Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2015

Έρχεται "κεραμίδα" για την πρώτη κατοικία - Ποια σπίτια κινδυνεύουν με πλειστηριασμό


Αναρτήθηκε από ........  energoipoliteskv.blogspot.com

- Πώς θα ξηλωθεί το θεσμικό πλαίσιο που προστατεύει την κύρια κατοικία των δανειοληπτών από τους πλειστηριασμούς
- Ακόμη και όσοι υπάγονται στον νόμο Κατσέλη δεν θα μπορούν να σώσουν το σπίτι τους, αν δεν πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια
-Τα σενάρια που ακούγονται κάνουν λόγο για συμφωνία με τους δανειστές που θα προστατεύει την κύρια κατοικία με αντικειμενική αξία στα επίπεδα των 150.000-180.000 ευρώ
-Οι δανειστές φέρεται να ζητούν τιμή 120.000 ευρώ
 


Το ιστορικό του ξηλώματος του θεσμικού πλαισίου που προστατεύει την κύρια κατοικία των δανειοληπτών από τους πλειστηριασμούς παρουσιάζει η «Ημερησία» αναδεικνύοντας ταυτόχρονα τις υπερβολές που ίσχυαν, αλλά και το ακραίο σημερινό αποτέλεσμα που αφήνει εκτεθειμένους χιλιάδες δανειολήπτες.

Από τις διατάξεις που ίσχυαν από το 2008 μέχρι και το 2013 και λειτουργούσαν ως δικλίδες ασφαλείας για τους δανειολήπτες με διαμέρισμα στο Αιγάλεω, το Κερατσίνι ή το Χαλάνδρι, αλλά πρόσφεραν και «άσυλο» στους «μπαταχτσήδες» με τις βίλες της Εκάλης ή της Γλυφάδας φτάνουμε στο 2015.
Τώρα, ακόμη και οι πραγματικά οικονομικά αδύναμοι που θα υπάγονται στον νόμο Κατσέλη για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά δεν θα μπορούν να σώσουν το σπίτι τους, αν δεν πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια. Όσο για τους υπόλοιπους δανειολήπτες, οι οποίοι ανήκουν στη μεσαία εισοδηματική τάξη και κρατούνται με «νύχια και με δόντια» για να μη πέσουν κάτω από το όριο της φτώχειας, θα πρέπει να αναζητήσουν την προστασία της μοναδικής τους στέγης σε κάποια ρύθμιση του δανείου τους.

Γι’ αυτήν την κατηγορία των νοικοκυριών δεν ισχύει καμία νομοθετική διάταξη που να τους προστατεύει την κύρια κατοικία. Αν καταφέρουν, εν μέσω οικονομικής ύφεσης και επαγγελματικών και εργασιακών ανατροπών που επηρεάζουν το εισόδημα αλλά και τη ζωή τους, να είναι συνεπείς στις δανειακές τους δόσεις τότε θα σώζουν τη στέγη τους, διαφορετικά θα ακολουθούν τον δρόμο της πτώχευσης μέσα από τον νόμο Κατσέλη. Αλλά κι εκεί για να απαλλαγούν από τα χρέη τους μπορεί να ρευστοποιηθεί η υπόλοιπη περιουσία τους κι αν πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις (ύψος αντικειμενικής αξίας, οφειλών και εισοδήματος) τότε θα εξαιρείται η κύρια κατοικία τους από τον πλειστηριασμό.

Από όλα τα προαναφερόμενα γίνεται αντιληπτό ότι οι διαπραγματεύσεις κυβέρνησης - δανειστών αφορούν τα παραπάνω κριτήρια για όσους καταφεύγουν στον νόμο Κατσέλη. Τα σενάρια που ακούγονται κάνουν λόγο για μια συμφωνία που θα προστατεύει την κύρια κατοικία με αντικειμενική αξία στα επίπεδα των 150.000-180.000 ευρώ. Οι δανειστές φέρεται να ζητούν τιμή 120.000 ευρώ.
Η τωρινή εξέλιξη αφορά στη θεσμική ύπαρξη μόνο ενός στοιχειώδους καταφυγίου για τη μοναδική στέγη κι αυτό μόνο για τα νοικοκυριά που πτωχεύουν, ήταν αναμενόμενη όσο η ύφεση βάθαινε τόσο τα «κόκκινα» δάνεια αυξάνονταν. Είναι χαρακτηριστικό πως το 2008 το ποσοστό των «κόκκινων» στεγαστικών δανείων σε σχέση με το σύνολο τους ήταν 5,3%. Το 2010 έπιασαν το 10%, το 2012 ανέβηκαν στο 21,4%, το 2013 αντιστοιχούσαν στο 26,1% και στο τέλος του 2014 άγγιξαν το 30%, για την ακρίβεια ήταν στο 28,6%.
Το χρονικό
Το πρόβλημα άρχισε να απασχολεί πιο έντονα με την προηγούμενη ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών το 2012. Από το 2013 ξεκίνησε η συζήτηση για τον τρόπο διευθέτησης των «κόκκινων» δανείων, αλλά και κατά πόσο το μέγεθός τους ήταν πραγματικό με δεδομένο την ύπαρξη κακοπληρωτών. Δηλαδή, δανειολήπτες που ενώ είχαν την οικονομική δυνατότητα, εντούτοις είχαν τη νομική κάλυψη ώστε να μην πληρώνουν τα δάνειά τους.
Διαπιστώθηκε λοιπόν πως ένας από τους σοβαρότερους παράγοντες ήταν οι νομοθετικές διατάξεις που προστάτευαν την κύρια κατοικία από τους πλειστηριασμούς.

Από το 2008 έως και το 2013 δίνονταν ετήσιες παρατάσεις σε δύο διατάξεις που πρόσφεραν απλόχερα προστασία στην κύρια κατοικία από τη διενέργεια των πλειστηριασμών.
Αυτές αξιοποιήθηκαν από το 2010 και μετά και με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου παρατεινόταν η ισχύς τους για το 2011, το 2012 μέχρι και το τέλος του 2013. Το ένα πλέγμα προστασίας που εντάχθηκε και στο νεοσύστατο τότε νόμο Κατσέλη (2010), δηλαδή αφορούσε όχι μόνο όσους δεν υπάγονταν στις διατάξεις του αλλά και τους υπόλοιπους, όριζε:
-Προστατεύεται από τους πλειστηριασμούς η κύρια ή μοναδική κατοικία ανεξάρτητα από το ύψος της οφειλής, την ιδιότητα του οφειλέτη και την ιδιότητα του δανειστή (ακόμα και εάν πρόκειται για ιδιώτη). Αρκεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου να μην υπερβαίνει το αφορολόγητο όριο πρώτης κατοικίας, προσαυξημένο κατά 50%.
Δηλαδή, Άγαμος: 200.000ευρώ +50%=300.000 ευρώ, έγγαμος: 250.000 ευρώ +50%=375.000 ευρώ, Οικογένεια με δύο τέκνα: 300.000 ευρώ +50%=450.000 ευρώ. Το δεύτερο πλέγμα προστασίας, μέχρι το τέλος του 2013 δεν προστάτευε μόνο την κύρια κατοικία αλλά και όλα τα υπόλοιπα ακίνητα του οφειλέτη:
-Απαγορεύεται να βγουν σε πλειστηριασμό όλα τα ακίνητα που βρίσκονται στην κατοχή ενός οφειλέτη ανεξάρτητα από την ιδιότητά του και εφόσον πρόκειται για οφειλές μόνο προς πιστωτικά ιδρύματα κάτω των 200.000 ευρώ.

Δηλαδή, με τη διάταξη αυτή προστατεύεται το σύνολο της ακίνητης περιουσίας και όχι μόνο η κύρια κατοικία του οφειλέτη, εφόσον βέβαια πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις.
Το 2010 η τότε υπουργός Οικονομίας Λούκα Κατσέλη θέσπισε τον περιβόητο νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά. Η προϋπόθεση για την προστασία της κύριας κατοικίας ήταν η αντικειμενική αξία του ακινήτου να μην υπερβαίνει το αφορολόγητο όριο της πρώτης κατοικίας προσαυξημένο κατά 50%. Έφτανε δηλαδή μέχρι και τις 450.000 ευρώ για μία τετραμελή οικογένεια.
Έτσι, μέχρι το τέλος του 2013 υπήρχαν τρεις δικλείδες ασφαλείας για τους δανειολήπτες. Αλλά όπως φαίνεται και από τα όρια των αντικειμενικών αξιών καθώς και από τη διάταξη που προέβλεπε την απαγόρευση πλειστηριασμών για κάθε είδους ακινήτου εφόσον οι οφειλές ήταν κάτω από τις 200.000 ευρώ αντιλαμβάνεται κανείς πως υψηλά εισοδηματικές τάξεις με επαύλεις και συνάμα κακοπληρωτές να αποκτούν άσυλο...

Οι πιέσεις της τρόικας εντείνονταν από την άνοιξη του 2013. Η τρόικα είχε δύο θέσεις: Η πρώτη που ήθελε πως με τις διατάξεις αυτές που ίσχυαν κρύβονταν κακοπληρωτές και η δεύτερη πως θα έπρεπε να μην υπάρχει κανένα πλαίσιο προστασίας ώστε οι δανειολήπτες απειλούμενοι από τους πλειστηριασμούς να προχωρούν σε ρύθμιση του δανείου τους. Για τους οικονομικά αδύναμους έδειχνε τον νόμο Κατσέλη, όπου κι εκεί από τότε ήθελε να αποσυρθούν τα όρια των αντικειμενικών αξιών, που έφταναν μέχρι τις 450.000 ευρώ. Τον Δεκέμβριο του 2013 η κυβέρνηση συμφώνησε στη θέσπιση ενός μεταβατικού σταδίου προστασίας της κύριας κατοικίας από τους πλειστηριασμούς. Για όλο το 2014 τέθηκαν τρία κριτήρια. Έτσι, από την 1η Ιανουαρίου 2014 και μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2014 απαγορεύονταν οι πλειστηριασμοί ακινήτων οφειλετών, που χρησιμεύουν ως κύρια κατοικία τους, εφόσον:
-η αντικειμενική αξία της κύριας κατοικίας δεν υπερβαίνει τις 200.000 ευρώ,
-το καθαρό οικογενειακό εισόδημα χωρίς τις κρατήσεις για τα ασφαλιστικά ταμεία, φόρο εισοδήματος και εισφορά αλληλεγγύης, είναι μέχρι 35.000 ευρώ
-η συνολική αξία κινητής και ακίνητης περιουσίας είναι μικρότερη ή ίση με 270.000 ευρώ. Από το ποσό αυτό, το σύνολο των καταθέσεων και κινητών αξιών του οφειλέτη δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 15.000 ευρώ.

Επιπλέον οι δανειολήπτες θα έπρεπε να καταβάλουν ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος μηνιαία δόση ίση με το 10% του εισοδήματος, αν αυτό δεν ξεπερνούσε τις 15.000 ευρώ ετησίως και αν ήταν πάνω από αυτό το όριο πλήρωνε μηνιαία δόση 20% στο υπερβάλλον ποσό από τα 15.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση καθιέρωσε στις αρχές του 2014 νέο πλαίσιο ρύθμισης δανείων εισάγοντας τους θεσμούς του Κώδικα Τραπεζικής Δεοντολογίας, του Συνεργάσιμου Δανειολήπτη αλλά και τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης.

Από την αρχή αυτής της χρονιάς δεν υπάρχει κανένα νομοθετικό πλαίσιο που να προστατεύει οριζόντια την κύρια κατοικία από τους πλειστηριασμούς. Αν οι οφειλέτες δυσκολεύονται να είναι συνεπείς στις δόσεις τους μπορούν να ζητήσουν ρύθμιση των δανείων τους και εφόσον τις πληρώνουν στην ώρα τους, είναι συνεργάσιμοι, τότε δεν κινδυνεύει η στέγη τους.

Αν είναι όμως σε πραγματική οικονομική αδυναμία προσφεύγουν στον νόμο Κατσέλη που όμως άλλαξε. Η μεγάλη αλλαγή που έγινε αφορά στα κριτήρια που μπήκαν για την εξαίρεση της κύριας κατοικίας των υπερχρεωμένων νοικοκυριών από τη ρευστοποίηση της λοιπής περιουσίας του δανειολήπτη. Τον Αύγουστο στην τροποποίηση του νόμου Κατσέλη παραπέμφθηκε ο καθορισμός των ορίων αυτών στην έκδοση υπουργικής απόφασης. Αυτά είναι το ύψος της αντικειμενικής αξίας του δανειολήπτη, το ύψος του εισοδήματος και των οφειλών.

Η διαπραγμάτευση ανάμεσα στην κυβέρνηση και την τρόικα αφορά λοιπόν την προστασία της κύριας κατοικίας μόνο όσων υπάγονται στον νόμο Κατσέλη και υπό αυστηρές προϋποθέσεις. Μέχρι την επίτευξη της συμφωνίας ισχύει το όριο της αντικειμενικής αξίας της κύριας κατοικίας όπως είχε θεσπιστεί για πρώτη φορά το 2010, δηλαδή τα 450.000 ευρώ για μία τετραμελή οικογένεια.
Πηγή: Ημερησία

Τα "αγκάθια" στις διαπραγματεύσεις
Έξι είναι τα "αγκάθια" στις διαπραγματεύσεις, με "κόκκινα" δάνεια και πλειστηριασμούς να είναι τα θέματα που... καίνε, καθώς η απόσταση κυβέρνησης - δανειστών είναι μεγάλη.

Μεγάλη "μάχη" αναμένεται να δοθεί για τα εισοδηματικά όρια που θα τεθούν για τα “κόκκινα δάνεια”, με τους δανειστές να επιμένουν ότι δεν πρέπει να προστατεύονται ζευγάρια με εισόδημα μεγαλύτερο από 13.917 ευρώ, ανεβάζοντας τον πήχη λίγο πιο πάνω από τα 20.000 ευρώ για 4μελή οικογένεια. Από την πλευρά της, η κυβέρνηση επιμένει ότι η ομπρέλα πρέπει να καλύπτει εισοδήματα ως 32.000 ευρώ, αφού σε διαφορετική περίπτωση θα χάσουν την προστασία δεκάδες χιλιάδες νοικοκυριά και φέρεται αμετακίνητη στη θέση αυτή.

Όσον αφορά στην αξία της προστατευόμενης κατοικίας, οι δανειστές επιμένουν στα 120.000 ευρώ, ενώ η ελληνική πλευρά ξεκινά από τα 200.000 ευρώ, με προσαύξηση ανά είδος νοικοκυριού και συγκεκριμένα 300.000 ευρώ για 4μελή οικογένεια.

Μπάχαλο επικρατεί στον ΦΠΑ στην εκπαίδευση, με την πρόταση της ελληνικής πλευράς να είναι η αύξηση κατά 0,05 ευρώ της τιμής της στήλης στα παιχνίδια του ΟΠΑΠ. Την Πέμπτη, πηγές από το υπουργείο Οικονομικών το διέψευσαν, αλλά σήμερα η πρόταση επέστρεψε στο τραπέζι, καθώς επισημαίνουν πως δεν υπάρχει πρόβλημα με τη σύμβαση που έχει υπογράψει το Δημόσιο με τον Οργανισμό. Πληροφορίες, ωστόσο, αναφέρουν πως οι δανειστές έχουν εκφράσει τις επιφυλάξεις τους για το εν λόγω μέτρο.

"Αγκάθι" αποτελεί και η ρύθμιση για τις 100 δόσεις, με τους δανειστές να επιθυμούν τον "ξαφνικό θάνατο" των φορολογουμένων από την 1η κιόλας ημέρα καθυστέρησης στην πληρωμή της δόσης, απαιτώντας επί της ουσίας να ακυρωθεί ο νόμος που ψηφίστηκε πριν μερικές ημέρες από την ελληνική Βουλή.

Τέλος, διαφωνίες ανάμεσα στις δύο πλευρές υπάρχουν και για τα γενόσημα φάρμακα, με την κυβέρνηση να προτείνει σταδιακή μείωση.

Από ......  newsit

Τα καλύτερα των δελτίων

Αναρτήθηκε από ..... energoipoliteskv.blogspot.com

 

Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2015

Τοπικό ντέρμπι στην Λοκρίδα το Σάββατο 7/11/2015: Καμένα Βούρλα-Άρης Αγίου Κωνσταντίνου

Αναρτήθηκε από.........  energoipliteskv.blogspot.com




Η 9η αγωνιστική της  Α΄ κατηγορίας Ε.Π.Σ.  Φθιώτιδας επιφυλάσσει ένα δυνατό τοπικό ντέρμπι.

 Μιλάμε φυσικά για τον αγώνα μεταξύ των ομάδων των Καμένων Βούρλων και του Άρη Αγίου
Κωνσταντίνου το  Σάββατο   7-11-2015 και ΩΡΑ: 15.00 στο γήπεδο των Καμένων Βούρλων


Διαιτητής:    ΜΟΥΤΣΩΚΟΣ

Βοηθοί:   ΛΙΤΟΣΕΛΙΤΗΣ -ΚΟΜΗΤΗΣ

Από ..........  fonografos

Άνθρωποι σαν κι εμάς σε καταστάσεις ακραίες, παιδιά σαν τα δικά μας. Δύναμη μας η αλληλεγγύη.

Αναρτήθηκε από ......  energoioliteskv.blogspot.com



Συγκεντρώνουμε ρούχα και παπούτσια για τους πρόσφυγες συνανθρώπους μας.

Κάθε απόγευμα από: 6/11/2015 έως 12/11/2015
στο Παλιό Δημοτικό Σχολείο στο Καινούριο (Ώρες: 05:00 έως 06:00 μ.μ)

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ¨ΤΟ ΚΥΜΑ¨

** Σε περίπτωση που δεν υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς στο χώρο συγκέντρωσης, επικοινωνήστε μαζί μας για να κάνουμε εμείς την παραλαβή από το σπίτι σας στα Τηλ : 6957203278 και 6972507629.

Ερχονται οι επικεφαλής του Κουαρτέτου -Τι ζητάει το ΔΝΤ από την Αθήνα


Αναρτήθηκε από.......  energoipolitesv.blogspot.com



ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Στην Αθήνα θα βρίσκονται την Τετάρτη ο Ντέκλαν Κοστέλο, η Ντέλια Βελκουλέσκου, ο Νικόλα Τζιαμαρόλι και ο Ράσμους Ρέφερ, προκειμένου να κλείσουν τη δεύτερη δέσμη προαπαιτούμενων, ανεξαρτήτως του αν Αθήνα και δανειστές θα έχουν γεφυρώσει τις διαφορές τους στην πρώτη λίστα των 48 προαπαιτούμενων.

Οι επικεφαλής του Κουαρτέτου θα μείνουν, όπως και την προηγούμενη φορά, μόνο μερικά 24ωρα επί ελληνικού εδάφους, για να επιστρέψουν για τα... καλά στις αρχές Δεκεμβρίου, οπότε θα ξεκινήσει η τελική φάση της αξιολόγησης. Το καλό νέο για την Αθήνα είναι ότι απομακρύνεται ο κίνδυνος της εμπλοκής στην εκταμίευση των 10 δισ. ευρώ για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες η δεύτερη δέσμη προαπαιτούμενων δεν θα περιέχει μέτρα δημοσιονομικού χαρακτήρα, παρά μόνο μέτρα για τη θωράκιση του χρηματοπιστωτικού τομέα. Η εκπλήρωση τους γίνεται, μάλιστα, πιο απλή, καθώς το σχέδιο για την αντιμετώπιση των «κόκκινων» στεγαστικών και επιχειρηματικών δανείων δεν θα συμπεριληφθεί σε αυτή τη δέσμη, αλλά θα αποτελέσει μέρος της συνολικής αξιολόγησης.

Από την άλλη πλευρά, η ολοκλήρωση της αξιολόγησης φαντάζει απίθανο να γίνει ως το τέλος του έτους, ειδικά από τη στιγμή που το ΔΝΤ εμφανίζεται ιδιαιτέρως απαιτητικό στα βασικά παραδοτέα. Σύμφωνα με πληροφορίες, τρεις είναι οι βασικές απαιτήσεις του Ταμείου, που προμηνύονται ιδιαιτέρως «θερμά» Χριστούγεννα:
  • Αξιόπιστο σχέδιο για τη βιωσιμότητα του Ασφαλιστικού. Η θέση του Ταμείου είναι ότι με «μπαλώματα» δεν λύνεται το πρόβλημα, καθώς η δυναμική των συνταξιοδοτικών δαπανών είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη δυναμική του Χρέους. Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες, οι δανειστές έχουν ήδη θορυβηθεί από τις καθυστερήσεις της κυβέρνησης, ειδικά από τη στιγμή που το 2016 προβλέπεται «τρύπα» 1,5 δισ. ευρώ στα ασφαλιστικά Ταμεία
     
  • Μεταρρυθμίσεις στη διακυβέρνηση των τραπεζών. Πρόκειται για την πάγια άποψη του Ταμείου ότι η πολιτική των τελευταίων- προ κρίσης- ετών ήταν καθοριστική για την άναρχη αύξηση των χορηγήσεων, ειδικά σε επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα τη σημερινή εικόνα των «κόκκινων» δανείων
     
  • Μέτρα δημοσιονομικού χαρακτήρα, που να «κλειδώνουν» το πρωτογενές πλεόνασμα του 3,5% το 2018. Στην πραγματικότητα, το Ταμείο δεν «χώνεψε» ποτέ τη χαλάρωση των στόχων, καθώς θεωρεί ότι επηρεάζεται αρνητικά η βιωσιμότητα του Χρέους και γι' αυτό επιμένει ότι τουλάχιστον από το 2018 και μετά ο Προϋπολογισμός πρέπει να κλείνει με πλεονάσματα 3,5% και άνω. Το κακό για το υπουργείο Οικονομικών είναι ότι οι δανειστές και ειδικά το ΔΝΤ έχουν διαμηνύσει ότι δεν πρόκειται να αποδεχθούν μέτρα με δημοσιονομικό αποτέλεσμα από την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, αφού ως τώρα δεν έχουν δει το παραμικρό. Σημειωτέον, ότι αυτά τα πρόσθετα μέτρα, ύψους περίπου 2 δισ. ευρώ, θα πρέπει να συμφωνηθούν, να ψηφιστούν τώρα και να ενσωματωθούν στο νέο Μεσοπρόθεσμο.
Το κίνητρο για να «τρέξει» η κυβέρνηση την εξαιρετικά δύσκολη αξιολόγηση είναι το Χρέος. Αναγνωρίζοντας ότι αποφάσεις δεν μπορούν να ληφθούν πριν από τα Χριστούγεννα, λόγω και των ισπανικών εκλογών, ζητούμενο είναι τουλάχιστον να ξεκινήσουν οι συζητήσεις. Ήδη είναι στα σκαριά ειδική Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων από υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών και του ΟΔΔΗΧ, που θα μελετήσει όλα τα δυνατά σενάρια, ενώ εκτιμάται ότι μπορεί να βοηθήσει και η ανεξάρτητη Επιτροπή από Αμερικανούς Πανεπιστημιακούς, την οποία «τρέχει» ο ελληνικής καταγωγής Γιαννακόπουλος και η οποία θα «ζυμώσει» τον αμερικανικό παράγοντα υπέρ των ελληνικών θέσεων.

Από .....  iefimerida

Στον αέρα η δόση:Σταθάκης-δανειστές δεν τα βρήκαν για τα «κόκκινα» δάνεια

Αναρτήθηκε από...... energoipolitekv.blogspot.com




ΘΑ ΑΝΑΖΗΤΗΘΕΙ ΛΥΣΗ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ 24ΩΡΑ

Ούτε ένα ούτε δύο αλλά πέντε είναι τα ανοικτά μέτωπα κυβέρνησης-δανειστών καθιστώντας δραματική την «διαπραγμάτευση».

Είναι ενδεικτικό ότι αναβλήθηκε η προγραμματισμένη για απόψε επικοινωνία Τσίπρα-Γιούνκερ εν αναμονή του αποτελέσματος της τηλεδιάσκεψης Σταθάκη-κουαρτέτου η οποία είχε... εξάωρη διάρκεια αφού ξεκίνησε στις 18:00 και ολοκληρώθηκε τα μεσάνυχτα. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, δεν προέκυψε «λευκός καπνός» ιδίως στο θέμα των «κόκκινων» δανείων και θα αναζητηθεί λύση τα επόμενα 24ωρα.

Από το Μαξίμου υποστηρίζουν ότι η αναβολή της συνομιλίας του Πρωθυπουργού με τον πρόεδρο της Κομισιόν οφείλεται σε προσωπικό κώλυμα του κ. Γιούνκερ και όχι σε εμπλοκή στη διαπραγμάτευση. Σημείωναν δε ότι η επικοινωνία των δύο ανδρών θα γίνει εντός του Σαββατοκύριακου.

Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές τα μέτωπα που παραμένουν ανοικτά καθώς δεν έχει αρθεί η διαφωνία Αθήνας-δανειστών είναι τα εξής:
  1. Οι 100 δόσεις: Οι δανειστές ζητούν να τίθενται εκτός ρύθμισης οι οφειλέτες έστω και με μια μέρα καθυστέρηση των τρεχουσών υποχρεώσεών τους. 
  2. Τα γενόσημα φάρμακα: Το κουαρτέτο ζητά μεγαλύτερη απελευθέρωση και λιγότερη προστασία των εγχώριων φαρμακοβιομηχανιών.
  3. Τα «κόκκινα» δάνεια:Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida.gr ο Γ. Σταθάκης προσήλθε στην τηλεδιάσκεψη με τους θεσμούς με νέα πρόταση, στην οποία η κυβέρνηση δέχθηκε να κάνει υποχώρηση σε δύο σημεία ως προς τα «κόκκινα» δάνεια και τους πλειστηριασμούς: Μέχρι τώρα επέμενε να παραμείνουν στις ευεργετικές διατάξεις του νόμου Κατσέλη όσοι έχουν ετήσιο εισόδημα 35.000 ευρώ και πλέον «ρίχνει» το πλαφόν στις 32.000 ευρώ. Επίσης θέτει υπό διαβούλευση την υποχώρηση στο ύψος της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου: Από τις 200.000 ευρώ τώρα προτείνει τις 180.000 ευρώ αξία. Η πλευρά των Θεσμών φέρεται να επιμένει στα όρια των 8.000 ευρώ για τον άγαμο δανειολήπτη και μέχρι 20.000 ευρώ για 4μελή οικογένεια.
  4. Το αγγελιόσημο
  5. Ο ΦΠΑ 23% στην εκπαίδευση. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση προτείνει ως ισοδύναμο στη επιβολή τέλους 5 λεπτών σε στήλες των παιχνιδιών του ΟΠΑΠ, χωρίς να είναι σαφές αν αφορά μόνο το ΚΙΝΟ.
Ολα αυτά τίθενται επί τάπητος στην τηλεδιάσκεψη που βρίσκεται σε εξέλιξη από τις 6, ανάμεσα στους επικεφαλής του κουαρτέτου των δανειστών και το ελληνικό οικονομικό επιτελείο υπό τον υπουργό Οικονομίας Γιώργο Σταθάκη. Αν διαπιστωθεί αδιέξοδο στην τηλεδιάσκεψη αυτή, θα υπάρξει νέος γύρος επαφών του Πρωθυπουργού με το ανώτατο πολιτικό προσωπικό των Βρυξελλών, εντός του Σαββατοκύριακου.

Παρά το γεγονός ότι οι εκπρόσωποι των θεσμών έκλιναν προς την ακύρωση της τηλεδιάσκεψης το μεσημέρι, τελικώς αποφασίστηκε να γίνει ώστε να υπάρξει η δυνατότητα να καταλήξουν οι δύο πλευρές σε λύση. Η τηλεδιάσκεψη είναι είναι εφ' όλης της ύλης, ωστόσο έμφαση θα δοθεί στα «κόκκινα» δάνεια αφού παραμένουν το μεγαλύτερο «αγκάθι» για τη συμφωνία.

Από την ελληνική πλευρά τονίζουν ότι το βασικό πρόβλημα είναι η απαίτηση των δανειστών να πέσει πολύ χαμηλά ο πήχης στα εισοδηματικά όρια με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να βγουν εκτός προστατευτικής ομπρέλας δεκάδες χιλιάδες υπερχρεωμένα νοικοκυριά.
Από την έκβαση της μαραθώνιας τηλεδιάσκεψης, θα κριθεί αν θα χρειαστεί να γίνει και άλλη μέσα στο Σαββατοκύριακο.

Πάντως, αν παραμείνει το αδιέξοδο, όπως σήμερα, η ελληνική πλευρά θα προσέλθει στο Eurogroup  της Δευτέρας όπου θα κριθεί η τύχη της δόσης των 2 δισ. Ευρώ με το θέμα των κόκκινων δανείων ανοιχτό. Αγνωστο παραμένει αν το θέμα αυτό των κόκκινων δανείων μαζί με αυτό των ισοδυνάμων για το ΦΠΑ 23% στην εκπαίδευση μπορούν να μετατεθούν μαζί με τα υπόλοιπα του επόμενου πακέτου για τη δόση του 1 δισ. που είναι προγραμματισμένο να εκταμιευθεί ως τις αρχές Δεκεμβρίου.

Κομισιόν: Συνεχίζονται οι συζητήσεις σε τεχνικό και πολιτικό επίπεδο
Οι συζητήσεις συνεχίζονται σε όλα τα επίπεδα, τεχνικό και πολιτικό, και σημειώνεται καθημερινά πρόοδος.
Αυτό δήλωσε η αρμόδια για τα Οικονομικά εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ανίκα Μπράιτχαρτ, σχετικά με την πορεία των διαπραγματεύσεων για την ολοκλήρωση της εφαρμογής του πρώτου πακέτου προαπαιτούμενων.
Ερωτηθείσα σχετικά με το ζήτημα των πλειστηριασμών, αρνήθηκε να απαντήσει, ενώ σημείωσε ότι μόλις οι εκπρόσωποι των Θεσμών ολοκληρώσουν την αξιολόγηση της εφαρμογής θα ενημερωθούν σχετικά τα κράτη-μέλη, τα οποία και θα αποφασίσουν για την εκταμίευση της δόσης. «Βλέπουμε το Eurogroup της Δευτέρας ως μια καλή ευκαιρία» κατέληξε η Α. Μπράιτχαρντ.

Στάση αναμονής από την Γερμανία
Στις Βρυξέλλες παρέπεμψε η αναπληρώτρια εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών Φριντερίκε Φον Τισενχάουζεν για πληροφορίες σχετικά με ενδεχόμενη αναβολή του Euro Working Group για την Ελλάδα. «Δεν θέλω να μπω σε εικασίες σε ό,τι αφορά αναβολές. Θα μπορούσαν να είναι πρακτικοί λόγοι προγράμματος. Θα πρέπει να απευθυνθείτε στις Βρυξέλλες», δήλωσε η εκπρόσωπος του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, απαντώντας σε σχετική ερώτηση.

Από ......  iefimerida

Τα καλύτερα των δελτίων

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com

 

Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015

Οι τελικές αποφάσεις για τα CoCos, τι ποσοστά θα κρατήσει το ΤΧΣ

Αναρτήθηκε από ........  energoipoliteskv.blogspot.com



Της Νένας Μαλλιάρα

Κουπόνι της τάξης του 8% θα προβλέπει για το CoCos η υπουργική απόφαση που αναμένεται ενόψει της εξειδίκευσης των όρων της ανακεφαλαιοποίησης ύστερα από το χθεσινό ΚΥΣΟΙΠ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, οι οποίες επιβεβαιώνουν τα προηγούμενα ρεπορτάζ μας, στην υπουργική απόφαση θα προβλέπεται ότι το κουπόνι του μετατρέψιμου ομολόγου θα μπορεί να μην πληρωθεί για δύο φορές, όχι συνεχόμενες, και η αποπληρωμή του θα γίνεται με premium στο 116%. Εφόσον το κουπόνι δεν αποπληρωθεί τις δύο αυτές φορές, θα μετατρέπεται υποχρεωτικά σε μετοχές στην τιμή της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου.

Οι τράπεζες θα μπορούν, όποτε θέλουν, να αποπληρώσουν τα CoCos. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Capital.gr, εάν μετά από 7 χρόνια, δηλαδή το 2022, τα CoCos δεν έχουν εξοφληθεί τότε θα μετατρέπονται υποχρεωτικά σε μετοχές.

Σύμφωνα με όσα προβλέπει ο νόμος της ανακεφαλαιοποίησης, τα CoCos θα εκδοθούν για το κομμάτι των κεφαλαιακών αναγκών του δυσμενούς σεναρίου που θα καλύψει το ΤΧΣ. Ειδικότερα, το κομμάτι αυτό θα καλυφθεί με συμμετοχή του ΤΧΣ κατά 25% με μετοχές και 75% με μετατρέψιμα ομόλογα. Η αναλογία αυτή επαγωγικά και εφόσον προσμετρηθούν τα κεφάλαια που θα καλύψουν οι ιδιώτες στις ΑΜΚ των τραπεζών οδηγεί σε μία διαμόρφωση ποσοστού 20-30%, την οποία θα διατηρήσει το ΤΧΣ στις τράπεζες.

Σημειώνεται ότι δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη ή δέσμευση για τη διατήρηση συγκεκριμένου ποσοστού του ΤΧΣ στις τράπεζες παρά τα όσα έχουν γραφτεί ότι το Ταμείο δεσμεύεται να διατηρήσει ένα μίνιμουμ ποσοστού της τάξης του 20%.


Σχετικά με τις προνομιούχες μετοχές του δημοσίου που κατέχουν ακόμη Εθνική Τράπεζα και Eurobank, αναμένονται διευκρινίσεις στην υπουργική απόφαση, ωστόσο προφορικές διευκρινίσεις από πλευράς αντιπροεδρίας της κυβέρνησης αναφέρουν ότι η κυβέρνηση δεν θα προχωρήσει στην ανταλλαγή ή στη μετατροπή των προνομιούχων μετοχών, ανεξάρτητα από τη διαδικασία καταμερισμού της επιβάρυνσης  (burden sharing), οι οποίες κατά τα λοιπά θα συνεχίζουν να υπόκεινται στις διατάξεις του νόμου 3723/2008. Εάν όντως αυτό καταγραφεί και στην υπουργική απόφαση, τότε επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες του Capital.gr που ανέφεραν ότι ο χειρισμός των προνομιούχων μετοχών του δημοσίου θα αναβαλλόταν για το 2016 ή και αργότερα.

Από .........  capital

Έρχεται το νομοσχέδιο της “τελευταίας ευκαιρίας” για τους... ξεχασιάρηδες “φοροφυγάδες” - Τι αποκάλυψε o Αλεξιάδης για πολιτικά πρόσωπα και ΜΜΕ


Αναρτήθηκε από .........  energoipoliteskv.blogspot.com


- Όσοι δεν δηλώσουν τα χρήματα που “κρύβουν” στο εσωτερικό (εκτός τραπεζών) και το εξωτερικό θα έχουν σοβαρότατες φορολογικές και ποινικές κυρώσεις
- Ελκυστικά τα κίνητρα, αλλά όχι «χαριστικά», ξεκαθαρίζει ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών
- Δεν έχει ξεκαθαριστεί αν τα αδήλωτα κεφάλαια υπαχθούν σε ένα αυτοτελή συντελεστή φορολόγησης ή αν θα πρέπει να προστεθούν στα εισοδήματα των φορολογικών δηλώσεων των αντίστοιχων ετών
- Ο Αλεξιάδης προαναγγέλλει “πολύ άμεσα αποτελέσματα” από ελέγχους που γίνονται σε υποθέσεις εμβασμάτων εξωτερικού  


Την κατάθεση νομοσχεδίου, το οποίο θα προβλέπει κίνητρα για όσους δηλώσουν αδήλωτα κεφάλαια που έχουν είτε στο εσωτερικό είτε στο εξωτερικό, προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης.

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή των ΑΝΕΛ, Νίκου Νικολόπουλου - σχετικώς με την εθελοντική «αποκάλυψη» εκ μέρους των Ελλήνων πολιτών των καταθέσεών τους - ο κ. Αλεξιάδης ανακοίνωσε ότι θα κατατεθεί εντός δύο μηνών νομοσχέδιο που θα δίνει μια τελευταία ευκαιρία σε όσους έχουν χρήματα στο εξωτερικό ή το εσωτερικό και δεν δικαιολογούνται από τις φορολογικές τους δηλώσεις.

Μάλιστα διεμήνυσε ότι θα υποστούν σοβαρότατες και φορολογικές ποινικές και άλλες κυρώσεις, όσοι δεν δηλώσουν περιουσιακά στοιχεία οποιασδήποτε μορφής και εντοπιστούν μετά την σύνταξη του Περιουσιολογίου. «Επειδή το επόμενο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες σύνταξης του Περιουσιολογίου, στο οποίο πρέπει να δηλωθούν όλα τα περιουσιακά στοιχεία, θέλουμε να δώσουμε μια ευκαιρία να τα δηλώσουν πριν», εξήγησε ο αν. υπουργός Οικονομικών.

Ελκυστικά τα κίνητρα, αλλά όχι «χαριστικά»
Όπως διευκρίνισε ο κ. Αλεξιάδης, οι διατάξεις του νομοσχεδίου πρέπει να είναι ελκυστικές, ώστε να αποφέρουν αποτέλεσμα και να δηλωθούν τα χρήματα και από την άλλη να μην είναι χαριστικές ώστε να προσλάβουν τον χαρακτήρα ξεπλύματα ή μιας ευνοϊκής περαίωσης.
Ακόμη πάντως - όπως ενημέρωσε ο αν. υπουργός - δεν έχει ξεκαθαριστεί αν τα αδήλωτα κεφάλαια υπαχθούν σε ένα αυτοτελή συντελεστή φορολόγησης ή αν θα πρέπει να προστεθούν στα εισοδήματα των φορολογικών δηλώσεων των αντίστοιχων ετών. Επίσης δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο, ποια κίνητρα θα δοθούν ώστε να δηλωθούν τα χρήματα αυτά, αν δηλαδή θα απαλλαγούν από τα φορολογικά πρόστιμα και όλες τις ποινικές κυρώσεις. «Θέλουμε τα κίνητρα να μην είναι προκλητικά. Αν είναι χρήματα που προέρχονται από εμπόριο ναρκωτικών, όπλων κ.α. δεν θα νομιμοποιηθούν ακόμη κι αν δηλωθούν» υπογράμμισε.
Ανέφερε ακόμη ότι τα κίνητρα θα περιλαμβάνουν τόσο χρήματα που έχουν εξαχθεί όσο και εκείνα που βρίσκονται στο εσωτερικό (εκτός τραπεζών). Επιπλέον κίνητρα εξετάζεται να δοθούν για τα κεφάλαια που βρίσκονται εκτός Ελλάδας και δεν έχουν δηλωθεί εφόσον επιστρέψουν στο εσωτερικό όπως επίσης και σε περιπτώσεις που αυτά τα χρήματα αφορούν πολίτες που εμπλέκονται σε υποθέσεις που είναι για έλεγχο (στην Λίστα Λάγκαρντ, εμβάσματα εξωτερικού κ.α.)

Προτεραιότητα σε υποθέσεις για πολιτικά πρόσωπα και ΜΜΕ

Απαντώντας στο ερώτημα του βουλευτή, για το πώς προτίθεται να κινηθεί η κυβέρνηση για τις υποθέσεις που έχουν εκδοθεί εντολές ελέγχου και τα «θαλασσοδάνεια», ο κ. Αλεξιάδης είπε πως θα προταχθούν οι υποθέσεις, για τις οποίες έχουν εκδοθεί εντολές ελέγχου στο παρελθόν και αφορούν πολιτικά πρόσωπα, ΜΜΕ και άλλες κατηγορίες. «Θέλουμε αυτές οι υποθέσεις να τελειώσουν κατά προτεραιότητα, με δεδομένο πάντα το τεκμήριο αθωότητας» τόνισε αιτιολογώντας «διότι υπάρχουν πολλές τέτοιες περιπτώσεις που, ενώ υπάρχουν εντολές ελέγχου, είτε οι έλεγχοι δεν ξεκίνησαν, είτε καρκινοβατούν.

Προχωρούν οι έλεγχοι στις «λίστες»

Σε ότι αφορά τις «λίστες», που υπάρχουν στο υπουργείο Οικονομικών, ο κ. Αλεξιάδης ανέφερε ότι υπάρχει ελεγκτικό πρόβλημα όμως - όπως σημείωσε ο υπουργός - με την παράταση του χρόνου διερεύνησης, που δόθηκε κατά ένα έτος, «γλυτώσαμε την παραγραφή σε χιλιάδες υποθέσεις». «Έτσι, θα μπορέσουμε να ελέγξουμε το μεγαλύτερο μέρος των υποθέσεων το επόμενο διάστημα, ενώ προχωρούν οι έλεγχοι και στις υποθέσεις των εμβασμάτων εξωτερικού και θα επιταχυνθούν και στις άλλες λίστες» είπε ο αν. υπουργός, προαναγγέλλοντας «πολύ άμεσα αποτελέσματα».
 
Από .....  newsit

Τα καλύτερα των δελτίων

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com

 

Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2015

Βασικά σημεία ομιλίας του Απόστολου Τζιτζικώστα στη Λαμία (VIDEO)


Αναρτήθηκε από ........  energoipoliteskv.blogspot.com



Την πρότασή του να απαιτήσει η Ελλάδα ενεργητικές λύσεις ασφάλειαςτόσο από τον ΟΗΕ, όσο κι από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σε ένα διεθνές και ευρωπαϊκό πρόβλημα όπως το προσφυγικό, διατύπωσε στη διάρκεια της κεντρικής ομιλίας του στη Λαμία απόψε ο υποψήφιος για την προεδρία της Νέας Δημοκρατίας Απόστολος Τζιτζικώστας.

Παράλληλα, ο κ. Τζιτζικώστας άσκησε κριτική στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για το δημοσιονομικό εκτροχιασμό του 2015, σύμφωνα με την Έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής, επισημαίνοντας ότι αυτό συνεπάγεται νέα μέτρα, σε μια χώρα που πλέον δεν έχει να δώσει τίποτα άλλο.

Τα βασικά σημεία της ομιλίας του Απόστολου Τζιτζικώστα στη Λαμία είναι τα εξής:
-Για το ζήτημα του προσφυγικού:

Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει μετατρέψει την τη χώρα στην πιο αδύναμη στιγμή της σε αποθήκη ψυχών
Ο κ. Τσίπρας και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν κατάφεραν να δουν τη συνολική εικόνα στο προσφυγικό ζήτημα, γι’ αυτό και το υποτίμησαν. Αυτό έχει τεράστιο κόστος για την Ελλάδα, γιατί μετατρέπει την προσφυγική κρίση στη Συρία σε εθνική κρίση. Σε ένα διεθνές και ευρωπαϊκό πρόβλημα, θα έπρεπε να απαιτεί ενεργητικές λύσεις ασφάλειας και από τον ΟΗΕ και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Λόγω των ιδεοληψιών του και της κουτοπόνηρης λογικής του παίζει με τη φωτιά και τα εθνικά μας συμφέροντα. Και μετατρέπει τη χώρα, στην πιο αδύναμη στιγμή της, σε αποθήκη ψυχών. Χωρίς πραγματικά να νοιάζεται. Όπως ξεκάθαρα αποδεικνύει η συμπεριφορά του προς αυτούς τους δυστυχισμένους ανθρώπους. Σε μια χώρα που ξέρει τι θα πει προσφυγιά. Και επιτρέπει να αναλάβει η Ελλάδα έναν ρόλο ευθύνης που δεν της αναλογεί και δεν μπορεί να διαχειριστεί, και συγκαλύπτει –αδιάφορο με ποια ανταλλάγματα- όσους θα έπρεπε να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.

-Για την Έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής:

Για κάθε λάθος που κάνουν, απαιτείται και ένα νέο μέτρο
Η Έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής, που μόλις χθες είδε το φως της δημοσιότητας, είναι ένας πραγματικός κόλαφος για τον κ. Τσίπρα και την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Καταγράφεται πλήρης δημοσιονομικός εκτροχιασμός το 2015. Η ύφεση αποδεικνύεται βαθύτερη και υπάρχουν προβλέψεις για μακροχρόνια στασιμότητα. Η ανεργία αυξάνεται, όπως και οι ληξιπρόθεσμες οφειλές. Η μαύρη τρύπα των εσόδων είναι 6,4 δισ. ευρώ. Για κάθε λάθος που κάνουν, απαιτείται και ένα νέο μέτρο. Και είναι βέβαιο ότι θα έρθουν να επιβάλουν και άλλα νέα μέτρα, σε μια χώρα όμως, που δεν έχει πλέον να δώσει τίποτε άλλο. Ποιος θα πληρώσει αυτό το νέο φέσι; Οι πολίτες πληρώνουν ήδη ένα λογαριασμό, του πρώτου επταμήνου, της «πρώτης φοράς αριστερά».

Ο κ. Τζιτζικώστας πραγματοποίησε από το πρωί περιοδεία στις Περιφερειακές Ενότητες Βοιωτίας και Φθιώτιδας, ενώ από αύριο αρχίζει την περιοδεία του στην Ήπειρο.

Από ......  tzitzikostas.gr

Ο κύβος ερρίφθη για τα φαρμακεία: Στα χέρια ιδιωτών οι άδειες- Με 20% οι φαρμακοποιοί

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com


ΤΟ ΝΕΟ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ

Γιώργος Παππούς

Να σπάσει... αυγά αποφάσισε η κυβέρνηση και τα συναρμόδια υπουργεία υπέγραψαν την Κοινή Υπουργική Απόφαση, με την οποία τακτοποιείται το «αγκάθι» του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των φαρμακείων.

Σύμφωνα με την Απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Υγείας, οι άδειες των φαρμακείων μπορούν να δίδονται εφεξής και σε ιδιώτες, υπό την προϋπόθεση ότι το φαρμακείο θα έχει τη μορφή ΕΠΕ (οι δανειστές ζητούσαν ΑΕ) και θα υπάρχει συνέταιρος φαρμακοποιός με μερίδιο 20%. Πέρα από αυτό, κάθε ιδιώτης μπορεί να αποκτήσει ως 5 άδειες, αλλά αυτός ο περιορισμός ισχύει μόνο για φέτος, καθώς κάθε χρόνο προστίθεται μια ακόμα, έτσι ώστε το 2020 ο ανώτατος επιτρεπόμενος αριθμός αδειών πανελλαδικά να φτάσει στις 10.

Η Απόφαση ορίζει ότι εξακολουθούν να ισχύουν τα πληθυσμιακά κριτήρια ήτοι 1 φαρμακείο ανά 1.000 κατοίκους, ενώ προκειμένου να καθησυχαστούν οι φόβοι ότι θα εφορμήσουν οι φαρμακευτικές εταιρίες, ορίζεται ότι δεν χορηγείται άδεια ίδρυσης και λειτουργίας φαρμακείου σε νομικά πρόσωπα, πλην των συνεταιρισμών φαρμακοποιών μελών της Ομοσπονδίας Συνεταιρισμών Φαρμακοποιών Ελλάδος και έπειτα από αιτιολογημένη απόφαση του Δ.Σ. της ΟΣΦΕ.

Μετά από αυτή την κίνηση, η κυβέρνηση καλείται να βρει λύση στα δύο άλλα “αγκάθια” με τους δανειστές, δηλαδή τα “κόκκινα” δάνεια των υπερχρεωμένων νοικοκυριών και το ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση, έτσι ώστε μέσα στην εβδομάδα να “ξεκλειδώσει” η υποδόση των 2 δισ ευρώ αλλά και η διαδικασία της αξιολόγησης, που δείχνει να έχει “κολλήσει”.

ΟΛΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ
Κ.Υ.Α. αριθ. Γ5(β)/ Γ.Π.οικ. 82829/29.10.2015
Ρυθμίσεις επαγγέλματος φαρμακοποιού – Ίδρυση φαρμακείου

Αριθ. Γ5(β)/Γ.Π.οικ.82829/29.10.15
(ΦΕΚ Β' 2330/29-10-2015)
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ-ΥΓΕΙΑΣ


Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
Α) Το άρθρο 21 παρ. 3 του ισχύοντος Συντάγματος.
Β) Του άρθρου 1 παράγραφοι 1, 2 και 3 και του άρθρου 3 του ν. 1338/1983 «Εφαρμογή του Κοινοτικού δικαίου» (ΦΕΚ Α΄ 34), όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 6 του Ν. 1440/1984 «Συμμετοχή της Ελλάδας στο κεφάλαιο, στα αποθεματικά και στις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, στο κεφάλαιο της Ευρωπαϊκής Κοινότητας Άνθρακος και Χάλυβος και του Οργανισμού Εφοδιασμού ΕΥΡΑΤΟΜ» (ΦΕΚ Α΄ 70) και του άρθρου 65 του Ν. 1892/1990 (ΦΕΚ Α΄ 101).
Γ) Τα άρθρα 49 και 52 παρ. 1 της Συνθήκης της ΣΛΕΕ.
Δ) Του άρθρου 2 υποπαράγραφος Δ12 του Ν. 4336/2015 (ΦΕΚ Α΄ 94).
Ε) Τις αποφάσεις της Ολομέλειας Δ.Ε.Κ. (C−171/07 και C−172/07) και (C−570/07 και C−571/07).
ΣΤ) Το άρθρο 4 περ. στ΄ του Ν. 3844/2010.
Ζ) Του άρθρου 90 του Π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» (ΦΕΚ Α΄ 98).
Η) Την υπ’ αριθ. Υ25/06−10−2015 άρθρα 2 και 3, απόφαση του Πρωθυπουργού (ΦΕΚ 2144/Β΄/06−10−2015) «Ανάθεση Αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Υγείας Παύλο Πολάκη».
Ι) Του άρθρου 45 της υπ’ αριθ. 2005/36/ΕΚ Οδηγίας (Π.δ. 38/2010).
ΙΑ) Το Π.δ. 106/2014 «Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας» (ΦΕΚ 76/Α΄/2000).
ΙΒ) Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,
αποφασίζουμε: 


Άρθρο 1
Σκοπός
Με την παρούσα υπουργική απόφαση θεσπίζονται νέες διατάξεις που καθορίζουν την ίδρυση φαρμακείων στην Ελλάδα, την αρμόδια υπηρεσία χορηγήσεως, την διοικητική περιφέρεια ισχύος της άδειας και τα προσόντα των αιτούντων τις άδειες, φαρμακοποιών ή άλλων φυσικών προσώπων.


Άρθρο 2
Ρυθμίσεις για τις άδειες φαρμακείων
1. Οι άδειες ίδρυσης φαρμακείων χορηγούνται σε φαρμακοποιούς κατόχους άδειας ασκήσεως επαγγέλματος φαρμακοποιού χώρας μέλους της Ε.Ε., καθώς και σε άλλα φυσικά πρόσωπα πολίτες κράτους−μέλους της Ε.Ε., από τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας της Περιφερειακής Ενότητας της έδρας των φαρμακείων και εντός αυτής, με απόφαση του Αρμόδιου Περιφερειάρχη και δηλώνονται από τον κάτοχο της αδείας στον οικείο Φαρμακευτικό Σύλλογο εντός εξήντα (60) ημερών. Με την επιφύλαξη της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου, δεν χορηγείται άδεια ίδρυσης και λειτουργίας φαρμακείου σε νομικά πρόσωπα, πλην των συνεταιρισμών φαρμακοποιών μελών της Ομοσπονδίας Συνεταιρισμών Φαρμακοποιών Ελλάδος και έπειτα από αιτιολογημένη απόφαση του Δ.Σ. της ΟΣΦΕ.
2. Κάθε άδεια ίδρυσης αντιστοιχεί σε ένα (1) φαρμακείο. Για το έτος 2015 επιτρέπεται η χορήγηση μέχρι πέντε (5) αδειών. Ο ανώτατος επιτρεπόμενος αριθμός χορηγούμενων αδειών αυξάνεται κατά μία (1) άδεια κατ’ ανώτατο όριο κατ’ έτος μέχρι το 2020, οπότε και ορίζεται ανώτατος επιτρεπόμενος αριθμός αδειών οι δέκα (10) άδειες σε πανελλαδική κλίμακα.
3. Οι άδειες ίδρυσης φαρμακείων χορηγούνται για την περιφέρεια των Δήμων που συστάθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 1 του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α΄).
4. Τα φαρμακεία των ιδιωτών μη φαρμακοποιών που ιδρύονται μετά την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης λειτουργούν υποχρεωτικά με την μορφή της Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης, που πρέπει να έχει συσταθεί πριν τη χορήγηση της άδειας λειτουργίας του φαρμακείου. Στην εταιρική σύνθεση των ΕΠΕ στις οποίες συμμετέχουν μη φαρμακοποιοί, μετέχει υποχρεωτικά ως εταίρος, με ποσοστό συμμετοχής τουλάχιστον 20%, και ο ορισθείς υπεύθυνος φαρμακοποιός για την λειτουργία κάθε φαρμακείου.
Τα φαρμακεία για τα οποία δίδεται άδεια ίδρυσης σε φαρμακοποιό, μπορούν να λειτουργούν ως ατομικές επιχειρήσεις είτε με όποια εταιρική μορφή του αστικού δικαίου επιλέξουν οι εταίροι τους, πλην εκείνης της ανώνυμης εταιρείας.
5. Η χορήγηση άδειας ίδρυσης σε φαρμακοποιό, κάτοχο άδειας ασκήσεως επαγγέλματος φαρμακοποιού κράτους μέλους της ΕΕ και άλλα φυσικά πρόσωπα, πολίτες κράτους−μέλους ΕΕ, δεν υπόκειται σε κανένα περιορισμό πλην των σχετικών με τα πληθυσμιακά όρια και τις τιθέμενες προϋποθέσεις στην παρούσα κοινή υπουργική απόφαση.
6. Για την απόκτηση της άδειας ιδρύσεως φαρμακείου απαιτείται ο αιτών (φαρμακοποιός ή μη) να έχει τα κατωτέρω προσόντα, που αποδεικνύονται από τα υποβαλλόμενα αντίστοιχα έγγραφα, όπως προσδιορίζονται στις οικείες διατάξεις και του άρθρου 216 Ν. 4281/2014 (160Α), ήτοι:
α) Την ελληνική ιθαγένεια ή την υπηκοότητα ενός των κρατών−μελών της Ε.Ε.
β) Να μην έχει καταδικασθεί αμετάκλητα σε οποιαδήποτε ποινή ή κλοπή, υπεξαίρεση, απάτη, εκβίαση, πλαστογραφία, εγκλήματα κατά των ηθών, συκοφαντική δυσφήμιση για πράξεις που έχουν σχέση με την άσκηση του επαγγέλματος του, κιβδηλεία, παραχάραξη, παράβαση των διατάξεων του άρθρου 5 του Ν. 1729/1987 (όπως τροποποιήθηκε από τον Ν. 3204/2003 ΦΕΚ 144 Α΄) και καθ’ υποτροπή του άρθρου 11 του ίδιου νόμου καθώς και του Ν. 3591/2008, του άρθρου 187Α του Ποινικού Κώδικα όπως αυτός ισχύει ή να μην έχει καταδικασθεί αμετάκλητα για κακούργημα ή καθ’ υποτροπή για πλημμέλημα για το
οποίο επεβλήθη η στέρηση των πολιτικών του δικαιωμάτων ή να μην έχει παραπεμφθεί με αμετάκλητο βούλευμα για κάποιο από τα παραπάνω αδικήματα.
γ) Να μην οφείλει στο Ελληνικό Δημόσιο οποιαδήποτε οφειλή από φόρους, πρόστιμα ή άλλη αιτία.
δ) Οι κάτοχοι άδειας ασκήσεως επαγγέλματος φαρμακοποιού να μην έχουν τιμωρηθεί για παραβάσεις της φαρμακευτικής νομοθεσίας με οριστική ανάκληση της άδειας ιδρύσεως φαρμακείου ή φαρμακαποθήκης.


Άρθρο 3
Μεταβατική διάταξη
Αποφάσεις ιδρύσεως φαρμακείων που εκδόθηκαν κατά παρέκκλιση του ν. 4336/2015 από Διευθύνσεις Δημόσιας Υγείας στην περίοδο από 20 Αυγούστου 2015 μέχρι την δημοσίευση της παρούσας κοινής υπουργικής απόφασης, διατηρούν την ισχύ τους.


Άρθρο 4
Η έναρξη ισχύος της παρούσης απόφασης ορίζεται από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 29 Οκτωβρίου 2015


ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ
ΥΓΕΙΑΣ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΞΑΝΘΟΣ

Από ........  iefimerida

Τι αλλάζει στις Πανελλήνιες από φέτος – Οι επιλογές που έχουν οι μαθητές

Αναρτήθηκε από ..... energoipoliteskv.blogspot.com



Ξεκαθάρισε το τοπίο σχετικά με τον τρόπο εισαγωγής των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος.

Με τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τα προαπαιτούμενα την Πέμπτη, θεσμοθετείται το μεταβατικό, μεικτό εξεταστικό σύστημα, που είχε ανακοινώσει από τα τέλη Αυγούστου ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Δημήτρης Χασάπης.

Ειδικότερα, οι απόφοιτοι λυκείου παλαιότερων ετών θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ του παλαιού και του νέου εξεταστικού συστήματος, το οποίο θα ισχύσει για πρώτη φορά φέτος.

Στη σχετική τροπολογία του νομοσχεδίου (άρθρο 40), αναφέρεται ότι όσοι από τους υποψηφίους που έδωσαν την περασμένη χρονιά πανελλαδικές εξετάσεις επιθυμούν να δώσουν και στο τέλος της φετινής χρονιάς, έχουν την επιλογή να εξεταστούν είτε με το παλιό εξεταστικό σύστημα που ίσχυε μέχρι πέρυσι, δίνοντας έξι (6) μαθήματα, είτε να εξεταστούν με το νέο σύστημα που θα ισχύσει από τη φετινή σχολική περίοδο, δίνοντας τέσσερα (4) μαθήματα.

Κατά συνέπεια, το καλοκαίρι του 2016 πιθανότατα θα υπάρχουν δύο είδη μηχανογραφικών δελτίων (ή ένα διπλό), καθώς όσοι επιλέξουν να εξεταστούν με το παλιό σύστημα θα συμπληρώσουν το παλιό μηχανογραφικό, ενώ όσοι επιλέξουν να εξεταστούν με το νέο σύστημα θα συμπληρώσουν το καινούργιο μηχανογραφικό, με τις αλλαγές που έχουν γίνει στα επιστημονικά πεδία και την κατανομή των σχολών σε αυτά.

Έτσι, αφού οριστικοποιηθεί ο αριθμός των αποφοίτων των προηγούμενων ετών που θα διαγωνισθούν με το σύστημα που ίσχυσε πέρυσι, θα καθοριστεί με απόφαση του υπουργού Παιδείας το ποσοστό θέσεων κατά προσέγγιση ανάλογο με το σύνολο των υποψηφίων του σχολικού έτους 2015-16.

Εξάλλου, όσον αφορά την κατηγορία του 10%, στην οποία συμμετέχουν στις πανελλαδικές οι υποψήφιοι που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν την παλαιά τους βαθμολογία χωρίς να ξαναδώσουν εξετάσεις, θα συμμετάσχουν το καλοκαίρι οι απόφοιτοι των δύο προηγούμενων ετών, δηλαδή του 2014 και του 2015 και οι θέσεις θα κατανεμηθούν στους μεν υποψηφίους του 2014 σε ποσοστό 40%, στους δε υποψηφίους του 2015, σε ποσοστό 60%.

Ακόμη, σε δεύτερη τροπολογία του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε χθες, στο άρθρο 41 του νομοσχεδίου, ρυθμίζονται θέματα εγγραφής καθ' υπέρβασιν αποφοίτων λυκείων που έχουν βραβευθεί σε μαθητικές Ολυμπιάδες.

Τέλος, με άλλη μία τροπολογία του υπουργείου (άρθρο 44), παρατείνεται η θητεία των σχολικών συμβούλων, έως τις 31 Αυγούστου 2016, καθώς το νέο σύστημα εκλογής τους δεν έχει οριστικοποιηθεί, αφού στόχος του υπουργείου είναι να αποτελέσει αντικείμενο του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία.

Από .........  iefimerida

Αντιπαράθεση Τσίπρα για προσφυγικό

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com

 

Τα καλύτερα των δελτίων

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com