Τρίτη 30 Απριλίου 2013

Να βρει άλλο τρόπο να αντιμετωπίσει τα εσωτερικά προβλήματα του Δήμου Μώλου-Άγ.Κωνσταντίνου ( όπως αποκλεισμός από το όνομα του Δήμου των Καμένων Βούρλων) ο Δήμαρχος κ. Τετριμίδας του απαντά ο Δήμαρχος Λαμιέων κ. Κοτρωνιάς

Αναρτήθηκε από .... energoipoliteskv.blogspot.com


Για την Ιστορική και Γεωγραφική σας ενημέρωση πριν ακούσετε τους Δημάρχους των Καλλικρατικών Δήμων.

 Όταν έγινε η Μάχη των Θερμοπυλών ο Μώλος δεν υπήρχε ούτε σαν οικισμός, ήταν έλος. 

 Το 1835 ιδρύθηκε ο Δήμος Θερμοπυλών με έδρα τον οικισμό του Μώλου και περιλάμβανε τους οικισμούς Λιαπάτα και Άντερα. 

Υπήρχαν ακόμη στην περιοχή ο Δήμος Θρονίου με έδρα το Καινούργιο (Θρόνιο) και τους οικισμούς Ρεγγίνι, Καρυά κλπ καθώς και ο Δήμος Φαρυγών με έδρα τη Μενδενίτσα και τους οικισμούς Δαδί, Γλούνιστα, Ρεντζέρι, Κατμάτα, Καραβίδια, Ξυλικοί κλπ.

Το 1840 ΦΕΚ 22Α προσαρτώνται στο Δήμο Θερμοπυλών οι οικισμοί του Δήμου Φαρυγών και η έδρα του Δήμου μεταφέρεται στη Μενδενίτσα όπου και παρέμεινε επί 39 χρόνια.

 Το 1879 ΦΕΚ 50Α η Έδρα του Δήμου μεταφέρεται στο οικισμό του Μώλου με ταυτόχρονη απόσπαση των οικισμών Δαδί, Γλούνιστα, Ξυλικοί, Παλαιοχώρι, Ντερνίτσα κλπ και κατάργηση των μικροοικισμών Μαυροκάτα, Άρνιτσα κλπ. 

Μετά 33 χρόνια το 1912 ΦΕΚ 261Α ο Δήμος καταργείται και δημιουργούνται οι Κοινότητες που υπήρχαν πριν το Σχέδιο Καποδίστρια.

 Με αυτό το ιστορικό ο νυν Δήμαρχος Μώλου - Αγίου Κωνσταντίνου δεν θα έπρεπε να επαίρεται ότι οι ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ ανήκουν στο ΜΩΛΟ αποκλειστικά.

 Ο κ. Κοτρωνιάς αν θέλει να έχει την πολιτιστική του πρωτεύουσα στις Θερμοπύλες θα πρέπει να φροντίσει να συμπεριλάβει στο Δήμο του ολόκληρο τον Γεωγραφικό χώρο των Θερμοπυλών σαν ενιαίο Αρχαιολογικό χώρο το ανατολικό όριο του οποίου νομίζω ότι είναι η Μενδενίτσα με το Κάστρο της που αποτελεί μαζί με το Κάστρο της Ανάβρας την τελευταία γραμμή άμυνας της τοποθεσίας των Θερμοπυλών.
 Άλλωστε με τον τρόπο αυτό θα περιλαμβάνονταν στο Δήμο και ολόκληρη η Ανοπαία Οδός ( Μονοπάτι του Εφιάλτη).



Κόντρες δημάρχων για τον Καλλικράτη by LAMIASTARGR

ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΛΕΑΡΧΟΥ ΠΕΡΓΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

Αναρτήθηκε από ........  energoipoliteskv.blogspot.com

ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ

ΥΨΗΛΑΝΤΗ 1
35100 ΛΑΜΙΑ
Λαμία 29-4-2013

Προς : Μ.Μ.Ε.

ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΣΤΕΡΕΑΣ  ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΛΕΑΡΧΟΥ ΠΕΡΓΑΝΤΑ

ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

Εύχομαι καλή Ανάσταση, καλό Πάσχα, υγεία, προσωπική και οικογενειακή ευτυχία σε
όλους.

Μια ακόμα δύσκολη χρονιά για τη χώρα μας, κυλάει φέρνοντας καταστάσεις
επώδυνες, αλλά και νέες προσδοκίες.

 Σαν άνθρωποι και σαν κοινωνία δοκιμαζόμαστε,
αντέχουμε, αγωνιζόμαστε κι ελπίζουμε.

Ας κρατήσουμε μέσα μας ένα φως.

Το φως που θα μας δίνει τη δύναμη να
αναδείξουμε τη θετική πλευρά της ανθρώπινης φύσης : αυτής που στηρίζεται σε
υγιείς αρχές και αξίες και είναι ικανή να δημιουργήσει μια κοινωνία με αλληλεγγύη,
δυναμική και συνοχή.

Καλές γιορτές, χρόνια πολλά, με υγεία, αντοχές κι ελπίδα

Περί Μείωσης του ΦΠΑ στην Εστίαση

Αναρτήθηκε από ........  energoipoliteskv.blogspot.com




Περί Μείωσης του ΦΠΑ στην Εστίαση
  
Χρήστος Κ. Σταϊκούρας,
Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, Βουλευτής Ν.Δ. Νομού Φθιώτιδας
Όπως μαρτυρούν τα στοιχεία εκτέλεσης του Κρατικού Προϋπολογισμού, η χώρα επιτυγχάνει τους δημοσιονομικούς της στόχους. Το πρωτογενές πλεόνασμα των 508 εκατ. € του Κρατικού Προϋπολογισμού που καταγράφηκε στο πρώτο τρίμηνο του 2013, επιτρέπει αισιοδοξία, αλλά όχι εφησυχασμό. Και τούτο διότι υπάρχουν κατηγορίες εσόδων οι οποίες εξακολουθούν να υστερούν. Ιδίως στους εμμέσους φόρους, η υστέρηση έναντι των στόχων φαίνεται να παγιώνεται. Το πρώτο τρίμηνο του 2013 τα έσοδα από έμμεσους φόρους είναι χαμηλότερα κατά 516 εκατ. € έναντι των στόχων, εκ των οποίων στο ΦΠΑ η υστέρηση ανέρχεται στα 260 εκατ. € ή 7,3%.
Στο πλαίσιο αυτό, για την κυβέρνηση εθνικής ευθύνης αποτελεί προτεραιότητα η συνεχής παρακολούθηση της πορείας των εσόδων, η αξιολόγηση και η τροποποίηση πολιτικών που δεν αποδίδουν.  Άλλωστε, όταν ανέλαβε την διακυβέρνηση της χώρας, έθεσε στους εταίρους (Τρόϊκα) την ανάγκη επαναξιολόγησης μέτρων που είχαν ληφθεί στο παρελθόν αλλά δεν αποδίδουν τα έσοδα που είχαν αρχικά εκτιμηθεί. Ένα τέτοιο μέτρο, ήταν και η αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση που ισχύει από 01.09.2011. Συγκεκριμένα, στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015 (Ιούλιος 2011), προβλεπόταν ότι η μετάταξη του Φ.Π.Α. στην εστίαση από το χαμηλό (13%), στον υψηλό συντελεστή (23%), θα απέφερε επιπλέον έσοδα 1.000 εκατ. € σε ετήσια βάση. Εν συνεχεία, στο Συμπληρωματικό Π/Υ 2012 (Φεβρουάριος 2012), η απόδοση του μέτρου περιορίστηκε στα 800 εκατ. €.
Επειδή τα στοιχεία εκτέλεσης του Κρατικού Προϋπολογισμού δείχνουν ότι δεν προέκυψε αύξηση εσόδων, το Υπουργείο Οικονομικών ανέλαβε να αποτιμήσει την απόδοση του μέτρου αυτού. Σύμφωνα με τα στοιχεία των συναρμόδιων Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών (14η Δ/νση Φ.Π.Α., ΓΓΠΣ), σε ετήσια βάση, συγκρίνοντας τα στοιχεία 01.09.2010-31.08.2011, με τα αντίστοιχα της περιόδου 01.09.2011-31.08.2012, από τις επιχειρήσεις με κύρια δραστηριότητα την εστίαση, εισπράχτηκαν παραπάνω 160 εκατ. € περίπου, λόγω της αύξησης του συντελεστή Φ.Π.Α. στο 23%. Από τη σύγκριση αυτή, προκύπτει ότι τα ετήσια έσοδα που απεκόμισε το Ελληνικό Δημόσιο, ήταν υποπολλαπλάσια από τα αρχικά προϋπολογισθέντα (βλέπε Διάγραμμα).
Παράλληλα, πολλές επιχειρήσεις του κλάδου, μεταξύ των οποίων και ορισμένες σημαντικές πολυεθνικές επιχειρήσεις, είτε έκλεισαν αριθμό καταστημάτων τους, είτε ανέστειλαν τη λειτουργία τους. Ταυτόχρονα, η φοροδιαφυγή φαίνεται να ενισχύθηκε, όπως δείχνει η σημαντική συρρίκνωση της βάσης ΦΠΑ, η οποία είναι μεγαλύτερη από ότι δικαιολογεί η μείωση της ιδιωτικής κατανάλωσης.
Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι το μέτρο αύξησης του ΦΠΑ στην εστίαση δεν οδήγησε στην αύξηση εσόδων που είχε αρχικά εκτιμηθεί, ενώ ταυτόχρονα απομάκρυνε σημαντικές επιχειρήσεις από την Ελλάδα και αύξησε τη φοροδιαφυγή. Έτσι, με πρωτοβουλία του ίδιου του Πρωθυπουργού τέθηκε το ζήτημα της μείωσης του ΦΠΑ στην εστίαση στο 13% κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων με την Τρόϊκα. Δεδομένου ότι η Τρόϊκα ζήτησε χρόνο για να αξιολογήσει το μέτρο, ζητήθηκε από τους επικεφαλής της να συνεργαστούν με τις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, ώστε να υιοθετηθεί κοινή μεθοδολογία και στην επόμενη αξιολόγηση (Ιούνιος 2013) του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής, να αποφασιστεί η δέουσα πολιτική.
Βέβαια, η επιλογή μείωσης του συντελεστή ΦΠΑ στην εστίαση στο 13% αναμένεται να οδηγήσει βραχυπρόθεσμα σε απώλεια εσόδων. Όμως, αφενός το ύψος της απώλειας εσόδων θα εξαρτηθεί από το σε ποιά περίοδο του έτους θα εφαρμοστεί η μείωση του ΦΠΑ στο 13% και αφετέρου η βραχυπρόθεσμη επίπτωση απώλειας εσόδων, θα πρέπει να εξεταστεί και έναντι της αλλαγής συμπεριφοράς που θα προκαλέσει στους καταναλωτές. Εάν η μείωση του φορολογικού συντελεστή επηρεάσει θετικά την ψυχολογία των συμμετεχόντων στην αγορά και βελτιωθούν οι καταναλωτικές και επιχειρηματικές προσδοκίες, ενδέχεται να αυξηθεί η κατανάλωση, και τελικά να αυξηθούν και όχι να μειωθούν τα έσοδα από Φ.Π.Α. Δεδομένης της αβεβαιότητας, η μείωση του συντελεστή στο 13% θα μπορούσε να εφαρμοστεί πιλοτικά. Εάν δεν αποδώσει τα αναμενόμενα οφέλη (δηλαδή συγκράτηση της απασχόλησης, μείωση λιανικών τιμών, αύξηση της κατανάλωσης, μείωση της φοροδιαφυγής), τότε θα μπορούσε να επανέλθει ο ισχύον συντελεστής του 23%.
Στόχος της κυβέρνησης είναι πολιτικές που δεν αποδίδουν, να τροποποιούνται προς όφελος της οικονομίας, των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών.
Εμμονή στις αυξήσεις φόρων για τους φόρους, σε μια οικονομία που διανύει μακρά περίοδο ύφεσης, δεν δικαιολογείται.
Κλείνουμε με την επισήμανση ότι η διάχυση της πεποίθησης ότι η χώρα αρχίζει να ξεπερνά τις δυσκολίες και ανακτά βαθμούς ελευθερίας στην άσκηση της οικονομικής πολιτικής είναι πολυδιάστατης και όχι μόνο συμβολικής σημασίας στην εθνική προσπάθεια για ταχύτερη και οριστική έξοδο από την κρίση.









Περί μείωσης του ΕΦΚ στο Πετρέλαιο Θέρμανσης

Αναρτήθηκε από ......  energoipoliteskv.blogspot.com




Περί μείωσης του ΕΦΚ στο Πετρέλαιο Θέρμανσης
Χρήστος Σταϊκούρας, Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών,
Στυλιανός Πέτσας και Αλέξανδρος Ταβουτσόγλου, στελέχη Υπουργείου Οικονομικών-ΓΛΚ.

Το Υπουργείο Οικονομικών, στο πλαίσιο της διαρκούς παρακολούθησης της πορείας εκτέλεσης του Κρατικού Προϋπολογισμού, ιδίως δε των εσόδων από έμμεσους φόρους, που δείχνουν να υστερούν έναντι των στόχων του α’ τριμήνου 2013, αξιολογεί την απόδοση μέτρων που είχαν ληφθεί στο παρελθόν. Στόχος η αναζήτηση της βέλτιστης λύσης, με οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια, δεδομένων των περιορισμών. Ένα από τα μέτρα αυτά είναι και η εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης η οποία αποτελούσε από το Νοέμβριο του 2011 «μνημονιακή» υποχρέωση της χώρας και είχε συμπεριληφθεί στον Προϋπολογισμό του 2012. Μάλιστα με νομοθετική παρέμβαση της παρούσας Κυβέρνησης η εξίσωση επήλθε στο 80% του έως τότε ισχύοντος συντελεστή ΕΦΚ πετρελαίου κίνησης, χωρίς το πετρέλαιο κίνησης να μείνει στο αρχικό επίπεδο όπως προέβλεπε η αρχική συμφωνία με την Τρόικα. Είναι κατανοητό ότι εάν δεν λαμβάνονταν η συγκεκριμένη παρέμβαση θα έπρεπε να καλυφθεί το προκαλούμενο δημοσιονομικό κενό με ισοδύναμα μέτρα. Επίσης, προς αντιστάθμιση της επιβάρυνσης στα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα του πληθυσμού, προβλέφθηκε η χορήγηση επιδόματος θέρμανσης, ύψους 80 εκατ. € το 2012 και 270 εκατ. € το 2013, σε όσους, κατά τεκμήριο, το έχουν μεγαλύτερη ανάγκη. Πρόκειται για επίδομα που ήταν εκτός αρχικού Προϋπολογισμού του 2012 και το οποίο η Κυβέρνηση, με την κατάλληλη διαπραγμάτευση, το ενέταξε για να στηρίξει τους ασθενέστερους οικονομικά πολίτες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών, όσον αφορά το πετρέλαιο θέρμανσης, το εξάμηνο, Οκτώβριος 2012 - Μάρτιος 2013, η ποσότητα κατανάλωσης μειώθηκε κατά περίπου 68% έναντι του αντίστοιχου εξαμήνου 2011-2012. Παρ’ όλα αυτά, τα έσοδα από τον ΕΦΚ αυξήθηκαν κατά 75% ή κατά 120 εκατ. € περίπου. Αντίθετα, στο πετρέλαιο κίνησης, παρά τη μείωση του ΕΦΚ κατά 20%, οι ποσότητες εμφάνισαν οριακή αύξηση (0,8%) και, συνεπώς, τα έσοδα συρρικνώθηκαν κατά 17,4%. Επιπλέον, θα πρέπει να συνυπολογιστεί η επίπτωση της μειωμένης κατανάλωσης στα έσοδα από το Φ.Π.Α. πετρελαιοειδών. Τονίζουμε εκ προοιμίου ότι η μεταβολή των εσόδων ΦΠΑ δεν μπορεί να αποδοθεί αποκλειστικά στην αύξηση (ή μείωση) του ΕΦΚ, καθώς ο ΦΠΑ επιβάλλεται στη λιανική τιμή πώλησης των εν λόγω αγαθών, η οποία επηρεάζεται σημαντικά από τις διεθνείς τιμές πετρελαίου και το εκτιμώμενο περιθώριο κέρδους των εταιρειών εμπορίας και των πρατηριούχων. Κρατώντας πάντα αυτή την επιφύλαξη, φαίνεται ότι τα έσοδα ΦΠΑ από το πετρέλαιο κίνησης μειώθηκαν οριακά κατά 2,7% μετά την εναρμόνιση του ΕΦΚ, αλλά, αντίθετα, τα έσοδα από Φ.Π.Α. πετρελαίου θέρμανσης συρρικνωθήκαν κατά 63% ή κατά 249 εκατ. € περίπου. Τέλος, σημαντικό στοιχείο που πρέπει να συνεκτιμηθεί είναι η απορρόφηση του επιδόματος θέρμανσης που προβλέφθηκε στον Κρατικό Π/Υ και η οποία για το 2013 περιορίζεται μέχρι στιγμής στα 53 εκατ. € περίπου, έναντι 270 εκατ. € που έχουν προβλεφθεί στον Κρατικό Π/Υ 2013.
Κατόπιν αυτών, αν και αναμένουμε τα οριστικά στοιχεία της κατανάλωσης και των εσόδων του Απριλίου 2013, τα σημαντικότερα συμπεράσματα από τα αποτελέσματα της εναρμόνισης του ΕΦΚ πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης φαίνεται να είναι ότι:
        i.            Αύξησε σημαντικά τα έσοδα ΕΦΚ πετρελαίου θέρμανσης, αποτρέποντας την εμφάνιση δημοσιονομικού κενού από αυτή την πηγή.
      ii.            Μείωσε την κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης, εν μέρει λόγω και της αποθεματοποίησης στην οποία προέβησαν τα νοικοκυριά, προκαλώντας μεγάλη μείωση εσόδων από Φ.Π.Α. Η εν λόγω υστέρηση δεν αντισταθμίστηκε, όπως αναμενόταν - με βάση την ιστορικά εκτιμώμενη ελαστικότητα ως προς την τιμή - από την αύξηση της κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης δεδομένης της μείωσης του ΕΦΚ κατά 20%.
    iii.            «Ξεφούσκωσε» τις ποσότητες θέρμανσης, γεγονός που αποδίδεται εν μέρει στην εξάλειψη του κινήτρου για νόθευση του πετρελαίου κίνησης με το πετρέλαιο θέρμανσης, στοιχείο που δείχνει ότι περιορίστηκε το λαθρεμπόριο.
     iv.            Επιβάρυνε τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα, επιβάρυνση που είχε προβλεφθεί ότι θα αντισταθμιζόταν πλήρως από τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης, αλλά οι πολίτες δεν έκαναν χρήση του επιδόματος αυτού στην έκταση που αναμενόταν.
       v.            Επιβάρυνε το περιβάλλον, κυρίως στα αστικά κέντρα, λόγω της χρήσης εναλλακτικών πηγών ενέργειας, ιδίως καυσόξυλων.
Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Οικονομικών, σε συνεργασία με τους κυβερνητικούς εταίρους, επανεξετάζει τον ΕΦΚ στο πετρέλαιο, ώστε να επιτύχει μια καλύτερη λύση του προβλήματος.
Η επιδίωξη είναι:
·         Να ελαφρυνθούν τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα.
·         Να αυξηθεί η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης, η οποία θα οδηγήσει σε αύξηση εισπράξεων από ΦΠΑ.
·         Να μη δημιουργηθεί εκ νέου κίνητρο για νόθευση μεταξύ πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης.
·         Να μη δημιουργηθεί δημοσιονομικό κενό για την κάλυψη του οποίου να απαιτηθεί η λήψη ισοδύναμων μέτρων.
·         Να αξιολογηθεί το μέτρο της χορήγησης του επιδόματος θέρμανσης.
Τη λύση σε αυτή τη δύσκολη εξίσωση φαίνεται να δίνει η λελογισμένη μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης βρίσκεται στο χαμηλότερο επιτρεπτό επίπεδο βάσει κοινοτικής οδηγίας (2003/96/ΕΚ) και ως εκ τούτο θα πρέπει να αποτραπεί η διαμόρφωση ισχυρού κινήτρου φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου. Σε διάφορα σενάρια που επεξεργαστήκαμε φαίνεται, των άλλων τηρουμένων σταθερών (ceteris paribus), να υπάρχει ένα σημείο ισορροπίας στο οποίο η μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης και τα μειωμένα έσοδα που αυτή θα προκαλέσει, αντισταθμίζεται πλήρως από την αύξηση της κατανάλωσης και τα αυξημένα έσοδα από ΦΠΑ επί αυτής της κατανάλωσης. Τα σενάρια αυτά και τη σχετική μεθοδολογία, με πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού, συζητούμε με την Τρόικα με σκοπό να οριστικοποιήσουμε τον ερχόμενο Ιούνιο μια καλύτερη πολιτική για τον προϋπολογισμό και τους πολίτες.
Κλείνουμε τονίζοντας ότι, η επίτευξη του εθνικού στόχου για πρωτογενή πλεονάσματα το τρέχον έτος, θα μας προσδώσει επιπλέον βαθμούς ελευθερίας στην άσκηση της οικονομικής πολιτικής και θα καταστήσει απτό στόχο την ελάφρυνση των συνεπών φορολογουμένων από την υπερφορολόγηση που επέβαλλαν οι αστοχίες του παρελθόντος.



Έσοδα και Ποσότητες Πετρελαίου Κίνησης και Θέρμανσης, μετά την εναρμόνιση του ΕΦΚ
ΕΞΑΜΗΝΟ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012-ΜΑΡΤΙΟΥ 2013
ΕΤΟΣ 2011-2012
ΕΤΟΣ 2012-2013
% ΜΕΤΑΒΟΛΗ
ΜΕΤΑΒΟΛΗ
Κίνησης
Θέρμανσης
Κίνησης
Θέρμανσης
2012-13/2011-12
2012-13/2011-12
                             1  
                             2  
                            3  
                             4  
 5 (3/1)
 6 (4/2)
 7 (3-1)
 8 (4-2)
ΕΣΟΔΑ ΕΦΚ
544.840.386
159.736.013
450.248.724
279.551.341
-17,4%
75,0%
-94.591.662
119.815.328
ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ
1.324.210
2.662.588
1.334.482
846.303
0,8%
-68,2%
10.272
-1.816.286
ΕΣΟΔΑ ΦΠΑ
256.903.096
396.186.922
250.092.641
147.484.703
-2,7%
-62,8%
-6.810.456
-248.702.218
Πηγή: ΥΠΟΙΚ - Δ/νση ΕΦΚ & ΓΛΚ.









ΓΣΕΕ- ΑΔΕΔΥ για την Πρωτομαγιά -Απεργιακές συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα

Αναρτήθηκε από .... energoipoliteskv.blogspot.com


Κάλεσμα για μαζική συμμετοχή στην 24ωρη γενική απεργία, τη Μεγάλη Τετάρτη 1η Μαΐου, και στις απεργιακές συγκεντρώσεις που πραγματοποιούνται σε όλη τη χώρα, απήθυναν στους εργαζόμενους η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ.

Η απεργιακή συγκέντρωση της ΓΣΕΕ, της ΑΔΕΔΥ και του Εργατικού Κέντρου Αθήνας θα γίνει στις 11 το πρωί στην πλατεία Κλαυθμώνος. Ξεχωριστή συγκέντρωση, στις 10:30, οργανώνει το ΠΑΜΕ στην πλατεία Συντάγματος

Τα συνδικάτα ζητούν την αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος της ανεργίας, την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων και την αποκατάσταση του εργασιακού θεσμικού πλαισίου που κατήργησαν τα μνημόνια.

Ζητούν, επίσης, τον τερματισμό της λιτότητας και της επιβολής νέων φόρων καθώς και τη λήψη μέτρων για την καταπολέμηση της μαύρης και ανασφάλιστης εργασίας.

Από ........  iefimerida

Φτιάχνουν νέα stage με μισθό 490 ευρώ – Νέες στρατιές “ημέτερων” με μισθούς πείνας

Αναρτήθηκε από ..... energoipoliteskv.blogspot.com

Μπορεί να υπήρξε σκληρή ενδοκυβερνητική διαμάχη με το ΠΑΣΟΚ να πιέζει έντονα ώστε να ενταχθεί στο πολυνομοσχέδιο η διάταξη για την πρόσληψη ανέργων μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας, ωστόσο προέκυψε και πολιτικό θέμα με κατηγορίες για προσλήψεις ημετέρων, επαναφοράς του καθεστώτος των stage, αλλά και άνοιγμα κερκόπορτας για τη μείωση του κατώτατου μισθού σε επίπεδα κάτω από τα 500 ευρώ.

Η διάταξη προβλέπει μισθούς έως 490 ευρώ. Για όσους σπεύδουν να μιλήσουν για προσπάθεια μείωσης του κατώτατου μισθού από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ δίδεται η απάντηση πως πρόκειται απλά για τον θεσμοθετημένο μισθό για νέους έως 25 ετών χωρίς τις ασφαλιστικές εισφορές. Πρόκειται δηλαδή κανονικά για τον μισθό των 586 ευρώ, χωρίς τις εισφορές 16,5%. Έτσι προκύπτει το ποσό των 490 ευρώ.

Ωστόσο από την πλευρά της αντιπολίτευσης τονίζεται πως στο πολυνομοσχέδιο οι μισθοί που προβλέπονται είναι έως 490 ευρώ, υπάρχει δηλαδή δυνατότητα για πιο χαμηλούς μισθούς από τα 490 ευρώ και άρα μικρότερους του κατώτατου μισθού.

Επιπλέον πολλές είναι οι φωνές που επικρίνουν και τον τρόπο πρόσληψης των νέων. Πολλοί (μεταξύ αυτών και ο Γ. Ργκούσης) μιλούν για επαναφορά των αμαρτωλών stage, καθώς ναι μεν υπάρχει πρόβλεψη για προσλήψεις υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ ωστόσο αναφέρεται ρητά ότι οι προσλήψεις θα γίνονται με βάση τον νόμο 2190 που περιλαμβάνει εξαιρέσεις.

Έτσι πολλοί είναι εκείνοι που θέτουν θέμα ως προς τη διασφάλιση τς αξιοκρατίας κρούοντας των κώδωνα του κινδύνου για δημιουργία νέων στρατιών εγκλωβισμένων νέων εξαρτημένων από κομματικά επιτελεία που υπόσχονται δουλειά με μισθό πείνας.


Από .....  newsit