Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2011

Οι εκλογές είναι αναπόφευκτες

Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com


Κανείς δεν πιστεύει πλέον ότι αυτή η κυβέρνηση μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα και να αποφύγει την καταστροφή στην οποία οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια.

Και ο Πρωθυπουργός και ο Βενιζέλος έχουν ξεμείνει εντελώς από υποσχέσεις και ευχολόγια και είναι αντιμέτωποι με το φάσμα μιας απόλυτης καταστροφής.

Το ενιαίο μισθολόγιο έχει κολλήσει, τα κλειστά επαγγέλματα δεν ανοίγουν, το χρέος αυξάνεται, οι τράπεζες καταρρέουν, η Τρόικα έχει απελπιστεί με την ανικανότητά της κυβέρνησης , το βιοτικό επίπεδο θυμίζει … Ζιμπάμπουε, η ανεργία καλπάζει, όλοι θεωρούν πως δεν θα αποφύγουμε στο τέλος την χρεοκοπία.
Μπροστά στην κυβερνητική παράλυση και στο αδιέξοδο μόνο δύο λύσεις υπάρχουν: ή μια κυβέρνηση συνεργασίας ή εκλογές. Δεδομένης όμως της άρνησης του Σαμαρά να συναινέσει στο έγκλημα, οι πρόωρες εκλογές είναι αναπόφευκτες. Κι αυτό που τις καθυστερεί δεν είναι ότι τάχα ο Παπανδρέου, ή ο Βενιζέλος ελπίζουν πως θα βρουν την μαγική λύση. Αλλά το σκληρό παζάρι στο ΠΑΣΟΚ για την παράδοση της εξουσίας από τους Παπανδρέου και η μελλοντική διασφάλισή τους. Επειδή αυτό ζούμε επί της ουσίας αυτές τις ημέρες: το τέλος του ΠΑΣΟΚ όπως το ξέραμε
Αρχές φθινοπώρου λοιπόν και τα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί και που συνηγορούν σε προσφυγή στις κάλπες είναι τα εξής:
  1. Τίθεται σε εφαρμογή το Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα που προβλέπει νέους σκληρούς φόρους για όλους. Οι αντιδράσεις είναι και θα είναι πολλές. Δείτε μόνο τι γίνεται με τον ΦΠΑ στα εστιατόρια. Σκεφτείτε τι θα γίνει όταν ο κόσμος δε θα έχει να πληρώσει τις έκτακτες εισφορές.
  2. Όλοι οι οικονομικοί στόχοι έχουν αποτύχει. Ούτε το έλλειμμα θα μειωθεί κάτω από 7,5%, ούτε το χρέος μειώνεται. Τα έσοδα υστερούν πάνω από 3,8% ενώ οι κρατικές δαπάνες αντί να μειώνονται αυξάνονται με ρυθμούς πάνω από 7,4%. Αυτά όλα σημαίνουν ότι ο προϋπολογισμός δε βγαίνει ούτε και αν προστεθούν έσοδα από εισφορές και αυθαίρετα. Επομένως, η κυβέρνηση θα αναγκαστεί να πάρει κι άλλα μέτρα τα οποία υπολογίζονται σε 5 δις ευρώ, ίσως και παραπάνω. Θα πει κανείς είναι σοβαροί; Ε, δεν είναι γι’ αυτό φτάσαμε εδώ που φτάσαμε.
  3. Η τρόικα μας έχει ξεσκονίσει για ακόμη μια φορά και ζητά μετ’ επιτάσεως άνοιγμα του ασφαλιστικού εκ νέου καθώς και άμεση εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου χωρίς εξαιρέσεις στους εφοριακούς. Δηλαδή νέες περικοπές στους μισθούς που φυσικά δεν μπορούν να ανεχθούν οι δημόσιοι υπάλληλοι.
  4. Η τρόικα ζητά επίσης μειώσεις μισθών και στον ιδιωτικό τομέα μέσω των επιχειρησιακών συμβάσεων. Πλήρη καταβαράθρωση του οικογενειακού εισοδήματος δηλαδή και σίγουρες αναταραχές σε όλους τους κλάδους εργασίας.
  5. Αρχές Σεπτεμβρίου και η συμφωνία της 21ης Ιουλίου είναι στον αέρα. Το νέο δάνειο είναι αμφίβολο και όλοι περιμένουν μήπως η Γερμανία εκπονήσει κάποιο άλλο σχέδιο αφού η υπόθεση με τις εγγυήσεις κατέληξε σε φιάσκο. Επομένως, η ελληνική οικονομία, παρά τα πολύ σκληρά μέτρα επί 18 μήνες, είναι ένα βήμα από τη χρεοκοπία.
  6. Ο Γ. Παπανδρέου ετοιμάζεται για τη ΔΕΘ χωρίς να έχει να πει απολύτως τίποτε. Δεν έχει να δώσει καμιά είδηση, κανένα όραμα, καμιά ελπίδα ότι κάτι καλό έρχεται για τη χώρα. Θα πάει, θα γίνει χαμός στη Θεσσαλονίκη αλλά ο κόσμος δεν θα αποκομίσει τίποτε καινούργιο.
  7. Η υπόθεση με τις προσλήψεις μέσω ΜΚΟ δεν είναι τυχαία. 55.000 άτομα δεν είναι αστεία υπόθεση να δεθούν στο άρμα του ΠΑΣΟΚ. Προεκλογικού τύπου μοιάζουν.
  8. Εντός της κυβέρνησης μυρίζει μπαρούτι. Η κόντρα Ρέππα-Ραγκούση, η παραίτηση Παμπούκη, οι καθημερινές αψιμαχίες και η αδυναμία του κ. Παπανδρέου να βάλει τάξη, δημιουργούν σκηνικό διάλυσης.
  9. Η ξαφνική πρεμούρα για συναίνεση, αφενός με τις δηλώσεις Λοβέρδου και αφετέρου με τη συνάντηση Βενιζέλου – Σαμαρά είναι ένα στοιχείο που πρέπει να συνεκτιμηθεί.
  10. Τελευταίο άλλα όχι έσχατο είναι η κοινωνική έκρηξη, αρχής γενομένης από το χάος που ήδη προκαλείται στα πανεπιστήμια. Πώς θα αντέξει η κυβέρνηση μια συνεχόμενη αναταραχή;
Θα μπορούσαν πολλά να ειπωθούν ως παραδείγματα και ως ενδείξεις ότι οι εκλογές είναι κοντά. Και όσο δεν έρχονται, τόσο θα βαθαίνει η κρίση και στην χώρα και στο ΠΑΣΟΚ.
Το ερώτημα όμως είναι πόσο αντέχει η χώρα την ακυβερνησία.

Από ......  Antinews

Πως θα ξαναπάρουμε την Ελλάδα στα χέρια μας!

Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com


Σε προηγούμενο σημείωμά μας είχαμε μιλήσει για την «απόλυτη καταιγίδα»«τέλεια καταιγίδα») που απειλεί την Ελλάδα με την επικείμενη σύμπτωση τεσσάρων διεθνών κρίσεων:
– Της Ευρωπαϊκής κρίσης δανεισμού (που βρισκόμαστε στο επίκεντρό της και μας επηρεάζει άμεσα)
– Της Αμερικανικής κρίσης δανεισμού (που δεν έχει σχέση με την Ελλάδα, αλλά η σύμπτωσή της με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή κρίση, επηρεάζει την Ευρώπη συνολικά και μας αφορά)
Των – έκδηλων πια – ανεπαρκειών της Ευρώπης – που κι αυτές επηρεάζουν ακόμα πιο άμεσα την Ελλάδα.
– Και των γεωπολιτικών αναστατώσεων στην Μέση Ανατολή και τη Βόρειο Αφρική. Που η Ελλάδα, είναι δίπλα τους. Και κινδυνεύει να γίνει ή «Κερκόπορτα» της Ευρώπης στην «πύλη» προς την «ανάστατη» Μέση Ανατολή.
Στο σημερινό και σε επόμενα σημειώματά μας θα εξετάσουμε πως μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει και να αποτρέψει την «τέλεια καταιγίδα» που πλησιάζει. Ή να επωφεληθεί απ’ αυτήν. Αντί να καταστραφεί ολοσχερώς εξ αιτίας της…
Τι σημαίνει «απόθεμα ισχύος»
Σημείο πρώτο: η Ελλάδα έχει περιθώρια να αντέξει και να σηκωθεί στα πόδια της μεσο-μακροχρόνια. Γιατί συμβαίνει αυτό;
Γιατί στους μεσο-μακροχρόνιους συσχετισμούς μεγάλο ρόλο – συνήθως τον καθοριστικό – παίζει η σχέση της τρέχουσας ισχύος με το μακροπρόθεσμο απόθεμα ισχύος. Δηλαδή πόσο μπορεί μια χώρα να αυξήσει την ισχύ της από ίδιους πόρους – από το δικό της συνολικό απόθεμα δύναμης που μένει ως τότε σε αχρησία (αναξιοποίητο).
Συνήθως, αυτό το «απόθεμα ισχύος» είναι αφανές μέγεθος. Δεν είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού. Κι όταν βλέπουμε δύο ή περισσότερες «δυνάμεις», ουσιαστικά συγκρίνουμε την εμφανή ισχύ τους, αυτή δηλαδή που μπορεί να προκύψει αν επιστρατεύσουν τους συντελεστές ισχύος που έχουν ήδη σε χρήση…
Αντίθετα, δεν μπορούμε να συγκρίνουμε τη «δυνητική» ισχύ που μπορούν να επιστρατεύσουν, αν χρησιμοποιήσουν (υπό την πίεση μιας κρίσης ή μιας σύγκρουσης) το συνολικό απόθεμα ισχύος τους, το οποίο δεν «φαίνεται»…
Αυτό εξηγεί πως σε αρκετές περιπτώσεις νίκησαν οι φαινομενικά πιο «αδύναμες» πλευρές σε μια εμπόλεμη σύγκρουση, Ή επιβίωσαν χώρες σε μια παγκόσμια κρίση, που έμοιαζαν αρχικά «ανίσχυρες». Ενώ μεγαθήρια δίπλα τους κατέρρευσαν…
Αυτό εξηγεί σε μεγάλο βαθμό και τη συμβολή των καθεστωτικών και ιδεολογικών συντελεστών ισχύος, που επιτρέπουν ή εμποδίζουν να χρησιμοποιήσει μια χώρα το συνολικό απόθεμα ισχύος της για να νικήσει μιαν άλλη, ή για να επιβιώσει σε μια δοκιμασία.
Θα τα δείξουμε όλα αυτά, με μια σειρά από απλουστευτικά παραδείγματα:
– Αν μια χώρα έχει τρέχουσα ισχύ 5 και απόθεμα ισχύος 100, και μια άλλη έχει τρέχουσα ισχύ 20 και απόθεμα ισχύος 50, είναι προφανές ότι την ώρα που ξεσπά η κρίση η δεύτερη είναι τέσσερις φορές πιο ισχυρή από την πρώτη (4×5=20).
Αλλά αν η σύγκρουση δεν κριθεί αμέσως και εξελιχθεί σε βάθος χρόνου, κι αν η πρώτη μπορέσει να χρησιμοποιήσει όλο το αναξιοποίητο απόθεμά ισχύος που διαθέτει, τότε θα νικήσει την δεύτερη. Κι αυτό γιατί το συνολικό απόθεμα ισχύος της πρώτης είναι διπλάσιο από εκείνο της δεύτερης (2×50=100).
Επομένως, στην περίπτωση αυτή, ο αληθινός μεσοπρόθεσμος συσχετισμός δεν είναι αυτός που φαίνεται στην αρχή – 5:20 υπέρ της δεύτερης – αλλά 100:50 υπέρ της πρώτης. Άρα η πρώτη χρειάζεται να κερδίσει χρόνο για να αξιοποιήσει πλήρως αυτή την υπεροχή που έχει σε μακροχρόνιο απόθεμα ισχύος.
– Για να ξεφύγουμε από το συγκρουσιακό παράδειγμα: ας υποθέσουμε ότι και οι δύο χώρες βρίσκονται μέσα σε παγκόσμια κρίση, η οποία για να ξεπεραστεί χρειάζεται συνολική ισχύ, ας πούμε 70.
Τότε, η δεύτερη, κι ας μοιάζει στην αρχή ισχυρότερη, δεν θα τα καταφέρει να επιβιώσει. Διότι το συνολικό της απόθεμα υπολείπεται (είναι μόλις 50, έναντι 70 που χρειάζεται για να επιβιώσει).
Ενώ η πρώτη, αν και εμφανώς ασθενέστερη στην αρχή, μπορεί να τα καταφέρει τελικά, αν αξιοποιήσει το συνολικό της απόθεμα, γιατί αυτό είναι μεγαλύτερο (100) από εκείνο που απαιτείται για να επιβιώσει από την κρίση (70).
- Τελικά, ένα καθεστώς που επιτρέπει σε μια κοινωνία να αξιοποιήσει το ανεκμετάλλευτο δυναμικό της (το συνολικό απόθεμα ισχύος που βρίσκεται αρχικά σε αχρησία) υπερέχει σαφώς, από ένα άλλο καθεστώς που έχει ακαμψίες και δεν μπορεί να αξιοποιήσει το σύνολο του δυναμικού του (κι έτσι το απόθεμα ισχύος του μένει αναξιοποίητο).
Επομένως το κρίσιμο στρατηγικό πρόβλημα για την Ελλάδα σήμερα είναι διπλό:
Πόσο αναξιοποίητο απόθεμα ισχύος διαθέτει;
– Και στην περίπτωση που αυτό είναι μεγάλο, τι καθεστωτικές αλλαγές πρέπει να υποστεί η Ελλάδα, ως κοινωνία και ως πολίτευμα, για να το αξιοποιήσει στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, να αντέξει στις αλλεπάλληλες κρίσεις που την περιζώνουν και να βγει ισχυρότερη.
Το αναξιοποίητο δυναμικό της Ελλάδας
Η απάντηση στο πρώτο ερώτημα είναι ότι το «απόθεμα ισχύος» της Ελλάδας είναι τεράστιο. Εδώ θα περιοριστούμε στο οικονομικό της δυναμικό που βρίσκεται σε αχρηστία:
– Διαθέτει τεράστια δημόσια περιουσία που δεν αξιοποιείται. Με βάση τις εκτιμήσεις που σήμερα δεν τις αμφισβητεί πια κανείς, η γνωστή περιουσία του Δημοσίου ξεπερνά τα 300 δισεκατομμύρια ευρώ (χωρίς τα πολυάριθμα κληροδοτήματα προς φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα – ΝΠΔΔ, υπουργεία κλπ.).
Όταν ο Σαμαράς έθεσε το ζήτημα αυτό, το καλοκαίρι του 2010, οι περισσότεροι κάγχασαν και τον αποδοκίμασαν! Όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων, όχι γιατί είπε κάτι «εξωφρενικό», αλλά γιατί έσπασε μια μακροχρόνια «συνωμοσία σιωπής» για την απίστευτη λεηλασία στην οποία είχαν επιδοθεί επί χρόνια «τρωκτικά» του δημοσίου, αλλά και ιδιωτικά συμφέροντα, μικρά, ή μεγαλύτερα, ακόμα κι από το χώρο της περιβόητης «διαπλοκής».
Άλλοι ήθελαν να συνεχίσουν να λεηλατούν τη δημόσια περιουσία. Άλλοι εποφθαλμιούσαν να την καταπατήσουν. Όλοι ήθελαν να μείνει στο σκοτάδι η ύπαρξή της και να παραμείνει «ταμπού» η αξιοποίησή της υπέρ του δημοσίου συμφέροντος…
Λίγους μήνες αργότερα υποχρεώθηκαν όλοι να αποδεχθούν ότι «κάτι πρέπει να γίνει». Αλλά ακόμα σέρνουν τα πόδια τους…
– Δεύτερον, η Ελλάδα (κι όχι μόνο το κράτος, βέβαια) διαθέτει τεράστια αναξιοποίητα συγκριτικά πλεονεκτήματα. Η φύση της, η θέση της, το ανθρώπινο δυναμικό της, και η «Ελληνική Διασπορά» ακόμα, όλα αυτά της επιτρέπουν δυνητικά να πρωτοστατεί σε παραγωγικές δραστηριότητες που παραμένουν άγνωστες ή υπολειτουργούν στον ελληνικό χώρο.
Γιατί η Ελλάδα δεν μπορεί να τυποποιήσει και να εξάγει το λάδι της, το μέλι της, τα κρασιά της, βιολογικά προϊόντα και φρούτα, ιαματικά και θεραπευτικά φυτά και τα παράγωγά τους;
Γιατί δεν μπορεί να προσφέρει σύνθετες ποιοτικές υπηρεσίες Τουρισμού ή εξειδικευμένες υπηρεσίες στο χώρο της Έρευνας, της Εκπαίδευσης και του Πολιτισμού;
Γιατί δεν υπάρχει υποδομή αρχιπελαγικού τουρισμού (γιώτιγκ, ιστιοπλοϊκά κέντρα, μαρίνες για island hopping, θαλάσσια πάρκα, κέντρα υποθαλάσσια τουρισμού), σχολές μεταπτυχιακών σπουδών ταχύρρυθμης εκπαίδευσης τους θερινούς μήνες, Συνεδριακά Κέντρα (εξειδικευμένα και μη), μουσεία ψηφιακής τεχνολογίας, ή ψηφιακές εφαρμογές σε κλασικά μουσεία, έρευνα για τεχνολογίες αφαλάτωσης και αξιοποίησης υδάτινων πόρων (όπως συμβαίνει σε όλες τις χώρες που έχουν έλλειψη νερού), αλλά και εφαρμογές ρομποτικής;
Γιατί στην Ελλάδα δεν υπάρχει επέκταση του wi-fi παντού και δωρεάν;
Γιατί δεν υπάρχουν δορυφορικές εφαρμογές παντού;
Μικρός γεωγραφικός χώρος με μοναδική «φράκταλ» μορφή και στο ανάγλυφο και στην ακτογραμμή του, θα ήταν ιδανική περιοχή για εφαρμογή σύγχρονων επικοινωνιών, που όμως εξακολουθούν να απουσιάζουν.
Γιατί δεν υπάρχει δίκτυο σύνδεσης όλων των απομονωμένων πληθυσμιακών κέντρων με ελικόπτερα, πράγμα που θα επέτρεπε αποκέντρωση του παραγωγικού πληθυσμού, άμεση σύνδεση κάθε σημείου της χώρας με κάθε άλλο και με το κέντρο, καθώς και εντατική εκμετάλλευση κάθε τοπικού πλεονεκτήματος;
Στην Ελλάδα παράγονται πια ελάχιστα πράγματα. Όχι γιατί δεν μπορεί να παραχθεί τίποτε, αλλά γιατί υπάρχουν πολλαπλά εμπόδια και στρεβλώσεις, ώστε να μην παράγεται το παραμικρό, ενώ υπάρχουν πολλαπλά αντικίνητρα, ώστε να τιμωρούνται όσοι θέλουν να παράγουν.
Εδώ χρειάζεται ανατροπή θεσμικών εμποδίων και θεσμοθετημένων αντιπαραγωγικών συμπεριφορών.
Και σχεδιασμός από την πλευρά του κράτους, που δεν θα υποκαθιστά την ατομική πρωτοβουλία, αλλά θα την απελευθερώνει, θα την ενθαρρύνει και θα τη ρυθμίζει.
Όμως το κράτος τις τελευταίες δεκαετίες δεν ενδιαφερόταν να κάνει τίποτε απ’ όλα αυτά. Απλώς μοίραζε κονδύλια και επιδοτήσεις, σε όσους – ένθεν κακείθεν «ημέτερους» – είχαν τη δυνατότητα να τα…ροκανίσουν.
Και στη συνέχεια μοίραζε φορολογικά εντάλματα, σε όσους δεν είχαν τη δύναμη να τα αποφύγουν.
Έτσι, μάθαμε να αντιμετωπίζουμε το κράτος, όπως οι… τοξικομανείς τη δόση τους: Το μισούμε, αλλά είμαστε «εξαρτημένοι» απ’ αυτό.
Γιατί δεν υπήρξε «κράτος»! Κατάντησε φωλεά συμφερόντων που λυμαίνονται το δημόσιο συμφέρον και αδιαφορούν για το εθνικό συμφέρον. Αλλά δεν μπορεί να κινηθεί τίποτε χωρίς αυτό. Και δεν μπορεί να προκόψει τίποτε με αυτό…
Καιρός να το καταργήσουμε (σαν φωλεά συμφερόντων), να το αποκαταστήσουμε (ως υπερασπιστή του δημοσίου συμφέροντος) και να απεξαρτηθούμε απ’ αυτό (ως τροφοδότη της συλλογικής μας μιζέριας).
Καιρός να αποκτήσουμε αληθινό φιλελεύθερο εθνικό κράτος.
– Τρίτον, η Ελλάδα διαθέτει ορυκτό πλούτο, στο έδαφός της και στο βυθό των θαλασσών της. Δεν χρειάζεται να πάμε σε θεωρίες για όσα υποθέτουμε, φημολογούνται, αλλά δεν τα γνωρίζουμε με βεβαιότητα. Αρκούν αυτά που είναι γνωστά εδώ και χρόνια. Και ασφαλώς, έρχονται στην επιφάνεια νέες πληροφορίες.
Ένα μέρος απ’ όλα αυτά να αξιοποιούσε η Ελλάδα, θα βρισκόταν σε εντελώς διαφορετική θέση.
Να ξαναπάρουμε την Ελλάδα στα χέρια μας!
Η πρώτη αυτή παρατήρηση δεν λέει τίποτε αναφορικά με το μείζον ερώτημα που θέσαμε: πώς η Ελλάδα μπορεί να αντιμετωπίσει τις πολλαπλές κρίσεις που πλησιάζουν και την περιζώνουν…
Λέει, όμως, ότι μεσο-μακροχρόνια μπορεί, όχι μόνο να αντέξει, αλλά και να βγει ενισχυμένη.
Αλλά, το μείζον πρόβλημα είναι τι γίνεται άμεσα. Τι γίνεται στο βραχυχρόνιο ορίζοντα. Και πώς οι αλλεπάλληλες κρίσεις δεν θα την διαλύσουν ως κοινωνία και δεν θα την ισοπεδώσουν ως κράτος, πριν προλάβει να αναδείξει το ανεκμετάλλευτο δυναμικό της. Πριν προλάβει να αντλήσει από το αναξιοποίητο απόθεμα ισχύος της…
Με αυτό το ερώτημα θα ασχοληθούμε σε επόμενο σημείωμά μας.
* Για την ώρα ένα κρίσιμο συμπέρασμα: Ακόμα κι αν χρεοκοπούσαν την Ελλάδα, έχει τέτοιο δυναμικό που θα μπορέσει μέσα σε τρία ως πέντε χρόνια να υποκινήσει μια μακροχρόνια ανάπτυξη πρωτοφανή – και όχι μόνο για τα ελληνικά δεδομένα.
Το πρόβλημα είναι να αντέξει στις κακουχίες της πρώτης τριετίας περίπου.
Το μυστικό είναι να μη μας πάρουν την περιουσία κοψοχρονιά! Να μη μας δέσουν με «αποικιακές συμβάσεις» χειροπόδαρα Και να μη σπάσουν το ηθικό του ελληνικού λαού…
Αν διατηρήσουμε την περιουσία μας, το φρόνημά μας και «βαθμούς ελευθερίας» στην πολιτική μας, τότε μπορούμε να επιτύχουμε αληθινό «αναγεννησιακό θαύμα».
Αν δεν διατηρήσουμε την περιουσία μας, αν για να μας «σώσουν» μας αναγκάσουν να τους την εκχωρήσουμε για πενταροδεκάρες, τότε είναι που τίποτε πια δεν θα μας σώζει. Απλά θα χρεοκοπήσουμε λίγο αργότερα και, στο μεταξύ, δεν θα μας έχει μείνει τίποτε να ελπίζουμε.
* Ένα δεύτερο συμπέρασμα: οι διαρθρωτικές αλλαγές που απαιτούνται είναι εκείνες που μας δίνουν «βαθμούς ελευθερίας», ώστε να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε το απόθεμα ισχύος μας. Το σπάσιμο αγκυλώσεων και στρεβλώσεων, που δεν επιτρέπουν σήμερα να κεφαλαιοποιήσουμε κανένα περιουσιακό στοιχείο μας και κανένα συγκριτικό μας πλεονέκτημα, είναι η κεντρική ιδέα της ανορθωτικής προσπάθειας από δω και στο εξής. Αλλά και αλλαγές που – στο πραγματικό ή στο συμβολικό πεδίο – θα αποκαταστήσουν τον αυτοσεβασμό μας ως κοινωνίας…
Όλα αυτά σημαίνουν ισχυρό εθνικό κράτος και «θρησκευτική» προσήλωση στο δημόσιο συμφέρον. Τα υπόλοιπα, περί «διεθνούς διακυβέρνησης», ΜΚΟ, «Ανεξάρτητων Αρχών», «απώλειας εθνικής κυριαρχίας», και «πολυπολιτισμικά πειράματα»… στα σκουπίδια επειγόντως! Στη χωματερή της Ιστορίας.,,
Η Ελλάδα χρειάζεται εθνικό κράτος που σέβεται το δημόσιο συμφέρον στο εσωτερικό (απέναντι σε συντεχνίες, καρτέλ, διαπλεκόμενα) και προασπίζεται τα εθνικά συμφέροντα στο εξωτερικό (απέναντι σε φίλους, εταίρους, συμμάχους και εχθρούς).
Βεβαίως, θα παραμείνουμε στην Ευρώπη, όσο μας θέλουν και όσο μπορούμε.
Αλλά όχι ως «ζήτουλες»! Ως ισότιμα μέλη που στέκονται στα πόδια τους και κάνουν ό,τι και οι υπόλοιποι: φροντίζουν πρώτα το δικό τους συμφέρον.
Συγκλίνουν με όλους. Αλλά δεν υποτάσσονται σε κανένα…
Στη Ευρωπαϊκή Οικογένεια θα παραμείνουμε, λοιπόν, αλλά όχι ως ανόητοι τσαμπατζήδες (όπως παλιότερα), ούτε ως… ταπεινωμένα γιουσουφάκια (όπως τώρα).
Θα παραμείνομε ως ισότιμα μέλη μιας δημοκρατικής Ένωσης.
Αν υπάρξει, τελικά, αυτή η Ένωση…
Εμείς πάντως θα υπάρξουμε. Καλύτεροι, ισχυρότεροι και κύριοι της μοίρας μας.
Είναι καιρός οι Έλληνες να πάρουμε τη χώρα μας στα χέρια μας!
Κι αν από τις πολλαπλές κρίσεις που πλησιάζουν έχει να προκύψει και κάτι καλό, αυτό είναι μια αφύπνιση όλης της Ελληνικής κοινωνίας.
Ίσως χρειαζόμασταν το σοκ ενός τέτοιου «σεισμού», το ταρακούνημα μιας
«τέλειας καταιγίδας», για να ξυπνήσουμε κάποτε…

Τηλέμαχος

Γιατί ο Σόρος πουλάει χρυσό και αγοράζει Γη;

Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com


Στο άρθρο του Mike Adams που ακολουθεί εξηγείται το γιατί η επένδυση σε οτιδήποτε έχει να κάνει με τα τρόφιμα αποτελεί επένδυση στο μέλλον. Διαβάστε το προσεκτικά γιατί όλα συνηγορούν ότι τα πράγματα θα εξελιχθούν ακριβώς όπως τα περιγράφει!

Οι τιμές των τροφίμων έχουν εκτοξευτεί σε όλη την υφήλιο και δεν φαίνεται να υπάρξει σύντομα κάμψη. Ο ΟΗΕ αναφέρει ότι ο πληθωρισμός των τροφίμων είναι στο 30% ετησίως και η πτώση της αξίας του δολαρίου κάνει τις τιμές τους να φαίνονται ακόμη υψηλότερες. Καθώς το δολάριο χάνει την αξία του λόγω του χρήματος που τυπώνει η Federal Reserve, το κόστος εισαγωγής τροφίμων από άλλα κράτη φαίνεται ότι θα διπλασιαστεί τα επόμενα δύο χρόνια - και πιθανόν και τα δύο που θα ακολουθήσουν μετά από αυτά.

Γι' αυτό τον λόγο οι επενδυτές στρέφονται στα αγροκτήματα θεωρώντας τα την νέα βιομηχανία ανάπτυξης. "Οι επενδυτές τοποθετούνται σε αγροτική γη στις ΗΠΑ και σε άλλα μέρη στην Ευρώπη, την Λ. Αμερική και την Αφρική καθώς οι διεθνείς τιμές των τροφίμων εκτοξεύονται", αναφέρει το περιοδικό Bloomberg. "Ένα fund που ελέγχεται από τον εκατομμυριούχο hedge-fund manager, George Soros, κατέχει το 23.4% της αγροτικής επιχείρησης της Ν. Αμερικής Adecoagro SA".

Στο δημοσίευμα παρατίθενται και μια δήλωση του Jim Rogers, "έχω πολλάκις πει ότι μία από τις καλύτερες επενδύσεις παγκοσμίως θα είναι η αγροτική γη".

Αυτό οφείλεται στην αυξανόμενη ζήτηση των τροφίμων την στιγμή που οι κλιματικές αλλαγές, η απώλεια ενός μέρους των παροχών νερού και η αποτυχία των γενετικά μεταλλαγμένων καλλιεργειών μειώνουν την παραγωγή διεθνώς. Η Ceres Partners που επενδύει σε καλλιεργήσιμη γη έχει απόδοση της τάξης του 16% από τότε που πρωτοξεκίνησε του 2008. Και αυτό μάλιστα κατά την διάρκεια μιας υφεσιακής οικονομικής περιόδου στην οποία όλες οι άλλες βιομηχανίες κατέγραφαν ζημίες.

Γιατί η παραγωγή και αποθήκευση των τροφίμων μπορεί να αποδειχθεί χρυσωρυχείο

Μπορούμε να υπολογίζουμε σε 3 πράγματα που θα συμβούν τα χρόνια που έρχονται:

Πρόβλεψη 1) Τα αποθέματα τροφής θα μειωθούν περισσότερο.

Πρόβλεψη 2) Οι τιμές των τροφίμων θα διπλασιαστούν τα επόμενα 2-3 χρόνια και πιθανόν θα ξαναδιπλασιαστούν τα επόμενα 2-3 χρόνια που θα ακολουθήσουν μετά.

Πρόβλεψη 3) Όταν οι τιμές των τροφίμων θα είναι στο 400% των σημερινών επιπέδων, τα αγροκτήματα και οι λαχανόκηποι θα αποδίδουν τρομερά ποσά.

Με άλλα λόγια, καθώς οι τιμές των τροφίμων θα εκτοξεύονται, θα καθίσταται όλο και πιο βιώσιμη οικονομικά η καλλιέργεια του δικού μας φαγητού (ή η αποθήκευση αυτού τώρα που οι τιμές είναι χαμηλά).

[...] Δεν μπορούμε να καλλιεργήσουμε χρυσό. Δεν μπορούμε να τυπώσουμε το δικό μας νόμισμα. 'Ομως μπορούμε να καλλιεργήσουμε κάτι που είναι μεγαλύτερης αξίας από τον χρυσό και τα λεφτά: το Φαγητό!

Μαθήματα από την Ταΐβάν μετά τον Β' ΠΠ και γιατί το φαγητό είναι μεγαλύτερης αξίας από τον χρυσό

Έζησα στην Ταΐβάν για 2 χρόνια και είχα την ευκαιρία να μιλήσω με ανθρώπους που βίωσαν την κατάσταση μετά τον Β' ΠΠ. Στην διάρκεια του πολέμου βεβαίως, η Ταΐβάν βρίσκονταν υπό την κατοχή των Ιαπώνων.

Μετά το τέλος του πολέμου και την αποχώρηση των Ιαπώνων, η Ταΐβάν απέκτησε δικιά της κυβέρνηση υπό τον Τσανγκ Κάι-Σεκ. Το παλιό της νόμισμα τυπώθηκε αμέσως σε μεγάλες ποσότητες από την κυβέρνηση οδηγώντας σε πληθωρισμό αυτού που τώρα αποκαλείται "το παλιό ταϊβανέζικο δολάριο". Ωστόσο η κυβέρνηση εισήγαγε πολύ γρήγορα ένα νέο νόμισμα, το Νέο Ταϊβανέζικο δολάριο. Μέχρι το 1949 το παλιό ταϊβανέζικο δολάριο ανταλλάσσονταν με το νέο με μία ισοτιμία 40,000 προς 1!

Αυτά τα χρόνια μετά τον Β ΠΠ, εάν ήθελες να νοικιάσεις ένα διαμέρισμα, να αγοράσεις ένα σπίτι ή να βρεις ένα μέρος για να ζήσεις, τα μετρητά ήταν άχρηστα και ακόμη και ο χρυσός δεν θεωρούνταν τόσο χρήσιμος. Το μόνο πράγμα που αντιπροσώπευε πραγματική ευημερία ήταν το φαγητό. Εάν είχες φαγητό, μπορούσες να το ανταλλάξεις με τα πάντα: ένα αυτοκίνητο, ένα σπίτι, εργαλεία, ρούχα, ακόμη και με γη. Εάν δεν είχες φαγητό ήσουν χρεοκοπημένος ανεξάρτητα του πόσα μετρητά ή χρυσό είχες στην κατοχή σου.

Μια κότα που μπορούσε να κάνει αυγά άξιζε περισσότερο από μία ουγγιά χρυσού.

Δεν μπορείς να φας το χρυσό και δεν μπορείς να φας το ασήμι. Όλοι έχουν ανάγκη από την τροφή για να ζήσουν και αυτό σημαίνει ότι όλοι χρειάζονται μια σταθερή παροχή τροφής απλά και μόνο για να συνεχίσουν να αναπνέουν. Γι' αυτό η επένδυση στα τρόφιμα έχει λογική.

Και λέγοντας "επένδυση στα τρόφιμα" εννοώ οτιδήποτε ή όλα τα παρακάτω:

  • Επένδυση σε αποθήκευση τροφίμων που μπορείς να φυλάξεις στο ράφι και να χρησιμοποιήσεις μελλοντικά ή να τα παζαρέψεις.
  • Επένδυση σε προσωπικές ικανότητες κηπουρικής ώστε να αποκτήσεις το know-how της παραγωγής τροφής όταν χρειάζεται.
  • Επένδυση σε μη υβριδικούς σπόρους που δεν είναι στείροι.
  • Επένδυση σε καλλιεργήσιμη γη - ειδικά κοντά σε νερό - που να είναι εύφορη και σε κλίμα κατάλληλο για την παραγωγή τροφίμων.
  • Επένδυση σε εκπαιδευτικά σεμινάρια δημιουργίας τροφίμων μέσω μιας ποικιλίας μεθόδων.


πηγή

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας " Ημέρα"

Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com


Πρωτοσέλιδο εφημερίδας " ΛΑΜΙΑΚΟΣ ΤΥΠΟΣ"

Αναρτήθηκε από ..... energoipoliteskv.blogspot.com


Πρωτοσέλιδο εφημερίδας " Καθημερινή ΦΘΙΩΤΙΔΑ"

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com


Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

Εκλογή νέων οργάνων των Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων και της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας. Αναλυτικοί πίνακες ανά Δήμο και Περιφέρεια

Αναρτήθηκε από.... energoipoliteskv.blogspot.com

Τους εκπροσώπους τους στη Γενική Συνέλευση της οικείας Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (ΠΕΔ) έως την 9η Σεπτεμβρίου 2011, αναδεικνύουν οι Δήμοι όλης της χώρας. Παράλληλα η Γενική Συνέλευση των ΠΕΔ συγκαλείται την 19η Σεπτεμβρίου 2011 και της ΚΕΔΕ την 30η Σεπτεμβρίου 2011.

Όπως αναφερεται σε σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών, μέλη των ΠΕΔ είναι όλοι οι δήμοι της οικείας περιφέρειας.

Όργανα των ΠΕΔ είναι:
 Η Γενική Συνέλευση
 Το Διοικητικό Συμβούλιο
 Η Εκτελεστική Επιτροπή
 Ο Πρόεδρος
 Το Εποπτικό Συμβούλιο.

- Η Γενική Συνέλευση των ΠΕΔ αποτελείται από τους δημάρχους και εκπροσώπους των δήμων των περιφερειών (δημοτικοί σύμβουλοι).
- Σε περιφέρειες με πληθυσμό μέχρι 300.000 κατοίκους αποτελείται από 75 μέλη.
- Σε περιφέρειες με πληθυσμό από 300.001 κατοίκους και πάνω αποτελείται από 125 μέλη.
- Η Γενική Συνέλευση της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας αποτελείται από 200 μέλη.
- Η Γενική Συνέλευση της ΠΕΔ Αττικής αποτελείται από 300 μέλη.
Για τον αριθμό των εκπροσώπων των Δήμων στις αντίστοιχες ΠΕΔ, ο συνολικός πληθυσμός κάθε περιφέρειας διαιρείται με το συνολικό αριθμό των μελών της Γενικής Συνέλευσης, αφού αφαιρεθεί ο αριθμός των Δήμων της περιφέρειας.
Το ακέραιο πηλίκο της διαίρεσης αποτελεί το μέτρο για να γίνει ο υπολογισμός των εκπροσώπων.
Από το πηλίκο της διαίρεσης του πληθυσμού κάθε δήμου δια του μέτρου, προκύπτει ο αριθμός των εκπροσώπων κάθε δήμου.
Όσες θέσεις εκπροσώπων στη Γενική Συνέλευση παραμένουν αδιάθετες προστίθενται ανά μία στους Δήμους που έχουν τα μεγαλύτερα, κατά σειρά, υπόλοιπα ωσότου να συμπληρωθεί ο αριθμός των εκπροσώπων των δήμων (δηλαδή δημοτικών συμβούλων) στη Γενική Συνέλευση της ΠΕΔ.
Από τους εκπροσώπους αυτούς τα 3/5 προέρχονται από την πλειοψηφία και τα 2/5 από τους συνδυασμούς της μειοψηφίας.
Αν προκύπτει κλάσμα στρογγυλοποιείται στον αμέσως επόμενο ακέραιο αριθμό, εφόσον είναι μεγαλύτερο ή ίσο του μισού.
Στην περίπτωση κατά την οποία ο αριθμός των συμβούλων που ανήκουν στην πλειοψηφία, όπως έχουν ανακηρυχθεί από το οικείο Πρωτοδικείο, είναι διαφορετικός των 3/5 του συνόλου των μελών, τότε η πλειοψηφία εκλέγει αντίστοιχο ποσοστό δημοτικών συμβούλων. Τυχόν κλάσμα που προκύπτει στρογγυλοποιείται στον αμέσως επόμενο ακέραιο αριθμό, εφόσον είναι μεγαλύτερο ή ίσο του μισού.
Για να κατεβάσετε την εγκύκλιο στην οποία περιεχονται και αναλυτικοί πίνακες ανά Δήμο και Περιφέρεια πατήστε εδω

πηγή

Τιτανικός το έλλειμμα, παρά τις μεγάλες θυσίες και τα μέτρα

Αναρτήθηκε από ..... energoipoliteskv.blogspot.com


Όλα τα μέτρα, όλες οι αποφάσεις και όλες οι θυσίες του ελληνικού λαού φαίνεται πως καταλήγουν στον κάλαθο των αχρήστων, καθώς όπως επιβεβαιώνεται από το μηνιαίο δημοσιονομικό δελτίο που εξέδωσε για τον Αύγουστο το γραφείο του προϋπολογισμού του κράτους, η δυναμική του χρέους είναι πλέον εκτός ελέγχου.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση η μεγάλη αύξηση του χρέους, το υψηλό έλλειμμα το οποίο μάλιστα στο επτάμηνο έχει ήδη υπερβεί κατά πολύ τον ετήσιο στόχο, σε συνδυασμό με την βαθύτατη ύφεση, έχουν ενισχύσει στο έπακρο τη δυναμική του χρέους, για το οποίο αναφέρεται χαρακτηριστικά πως πλέον είναι εκτός ελέγχου.

Παράλληλα, αναφέρεται πως όλες αυτές οι δυσμενείς εξελίξεις αντισταθμίζουν σε μεγάλο βαθμό τις θετικές επιπτώσεις στη δυναμική του χρέους από τις αποφάσεις της Συνόδου Κορυφής της 21ης Ιουλίου. Σε ........

πιο απλή γλώσσα όλες αυτές οι αποφάσεις της Συνόδου για τις οποίες πανηγύριζε η ελληνική κυβέρνηση πέφτουν στον γκρεμό, καθώς πλέον φαίνεται πως δεν κατάφεραν να σταματήσουν την ξέφρενη κούρσα του χρέους.

Μέσα σε αυτό το δυσμενέστατο κλίμα πραγματοποιείται ήδη η συνάντηση της τρόικας με τον υπουργό Οικονομίας, Ευάγγελο Βενιζέλο, με τους ελεγκτές να εντοπίζουν καθυστερήσεις και αποκλίσεις από πολύ κρίσιμους στόχους και τομείς του Μεσοπρόθεσμου εντοπίζουν οι ελεγκτές της τρόικας οι οποίοι επιμένουν στο δραστικό περιορισμό των δαπανών αφού δεν δέχονται καμία αλλαγή στους δημοσιονομικούς στόχους.

Όπως προκύπτει από τις μέχρι τώρα επαφές τους οι εκπρόσωποι της τρόικας είναι ιδιαίτερα πιεστικοί κυρίως στο μέτωπο των εσόδων, που στο επτάμηνο καταγράφεται υστέρηση 6,4%, αλλά και στην καθυστέρηση στην είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Η δεύτερη κίτρινη κάρτα και έντονος προβληματισμός στην τρόικα προκύπτει από το γεγονός της υπέρβασης των δαπανών που αυξήθηκαν κατά 7,3% στο επτάμηνο κυρίως λόγω των αυξημένων επιχορηγήσεων στα ασφαλιστικά ταμεία.

Η τρόικα επίσης υποστηρίζει ότι έχει καθυστερήσει σημαντικά η εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου, αλλά και στις συγχωνεύσεις και τα λουκέτα σε οργανισμούς του δημοσίου, ενώ θεωρούν πως και η εργασιακή εφεδρεία κινδυνεύσει να μείνει στα χαρτιά και ζητούν σαφή χρονοδιαγράμματα.

Δυσαρέσκεια στην τρόικα υπάρχει και για τον αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων καθώς πιστεύουν πως στην πραγματικότητα δεν εφαρμόζεται ο κανόνας πως για κάθε 10 αποχωρήσεις θα γίνεται μόλις μία πρόσληψη.

Παράλληλα, οι ελεγκτές πιέζουν και προς την κατάργηση των κλαδικών συμβάσεων, καθώς όπως τονίζουν ο θεσμός των επιχειρησιακών συμβάσεων έχει μείνει μόνο στα χαρτιά, αλλά η κατάργηση των κλαδικών είναι η μοναδική λύση, προκειμένου να μειωθούν περαιτέρω οι μισθοί στον ιδιωτικό τομέα.

Στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων εμμένουν στον στόχο για έσοδα 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ έως τα τέλη Σεπτεμβρίου και άλλα 3,3 δισ έως το τέλος του χρόνου.

Μπροστά σε όλες αυτές τις κίτρινες κάρτες αναμένεται να πραγματοποιηθεί τελικά την Τετάρτη το απόγευμα η συνάντηση της τρόικας με τον υπουργό Οικονομίας και οι ελεγκτές είναι αποφασισμένοι να πιέσουν τα πράγματα πάρα πολύ ακόμα και με τη λήψη επιπρόσθετων μέτρων μιας και είναι ανυποχώρητοι στο θέμα του ποσοστού μείωσης του ελλείμματος έως το τέλος του 2011.

Μπροστά σε αυτή την πίεση της τρόικας ο κ. Βενιζέλος αναμένεται να αντιτείνει το ρόλο της ύφεσης, αλλά είναι αμφίβολο κατά πόσο θα μπορέσει να καταφέρει κάτι, καθώς όπως και ο ίδιος είχε δηλώσει νωρίτερα στους παραγωγικούς φορείς η αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση ήταν απόφαση που πάρθηκε με το πιστόλι στον κρόταφο.

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας " Ημέρα "

Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com



Πρωτοσέλιδο εφημερίδας " ΛΑΜΙΑΚΟΣ ΤΥΠΟΣ "

Αναρτήθηκε από.... energoipoliteskv.blogspot.com


Πρωτοσέλιδο εφημερίδας " Καθημερινή ΦΘΙΩΤΙΔΑ "

Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com


Τρίτη 30 Αυγούστου 2011

Ο εργασιακός μεσαίωνας είναι πλέον εδώ ...

Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com


Χιλιάδες απολύσεις και εργασιακή εφεδρεία από τον Σεπτέμβριο σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης έναντι της τρόικας, όπως αυτές έχουν αποτυπωθεί στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα.
Σαρωτικές αλλαγές έρχονται στον δημόσιο τομέα από τον Σεπτέμβριο σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης έναντι της τρόικας, όπως αυτές έχουν αποτυπωθεί στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα. Στη συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί αύριο μεταξύ της τρόικας και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης θα τεθούν επί τάπητος οι προτεραιότητες και τα χρονοδιαγράμματα των μεταρρυθμίσεων, ενώ θα γίνει απολογισμός των ήδη εφαρμοσμένων μέτρων.

Η επιτάχυνση των διαδικασιών είτε στη μείωση των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα είτε στη διαμόρφωση ενός ευέλικτου κρατικού μηχανισμού θα επιφέρει σαρωτικές μετατάξεις υπαλλήλων. Στο μικροσκόπιο της κυβέρνησης έχουν μπει 1.500 Οργανισμοί, ενώ από τον Οκτώβριο αναμένεται να ενταχθούν στον σχεδιασμό για την κατάργηση, συγχώνευση και αναδιοργάνωση των Οργανισμών του ευρύτερου δημόσιου τομέα 10 μεγάλοι φορείς εκτός της ΕΡΤ.

Εργασιακή εφεδρεία

Συνολικά θα αξιολογηθούν αρχικά από ανεξάρτητες επιτροπές 7.000 εργαζόμενοι με στόχο να μεταταγούν οι αξιότεροι στους νέους Οργανισμούς ή στους φορείς υποδοχής, όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές. Για το πλεονάζον προσωπικό θα προβλεφθεί σε προεδρικό διάταγμα, που θα συζητήσει η κυβέρνηση με την τρόικα, το καθεστώς της εργασιακής εφεδρείας. Οι υπάλληλοι που θα χαρακτηριστούν πλεονάζοντες θα μοριοδοτηθούν βάσει κοινωνικών και αντικειμενικών κριτηρίων και θα καταταγούν με σειρά προτεραιότητας σε πίνακες του ΑΣΕΠ. Για ένα έτος θα αμείβονται με το 60% του βασικού μισθού και θα μπορούν να μεταταγούν σε κενές οργανικές θέσεις (10% επί των ετήσιων προσλήψεων), θα έχουν τη δυνατότητα να απασχοληθούν ως εποχικό προσωπικό (30% επί των ετήσιων προσλήψεων) ή να μεταταγούν κατά προτεραιότητα σε θέσεις μερικής απασχόλησης στο Δημόσιο.

Χιλιάδες μετατάξεις

Μέσα στο 2011 αναμένεται να ξεκινήσει η εφαρμογή του επιτελικού κράτους με τη διαμόρφωση νέων οργανογραμμάτων σε κάθε υπουργείο και ΝΠΔΔ, τα οποία διαθέτουν κατά 30% λιγότερες οργανικές θέσεις. Με το επιτελικό κράτος αναμένεται να πραγματοποιηθεί ένα δεύτερο κύμα μεταφοράς αρμοδιοτήτων στην αποκεντρωμένη κρατική διοίκηση και στην αυτοδιοίκηση, που θα έχει ως αποτέλεσμα τις μετατάξεις χιλιάδων υπαλλήλων.

Ηδη έχουν καταγραφεί οι αρμοδιότητες των υπουργείων (επιτελικές, αποφασιστικές κ.λπ.), και με τη διαμόρφωση της Λευκής Βίβλου για το Επιτελικό Κράτος, που αναμένεται στα τέλη του έτους, θα δοθεί το πράσινο φως για τη μετακίνηση του προσωπικού.

Πειθαρχικές ποινές

Μέχρι τα τέλη του έτους θα ξεκινήσει και η διαδικασία επιλογής των νέων προϊσταμένων στο Δημόσιο με γραπτές εξετάσεις μέσω ΑΣΕΠ, προσωπική συνέντευξη και συνδυασμό μοριοδότησης αντικειμενικών κριτηρίων. Τις επόμενες ημέρες κατατίθεται στη Βουλή το νέο πειθαρχικό δίκαιο στο Δημόσιο, που προβλέπει αυστηρότερες ποινές για τους επίορκους δημοσίους υπαλλήλους, οι οποίες φτάνουν μέχρι και την απόλυση για σημαντικά αδικήματα, π.χ. δωροδοκία. Στα νέα πειθαρχικά συμβούλια, που θα αποτελούνται κυρίως από δικαστές, δεν θα συμμετέχουν εκπρόσωποι των εργαζομένων.

Το νέο ωράριο

Και μερική απασχόληση για 5 χρόνια

Θεσμοθετήθηκε και ήδη έχει ξεκινήσει η σταδιακή εφαρμογή του 8ώρου σε όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου. Με τον εφαρμοστικό νόμο νομοθετήθηκε επίσης η δυνατότητα να «αποχωρούν» οι δημόσιοι υπάλληλοι από τη θέση τους για πέντε χρόνια λαμβάνοντας άδεια άνευ αποδοχών προκειμένου να εργαστούν στον ιδιωτικό τομέα, με στόχο να μειωθεί το μισθολογικό κόστος. Ο νόμος δίνει τη δυνατότητα στους υπαλλήλους να προχωρήσουν σε διευθέτηση του χρόνου και των ημερών εργασίας.

Οι προσλήψεις

Στις διαπραγματεύσεις που θα κάνει η κυβέρνηση με την τρόικα θα ενταχθεί και ο υπολογισμός της αναλογίας «μία πρόσληψη για κάθε 10 αποχωρήσεις» που ισχύει για το 2010. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί περίπου 4.500 προσλήψεις και μετατάξεις από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕ, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει δυνατότητα νέων διορισμών μόνιμου προσωπικού. Γι' αυτόν τον λόγο η κυβέρνηση εξετάζει διάφορα σενάρια, όπως η πραγματοποίηση προσλήψεων φέτος, οι οποίες θα αφαιρεθούν από τον αριθμό των διορισμών που θα γίνουν του χρόνου, όπου η αναλογία θα είναι «μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις».

πηγη

"Έφυγε" ο Λοκρός, φίλος και σύμμαχος, Λάμπρος Μπρεκούλακης...

Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com





Με μεγάλη μας θλίψη πληροφορήθηκαμε σήμερα την απώλεια του πρώην Δημάρχου Αταλάντης Λάμπρου Μπρεκουλάκη, ενός εξαιρετικού ανθρώπου και επιτυχημένου δικηγόρου, ενός αληθινού φίλου.
 
Η Δημοκρατική Συμμαχία Λοκρίδος θρηνεί σήμερα  την απώλεια ενός σημαντικού μέλους της, ενός πραγματικού συμμαχου με όραμα και κοινωνική ευαισθησία. Έναν πολιτικό που έδωσε και την ψυχή του για την ανάπτυξη και την προβολή  του τόπου μας.
 
Η αδιαμφισβήτητη συνεισφορά του Λάμπρου Μπρεκουλάκη στα κοινά και κυρίως η πολιτική του συμπεριφορά προς φίλους και αντιπάλους, θα αποτελούν παράδειγματα προς μίμηση για πολλούς νέους πολιτικούς του τόπου μας.
 
Εκφράζουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια στην οικογένεια και στους οικείους του εκλιπόντος, φίλου, συνεργάτη και συμμάχου.

Δημοκρατική Συμμαχία
Λοκρίδος

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας " Ημέρα "

Αναρτήθηκε από ..... energoipoliteskv.blogspot.com