Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2009

Η Μαρία στη Ναυτιλία


Αναρτήθηκε από......
energoipoliteskv.blogspot.com

Το χαρτοφυλάκιο των Ναυτιλιακών Υποθέσεων και της Αλιείας αναλαμβάνει η Ελληνίδα επίτροπος Μαρία Δαμανάκη, στη νέα σύνθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως ανακοίνωσε πριν από λίγο ο πρόεδρος της Κομισιόν Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο.

Για να δούμε τι ψάρια θα πιάσει η Μαρία;

Από ......kafeneio-gr

Β. Κολώνιας: "να απομονωθούν όσοι έχουν στόχο να πλήξουν την παράταξη"

Αναρτήθηκε από...energoipoliteskv.blogspot.com



Λαμιακός Τύπος

Στη Λαμία η Ντόρα Μπακογιάννη


Αναρτήθηκε από.......
energoipoliteskv.blogspot.com

Στη Λαμία θα βρεθεί το Σάββατο 28 Νοεμβρίου η υποψήφια πρόεδρος της ΝΔ κα Ντόρα Μπακογιάννη, όπου στις 7 το βράδυ θα μιλήσει σε ανοικτή συγκέντρωση Νεοδημοκρατών στο κλειστό γυμναστήριο της πόλης μας.

Προηγούμενα η κα Μπακογιάννη...

θα έχει συναντήσεις με τον Δήμαρχο Λαμιέων κ. Γιώργο Κοτρωνιά και τον Νομάρχη Φθιώτιδας κ. Αθανάσιο Χειμάρα ενώ θα επισκεφθεί και τα γραφεία της ΝΟΔΕ Φθιώτιδας.

Η κα Μπακογιάννη πριν φτάσει στη Λαμία θα περιοδεύσει το πρωΐ στη Χαλκίδα όπου θα επισκεφτεί το εκλογικό κέντρο των πολιτικών της φίλων, τη ΝΟΔΕ Εύβοιας και θα κάνει βόλτα στην αγορά της πόλης της Χαλκίδας.


Από... LamiaNews

Ερώτηση του βουλευτή Φθιώτιδας κ. Χρ. Σταϊκούρα για τους εργαζόμενους στην Περιφέρεια


Αναρτήθηκε από.....
energoipoliteskv.blogspot.com





Πρωτοσέλιδο εφημερίδας "Ημέρα"

Αναρτήθηκε από......energoipoliteskv.blogspot.com


Πρωτοσέλιδο εφημερίδας "Λαμιακός Τύπος"

Αναρτήθηκε από....energoipoliteskv.blogspot.com


Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2009

Μπας και θέλει να χάσει;;;!!!


Αναρτήθηκε από.....
energoipoliteskv.blogspot.com



Το διάβασα στα ΠΡΑΓΜΑΤΑ και το αντιγράφω χωρίς δικά μου σχόλια...

Έχω περιγράψει τον Αντώνη Σαμαρά ως μαραθωνοδρόμο. Στα πρώτα χιλιόμετρα του Μαραθωνίου -ενός τεράστιου δρόμου που τρέχει από το 1993- ήταν τόσο πίσω, που οι περισσότεροι νόμιζαν ότι έχει εγκαταλείψει. Σιγά- σιγά κέρδιζε το χαμένο έδαφος και ξαφνικά, λίγο πριν οι αθλητές μπουν στο Στάδιο του τερματισμού, βρέθηκε πίσω από την προπορευόμενη, τότε Ντόρα Μπακογιάννη.

Ο Σαμαράς μίλησε πολιτικά στον απογοητευμένο ΝεοΔημοκράτη και κατάφερε να κερδίσει το ασύντακτο πλήθος που προσπαθούσε να καταλάβει γιατί έχασε με 10 μονάδες από τον Παπανδρέου. Η Μπακογιάννη ξαφνικά από φαβορί έγινε αουτσάιντερ, ενώ ο Αβραμόπουλος αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την κούρσα και στη συνέχεια να βρεθεί δίπλα στον Σαμαρά.

Αυτή η πολιτική τοποθέτηση του Σαμαρά τον έφερε μπροστά από τη Ντόρα, καθώς οι αθλητές έμπαιναν στο στάδιο του τερματισμού ενός μαραθωνίου δρόμου που διήρκεσε περίπου 17 χρόνια! Οι περισσότεροι πίστευαν ότι στις περίπου δυο εβδομάδες που απέμεναν μέχρι την ώρα της κάλπης, ο Σαμαράς θα εξειδίκευε την πολιτική πλατφόρμα του, που είχε ενθουσιάσει και συσπειρώσει τους ΝεοΔημοκράτες γύρω από την υποψηφιότητά του.

Κι όμως! Τις τελευταίες ημέρες βλέπουμε τον μηχανισμό (τις δυνάμεις, αν ενοχλεί ο όρος μηχανισμός) της Ντόρας Μπακογιάννη να εντείνουν τις προσπάθειές τους, την ώρα που ανεξήγητα ο Αντώνης Σαμαράς έχει επιδοθεί σε… κατενάτσιο! Για όσους δεν αισθάνονται φιλικοί στην ποδοσφαιρική διάλεκτο, κατενάτσιο έπαιζαν παλαιότερα κυρίως οι ιταλικές ομάδες, που στο τέλος ενός αγώνα, που είχαν αποσπάσει το αποτέλεσμα που ήθελαν, “κατέστρεφαν” το ποδόσφαιρο αλλάζοντας μπαλιές στην άμυνά τους, ροκανίζοντας το χρόνο και τα νεύρα των θεατών, περιμένοντας απλά τον διαιτητή να σφυρίξει τη λήξη του αγώνα. Οι θεατές σφύριζαν κι αποδοκίμαζαν, αλλά οι παίκτες που έπαιζαν κατενάτσιο αδιαφορούσαν, περιμένοντας τον διαιτητή να σφυρίξει τη λήξη και να οριστικοποιήσουν το θετικό για αυτούς αποτέλεσμα.

Θέλει, άραγε, μεγάλη φιλοσοφία για να αντιληφθεί κανείς ότι στην πολιτική τα πράγματα δεν είναι έτσι; Το κατενάτσιο που παίζει εδώ και περίπου μια εβδομάδα ο Σαμαράς, ίσως του στοιχίσει την εκλογή. Εδώ και μια εβδομάδα, σχηματικά θα έλεγα από τότε που αρνήθηκε το ντιμπέιτ με το -ανομολόγητο- επιχείρημα ότι έτσι φαίνεται ποιος είναι μπροστά στις δημοσκοπήσεις, ο Σαμαράς δεν λέει τίποτα καινούργιο, απλώς αναμασά όσα -πολύ ελκυστικά- έχει πει τις προηγούμενες μέρες. Με άλλα λόγια, ο Σαμαράς περιμένει το διαιτητή να σφυρίξει τη λήξη του ματς. Δεν ακούει τα πρώτα σφυρίγματα από την κερκίδα; Δεν αντιλαμβάνεται ότι το στρατόπεδο της Μπακογιάννη έχει φυλάξει για την τελευταία εβδομάδα τις τελευταίες του εφεδρείες; Δέκα ημέρες είναι τεράστιος χρόνος στην πολιτική. Ακόμα και πέντε μέρες, ίσως αρκούν για να αλλάξουν ισορροπίες και δεδομένα.

Ο Σαμαράς τρέχει έναν μαραθώνιο επί 17 ολόκληρα χρόνια (περίπου όσα και ο Ομηρικός Οδυσσέας). Τώρα, μπαίνει πρώτος στην τελική ευθεία, μέσα στο στάδιο του τερματισμού. Από τις εξέδρες, κανείς δεν αντιλαμβάνεται γιατί αρχίζει ξαφνικά να περπατά, αντί να επιταχύνει…-



Από........ ΚΕΝΤΡΙ

Πέντε μονάδες διαφορά δίνει το "Ποντίκι" στον Σαμαρά πό τη Ντόρα


Αναρτήθηκε από.....
energoipoliteskv.blogspot.com

Σαπουνόπερα της... πεντάρας

Στη νεοδημοκρατική υπερπαραγωγή με θέμα τη διαδοχή αφιερώνει το «Π», που κυκλοφορεί σήμερα Πέμπτη, το πρωτοσέλιδό του, εμπνευσμένο (περί... δημιουργικής αντιγραφής πρόκειται) από την αφίσα της ταινίας (ψυχολογικό θρίλερ) του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ «Οι διχασμένοι». Στα... ενδότερα διαβάστε μια δημοσκόπηση, από τις τελευταίες πριν από την εκλογή του νέου αρχηγού. Τα ευρήματα επιβεβαιώνουν ότι ο Σαμαράς διατηρεί το πλεονέκτημα για να κόψει πρώτος το νήμα στην κούρσα της διαδοχής. Τη δημοσκόπηση διενήργησε για λογαριασμό του «Π» η εταιρεία Pulse (20 - 24 Νοεμβρίου 2009 σε 2.503 άτομα με δικαίωμα ψήφου). Εκτός από τη δημοσκόπηση στο «Π» θα διαβάσετε πλούσιο ρεπορτάζ για το ναρκοπέδιο στο οποίο έχει να βαδίσει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και μετά την εκλογή του νέου αρχηγού, αλλά και δύο σελίδες αφιερωμένες στα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στο κυβερνητικό στρατόπεδο, όπου οι υπουργοί αυτοσχεδιάζουν, μονίμως συσκέπτονται και έχουν ήδη αρχίσει να γκρινιάζουν ο ένας για τον άλλον...

Αφήστε που έχουμε ήδη ένα μεγάλο ανοιχτό πολεμικό μέτωπο μεταξύ κυβέρνησης και ΚΚΕ, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ πάει για την Πανελλαδική του Διάσκεψη σε κλίμα εμφανώς καλύτερο από αυτό που είχαμε συνηθίσει τους τελευταίους μήνες.

Διαβάστε επίσης πώς οι Γερμανοί ιδιοκτήτες φαίνεται να προτιμούν το κλείσιμο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά – παρά να κρατήσουν τα ναηπηγεία περιμένοντας να δουν αν θα εισπράξουν ποτέ τα 500 εκατ. ευρώ που διεκδικούν από το Ελληνικό Δημόσιο. Την ίδια ώρα ο Βενιζέλος καταρτίζει κανόνες... σαβουάρ βιβρ για τις σχέσεις μεταξύ στραταίων και οπλάδων ευελπιστώντας ότι θα μπει μια τάξη στο πώς λειτουργεί το εν λόγω λόμπι στην Ελλάδα. Πλάκα δεν έχει;

Εν όψει της αυριανής τριμερούς συνάντησης στις Πρέσπες (Παπανδρέου, Γκρούεφσκι, Μπερίσα) το «Π» αποκαλύπτει ένα μεγάλο οικολογικό έγκλημα που γίνεται στην περιοχή... Θα απαντήσει κανείς για τα εκατομμύρια κυβικά νερού που κλέβουν κάποιοι... άσπονδοι γείτονές μας από τη Μεγάλη Πρέσπα;

Κι όσο για τη γρίπη, που βρίσκεται σε προφανή έξαρση, θα δείτε όχι μόνο την επικαιρότητα, αλλά και την αποκάλυψη στο Ευρωκοινοβούλιο της τακτικής της προνομιούχου Ευρώπης έναντι των αναπτυσσόμενων χωρών στο ζήτημα της διαθεσιμότητας των εμβολίων για τη γρίπη, αλλά και για ασθένειες που θερίζουν τον Τρίτο Κόσμο. Ποιο είναι το ευρω-δόγμα; Ζήσε κι άσε τους άλλους να πεθάνουν...

Ο Αλέξης Μητρόπουλος και η επιστημονική ομάδα του συνεχίζουν να ιχνηλατούν το ελληνικό ασφαλιστικό σύστημα και να φωτίζουν τις στενωπούς απαντώντας σε ερωτήματα των αναγνωστών του «Π».

Και στις σελίδες της Οικονομίας όμως θα βρείτε τις τελευταίες εξελίξεις στο ασφαλιστικό, αλλά και στο καυτό μέτωπο του δημοσιονομικού μας χάους.

Στο «Ποντίκι Art» διαβάστε τη συνέντευξη της απίθανης Τάνιας Τσανακλίδου, που μεγαλώνει όμορφα επειδή αυτοσαρκάζεται και δεν φορτώνεται τα βάρη της «γυναικείας» ματαιοδοξίας.

Επιπλέον, χωρίς αύξηση της τιμής των 2 ευρώ, ακολουθήστε τα χνάρια των οκτώ μεγάλων διανοητών στη μοναδική εκδοτική προσφορά «Πρόσωπα & Ιδέες».

Αυτή την εβδομάδα στην Αθήνα κυκλοφορεί μαζί με το «Π» η «Ρωσική επανάσταση» της Ρόζας Λούξεμπουργκ και εκτός λεκανοπεδίου τα «Ανάλεκτα» του Κομφούκιου.

Από....topontiki.gr

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας "Ημέρα"

Αναρτήθηκε από......energoipoliteskv.blogspot.com


Πρωτοσέλιδο εφημερίδας "Λαμιακός Τύπος"

Αναρτήθηκε από....energoipoliteskv.blogspot.com


Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2009

Ο Βουλευτής Φθιώτιδας της ΝΔ, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, κατέθεσε αναφορά προς το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων


Αναρτήθηκε από....
energoipoliteskv.blogspot.com

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Ο Βουλευτής Φθιώτιδας της ΝΔ, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, κατέθεσε αναφορά προς το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έπειτα από αίτημα του Δήμου Πελασγίας και των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, σχετικά με τη διατήρηση της εξόδου του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ προς τους παραθαλάσσιους οικισμούς του Δήμου Πελασγίας, πλησίον του Σταθμού Διοδίων Πελασγίας.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει και στη σχετική αναφορά του ο κ. Σταϊκούρας, αμέσως μετά το Σταθμό Διοδίων Πελασγίας, και σε απόσταση περίπου εκατόν πενήντα μέτρων, δεξιά στο ρεύμα από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, υπάρχει στον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ έξοδος προς τους παραθαλάσσιους οικισμούς του Δήμου Πελασγίας (Παραλία Πελασγίας - Λιασίκι), από την αρχική κατασκευή του δρόμου, η οποία χρονολογείται εδώ και πενήντα χρόνια.

Όμως, στις 2.11.2009, ξαφνικά και χωρίς καμία προειδοποίηση, η Εταιρεία “Αυτοκινητόδρομος Αιγίου Α.Ε.” αποπειράθηκε να κλείσει την έξοδο αυτή, το οποίο επετράπη κυρίως λόγω της δυναμικής αντίδρασης των κατοίκων των οικισμών του Δήμου. Στην αναφορά προς το Υπουργείο, ο κ. Σταϊκούρας μεταφέρει το αίτημα των κατοίκων ώστε μην κλείσει η έξοδος προς τους παραθαλάσσιους οικισμούς, καθώς δεν υπάρχει άλλη έξοδος που να διευκολύνει την επικοινωνία των κατοίκων των οικισμών αυτών, δεν έχουν κατασκευαστεί παράπλευροι δρόμοι, αλλά και επειδή το κλείσιμο της εξόδου θα οδηγούσε σε μείωση της τουριστικής κίνησης της περιοχής. Τέλος, επισημαίνει ότι η Εταιρεία “Αυτοκινητόδρομος Αιγίου Α.Ε.”, δε ζημιώνεται από το αίτημα των κατοίκων και της Δημοτικής Αρχής, καθώς η έξοδος είναι μετά τον Σταθμό Διοδίων και οι διερχόμενοι, πρώτα πληρώνουν τα τέλη και μετά εξέρχονται από τον ΠΑΘΕ.

Ημερίδα για την αγρότισσα την Παρασκευή στα Καμένα Βούρλα


Αναρτήθηκε από....
energoipoliteskv.blogspot.com

Ημερίδα με θέμα «Η θέση της Ελληνίδας Αγρότισσας στο δίκτυο κοινωνικών υποστηρικτικών δομών του κράτους» θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2009 και ώρα 09.30 στο ξενοδοχείο «Γαλήνη» στα Καμένα Βούρλα. Κύριες θεματικές της ημερίδας, η οποία πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και εντάσσεται στο πλαίσιο εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Αγρότισσας, θα είναι –μεταξύ άλλων- η γυναικεία επιχειρηματικότητα στην ύπαιθρο, η διαχείριση κρίσεων σε θέματα υγείας, το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό σύστημα.

Η έναρξη της ημερίδας θα πραγματοποιηθεί από την Υπουργό, Κατερίνα Μπατζελή, ενώ ομιλητές θα είναι ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, κ. Γιώργος Κουτρουμάνης, καθώς και εκπρόσωποι από το ΥΠΑΑΤ, το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθώς και το ΙΝΕ ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ .

Σημειώνεται ότι η εκδήλωση για την Γυναίκα της Υπαίθρου καθιερώθηκε στο Πεκίνο το 1995 στην 4η Παγκόσμια Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών. Έκτοτε γιορτάζεται κάθε χρόνο στα κράτη –μέλη του ΟΗΕ.

Επτά πρώην βουλευτές της Μακεδονίας τάχθηκαν υπέρ της υποψηφιότητας του Αντώνη Σαμαρά.


                                                                 

Αναρτήθηκε από.....                                                                     energoipoliteskv.blogspot.com

 Τη Ντόρα Μπακογιάννη στηρίζουν οι βουλευτές Ι. Λαμπρόπουλος, Κ. Μουσουρούλης και ο ευρωβουλευτής Ι. Τσουκαλάς.


Επτά πρώην βουλευτές της Ν.Δ. από τη Μακεδονία, με κοινή τους δήλωση, τάσσονται στο πλευρό του Αντώνη Σαμαρά. Όπως τονίζουν σε αυτήν, στηρίζουν Αντώνη Σαμαρά γιατί κατά την άποψή τους ο Μεσσήνιος πολιτικός μπορεί να αναδιοργανώσει τη Ν.Δ. και με όπλο το ιδεολογικό του στίγμα να κάνει και πάλι ισχυρό πλειοψηφικό ρεύμα τη μεγάλη κεντροδεξιά παράταξη. Τη δήλωση υπογράφουν οι πρώην βουλευτές κ.κ. Γ. Κοσιντζίδης (Σερρών), Δημ. Στάμος (Χαλκιδικής), Ευάγγ. Σουσουρογιάννης (Πιερίας), Γ. Παπαδόπουλος (Κοζάνης), Χαράλ. Παπαδόπουλος (Κιλκίς), Κων. Μαυρίδης (Φλώρινας), και Γ. Μούτσιος (Α Θεσσαλονίκης).

Εν τω μεταξύ, τη στήριξη τους στην υποψηφιότητα της Ντόρας Μπακογιάννη εξέφρασαν ο βουλευτής Μεσσηνίας Ιωάννης Λαμπρόπουλος, ο βουλευτής Χίου Κώστας Μουσουρούλης, ο ευρωβουλευτής Ιωάννης Τσουκαλάς, η πρώην βουλευτής Επικρατείας Χρύσα Καρύδη καθώς και 130 ΟΝΝΕΔίτες της Μαγνησίας, με επικεφαλής τον πρόεδρο της ΟΝΝΕΔ του νομού. Επίσης, υπέρ της κ. Μπακογιάννη τάχθηκαν και επτά από τους οκτώ εκλεγμένους συνδικαλιστές της ΔΑΚΕ στην Διοίκηση του Εργατικού Κέντρου Αθήνας και συνδικαλιστικά στελέχη της ΔΑΚΕ στα σωματεία Συγκοινωνιών.

Από....enet.gr

Αποσύρουν τη στήριξή τους σε Κακλαμάνη - Ντόρα


Αναρτήθηκε από......
energoipoliteskv.blogspot.com


Αποστάσεις από την απόφαση του Νικήτα Κακλαμάνη, να υποστηρίξει την υποψηφιότητα της Ντόρας Μπακογιάννη στη διεκδίκηση της προεδρίας της Ν.Δ παίρνουν το ένα μετά το άλλο κορυφαία στελέχη της παράταξής του στο δήμο Αθηναίων.

Την αρχή έκανε, σύμφωνα με πληροφορίες, ένας εκ των πλέον στενών συνεργατών του δημάρχου Αθηναίων. Πρόκειται για το Βασίλη Κικίλια, πρόεδρο του Οργανισμού Νεολαίας και Άθλησης (Ο.Ν.Α.) του δήμου Αθηναίων, ο οποίος φέρεται να υποστηρίζει τον Αντώνη Σαμαρά.

Ακολουθούν και άλλοι

Αντίστοιχη επιλογή έχουν κάνει, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, και άλλα στελέχη της παράταξης «Αθήνα πόλη της ζωής μας», ανάμεσα τους και τουλάχιστον ένας αντιδήμαρχος. Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν βγαίνουν να το πουν ανοικτά, καθώς στις κατ’ ιδίαν συζητήσεις τους κάνουν λόγο για «κλίμα τρομοκρατίας».

Παράλληλα ενδεικτικό του ό, τι ο Νικήτας Κακλαμάνης έχει εκτεθεί απέναντι στη δημοτική του ομάδα, είναι το γεγονός ότι μέσα σ’ αυτό το κλίμα, και παρά τις πιέσεις που δέχονται από τη δημοτική αρχή να στηρίξουν Μπακογιάννη, πολλοί από τους 27 δημοτικούς συμβούλους της παράταξης Κακλαμάνη στο δημοτικό συμβούλιο Αθηνών, κρατούν μέχρι στιγμής στάση ουδετερότητας.

Φωτογραφίζουν, δε ως πρωτεργάτες στη στήριξη της κ. Μπακογιάννη πλήν του ίδιου του δημάρχου, τον αντιδήμαρχο Χρήστο Τεντόμα, τον παλαιό εβερτικό, πρόεδρο του Αθήνα 9.84 Θανάση Καφέζα και τον πρόεδρο της Τεχνόπολης Φώτη Ιγνατίου.


Από...aftodioikisi.gr

Η εικόνα της γυναίκας στα ΜΜΕ (μια άλλη μορφή βίας κατά των γυναικών)



Αναρτήθηκε από.....
energoipoliteskv.blogspot.com



Η γυναίκα και το σώμα της έχουν αποτελέσει αντικείμενο εκμετάλλευσης από τότε που εφευρέθηκαν τα μαζικά μέσα επικοινωνίας και καθιερώθηκε η διαφήμιση ως μέσο προώθησης προϊόντων. Η φεμινιστική οπτική είναι αυτή που τα τελευταία χρόνια έχει εντοπίσει και μελετήσει την καθοριστική επίδραση της εικόνας του φύλου όπως αυτή διαμορφώνεται και διαχέεται από τα ΜΜΕ προς την κοινωνία.

Τα διάφορα έντυπα, το ραδιόφωνο, το διαδίκτυο και κυρίως η τηλεόραση προωθούν έναν κυρίαρχο λόγο που είναι κατασκευασμένος σύμφωνα με την εικόνα της γυναίκας, όπως αυτή υπάρχει στο μυαλό των ανδρών και όχι σύμφωνα με την πραγματική ζωή της καθημερινής γυναίκας. Με τον τρόπο αυτό διαμορφώνονται οι διαφορετικές σχέσεις εξουσίας μεταξύ των φύλων.

Ιδιαίτερα ανησυχητικός είναι ο τρόπος που χρησιμοποιείται το γυναικείο σώμα, όταν γίνεται το αντικείμενο του ανδρικού βλέμματος ακόμα και για να τονίσει την ετεροφιλία του άνδρα, ή γίνεται το αντικείμενο των φαντασιώσεων του αρσενικού θεατή. Η γυναικεία εικόνα στα ΜΜΕ και στη διαφήμιση συχνά προβάλλεται ως εικόνα υποταγής, σιωπής και παθητικότητας. Είναι η εικόνα της όμορφης αλλά όχι ιδιαίτερα έξυπνης περσόνας σε διαφημίσεις και σίριαλ στην τηλεόραση, η μισόγυμνη κοπέλα που με σεξουαλικούς υπαινιγμούς πλένει το αυτοκίνητο του καλού της στη διαφήμιση του Matiz, η νεαρή που συνευρίσκεται ερωτικά με το σαμπουάν Herbal Essences, και άλλα παρόμοια περιστατικά σε έναν ατέλειωτο κατάλογο απαξίωσης της γυναικείας νοημοσύνης και υποβιβασμού του γυναικείου σώματος.

Όλες αυτές οι διεργασίες που μετατρέπουν τη γυναίκα σε αντικείμενο, αποσπούν το σώμα της από την ίδια και τη διαιρούν στα μέρη του σώματος της, όχι μόνο της στερούν την ανθρώπινη υπόστασή της αλλά οδηγούν στην αιτιολόγηση της βίαιης συμπεριφοράς εναντίον της. Πολλές έρευνες μέχρι σήμερα έχουν δείξει ότι η συνεχής προβολή βίαιων εικόνων από τα ΜΜΕ κάνει το μέσο άνθρωπο λιγότερο ευαίσθητο σε θέματα βίαιης συμπεριφοράς, πολύ περισσότερο δε σε περιπτώσεις βίαιης συμπεριφοράς με θύμα γυναίκα, όταν αυτός ήδη έχει αποδεχτεί υποσυνείδητα την απαξίωση της γυναίκας ως οντότητας ισότιμης με τον άνδρα. Στην πραγματικότητα, πολλά εγκλήματα με θύματα γυναίκες καθρεφτίζουν μηνύματα που προβάλλονται από τα ΜΜΕ.

Η τηλεόραση στις μέρες μας έχει αποκτήσει τεράστια δύναμη καθώς χρησιμοποιείται πλέον από την οικογένεια ως φορέας όχι μόνο ψυχαγωγίας και πληροφόρησης αλλά και κοινωνικοποίησης και εκπαίδευσης των μελών της και κυρίως των παιδιών και των νέων. Επιπλέον βρίσκεται μέσα σε κάθε σπίτι, σε κάθε γωνιά της χώρας. Σαν αποτέλεσμα, ο ρόλος της στη διαμόρφωση προτύπων και στερεότυπων είναι πλέον καθοριστικός. Μέσα από τα διάφορα τηλεοπτικά σίριαλ, τα talk show και τα reality η γυναίκα εμφανίζεται ως άβουλη, αφελής, υποδεέστερη του άνδρα, με πρωταρχικό μέλημά της την εμφάνισή της. {«Η εκδίκηση της Ξανθιάς», «Αγρότης μόνος ψάχνει», «Όλα»}. Οι πρωινές και οι μεσημεριανές εκπομπές και πολλά δημοφιλή σίριαλ της ελληνικής τηλεόρασης προβάλλουν τη γυναίκα κούκλα, τη γυναίκα αντικείμενο του πόθου, τη γυναίκα συμπλήρωμα του άνδρα, χωρίς δική της αυτόνομη υπόσταση, αδιαφορώντας για το μυαλό της, για την προσωπικότητά της. Η τηλεόραση μπορεί να έχει διευρύνει τα γυναικεία πρότυπα που προβάλλει, όμως εξακολουθεί να μας περνάει μηνύματα αρνητικά για την εμφάνισή μας, τις ατέλειες του σώματός μας, την ηλικία μας, το βάρος μας. Τα μηνύματα που εκπέμπει μας λένε ότι κάποια εκατομμύρια γυναίκες κάθε ηλικίας πρέπει να μοιάσουμε σε κάποια λίγα ψιλόλιγνα μοντέλα και τηλεοπτικές περσόνες που σπαταλούν το χρόνο τους σε ατέρμονες δίαιτες, γυμναστήρια, οίκους μόδας και ινστιτούτα αισθητικής για να παρουσιαστούν ως οι τέλειες γυναίκες. Ένας κόσμος εξωπραγματικός και πολυδάπανος σε χρόνο και χρήμα που το μόνο που καταφέρνει είναι να κάνει τις γυναίκες, ιδιαίτερα τις νεότερες που αντλούν από αυτόν τα πρότυπα ομορφιάς, να νιώθουν απογοήτευση και ανασφάλεια. Δεν είναι τυχαίο που διεθνώς αυξάνονται οι περιπτώσεις σοβαρών διατροφικών διαταραχών λόγω εξαντλητικής δίαιτας μεταξύ των πολύ νέων γυναικών που προσπαθούν έτσι να μοιάσουν στα ινδάλματά τους {Δεν υπάρχουν δυστυχώς αξιόπιστα στατιστικά στοιχεία στην Ελλάδα για το μέγεθος του προβλήματος}.

Μηνύματα γυναικείας παθητικότητας και υποταγής εκφράζονται και μέσα από τις διαφημίσεις, και μόνο με τη στάση του γυναικείου σώματος. Η έκφραση του προσώπου, η στάση του σώματος, η θέση της γυναίκας στο χώρο και σε σχέση με τον άνδρα που πιθανά συμμετέχει σε μια διαφήμιση στέλνουν το μήνυμα της γυναίκας-αντικειμένου. Αυτή η υποβίβαση της γυναίκας στα μέρη του σώματός της προς τέρψιν του άνδρα, σύμφωνα με τους ψυχολόγους, καταστρέφει τη γυναικεία αυτοεκτίμηση.

Η διαφήμιση είναι το παντοδύναμο εργαλείο της επιβολής της εξουσίας στις γυναίκες γιατί έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει το υποσυνείδητο εκατομμυρίων ανθρώπων με μια μόνο εικόνα! Βρίσκεται παντού. Στην τηλεόραση, στα έντυπα, στο δρόμο, στα μαζικά μέσα μεταφοράς. Κι ενώ πιστεύουμε ότι αγνοώντας τα μηνύματα που εκπέμπει μένουμε ανεπηρέαστοι, στην πραγματικότητα αυτά τα μηνύματα μέσα από την εικόνα επιδρούν αποφασιστικά στις αξίες μας, στις επιλογές μας και στις συμπεριφορές μας. Στην Αμερική υπολογίζεται ότι ένα άτομο εκτίθεται καθημερινά σε πάνω από 2.000 διαφημίσεις, κάτι αντίστοιχο σε μικρότερη κλίμακα συμβαίνει και στη χώρα μας.

Κύριο εργαλείο της διαφήμισης, το γυναικείο σώμα. Η εικόνα του γυναικείου σώματος πουλάει τα πάντα. Η γυναίκα και τα μέρη του σώματος της, κατά προτίμηση το στήθος, τα πόδια και τα οπίσθια, πωλούν από γιαούρτια έως κινητή τηλεφωνία. {Πρόσφατη είναι η διαφήμιση της Q (κιου) στην τηλεόραση όπου διαφημίζει τις προσφορές της προβάλλοντας τα οπίσθια μιας νεαρής κοπέλας με τζιν!} Χρησιμοποιώντας τα μέρη του γυναικείου σώματος ξεχωριστά από το υπόλοιπο σώμα για διαφημιστικούς λόγους, το μήνυμα που προσλαμβάνει ο θεατής είναι ότι όχι μόνο η συγκεκριμένη γυναίκα, αλλά και κάθε γυναίκα είναι μόνο στήθη ή πόδια ή οπίσθια. Ταυτίζοντας τη γυναίκα με τα μέρη του σώματός της κατ’ επιλογή, η διαφήμιση απογυμνώνει τη γυναίκα από την ανθρώπινη αξία της, κάνοντας την αντικείμενο-εργαλείο για την προώθηση των προϊόντων που διαφημίζει. Την μετατρέπει έτσι σε κάτι απρόσωπο, στην ουσία σε πράγμα, κάτι που δεν συμβαίνει με τον άνδρα, τον οποίο σχεδόν πάντα τον αντιμετωπίζει ως οντότητα.

Η απαξιωτική αυτή εικόνα της γυναίκας όπως έχει διαμορφωθεί στα ελληνικά ΜΜΕ εξακολουθεί να κυριαρχεί χωρίς ενδείξεις βελτίωσης, τουναντίον πληθαίνουν τα δείγματα εκμετάλλευσης του γυναικείου σώματος από τα ΜΜΕ, παρά τις επανειλημμένες διαμαρτυρίες και τα διαβήματα των γυναικείων οργανώσεων. Επιπλέον, με τα στερεότυπα γυναικείων συμπεριφορών που προβάλλουν στο κοινό συντελούν, έστω και χωρίς πρόθεση, στην αύξηση των κρουσμάτων βίας, όπως έχουν καταγραφεί τα τελευταία δύο χρόνια στη χώρα μας εναντίον γυναικών.

Είναι ανάγκη λοιπόν να ληφθούν άμεσα μέτρα όπως είναι:

* Νομοθετική ρύθμιση για τη διαφήμιση που θα απαγορεύει την εκμετάλλευση του γυναικείου σώματος και την προώθηση σεξιστικών μηνυμάτων που μειώνουν την αξιοπρέπεια της γυναίκας.


* Να εφαρμοστεί και στα ΜΜΕ η αρχή του gender mainstreaming που έχει θεσμοθετηθεί και στην Ελλάδα μετά το ψήφισμα του Συμβουλίου των υπουργών των κρατών μελών της ΕΕ στις 5/10/1995, ώστε να βελτιωθούν τα προβαλλόμενα στερεότυπα ανδρών και γυναικών σύμφωνα με τις αρχές της ισότητας των φύλων.


* Να θεσμοθετηθεί η επιμόρφωση των εργαζομένων στα ΜΜΕ σχετικά με τα θέματα της ισότητας των φύλων, γεγονός που θα ενισχύσει την ευαισθητοποίηση και την κατάρτιση των εργαζόμενων και θα τους βοηθήσει στην καλύτερη αποτύπωση της κοινωνικής πραγματικότητας μέσα από την δουλειά τους στα ΜΜΕ.


Χριστίνα Κούρκουλα

Θεματική Ομάδα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Οικολόγοι Πράσινοι

Από......Citypress-gr