βουλή ότι δεν θα γίνουν απολύσεις εννοούσε προφανώς το στενό δημόσιο τομέα.
Όσον αφορά στη δοκιμαστική υπηρεσία των εργαζομένων που θα μετατάσσονται από τις ΔΕΚΟ στο στενό δημόσιο τομέα, καθώς θεωρούνται απολύσεις και νέες προσλήψεις, σύμφωνα με πληροφορίες, ναι μεν θα προβλεφθεί (οι νεοπροσλαμβανόμενοι στο Δημόσιο υποχρεούνται σε διετή δόκιμη υπηρεσία), αλλά αφενός μπορεί να μην είναι τριετής και αφετέρου μπορεί να μην ισχύσει για όλους, αλλά γι' αυτούς που έχουν λίγα χρόνια προϋπηρεσίας στο Δημόσιο.
Καμία συζήτηση για τις δημοτικές επιχειρήσεις
Σύμφωνα με πληροφορίες, ειδικά για τους εργαζομένους των δημοτικών επιχειρήσεων που θα μπορούσε να πει κάποιος ότι δεν ανήκουν στο στενό δημόσιο τομέα, ουδέποτε έχει τεθεί απολύσεων μέσω μετατάξεων, καθώς:
- Αφενός, η περίπτωσή τους είναι εντελώς διαφορετική από αυτές των Δημόσιων Επιχειρήσεων Κοινής Οφέλειας (ΔΕΚΟ), με την έννοια ότι οι αρμοδιότητες τους μεταφέρονται στους δήμους όπου και μετατάσσονται οι υπάλληλοι, ενώ αντιθέτως στις υπό κατάργηση ή συγχώνευση ΔΕΚΟ το αντικείμενο των εργασιών τους είτε συρρικνώνεται είτε παύει να υφίσταται
- Αφετέρου, οι εκπρόσωποι της τρόικας πάντα μιλούν με ιδιαίτερα θετικά λόγια για τον «Καλλικράτη» που μείωσε αιρετούς και συμβασιούχους κατά δεκάδες χιλιάδες και ουδέποτε έχουν θέσει στην ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών θέμα απολύσεων εργαζομένων αορίστου χρόνου στις δημοτικές επιχειρήσεις.
«Ακριβές» απολύσεις, εθελούσια
Να σημειωθεί ότι στη Βασιλίσσης Σοφίας θεωρούν ότι αν συνεχιστεί ο περσινός και ο φετινός ρυθμός αποχωρήσεων από το Δημόσιο (το 2011 53.000 εργαζόμενοι και το 2011 υπολογίζεται ότι θα φτάσουν του 55.000) και με την αναλογία με τις προσλήψεις να έχει διαμορφωθεί πλέον στο 1 προς 10, ο στόχος για μείωση του μισθολογικού κόστους την τετραετία 2010-2013 από 23 σε 16 δισ. ευρώ θα επιτευχθεί, ακόμη κι αν δεν υπάρξει καμία απόλυση ή πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου.
Τόσο δε η επιλογή των απολύσεων όσο και αυτή της εθελούσιας εξόδου, αν και θα μειώσουν το μισθολογικό κόστος μεσο-μακροπρόθεσμα, είναι «ακριβές» βραχυπρόθεσμα, καθώς απαιτούνται κονδύλια για τις αποζημιώσεις και τα κίνητρα αντίστοιχα. Κονδύλια που οπωσδήποτε είναι δύσκολα να βρεθούν σε περίοδο «ισχνών αγελάδων».
*Εδώ
«Δεν υπάρχει θέμα απολύσεων στο στενό δημόσιο τομέα, ούτε στους δήμους και τις δημοτικές
επιχειρήσεις», διευκρίνιζαν στην aftodioikisi.gr πηγές του υπουργείου Εσωτερικών μετά το θέμα που δημιουργήθηκε με τις δηλώσεις* του υπουργού Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου στο συνέδριο του «Economist». Οι ίδιες πηγές πρόσθεταν ότι ο κ. Παπακωνσταντίνου δεν είπε τίποτε διαφορετικό από όσα έχει πει ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης, υπενθυμίζοντας προχθεσινή του συνέντευξη στην οποία είχε υποστηρίξει ότι όσοι μετατάσσονται από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα (ΔΕΚΟ) στο στενό δημόσιο τομέα θα περνούν από διαδικασία αξιολόγησης μέσω ΑΣΕΠ και -εφόσον δεν κριθούν επαρκείς- θα απολύονται.
Παράλληλα, διευκρίνιζαν ότι όταν ο υπουργός Εσωτερικών είπε την Τετάρτη στη Βουλή ότι δεν θα γίνουν απολύσεις εννοούσε προφανώς το στενό δημόσιο τομέα.
Όσον αφορά στη δοκιμαστική υπηρεσία των εργαζομένων που θα μετατάσσονται από τις ΔΕΚΟ στο στενό δημόσιο τομέα, καθώς θεωρούνται απολύσεις και νέες προσλήψεις, σύμφωνα με πληροφορίες, ναι μεν θα προβλεφθεί (οι νεοπροσλαμβανόμενοι στο Δημόσιο υποχρεούνται σε διετή δόκιμη υπηρεσία), αλλά αφενός μπορεί να μην είναι τριετής και αφετέρου μπορεί να μην ισχύσει για όλους, αλλά γι' αυτούς που έχουν λίγα χρόνια προϋπηρεσίας στο Δημόσιο.
Καμία συζήτηση για τις δημοτικές επιχειρήσεις
Σύμφωνα με πληροφορίες, ειδικά για τους εργαζομένους των δημοτικών επιχειρήσεων που θα μπορούσε να πει κάποιος ότι δεν ανήκουν στο στενό δημόσιο τομέα, ουδέποτε έχει τεθεί απολύσεων μέσω μετατάξεων, καθώς:
- Αφενός, η περίπτωσή τους είναι εντελώς διαφορετική από αυτές των Δημόσιων Επιχειρήσεων Κοινής Οφέλειας (ΔΕΚΟ), με την έννοια ότι οι αρμοδιότητες τους μεταφέρονται στους δήμους όπου και μετατάσσονται οι υπάλληλοι, ενώ αντιθέτως στις υπό κατάργηση ή συγχώνευση ΔΕΚΟ το αντικείμενο των εργασιών τους είτε συρρικνώνεται είτε παύει να υφίσταται
- Αφετέρου, οι εκπρόσωποι της τρόικας πάντα μιλούν με ιδιαίτερα θετικά λόγια για τον «Καλλικράτη» που μείωσε αιρετούς και συμβασιούχους κατά δεκάδες χιλιάδες και ουδέποτε έχουν θέσει στην ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών θέμα απολύσεων εργαζομένων αορίστου χρόνου στις δημοτικές επιχειρήσεις.
«Ακριβές» απολύσεις, εθελούσια
Να σημειωθεί ότι στη Βασιλίσσης Σοφίας θεωρούν ότι αν συνεχιστεί ο περσινός και ο φετινός ρυθμός αποχωρήσεων από το Δημόσιο (το 2011 53.000 εργαζόμενοι και το 2011 υπολογίζεται ότι θα φτάσουν του 55.000) και με την αναλογία με τις προσλήψεις να έχει διαμορφωθεί πλέον στο 1 προς 10, ο στόχος για μείωση του μισθολογικού κόστους την τετραετία 2010-2013 από 23 σε 16 δισ. ευρώ θα επιτευχθεί, ακόμη κι αν δεν υπάρξει καμία απόλυση ή πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου.
Τόσο δε η επιλογή των απολύσεων όσο και αυτή της εθελούσιας εξόδου, αν και θα μειώσουν το μισθολογικό κόστος μεσο-μακροπρόθεσμα, είναι «ακριβές» βραχυπρόθεσμα, καθώς απαιτούνται κονδύλια για τις αποζημιώσεις και τα κίνητρα αντίστοιχα. Κονδύλια που οπωσδήποτε είναι δύσκολα να βρεθούν σε περίοδο «ισχνών αγελάδων».
*Εδώ
Τετάρτη 18 Μαΐου 2011
Βλέποντας και... χάνοντας;
Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com
Από τον ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΝΟΥΣΗ
Από τον ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΝΟΥΣΗ
Ενοχοι και συνένοχοι, πάσχοντες και συμπάσχοντες, εμπαθείς και απαθείς, demi-ψεύτες και demi-ειλικρινείς έχουν γίνει ένα κουβάρι. Χάσαμε -εκτός από το μέτρο- και κάθε αίσθηση επιπτώσεων των μέτρων.
Ο αποδώ κόσμος για τον αποκεί
είναι ανύπαρκτος.
Ο αποκεί κόσμος για τον αποδώ
είναι αδύνατος
Βασ. Μαραγκός, Το προσωπείο του χρόνου
Ενοχοι και συνένοχοι, πάσχοντες και συμπάσχοντες, εμπαθείς και απαθείς, demi-ψεύτες και demi-ειλικρινείς έχουν γίνει ένα κουβάρι. Χάσαμε -εκτός από το μέτρο- και κάθε αίσθηση επιπτώσεων των μέτρων.
Α-ΜΕΤΡΟ-ΕΠΕΙΑ πολιτικών της κατασκευασμένης αισιοδοξίας, μετρο-νόμοι χωρίς ορθή και δίκαιη αναλογία, τηλεοπτικές μετρο-αναλύσεις τρόμου και συμφοράς μάς έχουν οδηγήσει σε καθημερινές εμφύλιες συρράξεις μεταξύ των ηττημένων ή διαψευσμένων ομάδων. Οι νικητές και αποκλειστές εξακολουθούν να κάθονται στα μαλακά μαξιλαράκια τους και να παρακολουθούν τους «άθλιους μονομάχους» ν' αλληλοσπαράσσονται.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ είναι ένα σκληρό παιχνίδι αντοχών, που παίζεται, όμως, από όλους στο μέτρο και όχι τα μέτρα.
ΜΕΤΡΟ της Δημοκρατίας (εξακολουθεί να) είναι ο άνθρωπος-πολίτης. Οπλο του η ανεκτικότητα (αλλά όχι η ανοχή), η ηπιότητα (αλλά όχι ο ρίψασπις συμβιβασμός), το δικαίωμα στην ευτυχία (και όχι το μερτικό στη δυστυχία). Η αξία του δημοκρατικού πολιτεύματος «μετριέται» την ώρα της κρίσης.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ δεν είναι διήγηση ή αφήγημα, ούτε είναι ένα πολιτικο-αξιακό ακορντεόν, που ανοίγει και κλείνει κατά το δοκούν των ανθρώπων της εξουσίας.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ δεν ανταλλάσσει τους θεσμούς της με χρήμα, δεν απαλλάσσει τους επίορκους και δεν συναλλάσσεται με σκοτεινά κέντρα.
ΟΣΟΙ επικαλούνται τη Δημοκρατία για να προβαίνουν σε αντιδημοκρατικές ενέργειες σε βάρος της πλειονότητας του λαού (χωρίς οι ίδιοι να ρισκάρουν το ίδιο και τα ίδια), καθώς και όσοι έχουν ήδη ετοιμάσει τις βαλίτσες τους για να «την κάνουν» σε περίπτωση βύθισης του σκάφους πρέπει ν' ατιμωθούν από τώρα. Ας τους σώσουν οι έξω φίλοι τους. Οχι όμως οι Ελληνες.
ΕΜΕΙΣ δεν ζούμε με βάση το τι λένε ή τι πιστεύουν οι άλλοι, οι ξένοι για μας. Δικά μας τα λάθη, δικά μας και τα επιτεύγματα. Εμείς δίνουμε νόημα στην ουτοπία μας ή και στη δυστοπία μας. Δεν απολογούμαστε σε κάποιο Ανώτερο Δικαστήριο Τέλειων Οντων, αλλά στην Ιστορία μας και στο λαό μας.
ΕΙΧΑΜΕ ευκαιρίες να γίνουμε σαν τους άλλους, αλλά δεν γίναμε. Καλό-κακό, δεν είναι ώρα να το κρίνουμε.
ΟΥΤΕ η αυτοκολακεία βοηθάει ούτε η αυτοενοχοποίηση. Οι αλήθειες και οι πραγματικότητες πολλές...
ΑΥΤΗ τη στιγμή βιώνουμε την γκρίζα πλευρά τους. Δεν έχει όμως νόημα να μαυρίζουμε και την ψυχή μας. Δική μας η ζωή, δικό μας το όνειρο, δικό μας και το μέλλον.
ΥΓ.: Να μην έχουμε καμία εμπιστοσύνη σε αυτούς τους πολιτικούς, που σκέφτονται και χειρίζονται την Ελλάδα σαν ξένοι.
www.giannispanousis.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)