Κυριακή 24 Μαρτίου 2019

“ΚΑΜΕΝΑ ΒΟΥΡΛΑ, όνειρό μου!!”



Αναρτήθηκε από .........    energoipoliteskv.blogspot.com





του Γιώργου Βουρβουλάκη, Υποψήφιου Δημάρχου Δήμου Καμένων Βούρλων

Η κλεψύδρα αδειάζει μετρώντας αντίστροφα το χρόνο, μέχρι τις αυτοδιοικητικές (δημοτικές) εκλογές. Και μοιραία, μπαίνουν επιτακτικά διάφορα ερωτήματα που απαιτούν άμεσες και ξεκάθαρες απαντήσεις.

Πρώτα απ` όλα το κυρίαρχο ερώτημα:

  • Έχουμε δήμαρχο; Έχουμε διοίκηση καλή, συνετή, δημιουργική και με όραμα για τον τόπο που – καλοπροαίρετα δέχομαι πως – όλοι αγαπάμε;
Γιατί αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, μάλλον δε θα πρέπει να μπούμε καν στη διαδικασία των εκλογών και της αντιπαράθεσης προτάσεων, ιδεών, προγραμμάτων κ.λ.π.

Αποκωδικοποιώντας όσο το δυνατό πιο αντικειμενικά την κοινή γνώμη, μάλλον καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως κάτι τέτοιο, δε μπορεί να συμβαίνει.

Η δημοτική αρχή και ιδιαίτερα ο επικεφαλής της, είναι απόντες και ο τόπος που αγαπάμε, έχει σα μόνο επιχείρημα την επίκληση επιτευγμάτων της παλιάς καλής εποχής για τον ευλογημένο αυτό τόπο. Επιτευγμάτων που έχουν κωδικοποιηθεί στη μνήμη μας, σαν «Ίντρις», «Ίμπντ Σαούντ», «Κ. Καραμανλής (ο Α΄)», «Ελληνικός κινηματογραφικές ταινίες της χρυσής εποχής του `60, `70…, περιποιημένα πάρκα με τεχνητές λίμνες, πάπιες, παπαγαλάκια, μονοπάτια του έρωτα, περαντζάδα στον παραλιακό δρόμο και ιαματικές πηγές που είχαν δεκαπλάσιους επισκέπτες (λουόμενους), αλλά και παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας.

Αντ` αυτών, η σημερινή εικόνα, μας δείχνει μια περιοχή εγκαταλειμμένη στην τύχη της, με δρόμους αδιάνοικτους που στερούν την πρόσβαση σε παραλίες, αλλά και ιδιοκτησίες που πολλές φορές εξυπηρετούνται μόνο και μόνο λόγω καλής διάθεσης κάποιων ιδιοκτητών (προσωπικά ανήκω στην κατηγορία αυτή), που παραχωρούν τμήμα της ιδιοκτησίας τους για να εξυπηρετείται το κοινωνικό σύνολο! Το να έχει κάποιος ιδιοκτησία σε απόσταση 30 ή 40 μέτρα από τη θάλασσα και να απαιτείται να περπατήσει 400 και 500 μέτρα για να φτάσει στην παραλία, δεν είναι το καλύτερο που θα μπορούσε να προκύψει. Ο χώρος δεν είναι κατάλληλος για να αναφέρω αναλυτικά τα τεράστια προβλήματα που έχουν σωρευτεί λόγω αδιαφορίας και έλλειψης οράματος, αλλά δε μπορώ να αποφύγω μια μερική έστω, αναφορά σοβαρών προβλημάτων και παραλείψεων.

Η κατασκευή της Ν. Ε Οδού και η μοιραία παράκαμψη του αστικού ιστού, ναι μεν έφερε τα Καμένα Βούρλα πιο κοντά (χρονικά τουλάχιστον) στα μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά η περιφερειακή και ταχεία διέλευση των οχημάτων, έπρεπε να επιφέρει και αλλαγή των αναπτυξιακών στόχων, έργων ή παρεμβάσεων, για την προστασία και μεγέθυνση της επιχειρηματικότητας. Κάθε νοικοκυριό, που παλαιότερα ήταν και μια μικρή τουριστική επιχείρηση, ξαφνικά «ξύπνησε» χωρίς λόγο ύπαρξης. Και σα να μην έφτανε μόνο αυτό, ούτε μια παρέμβαση για καθορισμό κάποιων «στάσεων» έστω των προγραμματισμένων δρομολογίων των υπεραστικών λεωφορείων, που διέρχονται από τις παρυφές του οικιστικού ιστού. Στο πρόγραμμά μας υπάρχει επεξεργασμένη πρόταση για κάτι τέτοιο. Δε μπορεί η στάση να γίνεται στην Αρκίτσα ή μέχρι προ τινος (γιατί καταργήθηκε κι αυτή), στη διασταύρωση της Ανθήλης.

Από 23/6/2014 υπάρχει απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, για τοποθέτηση πλωτών εξεδρών μέχρι 150 τετραγωνικών μέτρων εκάστη, στη θάλασσα χωρίς επέμβαση στον αιγιαλό. Ποιος νοιάστηκε για τους ιδιώτες κατοίκους ή επισκέπτες που θα έβρισκαν σίγουρο καταφύγιο για το σκάφος ή την ψαρόβαρκα;

Σίγουρα, όχι οι απόντες!!

Γιατί, αν δεν ήσαν απόντες,

  • θα υπήρχε καλός και άπλετος φωτισμός των υπαρχόντων κόμβων.
  • Θα υπήρχε υπόγεια διάβαση στην περιοχή Πηγές Πανουργιά-Παλιόβρυση (Παλιό μονοπάτι του Έρωτα (περιοχή απείρου φυσικού κάλλους), η οποία και θα διευκόλυνε την επικοινωνία με το αποκομμένο κομμάτι νοτίως της Εθνικής οδού, αλλά και την παροχέτευση των όμβριων υδάτων που σωρεύονται εκεί, σε αντιπλημμυρικά έργα
  • Θα υπήρχε λίγων δεκάδων μέτρων μεταφορά των περιπτέρων και της παιδικής χαράς στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου, έτσι ώστε να διευκολύνεται η διοργάνωση μεγάλων εκδηλώσεων (βλ. Καζαντζίδεια κ.λ.π.)
  • Θα υπήρχε ενδιαφέρον για την υλοποίηση των αλλαγών του σχεδίου πόλης, έτσι όπως αυτό υπεγράφη το 1991, επί υπουργίας Στ. Μάνου, αλλαγές χρήσης που δεν υλοποιήθηκαν ποτέ!!
  • Θα υπήρχε δίκτυο ύδρευσης σε περιοχές εκτός σχεδίου μεν, αλλά αρκούντως πυκνοδομημένες, όπως Λογγός, Ασπρονέρι, Άγ, Σεραφείμ, Άγ. Χαράλαμπος κ.λ.π.
  • Θα υπήρχε αποχαρακτηρισμός της παλαιάς Εθνικής οδού στην περιοχή του Μώλου, όπως συνέβη και με το τμήμα από Λογγό μέχρι Δυτική είσοδο των Καμ. Βούρλων, μετά και από προσωπικές μου ενέργειες, με αποτέλεσμα την καλύτερη αξιοποίηση παρόδιων ιδιοκτησιών.
  • Θα υπήρχε διάνοιξη με ταυτόχρονη αναβάθμιση χαρακτηρισμού του αγροτικού δρόμου σε κοινοτικό, από το ύψος του πρατηρίου καυσίμων Καραδήμα μέχρι την Κάλπινη, προκειμένου να υπάρξει ασφαλέστερη μετακίνηση και επομένως καλύτερη τουριστική ανάπτυξη του παραδοσιακού οικισμού ‘’Καρυά’’, μέσω διαφόρων χρηματοδοτικών εργαλείων (ΕΣΠΑ κ.λ.π.)
  • Θα υπήρχε ανάπτυξη τουλάχιστον κάποιων από τους βασικούς πυλώνες τουρισμού, όπως θρησκευτικού, αθλητικού, περιπατητικού (με ταυτόχρονη ανάδειξη των μονοπατιών του Καλλιδρόμου και ιδιαίτερα της Κνημίδας), συνεδριακού, αρχαιολογικού (βλ. Λουτρά Ιπποκράτη στη Νέα Άγναντη και Κάστρο Μενδενίτσας), ιαματικού-υγείας, ευεξίας, κρουαζιέρας κ.λ.π.
  • Θα υπήρχε ένα μικρό ΔΗΜΟΤΙΚΟ λεωφορείο για την εξυπηρέτηση των αναγκών της καθημερινότητας που αντιμετωπίζουν οι συμπολίτες μας. Μικρές ευκολίες που κάνουν το δημότη ή τον επισκέπτη να αισθάνονται λίγο πιο ‘’άνθρωποι’’!
  • Θα υπήρχε ο αναγκαίος προγραμματισμός για τη διάθεση μικρού λεωφορείου (γιατί όχι και τρενάκι) για τη σύνδεση με το σταθμό του τρένου στον Μώλο, με τα γύρω αστικά κέντρα.
  • Θα υπήρχε σήμανση (φανάρι) στη διασταύρωση του Serviceroadστον κόμβο προς κάμπιγκ ΕΟΤ.
  • Θα υπήρχε πρόνοια για κάποια καλαίσθητη παρέμβαση στη δυτική είσοδο της πόλης των Καμ. Βούρλων (από την κατεύθυνση της Λαμίας) και φυσικά δε θα υπήρχε σαν πρώτη εικόνα(!!!!) αυτή η έλλειψη πεζοδρομίων σε μήκος 100 περίπου μέτρων και στις δύο πλευρές του δρόμου (περιοχή Πλατανέϊκα)!
  • Θα υπήρχε πρόνοια για την (με κάθε τρόπο) επαναφορά των ιππήλατων αμαξών με τους γραφικούς καροτσέρηδες, που διέσχιζαν τους δρόμους της πόλης στο ζενίθ της ανάπτυξής της.
  • Θα υπήρχε άμεση αντικατάσταση τμημάτων του δικτύου ύδρευσης, ειδικότερα στον Άγιο Κωνσταντίνο, όπου και υπάρχουν τμήματα αγωγού με αμιαντοσωλήνες και με ότι αυτό συνεπάγεται για την υγεία κατοίκων και επισκεπτών. Αντ ` αυτού υπάρχει Δήμος Καμένων Βούρλων με εμφιαλωμένο νερό από Κρήτη, Ήπειρο, Πελλοπόνησο (Λουτράκι) και κάθε γωνιά της Ελλάδας, τη στιγμή που θα μπορούσε να συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο!
  • Θα υπήρχε παρέμβαση στο κτίριο της Ελαιουργικής για (εξωτερική τουλάχιστον) επισκευή, με πολύ λίγα χρήματα, αλλά και πολύ μεγάλο όφελος για την πόλη του Αγ. Κωνσταντίνου.
  • Θα υπήρχε επανεξέταση του συστήματος αποχέτευσης με τους τρεις (3) ανεξάρτητους και ελλιπέστατους ΒΙΟ.ΚΑ. Έτσι θα μπορούσε να γίνει βιώσιμο το όλο σύστημα, με αποτέλεσμα και την άμεση οικονομική ελάφρυνση των νοικοκυριών.
Ο Δήμος μας προικίστηκε από τη φύση απλόχερα και διαθέτει ένα τεράστιο φάσμα αναπτυξιακών δυνατοτήτων. Στόχος μας, η απελευθέρωση όσων ακόμη δυνάμεων υπάρχουν -και υπάρχουν αρκετές- για να βγάλουν επιτέλους αυτό τον τόπο από την αδράνεια και να τον ξαναβάλουν ψηλά στο κάδρο της ανάπτυξης και ευημερίας. Η επομένη των εκλογών, δεν πρέπει για μια ακόμη φορά να είναι ημέρα σκέψης και οραματισμών, αλλά ημέρα δυναμικών διεκδικήσεων και άμεσης εφαρμογής προγραμματισμένων και κοστολογημένων πολιτικών. Κύριος στόχος μια ανθρώπινη πόλη (Δήμος) με ανάδειξη όλων των στοιχείων που θα συνδέει το ένδοξο παρελθόν, με την καθημερινότητά μας.

Στο πρόγραμμά μας, η διαχείριση της καθημερινότητας, αντιμετωπίζεται με τον δέοντα σεβασμό, με επιχειρησιακό σχέδιο κοστολογημένο, σαφείς προτεραιότητες και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.

Γιατί μόνο αυτή θα μπορούσε να είναι η βασική έννοια της λέξης «πολιτισμός»!

Από .......     fonografos

Δεν υπάρχουν σχόλια: