Πέμπτη 27 Ιουνίου 2013

Βραδυφλεγής βόμβα για τους Σαμαρά-Βενιζέλο ο αργόσυρτος Καψής Που θα βρει 3 μήνες η κυβέρνηση για να του δώσει;

Αναρτήθηε από...... energoipolieskv.blgspot.com

Πιο αργόσυρτος και από τον αργό θάνατο ο Παντελής Καψής, έχοντας συνηθίσει στους ρυθμούς χελώνας των παρωχημένων μαγαζιών όπως ο ΔΟΛ και ο ΠΗΓΑΣΟΣ.

Αν είναι να χρειάζεται 3 μήνες για να βάλει μπροστά την νέα ΕΡΤ καλύτερα να του πληρώσουμε 12 μισθούς και να τον στείλουμε διακοπές στη Χονολούλου.
Η ρήση στην βράση κολλάει το σίδερο ισχύει απόλυτα στην περίπτωση της ΕΡΤ και μόνο με κινήσεις- αστραπή μπορεί να ξαναβγεί στον αέρα η νέα δημόσια τηλεόραση.

Οι 3 μήνες που ζήτησε ο Καψής, το μόνο που θα του εξασφαλίσουν είναι να «σαπίσει» ο ίδιος και να καεί στο ζέσταμα καθώς θα σκάνε στο τηλέφωνό του πάσης φύσεως ρουσφέτια και εκβιασμοί από άτομα και εταιρείες παραγωγής.
Σήμερα κιόλας να βάλει μπρος μια διαδικασία αξιολόγησης του ανθρώπινου δυναμικού της παλαιάς ΕΡΤ με  αυστηρά-έως θανάτου-κριτήρια, όπως είναι η εργατικότητα, το βιογραφικό, το ήθος και η αφοσίωση στην δημόσια τηλεόραση η οποία αποκλείει διπλοθεσίτες και άλλους κηφήνες.

Η νέα δημόσια τηλεόραση πρέπει να λειτουργήσει το αργότερο ως τις 15 Αυγούστου, για να μην πούμε ακριβώς εκείνη τη μέρα. Σε 45 μέρες από σήμερα.
Θα πρέπει να γνωρίζει ο Καψής ότι η κυβέρνηση δεν έχει 3 μήνες για να του δώσει. Αλλά ακόμη κι αν διέθετε άπλετο χρόνο ο ίδιος όφειλε να αποδείξει ότι είναι καλός και κυρίως γρήγορος μανατζαρέος.

Αντίπαλος της Ελλάδας, περισσότερο και από το χρέος και την Τρόικα, είναι ο χρόνος.

Ακου 3 μήνες. Ο ίδιος ο Καψής έπρεπε να έχει ήδη αρπάξει τον ταύρο από τα κέρατα. Αν δεν το κάνει το πιο πιθανό είναι στο τέλος να τον πάρουν με τις πέτρες.
 Και κάτι τελευταίο: Toυ συνιστούμε να κρατήσει από την εμπειρία του σαν στέλεχος του ΔΟΛ το κάζο που τους έκανε ο Αναστασιάδης με το «Πρώτο Θέμα». Ο Θέμος- τον οποίο δεν λες και ευκίνητο- τους πήρε το σκαλπ βγάζοντας μια εφημερίδα της οποίας χρόνια τώρα τρώνε την σκόνη ο Ψυχάρης και ο Μπόμπολας.
 Κι αυτό γιατί τόσο στο ΔΟΛ όσο και στην ΠΗΓΑΣΟ μέχρι να κουνήσουν το ένα πόδι, βρώμισε το άλλο. Μ΄αυτή την λογική εμποτισμένος ο Παντελής Καψής οδηγείται σε αυτοχειρία και αποτελεί μία από τις βραδυφλεγείς βόμβες για τους Βενιζέλο-Σαμαρά...

Από......  kourdistoportocali

Πώς έπρεπε να "χρεοκοπήσει" η Ελλάδα

Αναρτήθηκε από ...... energoipolitekv.blogspo.com


του Komal Sri Kumar
 
Το mea culpa του ΔΝΤ και η ανάγκη να υπάρξει... chapter 11 και για τα κράτη. Οι συνταγές του ΔΝΤ στις προηγούμενες κρίσεις, τα νέα δεδομένα και τι πραγματικά χρειάζονταν η Ελλάδα. 
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο έχει παραδεχτεί ότι διέπραξε σοβαρά λάθη στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκε την ελληνική διάσωση το Μαϊο του 2010.
Στο mea culpa που εξέδωσε αυτό το μήνα, ανέφερε ότι με την παροχή χρηματοδότησης ως αντάλλαγμα για τα μέτρα λιτότητας, υποτίμησε τις αρνητικές επιπτώσεις στην ελληνική οικονομία. Το χρέος έπρεπε να είχε αναδιαρθρωθεί νωρίτερα και να μειωθεί σε επίπεδο που θα επέτρεπε την μακροπρόθεσμη εξυπηρέτηση του.

Το ΔΝΤ δεν έπρεπε να βρεθεί προ εκπλήξεων. Η βαθιά ύφεση στην Ελλάδα και η επιδείνωση των δεικτών του χρέους ήταν προβλέψιμα αποτελέσματα. Το Δεκέμβριο του 2010 είχα ταχθεί σε αυτήν εδώ την στήλη υπέρ της μείωσης του χρέους αντί για την παροχή ρευστότητας από την τρόικα του ΔΝΤ, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Αλλά αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που το ΔΝΤ υποκύπτει σε αυτό το λάθος. Χρειάστηκαν εφτά χρόνια, από το 1982 όταν ξέσπασε η κρίση στο Μεξικό, μέχρι το 1989 όταν εφαρμόστηκε το Σχέδιο Μπρέιντι, προτού η Λατινική Αμερική κερδίσει το όφελος της μείωσης του χρέους, των χαμηλότερων επιτοκίων και των μετατρέψιμων ομολόγων. Η καθυστέρηση είχε σαν αποτέλεσμα μια "χαμένη δεκαετία" για την περιοχή όσον αφορά την οικονομική ανάπτυξη και την απασχόληση.

Και τον Ιανουάριο του 1999, το ΔΝΤ δήλωσε ότι στην απάντηση του στην Ασιατική κρίση, δεν είχε υπολογίσει σωστά το μέγεθος της ύφεσης στην Ταϊλάνδη, την Νότιο Κορέα και την Ινδονησία. Το πνεύμα και τα συμπεράσματα της ανακοίνωσης ήταν παρόμοια με την απολογία αυτού του μήνα.

Υπάρχει μια κοινή συνισταμένη στα λάθη αυτά. Το ΔΝΤ παραδοσιακά καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το πρόβλημα έγκειται στην έλλειψη ρευστότητας, όταν στην πραγματικότητα οι κρίσεις ενέχουν πάντα την απώλεια πιστοληπτικής αξιοπιστίας. Το Μεξικό τη δεκαετία του 1970, η Ρωσία και η Ασία στα μέσα της δεκαετίας του 1990 και η Ελλάδα στα χρόνια πριν την κρίση του 2009, δανείστηκαν τεράστια ποσά τα οποία δεν μπορούσαν να αποπληρώσουν.

Στην περίπτωση της Ελλάδας, η πρόβλεψη του ΔΝΤ ότι ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ θα αυξηθεί πάνω από το 120% το 2020 – επίπεδο που παραμένει επικίνδυνα υψηλό – παρά το οικονομικό πακέτο της τρόικας, θα έπρεπε να είχε σημάνει συναγερμό. Αλλά το ΔΝΤ προχώρησε κανονικά με το πρόγραμμα.

Η οικονομική βοήθεια της τρόικα επέτρεψε στις ξένες τράπεζες να συνεχίσουν να αποτιμούν τα δάνεια στο άρτιο και να αποφύγουν τις απώλειες για τα ομόλογα που είχαν στην κατοχή τους. Επίσης, οι στόχοι για τις τράπεζες και τους Έλληνες πολίτες ήταν διαφορετικοί. Ενώ το πραγματικό ΑΕΠ ήταν 17% χαμηλότερο το 2012 από ότι το 2009, έναντι πρόβλεψης του ΔΝΤ για πτώση 5,5%, τα επίσημα δάνεια διάσωσης επέτρεπαν στην ελληνική κυβέρνηση να πληρώνει τους ιδιώτες δανειστές.

Την ίδια ώρα, η διαδικασία της διάσωσης αποθάρρυνε νέους ιδιώτες επενδυτές να καλύψουν το χρηματοδοτικό κενό, καθώς γνώριζαν ότι τα δάνεια δεν θα κάλυπταν την ονομαστική τους αξία. Η αγορά τονώθηκε πλασματικά από την στήριξη της τρόικα, αποστερώντας την Ελλάδα από την σημαντική πηγή χρηματοδότησης των ιδιωτών επενδυτών.

Στο εγχώριο μέτωπο, η ελληνική οικονομία έπεσε σε ένα καθοδικό φαύλο κύκλο. Με τις ιδιωτικές πιστωτικές αγορές να έχουν σταματήσει να λειτουργούν, οι περικοπές στις κυβερνητικές δαπάνες και οι μειώσεις στην απασχόληση έπρεπε να είναι μεγαλύτερες από ότι αν είχε μειωθεί το χρέος. Το ΑΕΠ υποχώρησε περισσότερο από τις προβλέψεις και ο λόγος του χρέους ήταν χειρότερος.

Θα μπορούσε η Ελλάδα να είχε αποφύγει αυτή την εξέλιξη ; Αν οι δανειστές είχαν αναγκαστεί να δεχθούν γρήγορα απώλειες στα δάνεια τους, η ιστορία μπορεί να είχε τελειώσει διαφορετικά. Νέοι επενδυτές θα είχαν προσφέρει κεφάλαια με καλύτερες αποτιμήσεις και το κούρεμα στα υπάρχοντα δάνεια θα μείωνε το λόγο του χρέους. Επίσης, η κεφαλαιακή δομή της Ελλάδα θα είχε βελτιωθεί, καθώς οι εισροές κεφαλαίων θα αντικαθιστούσαν το μειούμενο χρέος. Η αυξανόμενη εξάρτηση από το χρέος από τότε που η Ελλάδα έγινε μέλος της ευρωζώνης το 2001, ήταν μια από τις βασικές αιτίες της κρίσης.
Γενικότερα, η εμπειρία του ΔΝΤ με τις αναδιαρθρώσεις χρέους τις τελευταίες τρεις δεκαετίες δείχνει την ανάγκη για μια διαδικασία μείωσης του κρατικού χρέους ανάλογη με το άρθρο 11 του πτωχευτικού κώδικα των ΗΠΑ. Ο προτεινόμενος κώδικας πρέπει να αντικαταστήσει το υφιστάμενο σύστημα, υπό το οποίο οι δανειστές αποφεύγουν τις απώλειες, ενώ καταβαραθρώνεται το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων.

Όταν θα παρατηρείται επιδείνωση στους δείκτες – μια αύξηση στο λόγο του χρέους προς το ΑΕΠ, επίμονα υψηλά ελλείμματα τρεχουσών συναλλαγών, μεγάλη αποδυνάμωση του νομίσματος – το χρέος θα αρχίζει να συναλλάσσεται με έκπτωση από την ονομαστική του αξία. Τότε οι πιστωτές και οι κυβερνήσεις θα πρέπει να συζητούν πάνω σε διαδικασίες για τη διαχείριση του χρέους.

Αυτός είναι ο μηχανισμός της αγοράς που πρέπει να καθορίζει τις οικονομικές μεταρρυθμίσεις που θα εφαρμόσουν οι κυβερνήσεις για την προσέλκυση κεφαλαίων και όχι η πανίσχυρη τρόικα.
Όπως και στις χρεοκοπίες εταιρειών, η προτεινόμενη διαδικασία θα προκαλέσει μια σύμπτωση συμφερόντων μεταξύ των δανειστών και των υπερχρεωμένων κυβερνήσεων. Κάποιοι δανειστές μπορεί να επιλέξουν την μετατροπή δανείων σε μετοχές, ενώ κάποιοι άλλοι μπορεί να τα κρατήσουν, ελπίζοντας ότι θα αυξηθεί η αξία τους. Όλα τα μέρη θα επωφεληθούν από την γρήγορη επανεκκίνηση της οικονομικής ανάπτυξης.

Εν συντομία, η παραδοχή του ΔΝΤ για τα λάθη του, θα έχει θετικό αντίκτυπο αν δημιουργηθεί μια νέα δομή διαχείρισης κρίσεων που θα περιορίζει την οικονομική πτώση και ευθυγραμμίζει καλύτερα τα συμφέροντα των διάφορων εμπλεκομένων μερών μέσα από μια γρήγορη εισαγωγή του μηχανισμού της αγοράς.

 * Πρόεδρος της Sri-Kumar Global Strategies

Κι όμως από... πασόκο γλύτωσε ο Σταϊκούρας!

Aναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com



Αλλιώς τα περίμεναν οι περισσότεροι στο ΠΑΣΟΚ τα πράγματα με τον ανασχηματισμό, ο οποίος αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση στα στελέχη του, αν και είναι σαφές ότι ο Ευάγγελος Βενιζέλος βγαίνει από τη διαδικασία ενισχυμένος. Η κυρίαρχη αίσθηση είναι ότι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ διαπραγματεύτηκε αποτελεσματικά για τον προσωπικό του ρόλο, που ασφαλώς δίνει και ένα στίγμα για το ρόλο και του κόμματος στη νέα κυβέρνηση, ωστόσο δεν κατάφερε να πετύχει και ό,τι καλύτερο για τα στελέχη του, που ανέμεναν καλύτερες και περισσότερα θέσεις στο νέο σχήμα, αλλά και γενικά πιο προσεκτικές επιλογές σε πρόσωπα και από πλευράς ΝΔ.

Ο περιορισμός τελικά μόνο σε τέσσερα υπουργεία, δυο θέσεις αναπληρωτών και συνολικά 11 μελών, δεν ανταποκρίνονται στην αναλογία δύο προς ένα, που είχε κυκλοφορήσει κάποια στιγμή ως συμφωνημένος συσχετισμός στο νέο σχήμα ανάμεσα σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.
Προβληματισμός υπάρχει διάχυτος στο ΠΑΣΟΚ και για το «σκληρό» γαλάζιο προφίλ, που εκπέμπει κατά πολλούς το νέο σχήμα. «Είναι μια δεξιά κυβέρνηση με άρωμα ΠΑΣΟΚ» σημείωνε χαρακτηριστικά έμπειρο στέλεχος.

Ενδεικτικό της μη ευρείας εμπιστοσύνης, που είχε η διαδικασία του ανασχηματισμού, είναι και το γεγονός ότι προβεβλημένα και ικανά στελέχη αρνήθηκαν να αναλάβουν κυβερνητικό πόστο:
Ο Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας Θάνος Μωραΐτης αρνήθηκε με ευγενικό τρόπο στην πρόταση, που του έκανε ο ίδιος ο κ. Βενιζέλος για θέση υφυπουργού Εργασίας, ενώ ο Φίλιππος Σαχινίδης, που βολιδοσκοπήθηκε την Κυριακή από τη διευθύντρια του γραφείου του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Χριστίνα Μανωλοπούλου για θέση αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, με αρμοδιότητα τα έσοδα, δεν μπήκε καν στη συζήτηση.
Τα δύο δραστήρια στελέχη, όπως και άλλοι εντός του Κινήματος πιθανόν να αποτελέσουν πλέον έναν δυναμικό πόλο εσωκομματικής αντιπολίτευσης, καθώς έχουν επιμόνως διαφοροποιηθεί με επιλογές της ηγεσίας και ιδίως με δεξιόστροφες πολιτικές.

Έκπληξη όμως αποτέλεσε και η μη υπουργοποίηση του Πάρι Κουκουλόπουλου, ο οποίος προοριζόταν για το υπουργείο Εσωτερικών. Επειδή όμως ο συμβολισμός της παραχώρησης στο ΠΑΣΟΚ και του υπουργείου Εξωτερικών και εκείνο του Εσωτερικών, θεωρήθηκε αρνητικός για τον Αντώνη Σαμαρά, ο κ. Κουκουλόπουλος βρέθηκε στο δίλημμα να είναι αναπληρωτής του Γιάννη Μιχελάκη, ή να αρνηθεί. Προτίμησε το δεύτερο, εξέλιξη,  που έφερε τον Λεωνίδα Γρηγοράκο σε θέση υφυπουργού, παρότι δεν ήταν στα αρχικά σχέδια του κ. Βενιζέλου.

Μυστήριο πάντως καλύπτει και τη μη υπουργοποίηση του Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου, ενός εκ των πιο στενών συνεργατών του κ. Βενιζέλου. Ο νεαρός βουλευτής δηλώνει ικανοποιημένος από τη θέση του εκπροσώπου τύπου, που αναλαμβάνει στο ΠΑΣΟΚ, ωστόσο είναι πιθανόν ο κ. Βενιζέλος να προτίμησε να μην τον προωθήσει στην κυβέρνηση, γιατί εσχάτως ο κ. Κωνσταντινόπουλος είχε ασκήσει δριμεία κριτική στον κ. Σαμαρά για σειρά θεμάτων.

Με επιφύλαξη τέλος βλέπουν τον εναγκαλισμό με τον κ. Σαμαρά και τη ΝΔ τμήματα του ΠΑΣΟΚ, που θεωρούν ότι δεν μπορεί να υπάρξει με τη σημερινή, αναξιόπιστη και ακροδεξιών τάσεων, όπως λένε, ηγεσία της ΝΔ ένας κοινός τόπος.

Ποιοι είναι οι «10» του ΠΑΣΟΚ που καλούνται να συνεργαστούν, να αποφασίσουν, αλλά και να... προφυλάξουν το κομματικό DNA
Eύθραυστες ισορροπίες καλούνται να κρατήσουν οι δέκα του ΠΑΣΟΚ που στελεχώνουν τη νέα, δικομματική πλέον, κυβέρνηση. Την ίδια στιγμή, με τις τελευταίες δημοσκοπήσεις να τοποθετούν το ΠΑΣΟΚ κοντά στο όριο του 4%, επιφορτίζονται και με τον δύσκολο ρόλο να αναστηλώσουν την εικόνα και το κύρος του κόμματος.

Σε μια περίοδο που πολλά από τα φλέγοντα θέματα πρώτης προτεραιότητας που έχει θέσει η Τρόϊκα χρήζουν αποφάσεων «εδώ και τώρα», οι 10 του ΠΑΣΟΚ (προεξάρχοντος του Ε. Βενιζέλου) καλούνται να συνεργαστούν, να αποφασίσουν, αλλά και να... προφυλάξουν το κομματικό DNA που σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να έρχεται σε αντίθεση με τα όσα πρέπει να γίνουν...

Ομολογουμένως δύσκολο και ενίοτε... ριψοκίνδυνο το έργο τους.

Οι «δέκα του ΠΑΣΟΚ» είναι: Ευάγγελος Βενιζέλος: Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και υπουργός Εξωτερικών, Φώφη Γεννηματά: αναπληρώτρια υπουργός Εθνικής Αμυνας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης , Μιχάλης Χρυσοχοΐδης: Υπουργός υποδομών και Δικτύων, Γιάννης Μανιάτης: Υπουργός Περιβάλλοντος, Συμεών Κεδίκογλου: Υφυπουργός Παιδείας , Λεωνίδας Γρηγοράκος: Αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών , Βασίλης Κεγκέρογλου: Υφυπουργός Εργασίας, Παντελής Καψής: Υφυπουργός αρμόδιος για τη Δημόσια Τηλεόραση 
Enikos.gr

Από 30 δήμους ξεκινάει η διαθεσιμότητα

Αναρτήθηκε από ....... energoipoliteskv.blogspot.com


Σε 30 δήμους επικεντρώνεται , σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, το «ενδιαφέρον» των υπουργείων Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Εσωτερικών αναφορικά με τη διαθεσιμότητα των 12.500 υπαλλήλων.

Πρόκειται για δήμους οι οποίοι αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και έχουν πλεονάζον προσωπικό το οποίο μέσω της διαθεσιμότητας είτε θα μετακινηθεί σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου (το πιθανότερο) ή γειτονικούς δήμους που παρουσιάζουν ελλείψεις (το λιγότερο πιθανό), ενώ οι υπόλοιποι θα απομακρυνθούν από το δημόσιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για τους δήμους: Αθηναίων, Θεσσαλονίκης, Πειραιά, Πατρέων, Ρόδου, Αχαρνών, Φυλής, Βύρωνα, Τρικκαίων, Αμαρουσίου, Αιγάλεω, Πεύκης–Λυκόβρυσης, Αλίμου, Αργυρούπολης-Ελληνικού, Ασπροπύργου, Περάματος, Λέσβου, Ηγουμενίτσας, Ιωαννιτών, Πρεβέζης, Καρδίτσας, Βόλου, Λαρισαίων,  Εορδαίας, Βέροιας, Σιντικής, Χανίων, Λουτρακίου-Αγίων Θεοδώρων, Τρίπολης και Φαιστού.
Σ’ αυτούς αναμένεται να προστεθούν και άλλοι οι οποίοι αντιμετωπίζουν επίσης οικονομικά προβλήματα ή έχουν πλεονάζον προσωπικό αλλά σε μικρότερο βαθμό.

5.000 δημοτικοί υπάλληλοι σε καθεστώς διαθεσιμότητας  

Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, οι δημοτικοί υπάλληλοι που θα αποτελέσουν ένα μεγάλο τμήμα των 12.500 «διαθέσιμων» θα είναι περίπου 5.000, ενώ άλλοι τόσοι θα είναι οι εκπαιδευτικοί.
Θα ακολουθήσουν στη δεύτερη φάση των υπόλοιπων 12.500 υπάλληλων που πρόκειται να ενταχθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου 2013 ακόμη 2.000 υπάλληλοι περιφερειών, αποκεντρωμένων διοικήσεων αλλά και του υπουργείου Εσωτερικών.


14 ΟΤΑ σε «πιλοτική» αξιολόγηση
Να σημειωθεί ότι ήδη έχουν ενταχθεί εθελοντικά στο πρόγραμμα πιλοτικής αξιολόγησης δομών και υπηρεσιών 14 ΟΤΑ: οι δήμοι Αθηναίων, Αμφιλοχίας, Έδεσσας, Θεσσαλονίκης, Καλλιθέας, Λαρισαίων, Λευκάδας, Λεβαδέων, Λίμνης Πλαστήρα, Σκύρου, Κω και οι περιφέρειες Αττικής, Δυτικής Ελλάδας και Δυτικής Μακεδονίας.

Από ..........   aftodioikisi

Guardian: Ελάχιστοι πιστεύουν τον ισχυρισμό της κυβέρνησης ότι η Ελλάδα επανακάμπτει -Τι λέει για Χρυσοχοϊδη-Αδωνι

Αναρτήθηκε από .......  energoipoliteskv.blogspot.com

Για τον ανασχηματισμό και την πορεία της δικομματικής συγκυβέρνησης αναφέρεται δημοσίευμα του Guardian ο οποίος τονίζει ότι «αρχίζουν τα δύσκολα» για τον Αντώνη Σαμαρά, καθώς έρχεται αντιμέτωπος με τους απεργούς ναυτικούς και οδηγούς τρόλεϊ, τις συζητήσεις για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, καθώς και την κατάλληλη προετοιμασία για τις συνομιλίες με τους δανειστές οι οποίοι κρατούν την χρεοκοπημένη ελληνική οικονομία «όρθια».

Στο δημοσίευμα της, η βρετανική εφημερίδα αναφέρει πως οι κινητοποιήσεις δεν τελειώνουν για την κυβέρνηση Σαμαρά, καθώς πάντα υπάρχει το «καυτό» ζήτημα της ΕΡΤ την ίδια στιγμή που εκατοντάδες μικρομεσαίοι επιχειρηματίες διαμαρτύρονται για τις «συντάξεις πείνας» και τις περικοπές στο σύστημα υγείας, σε σημείο που να απειλείται με κατάρρευση.

Η εφημερίδα σημειώνει, πως για οποιαδήποτε άλλη κυβέρνηση στον κόσμο, τόσα ανοικτά μέτωπα θα «παρακινούσαν μια απάντηση η οποία θα ήταν στην καλύτερη περίπτωση μια διαχείριση κρίσης. Στην Ελλάδα ωστόσο αυτά είναι συνηθισμένα πράγματα».

Συνεχίζοντας, o Guardian διερωτάται εάν με τον ανασχηματισμό ο οποίος «έχει καθυστερήσει υπερβολικά» θα μπορέσει να φέρει στην Ελλάδα τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, μετά και την αποχώρηση της ΔΗΜΑΡ. «Είναι κάτι σαν deja vu η νέα κυβέρνηση» σημειώνεται για τον λόγο πως τα πρόσωπα που συμμετέχουν σε αυτήν αποτελούν μια «ανακύκλωση παλαιών προσώπων από το ΠΑΣΟΚ και την Νέα Δημοκρατία, τα οποία έχουν ήδη δοκιμασθεί και έχουν δείξει δισταγμούς στις μεταρρυθμίσεις. Πως μπορούν να βοηθήσουν λοιπόν την Ελλάδα να σταθεί στα πόδια της;» επισημαίνει το δημοσίευμα.

Η κριτική της βρετανικής εφημερίδας, επικεντρώνεται και σε δύο πρόσωπα: Τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοϊδη και τον υπουργό Υγείας Αδωνι Γεωργιάδη. «Ο Χρυσοχοϊδης ο οποίος ήταν υπουργός Δημόσιας Τάξης, προκάλεσε αντιδράσεις πέρυσι όταν παραδέχθηκε ότι δεν είχε διαβάσει το πρώτο Μνημόνιο με τους ιδιαίτερα επαχθείς όρους που συμφώνησε η Αθήνα με την Ευρωπαϊκή Ενωση και το ΔΝΤ», ενώ για τον κ. Γεωργιάδη αναφέρει: «Η τοποθέτηση του Αδωνι Γεωργιάδη στο υπουργείο υγείας -μια από τις πιο ''ευαίσθητες'' θέσεις, έχει προκαλέσει τις ίδιες αντιδράσεις. Ο Γεωργιάδης, ο οποίος είναι ένας συντηρητικός εξτρεμιστής ασχολείται περισσότερο με την εκπομπή που παρουσιάζει στην οποία εξυμνεί την ένδοξη εποχή της Αρχαίας Ελλάδας».
«Και οι δύο είναι ενδεικτικές περιπτώσεις μιας συμφωνίας καταμερισμού της εξουσίας, η οποία θυμίζει περισσότερο κίνηση ισορροπίας. Για πρώτη φορά από τότε που η Ελλάδα μπήκε στη χειρότερη οικονομική κρίση που έχει περάσει ποτέ στην ιστορία, υπάρχει μια ισχυρή αίσθηση ότι η χώρα είναι στα χέρια μιας κυβέρνησης η οποία απλά αγοράζει χρόνο».

Το δημοσίευμα κλείνει υποστηρίζοντας πως «ελάχιστοι πιστεύουν τον ισχυρισμό της κυβέρνησης ότι η Ελλάδα επανακάμπτει», ενώ θεωρεί πως ο μόνος τρόπος να σωθεί η Ελλάδα, είναι «να ξεχαστούν τα χρέη της μέσω ενός από μηχανής Θεού». 

Από .......  iefimerida

Είναι επίσημο: Θα γίνεται κούρεμα καταθέσεων άνω των 100.000 ευρώ για να διασωθούν οι τράπεζες

Αναρτήθηκε από ..... energoipoliteskv.blogspot.com


Επισήμως πια θεσμοθετείται το κούρεμα των καταθέσεων άνω των 100.000 ευρώ, μετά την πολιτική συμφωνία στην οποία κατέληξαν τα ξημερώματα της Πέμπτης, οι 27 υπουργοί Οικονομικών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που συνεδρίασαν στις Βρυξέλλες.
Το Ecofin κατέληξε στους νέους κανόνες που θα διέπουν την εξυγίανση και εκκαθάριση των προβληματικών τραπεζών, τον «λογαριασμό» των οποίων θα πληρώνουν μέτοχοι και ανασφάλιστοι πιστωτές σε περίπτωση κατάρρευσης των τραπεζών. Το σχέδιο οδηγίας στο οποίο κατέληξαν οι Ευρωπαίοι υπουργοί θα τεθεί σε διαβούλευση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Oι πρώτες ζημιές θα επιβαρύνουν πιστωτές και καταθέτες
Η συμφωνία για την «διάσωση εκ των έσω» (bail in) των τραπεζών προσφέρει σημαντική ευελιξία στις εθνικές αρχές εκκαθάρισης των κρατών προκειμένου να αντιμετωπίσουν μία ενδεχόμενη τραπεζική κρίση. Και υποχρεώνει τα κράτη-μέλη να διασφαλίζουν πως σε περίπτωση κατάρρευσης μίας τράπεζας οι πρώτες ζημιές θα επιβαρύνουν τους πιστωτές και τους καταθέτες και όχι τους φορολογούμενους.
Οι αποταμιεύσεις κάτω των 100.000 ευρώ θα είναι εγγυημένες, ωστόσο τα πρόσωπα και οι επιχειρήσεις με μεγαλύτερες καταθέσεις θα ενταχθούν στην κατηγορία αυτών που θα υφίστανται ζημίες, όπως συνέβη στην περίπτωση της Κύπρου.
Τη συμφωνία, που επήλθε μία ημέρα πριν από τη Σύνοδο Κορυφής που πραγματοποιείται σήμερα και αύριο, επιβεβαίωσαν με δηλώσεις τους και οι Ευρωπαίοι υπουργοί Οικονομικών, κάνοντας λόγο για σημαντική επιτυχία και συμφωνία ορόσημο.
«Αν μια τράπεζα είναι το πρόβλημα, τώρα έχουμε ένα ενιαίο σύνολο κανόνων σε όλη την Ευρώπη για να αποφασίσει ποιος θα πληρώσει το λογαριασμό», δήλωσε από την πλευρά του, ο ολλανδός πρόεδρος του Eurogroup Γερόεν Ντάισελμπλουμ

Τι θα περιλαμβάνουν οι διαδικασίες εκκαθάρισης
- Την πώληση θυγατρικών ή κλάδων
- Δημιουργία ενδιάμεσων φορέων (διαχωρισμούς σε καλή και κακή τράπεζες)
- «Διάσωση εκ των έσω» δηλαδή την επιβολή των ζημιών σε μετόχους και ανασφάλιστους πιστωτές.
Σύμφωνα με την απόφαση, οι καταθέσεις φυσικών προσώπων, μικρών και μεσαίων καθώς και οι υποχρεώσεις προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα έχουν μεγαλύτερο βαθμό προστασίας από τις ανασφάλιστες καταθέσεις των μεγάλων εταιρειών.

Από το bail in θα εξαιρούνται
- Οι καλυμμένες καταθέσεις και οι ασφαλισμένες απαιτήσεις, όπως καλυμμένα ομόλογα
- Οι υποχρεώσεις προς εργαζόμενους εκκαθαριζομένων εταιρειών (μισθοί και συντάξεις)
- Εμπορικές απαιτήσεις οι οποίες είναι κρίσιμες για την ημερήσια λειτουργία της επιχείρησης
- Απαιτήσεις από συστήματα πληρωμών εξοφλητέες σε λιγότερο από 7 ημέρες.
- Διατραπεζικές απαιτήσεις εξοφλητέες σε λιγότερο από 7 ημέρες.

Μοσκοβισί: Σκληρά κερδισμένη επιτυχία
Για μια σκληρά κερδισμένη επιτυχία έκανε λόγο ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Πιέρ Μοσκοβισί, μετά την ολοκλήρωση της μαραθώνιας συνεδρίασης. «Αυτή είναι μια επιτυχία, μια σκληρά κερδισμένη επιτυχία», ανέφερε ο Πιέρ Μοσκοβισί, υπογραμμίζοντας τη σημασία της συμφωνίας αυτής για την οικονομική σταθερότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Από .........  iefimerida

Όλες οι ημερομηνίες για τη φορολογική δήλωση μετά την παράταση που δόθηκε

Αναρτήθηκε από ........  energoipoliteskv.blogspot.com

Μέσω twitter και ατύπως ο γενικός γραμματέας Εσόδων ανακοίνωσε την παράταση για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων. Λίγο αργότερα ήρθε και επίσημη ανακοίνωση από το υπουργείο Οικονομικών που ήταν κάπως διαφοροποιημένη από όσα είχε πει ο κ. Θεοχάρης.

Η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής των ετήσιων δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος για τους υπόχρεους του άρθρου 62 του ΚΦΕ (φυσικά πρόσωπα), παρατείνεται ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του αριθμού φορολογικού μητρώου του φορολογούμενου ως εξής:

Για τα ψηφία: 1 και 2 έως και την 22η Ιουλίου 2013,

για ψηφία: 3 και 4 έως και την 29η Ιουλίου 2013,

για τα ψηφία: 5 και 6 έως και την 5η Αυγούστου 2013,

για τα ψηφία: 7 και 8 έως και την 12η Αυγούστου 2013,

για το ψηφίο: 9 έως και την 26η Αυγούστου 2013

και για το ψηφίο: 0 έως και την 30η Αυγούστου 2013.

Παρατείνεται μέχρι και την 8η Ιουλίου 2013 η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής των ετήσιων δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος για τους υπόχρεους της παρ. 4 του άρθρου 2 του ΚΦΕ (ΟΕ, ΕΕ, κ.λπ.), όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών. Η πιο πάνω προθεσμία υποβολής δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος, ισχύει και για τις εταιρείες που υποβάλλουν τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματός τους σε φυσική μορφή στην Δ.Ο.Υ., εκτός αυτών που προβλέπεται κατά περίπτωση ειδικότερη προθεσμία από τις διατάξεις του άρθρου 64 του Κ.Φ.Ε. ( περιπτώσεις δ΄, ε΄ και στ΄ της παραγράφου 1).

Πριν την επίσημη ανακοίνωση ο κ. Θεοχάρης είχε ανακοινώσει την παράταση αλλά σε σχέση με την επίσημη ανακοίνωση ήταν σχετικά λάθος τα όσα ανακοίνωσε μέσω twitter.





Από ......  newsit

Αντιπαράθεση Στουρνάρα-Καμμένου

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com

Cosco για λιμάνι Πειραιά

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com

Υπογραφή για αγωγό

Αναρτήθηκε από ..... energoipoliteskv.blogspot.com

Τα καλύτερα των δελτίων

Αναρτήθηκε από ...... energoipoliteskv.blogspot.com