Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014

Stop στη λειτουργία Σταθμού Διοδίων στο Μώλο και στον κόμβο Μπράλου Φθιώτιδας. ΔΗΜΟΣ ΜΩΛΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΥ

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com





ΔΗΜΟΣ ΜΩΛΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΥ
ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ
Stop στη λειτουργία Σταθμού Διοδίων στο Μώλο και στον κόμβο Μπράλου Φθιώτιδας

Η νέα δημοτική αρχή Μώλου-Αγίου Κωνσταντίνου, έχει θέσει σε ύψιστη προτεραιότητα τη διασφάλιση των δικαιωμάτων και συμφερόντων του Δήμου και των  κατοίκων του. 

Στο πλαίσιο αυτό, με την ανάληψη των δημοτικών καθηκόντων, εκφράζουμε την πλήρη αντίθεσή μας στη λειτουργία των πλευρικών σταθμών διοδίων στο Μώλο και στον κόμβο Μπράλου. 

Η μη εισέτι εκπλήρωση των συμβατικών υποχρεώσεων εκ μέρους της εταιρίας «ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΕ», η παντελής απουσία μέτρων ασφαλείας, λόγω μη ολοκλήρωσης των έργων,  καθιστούν άδικη και υπέρμετρη την επιβολή διοδίων για εσωτερικές μετακινήσεις, και κυρίως για τη διασύνδεση του δήμου με την πρωτεύουσα του Νομού. 

Ο Δήμαρχος Μώλου –Αγίου Κωνσταντίνου κ. Ιωάννης Συκιώτης και η νέα δημοτική αρχή, θεωρούν επιβεβλημένη την έναρξη διαλόγου με την τοπική κοινωνία, για την εξεύρεση αμοιβαίας αποδεκτής λύσης. 

Διαμαρτυρόμαστε για τις μονομερείς ενέργειες παράνομης επιβολής διοδίων, χωρίς ανταποδοτικότητα, οι οποίες ουδόλως γίνονται αποδεκτές. 

Καλούμε την εταιρία «ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ» να αναστείλει άμεσα την λειτουργία των πλευρικών σταθμών διοδίων στο Μώλο και στον κόμβο Μπράλου. 

Καλούμε τους αρμοδίους σε δημόσιο, ανοιχτό και εποικοδομητικό διάλογο με τη δημοτική αρχή και την τοπική κοινωνία για την εξεύρεση δίκαιης και αποδεκτής λύσης. 

Επιφυλασσόμαστε για κάθε νόμιμο δικαίωμα του Δήμου και των κατοίκων, και δεσμευόμαστε να προβούμε σε κάθε προβλεπόμενη ενέργεια για την αναστολή λειτουργίας των πλευρικών σταθμών διοδίων στο Μώλο και στον κόμβο Μπράλου.

Εκλογές στις 19 Οκτωβρίου θέλει ο Βενιζέλος!

Αναρτήθηκε από ..........  energoipoliteskv.blogspot.com



-Aντώνη, νομίζω ότι τελικά το πιο σωστό είναι να πάμε όσο πιο σύντομα γίνεται σε εκλογές.

Διαφορετικά θα υποστούμε πανωλεθρία και θα κινδυνεύουμε με Ειδικά Δικαστήρια, μια και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να δώσει στον κόσμο παρά μόνο γουνάκια, με μας στο εδώλιο...

Αγχωμένος ο Βενιζέλος-κι όχι μόνο-μετά την κόλαση και την οργή των βουλευτών για το τερατούργημα του ΕΝΦΙΑ (του δικού του χαρατσιού) που κρατάει όρθιες τις πελατειακές κυβερνήσεις όλα αυτά τα χρόνια, πρότεινε στον Σαμαρά, εκλογές το συντομότερο.

Είναι η πιο έξυπνη κίνηση για να μην γίνει σκόνη η ΝΔ και να μην κλείσει το μαγαζί της Χαριλάου Τρικούπη.

Στο μεταξύ δεν είναι λίγα τα κυβερνητικά στελέχη που τρέμουν την Δικαιοσύνη με μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Σύμφωνα με τον Βενιζέλο η προσφυγή στις κάλπες θα μπορούσε να γίνει στις 19 Οκτωβρίου.

Από .......  kourdistoportocali

-Nα πείτε στον Χαρδούβελη να πάει να γαμηθεί!..

Αναρτήθηκε από ........  energoipoliteskv.blogspot.com



ΠΕΦΤΟΥΝ ΜΕ ΠΑΤΑΓΟ ΚΙ ΕΧΟΥΝ ΒΓΕΙ ΣΤΑ ΚΑΓΚΕΛΑ. Η ΕΥΧΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΝΑ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΝΦΙΑ

Χάνουν με πάταγο την εξουσία και έχουν βγει στα κάγκελα. Στην προκειμένη περίπτωση η Αννα Καραμανλή, δεν είχε άδικο. Μόνο που δεν είναι ευθύνη του καθηγητή Χαρδούβελη ο ΕΝΦΙΑ. Ο Χαρδούβελης απλά αποδέχεται άβουλος την ανανέωση ενός χαρατσιού που κράτησε όρθιες της μινημονιακές κυβερνήσεις. Να όμως πως έφτασε η Αννα να εκστομίσει την ευχή:
-«Να πάτε στον Χαρδούβελη και να του πείτε να πάει να γαμηθεί...»

Μιλώντας πριν λίγο στο ραδιόφωνο των Παραπολιτικών δήλωσε ότι δεν λυπάται καθόλου για τα όσα είπε για τον Χαρδούβελη και υπενθύμισε ότι σκληρά λόγια κατά το παρελθόν είχε χρησιμοποιήσει και για τον σύμβουλο του ΥΠΟΙΚ Γ. Καραβίτη και εκτίμησε ότι ο κόσμος έχει αγριέψει και δεν μπορεί να κυκλοφορήσει στην Β' Αθήνας.

Βουλευτής της ΝΔ βγήκε εκτός εαυτού και αιτία ήταν ο φόρος στα ακίνητα, με αποτέλεσμα να προκληθεί θερμό επεισόδιο στη Βουλή.
Όπως γράφει το Έθνος όλα έγιναν όταν ο σύμβουλος του Υπουργείου Οικονομικών πήγε στα γραφεία της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος να ενημερώσει τους βουλευτές για τις αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ.

Πολλοί ήταν οι βουλευτές που τον περικύκλωσαν και άρχισαν να τον βομβαρδίζουν με ερωτήσεις.
Ξαφνικά και χωρίς κανείς να γνωρίζει εάν ήταν κάποια απάντηση του συμβούλου που έβγαλε εκτός εαυτού τη βουλευτή Άννα Καραμανλή, εκείνη εξερράγη.
Ωρυόμενη απευθύνθηκε προς τον σύμβουλο του υπουργείου και του είπε χαρακτηριστικά:
«Ξέρετε κύριέ μου ότι οι πολίτες υποφέρουν και ότι αυτά που μας λέτε εδώ δεν θα κάνουν τη ζωή τους καλύτερη;»

Το μόνο, λένε, που πρόλαβε να ψελλίσει ο σύμβουλος ήταν: Γιατί φωνάζετε;
Τότε ήρθε η έκρηξη. Η κ. Καραμανλή με δάκρυα στα μάτια φώναξε «Να πάτε στον Χαρδούβελη και να του πείτε να πάει να γαμηθεί...» και άλλα πολλά, όπως λένε γαλλικά τα οποία οι υπόλοιποι βουλευτές δεν τόλμησαν να εκστομίσουν.

Από ........  kourdistoportocali

  

Εκεί που μας χρωστάγανε........Μας μαλώνει για τα διόδια το ΥΠΟΜΕΔΙ.

Αναρτήθηκε από .........  energoipoliteskv.blogspot.com





  Εκεί που μας χρωστάγανε μας πήραν και το βόδι λέει ο θυμόσοφος λαός μας και βρίσκει την απόλυτη εφαρμογή στην ανακοίνωση να το πούμε, μάλωμα να το πούμε, προειδοποίηση να το πούμε, σύσταση θέλετε; Μετά τις πρώτες αντιδράσεις, γιατί σίγουρα θα ακολουθήσουν και άλλες, για το άνοιγμα των δύο πλευρικών σταθμών διοδίων σε Μπράλο και Θερμοπύλες, από το γραφείο τύπου του Υπουργείου εκδόθηκε δελτίο τύπου όπου επιχειρείται να εξηγηθεί γιατί δεν πρέπει να παραπονιόμαστε αφού σχεδόν είμαστε και ευνοημένοι από τα διόδια την πυκνότητά τους στη Φθιώτιδα και το κόστος τους. Άσε που κάποιοι αυτοδιοικητικοί που σήκωσαν τα μανίκια τώρα , με άλλη ιδιότητα τα ψήφισαν στη Βουλή το 2007.

Τί άλλο θέλετε αχάριστοι Φθιωτείς;
Ά όχι θέλετε, θέλετε και ένα μάλωμα ακόμη. Για τα μνημεία διεθνούς ακτινοβολίας ( Θερμοπύλες και Αλαμάνα ) που δήθεν αποκλείονται από τα διόδια.Τί είναι αυτά; λέει το Υπουργείο. Και ρίχνει την ρουκέτα του: Κοιτάξτε να τα ξεχορταριάσετε για να είναι επισκέψιμα γιατί δεν  σας φταίνε τα διόδια.
Τί είπατε; Για παραδρόμους αν γίνεται αναφορά; Είχατε και στο χωριό σας άχρηστοι παράδρομο;
Διαβάστε αν αντέχετε και το δελτίο του Υπουργείου που θέλετε και κινητοποιήσεις.
Υπενθυμίζουμε, σχετικά με τη λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων στο Μώλο και στον Μπράλο και τις δηλώσεις ή ενέργειες τοπικών παραγόντων ή κατοίκων, τα παρακάτω:

Α. Νομιμότητα και θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας
Οι συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων με παραχώρηση, στις οποίες προβλέπονται με σαφήνεια και λεπτομερώς όλες οι σχετικές ρυθμίσεις για την επιβολή διοδίων τελών, ψηφίστηκαν με μεγάλη πλειοψηφία από τη Βουλή το 2007, ενώ πρόσφατα και ειδικότερα τον Δεκέμβριο του 2013, η Βουλή ψήφισε τις αναγκαίες τροποποιήσεις των συμβάσεων αυτών προκειμένου να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η ολοκλήρωση των εθνικών οδικών αξόνων. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι μεταξύ των διαμαρτυρομένων υπάρχουν και ορισμένοι που ψήφισαν τις συμβάσεις αυτές!
Επιπρόσθετα η Κυβέρνηση και ειδικότερα το Υπουργείο, κατά τη συζήτηση στη Βουλή τον Δεκέμβριο του 2013, έθεσαν στη διάθεση της Εθνικής Αντιπροσωπείας, όλα τα πρόσθετα συμβατικά στοιχεία από τα οποία, μεταξύ άλλων, προκύπτουν με σαφήνεια και ο προγραμματισμός ως προς τις θέσεις λειτουργίας πλευρικών σταθμών διοδίων αλλά και ο χρόνος λειτουργίας τους. Κατά συνέπεια ούτε «βεβιασμένες» ούτε «πρόχειρες» κινήσεις έλαβαν χώρα, ούτε βέβαια πρόκειται να συμβούν στο μέλλον. Και τούτο γιατί οι συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων είναι απόλυτα διαφανείς και λεπτομερείς και έτσι επιτρέπουν στους μεν πολίτες να γνωρίζουν εκ των προτέρων τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους στο δε Υπουργείο να ασκεί αποτελεσματικό έλεγχο της τήρησης των συμβατικών όρων.
Τονίζουμε επίσης πως το Συμβούλιο Επικρατείας έχει αποφανθεί τελεσίδικα και έχει απορρίψει, επικαλούμενο την προτεραιότητα του δημοσίου συμφέροντος, αιτιάσεις τοπικών παραγόντων ή κατοίκων σχετικά με τα διόδια.
Αναγνωρίζεται επίσης πως η αρχή «ο χρήστης πληρώνει» αποτρέπει από το να επιβαρύνεται το σύνολο των πολιτών για την παροχή ενός αγαθού που απολαμβάνει μέρος του συνόλου.
Κατά συνέπεια το σύνολο των εξουσιών της Ελληνικής Δημοκρατίας έχει εξετάσει, νομοθετήσει, δικάσει και τελικά εφαρμόσει τα σχετικά με τους αυτοκινητόδρομους και τα διόδια θέματα.
Συνιστά λοιπόν υποχρέωση και καθήκον, ιδιαίτερα των εκπροσώπων, να τηρούν και να ελέγχουν την τήρηση της νομιμότητας σε όσα προβλέπονται από νόμους του Ελληνικού Κράτους.

Β. Πραγματικά στοιχεία και γεγονότα.
 Η κριτική για τον αριθμό των σταθμών διοδίων στην Φθιώτιδα, για τους πλευρικούς σταθμούς, για τις τοπικές μετακινήσεις δεν ευσταθεί. Συγκεκριμένα:
1.    Η πυκνότητα των μετωπικών σταθμών διοδίων, για την οποία παραπονείται η Φθιώτιδα, όχι μόνο δεν αποβαίνει σε βάρος των χρηστών αλλά αντίθετα είναι υπέρ της αναλογικής χρέωσης και τούτο γατί το διόδιο τέλος στους σταθμούς αυτούς υπολογίζεται με μικρότερο μήκος χρέωσης.
2.    Η λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων, επίσης είναι υπέρ της αναλογικής χρέωσης αφού σε αυτούς χρεώνεται μόνο και ακριβώς το μήκος της διανυθείσας απόστασης επί του αυτοκινητόδρομου.
3.    Αντίθετα με όσα υποστηρίζονται, η λειτουργία των πλευρικών σταθμών επιδρά αποτρεπτικά στη διοχέτευση της υπερτοπικής κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στο τοπικό δίκτυο και τους παράδρομους, όπως συνηθίζεται από πολλούς γα την αποφυγή των μετωπικών σταθμών διοδίων, δηλαδή τα πλευρικά διόδια είναι εμπόδια στα τροχαία ατυχήματα των παράδρομων και ενισχύουν την οδική ασφάλεια των δρόμων.
4.     Οι κάτοικοι του Μώλου, κατά την κίνησή τους προς Λαμία και από Λαμία προς Μώλο, δεν διέρχονται από πλευρικό σταθμό διοδίων, δοθέντος ότι και οι δύο πλευρικοί σταθμοί αφορούν αποκλειστικά τους εξερχόμενους από τον αυτοκινητόδρομο στην κατεύθυνση προς Λαμία και τους εισερχόμενους στον αυτοκινητόδρομο στην κατεύθυνση προς Αθήνα. Επιπλέον δεν πληρώνουν διόδια στο σταθμό της Αγίας Τριάδας κατόπιν συμφωνίας με τον παραχωρησιούχο από το 2010.
5.     Καμία «εσωτερική» μετακίνηση δεν επιβαρύνεται με διόδια. Διόδια χρεώνονται μόνον για μετακινήσεις επί του αυτοκινητόδρομου, ο οποίος πρωτίστως προσφέρει ασφάλεια και εξοικονόμηση χρόνου, αγαθά δηλαδή που επίσης αποτιμώνται στην τιμή του διοδίου.
6.    Τα έσοδα από τα διόδια επενδύονται 100% στην κατασκευή των δρόμων που δίνουν ζωή και μέλλον σε Φθιώτιδα και Στερεά Ελλάδα συνδέοντας την με την υπόλοιπη χώρα, μειώνοντας σημαντικά χρόνους πρόσβασης και αυξάνοντας την ασφάλεια μετακίνησης. Εξάλλου η κατασκευή των δρόμων ήδη παράγει σημαντικά αποτελέσματα απασχόλησης και οικονομικής δραστηριότητας στις περιοχές.
Τελειώνουμε δηλώνοντας ξεκάθαρα πως δεν θέλουμε να δώσουμε συνέχεια σε ανακοινώσεις που ανακατεύουν την κοινή μας περηφάνια και ιστορία, την Αλαμάνα και τις Θερμοπύλες με τις τωρινές αντιπαλότητες.

Ας φροντίσουν οι τοπικοί άρχοντες για τη συντήρηση του μνημείου του Διάκου, και των άλλων εθνικών θησαυρών που έχουν στις περιοχές τους. Δεν τα αποκλείουν τα διόδια και οι δρόμοι. Από τα χορτάρια κόβεται η προσπέλαση και τα σημαδεύει η εγκατάλειψη σύμφωνα με καταγγελίες των ίδιων των κατοίκων.

Από ........  lamiafm1

Ανοίγουν τα διόδια σε Μώλο και Μπράλο από τα ξημερώματα - Ποιες θα είναι οι τιμές

Αναρτήθηκε από .......   energoipoliteskv.blogspot.com



Τα πλευρικά διόδια σε Μώλο και κόμβο Μπράλου (Θερμοπυλών) θα λειτουργήσουν από τα ξημερώματα της Τρίτης - Διαβάστε παρακάτω όλες τις λεπτομέρειες...

Οι πλευρικοί σταθμοί Μώλου και Μπράλου (Θερμοπυλών) σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης όπως αυτή κυρώθηκε από την ελληνική βουλή με το Ν. 3597/2007 (όπως αυτός τροποποιήθηκε με το Ν. 4219/2013), θα ξεκινούσαν τη λειτουργία τους το 2009. Λόγω πλήθος ζητημάτων που αντιμετώπισε και συνεχίζει να αντιμετωπίζει το Ελληνικό Δημόσιο με τις απαλλοτριώσεις στην περιοχή, η λειτουργία τους θα ξεκινήσει τα ξημερώματα της 9ης Σεπτεμβρίου 2014.

Οι ισχύουσες τιμές θα είναι οι εξής:



Κατηγορία  Οχήματος
Τύπος Οχήματος
Τιμή (€)
Μώλος
Μπράλος
(Θερμοπύλες)
Κατηγορία 1
Δίκυκλα, τρίκυκλα
0,20
0,30
Κατηγορία 2
Ελαφρά οχήματα
0,35
0,45
Κατηγορία 3
Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με λιγότερους από τέσσερις (4) άξονες
0,85
1,15
Κατηγορία 4
Φορτηγά και άλλα οχήματα με τέσσερις (4) ή περισσότερους άξονες
1,20
1,60
 



Για τους πλευρικούς σταθμούς εξόδου και εισόδου ισχύουν τα εξής:

Α) Πλευρικός Εξόδου: Το τέλος διοδίου αντιστοιχεί στη χρήση του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου που διανύεται από την αρχή της ζώνης χρέωσης μέχρι τον πλευρικό σταθμό διοδίων.

Β) Πλευρικός Εισόδου: Το τέλος διοδίου αντιστοιχεί στη χρήση του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου που διανύεται από τον πλευρικό σταθμό διοδίων έως το τέλος της ζώνης χρέωσης. 

Σε καμία περίπτωση
δεν είναι δυνατόν χρήστης που πληρώνει διόδιο τέλος σε πλευρικό σταθμό  να πληρώσει και σε μετωπικό σταθμό της ίδιας ζώνης ή σε άλλον πλευρικό της ίδιας ζώνης στο ίδιο ταξίδι. Σήμερα η ζώνη χρέωσης στην Κεντρική Οδό ξεκινά από τη Σκάρφεια και ολοκληρώνεται στον Α/Κ Ανθήλης. Περιλαμβάνει τον μετωπικό σταθμό Αγίας Τριάδας και τους δυο πλευρικούς Μώλου και Μπράλου.

Ειδικότερα, για τις τοπικές μετακινήσεις στην περιοχή ισχύουν τα παρακάτω:

Στον πλευρικό σταθμό Μώλου το τέλος διοδίου αφορά τη χρήση του τμήματος από την αρχή του αυτοκινητοδρόμου (Σκάρφεια) έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) Μώλου.

Για τις τοπικές μετακινήσεις στο ρεύμα προς Αθήνα, υπάρχει η εναλλακτική επιλογή της παλαιάς εθνικής οδού που ούτως ή άλλως χρησιμοποιείται και σήμερα, μέσω του κόμβου των Καμένων Βούρλων. Επίσης για τις τοπικές μετακινήσεις από Μώλο προς Λαμία ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ χρέωση στον πλευρικό σταθμό Μώλου.

Στον πλευρικό  σταθμό Μπράλου (Θερμοπυλών) το τέλος διοδίου αφορά τη χρήση του τμήματος από τον Α/Κ Μπράλου (Θερμοπυλών) έως το τέλος της ζώνης χρέωσης του αυτοκινητόδρομου στον Α/Κ Ανθήλης.  Για τις τοπικές μετακινήσεις από και προς Λαμία υπάρχει η εναλλακτική της παλαιάς εθνικής οδού που ούτως ή άλλως χρησιμοποιείται και σήμερα, μέσω του ημικόμβου Ανθήλης. Για τις μετακινήσεις προς Αθήνα δεν υπάρχει χρέωση στον σταθμό του Μπράλου.

Συνεπώς η λειτουργία των πλευρικών ΔΕΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ τις τοπικές μετακινήσεις, ενώ ΑΠΟΦΟΡΤΙΖΕΙ το παράπλευρο οδικό δίκτυο από φορτηγά και βαρέα οχήματα, τα οποία με το υπάρχον καθεστώς και προκειμένου να αποφύγουν την καταβολή διοδίων στο μετωπικό σταθμό της Αγίας Τριάδας, εξέρχονται του αυτοκινητοδρόμου στο Μώλο και επανεισάγονται σε αυτόν μέσω του κόμβου Μπράλου (Θερμοπυλών). Με τα πλευρικά διόδια αυτή η πρακτική  αποθαρρύνεται. Το  τοπικό δίκτυο δεν θα παρουσιάζει υπερφόρτωση και εν αντιθέσει με όσα δηλώνονται θα γίνει πιο ασφαλές.  

Τέλος αναφορικά με το θέμα των παραπλεύρων οδών πρέπει να επισημάνουμε τα εξής:

Α) Η κατασκευή των παραπλεύρων οδών  όπως και η συντήρησή τους ΔΕΝ αποτελεί συμβατική υποχρέωση του παραχωρησιούχου. Αποτελεί ευθύνη του ελληνικού δημοσίου.


Β) Σε κάθε περίπτωση και σε ότι αφορά στον παράπλευρο του μετωπικού σταθμού στην Αγ. Τριάδα η εταιρία μας με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην τοπική κοινωνία έχει αναλάβει την κατασκευή του εναπομείναντος τμήματος. Δυστυχώς όμως και σε αυτό το σημείο το Δημόσιο αντιμετωπίζει ζητήματα απαλλοτρίωσης. Αν παραδοθεί στην Κεντρική Οδό ο χώρος, η κατασκευή θα ολοκληρωθεί άμεσα. Έως τότε έχουμε ήδη μεριμνήσει για τις τοπικές μετακινήσεις με την παροχή καρτών ελεύθερης διέλευσης από το μετωπικό σταθμό διοδίων της Αγίας Τριάδας στους κατοίκους τους δήμου Μώλου που μας κοινοποίησαν οι δημοτικές αρχές. Αυτές οι κάρτες θα ισχύουν έως την ολοκλήρωση του παραδρόμου και αφορούν μόνο στην Αγία Τριάδα (και συγκεκριμένα για τις μετακινήσεις μεταξύ Μώλου και Λαμίας), καθώς μόνο εκεί τίθεται θέμα μη ολοκλήρωσης του παράπλευρου οδικού δικτύου. 

Από .......  lamiareport

Δελτίου τύπου του Δήμου Μώλου - Αγίου Κωνσταντίνου

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com









Σπάνιες γαίες: Ενας θησαυρός 40 δισ. ευρώ στο ελληνικό υπέδαφος και η εμπλοκή της Κίνας

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com



Μετά τις έρευνες για πετρέλαιο και φυσικό αέριο σε αρκετές περιοχές της χώρας, φαίνεται πως μια ακόμη κατηγορία ορυκτού πλούτου ίσως αποτελέσει σημαντική πηγή εσόδων για την χώρα, όπως, τουλάχιστον, μαρτυρούν ενδείξεις που παρουσιάστηκαν σε σχετικό διεθνές συνέδριο στη Μήλο.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Μανιάτης, έπειτα από συνάντηση με τα μέλη κινεζικής αντιπροσωπείας, έκανε λόγο για ενθαρρυντικές ενδείξεις ύπαρξης κοιτασμάτων σπάνιων γαιών στην Ελλάδα, με τις σχετικές εκτιμήσεις να μιλούν για συνολική αξία 40 δισ. ευρώ.
Ο κ. Μανιάτης τόνισε σε δηλώσεις του ότι η Ελλάδα είναι μια από τις πέντε ευρωπαϊκές χώρες όπου υπάρχουν τέτοιες ενδείξεις, επισημαίνοντας ότι ο ορυκτός πλούτος αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας και ότι η Ελλάδα είναι προικισμένη και στον τομέα των σπάνιων γαιών, ιδιαίτερα, κατά τις πληροφορίες, στην ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας.

Τι είναι οι σπάνιες γαίες
Οι σπάνιες γαίες είναι 17 μεταλλικά στοιχεία που είναι απαραίτητα, μεταξύ άλλων, στην παραγωγή ηλεκτρονικών υπολογιστών, αυτοκινήτων, δορυφόρων, ανεμογεννητριών, κ.ά.. Πάνω από το 90% των παγκόσμιων αποθεμάτων στα μεταλλεύματα αυτά βρίσκονται στην Κίνα που έχει αναπτύξει σημαντική τεχνογνωσία στην έρευνα και εξόρυξή τους. Στην Ελλάδα είναι σε εξέλιξη δύο ερευνητικά προγράμματα για σπάνιες γαίες, σε χερσαίες αλλά και θαλάσσιες περιοχές.

Ενδιαφέρον Κινέζων για μπίζνες
Το γεγονός ότι η Κίνα είναι η χώρα που κυριαρχεί στον συγκεκριμένο τομέα είχε ως αποτέλεσμα η Ελλάδα να απευθυνθεί σε ειδικούς από τη χώρα για περαιτέρω πληροφόρηση και συνεργασία.

Στόχος των ελληνο- κινεζικών διαπραγματεύσεων είναι, σε πρώτη φάση, η συνεργασία σε τεχνικό- επιστημονικό επίπεδο και, ενδεχομένως στο μέλλον, στην έρευνα και αξιοποίηση των κοιτασμάτων.
Ο πρεσβευτής της Κίνας στην Αθήνα, Z. Xiaoli επισήμανε το ενδιαφέρον της χώρας του για συνεργασία με την Ελλάδα στον τομέα του ορυκτού πλούτου και σημείωσε ότι είναι η πρώτη φορά που έρχονται στη χώρα Κινέζοι ειδικοί από τον συγκεκριμένο τομέα. Στην κινεζική αποστολή μετείχαν επίσης κυβερνητικοί αξιωματούχοι και στελέχη εταιρειών.
Ο κ. Μανιάτης σημείωσε, πάντως, ότι η συνεργασία στον τομέα αυτόν εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πολιτικής. Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, η κινέζικη αντιπροσωπεία εξέφρασε ενδιαφέρον για συνεργασία και στον τομέα του μαρμάρου.

Από .........  iefimerida

Deutsche Welle: Πιθανό νέο πακέτο βοήθειας προς την Ελλάδα, αν το ζητήσει η ίδια

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com


«Παράθυρο» για νέα βοήθεια προς την Ελλάδα, αν το ζητήσει η ίδια, αφήνει ευρωπαίος αξιωματούχος σύμφωνα με δημοσίευμα της Deutche Welle ενόψει της συνεδρίασης του Eurogroup την Παρασκευή στο Μιλάνο.

Ανώτερος αξιωματούχος της Ευρωζώνης ανέφερε ότι η ολοκλήρωση της επόμενης αξιολόγησης της Τρόικα και το σχέδιο του προϋπολογισμού της Ελλάδας για το 2015, θα αποτελέσουν τη βάση των συζητήσεων στο Εurogroup για την ελάφρυνση του δημόσιου χρέους.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, στις Βρυξέλλες προτρέπουν την ελληνική κυβέρνηση να ολοκληρώσει τις διαπραγματεύσεις με την Τρόικα εντός του Οκτωβρίου, ώστε να ξεκινήσουν οι διεξοδικές συζητήσεις σε πολιτικό επίπεδο για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του χρέους.

Οπως σημειώνεται, μέχρι τις 15 Οκτωβρίου η Ελλάδα και τα κράτη μέλη έχουν θεσμική υποχρέωση, στο πλαίσιο του Συμφώνου Σταθερότητας, να υποβάλουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή τα σχέδια προϋπολογισμού του 2015. Το ελληνικό σχέδιο, αναφέρει ο συντάκτης, έχει ιδιαίτερη σημασία γιατί, σύμφωνα με τον ίδιο αξιωματούχο, θα είναι βασική παράμετρος για τον υπολογισμό της πορείας των δημοσιονομικών μεγεθών και κυρίως του χρέους, αφού θα περιλαμβάνει τους στόχους για τα έσοδα και τις δαπάνες.

Παράλληλα με την εξέταση της βιωσιμότητας του χρέους, σύμφωνα με την ανταπόκριση, το Εurogroup θα εξετάσει και το ενδεχόμενο νέας στήριξης της Ελλάδας μετά τη λήξη του παρόντος προγράμματος, εφόσον υποβληθεί ανάλογο αίτημα από την κυβέρνηση. «Είμαστε ανοιχτοί να συζητήσουμε για νέο πρόγραμμα ή επέκταση του υφιστάμενου» ανέφερε ο Ευρωπαίος αξιωματούχος, ο οποίος, ωστόσο, εκτίμησε επικαλούμενος δημοσιεύματα στον Tύπο, ότι αυτό δεν φαίνεται να είναι στις προθέσεις της ελληνικής κυβέρνησης.

«Στην περίπτωση που δεν υπάρξει νέο πρόγραμμα, τότε η Ελλάδα θα πρέπει να βγει στις αγορές για δανεισμό» είπε ο αξιωματούχος προσθέτοντας ότι «η συγκυρία είναι πολύ καλή λόγω της αποκλιμάκωσης των επιτοκίων». «Τη θετική συγκυρία θέλουν να εκμεταλλευτούν και άλλες πρώην μνημονιακές χώρες, όπως η Ιρλανδία, κυρίως, αλλά και η Πορτογαλία, οι οποίες επιθυμούν, μέσω της εξόδου στις κεφαλαιαγορές, να αποπληρώσουν πρόωρα τα υψηλότοκα δάνεια που έλαβαν από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, στο πλαίσιο των προγραμμάτων διάσωσης το 2010».

Από .........  iefimerida

Financial Times: Κίνδυνος για παγκόσμιο κραχ!


Αναρτήθηκε από ..........  energoipoliteskv.blogspot.com

Οι μεγαλύτερες οικονομίες του πλανήτη δεν έχουν καταφέρει ακόμη να δημιουργήσουν αρκετές θέσεις εργασίας και πολλές από αυτές που δημιουργούνται είναι πολύ χαμηλής ποιότητας για να δώσουν ουσιαστική ώθηση στην παγκόσμια ανάπτυξη, προειδοποιούν τρεις μεγάλοι διεθνείς οργανισμοί, όπως αναφέρουν σε κύριο άρθρο τους οι Financial Times.

Διαβάστε όλο το άρθρο από τους Financial Times.


Κινδύνος για παγκόσμιο εργασιακό κραχ

Σε κοινή έκθεση που ετοιμάστηκε για τη σύνοδο των υπουργών εργασίας και απασχόλησης της G20 που διεξάγεται αυτή την εβδομάδα στην Αυστραλία, η Διεθνής Ένωση Εργασίας (ILO), ο ΟΟΣΑ και η Παγκόσμια Τράπεζα (World Bank) προειδοποιούν ότι χρειάζεται να γίνουν περισσότερα για να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας καλής ποιότητας τόσο στις προηγμένες, όσο και στις αναπτυσσόμενες οικονομίες. Προειδοποιούν ότι η απραξία δημιουργεί κίνδυνο πολυετούς αναιμικής οικονομικής ανάπτυξης και ενός φαύλου κύκλου που θα αποδειχθεί πολύ δύσκολο να σπάσει.


Η έλλειψη απασχόλησης και η στασιμότητα των μισθών ενισχύουν την ανισότητα και κρατούν σε χαμηλά επίπεδα τις καταναλωτικές δαπάνες και κατά συνέπεια την ανάπτυξη στις προηγμένες οικονομίες

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για μία παγκόσμια εργασιακή κρίση» δήλωσε ο Nigel Twose, ανώτατο στέλεχος της Παγκόσμιας Τράπεζας για θέματα απασχόλησης και συμπλήρωσε: «Υπάρχει έλλειψη θέσεων εργασίας και ειδικότερα θέσεων ποιότητας».

Η έλλειψη απασχόλησης και η στασιμότητα των μισθών ενισχύουν την ανισότητα και κρατούν σε χαμηλά επίπεδα τις καταναλωτικές δαπάνες και κατά συνέπεια την ανάπτυξη στις προηγμένες οικονομίες, αναφέρουν οι οικονομικοί αναλυτές της Παγκόσμιας Τράπεζας και του ILO. Με αυτά τα δεδομένα, καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολο για την G20 να πετύχει τον στόχο ενίσχυσης του παγκόσμιου ΑΕΠ περισσότερο από 2% μέχρι το 2018.

«Πραγματικά δεν υπάρχουν περιθώρια εφησυχασμού. Ο μεγαλύτερος αριθμός θέσεων εργασίας με καλύτερους μισθούς συνεισφέρει στα εισοδήματα των νοικοκυριών και στη συνέχεια στην ενίσχυση της εγχώριας ζήτησης. Όταν οι επιχειρήσεις βλέπουν ενίσχυση της ζήτησης αυξάνουν τις επενδύσεις και έτσι δημιουργείται ένας χρηστός κύκλος» δήλωσε και η Sandra Polanski, αναπληρώτρια γενική διευθύντρια πολιτικής του ILO.

Η έκθεση επισημαίνει τις σημαντικές δομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι κυβερνήσεις της G20. Η ανεργία των νέων στις προηγμένες οικονομίες παραμένει σε ιστορικά υψηλά. Μέχρι και το 2012, οι μακροχρόνια άνεργοι αντιστοιχούσαν στο ένα τρίτο του συνολικού αριθμού των ανέργων στις πλούσιες οικονομίες της G20. Πριν την χρηματοοικονομική κρίση το αντίστοιχο ποσοστό περιοριζόταν στο ένα πέμπτο. Αυτή η σημαντική άνοδος αυξάνει τις πιθανότητες να πληγεί ανεπανόρθωτα η αγορά εργασίας.

Παρά τη σημαντική μείωση της φτώχειας που καταγράφηκε τις τελευταίες δεκαετίες, υπάρχουν επίσης σαφή στοιχεία που δείχνουν ότι υπερβολικά μεγάλος αριθμός εργαζομένων στις αναδυόμενες οικονομίες ανήκει στη νέα τάξη των εργαζόμενων φτωχών αντί να περνούν στη μεσαία τάξη.

To 2013, 400 εκατ. άνθρωποι παρέμεναν κάτω από την γραμμή των 2 δολ/ημερησίως που έχει χαράξει η Παγκόσμια Τράπεζα για την «μέτρια φτώχεια» στις αναδυόμενες οικονομίες της G20. Ο αριθμός έχει μειωθεί κατά το ήμισυ από το 1991. Εάν όμως, δει κανείς μία ευρύτερη μέτρηση, ποσοστό μεγαλύτερο του 50% του εργατικού δυναμικού των εν λόγω χωρών – 837 εκατ. άνθρωποι- ζούσαν πέρσι κάτω ή στα όρια της γραμμής της φτώχειας σύμφωνα με την έκθεση.

«Είναι ο υπερβολικός ο αριθμός των ανθρώπων στις αναδυόμενες οικονομίες που ανήκουν στην τάξη των εργαζόμενων φτωχών» δήλωσε ο κ. Twose επισημαίνοντας ότι «το πρόβλημα παραμένει σημαντικό και εκτεταμένο» για χώρες όπως η Βραζιλία, η Κίνα, η Ινδία, η Ινδονησία και η Νότιος Αφρική.

Η έκθεση αναφέρει ότι τα μέλη της G20 έχουν αναγνωρίσει το πρόβλημα και πως ξεκίνησαν ειδικά προγράμματα απασχόλησης. Τα σχέδια αυτά όμως, χρειάζεται να υλοποιηθούν συντονισμένα ώστε να δοθεί στην παγκόσμια οικονομία η ώθηση που απαιτείται για να δημιουργηθεί ο απαιτούμενος αριθμός θέσεων εργασίας. Η τρέχουσα ανάκαμψη παρουσιάζει κάποιες ενδείξεις ενίσχυσης, αλλά «παραμένει αδύναμη και εύθραυστη», προειδοποιούν οι συντάκτες της έκθεσης, επισημαίνοντας τους κινδύνους που εγκυμονούν.

«Η υφιστάμενη τροχιά ανάπτυξης, εάν δεν αλλάξει, δεν θα δημιουργήσει αρκετές θέσεις εργασίας, αυξάνοντας τον κίνδυνο να παραμείνει σημαντικό το κενό απασχόλησης, να ενισχυθεί η υποαπασχόληση και η άτυπη απασχόληση και να συνεχιστούν οι πτωτικές πιέσεις στην κατανάλωση, το βιοτικό επίπεδο και την παγκόσμια ζήτηση από τους χαμηλούς μισθούς» αναφέρουν .

Από .......  newsit

Κλοπή για χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων ο ΕΝΦΙΑ – Καμία έκπτωση λόγω τεκμηρίων



Αναρτήθηκε από ........  energoipoliteskv.blogspot.com

- Όποιος έχει... αυτοκίνητο δεν δικαιούται εκπτώσεις στον ΕΝΦΙΑ
- Παγίδα για τα μη ηλεκτροδοτούμενα σπίτια στέλνει στο ταμείο χιλιάδες ιδιοκτήτες που χάνουν το 20%
- Μόνοι κερδισμένοι όσοι έχουν ακίνητο στις 4.000 περιοχές εκτός συστήματος αντικειμενικών αξιών
- Δείτε ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ και πόσος είναι ο νέος φόρος που θα πληρώσετε

Να σε κάψω Γιάννη να σ' αλείψω μέλι, λέει ο λαός και αυτή ακριβώς είναι και η λογική του ΕΝΦΙΑ. Που ήρθε να αντικαταστήσει άλλους φόρους αλλά όπως φαίνεται με ένα καπέλο τουλάχιστον 30%.

Οι φημολογούμενες εκπτώσεις σε πολλές περιπτώσεις έμειναν φήμες, αφού για να μην πέσουν τα έσοδα κάτω από τα 2,7 δισ. οι εκπτώσεις που έγιναν άφησαν απ' έξω εκατοντάδες χιλιάδες άτομα που κυρίως λόγω κριτηρίων δεν θα μπορέσουν να έχουν έκπτωση.




Αυτό καθώς υπολογίζεται για την έκπτωση η συνολική περιουσία και το εισόδημα βάση κριτηρίων. Με βάση τον νόμο έκπτωση δικαιούνται όσοι δεν έχουν συνολική πάνω από 85.000 ευρώ αν είναι άγαμοι, πάνω από 150.000 αν είναι έγγαμοι και 200.000 οι οικογένειες με ένα παιδί.
Μένει το εισοδηματικό κριτήριο των 9.000 ευρώ και τα χιλιάρικο για κάθε παιδί, αλλά και το όριο των 150 τετραγωνικών.

Και μόνο το γεγονός ότι είτε η έκπτωση είτε η απαλλαγή υπολογίζεται με βάσει το πραγματικό ΄/η το τεκμαρτό εισόδημα βάζει σε περιπέτεια χιλιάδες δικαιούχους καθώς η ιδιοκτησία ενός αυτοκινήτου για παράδειγμα μπορεί να αυξήσει το “εισόδημα” και να χάσουν την έκπτωση ή την απαλλαγή.

Για τα μη ηλεκτροδοτούμενα μπήκε ένας όρος που μπορεί να φέρει σε δύσκολη θέση χιλιάδες ιδιοκτήτες καθώς στην περίπτωση που το ακίνητό τους είχε έστω και για μια μέρα ρεύμα εντός του 2013 δεν δικαιούνται την έκπτωση του 20% στον φόρο.

Τα μόνα καλά νέα έρχονται για τους ιδιοκτήτες ακινήτων στις 4.000 περιοχές που βρίσκονται εκτός συστήματος αντικειμενικών αξιών και ο φόρος που θα πληρώσουν θα υπολογιστεί με βάση τον ΦΑΠ του 2013.


Παραδείγματα για όσους έχουν μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα
 
80 τ.μ. Στον Άγιο Δημήτριο 15ετιας με τιμή ζώνης 1.450
Από 328 στα 263 ευρώ η μείωση του φόρου
100 τ.μ. Στον Πειραιά με τιμή ζώνης 650 ευρώ για ένα διαμέρισμα 2ου ορόφου 25ετίας ο φόρος πέφτει από τα 328 στα 262
Στη Νέα Χαλκιδόνα ο αρχικός υπολογισμός του ΕΝΦΙΑ ήταν στα 426 για ένα διαμέρισμα 80 τ.μ. 10Ετίας στον τρίτο όροφο. Τώρα ο φόρος θα διαμορφωθεί στα 341 ευρώ.
Για ένα διαμέρισμα 70 τ.μ. Στο Παλιό Φάληρο στον 2ο όροφο 8ετίας και τιμή ζώνης 2.300 ο φόρος πέφτει από τα 729 στα 583 ευρώ.
Στον Ημιτό για μια γκαρσονιέρα 50 τ.μ στο υπόγειο και τιμή ζώνης 1.300 ευρώ ο φόρος πέφτει από τα 190 στα 152 ευρώ
Στη Θεσσαλονίκη για ένα διαμέρισμα 80 τμ 15ετίας στον 1ο όροφο ο φόρος μειώνεται με βάση το 20% της έκπτωσης από τα 251 στα 201 ευρώ.




Με την τροπολογία καταργείται η προϋπόθεση φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας για την απαλλαγή από το φόρο, ενώ ο ΕΝΦΙΑ δεν θα συμψηφίζεται με τυχόν επιστροφές φόρου που δικαιούνται οι ιδιοκτήτες.

Επίσης διευρύνεται η απαλλαγή για τα σεισμόπληκτα κτίσματα των νομών Κεφαλλονιάς, Φθιώτιδας και Φωκίδας και ορίζεται ότι απαλλαγή δικαιούνται οι ιδιοκτήτες και για τα οικόπεδα στα οποία βρίσκονται τα ακίνητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΝΦΙΑ

Από .......  newsit

Τα καλύτερα των δελτίων

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com