Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2016

Ηθικά απαράδεκτη και πολιτικά προκατειλημμένη η αρνητική απόφαση της Επιτροπής Αναφορών της Ευρωβουλής για τις γερμανικές αποζημιώσεις.

Αναρτήθηκε από ..........   energoipoliteskv.blogspot.com





Βουλευτικό Γραφείο Νότη Μαριά
Ηράκλειο
Λεωφ. Δημοκρατίας 35.
Τηλ:2810 300 421/422.
Φαξ:2810 300 421.

Αθήνα
Κόνιαρη 7,  Αμπελόκηποι 114 71.
Τηλ: 210-3254433, 210-3254048.
Φαξ: 210-6432457.
Facebook: Νότης Μαριάς
Στρασβούργο
Parlement européen
Bât. Louise Weiss
T08020
1, avenue du Président Robert Schuman
CS 91024
F-67070 Strasbourg Cedex
Τηλ:0033 3 88 1 75151
Φαξ:0033 3 88 1 79151

Βρυξέλλες, 8/9/2016
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ/ΒΙΝΤΕΟ
Νότης Μαριάς: Ηθικά απαράδεκτη και πολιτικά προκατειλημμένη η αρνητική απόφαση της Επιτροπής Αναφορών της Ευρωβουλής για τις γερμανικές αποζημιώσεις.

Ηθικά απαράδεκτη και πολιτικά προκατειλημμένη χαρακτήρισε τη σημερινή αρνητική απόφαση των Συντονιστών της Επιτροπής Αναφορών της Ευρωβουλής για τις γερμανικές αποζημιώσεις ο Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής Καθηγητής Νότης Μαριάς.

Επισημαίνεται ότι με τη σημερινή τους απόφαση οι Συντονιστές της Επιτροπής Αναφορών με σταθμισμένες ψήφους 20 έναντι 14 απέρριψαν την ένσταση του  Νότη Μαριά με την οποία ζητούσε να μείνει ανοιχτή η Αναφορά των αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης (ΠΕΑΕΑ/ΔΣΕ) και ταυτόχρονα να κληθούν τόσο η Γερμανία όσο και η Ελλάδα να τοποθετηθούν εγγράφως για το ζήτημα των οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα όσο και η Κομισιόν να τοποθετηθεί για τις δεσμεύσεις της ΕΕ από τη Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων του 1946.

Την απαράδεκτη απόφαση να κλείσει η αναφορά των αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης ψήφισαν το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, η Ομάδα Σοσιαλιστών και Δημοκρατών και οι Φιλελεύθεροι.

 Οι μνημονιακοί αυτοί κύκλοι αποθρασύνθηκαν από την αδιαφορία της Ελληνικής κυβέρνησης η οποία δεν στήριξε την αναφορά της ΠΕΑΕΑ/ΔΣΑ.

Μάλιστα η χθεσινοβραδινή εκπρόθεσμη παρέμβαση της Ελληνικής Βουλής, μέσω Ευρωβουλευτού, στην Επιτροπή Αναφορών απλά επιβεβαίωσε την αδιαφορία της Ελληνικής πλευράς για την υπόθεση που κρινόταν σήμερα και υπονόμευσε την έκβασή της.
Επισυνάπτεται το σχετικό βίντεο με την τοποθέτηση του Νότη Μαριά.


Σαρωτικές αλλαγές στα Γυμνάσια -Τι αλλάζει από φέτος για τους μαθητές

Αναρτήθηκε από ...........   energoipoliteskv.blogspot.com



Σαρωτικές αλλαγές στα Γυμνάσια και μάλιστα από τη φετινή χρονιά φέρνει το υπουργείο Παιδείας.
Η αλλαγή του πλαισίου λειτουργίας, που θα γίνει με την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, αφορά τόσο στο εκπαιδευτικό κομμάτι όσο και τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων, οι οποίες περιορίζονται πλέον σε τέσσερα μαθήματα. Ειδικότερα, οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν αφορούν στα εξής:

Εξετάσεις σε 4 μαθήματα
Τα μαθήματα στο γυμνάσιο επεκτείνονται έως τις 31 Μαΐου. Αυτό διευκολύνεται από τον περιορισμό των εξετάσεων στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία οι μαθητές/τριες θα εξετάζονται γραπτώς στο τέλος του έτους περιορίζονται σε τέσσερα  για όλες τις τάξεις (από δώδεκα που όριζε το προηγούμενο Προεδρικό Διάταγμα για τη Α΄, δεκατρία για τη Β΄ και δεκατέσσερα για τη Γ΄ τάξη).
Αυτά είναι: α) η Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (κοινή εξέταση των δύο κλάδων, της Γλωσσικής Διδασκαλίας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας), β) Μαθηματικά, γ) Φυσική, δ) Ιστορία.

Τετράμηνα αντί τριμήνων
Η μετατόπιση της εστίασης του γυμνασίου από την εξεταστική διαδικασία στην ουσιαστική μαθησιακή διαδικασία προωθείται και από ένα ακόμη μέτρο, τον χωρισμό του διδακτικού χρόνου σε τετράμηνα αντί σε τρίμηνα. Με το προηγούμενο καθεστώς το σχολείο βρισκόταν σε εξεταστικό πυρετό από τα μέσα Οκτωβρίου μέχρι το τέλος Νοεμβρίου και μετά ξανά από τα μέσα Ιανουαρίου έως τα τέλη Φεβρουαρίου.
Οι μαθητές/τριες έπρεπε να πιεστούν για να προετοιμαστούν σε 2 ή 3 ωριαία διαγωνίσματα την εβδομάδα, με αποτέλεσμα να επικεντρώνουν εκεί την προσπάθειά τους και να παραμελούν τη μελέτη και τις εργασίες των υπόλοιπων μαθημάτων της εβδομάδας αλλά και να παρουσιάζουν διασπασμένη προσοχή κατά τη διάρκεια των διδακτικών ωρών που προηγούνταν κάθε διαγωνίσματος. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί, ιδίως των μονόωρων μαθημάτων, αναγκάζονταν να καταφεύγουν και σε συμπληρωματικά τεστ, επειδή δεν προλάβαιναν να αποκτήσουν καθαρή εικόνα για τη συμμετοχή κάθε μαθητή/τριας στη μαθησιακή διαδικασία στην τάξη, ούτε καν να τους γνωρίσουν όλους/ες με το όνομά τους.
Με τον χωρισμό σε τετράμηνα επέρχονται οι εξής αλλαγές στην προηγούμενη εικόνα: Αφενός τα υποχρεωτικά διαγωνίσματα κάθε τετραμήνου μπορούν να διενεργηθούν με μεγαλύτερη άνεση, ένα ή δύο σε κάθε βδομάδα, αφού το χρήσιμο χρονικό διάστημα διπλασιάζεται (τουλάχιστον από τα μέσα Οκτωβρίου έως 20 Ιανουαρίου και από τέλη Ιανουαρίου έως 31 Μαϊου).
Αφετέρου οι εκπαιδευτικοί θα έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους, ιδίως στο 1ο τετράμηνο, ώστε να γνωρίσουν καλά τους/τις μαθητές/τριες και να σχηματίσουν εμπεριστατωμένη γνώμη σχετικά με την επίδοσή τους, αξιοποιώντας πολλαπλούς τρόπους αξιολόγησης, χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγουν σε τόσα γραπτά τεστ. Επίσης, στο 2ο τετράμηνο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επιλέξουν αντί ωριαίου διαγωνίσματος την ανάθεση μιας συνθετικής-δημιουργικής εργασίας. Σχεδιάζεται δε επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση των εργασιών στη διαδικασία μάθησης και αξιολόγησης.

Ενισχυτική διδασκαλία
Παράλληλα, η ενισχυτική εκπαίδευση στο γυμνάσιο επεκτείνεται και μετά τη λήξη του έτους με το εξής μέτρο: Σε όσους/ες μαθητές/τριες δεν προαχθούν σε κάποιο μάθημα ή κάποια μαθήματα, το σχολείο θα τους προσφέρει εντατικά μαθήματα το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου και στη συνέχεια θα εξετάζονται σε επαναληπτική εξέταση κατά το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου. Στόχος είναι το σχολείο να υποστηρίζει τους/τις μαθητές/τριες που δεν επέτυχαν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα και να μην τους/τις υποχρεώνει είτε να καταφύγουν σε βοήθεια επί πληρωμή είτε -αν δεν έχουν τέτοια δυνατότητα- να τα βγάλουν πέρα μόνοι/ες τους για να εξετασθούν τον Σεπτέμβριο. Αυτό το μέτρο είναι ταυτόχρονα μέτρο παιδαγωγικής και κοινωνικής πολιτικής, καθώς η σχολική αποτυχία είναι φαινόμενο που εμφανίζεται συχνότερα σε κοινωνικά στρώματα οικονομικά ασθενέστερα, που βέβαια δεν μπορούν να προσφέρουν στα παιδιά εξωσχολικά μαθήματα προετοιμασίας για τις επαναληπτικές εξετάσεις.

Πειραματικά σχολεία
Σε πειραματικά και σε άλλα σχολεία αντιπροσωπευτικά των διαφόρων περιοχών και τύπων σχολείων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θα εφαρμοστεί πιλοτικά η περιγραφική αξιολόγηση, η οποία προσφέρει ουσιαστική ανατροφοδότηση στους/στις μαθητές/τριες και μπορεί να βελτιώσει πραγματικά τη διαδικασία μάθησης. Διευκρινίζεται ότι η περιγραφική αξιολόγηση θα συνοδεύει σε αυτά τα σχολεία την αριθμητική αξιολόγηση.

Περιεχόμενο σπουδών
Όσον αφορά το περιεχόμενο σπουδών, για όλα τα γνωστικά αντικείμενα γυμνασίου και λυκείου δημιουργήθηκαν στο ΙΕΠ επιτροπές στις οποίες συμμετείχαν, εκτός από στελέχη του ΙΕΠ, σχολικοί σύμβουλοι και έμπειροι εκπαιδευτικοί που ανταποκρίθηκαν σε σχετική πρόσκληση και επιλέχθηκαν για το έργο του εξορθολογισμού της ύλης.
Οι επιτροπές εξορθολογισμού εργάστηκαν λαμβάνοντας υπόψη:
α) τα ωρολόγια προγράμματα που θα ισχύσουν την επόμενη σχολική χρονιά,
β) τα δεδομένα σχολικά βιβλία και
γ) την ανάγκη συμβατότητας με τις γνώσεις των προηγούμενων και των επόμενων τάξεων.
Οι επιτροπές επιδίωξαν τους παρακάτω στόχους:
  •     Η διδακτέα ύλη να είναι αντίστοιχη των δυνατοτήτων των μαθητών/τριών κάθε ηλικίας, δηλαδή συμβατή με τη μαθησιακή ετοιμότητά τους (κατανοησιμότητα) αλλά και να ακουμπά στα μαθησιακά ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών αυτής της γενιάς, να κινεί την περιέργειά τους.
  •     Η ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης κάθε μαθήματος να είναι εφικτή εντός των ωρών που διατίθενται για το συγκεκριμένο μάθημα, έτσι ώστε να είναι δυνατή η πραγματοποίηση ανακεφαλαιωτικών και δημιουργικών δραστηριοτήτων.
  •     Η έκταση της διδακτέας ύλης και η ποσότητα των πληροφοριών να περιορισθεί, ώστε να εξασφαλισθεί άνεση χρόνου για ενεργητική μάθηση, για μαθητοκεντρικό σχεδιασμό της διδασκαλίας (διερευνητική μάθηση, ομαδοσυνεργατική μέθοδος, μέθοδος επίλυση προβλήματος…) και να περιοριστεί η μετωπική διδασκαλία, προκειμένου όλοι/ες οι μαθητές/τριες να οικοδομήσουν επιτυχώς τη νέα γνώση.
  •     Η διδακτέα ύλη να συνοδευτεί από προτάσεις για δραστηριότητες και project καθώς και πηγές συμπληρωματικού διδακτικού υλικού που μπορούν να υποστηρίξουν τη διερευνητική μάθηση.
  •     Η διδακτέα ύλη να επικεντρώνεται στα σημαντικά τμήματα/έννοιες και να επιδιώκεται εμβάθυνση σε αυτά (με την αφιέρωση επαρκούς χρόνου).
  •     Να προσεγγισθούν συνοπτικά ή να τεθούν εκτός διδακτέας ύλης στοιχεία που αποτελούν λεπτομέρειες, ή στοιχεία που είναι «άκαιρα» σε κάποια τάξη.
  •     Να περιοριστούν θεματικές επαναλήψεις εντός του ίδιου γνωστικού αντικειμένου από τάξη σε τάξη ή από κεφάλαιο σε κεφάλαιο.
Πέρα από τις γραπτές αναλυτικές οδηγίες διαχείρισης της διδακτέας ύλης ανά γνωστικό αντικείμενο, οι οποίες θα σταλούν άμεσα στα σχολεία, εντός του Σεπτεμβρίου προγραμματίζεται ενημέρωση των σχολικών συμβούλων όλων των ειδικοτήτων σχετικά με τον εξορθολογισμό της ύλης αλλά και τις άλλες αλλαγές που προαναφέρθηκαν. Οι σχολικοί σύμβουλοι θα κληθούν στη συνέχεια να ενημερώσουν και να υποστηρίξουν τους εκπαιδευτικούς στην εφαρμογή της πρότασης εξορθολογισμού. Ήδη έχει πραγματοποιηθεί ενημέρωση των σχ. συμβούλων ξένων γλωσσών και έπονται και οι άλλες ειδικότητες.

Πρόγραμμα
Το πρόγραμμα του γυμνασίου έχει ελαφρυνθεί κατά τρεις ώρες, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν, ανάλογα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών για προγράμματα πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, αγωγής υγείας και σταδιοδρομίας, ενισχυτική διδασκαλία ή ομίλους ενδιαφερόντων. Με σχετική εγκύκλιο θα διευκρινισθεί με ποιον τρόπο θα αποφασίζεται η αξιοποίηση του διαθέσιμου τρίωρου για τις δράσεις που προαναφέρθηκαν. Επίσης αυτό το τρίωρο μπορεί να αξιοποιηθεί για συνεδριάσεις του συλλόγου των εκπαιδευτικών, για συνεργασίες μεταξύ των εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας ή του ίδιου τμήματος για τον σχεδιασμό κοινών δράσεων ή τη συζήτηση επί παιδαγωγικών/διδακτικών προβλημάτων, κ.τ.λ.

Βιωματικές Δράσεις
Οι λεγόμενες Βιωματικές Δράσεις και οι Συνθετικές Εργασίες, που εντάχθηκαν πριν τρία χρόνια ως διακριτά γνωστικά αντικείμενα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, τώρα εντάσσονται ως τρόπος εργασίας, ως μέθοδος, στο πλαίσιο συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων. Ειδικότερα:
α) Οι βιωματικές δραστηριότητες που προβλέπονταν στη «Σχολική και Κοινωνική ζωή», με στόχο την εξοικείωση των μαθητών/τριών με το νέο τους σχολείο και τους νέους/ες συμμαθητές/τριες, εντάσσονται στη Γλωσσική Διδασκαλία της Α΄ τάξης, καθώς οι δύο πρώτες ενότητες του σχετικού σχολικού βιβλίου στοχεύουν στη γνωριμία των μαθητών/τριών με το νέο τους σχολείο. Οι πρώτες διδακτικές ώρες του μαθήματος θα αφιερωθούν στο ξεπέρασμα των ανησυχιών που προκαλεί ο άγνωστος χώρος και τα άγνωστα πρόσωπα και στη σταδιακή ανάπτυξη του αισθήματος του ανήκειν στην ομάδα, στην κοινότητα του νέου τμήματος.
β) Οι δραστηριότητες που προβλέπονταν υπό τον τίτλο «Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης» εντάσσονται στη Μουσική της Β΄ τάξης και στα Καλλιτεχνικά της Γ΄ τάξης. Σε αυτά τα γνωστικά αντικείμενα θα αφιερώνονται κάποιες εβδομάδες του σχολικού έτους σε βιωματικές δραστηριότητες σχετικές με τη μουσική, τα εικαστικά ή τον συνδυασμό τους με άλλες τέχνες.
Aκόμη, θεσπίστηκε ήδη για τη Γ΄ τάξη του γυμνασίου η «Ημέρα Επαγγελματικού Προσανατολισμού». Σε συνεννόηση με κάθε σχολική μονάδα οι υπεύθυνοι του οικείου ΚΕ.ΣΥ.Π. θα προγραμματίσουν και θα υλοποιήσουν κατά τη διάρκεια μιας σχολικής ημέρας αφενός μια αναλυτική ενημέρωση για τις εναλλακτικές επιλογές εκπαίδευσης που προσφέρονται μετά το γυμνάσιο αφετέρου σχετικές βιωματικές δραστηριότητες για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ τάξης κάθε σχολικής μονάδας.

Από ..........   iefimerida

Είναι και αυτά μέρος της ιστορίας του τόπου μας.

Αναρτήθηκε από ..........   energoipoliteskv.blogspot.com



Εστάλη  στο Blog από  αναγνώστη

 ΜΙΑ ΞΕΧΑΣΜΕΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Κε αρχισυντάκτη
Η τελευταία φωτογραφία στο δημοσίευμα σας για το εκκλησάκι του Άγιου Νικολάου, δείχνει μία επιτύμβια στήλη που αφιερώνει ένας άνδρας με το ισπανικό όνομα Ρικάρδος Βατσώνος, στη θανούσα σύζυγό του. Την είδα πριν ένα χρόνο όταν βρέθηκα καλεσμένος σε ένα γάμο στο εκκλησάκι.
 Οι Καταλανοί ήρθαν στην Ελλάδα τον 14ο αιώνα, προσκεκλημένοι του Βυζαντινού αυτοκράτορα για να αντιμετωπίσουν τους Οθωμανούς. Ο αυτοκράτορας όμως δεν τήρησε τα συμφωνημένα και αυτοί άρχισαν τις λεηλασίες και καταστροφές, η λεγόμενη «Καταλανική εκδίκηση». Η παρά πολύ επώδυνη κατοχή από τους Καταλανούς περιοχών σε Μακεδονία, Θεσσαλία, Στερεά κράτησε 200 χρόνια, μέχρι την κατάκτησή τους από τους Τούρκους. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στο Άγιο όρος διασώθηκαν μονό 25 από τις 360 μονές. Το 2012, 700 χρόνια μετά, οι Καταλανοί ζήτησαν συγγνώμη για το μακελειό στο Άγιο Όρος και επισκεύασαν την βιβλιοθήκη της μονής Βατοπεδίου.  Ήταν από τις πιο σκληρές και βάρβαρες κατοχές που έχει υποστεί ο λαός μας, με σφαγές ακόμα και νηπίων, ενώ υποχρέωναν τους Έλληνες να είναι μόνο αγρότες και να μην έχουν δικαίωμα σε περιουσία, δεν τους επιτρεπόταν η μόρφωση.
Είναι και αυτά μέρος της ιστορίας του τόπου μας. Στις εφημερίδες του Γιώργου Παλαμιώτη υπάρχουν δημοσιεύματα για την κατάληψη του δουκάτου των Νέων Πατρών (Υπάτη) από τους Καταλανούς.
Φαίνεται από την επιτύμβια στήλη ότι πιθανόν υπήρχαν λατινικά ονόματα στο Θρόνιο, μέχρι και τον 19ο αιώνα (απόγονοι των Καταλανών ;). Μου έκανε εντύπωση που 500 χρονιά μετά διατηρούν τα ονόματα τους και επιβίωσαν και της τούρκικης σκλαβιάς. Πολύ λίγα όμως είναι γνωστά γι’ αυτούς. Κάποιοι έφυγαν; Οι υπόλοιπο τι έγιναν;
Κάποια επώνυμα αλλά και ο προσδιορισμός «κατελάνα» που αναφέρεται σε δημοτικά τραγούδια της περιοχής δείχνουν τη διακριτή παρουσία των Καταλανών στην περιοχή μέχρι πρόσφατα. Δεν βρήκα κάτι σχετικό στο βιβλίο του κ. Κατσάρα για την ιστορία του Θρονίου.
Γιάννης Φραγκούλης
Αυτοκινητιστής

Καμένα Βούρλα