Δευτέρα 2 Απριλίου 2012

Νέα δημοσκόπηση: «Βουτιά» για ΠΑΣΟΚ - ΝΔ- Ποιοι βγαίνουν στη Β' Αθήνας

Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com


Νέα δημοσκόπηση, της εταιρείας «RASS», που διενεργήθηκε στη μεγαλύτερη περιφέρεια της χώρας, τη Β΄ Αθήνας... εμφανίζει την Νέα Δημοκρατία να προηγείται του ΠΑΣΟΚ μόλις κατά 4,5 μονάδες, με τη ΔΗΜΑΡ, το ΚΚΕ, το ΣΥΡΙΖΑ και τους Ανεξάρτητους Έλληνες να ακολουθούν σε απόσταση αναπνοής!


Σύμφωνα με την δημοσκόπηση που δημοσιεύεται στο «Παρόν της Κυριακής» τα ποσοστά των κομμάτων είναι:

Ν.Δ. 14,7%

ΠΑΣΟΚ 10,2%

ΔΗΜ.ΑΡ. 10,1%

ΚΚΕ 10%

ΣΥΡΙΖΑ 9,8%

Ανεξάρτητοι Έλληνες 9,4%

Οικολόγοι Πράσινοι 4,6%

Χρυσή Αυγή 3,7%.

Κάτω από το όριο του 3% καταγράφονται οι:

Δημοκρατική Συμμαχία 2,5%

Πανελλήνιο Άρμα Πολιτών 1,5%

ΛΑΟΣ 1,4%

ΑΝΤΑΡΣΥΑ 2%

Πρόσωπα

Στη Νέα Δημοκρατία προηγείται σε προτιμήσεις ο Ευάγγελος Μεϊμαράκης με σχετικά μικρή διαφορά από τον Πάνο Παναγιωτόπουλο. Αντιθέτως στο ΠΑΣΟΚ η διαφορά του πρώτου Ανδρέα Λοβέρδου με τον δεύτερο Απόστολο Κακλαμάνη είναι χαώδης.

Αναλυτικά, σύμφωνα με την καταγραφή της RASS στη Νέα Δημοκρατία η σειρά κατάταξης είναι (η πρώτη στήλη αφορά στην πρόθεση σταυροδοσίας αν ο ψηφοφόρος έχει στη διάθεση του 4 σταυρούς και η δεύτερη θα αφορούσε την αποκλειστική προτίμηση υποψηφίου)

Ευάγγελος Μεϊμαράκης: 31,5% - 5,6%

Πάνος Παναγιωτόπουλος: 27,8% - 9,7%

Κυριάκος Μητσοτάκης: 24,1% - 2,9%

Κωστής Χατζηδάκης: 22,5% - 12,7%

Αδωνις Γεωργιάδης: 20,1% - 8,4%

Αρης Σπηλιωτόπουλος: 16,5% - 2,8%

Κατερίνα Παπακώστα: 15,7% - 7,1%

Λευτέρης Ζαγορίτης: 14,4% - 5%

Γιάννης Παπαθανασίου: 14,3% - 3,3%

Αργύρης Ντινόπουλος: 13,9% - 3,9%

Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: 13,2% - 7,2%

Αννα Καραμανλή: 10,7% - 2%

Αντίστοιχα η σειρά στο ΠΑΣΟΚ, με τους ίδιους όρους είναι η εξής:

Ανδρέας Λοβέρδος: 61,2% - 39%

Απόστολος Κακλαμάνης: 34% - 10,6%

Μιχάλης Χρυσοχοΐδης: 28,1% - 14,8%

Μίμης Ανδρουλάκης: 27,3% - 7,6%

Πέτρος Ευθυμίου: 22,7% - 4,2%

Γιώργος Κουτρουμάνης: 20,5% - 6,2%

Αννα Νταλάρα: 14,7%

Τηλέμαχος Χυτήρης: 11,8%

Χρήστος Πρωτόπαπας: 9,3%

Γιάννης Βούρος: 7,9%

Την ίδια ώρα και η δημοσκόπηση της Public Issue για την Καθημερινή της Κυριακής δείχνει επτακομματική Βουλή, με το ΛΑΟΣ να μένει εκτός - καθώς πέφτει στο 2% από το 4% της προηγούμενης δημοσκόπησης- και την Χρυσή Αυγή να ανεβαίνει στο 5% από το 2%.

Ποσοστό 22,5% συγκεντρώνει η Νέα Δημοκρατία, σημειώνοντας μικρή πτώση, ενώ το ΠΑΣΟΚ από το 11% φτάνει το 15,5% και ανεβαίνει στην δεύτερη θέση.

Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο ΣΥΡΙΖΑ με 12,5%, ενώ είχε 12%. Στην τέταρτη και πέμπτη θέση βρίσκονται το ΚΚΕ και η ΔΗΜΑΡ με 12%, ενώ το κόμμα του Φώτη Κουβέλη στην προηγούμενη δημοσκόπηση ήταν δεύτερο με 15,5%.

Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες του Πάνου Καμμένου φτάνουν στο 8,5% από 6%. Τέλος, οι Οικολόγοι Πράσινοι συγκεντρώνουν 3%, ενώ η Δημοκρατική Συμμαχία παραμένει στο 2%.

Από.....  epikaira



«Επανάσταση» στην Ιρλανδία για το χαράτσι στα ακίνητα

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com


Σφοδρές αντιδράσεις από τους πολίτες συνάντησε η επιβολή φόρου επί των ακινήτων στην Ιρλανδία. Αν και το ποσό που έπρεπε να πληρώσουν τα 1,6 εκατομμύρια νοικοκυριά ήταν 100 ευρώ ανά ιδιοκτησία, μόλις το 50% των πολιτών -σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της κυβέρνησης- κατέβαλε το «χαράτσι», ενώ χιλιάδες ήταν αυτοί που συμμετείχαν σε συλλαλητήριο την τελευταία ημέρα της προθεσμίας.


Ο φόρος που επέβαλε η ιρλανδική κυβέρνηση αποτελεί ένα από τα μέτρα που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμά της στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων με την τρόικα.

Οι διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν το Σάββατο έξω από το Συνεδριακό Κέντρο του Δουβλίνου, όπου βρισκόταν σε εξέλιξη η ετήσια Σύνοδος του κόμματος του πρωθυπουργού Έντα Κένι, Φίνε Γκάελ, φωνάζοντας ακόμη και υβριστικά συνθήματα εναντίον προσερχόμενων συνέδρων.

Τα πνεύματα ήταν ιδιαίτερα οξυμένα και σε κάποια στιγμή οι διαδηλωτές επιχείρησαν να λιντσάρουν ένα άτομο που κατά λάθος θεώρησαν ότι ήταν ο αρμόδιος για τη συλλογή των φόρων υπουργός της κυβέρνησης. Ο άνθρωπος γλίτωσε, μετά από επέμβαση της αστυνομίας.

Το συγκεκριμένο χαράτσι έχει εξοργίσει τους Ιρλανδούς, καθώς στη χώρα δεν υπάρχει παράδοση φορολόγησης των ακινήτων.

Η τρόικα, στο πλαίσιο του προγράμματος για την μείωση των ελλειμμάτων της Ιρλανδίας, έχει ζητήσει περικοπή των δαπανών και αύξηση της φορολογίας. Έχει ειδικά επισημάνει ότι θα πρέπει να εισπραχθούν φόροι από την ακίνητη περιουσία.

Για το 2012, ο φόρος ήταν 100 ευρώ ανά ιδιοκτησία, αλλά αναμένεται να αυξηθεί δραστικά τον επόμενο χρόνο, όταν η Ιρλανδία θα έχει αποκτήσει βάση δεδομένων, ώστε να μπορεί να υπολογιστεί το χαράτσι ανάλογα με την εκτιμώμενη αξία κάθε ακινήτου.

«Αποκλείεται, δεν πληρώνουμε», «απορρίψτε το φόβο, η λιτότητα σταματά εδώ», «Φορολογήστε τους κλέφτες που μας έφεραν σε αυτήν την κατάσταση» ήταν μερικά από τα συνθήματα των Ιρλανδών που αντιδρούν στο φόρο.

Newsroom ΔΟΛ

Aνιστόρητη, ψευδή και εξοργιστική χαρακτηρίζει ο Μ. Γλέζος τη δήλωση του γερμανικού ΥΠΕΞ για τις γερμανικές οφειλές

Αναρτήθηκε από.....  energoipoliteskv.blogspot.com


Η απάντηση του υπουργού Εξωτερικών της Γερμανίας, για τις οφειλές της Γερμανίας προς την Ελλάδα, είναι ανιστόρητη, ψευδής και εξοργιστική, αναφέρει σε δήλωσή του ο Μανώλης Γλέζος και εξηγεί:


Ανιστόρητη, διότι αγνοεί την απόφαση της 19μελούς Διασυμμαχικής Επιτροπής των Παρισίων του 1946, η οποία καταλόγισε στη Γερμανία ότι οφείλει να καταβάλλει στην Ελλάδα 7 δισ., εκατό εκατομμύρια δολάρια, αγοραστικής αξίας 1938, δηλαδή 108 δισ. ευρώ χωρίς τους τόκους. Αγνοεί επίσης το αναγκαστικό δάνειο ύψους 3,5 δισ. δολάρια, αγοραστικής αξίας 1938, δηλαδή 54 δισ. ευρώ.

Ψευδής, διότι δεν έχει καταβάλει, έναντι αυτών των οφειλών ούτε ένα μάρκο, ούτε μια δραχμή, ούτε ένα ευρώ στην Ελλάδα, ενώ έχει εξοφλήσει όλες ανεξαιρέτως τις χώρες με τις οποίες βρέθηκε σε εμπόλεμη κατάσταση.

Εξοργιστική, διότι αποφασίζει από μόνη της ότι δεν αποτελεί πλέον θέμα η καταστροφή της ελληνικής οικονομίας από τα γερμανικά στρατεύματα και ο θάνατος των Ελλήνων για την επιβίωση του γερμανικού λαού.

Τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας δεν παραγράφονται, καταλήγει στη δήλωσή του ο Μ. Γλέζος.  
 
 Από....... (ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Στον Καμμένο ο Γιαννάκης

Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com


Στο κόμμα του Πάνου Καμμένου ανακοίνωσε ότι προσχώρησε ο ανεξάρτητος Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Μιχάλης Γιαννάκης, ο οποίος είχε διαγραφεί από τη Ν.Δ.



Ο κ. Γιαννάκης είναι ο 10ος βουλευτής για τους Ανεξάρτητους Έλληνες και έτσι ο Πάνος Καμμένος μπορεί να συστήσει κοινοβουλευτική ομάδα.

Από ........  parapolitika

Η πρόταση ενότητας αντιμνημονιακών δυνάμεων, του Νότη Μαριά (βίντεο)

Αναρτήθηκε από........  energoipoliteskv.blogspot.com


«Επειδή πολλοί φίλοι γράφουν διάφορες εκκλήσεις περί ενότητας των αντιμνημονιακών δυνάμεων παρακολουθήστε το παρακάτω video όπου θα διαπιστώσετε ότι μόνο οι «Αντιμνημονιακοί Πολίτες» είχαν συγκεκριμένη πρόταση ενότητας την οποία και διατύπωσα με κάθε σαφήνεια.»



Νότης Μαριάς


Δείτε το βίντεο:




Από .......  activistika

Σκληρή απάντηση σε Βάσω

Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com

Τα καλύτερα των πρωινών

Αναρτήθηκε από.....  energoipoliteskv.blogspot.com

Ποιος φταίει για το μεταναστευτικό;

Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com


της Δέσποινας Σπανούδη

Η συζήτηση για τα κέντρα κράτησης, έχει ξεπεράσει κάθε όριο γελοιότητας της σύγχρονης δημόσιας ζωής. Ο Χρυσοχοίδης μας κουνάει το δάχτυλο από την τηλεόραση αναφωνώντας αγανακτισμένος «δεν πάει άλλο» ενώ στο τελευταίο περιφερειακό συμβούλιο ξιφούλκησαν επίδοξοι υποψήφιοι βουλευτές.

Και μόνο για την αθλιότητα των παρατάξεων της συγκυβέρνησης, να καπηλεύονται προεκλογικά το πρόβλημα που οι ίδιοι διογκώνουν τις τελευταίες δεκαετίες, θα έπρεπε να τους γυρίσουν όλοι την πλάτη.

Και μόνο το θράσος να επιχειρούν να στρέψουν αλλού την οργή των ολοένα και πιο εξαθλιωμένων Έλληνων, μεγάλος αριθμός των οποίων ζει ήδη μαζί με μετανάστες στο δρόμο, επιβεβαιώνει σε τι χέρια βρίσκεται η χώρα.

Αλλά και μόνο το γεγονός ότι υπάρχει μεγάλο μέρος συμπολιτών μας, οι οποίοι πιστεύουν ότι το πρόβλημα μπορεί να λυθεί απλά με αστυνομικά μέτρα, μέτρα φρούρησης των συνόρων και απέλασης των μεταναστών, δείχνει πόσο εύκολα «ο πνιγμένος από τα μαλλιά του πιάνεται».

Όπως συμβαίνει πάντα όταν συζητάμε ένα κοινωνικό πρόβλημα, οι διαπιστώσεις είναι εύκολες για όλους: καμιά χώρα δεν μπορεί να υποδεχτεί άπειρο αριθμό μεταναστών, κανένας δεν θέλει να ζει σε γκέτο φτώχειας και εγκληματικότητας, το κέντρο της Αθήνας είναι χώρος ντροπής, στα χωριά υπάρχει ανασφάλεια, οι άθλιες συνθήκες διαβίωσης πολλών μεταναστών δημιουργούν υγειονομικούς κινδύνους κλπ. Σωστά. Το θέμα όμως είναι οι λύσεις.

Και προφανώς δεν υπάρχει περίπτωση να βρεθούν λύσεις, αν δεν αντιμετωπιστούν τα αίτια. Ποιές λοιπόν είναι οι αιτίες που ορδές απελπισμένων από την Ασία και την Αφρική, περνούν καθημερινά τα σύνορα; Για ποιό λόγο, αφού τα περάσουν δεν μπορούν να συνεχίσουν το ταξίδι τους και παραμένουν στην χώρα, που μετατρέπεται σε απέραντο στρατόπεδο; Γιατί όσοι παραμένουν στη χώρα, βρίσκονται αόρατοι και σε καθεστώς παρανομίας που διευκολύνει κάθε εκμετάλλευση, τους κάνει υποχείρια σε νονούς και προστάτες, κάνει αδύνατη την υγειονομική παρακολούθηση, την νόμιμη εργασία, την απόδοση εισφορών στα ασφαλιστικά ταμεία και την εφορία;

Και τελικά ποιοί τα δημιουργούν όλα αυτά; Μήπως οι ίδιοι που στέλνουν μετανάστες τους νέους της Ελλάδας σήμερα; Οι ίδιοι που αύριο θα πιέζουν όλους τους εργαζόμενους στην Ευρώπη για περικοπές στο βιοτικό επίπεδο, στην ασφάλεια, τα δικαιώματα, τη δημοκρατία και την ελευθερία, προκειμένου να συνεχίζει ο παγκόσμιος πλούτος να μαζεύεται σε ολοένα και λιγότερα χέρια, όπως μας ενημερώνουν οι στατιστικές;

Για να μλήσουμε λογικά, οι λύσεις δεν είναι εύκολες και δεν είναι δυνατό να βρεθούν σε μια μόνο κατεύθυνση και μάλιστα του τύπου: «πονάει κεφάλι- κόψει κεφάλι». Αλλά οι εγχώριοι εκπρόσωποι των ξένων αφεντάδων, παίζουν επικίνδυνα παιχνίδια. Γιατί σε τόσο κρίσιμες περιόδους, με τόση απόγνωση και οργή να συσσωρεύεται, οι κήρυκες του μίσους εύκολα μεταμφιέζονται σε σωτήρες. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα και από την πρόσφατη ιστορία, για το που μπορεί να οδηγήσουν τέτοιες καταστάσεις. Γιατί όταν η λογική παύει να λειτουργεί, οι άνθρωποι γίνονται αγέλες.

Ας το ξανασκεφτούμε : Όταν η επιβίωση (του πεινασμένου, του πολιτικού πρόσφυγα, του πρόσφυγα πολέμου) γίνεται αδίκημα, τότε κινδυνεύουμε όλοι.

Σήμερα είναι οι μετανάστες, αύριο θα είμαστε εμείς
 
Άπό ....... periferiastereas

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας " σέντρα "

Αναρτήθηκε από.... energoipoliteskv.blogspot.com

Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Τα καλύτερα των πρωινών

Αναρτήθηκε από.......  energoipoliteskv.blogspot.com

Η απάντηση του Πάνου Καμμένου στα συκοφαντικά δημοσιεύματα

Αναρτήθηκε από.......  energoipoliteskv.blogspot.com


Οι συγκυβερνώντες ΠΑΣΟΚ - ΣΑΜΑΡΑΣ άνοιξαν τις μαύρες σακούλες της siemens για να αντιμετωπίσουν με λάσπη το τσουνάμι των Ελλήνων που θα σαρώσει τους υπηρέτες του μνημονίου και θα ΤΙΜΩΡΗΣΕΙ τους υπεύθυνους της ΔΥΣΤΥΧΙΑΣ των ΕΛΛΗΝΩΝ.


1.Για όλες τις υποθέσεις που αναφέρουν υπάρχουν ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΕΣ ΑΘΩΩΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΧΟΥΝ.

2.Για τα ίδια δημοσιεύματα ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΗΚΕ ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΑ Ο ΔΟΛ απο το εφετείο Αθηνών για ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΚΗ ΔΥΣΦΗΜΗΣΗ για 300.000 ευρώ.

Μετά την έγγραφη συγνώμη δεν πήρα τα χρήματα.

3. Ο Αιμίλιος Λιάτσος μετά την συνάντηση στα Κιούρκα με την εταιρεία επικοινωνίας του ΔΝΤ που εργολαβικά πήρε την επιχείρηση λάσπης εναντίον μου έλαβε γραπτό μήνυμα μου για όλα τα παραπάνω που αγνόησε.

4.Με τον Αντρίκο, τον Τσουκάτο και τους οικονομικούς δολοφόνους θα συναντηθούμε στα δικαστήρια.

ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΑΠΕΙΛΟΥΜΑΣΤΕ

ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΙΣΩ

ΘΑ ΜΑΣ ΝΙΩΣΕΤΕ

ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΛΟΙ

ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ

ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ

AnexartitoiEllines
 
Από......  exomatiakaivlepo

ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ: ΣΤΟΥΣ «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ» ΚΑΙ Ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ

Αναρτήθηκε από.......  energoipoliteskv.blogspot.com


Είναι κάτι που οι αιρετοί άρχοντες, δήμαρχοι και περιφερειάρχες, συνεχώς επαναλαμβάνουν τόσο στις κατ' ιδίαν συζητήσεις τους όσο και στις δημόσιες τοποθετήσεις τους: ο «Καλλικράτης» έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα όσον αφορά στις συμβατικές υποχρεώσεις τους προς τους τρίτους. Κανείς, όμως, υπεύθυνος δεν τους ακούει, κανείς δεν παίρνει στα σοβαρά ό,τι λένε. Τελικά, έπειτα από έναν χρόνο και της εφαρμογής του νέου διοικητικού χάρτη της χώρας, έρχεται η Συνήγορος του Πολίτη Καλλιόπη Σπανού να τους επιβεβαιώσει:


Σύμφωνα, λοιπόν, με την ετήσια έκθεση της Συνηγόρου του Πολίτη Καλλιόπης Σπανού, ο «Καλλικράτης», αντί να διευκολύνει τους δήμους και τις περιφέρειες στο έργο τους, τους βάζει «τρικλοποδιά» στη λειτουργία τους, δημιουργώντας μια σειρά από προβλήματα, προβλήματα που αφορούν (1) στην αδυναμία εκπλήρωσης των συμβατικών τους υποχρεώσεων, (2) στις κατεδαφίσεις αυθαιρέτων, (3) στην αδειοδότηση των περιπτέρων, (4) στην παρακολούθηση της ποιότητας της ατμόσφαιρας, (5) στη λειτουργία θερινών κρατικών εξοχών για παιδιά με αναπηρίες, (6) στις άδειες εργασίας και παραμονής αλλοδαπών (7) στην ανάκληση πράξεως καταργηθέντος οργάνου.

Στην ετήσια έκθεση του για το 2011, η Συνήγορος του Πολίτη δείχνει µε παραδείγµατα και αναφορές σε συγκεκριµένες υποθέσεις πώς η βίαιη προσαρµογή στην οποία οδηγείται η ελληνική οικονοµία και κοινωνία έχει δραµατικές επιπτώσεις στην καθηµερινή ζωή των πολιτών και τη σχέση τους µε τη Διοίκηση. Την ώρα που τα κοινωνικά δικαιώµατα περιορίζονται και οι οικονοµικές υποχρεώσεις γίνονται συχνά δυσβάστακτες, οι πολίτες αµφιβάλλουν για το κατά πόσον το κράτος και η πληττόµενη διοίκηση µπορούν να τους στηρίξουν.

Ενδεικτικά παραδείγματα για τους ΟΤΑ

ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΕΚΠΛΗΡΩΣΗΣ ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ

Η καθυστέρηση των ΟΤΑ να εξοφλήσουν τις οφειλές τους, είτε αυτές αφορούν συμβατικές υποχρεώσεις ή παροχές προς τους πολίτες είτε προκύπτουν από άλλους λόγους (π.χ. απαλλοτριώ σεις), επιτείνεται στο μεταβατικό στάδιο που διανύει η αναδιοργάνωση της περιφερειακής και τοπικής διοίκησης. Αν και το οικονομικό πρόβλημα των ΟΤΑ είναι ήδη γνωστό, η μετάβαση στο νέο καθεστώς με συγχωνεύσεις δήμων και νομικών προσώπων που ήταν ήδη υπερήμεροι οφειλέτες δημιουργεί σημαντικές περαιτέρω καθυστερήσεις στην αποπληρωμή οφειλών προς ιδιώτες και επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τα άρθρα 107, 108 και 283, παράγρ. 1, 2 του Ν. 3852/2010, οι δήμοι και οι περιφέρειες που προκύπτουν από συνένωση υπεισέρχονται αυτοδικαίως από την έναρξη της λειτουργίας τους σε όλα τα ενοχικά και εμπράγματα δικαιώματα και στις υποχρεώσεις των συνενούμενων δήμων και κοινοτήτων.

Η µεταβατική φάση στην οποία βρίσκονται οι νέοι καλλικράτειοι δήµοι συµπίπτει µε την περίοδο σοβαρής οικονοµικής στενότητας λόγω της κρίσης, γεγονός που επιτείνει τις καθυστερήσεις. Ο Συνήγορος στις σχετικές παρεµβάσεις του επισηµαίνει ιδιαίτερα την υποχρέωση να τηρείται η χρονική προτεραιότητα στην ικανοποίηση των οικονοµικών υποχρεώσεων των δήµων ως έκφραση της αρχής της χρηστής διοίκησης.

ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΕΙΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ

Μια από τις σημαντικές ρυθμίσεις του Ν. 3852/2010, περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος, αφορά την ανάθεση στις αποκεντρωμένες διοικήσεις της αρμοδιότητας να εκτελούν αποφάσεις κατεδάφισης των αυθαιρέτων. Κατά τη διερεύνηση υποθέσεων αυθαίρετων κατασκευών, ο Συνήγορος ήλθε αντιμέτωπος με τον δισταγμό των νέων αυτών υπηρεσιών να εφαρμόσουν τον νόμο και να προβούν. Διαπιστώνεται ωστόσο καθυστέρηση στη σύσταση αυτών των τμημάτων, των οποίων η στελέχωση αναμενόταν να γίνει από το προσωπικό των αντίστοιχων τμημάτων των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων. Λόγω του οργανωτικού αυτού προβλήματος έχουν «παγώσει» όλες οι υποθέ σεις που εκκρεμούν προς εξέταση, παράγοντας καθυστερήσεις που αποτελούν κατεξοχήν μορφή κακοδιοίκησης.

Δεν απουσιάζει και η περίπτωση της πλήρους άρνησης άσκησης της αρμοδιότητας, με το σκεπτικό ότι αυτή δεν συνάδει με το γενικότερο πλαίσιο της αρμοδιότητας της αποκεντρωμένης διοίκησης.

Αυτό το επιχείρημα επικαλέστηκε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κεντρικής Mακεδονίας σε υπόθεση που αφορούσε και πάλι κατεδάφιση κεραίας κινητής τηλεφωνίας. Σε συνδυασμό με την έλλειψη περιφερειακών υπηρεσιών και εξειδικευ μένου προσωπικού, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κεντρικής Μακεδονίας υποστήριξε τη θέση της αυτή ακόμη και με σχετικό αίτημά της προς το Εσωτερικών περί μεταφοράς της αρμοδιότητας κατεδαφίσεων στις περιφέρειες.

Χαρακτηριστικά παραδείγµατα, επίσης, αποτελούν οι Αποκεντρωµένες ∆ιοικήσεις Αττικής και Πελοποννήσου, ∆υτικής Ελλάδας και Ιονίου, οι οποίες δήλωσαν αδυναµία εκτέλεσης της αρµοδιότητας, επειδή δεν διαθέτουν τα απαραίτητα οικονοµικά και τεχνικά µέσα. Υπήρξαν ακόµη και περιπτώσεις πλήρους άρνησης άσκησης της αρµοδιότητας, µε το σκεπτικό ότι αυτή δεν συνάδει µε το γενικότερο πλαίσιο της αρµοδιότητας της αποκεντρωµένης διοίκησης.

Περισσότερα εδώ (Η ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΕ ΜΕΤΑΒΑΣΗ)

Να σημειωθεί πως η Συνήγορος του Πολίτη εντοπίζει σημαντικό αριθμό προβλημάτων στην οργάνωση και στη λειτουργία της Διοίκησης, τα οποία σχετίζονται άμεσα και έμμεσα με τη νέα κατάσταση που δημιούργησε ο «Καλλικράτης»: η έρευνα έδειξε ότι μεταξύ των κυριότερων προβλημάτων του διοικητικού συστήματος περιλαμβάνονται ο συγκεντρωτισμός, οι πατερναλιστικές/πελατειακές δομές, η περιχαράκωση και η ύπαρξη στεγανών ανάμεσα σε συναρμόδιες υπηρεσίες, ο κατακερματισμός μονάδων και η έλλειψη καινοτόμων πρακτικών.

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Κατά τη διάρκεια του 2011, ο Συνήγορος δέχθηκε 10.706 νέες αναφορές. Μεταξύ αυτών, εκατοντάδες αναφορές προέρχονται από οµάδες πολιτών - είναι δηλαδή «συλλογικές αναφορές». Η γεωγραφική κατανοµή των υποθέσεων δείχνει ότι ο µεγαλύτερος αριθµός αυτών (16 ανά 10.000 κατοίκους) προέρχεται από κατοίκους της Περιφέρειας Αττικής. Αξιοσηµείωτο όµως είναι ότι ιδιαίτερα υψηλός αριθµός (ανά 10.000 κατοίκους) προέρχεται από κατοίκους της νησιωτικής χώρας - 11,5 και 10,3 αναφορές από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και Ιόνιων Νησιών αντίστοιχα. Το 2011 ο Συνήγορος, πέραν του χειρισµού αναφορών, εξυπηρέτησε περισσότερους από 8.500 πολίτες που επισκέφτηκαν το γραφείο υποδοχής κοινού στην Αθήνα αναζητώντας βοήθεια, ενώ από το τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησε πάνω από 33.000 άτοµα που χρειάστηκαν συµβουλές.
Από την εξέταση και τη διερεύνηση του συνόλου των αναφορών προέκυψε ότι ο Συνήγορος είχε αρµοδιότητα για 5806 υποθέσεις από τις οποίες :

•Το 61,6% ήταν βάσιµες, δηλαδή η καταγγελία του πολίτη ήταν δικαιολογηµένη και υφίστατο όντως κακοδιοίκηση. Εν προκειµένω εµφανίζεται µια αύξηση κατά περίπου 8,5 ποσοστιαίες µονάδες σε σχέση µε το 2010.

•Το 29,9% ήταν αβάσιµες, δηλαδή η διοίκηση είχε τηρήσει τη νοµιµότητα.

•Για το 8,5% διακόπηκε, για διαφόρους λόγους, η έρευνα.

Οι βάσιµες αναφορές είχαν κατά µεγάλο ποσοστό θετική έκβαση. Αναλυτικότερα

•Επιλύθηκαν µε τη διαµεσολάβηση του Συνηγόρου -δηλαδή αποκαταστάθηκε το πρόβληµα που αντιµετώπιζε ο πολίτης- σε ποσοστό 71,5%.

•Το 8,2% των υποθέσεων επιλύθηκε χωρίς ενέργειες του Συνηγόρου, από την ίδια την υπηρεσία ή ύστερα από παρέµβαση άλλου φορέα.

•Στο 12,1% των βάσιµων αναφορών η επίλυση στάθηκε αδύνατη για λόγους που οφείλονται σε κενά της νοµοθεσίας ή σε οργανωτικές αδυναµίες και δυσλειτουργίες της δηµόσιας διοίκησης, είτε πάγιες είτε συνδεδεµένες µε τα προβλήµατα που επιφέρει η τρέχουσα συγκυρία.

•∆εν επιλύθηκε, παρά τη διαµεσολάβηση, το πρόβληµα που έθετε το 8,2% των βάσιµων αναφορών. Στις περιπτώσεις αυτές δεν έγιναν αποδεκτές οι προτάσεις του Συνηγόρου.

Από το σύνολο των νοµοθετικών προτάσεων που έχει υποβάλει ο Συνήγορος από την έναρξη της λειτουργίας του το 31% έχουν γίνει αποδεκτές από τη Διοίκηση, ενώ µόνο το 3% δεν έχουν υιοθετηθεί. Για τις υπόλοιπες δεν έχει ακόµη υπάρξει ανταπόκριση από τη Αιοίκηση.
Περίπου το ένα τέταρτο των προβληµάτων κακοδιοίκησης το 2011 εντοπίστηκε στα ασφαλιστικά ταµεία και σε νοµικά πρόσωπα τα οποία εποπτεύει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Λίγο περισσότερο από το ένα όγδοο των προβληµάτων αφορούσε την Αυτοδιοίκηση, δηλαδή τους δήµους και τις περιφέρειες µε τις νέες αρµοδιότητές τους όπως προβλέπονται από το «Πρόγραµµα Καλλικράτης». Οι κεντρικές υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών και του Υπουργείου Οικονοµικών ακολουθούν µε ποσοστά άνω του 10%. Οι φορείς στους οποίους εµφανίστηκαν προβλήµατα κακοδιοίκησης περιλαµβάνουν, µεταξύ άλλων, την αποκεντρωµένη διοίκηση (διευθύνσεις αλλοδαπών και µετανάστευσης) µε 8,6%, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη µε 5,4% και το υπουργείο Παιδείας, ∆ιά Βίου Μάθησης και Θρησκευµάτων µε 3,8%.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ-ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ

Ο Συνήγορος αντιµετωπίζει το µεταναστευτικό ως κατ' αρχήν ζήτηµα ανθρωπίνων δικαιωµάτων. στόσο ουδέποτε παρέβλεψε τις άλλες ποικίλες παραµέτρους του, ιδιαίτερα δε το στοιχείο της ασφάλειας και της κοινωνικής συνοχής. Στόχος µάλιστα των παρεµβάσεών του είναι να εµφυσήσει και στη διοίκηση την ίδια πολυδιάστατη θεώρηση. Παρ' όλα αυτά, όπως και στο παρελθόν, έτσι και από σειρά υποθέσεων του 2011 έχουν αναδειχθεί καινοφανείς περιπτώσεις όπου η διοίκηση, είτε λόγω παραδοσιακών εµµονών περί την αρχή της δηµόσιας ασφάλειας είτε απλώς και µόνο λόγω αντικειµενικών οργανωτικών δυσκολιών, ανατρέπει ή ακυρώνει την εφαρµογή θεσµοθετηµένων διαδικασιών.
Ένα τέτοιο παράδειγµα ήταν η περίπτωση αλλοδαπού που προσπάθησε να υπαχθεί στο Πρόγραµµα Εθελοντικού Επαναπατρισµού, συνελήφθη λόγω ανεκτέλεστης δικαστικής απέλασης και παραπέµφθηκε σε δίκη, µε αποτέλεσµα τη µαταίωση του επαναπατρισµού του. Ωστόσο το πρόγραµµα αυτό, χρηµατοδοτούµενο από ευρωπαϊκούς πόρους, απευθύνεται εξ ορισµού σε πρόσωπα που είτε µπήκαν παράνοµα στη χώρα είτε εξέπεσαν της νοµιµότητας παραµονής τους, οπότε κατά πάσα πιθανότητα θα εκκρεµεί σε βάρος τους είτε ποινική δίωξη είτε εκτέλεση
διοικητικών µέτρων ή µέτρων ασφαλείας. Το κρίσιµο αυτό στοιχείο δεν φαίνεται να έχει ληφθεί υπόψη, καθώς δεν παρέχεται κατάλληλη ενηµέρωση των ενδιαφεροµένων ούτε νοµική συνδροµή. Οι ελλείψεις αυτές επί της ουσίας αναιρούν τους στόχους του ίδιου του προγράµµατος και στην πράξη το µαταιώνουν, καθώς είναι βέβαιο ότι το ενδεχόµενο εµπλοκής σε ποινικές διαδικασίες θα αποθαρρύνει και όσους θα έβλεπαν θετικά την ένταξή τους. Ο Συνήγορος πρότεινε, σε περιπτώσεις που υπάρχει προηγούµενη άσκηση ποινικής δίωξης ή επιβληθείσα ποινή ή δικαστική απέλαση για αδικήµατα σχετιζόµενα µε την παράνοµη είσοδο ή παραµονή, να προβλεφθεί είτε παύση της δίωξης είτε άφεση της ποινής, προκειµένου να υλοποιηθεί η υπαγωγή στο Πρόγραµµα Εθελοντικού Επαναπατρισµού.

ΧΑΡΑΤΣΙ ΔΕΗ

Η Συνήγορος του Πολίτη έλαβε πολλές αναφορές πολιτών µε αντικείµενο το έκτακτο ειδικό τέλος ηλεκτροδοτούµενων δοµηµένων επιφανειών. Έπειτα από έρευνα των καταγγελιών σχετικά µε την επιβολή, τον υπολογισµό και την είσπραξη του τέλους, η ανεξάρτητη αρχή διαπίστωσε πολλά προβλήµατα, τα οποία οφείλονταν στην έλλειψη σχεδιασµού του τέλους και της διαδικασίας υπολογισµού και είσπραξής του. Προέβη δε σε συγκεκριµένες προτάσεις υπογραµµίζοντας ότι η
διακοπή του ηλεκτρικού ρεύµατος συνιστά στέρηση βασικών βιοτικών αγαθών και, σε κάθε περίπτωση, αποτελεί ένα υπέρµετρα επαχθές µέτρο ιδίως για ορισµένες οµάδες πολιτών που χρήζουν ιδιαίτερης προστασίας. Τέλος, ο Συνήγορος επισήµανε ότι µε κριτήριο τη συνταγµατικά κατοχυρωµένη αρχή της αναλογικότητας θα πρέπει, υπό προϋποθέσεις, να προτάσσεται η προστασία συνταγµατικά κατοχυρωµένων δικαιωµάτων των πολιτών, όπως η προστασία της αξίας του ανθρώπου, της υγείας, της οικογένειας, της µητρότητας, της παιδικής ηλικίας, καθώς και των πολιτών που ανήκουν σε κοινωνικά ευαίσθητες κατηγορίες.

ΥΠΟΘΕΣΗ «SEA DIAMAND»

Από τις σοβαρότερες υποθέσεις περιβαλλοντικής ζηµίας που εξέτασε H Συνήγορος είναι το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» στον όρµο Καλντέρας της Θήρας (Σαντορίνη). Ο Συνήγορος διαπίστωσε κατ' αρχήν ότι οι αρµόδιοι φορείς καθυστέρησαν σηµαντικά να ενεργοποιήσουν τους µηχανισµούς εξουδετέρωσης του κινδύνου προσβολής του περιβάλλοντος και αδράνησαν όσον αφορά την ολοκληρωµένη περιβαλλοντική εκτίµηση του κινδύνου.

Συνεκτιµώντας την υψηλή περιβαλλοντική σηµασία της περιοχής του ναυαγίου (η οποία βρίσκεται σε απόσταση 1,1 ναυτικών µιλίων από περιοχή προστασίας του δικτύου NATURA 2000) καθώς και την εντονότατη τουριστική και συνεπακόλουθα οικονοµική δραστηριότητα που αναπτύσσεται στο νησί, ο Συνήγορος πρότεινε µεταξύ άλλων, το χαρακτηρισµό του συνόλου ή τµήµατος του ναυαγίου ως απόβλητο. Προτείνει επίσης τη µεταφορά της αρµοδιότητας αντιµετώπισης περιστατικών θαλάσσιας ρύπανσης από ναυάγια από τα ∆ηµοτικά Λιµενικά Ταµεία στις κεντρικέςυπηρεσίες των αρµόδιων υπουργείων ή στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση.

ΤΟΞΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΣΙΜΟ ΝΕΡΟ

η Συνήγορος επιλήφθηκε αναφορών πολιτών µε αντικείµενο τις επιπτώσεις της ρύπανσης της περιοχής του Ασωπού ποταµού στην ποιότητα του πόσιµου ύδατος και στην αγροτική παραγωγή. Η ανεξάρτητη αρχή ζήτησε τα παρακάτω συγκεκριµένα µέτρα για την αντιµετώπιση της ρύπανσης στην περιοχή του Ασωπού ποταµού, προειδοποιώντας ότι τυχόν καθυστέρηση ενδέχεται να έχει σοβαρές συνέπειες για το περιβάλλον αλλά και τη δηµόσια υγεία: θέσπιση ειδικού ορίου για το εξασθενές χρώµιο στο πόσιµο νερό, εντατικοποίηση των ελέγχων για τη συµµόρφωση των βιοµηχανικών δραστηριοτήτων µε τα περιβαλλοντικά πρότυπα που καθορίστηκαν το 2010 και ενηµέρωση για τις επιπτώσεις της ρύπανσης στην αγροτική παραγωγή της περιοχής.

Το ζήτηµα διασφάλισης της ποιότητας του πόσιµου νερού µετά την εµφάνιση συγκεντρώσεων εξασθενούς χρωµίου διερευνάται από τον Συνήγορο του Πολίτη, κατόπιν σχετικής καταγγελίας και για το ∆ήµο Μεσσαπίων. Ο Συνήγορος έχει ζητήσει την παροχή ασφαλούς νερού στους πολίτες -σε συµµόρφωση µε δικαστική απόφαση του ∆ιοικητικού Πρωτοδικείου Χαλκίδας, στο πλαίσιο προσωρινής δικαστικής προστασίας, η οποία καθόρισε όριο 2 µg/lt για την περιεκτικότητα του εξασθενούς χρωµίου στο πόσιµο νερό-, την υγειονοµική αναγνώριση του δικτύου και των πηγών υδροληψίας, την παρακολούθηση της ποιότητας του πόσιµου νερού και την έγκαιρη, συστηµατική και κατά απόλυτα διαφανή τρόπο ενηµέρωση των καταναλωτών.


Η ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ 2011 ΤΗΣ ΣΥΝΗΓΟΡΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Η ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΕ ΜΕΤΑΒΑΣΗ

Από .....  aftodioikisi