Σάββατο 30 Ιουλίου 2011

Ο Δήμος Μώλου - Αγ. Κωνσταντίνου ανακοινώνει Την πρόσληψη του κατωτέρου προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, είκοσι πέντε (25) ατόμων με τα αντίστοιχα τυπικά προσόντα, για την κάλυψη εποχικών ή παροδικών αναγκών για την λειτουργία της Παιδικής Κατασκήνωσης «Β΄ Καμένων Βούρλων» στο Ασπρονέρι.

Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                

ΝΟΜΟΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ                                    

ΔΗΜΟΣ  ΜΩΛΟΥ – ΑΓ. ΚΩΝ/ΝΟΥ

Καμένα Βούρλα, 29 /07/2011   
  Αριθμ. Πρωτ. : 13482
                                                               
                                                              ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


Για την σύναψη σύμβασης εργασίας ΙΔΟΧ για την λειτουργία της παιδικής κατασκήνωσης «Β΄ Καμένων  Βούρλων»


Ο Δήμαρχος Μώλου-Αγ. Κων/νου

  Έχοντας υπόψιν:

1.     Τις διατάξεις του ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης-πρόγραμμα Καλλικράτης»

2.     Την υπ’ αριθμ. Π1β/Γ.Π.οικ/79479/13.07.2011 ΚΥΑ με την οποία μεταβιβάζεται η οργάνωση και λειτουργία Παιδικών Εξοχών-Κατασκηνώσεων Κρατικού Προγράμματος σε Δήμους, και επομένως και στον Δήμο Μώλου – Αγ. Κων/νου.

3.     Την υπ’ αριθμ. 15/255/2011 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου μας περί πρόσληψης προσωπικού είκοσι πέντε (25) ατόμων διαφόρων ειδικοτήτων, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, για την κάλυψη των αναγκών λειτουργίας της παιδικής κατασκήνωσης «Β΄ Καμένων  Βούρλων» στο Ασπρονέρι , η οποία θα λειτουργήσει για μια κατασκηνωτική περίοδο δεκαπέντε ημερών τον Αύγουστο, η οποία θα καθορισθεί τις αμέσως επόμενες ημέρες.

4.     Την αριθμ. πρωτ. 37536/8395/28.07.2011 απόφαση επικύρωσης, της  παραπάνω απόφασης, από την  Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας -Στερεάς Ελλάδας. 

5.     Την υπ’ αριθμ. ΔΥ5α/Γ.Π.οικ./82397/20.07.2011 Απόφαση Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, σχετικά με την κατανομή πίστωσης για την λειτουργία της κατασκήνωσης «Β΄ Καμένων  Βούρλων» στο Ασπρονέρι.

6.     Τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 2 του ν. 2190/1994 και του άρθρου 21 παρ.2 του ν. 2190/1994, όπως αυτό συμπληρώθηκε και ισχύει. 

7.     Τις διατάξεις  του άρθρου 20 παρ. 4 του ν. 2738/1999.

8.     Τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 2 εδάφιο ιε του ν. 3812/2009.

9.     Τις διατάξεις του άρθρου 206 παρ. 1 του ν. 3584/2007.

10.                        Την Π4/Γ.Π οικ./79549/13.07.2011 ΚΥΑ

11.                        Τα άρθρα 8 και 9 της Π1β/Γ.Π.οικ/79479/13.07.2011 ΚΥΑ

12.                        Την 322/07.01.2011 Απόφαση Δημάρχου περί ορισμού αντιδημάρχων και μεταβίβασης αρμοδιοτήτων.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΙ



          Την πρόσληψη του κατωτέρου προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, είκοσι πέντε (25) ατόμων με τα αντίστοιχα τυπικά προσόντα, για την κάλυψη εποχικών ή παροδικών αναγκών για την λειτουργία της Παιδικής Κατασκήνωσης «Β΄ Καμένων  Βούρλων» στο Ασπρονέρι.





ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
ΑΡΙΘΜΟΣ
ΕΙΔΙΚΑ ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ
Συντονιστές
1
Απόφοιτοι Ανωτάτων ή Ανωτέρων Σχολών ή απόφοιτοι Σχολής Εκπαίδευσης Στελεχών ΠΕ ή απόφοιτοι των ΙΕΚ με ειδικότητα στελεχών Κατασκηνώσεων. Σε περίπτωση έλλειψης υποψηφίων με τα παραπάνω προσόντα προτιμώνται απόφοιτοι Λυκείου ή εξαταξίου Γυμνασίου με ευδόκιμη κατασκηνωτική εμπειρία που να αποδεικνύεται.
3ημέρες πριν και 3ημέρες μετά την κατασκηνωτική περίοδο. (άρθρ. 4 Π1β/Γ.Π.οικ/
79479/13.07.2011 ΚΥΑ)
Επιμελητές
1
Απόφοιτοι Σχολής Εκπαίδευσης Στελεχών ΠΕ ή απόφοιτοι των ΙΕΚ με ειδικότητα στελεχών Κατασκηνώσεων. Σε περίπτωση έλλειψης υποψηφίων με τα παραπάνω προσόντα προτιμώνται απόφοιτοι Λυκείου ή εξαταξίου Γυμνασίου με ευδόκιμη κατασκηνωτική εμπειρία. (Απόφοιτοι τουλάχιστον Β’ Λυκείου ή  Δ’ τάξης Εξαταξίου Γυμνασίου με ευδόκιμη κατασκηνωτική εμπειρία που να αποδεικνύεται.)
3ημέρες πριν και 3ημέρες μετά την κατασκηνωτική περίοδο. (άρθρ. 4 Π1β/Γ.Π.οικ/
79479/13.07.2011 ΚΥΑ)
Ειδικοί Συνεργάτες - Ψυχαγωγοί
1
Πτυχιούχοι ή φοιτητές των παρακάτω σχολών:
(α) Παιδαγωγικών Τμημάτων και ΤΕΙ Βρεφονηπιοκομίας
(β) ΤΕΦΑΑ
(γ) Τμημάτων Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
(δ) Θεατρικών και Δραματικών Σχολών
(ε) Μουσικών και Χορευτικών Σχολών
(στ) Σχολών Καλλιτεχνικών Μαθημάτων
Σε περίπτωση έλλειψης υποψηφίων με τα προσόντα αυτά γίνονται δεκτές αιτήσεις υποψηφίων αποφοίτων Ι.Ε.Κ Λυκείου ή Εξαταξίου Γυμνασίου και εμπειρία σε θέματα ψυχαγωγίας (ή κατασκηνωτική εμπειρία που να αποδεικνύεται.)
3ημέρες πριν και 3ημέρες μετά την κατασκηνωτική περίοδο. (άρθρ. 4 Π1β/Γ.Π.οικ/
79479/13.07.2011 ΚΥΑ)
Ειδικοί Συνεργάτες- Χειροτεχνίας
1
Πτυχιούχοι ή φοιτητές των παρακάτω σχολών:
(α) Παιδαγωγικών Τμημάτων και ΤΕΙ Βρεφονηπιοκομίας
(β) ΤΕΕΦΑ
(γ) Τμημάτων Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
(δ) Θεατρικών και Δραματικών Σχολών
(ε) Μουσικών και Χορευτικών Σχολών
(στ) Σχολών Καλλιτεχνικών Μαθημάτων
Σε περίπτωση έλλειψης υποψηφίων με τα προσόντα αυτά γίνονται δεκτές αιτήσεις υποψηφίων αποφοίτων Ι.Ε.Κ Λυκείου ή Εξαταξίου Γυμνασίου και εμπειρία σε θέματα χειροτεχνίας (ή ευδόκιμη κατασκηνωτική εμπειρία που να αποδεικνύεται.).
3ημέρες πριν και 3ημέρες μετά την κατασκηνωτική περίοδο. (άρθρ. 4 Π1β/Γ.Π.οικ/
79479/13.07.2011 ΚΥΑ)


Γυμναστές
1
Πτυχίο Φυσικής Αγωγής ΤΕΦΑΑ ,ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμο πτυχίο αντίστοιχης ειδικότητας της αλλοδαπής.
Σε περίπτωση έλλειψης υποψηφίων με τα παραπάνω προσόντα είναι δυνατή η πρόσληψη φοιτητών του τμήματος Φυσικής Αγωγής ΑΕΙ.
3ημέρες πριν και 3ημέρες μετά την κατασκηνωτική περίοδο. (άρθρ. 4 Π1β/Γ.Π.οικ/
79479/13.07.2011 ΚΥΑ)
Ομαδάρχες
2
Απόφοιτοι Σχολής Εκπαίδευσης Στελεχών ΠΕ ή απόφοιτοι των ΙΕΚ με ειδικότητα στελεχών κατασκηνώσεων. Σε περίπτωση έλλειψης υποψηφίων με τα παραπάνω προσόντα είναι δυνατή η πρόσληψη απόφοιτων τουλάχιστον Α’ τάξης Λυκείου ή Δ’ τάξης παλαιού τύπου Γυμνασίου με ευδόκιμη κατασκηνωτική εμπειρία που να αποδεικνύεται.
Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι από 16 ετών και άνω.
3ημέρες πριν και 3ημέρες μετά την κατασκηνωτική περίοδο. (άρθρ. 4 Π1β/Γ.Π.οικ/
79479/13.07.2011 ΚΥΑ)
Διαχειριστές
1
Πτυχίο Ανώτατης ή Ανώτερης Σχολής οικονομικής κατεύθυνσης .Σε περίπτωση Έλλειψης αιτήσεων με τα προσόντα αυτά απόφοιτοι Τ.Ε. Στελεχών Λογιστικής ή αντίστοιχο απολυτήριο Ι.Ε.Κ.
Σε περίπτωση έλλειψης υποψηφίων με τα προσόντα αυτά απολυτήριο οποιουδήποτε τύπου Λυκείου ή Εξαταξίου με ευδόκιμη κατασκηνωτική εμπειρία στο αντικείμενο που να αποδεικνύεται.
15 ημέρες πριν και 10 ημέρες μετά την κατασκηνωτική περίοδο. (άρθρ. 4 Π1β/Γ.Π.οικ/
79479/13.07.2011 ΚΥΑ)
Βοηθ. Διαχειριστές
1
Πτυχίο Ανώτατης ή Ανώτερης Σχολής οικονομικής κατεύθυνσης .Σε περίπτωση Έλλειψης αιτήσεων με τα προσόντα αυτά απόφοιτοι Τ.Ε. Στελεχών Λογιστικής ή αντίστοιχο απολυτήριο Ι.Ε.Κ.
Σε περίπτωση έλλειψης υποψηφίων με τα προσόντα αυτά απολυτήριο οποιουδήποτε τύπου Λυκείου ή Εξαταξίου με ευδόκιμη κατασκηνωτική εμπειρία στο αντικείμενο που να αποδεικνύεται.
15 ημέρες πριν και 10 ημέρες μετά την κατασκηνωτική περίοδο. (άρθρ. 4 Π1β/Γ.Π.οικ/
79479/13.07.2011 ΚΥΑ)
Αποθηκάριοι
1
Απόφοιτοι Ανωτάτων ή Ανωτέρων Σχολών και με ευδόκιμη κατασκηνωτική εμπειρία.
Σε περίπτωση έλλειψης υποψηφίων με τα παραπάνω προσόντα προτιμώνται απόφοιτοι Λυκείου, Ι.Ε.Κ. ή εξαταξίου Γυμνασίου με ευδόκιμη κατασκηνωτική εμπειρία, ή με προϋπηρεσία που να αποδεικνύεται.
3ημέρες πριν και 3ημέρες μετά την κατασκηνωτική περίοδο. (άρθρ. 4 Π1β/Γ.Π.οικ/
79479/13.07.2011 ΚΥΑ)
Γιατροί
1
Απόφοιτος Ιατρικής Σχολής με άδεια άσκησης επαγγέλματος και κατά προτίμηση παιδίατρος. Ο Ιατρός υποχρεούται να παρευρίσκεται καθημερινά στους χώρους της παιδικής κατασκήνωσης «Β’ Καμένων Βούρλων» στο Ασπρονέρι.
3ημέρες πριν και 3ημέρες μετά την κατασκηνωτική περίοδο. (άρθρ. 4 Π1β/Γ.Π.οικ/
79479/13.07.2011 ΚΥΑ)
Νοσοκόμοι
1
Πτυχίο Σχολής Νοσοκόμων με άδεια άσκησης επαγγέλματος, ή πτυχίο αντίστοιχης ειδικότητας ΤΕΙ ή ΚΑΤΕΕ της ημεδαπής ή ισοτίμων Σχολών της αλλοδαπής και άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.
Σε περίπτωση έλλειψης υποψηφίων με τα προσόντα αυτά, γίνονται δεκτές αιτήσεις υποψηφίων με πτυχίο Μ.Τ.Ε.Ν.Σ., Ι.Ε.Κ. ή απολυτήριος τίτλος Επαγγελματικού Λυκείου αντίστοιχης ειδικότητας ή άλλης ισότιμης σχολής και άδεια άσκησης επαγγέλματος.
3ημέρες πριν και 3ημέρες μετά την κατασκηνωτική περίοδο. (άρθρ. 4 Π1β/Γ.Π.οικ/
79479/13.07.2011 ΚΥΑ)
Μάγειροι
1
Απόφοιτος Σχολής Μαγείρων ή Κατώτερης Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων Μαγειρικής Τέχνης.
και άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Σε περίπτωση έλλειψης υποψηφίων με τα προσόντα γίνονται δεκτές αιτήσεις υποψηφίων τουλάχιστον υποχρεωτικής εκπαίδευσης (ΥΕ) και εμπειρία στην ειδικότητα που να αποδεικνύεται.

3ημέρες πριν και 3ημέρες μετά την κατασκηνωτική περίοδο. (άρθρ. 4 Π1β/Γ.Π.οικ/
79479/13.07.2011 ΚΥΑ)



Βοηθ. Μαγείρων
1
Απόφοιτος Σχολής Μαγείρων  ή Κατώτερης Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων Μαγειρικής Τέχνης.
και άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Σε περίπτωση έλλειψης υποψηφίων με τα προσόντα γίνονται δεκτές αιτήσεις υποψηφίων τουλάχιστον υποχρεωτικής εκπαίδευσης (ΥΕ) και εμπειρία στην ειδικότητα που να αποδεικνύεται.
3ημέρες πριν και 3ημέρες μετά την κατασκηνωτική περίοδο. (άρθρ. 4 Π1β/Γ.Π.οικ/
79479/13.07.2011 ΚΥΑ)
Ναυαγοσώστης
1
Επαγγελματίας Ναυαγοσώστης (σύμφωνα με το ΠΔ 23/2000: ισχύουσα άδεια Ναυαγοσώστη που εκδίδεται από Λιμενική Αρχή, όποιο πιστοποιητικό ή πτυχίο σχολής ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης  βάσει του οποίου χορηγείται άδεια ναυαγοσώστη, οποιοσδήποτε τίτλος δευτεροβάθμιας ή μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αποδεδειγμένη αντίστοιχη εμπειρία μετά την απόκτηση της άδειας τουλάχιστον έξι μηνών. Ηλικία από 18 έως 45 ετών )
3ημέρες πριν και 3ημέρες μετά την κατασκηνωτική περίοδο. (άρθρ. 4 Π1β/Γ.Π.οικ/
79479/13.07.2011 ΚΥΑ)
Οδηγός
1
Δίπλωμα Επαγγελματικής Κατάρτισης ΙΕΚ ειδικοτήτων: (α) Τεχνικού Αυτοκινήτων Οχημάτων ή (β) Εκπαιδευτή Υποψηφίων Οδηγών Αυτοκινήτων ή Πτυχίο Α' ή Β' κύκλου σπουδών ΤΕΕ ειδικότητας Μηχανών και Συστημάτων Αυτοκινήτου ή Απολυτήριος τίτλος Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου τμήματος Μηχανικών Αυτοκινήτων ή
Τεχνικής Επαγγελματικής Σχολής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ειδικότητας Μηχανών Αυτοκινήτου ή
Σχολής Μαθητείας του ΟΑΕΔ του ν. 1346/1983 ειδικότητας Μηχανοτεχνίτη Αυτοκινήτου ή συναφούς ειδικότητας, δηλαδή:
- Ηλεκτρολογικών Συστημάτων Αυτοκινήτου ή
- Ηλεκτρομηχανικών Συστημάτων και Αυτοματισμού Αυτοκινήτου ΤΕΕ ή
 -Ηλεκτρικού Συστήματος Αυτοκινήτου ΤΕΣ δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή
- Ηλεκτροτεχνίτη Αυτοκινήτου Σχολής Μαθητείας του ΟΑΕΔ του ν. 1346/1983 ή
- Ηλεκτρολόγου Αυτοκινήτων Οχημάτων ΙΕΚ ή άλλος ισότιμος τίτλος σχολικής μονάδας της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αντίστοιχης ειδικότητας.
β) Ισχύουσα επαγγελματική άδεια οδήγησης Γ΄ κατηγορίας, και
γ) Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ)
Σε περίπτωση μη ύπαρξης αντιστοιχων υποψηφίων με τα παραπάνω προσόντα, οποιοδήποτε απολυτήριο τίτλο σχολικής μονάδας Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  και Ισχύουσα επαγγελματική άδεια οδήγησης Γ΄ κατηγορίας, και
γ) Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ)

3ημέρες πριν και 3ημέρες μετά την κατασκηνωτική περίοδο. (άρθρ. 4 Π1β/Γ.Π.οικ/
79479/13.07.2011 ΚΥΑ)
Εργάτες/Εργάτριες
7
Δεν απαιτούνται προσόντα.




3ημέρες πριν και 3ημέρες μετά την κατασκηνωτική περίοδο. (άρθρ. 4 Π1β/Γ.Π.οικ/
79479/13.07.2011 ΚΥΑ)


Φύλακας
1
Δεν απαιτούνται προσόντα.

3ημέρες πριν και 3ημέρες μετά την κατασκηνωτική περίοδο. (άρθρ. 4 Π1β/Γ.Π.οικ/
79479/13.07.2011 ΚΥΑ)

Ειδικός Τεχνίτης
1
Δεν απαιτούνται προσόντα.
3ημέρες πριν και 3ημέρες μετά την κατασκηνωτική περίοδο. (άρθρ. 4 Π1β/Γ.Π.οικ/
79479/13.07.2011 ΚΥΑ)
ΣΥΝΟΛΟ
25





ΓΕΝΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ


 


1.     Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν ηλικία από 18 έως 65 ετών εκτός

·        των ομαδαρχών που πρέπει να έχουν ηλικία από 16 ετών και άνω και

·        του ναυαγοσώστη που πρέπει να έχει ηλικία από 18 έως 45 ετών λόγω των ειδικών απαιτήσεων της συγκεκριμένης ειδικότητας.

2.     Να έχουν την υγεία και τη φυσική καταλληλότητα που τους επιτρέπει την εκτέλεση των καθηκόντων της θέσεως που επιλέγουν.

3.     Να μην έχουν κώλυμα κατά το άρθρο 16 του Υπαλληλικού Κώδικα (καταδίκη, υποδικία, δικαστική συμπαράσταση).



ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ


Οι ενδιαφερόμενοι μαζί με την αίτησή τους πρέπει να υποβάλουν υποχρεωτικώς τα εξής δικαιολογητικά:

1.     Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο των δύο όψεων της αστυνομικής τους ταυτότητας

2.     Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 ότι δεν έχουν κώλυμα κατά το άρθρο 16 του Υπαλληλικού Κώδικα: α) ότι δεν έχουν καταδικαστεί για κακούργημα και σε οποιαδήποτε ποινή για κλοπή, υπεξαίρεση (κοινή και στην υπηρεσία), απάτη, εκβίαση, πλαστογραφία, απιστία δικηγόρου, δωροδοκία, καταπίεση, απιστία περί την υπηρεσία, παράβαση καθήκοντος καθ' υποτροπή, συκοφαντική δυσφήμιση, καθώς και για οποιοδήποτε έγκλημα  κατά της γενετήσιας ελευθερίας ή οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, β) ότι δεν είναι υπόδικοι και δεν έχουν παραπεμφθεί  με τελεσίδικο βούλευμα για κακούργημα ή για πλημμέλημα της προηγούμενης περίπτωσης, έστω και αν το αδίκημα παραγράφηκε, γ) ότι δεν έχουν, λόγω καταδίκης, στερηθεί τα πολιτικά τους δικαιώματα  και για όσο χρόνο διαρκεί η στέρηση αυτή,    δ) ότι δεν τελούν υπό δικαστική συμπαράσταση.

3.     Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 στην οποία να δηλώνει ο υποψήφιος αν τους τελευταίους δώδεκα (12) μήνες από την υποβολή της αιτήσεώς του  έχει απασχοληθεί σε δημόσια υπηρεσία ή νομικό πρόσωπο του άρθρου 14 παρ. 1 του Ν. 2190/1994 με την ιδιότητα του εποχικού εργαζόμενου ή για κάλυψη περιοδικών ή πρόσκαιρων αναγκών, ή όχι, προκειμένου να κριθεί εάν αυτός (υποψήφιος) έχει κώλυμα πρόσληψης ή όχι. Σε περίπτωση που έχει απασχοληθεί να δηλώνει την υπηρεσία στην οποία απασχολήθηκε και την ακριβή χρονική διάρκεια της απασχόλησής του (έναρξη και λήξη).

4.     Φωτοαντίγραφο του τίτλου σπουδών και άδεια άσκησης επαγγέλματος (όπου απαιτείται).Τίτλοι σπουδών για τους οποίους έχει εκδοθεί πράξη αναγνώρισης από το ΔΙΚΑΤΣΑ ή το Ι.Τ.Ε για την ισοτιμία, αντιστοιχία  ισχύουν και γίνονται δεκτοί (μεταφρασμένοι).

5.     Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης .

6.     Βεβαιώσεις-πιστοποιητικό  εμπειρίας όπου απαιτείται.



ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΟΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ



Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση στα γραφεία του Δήμου Μώλου – Αγ. Κωνσταντίνου (Δ/νση: Αγ. Παντελεήμονα 8 Καμένα Βούρλα, τηλ: 22353-50026), στο τμήμα πρωτοκόλλου του Δήμου,  κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.


Οι  ενδιαφερόμενοι θα υποβάλλουν την αίτησή τους και τα δικαιολογητικά μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών από την επομένη της ανάρτησής της στο χώρο ανακοινώσεων του Δήμου,  από 30.07.2011  έως και την  03.08.2011    




Η παρούσα να αναρτηθεί ολόκληρη στο Δημοτικό κατάστημα στην έδρα του Δήμου (Πίνακα Ανακοινώσεων) και στην ιστοσελίδα του Δήμου.

Περίληψη της παρούσας να δημοσιευτεί στον τοπικό τύπο.







                                 Ο  ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ







                                   ΦΑΚΙΡΗΣ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ









Εσωτ. Διανομή :

1.       Γραφείο προσωπικού

2.       Πρωτόκολλο          

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ

Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com


ΣΑΣ ΠΡΟΣΚΑΛΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 31 ΙΟΥΛΙΟΥ 2011 ΣΤΟΝ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΧΩΡΟ ΠΑΛΙΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΗ ΒΡΑΔΙΑ ΘΑ ΠΛΑΙΣΙΩΣΕΙ Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΕΔΟΥΣΗΣ

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας "Ημέρα"

Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας " ΛΑΜΙΑΚΟΣ ΤΥΠΟΣ "

Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com

Παρασκευή 29 Ιουλίου 2011

Νέο Σύνταγμα για Νέα Μεταπολίτευση

Αναρτήθηκε από...... energoipoliteskv.blogspot.com


Ήρθε η ώρα μέσα από την κρίση να ανοίξει ο δρόμος για τη Νέα Μεταπολίτευση δήλωσε σήμερα ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Αντώνης Σαμαράς, δίνοντας στην δημοσιότητα τις προτάσεις του κόμματος για την Συνταγματική Αναθεώρηση και προσδιορίζοντας ουσιαστικά πως ο ίδιος επιδιώκει την αλλαγή του πολιτικού συστήματος και την εγκαθίδρυση της Νέας Μεταπολίτευσης.

Ανάμεσα στις προτάσεις, επισημαίνουμε: Την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας και την ενίσχυση του ρόλου του, το ασυμβίβαστο του αξιώματος του βουλευτή με εκείνο του υπουργού, την αλλαγή των διατάξεων για την ποινική ευθύνη υπουργών, την ασυλία βουλευτών και το πόθεν έσχες βουλευτών κ.α.

Μετά τη συνεδρίαση της Επιτροπής του Κόμματος για την προετοιμασία της πρότασης Συνταγματικής Αναθεώρησης, ο κ. Σαμαράς έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Ήρθε η ώρα μέσα από την κρίση να ανοίξει ο δρόμος για τη Νέα Μεταπολίτευση. Γιατί μέσα από την κρίση, που βιώνουμε αυτόν τον καιρό, προβάλλει η ιστορική ανάγκη για μεγάλες και βαθιές τομές στη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματός μας.Αυτή την ιστορική ανάγκη υπηρετεί η σημερινή υπεύθυνη πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για τη Νέα Μεταπολίτευση, που θα οδηγήσει στη Νέα Ελλάδα. Σήμερα, θέτουμε προς δημόσια διαβούλευση και συζήτηση τις προτάσεις μας για τη Συνταγματική Αναθεώρηση, για τη νέα αρχιτεκτονική της ελληνικής πολιτείας. Οι αλλαγές αυτές απαιτούνται από τον ελληνικό λαό και κρίνουν την ευθύνη, την ωριμότητα και τη βούληση του πολιτικού μας συστήματος, να τολμήσει ριζοσπαστικές τομές, θέτοντας τα θεμέλια μιας καινούργιας εποχής.
Μιας εποχής, με τη Δημοκρατία μας θεσμικά πιο ισχυρή, πιο λειτουργική, πιο παραγωγική. Με τον Έλληνα πολίτη να ξαναβρίσκει τη χαμένη εμπιστοσύνη του στους θεσμούς. Την ελληνική οικονομία σε ένα νέο πλαίσιο διαφάνειας και αποτελεσματικότητας.Την κοινωνία μας πιο συνεκτική. Το εθνικό μας σύστημα πιο δίκαιο, πιο σταθερό, πιο λειτουργικό. Από σήμερα, ανοίγει ο εθνικός διάλογος για το νέο συνταγματικό χάρτη της χώρας.
Με τρόπο δημοκρατικό, υπεύθυνο και συντεταγμένο. Γιατί το Σύνταγμα και οι διαδικασίες άμεσης διαβούλευσης με το λαό, είναι σοβαρά θεσμικά και πολιτειακά ζητήματα για να γίνονται αντικείμενο κομματικών επιδιώξεων από την Κυβέρνηση.
Κινήσεις πρόσκαιρου επικοινωνιακού εντυπωσιασμού, που αποσκοπούν να συγκαλύψουν τα αδιέξοδα μιας αποτυχημένης κυβερνητικής πολιτικής, είναι δημοκρατικά απαράδεκτες και καταδικαστέες.
Τα δημοψηφίσματα δεν προσφέρονται για άλλοθι.
Απευθύνουμε πρόσκληση στις πολιτικές δυνάμεις της χώρας, στους φορείς της κοινωνίας και της οικονομίας, στην κοινωνία των πολιτών, στον πνευματικό κόσμο, στους εκπροσώπους των παραγωγικών τάξεων και τους κοινωνικούς εταίρους, να συμβάλλουν στη συλλογική προσπάθεια για τη νέα αρχιτεκτονική της ελληνικής πολιτείας.
Βασικές επιδιώξεις των προτεινόμενων κατευθύνσεων είναι:
Η εξισορρόπηση και η σταθερότητα του πολιτικού συστήματος με τη δημιουργία ουσιαστικών αντίβαρων στον πρωθυπουργοκεντρικό σημερινό χαρακτήρα του.
Η διαφάνεια στην πολιτική μας ζωή και η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του ελληνικού λαού στους θεσμούς και το πολιτικό προσωπικό που τους υπηρετεί.
Η πιο αποτελεσματική προστασία των κοινωνικών αγαθών και των ατομικών δικαιωμάτων.
Η συμβολή στην ανταγωνιστικότητα της εθνικής οικονομίας.

Οι προτάσεις-κατευθύνσεις για τη δημόσια αυτή συζήτηση είναι οι εξής:

  1. Εκλογή και ενίσχυση του ρυθμιστικού ρόλου του Προέδρου της Δημοκρατίας.
  2. Θέσπιση χρονικών ορίων ως προς τη θητεία του Πρωθυπουργού.
  3. Θέσπιση χρονικών ορίων ως προς τις θητείες των Περιφερειαρχών, των Δημάρχων και των Συνδικαλιστών.
  4. Ασυμβίβαστο του αξιώματος του Υπουργού με εκείνο του Βουλευτή.
  5. Επανεξέταση του αριθμού των Βουλευτών και των Βουλευτών Επικρατείας.
  6. Αναθεώρηση της διάταξης για την αποσβεστική προθεσμία ως προς την ποινική ευθύνη των Υπουργών και ιδίως την κατάργησή της όπως ισχύει σήμερα.
  7. Αναθεώρηση της διάταξης για την ασυλία των Βουλευτών, ώστε να περιορισθεί αποκλειστικά στα όρια της άσκησης των κοινοβουλευτικών καθηκόντων τους.
  8. Συνταγματική πρόβλεψη για το “πόθεν έσχες” των πολιτικών προσώπων και για την ανάθεση του ελέγχου του σε ειδικό σώμα, αποτελούμενο αποκλειστικά από ανώτατους λειτουργούς των τριών Ανώτατων Δικαστηρίων της Χώρας (πρόταση ΝΔ).
  9. Ουσιαστικός εκδημοκρατισμός των Πολιτικών Κομμάτων και εγγυήσεις διαφάνειας στα οικονομικά τους.
  10. Κατάργηση των βουλευτικών προνομίων που δεν έχουν σχέση με τα καθήκοντα του Βουλευτή.
  11. Καθιέρωση σταθερού εκλογικού συστήματος με την πρόβλεψη ότι η αλλαγή του απαιτεί πλειοψηφία των 3/5 της Βουλής.
  12. Ισχυροποίηση των εγγυήσεων για εξάντληση της διάρκειας της κοινοβουλευτικής περιόδου.
  13. Ενίσχυση του ρόλου των Βουλευτών τόσο σε νομοθετικό όσο και σε ελεγκτικό επίπεδο.
  14. Συνταγματική κατοχύρωση της ακρόασης κοινωνικών φορέων κατά την εξέλιξη της νομοθετικής διαδικασίας.
  15. Θεσμοθέτηση συγκεκριμένου κυβερνητικού σχήματος και αντίστοιχου οργανογράμματος με απόφαση των 3/5 της Βουλής. Επίσης θεσμοθέτηση δύο Μόνιμων Υπηρεσιακών Υφυπουργών, Εξωτερικών και επί του Προϋπολογισμού, με 5ετή θητεία και εκλογή τους από τα 3/5 της Βουλής.
  16. Παροχή εγγυήσεων του Δημοσίου μόνον με τυπικό νόμο.
  17. Υποχρέωση σύνταξης μελέτης σκοπιμότητας για τα μεγάλα δημόσια έργα και προμήθειες του Δημοσίου, εκτός εκείνων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
  18. Κατάργηση του θεσμού των Γενικών Γραμματέων των Υπουργείων και της αντίστοιχης αναβάθμισης του ρόλου των Γενικών Διευθυντών.
  19. Ίδρυση Συνταγματικού Δικαστηρίου.
  20. Ίδρυση ειδικού τμήματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την γρήγορη εκδίκαση υποθέσεων μεγάλων δημόσιων συμβάσεων και ιδιωτικών επενδύσεων.
  21. Οριοθέτηση της εν γένει δικαιοδοσίας του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί των δημόσιων συμβάσεων , ώστε να μη συγκρούεται με εκείνη του Συμβουλίου της Επικρατείας.
  22. Αναθεώρηση του άρθρου 90, προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης και του περιορισμού της διακριτικής ευχέρειας της Εκτελεστικής Εξουσίας ως προς την επιλογή της ηγεσίας της Δικαιοσύνης.
  23. Αναθεώρηση του άρθρου 16, για την ίδρυση και λειτουργία μη κρατικών και μη κερδοσκοπικών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.
  24. Εξορθολογισμός των διατάξεων για τα Μ.Μ.Ε. προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της διαφάνειας και της αντικειμενικότητάς τους.
  25. Αναθεώρηση των περί δημοψηφισμάτων διατάξεων, για την πρόβλεψη διενέργειας δημοψηφίσματος και με λαϊκή πρωτοβουλία.
  26. Αναμόρφωση της οικονομικής θεματικής του Συντάγματος και σύνδεσης της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας με την οικονομική ανάπτυξη και την εξασφάλιση ανάλογης ωφέλειας για το κοινωνικό σύνολο.
  27. Πρόβλεψη για την υποχρέωση κατάθεσης ετήσιου αναλυτικού απολογισμού από όλους τους φορείς που χρηματοδοτούνται από το κρατικό προϋπολογισμό.
  28. Αναθεώρηση του άρθρου 17, προς την κατεύθυνση της πιο αποτελεσματικής προστασίας του πυρήνα του ατομικού δικαιώματος της ιδιοκτησίας.
  29. Αναθεώρηση του άρθρου 24 ( και του άρθρου 117 παρ. 3 και 4) προς την κατεύθυνση της πληρέστερης προστασίας του περιβάλλοντος αλλά και της αντιμετώπισης ακραίων καταστάσεων σε βάρος όχι μόνο της ατομικής ιδιοκτησίας αλλά και της περιουσίας του Δημοσίου.
  30. Ρητή πρόβλεψη για την προστασία της εθνικής ταυτότητας και της ελληνικής γλώσσας.
  31. Εξορθολογισμός της οργάνωσης και λειτουργίας των ανεξάρτητων αρχών.

Αυτός είναι ο δρόμος για τη Νέα Μεταπολίτευση“, κατέληξε ο κ.Σαμαράς

Από ..... Antinews

Μίκης Θεοδωράκης : «Έχω μια λέξη ζωής για σένα»

Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com

 
Τα θεμέλια μου τα βουνά
και τα βουνά σηκώνουν οι λαοί στον ώμο τους
και πάνω τους η μνήμη καίει
άκαυτη βάτος!*

Της Αναστασίας Βούλγαρη

Μάς λέει κάθε τραγούδι του Θεοδωράκη. Αυτή η λέξη, αυτός ο λόγος πηγάζει από το βάθος της χιλιόχρονης ιστορίας τού ανθρώπου που μάχεται για τη Ζωή και την Ελευθερία. «Ο άνθρωπος έλκεται από το φώς της ελευθερίας και επάνω σ’ αυτή τη προαιώνια διαδικασία είναι γραμμένη με φως και αίμα η ιστορία της ανθρωπότητας. Όμως, μέσα στο ίδιο φως της ελευθερίας συνυπάρχει η φλόγα της ψυχικής και πνευματικής τελείωσης τού ανθρώπου[1]».
Ο Θεοδωράκης αγάπησε τον Άνθρωπο και πάλεψε γι αυτόν. «Παντού, όπου ένας άντρας ή μια γυναίκα υποφέρει, αγαπάει, πεθαίνει, όπου ξεσηκώνεται για τη μάχη για την ελευθερία, η μουσική και τα τραγούδια τού Θεοδωράκη είναι εκεί, με την ψηλότερη μουσική όλων των λαών και κάθε εποχής, για να φωνάξει αυτόν τον πόνο ή αυτόν τον έρωτα, να υμνήσει αυτόν τον άνθρωπο, αυτή την εξέγερση, αυτή τη μάχη, για να μάς καλέσει να μοιραστούμε και να ζήσουμε αυτόν τον πόνο, αυτόν τον έρωτα, αυτή την αγωνία κι αυτή την εξέγερση, αυτή την ανίκητη ελπίδα[2]».

Το όραμα της ειρηνικής συνύπαρξης

Ο Θεοδωράκης οραματίστηκε μια ευτυχισμένη ανθρωπότητα όπου ο κάθε άνθρωπος θα είναι «ένα κέντρο υπευθυνότητας, πρωτοβουλίας, ζωής, ένας δημιουργός, ένας ποιητής[3]». Αυτό είναι το κέντρο της Σκέψης τού Θεοδωράκη. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη δημιουργία μιας τέτοιας ανθρωπότητας, η ειρηνική συνύπαρξη των λαών.

Ειρήνη για τον Θεοδωράκη δεν σημαίνει απλώς μία ρευστή κατάσταση «μη-πολέμου», σαν αυτή που ζούμε σήμερα. Είναι πρωτίστως η οριστική απαλλαγή της ανθρωπότητας «από τους φόβους και τους καταναγκασμούς των πολεμικών δαπανών και της πολεμικής ψύχωσης[4]». Είναι κοινωνίες με Ελευθερία και Πολιτιστική Ανάπτυξη. Με άλλα λόγια , ο Θεοδωράκης, μιλά για μια άλλου τύπου κοινωνία, «ένα αρμονικό κοινωνικό σύνολο» , μια κοινωνία με «συνείδηση του εαυτού της», που θα λειτουργεί με γνώμονα το κοινό συμφέρον. Κατά τον Θεοδωράκη, ο άνθρωπος απελευθερώνεται, «γίνεται τελειωτικά και ολοκληρωτικά ελεύθερος[5]» όταν το Εγώ γίνεται Εμείς.

Ελευθερία για τον Θεοδωράκη σημαίνει υπευθυνότητα. Ο κάθε άνθρωπος να γνωρίζει πρωτίστως τον ίδιο του τον εαυτό - δηλαδή την σωματική, ψυχική και πνευματική του δύναμη- και να συμμετέχει μαζί με τους άλλους σ’ αυτό που ο ίδιος αποκάλεσε «το Μέτωπο της Ζωής». Φωτοδότης σ’ αυτή τη δύσκολη πορεία του ανθρώπου προς την επίγνωση κι ύστερα στην μεγάλη απόφαση για δράση και συμμετοχή είναι ο Πολιτισμός και η Τέχνη, η τροφή τού ψυχικού και πνευματικού κόσμου του ανθρώπου, όπως συχνά λέει. «Με τη βοήθεια του Πολιτισμού, η αισθητική χαρά μεταμορφώνεται σε ηθική δύναμη και αυτό με τη σειρά του σε ιδεολογικό περιεχόμενο[6]».

Στην Αντίσταση

Ο Θεοδωράκης συμμετέχει στην Εθνική Αντίσταση από το 1941(Β’ παγκόσμιος πόλεμος) σε ηλικία μόλις 16 ετών. Συλλαμβάνεται και βασανίζεται. Μετά την απελευθέρωση (1944) θα βρεθεί «στο μάτι του κυκλώνα» των τραγικών γεγονότων που σημάδεψαν ανεξίτηλα την Ελλάδα. Εμφύλιος πόλεμος, παρανομία, σύλληψη, εξορία, βασανιστήρια. Ένας προδομένος αγώνας για λευτεριά, κοινωνική δικαιοσύνη, εθνική αξιοπρέπεια. Ο Μίκης δεν έλειψε ούτε μία μέρα από αυτόν τον αγώνα. Ήταν εκεί. Μέχρι τέλους. Χωρίς διλήμματα.

Η πολιτιστική επανάσταση

Ο Θεοδωράκης παίρνει την λόγια ποίηση από τις βιβλιοθήκες και την κάνει τραγούδι. Παίρνει τη συμφωνική μουσική από τις μεγάλες αίθουσες και την εντάσσει μέσα στο λαϊκό τραγούδι. Κι έτσι, το 1958 με την μελοποίηση του Επιτάφιου τού Γιάννη Ρίτσου, γεννιέται το «έντεχνο λαϊκό τραγούδι» και στη συνέχεια η πολιτιστική επανάσταση. «Υπήρξε τότε», γράφει ο Θεοδωράκης στην αυτοβιογραφία του, «μια εναρμονισμένη συμμετοχή […]. Μια ομαδική ‘απογείωση’ από την πεζή καθημερινότητα προς την περιοχή της ονειρικής πραγματικότητας[7]» που σε συνδυασμό με μια συγκεκριμένη κοινωνική πολιτική δράση στόχευε στην «απολύτρωση του ατόμου, μέσα στα πλαίσια του κοινωνικού συνόλου. Με τα δυο αυτά στοιχεία-προσωπική απολύτρωση, κοινωνική απελευθέρωση-πίστευα ότι πάμε πιο γρήγορα και πιο ουσιαστικά προς την κατάκτηση της εναρμόνισης των μελών μιας δοσμένης κοινωνίας και επομένως προς την κοινωνική Αρμονία[8]».

Ο Θεοδωράκης φορέας κοινωνικού πλούτου

Υπάρχει ωστόσο και μια άλλη διάσταση της κοινωνικής προσφοράς τού Θεοδωράκη. «Το μουσικό έργο τού Θεοδωράκη συνετέλεσε στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας με τη δημιουργία θέσεων εργασίας, την άνθηση μιας σειράς επαγγελμάτων, την προσέλκυση τουριστών και την εξαγωγή τού ελληνικού πολιτισμού. Η παγκόσμια απήχηση της μουσικής του συνθέτη βοήθησαν , ώστε η Ελλάδα να κερδίσει εκατομμύρια φίλους σε όλον τον κόσμο και να ανοίξουν οι διεθνείς αγορές για κάθε τι ελληνικό. Από την ελληνική λογοτεχνία μέχρι το ελληνικό κρασί. Ιδιαίτερα επωφελήθηκε η μουσική «βιομηχανία» της χώρας από τις διεργασίες που προκάλεσε ο Θεοδωράκης . Ορόσημα της ελληνικής δισκογραφίας , όπως λ.χ. η ηχογράφηση του «Άξιον Εστί» το 1964, γέννησαν την ανάγκη για μεγαλύτερα στούντιο με πιο προηγμένη τεχνολογία , οι δε πωλήσεις εκατομμυρίων δίσκων οδήγησαν στην ανέγερση μεγαλύτερων εργοστασίων για την παραγωγή τους. Ολόκληροι επαγγελματικοί κλάδοι […] γνώρισαν από τη δεκαετία του 1960 αύξηση της απασχόλησης και υψηλότερες αμοιβές. Δεκάδες νέοι ερμηνευτές και μουσικοί έγιναν γνωστοί από τη συνεργασία τους με το Μίκη, ξεκινώντας έτσι μιαν επιτυχημένη καριέρα. Επίσης, ήταν δεκάδες οι μουσικοί επίγονοι του Θεοδωράκη που καθιερώθηκαν και σταδιοδρόμησαν ως συνθέτες και μαζί με αυτούς γενιές στιχουργών, τραγουδιστών, και μουσικών[9]».

Η Κύπρος

Το πρόβλημα της Κύπρου είναι πάντα το αγκάθι στην καρδιά κάθε Έλληνα και κάθε Κύπριου, όπου γης. Το ίδιο ισχύει και για τον Θεοδωράκη. Το 1963 συναντάται για πρώτη φορά με τον Αρχιεπίσκοπο Μακάριο. Συμμετέχει, συχνά ως επικεφαλής, σε όλα τα συλλαλητήρια για την ανεξαρτησία της Κύπρου. Το 1964, τίθεται επικεφαλής της πορείας ειρήνης στην Κύπρο. Την ίδια χρονιά κάνει άλλα πέντε ταξίδια. Επισκέπτεται τις βομβαρδισμένες περιοχές. Συλλέγει θραύσματα από τις βόμβες και όταν επιστρέφει στην Ελλάδα αποδεικνύει με ομιλία του στη Βουλή ότι η Κύπρος βομβαρδίστηκε με βόμβες ναπάλμ! Αλλά η προσφορά του προς τον κυπριακό λαό δεν σταματά εδώ. Από το 1975 που οργανώνει συναυλία στο Παρίσι υπέρ των προσφύγων (είχε προηγηθεί η εισβολή των τουρκικών στρατευμάτων και η διχοτόμηση του νησιού) μέχρι σήμερα βρίσκεται στο πλευρό των Κυπρίων. Γίνεται η φωνή του λαού της Κύπρου. Δεκάδες συναυλίες, εκκλήσεις στη διεθνή κοινότητα, συνεντεύξεις, συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία της Χώρας, για να γίνει πραγματικότητα το όνειρο του λαού για μια ενιαία Κύπρο.

Η δικτατορία

Την 21η Απριλίου 1967, τα τανκς καταλαμβάνουν το κέντρο της Αθήνας. Καταλύουν τη Δημοκρατία και καταδικάζουν ένα ολόκληρο έθνος στο επτάχρονο σκοτάδι της δικτατορίας. Ο Θεοδωράκης, πρώτος απ’ όλους τους Έλληνες υψώνει τη φωνή του για να υπερασπιστεί τη Δημοκρατία. Με την βουλευτική του ιδιότηταi κάνει έκκληση στη παγκόσμια κοινή γνώμη να καταδικάσει το στρατιωτικό πραξικόπημα. Ακολουθεί ένας νέος κύκλος διώξεων, φυλακίσεων, εκτοπισμών. Για πολλοστή φορά η ζωή του βρίσκεται σε κίνδυνο. Η ζωή του σώζεται χάρη στη διεθνή κατακραυγή για τη φυλάκιση και τα βασανιστήρια που υφίσταται ο ίδιος και η οικογένεια τουii.

Ο Μίκης της Οικουμένης

Μόλις βρεθεί ελεύθερος στο Παρίσι (Απρίλιος 1970) ηγείται του αντιδικτατορικού αγώνα.. Στο Παρίσι 500.000 άνθρωποι συμμετέχουν στην αντιδικτατορική συναυλία και υψώνουν τη φωνή τους ενάντια στη δικτατορία. Δίνει συναυλίες σ’ όλη την Ευρώπη, Ανατολική και Δυτική, τη Λατινική Αμερική, τον Καναδά, την Αυστραλία. Στις ΗΠΑ έκανε πάνω από 100 συναυλίες. Ο συνθέτης υπολογίζει πως κατά την περίοδο 1970-1974 έκανε περισσότερες από χίλιες συναυλίες. Κάθε συναυλία του είναι ένα βήμα έκφρασης για τους εκπροσώπους των εθνικο-απελευθερωτικών κινημάτων απ’ όλο τον κόσμο. Στη συναυλία του στο Μεξικό, μέσα σ’ ένα κατάμεστο στάδιο από χιλιάδες θεατές, υψώνει τη φωνή του ενάντια στο πραξικόπημα του Πινοσέτ στη Χιλή.

Ο Θεοδωράκης διαμεσολαβεί για να λυθεί το παλαιστινιακό πρόβλημα. Ο Αλλόν, ο Αντιπρόεδρος της Ισραηλινής Κυβέρνησης, τον επιφορτίζει με μυστικές επαφές με τον Αραφάτ. Πράγματι ο Θεοδωράκης συναντιέται με τον Αραφάτ και επιτυγχάνει να καθίσουν για πρώτη φορά στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, οι ηγέτες των δύο αντιμαχόμενων στρατοπέδων. (Τύνιδα, 1972).

Ο Θεοδωράκης έχει γίνει πλέον ο Μίκης της Οικουμένης, ο αγωνιστής της Ελευθερίας και της Ειρήνης, ο συνοδοιπόρος κάθε αγωνιζόμενου λαού. Όμως ο Μίκης δεν μπορεί να είναι ευτυχισμένος όσο στην πατρίδα του επικρατεί ο φασισμός. Και τότε γι άλλη μια φορά κάνει το μεγάλο άλμα. Προτείνει δημόσια στον Κωνσταντίνο Καραμανλή (μεγάλο πολιτικό του αντίπαλο την περίοδο 1960-1967) να επιστρέψει στην Ελλάδα και να αναλάβει την διακυβέρνηση του τόπου, ώστε να αποκατασταθεί η δημοκρατία. Ο Καραμανλής πράγματι δέχεται την πρόταση και ύστερα από λίγους μήνες (Ιούλιος 1974) η Δημοκρατία επανέρχεται στην Ελλάδα.

Ένας Ελεύθερος Άνθρωπος

Ο Θεοδωράκης είναι πάνω από όλα ένας ελεύθερος άνθρωπος. Μέσα στα 70 περίπου χρόνια δράσης και δημιουργίας θα βρεθεί χιλιάδες φορές αντιμέτωπος με την εξουσία. Θα συγκρουστεί με κάθε κατεστημένο. Κοινωνικό, πολιτικό, κομματικό, καλλιτεχνικό… Η Σκέψη του πάντα πρωτοποριακή, ρηξικέλευθη, ανατρεπτική. Ξεσηκώνει θύελλα αντιδράσεων και αντεκδικήσεων από τους διάφορους μηχανισμούς εξουσίας. Εν τέλει, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Ο Μίκης είναι σαν τη Μουσική. Δεν φιμώνεται.

Η φιλία των λαών

Ο Θεοδωράκης πιστεύει ότι για να υπάρξει ειρήνη και οικονομική ανάπτυξη για όλες τις χώρες του πλανήτη πρέπει να μην υπάρχουν στρατιωτικοί συνασπισμοί. Τη δεκαετία του 1980 προτείνει τη διάλυση του ΝΑΤΟ και του Συμφώνου της Βαρσοβίας. Πριν από λίγες ημέρες (30/3/09) πρότεινε τη διάλυση του ΝΑΤΟ.

Μαζί με τον Τούρκο συνθέτη Ζουλφού Λιβανελί και τον συγγραφέα Αζίζ Νεσίν ιδρύουν, το 1986 την Επιτροπή Ελληνοτουρκικής Φιλίας. Συμμετέχουν προσωπικότητες από όλα τα πολιτικά κόμματα και των δύο κρατών. «Τα μέλη της επιτροπής οραματίζονταν ένα κίνημα ειρήνης και φιλίας μεταξύ τού ελληνικού και τού τουρκικού λαού, που θα ξεκινούσε από τους απλούς πολίτες, μακριά από τις κυβερνήσεις των δύο χωρών και τις κάθε είδους πολιτικές σκοπιμότητες[10]10». Μια νέα επικοινωνία ξεκινά ανάμεσα στα δυο κράτη αλλά κυρίως ανάμεσα στους δύο λαούς.

Ένας στοχαστής

Στα εφηβικά του χρόνια ο Θεοδωράκης ψάχνει να ανακαλύψει τον πυρήνα της ανθρώπινης ύπαρξης αλλά και του ίδιου του Θεού. Εισάγει στη νεοελληνική φιλοσοφική σκέψη τη θεωρία της «Συμπαντικής Αρμονίας», που βασίζεται στη διδασκαλία των πυθαγορείων. Θεωρία που η ευρωπαϊκή επιστημονική κοινότητα μελετά ήδη από το 2006iii.

Το 1987 παρουσιάζει το «Αντι-μανιφέστο»[11]11. Τη φιλοσοφική, ιδεολογική και πολιτική πρόταση για τις σύγχρονες εξελίξεις. Προτείνει την αναθεώρηση της σχέσης πολίτη-εργασίας και προτάσσει την ανάγκη για ένα «νέο μοντέλο κουλτούρας».

Για τον Θεοδωράκη το μέγιστο πρόβλημα σήμερα είναι το τραγικό γεγονός ότι ενώ ο άνθρωπος μπορεί να κερδίσει πλούτο από τη «βιομηχανία της ειρήνης» επιλέγει τη «βιομηχανία του πολέμου». Καλεί τον άνθρωπο να αναρωτηθεί για την ουσία της ύπαρξης του, της ίδιας του της φύσης. Ποιό είναι εκείνο το στοιχείο της ανθρώπινης ύπαρξης ή της ανθρώπινης φύσης που κάνει τον άνθρωπο, όσο περισσότερη δύναμη αποκτά τόσο περισσότερο να διψά για την εξουσία και τον πόλεμο;

Ο Θεοδωράκης έχει εκδώσει, πέραν της πεντάτομης αυτοβιογραφίας του, περισσότερα από 30 βιβλία. Μελέτες για την μουσική και τον πολιτισμό. Αναλύσεις για την μεταπολεμική ιστορία της Ελλάδας αλλά και για τις πολιτικές και φιλοσοφικές του Ιδέες. Στην πραγματικότητα όμως τα χειρόγραφα του αριθμούν πολλές χιλιάδες σελίδες. Το σύνολο του αρχείου του καταλαμβάνει 200.000 σελίδες.iv


«Κάθε άνθρωπος πρέπει αυτή τη στιγμή να προσεύχεται και να παλεύει για την ειρήνη».

Με αυτήν την πρόταση τελειώνει μία δήλωση συμπαράστασης προς την Παλαιστίνη. Αυτή η προσευχή και η πάλη όμως δεν αφορούν μόνον την Παλαιστίνη. Όταν βομβαρδίζεται η Σερβία (1999) ο Θεοδωράκης συμμετέχει με την ορχήστρα του στη μεγάλη διαδήλωση στο Σύνταγμα. Στη συνέχεια, πηγαίνει στο Βελιγράδι και δίνει μια μεγάλη συναυλία-συμπαράστασης στον σερβικό λαό. Προσφεύγει στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης και υποβάλλει μήνυση κατά της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του ΝΑΤΟ. Την ίδια χρονιά συλλαμβάνεται ο Οτσαλάν. Ο Θεοδωράκης συλλέγει μέσω της ιστοσελίδας του υπογραφές από όλο τον κόσμο για μια δίκαιη δίκη του Οτσαλάν και τη διασφάλιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων του κουρδικού λαού.

Ο Θεοδωράκης διαφωνεί κάθετα με την τρομοκρατία.

Ήδη από το 1989 έχει καταγγέλλει με δριμύτητα την τρομοκρατία στην Ελλάδα. Οι τρομοκράτες της «Ι7Ν» του «απαντούν» με υβριστικές επιστολές στις εφημερίδες.

11η Σεπτεμβρίου 2001. Ο Θεοδωράκης συγκλονισμένος από το θάνατο χιλιάδων αθώων εργαζόμενων στους «Δίδυμους Πύργους», κάνει μπροστά τις τηλεοπτικές κάμερες την ακόλουθη προφητική δήλωση: «…ο ιμπεριαλισμός και η τρομοκρατία είναι δύο δεινόσαυροι που στο άμεσο μέλλον θα αναμετρηθούν με τραγικές συνέπειες για την ανθρωπότητα».

Όταν ξεσπά ο πόλεμος στο Αφγανιστάν (2002) και στο Ιράκ (2003) ο Θεοδωράκης θα ενώσει τη φωνή του με τα εκατομμύρια των ανθρώπων που απαιτούν να σταματήσει ο πόλεμος.

Μια βιωμένη ιδεολογία

Η λέξη Ελευθερία , για τον Θεοδωράκη, δεν είναι μια διανοουμενίστικη έννοια, θέμα συζήτησης τις ώρες της σχόλης. Είναι ιδεολογία. Ο ίδιος είναι μια βιωμένη ιδεολογία. Παντοτινός εραστής της Δημοκρατίας βρίσκεται, επί 70 χρόνια, σε ένα διαρκή διάλογο με τους ανθρώπους και τους προτείνει , μέχρι σήμερα που γράφονται αυτές οι γραμμές, μια συγκεκριμένη στάση ζωής. «Είναι ο δρόμος της πάλης, της μόρφωσης, της πνευματικής, της ηθικής και ψυχικής καλλιέργειας, τού σεβασμού και της ευθύνης[12]». .Κινητήριος δύναμη σ’ αυτόν τον προμηθεϊκό αγώνα του ανθρώπου, η Αγάπη. Γράφει χαρακτηριστικά στη δεκαετία του 1960: «Ας διδάξουμε τη Νεολαία μας πως Δημοκρατία σημαίνει αγάπη, Ειρήνη σημαίνει αγάπη, Ελευθερία σημαίνει αγάπη. Το μεγάλο το ακατανίκητο όπλο μας θα πρέπει να είναι σε κάθε στιγμή η Αγάπη. Για όλο το λαό χωρίς διάκριση. Και για τον φτωχό και για τον πλούσιο και για τον δεξιό και για τον αριστερό και για τον φυλακισμένοv και για τον φρουρό. Το μίσος μας ας φυλαχτεί μονάχα για τη φούχτα των εχθρών τού λαού μας που τόσο περιφρονητικά μας μισούν και μάς καταπιέζουν[13]».

Σε μια τηλεοπτική συνέντευξη πριν από μερικά χρόνια, η δημοσιογράφος χαρακτήρισε τον Θεοδωράκη ήρωα. Κι εκείνος, με τη γλυκιά σεμνότητα που τον διακρίνει απάντησε: «Δεν είμαι ήρωας. Οι ήρωες πεθαίνουν νέοι. Είμαι ένας πολίτης που κάνει το καθήκον του».

Η Κίνηση Ανεξάρτητων Πολιτών

Τον Ιούνιο του 2010, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, δια του πρωθυπουργού της χώρας Γιώργου Παπανδρέου, δεσμεύει τη χώρα στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και στις Ευρωπαϊκές Τράπεζες. Παραβιάζοντας κατάφωρα το Σύνταγμα, ο τότε υπουργός οικονομικών Παπακωνσταντίου, υπογράφει χωρίς την έγκριση της Βουλής των Ελλήνων -γεγονός που συστήνει συνταγματικό πραξικόπημα- τη δανειακή σύμβαση, με την οποία η Ελλάδα παραιτείται «αμετάκλητα και άνευ όρων» από την εθνική της κυριαρχία! Πιστός στο καθήκον του ο Μίκης Θεοδωράκης, βγαίνει γι άλλη μια φορά στις επάλξεις του Αγώνα. Ήδη με σειρά συνεντεύξεων από το 2009, προειδοποιεί το λαό για το επερχόμενο κακό επισημαίνοντας, για πολλοστή φορά, ως αιτία της κακοδαιμονίας μας την εξάρτηση του πολιτικού συστήματος από τους ξένους και κυρίως τις ΗΠΑ. Από τη δεκαετία του 1990, καταδικάζει τις συντονισμένες και χρηματοδοτούμενες από ξένα ιδρύματα προσπάθειες από-εθνοποίησης και αφελληνισμού -με αποκορύφωμα τα γνωστά σχολικά βιβλία των Ρεπούση-Δραγώνα- και συνεχίζει αδιάλειπτα τον αγώνα της υπεράσπισης της ελληνικότητας. Την 1η Ιουνίου 2010, καταθέτει τις επτά προτάσεις «για τον πολιτισμό και την έξοδο από την κρίση[14]». Τον επόμενο μήνα καταγγέλει: «οι ξένοι ονειρεύονται την καταστροφή της Ελλάδας[15]» και τον Δεκέμβριο επισημαίνει: «Ειδικά σήμερα[…] ο Πατριωτισμός τείνει να καταστεί κυρίαρχο στοιχείο στην ζωή της χώρας μας καθώς αντιμετωπίζουμε μεγάλους κινδύνους, φανερούς και ύπουλους που απειλούν την πεμπτουσία της Ελληνικότητας και φτάνουν ακόμα και στο σημείο να έχουν στο στόχαστρό τους την ίδια την εδαφική μας ακεραιότητα[16]».

Την 1η Δεκεμβρίου 2010, μέσα στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, εκφωνεί την Ιδρυτική Διακήρυξη της Κίνησης Ανεξάρτητων Πολιτών[17]. Καλεί το Λαό να ενωθεί και να αγωνισθεί για την απελευθέρωση της πατρίδας από στην ξένη κατοχή και την εξάρτηση. Θεμελιώδεις αρχές της Κίνησης Ανεξάρτητων Πολιτών είναι η Εθνική Ανεξαρτησία, η Λαϊκή Κυριαρχία και η Πατριωτική Αναγέννηση.

Στις 26 Ιουνίου 2011, από την πλατεία Καρατάσου στη Νάουσα, καλεί τους ανεξάρτητους πολίτες να ενωθούν σε ένα μεγάλο Παλλαϊκό Πατριωτικό Μέτωπο. [18] , με πρωταρχικό στόχο «να απαλλαγούμε από το Μνημόνιο-Τρόικα-ΔΝΤ και να χαρακτηρίσουμε άκυρες όλες τις Δεσμευτικές Συμβάσεις, Συμφωνίες που υπέγραψε η Κυβέρνηση του Μνημονίου[19]».

«Τελικός σκοπός του Κινήματός μας», αναφέρει στην ομιλία του, « είναι η οριστική κατάκτηση από το Λαό μας της Εθνικής μας Ανεξαρτησίας και της διακυβέρνησης της χώρας από τους εκπροσώπους του Παλλαϊκού Πατριωτικού Μετώπου, που φιλοδοξούμε να σχηματίσουμε μαζί με όλες τις υπόλοιπες ανεξάρτητες δυνάμεις που παλεύουν σήμερα για τον ίδιο σκοπό. Να εκπονήσουμε ένα νέο Σύνταγμα και νέους θεσμούς, που να υπηρετούν το Όραμα της Άμεσης Δημοκρατίας. Με τη δύναμη του Ενωμένου Λαού να επιβάλουμε ισότιμες σχέσεις με όλους τους Λαούς. Να εξασφαλίσουμε με κάθε τρόπο την Εδαφική μας Ακεραιότητα και τέλος με ένα σύγχρονο επιστημονικό και ρεαλιστικό πρόγραμμα ανάπτυξης να προσπαθήσουμε να προσφέρουμε πρόοδο και ευτυχία στον ελληνικό λαό και υπερηφάνεια, εκτίμηση, λάμψη και σεβασμό στην πατρίδα μας την Ελλάδα».

Σημειώσεις

* Από το Άξιον Εστί σε ποίηση Οδυσσέα Ελύτη και μουσική Μίκη Θεοδωράκη

-Ομιλίες, κείμενα και συνεντεύξεις του Μίκη Θεοδωράκη στο www.mikis-crete.gr

Ο Θεοδωράκης διατέλεσε συνολικά 4 φορές βουλευτής ( 1964, 1981,1985, 1989)
  1. Ο Θεοδωράκης φυλακίστηκε στην Γενική Ασφάλεια Αθηνών, στις φυλακές Αβέρωφ, και στο στρατόπεδο του Ωρωπού. Εκτοπίστηκε μαζί με την οικογένεια του στη Ζάτουνα, ένα ορεινό χωριό της Αρκαδίας επί ένα χρόνο. Εκείνη την περίοδο δημιουργήθηκε μία Παγκόσμια Επιτροπή από διανοούμενους, καλλιτέχνες και απλούς πολίτες, με αίτημα την απελευθέρωση του Θεοδωράκη. Στην Επιτροπή συμμετείχαν μεταξύ άλλων οι: Άρθουρ Μίλερ, Ντμίτρι Σοστακόβιτς, Ιγκόρ Στραβίνσκυ, Λουί Αραγκόν, Σερ Λόρεν Ολίβιε, Λέοναρντ Μπερνστάιν, Χάρολντ Πίντερ, Πιέρ Μπουλέζ κ.ά.
  2. Μάϊος 2006. Διεπιστημονικό συνέδριο στην Κρήτη με τίτλο Συμπαντική Αρμονία, μουσική και επιστήμη Βλπ. Πρακτικά συνεδρίου, Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 2007
  3. Ο συνθέτης χάρισε το αρχείο του στη «Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας Λίλιαν Βουδούρη» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Βλπ σχετικά www.mmb.org.gr
  4. Την εποχή που γράφτηκε το κείμενο (10ετία 1960) στην Ελλάδα υπήρχαν περίπου 6.000 πολιτικοί κρατούμενοι. Πολλοί από αυτούς ήταν καταδικασμένοι σε θάνατο αλλά οι ποινές αυτές δεν εκτελέστηκαν.
  5. Οι υπογραμμίσεις δικές μου.
  6. Ο τίτλος τού άρθρου είναι από το κείμενο του Ρωζέ Γκαρωντύ (βλπ. παραπομπή Νο 2)
  7. Επίσημη ιστοσελίδα: www.mikis-theodorakis.net



[1] Θεοδωράκης Μίκης Πού να βρω τη ψυχή μου, Τόμος Ιδέες, σ. 182, Εκδ. Οργανισμός Λιβάνη, Αθήνα 2002.

[2] Γκαρωντύ Ροζέ Η μορφωτική επανάσταση στην Ευρώπη στο Μίκης Θεοδωράκης Το Χρέος, Τόμος Ι, σ. 250, Πλειάς, Αθήνα 1974-εξαντλημένο, επανέκδοση από τις Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης.

[3] Στο ίδιο
[4] Θεοδωράκης Μίκης, Πού Πάμε; σελ. 30, Γνώσεις, Αθήνα 1988
[5] Πετρίδης Παύλος Ο Πολιτικός Θεοδωράκης , σελ. 287, Εκδ. Άγγελος Σιδεράτος-Προσκήνιο, Αθήνα, 1997
[6] Λογοθέτης Γιώργος, Μίκης Θεοδωράκης- Θρησκεία μου είναι η Ελλάδα, σελ. 84 Άγκυρα, Αθήνα 2004
[7] Θεοδωράκης Μίκης Ο Δρόμοι του Αρχάγγελου (Αυτοβιογραφία), Τόμος
Ι , σ. σ. 142,143, Κέδρος, Αθήνα 1986.Επανέκδοση απόο τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.
[8] Στο ίδιο
[9] Κούτουλας Δημήτρης Ο Μίκης Θεοδωράκης ως δημιουργός κοινωνικού πλούτου στην Κρήτη και στην Ελλάδα, στο Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου με τίτλο Μίκης Θεοδωράκης Ο άνθρωπος, ο δημιουργός, ο μουσικός, ο πολιτικός και ο οικουμενικός σ.σ. 96,97,Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων, Χανιά Δεκέμβριος 2006.
[10]Θεοδωράκης Μίκης Πού να βρω τη ψυχή μου, Τόμος Ιδέες, σ. 351, Εκδ. Οργανισμός Λιβάνη, Αθήνα 2002
[11] Θεοδωράκης Μίκης Αντιμανιφέστο σ.σ. 11-54, Γνώση, Αθήνα 1998
[12] Πετρίδης Παύλος Ο Πολιτικός Θεοδωράκης , σελ. 85, Εκδ. Άγγελος Σιδεράτος-Προσκήνιο, Αθήνα 1997
[13] Στο ίδιο σελ. 78
[14] Στην εκδήλωση του Τμήματος Πολιτισμού του Συνασπισμού με κεντρικό ομιλητή τον Μίκη Θεοδωράκη. Οι επτά προτάσεις παραθέτονται και στην Ιδρυτική Διακήρυξη της ΚΑΠ. Βλπ:www.mikis-theodorakis-kinisi-anexartiton-politon.gr
[15] Συνέντευξη με στην εφημερίδα espresso, 19.7.10
[16] 31 Δεκεμβρίου 2010, στη Λέσχη Αξιωματικών του ΓΕΕΘΑ
[17] www.mikis-theodorakis-kinisi-anexartiton-politon.gr
[18] Στο ίδιο
[19] Στο ίδιο
Από ..... activistis