Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com
ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς. Υπάρχει ελπίδα;
Συνάδελφοι
Από το 2010 τέθηκε σε εφαρμογή με επιθετικό τρόπο από κυβέρνηση, Ε.Ε. και ΔΝΤ, το σχέδιο καταλήστευσης των εργαζομένων (μισθοί – συντάξεις – ακρίβεια) και ανατροπής των εργασιακών σχέσεων, υποτιμώντας έτσι, το επίπεδο ζωής τους ενώ τράπεζες και πολυεθνικές διατηρούν άθικτα τα κέρδη τους. Στο όνομα της «σωτηρίας της πατρίδας», εφαρμόζουν μια πολιτική που χαρίζει νέα κέρδη στο κεφάλαιο και μεγαλύτερη ανεργία και φτώχια στους εργαζόμενους. Μια πολιτική που προσπαθούν να επιβάλλουν τρομοκρατώντας τους εργαζόμενους, απαιτώντας κοινωνική ανοχή και συναίνεση, προβάλλοντας τη θεωρία του μονόδρομου, στηριζόμενοι από ξεπουλημένες ηγεσίες συνδικάτων και το πλύσιμο εγκεφάλου από τα παπαγαλάκια τους.
Στο χώρο της Παιδείας ότι αλλαγές γίνονται είναι προς την κατεύθυνση κτυπήματος της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Αλλάζουν δραματικά τον εκπαιδευτικό χάρτη ιδιωτικοποιώντας βασικές λειτουργίες της δημόσιας εκπαίδευσης, υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο την παρεχόμενη γενική μόρφωση. Χτίζουν σταδιακά το νέο φτηνό σχολείο – πανεπιστήμιο της αγοράς διαλύοντας εργασιακές σχέσεις και μισθούς εκπαιδευτικών και το δικαίωμα στη μόρφωση και στην εργασία της νεολαίας. Πρόσφατα ψηφίστηκε από ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ και ΔΗΣΥ η ταφόπλακα της δημόσιας και δωρεάν τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δοκιμάζοντας ταυτόχρονα και το εναλλακτικό σενάριο συγκυβέρνησης.
Το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς δείχνει να είναι το χειρότερο της μεταπολίτευσης. Τα βιβλία αναμένονται προς τα τέλη του 2011 να έρθουν στα σχολεία, οι αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ για πρώτη φορά γίνονται το Σεπτέμβρη και είναι δεδομένο ότι οι ελλείψεις καθηγητών στα σχολεία θα είναι έντονες. Επιπλέον στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα αντιμετωπίσουμε:
Ø Μειωμένη χρηματοδότηση των σχολείων με συνέπεια σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων.
Ø Ελάχιστες προσλήψεις καθηγητών, λιγότερες μεταθέσεις – βελτιώσεις –αποσπάσεις, περισσότεροι συνάδελφοι σε περισσότερα σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου.
Ø Συμπτύξεις τμημάτων – συγχωνεύσεις σχολείων.
Ø Ολοκλήρωση της αντιδραστικής μεταρρύθμισης (νέα δομή λυκείου – νέο εξεταστικό –αξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικού με σύνδεσή της με τις εργασιακές σχέσεις καθώς και τη χρηματοδότηση των σχολείων).
Ø Νέα μείωση μισθών μέσω ενιαίου μισθολογίου και έκτακτων εισφορών.
Ø Μείωση επικουρικών συντάξεων.
Ø Παραπέρα υποβάθμιση των εργασιακών σχέσεων των καθηγητών (κτύπημα οργανικότητας , μονιμότητα νέων εκπαιδευτικών, μετακινήσεις από νομό σε νομό, αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου κλπ).
Επιλογή Διευθυντών σχολικών μονάδων: Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα.
Οι κρίσεις των νέων διευθυντών σχολικών μονάδων έγιναν (τρόπος του λέγειν......κρίσεις), εν μέσω θέρους, με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να εκδίδει διαρκώς εγκυκλίους διευκρινιστικές και αλληλοαναιρούμενες για να ικανοποιήσει όσους έχουν πρόσβαση σ΄ αυτήν.
Κι ενώ η κυβέρνηση παίρνει όλο και πιο αντιλαϊκά και βάρβαρα μέτρα, η ανεργία και η εξαθλίωση κυριαρχούν, οι εργασιακές σχέσεις και το ασφαλιστικό σύστημα διαλύονται κ.ο.κ., οι «υπεύθυνοι» του υπουργείου Παιδείας έψαχναν κατακαλόκαιρο στα αποκαΐδια της πολιτικής τους να βρουν τους «πρόθυμους».
Η κυβέρνηση αποποιείται από την υποχρέωση παροχής κάθε κοινωνικού αγαθού στην παιδεία, υγεία, κοινωνική ασφάλιση, κατεδαφίζει το δημόσιο σχολείο, επιδιώκει τον ασφυκτικό έλεγχο των εκπαιδευτικών, την υποταγή του σχολείου στις ανάγκες του «νέου σχολείου της αγοράς» αλλά παράλληλα θέλει να εξαγοράσει συνειδήσεις για να στηρίξει το μεσαίωνα και στην Παιδεία.
Στον manager θα επιβάλλουν να λειτουργεί το σχολείο με όρους ιδιωτικής επιχείρησης. Να αναζητά χορηγούς, να υλοποιεί την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, να αξιολογεί τους εκπαιδευτικούς. Ο σύλλογος διδασκόντων από αποφασιστικό όργανο στη διοίκηση του σχολείου γίνεται πλέον διακοσμητική λέσχη συζητήσεων χωρίς καμιά ουσιαστική αρμοδιότητα.
Παρατηρώντας τη βαθμολόγηση των υποψήφιων διευθυντών βλέπουμε καθαρά τη βαθμολόγηση με άριστα των παλαιών διευθυντών, όχι όμως όλων. Κατά την εκτίμηση των μηχανισμών εξουσίας και των κομματικών κύκλων κάποιοι υποψήφιοι κυριολεκτικά καρατομήθηκαν. Αλλού παρατηρούμε την πριμοδότηση υποψηφίων είτε με τη συναίνεσή τους, είτε στο βωμό της σκοπιμότητας για να πεταχτούν έξω από κάποια σχολεία υποψήφιοι που δηλωμένα τα επιθυμούσαν. Επίσης υποψήφιοι με λίγα χρόνια υπηρεσίας (και ακόμα λιγότερα πραγματικής) και χωρίς καμιά διοικητική εμπειρία βαθμολογήθηκαν αρκετά «καλά». Το λυπηρό όμως για το συνδικαλιστικό μας κίνημα είναι κάποιοι υποψήφιοι «εξαργύρωσαν» τα συνδικαλιστικά τους ένσημα χρησιμοποιώντας μόρια που απέκτησαν λόγω της συνδικαλιστικής τους δράσης (αιρετοί, ΟΤΑ, οργανισμοί κτλ).
Δικαίως λοιπόν εμείς ως ανεξάρτητοι καθηγητές έγκαιρα διαχωρίσαμε τη θέση μας θεωρώντας ότι η αξιολόγηση με τον τρόπο που γίνεται στην ουσία είναι υποκειμενική, εκτός φυσικά των περιπτώσεων που τα μετρήσιμα μόρια είναι πάρα πολλά.
Όσο για τη κριτική που μας κάνει η ΔΑΚΕ για τη μη συμμετοχή μας στη βαθμολόγηση, να τους θυμίσουμε απλά τις κρίσεις το 2007 (προβαθμολογημένες λίστες κτλ) που συμμετείχαν με τον αιρετό εκπρόσωπό τους. Αξέχαστες θα μείνουν σε όλους τους συναδέλφους του νομού Φθιώτιδας και όχι μόνο.
Να επαναλάβουμε κι ας γινόμαστε κουραστικοί ότι σε όλη αυτή τη διαδικασία των κρίσεων απουσιάζει η άποψη των συλλόγων διδασκόντων (ούτε καν για όσους υποψήφιους έχουν ήδη ασκήσει διευθυντικά καθήκοντα). Οι σύλλογοι διδασκόντων, για εμάς είναι το μόνο αρμόδιο όργανο να κρίνει μέσα από μια διαδικασία ανοικτή και δημοκρατική, ποιος είναι ικανότερος σε κάθε σχολική μονάδα, επειδή πιστεύουμε ότι η ανάδειξη στελεχών εκπαίδευσης πρέπει να γίνεται με μια διαφορετική και πιο ουσιώδη διαδικασία.
Ας ευχηθούμε οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν τις διευθυντικές θέσεις να συνεχίσουν να σκέφτονται και να ενεργούν ως συνάδελφοι, αντιδρώντας στην επιβολή της αυταρχικής διοίκησης που προκρίνει η πολιτική ηγεσία.
Συνάδελφοι
Επειδή η κρίση συστημάτων και αξιών επηρεάζει όλους, και στη συνείδηση ενός μεγάλου τμήματος συναδέλφων και το συνδικάτο των εκπαιδευτικών είναι μέρος του προβλήματος, δεν μπορούμε πλέον να σφυρίζουμε αδιάφορα. Η ανασυγκρότηση, ανανέωση και αναζωογόνηση του συνδικαλιστικού κινήματος είναι μονόδρομος.
Η ελπίδα μας είναι πλέον ότι ο αγώνας για αντίσταση, για τη ζωή μας αλλά και την εκπαίδευση, θα γίνει υπόθεση όλων μας.
Καλή σχολική χρονιά σε όλους
ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ