Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2013

Δεκτό επί της αρχής το Σχέδιο Νόμου για το Νέο Λύκειο

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: esos.gr

Δεκτό επί της αρχής, κατ' άρθρον και στο σύνολο κατά πλειοψηφία έγινε το Σχέδιο Νόμου «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.

ΣΥΜΕΩΝ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Αναλυτικότερα  οι σημαντικές αλλαγές του νομοσχεδίου. Πρώτον,   η αυτονόμηση του Γενικού Λυκείου, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στο μορφωτικό του πρόγραμμα και τους στόχους του. Αναδιατάσσεται ο αριθμός των μαθημάτων, ανακαθορίζεται το περιεχόμενο και ο τρόπος διδασκαλίας και διευκολύνεται η πρόσβαση στις βαθιές δομές γνώσεις, χάριν στα μαθήματα επιλογή των παιδιών και ομάδων προσανατολισμού που θεσπίζονται.

ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Η 1η και η 2η τάξη, αποτελούν τάξεις γενικής παιδείας με 35 ώρες συνολικής εβδομαδιαίας διδασκαλίας, ενώ η 3η λυκείου προετοιμάζει με 20 ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίος τα παιδιά των 4 πανελλαδικών εξεταζομένων μαθημάτων. Στην πρώτη τάξη το πρόγραμμα είναι κοινό για όλους τους μαθητές με 33 ώρες την εβδομάδα και καθιερώνεται ένα δίωρο μαθημάτων επιλογής από τρία μαθήματα, είπαμε ότι θα κάνουμε την αλλαγή και θα βάλουμε ένα τέταρτο μάθημα, τα εικαστικά.
Project
Καθιερώνεται στην πρώτη και δεύτερη τάξη η ερευνητική και συντριπτική εργασία πρότζεκτ ως διακριτή ενότητα του προγράμματος σπουδών με στόχο να αποκτήσουν οι μαθητές εμπειρία διαχείρισης μαθησιακών έργων ανοιχτού τύπου, τα οποία απαιτούν εγκάρσιες ικανότητες και ήδη με Υπουργική Απόφαση η ερευνητική εργασία επεκτάθηκε σε όλες τις τάξεις του γυμνασίου.
ΜΑΘΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Καθιερώνεται στις ίδιες τάξεις το μάθημα της πολιτικής παιδείας, καθώς η σωστή πολιτική καλλιέργεια και νομίζω ότι θα συμφωνήσετε όλοι, έχει στόχο να προφυλάξει τους νέους μας από φανατισμούς, από πολιτικά πάθη, από ακρότητες και θα προβάλλει υψηλές αξίες.
ΜΑΘΗΜΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
Εισάγεται ως υποχρεωτικό μάθημα για όλους το μάθημα της φιλοσοφίας με στόχο να φέρει το μαθητή σε επαφή με την παγκόσμια φιλοσοφική σκέψη, ώστε αυτός να καταστεί ικανός να στοχάζεται πάνω στα ζητήματα και μην ξεχνάμε ότι σήμερα στην Ελλάδα τη χώρα που γέννησε τη φιλοσοφία ελάχιστοι ήταν οι μαθητές που δίνουν διδασκόντων.

Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
Στην τρίτη λυκείου καθιερώνονται τα μαθήματα γενικού προγράμματος και ομάδες προσανατολισμού και εφαρμόζονται πρόγραμμα μαθημάτων 34 ωρών που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας 14 συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίος και τρεις ομάδες μαθημάτων προσανατολισμού 20 ωρών εβδομαδιαίος μεταξύ των οποίων οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν την ομάδα ανθρωπιστικών σπουδών, θετικών, πολιτικών, οικονομικών, κοινωνικών και παιδαγωγικών σπουδών.
Επαρκής προετοιμασία των μαθητών για τις πανελλαδικές εξετάσεις μέσα στο σχολείο και με αυτό καταπολεμούμε την παραπαιδεία. Στην τρίτη λυκείου μέσω της μείωσης του σημερινού αριθμού των διδασκομένων μαθημάτων σε εννέα συνολικά από 13 που ήταν σήμερα και της αύξησης από 31 σε 34 της εβδομαδιαίας διδασκαλίας και της προσφοράς μαθημάτων προσανατολισμού στα επιθυμητά γνωστικά αντικείμενα δίνεται επαρκής χρόνος για να αφομοιωθεί η ύλη και να προετοιμαστεί ο μαθητής με στόχο να αντιμετωπίσει τις απαιτήσεις των πανελλαδικών.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ
Τρίτον, αλλαγή του τρόπου αξιολόγησης μαθημάτων. Η αξιολόγηση θα εστιάζεται αφενός στην κατανόηση των εννοιών και των γνωστικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων, αλλά από κει και πέρα οι προαγωγικές εξετάσεις και οι απολυτήριες εξετάσεις του γενικού λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά. Το κάθε σχολείο πέρα από το 50% που βάζει ο καθηγητής το 50% είναι από τράπεζα θεμάτων που μπορεί να είναι διαφορετική για κάθε σχολείο. Διευκρινίζουμε ότι η εισαγωγή της τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας γίνεται για την αντικειμενικότερη αξιολόγηση των μαθητών και κυρίως για την αντιμετώπιση και της στείρας αποστήθισης ανούσιων λεπτομερειών και όπως είπαμε ο καθένας μπορεί να επιλέγει και αναγκάζεται ουσιαστικά ο καθηγητής να εξαντλήσει την ύλη και να μην έχουμε τα φαινόμενα των δύο ταχυτήτων και κάποια άλλα σχολεία να έχουν εξαντλήσει την ύλη και κάποια άλλα παιδιά να δίνουν με λιγότερες γνώσεις.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διεξάγονται μετά την απόλυση του μαθητή από το λύκειο, άρα έχουμε αποσύνδεση γιατί είναι αυτό που ζητούσαμε χρόνια και γίνεται κατά 50% από κλήρωση τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και 50% από την κεντρική επιτροπή εξετάσεων. Περιορίζουμε σε 4 τα μαθήματα από έξι που είναι σήμερα για να μην εξαντλείται ο μαθητής περαιτέρω και είναι άλλος ένας λόγος για να χτυπηθεί η παραπαιδεία.

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΘΜΟΥ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΑ ΑΕΙ
Για τον υπολογισμό του βαθμού πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως έχουμε πει προσμετρείται και ο βαθμός προαγωγής και απόλυσης, ο Β.Π.Α.. Είναι αναγκαία αυτή η προς μέτρηση μετά τη μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων καθώς και θα τονώσει τη γενική παιδεία, δίνοντας ουσιαστικό κύρος σε όλα τα μαθήματα και εμποδίζοντας τον μαθητή από την πρόωρη επιλογή γνωστικών αντικειμένων και ουσιαστική μελέτη μόνο αυτών που τον ενδιέφεραν για να δώσει τέλος τις εξετάσεις του.

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
Κάνουμε την δημιουργία του Τεχνικού Οργανισμού Εξετάσεων που έχει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και εποπτεύεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων. Αποτελεί επιτελικό και επιστημονικό φορέα με κύρια αποστολή πρώτον, τη διασφάλιση υψηλής ποιότητας και διαφάνειας στις πανελλαδικές. Δεύτερον, τον καθορισμό της εξεταστέας ύλης. Τρίτον, τη δημιουργία και λειτουργία της τράπεζας θεμάτων και τέταρτον, την ευθύνη και την ανάδειξη και επιμόρφωση επιλεγμένων βαθμολογητών ώστε να διασφαλίζεται η αντικειμενικότερη αξιολόγηση των γραπτών των υποψηφίων. Η δομή του νέου προγράμματος σπουδών στο Γενικό Λύκειο αρχίζει από την πρώτη λυκείου και έτσι από αυτές τις αλλαγές δεν αιφνιδιάζεται κανείς.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
Όσο αφορά το νέο Επαγγελματικό Λύκειο, το νέο καινοτόμο ΕΠΑΛ το οποίο εφαρμόζεται καθολικά για όλους τους μαθητές ο θεσμός της μαθητείας, δηλαδή όπως έχουμε πει, της πρακτικής άσκησης στην επιχείρηση, καλείται να αποτελέσει και μια εναλλακτική εκπαιδευτική διαδρομή του δεύτερου κύκλου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για όσους μαθητές επιθυμούν ένα διαφορετικό τύπο σχολείο στο οποίο θα μπορούν να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες κλίσεις και δεξιότητες. Νομίζω στη σημερινή εποχή πρέπει να υπάρχει διασύνδεση με την αγορά, η μαθητεία είναι ένα ζητούμενο, είναι σωστό που μπαίνει αυτή τη στιγμή και θα μειώσει και την ανεργία και θα βοηθήσει τα παιδιά να φτάσουν πολύ πιο γρήγορα στις δεξιότητες που πρέπει να αναπτύξουν. Μέχρι τώρα είχαμε μια τεχνική εκπαίδευση που δυστυχώς δεν είχαμε την παραγωγή αυτών των επαγγελμάτων και τα παιδιά με τέτοιες δεξιότητες ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στον ρόλο των σημερινών συνθηκών.
Το ΕΠΑΛ προσφέρει δύο κύκλους σπουδών. Το δευτεροβάθμιο κύκλο σπουδών με γενικά μαθήματα, αλλά και με τομείς στην πρώτη τάξη και ειδικότητες και το μετά δευτεροβάθμιο κύκλο σπουδών την τάξη μαθητείας που αποτελεί τη σημαντικότερη καινοτομία αφού το ζητούμενο πάντα ήταν η σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας.

Τα βασικά εργαλεία για την αναβάθμιση του ΕΠΑΛ. Πρώτον, η αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών Δεύτερον, η προσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών στο ευρωπαϊκό σύστημα μεταφοράς πιστωτικών μονάδων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Τρίτον, η καθιέρωση προπαρασκευαστικού προγράμματος πιστοποίησης για όλους τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ με στόχο την πιστοποίηση των εκροών του συστήματος και τέταρτον, η καθιέρωση μαθητείας δωδεκάμηνης διάρκειας, όπως είπαμε.

Από ......  essos

Δεν υπάρχουν σχόλια: