Δευτέρα 22 Μαρτίου 2010

Ο ρόλος των φωτοβολταϊκών στην παραγωγή ενέργειας

Αναρτήθηκε από....
energoipoliteskv.blogspot.com

Εφικτός είναι ο στόχος του 12% ως προς τη συμμετοχή των φωτοβολταϊκών στην κάλυψη των αναγκών ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα. Τουλάχιστον, αυτό διατυπώθηκε στο σημερινό Συνέδριο που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Εταιριών Φωτοβολταϊκών.

Οι εταιρείες ζήτησαν κίνητρα και θεσμικές παρεμβάσεις προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος.

Μεταξύ αυτών την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών ισχύος 6.500 μεγαβάτ την επόμενη δεκαετία η οποία θα δημιουργήσει 14.000 θέσεις πλήρους απασχόλησης.

Από την άλλη πλευρά επισημάνθηκε ότι η μη υιοθέτηση του στόχου εκτροχιάζει τη χώρα από την επίτευξη των ευρωπαϊκών υποχρεώσεων και απειλεί τη βιωσιμότητα της αγοράς φωτοβολταϊκών στη χώρα μας, στην οποία απασχολούνται ήδη εκατοντάδες εργαζόμενοι.

Η ευρωπαϊκή πολιτική για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής προβλέπει ότι ως το 2020 θα πρέπει να αυξηθεί σε 20% η συμμετοχή των Ανανεώσιμων Πηγών συνολικά στο ενεργειακό ισοζύγιο. Αυτό σημαίνει, ότι οι ΑΠΕ θα πρέπει να καλύπτουν το 40% της ηλεκτροπαραγωγής και το μερίδιο των φωτοβολταϊκών θα πρέπει να ανέλθει σε 12%.

Τονίστηκε επίσης ότι η κατάργηση της δωρεάν κατανομής δικαιωμάτων εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου από το 2013 θα οδηγήσει σε αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ. «Θα έρθει κάποια στιγμή, που το κόστος παραγωγής της ηλιακής κιλοβατώρας ακόμη και χωρίς καμία οικονομική ενίσχυση θα είναι μικρότερο από την τιμή αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας από το δίκτυο» υπογραμμίστηκε χαρακτηριστικά.

Από.......i-reportergr

"Ετσι φτάσαμε ως εδώ"

Αναρτήθηκε από.....
energoipoliteskv.blogspot.com

Του Γιώργου Σαρρή

Από τα "αθώα" αλλά κατευθυνόμενα των δελτίων ειδήσεων.

Ο δημοσιογράφος Ν.Στραβελάκης κάνει "μεγάλη" αποκάλυψη στο Mega!

"Η απάτη του κ.Μπάμπη", έτσι την ονόμασε.Ο κ. Μπάμπης λέει-όχι εσύ κυρ-Μπάμπη μου- , μάζευε τις αποδείξεις των διοδίων που πετούσαν οδηγοί, και μετά τις πουλούσε σε διευθυντές υπουργείων , δημοσίων υπηρεσιών κλπ., οι οποίοι σε συνδυασμό με κρατήσεις ξενοδοχείων δικαιολογούσαν αμοιβές "εκτός έδρας" που πληρωνόντουσαν διπλά!

Εντυπωσιακό!Μάλιστα μιλάει και με τον ανταποκριτή συνεργάτη κ.Δεντονθυμάμαι που ξαναλέει τα ίδια και αφιερώνουν πάνω από 5 λεπτά στην απάτη του αιώνα.Όμως πόσο να μας στοίχισε άραγε η τρομερή κομπίνα;50000,100000; Παραπάνω; Άντε να το δεχτώ.Και τελειώνει αποστομωτικά: "Aυτά συμβαίνουν κυρίες και κύριοι.Ετσι φτάσαμε ως εδώ!!"

Θα μου πείς εντάξει, έκανε μια υπερβολή της δουλειάς.Γίνονται αυτά.Μόνο που δεν είναι έτσι.Και το λέω αυτό γιατί είναι βέβαιο πως υπάρχει λόγος σοβαρός να πιστέψουν όλοι πως πράγματι "ετσι φτάσαμε ως εδώ"

Γιατί τότε ποιό λόγο θα έχουν να αντιδράσουν όλοι δυναμικά και μαζικά, και μάλιστα ενάντια στο σύστημα, ζητώντας όχι ανώδυνες μεταρρυθμίσεις, αλλά γκρέμισμα από τα θεμέλια;Αφού θα αναλάβουν τα τίμια παιδιά του Γιώργου, και με τη βοήθεια της καλής τηλεόρασης θα νοικοκυρέψουν τον τόπο και καθαρίσαμε!Αμ δέ..

...Γιατί η αλήθεια η κακιά είναι ότι εδώ δε φτάσαμε επειδή μερικοί κλεφτοκοτάδες άρπαξαν κάτι ψιλά, αλλά γιατί μεγαλοκαπιταλιστές επιτέθηκαν σε ολόκληρες οικονομίες. Επειδή τεράστιες εταιρείες έβαλαν στο μάτι αποθεματικά δις, ασφαλιστικών ταμείων κρατών. Επειδή πολιτικοί συνεργάτες χρηματοοικονομικών οίκων έγιναν υπουργοί και πρωθυπουργοί, κι έφτιαξαν νομους για να γίνονται νόμιμα οι μεγάλες κομπίνες που αρπάζουν τον πλούτο που παράγουν εργαζόμενοι, που στό τέλος όχι μόνο παίρνουν ...ούτε καν τη φτώχεια που απόμεινε, αλλά τους βρίζουν από πάνω και τεμπέληδες και τους καλούν να συμμορφωθούν!Και επειδή μεγαλοεργολάβοι που βρίσκονται πίσω από θεσμούς κ.Στραβελάκη μου, ρήμαξαν τα πακέτα της ΕΕ και τώρα κάνουν το παγώνι, και προσπαθούν να μας πείσουν πως καναΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ κακή διαχείριση!Η πριν λίγο μόλις, γκρέμισαν τα Τέμπη και έκοψαν την Ελλάδα στα δύο για μήνες και δεν μπήκε στον κόπο αυτό το κράτος να αποτιμήσει τη ζημιά και να δεί μηπως φταίει κάποιος!!Και αντί γιαυτό συλλαμβάνονται πολίτες που ταλαιπωρούνται και πληρώνουν τη ζημιά κάθε μέρα, επειδή αρνούνται να πληρώσουν 2,40 στα διόδια της Λεπτοκαρυάς!!

Και αύριο θα απαιτήσουν με νόμους, σύμφωνα και άρθρα συνθηκών που τάχα είμαστε υποχρεωμένοι να δεχτούμε,όλο τον πόνο, τον κόπο, τον ιδρώτα και την όποια περιουσία όποιου δουλεύει και παράγει, για να το μοιραστούν σε μια νέα αναδιανομή υπέρ των πλουσίων!Και θα προσπαθήσουν πάλι να μας πείσουν πως αυτό απαιτεί το καλό της πατρίδας όσο όλοι εμείς δεν καταλαβαίνουμε πως ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ και πως τίποτα άλλο εκτός από αυτό δεν έχει σημασία!Ούτε οι νόμοι τους ,ούτε οι θεσμοί τους, ούτε οι τράπζές τους , ούτε οι ενώσεις τους και οι μηχανισμοί τους,ούτε οι δήθεν αξίες τους, ούτε τίποτα.

Γι αυτό φτάσαμε ως εδώ.Γιατί τα κράτη και οι κυβερνήσεις χωρίς καμιά ντροπή γίνονται φανερά υπηρέτες αυτών που τους χρηματοδοτούν για να εκλεγούν, κόντρα σε κάθε λογική δικαιοσύνης και δημοκρατίας, με τα γνωστά επακόλουθα.

Μόνο που αυτό πρέπει να κρυφτεί καλά και να κάνουμε τους πάντες να πιστέψουν πως με λίγο νοικοκυρεματάκι το σώσαμε και να συνεχίσουμε να καταπίνουμε ηλιθιότητα και κυρ-Μπάμπηδες αραχτοί στον καναπέ.Γιατί αν συνειδητοποιήσει πραγματικά ο λαός "το πώς φτάσαμε ως εδώ", κάποιους δεν τους ξεπλένουν όλες οι θάλασσες της γής.

Και να σας πω και κάτι;Δεν θα προλάβουμε να το συνειδητοποιήσουμε!Γιατί ο πόνος και ο θυμός που θα προκαλέσουν όλα τα μέτρα που έχουν στο μυαλό τους θα φέρει τέτοια αντανακλαστική αντίδραση και τέτοιο χαμό, που όλα τα άλλα θα γίνουν αργότερα.Στην ώρα τους, όταν θα προσπαθούν όλοι αυτοί να επανασυνταχθούν και να παρουσιαστούν με αγγελικά πρόσωπα ως οι νέοι σωτήρες.

Δυστυχώς ο καπιταλισμός χρωστάει τόσα πολλά και έχει δημιουργήσει τόσες μαύρες τρύπες και τόσα κενά αέρος ,που όσα και να ζητήσει πάλι δεν θα φτάνουν.

Το νού μας λοιπόν, ο καιρός γαρ εγγύς...

Από.......Citypress-gr

ΠΟΕ-ΟΤΑ: Συμμετέχει στο αυριανό συλλαλητήριο

Αναρτήθηκε από....
energoipoliteskv.blogspot.com


 Και στο νέο πανεργατικό συλλαλητήριο που διοργανώνει η ΑΔΕΔΥ, αύριο, Τρίτη, 23 Μαρτίου, θα συμμετάσχει η ΠΟΕ-ΟΤΑ, μετά από απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας.

«Οι εργαζόμενοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση με τη μαζική, δυναμική συμμετοχή τους στο πανεργατικό συλλαλητήριο, που θα γίνει στις 6 το απόγευμα στα Προπύλαια, συνεχίζουν να στέλνουν καθημερινά το μήνυμα αντίδρασης στα αντικοινωνικά, άδικα και αδιέξοδα μέτρα της κυβέρνησης και αγωνίζονται για την άμεση ανάκλησή τους» αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.

Από......aftodioikisi.gr

Νηστίσιμο φιλανθρωπικό παζαράκι διοργανώνει την Τρίτη το Πνευματικό Κέντρο Ρουμελιωτών

Αναρτήθηκε από....
energoipoliteskv.blogspot.com

Ένα μοναδικό νηστίσιμο φιλανθρωπικό παζαράκι διοργανώνει την Τρίτη 23 Μαρτίου για πρώτη φορά το Παράρτημα Φθιώτιδας τους Πνευματικού Κέντρου Ρουμελιωτών στο σπίτι του, Αμαλίας 12, από τις 9.00 έως τις 21.00. Το νηστίσιμο παζαράκι θα περιλαμβάνει σπιτικά νοστιμότατα νηστίσιμα μαγειρευτά φαγητά και πολλές άλλες γευστικές λιχουδιές, προσφορά των μελών του Κέντρου, και σας καλεί να ενισχύσετε το φιλανθρωπικό έργο του Κέντρου.

Από....paratiritisfthiotidas.gr

«Το χρέος της Ελλάδας είναι πρωτοφανές»...

Αναρτήθηκε από.....
energoipoliteskv.blogspot.com

Aπό τον Μιχάλη Μάσελο

Σύμφωνα με στοιχεία του Δ.Ν.Τ. το χρέος της Ελλάδας (δημόσιο και ιδιωτικό) είναι στο 179% του Α.Ε.Π. Ας δούμε λίγο τα χρέη (δημόσια και ιδιωτικά) των άλλων χωρών:


Ιαπωνία: 197,2% του Α.Ε.Π.


Ολλανδία: 234%


Ιρλανδία: 222%


Βέλγιο: 219%


Ισπανία: 207%


Πορτογαλία: 197%


Ιταλία: 194%


Μέσος όρος για Ε.Ε.: 175% του ευρωπαϊκού Α.Ε.Π.


Ποια είναι η Ελληνική «ιδιαιτερότητα»;


Η Ελλάδα λοιπόν κάνει την πρωτοτυπία να μεταφέρει τα χρέη του ιδιωτικού τομέα στο δημόσιο. Γιατί ...

το Ελληνικό κράτος όχι μόνο κάνει τα στραβά μάτια σε μια σειρά από ανοιχτές παρανομίες (π.χ. εισφορές στα ασφαλιστικά ταμεία) αλλά στερεί προκλητικά από το δημόσιο τους βασικούς του πόρους, προτιμώντας να φαίνεται ένα χρεοκοπημένο κράτος παρά ένας ανίκανος ιδιωτικός τομέας. Κι όλα αυτά χωρίς να αναφερθούμε στις κάθε τύπου επιδοτήσεις

Μόνο από τις offshore εταιρίες χάνονται κάθε χρόνο 6 δις έσοδα για το κράτος (Νέα, 11/05/2009). Χαρακτηριστικά ο πρώην υπουργός οικονομικών Γ. Αγαπητός αναφέρει στην Ελευθεροτυπία της 20/02: «…τα μη εισπραττόμενα φορολογικά έξοδα υπερβαίνουν το 40% των εισπραττόμενων». Σύμφωνα με στοιχεία του Ο.Ο.Σ.Α. το 25% της παραγωγής στην Ελλάδα διακινείται χωρίς παραστατικά με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει τόσα λεφτά, ώστε αν τα έπαιρνε «…θα επέτρεπαν ακόμη και το μηδενισμό του δημόσιου χρέους μέσα σε λίγα χρόνια» (Ελευθεροτυπία, 20/02)

Σύμφωνα με τον Θ. Πελαγίδη, Καθηγητή της Οικονομικής Ανάλυσης στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς

«Στην Ελλάδα, το χρέος του κράτους αντικατοπτρίζει και τις αδυναμίες του ιδιωτικού τομέα της οικονομίας που δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστικός με διεθνείς όρους. Το κράτος έτσι παίρνει πάνω του και μέρος του ιδιωτικού χρέους, γεγονός το οποίο αντικατοπτρίζει και την αδυναμία του ιδιωτικού τομέα να πάρει τις ευθύνες του, να είναι διεθνώς ανταγωνιστικός χωρίς την κρατική προστασία και χρέωση.»

(http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=81857)

«Το Ελληνικό δημόσιο είναι διογκωμένο»

Σύμφωνα με στοιχεία του I.L.O. (International Labour Organization) στην Ελλάδα οι δημόσιοι υπάλληλοι αποτελούν το 22,3% των εργαζομένων την ίδια στιγμή που στην Γαλλία είναι το 30%, στην Σουηδία 34%, Ολλανδία 27%, Αγγλία 20%, Γερμανία 14%.

Τα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνουν τον στενό και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα και στην λίστα των χωρών της Ε.Ε. η Ελλάδα βρίσκεται περίπου στο μέσον!

Η διόγκωση λοιπόν του δημοσίου είναι πέρα για πέρα πλαστή και ουσιαστικά χρησιμοποιούν την λειτουργικότητα του δημόσιου τομέα προκειμένου να πείσουν τον κόσμο ότι είναι διογκωμένος. Δεν έχει όμως παρά να ρίξει κανείς μια απλή ματιά στις μετατάξεις και τις αποσπάσεις για να δει το μηχανισμό «αξιοποίησης» των υπαλλήλων και τις ευθύνες γι αυτήν. Αλλά δεν μιλάμε μόνο για «εξυπηρετήσεις»: Χαρακτηριστική η περίπτωση υπουργείου που προσέλαβε 250 υπαλλήλους στα Κέντρα Αγροτικής Ανάπτυξης (μέσω Α.Σ.Ε.Π.) χωρίς να έχει προνοήσει ΚΑΝ να νοικιάσει χώρο εργασίας γι αυτούς!! Η οργάνωση όμως των διευθύνσεων/οργανισμών/υπουργείων δεν είναι θέμα των δήθεν περισσευούμενων υπαλλήλων, αλλά των αδρά αμειβόμενων στελεχών και των πολιτικών τους προϊσταμένων. Αν αύριο λοιπόν απελευθερωθούν οι απολύσεις τα «στελέχη» αυτά μαζί με τους πολιτικούς τους προϊσταμένους θα εισηγηθούν την χρησιμότητά μας ως εργαζόμενοι, θα εισηγηθούν για την δική μας δουλειά, σύνταξη, ζωή!

«Οι Έλληνες δεν δουλεύουν»

Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat οι Έλληνες εργαζόμενοι εργάζονται κατά μέσο όρο 42 ώρες την εβδομάδα έναντι 40,3 ωρών που είναι ο μέσος όρος στην Ε.Ε. Αν λοιπόν ψάχνουμε για «τεμπέληδες» καλύτερα να πάμε πιο βόρεια όπου οι Σουηδοί (38,1), Δανοί (38) Φιλανδοί (37,8) κλπ. φαίνεται να τεμπελιάζουν πολύ για τα δεδομένα του Πρετεντέρη.

Γιατί λοιπόν είναι μειωμένη η παραγωγικότητα;

Το πρόβλημα και πάλι βρίσκεται στον ιδιωτικό τομέα: ΔΕΝ κάνει καμία τεχνολογική βελτίωση, δεν αναλαμβάνει το κόστος του εκσυγχρονισμού του και στηρίζεται στο χαμηλό μεροκάματο, το οποίο για να εξασφαλίσει πηγαίνει πλέον ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ σε χώρες των Βαλκανίων.

Ως ανταπόδοση, τα κέρδη του από το εξωτερικό…παραμένουν στο εξωτερικό, σε off-shore εταιρίες και τράπεζες. Μάλιστα για να δείξουν την ευγνωμοσύνη τους (ειδικά) οι τράπεζες προς το δημόσιο, όχι μόνο κερδοσκοπούν με το χρέος του δημοσίου μέσα από την γνωστή κομπίνα με την ΕΚΤ (Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα), αλλά προτρέπουν εδώ και χρόνια τους «σημαντικούς» πελάτες τους να βγάλουν τις καταθέσεις τους στο εξωτερικό σε αφορολόγητους off shore παραδείσους που ιδρύουν οι…ΙΔΙΕΣ!!!! (Ελευθεροτυπία 3/05/2002)

Σε αυτούς δόθηκαν τα 12 δις «σωτηρίας» και εγγυήθηκαν άλλα 16!!! Αυτά και άλλα πολλά μπορούμε να γράψουμε για την σημερινή πραγματικότητα, όμως όλα θα συγκλίνουν προς μία απλή αλήθεια:

Σήμερα δεν γίνεται απλά μια τεράστια αναδιανομή πλούτου από τους φτωχότερους προς τους πλουσιότερους, αλλά και τίθενται οι βάσεις για την διαιώνιση της ουσιαστικής εξαθλίωσης τόσο για την δική μας όσο και για τις επόμενες γενεές.

Όσοι πιστεύουν ότι είναι απλά μια μπόρα που θα περάσει θ’ απογοητευθούν, όχι γιατί τίποτε δεν μπορεί να αλλάξει, αλλά γιατί τίποτε δεν μπορεί να αλλάξει δίχως την δική μας συμμετοχή. Με τους σημερινούς όρους η ανοχή δεν είναι απλά συνενοχή, είναι ενεργός συμμετοχή στην καταστροφή της ζωής μας. Η ελπίδα έχει νόημα όταν έχει μια βάση. Δεν έχουμε δικαίωμα να καταστρέφουμε την βάση κρατώντας μια μάταιη ελπίδα.

Δεν μας ζητούν να δουλέψουμε περισσότερο.

Δεν μας ζητούν να μαζέψουμε τα έξοδά μας

Δεν μας ζητούν να κάνουμε κάποιες θυσίες για το κοινό καλό

Δεν μας ζητούν να στερηθούμε για τα παιδιά μας

Ζητούν τις ζωές μας και τις ζωές των γενιών που έρχονται.

Όσοι θεωρούν τα παραπάνω μεγάλα λόγια ή λαϊκίστικες ρητορείες θα δουν και στην πράξη ότι κάποια παραμύθια έχουν άσχημο τέλος.

Μόνο που στην πραγματική ζωή ευθυνόμαστε κι εμείς γι αυτό.

Από .......... press.gr

Προσφυγή κατέθεσαν μέλη της Πρωτοβουλίας Ενεργών Πολιτών Λαμίας κατά του διαγωνισμού για την αξιοποίηση της Δημοτικής Αγοράς


Αναρτήθηκε από....
energoipoliteskv.blogspot.com

Προσφυγή κατέθεσαν μέλη της Κίνησης "Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Λαμίας" με σκοπό την ακύρωση της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Λαμιέων για την προκήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου "Αξιοποίηση ακινήτου Δημοτικής Αγοράς Δήμου Λαμιέων".

Για το σκοπό αυτό θα δοθεί αναλυτική συνέντευξη τύπου από μέλη της Κίνησης, αύριο Τρίτη 23 Μαρτίου, στις 12:30 μετά το μεσημέρι, στο ξενοδοχείο ΣΑΜΑΡΑΣ (πλ. Διάκου, στον ημιόροφο).

Ολόκληρο το κείμενο της προσφυγής


Ε Ν Σ Τ Α Σ Η - Π Ρ Ο Σ Φ Υ Γ Η


Των:


1. Αναγνωστόπουλου Γεωργίου


2. Στασινού Παναγιώτη


3. Κόκκινου Αγγελικής


4. Κόκκινου Νικολάου


5. Φαϊτά Αντώνη


6. Γρίβα Έφης


7. Γρίβα Δήμητρας


8. Αλεξίου Αντώνη


9. Κουβέλη Κωνσταντίνου


10. Δαβανέλλου Νίκου


11. Κούτσικου Γιάννη


12. Παπασταμούλη Ειρήνης


13. Καλλέργη Γεωργίας


14. Σουλόπουλου Ηρωδίωνα


15. Σταμέλλου Στέφανου



Κατά

της υπ’ αριθμ 2/5/25.1.2010 απόφασης

του Δημοτικού Συμβουλίου Λαμίας

Με την παρούσα οι ως άνω αναγραφόμενοι, μέλη της Πρωτοβουλίας Ενεργών Πολιτών Λαμίας, προσφεύγουμε ενώπιον σας κατά της υπ’ αριθμ 5 απόφασης(κατά πλειοψηφία) του 2ου πρακτικού της 25/1/2010 συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Λαμιέων με θέμα “Προκήρυξη Ανοιχτού Διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου «Αξιοποίηση ακινήτου Δημοτικής Αγοράς Δήμου Λαμιέων»”, η οποία προβλέπει την κατασκευή ενός υπόγειου 4όροφου γκαράζ έως διακοσίων (200) θέσεων στάθμευσης, ενός ισόγειου κτιρίου από την οδό Αγίου Νικολάου 1600 τμ για στέγαση καταστημάτων και ενός ισόγειου κτιρίου από την οδό Όθωνος (πρώτος όροφος από την Αγίου Νικολάου) 235 τμ ως πολυχώρου (κυλικείο, πολιτιστικό κέντρο κλπ).

Η απόφαση αφορά την ανάθεση του έργου με το σύστημα: Μελέτη κατασκευής με ολική αυτοχρηματοδότηση (οικονομικότερη προσφορά) και με αντάλλαγμα έναντι αυτών τη λειτουργία και εκμετάλλευση του υπογείου γκαράζ και των ισόγειων καταστημάτων(εκτός του ισογείου καταστήματος της Όθωνος) για χρονικό διάστημα μέχρι τριάντα (30) χρόνων, όπως αναφέρεται στην απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, την οποία σας επισυνάπτουμε.

Η προσφυγή μας κατατίθεται εμπροθέσμως, στο μέτρο που επίσημα λίαν προσφάτως, ήτοι την 15.3.2010 λάβαμε γνώση της προσβαλλόμενης πράξης, και με προφανές έννομο συμφέρον, λόγω της ιδιότητας μας ως κατοίκων και δημοτών του Δήμου Λαμιέων. Ζητούμε δε την ακύρωση της προσβαλλόμενης πράξης προκειμένου να αποφευχθεί η κατασκευή του επίδικου έργου στο χώρο της Δημοτικής Αγοράς της πόλης μας, έργο το οποίο συνεπάγεται την απώλεια μέρους της ταυτότητας και της ιστορίας της πόλης, την επιδείνωση των όρων διαβίωσής μας καθώς και την αυξημένη κίνηση οχημάτων, η οποία προκαλείται κατά την προσπέλαση και την χρήση του υπογείου χώρου στάθμευσης, αναιρεί ή, πάντως, μειώνει ουσιωδώς την βασική πολεοδομική λειτουργία του χώρου ως χώρου “πρασίνου” μη δομούμενου, ο οποίος χώρος συνιστά έναν από τους ελάχιστους με δυνατότητα αστικού πρασίνου της πόλης μας και πάντως τον μοναδικό στο κέντρο της.

Από την εκτέλεση της προσβαλλόμενης πράξης, εξάλλου, θα επέλθει αλλοίωση του κοινόχρηστου χαρακτήρα της έκτασης αλλά και ηχητική και ατμοσφαιρική ρύπανση. Η ακύρωση της προσβαλλόμενης πράξης επιδιώκεται, επίσης, προκειμένου να μην υποβληθούμε στην μακροχρόνια ταλαιπωρία κατασκευής του επίδικου έργου, κατά την οποία ένας από τους βασικούς κοινόχρηστους χώρους της πόλης θα μετατραπεί σε τεράστιο εργοτάξιο, το οποίο ακολούθως θα αντικατασταθεί από χιλιάδες τόνους μπετόν, επιβαρύνοντας οικιστικά το ήδη επιβαρυμένο κέντρο της πόλης, στο οποίο πλέον θα προσέρχονται άπαντες προκειμένου να σταθμεύσουν τα οχήματά τους επιδεινώνοντας τους όρους διαβίωσης μας.

Θεωρούμε ότι η αναφερόμενη απόφαση δεν είναι νόμιμη για τους παρακάτω λόγους:

1. Σύμφωνα με τον Νόμο 3316 (ΦΕΚ Α’ 42/22.2.2005 «Ανάθεση και εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων εκπόνησης μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών και άλλες διατάξεις», “για την εφαρμογή της διαδικασίας δημοπράτησης έργου με προεπιλογή και του συστήματος υποβολής προσφοράς που περιλαμβάνει μελέτη κατασκευή, σύμφωνα με την περίπτωση της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου, απαιτείται προηγούμενη απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων, μετά από γνώμη του Συμβουλίου Κατασκευών της Γενικής Γραμματείας Δημόσιων Έργων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων”.

2. Σύμφωνα με την παράγραφο 1 α και β του άρθρου 32 του Ν.3164/2003 (ΦΕΚ 176Α/03) «Μητρώα Μελετητών και εκπόνηση μελετών και παροχή συναφών υπηρεσιών και άλλες διατάξεις», που συμπληρώθηκε η παράγραφος 2 του άρθρου 29 του Ν. 2831/02 (όπως το άρθρο αυτό είχε αντικατασταθεί με το άρθρο 10 του Ν.3044/02 «Μεταφορά Συντελεστή Δόμησης και ρυθμίσεις άλλων θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων»), με διάταξη, που αναφέρεται στην αρμοδιότητα καθορισμού υπογείων χώρων στάθμευσης κλπ κάτω από κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους, η αρμοδιότητα αυτή ανατίθεται στο Γενικό Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας.

Σύμφωνα με την ΕΓΚΥΚΛΙΟ 7 του ΥΠΕΧΩΔΕ ΑΠ4828/26.1.2004 (την οποία σας επισυνάπτουμε), “ο ανωτέρω καθορισμός μέχρι την ισχύ του Ν.3164/2003 εγκρινόταν με Π. Διάταγμα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του Ν. 2052/92 «Μέτρα για την αντιμετώπιση του νέφους ….. κλπ», όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 10 του Ν. 2947/2001, οι οποίες εξακολουθούν να ισχύουν κατά τα λοιπά, δηλαδή πλην του θέματος της αρμοδιότητας.

Το πλαίσιο που θεσμοθετήθηκε με τις διατάξεις αυτές, σε συνδυασμό με το ΠΔ 312/1994 «Προσδιορισμός του τρόπου χορήγησης των απαιτούμενων οικοδομικών αδειών, συμπεριλαμβανομένης και της οικοδομικής άδειας, για την κατασκευή των έργων της παραγράφου 1 άρθρου 8 του Ν.2052/92 ….κλπ» (ΦΕΚ 165 Α΄) είναι διάφορο από αυτό της τροποποίησης εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων κατά το ΝΔ 17.7.1923 και περιλαμβάνει ρυθμίσεις σχετικές όχι μόνο με τον καθορισμό των χώρων (χωροθέτηση), αλλά και με την αδειοδότηση και τον τρόπο κατασκευής των υπόγειων έργων.

Τέλος σημειώνουμε ότι για τον καθορισμό των παραπάνω υπογείων χώρων στάθμευσης λαμβάνονται υπόψη συγχρόνως και οι διατάξεις του άρθρου 3 του ΠΔ 455/1996 «Περί όρων και προϋποθέσεων ιδρύσεως και λειτουργίας σταθμών αυτοκινήτων …… κλπ» (ΦΕΚ 169Α’/1976), όπως τροποποιήθηκε με το ΠΔ 326/1991, (ΦΕΚ 117Α/1991) που αφορούν στη χωροθέτηση όλων των σταθμών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης”.

3. Σύμφωνα επίσης με την ανωτέρω ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 7 του ΥΠΕΧΩΔΕ ΑΠ4828/26.1.2004, ο καθορισμός των υπογείων χώρων στάθμευσης επιτρέπεται μετά από την εκτίμηση των κυκλοφοριακών, πολεοδομικών και περιβαλλοντικών συνθηκών και επιπτώσεων. Μεταξύ άλλων πρέπει ειδικότερα να εξεταστούν και να εκτιμηθούν:

- Η σκοπιμότητα δημιουργίας του προτεινόμενου υπόγειου χώρου στάθμευσης ανάλογα με τα προβλήματα που θα επιλύσει και τις σχετικές ανάγκες της περιοχής που καλείται να καλύψει.

- Οι κυκλοφοριακές επιπτώσεις στην περιοχή από τη λειτουργία του σταθμού στην προτεινόμενη θέση.

- Οι επιπτώσεις από τη τοποθέτηση των προσβάσεων του σταθμού στις υπέργειες λειτουργίες του χώρου, αλλά και στην άμεση περιοχή σε συνδυασμό και με τη διασφάλιση της πορείας των πεζών κλπ.

- Ο τρόπος αποκατάστασης της τυχόν φύτευσης που θα καταστραφεί (κατά την κατασκευή του έργου) και της διατήρησης του ισοζυγίου του πρασίνου στην περιοχή, ιδιαίτερα του υψηλού

Οι σχετικές εκτιμήσεις θα πρέπει να περιλαμβάνονται στην εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας προς το Συμβούλιο ΧΟΠ και θα τεκμηριώνονται με τα στοιχεία του φακέλου, όπως σχετικές μελέτες (κυκλοφοριακών επιπτώσεων καθώς και περιβαλλοντικών επιπτώσεων), εγκρίσεις (κυκλοφοριακής σύνδεσης του σταθμού με το οδικό δίκτυο της περιοχής, έγκριση περιβαλλοντικών όρων, έγκριση της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού), γνωμοδοτήσεις κλπ. Επίσης συνεκτιμώνται οι προτάσεις τυχόν κυκλοφοριακής μελέτης της πόλης (εφόσον υπάρχει).

Επισημαίνουμε επίσης τα εξής:

1. Δεν περιλαμβάνεται στο Φάκελο του Έργου ολοκληρωμένη Αρχιτεκτονική Μελέτη παρά Αρχιτεκτονική Προμελέτη της κατασκευής. Η Δημοτική Αγορά Λαμίας βρίσκεται στο κέντρο της πόλης και οποιαδήποτε κατασκευή θα πρέπει να συνάδει με μια αρχιτεκτονική προσέγγιση, η οποία να σέβεται και να συνυπολογίζει την αισθητική του αστικού χώρου και την ιστορία της περιοχής. Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου δεν λαμβάνει αυτά υπόψη της και δεν συνοδεύεται με απόφαση της αρμόδιας Νομαρχιακής Επιτροπής Αρχιτεκτονικού Ελέγχου (ΕΠΑΕ)

2. Δεν περιλαμβάνεται στο Φάκελο του Έργου Ολοκληρωμένη Γεωλογική Μελέτη παρά μια Γεωτεχνική Έρευνα του 1995, σε μια περιοχή μάλιστα που όλοι ξέρουν ότι περνούσε ρέμα και ότι σε παρακείμενη πολυκατοικία με ανάλογο υπόγειο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων λειτουργεί μόνιμη αντλία άντλησης νερού.

3. Δεν υπάρχει εγκεκριμένη Μελέτη Βιωσιμότητας του Υπόγειου Χώρου Στάθμευσης Αυτοκινήτων, όπως απαιτείται.

4. Σύμφωνα με την απόφαση, στη συγκεκριμένη έκταση 1887 περίπου τ.μ. πρόκειται να κατασκευαστεί υπόγειο γκαράζ τεσσάρων (4) ορόφων περίπου διακοσίων (200) θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων. Η περιοχή έχει ήδη κυκλοφοριακή συμφόρηση και με δεδομένο ότι για κάθε θέση παρκινγκ αντιστοιχούν τουλάχιστον τέσσερα (4) αυτοκίνητα ημερησίως σύμφωνα με τις διεθνείς παραδοχές, η ήδη επιβαρυμένη περιοχή θα δεχθεί μέχρι οκτακόσια (800) επιπλέον αυτοκίνητα ημερησίως. Στο φάκελο του Έργου δεν περιλαμβάνεται Επικαιροποιημένη Κυκλοφοριακή Μελέτη, (παρά τεχνική έκθεση Κυκλοφοριακής Μελέτης μιας σελίδας), η οποία μελέτη να αποτυπώνει τη σημερινή κατάσταση και το σημερινό κυκλοφοριακό φορτίο και να προβλέπει την αυριανή κατάσταση μαζί με τους τρόπους εισόδου και εξόδου των αυτοκινήτων (από ποια οδό, προς ποια κατεύθυνση και με ποια ροή κλπ) αλλά και την πρόσθετη κυκλοφοριακή επιβάρυνση που θα επιφέρει η λειτουργία του νέου πολυκαταστήματος (MALL) εμβαδού 1600 τμ.

5. Στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Λαμίας η έκταση του οικοπέδου της Δημοτικής Αγοράς ήταν χαρακτηρισμένη ως “περιοχή πρασίνου”. Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου δεν λαμβάνει υπόψη και δεν εφαρμόζει την αρχή της διατήρησης του “ισοζυγίου του πρασίνου” και δεν συνοδεύεται με εγκεκριμένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Όρων, όπως απαιτείται σε τέτοια μεγάλα έργα πολλαπλών επιβαρύνσεων(Ν 1650/86), παρά από μια τυπικού χαρακτήρα Προμελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

6. Η απόφαση τέλος του Δημοτικού Συμβουλίου χαρακτηρίζεται από ασάφεια:

α. ως προς τον αριθμό των θέσεων στάθμευσης (αναφέρει «χωρητικότητας 200 περίπου θέσεων» ενώ στο φάκελο αναφέρονται αλλού 178 και αλλού 176 θέσεις)

β. ως προς το εμβαδόν του ισογείου κτίσματος από την οδό Όθωνος («εμβαδού 250-300 μ2» ενώ στο φάκελο αναφέρεται 235 τμ)

γ. ως προς τη διάρκεια της σύμβασης, η οποία αναφέρεται ότι η αρχική διάρκεια θα είναι τριάντα (30) έτη, ενώ στους όρους δημοπράτησης αφήνει περιθώρια επέκτασής της. Συγκεκριμένα αναφέρει: «Η αρχική διάρκεια της σύμβασης που θα υπογραφεί μεταξύ του δήμου Λαμιέων και του αναδόχου θα είναι το πολύ 30 έτη. Ανανέωση, τροποποίηση ή το πολύ επέκταση της σύμβασης κατά τη διάρκεια ισχύος της είναι δυνατή με γραπτή κοινή συμφωνία των δύο μερών σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία».

7. Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός δημοπράτησης (13.447.000 ευρώ) είναι πολύ μεγάλος δεδομένου ότι ανάλογα έργα σε άλλες ελληνικές πόλεις έχουν προϋπολογιστεί κάτω από το μισό αυτού του ποσού (Για παράδειγμα στην Πάτρα: πλατεία Ομόνοιας, 280 θέσεων στάθμευσης, μέση ημερήσια τιμολόγηση της τάξεως των 300 οχημάτων ημερησίως και κόστος κατασκευής στα 6,7 εκατ. Ευρώ, Τριών Συμμάχων 280 θέσεων, κόστους κατασκευής 6,7 εκατ. ευρώ και που θεωρείται βιώσιμο με βάση τις 300 τιμολογήσεις ημερησίως, μπροστά από το γήπεδο της Παναχαϊκής 180 θέσεων, προϋπολογισμού 5,3 εκατ. ευρώ το οποίο κρίνεται επίσης βιώσιμο με 170 τιμολογήσεις την ημέρα. Επίσης στα Γιάννενα, πλατεία Χατζή 220 θέσεων με κόστος επένδυσης περίπου 3,5 εκατομμυρίων €, πλατεία Ευκαρπίδη στην Κατερίνη, υπόγειο γκαράζ 500 θέσεων 7,1 εκ ευρώ κλπ κλπ). Δεδομένου δε ότι το κόστος ανά θέση στάθμευσης δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 19.500 ευρώ, το κόστος κατασκευής του γκαράζ μόνο στο υπόγειο τμήμα του δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 4 εκ ευρώ.

Επίσης ο ενδεικτικός προϋπολογισμός του έργου δεν λαμβάνει υπόψη του την επιδότηση της κατασκευής των θέσεων υπόγειας στάθμευσης αυτοκινήτων, η οποία αναφέρεται στην πρόχειρη μελέτη βιωσιμότητας και που προβλέπεται να λάβει ο επενδυτής(1.625.000 ευρώ).

Τέλος πουθενά δεν αναφέρει ότι τελικά το περίφημο 3% επί των συνολικών ακαθαρίστων εσόδων, το οποίο προβλέπεται να εισπράττει ο Δήμος, δεν υπερβαίνει τελικά τις 20.000 ευρώ ετησίως! σύμφωνα με την πρόχειρη μελέτη βιωσιμότητας (677.700χ3%=20.331 ευρώ). Ούτε δηλαδή το ήμισυ της αποζημίωσης των εργαζομένων που θα επιφορτιστούν με τον τριμηνιαίο έλεγχο και την ετήσια παρακολούθηση της καλής εφαρμογής της σύμβασης.

Θεωρούμε με λίγα λόγια ότι η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου δεν υπερασπίζεται τα οικονομικά μας συμφέροντα, τα συμφέροντα των δημοτών, απεναντίας εκ προοιμίου τα υπονομεύει.

8. Με δεδομένο ότι μετά την τριακονταετία θα παραδοθεί ένα άκρως απαξιωμένο σύστημα με τις αναπόφευκτες φθορές του μηχανολογικού εξοπλισμού, το κόστος λειτουργίας του οποίου θα είναι απαγορευτικό και πιθανόν ασύμφορο, θεωρούμε ότι η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου σε ό,τι αφορά στη διάρκεια της σύμβασης των τριάντα (30) χρόνων είναι εντελώς απαράδεκτη για τα συμφέροντα του δήμου

9. Με τη «Σύμβαση της Γρανάδας για την προστασία της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς της Ευρώπης» (την οποία σας επισυνάπτουμε), προστατεύονται:

- τα αρχιτεκτονικά σύνολα, ομοιογενή σύνολα αστικών ή αγροτικών κατασκευών, σημαντικών λόγω του ιστορικού, αρχαιολογικού, καλλιτεχνικού, επιστημονικού, κοινωνικού ή τεχνικού τους ενδιαφέροντος, συναφή μεταξύ τους ώστε να σχηματίζουν ενότητες, που να μπορούν να οριοθετηθούν τοπογραφικά

- Οι τόποι: σύνθετα έργα του ανθρώπου και της φύσης, εν μέρει κτισμένα, τα οποία αποτελούν εκτάσεις τόσο χαρακτηριστικές και ομοιογενείς, ώστε να μπορούν να οριοθετηθούν τοπογραφικά και τα οποία είναι σημαντικά λόγω ιστορικού, αρχαιολογικού, καλλιτεχνικού, επιστημονικού, κοινωνικού και τεχνικού τους ενδιαφέροντος.

Ως δημότες έχουμε το έννομο συμφέρον και το δικαίωμα να υπερασπίσουμε και να προστατέψουμε την ταυτότητα και την ιστορία της πόλης στην οποία ζούμε και την οποία, με το γκρέμισμα και της Δημοτικής Αγοράς, παραδίδουμε τελικά χωρίς ιστορία στους επόμενους. Η απόφαση αυτή του Δημοτικού Συμβουλίου ακυρώνει τυπικά και ουσιαστικά το πνεύμα της Σύμβασης της Γρανάδας, η οποία έχει υιοθετηθεί και ενσωματωθεί στο ελληνικό δίκαιο [κύρωση και δημοσίευσή της έγινε το 1992 (ΦΕΚ 13/04/1992)]

Ως πολίτες έχουμε το καθήκον να υπερασπίσουμε την ποιότητα ζωής τη δική μας και των παιδιών μας, αλλά και το δικαίωμα και την υποχρέωση να υπερασπίσουμε τα οικονομικά του δήμου και τα δικά μας, ως δημοτών, από λαθεμένες αποφάσεις.


ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ:

1. η Απόφαση του ΔΣ Λαμιέων

2. η Εγκύκλιος 7

3. ο Ν 3316/2005

4. Η Σύμβαση της Γρανάδας

Οι προσφεύγοντες

Τελευταία πράξη του τροχαίου δυστυχήματος του 2004 στο Ασπρονέρι της Φθιώτιδας με θύματα 7 μαθητές

Αναρτήθηκε από....
energoipoliteskv.blogspot.com

Στο Εφετείο της Λαμίας παίχτηκε η τελευταία πράξη του τροχαίου δυστυχήματος που είχε γίνει στις 27 Σεπτεμβρίου του 2004 στο Ασπρονέρι της Φθιώτιδας με θύματα 7 μαθητές και άλλους 27 τραυματίες από το γυμνάσιο της Φαρκαδώνας των Τρικάλων που κατευθύνονταν στην Αθήνα για να παρακολουθήσουν τους Παραολυμπιακούς Αγώνες

Το Εφετείο της Λαμίας ύστερα από πολυήμερη διαδικασία μείωσε την ποινή του οδηγού της μοιραίας νταλίκας, Αντώνη Παρδαλάκη, από 13,5 χρόνια που είχε καταδικαστεί πρωτόδικα σε 9 χρόνια, ενώ άφησε χωρίς μεταβολή την ποινή του ιδιοκτήτη του μοιραίου φορτηγού, Ευτύχιου Σαρτζετάκη, που είχε καταδικαστεί πρωτόδικα σε 59 μήνες, ενώ αμετάβλητη άφησε και την πρωτόδικη ποινή που είχε επιβάλει το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο του Καρπενησίου το 2007, δηλαδή την ποινή των 57 μηνών στον οδηγό του λεωφορείου, Δημήτριο Πεσλή, που μετέφερε τους μαθητές. Το δικαστήριο αποφάσισε η συγκεκριμένη ποινή του οδηγού του λεωφορείου και του ιδιοκτήτη της νταλίκας να είναι εξαγοράσιμη επίσης προς 5 ευρώ την ημέρα.

Να θυμίσουμε ότι στις 27 Σεπτεμβρίου του 2004 η νταλίκα που οδηγούσε ο Αντώνης Παρδαλάκης φορτωμένη κοντέινερ με τζάμια και μάλιστα 1 τόνο παραπάνω από το νόμιμο, ξέφυγε από την πορεία της σε μια δεξιά στροφή στην εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας στο Ασπρονέρι, μεταξύ Καμένων Βούρλων και Αγίου Κωνσταντίνου, με αποτέλεσμα το κοντέινερ να χτυπήσει το λεωφορείο που οδηγούσε ο Δημήτριος Πεσλής και κινούνταν στο αντίθετο ρεύμα. Η νταλίκα στην πορεία της ξήλωσε τη μία πλευρά του λεωφορείου και στη συνέχεια ανετράπη. Με βάση την απόφαση της Δικαιοσύνης αποδίδονται ευθύνες στον οδηγό της νταλίκας διότι είχε αναπτύξει ταχύτητα άνω του επιτρεπόμενου ορίου, στον ιδιοκτήτη της νταλίκας για το υπέρβαρο του φορτηγού και στον οδηγό του λεωφορείου γιατί δεν οδηγούσε με σύνεση και δεν είχε ρυθμίσει την ταχύτητά του ανάλογα με τις περιστάσεις.

(πηγή: ΑΠΕ)

Ο Αναπληρωτής Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Οικονομίας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Φθιώτιδας, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, έκανε την ακόλουθη δήλωση για το Φοπολογικό Νομοσχέδιο

Αναρτήθηκε από.....
energoipoliteskv.blogspot.com

Δευτέρα, 22 Μαρτίου 2010


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Μετά από μεγάλη καθυστέρηση, που αποτέλεσε αντικείμενο κριτικής και εντός της Κυβερνητικής παράταξης, παλινωδίες, αναδιπλώσεις και αντιφατικές διαρροές σε πτυχές της φορολογικής πολιτικής, με δυσμενείς για τη χώρα συνέπειες (π.χ. φυγή κεφαλαίων στο εξωτερικό), η Κυβέρνηση έδωσε, επιτέλους, σε δημόσια διαβούλευση το υπό διαμόρφωση Φορολογικό Νομοσχέδιο.

Νομοσχέδιο οι ρυθμίσεις του οποίου, αν συγκριθούν με τις αρχές που παρουσιάσθηκαν ως βασικές φορολογικές ρυθμίσεις από την Κυβέρνηση στο πρόσφατο παρελθόν (9 Φεβρουαρίου και 15 Μαρτίου), διαφέρουν σημαντικά -ένα ακόμη δείγμα της προχειρότητας- των γονατογραφημάτων, της εισπρακτικής λογικής, που χαρακτηρίζει τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης.

Νομοσχέδιο η αξιολόγηση του οποίου θα πρέπει να γίνει σε συνδυασμό με τα πρόσφατα μέτρα αύξησης της έμμεσης φορολογίας και των φόρων κατανάλωσης (στα ποτά, στα τσιγάρα, στα καύσιμα και στον Φ.Π.Α.) και συρρίκνωσης των εισοδημάτων.

Μέτρα κοινωνικά άδικα και οικονομικά αναποτελεσματικά αφού οδηγούν σε βαθιά και παρατεταμένη ύφεση.

Έτσι, η όποια μείωση προκύπτει από τις νέες φορολογικές κλίμακες για κατηγορίες εισοδημάτων (και η οποία κατά μέγιστο, και υπό την προϋπόθεση προσκόμισης αποδείξεων δαπανών [εδώ κρύβεται έμμεση φορολογική επιβάρυνση], ανέρχεται στα 340 ευρώ) δεν αντισταθμίζει τη φορολογική «αφαίμαξη» και εισοδηματική «συρρίκνωση», που προκύπτει από τα επώδυνα «πακέτα» μέτρων της Κυβέρνησης. Και ας μην ξεχνάμε ότι οι πραγματικά οικονομικά ανίσχυροι, αυτοί που το εισόδημά τους είναι τόσο μικρό ώστε δεν φορολογείται καν, δεν έχουν να κερδίσουν απολύτως τίποτα έναντι των πολλών που ήδη χάνουν (π.χ. μόνο από την αύξηση της τιμής της αμόλυβδης βενζίνης η Ελλάδα έγινε η 3η ακριβότερη χώρα στην Ευρώπη).

Σε ό,τι αφορά συγκεκριμένες ρυθμίσεις του Νομοσχεδίου:

Κάποιες εισάγουν επιπλέον, κρυφές, φορολογικές επιβαρύνσεις σε βάρος μικρών και μεσαίων εισοδημάτων. Στην πράξη, καταργείται το αφορολόγητο των 12.000 ευρώ, δεδομένου ότι συνδέεται με αποδείξεις για το «χτίσιμο» του ορίου του, ακόμα και για πολύ μικρά, κάτω του ορίου αυτού, εισοδήματα, ενώ μειώνεται σημαντικά το αφορολόγητο όριο για την απόκτηση πρώτης κατοικίας. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, για ετήσιο εισόδημα 22.000 ευρώ (όπου προκύπτει και η μέγιστη ωφέλεια φόρου – 340 ευρώ), το ποσοστό δαπανών για τις αποδείξεις (από τις οποίες εξαιρούνται μεγάλου ύψους δαπάνες) επί του εισοδήματος διαμορφώνεται στο 19% (ή 4.200 ευρώ).

Κάποιες εισάγουν αδικίες για τα μεσαία εισοδήματα, σφίγγοντας το «φορολογικό κλοιό» γύρω τους. Έτσι, τα νέα τεκμήρια διαβίωσης είναι τεκμήρια ασφυξίας για αυτά τα εισοδήματα, ενώ οδηγούν σε μείωση του εισοδήματος που οφείλουν να δηλώσουν και του φόρου που πρέπει να πληρώσουν όσοι έχουν πολυτελή και πανάκριβα στοιχεία διαβίωσης.

Κάποιες εμπεριέχουν παράλογες και κοινωνικά άδικες διατάξεις, όπως αυτές καταγράφονται, ενδεικτικά, στο φόρο σε αποζημιώσεις λόγω απόλυσης, ειδικά όταν οι εκτιμήσεις συγκλίνουν σε αύξηση των ποσοστών της ανεργίας.

Κάποιες ανατρέπουν οικογενειακούς σχεδιασμούς. Ενδεικτικά αναφέρεται η δραστική μείωση του ποσοστού έκπτωσης των τόκων στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας και έκπτωσης των ασφαλίστρων.

Κάποιες επιφέρουν φορολογική επιδρομή στη μεσαία και τη μικρομεσαία ιδιοκτησία, οι οποίες μαζί με την πρόσφατη επιβάρυνση στις μεταβιβάσεις ακινήτων, και χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η αύξηση των αντικειμενικών αξιών, οδηγούν σε μείωση των συναλλαγών, αποθάρρυνση της επένδυσης στα ακίνητα, μείωση της κατασκευαστικής δραστηριότητας. Δραστηριότητας που έχει, ήδη, συρρικνωθεί σημαντικά (-22,6% το Δεκέμβριο του 2009) και η οποία παράγει θέσεις απασχόλησης, εισοδήματα, τζίρους και φορολογικά έσοδα.

Κάποιες πλήττουν την πραγματική οικονομία. Η αύξηση των συντελεστών για εισοδήματα πάνω από 32.000 ευρώ λειτουργεί αποτρεπτικά σε οποιαδήποτε επένδυση. Η γενική πολιτική στόχευση θα πρέπει να είναι η μείωση των φορολογικών συντελεστών, όταν οι δημοσιονομικές συνθήκες φυσικά το επιτρέψουν, ώστε να ενισχυθούν οι επενδύσεις και να μειωθεί η φοροδιαφυγή.

Ελάχιστες, και σε περιορισμένο βαθμό, έχουν αναπτυξιακό προσανατολισμό, βασικό ζητούμενο κάθε φορολογικού νομοσχεδίου, ειδικά όμως στις σημερινές συνθήκες. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι αφιερώνονται μόνο 3 από τις 168 σελίδες του υπό διαμόρφωση Σχεδίου Νόμου σε μέτρα που θα μπορούσαν να δώσουν αναπτυξιακή ώθηση στην Ελληνική οικονομία.

Κάποιες δημιουργούν τις προϋποθέσεις για φυγή κεφαλαίων προς το εξωτερικό. Η διάταξη για τη φορολογία των διανεμόμενων κερδών (μερισμάτων) που θα αθροίζονται με τα άλλα εισοδήματα και υπολογίζεται με βάση τη φορολογική κλίμακα οδηγεί σε υπερφορολόγηση των κερδών από επενδύσεις κεφαλαίων και τιμωρεί την επιχειρηματικότητα, που είναι ο κύριος μοχλός οικονομικής ανάπτυξης.

Κάποιες είναι αναποτελεσματικές, αφού είναι γραφειοκρατικές και ανεφάρμοστες (πολύπλοκο σύστημα καταγραφής αποδείξεων, τήρηση επαγγελματικών λογαριασμών, εκτέλεση συναλλαγών μεταξύ ιδιωτών και επιχειρήσεων κ.α.). Η δε, από 9 Φεβρουαρίου 2010, εξαγγελθείσα κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων καθίσταται αμφισβητούμενη, αφενός με την απουσία σχετικής πρόθεσης και χρονοδιαγράμματος στην αιτιολογική έκθεση των σχετικών αλλαγών που εισάγει το σχέδιο νόμου και αφετέρου με τις προσθήκες και άλλων γραφειοκρατικών διατάξεων στον Κώδικα.

Κάποιες είναι ημιτελείς και ασαφείς, χρειάζονται περαιτέρω μελέτη και επεξεργασία (αναδιοργάνωση των φορολογικών υπηρεσιών, αποκάλυψη της διαφθοράς, επιτάχυνση της επιβολής προστίμων).

Σε αυτούς τους άξονες, η Νέα Δημοκρατία θα καταθέσει τις πιο συγκεκριμένες επιφυλάξεις, ενστάσεις και αντιρρήσεις της μετά την κατάθεση του Σχεδίου Νόμου.

Θα στηρίξει ολοκληρωμένες πρωτοβουλίες βελτίωσης της φορολογικής διοίκησης (π.χ. ηλεκτρονικές διασταυρώσεις στοιχείων), αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής (π.χ. επιβολή αυστηρότερων ποινικών κυρώσεων) και εδραίωσης της φορολογικής δικαιοσύνης (π.χ. έλεγχο εξωχώριων εταιριών).

Μέτρα επαναπατρισμού των κεφαλαίων (αν και το ΠΑ.ΣΟ.Κ., ως Αξιωματική Αντιπολίτευση, είχε αντίθετη στάση).

Μέτρα που ως Κυβέρνηση είχε θεσμοθετήσει ή δρομολογήσει (π.χ. αυτοέλεγχος επιχειρήσεων) ή είχε προεκλογικά προτείνει (π.χ. χρήση τεκμηρίων).

Θα καταθέσει και τις δικές της υπεύθυνες και ρεαλιστικές προτάσεις.

Και θα συνεχίσει να πιέζει την Κυβέρνηση να εμπλουτίσει τις πολιτικές της με τα απαραίτητα αναπτυξιακά μέτρα, ώστε να υπάρξουν ανάσες τόνωσης της οικονομικής δραστηριότητας».

Πού πήγαν τα λεφτά;

Αναρτήθηκε από...
energoipoliteskv.blogspot.com

Tου Αλέξη Παπαχελά

Καθημερινά τα λαϊκά πρωινά προγράμματα της τηλεόρασής μας θέτουν το εύλογο ερώτημα «πού πήγαν τα λεφτά;». Δυστυχώς, μια εύλογη απάντηση θα ήταν «σε όλους», με πολλές βεβαίως διαβαθμίσεις και διαφοροποιήσεις.

Ας ξεκινήσουμε κατ’ αρχήν με τα λεφτά που πήγαν σε αυτούς που έκλεψαν, έτσι απλά. Οι άνθρωποι που κρύβονται πίσω από τις παραγγελίες πανάκριβων χόβερκραφτ για το ναυτικό τα οποία ουδέποτε λειτούργησαν, ανεξήγητα μεγάλου αριθμού τανκς τα οποία ποτέ δεν απέκτησαν τα πυρομαχικά που συνήδαν με τις προδιαγραφές τους, αεροσκαφών έγκαιρης προειδοποίησης τα οποία «βλέπουν» μόνο από τη μία πλευρά, πρωτότυπων υποβρυχίων που υποτίθεται ότι θα ήταν αόρατα αλλά τελικώς δεν ήταν κ. λπ. κ. λπ., είναι υπεύθυνοι για την απώλεια τεράστιων ποσών που εγκλώβισαν την Ελλάδα στον φαύλο κύκλο του χρέους. Δυστυχώς, σταθήκαμε ως κοινωνία, πολιτικό σύστημα και δημοσιογράφοι ανίκανοι να ανακαλύψουμε τις πρακτικές λεπτομέρειες αυτών των μεγάλων σκανδάλων.

Τα λεφτά πήγαν επίσης σε ένα σύστημα διαπλοκής το οποίο θεωρήθηκε απαραίτητο για την ανάπτυξη της χώρας. Θέριεψε και υπαγόρευε τους όρους...

...κάθε σύμβασης με την απειλή ενός χοντρού εκβιασμού. Και εκεί πήγαν πολλά λεφτά. Και δεν μιλάμε μόνο για την υψηλή διαπλοκή. Μιλάμε για τους συγγενείς και φίλους μας σε πολεοδομίες, εφορίες, δημοτικές υπηρεσίες κ. λπ. κ. λπ. οι οποίοι έφτιαξαν εξοχικά και αγόρασαν τζιπ εκβιάζοντας κάθε επιχειρηματία που ήθελε να κάνει μια μικρή ή μεγάλη επένδυση.

Πολλά όμως είναι και τα λεφτά που πήγαν σε μεγάλα τμήματα του ελληνικού λαού. Ας θυμηθούμε τι πήραν στο χέρι οι αγρότες από την προηγούμενη κυβέρνηση μεσούσης της διεθνούς κρίσης και με τρεις μόνο ημέρες κινητοποιήσεων. Οι χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι που προστέθηκαν στο μισθολόγιο τα τελευταία χρόνια δίνουν και αυτοί μια απάντηση στο «πού πήγαν τα χρήματα;», όπως και το τρομακτικό φαινόμενο κακοδιαχείρισης και διαφθοράς στους 1.800 «αναπτυξιακούς» φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης. Τα λεφτά πήγαν ακόμη σε μερίδα των επιχειρηματιών του φαρμάκου, οι οποίοι οργάνωσαν ένα εξαιρετικά ισχυρό λόμπι που ανέβασε χωρίς να καταλάβει κανείς πώς και γιατί τις δαπάνες της δημόσιας υγείας, προφανώς με το αζημίωτο για πολιτικούς και «μάνατζερ» του κρίσιμου αυτού τομέα.

Τα λεφτά πήγαν παντού λοιπόν, γιατί είχαμε αποφασίσει ότι θα συνεχίσουμε το πάρτι με δανεικά χωρίς να μας νοιάζει το αύριο. Κάπου είχαμε υποσυνείδητα πιστέψει και εμείς πως «λεφτά υπάρχουν διεθνώς», από τη μια γιατί οι κουτόφραγκοι μας επιδοτούσαν χωρίς να δίνουμε λογαριασμό και από την άλλη γιατί μπορούσαμε και δανειζόμασταν χωρίς τέλος. Τα ψέματα έχουν όμως τελειώσει τώρα. Οι ξένοι μάς πήραν χαμπάρι και οι δανειστές μάς ζητάνε πιο ακριβά επιτόκια, γιατί όποιος και αν βάλει τα νούμερα κάτω αντιλαμβάνεται πως ακόμη και με ετήσιο πλεόνασμα και 5% ανάπτυξη τον χρόνο, το χρέος των 320 δισ. ευρώ δεν βγαίνει πέρα.

«Και τώρα τι γίνεται;» θα ρωτήσετε. Ο μόνος τρόπος να επιβιώσουμε είναι να φτωχύνουμε όλοι, να επιβληθούν μέτρα σοκ ως προς τον περιορισμό του Δημοσίου και τα διαρθρωτικά μέτρα, να ανοίξουν οι ευκαιρίες για επενδύσεις και να λειτουργήσει το περίφημο παραδοσιακό ελληνικό ένστικτο επιβίωσης. Εδώ υπάρχουν δύο μεγάλα προβλήματα. Το πρώτο είναι το κατά πόσον το πολιτικό προσωπικό σήμερα μπορεί να αντέξει μια τέτοια ατζέντα και ένα τόσο μεγάλο βάρος. Το δεύτερο είναι πως τα μεγάλα θύματα αυτής της περιπέτειας θα είναι αυτοί που δεν έκλεψαν, αυτοί που δεν βολεύτηκαν, αυτοί που δεν προστατεύονται από καμία μονιμότητα και εκείνοι που έκαναν το λάθος να δουλεύουν σκληρά, να πληρώνουν φόρους και να παίρνουν ρίσκα στη ζωή τους. Τα μεγαλύτερα όμως θύματα θα είναι οι αδύναμοι της ελληνικής κοινωνίας, που δεν έχουν κανέναν «νταβατζή» με τη μορφή πολιτικού, συνδικαλιστή ή άλλου ισχυρού παράγοντα να τους φροντίζει.

Από.....Citypress-gr

Οι εγχώριοι και ξένοι κερδοσκόποι κάνουν πάρτι με την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ

Αναρτήθηκε από....
energoipoliteskv.blogspot.com


Η απίστευτη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει δημιουργήσει το κατάλληλο κλίμα για το πάρτι που έχουν στήσει οι εγχώριοι και ξένοι κερδοσκόποι.

Αποκορύφωμα αποτέλεσαν οι φήμες που κυκλοφόρησαν από το εξωτερικό ότι την περασμένη Παρασκευή το βράδυ, ο πρωθυπουργός θα απεύθυνε διάγγελμα για πτώχευση της χώρας.

Όλα αυτά δεν είναι τυχαία αγαπητοί φίλοι.

Η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ έχει καταντήσει διεθνής περίγελος και κανένας δε δίνει την παραμικρή σημασία...

Διαβάστε περισσότερα: http://politikiprotasi.blogspot.com/2010/03/blog-post_8318.html#ixzz0isnqwQa7

Από....politikiprotasi

22 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα Νερού...

Αναρτήθηκε από....
energoipoliteskv.blogspot.com


ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΥΔΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ




Aπό την Εκτελεστική Γραμματεία
των Οικολόγων Πράσινων

Για τους Οικολόγους Πράσινους η Παγκόσμια Ημέρα Νερού (22 Μαρτίου) δεν είναι η μόνη ημέρα δράσης και αγώνα για το νερό. Είναι όμως μια σημαντική ευκαιρία να στοχαστούμε, να αναδείξουμε προβλήματα, να προτείνουμε αναγκαίες πολιτικές όσον αφορά τη στρατηγική διαχείριση και τις πολιτικές του πολύτιμου αυτού πόρου της ανθρώπινης και κάθε άλλης μορφής ζωής.

Είναι σαφές ότι...
η χώρα μας, αν και διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα, τόσο από πλευράς ποσότητας όσο και από πλευράς ποιότητας υδατικών πόρων μακράν απέχει από του να τους διαχειρίζεται βιώσιμα, δηλαδή με βάση τις αρχές της διαφύλαξης της ποιότητάς τους και της βιοποικιλότητας που στηρίζουν, της υγιεινής και της διαγενεακής δικαιοσύνης.

Τα κυριότερα προβλήματα είναι η υπερεκμετάλλευση επιφανειακών υδάτων, που φτάνει ως την εξαφάνιση λιμνών (χαρακτηριστικό παράδειγμα η Κορώνεια), η υπεράντληση, ταπείνωση, νιτρορρύπανση και υφαλμύρωση υπόγειων υδροφορέων. Συναφής με τα φαινόμενα αυτά είναι η αλόγιστη χρήση στον αστικό και ιδίως το γεωργικό τομέα. Η βαριά χημική ρύπανση είναι επίσης παρούσα με γνωστότερη την περίπτωση του Βοιωτικού Ασωπού.

Στο νομοθετικό και διοικητικό επίπεδο προβλήματα προκαλεί η πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων και φορέων όσον αφορά τη διαχείριση των υδατικών πόρων, η ανεπαρκής συγκρότηση, στελέχωση, και εξοπλισμός των Περιφερειακών Υπηρεσιών και επιτροπών παρακολούθησης Υδάτινων πόρων, η έλλειψη μακροχρονίου προγραμματισμού, η ανεπαρκής εφαρμογή της οδηγίας για τα νερά (2000/60/ΕΚ), με χαρακτηριστικότερο μειονέκτημα την διαχείριση όχι κατά λεκάνες απορροής αλλά κατά διοικητική περιφέρεια.

Θεωρούμε απαραίτητη μια στροφή πολιτικής για τα νερά που να περιλαμβάνει:

· Αναθεώρηση του νόμου 3199/03, ώστε να εναρμονιστεί πλήρως με την ευρωπαϊκή οδηγία για τα νερά.

· Στο πλαίσιο αυτό παύση κάθε σχεδίου εκτροπής υδάτων ποταμών σε διαφορετική από τη δική τους υδατική λεκάνη

· Απόρριψη κάθε σχεδίου ιδιωτικοποίησης του πόσιμου νερού, με δεδομένη την αρνητική σχετική διεθνή εμπειρία.

· Αντιμετώπιση της υποβάθμισης των επιφανειακών, υπόγειων και θαλάσσιων υδάτινων σωμάτων με προτεραιότητα στην απαλλαγή ποταμών και λιμνών από την επιβάρυνση με βαρέα μέταλλα, χημικά και νιτρικά. Υπογραμμίζουμε την άμεση ανάγκη αποκατάστασης της ποιότητας των νερών του βοιωτικού Ασωπού και της ίδιας της ύπαρξης της λίμνης Κορώνειας.

· Στρατηγικό σχέδιο αναδιάρθρωσης των καλλιεργειών της χώρας, αλλά και εκσυγχρονισμού των συστημάτων άρδευσης, με έμφαση στις περιοχές με ήδη ορατά προβλήματα υφαλμύρωσης υδάτων και ερημοποίησης εδαφών και με έμφαση στην εναρμόνιση γεωργίας - κτηνοτροφίας και περιβαλλοντικής προστασίας.

· Αναβάθμιση των υπηρεσιών ελέγχου και διαχείρισης των υδάτων (στελέχωση, εξοπλισμός)

· Ευαισθητοποίηση του κοινού σε πρακτικές εξοικονόμησης και υπεύθυνης χρήσης του νερού ώστε να οδηγηθούμε σε «μηδενικό υδατικό αποτύπωμα».

Οι υδατικοί πόροι μας είναι το πολυτιμότερο θεμέλιο της ζωής, της υγείας, της οικονομίας μας, και της ιδιαίτερα σημαντικής βιοποικιλότητας της χώρας μας. Ο αγώνας για την βιώσιμη διαχείρισή τους είναι για μας απόλυτη προτεραιότητα.

Οφείλουμε, πάση θυσία, να παραδώσουμε στις επόμενες γενιές καθαρούς, δημόσιους, ακέραιους και υψηλής ποιότητας υδατικούς πόρους.
 
Από ....... Press-gr

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας "σέντρα"

Αναρτήθηκε από....energoipoliteskv.blogspot.com