Για μια Εναλλακτική Ενημέρωση Οικολογική - Για ένα ανοιχτό βήμα διαλόγου με τους Πολίτες των Καμένων Βούρλων. Γράψτε μας την άποψη σας, την καταγγελία σας, την διαφωνία σας. Δεχόμαστε τα πάντα, ακόμη και να μας καταγγείλετε και αποστείλατε στο e-mail: energoipoliteskv@gmail.com
KΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΤΕΡΑΤΟΥΡΓΗΜΑ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΩΝ ΟΛΙΓΑΡΧΩΝ
Κυβέρνηση, αλά βρώμικο ΄89, ονειρεύεται η εγχώρια διαπλοκή με το που η Δικαιοσύνη ακούμπησε το ευαίσθητο θέμα των εξοπλιστικών και τα δις από τις μίζες που άλλαξαν χέρια. Έτσι η εφημερίδα του Μπόμπολα κυκλοφορεί με δημοσκόπηση
σύμφωνα με την οποία οι οπαδοί του ΣΥΡΙΖΑ επιθυμούν σφόδρα κυβέρνηση
μεγάλου συνασπισμού!
Το Έθνος δίνει ένα ποσοστό 58% σ΄ αυτούς που ονειρεύονται αυτό το κυβερνητικό τερατούργημα που παραπαίμπει ευθέως στην κυβέρνηση Μητσοτάκη-Φλωράκη, τότε που ο "γιος του Πέτρου" έπαιρνε όλες τις δουλειές!
Ένα νέο κοινωνικό ρεύμα-γράφει το ΕΘΝΟΣ- που συγκεντρώνει την
πλειοψηφία των πολιτών και ζητά ανατροπές στο πολιτικό σκηνικό με τη
δημιουργία ενός ιστορικού συμβιβασμού Αριστεράς και Δεξιάς καταγράφει η
δημοσκόπηση της Metron Analysis.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 58% των πολιτών τάσσεται υπέρ ενός
ιστορικού συμβιβασμού ανάμεσα στις δυνάμεις της Αριστεράς και της Δεξιάς
και τη συγκρότηση ενιαίου κυβερνητικού μετώπου για την ανάταξη της
οικονομίας.
Μάλιστα, η άποψη για μεγάλο κυβερνητικό συνασπισμό είναι ισχυρή σε όλο το κομματικό φάσμα.
Αυτά γράφει το ΕΘΝΟΣ αλλά εμείς ας θυμηθούμε, με την βοήθεια του σαν σήμερα, τα
γεγονότα εκείνης της νοσηρής περιόδου, ώστε να γνωρίζουμε γιατί έχει
πιάσει πρεμούρα συγεκριμένους νταβατζήδες, οι οποίοι μεθοθεύουν την
επανάληψη του βρώμικου εγχειρήματος>
«Βρώμικο '89» ή «Κάθαρση»
Από τα μέσα του 1988 η χώρα βρισκόταν στον αστερισμό του σκανδάλου
Κοσκωτά, του νεαρού τραπεζίτη, που ήλθε από το πουθενά για να
δημιουργήσει μια μικρή αυτοκρατορία στον τραπεζικό και εκδοτικό χώρο.
Εναντίον του είχε ασκηθεί ποινική δίωξη για κατάχρηση δισεκατομμυρίων
δραχμών (19 Οκτωβρίου 1988) και όλοι περίμεναν την έκδοσή του στην Ελλάδα από τις ΗΠΑ, όπου είχε διαφύγει και συλληφθεί.
Τον χορό της κριτικής κατά της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ έσερνε ο συμπολιτευόμενος Τύπος (Ελευθεροτυπία, Έθνος, Τα Νέα, Το Βήμα),
που έκανε λόγο ακόμη και για δωροδοκία του πρωθυπουργού Ανδρέα
Παπανδρέου από τον Κοσκωτά («Πάμπερς»). Βασικός στόχος της
αντιπολίτευσης και του Τύπου ήταν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και
Υπουργός Δικαιοσύνης, Αγαμέμνων Κουτσόγιωργας, που κατηγορείτο ότι
εμπόδιζε τον έλεγχο της Τράπεζας Κρήτης. Αντιδράσεις υπήρξαν και στο
κυβερνητικό στρατόπεδο, με κορυφαία στελέχη (Γ. Παπανδρέου, Κ. Σημίτης)
να ζητούν δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης.
Μέσα σε αυτή την όζουσα ατμόσφαιρα έγιναν οι εκλογές της 18ης Ιουνίου
1989. Η ΝΔ, παρότι επικράτησε του ΠΑΣΟΚ με πέντε ποσοστιαίες μονάδες
(44,25% έναντι 39,15%), δεν κατόρθωσε να σχηματίσει αυτοδύναμη
κυβέρνηση, λόγω του εκλογικού συστήματος, που είχε κόψει και ράψει στα
μέτρα του το ΠΑΣΟΚ. Μητσοτάκης, Φλωράκης και Κύρκος αποφάσισαν την 1η Ιουλίου 1989 τη δημιουργία μιας φιλελευθερο-κομμουνιστικής κυβέρνησης συνεργασίας
μεταξύ Νέας Δημοκρατίας και Συνασπισμού, η οποία δημιούργησε αίσθηση
και συζητήθηκε παγκοσμίως. Το νέο κυβερνητικό σχήμα υπό τον Τζαννή Τζαννετάκη
θα ήταν βραχύβιο και θα είχε διπλό στόχο: τη δρομολόγηση των
διαδικασιών της κάθαρσης και την προετοιμασία αδιάβλητων εκλογών βάσει
του ισχύοντος εκλογικού νόμου.
Ανδρέας Παπανδρέου
Το εναρκτήριο λάκτισμα της λεγόμενης «κάθαρσης» δόθηκε στις 7 Ιουλίου
1989, όταν 144 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας κατέθεσαν πρόταση κατά
του Ανδρέα Παπανδρέου και άλλων πέντε υπουργών του ΠΑΣΟΚ, για παράβαση
του νόμου περί ευθύνης υπουργών, παραβλέποντας τη σύσταση του Κωνσταντίνου Καραμανλή
ότι «οι πρωθυπουργοί πηγαίνουν στα σπίτια τους». Την πρόταση των
βουλευτών της ΝΔ δεν υπέγραψαν, αλλά την υποστήριξαν στη Βουλή, οι
βουλευτές του Συνασπισμού. Στις 18 Ιουλίου
η ολομέλεια του κοινοβουλίου αποφάσισε την παραπομπή των κατηγορουμένων
σε δωδεκαμελή προανακριτική επιτροπή, για να διερευνηθούν οι ευθύνες
τους στο σκάνδαλο Κοσκωτά. Στη σχετική ψηφοφορία 171 βουλευτές ψήφισαν
υπέρ της παραπομπής, 121 κατά, 1 παρών, ενώ βρέθηκαν και 3 άκυροι ψήφοι.
Στις 23 Αυγούστου η
Βουλή ασχολήθηκε με το σκάνδαλο του γιουγκοσλαβικού καλαμποκιού και
παρέπεμψε στο Ειδικό Δικαστήριο (Υπουργοδικείο) τον πρώην υπουργό
Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ Νίκο Αθανασόπουλο. Η υπόθεση αφορούσε την πώληση
από την κρατική εταιρεία ITCO σε χώρα της ΕΟΚ γιουγκοσλαβικού
καλαμποκιού, το οποίο είχε χαρακτηριστεί ως ελληνικό, προκειμένου να
εισπραχτούν οι κοινοτικές επιδοτήσεις. Η Κομισιόν ανακάλυψε την κομπίνα
και παρέπεμψε τη χώρα μας στο Ευρωδικαστήριο, ζητώντας επιστροφές ύψους
400 εκατομμυρίων δραχμών.
Στις 21 Σεπτεμβρίου
1989 η Βουλή αποφάσισε την παραπομπή του Ανδρέα Παπανδρέου στο Ειδικό
Δικαστήριο για την υπόθεση των τηλεφωνικών υποκλοπών. Ο τέως
πρωθυπουργός κατηγορήθηκε για το αδίκημα της ηθικής αυτουργίας κατ'
εξακολούθηση στην παγίδευση και παραβίαση των τηλεφωνημάτων και της
προφορικής συνομιλίας. Για την παραπομπή του, ψήφισαν 173 βουλευτές της
ΝΔ και του Συνασπισμού με μυστική ψηφοφορία, ενώ οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ
είχαν αποχωρήσει από την αίθουσα. Η παραπομπή του στο Ανώτατο Ειδικό
Δικαστήριο αποφασίστηκε με 169 ψήφους υπέρ, 2 κατά και 2 λευκά. Μαζί του
παραπέμφθηκαν ο πρώην αρχηγός της ΕΥΠ Κώστας Τσίμας και ο πρώην
διοικητής του ΟΤΕ Θεοφάνης Τόμπρας.
Γιώργος Πέτσος
Το «κυρίως πιάτο» των παραπομπών σερβιρίστηκε στις 27 Σεπτεμβρίου
1988, όταν η Βουλή αποφάσισε να παραπέμψει εκ νέου στο Ειδικό
Δικαστήριο για το σκάνδαλο Κοσκωτά, αυτή τη φορά, τον Ανδρέα Παπανδρέου
μαζί τους υπουργούς της κυβέρνησής του Αγαμέμνονα Κουτσόγιωργα, Γεώργιο
Πέτσο, Παναγιώτη Ρουμελιώτη και Δημήτρη Τσοβόλα, μία μέρα μετά τη
δολοφονία από τη 17Ν του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Παύλου
Μπακογιάννη. Μέρος του τύπου επιχείρησε να συνδέσει την τρομοκρατική
οργάνωση με το ΠΑΣΟΚ, προκαλώντας τις οξύτατες αντιδράσεις των στελεχών
του κινήματος.
Ο Ανδρέας Παπανδρέου κατηγορήθηκε για το αδίκημα της ηθικής
αυτουργίας σε απιστία και το αδίκημα της παθητικής δωροδοκίας για τη
συμμετοχή του στο σκάνδαλο Κοσκωτά. Για το αδίκημα της ηθικής αυτουργίας
σε απιστία, 166 βουλευτές ψήφισαν υπέρ της παραπομπής και 121 κατά, ενώ
για τα αδικήματα της παθητικής δωροδοκίας ψήφισαν 165 υπέρ και 121
κατά. Από την ψηφοφορία απουσίασε ο ίδιος, ο Γιώργος Σουφλιάς, ο
Απόστολος Ανδρεουλάκος, ο Αχμέτ Σαδίκ και ο δολοφονηθείς Παύλος
Μπακογιάννης, η θέση του οποίου δεν είχε αναπληρωθεί. Υπερασπιζόμενος
τον εαυτό του στη Βουλή, ο Ανδρέας Παπανδρέου αποδέχθηκε την πολιτική
του ευθύνη για το σκάνδαλο Κοσκωτά, αλλά αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι
έφερε ποινικές ευθύνες, χαρακτηρίζοντας τις παραπομπές ως πολιτική
δίωξη, με στόχο την πολιτική εξόντωση του ιδίου και του ΠΑΣΟΚ.
Από τους λοιπούς συγκατηγορουμένους του, ο Παναγιώτης Ρουμελιώτης
παραπέμφθηκε για παράβαση του άρθρου 2 του Ν.Δ. 802/71, επειδή δεν έλαβε
μέτρα ελέγχου της Τράπεζας Κρήτης. Τελικώς, όμως, δεν δικάστηκε, λόγω
μη άρσης της ασυλίας του από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Ο Δημήτρης
Τσοβόλας παραπέμφθηκε για απιστία περί την υπηρεσία, ο Αγαμέμνων
Κουτσόγιωργας για παράβαση του άρθρου 2 του Ν.Δ. 802/71, επειδή δεν
έλαβε μέτρα ελέγχου της Τράπεζας Κρήτης, για υπόθαλψη εγκληματία, για
παθητική δωροδοκία και για αποδοχή προϊόντων εγκλήματος από ιδιοτέλεια
και ο Γεώργιος Πέτσος για απιστία περί την υπηρεσία και δωροληψία.
Γιώργος Κοσκωτάς
Η συγκυβέρνηση ΝΔ - Συνασπισμού έλαβε τέλος στις 7 Οκτωβρίου, αφού ολοκλήρωσε το έργο των παραπομπών. Προκηρύχθηκαν εκλογές για τις 5 Νοεμβρίου
1989, αλλά και πάλι δεν προέκυψε αυτοδύναμη κυβέρνηση (ΝΔ 46,2%, ΠΑΣΟΚ
40,7%). Μετά τις αποτυχημένες διερευνητικές εντολές σχηματίστηκε
οικουμενική κυβέρνηση υπό την υπέργηρο οικονομολόγο Ξενοφώντα Ζολώτα. Έκπληκτος ο κόσμος πληροφορήθηκε ότι ο «αρχάγγελος της κάθαρσης» Μητσοτάκης συνεργάζεται με τον «κλέφτη» Παπανδρέου.
Η αξιοπιστία των πολιτικών δέχεται ισχυρό πλήγμα, ενώ αποδεικνύεται
ότι η κάθαρση ήταν απλά ένα πολιτικό εύρημα, με στόχο την αξιοποίηση των
λαθών και των σκανδάλων του ΠΑΣΟΚ, προκειμένου να επιτευχθεί η
απομάκρυνσή του από την εξουσία. Το κυβερνητικό σχήμα υπονόμευσε εξ
αρχής ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, προκειμένου να στηρίξει τη θέση του ότι
τα σχήματα συνεργασίας ήταν αναποτελεσματικά και ότι απαιτείτο η
αυτοδυναμία της Νέας Δημοκρατίας. Η οικουμενική κατέρρευσε, όταν απέτυχε
να εκλέξει Πρόεδρο της Δημοκρατίας και προκηρύχθηκαν νέες εκλογές για
τις 8 Απριλίου 1990.
Η Νέα Δημοκρατία και πάλι δεν κατέκτησε την αυτοδυναμία, αν και
συγκέντρωσε το 46,88% των ψήφων. Χρειάστηκε η προσχώρηση του μοναδικού
βουλευτή της ΔΗΑΝΑ Θεόδωρου Κατσίκη για να σχηματιστεί ο μαγικός αριθμός
151, που έδινε την αυτοδυναμία στον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη. Η πρώτη
υπόθεση που ήχθη ενώπιον του Ειδικού Δικαστηρίου, που συνεδρίασε για
τρίτη φορά στα ελληνικά δικαστικά χρονικά, ήταν για το γιουγκοσλαβικό
καλαμπόκι. Ο πρώην υπουργός Οικονομικών Νίκος Αθανασόπουλος
καταδικάσθηκε στις 11 Αυγούστου
1990 σε φυλάκιση τριών ετών και έξι μηνών για ηθική αυτουργία σε έκδοση
ψευδών βεβαιώσεων, χρήση πλαστού εγγράφου και απλή συνέργεια σε νόθευση
βιβλίων απόπλου - κατάπλου λιμεναρχείου Καβάλας.
Στις 11 Μαρτίου
1991 άνοιξε η αυλαία για τη μεγάλη δίκη του σκανδάλου Κοσκωτά, χωρίς την
παρουσία του Ανδρέα Παπανδρέου, ο οποίος αρνήθηκε να συμμετάσχει στην
ακροαματική διαδικασία και του Παναγιώτη Ρουμελιώτη, που εκείνη την
περίοδο ήταν ευρωβουλευτής και η Ευρωβουλή δεν συναίνεσε στην άρση της
ασυλίας. Στο εδώλιο του κατηγορουμένου κάθισαν μόνο ο Αγαμέμνων
Κουτσόγιωργας, ο Γεώργιος Πέτσος και ο Δημήτρης Τσοβόλας. Το Ειδικό
Δικαστήριο (Υπουργοδικείο), που συνεδρίασε στο κτίριο του Αρείου Πάγου,
αποτελείτο από 13 αρεοπαγίτες και προέδρους εφετών υπό την προεδρία του
Προέδρου του Αρείου Πάγου, Βασίλη Κόκκινου. Ρόλο εισαγγελέα έπαιζαν
τρεις βουλευτές (Νίκος Κωνσταντόπουλος, Νίκος Κατσαρός και Κώστας
Κωνσταντινίδης). Η δίκη μπήκε σε κάθε σπίτι, καθώς μεταδόθηκε απευθείας
από την ΕΡΤ και για πρώτη φορά οι Έλληνες είδαν τους ανώτερους δικαστές
με την επίσημη στολή τους (τήβεννο, καπελάκι και άσπρο γουνάκι για τον
πρόεδρο).
Ο Αγαμέμνων Κουτσόγιωργας ενώπιον του ειδικού δικαστηρίου
Η πορεία της δίκης επιφύλασσε μια απροσδόκητη εξέλιξη, καθώς τον Απρίλιο
του 1991 πέθανε, έπειτα από εγκεφαλικό επεισόδιο που υπέστη μέσα στην
αίθουσα του δικαστηρίου, ο Αγαμέμνων Κουτσόγιωργας, ο οποίος κατά
πολλούς ήταν ο άνθρωπος - κλειδί για τη διαλεύκανση της υπόθεσης. Η δίκη
έχασε το ενδιαφέρον της, αφού οι μάρτυρες που κατέθεσαν κατά του Ανδρέα
Παπανδρέου θεωρήθηκαν αναξιόπιστοι από το δικαστήριο, καθώς περιέπεσαν
σε αντιφάσεις και δεν προσκόμισαν κάποιο στοιχείο ικανό για την καταδίκη
του. Υπέρ του πρώην πρωθυπουργού ήταν και οι καταθέσεις των
μεγαλοεκδοτών, που τόνισαν τις πολιτικές του ευθύνες. Άλλωστε, το
πολιτικό κλίμα είχε αλλάξει, με την κυβέρνηση Μητσοτάκη να έχει ανοίξει
μεγάλα μέτωπα με την κοινωνία και το ΠΑΣΟΚ βρισκόταν και πάλι στο κέντρο
των πολιτικών εξελίξεων.
Η απόφαση του Ειδικού Δικαστηρίου εκδόθηκε στις 16 Ιανουαρίου
1992. Με ψήφους 7 προς 6, ο Ανδρέας Παπανδρέου κηρύχθηκε αθώος, ενώ
στον Δημήτρη Τσοβόλα επεβλήθη ποινή φυλάκισης δυόμιση ετών και τριετή
στέρηση των πολιτικών του δικαιωμάτων και στον Γεώργιο Πέτσο φυλάκιση 10
μηνών και διετή στέρηση των πολιτικών του δικαιωμάτων για μια απλή
πολεοδομική παράβαση.
Η δίκη στο Ειδικό Δικαστήριο λειτούργησε υπέρ του ΠΑΣΟΚ. Ενίσχυσε τη
συνοχή του, που είχε αρχίσει να κλονίζεται μετά την οκταετή παραμονή του
στην εξουσία και το επανέφερε θριαμβευτικά στην εξουσία τον Οκτώβριο
του 1993, βοηθούσης και της κρίσης ταυτότητας του κόμματος της Νέας
Δημοκρατίας με τη διαμάχη Μητσοτακικών και Καραμανλικών. Το άλλο
στρατόπεδο της «κάθαρσης», αφού δεν μπόρεσε να κεφαλαιοποιήσει κέρδη από
την κρίση στο ΠΑΣΟΚ, διαλύθηκε εις τα εξ ων συνετέθη (ΚΚΕ και ΣΥΝ). Σε
αυτό συνετέλεσε και η διάλυση του κομμουνιστικού στρατοπέδου και η κρίση
ταυτότητας του χώρου.
Στις 15 Μαΐου 1992
με απόφαση της Βουλής ανεστάλη η δίωξη κατά του Ανδρέα Παπανδρέου για
την υπόθεση των τηλεφωνικών υποκλοπών. Στη σχετική ψηφοφορία, από την
οποία απουσίαζαν το ΠΑΣΟΚ και το ΚΚΕ, 117 βουλευτές ψήφισαν υπέρ της
αναστολής, 24 κατά και 3 δήλωσαν «παρών». Η αυλαία του «Βρώμικου '89» ή
της «Κάθαρσης» έπεσε και τυπικά στις 17 Ιανουαρίου
1994, όταν η Βουλή συγκατατέθηκε στην άρση των εννόμων συνεπειών της
καταδίκης του Νίκου Αθανασόπουλου για την υπόθεση του γιουγκοσλαβικού
καλαμποκιού. Νωρίτερα και συγκεκριμένα στις 26 Νοεμβρίου
1993, η Βουλή με απόφασή της είχε συγκατατεθεί στην απονομή χάριτος και
την άρση των έννομων συνεπειών της καταδίκης του Δημήτρη Τσοβόλα.
Η Ζήμενς, ο Μητσοτάκης, ο Φλωράκης και «ο γιος του Πέτρου»
Στις 13 Ιουλίου 1989 και ύστερα από πιέσεις της κυβέρνησης
Τζαννετάκη ,που είχε αναλάβει στο μεταξύ την διακυβέρνηση της χώρας, ο
Τόμπρας παραιτείται και αναλαμβάνει στον ΟΤΕ η διοίκηση Θέμελη –
Κιουλάφα. Οι ισχυρότατες όμως αντιδράσεις που εκδηλώνονται (όπως και
τώρα), αναγκάζουν τον Μητσοτάκη να αναβάλει την υπογραφή της σύμβασης
για τις 470.000 παροχές. Τον επόμενο Νοέμβριο όμως ορκίζεται η
«Οικουμενική Κυβέρνηση» υπό τον Ξενοφώντα Ζολώτα και ο Μητσοτάκης
προσπαθεί πάλι να περάσει την σύμβαση. Αντιδρά όμως ο τότε αναπληρωτής
υπουργός Επικοινωνιών Ιωάννης Κεφαλογιάννης και ξεσπά η πρώτη μεγάλη
κυβερνητική κρίση για τον ΟΤΕ. – για την ιστορία, από τότε χρονολογείται
και η σύγκρουση Κόκκαλη – Βαρδινογιάννη.
Τελικά, στις 31 Ιανουαρίου 1990, συνεδριάζει ατύπως το συμβούλιο των
πολιτικών αρχηγών (Μητσοτάκης, Παπανδρέου, Φλωράκης) και αποφασίζουν να
δώσουν την προμήθεια στην Ζήμενς και την Ιντρακόμ. «Πρέπει να βοηθήσουμε
τον γιο του Πέτρου» λέγεται πως είπε στη συνεδρίαση εκείνη ο Χαρίλαος
Φλωράκης. Ο Πέτρος Κόκκαλης, υπουργός στην κυβέρνηση του βουνού που
κατέφυγε μετά στην Ανατολική Γερμανία ήταν ο πατέρας του Σωκράτη. Έτσι
μαζί με τον «γιο του Πέτρου» βοηθήθηκε και η Ζήμενς.
Η συνεχεία γράφεται με την περιβόητη υπόθεση του 1.000.000 παροχών
επί κυβέρνησης Μητσοτάκη πλέον. Αρχικά, οι τιμές που προσέφεραν η ΖΗΜΕΝΣ
και η ΙΝΤΡΑΚΟΜ απείχαν τρομακτικά από τις προσφορές των άλλων
εταιρειών, κατά 40.000 – 23.000 δρχ ανά ψηφιακή παροχή. Το γεγονός αυτο
προκάλεσε την παρέμβαση της ΕΟΚ και η κυβέρνηση Μητσοτάκη αναγκάστηκε να
ζητήσει από την ΙΝΤΡΑΚΟΜ και την ΖΗΜΕΝΣ να κάνουν κάποια έκπτωση. Αυτές
«ανταποκρίθηκαν», μείωσαν τις τιμές στις 23.000 αλλά και πάλι η διαφορά
ήταν μεγάλη. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη όφειλε τότε να κατακυρώσει το
διαγωνισμό στο μειοδότη, αλλά προτίμησε να τον αναβάλει από τις 15.7.93
για τις 15.9.93 και στη συνέχεια για τις 15.10.93. Μεσολάβησαν όμως οι
εκλογές της 10.10.93 και έτσι το πρόβλημα ανέλαβε να λύσει το ΠΑΣΟΚ.
Πως το έλυσε; Διαβάστε πως το ΔΣ του ΟΤΕ (πρόεδρος Λάμπρου) ανέθεσε στην
ΖΗΜΕΝΣ και την ΙΝΤΡΑΚΟΜ μια σύβαση 40 δισεκατομμυρίων δραχμών:
Η συνεδρίαση άρχισε στις 22.3.94 κάτω από τον εκβιασμό των δυο
εταιρειών ότι η πρόσφορα τους ίσχυε μόνο μέχρι τις …23.3.94. Την επομένη
δηλαδή. Τα μέλη του ΔΣ ειδοποιήθηκαν να συμμετάσχουν στη συνεδρίαση
μόνο την παραμονή (21.3.94) . Αναγκάστηκαν δηλαδή μέσα σε 24 ώρες να
διαβάσουν 30 κείμενα, χιλίων συνολικά σελίδων, για να αποφασίσουν. Η
εισήγηση της επιτροπής προμηθειών μοιράσθηκε στα μέλη του ΔΣ λίγο πριν
από την συνεδρίαση που άρχισε στις 2 μμ. Η συνεδρίαση διεκόπη γύρω στα
μεσάνυκτα και συνεχίστηκε την επομένη (23.3.94) στις 10.00 για να
τελειώσει στις 19.00.
Δηλαδή μέσα σε ένα μαραθώνιο 18 ωρών τα μέλη του
ΔΣ του ΟΤΕ κατόρθωσαν να αφομοιώσουν όλες τις λεπτομέρειες που
περιέχονταν σε χίλιες σελίδες δυσνόητου υλικού και να αποφασίσουν με
καθαρή την συνείδησή τους υπερ της ΖΗΜΕΝΣ και της ΙΝΤΡΑΚΟΜ.
Και φυσικά όλα αυτά έγιναν τζάμπα. Κανείς δεν δωροδόκησε κανέναν.
Αυτό τουλάχιστον μας είπε η ανεξάρτητη δικαιοσύνη μας που έβαλε δια
βουλεύματος στο αρχείο όλες τρις διώξεις που ασκήθηκαν για όλες τις
συμβάσεις της Ζήμενς και της Ιντρακόμ με τον ΟΤΕ. Τα μαύρα ταμεία ήταν
για να αγοράζουν οικόπεδα και σπίτια στην Μύκονο οι άνθρωποι της Ζήμενς.
Με διαφορά 5 μονάδων προηγείται ο ΣΥΡΙΖΑ της ΝΔ στην πρόθεση ψήφου
για τις βουλευτικές εκλογές, σε πανελλαδική δημοσκόπηση της Palmos
Analysis για το tvxs.gr.
Mε διαφορά 5 ποσοστιαίων μονάδων προηγείται ο ΣΥΡΙΖΑ σε πανελλαδική δημοσκόπηση της Palmos Analysis για τοtvxs.gr.
Είναι διαφορά ρεκόρ η οποία έρχεται σε κόντρα με τις σφυγμομετρήσεις της Metron και της Alco που παρουσιάζει εδώ το Κουρδιστό Πορτοκάλι.
Σε περίπτωση που η σφυγμομέτρηση της Palmos καταγράφει την πραγματική
δύναμη των κομμάτων ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται μια ανάσα από το να σχηματίσει
αυτοδύναμη κυβέρνηση.
Σ΄αυτό το σημείο ξεχωριστή σημασία έχει η άποψη του πρώην
πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή για τις εξελίξεις ο οποίος εκτιμά ότι η
κρίση θα αποτεφρώσει 3-4 κυβερνήσεις όπως σημειώνει το ρεπορτάζ της
Realnews.
-H χώρα είναι δεσμευμένη σ΄αυτή την πολιτική για πολλά χρόνια...
λέει σε συνεργάτες του ο πρώην πρωθυπουργός, ο οποίος κατά κάποιο τρόπο "καληνυχτίζει" την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου!
Ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται με 25,9% έναντι της ΝΔ που συγκεντρώνει το 21% στην πρόθεση ψήφου.
Τρίτο κόμμα παραμένει η Χρυσή Αυγή με 7,6%.
Ακολουθούν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες με 3,9%, το ΚΚΕ με 3,8% και το
ΠΑΣΟΚ με 3,3%. Εκτός Βουλής, δημοσκοπικά, η ΔΗΜΑΡ που συγκεντρώνει
ποσοστό 1,6%. Στο 1,8% οι Οικολόγοι Πράσινοι, ποσοστό που ξεπερνά το
αντίστοιχο της ΔΗΜΑΡ. Ο ΛΑ.ΟΣ συγκεντρώνει μόλις το 1,1%.
Αναποφάσιστοι δηλώνουν το 11,9% των ερωτηθέντων. Εκτίμηση εκλογικής επιρροής
Στην εκτίμηση εκλογικής επιρροής, με την κατανομή δηλαδή των ποσοστών
των αναποφάσιστων, ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται με 32,3% έναντι της ΝΔ η οποία
συγκεντρώνει το 27,2%. Έτσι διευρύνει τη διαφορά του από το κυβερνών
κόμμα στις 5,1 μονάδες.
Ακολουθεί η Χρυσή Αυγή με 9,3%.
Οι ΑΝΕΛ αναδεικνύονται τέταρτο κόμμα με 5,9% ενώ με ελάχιστη διαφορά
ακολουθεί το ΚΚΕ που συγκεντρώνει το 5,8% Το ΠΑΣΟΚ παραμένει σε
μονοψήφιο ποσοστό με 4,9%, ενώ η ΔΗΜΑΡ δίνει μάχη για το όριο του 3%,
καθώς το ποσοστό της αγγίζει το 2,7%. Αναποφάσιστοι
Σε ό, τι αφορά τους αναποφάσιστους, το 22% σκέφτεται να ψηφίσει ΝΔ,
16% ΣΥΡΙΖΑ, 12% ΑΝ.ΕΛ 10% ΠΑΣΟΚ, 8% ΔΗΜΑΡ και 5% Οικολόγους Πράσινους. Παράσταση νίκης και εξάντληση τετραετίας
Το 54% θεωρεί ότι στις επόμενες εκλογές πρώτο κόμμα θα βγει ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ το 28% εκτιμά πως «νικήτρια» θα αναδειχθεί η ΝΔ.
Το 53% των ερωτηθέντων θεωρούν ότι η σημερινή κυβέρνηση πρέπει να εξαντλήσει την τετραετία, ενώ την αντίθετη άποψη έχει το 43%. Καταλληλότερος πρωθυπουργός
Ανάμεσα στον Αντώνη Σαμαρά και τον Αλέξη Τσίπρα, καταλληλότερος
πρωθυπουργός θεωρείται ο Αν. Σαμαράς με ποσοστό 36%. Τον Αλ. Τσίπρα
προτιμά το 29%, ενώ κανέναν από τους δύο απαντά το 30% των ερωτηθέντων. Προτιμότερη κυβέρνηση μετά τις εκλογές
Κυβερνήσεις συνεργασίας προτιμά η πλειοψηφία των πολιτών, σύμφωνα με
τα ευρήματα της δημοσκόποησης. Οι περισσότεροι (25%) θεωρούν προτιμότερη
μία τέτοια κυβέρνηση με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ το 20% προτιμά κυβέρνηση
συνεργασίας με κορμό τη ΝΔ. Αυτοδύναμη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ επιθυμεί το 13%,
έναντι του 11% που επιθυμεί αυτοδυναμία της ΝΔ, ενώ άλλη κυβέρνηση
επιλέγει το 17%. Κριτήρια ψήφου στις Ευρωεκλογές
Η διαμαρτυρία προς την κυβέρνηση είναι το κυριότερο κριτήριο ψήφου
στις επερχόμενες Ευρωεκλογές, με ποσοστό 33%. Το 17% δηλώνει ότι θα
ψηφίσει βάσει των προσώπων στα Ευρωψηφοδέλτια, το 14% ανάλογα με την
κομματική του προτίμηση ενώ το 13% θα «ρίξει» ψήφο διαμαρτυρίας στην
Ευρωπαϊκή Ένωση. Μόλις το 5% προτίθεται να δώσει ψήφο στήριξης στην Ε.Ε
- Νέες προσφυγές αναμένεται να εκδικαστούν το επόμενο διάστημα
- Αφορούν τα εφάπαξ του δημοσίου και των ταμείων που δεν παίρνουν επιχορήγηση
- Ήδη έχει εκδοθεί απόφαση από το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Στο μικροσκόπιο του Συμβουλίου της Επικρατείας θα βρεθεί το
εφάπαξ του Δημοσίου. Σύμφωνα με την Καθημερινή της Κυριακής, το επόμενο
διάστημα αναμένεται να εκδικαστούν νέες προσφυγές μετά την απόφαση του
ΣτΕ για τους ένστολους.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, στο ανώτατο δικαστήριο εκτός από τις
προσφυγές των πανεπιστημιακών, που ζητούν να μην ισχύσουν περικοπές σε
μισθούς κι επιδόματα, εκκρεμούν και προσφυγές για τις περικοπές των
εφάπαξ των δημοσίων υπαλλήλων αλλά και των ταμείων που δεν παίρνουν
επιχορήγηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Όπως σημειώνει η εφημερίδα αν γίνουν δεκτές θα προκαλέσουν μεγαλύτερη
δημοσιονομική επιβάρυνση από εκείνη που προκάλεσε η απόφαση για τους
ένστολους.
Κατά πληροφορίες της εφημερίδας, ήδη έχει εκδοθεί απόφαση από το
Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Στρασβούργο σύμφωνα με την οποία
το εφάπαξ αποτελεί προσωπική περιουσία του ασφαλισμένου, έχει
δημιουργηθεί από τις δικές του εισφορές και όποια μείωσή του προσκρούει
σε βασικές διατάξεις της Ευρωπαϊκής Σύμβασης.
Σημαντική είναι επίσης και η εκδίκαση των προσφυγών που έχουν καταθέσει
οι πανεπιστημιακοί, οι οποίοι επίσης ζητούν να εξαιρεθούν από τις
μειώσεις σε αποδοχές και επιδόματα που τους επέβαλε ο νόμος του 2012 για
τα ειδικά μισθολόγια.
Με πέντε μονάδες διαφορά σε μια δημοσκόπηση και με μικρή διαφορά
σε άλλες δύο προηγείται ο ΣΥΡΙΖΑ έναντι της Νέας Δημοκρατίας...
Ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται με 25,9% έναντι της ΝΔ που συγκεντρώνει το
21% στην πρόθεση ψήφου σε δημοσκόπηση της Palmos
Analysis για το TVXS. Τρίτο κόμμα
παραμένει η Χρυσή Αυγή με 7,6%.
Ακολουθούν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες με 3,9%, το ΚΚΕ με 3,8% και το
ΠΑΣΟΚ με 3,3%. Εκτός Βουλής, δημοσκοπικά, η ΔΗΜΑΡ που
συγκεντρώνει ποσοστό 1,6%. Στο 1,8% οι Οικολόγοι Πράσινοι,
ποσοστό που ξεπερνά το αντίστοιχο της ΔΗΜΑΡ. Ο ΛΑ.ΟΣ συγκεντρώνει
μόλις το 1,1%.
Αναποφάσιστοι δηλώνουν το 11,9% των ερωτηθέντων.
Στην εκτίμηση εκλογικής επιρροής, με την κατανομή δηλαδή των
ποσοστών των αναποφάσιστων, ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται με 32,3% έναντι
της ΝΔ η οποία συγκεντρώνει το 27,2%. Έτσι διευρύνει τη διαφορά
του από το κυβερνών κόμμα στις 5,1 μονάδες. Ακολουθεί η
Χρυσή Αυγή με 9,3%.
Οι ΑΝΕΛ αναδεικνύονται τέταρτο κόμμα με 5,9% ενώ με ελάχιστη
διαφορά ακολουθεί το ΚΚΕ που συγκεντρώνει το 5,8% Το ΠΑΣΟΚ
παραμένει σε μονοψήφιο ποσοστό με 4,9%, ενώ η ΔΗΜΑΡ δίνει
μάχη για το όριο του 3%, καθώς το ποσοστό της αγγίζει το 2,7%.
Σε ό, τι αφορά τους αναποφάσιστους, το 22% σκέφτεται να ψηφίσει
ΝΔ, 16% ΣΥΡΙΖΑ, 12% ΑΝ.ΕΛ 10% ΠΑΣΟΚ, 8% ΔΗΜΑΡ και 5% Οικολόγους
Πράσινους.
Το 54% θεωρεί ότι στις επόμενες εκλογές πρώτο κόμμα θα βγει ο
ΣΥΡΙΖΑ, ενώ το 28% εκτιμά πως «νικήτρια» θα αναδειχθεί η ΝΔ.
Το 53% των ερωτηθέντων θεωρούν ότι η σημερινή κυβέρνηση πρέπει να
εξαντλήσει την τετραετία, ενώ την αντίθετη άποψη έχει το 43%.
Ανάμεσα στον Αντώνη Σαμαρά και τον Αλέξη Τσίπρα, καταλληλότερος
πρωθυπουργός θεωρείται ο Αν. Σαμαράς με ποσοστό 36%. Τον Αλ.
Τσίπρα προτιμά το 29%, ενώ κανέναν από τους δύο απαντά το 30% των
ερωτηθέντων.
Πρωτιά με οριακή διαφορά 0,6% δίνει στον ΣΥΡΙΖΑ δημοσκόπηση της
Alco που δημοσιεύει το Πρώτο
Θέμα. Στην πρόθεση ψήφου ο ΣΥΡΙΖΑ συγκεντρώνει το 22,2%,
η ΝΔ 21,6%, η Χρυσή Αυγή 7,7%, το ΠΑΣΟΚ 4,7%, το ΚΚΕ 4,6%, οι
ΑΝΕΛ 4,3% και η ΔΗΜΑΡ 3,2%.
Το 45% των πολιτών θεωρεί πως οι εκλογές θα πρέπει να γίνουν στο
τέλος της τετραετίας, το 37% μαζί με τις ευρωεκλογές και το 16%
με την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας.
Το 33% θεωρεί πιο αξιόπιστο ως πρωθυπουργό τον Αντώνη Σαμαρά
έναντι του 27% που θεωρεί τον Αλέξη Τσίπρα, ενώ το 57% πιστεύει
πως ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει το κατάλληλο επιτελείο στελεχών για να
υλοποιήσει το πρόγραμμά του. Το 67% μάλιστα δηλώνει πως δεν
πιστεύει πως ο ΣΥΡΙΖΑ αν εκλεγεί θα τηρήσει τις υποσχέσεις του.
Την ίδια ώρα, σε δημοσκόπηση της Metron Analysis
που δημοσιεύει το Έθνος της Κυριακής, στην
πρόθεση ψήφου ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται με 0,8% συγκεντρώνοντας το
20,5% έναντι 19,7% της ΝΔ. Ακολουθεί η ΧΑ με 6,9%, το ΠΑΣΟΚ με
4,3%, το ΚΚΕ με 3,4%, οι ΑΝΕΛ με 3,2% και η ΔΗΜΑΡ με 2,5%.
Η αδιευκρίνιστη ψήφος φτάνει στο 32,7%. Ο Αντώνης Σαμαράς
θεωρείται από το 31% ως καταλληλότερος για πρωθυπουργός, έναντι
16% που επιλέγει τον Αλέξη Τσίπρα, ενώ το 52% εκτιμά πως όταν
γίνουν εκλογές ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι νικητής είτε με μικρή, είτε με
μεγάλη διαφορά.
Το 59% εκτιμά πως η χώρα δεν πρέπει στην παρούσα φάση να οδηγηθεί
σε εκλογές, ενώ το 56% τάσσεται υπέρ της δημιουργίας νέων
κομμάτων.
Το
όνομα και μόνο, δίνει το στίγμα της πολιτικής τοποθέτησής και σκοπιμότητας.
Ανεξάρτητη
Δημοτική Κίνηση, που αποσκοπεί στην ευρεία τυπική και ουσιαστική ένωση του
Δήμου
Ο
κόλπος μας ενώνει! είτε
το θέλουν είτε δεν το θέλουν μερικοί.
Ο
Μαλιακός είναι αυτός που «δίνει ζωή» στην περιοχή της Λοκρίδας !
Η
ένωση των τριών μεγάλων πόλεων του Δήμου μας, τίθεται σε υψηλή προτεραιότητα με
ριζικά νέο σχέδιο πόλεως, με την Διοίκηση και τα κτίρια του Δήμου στην
χωροταξικά βέλτιστη πρόταση τοποθέτησης μεταξύ των πόλεων.
«Ένας Δήμος, μια πόλη!»
Επιβάλλεται
να υπάρξει διοικητική και κοινωνική διασύνδεση όλων των χωριών και οικισμών του
Δήμου.
Βασική
προϋπόθεση είναι η απαραίτητη πραγματοποίηση σχετικών υποδομών για σύγχρονη
επικοινωνία.
Εύκολη
πρόσβαση και άμεση συναλλαγή των δημοτών με τα πιο κοντινά τους ιατρικά,
δημοτικά, κοινωνικά και εμπορικάκέντρα.
Σε
συνδυασμό, ως άμεση συνέπεια, επιβάλλεται η αλλαγή του ονόματος του Δήμου.
Με
ανοικτό κοινωνικό διάλογο όλων των φορέων θα βρεθεί μια οριστική, δίκαιη και
εφικτή, αρμόζουσα λύση.
Ορθολογική
αξιοποίηση του Μαλιακού κόλπου και του ορεινού όγκου της περιοχής μας για
αειφόρο ανάπτυξη.
Επιχειρείται
η ανατροπή, του μέχρι σήμερα απαξιωμένου πολιτικού κατεστημένου και των δέσμιων
πελατειακών σχέσεων.
Η
προσπάθεια για ουσιαστικές και αποτελεσματικές αλλαγές, αλλά και υποδομές,
για
μια καλύτερη και ποιοτική ζωή για τον δημότη, με μακροχρόνιο ορίζοντα.
Γενικότερα,
επιδιώκεται η συστράτευση ατόμων και η συγκρότηση δυνάμεων για κοινή πορεία.
Νέα
πρόσωπα στην πολιτική σκηνή, με κύριο στόχο την ανάπτυξη του τόπου σε όλα τα
επίπεδα.
Κοινωνικό,
Πολιτιστικό, Επιχειρηματικό, Οικονομικό, Περιβαλλοντολογικό, Τουριστικό
μακριά από κάθε ιδιοτέλεια, με βασικές
αδιαπραγμάτευτες αρχές την ενότητα μεταξύ όλων των δημοτών, την συνέπεια, την
τιμιότητα και την διαφάνεια.
Θέλουμε τις απόψεις σας και την ενεργή
- κοινωνική δραστηριοποίησή σας για την πρόοδο του τόπου μας αλλά και της
αναβάθμισης της ποιότητας ζωής όλων μας.
Περίμενεoυμε την περαιτέρω επικοινωνία μας σε
οποιαδήποτε επιλογή σας στο
Τον άνθρωπο και δημιουργό ο οποίος συνδέθηκε στενά με την ιστορία του
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και τους ανθρώπους του, τιμά φέτος
το...
Φεστιβάλ Κινηματογράδου Θεσσαλονίκης. Ο λόγος για τον Θόδωρο Αγγελόπουλο.
Φέτος, κλείνουν δυο χρόνια από την αναπάντεχη απώλεια του σπουδαίου
κινηματογραφιστή και το Φεστιβάλ τιμά τη μνήμη του προβάλλοντας την
ταινία Το βλέμμα του Οδυσσέα την Τρίτη 28 Ιανουαρίου, στις 17.30 στο
Ολύμπιον.
Η ταινία
Στην, βραβευμένη στο Φεστιβάλ Καννών, ταινία ο ελληνοαμερικανός
σκηνοθέτης Α. επιστρέφει μετά από πολλά χρόνια στην πατρίδα, αναζητώντας
τρεις μπομπίνες ανεμφάνιστου φιλμ των αδελφών Μανάκη, πιονιέρων του
κινηματογράφου στα Βαλκάνια.
Η απεγνωσμένη αναζήτηση του φιλμ όπου καταγράφηκε το πρώτο βλέμμα πάνω
σε τούτη τη χερσόνησο, γίνεται ταυτόχρονα και η αναζήτηση ενός βλέμματος
από πλευράς του Α., που ψάχνει έναν καινούργιο τρόπο να ξαναδεί τον
κόσμο.
Ταυτόχρονα, το Φεστιβάλ προτείνει στο κοινό του εκδηλώσεις και
αφιερώματα που τιμούν τη μνήμη του: Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος παρουσιάζει
στην Αθήνα ολόκληρο το έργο του Θόδωρου Αγγελόπουλου από τις 23 έως τις
29 Ιανουαρίου 2014 και καλεί τους θεατές να δουν το έργο του κορυφαίου
Έλληνα δημιουργού μέσα από τα μάτια των νέων. Επιπλέον την Παρασκευή 24
Ιανουαρίου στην πλατεία Συντάγματος θα πραγματοποιηθεί ανοιχτή προβολή
σε μεγάλη οθόνη του ντοκιμαντέρ Αθήνα, επιστροφή στην Ακρόπολη του
Θόδωρου Αγγελόπουλου, μια εκδήλωση που γίνεται με την υποστήριξη του
Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων
(Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α.) και της Ταινιοθήκης της Ελλάδος (Για περισσότερες
πληροφορίες σχετικά με τις εκδηλώσεις και το αφιέρωμα απευθυνθείτε στην
Ταινιοθήκη της Ελλάδος).
Με την ευκαιρία της προβολής της ταινίας "Το βλέμμα του Οδυσσέα" στο
Ολύμπιον, οι σινεφίλ θα έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν τις εκδόσεις
για το έργο του Θόδωρου Αγγελόπουλου, σε ειδική τιμή στο βιβλιοπωλείο
του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Ενώ η κοινωνία μας στενάζει από την οικονομική μνημονιακή πολιτική που
ασκείται από την παραπαίουσα συγκυβέρνηση ,τον τελευταίο καιρό
διαδραματίστηκαν γεγονότα που αποδεικνύουν περίτρανα για μία ακόμη φορά
τη...
σήψη της συγκυβέρνησης! Έτσι, είχαμε την μη παραπομπή
σε εξεταστική επιτροπή του Βενιζέλου για το σκάνδαλο των υποβρυχίων
,καθώς ο πρωθυπουργός με τους πρόθυμους βουλευτές της ΔΗΜΑΡ φρόντισε να
προσφέρει κάλυψη στον κυβερνητικό του εταίρο παραβλέποντας ότι πριν
κάποια χρόνια σημαίνοντα στελέχη (όπως ο νυν υπουργός εσωτερικών κ.
Μιχελάκης) ομιλούσαν για σκάνδαλο! Επιπλέον, αποδείχθηκε ότι οι
προεκλογικές δεσμεύσεις του κ. Σαμαρά περί υπάρξεως διαφάνειας στην
πολιτική ζωή του τόπου αποδεικνύονται κενό γράμμα!
Στο σημείο αυτό,
αξίζει να σημειωθεί ,ότι είχε προηγηθεί η συγκάλυψη του Βενιζέλου από το
Σαμαρά για το σκάνδαλο της απόκρυψης της λίστας Λαγκάρντ, όπου όπως
θυμόμαστε δεν παραπέμφθηκε στην εξεταστική επιτροπή που διεξήχθη για το
θέμα αυτό ο πρώην υπουργός οικονομικών και νυν αντιπρόεδρος της
κυβέρνησης παρότι δεν είχε προβεί στην αξιοποίηση της λίστας που κατείχε
στο συρτάρι του γραφείου του!!
Ακόμη, το περιστατικό της σύλληψης του
πρώην υπουργού της ΝΔ και ξαδέλφου του πρώην Πρωθυπουργού Καραμανλή κ.
Λιάπη ,την Τρίτη 17 Δεκεμβρίου, γιατί κυκλοφορούσε το τζίπ του χωρίς
ασφάλεια και με πλαστές πινακίδες ,το συμβάν της σύλληψης του πολιτευτή
της ΝΔ και πρώην προέδρου του νοσοκομείου Παίδων Αγλαΐα Κυριακού
Τομπούλογλου για εκβιασμό και δωροδοκία, καθώς και η δίωξη για το
αδίκημα της απιστίας σε βαθμό κακουργήματος του βουλευτή της ΝΔ
Κοντογεώργου για την υπόθεση δανείου 4,7 εκ. προς την εταιρία «Ευρυτανία
Α.Ε.» ,η καταδίκη του πρώην υπουργού Αμύνης του ΠΑΣΟΚ Άκη
Τσοχατζόπουλου για την υπόθεση των παράνομων αμοιβών για τα εξοπλιστικά
προγράμματα ,το σκάνδαλο με την παραχώρηση δανείων ,σε επιχειρηματίες
,χωρίς εγγυήσεις από τον τότε πρόεδρό του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου
Φιλιππίδη,που ήταν στέλεχος της ΝΔ και μια σειρά άλλων περιστατικών
(π.χ. διώξη του πρώην υπουργού Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ Μαντέλη για ξέπλυμα
βρώμικου χρήματος) αποδεικνύει ,ότι το μεγαλύτερο μέρος των στελεχών
των δύο πάλαι ποτέ κραταιών κομμάτων της μεταπολίτευσης ,ΝΔ και ΠΑΣΟΚ,
ενδιαφέρονται μόνο για το προσωπικό τους όφελος και όχι για το καλό του
Ελληνικού λαού ,καθώς και ότι κυρίαρχο στοιχείο του χαρακτήρα τους είναι
η ξεδιαντροπιά!!
Παρατηρούμε λοιπόν, ότι παρότι τα δύο άνω κόμματα
ευθύνονται για την καταβαράθρωση του βιοτικού επιπέδου των Ελλήνων
συνεχίζουν να προκαλούν με τα σκάνδαλα που συγκαλύπτουν και την όλη
στάση τους δημιουργώντας αισθήματα οργής και αγανάκτησης στους Έλληνες
πολίτες !
Για να υπάρξει ελπίδα για το αύριο πρέπει να ανέλθουν στην
εξουσία υγιείς άφθαρτες πατριωτικές πολιτικές δυνάμεις, που θα εξετάσουν
ενδελεχώς όλα τα σκάνδαλα της μεταπολίτευσης και θα οδηγήσουν στη
δικαιοσύνη τα άτομα, που εμπλέκονται σε αυτά και σε περίπτωση, που
κριθεί η ενοχή τους, εκτός από την ποινή της φυλάκισης επιβάλλεται να
κατάσχεται η ιδιωτική τους περιουσία. Επιπλέον, είναι πρέπον να
ερευνηθεί τo “ πόθεν έσχες” όλων των βουλευτών και των δημόσιων
αξιωματούχων (π.χ. υπουργών, υφυπουργών, γενικών γραμματέων, ειδικών
γραμματέων, προέδρων οργανισμών, δημάρχων κ.α) και των συγγενών τους από
το 1974 έως και σήμερα και σε περίπτωση, που διαπιστωθεί ότι η κινητή
και ακίνητη περιουσία τους δεν μπορεί να δικαιολογηθεί βάσει των
δηλωμένων κατά καιρούς εισοδημάτων τους επιβάλλεται να δημεύονται τα
περιουσιακά τους στοιχεία, αφού προηγηθεί αλλαγή και του νόμου ,που
προβλέπει ότι τα αδικήματα παραγράφονται μετά την παρέλευση ορισμένου
χρονικού διαστήματος.
Παράλληλα, για να γίνουν πράξη τα παραπάνω είναι απαραίτητο να
τροποποιηθεί το Σύνταγμα ώστε να καταργηθεί η βουλευτική ασυλία και ο
νόμος περί ευθύνης των υπουργών, που προβλέπει παραγραφές αδικημάτων ή
εξάλειψη του αξιόποινου από ένα χρονικό διάστημα και μετά.
Αν πραγματοποιηθούν όλα τα παραπάνω είναι βέβαιο ότι θα αποκατασταθεί το
αίσθημα εμπιστοσύνης του λαού προς τους πολιτικούς, που τα τελευταία
χρόνια έχει τρωθεί ανεπανόρθωτα συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός κοινού
μετώπου πολιτικής εξουσίας και λαού ώστε να αντιμετωπιστεί
αποτελεσματικά η κρίση, που ταλανίζει την πατρίδα μας!
Σε εφιάλτη για τους λοιπούς μιζαδόρους ενδέχεται να εξελιχθεί η
απολογία του επιχειρηματία Μιχάλη Ματαντού, ο οποίος κατηγορείται για το
πάρτι με τις μίζες στα εξοπλιστικά προγράμματα.
Ο κατηγορούμενος εφοπλιστής, κατά την απολογία του, έδωσε
λογαριασμούς από τους οποίους διακινήθηκαν περίπου 84 εκατομμύρια ευρώ
για την υπόθεση των υποβρυχίων και ανοίγουν νέους δρόμους για τις
έρευνες των αρχών.
Η απόφαση του ανακριτή, σύμφωνα με το capital, για τον εκπρόσωπο της
γερμανικής εταιρείας Ferostaal, που ανέλαβε τη σύμβαση για τα υποβρύχια,
ουσιαστικά μαρτυρά πως η απολογία του και τα στοιχεία που έδωσε
αποτελούν έναν εφιάλτη για τους μιζαδόρους αφού μέσω των λογαριασμών
είναι πιθανόν να προκύψουν νέοι κατηγορούμενοι.
Ερωτήματα, πάντως, προκαλεί το γεγονός ότι ο Μιχάλης Ματαντός
ισχυρίζεται πως δεν γνώριζε ότι τα χρήματα αυτά, που διακινήθηκαν από
τους λογαριασμούς του στη UBS Λουκέρνης, ήταν μίζες.
Αναφέρει ότι οι Γερμανοί της Ferrostaal «τον παραπλάνησαν», ενώ,
παράλληλα, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο τα χρήματα που έδωσε στον Γιάννη
Μπέλτσιο να κατέληξαν στον Ακη Τσοχατζόπουλου.
Χαρακτηριστικό είναι το απόσπασμα από την απολογία του Μιχάλη
Ματαντού, την οποία το Capital.gr θα δημοσιεύσει αυτούσια, όπως και το
απολογητικό του υπόμνημα:
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πόσα τελικά χρήματα λάβατε για τα υποβρύχια 209 και 214;
Εκτός από τον λογαριασμό αυτό στη MIE SA Λουκέρνης λάβατε ποτέ άλλη
αμοιβή από την κοινοπραξία σε άλλους λογαριασμούς δικούς σας στην
Ελλάδα, στην Κύπρο ή αλλού;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Έχω αναλυτικά αναφερθεί στις Γερμανικές Αρχές για τις
συμβάσεις που υπέγραψα με τη FERROSTAAL. Επαναλαμβάνω ότι τον Οκτώβριο
του 2003 έγινε για λόγους συμμόρφωσης προς τον ΟΟΣΑ μια νέα συμφωνία με
το Βερετέκι όπου αναφερόταν ως ποσοστό της προμήθειας μου το 5%. Τελικά
μου καταβλήθηκε περίπου το 2,5% επί της γερμανικής προμήθειας που
ανερχόταν σε 1,8 δισ. περίπου. Έτσι εγώ έλαβα με επιφύλαξη περί τα 28-29
εκατομμύρια ευρώ και έδωσα περίπου 51-52 εκατομμύρια σε τρίτους σύμφωνα
με τις εντολές τους.
Το υπουργείο Οικονομικών προσπαθεί να καθησυχάσει τους
φορολογούμενους για τις επιπτώσεις που θα υπάρξουν εάν μειωθεί στο 50%
το ποσό των αποδείξεων από σούπερ μάρκετ και πρατήρια καυσίμων. Επίσης,
προαναγγέλλει ότι και αυτό το σύστημα θα είναι προσωρινό, καθώς
επεξεργάζεται ένα νέο με επιβράβευση των φορολογούμενων.
Σε ενημερωτικό σημείωμα το υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζει ότι σε
περίπτωση που οι δαπάνες σούπερ μάρκετ και πρατηρίων καυσίμων
συνυπολογισθούν μόνο σε ποσοστό 50% επειδή μειώθηκε το ποσοστό των
ζητούμενων αποδείξεων δραστικά από το 25% του εισοδήματος στο 10% δεν θα
υπάρχει καμία αρνητική επίπτωση όπως φαίνεται και από μια σειρά
παραδείγματα.
Κατά συνέπεια σε περίπτωση συνυπολογισμού του 50% των αποδείξεων σούπερ μάρκετ και πρατηρίων καυσίμων:
Σε περίπτωση μηνιαίας κατανάλωσης 400 ευρώ σε σούπερ μάρκετ και
πρατήρια καυσίμων: Το απαιτούμενο ποσό αποδείξεων υπερκαλύπτεται και στα
τρία ανωτέρω παραδείγματα (φορολογητέο εισόδημα 10.000, 15.000 και
20.000), χωρίς να απαιτείται η συγκέντρωση άλλων αποδείξεων.
Σε περίπτωση μηνιαίας κατανάλωσης 200 ευρώ σε σούπερ μάρκετ και
πρατήρια καυσίμων πρέπει να γίνει διάκριση αναλόγως του φορολογητέου
εισοδήματος:
Σε περίπτωση φορολογητέου εισοδήματος 10.000 ευρώ δεν απαιτείται η
συγκέντρωση άλλων αποδείξεων (έναντι υποχρέωσης επιπλέον συγκέντρωσης
αποδείξεων αξίας 100 ευρώ κατά την προϊσχύσασα ρύθμιση).
Σε περίπτωση φορολογητέου εισοδήματος 15.000 ευρώ απαιτείται η
συγκέντρωση επιπλέον αποδείξεων ποσού 300 Ευρώ (έναντι 1350 ευρώ κατά
την προϊσχύσασα ρύθμιση).
Σε περίπτωση φορολογητέου εισοδήματος 20.000 ευρώ απαιτείται η
συγκέντρωση επιπλέον αποδείξεων ποσού 800 Ευρώ (έναντι 2600 ευρώ κατά
την προϊσχύσασα ρύθμιση).
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι το απαιτούμενο ποσό αποδείξεων
μειώνεται σημαντικά, σε σχέση με το 2013, ακόμη και στην περίπτωση που
οι αποδείξεις σούπερ μάρκετ και πρατηρίων καυσίμων συνυπολογίζονται μόνο
κατά το ήμισυ, παρέχοντας σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία μεγάλη ελάφρυνση
σε μισθωτούς και συνταξιούχους.
Τέλος εξετάζονται οι δημοσιονομικές και τεχνικές δυνατότητες για την
αλλαγή της φιλοσοφίας στο ζήτημα συλλογής των αποδείξεων και την
μετάβαση σε ένα σύστημα επιβράβευσης των φορολογουμένων .
Το καλοκαίρι θα ξεκινήσουν οι κουβέντες για το χρέος της Ελλάδας
υποστηρίζει ο Ευρωπαίος Επίτροπος, Ολι Ρεν, ο οποίος προτρέπει την
κυβέρνηση μέχρι τότε να συνεχίσει τις εργασίες της.
Σε συνέντευξή του στη Wall Street Journal, ο Ευρωπαίος Επίτροπος
Οικονομικών επισημαίνει ότι η αναθεώρηση του ελληνικού προγράμματος από
την Τρόικα θα ολοκληρωθεί στους επόμενους μήνες, αλλά οι πιστωτές δεν
πρόκειται να συζητήσουν για τα δημοσιονομικά της χώρας πριν από το
καλοκαίρι.
Οι δηλώσεις του έρχονται να εντείνουν τις ανησυχίες ότι η διάσωση των
240 δισ. ευρώ της χώρας, κινδυνεύει να βγει εκτός τροχιάς. Η ομάδα των
εμπειρογνωμόνων της τρόικας επρόκειτο να επιστρέψει στην Αθήνα για
συζητήσεις εδώ και εβδομάδες, αλλά δεν έχει οριστεί η ημερομηνία της
επιστροφής τους.
Ο Rehn δήλωσε στη Wall Street Journal πως ελπίζει ότι θα επιστρέψουν
πριν από το τέλος του Ιανουαρίου, ενώ τα πιο υψηλόβαθμα μέλη της ομάδας
θα έρθουν λίγο αργότερα.
«Η Ελλάδα πρέπει να κάνει τις εργασίες της», δήλωσε ο Rehn,
επικαλούμενος τις καθυστερήσεις στην προετοιμασία των διαπραγματεύσεων
για τις δημοσιονομικές και διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, ως τον λόγο που
έχει σημειωθεί στασιμότητα στην πρόοδο της αναθεώρησης.
Ο Ευρωπαίος Επίτροπος, πάντως, επισημαίνει ότι οι πιστωτές δεν
πρόκειται να ξεκινήσουν να συζητούν για τα δημοσιονομικά σχέδια της
Ελλάδας για το 2015/2016 και για τις «τρύπες» στον προϋπολογισμό της,
καθώς επίσης και για τους τρόπους μείωσης του χρέους, πριν το καλοκαίρι.
Αυτές οι συζητήσεις επρόκειτο να λάβουν χώρα την άνοιξη, μόλις η
Eurostat επιβεβαιώσει τις δημοσιονομικές επιδόσεις της Ελλάδας για το
προηγούμενο έτος, στο δεύτερο μισό του Απριλίου.
Η Wall Street Journal επισημαίνει ότι είναι σημαντικό το πότε θα
συζητηθεί η ελληνική διάσωση, κυρίως λόγω των ευρωεκλογών του Μαΐου,
στις οποίες ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς έρχεται αντιμέτωπος με μια
αυξημένη πιθανότητα ήττας από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Μια επιτυχημένη ολοκλήρωση των δημοσιονομικών συζητήσεων και των
συζητήσεων για το χρέος πριν από τις εκλογές, θα είχε δώσει μια ώθηση
στον Έλληνα πρωθυπουργό, αλλά, όπως επισημαίνει η The Wall Street
Journal, τα σχόλια του Rehn υποδηλώνουν ότι αυτό δεν θα συμβεί πριν από
τις εκλογές.
Σοκ προκαλούν οι προτάσεις του ΚΕΠΕ για την ανεργία, το οποίο ως
συμβουλευτικό όργανο της κυβέρνησης εισηγείται μεταξύ άλλων τη στόχευση
των προγραμμάτων επιδότησης σε θυγατρικές των ελληνικών επιχειρήσεων στο
εξωτερικό με δεδομένο ότι εντός Ελλάδας δεν μπορούν να απορροφήσουν
ανέργους, τη «πριμοδότηση» επιλεκτικής μετανάστευσης σε χώρες εκτός
Ευρωπαϊκής Ένωσης, τη διευκόλυνση της εσωτερικής μετανάστευσης.
Το... κερασάκι στη τούρτα είναι, όμως, η πρόταση για κατάργηση του
κατώτατου μισθού για νέους, έως ένα έτος από τη πρόσληψη τους,
προκειμένου να δίνεται... ισχυρό κίνητρο στις επιχειρήσεις!!!!
Συγκεκριμένα, στο παρθενικό τεύχος των μηνιαίων οικονομικών
εξελίξεων, σε ειδικό κεφάλαιο για την ανεργία, ο ερευνητής Ιωάννης
Χολέζας προτείνει μεταξύ άλλων:
Για νέους ανέργους 15-24 ετών (15-29 ετών ο διευρυμένος ορισμός)
κατάργηση του κατώτατου μισθού έως ένα έτος από την πρόσληψή τους, ώστε
να δίνεται ισχυρό κίνητρο στην επιχείρηση να τον/την προσλάβει και να
κρίνει την καταλληλότητα του/της (βασικές και μη γνώσεις και
δεξιότητες). Παράλληλη ενίσχυση της δράσης του ΣΕΠΕ με τη θέσπιση
κινήτρων αποδοτικότητας, προς αποφυγή παραβάσεων της εργατικής
νομοθεσίας (ωράριο, συνθήκες απασχόλησης, κτλ.).
Δεδομένης της αδυναμίας των ελληνικών επιχειρήσεων να απορροφήσουν
ανέργους, τα προγράμματα επιδότησης του μισθολογικού κόστους απασχόλησης
ίσως να ήταν σκόπιμο να απευθυνθούν σε επιχειρήσεις ελληνικών
συμφερόντων στο εξωτερικό, σε χώρες εντός και εκτός ΕΕ.
Διακρατικές συμφωνίες (με χώρες εκτός ΕΕ, π.χ. ΗΠΑ, Καναδά,
Αυστραλία, Νορβηγία) για την απορρόφηση ανέργων στη βάση μιας προσεκτικά
σχεδιασμένης μεταναστευτικής πολιτικής και για δεδομένο χρονικό
διάστημα, αντί της άτακτης μετανάστευσης που παρατηρείται. Με άλλα
λόγια, προτείνεται η επιλεκτική μετανάστευση βάσει προσφοράς (χώρα
προέλευσης) και ζήτησης (χώρα προορισμού) εργαζομένων. Οι συμφωνίες θα
μπορούσαν να προβλέπουν μειωμένες απαιτήσεις για την έκδοση άδειας
παραμονής και εργασίας των Ελλήνων στο εξωτερικό, αλλά και την προστασία
των Ελλήνων εργαζομένων (πιστή τήρηση της εργατικής νομοθεσίας).
Παράλληλα, πρέπει να ληφθεί μέριμνα για να διατηρηθούν οι δεσμοί με
αυτούς/ές που φεύγουν από τη χώρα, ώστε να είναι εφικτή και απρόσκοπτη η
επιστροφή τους, όταν το επιτρέψουν οι οικονομικές συνθήκες.
Διευκόλυνση της γεωγραφικής κινητικότητας των ανέργων με παροχή
κινήτρων (π.χ. φορολογικές εκπτώσεις ή/και επιδότηση ενοικίου σε ειδικές
περιπτώσεις, όπως είναι οι οικογένειες με παιδιά). Με τον τρόπο αυτό θα
επιτευχθεί βελτίωση της σύζευξης προσφοράς και ζήτησης εργασίας και θα
καλυφθούν οι κενές θέσεις εργασίας, αν και όπου υπάρχουν.
Αντικατάσταση του επιδόματος ανεργίας με επίδομα απασχόλησης στα
πρότυπα της επιταγής εργασίας, με ιδιαίτερη βαρύτητα στην περίπτωση των
νέων και των εργαζομένων κοντά στη συνταξιοδότηση, αφού αποφεύγεται η
αποθάρρυνση και η απαξίωση του ανθρώπινου κεφαλαίου που ενσωματώνουν.
Σφοδρές αντιδράσεις από την αντιπολίτευση
Οπως ήταν αναμενόμενο από τη στιγμή που οι προτάσεις του ΚΕΠΕ βγήκαν
στο φως της δημοσιότητας τα κόμματα της αντιπολίτευσης αντέδρασαν με
σκληρές ανακοινώσεις καλώντας την κυβέρνηση να πάρει θέση εάν υιοθετεί ή
όχι αυτή την έκθεση.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, μέσω του υπεύθυνου εργασίας του, Δημήτρη Στρατούλη, έκανε
λόγο για «σύγχρονο σκλαβοπάζαρο» και ανέφερε ότι το ΚΕΠΕ παίζει το ρόλο
του «λαγού κυβέρνησης και Τρόικα».
Αναλυτικά η δήλωση Στρατούλη:
«Το ΚΕΠΕ, με την πρότασή του για την κατάργηση του ήδη μειωμένου
από το 2012 κατά 32% κατώτερου εγγυημένου μισθού για τους νέους
εργαζόμενους, παίζει ουσιαστικά το ρόλο του λαγού της κυβέρνησης και της
τρόικας, που προωθούν την μετατροπή της εργασίας των νέων σε σύγχρονο
σκλαβοπάζαρο».
Το ΚΚΕ από την πλευρά του αναφέρει ότι το νέο χτύπημα «γενικεύει ουσιαστικά την απλήρωτη εργασία στους μεγαλοεπιχειρηματίες»
Αναλυτικά το σχόλιο του ΚΚΕ για τις προτάσεις ΚΕΠΕ και την απόφαση του ΑΣΕ:
«Οι προτάσεις του ΚΕΠΕ (Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών
Ερευνών) για νέο χτύπημα στους ήδη εξευτελιστικούς μισθούς και η απόφαση
του ΑΣΕ (Ανώτατο Συμβούλιο Εργασίας), που στρώνει το έδαφος για την
απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων, αποτελούν ένα ακόμη εφιαλτικό
σενάριο για τους εργαζόμενους, ιδιαίτερα τους νέους, που σχεδιάζεται από
κυβέρνηση και κεφαλαιοκράτες.
Το ΚΕΠΕ, συμβουλευτικό όργανο της κυβέρνησης και ερευνητικό
ίδρυμα υπό την εποπτεία του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και
Ανταγωνιστικότητας, ανοίγει το δρόμο για κατάργηση του κατώτερου μισθού
στους νέους από 18 ως 29 ετών, γενικεύοντας ουσιαστικά την απλήρωτη
εργασία στους μεγαλοεπιχειρηματίες. Ενώ το ΑΣΕ, όργανο που προωθεί τον
«κοινωνικό εταιρισμό», ανοίγει το δρόμο για την απελευθέρωση των
απολύσεων, με τη σύμφωνη γνώμη της συμβιβασμένης ηγεσίας της ΓΣΕΕ.
Οι προτάσεις αυτές είναι πόθοι και όνειρα των μεγάλων
επιχειρηματικών ομίλων, των βιομηχάνων, των εφοπλιστών για πάμφθηνη
εργατική δύναμη. Το γεγονός ότι διατυπώνονται στο όνομα της
καταπολέμησης της ανεργίας και για τη στήριξη της ανάπτυξης,
επιβεβαιώνει αυτό που μόνο το ΚΚΕ λέει: Ότι η ανάκαμψη της
καπιταλιστικής οικονομίας θα είναι για τους λίγους, ενώ οι όποιες θέσεις
εργασίας δημιουργηθούν θα είναι χωρίς μισθό και δικαιώματα και μέσα από
προγράμματα ανακύκλωσης της φτώχειας και της ανεργίας».
Σκληρή ανακοίνωση εξέδωσε και η ΔΗΜΑΡ η οποία τονίζει σε ύφος
ειρωνικό ότι «άνοιξε η όρεξη σε παντώς είδους ρηξικέλευθεις προτάσεις»
Αναλυτικά:
«Η ενσωμάτωση διατάξεων το Νοέμβριο του 2012 στο αναθεωρημένο
Μνημόνιο, που αφορούσαν την αποδιάρθρωση των εργασιακών σχέσεων, ήταν
φανερό ότι έκτοτε θα «άνοιγε την όρεξη» σε παντός είδους
«ρηξικέλευθες» προτάσεις, οι οποίες θα οδηγούσαν σε διάλυση της
εργατικής νομοθεσίας και της κοινωνικής συνοχής. Γι αυτό και η ΔΗΜΑΡ
είχε αρνηθεί να το ψηφίσει. Το δρόμο αυτό ακολουθούν και οι ακραίες προτάσεις της μελέτης
του ΚΕΠΕ για «δωρεάν εργασία» των νέων με κατάργηση του κατώτατου μισθού
για ένα έτος».
ΓΣΕΕ: Πρέπει να πάρει θέση η κυβέρνηση
Για «ανόητες και αντιεπιστημονικές θεωρίες», κάνει λόγο ο πρόεδρος
της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδος (ΓΣΕΕ) Γιάννης Παναγόπουλος,
σχολιάζοντας τις προτάσεις που διατυπώθηκαν στην πρώτη ετήσια έκθεση του
Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ), για κατάργηση
του κατώτερου μισθού για τους νέους από 15 έως 29 ετών.
Ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ ζητά από την κυβέρνηση και από την ηγεσία του
ΚΕΠΕ να απαντήσουν «για το αν υιοθετούν αυτές τις απόψεις», ενώ
αναφερόμενος σε απαιτήσεις που αποδίδει στην Τρόικα «για απελευθέρωση
των απολύσεων», τονίζει ότι θεωρεί «αδιανόητη» μια τέτοια συζήτηση «σε
μια χώρα που σπαράσσεται από την ανεργία που τροφοδοτεί και την ύφεση».
Εξάλλου, ο κ. Παναγόπουλος τάσσεται υπέρ της συμφωνίας που
επιτεύχθηκε στο Ανώτατο Συμβούλιο Εργασίας και σημειώνει ότι με τη
συμφωνία αυτήν, «μπαίνουν όρια, κριτήρια και υποχρεωτικοί περιορισμοί
στους εργοδότες, ενώ δεν αλλάζει καθόλου το εθνικό νομοθετικό πλαίσιο
για τις ομαδικές απολύσεις και τις αρμοδιότητες του υπουργού».