Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2011

Ο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΝ ΕΦΤΑΣΕ ΣΤΟ ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ

Αναρτήθηκε από..... energoipoliteskv.blogspot.com



Πριν από την 1η Ιανουαρίου 2010 ήταν μια μικρή κοινότητα χωρίς πολλές πολλές δυνατότητες. Μετά τον «Καλλικράτη», μετονομάστηκε σε δήμο και  οι υπηρεσίες που θα πρόσφερε προς τους 150 δημότες του (υποτίθεται πως) πολλαπλασιάστηκαν. Μαζί τους πολλαπλασιάστηκαν και οι δομές του ίδιου του (νέου) Οργανισμού. Ο λόγος για το Αγαθονήσι, ένα μικρό (πολύπαθο) νησί των Δωδεκανήσων, για το οποίο το νέο τοπίο στην Αυτοδιοίκηση μόνο θετικά δεν έχει λειτουργήσει, τουλάχιστον μέχρι τώρα.

Κι αυτό γιατί, όπως εξηγεί στην aftodioikisi.gr ο δήμαρχος Ευάγγελος Κοττορός, «το πρόβλημα είναι η γραφειοκρατία που έχει δημιουργήσει ο "Καλλικράτης"».
«Είναι χαρακτηριστικό», συνεχίζει ο δήμαρχος, «κάθε μέρα μας στέλνουν τα υπουργεία εγκυκλίους να  φτιάξουμε μία Επιτροπή ή οτιδήποτε άλλο, εμείς τους απαντάμε δεν έχουμε υπαλλήλους και εκείνοι επιμένουν: Διορίστε -μας λένε- αιρετούς».
Αλλά, άλλες είναι οι προτεραιότητες στο Αγαθονήσι από αυτά που προστάζει ο «Καλλικράτης»: «Εμείς κοιτάμε να επιβιώσουμε κι αυτοί μας λένε να φτιάξουμε επιτροπές», τονίζει ο κ. Κοττορός.

Λειτουργούν μόλις δύο επιτροπές
Αυτήν τη στιγμή, στο Δήμο Αγαθονησίου λόγω έλλειψης προσωπικού λειτουργούν μόλις δύο επιτροπές από αυτές που προβλέπει ο «Καλλικράτης»: «Αναγκαστικά λειτουργούμε Οικονομική Επιτροπή και την Επιτροπή Διαγωνισμών Έργων», υποστηρίζει ο δήμαρχος του νησιού.
Ειδικά για τη δεύτερη, προβλέπεται, όπως λέει, διορισμός τριών ή τεσσάρων υπαλλήλων, με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να διεξάγεται με υπαλλήλους που ζητεί ο δήμος από άλλους γειτονικούς δήμους ή την περιφέρεια και με τη συμμετοχή και αιρετών, που όπως τονίζει ο κ. Κοττορός «δεν το επιτρέπει ο νόμος».
Προσθέτει δε ότι έχει ορίσει το Συμβούλιο Μεταναστών αλλά την Επιτροπή για το Κτηματολόγιο (ΚΟΣΕ), οι οποίες όμως δεν λειτουργούν ελλείψει προσωπικού, ενώ η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής δεν έχει καν οριστεί για τον ίδιο λόγο.

Μόλις τέσσερις υπάλληλοι
Αυτή τη στιγμή ο Δήμος Αγαθονησίου από τις δέκα οργανικές θέσεις καλύπτει μόλις τις τέσσερις:  Έχει, δηλαδή,  1 υπάλληλο Διοικητικό-Οικονομικό, 1 στο ΚΕΠ, 1 εργάτη Καθαριότητας και 1 Οδηγό απορριμματοφόρου.
Αποτέλεσμα, μεγάλο μέρος των διοικητικών εργασιών να τις κάνει ο ίδιος ο δήμαρχος που ως συνταξιούχος δάσκαλος έχει σχετική εμπειρία από διοίκηση και στην ουσία, όπως τονίζει «να πηγαίνω στο δήμο το πρωί στις 8 και φεύγω στις 11 το βράδυ για να κάνω δουλειά πέντε υπαλλήλων».
»Έχω υποβάλει  αίτημα για δύο υπαλλήλους Διοικητικού-Οικονομικού, προκειμένου να λειτουργήσει στοιχειωδώς ο δήμος αλλά το υπουργείο αρνείται», τονίζει ο δήμαρχος Αγαθονησίου.

Ένα ακόμα μεγάλο πρόβλημα για τους είναι ότι  η ταμειακή υπηρεσία βρίσκεται στη Λέρο, όπου καταβάλλονται τέλη και εισφορές αλλά και η μισθοδοσία των υπαλλήλων: «Κάθε μήνα πηγαίνω στη Λέρο για να διεκπεραιώσω αυτές τις υποθέσεις. Ωστόσο, το χειμώνα λόγω καιρικών συνθηκών, πολλές φορές ο μήνας γίνεται δίμηνο. Έτσι, σ' αυτές τις περιπτώσεις οι μισθοί των υπαλλήλων καθυστερούν να καταβληθούν, καταλήγει ο κ. Κοττορός.

Από .....  aftodioikisi

Δεν υπάρχουν σχόλια: