Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com
Τους τρόπους με τους οποίος μπορεί η Κίνα να βγάλει την Ελλάδα από το αδιέξοδο της οικονομικής κρίσης αναλύει σε το βρετανικό δίκτυο BBC σε άρθρο με τίτλο «Πώς η Κίνα μπορεί να βγάλει την Ελλάδα από το σκοτάδι».
Το δίκτυο ξεκινά από το Λιμάνι του Πειραιά...
και την παρουσία Κινέζων που εκμεταλλεύονται τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων.
«Στο λιμάνι του Πειραιά οι Κινέζοι έχουν φτάσει. Σιδερένιοι γερανοί χρησιμοποιούν ένα σύστημα σχοινιών για να μεταφέρουν τα εμπορευματοκιβώτια από τα πλοία στα φορτηγά πλοία στις νταλίκες. Οι εγκαταστάσεις δημιουργήθηκαν από την κινεζική εταιρεία Cosco, η οποία πλήρωσε 500 εκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμιση και τη λειτουργία του σταθμού. Είναι η μεγαλύτερη εσωτερική επένδυση της Ελλάδας που προσφέρει στην Κίνα την πρόσβαση - κλειδί στην Ευρώπη», σημειώνει το δίκτυο.
«Παντού υπάρχει μία ευκαιρία για επιχειρήσεις. Βρήκαμε μία εδώ και ήταν επιτυχημένη», λέει ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της κινεζικής εταιρείας, Ζανγκ Ανμίνγκ.
Ο ρεπόρτερ του BBC στην Αθήνα, Μαρκ Λόουεν, ρωτά αν αισθάνεται ότι η Ελλάδα χρειάζεται περισσότερο την Κίνα, παρά το αντίστροφο. Ο Ζανγκ απαντά διπλωματικά: «Η Ελλάδα χρειάζεται εμάς κι εμείς την Ελλάδα. Είναι μία κατάσταση win - win».
«Αλλά, φυσικά, η μαστιζόμενη απο την κρίση Ελλάδα εκλιπαρεί για ένα χέρι βοήθειας. Είναι σε απόγνωση για επενδύσεις, οι ιδιωτικοποιήσεις της καθυστερεί τραγικά σε σχέση με τα χρονοδιαγράμματα. Ο βασικός στόχος είναι να κερδίσει 50 δισ. ευρώ μέχρι το 2015, αλλά λόγω των καθυστερήσεων έχει κερδίσει μόλις 11 δισ.», σημειώνει το BBC.
Στη συνέχεια το δίκτυο κάνει λόγο για δυτικές εταιρείες εκφράζουν ακόμη επιφυλάξεις για επενδύσεις σε μία χώρα που κλυδωνίζεται από την κοινωνική αναταραχή και το υψηλό χρέος, με αποτέλεσμα να έχει αφήσει το πεδίο ελεύθερο σε αναδυόμενες οικονομίες της Ανατολής - οι οποίες τώρα προσβλέπουν σε μία καλή θέση στην ΕΕ με πολύ ευνοϊκούς όρους.
Υπό την διοίκηση της Cosco, επισημαίνει το BBC, ο εμπορικός σταθμός έχει διπλασιάσει τα κιβώτια που προωθεί, αλλά η πολιτική της όπως η απαγόρευση του συνδικαλισμού θεωρείται αυστηρή.
Ο δεύτερος σταθμός στον Πειραιά εξακολουθεί να είναι κρατικός και ο γενικός γραμματέας της Ενωσης Λιμενεργατών, Γιώργος Γώγος, θέλει να παραμείνει ως έχει. Όπως λέει η στρατηγική της Κίνας είναι ιδιοτελής, καιροφυλακτεί για μία μία «ευάλωτη ελληνική οικονομία» ώστε να καρπωθεί τα ωφέλη.
«Κανείς δεν δίνει χρήματα χωρίς αντάλλαγμα, ειδικά οι κινεζικές εταιρείες και η κινεζική κυβέρνηση», προσθέτει το δημοσίευμα.
Από ...... kafeneio
Τους τρόπους με τους οποίος μπορεί η Κίνα να βγάλει την Ελλάδα από το αδιέξοδο της οικονομικής κρίσης αναλύει σε το βρετανικό δίκτυο BBC σε άρθρο με τίτλο «Πώς η Κίνα μπορεί να βγάλει την Ελλάδα από το σκοτάδι».
Το δίκτυο ξεκινά από το Λιμάνι του Πειραιά...
και την παρουσία Κινέζων που εκμεταλλεύονται τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων.
«Στο λιμάνι του Πειραιά οι Κινέζοι έχουν φτάσει. Σιδερένιοι γερανοί χρησιμοποιούν ένα σύστημα σχοινιών για να μεταφέρουν τα εμπορευματοκιβώτια από τα πλοία στα φορτηγά πλοία στις νταλίκες. Οι εγκαταστάσεις δημιουργήθηκαν από την κινεζική εταιρεία Cosco, η οποία πλήρωσε 500 εκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμιση και τη λειτουργία του σταθμού. Είναι η μεγαλύτερη εσωτερική επένδυση της Ελλάδας που προσφέρει στην Κίνα την πρόσβαση - κλειδί στην Ευρώπη», σημειώνει το δίκτυο.
«Παντού υπάρχει μία ευκαιρία για επιχειρήσεις. Βρήκαμε μία εδώ και ήταν επιτυχημένη», λέει ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της κινεζικής εταιρείας, Ζανγκ Ανμίνγκ.
Ο ρεπόρτερ του BBC στην Αθήνα, Μαρκ Λόουεν, ρωτά αν αισθάνεται ότι η Ελλάδα χρειάζεται περισσότερο την Κίνα, παρά το αντίστροφο. Ο Ζανγκ απαντά διπλωματικά: «Η Ελλάδα χρειάζεται εμάς κι εμείς την Ελλάδα. Είναι μία κατάσταση win - win».
«Αλλά, φυσικά, η μαστιζόμενη απο την κρίση Ελλάδα εκλιπαρεί για ένα χέρι βοήθειας. Είναι σε απόγνωση για επενδύσεις, οι ιδιωτικοποιήσεις της καθυστερεί τραγικά σε σχέση με τα χρονοδιαγράμματα. Ο βασικός στόχος είναι να κερδίσει 50 δισ. ευρώ μέχρι το 2015, αλλά λόγω των καθυστερήσεων έχει κερδίσει μόλις 11 δισ.», σημειώνει το BBC.
Στη συνέχεια το δίκτυο κάνει λόγο για δυτικές εταιρείες εκφράζουν ακόμη επιφυλάξεις για επενδύσεις σε μία χώρα που κλυδωνίζεται από την κοινωνική αναταραχή και το υψηλό χρέος, με αποτέλεσμα να έχει αφήσει το πεδίο ελεύθερο σε αναδυόμενες οικονομίες της Ανατολής - οι οποίες τώρα προσβλέπουν σε μία καλή θέση στην ΕΕ με πολύ ευνοϊκούς όρους.
Υπό την διοίκηση της Cosco, επισημαίνει το BBC, ο εμπορικός σταθμός έχει διπλασιάσει τα κιβώτια που προωθεί, αλλά η πολιτική της όπως η απαγόρευση του συνδικαλισμού θεωρείται αυστηρή.
Ο δεύτερος σταθμός στον Πειραιά εξακολουθεί να είναι κρατικός και ο γενικός γραμματέας της Ενωσης Λιμενεργατών, Γιώργος Γώγος, θέλει να παραμείνει ως έχει. Όπως λέει η στρατηγική της Κίνας είναι ιδιοτελής, καιροφυλακτεί για μία μία «ευάλωτη ελληνική οικονομία» ώστε να καρπωθεί τα ωφέλη.
«Κανείς δεν δίνει χρήματα χωρίς αντάλλαγμα, ειδικά οι κινεζικές εταιρείες και η κινεζική κυβέρνηση», προσθέτει το δημοσίευμα.
Από ...... kafeneio
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου