Τετάρτη 25 Μαρτίου 2015

8 λεπτά τρόμου -Τι οδήγησε στην τραγωδία στις Αλπεις

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com



Tις  ελπίδες τους στο μαύρο κουτί εναποθέτουν οι ερευνητές για να εντοπίσουν τους λόγους τους συντριβής του μοιραίου Airbus της Germanwings χθες το πρωί στις Αλπεις.

Ο υπουργός Εσωτερικών της Γαλλίας Μπερνάρντ Καζενέβ δήλωσε χθες ότι βρέθηκε το ένα από τα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους μεταξύ Μπαρσελονέτ και Ντιν, στο σημείο δηλαδή όπου συνετρίβη το μοιραίο αεροσκάφος.

Αποκλείεται ο καιρός και η τρομοκρατική ενέργεια
Οι εδικοί, πάντως, ήδη αποκλείουν τον καιρό ως αιτία του τρομακτικού αεροπορικού δυστυχήματος, ενώ Αμερικανοί αξιωματούχοι αποκλείουν το ενδεχόμενο της τρομοκρατίας.
Το μαύρο κουτί θα δώσει μια σειρά από στοιχεία τα οποία θα βοηθήσουν τους ειδικούς να καταλήξουν σε κάποια συμπεράσματα και κυρίως να διαπιστώσουν το αν υπήρχε βλάβη στον κινητήρα του αεροπλάνου.






Το σημείο της τραγωδίας

Εντοπίστηκε το μαύρο κουτί στο οποίο έχουν καταγραφεί οι ήχοι και οι συνομιλίες στο πιλοτήριο
Το μαύρο κουτί που βρέθηκε στον τόπο του δυστυχήματος του Airbus A320 της Germanwings είναι αυτό στο οποίο καταγράφονται όλοι οι ήχοι και οι συνομιλίες στο πιλοτήριο, όμως έχει υποστεί ζημιές, δήλωσε σήμερα στο Γαλλικό Πρακτορείο πηγή προσκείμενη στην έρευνα. "Το μαύρο κουτί που βρέθηκε είναι το CVR" ("cockpit voice recorder"), δήλωσε η πηγή αυτή. "Όμως το CVR έχει ζημιές. Μεταφέρεθηκε σήμερα το πρωί στο Παρίσι στο BEA" (Γραφείο Ερευνών και Αναλύσεων).
Συνεχίζεται η αναζήτηση του δεύτερου μαύρου κουτιού, στο οποίο καταγράφονται τα δεδομένα της πτήσης.
Σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών της Γαλλίας Μπερνάρ Καζνέβ το μαύρο κουτί που βρέθηκε την Τρίτη είναι κατεστραμμένο αλλά μπορεί και πάλι να χρησιμοποιηθεί για πληροφορίες.
Συνέβη κάτι στον κινητήρα;
Τα διάφορα συστήματα καταγραφής δείχνουν ότι η ταχύτητα του αεροσκάφους την ώρα της συντριβής ήταν περίπου στα 350 μίλια την ώρα, κάτι το οποίο μπορεί να υποδεικνύει βλάβη στον κινητήρα.
Και αυτό γιατί η συγκεκριμένη ταχύτητα, τα 350 μίλια την ώρα, είναι η ταχύτητα που ένας πιλότος επιδιώκει να πιάσει πριν προσπαθήσει να ξανανάψει τις μηχανές μετά από μια διπλή αποτυχία εκκίνησης κινητήρα. Τουλάχιστον αυτό υποστήριξε ειδικός πτήσεων μιλώντας στο Sky News.
Η πτήση 4U9525, η οποία απογειώθηκε από τη Βαρκελώνη για το Ντίσελντορφ στις 10:01 τοπική ώρα, άρχισε να χάνει ύψος ένα λεπτό αφότου «έπιασε» το ύψος πτήσης.

Βουτιά θανάτου σε οκτώ λεπτά
Στη συνέχεια έπεσε από τα 38.000 πόδια στα 6.000 πόδια σε λιγότερο από οκτώ λεπτά, προτού συντριβεί.
Οι γαλλικές αρχές αεροπορίας ανέφεραν χθες ότι το αεροσκάφος δεν έχε εκπέμψει σήμα κινδύνου και ότι η επαφή του πύργου ελέγχου με το πιλοτήριο του Airbus της Germanwings χάθηκε στις 10:30. Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι χθες αρχικά οι αεροπορικές αρχές διέρρεαν την πληροφορία ότι ο πιλότος είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου, ωστόσο λίγο αργότερα έγινε γνωστό ότι ήταν ο πύργος ελέγχου της Μασαλίας που αποφάσισε να θέσει το αεροπλάνο σε κίνδυνο, καθώς το παρακολουθούσε να χάνει ύψος και δεν είχε καμία επαφή με τον πιλότο.



Προσπάθησε να προσγειώσει το αεροσκάφος ο πιλότος;
Και ενώ κάποιοι ειδικοί αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο οι πιλότοι να είχαν χάσει τις αισθήσεις τους, η Μαίρη Σκιάβο, αναλυτής αεροπορίας, μιλώντας στο CNN τόνισε ότι με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν για την ταχύτητα του αεροπλάνου θα μπορούσε να εξαχθεί το συμπέρασμα ότι ο έλεγχος του αεροσκάφους δεν είχε χαθεί τελείως. Αντιθέτως, όπως υποστηρίζει, ο πιλότος μπορεί έως έναν βαθμό να είχε τον έλεγχο του αεροπλάνου. «Αν ο κινητήρας είχε σταματήσει να λειτουργεί, το αεροπλάνο θα είχε συντριβεί σε ελάχιστα λεπτά», συνέχισε, προσθέτοντας ότι ο πιλότος μπορεί να προσπάθησε να κάνει αναγκαστική προσγείωση ή ότι το αεροπλάνο «βρήκε» στις πλαγιές των Αλπεων.

Αποσυμπίεση καμπίνας ή πιλοτηρίου;
Στα σενάρια που κυκλοφορούν παραμένει και αυτό που θέλει την καμπίνα ή το πιλοτήριο ή και τα δύο μαζί να υπέστησαν μια ταχύτατη αποσυμπίεση. Σε μια τέτοια περίπτωση δεν είναι αφύσικο ο πιλότος να επιδιώξει να πετάξει γρήγορα προς τα κάτω για να μπορέσει να αναπνεύσει, σε υψόμετρο 10.000 ποδιών. Ωστόσο, όπως σημειώνει η Mirror κάτι τέτοιο, στη συγκεκριμένη περίπτωση και καθώς το αεροσκάφος πετούσε πάνω από τις Αλπεις, θα ήταν απλά μια  ατυχής επιλογή...

Ο θόρυβος στην πόρτα που καθήλωσε το αεροσκάφος τη Δευτέρα
Από την πλευρά της, η εταιρεία δηλώνει ότι θα ερευνήσει πλήρως το τι συνέβη, ενώ όσον αφορά το κατά πόσο μπορούσε να πετάξει το αεροσκάφος, δήλωσε ότι είχε περάσει όλους τους τεχνικούς ελέγχους και ότι τη Δευτέρα είχε καθηλωθεί στο έδαφος για μια ώρα προκειμένου να γίνει κάποια επισκευή που αφορούσε σε κάποιον θόρυβο που έκανε η πόρτα του αεροπλάνου. «Το αεροσκάφος πετούσε και πάλι στις 10 το βράδυ», προσέθεταν.
Οσον αφορά τον πιλότο, δούλευε για πάνω από 10 χρόνια στη Lufthansa και τη θυγατρική της Germanwings και είχε πάνω από 6.000 ώρες πτήσης.

Εικόνες φρίκης στο σημείο της συντριβής
Εν τω μεταξύ, σοκ προκαλούν οι εικόνες από το σημείο της συντριβής στις γαλλικές Αλπεις, 100 χιλιόμετρα βόρεια της Νίκαιας. Το αεροσκάφος έχει γίνει σαν... σκόνη, αφού το μεγαλύτερο κομμάτι που έχει βρεθεί από αυτό δεν ξεπερνά σε μέγεθος αυτό της βαλίτσας. «Ναι, είδα ανθρώπους νεκρούς, είδα παιδιά, είδα και μωρά», δήλωσε -σοκαρισμένο- μέλος ενός από τα συνεργεία που έφθασαν στο σημείο μετά την τραγωδία για να περισυλλέξουν ό,τι μπορούν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το σημείο στο οποίο συνετρίβη το αεροσκάφος είναι εξαιρετικά δύσβατο και προσβάσιμο μόνο από αέρος. Οι επιχειρήσεις των συνεργείων είχαν σταματήσει κατά τη διάρκεια της νύχτας και ξεκίνησαν πριν από λίγο.


Από .........  iefimerida

Δεν υπάρχουν σχόλια: