Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

Γιατί ο Αλέξης "ψεκάζει" τους Έλληνες;

Αναρτήθηκε από .....  energoipoliteskv.blogspot.com


Του Ανδρέα Ζαμπούκα

Ο πολιτικός λόγος έχει χαρακτηριστικά και κανόνες. Έχει ύφος, πλοκή και επικλήσεις στη λογική, στο συναίσθημα, στο ήθος και πολύ συχνά σε αυθεντίες. Από  την εποχή του Αλκιβιάδη -του πρώτου ανήθικου ηγέτη στις δημοκρατίες- ως τον Ανδρέα Παπανδρέου, ο χαρακτήρας της πολιτικής επικοινωνίας έχει όλα τα δείγματα για να μπορέσει κάποιος να αναλύσει  τη θεωρία και τις προθέσεις των πολιτικών ανδρών.

Ο  Αλέξης Τσίπρας  υπόσχεται δωρεάν ηλεκτρικό ρεύμα, κούρεμα των δανείων, αποκατάσταση των «αδικιών», προσλήψεις στο δημόσιο, «τσαμπουκά» στους δανειστές και ό,τι άλλο μπορεί να ποθεί το θυμικό του «λαού». Δίνει την εντύπωση πως ό,τι και να του ζητήσεις, θα πει ένα μεγαλοπρεπές και ανακουφιστικό «ναι»!  Τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, μόνιμοι μαϊντανοί στα κανάλια δεν κάνουν τίποτε από το να αφήνουν πόρτες ελπίδας για όλους.

Αναρωτιέται λοιπόν, κανείς τι είναι αυτό που ορίζει το status επικοινωνίας με το εκλογικό σώμα, εν έτει 2013. Πως και η κοινωνία μας, με τόσο μεγάλη πρόσβαση στην ενημέρωση, στις γνώσεις και στο διάλογο, ανέχεται έναν πολιτικό λόγο που θυμίζει γονείς που διαπαιδαγωγούν τα παιδιά τους με υποσχέσεις και δωράκια. Θυμίζει ίσως και τη διαφήμιση του Τζάμπο για «να ζεσταθεί το κοκκαλάκι» του  πιτσιρίκου ή  του κακομαθημένου μαθητή που ο λαϊκιστής δάσκαλος λέει συνεχώς ψέματα στους γονείς για να μην μπλέξει με τις αντιδράσεις τους. Πάνω απ΄ όλα όμως, δείχνει  την «κρυφή» διάθεση που έχει το 33% των Ελλήνων για «ψεκασμούς» απ΄όπου κι αν προέρχονται.

Γιατί λοιπόν, πρέπει να απορεί κανείς για τη νομιμοποίηση του απόλυτου λαϊκιστικού λόγου, από την κοινή γνώμη, όταν ένας στους τρεις  Έλληνες  αποδέχεται  την επικοινωνία των φαντασιώσεων και την απόρριψη του ορθολογισμού. Σε άλλες μετρήσεις ακόμα, ένα τεράστιο  ποσοστό της ελληνικής κοινωνίας, δηλώνει ότι εμπιστεύεται  την εκκλησία πιο πολύ από τους πολιτικούς θεσμούς. Περισσότεροι από τους μισούς μαθητές  θεωρούν ότι, μολονότι οι βαθμοί τους μέχρι τη Β΄Λυκείου είναι κάτω από 14, στις Πανελλαδικές θα καταφέρουν να περάσουν στις καλύτερες σχολές και χωρίς ιδιαίτερο διάβασμα. Άλλοι πιστεύουν στα θαύματα και άλλοι αποδέχονται ως τα πιο σημαντικά πρόσωπα στη ζωή τους τραγουδιστές, ηθοποιούς  και τηλεοπτικούς σταρ.

Αυτά λοιπόν τα αποκαρδιωτικά δείγματα αποκαλύπτουν την εγκληματική ανωριμότητα της ελληνική κοινωνίας. Μ΄αυτή καλείται να επικοινωνήσει ο κάθε πολιτικός που εμφανίζεται στο προσκήνιο και θέλει να εκλεγεί. Ακόμα κι αν στην  αρχή έχει άλλες προθέσεις, στη συνέχεια πείθεται ότι χωρίς «ψεκασμούς», αποκλείεται να τα καταφέρει. Γιατί απευθύνεται σε μία κρίσιμη μάζα «πελατών» οι οποίοι δεν είναι σε θέση να συνδιαλαγούν μαζί του  με διαφορετικό κώδικα, παρά μόνο με αοριστίες, συνθήματα και φαντασιώσεις. Απορρίπτουν έτσι κι αλλιώς, οτιδήποτε δεν άπτεται του ναρκισσισμού, της πρόσκαιρης επιθυμίας και της εξατομικευμένης «χορταστικής» ικανοποίησης. Άλλωστε μιλάμε για μία χώρα, όπου στην ελληνική επαρχία και ως τη δεκαετία του ΄60, οι απελπισμένοι γονείς πήγαιναν τα παιδιά τους σε εκκλησίες και βακούφια για να γιατρευτούν. Τον γιατρό άργησαν πολύ να τον εμπιστευτούν...

Κάτω από αυτές τις συνθήκες, δεν αρκεί ούτε καν η γενναιότητα ενός πολιτικού που θα αγνοήσει τα θλιβερά δεδομένα και θα προσπαθήσει να «διαπαιδαγωγήσει» το εκλογικό σώμα, σε μια κουλτούρα ορθολογισμού. Ούτε  είναι τόσο «ανώτερος» αλλά κι αν το κάνει, κάποιος περιμένει στη γωνία να πάρει τη θέση του. Κανάλια, μηχανισμοί προπαγάνδας, πελατειακά δίκτυα είναι έτοιμα να ενισχύσουν αυτόν που θα «κερδίσει» τους περισσότερους «ψεκασμένους» γιατί απλά, αποτελούν την ίδια ακριβώς, δεξαμενή πελατών για όλους.

Να γιατί ο Αλέξης μοιράζει δώρα παντού. Δεν κάνει τίποτα παραπάνω από αυτό που έκανε το ΠΑΣΟΚ και η καραμανλική ΝΔ. Με θράσος, δεινότητα και ευκολία διενεργεί «ψεκασμούς» σε έναν λαό που είναι πλέον εθισμένος στις «παραισθησιογόνες ουσίες» των εξουσιών. Δίνει απλόχερα το «φάρμακο» στον  «άρρωστο» που ο οργανισμός του συνήθισε να ζει φασματικά, χωρίς επαγωγές, αιτίες, αριθμούς, σχέδια και ορθολογισμό. Παίρνει λοιπόν, το «ψεκαστικό» του κι όπου βρει  «χωράφι» αδειάζει  εύκολα τα «χημικά» του. Ούτε ο πρώτος είναι ούτε ο τελευταίος...

azampoukas@gmail.com
Πηγή:www.capital.gr

‘’Αξιολόγηση των εργαζομένων και των δομών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης‘’

Αναρτήθηκε από  ........  energoipoliteskv.blogspot.com


ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΛΑΜΙΑΣ
Ταχ θυρίδα 142  35100 Λαμία
Τηλ 2231045910 6937378138 6932837696

Η τοποθέτηση στην Ημερίδα για την

‘’Αξιολόγηση των εργαζομένων

 και των δομών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης‘’

Όταν περίπου πριν από ένα χρόνο ήρθε με τόσο άκομψο τρόπο το θέμα των διαθεσιμοτήτων-απολύσεων στους δήμους ‘’φωνάξαμε’’ ‘’ Όχι στις απολύσεις, ναι στην αξιολόγηση και στην βελτίωση των υπηρεσιών του Δήμου’’.

Ένα μήνα μετά λέγαμε πως ‘’Οι διαθεσιμότητες δεν θα επιλύσουν τις παθογένειες στην Τοπική Αυτοδιοίκηση’’ ενώ  εστιάσαμε και προτείναμε την αυτοαξιολόγηση των δομών και των υπηρεσιών του Δήμου σε μια προσπάθεια  ενίσχυσης του ρόλου του εργαζομένου με παράλληλη αντίσταση στις μνημονιακές απαιτήσεις για απολύσεις.

Όμως η  αναμονή των  αποφάσεων κυβέρνησης και τρόικας, σε συνδυασμό με την αμηχανία, την αδράνεια και την έλλειψη οργανωμένης  έμπρακτης αντίστασης από τους δήμους, εξυπηρετεί στην χειραγώγηση των πολιτών και  στο πέρασμα αυτών των αντιδραστικών πολιτικών στην κοινωνία.
Αν δεν προχωρήσουν οι δήμοι στην αυτοαξιολόγηση και την αναδιάρθρωση τότε θα το πράξουν  οι κυβερνώντες με το δικό τους τρόπο, δηλαδή με ανθρωποθυσίες. Έτσι χαμένες θα είναι οι τοπικές κοινωνίες και οι εργαζόμενοι στον δήμο.
Σήμερα, ένα χρόνο μετά ,αποτελεί  άμεση αναγκαιότητα και μονόδρομο πλέον, να προχωρήσουμε  με απόλυτη  συναίνεση  στη ριζική αναδιοργάνωση των δομών και των υπηρεσιών του Δήμου μας, ώστε να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για την εξυπηρέτηση του πολίτη και το δημόσιο συμφέρον.
Να προχωρήσουμε  δηλαδή σε μια επαναθεμελίωση των υπηρεσιών του δήμου,  με σύγχρονα οργανογράμματα, με αξιολόγηση, αξιοκρατία, διαφάνεια και κυρίως με διακριτή σχέση αιρετών που αποφασίζουν και υπαλλήλων που απερίσπαστοι από πολιτικές παρεμβάσεις εργάζονται αποδοτικά και αμείβονται ανάλογα. 
Είναι καιρός πια να μιλήσουμε για την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται, για την εξυπηρέτηση των πολιτών και για την αποδοτικότητα των έργων σ’ όλες τους τις φάσεις: προγραμματισμός, σχεδιασμός, παρακολούθηση, ολοκλήρωση, συντήρηση
Είναι καιρός πλέον να δημιουργηθεί και στον δήμο μας, υπό την εποπτεία του Δημοτικού Συμβουλίου, με απόλυτη διαφάνεια συγκεκριμένη Επιτροπή η οποία θα  ασχοληθεί με την αυτοαξιολόγηση και την αναδιοργάνωση των δομών του.
Οι στόχοι θα πρέπει να είναι συγκεκριμένοι:
1.    Καταγραφή των αναγκών και των ελλείψεων που υπάρχουν στο προσωπικό και προσαρμογή  του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας στις νέες συνθήκες που επικρατούν σήμερα
2.    Η αξιολόγηση που θα προκύψει να είναι συνεχής και ευέλικτη, γιατί οι ανάγκες του δήμου αλλάζουν ανάλογα με την πολιτική, οικονομική και κοινωνική κατάσταση τόσο σε εθνικό όσο και διεθνές επίπεδο.
Βέβαια  για να έχει νόημα και επιτυχία η όλη προσπάθεια θα πρέπει να αναζητηθούν και να στοχοποιηθούν εκείνες οι προτεραιότητες που θα δημιουργήσουν έναν ανθρώπινο δήμο που θα υπηρετεί τον δημότη και θα ιεραρχεί τις ανάγκες του για τα επόμενα 10 τουλάχιστον χρόνια.
Να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στις βασικές ανάγκες των πολιτών οι οποίες πλήττονται μεσούσης της κρίσης: η Υγεία, η Παιδεία και η Κοινωνική Μέριμνα-με ενδυνάμωση και στελέχωση των Κοινωνικών Δομών.
Η Επιτροπή αυτοαξιολόγησης δεν θα εργαστεί αυθαίρετα και κατά τη δική της κρίση, όσον αφορά τα κριτήρια που θα τεθούν. Υπάρχουν σήμερα  μεθοδολογικά εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν : η πρόταση της ΚΕΔΕ, το κείμενο «Προδιαγραφές του Έργου των Ομάδων Αξιολόγησης και Αναδιοργάνωσης των Δήμων» – που αξιοποιεί και συνθέτει τη μεθοδολογία εκπόνησης Επιχειρησιακών Προγραμμάτων των ΟΤΑ (ΕΕΤΑΑ 2007), το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης των ευρωπαϊκών δημόσιων οργανώσεων (ΥΠΕΣΔΔΑ, 2005) η  μεθοδολογία αξιολόγησης οργανωτικών δομών και λειτουργιών της δημόσιας διοίκησης (ΥΔΜΗΔ, 2012) αλλά και οι βελτιωμένες προτάσεις των συνδικαλιστικών οργάνων.
Είναι σημαντικό όλες οι δημοτικές παρατάξεις να στηρίξουν την διαδικασία. Το ίδιο θα πρέπει να κάνουν και οι εργαζόμενοι στο Δήμο αφού με τον τρόπο αυτό ισχυροποιείται η θέση τους και φυσικά θα πρέπει να συμμετέχουν  με κάποιο τρόπο και οι άμεσοι αποδέκτες αυτών των αλλαγών, οι πολίτες. Μέσα π.χ. από ειδική ανάρτηση στην  σελίδα του Δήμου να μπορεί κάθε δημότης, με τις παρατηρήσεις του, να συμβάλλει στην αξιολόγηση και την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών του Δήμου.
Οι πιέσεις για ιδιωτικοποίηση των πάντων είναι προκλητικές και έξω στην κοινωνία εξελίσσεται ένας μεγάλος πόλεμος ανάμεσα σε αυτούς που κατέχουν μια θέση εργασίας και σε όσους είναι άνεργοι.

Πριν ο πόλεμος αυτός καταλήξει σε εμφύλιο θα πρέπει να συμφωνήσουμε
 σε μία νέα διαδικασία από μέρους του Δήμου και των ίδιων των εργαζομένων, καλύτερης οργάνωσης των παρεχομένων υπηρεσιών και βελτίωσης της ποιότητας και του αποτελέσματος της εργασίας σε όφελος των δημοτών.

Με τον τρόπο αυτό θα υπάρξει μια αφετηρία ευρύτερου διαλόγου για τον σχεδιασμό του νέου δήμου και εμείς στην Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών είμαστε πρόθυμοι να συνδράμουμε με κάθε τρόπο. Πάντα υπηρετώντας και σεβόμενοι  τον δημότη.

Ιερώνυμος: Δεν θα ζητήσουμε ποτέ διαχωρισμό εκκλησίας- κράτους



Αναφερόμενος σε θέματα της εκκλησίας τόνισε ότι «σε περιόδους κρίσης πρέπει να σκεφτούμε να αλλάξουμε και τις δομές της εκκλησίας»...

«Η κοινωνία δεν αντέχει άλλη πίεση. Η εκκλησία φροντίζει χιλιάδες ανθρώπους. Είναι πολύ δύσκολη η κατάσταση και θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν αυτή τη δύσκολη ώρα» δήλωσε ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών, σε παρέμβασή του στην πρωινή εκπομπή του Mega.

Ερωτηθείς για την οικονομική κρίση, ο κκ. Ιερώνυμος είπε ότι «το θέμα είναι τι θα κάνουμε από δω και πέρα να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση» και μίλησε για τη μετάνοια.

«Μετάνοια σημαίνει, αλλάζω μυαλό, αλλάζω πορεία. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε: υπομονή, αγώνας, προσπάθεια, ενότητα. Και αυτή την κρίση θα την βγάλουμε και θα περάσουμε απέναντι από το ποτάμι» σημείωσε.

Αναφερόμενος σε θέματα της εκκλησίας τόνισε ότι «σε περιόδους κρίσης πρέπει να σκεφτούμε να αλλάξουμε και τις δομές της εκκλησίας», καθώς, όπως είπε, «δεν μπορεί σε μια εποχή αλλαγών και ανακατατάξεων η εκκλησία να μη δει τις εσωτερικές της δομές», ενώ για την εκκλησιαστική περιουσία επισήμανε:

«Έχει έρθει η εποχή να είμαστε ανοιχτοί στις συζητήσεις, με όλα τα κόμματα αλλά και με όλους τους φορείς. Η περιουσία της εκκλησίας είναι συγκεκριμένη. Να δούμε ποια είναι αυτή περιουσία και πως όλα αυτά τα χρόνια έχει αξιοποιηθεί από το κράτος».







Από  ..........  epikaira

Σημίτης για Πρόεδρος Δημοκρατίας

Αναρτήθηκε από ......  energoipoliteskv.blogspot.com

Ανοίγει τα χαρτιά του ο πρώην πρωθυπουργός

Στην Προεδρία της Δημοκρατίας, την άνοιξη του 2015, στοχεύει ο Κώστας Σημίτης, σύμφωνα με συνομιλητές του.

 Έτσι εξηγούνται τόσο η πύκνωση των εμφανίσεών του, ώστε και η «στρατηγική συμφωνία» με τον Ευάγγελο Βενιζέλο στο πλαίσιο της κίνησης των «58».

Παράλληλα ο πρώην πρωθυπουργός στοχεύει και στη δικαίωση της πρωθυπουργικής του θητείας το διάστημα 1996-2004, όπως προκύπτει και από την ομιλία του στην παρουσίαση του βιβλίου του πρώην Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Γιώργου Βασιλείου. 

Μέσω αυτής ο Κ. Σημίτης επιτέθηκε σε Κώστα Καραμανλή και Χοσέ Μπαρόζο για το «φούσκωμα» του χρέους το 2004, δικαίωσε απολύτως την πολιτική της κυβέρνησής του -που μόλις ανέλαβε- στην υπόθεση των Ιμίων κ.ο.κ.

Από ......  parapolitika

Η κυβέρνηση απειλεί με εκλογές αν η Τρόικα ζητήσει νέα μέτρα

Αναρτήθηκε από ..... energoipoliteskv.blogspot.com


Με κάθε τρόπο η κυβέρνηση εκπέμπει προς την κατεύθυνση των δανειστών ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση να περάσουν νέα μέτρα. Αυτό ήταν και το μήνυμα που εξέπεμψε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς στη συνάντηση που είχε με τον ισχυρό άνδρα του Euro Working Group Τόμας Βίζερ. Στο ίδο μήκος κύματος και το ΠΑΣΟΚ αλλά και ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας.

Ο πρωθυπουργός, μια μέρα μετά το μήνυμα που έστειλε στους Ευρωπαίους εταίρους από τις Βρυξέλλες, από όπου τους ζήτησε να δείξουν αλληλεγγύη αλλά και υπεθυνότητα, στη συνάντηση που είχε το απόγευμα της Τετάρτης στο Μέγαρο Μαξίμου με τον κ. Βίζερ εξέφρασε την κάθετή αντίθεσή του στο ενδεχόμενο επιβολής νέων οριζόντιων μέτρων, ξεκαθαρίζοντας πως το πολιτικό σύστημα και η κοινωνία στην Ελλάδα δεν αντέχουν άλλα μέτρα.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκε και το χρονικό πλαίσιο εντός του οποίου προβλέπεται να υπάρξουν αποφάσεις για το χρηματοδοτικό κενό του ελληνικού προγράμματος και η νέα ελάττωση του χρέους. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα οι όποιες αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν περί τα μέσα της Ανοιξης του 2014, όταν δηλαδή και η Eurostat επικυρώσει το πρωτογενές πλεόνασμα του τρέχοντος έτους.

Οσον αφορά στο δημοσιονομικό κενό, ο υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας, σε δηλώσεις του τόνισε πως υπάρχουν διάφορα σενάρια και πως το τοπίο θα αρχίσει να ξεκαθαρίζει στο τέλος του έτους, ενώ για τη μετακύληση του χρέους είπε πως «όλα βρίσκονται στο τραπέζι».

Βενιζέλος: Νέα μέτρα δεν είναι δυνατό να συζητηθούν
Ανάλογο, πάντως ήταν και το  μήνυμα που εξέπεμψε και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευάγγελος Βενιζέλος, ο οποίος κατά τη διάρκεια σύσκεψης που είχε με υπουργούς της κυβέρνησης που προέρχονται από το ΠΑΣΟΚ τόνισε πως «νέα μέτρα δεν είναι δυνατόν να συζητηθούν όχι μόνο γιατί δε θα περάσουν αλλά και γιατί δημιουργούν φαύλο κύκλο και επιτείνουν την ύφεση και κάτι τέτοιο δεν είναι ανεκτό».

Αδωνις: Αν η Τρόικα ζητήσει νέα μέτρα, να αποφασίσει ο λαός με εκλογές
Πάντως, όλα δείχνουν ότι στο Μέγαρο Μαξίμου υπάρχει δυσφορία με την αδιάλλακτη στάση της Τρόικα η οποία φαίνεται να βλέπει δημοσιονομικό κενό το 2014, κάτι το οποίο πρακτικά σημαίνει λήψη νέων μέτρων που η πλευρά των δανειστών υπολογίζει να ανέρχονται σε 2 δισ. ευρώ. Η ελληνική πλευρά, επισήμως, το αρνείται, ωστόσο η ανησυχία για την αδιαλλαξία των δανειστών είναι έντονη. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που την Τετάρτη για πρώτη φορά κορυφαίο στέλεχος της κυβέρνησης και συγκεκριμένα ο υπουργός Υγείας Αδωνις Γεωργιάδης μιλώντας στο ΣΚΑΪ έβαλε για πρώτη φορά στο τραπέζι το ενδεχόμενο εκλογών λέγοντας ότι εάν η Τόικα ζητήσει από την κυβέρνηση να εφαρμόσει νέα οριζόντια μέτρα, τότε πρέπει να αποφασίσει ο λαός με εκλογές.

Φωτογραφία: Eurokinissi

Από ......  epikaira

Σκάνδαλο με τα εφάπαξ - Άλλαξαν σειρά για να μην έχουν μειώσεις – Υπάλληλοι ΔΕΚΟ πήραν εφάπαξ χωρίς μείωση

Αναρτήθηκε από ........  energoipoliteskv.blogspot.com


- Κομπίνα στα Ταμεία με αλλαγή στη σειρά προτεραιότητας
- Κάποιοι έχασαν ως και 35.000 ευρώ από το εφάπαξ χάνοντας τη σειρά τους
- Έρευνα σε 2.000 υπαλλήλους ΔΕΚΟ που ... ξαφνικά βγήκαν πρώτοι στη σειρά

Μέγα σκάνδαλο με την απονομή του εφάπαξ σε χιλιάδες υπαλλήλους αποκαλύπτεται μετά από καταγγελίες από τους επιθεωρητές δημόσιας διοίκησης.

Όπως δείχνουν τα πρώτα δειγματοληπτικά στοιχεία σε 280 περιπτώσεις κάποιοι φρόντισαν να αλλάξουν σειρά προτεραιότητας και κατάφεραν έτσι να πάρουν το εφάπαξ χωρίς τις μειώσεις που προβλέπει ο νόμος με αποτέλεσμα, άλλοι να χάσουν ως και 35.000 ευρώ καθώς χάνοντας τη σειρά τους υπέστησαν τις μειώσεις που προβλέπει ο νόμος.

Όπως δημοσιεύει η εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος” το πόρισμα της έρευνας των επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης στο ΤΑΥΕΚΩ επιβεβαιώνει ήδη της πρώτες 280 περιπτώσεις.

Ήδη βρίσκονται στο μικροσκόπιο 2.000 υποθέσεις υπαλλήλων που πήραν εφάπαξ από τη ΔΕΗ και άλλες ΔΕΚΟ από το 2010 και μετά και οι δικαιούχοι θα κληθούν να δώσουν εξηγήσεις.

Όλα δείχνουν πως έγινε διεκπεραίωση εκτός σειρά αρκετών εκατοντάδων εφάπαξ με αποτέλεσμα άλλοι υπάλληλοι να βρεθούν πιο πίσω και να υποστούν μείωση ως και 38,5% στο εφάπαξ τους.

Το “τρικ” των επιτήδειων δεν ήταν άλλο από τις προσωρινές συνταξιοδοτικές αποφάσεις. Με τον τρόπο αυτό εξασφάλιζαν άλλη σειρά στην απονομή του εφάπαξ, κερδίζοντας προτεραιότητα.

Για παράδειγμα όσοι πήραν εφάπαξ εκτός σειράς απ' το ΤΑΥΕΚΩ γλίτωσαν μια μείωση της τάξης του 25% το 2010, άλλη μια της τάξης του 30% για όσους αποχώρησαν από 1.1.2011 και μια τρίτη 3,5% για όσους αποχώρησαν μετά τον Αύγουστο του 2010.

Τώρα και με βάση τα ευρήματα του ΤΑΥΕΚΩ θα γίνει ευρύτερη έρευνα σε όλα τα Ταμεία πρόνοιας για να εξεταστεί εάν και κατά πόσο η φάμπρικα είχε στηθεί και αλλού.


Από ......   Newsit

Κατάσχονται περισσότεροι από 50.000 λογαριασμοί καταθέσεων - Βάζουν χέρι ακόμα και στα επιδόματα ανεργίας

Αναρτήθηκε από .......  energoipoliteskv.blogspot.com

- Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το τσουνάμι κατασχέσεων από την Εφορία σε τραπεζικούς λογαριασμούς ενώ γίνονται παράνομα κατασχέσεις ακόμα και σε επιδόματα ανεργίας
- Οι κατασχέσεις γίνονται αδιακρίτως σε όλους τους τραπεζικούς λογαριασμούς, δηλαδή τρεχούμενους, μισθοδοσίας ενώ ''σπάνε'' ακόμα και προθεσμιακές καταθέσεις
- Απροστάτευτοι είναι οι καταθέτες καθώς γίνται μπαλάκι μεταξύ Εφορίας και Τραπεζών
- Διαβάστε ποιοί κινδυνεύουν με κατάσχεση καταθέσεων και πως μπορούν να προστατευθούν

Κατά χιλιάδες φεύγουν τα κατασχετήρια από τις εφορίες προς τις τράπεζες για ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο.


Από την αρχή της χρονιάς εως τώρα η Εφορία έχει βάλει χέρι σε περισσότερους από 50.000 τραπεζικούς λογαριασμούς και σύμφωνα με τα ΝΕΑ είναι τόσο μεγάλος ο αριθμός των κατασχετηρίων που γίνεται λόγος για αύξηση εως και 130%

Από την αρχή της χρονιάς εως τώρα η Εφορία έχει βάλει χέρι σε περισσότερους από 50.000 τραπεζικούς λογαριασμούς και σύμφωνα με τα ΝΕΑ είναι τόσο μεγάλος ο αριθμός των κατασχετηρίων που γίνεται λόγος για αύξηση εως και 130%.

Οι κατασχέσεις γίνονται σε όλους τους τραπεζικούς λογαριασμούς, είτε είναι τρεχούμενοι είτε μισθοδοσίας αλλά ακόμη ακόμη και σε προθεσμιακές καταθέσεις!

Είναι τόσο μεγάλος ο όγκος των κατασχέσεων που γίνονται ακόμα και σε επιδόματα ανεργίας, παρότι αυτό απαγορεύεται ρητά.

σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών οι τράπεζες οφείλουν να ελέγξουν εαν ο τραπεζικός λογαριασμός μπορεί να κατασχεθεί ή όχι, όπως για παράδειγμα οι λογαριασμοί μισθοδοσίας ή τα επιδόματα ανεργίας

Ακόμα χειρότερο είναι το γεγονός πως υπάρχουν πάρα πολλές περιπτώσεις που οι πολίτες βλέπουν τον τραπεζικό τους λογαριασμό να αδειάζει παράνομα και να μην μπορούν να βρουν το δίκιο τους γιατί γίνονται μπαλάκι μεταξύ Εφορίας και Τραπεζών.
Αυτό συμβαίνει γιατί οι Εφορίες στέλνουν ομαδικά κατασχετήρια στις τράπεζες εις βάρος φορολογουμένων, χωρίς να γνωρίζουν εαν οι καταθέσεις τους προστατεύονται από κατασχέσεις ή όχι.
Δηλαδή σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών οι τράπεζες οφείλουν να ελέγξουν εαν ο τραπεζικός λογαριασμός μπορεί να κατασχεθεί ή όχι, όπως για παράδειγμα οι λογαριασμοί μισθοδοσίας ή τα επιδόματα ανεργίας.

Ποιοί τραπεζικοί λογαριασμοί μπορούν να κατασχεθούν

Όπως ρητά προβλέπει ο Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων ''δεν επιτρέπεται η επιβολή κατάσχεσης επί μισθών, συντάξεων ή ασφαλιστικών βοηθημάτων που καταβάλλονται περιοδικά εις βάρος οφειλετών του Δημοσίου, εφόσον το ποσό αυτών, αφαιρουμένων των υποχρεωτικών εισφορών, είναι μέχρι 1.000 ευρώ τον μήνα.
Αν ο μισθός, η σύνταξη ή το βοήθημα υπερβαίνει συνολικά το ποσό των 1.000 ευρώ, επιτρέπεται η κατάσχεση του 25%, υπό την προϋπόθεση ότι το ποσό που απομένει δεν είναι μικρότερο από 1.000 ευρώ''.


Από  ......  newsit

Τα καλύτερα των δελτίων

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com


Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2013

Αυτά είναι τα 12 ελληνικά έργα που θέλει να χρηματοδοτήσει η Κομισιόν [λίστα]

Αναρτήθηκε από .....  energoipoliteskv.blogspot.com



Δώδεκα έργα ελληνικού ενδιαφέροντος εντάχθηκαν στα Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI) της ΕΕ, σύμφωνα με τον κατάλογο που ανακοίνωσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Περιλαμβάνονται, επίσης, οι διασυνδέσεις ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου με την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου (Κύπρος-Ισραήλ).

«Η Ελλάδα πέτυχε να εντάξει 12 συνολικά έργα φυσικού αερίου και ηλεκτρισμού, έπειτα από σειρά τεχνικών συναντήσεων εμπειρογνωμόνων των αρμοδίων φορέων και συστηματικών επαφών του ΥΠΕΚΑ με την Επιτροπή και τα εμπλεκόμενα κράτη-μέλη», επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωση το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

Αναφέρει ακόμη ότι τα Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος διασφαλίζουν ταχύτερη αδειοδοτική διαδικασία και, κατά συνέπεια, πιθανή ευκολότερη πρόσβαση σε ιδιωτική χρηματοδότηση, σύμφωνα πάντα με την πάγια πρακτική και εκτίμηση των αγορών.

Επιπλέον, ορισμένα από αυτά είναι επιλέξιμα για μερική χρηματοδοτική συνδρομή από την ΕΕ υπό τη μορφή επιχορηγήσεων για μελέτες.

Αναλυτικά, τα έργα ελληνικού ενδιαφέροντος είναι:

Ηλεκτρική Ενέργεια
  • NSI East Electricity (Διασυνδέσεις ηλεκτρικής ενέργειας Βορρά- Νότου στην κεντροανατολική και νοτιοανατολική Ευρώπη).
  • Διασύνδεση Ισραήλ - Κύπρου - Ελλάδας μεταξύ Hadera (Ισραήλ) και περιοχής Αττικής, γνωστή ως Euro Asia Interconnector.
  • Διασύνδεση μεταξύ Maritsa East 1 (Bουλγαρία) και Νέας Σάντα (Ελλάδα).
  • Υδροηλεκτρικό αντλησιοταμίευσης (hydro- pumped storage) στην Αμφιλοχία.
Φυσικό Αέριο
  • NSI East Gas (Διασυνδέσεις αερίου Βορρά-Νότου στην κεντροανατολική και νοτιοανατολική Ευρώπη).
  • IGB: Διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας-Βουλγαρίας μεταξύ Κομοτηνής και Stara Zagora (BG).
  • Πλωτός Σταθμός αποθήκευσης και επαναεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου - INGS LNG Greece.
  • Πλωτός Σταθμός αποθήκευσης και επαναεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου - Aegean LNG import terminal.
(Από τους δύο υπεράκτιους σταθμούς θα υλοποιηθεί μόνο ένας).
  • Σταθμός Μόνιμης Ανάστροφης Ροής στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα μεταξύ Σιδηροκάστρου (EL) και Kula (BG).
  • Εγκατάσταση αποθήκευσης στη Ν. Καβάλα.
Southern Gas Corridor (SGC, Νότιος Διάδρομος).
  • Αγωγός ΤΑΡ.
  • ITGI.
  • Αγωγός από υπεράκτια περιοχή Κύπρου προς ελληνική ενδοχώρα μέσω Κρήτης. Ο αγωγός αυτός αποτελεί συμφωνημένη με την κυπριακή πλευρά και την Επιτροπή ενοποίηση δύο αρχικών παράλληλων οδεύσεων (East-Med ΔΕΠΑ /Trans- Med Κύπρος).
  •  Σταθμός συμπίεσης φυσικού αερίου στους Κήπους του Έβρου.
Σε δηλώσεις του ο υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, επεσήμανε: «Η συνεχής προσπάθεια των τελευταίων ετών, η υπευθυνότητα, αλλά και η δημιουργία των κατάλληλων προϋποθέσεων εμπιστοσύνης στη χώρα, μας επιτρέπουν να κοιτάμε με αισιοδοξία το μέλλον. Η ένταξη των νέων ενεργειακών υποδομών στα έργα Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος, σε συνδυασμό με τις ήδη υφιστάμενες ενεργειακές υποδομές, η υιοθέτηση βασικών ενεργειακών αρχών απελευθέρωσης των δυνάμεων της αγοράς και προστασίας των οικονομικά ασθενέστερων καταναλωτών, καθώς και οι πρωτοβουλίες στην έρευνα υδρογονανθράκων, ενισχύουν σημαντικά το ρόλο της χώρας στο ενεργειακό γίγνεσθαι της Ευρώπης. Η Ελλάδα μπορεί να ελπίζει σε ακόμη καλύτερες προοπτικές», αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Από  ......  iefimerida


Τα μεροκάματα της φοροδιαφυγής -Στη λίστα του ΣΔΟΕ ο τραγουδιστής Πλούταρχoς και ο εργατολόγος-βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Μητρόπουλος

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com


Εκτός από το όνομα του τραγουδιστή Γιάννη Πλούταρχου που φιγουράρει από τα πρώτα στη λίστα της φοροδιαφυγής του ΣΔΟΕ, οι ελεγκτές εντόπισαν και έναν πλαστικό χειρουργό και ένα δικηγόρο – βουλευτή, οι οποίοι ελέγχονται για φορολογικές παραλείψεις-παραβάσεις.

Οπως αναφέρει και η Espresso το ΣΔΟΕ στους 3.000 ελέγχους που έκανε εντόπισε όργιο φοροδιαφυγής. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις πέντε επιχειρήσεις εξέδωσαν εικονικά τιμολόγια ύψους 59.100.000 που ζημίωσαν το κράτος με 13.600.000 ευρώ.

Ο Γιάννης Πλούταρχος είναι ο τραγουδιστής εντοπίστηκε να μην έχει εκδώσει φορολογικά στοιχεία ύψους 2.793.000 ευρώ. Ωστόσο σύμφωνα με την εφημερίδα πάντως, όπως λέει η σύζυγός του η υπόθεση έχει κλείσει από τα μέσα Σεπτεμβρίου οπότε και ολοκληρώθηκε ο δεκαετής έλεγχος του ΣΔΟΕ στα οικονομικά του Γιάννη Πλούταρχου.,
Για απόκρυψη εσόδων ύψους 2,3 εκατομμυρίων ευρώ κατηγορείται από το ΣΔΟΕ και ο γνωστός πλαστικός χειρουργός Γιώργος Παπαδόπουλος.

Για υπόθεση μη έκδοσης απόδειξης ύψους 1.000.000 δολαρίων, σύμφωνα με το δημοσίευμα, στοχοποιείται από το ΣΔΟΕ και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Μητρόπουλος που ως εργατολόγος είχε εισπράξει το ποσό και όπως τονίζει είχε καταθέσει βεβαίωση επίσημης μεταφοράς και δήλωσης του κεφαλαίου από το εξωτερικό.

Το ΣΔΟΕ έκανε φύλλο και φτερό εκ νέου τα στοιχεία του Γιάννη Καρούζου που βρίσκεται ήδη στις φυλακές. Εταιρεία στο όνομά του εμπλέκεται σε φοροδιαφυγή άνω των 7,8 εκατομμυρίων.
Και φυσικά οι περιπτώσεις φοροδιαφυγής δεν σταματούν εκεί αφού άλλος γνωστός δικηγόρος από τον Άγιο Δημήτριο δεν εξέδωσε αποδείξεις παροχής υπηρεσιών 1,1 εκατομμυρίου, ενώ γνωστή εταιρεία στο χώρο της εστίασης επίσης, σύμφωνα με το ΣΔΟΕ δεν εξέδωσε αποδείξεις ύψους 1,2 εκατομμυρίων ευρώ.

Οι άλλες περιπτώσεις φοροδιαφυγής ·
  • Δικηγόρος στη Γλυφάδα δεν εξέδωσε 3 αποδείξεις παροχής υπηρεσιών ύψους 723.353 ευρώ.
  • Κρατικός φορέας μεταφορών δεν εξέδωσε 3 φορολογικά στοιχεία ύψους 143.173 ευρώ.
  • Δημόσιος υπάλληλος στο Αιγάλεω είχε προσαύξηση περιουσίας 195.352€ από άδηλη πηγή.
Στο πλαίσιο των Ειδικών Ελέγχων από την Επιχειρησιακή Διεύθυνση Αθηνών καταλογίσθηκαν πρόστιμα σε 2 τεχνικές εταιρείες στην Αθήνα και στην Πάτρα και σε 2 εμπόρους οικοδομικών υλικών στην Ανατολική Αττική ύψους 13.694.000 ευρώ, γιατί εξέδωσαν ή έλαβαν εικονικά στοιχεία συναλλαγών.

Από ........  iefimerida

Σε ελεύθερη πτώση η απασχόληση -Μειώθηκαν και τα ημερομίσθια

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com


Kατά 1,97% μειώθηκε η μέση απασχόληση στις κοινές επιχειρήσεις, φέτος το Φεβρουάριο, σύμφωνα με στοιχεία του ΙΚΑ, από την επεξεργασία των «Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων» (Α.Π.Δ.).Αναλυτικά, υποβλήθηκαν και επεξεργάστηκαν «Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις» (Α.Π.Δ.) από 182.379 κοινές επιχειρήσεις και 9.323 από οικοδομοτεχνικά έργα.

Σύμφωνα με τη Real ο αριθμός των ασφαλισμένων οι οποίοι έχουν δηλωθεί στις Α.Π.Δ. ανέρχεται σε 1.448.382, εκ των οποίων 1.421.695 σε κοινές επιχειρήσεις και 26.687 σε οικοδομοτεχνικά έργα.
Οι άνδρες αντιπροσωπεύουν το 53,68% των ασφαλισμένων στο σύνολο των επιχειρήσεων και το 52,84% στις κοινές επιχειρήσεις. Στους εργαζόμενους με πλήρη απασχόληση στις κοινές επιχειρήσεις οι άνδρες αντιπροσωπεύουν το 56,77%, ενώ με μερική απασχόληση το 38,28%.

Στο σύνολο των επιχειρήσεων 20,95% των ασφαλισμένων είναι έως 29 ετών και 55,73% έως 39 ετών και 15,70% των ασφαλισμένων είναι 50 έως 64 ετών. Στο σύνολο των ασφαλισμένων 90,97% έχουν Ελληνική υπηκοότητα, 1,63% άλλης χώρας Ε.Ε. και 7,40% χώρας εκτός Ε.Ε.

Στους ασφαλισμένους στις κοινές επιχειρήσεις 91,57% έχουν Ελληνική υπηκοότητα, 1,58% άλλης χώρας Ε.Ε. και 6,84% χώρας εκτός Ε.Ε., ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά στα οικοδομοτεχνικά έργα είναι 58,78% , 3,94% και 37,28%.Οι αλλοδαποί άνδρες αντιπροσωπεύουν το 10,59% των ασφαλισμένων ανδρών και οι αλλοδαπές γυναίκες το 7,22% των ασφαλισμένων γυναικών.

Στο σύνολο των αλλοδαπών ασφαλισμένων 53,02% έχουν Αλβανική υπηκοότητα. Το 22,88% των ασφαλισμένων απασχολείται στον κλάδο«Χονδρικό και Λιανικό Εμπόριο», 15,39% στον κλάδο «Μεταποιητικές Βιομηχανίες» και 9,32% στη «Διαχείριση ακίνητης περιουσίας».

Σύμφωνα με τα στοιχεία, τo μέσο ημερομίσθιο στις κοινές επιχειρήσεις μειώθηκε κατά 6,20%, στα οικοδομοτεχνικά έργα μειώθηκε κατά 21,95% και στο σύνολο μειώθηκε κατά 6,44%.Ο μέσος μισθός μειώθηκε στις κοινές επιχειρήσεις κατά 7,23% και στα οικοδομοτεχνικά έργα μειώθηκε κατά 14,36%.Στις κοινές επιχειρήσεις με πλήρη απασχόληση το μέσο ημερομίσθιο μειώθηκε κατά 5,09%, ενώ ο μέσος μισθός μειώθηκε κατά 5,51%.

Οι μειώσεις την απασχόληση και τις αμοιβές, δημιουργεί εκ των πραγμάτων νέες απώλειες στα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων, με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας να εμφανίζεται καθησυχαστική και τον υπουργό κ. Ι. Βρούτση να δηλώνει το Σαββατοκύριακο σε τηλεοπτικό σταθμό, ότι «Όπως το 2013 κλείνουμε απολύτως εντός στόχων και προβλέψεων, έτσι και το 2014 αν και έτος μειωμένης συμμετοχής του κρατικού μηχανισμού στην χρηματοδότηση του ασφαλιστικού, δεν θα υπάρξει κανένα απολύτως πρόβλημα στην ομαλή ροή της συνολικής χρηματοδότησης των συντάξεων.

Από ......  iefimerida

Οι τιμές του πετρελαίου θέρμανσης

Αναρτήθηκε από ..... energoipoliteskv.blogspot.com


Τα καλύτερα των δελτίων

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com



 

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

Η Ομιλία Αναπλ. Υπουργού Οικονομικών και Βουλευτή Φθιώτιδας Χρήστου Σταϊκούρα στην Πολιτική Επιτροπή Ν.Δ.

Αναρτήθηκε από .....  energoipoliteskv.blogspot.com



Αγαπητές Φίλες, Αγαπητοί Φίλοι,

 Αυτές τις ημέρες συζητούμε στη Βουλή το Προσχέδιο του Προϋπολογισμού για το 2014.

Προϋπολογισμού που διαμορφώνεται σε ένα περιοριστικό περιβάλλον, αλλά με εμφανή πλέον σημάδια σταδιακής μακροοικονομικής και δημοσιονομικής σταθεροποίησης.

 Το περιοριστικό είναι συνέπεια των χειρισμών της άνοιξης του 2010. Ενώ η τάση σταθεροποίησης είναι αποτέλεσμα των πρωτοβουλιών που ανελήφθησαν από την Ελληνική Κυβέρνηση, από το καλοκαίρι του 2012, όταν υπήρχαν συνθήκες συσσωρευμένης αβεβαιότητας και ασφυξίας.

Το Προσχέδιο λαμβάνει υπόψη τις πρώτες θετικές ενδείξεις που καταγράφησαν εφέτος, σε συνέχεια και ως αποτέλεσμα των μεγάλων θυσιών της Ελληνικής κοινωνίας. Ενσωματώνει την τροποποίηση της διάρθρωσης του δημοσιονομικού εγχειρήματος, όπως αυτό διαμορφώθηκε το Νοέμβριο του 2012.

 Στο μέτρο πάντα του εφικτού και μέσα στο ασφυκτικό πλαίσιο που είχε, τότε, διαμορφωθεί. Εγχείρημα που βασίζεται κυρίως στο σκέλος των δαπανών, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και διατηρησιμότητάς του.

 Παράλληλα όμως, η δημοσιονομική προσαρμογή εμπλουτίζεται με τις διαρθρωτικές αλλαγές στη σφαίρα του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με τις πρώτες αποκρατικοποιήσεις, με τις στοχευμένες κινήσεις για την τόνωση της πραγματικής οικονομίας.

 Προς αυτή την κατεύθυνση καταγράφονται και οι πρώτες κινήσεις αποκλιμάκωσης της φορολογικής επιβάρυνσης. Είναι γεγονός ότι εφέτος, για πρώτη φορά την τελευταία περίοδο, επήλθαν στοχευμένες ελαφρύνσεις σε φόρους, όπως είναι η μείωση κατά 15% στο Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ακινήτων και η μείωση κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες του συντελεστή ΦΠΑ στην εστίαση. Και προσπαθούμε και για άλλες.

 Φίλες και φίλοι,

 Τον τελευταίο χρόνο η κατάσταση σταθεροποιείται.

 Η χώρα, σήμερα, βρίσκεται σε καλύτερο σημείο και μπορεί να ελπίζει για το μέλλον της.

Η Κυβέρνηση επέδειξε συνδυασμό λογικής, διορατικότητας, τόλμης και αποτελεσματικότητας.

 Έδωσε δείγματα ότι η χώρα περνά, με αποφασιστικότητα, στο πεδίο των δύσκολων, αλλά αναγκαίων, αποφάσεων και πράξεων.

 Ως αποτέλεσμα αυτών, το 2013:

 1ον. Η ύφεση επιβραδύνεται και αναθεωρούνται, επί τα βελτίω, οι αρχικές εκτιμήσεις.

 2ον. Ο ρυθμός αύξησης της ανεργίας περιορίζεται. Βέβαια η ανεργία παραμένει πολύ υψηλή και αυτό αποτελεί μείζον πρόβλημα.

 3ον. Επιτυγχάνονται οι στόχοι της δημοσιονομικής πολιτικής. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Χωρίς τη λήψη πρόσθετων οριζόντιων μέτρων. Εκτιμάται ότι εφέτος θα υπάρξει ένα μικρό, βιώσιμο πρωτογενές πλεόνασμα. Σύμφωνα δε με όλες τις Εκθέσεις, και την τελευταία του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, η Ελλάδα θα είναι, εφέτος, η καλύτερη Ευρωπαϊκή χώρα σε όρους κυκλικά διορθωμένου πρωτογενούς αποτελέσματος, εξαιρώντας, δηλαδή την επίδραση της ύφεσης και άλλων συγκυριακών παραγόντων. Όρους με τους οποίους, σύμφωνα με την ίδια Έκθεση, θα πρέπει να αξιολογείται η δημοσιονομική προσαρμογή ώστε να μην υπονομεύεται η ανάκαμψη της οικονομίας.

4ον. Οι δαπάνες για τόκους του δημόσιου χρέους μειώνονται στο μισό. 5ον. Διαρθρωτικές αλλαγές πραγματοποιούνται. Αναπτυξιακά προγράμματα και εργαλεία ρευστότητας «ξεπαγώνουν». Το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων άρχισε να υλοποιείται. Η αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών του κράτους προς τους ιδιώτες συνεχίζεται. Η ανακεφαλαιοποίηση και αναδιάρθρωση των τραπεζών ολοκληρώνεται.

 Τα ανωτέρω αποτελούν θετικές ενδείξεις, φυσικά μικρού μεγέθους μπροστά στο μέγεθος των θυσιών της κοινωνίας. Αυτές οι ενδείξεις όμως αποτελούν εφαλτήριο για συνέχιση της προσπάθειας και όχι αφορμή για εφησυχασμό.
 Προς την κατεύθυνση αυτή απαιτείται ο περαιτέρω εμπλουτισμός του δημοσιονομικού εγχειρήματος με αναπτυξιακές πρωτοβουλίες που θα συμβάλλουν καθοριστικά στην επαναφορά της πραγματικής οικονομικής δραστηριότητας σε τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης.
Και αυτό γιατί η δημοσιονομική εξυγίανση, προσαρμογή και πειθαρχία, αν και αναγκαία, δεν αποτελεί από μόνη της ικανή συνθήκη για την έξοδο από την κρίση.

 Φίλες και φίλοι,

 Σ’ αυτό το πλαίσιο, το οποίο ενσωματώνει τις προβλέψεις και τα στοιχεία της ευρύτερης εθνικής προσπάθειας για τη σταθεροποίηση των δημόσιων οικονομικών και την ανάταξη της πραγματικής οικονομίας, διαμορφώνεται ο Κρατικός Προϋπολογισμός για το 2014.

 Συγκεκριμένα και ενδεικτικά:

1ον. Η Ελληνική οικονομία προβλέπεται να εξέλθει από την παρατεταμένη ύφεση. Κυρίως λόγω της ανάκαμψης των επενδύσεων και της ενίσχυσης των εξαγωγών.

 2ον. Το ποσοστό ανεργίας, αντιδρώντας με κάποιο βαθμό υστέρησης στην πορεία της οικονομικής δραστηριότητας, προβλέπεται να αρχίσει, σταδιακά, να μειώνεται.

 3ον. Το πρωτογενές πλεόνασμα της Γενικής Κυβέρνησης εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί περίπου στο 1,5% του ΑΕΠ. Ένα αποτέλεσμα που προκύπτει από τις ήδη συμφωνημένες, αλλά και ψηφισθείσες, φορολογικές δράσεις και από διαρθρωτικές και στοχευμένες παρεμβάσεις, και όχι από νέες, οριζόντιες, περικοπές σε μισθούς και συντάξεις.

 4ον. Το δημόσιο χρέος προβλέπεται ότι θα διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα. Για πρώτη φορά όμως, ως απόλυτο μέγεθος, θα μειωθεί λόγω της επίτευξης πρωτογενούς πλεονάσματος, της συγκράτησης των δαπανών για τόκους και της υλοποίησης του προγράμματος των αποκρατικοποιήσεων.

 Σημειώνεται βέβαια ότι το ζήτημα της μακροχρόνιας βιωσιμότητας του δημόσιου χρέους παραμένει ανοικτό. Η χώρα οφείλει να «φρενάρει» ριζικά την αυξητική δυναμική και να αντιστρέψει την τάση.

Αυτό θα πραγματοποιηθεί με την επίτευξη διατηρήσιμων πρωτογενών πλεονασμάτων και με την ισχυροποίηση των αναπτυξιακών εργαλείων.

 Παράλληλα όμως και εφόσον εμείς επιτύχουμε το στόχο του πρωτογενούς πελονάσματος, θα αξιώσουμε, σύμφωνα με τις Ευρωπαϊκές αποφάσεις, την έμπρακτη συμβολή των εταίρων μας στην ελάφρυνση του δημόσιου χρέους.

 Επιλογές και τεχνικές υπάρχουν. Θα αναζητήσουμε, μέσα από διαπραγμάτευση, τους βέλτιστους τρόπους.

Φίλες και φίλοι,

 Συμπερασματικά, είναι γνωστό ότι την τελευταία τριετία η Ελληνική οικονομία έχει βρεθεί σε μία επώδυνη δοκιμασία βαθιάς και παρατεταμένης ύφεσης και πρωτοφανούς ανεργίας.

 Οι πολίτες κατέβαλαν τεράστιες θυσίες, τόσο σε όρους δημοσιονομικής προσαρμογής, όσο και σε όρους βιοτικού επιπέδου.

Ωστόσο από εφέτος αυτές οι θυσίες άρχισαν να πιάνουν τόπο, διαμορφώνοντας τις πρώτες ενδείξεις για την έξοδο της Ελλάδας από την κρίση.

Στη νέα πραγματικότητα που βιώνουμε όλοι μας, έχει ιδιαίτερη σημασία ο επανακαθορισμός του ρόλου και της ευθύνης όλων μας. Πολιτών, κοινωνίας, κράτους, πολιτικής και αγοράς.

 Υπάρχουν σημαντικά βήματα ακόμα να γίνουν για τη βελτίωση των θεσμών, το σχεδιασμό και την εφαρμογή στρατηγικής, πολιτικών και δράσεων, με αυτοδέσμευση των πολιτικών δυνάμεων για την επίτευξη συλλογικά αποδεκτών στόχων.

 Και σ’ αυτή την προσπάθεια θεωρώ ότι πρέπει να συμμετέχουμε όλοι. Και πρώτοι από όλους εμείς οι Νεοδημοκράτες.

 Τα μέλη της ιστορικής παράταξης. Της παράταξης που έκανε τις στρατηγικές επιλογές για τη Χώρα.

Της παράταξης που έχει πει τα μεγάλα ΝΑΙ και τα μεγάλα ΟΧΙ. Και τώρα ΕΜΕΙΣ οφείλουμε να πρωτοστατήσουμε.

Και το κάνουμε, για να βγάλουμε οριστικά τη χώρα από την κρίση και να σχεδιάσουμε τη νέα πορεία της. 

Απάντηση Σταϊκούρα στις βολές Κουτσογιαννακόπουλου για τη ΛΑΡΚΟ

Αναρτήθηκε από ... energoipoliteskv.blogspot.com


Απαντώντας, ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών και Βουλευτής Φθιώτιδας της ΝΔ κ.Χρήστος Σταϊκούρας, στις δηλώσεις του επίσης Βουλευτή Φθιώτιδας της ΝΔ Κώστα Κουτσογιαννακόπουλου για τη ΛΑΡΚΟ, σε δήλωσή του αναφέρει:

 Ο Συνάδελφος κ.Κουτσογιαννακόπουλος, με δήλωσή του, με εμπλέκει, με δύο ονομαστικές αναφορές, επί των εξελίξεων στο θέμα της ΛΑΡΚΟ.

Συνεπώς, είμαι υποχρεωμένος να του απαντήσω δημόσια.

 1ον. Σημειώνει ότι «…περίμενα έως και σήμερα να διαψευσθούν είτε από το ΤΑΙΠΕΔ είτε από τον αρμόδιο Αναπληρωτή Υπουργό, κ. Σταϊκούρα, τα πάμπολλα δημοσιεύματα του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου των τελευταίων ημερών σχετικά με τα σχέδια ιδιωτικοποίησης της ΛΑΡΚΟ…».

Γνωστοποιώ στον κ. Κουτσογιαννακόπουλο, εφόσον δεν το γνωρίζει, ότι η αρμοδιότητα επί του ΤΑΙΠΕΔ έχει ανατεθεί με το ΦΕΚ 152Α/1.7.2011 (αρ. 3, παρ. 8) στον Υπουργό Οικονομικών. Δεν υπάρχει εκχώρηση της σχετικής αρμοδιότητας στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών.

 Ο κ. Κουτσογιαννακόπουλος φαίνεται ότι αναγνώρισε στον εαυτό του το δικαίωμα να κατανέμει αρμοδιότητες μεταξύ των μελών της Κυβέρνησης ή να αναθέτει υποθέσεις.

2ον. Με ερωτά: «…από που προέκυψε ο συγκεκριμένος αριθμός των εργαζομένων που πρέπει να παραμείνουν κ. Φουλίδη και κ. Σταϊκούρα;».

 Ο κ. Κουτσογιαννακόπουλος ταυτίζει εσφαλμένα το επίπεδο του ΤΑΙΠΕΔ με το επίπεδο της Κυβέρνησης.

 Προσωπικά, μέχρι σήμερα, δεν έχω συμμετάσχει σε όργανο της Κυβέρνησης που να έχει λάβει σχετική απόφαση.

 Ο κ. Συνάδελφος από πού έχει αντλήσει αυτή την πληροφορία;

 Εν κατακλείδι, το θέμα της ΛΑΡΚΟ είναι σημαντικό, με διαστάσεις εθνικές, οικονομικές, κοινωνικές και περιφερειακές. Ως τέτοιο το αντιμετωπίζουμε στην Κυβέρνηση.

Το αδικούν όταν το εγκλωβίζουν σε σκοπιμότητες.

Σε ότι με αφορά, στον κατάλληλο χρόνο θα παρουσιάσω τα πεπραγμένα μου επί του μείζονος αυτού θέματος.

 Όχι μόνο για το σήμερα, αλλά και για το παρελθόν. 

Ενδεικτικά, αναφέρω ότι, με τη συμβολή μου, πριν 1,5 περίπου χρόνο, όπως είχαν αναγνωρίσει και οι εργαζόμενοι, διασφαλίστηκε η συνέχιση της λειτουργίας της ΛΑΡΚΟ.