Αναρτήθηκε από.....
energoipoliteskv.blogspot.com
Αφήστε την Ελλάδα να χρεοκοπήσει! Αυτή είναι η συμβουλή που δίνει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ο Mark Gilbert, επικεφαλής του γραφείου του Bloomberg στο Λονδίνο...
«Η ελληνική χρεοκοπία είναι καλύτερη από τη διάσωση, δείχνει το μάθημα της Lehman», είναι ο τίτλος του άρθρου του που δημοσιεύεται στο Bloomberg.
Ο συντάκτης εξηγεί πως η θεωρία που κυκλοφορεί στις αγορές συγκρίνει την Ελλάδα με τη Lehman. Το γεγονός ότι οι αμερικανικές αρχές άφησαν τη Lehman να καταρρεύσει θεωρείται σήμερα ένα λάθος πολιτικής που ενέτεινε την οικονομική κρίση. Αντίστοιχα, πολλοί πιστεύουν ότι η ΕΕ έχει πάρει το μάθημά της από την υπόθεση της Lehman και δεν θα αφήσει κανένα μέλος της να χρεοκοπήσει.
Ο Gilbert διαφωνεί ακόμα και με τα βασικά της θεωρίας αυτής. Πιστεύει ότι η Fed θα έπρεπε να είχε αφήσει και τη Bear Stearns να χρεοκοπήσει. Έτσι, οι επιπτώσεις θα ήταν μικρότερες, ο ηθικός κίνδυνος θα είχε περιοριστεί και η Lehman πιθανότατα θα είχε επιβιώσει, έστω και μέσω της πώλησής της, όπως συνέβη με τη Merrill Lynch.
Το ίδιο, πιστεύει, ισχύει και στην περίπτωση της Ελλάδας. «Η όποια παρέμβαση της ΕΕ ή της ΕΚΤ για τη διάσωση του κράτους από τα οικονομικά προβλήματα που το ίδιο προκάλεσε, θα ήταν μία καταστροφή για το project του κοινού νομίσματος», λέει ο αρθρογράφος. Θα κινδύνευε να ενθαρρύνει τη δημοσιονομική ανευθυνότητα και άλλων χωρών.
«Η Ελλάδα χρωστά στους πιστωτές της περίπου 361 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της Bank for International Settlements, του Ιουνίου. Επομένως, μην απατάστε, η χρεοκοπία θα ήταν ένα τρομερό πράγμα. Οι επιπτώσεις μίας διάσωσης από τους ευρωπαίους εταίρους, όμως, θα ήταν πολύ χειρότερες», γράφει ο Gilbert.
Μάλιστα, ο δημοσιογράφος παρατηρεί ότι το σενάριο του για μια ελληνική χρεοκοπία δεν προεξοφλείται από τις αγορές ομολόγων. «Σε αυτές τις τιμές, οι επενδυτές δεν συνυπολογίζουν τη χρεοκοπία. Αυτό που δεν είναι σαφές, όμως, είναι εάν οι προσδοκίες τους για αποπληρωμή των χρεών στηρίζονται στην αισιοδοξία ότι η Ελλάδα θα μπαλώσει τα οικονομικά της, ή στις ελπίδες ότι κάποιες πιο βαθιές τσέπες θα συμβάλλουν εάν αυτό χρειαστεί. Όποιος περιμένει το τελευταίο, κατά πάσα πιθανότητα κάνει ένα λάθος που θα του κοστίσει», καταλήγει.
Από ....i-reportergr
Για μια Εναλλακτική Ενημέρωση Οικολογική - Για ένα ανοιχτό βήμα διαλόγου με τους Πολίτες των Καμένων Βούρλων. Γράψτε μας την άποψη σας, την καταγγελία σας, την διαφωνία σας. Δεχόμαστε τα πάντα, ακόμη και να μας καταγγείλετε και αποστείλατε στο e-mail: energoipoliteskv@gmail.com
Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου 2009
Τα εναλλακτικά κάλαντα...
Αναρτήθηκε από....energoipoliteskv.blogspot.com
Ένα σπάνιο ντοκουμέντο από την εμφάνιση του Νικόλα Άσιμου στην ταινία "Άλλος για τον Κορυδαλλό- Τα βαποράκια". Κάλαντα αφιερωμένα στους "άρχοντες"
Από .....ΚΕΝΤΡΙ
Ένα σπάνιο ντοκουμέντο από την εμφάνιση του Νικόλα Άσιμου στην ταινία "Άλλος για τον Κορυδαλλό- Τα βαποράκια". Κάλαντα αφιερωμένα στους "άρχοντες"
Από .....ΚΕΝΤΡΙ
Τα Κάλαντα και η ιστορία τους μέσα από τα βάθη των αιώνων
Αναρτήθηκε από......energoipoliteskv.blogspot.com
Ελᾶτε παιδιά να τραγ’δῆσ’τε!»
Του Δημήτρη Χίλιου (*)
Νικηφόρου Λύτρα «Τα κάλαντα»
Αλήθεια, ποιος δεν βγήκε, παιδί, τις γιορτές να τραγουδήσει τα κάλαντα; Ποιος δεν ξύπνησε πρωΐ –καμμιά φορά και νύχτα ακόμη, αξημέρωτα– ντυμένος με τόσα ρούχα που δεν έκλειναν τα χέρια στις μασχάλες, διπλωμένος στο κασκόλ και το σκουφί, να μην πήρε σβάρνα δρόμους και καλντερίμια!
Έστω για τις πόρτες τις συγγενικές και μόνο!.. Είναι κάποιος που να μην κοίταξε τη νοικοκυρά στα χέρια, μπας και μαντέψει το φιλοδώρημα, πριν το αρπάξει;
Ποιος δεν χάρηκε, ακόμα κι όταν δεν το είχε ανάγκη, το μικροποσό που μόνος είχε από τα κάλαντα μαζέψει, για να το εξαργυρώσει αμέσως κατάλληλα στο ψιλικατζίδικο της γειτονιάς ή του χωριού, άλλωστε τη γκρίνια στο σπίτι ποιος τη λογάριαζε!
Το μεταλλικό τριγωνάκι στα γαντοφορεμένα χέρια, κάποτε και το μικρό χάρτινο καράβι στην αγκαλιά, αυτιά και μύτες κατακόκκινα, ξυλιασμένα από την παγωνιά και...
Χριστού την θείαν γέννησιν
να ειπώ, να ειπώ στ΄ αρχοντικό σας.
Εν τω σπηλαίῳ τίκτεται
εν φά- εν φάτνῃ των αλόγων
ο Βασιλεύς των ουρανών
κι ο ποι- κι ο ποιητής των όλων...
Μέσα σε μια βδομάδα καινούργια έξοδος με την .........
ίδια ή άλλη παρέα —σαν μαλώναμε στην μοιρασιά με την προηγούμενη— και...
Αρχιμηνιά κι αρχιχρονιά
κι αρχή- κι αρχή καλός μας χρόνος...
Άγιος Βασίλης έρχεται,
από- από την Καισαρεία
συ ΄σαι αρχό- συ ΄σαι αρχόντισσα κυρία...
Σε πέντε μέρες, πρωΐ της πρωτάγιασης (παραμονή Θεοφανείων), δώστου ξανά–μανά από την αρχή...
Σήμερα τα φώτα και ο φωτισμός
τι χαρά μεγάλη ο αγιασμός.
Κάτω στον Ιορδάνη τον ποταμό
στέκετ΄ η κυρά μας η Παναγιά
και τον άϊ-Γιάννη περικαλεί...
Το τι σαρδάμ γίνονταν και το τι ανακάτωμα των στίχων με χίλιους δυο σολοικισμούς, δεν περιγράφονται. Καμμιά φορά από το στόμα των απτόητων καλαντιστών, δραπέτευαν κάλαντα εντελώς αγνώριστα.
Οι νοικοκυρές γελούσαν, άλλοι μάς δούλευαν ελαφρώς από δίπλα, απλώναμε το χέρι βιαστικά, παίρναμε ό,τι ήταν να πάρουμε, και δρόμο, κουτρουβαλώντας τα καλντερίμια και τσαλαβουτώντας μες στις λάσπες, μπας και προλάβουν άλλοι.
Καμμιά φορά καυγάς τρικούβερτος στη μοιρασιά, όμως οι ευχές σταθερές.
– Χρόνια πολλά!
– Χρόνια πολλά παιδιά, καλή πρόοδο!
– Και του χρόνου, να ΄στε καλά!... Να δώκουτε περισσότερα!...
Μα το ξεστόμιζαν χαμηλόφωνα τούτο το τελευταίο.
Καλήν ημέραν άρχοντες,
αν είναι ορισμός σας...
Εθιμικά τραγούδια του λαού, χαρακτηρίζουν τα λεξικά τα κάλαντα, που ψάλλονται από παιδιά, καμμιά φορά κι από ἐνηλίκους.
Κι είναι συνδεδεμένα με τις μεγάλες γιορτές του Δωδεκαημέρου. Τα Χριστούγεννα, την Πρωτοχρονιά και τα Θεοφάνεια.
Κυρίως εξιστορούν μυθοποιημένα τα ιστορικά γεγονότα των ημερών, αναφέρονται σε μια σειρά εθίμων και δοξασιών του λαού, όπως τα περί καλικατζάρων και άλλα, έχουν όμως και περιεχόμενο ευχητικό προς τον οικοδεσπότη, την κυρά, την οικογένεια, το σπίτι. Εύχονται υγεία, χαρά, καλή σοδειά, και το σπίτι να ΄ναι στέρεο και γερό, για να στεγάζει την ευτυχία και την προκοπή των κατοικούντων.
Είναι το μοναδικό έθιμο που διατηρείται ακόμη ακμαίο και ανθεί σε ολόκληρη την Ελλάδα, αστική και επαρχιακή. Σε αντίθεση με άλλα έθιμα του λαού μας, τοπικά ή γενικότερου χαρακτήρα που φθίνουν αργά μέχρι τελικής εξαφανίσεως, τα κάλαντα ως έθιμο διατηρούνται ζωντανότατο. Συναντώνται μάλιστα σε ολόκληρη την Ελλάδα, ηπειρωτική και νησιωτική, σε αμέτρητες παραλλαγές και αντιστοιχούν στον τοπικό κάθε περιοχής χαρακτήρα.
Φέρουν το όνομα από τις καλένδες του Ιανουαρίου της Ρωμαϊκής εποχής (πρωτοχρονιά). Από τον 2ο π.Χ. αιώνα η πρωτοχρονιά ξεκίνησε να γιορτάζεται τον Ιανουάριο, ενώ μέχρι τότε γιορταζόταν Μάρτιο.
Αργότερα, στο Βυζάντιο, τα κάλαντα διατηρήθησαν ως έθιμο και αφομοιώθησαν από τον Χριστιανισμό.
Η εκκλησία έχει τοποθετήσει στο χρονικό αυτό διάστημα όλες τις μεγάλες γιορτές προκειμένου να εκτοπίσει –κατά τα πρώτα χριστιανικά χρόνια– ειδωλολατρικές τελετές και γιορτές των ημερών εκείνων. Έτσι στη συνέχεια τα κάλαντα απέκτησαν μιαν επίφαση χριστιανική, την οποίαν βεβαίως διατηρούν μέχρι και σήμερα.
Εν τω σπηλαίῳ τίκτεται,
εν Βη- εν Βηθλεέμ τη πόλει...
Εκείνο που έμεινε αμετάβλητο από την αρχαιότητα, όσον αφορά το έθιμο, είναι το φιλοδώρημα. Σήμερα είναι χρηματικό ποσό κυρίως. Παλαιότερα όμως, ή και τώρα ακόμη στην επαρχία, η νοικοκυρά κέρναγε φαγώσιμα τους καλαντιστές. Γλυκά, πίττες, αμύγδαλα, καρύδια, ρόδια. Κάτι που να είναι ή να προέρχεται από καρπό της γης. Και τούτο για να συμβολίσει την αναμενόμενη καλή σοδειά, πράγμα που εύχεται ο καλαντιστής στον νοικοκύρη.
Για τούτο και το έθιμο χαρακτηρίζεται ευετηριακό (ευ+έτος).
Τα κάλαντα ως έθιμο είναι παλαιότερα κι από την ονομασία τους ακόμη. Κι αυτό φαίνεται από εκείνα του νέου χρόνου.
Πριν από χρόνια στην Ελλάδα οι καλαντιστές κρατούσαν χάρτινο ομοίωμα καραβιού –προσπάθειες επαναφοράς γίνονται σήμερα– και τούτο σε συσχετισμό με το πλοίο των Ανθεστηρίων της αρχαιότητας.
Το έθιμο του χριστουγεννιάτικου δένδρου με τη φάτνη, συνήθεια ξενόφερτη στην Ελλάδα, αναπτύχθηκε στις καθολικές χώρες της Δυτικής Ευρώπης και εκτός του ότι είναι αντιοικολογική, μικρή σχέση έχει με την ελληνική πραγματικότητα.
Το καράβι κατά την αρχαιότητα συμβόλιζε τον ερχομό του Διονύσου που ήταν εκτός των άλλων και Θεός της βλάστησης.
Ο Διόνυσος ήταν γιος του Δία και της Σεμέλης, αλλά επειδή η μητέρα του πέθανε πριν γεννηθεί το παιδί, τον πήρε ο Δίας, έμβρυο ακόμη, και τον έβαλε στον μηρό του να κυοφορηθεί, απ΄ όπου και γεννήθηκε.
Με τον συμβολισμό του καραβιού γινόταν επίκληση στον Διόνυσο για βλάστηση της γης, για καρποφορία και καλή σοδειά προς όφελος των καλλιεργητών. Είναι ακριβώς το ίδιο που εύχεται και η Εκκλησία σήμερα δεομένη «υπέρ ευκρασίας των καρπών της γης και καιρών ειρηνικών...»
Αλλο στοιχείο του εθίμου που επιβίωσε σε πολλά μέρη μέχρι τα νεότερα χρόνια είναι το να χτυπιούνται (ελαφρώς βέβαια) οι νοικοκυρές με χλωρά κλαδιά για να μεταδοθεί έτσι σε αυτές η φρεσκάδα, η ανθηρότητα και η καρποφορία των φυτών. Τούτο όμως το στοιχείο τοποθετεί την γέννηση του εθίμου σε εποχή προγενέστερη της αρχαίας Ελλάδας, γιατί η πίστη αυτή συναντάται ιστορικά σε πλήθος λαών και θεωρείται επιβίωση πρωτόγονων και πανάρχαιων δοξασιών που έφθασε μέχρι τις μέρες μας.
Όλος τούτος ο συμβολισμός των καλάντων φθάνει, έστω κι αν ο κόσμος αγνοεί τις λεπτομέρειες, μέχρι σήμερα. Τους συμβολισμούς των εθίμων συνήθως ο λαός απλά και μόνο τους διαισθάνεται, κανείς δεν του τα εξηγεί και κανείς δεν του τα αναλύει, παρά λειτουργεί άριστα το ένστικτο και το έθιμο τηρείται κατά γράμμα αιώνες τώρα...
Να γιατί, μικρούς, μας καλοδέχονταν όλοι! Να γιατί καμμιά νοικοκυρά ποτέ δεν διαμαρτυρήθηκε για τη λασπωμένη σκάλα, τα χτυπήματα στην πόρτα αξημέρωτα, τις φωνές και τα γέλια μέσα στα άγριο ξημέρωμα. Να γιατί εκεί κοντά στο μεσημέρι που, αποκαμωμένοι, σταματούσαμε το τρεχαλητό και το τραγούδι από πόρτα σε πόρτα κι από αυλές σε σοκάκια, είχαμε τις τσέπες γεμάτες...
Κάτι τέτοιες μέρες κατανυκτικές κι ευφρόσυνες, είναι τα κάλαντα στους δρόμους και οι βυζαντινοί ύμνοι στην εκκλησία που δίνουν το μέτρο της χαράς και της προσδοκίας. Γιατί τα κάλαντα εκτός από τραγούδια ευχετικά στον νοικοκύρη, είναι και ποιητικότατες αναγγελίες του μεγάλου μηνύματος. Η χαρά της γέννησης του Χριστού υφαίνεται με τη γλυκειά απαντοχή της υγείας, της χαράς, της ευτυχίας, της αφθονίας. Η έλευση του Θεανθρώπου συναρτάται με την καθημερινή ζωή και ο λαός πιστεύει πως η μαγεία των ημερών τον βοηθά να μαντέψει το μέλλον και το προδιαγράφει με τους οιωνούς άριστους.
Τη γλυκειά αυτή προσδοκία τραγουδούν τα παιδιά μέσα από τα κάλαντα, γι’ αυτό και είναι καλοδεχούμενα. Οι πόρτες ορθάνοιχτες για το απαραίτητο κέρασμα και τις ευχές. Κουλούρια, καρύδια, μήλο, πορτοκάλι, χάρτινο καράβι. Και το αστέρι σημάδι ελπίδας!
Τούτο το μήνυμα της χαράς και της ελπίδας φέρνουν τα κάλαντα. Η υγεία να είναι καλή, σαν τα ψηλά βουνά, τα αγαθά άφθονα, το σπίτι να είναι γερό, χαρές γεμάτο.
Σ΄ αυτό το σπίτι που ΄ρθαμε
πέτρα να μη ραγίσει
κι ο νοικοκύρης του σπιτιού
χίλια χρόνια να ζήσει...
Καμμιά φορά μπροστά στις πόρτες που δεν άνοιγαν, ακουγόταν κι η σκαμπρόζικη παραλλαγή, μα πάντα η διάθεση ήταν καλή –οι παιδικές ευχές πάντα συγκινούν– κι η χαρά περίσσευε.
Και του χρόνου παιδιά!...
Μέρες που είναι, στη μνήμη κλωθογυρίζουν παλιά διαβάσματα κι ανάμεσά τους το χριστουγεννιάτικο διήγημα «Ο Αμερικάνος» του αγίου της νεότερης ελληνικής γραμματολογίας, του γλυκύτατου κυρ΄ Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.
Αφού ο ξενιτεμένος με δόξα και τιμή παντρεύεται πια την καλή του, το Μελαχρώ της Κυρατσώς της Μιχάλαινας, που είκοσι χρόνια μαραζωμένη τον περίμενε στο νησί, η μάνα της που την παραμονή των Χριστουγέννων έδιωχνε τα παιδιά από την πόρτα, «όχι παιδάκια μ΄, τι να τραγ΄δήστε από μας; Έχουμ’ εμείς κανένανε; Καλή χρονίτσα να ΄χετε, κι ΄σύρτε αλλού να τραγ΄δήστε...»
Τώρα... Αλλά ας ακούσουμε τον ίδιο τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη έτσι όπως τον ακούγαμε στα παιδικά διαβάσματα να ψιθυρίζει δίπλα στο τζάκι τις πονεμένες ιστορίες των φτωχών και καταφρονεμένων κι ύστερα να ψάλλει γλυκά το «Η Παρθένος σήμερον τον υπερούσιον τίκτει...» κανοναρχώντας τον ρυθμό με το πόδι στα πάτωμα:
«...τῆ Κυριακῆ μετά τήν Χριστοῦ γέννησιν, ἐτελοῦντο ἐν πάσῃ χαρᾶ καί σεμνότητι οἱ γάμοι τοῦ Ἰωάννου Εὐσταθίου Μοθωνιοῦ μετά τῆς Μελαχροινῆς Μιχαήλ Κουμπουρτζή.
Ἡ θειά Κυρατσώ, μετά τόσα ἔτη, ἐφόρεσεν ἐπ΄ ὁλίγας στιγμάς τήν χρωματιστήν πολίτικην μανδήλαν, γιά νά ἀσπασθῆ τά στέφανα. Καί τήν παραμονήν τοῦ Ἁγίου Βασιλείου, τό ἐσπέρας, ἱσταμένη εἰς τόν ἐξωστην, ἠκούσθη φωνούσα πρός τούς διερχομένους ὁμίλους τῶν παίδων.
— ᾿Ελᾶτε, παιδιά, νά τραγ’δῆσ’τε!...
(*) Ο Δημήτρης Χίλιος είναι συγγραφέας και από τις εκδόσεις Πατάκη κυκλοφορούν τα μυθιστορήματά του «Με το σφύριγμα του τραίνου» & «Χάρτινα φιλιά».
Από ......... kafeneio
Ελᾶτε παιδιά να τραγ’δῆσ’τε!»
Του Δημήτρη Χίλιου (*)
Νικηφόρου Λύτρα «Τα κάλαντα»
Αλήθεια, ποιος δεν βγήκε, παιδί, τις γιορτές να τραγουδήσει τα κάλαντα; Ποιος δεν ξύπνησε πρωΐ –καμμιά φορά και νύχτα ακόμη, αξημέρωτα– ντυμένος με τόσα ρούχα που δεν έκλειναν τα χέρια στις μασχάλες, διπλωμένος στο κασκόλ και το σκουφί, να μην πήρε σβάρνα δρόμους και καλντερίμια!
Έστω για τις πόρτες τις συγγενικές και μόνο!.. Είναι κάποιος που να μην κοίταξε τη νοικοκυρά στα χέρια, μπας και μαντέψει το φιλοδώρημα, πριν το αρπάξει;
Ποιος δεν χάρηκε, ακόμα κι όταν δεν το είχε ανάγκη, το μικροποσό που μόνος είχε από τα κάλαντα μαζέψει, για να το εξαργυρώσει αμέσως κατάλληλα στο ψιλικατζίδικο της γειτονιάς ή του χωριού, άλλωστε τη γκρίνια στο σπίτι ποιος τη λογάριαζε!
Το μεταλλικό τριγωνάκι στα γαντοφορεμένα χέρια, κάποτε και το μικρό χάρτινο καράβι στην αγκαλιά, αυτιά και μύτες κατακόκκινα, ξυλιασμένα από την παγωνιά και...
Χριστού την θείαν γέννησιν
να ειπώ, να ειπώ στ΄ αρχοντικό σας.
Εν τω σπηλαίῳ τίκτεται
εν φά- εν φάτνῃ των αλόγων
ο Βασιλεύς των ουρανών
κι ο ποι- κι ο ποιητής των όλων...
Μέσα σε μια βδομάδα καινούργια έξοδος με την .........
ίδια ή άλλη παρέα —σαν μαλώναμε στην μοιρασιά με την προηγούμενη— και...
Αρχιμηνιά κι αρχιχρονιά
κι αρχή- κι αρχή καλός μας χρόνος...
Άγιος Βασίλης έρχεται,
από- από την Καισαρεία
συ ΄σαι αρχό- συ ΄σαι αρχόντισσα κυρία...
Σε πέντε μέρες, πρωΐ της πρωτάγιασης (παραμονή Θεοφανείων), δώστου ξανά–μανά από την αρχή...
Σήμερα τα φώτα και ο φωτισμός
τι χαρά μεγάλη ο αγιασμός.
Κάτω στον Ιορδάνη τον ποταμό
στέκετ΄ η κυρά μας η Παναγιά
και τον άϊ-Γιάννη περικαλεί...
Το τι σαρδάμ γίνονταν και το τι ανακάτωμα των στίχων με χίλιους δυο σολοικισμούς, δεν περιγράφονται. Καμμιά φορά από το στόμα των απτόητων καλαντιστών, δραπέτευαν κάλαντα εντελώς αγνώριστα.
Οι νοικοκυρές γελούσαν, άλλοι μάς δούλευαν ελαφρώς από δίπλα, απλώναμε το χέρι βιαστικά, παίρναμε ό,τι ήταν να πάρουμε, και δρόμο, κουτρουβαλώντας τα καλντερίμια και τσαλαβουτώντας μες στις λάσπες, μπας και προλάβουν άλλοι.
Καμμιά φορά καυγάς τρικούβερτος στη μοιρασιά, όμως οι ευχές σταθερές.
– Χρόνια πολλά!
– Χρόνια πολλά παιδιά, καλή πρόοδο!
– Και του χρόνου, να ΄στε καλά!... Να δώκουτε περισσότερα!...
Μα το ξεστόμιζαν χαμηλόφωνα τούτο το τελευταίο.
Καλήν ημέραν άρχοντες,
αν είναι ορισμός σας...
Εθιμικά τραγούδια του λαού, χαρακτηρίζουν τα λεξικά τα κάλαντα, που ψάλλονται από παιδιά, καμμιά φορά κι από ἐνηλίκους.
Κι είναι συνδεδεμένα με τις μεγάλες γιορτές του Δωδεκαημέρου. Τα Χριστούγεννα, την Πρωτοχρονιά και τα Θεοφάνεια.
Κυρίως εξιστορούν μυθοποιημένα τα ιστορικά γεγονότα των ημερών, αναφέρονται σε μια σειρά εθίμων και δοξασιών του λαού, όπως τα περί καλικατζάρων και άλλα, έχουν όμως και περιεχόμενο ευχητικό προς τον οικοδεσπότη, την κυρά, την οικογένεια, το σπίτι. Εύχονται υγεία, χαρά, καλή σοδειά, και το σπίτι να ΄ναι στέρεο και γερό, για να στεγάζει την ευτυχία και την προκοπή των κατοικούντων.
Είναι το μοναδικό έθιμο που διατηρείται ακόμη ακμαίο και ανθεί σε ολόκληρη την Ελλάδα, αστική και επαρχιακή. Σε αντίθεση με άλλα έθιμα του λαού μας, τοπικά ή γενικότερου χαρακτήρα που φθίνουν αργά μέχρι τελικής εξαφανίσεως, τα κάλαντα ως έθιμο διατηρούνται ζωντανότατο. Συναντώνται μάλιστα σε ολόκληρη την Ελλάδα, ηπειρωτική και νησιωτική, σε αμέτρητες παραλλαγές και αντιστοιχούν στον τοπικό κάθε περιοχής χαρακτήρα.
Φέρουν το όνομα από τις καλένδες του Ιανουαρίου της Ρωμαϊκής εποχής (πρωτοχρονιά). Από τον 2ο π.Χ. αιώνα η πρωτοχρονιά ξεκίνησε να γιορτάζεται τον Ιανουάριο, ενώ μέχρι τότε γιορταζόταν Μάρτιο.
Αργότερα, στο Βυζάντιο, τα κάλαντα διατηρήθησαν ως έθιμο και αφομοιώθησαν από τον Χριστιανισμό.
Η εκκλησία έχει τοποθετήσει στο χρονικό αυτό διάστημα όλες τις μεγάλες γιορτές προκειμένου να εκτοπίσει –κατά τα πρώτα χριστιανικά χρόνια– ειδωλολατρικές τελετές και γιορτές των ημερών εκείνων. Έτσι στη συνέχεια τα κάλαντα απέκτησαν μιαν επίφαση χριστιανική, την οποίαν βεβαίως διατηρούν μέχρι και σήμερα.
Εν τω σπηλαίῳ τίκτεται,
εν Βη- εν Βηθλεέμ τη πόλει...
Εκείνο που έμεινε αμετάβλητο από την αρχαιότητα, όσον αφορά το έθιμο, είναι το φιλοδώρημα. Σήμερα είναι χρηματικό ποσό κυρίως. Παλαιότερα όμως, ή και τώρα ακόμη στην επαρχία, η νοικοκυρά κέρναγε φαγώσιμα τους καλαντιστές. Γλυκά, πίττες, αμύγδαλα, καρύδια, ρόδια. Κάτι που να είναι ή να προέρχεται από καρπό της γης. Και τούτο για να συμβολίσει την αναμενόμενη καλή σοδειά, πράγμα που εύχεται ο καλαντιστής στον νοικοκύρη.
Για τούτο και το έθιμο χαρακτηρίζεται ευετηριακό (ευ+έτος).
Τα κάλαντα ως έθιμο είναι παλαιότερα κι από την ονομασία τους ακόμη. Κι αυτό φαίνεται από εκείνα του νέου χρόνου.
Πριν από χρόνια στην Ελλάδα οι καλαντιστές κρατούσαν χάρτινο ομοίωμα καραβιού –προσπάθειες επαναφοράς γίνονται σήμερα– και τούτο σε συσχετισμό με το πλοίο των Ανθεστηρίων της αρχαιότητας.
Το έθιμο του χριστουγεννιάτικου δένδρου με τη φάτνη, συνήθεια ξενόφερτη στην Ελλάδα, αναπτύχθηκε στις καθολικές χώρες της Δυτικής Ευρώπης και εκτός του ότι είναι αντιοικολογική, μικρή σχέση έχει με την ελληνική πραγματικότητα.
Το καράβι κατά την αρχαιότητα συμβόλιζε τον ερχομό του Διονύσου που ήταν εκτός των άλλων και Θεός της βλάστησης.
Ο Διόνυσος ήταν γιος του Δία και της Σεμέλης, αλλά επειδή η μητέρα του πέθανε πριν γεννηθεί το παιδί, τον πήρε ο Δίας, έμβρυο ακόμη, και τον έβαλε στον μηρό του να κυοφορηθεί, απ΄ όπου και γεννήθηκε.
Με τον συμβολισμό του καραβιού γινόταν επίκληση στον Διόνυσο για βλάστηση της γης, για καρποφορία και καλή σοδειά προς όφελος των καλλιεργητών. Είναι ακριβώς το ίδιο που εύχεται και η Εκκλησία σήμερα δεομένη «υπέρ ευκρασίας των καρπών της γης και καιρών ειρηνικών...»
Αλλο στοιχείο του εθίμου που επιβίωσε σε πολλά μέρη μέχρι τα νεότερα χρόνια είναι το να χτυπιούνται (ελαφρώς βέβαια) οι νοικοκυρές με χλωρά κλαδιά για να μεταδοθεί έτσι σε αυτές η φρεσκάδα, η ανθηρότητα και η καρποφορία των φυτών. Τούτο όμως το στοιχείο τοποθετεί την γέννηση του εθίμου σε εποχή προγενέστερη της αρχαίας Ελλάδας, γιατί η πίστη αυτή συναντάται ιστορικά σε πλήθος λαών και θεωρείται επιβίωση πρωτόγονων και πανάρχαιων δοξασιών που έφθασε μέχρι τις μέρες μας.
Όλος τούτος ο συμβολισμός των καλάντων φθάνει, έστω κι αν ο κόσμος αγνοεί τις λεπτομέρειες, μέχρι σήμερα. Τους συμβολισμούς των εθίμων συνήθως ο λαός απλά και μόνο τους διαισθάνεται, κανείς δεν του τα εξηγεί και κανείς δεν του τα αναλύει, παρά λειτουργεί άριστα το ένστικτο και το έθιμο τηρείται κατά γράμμα αιώνες τώρα...
Να γιατί, μικρούς, μας καλοδέχονταν όλοι! Να γιατί καμμιά νοικοκυρά ποτέ δεν διαμαρτυρήθηκε για τη λασπωμένη σκάλα, τα χτυπήματα στην πόρτα αξημέρωτα, τις φωνές και τα γέλια μέσα στα άγριο ξημέρωμα. Να γιατί εκεί κοντά στο μεσημέρι που, αποκαμωμένοι, σταματούσαμε το τρεχαλητό και το τραγούδι από πόρτα σε πόρτα κι από αυλές σε σοκάκια, είχαμε τις τσέπες γεμάτες...
Κάτι τέτοιες μέρες κατανυκτικές κι ευφρόσυνες, είναι τα κάλαντα στους δρόμους και οι βυζαντινοί ύμνοι στην εκκλησία που δίνουν το μέτρο της χαράς και της προσδοκίας. Γιατί τα κάλαντα εκτός από τραγούδια ευχετικά στον νοικοκύρη, είναι και ποιητικότατες αναγγελίες του μεγάλου μηνύματος. Η χαρά της γέννησης του Χριστού υφαίνεται με τη γλυκειά απαντοχή της υγείας, της χαράς, της ευτυχίας, της αφθονίας. Η έλευση του Θεανθρώπου συναρτάται με την καθημερινή ζωή και ο λαός πιστεύει πως η μαγεία των ημερών τον βοηθά να μαντέψει το μέλλον και το προδιαγράφει με τους οιωνούς άριστους.
Τη γλυκειά αυτή προσδοκία τραγουδούν τα παιδιά μέσα από τα κάλαντα, γι’ αυτό και είναι καλοδεχούμενα. Οι πόρτες ορθάνοιχτες για το απαραίτητο κέρασμα και τις ευχές. Κουλούρια, καρύδια, μήλο, πορτοκάλι, χάρτινο καράβι. Και το αστέρι σημάδι ελπίδας!
Τούτο το μήνυμα της χαράς και της ελπίδας φέρνουν τα κάλαντα. Η υγεία να είναι καλή, σαν τα ψηλά βουνά, τα αγαθά άφθονα, το σπίτι να είναι γερό, χαρές γεμάτο.
Σ΄ αυτό το σπίτι που ΄ρθαμε
πέτρα να μη ραγίσει
κι ο νοικοκύρης του σπιτιού
χίλια χρόνια να ζήσει...
Καμμιά φορά μπροστά στις πόρτες που δεν άνοιγαν, ακουγόταν κι η σκαμπρόζικη παραλλαγή, μα πάντα η διάθεση ήταν καλή –οι παιδικές ευχές πάντα συγκινούν– κι η χαρά περίσσευε.
Και του χρόνου παιδιά!...
Μέρες που είναι, στη μνήμη κλωθογυρίζουν παλιά διαβάσματα κι ανάμεσά τους το χριστουγεννιάτικο διήγημα «Ο Αμερικάνος» του αγίου της νεότερης ελληνικής γραμματολογίας, του γλυκύτατου κυρ΄ Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.
Αφού ο ξενιτεμένος με δόξα και τιμή παντρεύεται πια την καλή του, το Μελαχρώ της Κυρατσώς της Μιχάλαινας, που είκοσι χρόνια μαραζωμένη τον περίμενε στο νησί, η μάνα της που την παραμονή των Χριστουγέννων έδιωχνε τα παιδιά από την πόρτα, «όχι παιδάκια μ΄, τι να τραγ΄δήστε από μας; Έχουμ’ εμείς κανένανε; Καλή χρονίτσα να ΄χετε, κι ΄σύρτε αλλού να τραγ΄δήστε...»
Τώρα... Αλλά ας ακούσουμε τον ίδιο τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη έτσι όπως τον ακούγαμε στα παιδικά διαβάσματα να ψιθυρίζει δίπλα στο τζάκι τις πονεμένες ιστορίες των φτωχών και καταφρονεμένων κι ύστερα να ψάλλει γλυκά το «Η Παρθένος σήμερον τον υπερούσιον τίκτει...» κανοναρχώντας τον ρυθμό με το πόδι στα πάτωμα:
«...τῆ Κυριακῆ μετά τήν Χριστοῦ γέννησιν, ἐτελοῦντο ἐν πάσῃ χαρᾶ καί σεμνότητι οἱ γάμοι τοῦ Ἰωάννου Εὐσταθίου Μοθωνιοῦ μετά τῆς Μελαχροινῆς Μιχαήλ Κουμπουρτζή.
Ἡ θειά Κυρατσώ, μετά τόσα ἔτη, ἐφόρεσεν ἐπ΄ ὁλίγας στιγμάς τήν χρωματιστήν πολίτικην μανδήλαν, γιά νά ἀσπασθῆ τά στέφανα. Καί τήν παραμονήν τοῦ Ἁγίου Βασιλείου, τό ἐσπέρας, ἱσταμένη εἰς τόν ἐξωστην, ἠκούσθη φωνούσα πρός τούς διερχομένους ὁμίλους τῶν παίδων.
— ᾿Ελᾶτε, παιδιά, νά τραγ’δῆσ’τε!...
(*) Ο Δημήτρης Χίλιος είναι συγγραφέας και από τις εκδόσεις Πατάκη κυκλοφορούν τα μυθιστορήματά του «Με το σφύριγμα του τραίνου» & «Χάρτινα φιλιά».
Από ......... kafeneio
Ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός...
Αναρτήθηκε από.....
energoipoliteskv.blogspot.com
Ολοκληρώθηκε μετά τα μεσάνυχτα της Τετάρτης η ψηφοφορία για τον προϋπολογισμό του 2010 από την Ολομέλεια της Βουλής. Ο προϋπολογισμός υπερψηφίστηκε με τις 160 ψήφους του ΠΑΣΟΚ υπέρ και τις 139 ψήφους των κομμάτων της αντιπολίτευσης κατά.
Από ......press-gr
energoipoliteskv.blogspot.com
Ολοκληρώθηκε μετά τα μεσάνυχτα της Τετάρτης η ψηφοφορία για τον προϋπολογισμό του 2010 από την Ολομέλεια της Βουλής. Ο προϋπολογισμός υπερψηφίστηκε με τις 160 ψήφους του ΠΑΣΟΚ υπέρ και τις 139 ψήφους των κομμάτων της αντιπολίτευσης κατά.
Από ......press-gr
Μήνυμα του Νομάρχη κ. Χειμάρα για τη Γιορτή των Χριστουγέννων
Αναρτήθηκε από.....
energoipoliteskv.blogspot.com
Ο Νομάρχης Φθιώτιδας κ. Αθανάσιος Χειμάρας με την ευκαιρία της Γιορτής των Χριστουγέννων, εξέδωσε το ακόλουθο μήνυμα [...]
«Με ευλάβεια και κατάνυξη, ανείπωτη χαρά και προσμονή, οι χριστιανοί της γης, τρέφουν το βλέμμα τους στη ταπεινή φάτνη της Βηθλεέμ και συνοδοιπορούν με τους μάγους της Ανατολής.
Γονατίζουν ταπεινά και ζητούν από το νεογέννητο Χριστό την πραγμάτωση του αγγελικού ύμνου…. «Επί Γης Ειρήνη εν Ανθρώποις Ευδοκία».
Το Θείο Βρέφος από τη φωτεινή φάτνη των αλόγων, λαμπρύνει τις καρδιές μας και φέρνει την αγάπη και την ελπίδα στον πολυτάραχο κόσμο μας.
Τούτες οι Άγιες Μέρες υπογραμμίζουν το χρέος όλων μας για την έμπρακτη απόδοση της ευαισθησίας μας απέναντι στις κοινωνικές τάξεις, που έχουν την ανάγκη της στήριξής μας.
Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Φθιώτιδας, συνεπής στις δεσμεύσεις της προς το φθιωτικό λαό, εργάστηκε και εργάζεται με υπευθυνότητα και διαφάνεια και επιτέλεσε ένα σημαντικότατο έργο, συνεισφέροντας στην επίλυση χρόνιων προβλημάτων του τόπου και στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων του Νομού μας.
Στήριξε με μεθοδικότητα και αποφασιστικότητα, μακριά από διαχωριστικές γραμμές, εκπτώσεις και σκοπιμότητες, τα συμφέροντα του φθιωτικού λαού. Με χαρά και ικανοποίηση προετοιμαζόμαστε για την υποδοχή μιας καινούργιας χρονιάς που θα συνεπιφέρει δημιουργική συνεργασία και αποτελεσματικότητα στις αποφάσεις μας.
Χρόνια πολλά, Καλές Γιορτές» .
Από ....Lamianews
energoipoliteskv.blogspot.com
Ο Νομάρχης Φθιώτιδας κ. Αθανάσιος Χειμάρας με την ευκαιρία της Γιορτής των Χριστουγέννων, εξέδωσε το ακόλουθο μήνυμα [...]
«Με ευλάβεια και κατάνυξη, ανείπωτη χαρά και προσμονή, οι χριστιανοί της γης, τρέφουν το βλέμμα τους στη ταπεινή φάτνη της Βηθλεέμ και συνοδοιπορούν με τους μάγους της Ανατολής.
Γονατίζουν ταπεινά και ζητούν από το νεογέννητο Χριστό την πραγμάτωση του αγγελικού ύμνου…. «Επί Γης Ειρήνη εν Ανθρώποις Ευδοκία».
Το Θείο Βρέφος από τη φωτεινή φάτνη των αλόγων, λαμπρύνει τις καρδιές μας και φέρνει την αγάπη και την ελπίδα στον πολυτάραχο κόσμο μας.
Τούτες οι Άγιες Μέρες υπογραμμίζουν το χρέος όλων μας για την έμπρακτη απόδοση της ευαισθησίας μας απέναντι στις κοινωνικές τάξεις, που έχουν την ανάγκη της στήριξής μας.
Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Φθιώτιδας, συνεπής στις δεσμεύσεις της προς το φθιωτικό λαό, εργάστηκε και εργάζεται με υπευθυνότητα και διαφάνεια και επιτέλεσε ένα σημαντικότατο έργο, συνεισφέροντας στην επίλυση χρόνιων προβλημάτων του τόπου και στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων του Νομού μας.
Στήριξε με μεθοδικότητα και αποφασιστικότητα, μακριά από διαχωριστικές γραμμές, εκπτώσεις και σκοπιμότητες, τα συμφέροντα του φθιωτικού λαού. Με χαρά και ικανοποίηση προετοιμαζόμαστε για την υποδοχή μιας καινούργιας χρονιάς που θα συνεπιφέρει δημιουργική συνεργασία και αποτελεσματικότητα στις αποφάσεις μας.
Χρόνια πολλά, Καλές Γιορτές» .
Από ....Lamianews
Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2009
Μετά από 6 μήνες απλήρωτοι που είναι οι εργαζόμενοι στο Βιολογικό Καμένων Βούρλων προχώρησαν σε επίσχεση εργασίας !!!
Ανύπαρκτός έως εξαφανισμένος από το Δήμο Καμένων Βούρλων ο Δήμαρχος κ. Αντωνίου
Από την εφημερίδα " Ημέρα "
Από την εφημερίδα " Ημέρα "
Να μεταφερθεί μια υπηρεσία του υπουργείου πολιτισμού από την Λαμία στα Καμένα Βούρλα
Αναρτήθηκε από......energoipoliteskv.blogspot.com
Ε Π Ι Σ Τ Ο Λ Η
Προς: Ενεργούς Πολίτες Καμένων Βούρλων
Δημήτρης Μακρυνίτσας Χημικός M.Sc.
Δημότης Καμένων Βούρλων
Σας αποστέλλω προς δημοσίευση μία πρόταση μου για μεταφορά μίας υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού από την Λαμία στην πόλη μου, τα Καμένα Βούρλα.
Στις 18 Δεκεμβρίου 2009 κατέθεσα πρόταση προς τους Βουλευτές του Νομού μας ώστε να υποστηρίξουν την πιθανότητα μεταφοράς μίας υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, της Υπηρεσίας Νεωτέρων Μνημείων από την Λαμία στα Καμένα Βούρλα. Ιδρύθηκε το 2003 με έδρα τη Λαμία και στεγάζεται προσωρινά στο Κάστρο Λαμίας (σε χώρο της ΙΔ’ ΕΠΚΑ). Έχει έναν υπάλληλο. Σύμφωνα με το ΦΕΚ προβλέπονται 15 οργανικές θέσεις, συν τους έκτακτους. Για την μεταφορά της είναι απαραίτητη μία υπουργική απόφαση.
Η Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Στερεάς Ελλάδας είναι Περιφερειακή Υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, σε επίπεδο Διεύθυνσης, έχει έδρα τη Λαμία και είναι αρμόδια για τους Νομούς Φθιώτιδας, Ευρυτανίας, Φωκίδας, Βοιωτίας και Ευβοίας.
Οι λόγοι που συνηγορούν στο να μεταφερθεί η υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων στα Καμένα Βούρλα είναι πολλοί και σοβαροί:
1. Ενίσχυση της αποκέντρωσης στον νομό μας όπου έχει δημιουργηθεί μία υδροκέφαλη πρωτεύουσα (Λαμία). Η αποκέντρωση των υπηρεσιών όπου είναι δυνατό, είναι θετική εξέλιξη για όλο το νομό. Η υπηρεσία είναι ανεξάρτητη και δεν υπάρχει κάποιος λόγος να βρίσκεται κοντά σε άλλες υπηρεσίες
2. Τα Καμένα Βούρλα αποτελούν κομβικό σημείο για εύκολη και γρήγορη πρόσβαση προς όλους τους νομούς ευθύνης της Υπηρεσίας, πολύ πιο κοντά προς Φωκίδα, Βοιωτία, Εύβοια από ότι η Λαμία, και φυσικά πιο κοντά και προς την Αθήνα.
3. Με απόφαση του το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων κήρυξε ως διατηρητέα τα τρία (3) κτήρια του ΕΟΤ στα Καμένα Βούρλα ΡΑΔΙΟΝ-ΘΡΟΝΙΟΝ-ΠΑΛΑΙΑ ΛΟΥΤΡΑ). Πρόκειται για τα σημαντικότερα κτήρια αυτής της εποχής πιθανότατα σε όλη την Στερεά Ελλάδα και ιδίως σαν αρχιτεκτονικό συγκρότημα, αλλά και την απαρχή, την ίδρυση της ίδιας της Λουτρόπολης. Άρα αποτελούν το ιδανικό φυσικό περιβάλλον για την δημιουργία της Υπηρεσίας Νεωτέρων Μνημείων στον χώρο αυτό. Τα κτίσματα του 1936 ιδιοκτησίας Ε.Ο.Τ. έχουν μεγάλους χώρους (πολύ πάνω από 1.000 τ.μ. το καθένα) ώστε να στεγάσουν άνετα την υπηρεσία, εφόσον αυτά ανακαινισθούν.
4. Στο θέμα της στέγασης, όπως και στη Λαμία θα αναγκαστεί η Υπηρεσία να νοικιάσει ένα χώρο για να στεγαστεί. Ο Δήμος Κ.Β. έχει συντάξει μελέτη για δημιουργία Μουσείου Ιαματικού Τουρισμού στα Παλαιά Λουτρά. Σε μερικά χρόνια, με την ολοκλήρωση του μουσείου ή ακόμα και την αναστύλωση κάποιου από τα κηρυγμένα Διατηρητέα ξενοδοχεία «Ράδιον», «Θρόνιον», θα μπορεί να στεγαστεί η υπηρεσία σε χώρο του Ελληνικού Δημοσίου, πράγμα που συνεπάγεται σημαντικό οικονομικό όφελος για το Υπουργείο Πολιτισμού.
6. Μία τέτοια απόφαση μεταφοράς της έδρας στα Καμένα Βούρλα θα επιτάχυνε τις διαδικασίες δημιουργίας μουσείου αλλά και την αναστύλωση των δύο ξενοδοχείων, δίνοντας λύση στο μέγα θέμα για την τοπική κοινωνία της εγκατάλειψης τόσο σπουδαίων και τόσο μεγάλων κτηρίων. Η ύπαρξη της υπηρεσίας στον χώρο των διατηρητέων θα βοηθούσε παράλληλα να διασωθεί οριστικά η πολιτιστική μας κληρονομιά και η ιστορική ταυτότητα της Λουτρόπολης.
7. Πολύ σημαντικό θέμα για την περιοχή θα ήταν και η απασχόληση προσωπικού μόνιμου αλλά και έκτακτου, αρκετών θέσεων, σε μία περιοχή που μαστίζεται από ανεργία.
8. Είναι πιστεύω μία χρυσή ευκαιρία σήμερα που ο αρμόδιος υπουργός Πολιτισμού κ. Γερουλάνος είναι και Υπουργός Τουρισμού (υπουργείο στο οποίο ανήκουν τα 3 διατηρητέα κτήρια) να συναινέσει σε μία τέτοια πρόταση, υπογράφοντας μία τροποποίηση της έδρας της υπηρεσίας.
Σύσσωμη η τοπική κοινωνία είναι έτοιμη να στηρίξει ένα τέτοιο αίτημα, να αγκαλιάσει αυτή την υπηρεσία, μια υπηρεσία που δεν θα πρόσθετε κάποιο όφελος στην έδρα του νομού που είναι ήδη γεμάτη υπηρεσίες, ενώ αντίθετα θα ήταν πολύ ωφέλιμη για τα Καμένα Βούρλα και την Λοκρίδα. Εύχομαι το σύνολο των Βουλευτών του νομού, να θέσει το αίτημα στον Υπουργό και να αλλάξει η έδρα της Υπηρεσίας.
Με εκτίμηση
Δημήτρης Μακρυνίτσας
Ε Π Ι Σ Τ Ο Λ Η
Προς: Ενεργούς Πολίτες Καμένων Βούρλων
Δημήτρης Μακρυνίτσας Χημικός M.Sc.
Δημότης Καμένων Βούρλων
Σας αποστέλλω προς δημοσίευση μία πρόταση μου για μεταφορά μίας υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού από την Λαμία στην πόλη μου, τα Καμένα Βούρλα.
Στις 18 Δεκεμβρίου 2009 κατέθεσα πρόταση προς τους Βουλευτές του Νομού μας ώστε να υποστηρίξουν την πιθανότητα μεταφοράς μίας υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, της Υπηρεσίας Νεωτέρων Μνημείων από την Λαμία στα Καμένα Βούρλα. Ιδρύθηκε το 2003 με έδρα τη Λαμία και στεγάζεται προσωρινά στο Κάστρο Λαμίας (σε χώρο της ΙΔ’ ΕΠΚΑ). Έχει έναν υπάλληλο. Σύμφωνα με το ΦΕΚ προβλέπονται 15 οργανικές θέσεις, συν τους έκτακτους. Για την μεταφορά της είναι απαραίτητη μία υπουργική απόφαση.
Η Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Στερεάς Ελλάδας είναι Περιφερειακή Υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, σε επίπεδο Διεύθυνσης, έχει έδρα τη Λαμία και είναι αρμόδια για τους Νομούς Φθιώτιδας, Ευρυτανίας, Φωκίδας, Βοιωτίας και Ευβοίας.
Οι λόγοι που συνηγορούν στο να μεταφερθεί η υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων στα Καμένα Βούρλα είναι πολλοί και σοβαροί:
1. Ενίσχυση της αποκέντρωσης στον νομό μας όπου έχει δημιουργηθεί μία υδροκέφαλη πρωτεύουσα (Λαμία). Η αποκέντρωση των υπηρεσιών όπου είναι δυνατό, είναι θετική εξέλιξη για όλο το νομό. Η υπηρεσία είναι ανεξάρτητη και δεν υπάρχει κάποιος λόγος να βρίσκεται κοντά σε άλλες υπηρεσίες
2. Τα Καμένα Βούρλα αποτελούν κομβικό σημείο για εύκολη και γρήγορη πρόσβαση προς όλους τους νομούς ευθύνης της Υπηρεσίας, πολύ πιο κοντά προς Φωκίδα, Βοιωτία, Εύβοια από ότι η Λαμία, και φυσικά πιο κοντά και προς την Αθήνα.
3. Με απόφαση του το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων κήρυξε ως διατηρητέα τα τρία (3) κτήρια του ΕΟΤ στα Καμένα Βούρλα ΡΑΔΙΟΝ-ΘΡΟΝΙΟΝ-ΠΑΛΑΙΑ ΛΟΥΤΡΑ). Πρόκειται για τα σημαντικότερα κτήρια αυτής της εποχής πιθανότατα σε όλη την Στερεά Ελλάδα και ιδίως σαν αρχιτεκτονικό συγκρότημα, αλλά και την απαρχή, την ίδρυση της ίδιας της Λουτρόπολης. Άρα αποτελούν το ιδανικό φυσικό περιβάλλον για την δημιουργία της Υπηρεσίας Νεωτέρων Μνημείων στον χώρο αυτό. Τα κτίσματα του 1936 ιδιοκτησίας Ε.Ο.Τ. έχουν μεγάλους χώρους (πολύ πάνω από 1.000 τ.μ. το καθένα) ώστε να στεγάσουν άνετα την υπηρεσία, εφόσον αυτά ανακαινισθούν.
4. Στο θέμα της στέγασης, όπως και στη Λαμία θα αναγκαστεί η Υπηρεσία να νοικιάσει ένα χώρο για να στεγαστεί. Ο Δήμος Κ.Β. έχει συντάξει μελέτη για δημιουργία Μουσείου Ιαματικού Τουρισμού στα Παλαιά Λουτρά. Σε μερικά χρόνια, με την ολοκλήρωση του μουσείου ή ακόμα και την αναστύλωση κάποιου από τα κηρυγμένα Διατηρητέα ξενοδοχεία «Ράδιον», «Θρόνιον», θα μπορεί να στεγαστεί η υπηρεσία σε χώρο του Ελληνικού Δημοσίου, πράγμα που συνεπάγεται σημαντικό οικονομικό όφελος για το Υπουργείο Πολιτισμού.
6. Μία τέτοια απόφαση μεταφοράς της έδρας στα Καμένα Βούρλα θα επιτάχυνε τις διαδικασίες δημιουργίας μουσείου αλλά και την αναστύλωση των δύο ξενοδοχείων, δίνοντας λύση στο μέγα θέμα για την τοπική κοινωνία της εγκατάλειψης τόσο σπουδαίων και τόσο μεγάλων κτηρίων. Η ύπαρξη της υπηρεσίας στον χώρο των διατηρητέων θα βοηθούσε παράλληλα να διασωθεί οριστικά η πολιτιστική μας κληρονομιά και η ιστορική ταυτότητα της Λουτρόπολης.
7. Πολύ σημαντικό θέμα για την περιοχή θα ήταν και η απασχόληση προσωπικού μόνιμου αλλά και έκτακτου, αρκετών θέσεων, σε μία περιοχή που μαστίζεται από ανεργία.
8. Είναι πιστεύω μία χρυσή ευκαιρία σήμερα που ο αρμόδιος υπουργός Πολιτισμού κ. Γερουλάνος είναι και Υπουργός Τουρισμού (υπουργείο στο οποίο ανήκουν τα 3 διατηρητέα κτήρια) να συναινέσει σε μία τέτοια πρόταση, υπογράφοντας μία τροποποίηση της έδρας της υπηρεσίας.
Σύσσωμη η τοπική κοινωνία είναι έτοιμη να στηρίξει ένα τέτοιο αίτημα, να αγκαλιάσει αυτή την υπηρεσία, μια υπηρεσία που δεν θα πρόσθετε κάποιο όφελος στην έδρα του νομού που είναι ήδη γεμάτη υπηρεσίες, ενώ αντίθετα θα ήταν πολύ ωφέλιμη για τα Καμένα Βούρλα και την Λοκρίδα. Εύχομαι το σύνολο των Βουλευτών του νομού, να θέσει το αίτημα στον Υπουργό και να αλλάξει η έδρα της Υπηρεσίας.
Με εκτίμηση
Δημήτρης Μακρυνίτσας
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ ΤΗΣ Ν.Δ. κ. ΧΡΗΣΤΟΥ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΗΣ ΝΕΤ «ΑΚΡΩΣ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΗΤΟ»
Αναρτήθηκε από.....
energoipoliteskv.blogspot.com
Αθήνα 23.12.2009
Ο Βουλευτής Φθιώτιδας της Ν.Δ. και Αναπληρωτής Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης της Οικονομίας, κ. Χρήστος Σταϊκούρας σε συνέντευξή του την Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2009 στο ραδιοφωνικό σταθμό της ΝΕΤ 105,8 στην εκπομπή «Άκρως Ραδιοφωνικό και Απόρρητο» στο δημοσιογράφο Π. Τσούτσια, δήλωσε, μεταξύ άλλων, τα εξής:
«Θα ασκήσουμε συνετή, συνεπή αλλά και δυναμική αντιπολίτευση.
Καταθέτουμε προτάσεις τόσο για τη λήψη άμεσων όσο και μεσομακροπρόθεσμων μέτρων.
Το ζητούμενο σήμερα είναι η λήψη, άμεσα, μόνιμων μέτρων στα πλαίσια ενός συγκροτημένου, συνεκτικού και ρεαλιστικού σχεδίου για την έξοδο από την κρίση.
Σε μεσομακροπρόθεσμο επίπεδο θα πρέπει να συνεχίσουμε και να επιταχύνουμε τις μεταρρυθμίσεις καθώς αυτό που δείχνει η διεθνής πρακτική είναι ότι η δημοσιονομική εξυγίανση δεν αρκεί για την επίτευξη υψηλής και διατηρήσιμης ανάπτυξης.»
Να ξυπνήσει η κοινωνία των πολιτών
Αναρτήθηκε από.....
energoipoliteskv.blogspot.com
Του Αλεξη Παπαχελα
Μια μεγάλη, κρίσιμη μάζα πολιτών υποφέρει συνθλιβόμενη ανάμεσα σε δύο πόλους. Από τη μια βρίσκεται ένα μπλοκ ισχυρών συμφερόντων που έχουν κάνει την ανομία κανόνα. Πρόκειται για επιχειρηματίες, εμπόρους, ανθρώπους της νύχτας, οι οποίοι γράφουν προκλητικά στα... παλιά τους τα παπούτσια τον φορολογικό κώδικα, τους νόμους, την αστυνομία και κάθε άλλο θεσμό. Ανάμεσά τους οι ιδιοκτήτες ιατρικών κέντρων που βγάζουν 2-3 αποδείξεις την ημέρα για σουβενίρ και χρεώνουν το ΙΚΑ για επέμβαση ανοικτής καρδιάς όταν ο ασθενής έχει... στομαχικά. Στην ίδια κατηγορία οι μεγαλοσχήμονες που επιδεικνύουν προκλητικά τον πλούτο τους με αυθαίρετα κτίσματα σε περίοπτα σημεία, την ώρα που ο απλός πολίτης ταλαιπωρείται επί μήνες ή χρόνια για να κατασκευάσει μια πέργκολα. Η ομάδα αυτών των ισχυρών έχει καταφέρει μέσω πολιτικών, μέσων ενημέρωσης κ.ά. τεχνικών να εξαγοράσει τη σχετική της ασυλία από το χέρι του νόμου.
Από την άλλη βρίσκεται μια διαφορετική κατηγορία, που πιστεύει ότι μπορεί να επιβάλει τις απόψεις της και τα αιτήματά της με τον «δημόσιο τσαμπουκά». Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι εργαζόμενοι στην Ολυμπιακή, που κόστισαν περίπου 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ στον Ελληνα φορολογούμενο γιατί κατάφεραν να εκβιάσουν την ελληνική πολιτική τάξη. Το ίδιο ακριβώς συνέβη και με τους εργαζόμενους στον ΟΛΠ με την εθελουσία τους, οι οποίοι επέβαλαν το «δίκιο τους» με την ισχύ της αυθαιρεσίας, κλείνοντας για εβδομάδες το κεντρικό λιμάνι της χώρας.
Τι ενώνει αυτές τις δύο ομάδες; Πρώτα απ’ όλα, η προφανής αδιαφορία τους για το υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο. Δεν τους ενδιαφέρει διόλου αν οι απεχθείς όροι που επιβάλλουν στην υπόλοιπη κοινωνία την βυθίζουν στο τέλμα του χρέους και της στασιμότητος. Δεύτερον, το θράσος, που έχει αναχθεί σε βασικό προτέρημα για τον επιτυχημένο νεοέλληνα.
Η μεγάλη, όμως, μάζα των ιδιωτικών υπαλλήλων, εμπόρων, επιχειρηματιών, άξιων δημοσίων υπαλλήλων που δεν τα παίρνουν και δουλεύουν, των ανέργων που θέλουν να δουλέψουν και άλλων ασφυκτιά και δεν ξέρει πώς να αντιδράσει. Δεν θέλει πια να πληρώνει φόρους ούτε επειδή ο «μαφιόζος» της υγείας φοροδιαφεύγει και διακινεί μαύρο χρήμα ούτε όμως και για να κάθεται ο 40άρης απολυμένος συνταξιούχος της Ολυμπιακής ή του ΟΛΠ. Και τα δύο τα βρίσκει προκλητικά, εξοργιστικά και άδικα. Ο πολίτης, όμως, που υποφέρει ανάμεσα στις συντεχνίες και τα ισχυρά συμφέροντα της ανομίας δεν μπορεί ούτε να κλείσει το λιμάνι ούτε να σπονσοράρει κάποιον πολιτικό. Η μόνη διέξοδος που του απομένει ίσως είναι να «σηκωθεί από τον καναπέ» και να γίνει ενεργός πολίτης, ευρωπαϊκού όμως τύπου. Η μόνη μας ελπίδα είναι αυτή, να ξυπνήσει επιτέλους η κοινωνία των αγανακτισμένων δημιουργικών πολιτών.
Από ...Citypress-gr
Πού θα διοριστούν οι νέοι νοσηλευτές;...
Αναρτήθηκε από.....
energoipoliteskv.blogs;pot.com
Ερώτηση στη Βουλή για τις προσλήψεις
Oκτώ ερωτήματα θέτει ο βουλευτής και πρώην υφυπουργός Υγείας Αθανάσιος Γιαννόπουλος με Ερώτηση στη Βουλή προς την υπουργό Υγείας & Κοιν. Αλληλεγγύης Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου σχετικά με την πρόσληψη νέων νοπσηλευτών και νοσηλευτριών.
Αναφέρει συγκεκριμένα:
"Είναι γεγονός ότι η άμεση πρόσληψη νοσηλευτών - νοσηλευτριών μέσω του ΚΕΕΛΠΝΟ θα δώσει την δυνατότητα εφόσον αυτός ο αριθμός κατάλληλα στελεχώσει νοσοκομεία του κέντρου και της περιφέρειας που διαθέτουν κλίνες ΜΕΘ κλειστές να λειτουργήσουν πολλές από αυτές και κατ’ αυτόν τον τρόπο πιστεύω ότι το χρονίζον κακώς πρόβλημα ανευρέσεως ενός κρεβατιού σε μονάδα εντατικής θεραπείας θα επιλυθεί.
Βέβαια σε αυτή την πρωτοβουλία της Κυβέρνησης υπήρξε...
εκ μέρους μας ενθάρρυνση μεγάλη χωρίς να θέσουμε προαπαιτούμενα αυτών των διορισμών, κάτι που παλαιότερα σε παρόμοια πρωτοβουλία της Κυβέρνησης μας πρόσκρουσε σε τοίχος αρνήσεων και ενστάσεων βουλευτών του ΠΑΣΟΚ προφασιζόμενοι κριτήρια και άλλα ανάλογα. Σήμερα για μας προέχει η υγεία των πολιτών και αυτό όλοι μας θα το πιστωθούμε.
Κατόπιν των ανωτέρω Ε Ρ Ω Τ Α Σ Θ Ε :
1.Ποίος ο ακριβής αριθμός των νοσηλευτών - νοσηλευτριών που προσλαμβάνονται από το ΚΕΕΛΠΝΟ με τη σύμβαση και για πόσο χρονικό διάστημα; Η δε δαπάνη μισθοδοσίας επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του ΚΕΕΛΠΝΟ ή είναι έκτακτη πίστωση;
2.Ποίος ο ακριβής αριθμός των κλινών ΜΕΘ και ΜΑΦ που είναι κλειστά κατά νοσοκομείο και ποίος είναι ο απαιτούμενος εξοπλισμός κατά κλίνη που χρειάζεται για να καταστούν όλα αξιόμαχα;
3.Ποίος ο αριθμός ιατρών θα χρειασθεί για να λειτουργήσουν τα κρεβάτια αυτά και αν ταχέως θα διοριστούν γιατροί;
4.Έχει ληφθεί πρόνοια να στελεχωθεί με νοσηλευτές-νοσηλευτριες το Λάτσειο Κέντρο Εγκαυμάτων, ώστε να λειτουργήσει η μονάδα αυτή που κατ’ αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει να είναι κέντρο αναφοράς για όλες τις μεσογειακές χώρες;
5.Σε ποια νοσοκομεία διορίζονται όλοι αυτοί οι νοσηλευτές και νοσηλεύτριες και ποίος ο αριθμός τους κατά νοσοκομείο;
6.Έχει ληφθεί πρόνοια να στελεχωθούν οι ΜΕΘ των νοσοκομείων κορμού της Αθήνας;
7.Οι νοσηλευτές – νοσηλεύτριες που διορίζονται θα είναι αποκλειστικά για ΜΕΘ-ΜΑΦ ή θα καλύψουν διαχρονικές ανάγκες ελλείψεως προσωπικού των τμημάτων του νοσοκομείου;
8.Πώς προτίθεσθε να ελέγξετε αυτή την κατανομή, γιατί σε κάθε άλλη περίπτωση θα έχει ακυρωθεί η δέσμευση η δική σας και η πρόθεση του Πρωθυπουργού.
Αθήνα, 22/12/09
Ο Ερωτών Βουλευτής
Αθανάσιος Γιαννόπουλος
Από ..........press.gr
energoipoliteskv.blogs;pot.com
Ερώτηση στη Βουλή για τις προσλήψεις
Oκτώ ερωτήματα θέτει ο βουλευτής και πρώην υφυπουργός Υγείας Αθανάσιος Γιαννόπουλος με Ερώτηση στη Βουλή προς την υπουργό Υγείας & Κοιν. Αλληλεγγύης Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου σχετικά με την πρόσληψη νέων νοπσηλευτών και νοσηλευτριών.
Αναφέρει συγκεκριμένα:
"Είναι γεγονός ότι η άμεση πρόσληψη νοσηλευτών - νοσηλευτριών μέσω του ΚΕΕΛΠΝΟ θα δώσει την δυνατότητα εφόσον αυτός ο αριθμός κατάλληλα στελεχώσει νοσοκομεία του κέντρου και της περιφέρειας που διαθέτουν κλίνες ΜΕΘ κλειστές να λειτουργήσουν πολλές από αυτές και κατ’ αυτόν τον τρόπο πιστεύω ότι το χρονίζον κακώς πρόβλημα ανευρέσεως ενός κρεβατιού σε μονάδα εντατικής θεραπείας θα επιλυθεί.
Βέβαια σε αυτή την πρωτοβουλία της Κυβέρνησης υπήρξε...
εκ μέρους μας ενθάρρυνση μεγάλη χωρίς να θέσουμε προαπαιτούμενα αυτών των διορισμών, κάτι που παλαιότερα σε παρόμοια πρωτοβουλία της Κυβέρνησης μας πρόσκρουσε σε τοίχος αρνήσεων και ενστάσεων βουλευτών του ΠΑΣΟΚ προφασιζόμενοι κριτήρια και άλλα ανάλογα. Σήμερα για μας προέχει η υγεία των πολιτών και αυτό όλοι μας θα το πιστωθούμε.
Κατόπιν των ανωτέρω Ε Ρ Ω Τ Α Σ Θ Ε :
1.Ποίος ο ακριβής αριθμός των νοσηλευτών - νοσηλευτριών που προσλαμβάνονται από το ΚΕΕΛΠΝΟ με τη σύμβαση και για πόσο χρονικό διάστημα; Η δε δαπάνη μισθοδοσίας επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του ΚΕΕΛΠΝΟ ή είναι έκτακτη πίστωση;
2.Ποίος ο ακριβής αριθμός των κλινών ΜΕΘ και ΜΑΦ που είναι κλειστά κατά νοσοκομείο και ποίος είναι ο απαιτούμενος εξοπλισμός κατά κλίνη που χρειάζεται για να καταστούν όλα αξιόμαχα;
3.Ποίος ο αριθμός ιατρών θα χρειασθεί για να λειτουργήσουν τα κρεβάτια αυτά και αν ταχέως θα διοριστούν γιατροί;
4.Έχει ληφθεί πρόνοια να στελεχωθεί με νοσηλευτές-νοσηλευτριες το Λάτσειο Κέντρο Εγκαυμάτων, ώστε να λειτουργήσει η μονάδα αυτή που κατ’ αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει να είναι κέντρο αναφοράς για όλες τις μεσογειακές χώρες;
5.Σε ποια νοσοκομεία διορίζονται όλοι αυτοί οι νοσηλευτές και νοσηλεύτριες και ποίος ο αριθμός τους κατά νοσοκομείο;
6.Έχει ληφθεί πρόνοια να στελεχωθούν οι ΜΕΘ των νοσοκομείων κορμού της Αθήνας;
7.Οι νοσηλευτές – νοσηλεύτριες που διορίζονται θα είναι αποκλειστικά για ΜΕΘ-ΜΑΦ ή θα καλύψουν διαχρονικές ανάγκες ελλείψεως προσωπικού των τμημάτων του νοσοκομείου;
8.Πώς προτίθεσθε να ελέγξετε αυτή την κατανομή, γιατί σε κάθε άλλη περίπτωση θα έχει ακυρωθεί η δέσμευση η δική σας και η πρόθεση του Πρωθυπουργού.
Αθήνα, 22/12/09
Ο Ερωτών Βουλευτής
Αθανάσιος Γιαννόπουλος
Από ..........press.gr
Τα μεσάνυχτα η ψήφιση του προϋπολογισμού
Αναρτήθηκε από.....
energoipoliteskv.blogspot.com
Με τις τοποθετήσεις των πολιτικών αρχηγών και την ονομαστική ψηφοφορία θα ολοκληρωθεί, τα μεσάνυχτα στην Ολομέλεια της Βουλής, η συζήτηση του προϋπολογισμού του 2010. Το ενδιαφέρον στρέφεται στην πρώτη μετωπική σύγκρουση Παπανδρέου- Σαμαρά για την οικονομία.
Από τη Δευτέρα αρχίζουν οι συνεδριάσεις των επιτροπών για τη φορολογική μεταρρύθμιση. Σύμφωνα με πληροφορίες από το 2010 οι φορολογούμενοι θα κληθούν να συλλέγουν όσες περισσότερες αποδείξεις μπορούν από τις αγορές ή τις δαπάνες για παροχή υπηρεσιών προκειμένου να έχουν έκπτωση στη φορολογία.
Δραματική προειδοποίηση του Ανδρέα Λοβέρδου στο υπουργικό Συμβούλιο. Ο υπουργός Εργασίας επεσήμανε πως αν δεν ληφθούν δραστικά μέτρα τα ασφαλιστικά ταμεία τον Ιούνιο θα είναι άδεια.
Στο μεταξύ, στη συζήτηση της Τρίτης, κόντρες σημειώθηκαν και στο εσωτερικό της ΝΔ μεταξύ στελεχών της, με πιο αιχμηρή αυτή μεταξύ Γ. Αλογοσκούφη και Γ. Παπαθανασίου.
Ειδικότερα, το "γάντι" πέταξε πρώτος ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής, ο οποίος τόνισε ότι "μπροστά στην ξεκάθαρη γραμμή πλεύσης που καταθέσαμε, τις αλλαγές και τις τομές που προωθούμε, η ΝΔ εμφανίζεται αμήχανη, με αποτέλεσμα να δίνει αυτές τις μέρες στη Βουλή, ένα ακόμα ρεσιτάλ πολιτικής ανευθυνότητας".
Η οικονομική κρίση δεν αντιμετωπίζεται με αόριστες αναφορές σε ενδεδειγμένα μέτρα, τόνισε και πρόσθεσε: "Περιμέναμε και από τη ΝΔ συγκεκριμένες προτάσεις, αλλά αντί γι' αυτό ακούμε τον κ. Σαμαρά να νοσταλγεί τις πολιτικές του κ. Καραμανλή, χωρίς να μας λέει τι πιστεύει ότι πρέπει να γίνει".
Από ...Nooz.gr
energoipoliteskv.blogspot.com
Με τις τοποθετήσεις των πολιτικών αρχηγών και την ονομαστική ψηφοφορία θα ολοκληρωθεί, τα μεσάνυχτα στην Ολομέλεια της Βουλής, η συζήτηση του προϋπολογισμού του 2010. Το ενδιαφέρον στρέφεται στην πρώτη μετωπική σύγκρουση Παπανδρέου- Σαμαρά για την οικονομία.
Από τη Δευτέρα αρχίζουν οι συνεδριάσεις των επιτροπών για τη φορολογική μεταρρύθμιση. Σύμφωνα με πληροφορίες από το 2010 οι φορολογούμενοι θα κληθούν να συλλέγουν όσες περισσότερες αποδείξεις μπορούν από τις αγορές ή τις δαπάνες για παροχή υπηρεσιών προκειμένου να έχουν έκπτωση στη φορολογία.
Δραματική προειδοποίηση του Ανδρέα Λοβέρδου στο υπουργικό Συμβούλιο. Ο υπουργός Εργασίας επεσήμανε πως αν δεν ληφθούν δραστικά μέτρα τα ασφαλιστικά ταμεία τον Ιούνιο θα είναι άδεια.
Στο μεταξύ, στη συζήτηση της Τρίτης, κόντρες σημειώθηκαν και στο εσωτερικό της ΝΔ μεταξύ στελεχών της, με πιο αιχμηρή αυτή μεταξύ Γ. Αλογοσκούφη και Γ. Παπαθανασίου.
Ειδικότερα, το "γάντι" πέταξε πρώτος ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής, ο οποίος τόνισε ότι "μπροστά στην ξεκάθαρη γραμμή πλεύσης που καταθέσαμε, τις αλλαγές και τις τομές που προωθούμε, η ΝΔ εμφανίζεται αμήχανη, με αποτέλεσμα να δίνει αυτές τις μέρες στη Βουλή, ένα ακόμα ρεσιτάλ πολιτικής ανευθυνότητας".
Η οικονομική κρίση δεν αντιμετωπίζεται με αόριστες αναφορές σε ενδεδειγμένα μέτρα, τόνισε και πρόσθεσε: "Περιμέναμε και από τη ΝΔ συγκεκριμένες προτάσεις, αλλά αντί γι' αυτό ακούμε τον κ. Σαμαρά να νοσταλγεί τις πολιτικές του κ. Καραμανλή, χωρίς να μας λέει τι πιστεύει ότι πρέπει να γίνει".
Από ...Nooz.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)