Σάββατο 1 Αυγούστου 2015

Ο ΣΥΡΙΖΑ σε εμφύλιο – Αποτυχημένο τυχόν κόμμα της δραχμής προειδοποιεί τον Λαφαζάνη ο Σταθάκης – Παραιτηθείτε φωνάζει στους διαφωνούντες ο Σ. Παππάς

Αναρτήθηκε από..........  energoipliteskv.blogspot.com


- Αναγκαστικές οι εκλογές αν η κυβέρνηση δεν έχει την πλειοψηφία και δεν στηρίζεται πλήρως από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει ο Γ. Σταθάκης
- Ο υπουργός Οικονομίας καρφώνει τον Λαφαζάνη και την Αριστερή Πλατφόρμα
- ''Η δημιουργία πολιτικού φορέα υπέρ της επιστροφής στη δραχμή θα είναι κάτι αποτυχημένο και περιθωριακό''
- Δεν θέλουμε εκλογές αλλά δεν μπορεί να στηριζόμαστε από αντίπαλα πολιτικά κόμματα τονίζει η κυβερνητική εκπρόσωπος Ό. Γεροβασίλη που αποκλείει κυβέρνηση ειδικού σκοπού και αποφεύγει την ερώτηση αν ο Βαρουφάκης θα παραμείνει βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ
- Να παραιτηθούν όσοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ διαφωνούν είναι η απαίτηση από τον Σ. Παππά, πατέρα του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά, λίγες ώρες μετά το πρωτοφανές επεισόδιο με τη Ζωή Κωνσταντοπούλου


Σταθάκης: Αποτυχημένο και περιθωριακό τυχόν κόμμα της δραχμής

Ακόμα και ο συνήθως ήπιος Γ. Σταθάκης ύψωσε τους τόνους προειδοποιώντας ευθέως τον Π. Λαφαζάνη και την Αριστερή Πλατφόρμα που επιμένουν στο Grexit.
''Η δημιουργία πολιτικού φορέα υπέρ της επιστροφής στη δραχμή θα είναι κάτι αποτυχημένο και περιθωριακό. Το ζήτημα δεν είναι το νόμισμα ,αλλά η πολιτική που εφαρμόζεται''.

Ο κ.Σταθάκης για το ενδεχόμενο εκλογών εκτιμά πως πρόκειται για κάτι που θα συμβεί αν η κυβέρνηση δεν καταφέρει να έχει την πλειοψηφία και τότε,αναγκαστικά ,θα πάμε σε εκλογές.

Όπως εξηγεί ''μια κυβέρνηση που δεν στηρίζεται πλήρως από τους βουλευτές της έχει πρόβλημα αποτελεσματικότητας, γι’ αυτό θα πρέπει από τις συλλογικές διαδικασίες να προκύψει μια νέα στρατηγική, ένας νέος σχεδιασμός του κόμματος με βάση τα δεδομένα που έχουμε μπροστά μας''.


Κυβερνητική εκπρόσωπος: Εκλογές εαν στηριζόμαστε από τους αντιπάλους - Όχι σε κυβέρνηση ειδικού σκοπού

 
«Δεν είναι στις προθέσεις μας ούτε στις προθέσεις του ελληνικού λαού η κυβέρνηση ειδικού σκοπού»,δηλώνει η κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη στην εφημερίδα «Αγορά».

«Η κυβέρνηση έχει τη λαϊκή εντολή να κυβερνήσει τη χώρα προς όφελος των αδύναμων. Αυτή είναι και η ουσία της πολιτικής ρητορικής της πριν τις εκλογές, αυτή εξακολουθεί να είναι η πολιτική της στόχευση και σήμερα», αναφέρει η κ.Γεροβασίλη σημειώνοντας πως η κυβέρνηση έχει την ευθύνη να αντιμετωπίσει την ευρωπαϊκή συγκυρία, να ξεπεράσει τον πολιτικό εγκλωβισμό, να διατηρήσει το ιδεολογικό της πρόσημο, να διαμορφώσει νέα πρότυπα διακυβέρνησης και να κάνει τα αναγκαία τακτικά βήματα.

«Δεν θα παραδώσουμε τη λαϊκή εντολή στους εκπροσώπους του χρεοκοπημένου πολιτικού συστήματος, που προσπαθεί να μπει ξανά στο προσκήνιο από την πίσω πόρτα», αναφέρει η κυβερνητική εκπρόσωπος.

Στο ερώτημα αν μπορεί να αποτραπεί η διάσπαση στον ΣΥΡΙΖΑ, η κ.Γεροβασίλη απαντά ότι ο χώρος του ΣΥΡΙΖΑ έχει την ικανότητα να συνθέτει μέσα από τη διαφορετικότητα των απόψεων. «Το μείγμα της πολιτικής μας, η ταυτότητα μας εξαρτά μεγάλο τμήμα της από αυτήν την εσωκομματική λειτουργία», αναφέρει και προσθέτει ότι «το νόμισμα είναι σε όλους γνωστό πως - από μόνο του- δεν αποτελεί ούτε λύση ούτε πολιτικό διακύβευμα». Στο σημείο αυτό η κυβερνητική εκπρόσωπος σημειώνει πως «η έξοδος από την ΕΕ δεν ήταν ποτέ στην πολιτική ατζέντα του ΣΥΡΙΖΑ. Η Ευρώπη των λαών, ως πεδίο πάλης για μετασχηματισμό της προς όφελος της θιγόμενης κοινωνικής πλειοψηφίας και των εργαζομένων της, ήταν και είναι στο κέντρο της πολιτικής αντίληψης του κόμματός μας».

«Στόχος της κυβέρνησής μας δεν είναι οι εκλογές», αναφέρει η κυβερνητική εκπρόσωπος σημειώνει όμως ότι «η σταθερότητα στη διακυβέρνηση δεν μπορεί να εξαρτάται από πρόσκαιρες τακτικές πολιτικής στήριξης αντίπαλων πολιτικών δυνάμεων, που δοκιμάστηκαν και απέδειξαν την αποτυχία τους στην υποστήριξη των λαϊκών συμφερόντων».
«Θα κριθεί αν και πότε θα καταστούν αναγκαίες οι εκλογές, με δεδομένο ότι η ομαλή και στιβαρή διακυβέρνηση της χώρας είναι απαραίτητη προϋπόθεση και για την κοινωνία και για την οικονομία», αναφέρει,επίσης,σημειώνοντας πως «στη ζυγαριά δημοκρατίας-οικονομίας θα πρέπει να φροντίσουμε να προσθέτουμε ζύγια όχι μόνο στη μεριά της οικονομίας».

Στο ερώτημα αν θα πάμε σε νέα προαπαιτούμενα μέτρα για ένα δεύτερο δάνειο-γέφυρα, στην περίπτωση που δεν προλάβουμε την υπογραφή συμφωνίας ως τις 18 Αυγούστου, η κυβερνητική εκπρόσωπος απαντά πως η απόφαση της 12ης Ιουλίου είναι μια συμφωνία με προκαθορισμένες υποχρεώσεις αμφότερων πλευρών. «Έχουμε προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες, ώστε να διευκολυνθεί η σύναψη συμφωνίας, μέσα στα προβλεφθέντα χρονικά πλαίσια. Ο στόχος επίτευξης της συμφωνίας και τα προαπαιτούμενα βήματα των δύο πλευρών, χωρίς τις συνήθεις παρελκυστικές πρακτικές από την πλευρά των εταίρων, είναι συμφωνημένα, δημοσιοποιημένα και δεσμευτικά για όλους», υπογραμμίζει η κ. Γεροβασίλη,ενώ στο ερώτημα αν η κυβέρνηση φοβάται περισσότερες διαρροές στην ψήφιση της συμφωνίας, δηλώνει πως «η ψήφος κάθε βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ είναι μια πολυπαραμετρική πολιτική επιλογή, η οποία στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, εμπεριέχει και τη συνειδητοποίηση της ιδιαίτερα κρίσιμης -πρωτίστως για τη χώρα δευτερευόντως για την κυβέρνηση- συγκυρίας».

«Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, άσχετα αν έχουν ψηφίσει έως τώρα «ναι» ή «όχι» στα προαπαιτούμενα, διακατέχονται από αίσθημα ευθύνης απέναντι στον ελληνικό λαό, το συμφέρον του οποίου αγωνιούν να αφουγκράζονται και να υπηρετούν», αναφέρει η κυβερνητική εκπρόσωπος και προσθέτει: «στην πολύ κρίσιμη ψηφοφορία για την υπερψήφιση ή μη συμφωνίας, η κοινοβουλευτική μας ομάδα εκτιμώ πως θα επιδείξει κοινωνικά γειωμένη στάση δύσκολης και υψηλής πολιτικής ευθύνης».

Στο ερώτημα αν ο κ. Βαρουφάκης θα παραμείνει βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και αν κυβέρνηση θα φέρει plan B στη Βουλή, η κυβερνητική εκπρόσωπος απαντά ότι το Μαξίμου δεν παίζει και δεν φιλοδοξεί να παίξει τον ρόλο του τιμητή πολιτικών συμπεριφορών ή / και επιλογών οποιουδήποτε μέλους της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ. Ούτε, ασφαλώς, να υποκαταστήσει τις συλλογικές λειτουργίες και τις αποφάσεις της ΚΟ και των οργάνων του κόμματος, δημιουργώντας έναν αδιαφανή πόλο εκπόρευσης εσωκομματικής εξουσίας. Πολύ περισσότερο δεν προτίθεται να παρέμβει σε θεσμικές λειτουργίες του ελληνικού κοινοβουλίου.

Εξηγεί ,τέλος,ότι αυτό που απασχολεί - αποκλειστικά το Μαξίμου- είναι οι κοινωνικές και οικονομικές ανάγκες των πολιτών, πως θα απελευθερωθεί η χώρα από τα δεσμά της λιτότητας και της ύφεσης, πως θα δημιουργηθούν συνθήκες σταθεροποίησης και ανάκαμψης της οικονομίας, πως θα αποκατασταθεί η κοινωνική συνοχή, πως θα οργανωθεί και θα στηριχθεί το μείγμα υγιούς επιχειρηματικότητας και λειτουργικού δημοσίου, πως θα επιτευχθεί η παραγωγική ανασυγκρότηση, πως θα λειτουργήσουν αποτελεσματικά δομές κοινωνικού κράτους και κράτους δικαίου, πως θα επανεκκινήσει η αναπτυξιακή λειτουργία σε όλα τα επίπεδα της ελληνικής κοινωνίας.

Στέλιος Παππάς: Να παραιτηθούν οι διαφωνούντες

Ο Στέλιος Παππάς, πατέρας του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά, ζήτησε ανοιχτά την παραίτηση των διαφωνούντων βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, μιλώντας στην ΕΡΤ.
''Έχουν δικαίωμα διαφωνίας, αλλά πρέπει να τηρούν τον κανονισμό της ΚΟ, που προβλέπει παραίτηση σε περίπτωση διαφωνίας. Η δημοκρατία έχει κανόνες που πρέπει να τηρούνται, και η κυβέρνηση δεν είναι μπαλαντέρ''.

Το ιστορικό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, που είχε εντονότατο επεισόδιο με την Ζωή Κωνσταντοπούλου, πρόσθεσε με νόημα: Πρέπει να συγκρουστούμε με τον εαυτό μας.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ ΜΠΕ

Τα καλύτερα των δελτίων

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com


 

Washington Post: Πώς το ελαιόλαδο εξηγεί τα προβλήματα της Ελλάδας

Αναρτήθηκε από ........  energoipoliteskv.blogspot.com



ΠΟΙΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΚΡΥΒΟΥΝ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ

Στους λόφους της Καλαμάτας, παράγονται κάποιες από τις καλύτερες ελιές στον κόσμο. Αυτές δίνουν ένα λάδι τόσο λαμπερά πράσινο, που κάποιες φορές περιγράφεται ως «υγρός χρυσός».
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο διεθνής τύπος υμνεί το ελληνικό ελαιόλαδο. Αυτή τη φορά όμως η Washington Post το χρησιμοποιεί για να δείξει πώς εξηγούνται τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα.

«Ομως, όταν βγει αυτό το λάδι στις εγκαταστάσεις επεξεργασίας, το μεγαλύτερο μέρος του ''καταλήγει'' στη θάλασσα. Το 2012, το 60% της ελληνικής ελαιοπαραγωγής μεταφέρθηκε με πλοία στην Ιταλία. Εκεί, συσκευάστηκε σε ιταλικά μπουκάλια, με ιταλικές ετικέτες και στάλθηκε σε όλο τον κόσμο. Και τα περισσότερα από τα κέρδη καταλήγουν στην Ιταλία. Σύμφωνα με την εταιρεία McKinsey, η Ιταλία παίρνει ένα επιπλέον 50% της τιμής του ελληνικού ελαιολάδου», γράφει η αμερικανική εφημερίδα.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Οι Ελληνες επιχειρηματίες αντιμετωπίζουν συγκεκριμένα ζητήματα όταν επιχειρούν να εξάγουν το ελαιόλαδο της χώρας τους, απαντά η Washington Post. Πρώτα από όλα, δεν μπορούν να βρουν κάποιον στην Ελλάδα που φτιάχνει μπουκάλια, οπότε πρέπει να τα κατασκευάσουν στην Ιταλία. Εχουν δυσκολίες στη λήψη δανείων για να πληρώσουν τα μπουκάλια και στη συνέχεια τους «χτυπούν» οι φόροι. Εξαιτίας των οικονομικών ζητημάτων, η ελληνική κυβέρνηση ζήτησε από τους επιχειρηματίες να εκτιμήσουν και να καταβάλουν το φόρο που θα πρέπει να πληρώσουν το 2016 προκαταβολικά, το 2015, εξηγεί η εφημερίδα.

Η ιστορία δείχνει ένα από τα πιο επίμονα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας, πέρα από τη σύγκρουση με τους Ευρωπαίους δανειστές. Η οικονομική εξαθλίωση της Ελλάδας έχει σε ένα μεγάλο βαθμό αυτό-επιβληθεί. Πέρα από την Ευρώπη, υπάρχουν πράγματα που η Ελλάδα θα μπορούσε να κάνει για να βελτιώσει την οικονομία της που πασχίζει, προωθώντας την ντόπια βιομηχανία και χαλαρώνοντας τους επαχθείς περιορισμούς. Το γεγονός ότι η Ελλάδα κατέχει μόνο ένα μερίδιο 28% στην παγκόσμια αγορά για τη φέτα και ένα 30% στην αγορά των ΗΠΑ για το ελληνικό γιαούρτι, δείχνει μία σαφή εμπορική ευκαιρία, αναφέρει η McKinsey στην αναφορά της.

Ο γεωργικός τομέας της Ελλάδας έχει πολλές δυνατότητες. Η χώρα είναι η τρίτη μεγαλύτερη σε παραγωγή ελαιολάδου στον κόσμο, σχεδόν ισάξια της Ιταλίας που είναι στη δεύτερη θέση πίσω από την Ισπανία. Το ελαιόλαδο αντιπροσωπεύει σχεδόν το 1/10 της ελληνικής γεωργικής παραγωγής, σύμφωνα με την Eurostat. Η χώρα εξάγει επίσης μέλι, κρασί, φρούτα και λαχανικά σε όλο τον κόσμο και θα μπορούσε να κάνει πολλά περισσότερα. Πέρα από το γεωργικό τομέα, κάποιους από τους πιο πολλά υποσχόμενους τομείς στην Ελλάδα είναι εκείνοι των γενόσημων φαρμάκων, της υδατοκαλλιέργειας, της φροντίδας ηλικιωμένων, των μεταφορών, της διαχείρισης αποβλήτων και του τουρισμού, σύμφωνα με την McKinsey. Μόνο ο τουρισμός αποτέλεσε το 17% της οικονομίας το 2014.

Τι πρέπει να κάνει η Ελλάδα για να εκμεταλλευθεί αυτές τις ευκαιρίες; Πρώτα από όλα να διασφαλίσει την οικονομική σταθερότητα. Επιπλέον, η χώρα χρειάζεται υποδομές, για μεγαλύτερη και πιο σύγχρονη παραγωγή και εγκαταστάσεις συσκευασίας για να εκμεταλλευθεί τη γεωργική παραγωγή, όπως σημειώνει η ίδια αναφορά.
 

Από .....  iefimerida

Συνέχεια στη διαπραγμάτευση με τους δανειστές -Πιέσεις για τις συντάξεις


Αναρτήθηκε από ..........  energoiplieskv.blogspot.com



Η «ΜΑΧΗ» ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ

Οι συζητήσεις των Ελλήνων αξιωματούχων με τους εκπροσώπους των δανειστών συνεχίζεται σήμερα, προκειμένου να υπάρξει συμφωνία για τους στόχους και στη συνέχεια για τα μέτρα.
Η μάχη αναμένεται να δοθεί στο δεύτερο ζήτημα, καθώς δεν αποκλείεται οι δανειστές να ζητήσουν περικοπές και φόρους. Την ίδια ώρα, οι δανειστές ζητούν επιτακτικά να ξεκινήσει άμεσα η σταδιακή αύξηση των ενδιάμεσων-ειδικών ορίων ηλικίας με χρονικό ορίζοντα τερματισμού της μεταβατικής περιόδου νωρίτερα από το 2022, που αρχικά προβλεπόταν.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», οι δανειστές πιέζουν να ψηφιστεί μέσα στον Αύγουστο, ως προαπαιτούμενο, η ρύθμιση για τη σταδιακή κατάργηση των ειδικών διατάξεων που οδηγούν σε συνταξιοδότηση πριν από τα 62 έτη. Επιπλέον όμως θέλουν αλλαγές που να διασφαλίζουν ότι δεν θα υπάρχει πρόωρη έξοδος από την εργασία, νωρίτερα από το 2022.

Με βάση το προσχέδιο, στο τέλος του 2022 επέρχονταν «ξαφνικός θάνατος» των πρόωρων, ώστε από 1 Ιανουαρίου 2023 όλοι να συνταξιοδοτούνται με πλήρη μόνο στα 67 με 15 έτη, ή στα 62 με 40 έτη και με μειωμένη στα 62 με 15ετία. Αυτό σημαίνει πως η κλιμακωτή αύξηση των ορίων ηλικίας τη μεταβατική περίοδο δεν αποκλείεται να οδηγηθεί προς ένα έτος το έτος –αν όχι περισσότερο– από ένα 6μηνο το έτος που προέβλεπε το προσχέδιο, αν και όλα είναι ρευστά. Αγνωστο επίσης παραμένει αν θα προστατευθούν οι 130.000 ασφαλισμένοι που έχουν θεμελιωμένα δικαιώματα.

Επιπλέον, οι δανειστές θέλουν πιο άμεση υλοποίηση και πιο σφιχτά χρονοδιαγράμματα στα μέτρα του ασφαλιστικού, με έμφαση στην κατάργηση των κρατήσεων φόρων υπέρ τρίτων που υπάρχουν ακόμα. Για το θέμα πραγματοποιήθηκε ειδική σύσκεψη στα τεχνικά κλιμάκια.

 Στο στόχαστρο είναι και η ρύθμιση για κατάργηση των εξαιρέσεων στην κρατική χρηματοδότηση των Ταμείων, η  εναρμόνιση των εισφορών στο μοντέλο του ΙΚΑ και η  μεγαλύτερη  ανταποδοτικότητα εισφορών-παροχών, το ΕΚΑΣ. Πληροφορίες  της «Καθημερινής» επίσης  αναφέρουν πως  οι δανειστές  ζητούν νέους συντελεστές στις κατώτατες συντάξεις.

Από  ........  iefimerida

Τετάρτη 29 Ιουλίου 2015

ΔΩΡΕΑΝ προληπτικές ιατρικές εξετάσεις

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com





ΔΗΜΟΣ ΜΩΛΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στα πλαίσια της αναγκαιότητας  πρόληψης και της κοινωνικής αλληλεγγύης, κυρίως προς τις ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες, την Κυριακή 2 Αυγούστου 2015 ομάδα ιατρών όλων των ειδικοτήτων με επικεφαλής την ιατρό Κα Μαρία Μπέτση, θα πραγματοποιήσει ΔΩΡΕΑΝ προληπτικές ιατρικές εξετάσεις στους κατοίκους της Δημοτικής Ενότητας Αγίου Κων/νου.

Η πρωτοβουλία αυτή ανήκει στον Πολιτιστικό Συλλόγο Λογγού «Ο ΠΛΑΤΩΝ» με την υποστήριξη του Δημάρχου Μώλου Αγ. Κωνσταντίνου κ. Γιάννη Συκιώτη.

Η ομάδα των ιατρών, θα χρησιμοποιήσει τις εγκαταστάσεις του Αγροτικού Ιατρείου Αγ. Κωνσταντίνου στο οποίο θα πραγματοποιηθούν  εξετάσεις από τις 10 το πρωί, έως τις 2 το μεσημέρι.

Η επικεφαλής της ομάδας των ιατρών Κα Μαρία Μπέτση, μιλώντας σε δημοσιογράφους, τόνισε ότι η υγεία αποτελεί πρώτο και θεμελιώδες δικαίωμα για κάθε άνθρωπο και υποχρέωση για τους υπηρέτες του Ιπποκράτη, τον όρκο του οποίου οφείλουν να τηρούν και να φυλάσσουν απαρέγκλιτα, «ιδίως στις δύσκολες ώρες που περνά η χώρα και ο λαός μας» τόνισε χαρακτηριστικά.

                                                                        Καμένα Βούρλα, 28-7-2015

Guardian: Τι λένε για την Ντέλια Βελκουλέσκου όσοι την αντιμετώπισαν ως τώρα

Αναρτήθηκε από .........   energoipoliteskv.blogspot.com



Η «ΣΙΔΗΡΑ ΚΥΡΙΑ» ΤΟΥ ΔΝΤ

Μετά από μερικές αναβολές, η Ντέλια Βελκουλέσκου αναμένεται στην Αθήνα την Πέμπτη.
Η Ρουμάνα οικονομολόγος κέρδισε το παρατσούκλι «Σιδηρά Κυρία», κατά τη διάρκεια των έντονων συνομιλιών για τη διάσωση της Κύπρου. Τώρα, επιλέχθηκε ως επικεφαλής της διαπραγματευτικής ομάδας του ΔΝΤ στην Αθήνα. Και με δεδομένη την κακή σχέση μεταξύ της Ελλάδας και τους δανειστές της, η σκληρότητά της θα δοκιμαστεί εκ νέου τις επόμενες ημέρες, εκτιμά ο Guardian.

Η Βελκουλέσκου φτάνει στην Αθήνα εν μέσω αβεβαιότητας για την προθυμία του ΔΝΤ να στηρίξει ένα τρίτο πρόγραμμα για την Ελλάδα, σημειώνει η βρετανική εφημερίδα. Το ΔΝΤ έχει δείξει ότι θεωρεί το ελληνικό χρέος μη βιώσιμο και ότι η όποια νέα συμφωνία πρέπει να περιλαμβάνει ελάφρυνση.

 Δεν είναι όμως διόλου ξεκάθαρο αν είναι έτοιμοι να προσφέρουν κάτι τέτοιο οι δανειστές της Αθήνας από την ευρωζώνη. Η Βελκουλέσκου θα πρέπει να αποφασίσει τι ρόλο είναι διατεθειμένο το Ταμείο να διαδραματίσει σε ένα νέο πρόγραμμα και τι θα πρέπει να αναμένεται από την Ελλάδα ως αντάλλαγμα.

Εχοντας φύγει για τις ΗΠΑ, προκειμένου να σπουδάσει, η Βελκουλέσκου δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή στην πατρίδα της. «Εντός των ρουμανικών οικονομικών θεσμών είναι γνωστή χάρη στη θέση της στο ΔΝΤ, αλλά στους δημοσιογράφους και το ευρύ κοινό είναι γενικά άγνωστο», δηλώνει ο Κρίστιαν Παντάζι στον Guardian. Ο αρχισυντάκτης της ιστοσελίδας Hotnews προσθέτει: «Εκείνοι που την ξέρουν τη χαρακτηρίζουν ως πολύ σοβαρή και αφοσιωμένη επαγγελματία». Πριν φύγει από την πατρίδα της, πήγε σχολείο στην πόλη Σίμπιου, ενώ σύμφωνα με τα ρουμανικά ΜΜΕ της έκανε επιπλέον μαθήματα φυσικής ο σημερινός πρόεδρος της Ρουμανίας, Κλάους Γιοχάνις.

Η Βελκουλέσκου έχει μάστερ και PhD στα οικονομικά από το πανεπιστήμιο Johns Hopkins στο Μέριλαντ και εργάζεται στο ΔΝΤ από το 2002. Συνέγραψε μία αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας το 2009, ενώ ήταν εκπρόσωπος του ΔΝΤ στην Κύπρο από το 2012 έως το 2014, κάτι που εξασφάλισε τον κυρίαρχο ρόλο της στην προσπάθεια επίλυσης της κρίσης στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τον Λούσιαν Κροϊτόρου, σύμβουλο του διοικητή της κεντρικής τράπεζας της Ρουμανίας και πρώην υποψήφιος για πρωθυπουργός της χώρας, η Βελκουλέσκου είναι μία καλή οικονομολόγος, με «καλή αίσθηση της διπλωματίας, βαθιά αντίληψη των πολιτικών του ΔΝΤ και πρακτική προσέγγιση στα υπό συζήτηση θέματα».

Το όνομά της το «έφτιαξε» δουλεύοντας πάνω στη διάσωση της Κύπρου, το 2013. Τα κυπριακά ΜΜΕ την περιέγραψαν ως «Σιδηρά Κυρία», που ήταν πολύ σκληρή και απαιτούσε όρους δημοσιονομικής εξυγίανσης. Ομως, εκείνοι που είχαν να κάνουν μαζί της κατά τις κυπριακές διαπραγματεύσεις δίνουν μία διαφορετική σκοπιά.

«Εχει τη φήμη της σκληρής, αλλά δεν έζησα κάτι τέτοιο», λέει ο Μάριος Κληρίδης, γενικός διευθυντής της Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας στην Κύπρο. «Εκείνη και η Τρόικα εμφανίστηκαν περισσότερο ως αποφασισμένοι παρά ως επιθετικοί», πρόσθεσε.

«Εχει αρκετά κακή φήμη στην Κύπρο», λέει από την πλευρά του ο Αλέξανδρος Αποστολίδης, οικονομολόγος στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, ο οποίος ήταν προεδρικός σύμβουλος κατά τη διάρκεια της διαπραγμάτευσης. «Είμαστε μία ανδροκρατούμενη κοινωνία και το γεγονός ότι είναι γυναίκα δημιούργησε κάποια θέματα», είπε αλλά πρόσθεσε ότι από την εμπειρία του «πρόκειται για πρόσωπο διατεθειμένο να ακούσει άλλες ιδέες και εναλλακτικές. Πιο έτοιμη από άλλους να ακούσει άλλες προσεγγίσεις».

Από τη στιγμή που έφυγε, η σχέση της Κύπρου με το ΔΝΤ είναι πιο ομαλή, αλλά αυτό μπορεί να οφείλεται σε πολλούς λόγους, αν δεν μπορεί να αποκλείσει κάποιος την αλλαγή προσώπων, πρόσθεσε ο ίδιος.

Κατά τον Αποστολίδη, η τοποθέτησή της είναι ένα σημάδι για το πώς θα αντιμετωπιστούν οι τράπεζες της Ελλάδας. «Πρέπει να περιμένουμε ότι θα επιμείνει να ανακεφαλαιοποιηθούν σε υψηλότερο ποσοστό οι τράπεζες. Δεν πρόκειται να αποδεχθεί ότι οι προηγούμενες προσπάθειες ανακεφαλαιοποίησης ήταν αρκετές», τόνισε.

Από ........  iefimerida


Συνέντευξη του Αλέξη Τσίπρα

Αναρτήθηκε από ........ energoipoliteskv.blogspot.com

 

Τα καλύτερα των δελτίων

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com

 

Κυριακή 26 Ιουλίου 2015

16 Βραδιά Παραδοσιακών Χορών. " Τραγουδώντας και χορεύοντας ταξιδεύουμε στην Ελλάδα" Από τον Όμιλο Παράδοσης και Λαογραφίας Καμένων Βούρλων.

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com




Έθιμα,χοροί και τραγούδια από όλη την Ελλάδα......

λαϊκά χορογραφήματα  και συνήθειες της Ελληνικής γής...

16ή Βραδιά Παραδοσιακών χορών από τον Όμιλο Παράδοσης-Λαογραφίας Καμένων Βούρλων....

Καλλιτεχνική επιμέλεια-διδασκαλία χορών:Πενταλιός Αναστάσιος.

Πέμπτη 23 Ιουλίου 2015

Φάγανε πόρτα από τον Δήμαρχο κ. Συκιώτη , ο Αντιδήμαρχος κ. Μακρυνίτσας Δημήτριος και ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Καραμανώλης Αθανάσιος στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο ,που ήτανε εισηγητές ο μεν πρώτος για την παραχώρηση του Τουριστικού Καταφυγίου Καμένων Βούρλων σε ιδιώτη, ο δε δεύτερος για την επιλογή των θέσεων της τοποθέτησης πλωτών εξέδρων.

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com





ΕΙΣΗΓΗΣΗ  ΜΑΚΡΥΝΙΤΣΑ  ΠΕΡΙ  ΥΠΟΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ  ΤΟΥ  ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ  ΚΑΤΑΦΥΓΙΟΥ  ΣΚΑΦΩΝ  ΤΩΝ  ΚΑΜΕΝΩΝ  ΒΟΥΡΛΩΝ  ΣΕ  ΙΔΙΩΤΗ  

                                                           
                                                           
                                                           
                       ΕΙΣΗΓΗΣΗ   ΚΑΡΑΜΑΝΩΛΗ   ΓΙΑ  ΤΗΝ  ΕΠΙΛΟΓΗ  ΘΕΣΕΩΝ  
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ  ΠΛΩΤΩΝ  ΕΞΕΔΡΩΝ  ΣΤΗ  ΘΑΛΑΣΣΑ ΣΤΗ  Δ.Ε  ΚΑΜΕΝΩΝ  ΒΟΥΡΛΩΝ





Μετά  τις  εισηγήσεις  του  κ. Μακρυνίτσα  και  του  κ.  Καραμανώλη   στο  Δημοτικό  Συμβούλιο , ακολούθησαν  οι τοποθετήσεις  των  δημοτικών  συμβούλων πάνω  στα  δυο  θέματα  ,  της  παραχώρησης  του Τουριστικού  καταφυγίου  Καμένων Βούρλων  σε  Ιδιώτη  και  της  επιλογής  θέσεων  για  την  τοποθέτηση των  πλωτών  εξέδρων.

Βλέποντας  ο  Δήμαρχος  κ.  Συκιώτης  ότι σε  δυο  τόσο  σοβαρά  θέματα,  δεν  έχει  ακολουθηθεί  η  νόμιμη  οδό  και   δεν  έχουν  περάσει  από  το  Τοπικό  Συμβούλιο  των  Καμένων  Βούρλων όπως  προβλέπεται ,   ότι  υπήρχε    ανεπαρκής  και  ελλιπής  ενημέρωση  από τους  εισηγητές,   δεν υπήρχε  καν  οικονομοτεχνική  μελέτη  για  την παραχώρηση   του Τουριστικού  Καταφυγίου  στον  Ιδιώτη      και   ότι υπάρχει  αντίδραση  και  από  Δημοτικούς  Συμβούλους  της  πλειοψηφίας  των  Καμένων  Βούρλων ,   πρότεινε  την  αναβολή  τους  και  άδειασε  τον  κ.  Μακρυνίτσα  και  τον  κ. Καραμανώλη.

Τα  δυο  θέματα  είπε  ο  Δήμαρχος  κ.  Συκιώτης  θα  επανέλθουν  προς  συζήτηση στο  Δημοτικό  Συμβούλιο  αφού  περάσουν  από την   Δημοτική  Επιτροπή  Διαβούλευσης  το  Τοπικό  Συμβούλιο  των  Καμένων  Βούρλων,  και  υπάρχουν  νομικές  εισηγήσεις  από  νομικούς  συμβούλους  του  Δήμου  και  οικονομοτεχνικές  μελέτες  που αφορούν  τα  δυο  αυτά  θέματα.


Πέρασαν τα μέτρα, παγιώθηκε το χάσμα -Σε πορεία οριστικής ρήξης ο ΣΥΡΙΖΑ

Αναρτήθηκε από ..........  energoipoliteskv.blogspot.com



ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΚΛΟΓΕΣ  

Χωρίς θεαματικά αποτελέσματα, αλλά πάνω από το ψυχολογικό όριο των «120» και με την ηχηρή μετατόπιση του Γιάνη Βαρουφάκη στο «ναι» εγκρίθηκε το δεύτερο πακέτο των προαπαιτούμενων μέτρων. Πλέον, από σήμερα η κυβέρνηση ρίχνεται στη μάχη της διαπραγμάτευσης για τη νέα συμφωνία.

Με 230 «ναι» πέρασε το δεύτερο πακέτο προαπαιτούμενων
Το δεύτερο πακέτο προαπαιτούμενων, που άναψε το πράσινο φως για την έναρξη της διαπραγμάτευσης για τη συμφωνία, πέρασε στη Βουλή με 230 «ναι», 63 «όχι» και 5 «παρών».
Ο ΣΥΡΙΖΑ μετρά 36 απώλειες συγκριτικά με τις 39 της προηγούμενης εβδομάδας και έτσι, πλέον, η κυβερνητική πλειοψηφία ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είχε 126 «ναι» (διαβάστε ΕΔΩ ποιοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ψήφισαν «όχι» και ποιοι δήλωσαν «παρών»).

Ικανοποίηση στο Μαξίμου
Οι μεταβολές των κυβερνητικών βουλευτών υπήρξαν οριακές, παρά τα... μασάζ και τις διαβουλεύσεις που έλαβαν χώρα τις τελευταίες μέρες στις κλειστές κομματικές συνεδριάσεις. Εξίσου σημαντικό για το Μέγαρο Μαξίμου είναι ότι απεφεύχθησαν τα χειρότερα, αφού κυβερνητικές πηγές δεν έκρυβαν τη θέση ότι σ' αυτό το σημείο  «ακόμα και μια ψήφος παραπάνω καλή θα είναι».
Αίσθηση, ωστόσο, προκάλεσαν τα «παρών» από τις κυρίες Δανάη Τζήκα και Νίνα Κασσιμάτη, οι οποίες την προηγούμενη εβδομάδα είχαν ψηφίσει «ναι». Όσο για την καταψήφιση των μέτρων από τα μέλη της ΚΟΕ (Κοδέλα, Σωτηρίου, Χατζηλάμπρου), στους διαδρόμους της Βουλής πολλοί εκτιμούσαν ότι είναι θέμα ωρών η υποβολή των παραιτήσεών τους.

«Εκλογές θα έρθουν, δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς»
Τις πρώτες πρωινές ώρες, πάντως, κορυφαίος υπουργός της κυβέρνησης μιλώντας σε δημοσιογράφους έθεσε ξεκάθαρα το χρονοδιάγραμμα για το επόμενο διάστημα, λέγοντας πως τον Σεπτέμβριο θα γίνει συνέδριο -χωρίς να προσδιορίζει ακριβή ημερομηνία- και αμέσως μετά θα προκηρυχθούν εκλογές.
Ο ίδιος έκανε λόγο για μια μεγάλη διελκυστίνδα που έχει μπροστά της η κυβέρνηση, η οποία θα βρίσκει από εδώ και στο εξής τους εφαρμοστικούς νόμους. «Δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς. Από το "126", άντε να πάμε στο "119" και μέχρι εκεί. Έτσι, πόσα νομοσχέδια θα μπορούμε να περάσουμε;» έλεγε χαρακτηριστικά, καθιστώντας σαφές οτι οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες.
Στο ίδιο κλίμα και οι δηλώσεις της κυβερνητικής εκπροσώπου Ολγας Γεροβασίλη, αλλά και του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά, που έθεσαν ξεκάθαρα το χρονοδιάγραμμα που θα ακολουθηθεί, δηλώνοντας ότι η χθεσινή ψηφοφορία στη Βουλή επιβεβαίωσε το ρήγμα που υπάρχει στον ΣΥΡΙΖΑ.

Γεροβασίλη: Το ρήγμα είναι σαφές - Θα ακολουθηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες
Η κυβερνητική εκπρόσωπος μετά την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας ήταν ξεκάθαρη, λέγοντας ότι η κυβέρνηση από εδώ και στο εξής «θα επικεντρώσει όλη της την προσοχή στη διαπραγματευτική προσπάθεια προκειμένου να ολοκληρωθεί η συμφωνία», ενώ όταν ρωτήθηκε για τους διαφωνούντες βουλευτές είπε: «Το ρήγμα στην Κ.Ο. είναι -νομίζω- σαφές. Από εδώ και πέρα θα ακολουθηθούν και οι συλλογικές διαδικασίες προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πολιτικό πρόβλημα».
Στο ερώτημα εάν κάποιοι θα παραπεμφθούν στα κοινοβουλευτικά όργανα για διαγραφή, είπε ότι «θα ακολουθηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες, εννοώ οι συλλογικές διαδικασίες στην προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος. Ποιες διαδικασίες και πώς, νομίζω είναι θέμα του κόμματος που έχει την αρμοδιότητα να αποφασίζει για όλα αυτά τα ζητήματα».

Παππάς: Πρώτα η συμφωνία και μετά θα τα δούμε όλα στα συλλογικά μας όργανα
«Η κυβέρνηση θα προχωρήσει τώρα στην ολοκλήρωση της συμφωνίας, ολοκληρώσαμε τον κύκλο των προαπαιτούμενων», δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς μετά το πέρας της ψηφοφορίας στη Βουλή.
«Δυστυχώς», πρόσθεσε, «επιβεβαιώθηκε ένα ρήγμα, αλλά νομίζω ότι θα ολοκληρωθούν πρώτα οι διαδικασίες της συμφωνίας και θα τα δούμε όλα στα συλλογικά μας όργανα, όπως προβλέπεται».

Συνεδριάζει η Πολιτική Γραμματεία
Τέλος, εντός της ημέρας αναμένεται να συνεδριάσει η Πολιτική Γραμματεία, τα μέλη της οποίας θα αποφασίσουν -στον απόηχο της ψηφοφορίας- αν θα συγκληθεί η Κεντρική Επιτροπή το Σαββατοκύριακο ή όχι.


Από ......  iefimerida

Βουλή:Όλες οι αντιπαραθέσεις

Αναρτήθηκε από....... energoipoliteskv.blogspot.com

 

Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com

 

Τετάρτη 22 Ιουλίου 2015

Τρόμος για μάνα και γιο τη νύχτα στα Καμένα Βούρλα - Μπούκαραν στο σπίτι οι ληστές με τις κουκούλες

Αναρτήθηκε από ........  energoipoliteskv.blogspot.com





Άρπαξαν περίπου 8.000 ευρώ, διάφορα ρολόγια - κοσμήματα και εξαφανίστηκαν....

Ο εφιάλτης, για τη γνωστή οικογένεια στην περιοχή των Καμένων Βούρλων, ξεκίνησε λίγο πριν τις 11:00΄ το βράδυ. Εκείνη την ώρα στο σπίτι ήταν η 62χρονη μητέρα και ο 32χρονος γιος της οικογένειας, ενώ ο πατέρας έλειπε από το σπίτι.

Οι 3 ληστές μπήκαν στο σπίτι από μπαλκονόπορτα, αιφνιδιάζοντας μητέρα και γιο. Φορούσαν κουκούλες και ο ένας κρατούσε πιστόλι, ο άλλος μαχαίρι και ο τρίτος κατσαβίδι.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ μιλούσαν ελληνικά μεταξύ τους, αλλά η προφορά τους έδειχνε ότι ήταν αλλοδαποί.

Οι ληστές πήραν ένα σεντόνι το έσκισαν και έδεσαν μάνα και γιο, ενώ άρχισαν τις απειλές για να μάθουν που είναι τα χρήματα και τα κοσμήματα.
Αρχικά φέρεται ότι τους έδωσαν 1200 ευρώ λέγοντας ότι δεν υπάρχουν άλλα στο σπίτι. Όμως οι ληστές το έκαναν άνω - κάτω και κατάφεραν να βρουν και άλλα χρήματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες πήραν συνολικά γύρω στα 8.000 ευρώ, ενώ βρήκαν και πήραν ρολόγια και κοσμήματα της οικογένειας.

Στη συνέχεια κλείδωσαν στην τουαλέτα μάνα και γιο και εξαφανίστηκαν μέσα στο σκοτάδι.
Γύρω στις 2:30΄ τα ξημερώματα μητέρα και γιος κατάφεραν να βγουν από την τουαλέτα και να ενημερώσουν την αστυνομία, η οποία έχει εξαπολύσει ανθρωποκυνηγητό για τον εντοπισμό των δραστών.


Την υπόθεση έχει αναλάβει το Τμήμα Ασφαλείας Λαμίας.

Τρίτη 21 Ιουλίου 2015

Λήψη απόφασης περί υποπαραχώρηση (εκμίσθωση) του τουριστικού καταφυγίου σκαφών των Καμένων Βούρλων σε ιδιώτη

Αναρτήθηκε από .........  energoipoliteskv.blogspot.com



Εστάλη  στο  Blog  από  αναγνώστη


Μετατροπή του Τουριστικού Λιμένα Καμένων Βούρλων σε Καταφύγιο Τουριστικών Σκαφών με την απομείωση της χερσαίας ζώνης.

 Η παραχώρηση της χρήσης και εκμετάλλευσης του καταφυγίου τουριστικών σκαφών στα Καμένα Βούρλα έχει διάρκεια τριάντα τριών ετών και η διάρκειά της μπορεί να παραταθεί μόνο εάν αυτό συμφωνηθεί συμβατικά μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Δήμου Μώλου – Αγ. Κωνσταντίνου πριν από την λήξη της αρχικά καθορισμένης διάρκειας παραχώρησης.

Υπουργική  Απόφαση Κεφαλογιάννη

Τροποποίηση των παραστατικών της παρ. 10.1 του άρθρου 160 του Ν. 4070 /2012: Έκδοση άδειας λειτουργίας τουριστικού λιμένα

Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του Ν. 3270/2004 (Φ.Ε.Κ. 187/Α΄/11.10.2004) «Αρμοδιότητες του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης και θέματα τουρισμού».
2. Τις διατάξεις του άρθρου 12 του Π.Δ. 149/2005 (Φ.Ε.Κ. 211/Α΄/22.8.2005) «Οργανισμός του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης».
3. Το Π.Δ. 85/2012 (Φ.Ε.Κ. 141/Α/21.6.2012) «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών».
4. Το Π.Δ. 86/2012 (Φ.Ε.Κ. 141/Α΄/21.6.2012) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
5. Το Ν. 3861/2010 (Φ.Ε.Κ. 112/Α΄/13.07.2010) «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο «Πρόγραμμα Διαύγεια» και άλλες διατάξεις».
6. Τις διατάξεις του Κεφ. Γ΄ του Ν. 2160/93 (Φ.Ε.Κ. 118/Α΄/19.07.1993) «Δημιουργία και λειτουργία τουριστικών λιμένων», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
7. Τις διατάξεις του Ν. 4070/2012 (Φ.Ε.Κ. 82/Α΄/10.04.2012) «Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημοσίων Έργων και άλλες διατάξεις» και ιδίως της παρ. 10.1. του άρθρου 160.
8. Την υπ' αριθμ. Τ/9803/05.09.03 (Φ.Ε.Κ. 1323/Β΄/16.09.2003) κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Εμπορικής Ναυτιλίας περί Γενικού Κανονισμού Λειτουργίας Τουριστικών Λιμένων, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
9. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:

1. Την τροποποίηση των παραστατικών της παρ. 10.1 του άρθρου 160 του Ν. 4070/2012, που απαιτούνται για την έκδοση άδειας λειτουργίας τουριστικού λιμένα.
2. Τα απαιτούμενα και επισυναπτόμενα στην αίτηση για έκδοση άδειας λειτουργίας, παραστατικά στοιχεία είναι τα ακόλουθα:
α. Θεωρημένες Οικοδομικές άδειες.
β. Σχέδια γενικής διάταξης χερσαίων και λιμενικών έργων «ως κατασκευάστηκαν» συνοδευόμενα από υπεύθυνες δηλώσεις μηχανικών.
γ. Σχέδιο Ειδικού Κανονισμού Λειτουργίας.
δ. Ασφαλιστήριο συμβόλαιο σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην υπουργική απόφαση Παραχώρησης ή τη Σύμβαση Παραχώρησης.
ε. Πιστοποιητικό Πυροπροστασίας ή βεβαίωση υποβολής των απαιτούμενων δικαιολογητικών, με υποχρέωση υποβολής του, σε αποκλειστική προθεσμία 6 μηνών από την έκδοση της άδειας λειτουργίας.
στ. Άδειες εκτέλεσης λιμενικών έργων.
ζ. Βεβαίωση της αρμόδιας Υπηρεσίας Φάρων για φωτοσήμανση των λιμενικών έργων.
η. Βεβαίωση υποβολής των απαιτουμένων δικαιολογητικών για τον επανακαθορισμό αιγιαλού − παραλίας.

3. Κατά τα λοιπά η διάταξη της παραγράφου 10.1 του άρθρου 160 του Ν. 4070/2012 ισχύει ως έχει.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Β΄3088/04.12.2013).
Αθήνα, 26 Νοεμβρίου 2013

Η

ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΟΛΓΑ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ




Ν. 4070 /2012  Άρθρο  160  παράγραφο 10.1

ΚΕΦΑΛΑΙΟ  Γ΄ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ  ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ 
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ  ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ 
ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 156

1. Η παρ. 1 του άρθρου 29 του ν. 2160/1993 αντικαθίσταται ως εξής: 
«1. «Τουριστικός λιμένας» σκαφών αναψυχής είναι ο χερσαίος και θαλάσσιος χώρος που προορίζεται κατά κύριο λόγο για/και υποστηρίζει λειτουργικά τον ελλιμενισμό σκαφών αναψυχής και  ναυταθλητισμού.

 Οι τουριστικοί λιμένες διακρίνονται σε μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια. 

«Μαρίνα» είναι ο τουριστικός λιμένας που διαθέτει χερσαίες και θαλάσσιες εγκαταστάσεις και υποδομές προδιαγραφών που ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού, όπως προβλέπεται στην παράγραφο 3 του άρθρου 31, για την εξυπηρέτηση των σκαφών αναψυχής και των χρηστών τους.

 «Καταφύγιο» είναι ο τουριστικός λιμένας με βασικές κτιριοδομικές υποδομές τουλάχιστον 100 τ.μ. με παροχές και εξυπηρετήσεις ύδατος, ρεύματος, τηλεφώνου, καυσίμων, περισυλλογής καταλοίπων και απορριμμάτων, πυρόσβεσης, ενδιαίτησης και υγιεινής.

 «Αγκυροβόλιο» είναι ο τουριστικός λιμένας που δημιουργείται εντός προστατευμένου όρμου, εντός λιμνών και ποταμών, με ελαφρύ εξοπλισμό, ο οποίος δεν προκαλεί οριστική αλλοίωση του περιβάλλοντος με περιορισμένο αριθμό θέσεων ελλιμενισμού και βασικές εγκαταστάσεις.»

Άρθρο 157

1. Η παρ. 6 του άρθρου 29 του ν. 2160/1993 αντικαθίσταται ως εξής:
 «6. α) Για τη δημιουργία νέου τουριστικού λιμένα ή για την επέκταση, συμπλήρωση ή μετατροπή υπάρχοντος λιμένα σε τουριστικό, εφαρμόζονται αποκλειστικά οι διατάξεις του νόμου αυτού. Το ίδιο ισχύει και για τη λειτουργία και τη διαχείριση του συνόλου των τουριστικών λιμένων ανεξαρτήτως του χρόνου δημιουργίας τους και του καθεστώτος διαχείρισής τους. β) Η αποκατάσταση ζημιών και οι μικρές συμπληρωματικές εργασίες, πλην ανέγερσης σταθερών κατασκευών, στη χερσαία ζώνη του λιμένα, δεν λογίζονται - στο βαθμό που δεν θίγεται η εγκεκριμένη χωροθέτηση - ως μετατροπή, συμπλήρωση ή επέκταση του τουριστικού λιμένα και εκτελούνται με ευθύνη και δαπάνες του Φορέα Διαχείρισης και υποχρέωση προηγούμενης γνωστοποίησης στην αρμόδια υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού.»

 Άρθρο 158

1. Η παρ. 1 του άρθρου 30 του ν. 2160/1993 αντικαθίσταται ως εξής: 

«1. Η διοίκηση, διαχείριση, εκμετάλλευση και έλεγχος των τουριστικών λιμένων ανήκει στη Γενική Γραμματεία Τουρισμού του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού. Οι κατά το νόμο αυτόν αρμοδιότητες χωροθέτησης, διοίκησης, διαχείρισης, εκμετάλλευσης, ελέγχου, παρακολούθησης λειτουργίας, τήρησης ηλεκτρονικού μητρώου χωροθετημένων και λειτουργούντων λιμένων του νόμου αυτού και σταδίων λειτουργίας τους, ανατίθενται στην αρμόδια Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού. Στην αρμόδια Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού δημιουργείται και τηρείται Ηλεκτρονικό Μητρώο πληροφοριών Τουριστικών Λιμένων (ΗΜΤΛ) που α- φορά στη διαδικασία χωροθέτησης, τροποποίησης χωροθέτησης, έκδοσης άδειας λειτουργίας, καθώς και στην παρακολούθηση της λειτουργίας τους.»

 2. Η παρ. 4 του άρθρου 30 του ν. 2160/1993 αντικαθίσταται ως εξής: «4. Για τη χωροθέτηση, τροποποίηση, συμπλήρωση, έγκριση των χρήσεων γης και των όρων και περιορισμών δόμησης του τουριστικού λιμένα ή τη μετατροπή υπάρχοντος λιμένα σε τουριστικό, απαιτείται η γνώμη της πιο πάνω Επιτροπής. Η Επιτροπή, στο πλαίσιο άσκησης των αρμοδιοτήτων της, μπορεί να διενεργεί αυτοψίες, καθώς και να ζητεί πληροφορίες, τεχνικά ή άλλα στοιχεία από τη διεύθυνση τεχνικών υπηρεσιών της κατά τόπο αρμόδιας Περιφέρειας ή Δήμου. Η χωροθέτηση, η έγκριση χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δόμησης κατά τη διαδικασία του νόμου αυτού δεν απαιτείται εάν η θέση δημιουργίας του τουριστικού λιμένα έχει νομίμως εγκριθεί με βάση   άλλες διατάξεις πριν από την ισχύ του νόμου αυτού.»


3. Μετά την παρ. 6 του άρθρου 30 του ν. 2160/1993, προστίθεται παράγραφος 7 ως εξής:
 «7. α) Απαγορεύεται ο ελλιμενισμός σκαφών αναψυχής σε αλιευτικούς λιμένες ή καταφύγια, εφόσον σε απόσταση μικρότερη των 5 ναυτικών μιλίων λειτουργεί χωροθετημένος και αδειοδοτημένος τουριστικός λιμένας σκαφών αναψυχής. Από την πιο πάνω απαγόρευση εξαιρούνται τα σκάφη για τα οποία ο φορέας διαχείρισης του τουριστικού λιμένα βεβαιώνει την αδυναμία ελλιμενισμού τους. β) Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται μετά από πρόταση των Υπουργών Πολιτισμού και Τουρισμού και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, προσδιορίζονται οι κυρώσεις, η διαδικασία και το όργανο επιβολής τους για παράβαση των διατάξεων της περίπτωσης α΄ της παραγράφου αυτής.»

Άρθρο 159

Στο τέλος της παρ. 5 του άρθρου 30 του ν. 2160/1993 προστίθενται εδάφια ως εξής: «Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού επιτρέπεται η τροποποίηση της χωροθέτησης των τουριστικών λιμένων των στοιχείων α΄ μέχρι ιστ΄ ως προς τα όρια της χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης, τις προσχώσεις, τις χρήσεις γης και τους όρους και περιορισμούς δόμησης κατόπιν γνώμης της Επιτροπής Τουριστικών Λιμένων.»

Άρθρο 160 

Το άρθρο 31 του ν. 2160/1993 αντικαθίσταται ως εξής: 

«Άρθρο 31: Δημιουργία μαρίνων. Πρωτοβουλία - Διαδικασία – Εκμετάλλευση 

1. Μαρίνα μπορεί να δημιουργηθεί με πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού ή οποιουδήποτε φυσικού ή νομικού προσώπου δημόσιου ή ιδιωτικού δικαίου. Το φυσικό ή νομικό πρόσωπο πρέπει να είναι κύριος ή επικαρπωτής του παράκτιου ακινήτου, έμπροσθεν του ο- ποίου ενδιαφέρεται να χωροθετήσει και να κατασκευάσει μαρίνα.

2. Για εισαγωγή προς συζήτηση στην Επιτροπή Τουριστικών Λιμένων αιτήματος για χωροθέτηση και δημιουργία μαρίνας απαιτείται η υποβολή στην αρμόδια Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού των πιο κάτω δικαιολογητικών: 

(α) Γενικό Τοπογραφικό Διάγραμμα κλίμακας 1:10.000 ή απόσπασμα χάρτη, στο οποίο εμφαίνονται η ακριβής θέση του έργου, καθώς και οι χρήσεις γης της ευρύτερης περιοχής. 
(β) Τοπογραφικό Διάγραμμα κλίμακας 1:1.000 ή 1:2.000, στο οποίο εμφαίνονται η αιτούμενη ζώνη του λιμένα, τα όρια της ιδιοκτησίας, η τυχόν καθορισμένη οριογραμμή του αιγιαλού και της παραλίας και του παλαιού αιγιαλού και η πρόταση καθορισμού των τυχόν νέων οριογραμμών αιγιαλού και παραλίας.
 (γ) Σχέδιο γενικής διάταξης κλίμακας 1:500 ή 1:1.000 των προτεινόμενων έργων και κατασκευών, στο οποίο θα εμφαίνονται τα στοιχεία της περίπτωσης β΄, η έκταση των προτεινόμενων προσχώσεων στο θαλάσσιο χώρο, η οριοθέτηση της χερσαίας ζώνης, οι προτεινόμενες χρήσεις γης, οι όροι και περιορισμοί δόμησης, η έκταση της περίφραξης κ.λπ.. Ο συντελεστής δόμησης δεν θα  υπερβαίνει το 0,4 στο σύνολο της χερσαίας ζώνης, τα δε κτίρια ανεγείρονται μέχρι τη γραμμή της παραλίας. 
(δ) Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. 
(ε) Τεχνική έκθεση γενικής περιγραφής των προτεινόμενων λιμενικών έργων, που απαιτούνται για τη δημιουργία του λιμένα, καθώς και των προτεινόμενων χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δομήσεως και των βασικών έργων υποδομής, συμπεριλαμβανομένων των έργων υποδομής για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία, για τη λειτουργία, εκμετάλλευση και οικονομική βιωσιμότητα αυτών. 
(στ) Προβλεπόμενο ύψος επένδυσης. 
(ζ) Τίτλοι κυριότητας ή δικαιώματα επικαρπίας. 
(η) Έκθεση Αναλυτικής Αρχαιολογικής Τεκμηρίωσης (Ε.Ε.Α.Τ.) για τη χερσαία και τη θαλάσσια ζώνη της μαρίνας, που εκδίδεται - μετά από σχετικό αίτημα του αιτούντος τη χωροθέτηση προς το «Γραφείο Συντονισμού και Παρακολούθησης Αρχαιολογικών Ερευνών και Εργασιών στο Πλαίσιο των Μεγάλων Έργων» - εντός προθεσμίας εξήντα (60) ημερών από την ημερομηνία υποβολής του αιτήματος. Για την έκδοση της υπουργικής απόφασης χωροθέτησης πέραν των ως άνω α΄ έως η΄ δικαιολογητικών απαιτείται και απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων. Επιτρέπεται κατά παρέκκλιση από τις διατάξεις του ν. 2971/2001 (Α΄ 285) να συντάσσεται από την Επιτροπή η σχετική έκθεση εξαιρετικά και μόνο στις περιπτώσεις όπου απαιτείται να γίνει ο προσωρινός καθορισμός των οριογραμμών αιγιαλού και παραλίας για τις ανάγκες σύνταξης του τοπογραφικού διαγράμματος της περίπτωσης β΄ ανωτέρω. Η έκθεση μαζί με το διάγραμμα εγκρίνονται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 

3. Η αρμόδια Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού ελέγχει την πληρότητα των υποβαλλόμενων δικαιολογητικών, διαβιβάζει πλήρη σειρά δικαιολογητικών στον οικείο Δήμο προκειμένου να εκφέρει την άποψή του εντός δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από την λήψη του σχετικού φακέλου περί της σκοπιμότητας δημιουργίας της νέας μαρίνας και εισηγείται στην Επιτροπή. Σε περίπτωση μη απάντησης του οικείου Δήμου εντός της ανωτέρω προθεσμίας τεκμαίρεται συμφωνία για τη χωροθέτηση της νέας μαρίνας. 

4. Μέσα σε τέσσερις (4) μήνες από την υποβολή της αίτησης με όλα τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στην παράγραφο 2 του άρθρου αυτού, η Επιτροπή Τουριστικών Λιμένων αποφαίνεται για τη σκοπιμότητα δημιουργίας της μαρίνας και γνωμοδοτεί σχετικά. Κατά της γνωμοδότησης της Επιτροπής χωρεί αίτηση θεραπείας εντός προθεσμίας είκοσι (20) ημερών από την κοινοποίησή της στον αιτούντα. Η έγκριση της χωροθέτησης, των απαιτούμενων προσχώσεων και των χρήσεων αυτών, των χρήσεων γης και των όρων και περιορισμών δόμησης συντελείται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού μετά από γνώμη της Επιτροπής Τουριστικών Λιμένων. Η απόφαση αυτή δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 

5. Αν χωροθετηθεί νέα μαρίνα με πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού απαιτούνται τα δικαιολογητικά, που προβλέπονται στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου, τα οποία συντάσσονται με μέριμνα και δα- πάνες της ή άλλων δημόσιων φορέων. 

6. Μετά τη χωροθέτηση μαρίνας η εκτέλεση όλων των έργων που απαιτούνται για τη δημιουργία, λειτουργία εκμετάλλευση και οικονομική βιωσιμότητά της, μπορεί να παραχωρείται σε επιχείρηση ή επιχειρήσεις (δημόσιες ή ιδιωτικές) ή σε όμιλο επιχειρήσεων (δημόσιων ή ιδιωτικών). Η παραχώρηση γίνεται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ύστερα από πρόσκληση του Υπουργού για εκδήλωση ενδιαφέροντος με δημόσιο διαγωνισμό. Στη σχετική προκήρυξη του διαγωνισμού καθορίζονται οι όροι διενέργειάς του και η διαδικασία μέχρι την υπογραφή της σύμβασης, της παραγράφου 9 του άρθρου αυτού. Επιτροπή του διαγωνισμού είναι η Επιτροπή του άρθρου 30. Η κατακύρωση του διαγωνισμού γίνεται μετά από εισήγηση της Επιτροπής και απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού. Το συνολικό κόστος κατασκευής των χερσαίων και λιμενικών έργων των μαρίνων που παραχωρούνται, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στις διατάξεις της παρούσας παραγράφου, μπορεί να συγχρηματοδοτείται από το Δημόσιο μέσω του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων. Στην περίπτωση αυτή απαιτείται προ της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος: 

α. Η σύνταξη χρηματοοικονομικής μελέτης κόστους οφέλους για τη βιωσιμότητα και ανταποδοτικότητα της μαρίνας, η οποία υποβάλλεται στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και στο Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού (Γενική Γραμματεία Τουρισμού).
 β. Η έκδοση κοινής απόφασης των Υπουργών Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Πολιτισμού και Τουρισμού με την οποία ορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και η σχετική διαδικασία της συγχρηματοδότησης του κόστους της επένδυσης μέσω του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων. Το κόστος κατασκευής των χερσαίων και λιμενικών έργων των μαρίνων, που παραχωρούνται σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στην παράγραφο, δεν υπάγεται στο καθεστώς ενισχύσεων της κείμενης νομοθεσίας. Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου έχουν εφαρμογή, με εξαίρεση τις προϋποθέσεις των περιπτώσεων α΄ και β΄, και στις περιπτώσεις των μαρίνων για τις οποί- ες έχει διενεργηθεί διαγωνισμός, έχει γίνει κατακύρωση και δεν έχει υπογραφεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος η σύμβαση παραχώρησης που προβλέπεται στην παράγραφο 9 του παρόντος άρθρου. Οι όροι, οι προϋποθέσεις, η διαδικασία, το ύψος της συγχρηματοδότησης και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια καθορίζεται με κοινή απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού. 

7. Εντός οκταμήνου από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης ο φορέας διαχείρισης μαρίνας υποχρεούται να υποβάλει στη Γενική Γραμματεία Τουρισμού φάκελο με σειρά παραστατικών που ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού μέσα σε ένα τρίμηνο από τη δημοσίευση του νόμου αυτού. 

8. Η αρμόδια Διεύθυνση ελέγχει τις υποβαλλόμενες από τον φορέα διαχείρισης της μαρίνας μελέτες και σχέδια που αναφέρονται στα πάσης φύσεως έργα της μαρίνας και των εγκαταστάσεών της και εφόσον συμφωνούν με την υπουργική απόφαση της παραγράφου 3 του άρθρου αυτού ή τη σύμβαση παραχώρησης τις προωθεί μέσα σε είκοσι (20) ημέρες στις αρμόδιες υπηρεσίες προκειμένου να εκδοθούν οι απαραίτητες οικοδομικές και λοιπές άδειες για τη δημιουργία της μαρίνας. Οι άδειες χορηγούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες εντός τετραμήνου από την υποβολή των σχετικών μελετών και σχεδίων από την αρμόδια Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού.

9. Η παραχώρηση της χρήσης και εκμετάλλευσης της ζώνης της μαρίνας στον φορέα διαχείρισης διέπεται από τους όρους της σύμβασης, τις διατάξεις του παρόντος νόμου και του Αστικού Κώδικα. Η σύμβαση υπογράφεται για λογαριασμό του Δημοσίου από τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού, καθώς και από τον φορέα διαχείρισης της μαρίνας μέσα σε οκτώ (8) μήνες από τη δημοσίευση της υπουργικής απόφασης χωροθέτησης. Εάν παρέλθει άπρακτη η πιο πάνω προθεσμία ανακαλείται η πιο πάνω υπουργική απόφαση χωροθέτησης. Η σύμβαση περιλαμβάνει, τουλάχιστον, λεπτομερή περιγραφή των έργων που αναλαμβάνει να κατασκευάσει ο φορέας διαχείρισης της μαρίνας, το ελάχιστο ποσό της επένδυσης που απαιτείται και τον τρόπο κάλυψης αυτής, τη χρονική διάρκεια της παραχώρησης, που δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 99 έτη κατ’ ανώτατο όριο, το καταβλητέο στο Δημόσιο αντάλλαγμα για όλη τη χρονική διάρκεια της παραχώρησης, τις ποινικές ρήτρες για παραβάσεις της σύμβασης, τους λόγους λύσης της σύμβασης, την επίλυση των διαφορών που ανακύπτουν μεταξύ του Δημοσίου και του φορέα διαχείρισης της μαρίνας ενώπιον των καθ’ ύλην και κατά τόπο αρμόδιων Ελληνικών δικαστηρίων και οποιονδήποτε άλλο όρο συνδεόμενο με την παραχώρηση ή την εκμετάλλευση της μαρίνας και την εξασφάλιση των δικαιωμάτων του Δημοσίου. Στη σύμβαση προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της όλες οι μελέτες, τα σχέδια, το χρονοδιάγραμμα και λοιπά στοιχεία που ορίζονται στην απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού που εκδίδεται κατ’ εξουσιοδότηση της παραγράφου 5 του άρθρου αυτού. 

Με τη σύμβαση μπορεί να καθορίζεται και αριθμός θέσεων για ελλιμενισμό ναυταθλητικών σκαφών. 

10.1. Ο φορέας διαχείρισης του τουριστικού λιμένα οφείλει μέσα σε δύο (2) μήνες από την ολοκλήρωση του συνόλου των έργων να υποβάλλει αίτηση για την έκδοση άδειας λειτουργίας στη Γενική Γραμματεία Τουρισμού στην οποία θα επισυνάπτονται τα εξής έγραφα και παραστατικά στοιχεία: 

α. Οικοδομικές άδειες από τις αρμόδιες αρχές. 
β. Σχέδια «ως κατασκευάστηκε». 
γ. Ειδικός Κανονισμός Λειτουργίας σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 16 του παρόντος. 
δ. Ασφαλιστήριο συμβόλαιο κάλυψης περιουσίας κατά παντός κινδύνου και αστικής ευ- θύνης έναντι τρίτων. 
ε. Βεβαίωση Πυροσβεστικής Υπηρεσίας για την υποβολή μελετών ενεργητικής και παθητικής πυροπροστασίας για την έκδοση πιστοποιητικού πυρασφάλειας. 
στ. Άδειες εκτέλεσης λιμενικών έργων και 
ζ. Φωτοσήμανση των λιμενικών έργων σύμφωνα με τις οδηγίες της Υπηρεσίας Φάρων.

 Σε διάστημα δεκαπέντε (15) ημερών από την υποβολή της αίτησης, η αρμόδια Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού ελέγχει τα υποβληθέντα δικαιολογητικά ως προς την πληρότητά τους και ενημερώνει τον φορέα διαχείρισης για τυχόν ελλείψεις ή εκδίδει προέγκριση της άδειας λειτουργίας τουριστικού λιμένα. Εάν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία του προηγούμενου εδαφίου, η προέγκριση τεκμαίρεται χορηγηθείσα. Τα πιο πάνω παραστατικά είναι δυνατόν να τροποποιηθούν με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού.

10.2. Η αρμόδια Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού, σε διάστημα δύο (2) μηνών από την έκδοση της προέγκρισης για την άδεια λειτουργίας του τουριστικού λιμένα, πραγματοποιεί τον έλεγχο του τουριστικού λιμένα ως προς τη συμβατότητά του με το περιεχόμενο της σχετικής απόφασης χωροθέτησης - βάσει των εγκεκριμένων οριστικών μελετών των έργων και των αντίστοιχων αδειών εκτέλεσής τους - και συντάσσει σχετική έκθεση με παρατηρήσεις, την οποία αποστέλλει στον φορέα διαχείρισης ή, εάν δεν υπάρχουν παρατηρήσεις, εκδίδει την άδεια λειτουργίας. Εάν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία του προηγούμενου εδαφίου, η άδεια λειτουργίας τεκμαίρεται χορηγηθείσα. Άρνηση της αρμόδιας για την έκδοση της άδειας υπηρεσίας να εκδώσει την άδεια εξαιτίας έλλειψης της προϋπόθεσης του πρώτου εδαφίου αυτής της υποπαραγράφου, συνεπάγεται ταυτόχρονη άρση της ισχύος της χορηγηθείσας προέγκρισης. 

10.3. Ο φορέας διαχείρισης υποχρεούται να μεριμνήσει για τον οριστικό καθορισμό της νέας οριογραμμής αιγιαλού και παραλίας και για την καταγραφή του δημόσιου κτήματος που δημιουργήθηκε με την ολοκλήρωση των έργων της μαρίνας. Στον φορέα διαχείρισης της μα- ρίνας μπορεί να χορηγηθούν από τη Γενική Γραμματεία Τουρισμού και τμηματικές άδειες για τη λειτουργία διακεκριμένων τμημάτων της υπό κατασκευή μαρίνας μέσα σε ένα δίμηνο από την υποβολή σχετικής αίτησής του, που συνοδεύεται από τα δικαιολογητικά που προβλέπονται από την παράγραφο 10.1, τα οποία απαιτούνται για τη λειτουργία των διακεκριμένων τμημάτων. 

11. Η μέριμνα για τη συντήρηση των έργων και εγκαταστάσεων της μαρίνας, η καθαριότητα, με επιφύλαξη των υποχρεώσεων των Ο.Τ.Α. για αποκομιδή των απορριμμάτων, η ανανέωση του τεχνικού εξοπλισμού και κάθε άλλη σχετική ενέργεια εμπίπτει στις υποχρεώσεις του φορέα διαχείρισης. Ο έλεγχος της λειτουργίας των μαρίνων ανήκει στην αρμόδια Υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού. 

12. Οι οργανισμοί κοινής ωφέλειας (Δ.Ε.Η., Ο.Τ.Ε., Ε.Υ.Δ.Α.Π. κ.λπ.), καθώς και οι οικείοι Ο.Τ.Α. οφείλουν να εκτελούν τα απαραίτητα έργα υποδομής για τη σύνδεση της μαρίνας με τα δίκτυά τους. Εάν οι πιο πάνω φορείς αδυνατούν ή καθυστερούν την εκτέλεση των έργων υποδομής, δύναται να επιτραπεί με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη η χρησιμοποίηση άλλων τρόπων εξυπηρέτησης της μαρίνας (αυτοδύναμη παραγωγή ενέργειας, βιολογικός καθαρισμός κ.λπ.).»