Για μια Εναλλακτική Ενημέρωση Οικολογική - Για ένα ανοιχτό βήμα διαλόγου με τους Πολίτες των Καμένων Βούρλων. Γράψτε μας την άποψη σας, την καταγγελία σας, την διαφωνία σας. Δεχόμαστε τα πάντα, ακόμη και να μας καταγγείλετε και αποστείλατε στο e-mail: energoipoliteskv@gmail.com
Δευτέρα 28 Απριλίου 2014
Κυριακή 27 Απριλίου 2014
ΚΑΤΕΤΕΘΗ Η ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΗΣ 18/05/2014 ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΜΩΛΟΥ - ΑΓ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΤΗΣ ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ
Αναρτήθηκε από ......... energoipoliteskv.blogspot.com
Προς
τον
Πρόεδρο του Πρωτοδικείου Λαμίας
ΔΗΛΩΣΗ
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ
ΣΤΙΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΗΣ 18/05/2014
ΣΤΟ
ΔΗΜΟ ΜΩΛΟΥ - ΑΓ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Οι υπογράφοντες δηλώνουμε ότι με την
παρούσα καταρτίζουμε Συνδυασμό με το όνομα
«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΜΩΛΟΥ
- ΑΓ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ» και έμβλημα η λέξη
ΛΑΪΚΗ και από κάτω η λέξη ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ, δεξιά τους υπάρχει παράσταση γαρύφαλλου
με μίσχο και κλίση προς τα αριστερά, που θα πάρει μέρος στις δημοτικές εκλογές της 18ης Μαΐου 2014 στο Δήμο Μώλου - Αγ. Κωνσταντίνου
και παρακαλούμε να ανακηρυχθεί, ως έγκυρα δηλωμένος.
Η δήλωση μας περιλαμβάνει τον υποψήφιο
δήμαρχο και τους υποψηφίους δημοτικούς και τοπικούς συμβούλους σύμφωνα με τα
παρακάτω:
ΤΣΑΠΑΡΑΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ του ΕΥΘΥΜΙΟΥ…………..….. ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ
Εκλογική
Περιφέρεια Αγίου Κωνσταντίνου
1
|
ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ του ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ.
Αγ.Κωνσταντίνου)
|
2
|
ΖΕΡΒΑ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ του ΙΩΑΝΝΗ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ.
Αγ.Κωνσταντίνου)
|
3
|
ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΒΙΚΤΩΡΙΑ (ΒΙΚΥ) του
ΘΕΟΔΩΡΟΥ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ.
Αγ.Κωνσταντίνου)
|
4
|
ΚΑΠΕΛΙΑΡΗ
ΜΑΡΙΑ του ΙΩΑΝΝΗ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ.
Αγ.Κωνσταντίνου)
|
5
|
ΜΕΡΕΒΗΣ
ΛΥΣΑΝΔΡΟΣ του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ.
Αγ.Κωνσταντίνου)
|
6
|
ΤΣΑΠΑΡΑ
ΒΑΣΙΛΙΚΗ του ΝΙΚΟΛΑΟΥ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ.
Αγ.Κωνσταντίνου)
|
7
|
ΦΛΩΡΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ του ΘΕΟΔΩΡΟΥ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ.
Αγ.Κωνσταντίνου)
|
Εκλογική
Περιφέρεια Καμένων Βούρλων
1
|
ΑΔΑΜ ΜΑΡΙΑ
του ΠΟΛΥΧΡΟΝΗ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ. Καμένων
Βούρλων)
|
2
|
ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ του ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ. Καμένων
Βούρλων)
|
3
|
ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΙΩΡΓΗΣ του ΙΩΑΝΝΗ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ. Καμένων
Βούρλων)
|
4
|
ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ του ΓΕΩΡΓΙΟΥ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ. Καμένων
Βούρλων)
|
5
|
ΚΑΠΗΡΕΛΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ του ΓΕΩΡΓΙΟΥ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ. Καμένων
Βούρλων)
|
6
|
ΚΟΣΣΥΒΑΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ. Καμένων
Βούρλων)
|
7
|
ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑ
ΟΛΥΜΠΙΑ του ΘΕΟΔΩΡΟΥ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ. Καμένων
Βούρλων)
|
8
|
ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ (ΠΟΠΗ) του
ΠΑΝΤΕΛΗ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ. Καμένων
Βούρλων)
|
9
|
ΜΠΟΤΣΙΒΑΛΗΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ του ΙΩΑΝΝΗ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ. Καμένων
Βούρλων)
|
10
|
ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ του ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ. Καμένων
Βούρλων)
|
11
|
ΧΑΝΤΖΗΑΡΓΥΡΙΟΥ
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ του ΙΩΑΝΝΗ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ. Καμένων
Βούρλων)
|
Εκλογική
Περιφέρεια Μώλου
1
|
ΑΛΕΞΑΣ
ΣΕΡΑΦΕΙΜ του ΗΡΑΚΛΗ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ. Μώλου)
|
2
|
ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ του ΕΥΘΥΜΙΟΥ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ. Μώλου)
|
3
|
ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ του ΓΕΩΡΓΙΟΥ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ. Μώλου)
|
4
|
ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ του ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ. Μώλου)
|
5
|
ΔΟΥΛΓΕΡΙΔΗ
ΑΘΑΝΑΣΙΑ του ΙΩΑΝΝΗ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ. Μώλου)
|
6
|
ΚΟΥΤΣΟΔΟΝΤΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ. Μώλου)
|
7
|
ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ (ΜΑΚΗΣ) του
ΛΑΜΠΡΟΥ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ. Μώλου)
|
8
|
ΠΑΠΑΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ
ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ του ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ. Μώλου)
|
9
|
ΧΡΙΣΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
|
Υποψ. Δήμ. Σύμβ. (Εκλογ.Περ. Μώλου)
|
Δημοτική
Κοινότητα Καμμένων Βούρλων
1
|
ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
του ΑΝΤΩΝΙΟΥ
|
Υποψ. Σύμβ.
|
2
|
ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
ΑΣΠΑΣΙΑ του ΙΩΑΝΝΗ
|
Υποψ. Σύμβ.
|
3
|
ΣΤΑΜΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ του ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
|
Υποψ. Σύμβ.
|
Τοπική
Κοινότητα Αγίας Τριάδας
1
|
ΠΑΠΑΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ του ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
|
Υποψ.
Εκπρόσωπος
|
Τοπική
Κοινότητα Αγίου Σεραφείμ
1
|
ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
ΣΠΥΡΙΔΩΝ του ΣΑΒΒΑ
|
Υποψ. Σύμβ.
|
Τοπική
Κοινότητα Αγνάντης
1
|
ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ (ΑΛΕΚΑ) του
ΣΕΡΑΦΕΙΜ
|
Υποψ. Σύμβ.
|
Τοπική
Κοινότητα Καινούργιου
1
|
ΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΙΧΑΗΛ του ΜΗΝΑ
|
Υποψ. Σύμβ.
|
Τοπική
Κοινότητα Καλλιδρόμου
1
|
ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ του ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
|
Υποψ.
Εκπρόσωπος
|
Τοπική
Κοινότητα Ρεγγινίου
1
|
ΚΑΡΑΦΕΡΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ του ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ
|
Υποψ. Σύμβ.
|
Τοπική
Κοινότητα Μώλου
1
|
ΛΑΜΠΡΟΥ - ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ ΜΑΡΙΑ του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
|
Υποψ. Σύμβ.
|
Επισυνάπτονται στην παρούσα:
α) 38 Πιστοποιητικά εγγραφής στο
δημοτολόγιο του Δήμου.
β) 38 Υπεύθυνες δηλώσεις για τους υποψηφίους ότι
δεν έχουν στερηθεί κανένα πολιτικό δικαίωμα, ότι δεν συντρέχουν κωλύματα
εκλογιμότητας και ότι αποδέχονται την υποψηφιότητας τους.
γ) Ένα γραμμάτιο του δημοσίου ταμείου που
βεβαιώνει ότι ο υποψήφιος δήμαρχος έχει καταθέσει το ποσό των 100€ και 27
γραμμάτια του δημοσίου ταμείου που βεβαιώνουν ότι καθένας από τους υποψηφίους
δημοτικούς συμβούλους έχει καταθέσει το ποσό των 50€.
Για τους υποψηφίους
συμβούλους των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων δεν γίνεται παρακατάθεση.
δ) Το έμβλημα του συνδυασμού (σε διαφάνεια).
Οι παρακάτω υπογράφοντες
εξουσιοδοτούμε και παραγγέλλουμε τον επικεφαλής υποψήφιο Δήμαρχο ΤΣΑΠΑΡΑ
ΓΕΩΡΓΙΟ του ΕΥΘΥΜΙΟΥ, να παραδώσει νόμιμα τη δήλωση αυτή στον πρόεδρο του
Πρωτοδικείου ΛΑΜΙΑΣ, για να λάβει γνώση και για τις νόμιμες συνέπειες,
λαμβάνοντας απόδειξη παραλαβής.
25/04/2014
Οι δηλώνοντες και παραγγέλοντες
Σάββατο 26 Απριλίου 2014
Το "έστρωσε" πριν από λίγο στα Καμένα Βούρλα...Δείτε ΦΩΤΟ και ΒΙΝΤΕΟ
Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com
Άσπρισαν οι δρόμοι στα Καμένα Βούρλα σήμερα το απόγευμα...
Όχι δεν χιόνισε, αλλά έριξε τόσο χαλάζι που το έστρωσε για τα καλά μέχρι την παραλία.
Οι δρόμοι άσπρισαν και σε πολλές περιπτώσεις για λίγα λεπτά μετατράπηκαν σε ποτάμια, όπως μπορείτε να δείτε στο βίντεο και τις φωτογραφίες που μας έστειλαν αναγνώστες του LamiaReport:
Δείτε βίντεο:
Από ...... LamiaReport
Άσπρισαν οι δρόμοι στα Καμένα Βούρλα σήμερα το απόγευμα...
Όχι δεν χιόνισε, αλλά έριξε τόσο χαλάζι που το έστρωσε για τα καλά μέχρι την παραλία.
Οι δρόμοι άσπρισαν και σε πολλές περιπτώσεις για λίγα λεπτά μετατράπηκαν σε ποτάμια, όπως μπορείτε να δείτε στο βίντεο και τις φωτογραφίες που μας έστειλαν αναγνώστες του LamiaReport:
Δείτε βίντεο:
Από ...... LamiaReport
Παρασκευή 25 Απριλίου 2014
Γεγονότα, κριτική και αριστερός λόγος
Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com
Άρθρο του Δημήτρη Α. Γιαννακόπουλου
Αριστερά σημαίνει
πίστη σε ανθρωπιστικά ιδανικά, στην ισότητα και στην συντροφικότητα, καταλήξαμε
να θεωρούμε την εποχή της νεωτερικότητας, εστιάζοντας στην κριτική των
καπιταλιστικών σχέσεων και της καπιταλιστικής πολιτικής οικονομίας.
Με αυτές τις
αποσκευές εισήλθαμε στην μετανεωτερική και μεταβιομηχανική εποχή, τουλάχιστον
για την Ευρώπη, για να ανακαλύψουμε πως η ρομαντική εποχή για την αριστερά έχει
παρέλθει, παράλληλα με την ......
απομαζικοποίηση του κινήματος των εργαζομένων και την κατάρρευση των ηγεμονικών ή αντιηγεμονικών αφηγήσεων που συνδέθηκαν με αυτό. Η προσπάθεια φορείς της αριστεράς να παραμείνουν προσδεδεμένοι και πολιτικά νομιμοποιούμενοι στην βάση της αριστερής αφήγησης κατά την νεωτερικότητα, οδήγησε είτε στην διαστροφή της ιστορίας, των πραγματικών γεγονότων δηλαδή που διαδραματίστηκαν από τα μέσα του 19ου μέχρι το τέλος του 20ου αιώνα, είτε απλώς στην αγνόηση των γεγονότων αυτών. Μοιάζει σαν ο ιστορικός υλισμός, αποσκοπώντας στην επίλυση του ζητήματος της πάλης των τάξεων, να οδηγούσε στην υπέρβαση της ιστορίας δια της λαϊκής επανάστασης προλεταριακού ή αγροτικού τύπου και στην εγκαθίδρυση μίας μεταβατικής ηγεμονικής δομής δικτατορικού ή αναρχοσυνδικαλιστικού χαρακτήρα που θα κατέληγε στην διαμόρφωση μιας σοσιαλιστικής κοινωνίας. Η «καθαρή», ή «ορθόδοξη» αριστερά την εποχή της νεωτερικότητας βίωσε την ουτοπία του τέλους της ιστορίας, που με την πολιτική διάσταση του σταλινισμού έλαβε μια άκρως απάνθρωπη, αυταρχική και υπερεξουσιαστική μορφή, την οποία κατά το μεταβατικό στάδιο από την νεωτερικότητα στην μετανεωτερικότητα, υιοθέτησαν οι νεοφιλελεύθεροι για να εξυπηρετήσουν τους δικούς τους ασφαλώς κοινωνικοοικονομικούς και πολιτικούς σκοπούς. Το «ευαγγέλιο» αυτής της καπιταλιστικής ρέπλικας του σταλινισμού, με την μορφή του ολοκληρωτικού καπιταλισμού, συνέταξε με έναν μάλλον φαιδρό μεθοδολογικά τρόπο ο «νεοφιλόσοφος» Yoshihiro Francis Fukuyama, υπό τον τίτλο «The End of History and the Last Man» (1992).
απομαζικοποίηση του κινήματος των εργαζομένων και την κατάρρευση των ηγεμονικών ή αντιηγεμονικών αφηγήσεων που συνδέθηκαν με αυτό. Η προσπάθεια φορείς της αριστεράς να παραμείνουν προσδεδεμένοι και πολιτικά νομιμοποιούμενοι στην βάση της αριστερής αφήγησης κατά την νεωτερικότητα, οδήγησε είτε στην διαστροφή της ιστορίας, των πραγματικών γεγονότων δηλαδή που διαδραματίστηκαν από τα μέσα του 19ου μέχρι το τέλος του 20ου αιώνα, είτε απλώς στην αγνόηση των γεγονότων αυτών. Μοιάζει σαν ο ιστορικός υλισμός, αποσκοπώντας στην επίλυση του ζητήματος της πάλης των τάξεων, να οδηγούσε στην υπέρβαση της ιστορίας δια της λαϊκής επανάστασης προλεταριακού ή αγροτικού τύπου και στην εγκαθίδρυση μίας μεταβατικής ηγεμονικής δομής δικτατορικού ή αναρχοσυνδικαλιστικού χαρακτήρα που θα κατέληγε στην διαμόρφωση μιας σοσιαλιστικής κοινωνίας. Η «καθαρή», ή «ορθόδοξη» αριστερά την εποχή της νεωτερικότητας βίωσε την ουτοπία του τέλους της ιστορίας, που με την πολιτική διάσταση του σταλινισμού έλαβε μια άκρως απάνθρωπη, αυταρχική και υπερεξουσιαστική μορφή, την οποία κατά το μεταβατικό στάδιο από την νεωτερικότητα στην μετανεωτερικότητα, υιοθέτησαν οι νεοφιλελεύθεροι για να εξυπηρετήσουν τους δικούς τους ασφαλώς κοινωνικοοικονομικούς και πολιτικούς σκοπούς. Το «ευαγγέλιο» αυτής της καπιταλιστικής ρέπλικας του σταλινισμού, με την μορφή του ολοκληρωτικού καπιταλισμού, συνέταξε με έναν μάλλον φαιδρό μεθοδολογικά τρόπο ο «νεοφιλόσοφος» Yoshihiro Francis Fukuyama, υπό τον τίτλο «The End of History and the Last Man» (1992).
Κάπως έτσι
φτάσαμε σήμερα, όσα λαμπρά πνεύματα της αριστεράς και αυθεντικά προοδευτικά
κινήματα αντιμετώπισαν κριτικάροντας την ουτοπία της μαρξιστικής εκδοχής του
τέλους της ιστορίας, να λησμονηθούν, να αγνοούνται ή να παραβλέπονται, για να
κυριαρχήσει ο επίπεδος, αντι-ιστορικός και απολιτικός λόγος μιας απολύτως
χυδαίας Νεοδεξιάς και ένας πικραμένος μάλλον αντίλογος από την πλευρά
αντικαπιταλιστών διαφόρων ιδεολογικών αποχρώσεων, που για έναν σχεδόν αιώνα
εγκλωβίστηκαν απολύτως, ή σε σημαντικό βαθμό στο «τέλος της ιστορίας».
Συνέπεια αυτής
της ιστορικής εξέλιξης των βιομηχανικών κοινωνιών προς την μεταβιομηχανική
εποχή κι – αν θέλετε – ταυτόχρονα πολιτισμικό αίτιο αυτής της μετάβασης, υπήρξε
η αδιαφορία προς τα γεγονότα υπέρ μιας μονοδιάστατης, θεοσοφικού τύπου
κριτικής. Αναπτύχθηκε, με δυο λόγια, μία μορφή παιδαγωγικής που πρέσβευε πως η
ερμηνεία της ιστορίας πρέπει να λάβει την θέση της ιστορίας και η κριτική σε
κοινωνικά, πολιτικά ή οικονομικά φαινόμενα την θέση του πού, πώς, πότε και με ποιες
συνέπειες ένα συμβάν έλαβε την μορφή του ιστορικού γεγονότος. Έτσι η κριτική
και η ερμηνεία έφτασαν να προηγούνται, ή, στις χειρότερες περιπτώσεις, να
αγνοούν εντελώς αυτό που συνέβη. Τα γεγονότα έτσι δομήθηκαν μέσω μιας
συγκεκριμένης μεθοδολογίας κριτικής, κατασκευάζοντας στην συνέχεια τα ίδια τα
ιστορικά συμβάντα από τα οποία λογικά θα έπρεπε να προκύπτουν. Εδώ πλέον
αρχίζει η διαστροφή αυτής καθεαυτής της λογικής του ανθρώπου με την έννοια της λεγόμενης
«κοινής λογικής». Πρόκειται για την κυριαρχία του δόγματος, που παραδόξως
θεωρήθηκε τόσο από αριστερά, όσο και από δεξιά, προοδευτική προσέγγιση!
Θεωρώ πως
ήρθε η στιγμή, ιδιαίτερα στην Ελλάδα της σοβαρής ηγεμονικής και καπιταλιστικής
κρίσης, η αριστερά να ζήσει την Αναγέννησή της, να ξεφύγει από οποιαδήποτε
μορφή δογματισμού, να ενσκήψει απροκατάληπτα στις ιστορικές πηγές και στην
ιστορική εξέλιξη του στοχασμού και διαχωρίζοντας αυτά απολύτως από τους άμεσους
και έμμεσους πολιτικούς στόχους, να ασκήσει μία νέα μορφή κριτικής
κονστρουκτιβιστικού τύπου, η οποία ουσιαστικά θα συνθέσει ένα νέο πολιτικό
λόγο. Αυτός ο πολιτικός λόγος θα είναι το όχημα της αριστεράς προς την κοινωνία
και τον κόσμο και ο φορέας ανένδοτης κριτικής στάσης στην εποχή του νεοφιλελευθερισμού,
καθώς και στην μεθόδευση νεο-ηγεμονικής διάρθρωσης του γεωπολιτικού πόλου – ΕΕ (όπως
το έχω ορίσει και εξηγήσει σε προηγούμενα σημειώματα).
Ένας τέτοιος
αναγεννησιακός για την αριστερά πολιτικός λόγος, προφανώς θα διαμόρφωνε νέες
κατηγορίες για την ανάπτυξη της κριτικής μας, τόσο απέναντι στην εξέλιξη του
ηγεμονισμού και του καπιταλισμού, όσο και στην αναγέννηση του εθνικισμού –
τουλάχιστον στο πλαίσιο της Ευρώπης, όπου θέλει δεν θέλει είναι ενταγμένη η
ελληνική κοινωνία. Θέλω να το διατυπώσω με απόλυτη καθαρότητα: η αριστερά για
να προσφέρει σήμερα στην ελληνική κοινωνία μία προοδευτική προοπτική υπέρ της συντριπτικής
πλειονότητας των ελλήνων, θα πρέπει να αναπτύξει νέες κατηγορίες για την
ερμηνεία της πραγματικότητας μετά από απροκατάληπτη αντιμετώπιση της ιστορίας
και της πολιτικής οικονομίας και να μεταβάλει κουλτούρα και παιδαγωγική. Εκεί πιστεύω
ότι βρίσκεται το μεγαλύτερο πρόβλημα της αριστεράς σήμερα, που ταυτίζεται
δυστυχώς με το μεγαλύτερο πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας στο σύνολό της, το
οποίο την εγκλωβίζει σε έναν φαύλο κύκλο κοινωνικής και οικονομικής
απορρύθμισης, σοβαρής δημοκρατικής οπισθοδρόμησης και παραγωγικής αποτελμάτωσης.
Ο κυρίαρχος
νεοφιλελευθερισμός σου προσφέρει ιστορικά και κοινωνικά διαστροφικές, οικονομίστικες
κατηγορίες για να ορίσεις κοινωνικά τον εαυτό σου και το συμφέρον σου, ενώ το
μεγαλύτερο μέρος της αριστεράς σου προσφέρει χρήσιμες μεν μαρξιστικές
κατηγορίες για να στοχαστείς, αλλά απολύτως απατηλές εάν αυτές δεν τις αναθεωρήσεις
ριζικά, προσαρμόζοντάς τες κριτικά στο σημερινό περιβάλλον του
νεοφιλελευθερισμού, της παγκοσμιοποίησης και του νεογερμανισμού σε ο, τι αφορά
στην Ευρώπη. Μιλώ για έναν καινούργιο αριστερό λόγο σε αντίθεση με τον καινούργιο
δεξιό λόγο, δίχως να θεωρώ τον έναν ή τον άλλον ως sui generis φαινόμενο. Εδώ φωλιάζει η μεγάλη απάτη της μετανεωτερικότητας
με τον οικονομίστικο νεοφιλελευθερισμό της: για να επιβάλλει ένα σταλινικό
μοντέλο ηγεμονίας με χρηματοπιστωτικά κυρίως μέσα, δομεί έναν (α)πολιτικό λόγο,
όπου καθετί, από θεσμούς, ενέργειες κάθε μορφής έως προγράμματα «σωτηρίας», όπως
το ελληνικό της τρόικας, θεωρούνται sui generis. Κι έτσι σε οδηγούν να κάνεις
κριτική για την κριτική, αγνοώντας τα
πραγματικά γεγονότα και τις πραγματικές επιλογές που τα διαμόρφωσαν. Αγνοώντας,
δηλαδή, στην ουσία την πολιτική και τους πολιτικούς που διαμορφώνουν τα
προβλήματα για να έρθουν μετά οι ίδιοι να τα επιλύσουν ως sui generis φαινόμενα!
Η σημερινή
αριστερά θα διαχωριστεί απολύτως από την δεξιά αν πετύχει να αρθρώσει έναν
τέτοιο λόγο που περιγράφεται μέσα σε αυτές τις αράδες. Αλήθεια, μήπως θα πρέπει
σοβαρά να προβληματιστούν οι φορείς της αριστεράς και όσοι έλληνες τοποθετούν
τον εαυτό τους στην προοδευτική κοινωνία, εάν πράγματι προς τα εκεί βαδίζουμε,
ή μήπως σαν μεθυσμένοι αναλωνόμαστε σε φοβικές, συντηρητικές στην ουσία, στάσεις
και συμπεριφορές που χαρακτήρισαν τις δραματικές αντιφάσεις της αριστεράς κατά
την νεωτερικότητα;
Φίλοι στις ηγεσίες
των αριστερών κομμάτων, αντέχετε την κριτική και τί είδους κριτική αντέχετε; Ξέρετε
τί σημαίνει παραγωγική κριτική, ή δεν σας απασχολεί κι ενδιαφέρεστε μόνον για
πιστούς οπαδούς ή χούλιγκαν, έτοιμους να ορμήσουν σε οποιονδήποτε θεωρεί
συγκυριακά κορυφαίο αμφισβητία και αντίπαλο η ηγεσία της ομάδας;
Είναι καλή η
κριτική κάποιων στον βαθμό που εξυπηρετεί τους συγκυριακούς μας στόχους και το
προφίλ μας και κακή όταν αυτή, έστω και ελάχιστα, θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι θολώνει
το κομματικό λούστρο;
Είναι δυνατόν
να θεωρήσει κανείς σοβαρός άνθρωπος με προοδευτικές κοινωνικές και βιοοικονομικές
ιδέες, πως η αριστερή κριτική θα πρέπει να περιλαμβάνει μόνον την πολεμική
εναντίον της σύγχρονης δεξιάς, χωρίς παράλληλα να ασκείται κριτική στην ύπαρξη
και λειτουργία αριστερών κομμάτων;
Είναι δυνατόν
όσοι αναπτύσσουν κατηγορίες σύγχρονου πολιτικού λόγου και δεν εγκλωβίζονται
στον ξύλινο λόγο και στα παραδοσιακά στερεότυπα της αριστεράς της νεωτερικότητας,
να θεωρούνται ακοινώνητοι ή και γραφικοί με αριστερούς όρους, πλησιάζοντας στο
σημείο αυτό τους φασίστες που τους θεωρούν «θολοκουλτουριάρηδες»;
Αλήθεια,
πιστεύετε πως είναι σήμερα ρόλος ενός αριστερού κόμματος να ορίζει αυτό αυθεντικά
τί είναι και τί δεν είναι αποδεκτή κριτική, πού και πώς πρέπει να γίνεται και
από ποιους;
Ή μήπως
θεωρείτε σύγχρονη αριστερή αντίληψη και στάση να δομούνται κατηγορίες με την
μορφή στρατοπέδων και μιλιταριστικού χαρακτήρα αντιπαραθέσεων με τον κομματικό
αντίπαλο με την χρησιμοποίηση των ίδιων όπλων με αυτόν, και πως ο ιερός σκοπός της
αριστεράς αγιάζει τα μέσα επίτευξής του, όπως ακριβώς και τον έμμεσο αποκλεισμό
ή την υποβάθμιση της κριτικής που ασκείται με θετικό ασφαλώς και παραγωγικό
πνεύμα; Αλήθεια, γίνεται να υπάρξει σύγχρονη αριστερά δίχως νέα μορφή στην
αντίληψη της συντροφικότητας;
Μήπως η
σύγχρονη αριστερά θα έπρεπε, αντί να αναφέρεται κατά καιρούς σε τολμηρούς και
ανιδιοτελείς αριστερούς που τόλμησαν να ξεφύγουν από την τυποποιημένη κριτική
και να δοκιμάσουν την δική τους αντοχή προσεγγίζοντας απροκατάληπτα και
απομυθοποιητικά την πραγματικότητα, όπως ο George Orwell, (Eric Arthur Blair),
διαμορφώνοντας το πρόπλασμα για νέες κατηγορίες στοχασμού, να καταλάβει και να
εσωτερικεύσει βαθιά τί πράγματι προσέφεραν και σε ποιους αυτοί οι «ακοινώνητοι»
της εποχής τους;
Από ........ kafeneio
Εγκρίθηκε από το EuroWorkingGroup η δόση 6,3 δισ. ευρώ για την Ελλάδα: Εκταμιεύεται μέσα στον Απρίλιο
Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com
Το επίσημο «ΟΚ» έδωσε το EuroWorkingGroup η εκταμίευση της δόσης των 6,3 δισ. ευρώ, ενώ τα χρήματα επιχειρείται να φθάσουν στην Αθήνα εντός του Απριλίου.
Τον Μάιο θα συνεδριάσει το ΔΝΤ για την εκταμίευση δύο δόσεων συνολικής αξίας περίπου 3,6 δισ. ευρώ.
Οπως αναφέρει το capital, η απόφαση είχε τυπικά ληφθεί εδώ και αρκετές μέρες, καθώς σε έγγραφο του Eurogroup αναφέρεται ότι «Η Τρόικα έχει καταλήξει με την απόφαση που έλαβε στις 16 Απριλίου ότι η Ελλάδα πληροί όλες τις προαπαιτούμενες δράσεις».
Ωστόσο, το «τροχάδην» δεν έχει τελειώσει, καθώς εκκρεμούν ακόμα δύο δόσεις συνολικής αξίας 2 δισ. ευρώ που θα πρέπει να έρθουν τον Ιούνιο και τον Ιούλιο μετά και την εκπλήρωση 12 νέων οροσήμων.
Από ..... iefimerida
Το επίσημο «ΟΚ» έδωσε το EuroWorkingGroup η εκταμίευση της δόσης των 6,3 δισ. ευρώ, ενώ τα χρήματα επιχειρείται να φθάσουν στην Αθήνα εντός του Απριλίου.
Τον Μάιο θα συνεδριάσει το ΔΝΤ για την εκταμίευση δύο δόσεων συνολικής αξίας περίπου 3,6 δισ. ευρώ.
Οπως αναφέρει το capital, η απόφαση είχε τυπικά ληφθεί εδώ και αρκετές μέρες, καθώς σε έγγραφο του Eurogroup αναφέρεται ότι «Η Τρόικα έχει καταλήξει με την απόφαση που έλαβε στις 16 Απριλίου ότι η Ελλάδα πληροί όλες τις προαπαιτούμενες δράσεις».
Ωστόσο, το «τροχάδην» δεν έχει τελειώσει, καθώς εκκρεμούν ακόμα δύο δόσεις συνολικής αξίας 2 δισ. ευρώ που θα πρέπει να έρθουν τον Ιούνιο και τον Ιούλιο μετά και την εκπλήρωση 12 νέων οροσήμων.
Από ..... iefimerida
Τι περιλαμβάνει το νέο αναπτυξιακό πρότυπο για την Ελλάδα 2021
Αναρτήθηκε από ......... energoipoliteskv.blogspot.com
-Τουρισμός
-Πρωτογενής παραγωγή και μεταποίηση αγροτικών προϊόντων
-Ενέργεια
-Διαμετακομιστικό εμπόριο & Συνδυασμένες μεταφορές
-Έρευνα, Τεχνολογία & Καινοτομία
-Βιομηχανία Φαρμάκων
-Βιομηχανία μετάλλων και δομικών υλικών
-Ναυτιλία και συναφείς δραστηριότητες
-Εμπορεύσιμες υπηρεσίες»
«Η ελληνική κυβέρνηση έχει ήδη σχεδιάσει και υλοποιεί διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και οριζόντιες πολιτικές με έμφαση σε:
1. Βελτίωση δημοσιονομικών μεγεθών
2. Δημιουργία ευνοϊκού κλίματος για επενδύσεις και διευκόλυνση της επιχειρηματικής δραστηριότητας
3. Περιορισμό αθέμιτου ανταγωνισμού- ενίσχυση ανταγωνιστικότητας
4. Αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας- Αποκρατικοποιήσεις
5. Διευκόλυνση διεθνούς εμπορίου και εξωστρέφεια
6. Φορολογική πολιτική
7. Ευελιξία και ασφάλεια στην αγορά εργασίας
8. Έμφαση στην καινοτομία
9. Αναδιοργάνωση της δημόσιας διοίκησης και βελτίωση των υπηρεσιών προς τους πολίτες.
10. Επένδυση στο Ανθρώπινο Κεφάλαιο.
11. Καταπολέμηση της διαφθοράς και ενίσχυση της αξιοπιστίας και της διαφάνειας
12. Επιτάχυνση και βελτίωση της απονομής δικαιοσύνης
13. Ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής
Επισημαίνεται ότι η χρηματοδότηση των επενδύσεων προϋποθέτει την ύπαρξη σημαντικών αποταμιεύσεων. Παράλληλα, αναφέρεται ότι καθοριστικό ρόλο στην προσπάθεια «έχει η προσέλκυση ιδιωτικών πόρων κυρίως από το εξωτερικό», ενώ, «στις παρούσες συνθήκες, ακόμη μεγαλύτερη σημασία έχει η προσέλκυση ξένων, κυρίως άμεσων, αλλά και έμμεσων επενδύσεων στη χώρα».
Προστίθεται, ότι «οι βασικές δράσεις για την επίτευξη υψηλότερης αποτελεσματικότερης αποτελεσματικότητας περιλαμβάνουν:
-Κινητοποίηση και απορρόφηση κεφαλαίων διαθέσιμα για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις έως το τέλος του 2015.
-Εμπροσθοβαρή και στοχευμένο σχεδιασμό των χρηματοδοτικών εργαλείων για τη νέα προγραμματική περίοδο.
-Βελτιστοποίηση της εμπλοκής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (EIB).
Τέλος, σημειώνεται ότι «ο Οργανισμός για την Ανάπτυξη (IfG), που σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία, είναι σχεδιασμένος σε τρεις βασικούς άξονες δραστηριοποίησης: δανειοδότηση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, παροχή ιδίων κεφαλαίων ή συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο ΜμΕ, δανειοδότηση υποδομών».
Στο προσχέδιο αναφέρεται ότι «σε συνθήκες σοβαρής οικονομικής κρίσης και επιτακτικής ανάγκης εξοικονόμησης πόρων, η μείωση των φορολογικών συντελεστών είναι δύσκολη. Ωστόσο, στα επόμενα χρόνια, καθώς η οικονομία θα ανακάμπτει και τα μέτρα για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής θα συνεχίσουν να παράγουν αποτελέσματα, η σταδιακή μείωση των φορολογικών συντελεστών θα υλοποιηθεί».
Επισημαίνεται ότι κατ' αρχήν στόχος είναι να μειωθεί σταδιακά η φορολογία των κερδών επιχειρήσεων. Εν συνεχεία, μετά τη μεγάλη μείωση των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης που έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή, θα πρέπει να εξεταστεί κατά πόσον υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω περικοπές των εισφορών Κοινωνικής Ασφάλισης.
Επίσης, «θα πρέπει να επιδιωχθεί η μείωση των φόρων επί των έμμεσων παραγόντων της παραγωγής (π.χ. της ενέργειας), στο πλαίσιο της απελευθέρωσης και του εξορθολογισμού στις σχετικές αγορές». Παράλληλα, «στοχευμένες δράσεις θα πρέπει να προωθηθούν για την "ανακούφιση" από τις φορολογικές επιβαρύνσεις σε συγκεκριμένες οικονομικές δραστηριότητες, όπως η έρευνα και η ανάπτυξη, καθώς και η σταδιακή μείωση των φορολογικών συντελεστών των φυσικών προσώπων».
Στα συμπεράσματα του κειμένου αναφέρεται πως «προσδοκούμε ότι σε μια δεκαετία η παραγωγική δομή της Ελλάδας θα έχει αλλάξει ριζικά. Σημαντικοί πόροι θα κατευθύνονται στις επενδύσεις αντί της κατανάλωσης, η απασχόληση θα έχει αυξηθεί ουσιωδώς και μεγάλο μέρος του παραγόμενου προϊόντος θα εξάγεται, ενώ ταυτόχρονα θα υπάρχει σύγκλιση με τις χώρες της ευρωζώνης, η οποία όμως θα στηρίζεται σε υγιείς οικονομικές βάσεις».
Σημειώνεται, ότι το σχέδιο, το οποίο βασίστηκε στις μελέτες που εκπόνησαν το ΚΕΠΕ, το ΙΟΒΕ και η McKinsey, οριστικοποιήθηκε στους βασικούς άξονές του την περασμένη Τρίτη, από τον υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, τον υπουργό Ανάπτυξης, Κωστή Χατζηδάκη, τον σύμβουλο του πρωθυπουργό, Χρύσανθο Λαζαρίδη και στελέχη του ΠΑΣΟΚ. Αναμένεται δε, να παρουσιαστεί αναλυτικά από τον κ. Στουρνάρα στο Eurogroup της 5ης Μαΐου.
Από ....... newsit
Βασισμένο σε εννέα πυλώνες είναι το νέο αναπτυξιακό πρότυπο για την Ελλάδα, το οποίο, με τον τίτλο «Ελλάδα 2021: Το νέο Εθνικό Αναπτυξιακό Πρότυπο», προβλέπει ριζική αλλαγή της παραγωγικής δομής στη χώρα. Παράλληλα, προαναγγέλλει μειώσεις φόρων, αρχικά στα κέρδη των επιχειρήσεων και σε δεύτερο στάδιο στις εισφορές κοινωνικής ασφάλισης και στη φορολογία στην ενέργεια και στα φυσικά πρόσωπα, όπως και ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα για τους ανέργους.
Το προσχέδιο του νέου αναπτυξιακού προτύπου παρουσιάστηκε στη συνεδρίαση του Euro Working Group, από τον πρόεδρο του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Οικονομικών, Πάνο Τσακλόγου, και, σύμφωνα με πληροφορίες, το κείμενο έγινε δεκτό με ευνοϊκά σχόλια από τους αξιωματούχους στις Βρυξέλλες.
Ειδικότερα, τα βασικά σημεία του προσχεδίου έχουν ως εξής:
-Τουρισμός
-Πρωτογενής παραγωγή και μεταποίηση αγροτικών προϊόντων
-Ενέργεια
-Διαμετακομιστικό εμπόριο & Συνδυασμένες μεταφορές
-Έρευνα, Τεχνολογία & Καινοτομία
-Βιομηχανία Φαρμάκων
-Βιομηχανία μετάλλων και δομικών υλικών
-Ναυτιλία και συναφείς δραστηριότητες
-Εμπορεύσιμες υπηρεσίες»
13 οριζόντιες πολιτικές
«Η ελληνική κυβέρνηση έχει ήδη σχεδιάσει και υλοποιεί διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και οριζόντιες πολιτικές με έμφαση σε:
1. Βελτίωση δημοσιονομικών μεγεθών
2. Δημιουργία ευνοϊκού κλίματος για επενδύσεις και διευκόλυνση της επιχειρηματικής δραστηριότητας
3. Περιορισμό αθέμιτου ανταγωνισμού- ενίσχυση ανταγωνιστικότητας
4. Αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας- Αποκρατικοποιήσεις
5. Διευκόλυνση διεθνούς εμπορίου και εξωστρέφεια
6. Φορολογική πολιτική
7. Ευελιξία και ασφάλεια στην αγορά εργασίας
8. Έμφαση στην καινοτομία
9. Αναδιοργάνωση της δημόσιας διοίκησης και βελτίωση των υπηρεσιών προς τους πολίτες.
10. Επένδυση στο Ανθρώπινο Κεφάλαιο.
11. Καταπολέμηση της διαφθοράς και ενίσχυση της αξιοπιστίας και της διαφάνειας
12. Επιτάχυνση και βελτίωση της απονομής δικαιοσύνης
13. Ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής
Χρηματοδότηση
Επισημαίνεται ότι η χρηματοδότηση των επενδύσεων προϋποθέτει την ύπαρξη σημαντικών αποταμιεύσεων. Παράλληλα, αναφέρεται ότι καθοριστικό ρόλο στην προσπάθεια «έχει η προσέλκυση ιδιωτικών πόρων κυρίως από το εξωτερικό», ενώ, «στις παρούσες συνθήκες, ακόμη μεγαλύτερη σημασία έχει η προσέλκυση ξένων, κυρίως άμεσων, αλλά και έμμεσων επενδύσεων στη χώρα».
Προστίθεται, ότι «οι βασικές δράσεις για την επίτευξη υψηλότερης αποτελεσματικότερης αποτελεσματικότητας περιλαμβάνουν:
-Κινητοποίηση και απορρόφηση κεφαλαίων διαθέσιμα για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις έως το τέλος του 2015.
-Εμπροσθοβαρή και στοχευμένο σχεδιασμό των χρηματοδοτικών εργαλείων για τη νέα προγραμματική περίοδο.
-Βελτιστοποίηση της εμπλοκής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (EIB).
Τέλος, σημειώνεται ότι «ο Οργανισμός για την Ανάπτυξη (IfG), που σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία, είναι σχεδιασμένος σε τρεις βασικούς άξονες δραστηριοποίησης: δανειοδότηση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, παροχή ιδίων κεφαλαίων ή συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο ΜμΕ, δανειοδότηση υποδομών».
Μειώσεις φόρων
Στο προσχέδιο αναφέρεται ότι «σε συνθήκες σοβαρής οικονομικής κρίσης και επιτακτικής ανάγκης εξοικονόμησης πόρων, η μείωση των φορολογικών συντελεστών είναι δύσκολη. Ωστόσο, στα επόμενα χρόνια, καθώς η οικονομία θα ανακάμπτει και τα μέτρα για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής θα συνεχίσουν να παράγουν αποτελέσματα, η σταδιακή μείωση των φορολογικών συντελεστών θα υλοποιηθεί».
Επισημαίνεται ότι κατ' αρχήν στόχος είναι να μειωθεί σταδιακά η φορολογία των κερδών επιχειρήσεων. Εν συνεχεία, μετά τη μεγάλη μείωση των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης που έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή, θα πρέπει να εξεταστεί κατά πόσον υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω περικοπές των εισφορών Κοινωνικής Ασφάλισης.
Επίσης, «θα πρέπει να επιδιωχθεί η μείωση των φόρων επί των έμμεσων παραγόντων της παραγωγής (π.χ. της ενέργειας), στο πλαίσιο της απελευθέρωσης και του εξορθολογισμού στις σχετικές αγορές». Παράλληλα, «στοχευμένες δράσεις θα πρέπει να προωθηθούν για την "ανακούφιση" από τις φορολογικές επιβαρύνσεις σε συγκεκριμένες οικονομικές δραστηριότητες, όπως η έρευνα και η ανάπτυξη, καθώς και η σταδιακή μείωση των φορολογικών συντελεστών των φυσικών προσώπων».
Νέα παραγωγική δομή
Στα συμπεράσματα του κειμένου αναφέρεται πως «προσδοκούμε ότι σε μια δεκαετία η παραγωγική δομή της Ελλάδας θα έχει αλλάξει ριζικά. Σημαντικοί πόροι θα κατευθύνονται στις επενδύσεις αντί της κατανάλωσης, η απασχόληση θα έχει αυξηθεί ουσιωδώς και μεγάλο μέρος του παραγόμενου προϊόντος θα εξάγεται, ενώ ταυτόχρονα θα υπάρχει σύγκλιση με τις χώρες της ευρωζώνης, η οποία όμως θα στηρίζεται σε υγιείς οικονομικές βάσεις».
Σημειώνεται, ότι το σχέδιο, το οποίο βασίστηκε στις μελέτες που εκπόνησαν το ΚΕΠΕ, το ΙΟΒΕ και η McKinsey, οριστικοποιήθηκε στους βασικούς άξονές του την περασμένη Τρίτη, από τον υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, τον υπουργό Ανάπτυξης, Κωστή Χατζηδάκη, τον σύμβουλο του πρωθυπουργό, Χρύσανθο Λαζαρίδη και στελέχη του ΠΑΣΟΚ. Αναμένεται δε, να παρουσιαστεί αναλυτικά από τον κ. Στουρνάρα στο Eurogroup της 5ης Μαΐου.
Από ....... newsit
Πέμπτη 24 Απριλίου 2014
Πλήρης εκλογικός οδηγός για τις αυτοδιοικητικές κάλπες
Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com
Ψήφος πενταετίας για δημάρχους και περιφερειάρχες - Οι εγκύκλιοι του ΥΠΕΣ
Ψήφος πενταετίας για δημάρχους και περιφερειάρχες - Οι εγκύκλιοι του ΥΠΕΣ
Πενταετής θα είναι η θητεία των περιφερειακών και δημοτικών αρχών
που θα προκύψουν από τις εκλογές της 18ης Μαΐου 2014. Η εγκατάσταση των
δημάρχων, περιφερειαρχών και άλλων αιρετών θα πραγματοποιηθεί την 1η
Σεπτεμβρίου 2014 και η θητεία τους θα λήξει την 31η Αυγούστου 2019.
Μέχρι και τις προηγούμενες τοπικές εκλογές, η θητεία των εκλεγμένων
για τις περιφέρειες και τους δήμους ήταν τετραετής. Στην επικείμενη
εκλογική μάχη θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά η πρόβλεψη του «Καλλικράτη»
με την οποία ορίστηκε ότι από το 2014 η θητεία των αιρετών της
αυτοδιοίκησης, του δημάρχου και του περιφερειάρχη, από τετραετής γίνεται
πενταετής.
Η επιμήκυνση κατά ένα έτος της θητείας των δημοτικών -
περιφερειακών αρχών και η διενέργεια των τοπικών εκλογών ταυτόχρονα με
την εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη των ελλήνων μελών του
Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου δεν είναι οι μόνες διαφορές που προκύπτουν σε
σχέση με τους όρους που διεξήχθησαν οι τοπικές εκλογές της 7ης Νοεμβρίου
2010.
Δύο εγκύκλιοι του υπουργείου Εσωτερικών που εκδόθηκαν μόλις τη Μ. Παρασκευή (υπ' αριθμ. 13 για τις περιφερειακές εκλογές και υπ' αριθμ. 14
για τις δημοτικές εκλογές) δίνουν τη συνολική εικόνα για όσα ισχύουν
σχετικά με τις τοπικές εκλογές. Οι αποφάσεις αυτές αποτελούν,
ουσιαστικά, έναν πλήρη εκλογικό οδηγό για τις κάλπες της 18ης Μαΐου και
τις επαναληπτικές, όπου χρειασθεί, στις 25 Μαΐου, μαζί με τις
ευρωεκλογές. Δίνονται αναλυτικές πληροφορίες αλλά και διευκρινίσεις για:
- τα κωλύματα εκλογιμότητας και τα ασυμβίβαστα, τις υποψηφιότητες, τους συνδυασμούς και τα ψηφοδέλτια
- το εκλογικό σύστημα και την κατανομή των εδρών
- την έννομη προστασία και την υποβολή ενστάσεων.
Δείτε την εγκύκλιο υπ' αριθμ. 13 για τις περιφερειακές εκλογές
Δείτε την εγκύκλιο υπ' αριθμ. 14 για τις δημοτικές εκλογές
Δείτε την εγκύκλιο υπ' αριθμ. 13 για τις περιφερειακές εκλογές
Δείτε την εγκύκλιο υπ' αριθμ. 14 για τις δημοτικές εκλογές
Επίσης, παρατίθενται στις εγκυκλίους και παραδείγματα εξαγωγής
αποτελεσμάτων για πολλές περιπτώσεις πιθανών εκλογικών αναμετρήσεων.
Οι νέες ρυθμίσεις στις δημοτικές εκλογές
Οι νέες ρυθμίσεις που θα εφαρμοστούν κατά τις προσεχείς δημοτικές εκλογές αφορούν μεταξύ άλλων:
1. Στα προβλεπόμενα κωλύματα εκλογιμότητας και
ασυμβίβαστα θέσης των αιρετών των δήμων. Έχουν εισαχθεί οι εξής
νομοθετικές μεταβολές ως προς τις εκλογές των πρωτοβάθμιων ΟΤΑ:
α. Επεκτείνεται το κώλυμα εκλογιμότητας
και ασυμβίβαστο στους προέδρους διοικητικών συμβουλίων δημοτικών νομικών
προσώπων δημοσίου δικαίου (με εξαίρεση τα ιδρύματα) και στους
διευθύνοντες και εντεταλμένους συμβούλους και υπαλλήλους των νομικών
προσώπων ιδιωτικού δικαίου των δήμων, πλην των αστικών εταιρειών μη
κερδοσκοπικού χαρακτήρα.
β. Επίσης, υφίσταται κώλυμα εκλογιμότητας
και ασυμβίβαστο για τους διοικητές, υποδιοικητές, προέδρους διοικητικών
συμβουλίων, διευθύνοντες ή εντεταλμένους συμβούλους των νομικών
προσώπων δημοσίου δικαίου, των κρατικών νομικών προσώπων ιδιωτικού
δικαίου, των δημοσίων επιχειρήσεων και των επιχειρήσεων τη διοίκηση των
οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το ∆ημόσιο με διοικητική πράξη ή ως
μέτοχος, οι οποίοι δεν είναι αιρετοί της τοπικής αυτοδιοίκησης ή δεν
έχουν εκλεγεί στα ανωτέρω αξιώματα.
2. Δεν έχουν δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι
οι ομογενείς, οι νόμιμα διαμένοντες υπήκοοι τρίτων χωρών, και οι πολίτες
χωρών Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ - Ισλανδία,
Λιχτενστάιν, Νορβηγία και Ελβετία), καθώς διατάξεις του ν. 3838/2010
κρίθηκαν ως αντισυνταγματικές.
3. ∆εν αποτελούν εκλογικές περιφέρειες των δήμων
άνω των 100.000 κατοίκων οι δημοτικές κοινότητες του άρθρου 2, παρ. 4
του ν. 3852/2010 (δηλαδή τα δημοτικά διαμερίσματα στα οποία διαιρούνται
οι δήμοι άνω των 100.000 κατοίκων και έχουν μετονομαστεί σε δημοτικές
κοινότητες).
Υποψήφιοι και σταυρός προτίμησης
Η ανακήρυξη των συνδυασμών των υποψηφίων για τις δημοτικές εκλογές
της 18ης Μαΐου 2014 γίνεται από το Πρωτοδικείο, στο οποίο υποβλήθηκαν οι
δηλώσεις των συνδυασμών, τη δεκάτη πέμπτη ημέρα πριν από την ψηφοφορία,
δηλαδή μέχρι την 12η ώρα βραδινή της 3ης Μαΐου 2014.
Ο εκλογέας εκφράζεται υπέρ των υποψηφίων με σταυρό προτίμησης, ο
οποίος σημειώνεται παραπλεύρως του ονόματος του υποψηφίου. Ο σταυρός
σημειώνεται με στυλό μαύρης ή μπλε απόχρωσης δίπλα στο ονοματεπώνυμο του
κάθε υποψηφίου είτε δεξιά είτε αριστερά.
Σταυρός προτίμησης που σημειώνεται με διαφορετικό τρόπο θεωρείται
ότι δεν είναι εγγεγραμμένος και η εγκυρότητα του ψηφοδελτίου ελέγχεται.
Στον υποψήφιο δήμαρχο δεν σημειώνεται σταυρός προτίμησης· εάν όμως τεθεί, το ψηφοδέλτιο δεν ακυρώνεται για τον λόγο αυτό.
Κατά την επαναληπτική ψηφοφορία δεν τίθεται σταυρός προτίμησης,
αφού αυτή διεξάγεται ανάμεσα μόνο στους υποψήφιους δημάρχους των δύο
συνδυασμών που έλαβαν τις περισσότερες ψήφους. Η ύπαρξη όμως σταυρού
προτίμησης σε ψηφοδέλτιο δεν συνεπάγεται την ακυρότητα αυτού.
Στους δήμους που αποτελούν ενιαία εκλογική περιφέρεια ο εκλογέας
μπορεί να εκφράσει την προτίμησή του σε έναν ή δύο ή τρεις υποψήφιους
δημοτικούς συμβούλους, δηλαδή μπορεί να βάλει μέχρι τρεις σταυρούς
προτίμησης.
Αν σε ένα ψηφοδέλτιο σημειωθούν περισσότεροι από τους
προβλεπόμενους σταυροί προτίμησης, το ψηφοδέλτιο είναι έγκυρο και
λογίζεται υπέρ του συνδυασμού, χωρίς να λαμβάνεται όμως υπόψη κανένας
σταυρός προτίμησης.
Στους δήμους που αποτελούνται από περισσότερες εκλογικές
περιφέρειες ο εκλογέας μπορεί να θέσει έναν ή περισσότερους σταυρούς
προτίμησης, ανάλογα με τις έδρες της εκλογικής του περιφέρειας, σε
υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο της εκλογικής περιφέρειας, και έναν σταυρό
προτίμησης σε υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο όλων των άλλων εκλογικών
περιφερειών.
Επίσης, ο εκλογέας μπορεί να εκφράσει την προτίμησή του σε έναν ή
δύο υποψηφίους του συμβουλίου της δημοτικής κοινότητας και σε έναν
υποψήφιο σύμβουλο ή εκπρόσωπο της τοπικής κοινότητας.
Εκλογικό σύστημα
Οι έδρες του δημοτικού συμβουλίου κατανέμονται στον επιτυχόντα
συνδυασμό, σε αυτόν δηλαδή που έλαβε την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου
των εγκύρων ψηφοδελτίων του δήμου, και στους επιλαχόντες συνδυασμούς. Σε
αυτή την περίπτωση, ο επιτυχών συνδυασμός λαμβάνει τα 3/5 του συνολικού
αριθμού των εδρών του δημοτικού συμβουλίου, αν το ποσοστό του είναι
μέχρι 60%, ενώ τα υπόλοιπα 2/5 των εδρών κατανέμονται αναλογικά μεταξύ
των επιλαχόντων συνδυασμών. Σε περίπτωση που ο επιτυχών συνδυασμός λάβει
ποσοστό ψήφων μεγαλύτερο του 60% των εγκύρων ψηφοδελτίων, οι έδρες
κατανέμονται αναλογικά μεταξύ όλων των συνδυασμών, μη κωλυομένου του
επιτυχόντος να λάβει έδρες περισσότερες από τα 3/5 του συνολικού αριθμού
των εδρών.
Αν κανένας συνδυασμός δεν λάβει την απόλυτη πλειοψηφία, η εκλογή
επαναλαμβάνεται την επόμενη Κυριακή ανάμεσα στους υποψηφίους δημάρχους
των δύο συνδυασμών που έλαβαν τις περισσότερες ψήφους. Σε αυτή την
περίπτωση, οι μισές έδρες κατανέμονται αναλογικά μεταξύ όλων των
συνδυασμών βάσει του αποτελέσματος της πρώτης εκλογής, ενώ οι υπόλοιπες
έδρες κατανέμονται μεταξύ των δύο μετεχόντων στην επαναληπτική εκλογή
συνδυασμών, έτσι ώστε ο επιτυχών συνδυασμός να λάβει οπωσδήποτε τα 3/5
του συνολικού αριθμού των εδρών του δημοτικού συμβουλίου.
Επισημαίνεται ότι έδρα λαμβάνει και ο συνδυασμός με τα μεγαλύτερα
αχρησιμοποίητα υπόλοιπα ψήφων και όχι μόνο αυτός που έχει λάβει αριθμό
ψήφων ίσο με το εκλογικό μέτρο.
Οριακές περιπτώσεις ισοψηφίας
Σε περίπτωση ισοψηφίας στην πρώτη θέση κατά την αρχική ψηφοφορία
δύο ή περισσότερων συνδυασμών, στην επαναληπτική ψηφοφορία μετέχουν οι
υποψήφιοι δήμαρχοι όλων των συνδυασμών που ισοψήφησαν.
Σε περίπτωση ισοψηφίας στη δεύτερη θέση κατά την αρχική ψηφοφορία
δύο ή περισσότερων συνδυασμών, στην επαναληπτική μετέχουν ο υποψήφιος
δήμαρχος του πρώτου σε αριθμό έγκυρων ψηφοδελτίων συνδυασμού και οι
υποψήφιοι δήμαρχοι των συνδυασμών που ισοψήφησαν στη δεύτερη θέση.
Οριακή περίπτωση ισοψηφίας είναι επίσης το να έχουν ανακηρυχθεί δύο
μόνο συνδυασμοί και να ισοψηφήσουν, οπότε το Πρωτοδικείο ενεργεί
κλήρωση για ανάδειξη του επιτυχόντος συνδυασμού. Στην περίπτωση αυτή οι
έδρες των συμβούλων κατανέμονται κατά τα 3/5 στον επιτυχόντα συνδυασμό
και τα 2/5 στον επιλαχόντα.
Τι ισχύει στις περιφέρειες
Οι πολίτες στις περιφερειακές εκλογές ψηφίζουν για ανάδειξη περιφερειάρχη, αντιπεριφερειάρχη και για περιφερειακούς συμβούλους.
Η άσκηση του εκλογικού δικαιώματος είναι υποχρεωτική. Από την υποχρέωση αυτή εξαιρούνται:
- Οι κάτοικοι του εξωτερικού
- Όσοι έχουν υπερβεί το 70ό έτος της ηλικίας τους
- Όσοι διαμένουν την ημέρα της ψηφοφορίας σε απόσταση μεγαλύτερη από 200 χιλιόμετρα από το εκλογικό τμήμα όπου ψηφίζουν.
Στις περιφερειακές εκλογές οι ετεροδημότες ασκούν το εκλογικό τους
δικαίωμα μόνο στον δήμο στους εκλογικούς καταλόγους του οποίου είναι
εγγεγραμμένοι, και όχι στον τόπο διαμονής τους.
Διευκρινίζεται, επίσης, ότι στις περιφερειακές εκλογές δεν
συντάσσονται ειδικοί εκλογικοί κατάλογοι για τους κρατούμενους και τους
ναυτικούς.
Η υποβολή υποψηφιότητας για τα αξιώματα του περιφερειάρχη, του
αντιπεριφερειάρχη και του περιφερειακού συμβούλου γίνεται κατά
συνδυασμούς. Υποψηφιότητες εκτός συνδυασμού αποκλείονται.
Κάθε υποψήφιος έχει δικαίωμα να θέσει υποψηφιότητα μόνο για ένα
αξίωμα και μόνο σε ένα συνδυασμό. Για παράδειγμα, δεν μπορεί κάποιος να
είναι υποψήφιος αντιπεριφερειάρχης και συγχρόνως υποψήφιος περιφερειακός
σύμβουλος.
Η ανακήρυξη των συνδυασμών των υποψηφίων για τις περιφερειακές
εκλογές γίνεται από το δικαστήριο στο οποίο υποβλήθηκαν οι δηλώσεις των
συνδυασμών, τη δεκάτη πέμπτη ημέρα πριν από την ψηφοφορία. Δηλαδή, όπως
και για τις δημοτικές εκλογές, μέχρι την 12η ώρα βραδινή της 3ης Μαΐου
2014.
Ως προς τη σταυροδοσία σε περιφερειακούς συμβούλους προβλέπεται ότι ο εκλογέας θέτει:
* έναν σταυρό στις εκλογικές περιφέρειες όπου εκλέγονται 1-3 περιφερειακοί σύμβουλοι,
* έως δύο σταυρούς στις εκλογικές περιφέρειες όπου εκλέγονται 4-7 περιφερειακοί σύμβουλοι,
* έως τρεις σταυρούς στις εκλογικές περιφέρειες όπου εκλέγονται 8-12 περιφερειακοί σύμβουλοι και
* έως τέσσερις σταυρούς στις εκλογικές περιφέρειες όπου εκλέγονται περισσότεροι από 12 περιφερειακοί σύμβουλοι.
Αν σε ένα ψηφοδέλτιο σημειωθούν περισσότεροι από τους
προβλεπόμενους σταυροί προτίμησης, το ψηφοδέλτιο είναι έγκυρο και
λογίζεται υπέρ του συνδυασμού, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη κανένας σταυρός
προτίμησης.
Επισημαίνεται ότι στον υποψήφιο περιφερειάρχη ή αντιπεριφερειάρχη
δεν σημειώνεται σταυρός προτίμησης· εάν όμως τεθεί σταυρός, το
ψηφοδέλτιο δεν ακυρώνεται για τον λόγο αυτό.
Από ........ tovima
Από ........ tovima
Τρίτη 22 Απριλίου 2014
Απάντηση του Δημήτρη Παπαναγιώτου στην διάψευση του Γιάννη Συκιώτη....
Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com
Το Δελτίο Τύπου που δημοσιεύτηκε , συναποφασίστηκε από κοινού με
τους συγκεκριμένους όρους συνεργασίας από τους δύο υποψηφίους κ. Γιάννη
Συκιώτη και κ. Δημήτρη Παπαναγιώτου και είναι απολύτως αληθές .
Το κίνητρο της συνεργασίας είχε ως βασικό και αποκλειστικό στόχο το καλό του τόπου μας .
Σεβόμενος τις Άγιες Μέρες του Πάσχα δεν απάντησα αμέσως ως όφειλα και απαντώ σήμερα .
Η Διάψευση – Καταγγελία από πλευράς του κ. Γιάννη Συκιώτη προσβάλει
τόσο την αξιοπρέπειά μου όσο και την αξιοπρέπεια των συνεργατών μου .
Στο συνδυασμό μου εγώ και οι συνεργάτες μου σεβόμενοι τις αρχές της
δημοκρατίας συναποφασίσαμε με πρακτικά , παρουσία τους , καθορίζοντας
τους όρους συνεργασίας μας με το συνδιασμό του κ. Γιάννη Συκιώτη .
Στόχος της συνεργασίας ήταν η συνένωση και η ενότητα των τοπικών μας κοινωνιών.
Μπροστά λοιπόν σε αυτό , έθεσα τον εαυτό μου μακριά από εγωισμούς
προς όφελος αυτού του σκοπού , γνωρίζοντας και την πιθανότητα προσωπικού
και πολιτικού ‘’ατυχήματός’’ μου .
Δυστυχώς ο κ. Γιάννης Συκιώτης δεν σεβάστηκε την συμφωνία , δεν
στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων και υπαναχώρησε κατόπιν εσωτερικών
πιέσεων του συνδυασμού του .
Εν κατακλείδι :
Καταγγέλω την εν θερμώ ενέργειά τους περί διάψευσης της συνεργασίας
των δύο συνδυασμών ως αποτέλεσμα μικροπολιτικών συμφερόντων .
Μετά τιμής
Δημήτρης Παπαναγιώτου
Δευτέρα 21 Απριλίου 2014
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)