Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2009

Οι ανεπάρκειες της πολιτικής ηγεσίας οδήγησαν σε Golpo Grosso στις άγονες γραμμές - Βόμβες Α.Βγενόπουλου


Αναρτήθηκε από...energoipoliteskv.blogspot.com

Την ανεπάρκεια του υφυπουργού Μεταφορών, κ. Σηφουνάκη, σε συνδυασμό με τα "παρατράγουδα" που παρατηρούνται στους διαγωνισμους για τις άγονες γραμμές στηλίτευσε ο πρόεδρος της MIG, Ανδρέας Βγενόπουλος.


Στο θέμα παρενέβη ο υπουργός μεταφορών και υποδομών Δ. Ρέππας, γνωστοποιώντας πως οι καταγγελίες Βγενόπουλου αποστέλλονται στον επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης, Λ. Ρακιτζή.

O Υπουργός Υποδομών, Δ. Ρέππας, παραφράζοντας τη φράση του κ. Βγενόπουλου σχολίασε ότι ο κ. Ν. Σηφουνάκης είναι «σκανδαλωδώς υπερεπαρκής για το υπουργείο» Αναλυτικότερα, με αφορμή τη διαγωνιστική διαδικασία στις άγονες γραμμές, ο κ. Βγενόπουλος έκανε λόγο για παντελή έλλειψη πολιτικής στον τομέα των μεταφορών, πολύ δε περισσότερο από τον κ. Σηφουνάκη, ο οποίος ήταν επί 5 χρόνια υπεύθυνος του τομέα μεταφορών του ΠΑΣΟΚ. "Θα περίμενε κανείς ότι θα είχε κάτι να πει", συμπλήρωσε, διευκρινίζοντας ότι η κριτική του δεν αφορά τον πολιτικό του προϊστάμενο, κ. Δ. Ρέππα.


Όπως τόνισε:

- Η σκανδαλώδης ανεπάρκεια του κράτους εμποδίζει ακόμη και την κοινωνική προσφορά.

- Τα σκάνδαλα δεν ερευνώνται.

- Δεν υπάρχει σεβασμός για το δημόσιο χρήμα.

Αφορμή, τόνισε ο ίδιος, είναι η απόφαση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας να αναθέσει σε δυο εταιρίες τις άγονες γραμμές, με επιδότηση 2,2 εκατ., όταν η Olympic Air έκανε προσφορά να πετάξει σε αυτές τις γραμμές χωρίς επιδότηση.

«Ναι, καλά ακούσατε, κάποιοι αποφάσισαν να πετάξουν 2,2 εκατ. ευρώ για να εκτελεστούν υπηρεσίες που εμείς προτείναμε να εκτελεστούν χωρίς κόστος», υπογράμμισε ο κ. Βγενόπουλος, καλώντας τις αρμόδιες αρχές να αναζητήσουν ποινικές ευθύνες από τα μέλη της επιτροπής που διενήργησε το διαγωνισμό. "Θα έπρεπε να παραπεμφθούν αρκετοί άνθρωποι για το αδίκημα της απιστίας και της παράβασης καθήκοντος", υπογράμμισε.

Ο επικεφαλής της MIG τόνισε ότι στο διαγωνισμό δεν εφαρμόστηκαν ποιοτικά κριτήρια, γιατί ο κ. Σηφουνάκης δήλωνε ότι απαγορεύεται από την Ε.Ε., "κάτι που είναι εντελώς ανακριβές", τόνισε ο κ. Βγενόπουλος, όπως ο ίδιος ο δικηγόρος της κυβέρνησης επιβεβαίωσε στη σύσκεψη με τους εκπροσώπους των 7 εταιριών, λέγοντας ότι όχι μόνο δεν απαγορεύεται, αλλά ότι ειδικά ως προς τους ρύπους, είναι επιβεβλημένο ένα τέτοιο κριτήριο.

«Θα πρέπει να αφήνουμε παλαιά αεροπλάνα να μεταφέρουν τους ανθρώπους στην Ελλάδα, επιβαρύνοντας και το περιβάλλον», σημείωσε ο κ. Βγενόπουλος, επισημαίνοντας ότι κατά παράβαση οποιασδήποτε λογικής, επετράπη η συμμετοχή εταιριών που δεν έχουν δικά τους αεροπλάνα αλλά τα μισθώνουν με web-lease.

Ο κ. Βγενόπουλος ανέφερε ότι πήγε στη σύσκεψη με τις 7 εταιρίες για το διαγωνισμό που θα γινόταν για τα άγονα δρομολόγια και διαπίστωσε σε ότι αφορά τον κ. Σηφουνάκη, παντελή έλλειψη πολιτικής στον τομέα των μεταφορών.

"Ο κ. Σηφουνάκης είχε την ευκαιρία να καθορίσει συγκεκριμένη πολιτική στον τομέα των αερομεταφορών και δεν το έκανε. Είναι ο μοναδικός υπεύθυνος", επεσήμανε ενώ πρόσθεσε ότι "πρόκειται για σκανδαλώδη ανεπάρκεια".



Ο κ. Βγενόπουλος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ξεκαθάρισε ότι δεν θέλει να συμμετάσχει στις πολιτικές αποφάσεις της κυβέρνησης. "Δεν έχω κανέναν λόγο να ζητήσω την απομάκρυνση του κ. Σηφουνάκη. Είναι θέμα αυτοκριτικής του ίδιου και απόφαση της κυβέρνησης", τόνισε χαρακτηριστικά.

Ως προς την ΥΠΑ, δήλωσε ξεκάθαρα ότι είναι ανεπαρκής και ότι χρειάζεται αναδιάρθρωση εκ βάθρων.


**Συμμετοχή δημοσίου στην ΟΑ

Αναφερόμενος στο ενδεχόμενο συμμετοχής του δημοσίου στην Olympic Air, ο κ. Βγενόπουλος στάθηκε στις συνομιλίες που είχε με τον πρωθυπουργό, κ. Παπανδρέου όταν ήταν ακόμη στην αντιπολίτευση, όπου είχε προκύψει κοινός τόπος αναφορικά με τη μειοψηφική συμμετοχή του δημοσίου. "Η πολιτική αυτή ήταν σωστή και απέμενε πλέον να καθίσουμε να συζητήσουμε τους όρους και τις προϋποθέσεις".

Ωστόσο, σε δηλώσεις του προ ημερών, ο κ. Σηφουνάκης διέψευσε τέτοιο ενδεχόμενο, υποστηρίζοντας ότι δεν έχει νόημα η μειοψηφική συμμετοχή του δημοσίου στην εταιρία. Ο κ. Βγενόπουλος αναρρωτήθηκε: "Ο κ. Σηφουνάκης κατήργησε τον πρωθυπουργό;".

"Θα σας ενοχλούσε να μην έχετε τον έλεγχο της εταιρίας, μόνο αν θέλετε να κάνετε τις προμήθειες και τις προσλήψεις της Ολυμπιακής", υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι ο κ. Σηφουνάκης δεν ρώτησε καν μήπως θα μπορούσε να του δώσει δωρεάν τη συμμετοχή!

Σε σχετική ερώτηση, ο κ. Βγενόπουλος επεσήμανε ότι αν η κυβέρνηση ακολουθήσει το μοντέλο ΣΔΙΤ και στις αερομεταφορές, είναι διατεθειμένος να βρεθεί ένας τρόπος ώστε να μην εκτεθεί το δημόσιο σε οικονομικό κίνδυνο.

«Δεν πρόκειται να ζητήσω χρήματα για τη συμμετοχή του δημοσίου στην Ολυμπιακή» πρόσθεσε, διευκρινίζοντας ότι κανείς από την κυβέρνηση δεν του έχει αναλύσει την πολιτική της στο θέμα αυτό.


** Ο διαγωνισμός για το handling

Σε ότι αφορά τον επικείμενο διαγωνισμό για την επίγεια εξυπηρέτηση στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, ο οποίος αναμένεται εντός της εβδομάδας, ο κ. Βγενόπουλος προειδοποίησε για τους όρους που θα προταθούν, λέγοντας ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε σκοπό να βγάλει όλα τα αεροδρόμια σε μια δέσμη και τώρα ακούγεται η πρόθεση να βγει το κάθε αεροδρόμιο ξεχωριστά, και αναρωτήθηκε: "Μήπως έχουν σκοπό να δώσουν σε εμάς τα ζημιογόνα και αλλού τα κερδοφόρα;".

Υπενθυμίζεται ότι η Olympic Handling έχει την υποχρέωση να κατέβει σε όλους τους διαγωνισμούς. Απευθυνόμενος για μια ακόμη φορά στον κ. Σηφουνάκη, τον κάλεσε να ξεκαθαρίσει: "Προσπαθείτε να μας τιμωρήσετε επειδή θέλουμε να ευεργετήσουμε τη χώρα;".

** Τα υπόστεγα και η "παλιά" Ολυμπιακή

Ο κ. Βγενόπουλος αναφέρθηκε επίσης στην περιουσία της παλιάς Ολυμπιακής, η οποία βρίσκεται παράνομα στα υπόστεγα της Olympic Air. Υπάρχουν υλικά, αεροπλάνα, προμήθειες αναξιοποίητες, χωρίς ουδείς να γνωρίζει την αξία τους. Είναι 160 εκατ.; Είναι 110 εκατ.;", τόνισε.

Όπως ανέφερε, οι συναρμόδιοι υπουργοί, ενώ αποφάσισαν κάποια στιγμή, αιφνιδιαστικά, να επιθεωρήσουν την περιουσία της Ολυμπιακής, δεν έχουν μεριμνήσει τόσον καιρό για την αξιοποίησή της.

"Ενοχλούμε με συνεχή τηλέφωνα, e-mails, εξώδικα για να υποχρεωθεί το κράτος να πάρει τα υλικά, τα οποία εμποδίζουν τη λειτουργία των υποστέγων", συμπλήρωσε.


** Η "διερεύνηση" των σκανδάλων

Ο επικεφαλής της MIG αναφέρθηκε εκ νέου στις καταγγελίες του για το μνημόνιο κατανόησης που εδέχθη η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας χωρίς να κυρωθεί από τη Βουλή, με αποτέλεσμα να χορηγήσει άδεια πτήσεων σε/προς Κωνσταντινούπολη στην ανταγωνιστική Aegean.

Όπως τόνισε, για τη διερεύνηση του σκανδάλου έχει συσταθεί επιτροπή έρευνας η οποία ακόμη συνεχίζει το έργο της. "Η επιτροπή αυτή έχει να εξετάσει τρία χαρτιά. Γιατί δεν βγαίνει ένα πόρισμα;", αναρωτήθηκε.

Παράλληλα, εξήγησε ότι όταν προχώρησε σε συνέντευξη Τύπου για το σκάνδαλο, βασίστηκε στις καταγγελίες της τότε αντιπολίτευσης, του ΠΑΣΟΚ και προσωπικά του κ. Σηφουνάκη, αλλά και συνδικαλιστών της Ολυμπιακής.

Ως εκ τούτου, ο κ. Βγενόπουλος έστειλε επιστολή στον κ. Σηφουνάκη στις 3/11, αναφορικά με το ζήτημα, ζητώντας του να δηλώσει τις ενέργειες στις οποίες έχει προχωρήσει ώστε να αντιμετωπιστεί το αθέμιτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα υπέρ της Aegean. "Αν δεν είναι έτσι, βγες και πες ότι τότε που μιλούσα ως αντιπολίτευση, μιλούσα ατεκμηρίωτα", τόνισε.

Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της MIG, ο κ. Σηφουνάκης στην απάντησή του, τον προτρέπει να απευθυνθεί στην αρμόδια δικαστική αρχή!

"Του είπα ότι η απάντηση αυτή, να απευθυνθούμε στην αρμόδια δικαστική αρχή για σκάνδαλο που εκείνος κατήγγειλε στερείται λογικής. Η θέση αυτή δεν συνάδει με υπεύθυνη θέση πολιτικού ανδρός ή με την πολιτική της κυβέρνησης περί μηδενικής ανοχής στα σκάνδαλα", τόνισε ο κ. Βγενόπουλος.


** Κρατική αναλγησία στην υγεία

Προσπαθώντας να δώσει την εικόνα της συνολικής ανεπάρκειας της κρατικής μηχανής, ο κ. Βγενόπουλος έδωσε ένα παράδειγμα από την ενασχόληση του ομίλου στο χώρο της υγείας.

Όπως τόνισε, με βάση επιστολή του συλλόγου γονέων παιδιών με καρκίνο "Φλόγα", ο σύλλογος αυτός προσπαθεί από το 1984 να πείσει τους αρμοδίους για την αγορά ενός ακτινολογικού μηχανήματος στο δημόσιο νοσοκομείο Αγλαϊα Κυριακού, το οποίο είναι απαραίτητο για τις εξετάσεις των παιδιών με καρκίνο.

"Προσπαθήσαμε να δώσουμε δωρεάν το μηχάνημα στο Αγλαϊα Κυριακού και κατέστη αδύνατον! Επί τέσσερις μήνες δεν μπόρεσαν να βρουν μια λύση, διαδικαστικά, βάσει της οποίας θα μπορούσαμε να δώσουμε το μηχάνημα στο νοσοκομείο", εξήγησε ο κ. Βγενόπουλος, προσθέτοντας ότι ο όμιλος Υγεία εν τω μεταξύ έφτιαξε ειδικό χώρο μέσα στο νοσοκομείο όπου εξυπηρετεί τα παιδιά που έχουν ανάγκη, δωρεάν.

"Τελικώς, το μηχάνημα αγοράστηκε με χορηγία του ΟΠΑΠ, αλλά είναι ακόμη στα κουτιά, γιατί το Αγλαϊα Κυριακού δεν έχει ακτινοφυσικό και δεν έχει δυο υπαλλήλους για τη λειτουργία του", εξήγησε ο κ. Βγενόπουλος, ζητώντας από την υπουργό υγείας, κ. Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, να δείξει την ευαισθησία που απαιτείται.


** Το πακέτο για τις τράπεζες

Ο κ. Βγενόπουλος καταφέρθηκε και κατά του σχεδιασμού της προηγούμενης κυβέρνησης για τη στήριξη των τραπεζών με αγορά προνομιούχων μετοχών, τονίζοντας ότι είχε πει και τότε στον τότε υπουργό Οικονομίας, κ. Γιώργο Αλογοσκούφη ότι η στήριξη των τραπεζών πρέπει να γίνει με την αγορά κοινών μετοχών.

"Η Ελβετία, που πήρε κοινές μετοχές, τις διέθεσε με private placement και έχει κερδίσει 1,2 δισ. ευρώ. Εάν ο κ. Αλογοσκούφης είχε πάρει κοινές μετοχές και προχωρούσε σε private placement, το δημόσιο θα αποκόμιζε κέρδη 2,6 δισ. ευρώ", ανέφερε ο κ. Βγενόπουλος.


** Πλήγμα για ελληνική κτηνοτροφία η μη αναγραφή χώρας προέλευσης στο γάλα

Ο κ. Βγενόπουλος κατηγόρησε τον Γ. Βλάχο, πρώην υφυπουργό Ανάπτυξης, για τις συνεχείς παρατάσεις στην αναγραφή της χώρας προέλευσης του γάλακτος. Όπως είπε, αν τελικά δεν προχωρήσει η υπόθεση και δεν επιβληθεί η αναγραφή, θα είναι ουσιαστικά ένα πλήγμα και για την ελληνική κτηνοτροφία και για τις επιχειρήσεις.



Όπως τόνισε ο κ. Βγενόπουλος, ο πρώην υφυπουργός είχε στείλει στην Ε.Ε. την προτεινόμενη ρύθμιση για έγκριση, χωρίς όμως να τη στοιχειοθετήσει. Μάλιστα, κάλεσε τον κ. Βλάχο να αναρωτηθεί αν αυτό συνέβη λόγω ανικανότητας ή εάν υπήρχε δόλος.



Με την ανάληψη των χαρτοφυλακίου του υπουργείου Ανάπτυξης από την κ. Λούκα Κατσέλη, η νέα υπουργός έδωσε διορία δυο μηνών στους υπαλλήλους του υπουργείου για να συντάξουν τη στοιχειοθέτηση της ρύθμισης, ώστε να σταλεί ολοκληρωμένη και να πάρει το "πράσινο φως" από τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τόνισε ο κ. Βγενόπουλος.

*** Ρέππας: Στον επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης οι καταγγελίες Βγενόπουλου


Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δήμητρης Ρέππας, με αφορμή τη σημερινή συνέντευξη Τύπου του Προέδρου του Ομίλου MIG, δήλωσε:

«Η προσήλωση στη Διαφάνεια σημαίνει ανοικτές διαγωνιστικές διαδικασίες και τήρηση των κανόνων δικαίου. Πολύ περισσότερο σε μια χρονική περίοδο όπου διεξάγονται πολλοί διαγωνισμοί και εκδηλώνονται αντιθέσεις και συγκρούσεις επιχειρηματικών συμφερόντων, η Πολιτεία οφείλει να περιφρουρήσει την αξιοπιστία και το σύννομο κάθε διαδικασίας.

Κατανοούμε την επιχειρηματική άμιλλα και σεβόμαστε το ενδιαφέρον των φορέων της επιχειρηματικής κοινότητας. Πάνω από όλα όμως, οφείλουμε όλοι να σεβόμαστε το νόμο προασπιζόμενοι το δημόσιο συμφέρον.


Το σύνολο της σημερινής συνέντευξης Τύπου του κ. Βγενόπουλου αποστέλλεται στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Ρακιντζή, με το αίτημα να διερευνηθούν τα όσα καταγγέλλει ο επιχειρηματίας.

Αναλόγως του περιεχομένου του τελικού πορίσματος του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης καθένας θα κληθεί να αναλάβει τις ευθύνες του».


***Σηφουνάκης: "Γνώμονάς μου η προσήλωση στο δημόσιο συμφέρον"

O Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ Νίκος Σηφουνάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση αναφορικά με τας όσα ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της MIG:

«Η αντιπαράθεση που υπήρξε στη Βουλή με τον πρόεδρο της MIG και τη συζήτηση ακρόασή του για τον ΟΤΕ και την Ολυμπιακή, υπήρξε πολιτική και μόνο.

Γνώμονας μου η προσήλωση στο δημόσιο συμφέρον. Και τότε και τώρα».

Από...i-Reporter.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: